Haha zag het door de quote 😂quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
betrapt. Ik dacht je kijkt niet verder dan "stoere man".
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
Die van pvdp hierboven zijn veel makkelijker schoner te houden.
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
True, maar 18 inch vind ik net wat te groot. Is maar een 116i die ik heb he!
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga morgen ook aan de slag. Motorolie en filter effe vervangen. Moet godverdorie 8,5 liter in! 100 euro lichter.
Daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen voor een Pipercross vervangingsfilter en heb ik een nieuwe polijstmachine gekocht dus die kan ik mooi even testen
Ja ik heb al wat youtube videos geraadpleegt, tis een hoerenwerk idd maar ik heb een ratelset met ingebouwde magnetenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E6* 6 cilinder toch? Veel werk die luchtfilter en wees voorzichtig met je inbus bitje, bij de achterst 2 boutjes moet je een rare hoek maken, als het mis gaat en je verliest je bitje (zoals ik...) dan mag je de hele bodem bescherming eronderuit halen om hem te zoeken. Het beste kan je voor de 2 achterste een lange inbussleutel met afgerond kantje gebruiken.
Ja weet ik, dat bedoelde ik niet. Heb verder niks aan mijn 116 gedaan, en ziet er dus geheel standaard uit. Vind mooie velgjes leuk, maar het moet wel passen bij de auto, en 18 inch vind ik zelf niet passend voor het voor de rest standaard uiterlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Het is alleen maar de velg he. De wielomtrek blijft hetzelfde.
Mijn 130i is ook weer lekker onderhanden.
BC-Racing instelbare schroefset /met camber plates
x M3 draag armen
x M3 Reactiearmen
Nieuwe Goodyear Eagle F1 achterzijde (245 breed gewoon)
Velgen opgemaakt en in Ferric Grey A80 gespoten.
Uitlijnen
met een x ervoor is tot nu toe al afgerond.
A.s. woensdag zet ik het onderstel eronder. En tussentijds/daarna de velgen afmaken + banden monteren. Dan alles gereed zetten en naar de uitlijner toe. Gaat zo fijn sturen!!
Klopt helemaal. Ik heb week of 3 geleden nieuwe achterbanden laten monteren en hij heeft ze toen alleen vastgemaakt met luchttol en niet gechecked met momentsleutel bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:22 schreef fathank het volgende:
tering dat is wel ff schrikken. Bouten te vast gedraaid met de luchttol misschien?
Kwikfit heeft ze nu op 120 gezetquote:Op donderdag 27 juli 2017 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Ff tot 200 Nm op de luchttol en dan ff tikje met de momentsleutel.Klopt precies, meneer.
Ik zal eens een momentsleutel gaan aanschaffen want ik haal regelmatig wel een wiel er af.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik moet zeggen echt topservice van Kwikfit dat ze alles binnen 1 dag hebben kunnen doen, remschijven en klauwen moesten eraf om de resten wielbout eruit te halen. Al in al was ik 270 euro kwijt voor al het werk incl de banden en montage etc.
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis meequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Zullen wel topkwaliteit banden zijn dan...
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:13 schreef boegschroef het volgende:
Bij het wisselen van mijn zomer/winterbanden begin dit jaar had ik ook een afgebroken bout, toen ben ik gaan onderzoeken hoe dit kan omdat dit niet mag gebeuren.
Na wat leeswerk ben ik er juist achter gekomen dat bouten eerder breken omdat ze te los zitten dan te vast. Blijkbaar als je meerdere bouten op 1 wiel hebt komt dit vaak door het 'net te los' zitten. Door de speling die er dan is krijgt een bout telkens een tik tot die knak zegt.
Ik zet ze zelf altijd op 110, hoewel mijn momentsleutel na 15 jaar ook niet zo betrouwbaar zal zijn. Maar ik denk dat ze bij de kwikfit en andere zaken ook niet elk jaar de momentsleutel eiken.
Meh. niet eens een glimlach.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou een momentsleutel van metaal nemen. Eiken buigt te veel.
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.quote:
We gaan erachter komen of anderen hier het wel grappig vinden...quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Is normaal, je moet nog een beetje van de schrik bekomen denk ik.
Bandendiscussiequote:Op donderdag 27 juli 2017 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Kumho KU39 banden. Vertel wat is daar mis mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |