Heel vaak met de werkbus ja. Tankpassen die dan net niet bij een tank kunnen.. Gokje om toch even door te rijden en dan ging er weleens de fabrieksopgave in 😬 En met m'n nieuwr bus met lege tank gestaan.. Ze hadden gezegd tank van 220 liter. Dat x het verbruik had ik het retour moeten halen. En mijn baas heeft het liefst dat je bij zijn eigen tank tankt.. Maar helaas, 20km voor de zaak was het sputter sputter 😂 Beschamend als je al 11 jaar dat werk doet. Naja, ze hadden ook wel even kunnen zeggen dat de 220 liter bruto is en dat het netto op zo een 200 liter uitkomt. Voortaan tank ik gewoon als ik de 1500km nader of als ik ga tukken bij een tank waar ik kan tanken en de terugweg dan prima haal op die volle tank.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Gisteren 830 km. op 1 tank vanuit Noorwegen. Laatste 50 km. als oud wijf.
Brandstofreservelampje gaat aan bij ongeveer 95-100 km reserve. Bij 50 km.reserve nog een extra waarschuwing; daarna tellen de kms. erg snel af; 5 km. later stond ie op nog 35 km. reserve. Bij dan tanken gaat er net geen 62 liter in, terwijl tankinhoud vlgns. boekje "ongeveer 70 liter is".
Hoe nauwkeurig zijn die meters, en klopt die 70 liter een beetje?
F11 2011 523i
gem. verbruik was trouwens 1:13,3 met 90 min. file rond en stukken 180 op de A1.
Weet ikquote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook wel eens de tank bijna leeggereden, maar echt aan te raden is het niet.
Troep wat onder in de tank ligt, wat dan weer in je brandstoffilter komt enzo...
Off-topicquote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja: vakantiepics Norge? 😎
Paar strategisch rake klappen op de demper niet genoeg om de rammel, tijdelijk, uit te schakelen?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En nog even wat vakantie ervaringen met de 540: Vandaag, de laatste dag voordat we op huus aan gaan, hoor ik opeens een rammel.. Alleen in lage toeren en niet altijd. Was bang voor de AUT en eventueel motor. Dus toch maar even naar de dealer (na hun siesta uiteraard..). En gelukkig was mijn grootste vermoeden en hoop waar: Binnenwerk middendemper rammelt. Soms klinkt 'ie echt als een diesel stationair 😢
Maar wat nu? Originele dempers zijn enorm duur. After market is wel betaalbaar. Maar custom ook wel en dan kan ik het geluid wat meer bepalen. Alleen ik houd ook van OEM.. Misschien maar even gewoon de 106 gebruiken, want na de vorige rekening (1644 euro) is het pijnlijk om weer zoveel aan de BMW uit te geven.
Haha ben net thuis dus heb nog geen pics beschikbaar. Maar op m'n instagram staat er wel 1, account deel ik uiteraard met m'n broer dus staan ook pics van hem tussen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Paar strategisch rake klappen op de demper niet genoeg om de rammel, tijdelijk, uit te schakelen?
Hoge nieuwprijs= dure onderdelen en complex. Ook als ie 15 of 25 jaar oud is.
Helaas.
Geen roadtopicpics.
Haha, speciaal voor de BMW!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Moet er iemand iets gelast hebben?
Bedoelde eigenlijk dat ik geen roadtrippics heb.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ben net thuis dus heb nog geen pics beschikbaar. Maar op m'n instagram staat er wel 1, account deel ik uiteraard met m'n broer dus staan ook pics van hem tussen.
...
Op de terugweg eigenlijk geen last meer gehad van de rammel, dus kan het ook laten voor wat het is..
Ooooh da's jammer! Ik zal er wel wat plaatsen als ik ze bewerkt heb. Helaas lukte Schotland niet, wie weet volgend jaar! Frankrijk en Andorra waren ook mooi. Deze vakantie was niet echt een road trip, maar heb wel wat mooie pics.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk dat ik geen roadtrippics heb.
Kon je toch nog lekker tuffen met de V8
Yup, vorige maand nog 14km actieradius. Rij een F30 316i en is best nauwkeurig. Actieradius houdt rekening met je rijstijl. De dag daarvoor gaf het nog 27km aan, volgende dag dus 14km, kwam metname omdat je in de bebouwdekom rijdt, dan gaat het flink achteruit. Heb geloof ik 58l getankt op een tank van 60l.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Gisteren 830 km. op 1 tank vanuit Noorwegen. Laatste 50 km. als oud wijf.
Brandstofreservelampje gaat aan bij ongeveer 95-100 km reserve. Bij 50 km.reserve nog een extra waarschuwing; daarna tellen de kms. erg snel af; 5 km. later stond ie op nog 35 km. reserve. Bij dan tanken gaat er net geen 62 liter in, terwijl tankinhoud vlgns. boekje "ongeveer 70 liter is".
Hoe nauwkeurig zijn die meters, en klopt die 70 liter een beetje?
F11 2011 523i
gem. verbruik was trouwens 1:13,3 met 90 min. file rond en stukken 180 op de A1.
Zo ver durf ik niet te gaan. Geen zin in kapotte kat. oid.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 21:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Yup, vorige maand nog 14km actieradius. Rij een F30 316i en is best nauwkeurig. Actieradius houdt rekening met je rijstijl. De dag daarvoor gaf het nog 27km aan, volgende dag dus 14km, ...
Netjes (na poetsen )quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Vandaag de nieuwe wielen eronder gezet. Resultaat vind ik nog beter dan verwacht haha, maar je merkt idd wel verschil tussen normale en runflats.
[ afbeelding ]
Morgen maar weer eens poetsen en stofzuigen.
Ik vind dat je het vooral merkt bij kleine oneffenheden in de weg, die worden minder geabsorbeerd, bijvoorbeeld putten, rails, etc. Dan stuitert ie wel echt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Netjes (na poetsen )
Is ie echt hard, of goes the down?
Prima, doei. Daar zou ik dan ook niet meer terugkomen. Als ze zo'n marge op je hebben gepakt kun je hier in het kader van klantenbinding toch wel iets slimmers in doen. Desnoods factureer je enkel de onderdelen en geen uren. Of blokken en uren, maar geen schijven.quote:Op maandag 21 augustus 2017 21:11 schreef boegschroef het volgende:
Net de nieuwe remmen geplaatst, de dealer gaf een duidelijke 'pech gehad'. Jammer gezien ik er al 14 jaar klant ben en 4 nieuwe en 5 2e hands wagens gekocht heb... maarja 4 jaar geleden overgenomen door een andere dealer en sindsdien is het erg achteruit gegaan.
Jep. Ging gewoon de tankinhoud, plus ruim 3,5 liter in. Best spannend bij een diesel, dat welquote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand zijn tank wel eens, bijna, leeg gereden?
Als jij dat geluid hoort en je kijkt er direct naar zijn je schijven echt niet verrot.quote:Op maandag 21 augustus 2017 08:30 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit was voor mij een erg teleurstellend weekend met de F11.
Afgelopen week hoorde ik zacht geschaaf van achter komen tijdens het remmen.
Ik keek nog snel even op de computer, maar de remblokken achter konden nog een 20k. Deze waren immers een 40k geleden vervangen toen ik de wagen kocht bij de dealer.
Deze mooie dealer onderhouden bmw had namelijk een volledige onderhoud gekregen inclusief nieuwe remmen bij aanschaf. Nou niet dus...
1. De remblokken waren niet van BMW
2. De slijtindicatoren waren zeker op? Deze was afgeknipt en gesoldeerd.
Wat is nu het ergste: de buitenkant leek nog 'in orde' maar de binnenste blokken zaten op het metaal
Resultaat: Schijven en remmen vervangen.
Ja.quote:Op donderdag 14 september 2017 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb je een nieuwe auto?
Veel schuurplekken op de bodem, uitgezakte stoel? 😄quote:Op donderdag 14 september 2017 17:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja.
Goedkoop gekocht van iemand die er nauwelijks in heeft gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |