abonnement Unibet Coolblue
pi_172748034
Vandaag de 540 weer opgehaald! Eindelijk de trillingen er uit met remmen, zat er 1,5 jaar in.. 2 garages vonden het niet zo erg dat ze er niks aan deden (ze reden er 30 mee, terwijl ik duidelijk zei dat het bij 120 erg was). Maar goed, nieuwe remmen rondom! En ik had een bonk bij het inschakelen van de achteruit, die lijkt er nu ook uit (ophangrubber achteras). Verder een leuk BMW kwaaltje opgelost: kabelboom achterklep. Nu weer cv op de achterklep en verwarming in de achterruit! Gasdemper van de achterruit ook vervangen, blijft deze tenminste open staan. Niet heel nodig, maar leuk als het werkt.. Er was een slangetje lek van de stuurbekrachtiging, dus die is vervangen. Wel beter want was al bang dat er een onmogelijk te bereiken keerring lekte ofzo. En dan nog een klein beurtje. Al met al is m'n vakantiegeld dus alweer weg :'(
Oh ja en om mezelf failliet te verklaren heb ik ook maar een origineel sport interieur gekocht, deze moet ik nog ophalen in Duitsland. Maar dat staat zooi super geil (op z'n Duits EN Nederlands). Volledig elektrisch verstelbaar (incl. de zitverlengers :9~ ) en meteen ook maar de zwarte hemel gekocht die de verkoper nog had liggen. Heb nu grijs, maar denk dat als het hele interieur volledig zwart is dit wel vet staat O+
Naja, kijken of ik nog op vakantie kan.. :7

Voorbeeld:



Dit heb ik nu:


[ Bericht 5% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 28-07-2017 22:14:42 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:32:14 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172748612
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... moet ik nog ophalen in Duitsland. ...


Naja, kijken of ik nog op vakantie kan.. :7
...
Soms is een, lange, omweg de beste weg. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172749017
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Soms is een, lange, omweg de beste weg. :)
True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver ;) Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik.. ;(
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:51:55 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172749224
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172749251
Hahaha, thanks! Grappig dat het enige gebied wat er nog enigszins mee weg kan geen namen hebben met Schweiz (het zuidoosten).
pi_172757251
Net de nieuwe alternator in de e60 gezet, van een wisselende voltage tusse 13 en 14V nu idle en tijden het rijden strak 14.3V.

Viel me nog mee, ruimte genoeg en binnen een uur klaar. Het lastigste was de riem eraf en erop doen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:27:14 #157
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172760702
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef boegschroef het volgende:
Net de nieuwe alternator in de e60 gezet, van een wisselende voltage tusse 13 en 14V nu idle en tijden het rijden strak 14.3V.

Viel me nog mee, ruimte genoeg en binnen een uur klaar. Het lastigste was de riem eraf en erop doen.
Hoe kwam je daar achter? meldingen?
pi_172762597
Door een kleine botsing bij het parkeren was mijn achterbumper gebarsten. Opnieuw spuiten zou 500 euro kosten, maar dan was het risico groot dat de bumper bij een kleine aanrijding weer zou barsten. Dus adviseerde het schadebedrijf om maar een nieuwe bumper te kopen voor 1000,- euro. :+


Dit is mijn eigen resultaat, totaalprijs 50,- euro.


Hoe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 20:10:17 #159
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_172767378
Geniaal. Dat zou ik ook nog eens moeten doen daar ik hetzelfde heb.. Maar bij mij zat het er helaas al in.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_172767725
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!



En met het echte karakter van BMW. Gedurfd. Gewaagd. Nét niet over de top. Dikke motoren. Achterwielaandrijving.

Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 20:41:13 #161
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_172768118
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_172769506
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..
Ja waarschijnlijk worden ze inderdaad nog duurder. Maar ik vind ze nu eigenlijk al te duur. En eigenlijk weet ik ook wel dat het 'boven mijn stand' is om nu 20.000 uit te geven aan een oud barrel en wetende dat er jaarlijks hoge onderhoudskosten aan te pas komen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over minstens 1.5x meer kosten aan benzine en wegenbelasting dan mijn 330i. En hij is niet eens sneller van 0-100 :)

Maar het is wel een prachtig ding. Ik hoop eigenlijk dat ze ooit wat goedkoper worden.
pi_172769771
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hoe kwam je daar achter? meldingen?
Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.

Je kan een 'geheim' menu openen zodat je de accuspanning in je dashboard tezien krijgt. Ook alle temperaturen enz zijn daar te zien:
https://5series.net/forum(...)ery-strength-126194/
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 30 juli 2017 @ 07:29:59 #164
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_172775928
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:49 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.

Je kan een 'geheim' menu openen zodat je de accuspanning in je dashboard tezien krijgt. Ook alle temperaturen enz zijn daar te zien:
https://5series.net/forum(...)ery-strength-126194/
Ja dit menu vond ik interesant voor mijn motortemperatuur. maar blijft dit altijd staan? want het komt in plaats van de klok en buitentemperatuur etc...en dat vind ik storend
pi_172781730
De 8-series hebben hun dieptepunt al gehad dus zullen de komende tijd niet meer (overdreven) dalen. Bij mijn BMW specialist stond er vorige keer een 850 met handbak. Maar de monteur zei dat daar echt ontzettend veel geld in zit. Onderdelen zijn lastig te krijgen.
  zondag 30 juli 2017 @ 17:15:19 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172788269
Krijg bij de 8-serie een soort Porsche 928 gevoel. Aanschaf kan meevallen, complexe auto, sommige onderdelen erg duur/unobtanium.
En dan nog een garagist zoeken die er lol in heeft. En kennis. Of alles zelf doen en mogelijk vastlopen/tijdgebrek.

Een Z3 CP 2.8/3.0 lijkt mij nog wel iets als toekomstig klassieker. Relatief simpele techniek uit de BMW-onderdelendoos en toch redelijk zeldzaam. Ook niet echt goedkoop meer.

Wiesmann lijkt mij ook wel wat, om dezelfde redenen. Maar onbetaalbaar.
Vanaf ¤100K op Mobile.de -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 30-07-2017 18:37:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172789860
Z3 Coupé's zijn helaas ook al in de lift. Wilde er 2 jaar terug (ipv de 540) eentje maar vond ze toen al te duur. Nu zijn ze amper meer onder de 10k. En inderdaad, mainstream techniek.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:24:56 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172791052
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Z3 Coupé's zijn helaas ook al in de lift. Wilde er 2 jaar terug (ipv de 540) eentje maar vond ze toen al te duur. Nu zijn ze amper meer onder de 10k. En inderdaad, mainstream techniek.
10K is niks meer bij potentiële klassiekers.
Jammer genoeg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172791812
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver ;) Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik.. ;(
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's. :)
pi_172791857
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!

Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Je kunt 'm beter vergelijken met de nieuwe 8-serie...

  zondag 30 juli 2017 @ 21:52:07 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172794858
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's. :)
Mooie foto's ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172796554
Thanks!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 22:56:43 ]
pi_172796801
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's. :)
Mooie pics! En zeker leuk! Enige is dat ik met een aanhangertje ga, dus dat is weer wat lastiger kwijt te raken. Misschien een ander keertje!
pi_173049959
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen ;)

Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. Heb ook nog een zwarte hemel gekocht, maar dat komt er een andere keer wel in.





:9~ :9~
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:33:20 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173057286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen ;)

Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. ...
Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.
Aardige klus waarschijnlijk.

Mijn stoelventilatie is kaduuk. Mot de hele stoel er ook uit, en bekleding er af..
Maar garantieklusje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:15:04 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173057651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!

[ afbeelding ]

En met het echte karakter van BMW. Gedurfd. Gewaagd. Nét niet over de top. Dikke motoren. Achterwielaandrijving.

Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173057746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen ;)

Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. Heb ook nog een zwarte hemel gekocht, maar dat komt er een andere keer wel in.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:9~ :9~

Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Nee.
pi_173057907
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.

Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:49:15 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.

Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173059465
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:56:04 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059573
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel eens een recente X3 2.0D oid. gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:57:45 #182
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173059610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel een een recente X3 2.0D oid gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
Hockeymoeders en ouden van dagen. Best handig zo'n hoge instap.

Maar goed, handgeschakeld hoeft van mij echt niet meer hoor. Zeker niet in een woon-werkmobiel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173059653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is zo.

Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen. :r

Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:04:14 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173059742
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:00 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
Heb vorig jaar een F11 523i met non-turbo 6-pitter aangeschaft, gemaakt tot zomer 2011, geloof ik. Helaas direct injection. Stonden er toen 3 vergelijkbare te koop bij BMW.nl en 2 of 3 stuks 528i-6. Dat was het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2017 11:12:49 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173059928
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.

In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.

Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:17:01 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173060065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.

In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.

Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173060334
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt. :)
Hoor idd ook wel dat de nieuwere generatie RFT wat comfortabeler is. Ook heeft mijn E87 druksensoren (wielomstrek). Waar kan je nakijken of je onderstel erop afgesteld is? Denk dat het wel kan, want de velgen + banden komen al van een E87, maar misschien toch nog even nakijken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173060400
Hier ook de standaard Bridgestone RFT's. Op de E89 bevallen die prima. Op de E85 bevielen ze een stuk minder.

In beide gevallen zijn het de banden waarmee de auto destijds ook de fabriek verliet. De E89 is echter ontwikkeld met RFT's, terwijl ze de E85 volgens mij pas vanaf de facelift met RFT's zijn gaan leveren.

Ander verschil is dat mijn E89 een adaptief M-onderstel heeft. Mijn E85 had dat niet. Dus dat kan de beleving ook nog beïnvloed hebben.
pi_173060515
Runflats rijden kut, gelijk gewisseld met normale Dunlops.

Nu wel een thuiskomer in de bagageruimte, neemt wat plaats in maar er is mee te leven.
pi_173060556
Hm, precies hetzelfde wat ik elders op internet lees. Het lastige is natuurlijk dat als je hiervoor kiest en het dan kut vindt, je wel even mooi wat knaken hebt verspild.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_173061225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.
Aardige klus waarschijnlijk.

Mijn stoelventilatie is kaduuk. Mot de hele stoel er ook uit, en bekleding er af..
Maar garantieklusje.
Ja inderdaad, was wel een middagje bezig met inbouwen. Als je het nooit hebt gedaan is het wel even lastig. En die stoelen zijn loei zwaar dus m'n rug heeft het ook te voortduren gehad :D Maar ik hoop dat de verkoper wat leuks teruggeeft!

Pfff dat is helemaal een flinke klus ja! Garantie is dan wel weer fijn :9

quote:
17s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:24 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Ja staat goed! Hemel is wel een klus dus daar wacht ik nog even mee :D Maar denk ook dat dat wel vet staat :7
pi_173064604
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken :').

Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?

Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
pi_173064746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Man waar maak je je druk om :')
pi_173065074
Wat voor bandenmaten hebben jullie onder je BMW trouwens? Ik heb onder mijn E61 voor 235/35/19 en achter 265/35/19.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:56:04 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173065167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Die luxe sedans met dikke motoren maken ze nog steeds. Wel steeds vaker met turbo, maar dat kan haast niet anders milieutechnisch gezien. Daarnaast is er inderdaad een reeks ouwelullenbakken aan het gamma toegevoegd, maar mede dankzij deze kunnen ze nog steeds dikke wagens blijven ontwikkelen. Want met alleen dikke wagens ga je het niet redden.

Dan kunnen ze ervoor kiezen om een 2 serie Active tourer ook RWD te maken en een fijne 6-pitter in het vooronder te gooien maar de doelgroep die dat ding koopt boeit het geen moer. Ze zijn al lang blij dat ze met hun versleten heup niet meer iedere dag in een 3 coupe of Einzer moeten kruipen. En toch op familieverjaardagen de BMW-sleutel op tafel kunnen leggen in plaats aan komen rijden in een Opel Meriva of Citroen Picasso.

Maar goed, ik vind een i3 ook een tof ding. De gemiddelde bmwpiloot verketterd me daarvoor

[ Bericht 4% gewijzigd door fathank op 11-08-2017 15:04:12 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173065502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Man waar maak je je druk om :')
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.

Maar dat terzijde, vind ik het jammer dat geld voor veel bedrijven de enige reden is om iets wel of niet te doen. Als iedereen dat namelijk zou doen, dan krijg je een wereld die steeds meer op elkaar gaat lijken. Met alleen maar popmuziek, IKEA's, dezelfde kleren en dezelfde auto's. Simpelweg omdat dit het meeste oplevert en de meeste mensen toch niet verder kijken.

Voor de mensen die wel verder kijken is dat jammer. Vroeger had je nog unieke winkeltjes, nu heb je in elke stad dezelfde 4 ketens. Vroeger had je nog alternatieve muziek in de hitlijsten, nu is het alleen maar overgeproduceerde catchy pop. Vroeger had je nog edgy stoere wagens, nu heb je alleen nog maar kopieën van kopieën.

Ik maak me er niet druk om. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat alles verandert naar eenheidsworst omdat dit nou eenmaal het meeste oplevert.
pi_173065666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.


Waarschijnlijk omdat er een markt voor is. Dat jij die markt niet bent is jouw probleem.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:18:58 #198
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173065674
Je begint wel een beetje op Iwanius te lijken met je 'vroeger was alles beter'.

Als je daadwerkelijk verder kijkt is er genoeg buiten de 'mainstream'. Vroeger moest ik 2 maanden wachten op een skateboardmagazine vanuit de USA, tegenwoordig heb ik binnen 2 minuten alle informatie die ik wil onder m'n duim.

Als je zoekt naar eenheidsworst vind je eenheidsworst. Daarbuiten is er juist meer dan ooit te vinden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:39:56 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173066061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.

Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.

Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?

Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.

En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Helemaal gelijk. ^O^
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes meer op de Instrumententafel staan. :(



[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-08-2017 15:45:39 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173066093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. ^O^
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes op de Instrumentenafel staan. :(
Instrumentenafel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')