Soms is een, lange, omweg de beste weg.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
... moet ik nog ophalen in Duitsland. ...
Naja, kijken of ik nog op vakantie kan..
...
True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Soms is een, lange, omweg de beste weg.
Hoe kwam je daar achter? meldingen?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef boegschroef het volgende:
Net de nieuwe alternator in de e60 gezet, van een wisselende voltage tusse 13 en 14V nu idle en tijden het rijden strak 14.3V.
Viel me nog mee, ruimte genoeg en binnen een uur klaar. Het lastigste was de riem eraf en erop doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Ja waarschijnlijk worden ze inderdaad nog duurder. Maar ik vind ze nu eigenlijk al te duur. En eigenlijk weet ik ook wel dat het 'boven mijn stand' is om nu 20.000 uit te geven aan een oud barrel en wetende dat er jaarlijks hoge onderhoudskosten aan te pas komen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over minstens 1.5x meer kosten aan benzine en wegenbelasting dan mijn 330i. En hij is niet eens sneller van 0-100quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk iets sneller werk van maken, nette exemplaren kosten nu al teveel geld..
Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe kwam je daar achter? meldingen?
Ja dit menu vond ik interesant voor mijn motortemperatuur. maar blijft dit altijd staan? want het komt in plaats van de klok en buitentemperatuur etc...en dat vind ik storendquote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:49 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Mijn accuspanning was af en toe laag, dat merkte ik aan het rondgooien van de motor.
Je kan een 'geheim' menu openen zodat je de accuspanning in je dashboard tezien krijgt. Ook alle temperaturen enz zijn daar te zien:
https://5series.net/forum(...)ery-strength-126194/
10K is niks meer bij potentiële klassiekers.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Z3 Coupé's zijn helaas ook al in de lift. Wilde er 2 jaar terug (ipv de 540) eentje maar vond ze toen al te duur. Nu zijn ze amper meer onder de 10k. En inderdaad, mainstream techniek.
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
True true! Maar interieur ligt in Hamburg, dus dat is niet zo heeeeel ver Ik wil liever naar gebieden met bergen! Naja, komt wel goed, hoop ik..
Je kunt 'm beter vergelijken met de nieuwe 8-serie...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!
Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Mooie foto'squote:Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.
Mooie pics! En zeker leuk! Enige is dat ik met een aanhangertje ga, dus dat is weer wat lastiger kwijt te raken. Misschien een ander keertje!quote:Op zondag 30 juli 2017 20:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Hamburg is best leuk voor een weekendje weg. Er is o.a. een tof automuseum. Zie hier wat foto's.
Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen
Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. ...
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb net zitten kijken op het internet naar de 8-serie die gemaakt werd in de jaren 90. Wat een ongelofelijk mooie auto!
[ afbeelding ]
En met het echte karakter van BMW. Gedurfd. Gewaagd. Nét niet over de top. Dikke motoren. Achterwielaandrijving.
Als ik dit nu vergelijk met de 2-serie Active Tourer dan kan ik niet anders concluderen dat BMW haar ziel aan de duivel verkocht heeft. Misschien over een paar jaar toch eens serieus naar gaan kijken.
Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!quote:Op donderdag 10 augustus 2017 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels tripje achter de rug en de stoelen zitten er in! Heb een schoenlepel nodig om er uit te kunnen
Even snelle crappy pics gemaakt. Ander keertje leer maar eens goed behandelen! En helaas werkt niet alles (zitverlenger bestuurderskant en hoogte passagierskant), maar daar krijg ik gelukkig wat geld voor terug en misschien maar een keer laten maken. Heb ook nog een zwarte hemel gekocht, maar dat komt er een andere keer wel in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .
Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?
Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Dat is zo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Sommige autisten blijven wat te lang in het verleden hangen of op oude tradities. Dan zijn veranderingen eng.
Alle bedrijven passen zich aan naar wat hun klanten willen.
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen.
Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh ja, want bij Tesla hebben ze gelukkig nog wel een dikke, handgeschakelde zescilinder zonder turbo.
Hockeymoeders en ouden van dagen. Best handig zo'n hoge instap.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Meer om aan te duiden hoe karig, wat mij betreft, het huidige BMW aanbod is.
Wel een een recente X3 2.0D oid gereden? Had ik ik laatst als leenauto.
¤65K nieuwprijs. Dodelijk slaapverwekkend. Wie gaat daar voor zijn lol in rijden?
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar wordenquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 10:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar als ze niet meer maken wat ik wil, ga ik ergens anders shoppen. Fatsoenlijke, 6 cilinder benzine zonder turbocrap is al nauwelijks meer te krijgen. Met handbak helemaal uitgestorven.
En wel al die lelijke gaye nichemobielen.
Koop hierna eerder een Tesla dan een BMW.
Heb vorig jaar een F11 523i met non-turbo 6-pitter aangeschaft, gemaakt tot zomer 2011, geloof ik. Helaas direct injection. Stonden er toen 3 vergelijkbare te koop bij BMW.nl en 2 of 3 stuks 528i-6. Dat was het.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:00 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Koop nu een e87 130 of e92 330 voordat ze onbetaalbaar worden
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb laatst gepost dat ik naar het kijken was naar een setje 207 velgen (die 10-spaaks M verlgen) voor op m'n E87. Nu toch maar 262 Style velgen op het oog.
In de buurt een tweedehands setje gevonden waar Goodyear runflat banden op zitten (DOT 17-2015 en nog 7-8 mm profiel). Twijfel alleen aan de runflat eigenschappen.
Lees op internet veel uiteenlopende meningen. Heeft iemand van jullie ervaring met RFTs, liefst Goodyear NCT5, en kan daar wat zinnigs over zeggen?
Hoor idd ook wel dat de nieuwere generatie RFT wat comfortabeler is. Ook heeft mijn E87 druksensoren (wielomstrek). Waar kan je nakijken of je onderstel erop afgesteld is? Denk dat het wel kan, want de velgen + banden komen al van een E87, maar misschien toch nog even nakijken?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb RFT, Bridgestone, onder de 523i. Bevalt mij prima, maar als je onderstel er niet op is afgesteld schijnen ze hard/stug te zijn. Gaan ook korter mee. Als de velgen goed zijn en de prijs is goed, kan je weinig verkeerd doen, en koop je daarna normale bandjes.
Volgens BMW moet je auto wel geschikt zijn voor RFT; druksensoren ed, anders weet/merk je niet of je met een lege/lekke band rijdt.
Ja inderdaad, was wel een middagje bezig met inbouwen. Als je het nooit hebt gedaan is het wel even lastig. En die stoelen zijn loei zwaar dus m'n rug heeft het ook te voortduren gehad Maar ik hoop dat de verkoper wat leuks teruggeeft!quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 08:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Netjes. Jammer dat je nu pas achter die storingen komt.
Aardige klus waarschijnlijk.
Mijn stoelventilatie is kaduuk. Mot de hele stoel er ook uit, en bekleding er af..
Maar garantieklusje.
Ja staat goed! Hemel is wel een klus dus daar wacht ik nog even mee Maar denk ook dat dat wel vet staatquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:24 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Erg mooi setje! Ben benieuwd naar de zwarte hemel, dat staat vaak erg goed!
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 09:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Die auto's hebben ook zo lekker veel met elkaar te maken .
Heeft Porsche ook z'n ziel aan de duivel verkocht door de Cayenne en later de Maycan te ontwikkelen?
Je moet als autofabrikant je aanbod aanpassen aan je clientèle, en gezien de snel vergrijzende bevolking in West-Europa is zo'n 2-serie Active Tourer een prima cashcow om andere leuke auto's te kunnen blijven bouwen.
Man waar maak je je druk omquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Die luxe sedans met dikke motoren maken ze nog steeds. Wel steeds vaker met turbo, maar dat kan haast niet anders milieutechnisch gezien. Daarnaast is er inderdaad een reeks ouwelullenbakken aan het gamma toegevoegd, maar mede dankzij deze kunnen ze nog steeds dikke wagens blijven ontwikkelen. Want met alleen dikke wagens ga je het niet redden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.quote:
Waarschijnlijk omdat er een markt voor is. Dat jij die markt niet bent is jouw probleem.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:11 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik weerleg een claim waardoor ik werd uitgemaakt voor autist omdat ik niet begrijp waarom BMW een 2-serie maakt.
Helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik snap dat een 8-serie niet 'veel te maken heeft' met een 1-serie of 2-serie. Andere doelgroep, ander doel, etc. Snap ik.
Maar BMW heeft wel altijd ergens voor gestaan. Ze waren een van de eerste automerken die 'sportieve luxe sedans' maakten met bepaalde uiterlijke kenmerken die ze altijd hebben behouden. De grill bijvoorbeeld en de sportieve stand van de wagens. Tientallen jaren lang maakten ze de Lijn-6 motoren die door vrijwel iedereen geroemd werden. Daarnaast was achterwielaandrijving een USP, want vrijwel geen enkel ander merk levert standaard achterwielaandrijving voor hun 'straatauto's. BMW stond altijd voor een beetje 'stoer', 'sportief' en 'edgy'. Althans, zo werden hun auto's altijd ontworpen en zo reden ze. En dat gold ook al voor de 3-serie.
Nou begrijp me niet verkeerd en ik begrijp zelf heel goed waarom BMW iedereen in een BMW wil krijgen. Dat zijn gewoon managers met een gezonde visie die groei en extra geld willen voor het bedrijf. Waarom niet?
Maar dan mag ik het toch wel een beetje zonde vinden. Het wordt steeds meer een auto voor iedereen. En ze laten 'kernwaarden' van vroeger varen om maar meer auto's te verkopen. De 2-serie met voorwielaandrijving en een 1.4 met turbo is gewoon een ouwelullenwagentje. Zonde, want uiteindelijk gaan we straks naar een wereld waarin iedereen rondrijd in dezelfde auto, winkelt in de grote Wall Mart in het dorp, in hetzelfde rijtjeshuis woont als iedereen met hetzelfde Leen Bakker of Ikea interieur. Oh wacht, dat proces is al gaande.
En dat vind ik jammer. Dat bedrijven die een eigen visie en een soort niche hadden, zich gaan 'hoereren' voor het nog grotere geld. Dat betekent dat kleinere bedrijven weg geconcurreerd gaan worden en we straks niet meer zoveel te kiezen hebben.
Heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als een heavy-metal-band die ineens een cliché popalbum maakt om beroemd te worden. Laat dat nou gewoon aan anderen over.
Instrumentenafel?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helemaal gelijk.
Ik ben er eigenlijk al klaar mee sinds er geen Duitstalige tekstjes op de Instrumentenafel staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |