Heel mooi! Proficiat.quote:Op donderdag 29 juni 2017 19:53 schreef pvdplanet het volgende:
De Volvo S80 gaat eruit (niet helemaal, hij blijft in de familie)
In de plaats komt een E87 130i
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kenners weten waarom: de laatste ongeblazen 6 cilinder, machtig goed onderstel, onopvallende compacte verschijning
De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom kan ik geen koelvloeistofniveau controleren?
Volgens boekje moet je daarvoor naar de dealer. Belachelijke shit.
Heb ook al geen oliepijstok.
523i, F11, N53B30
Das mooi van je dealer.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:02 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De dealer heeft dat van mijn boekje ook moeten doen, maar ze rekenden er niets voor.
Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das mooi van je dealer.
Alleen snap ik niet waarom je het zelf niet meer kunt controleren. Zoveel extra kost dat niet om te maken. En voor een dagje Alpenpassen knallen, vind ik het wel een geruststellend idee.
Duur stoeprandje?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:59 schreef -Richard- het volgende:
Shit vandaag een band lek gereden
...
En toen ik rustig door rolde naar huis stond me stuur ook scheef.
...
Al met al maken we van een tegenslag weer een dikke inhaalslag!
Figure of speech.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pics komen in road trip tip topic? Welke passen?
Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten!quote:
Ieder nadeel hep ze voordeel.quote:Op zondag 2 juli 2017 20:54 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Hmm. Ja theoretisch wel, maar gelukkig waren de banden al niet te tof meer. Voorzijde is nog wel tof en ook nog goed gelukkig. Mooie gelegenheid om de velgen even netjes op te knappen en opnieuw te spuiten!
OOOOOH maar ik weet wel een oplossing: koop weer een oudere bak of ga met de Porkerquote:Op zondag 2 juli 2017 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Figure of speech.
Dit jaar is alles beetje laat. Tweede helft aug. ben ik naar Zweden/Noorwegen.
Ben meestal tweede helft sept. in de Alpen, maar dat wordt dit jaar dan wat later; anders krijg ik mijn werk niet af. Mogelijk vanaf 19 oktober kan ik weer weg; kunnen de sneeuwkettingen al mee. Niet echt ideaal.
Maak ik wel piccies in Norge.
[ afbeelding ]
Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?quote:Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,
Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.
en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...
Wat zouden jullie kiezen?
Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.quote:Op maandag 10 juli 2017 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die 114i is vast wel te chiptunen. Maar er is verder geen 118i te vinden die aan al je eisen voldoet?
Tja lastig! Denk dat jij toch de enige bent die die beslissing kunt maken. Al in Duitsland gekeken? Vaak luxer, meer keuze, goedkoper, etc. Let wel dat je nog rest BPM moet afdragen.quote:Op maandag 10 juli 2017 07:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, maar natuurlijk ook met oog op toekomst (verkoop ed.), volgens is een 114i wel minder gewild.
Jawel, maar dan zit je toch wel ruim in een andere prijsklasse, dus vandaar dat dat wat lastig te vinden is.
Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Stel,
Je hebt de keuze uit een BMW 1-serie business 118i, 2012, 90.000 km, zwart, met cruise control en al, maar zonder xenon verlichting ed.
en een BMW 1-serie high executive 114i, 2012, 105.000, je lievelingskleur grijs metallic, met cruise control, xenon verlichting en leder. Maar je twijfelt over de 114i...
Wat zouden jullie kiezen?
Haha, dat klinkt zeer positiefquote:Op maandag 10 juli 2017 12:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb een keer van de dealer een 114i meegekregen.
Prima auto als je nooit haast hebt, voornamelijk in de stad rijdt of boven de 65 jaar bent.
Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:59 schreef chiren het volgende:
BMW F20 116i: vervangen 4 bougies, 4 injectoren, 4 bobines + halve dag werk incl diagnoses: 1700 euro.
Is dit realistisch? De garage vertelde me dat de injectoren alleen al 200e / stuk kosten.
Ik had een kapotte injector en een verbrande bougie met als gevolg een hevig stotende en schokkende auto. Nu meteen maar alles vervangen aldus advies van BMW.
Hij staat bij een BMW specialist nu Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...quote:Op maandag 10 juli 2017 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik naar een BMW specialist gaan. Lees vaak genoeh dat de dealer vrij snel veel wilt vervangen helaas. Ik heb niet heel veel verstand van techniek, maar kunnen ze anders niet gewoon alleen de defecte injectoe doen in plaats van alle 4? Scheelt alweer 600 euro.
Ah zo, tja als jij het een goed verhaal vindt gewoon doen 😄quote:Op maandag 10 juli 2017 16:39 schreef chiren het volgende:
[..]
Hij staat bij een BMW specialist nu Zij volgen hierin liever het advies van BMW gezien de kmstand van 150.000km...
Althans, ze kunnen geen garantie geven dat niet binnen 2 weken weer een bougie/injector/bobine het begeeft gezien de kmstand en dan moet ik weer door de hele molen. Op deze manier heb ik iig 2 jaar garantie op deze zaken.
Bedankt voor je reactie. Klinkt aannemelijk!quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:51 schreef boegschroef het volgende:
Het is geen lekke band, dit is de melding dat de computer het niet meer kan bepalen.
Check even of je cruise control nog werkt, als deze ook niet aan gaat (wat ik verwacht) is het 1 van je wielsensoren.
(is een dure sensor, +- 85 euro voor de sensor alleen, maar als je naar de dealer gaat komt er ook nog 'diagnose' bij om te bepalen welke en arbeidsuren. Op Ebay vind je ze voor 30 euro.)
Zelf vervangen is simpel: http://www.pelicanparts.c(...)nsor_Replacement.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |