abonnement Unibet Coolblue
pi_168664617
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump
Timeline of the presidency of Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:

20 Januari: Inauguratie van Trump. Een megapixel-foto van dit gebeuren is hier te vinden. In zijn speech was zijn thema 'America First'. De elite van Washington moet het ontgelden, alle macht moet over naar... the peeoo-ple. Volledige transcriptie van de speech is hier te vinden.

21 Januari: In Sean Spicers (persvoorlichter) eerste persconferentie haalt hij namens Trump fel uit naar de media, die berichtten over onjuiste toeschouwersaantallen. Het optreden verbijstert de daar aanwezige pers, aangezien foto's duidelijk aangeven dat er minder toeschouwers waren dan 2009 Obama 2009 Later introduceerde Kellyanne Connoway (campagnemanager) een nieuwe term, namelijk Alternative Facts.

23 Januari: Trump tekent drie executive orders:
- de VS trekken zich terug uit de TPP;
- de Mexico City policy wordt hersteld - hiermee mogen organisaties die federaal geld ontvangen geen abortus uitvoeren of promoten in andere landen;
- de federale overheid neemt geen mensen meer in dienst afgezien van enkele selecte afdelingen.

24 Januari: Een executive order wordt getekend om de Keystone XL en Dakota Access oliepijpleidingen door te kunnen laten gaan. Nikki Haley krijgt het groene licht van de senaat als ambassadeur voor de VN.

25 Januari: Trump tekent een executive order om een muur tussen de VS en Mexico te bouwen.

26 Januari: De Mexicaanse president, Enrique Peña Nieto, zegt een meeting af met Trump. Sean Spicer deelt mede dat er mogelijk een importheffing van 20% komt op Mexicaanse goederen als zij de muur die Trump had beloofd niet gaan betalen.

27 Januari: Trump en Peña Nieto spreken elkaar telefonisch over de onderlinge verstandhouding tussen de VS en Mexico. Hij tekent twee executive orders. In de eerste executive order staat dat het accepteren van vluchtelingen voor 120 dagen opgeschort wordt en burgers van Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan, Syrië en Jemen voor 90 dagen lang de toegang tot de VS geweigerd moet worden. De Britse premier, Theresa May, maakt een staatsbezoek aan de VS.

28 Januari: Trump belt met Merkel, Poetin en Hollande en spreekt met hen over de aanpak van het internationale terrorisme, de NAVO (met Merkel) en over protectionisme (met Hollande).

29 Januari: Protesten tegen "moslimban" van Trump houden aan. Trump wordt kwalijk genomen dat hij de Joden niet heeft genoemd in zijn statement op International Holocaust Remembrance Day.

30 Januari: Waarnemend minister van justitie Sally Yates wordt ontslagen nadat ze weigert om de immigratiestop te verdedigen.

30 Januari: Meerdere kabinetsbemoemingen zijn doorgezet zonder dat de Democraten er over gestemd hebben.

1 Februari: Donald Trump gooit boos de telefoon op de haak als ie te horen krijgt van de Australische president Malcolm Turnbull dat een eerder gesloten deal inhoudt dat de VS 1250 vluchtelingen moet opvangen.

3 Februari: Wetgeving wordt ingevoerd, waardoor banken en andere financiële instellingen aan minder restricties gebonden zijn.

4 Februari: Een federale rechter uit de staat Washington wordt via Twitter door Trump uitgemaakt voor een fake judge. Deze draait een decreet terug, waardoor mensen uit de 7 landen weer welkom zijn in de VS.

[ Bericht 4% gewijzigd door KoosVogels op 04-02-2017 16:52:24 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168664705
Overigens is de rechter die het beoordeeld geen ultra liberal. Robart werd aangesteld door GW Bush
  zaterdag 4 februari 2017 @ 16:49:48 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168664831
1 Februari: Donald Trump gooit boos de telefoon op de haak als ie te horen krijgt van de Australische president Malcolm Turnbull dat een eerder gesloten deal inhoudt dat de VS 1250 vluchtelingen moet opvangen.

3 Februari: Wetgeving wordt ingevoerd, waardoor banken en andere financiële instellingen aan minder restricties gebonden zijn.

4 Februari: Een federale rechter uit de staat Washington wordt via Twitter door Trump uitgemaakt voor een fake judge. Deze draait een decreet terug, waardoor mensen uit de 7 landen weer welkom zijn in de VS.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 4 februari 2017 @ 16:51:48 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168664869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oké, maar in principe hebben we tot nu toe alleen nog maar gezien dat Trump vastbesloten is zijn beloftes na te komen. Ik denk dat je dan nog niet kunt zeggen dat hij het allemaal verprutst heeft. Je kunt misschien wat kritiek leveren op mensen die hij aangesteld heeft voor zijn regering, maar ook dat is echt een kwestie van afwachten.
Ik zeg dus ook niet dat hij het allemaal verprutst heeft. Hij heeft die domme muur beloofd en een order getekend ervoor, maar heeft daar congress bij nodig. Hij heeft TPP afgeblazen, wat ook waarschijnlijk onder Clinton gebeurd was.

Hij heeft beloofd om moslims te weren totdat men weet "what the hell is going on", wat dat ook moge betekenen, maar dat is behoorlijk duidelijk tegen de grondwet. Zijn eerste aanzet hiertoe is vooralsnog een fiasco gebleken, maar hij zal vast wel met nog iets komen.

Zaken die hij beloofd heeft, maar niet gaat nakomen:
- Clinton opsluiten (gelukkig niet)
- Mexico betaalt de muur
- Afstand doen van zijn zakenimperium
- Zijn tax returns vrijgeven
- DRAIN THE SWAMP!

quote:
Trump is inderdaad iemand die gretig gebruik maakt van ''truthful hyperboles''. Dus gewoon groots overdrijven, maar er zit meestal wel een kern van waarheid in. Sommigen noemen het liegen, dat is prima. Maar zijn inauguratie is het meest bekeken ooit als je alle kijkers op televisie/internet optelt, er hebben waarschijnlijk honderdduizenden illegalen gestemd, hij was in het VK tijdens ''viering'' van Brexit, et cetera. Het zijn onschuldige leugentjes.
Volgens mij gelooft of geloofde hij echt in die miljoenen illegale stemmen. Zoveel werd wel duidelijk in dat interview wat hij had met een ABC verslaggever. Volgens mij is de enige aanwijzing voor het stemmen van illegalen een poll die is uitgevoerd. Er zijn concreet 4 gevallen bekend van stemmerfraude in de VS in 2016 en 3 daarvan waren voor Trump. Een veel belangrijker probleem en waar hij zich naar mijn mening beter druk over zou maken, als hij een rechtvaardigere samenleving wil, zijn voter suppression en gerrymandering, wat wel degelijk echt is en veel grootschaliger.

quote:
Ja, hij snapt het zelf ook wel. Hij heeft hier ook over geschreven. Veel mensen raken over de rooie als je overdrijft en dat is ook het effect wat hij graag ziet. Toen hij illegale immigranten verkrachters noemde, had hij in principe een punt, want 80% van vrouwen die de tocht maken naar Amerika worden onderweg verkracht en veel Amerikanen kennen brute zaken waarin een vrouw verkracht is door een illegaal. Wat je dan ziet is dat de Democraten heel boos worden op Trumps gemene woordjes, in plaats van de feiten (de verkrachtingen). Dat werkt in het voordeel van hem.
Hij twist een feit (die 80% verkrachtte vrouwen, wat ik niet wist, dus dank daarvoor) zodanig dat er een andere agenda mee gediend wordt. Daarbij, wie zijn die verkrachters? Zijn dat medevluchters? Zijn dat mensensmokkelaars? Wat hij lijkt te vergeten zo nu en dan, is dat het geen campagnetijd meer is. Hij moet er nu zijn voor alle Amerikanen (ja, ik weet, die verkrachter-uitspraak was tijdens campagnetijd). Als hij een eerlijke discussie wil over de problematiek dat veel vrouwen onderweg verkracht worden, dan staat hem dat vrij om dat te doen, maar hij kiest steeds de weg van de meeste weerstand.

Het punt voor mij blijft, dat wanneer je het witte huis niet op hun woord kunt vertrouwen, sterker, moet wantrouwen, dat ik dat dan zorgelijk vind en voor het uitrollen van beleid lijkt het mij contraproductief.

quote:
Oké, fair point.
^O^

quote:
Dat klopt en dat vind ik goed. Ik ben bang dat een stop op vluchtelingen en islamitische immigratie niet te vermijden is.
Maar waarom vind je dat goed dan? Welk concreet probleem wat er is, los je er mee op? Ik ben bekend met polls waarin aangetoond wordt dat een hele grote groep moslims er naar mijn smaak verderfelijke denkbeelden op nahouden, maar zie er geen probleem mee om:
1. vluchtelingen tijdelijk op te vangen
2. mensen die gescreen worden door te laten, voor whatever (zaken, vakantie, familiebezoek, congressen, etc)

Daarbij moet je denk ik oppassen om alle mensen van 1 geloof over 1 kam te scheren. Veruit de meeste moslims leiden hun leventje, en zelfs als ze een verderfelijke moraal erop nahouden, gaan ze niet moordend de straat over.

Wat ik hiermee niet wil zeggen dat we de last van de hele wereld op onze schouders hoeven te dragen, maar wel kunnen helpen als er shit is.

quote:
Ja, Trump is nogal een klimaatveranderingsscepticus dus dat die organisaties dan minder vrij zijn te propageren geloof ik wel. De vraag is of dat zorgelijk is.
Het is voor mij geen vraag of dat zorgelijk is. Om beleid te maken heb je een feitelijke basis nodig van waaruit je redeneert en van waaruit je weet welke effecten dat kan of gaat hebben. Op het moment dat je dat proces politiseert, wat hij doet, bedrijf je dus staatspropaganda (immers, alleen nog maar juichverhalen mogen naar buiten komen), verarm je het publieke debat en verhoog je het risico op verkeerde besluiten.

Dat hij klimaatscepticus is, zie ik als een private mening. Het is echter niet op wetenschap gebaseerd en hij zou zijn private mening niet moeten opdringen aan mensen die er meer verstand van hebben. Hij gaat toch ook naar een dokter om te vragen of hij gezond is en niet naar een groenteboer?

Daarnaast denkt hij dat vaccins autisme veroorzaken en dat nieuwe milieuvriendelijke lampen kanker veroorzaken.... Moeten doktoren en wetenschappers hun mond gesnoerd worden op het moment dat ze zeggen dat vaccins nut hebben?

quote:
Nou, ja, rechtsextremisme is natuurlijk vrij veel voorkomend. In Duitsland worden er regelmatig azc's in de fik gestoken en dergelijke zaken zul je ook wel in andere landen zien. Des te belangrijker dat we niet de sociale spanningen aanwakkeren door nog meer vluchtelingen naar binnen te halen. Wat dat betreft staat Trump hier aan de goede kant.
Maar we zijn het er dus wel over eens dat rechtsextremisme daar wel een issue is en het dus onverstandig is om daar geen onderzoek meer naar te doen?

In dit kader van sociale spanningen afnemen vind ik het natuurlijk wel goed om in dialoog te blijven, iets wat aan de andere kant van de oceaan steeds minder het geval lijkt te zijn met een toenemende scheiding tussen democraten republikeinen. Gelukkig hebben we hier een kiesstelsel waarbij je min of meer gedwongen wordt om in overleg een regering te smeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-02-2017 17:27:20 ]
pi_168664954
Ja, maar deze rechter is hoogstwaarschijnlijk wel iemand die zich heeft laten ingeven door massa hysterie. Inhoudelijk kan zijn uitspraak niet staande houden, het is te ver gezocht om het leed wat de Staten door het decreet zouden lijden als rechtvaardiging te gebruiken het decreet te doorkruisen. Trump en zijn juridisch team zullen dit vantevoren ook wel redelijk uitgedokterd hebben. Het decreet zal binnen enkele weken weer van kracht worden nadat Justitie in het spoedgeding gelijk krijgt. Vind het niet zo gek dat hier kritiek op geleverd wordt door uitvoerende macht.
pi_168664988
Het inreisverbod is in ieder geval opgeheven, zo lees ik net.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168665129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:56 schreef KrappeAuto het volgende:
Inhoudelijk kan zijn uitspraak niet staande houden.
Kun je de stelling inhoudelijk onderbouwen?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:06:00 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168665174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kun je de stelling inhoudelijk onderbouwen?
,,Hij komt niet uit Oklahoma".
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:06:30 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168665190
Trumpies recentste fart:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 15:26:10 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:07:35 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168665211
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:06 schreef Falco het volgende:
Trumpies recentste fart:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 15:26:10 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
_O-
pi_168665273
Voor wie geen genoeg kan krijgen van doemvoorspellingen.

First on the White House agenda – the collapse of the global order. Next, war?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:11:12 #12
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_168665274
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:34 schreef xpompompomx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
:')____________!
Heb net een beetje z'n twitter zitten doorscrollen... zorgwekkend watvoor diarree er uit die man komt, wetende dat het voor een staatsman door moet gaan.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:12:42 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168665315
hoe heet dat ook alweer als fanatieke aanhang de grondwet wil opheffen omdat de baas dat wil?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168665324
The Donald moet eens kappen met die verwijten over zogenaamd nep-nieuws. Zeker aangezien zijn eigen administratie structureel leugens verspreidt en hij media zoals Breitbart en Infowars prijst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168665533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:56 schreef KrappeAuto het volgende:
Ja, maar deze rechter is hoogstwaarschijnlijk wel iemand die zich heeft laten ingeven door massa hysterie.
Kan je veronderstelling ook staven?

quote:
Inhoudelijk kan zijn uitspraak niet staande houden, het is te ver gezocht om het leed wat de Staten door het decreet zouden lijden als rechtvaardiging te gebruiken het decreet te doorkruisen.
Heb jij de uitspraak gelezen, en welke rechtsoverweging precies kan niet standhouden, en waarom niet?

quote:
Trump en zijn juridisch team zullen dit vantevoren ook wel redelijk uitgedokterd hebben.
Veel duidelijker dat ze dit niet gedaan hebben kan je het niet krijgen denk ik.

quote:
Het decreet zal binnen enkele weken weer van kracht worden nadat Justitie in het spoedgeding gelijk krijgt. Vind het niet zo gek dat hier kritiek op geleverd wordt door uitvoerende macht.
Mag ik je glazen bol én juridisch inzicht lenen?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:23:52 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168665591
.

[ Bericht 50% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-02-2017 17:24:32 ]
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:25:58 #17
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_168665665
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:12 schreef Re het volgende:
hoe heet dat ook alweer als fanatieke aanhang de grondwet wil opheffen omdat de baas dat wil?
Bedoel je de theorie van Kershaw?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:30:29 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168665780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:56 schreef KrappeAuto het volgende:
Trump en zijn juridisch team zullen dit vantevoren ook wel redelijk uitgedokterd hebben.
Ah, vandaar ook dat betrokken ministers en ministeries van niets wisten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168665854
Weet iemand of het wel eens eerder is voorgekomen dat de uitvoering van een decreet van een president door een rechter werd stopgezet?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:34:51 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168665890
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
Weet iemand of het wel eens eerder is voorgekomen dat de uitvoering van een decreet van een president door een rechter werd stopgezet?
Komt wel vaker voor. Onlangs met Obama nog: http://fortune.com/2016/1(...)ation-overtime-rule/
pi_168666027
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor. Onlangs met Obama nog: http://fortune.com/2016/1(...)ation-overtime-rule/
Ja ok, maar op grond van strijdigheid met de Grondwet?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:47:50 #22
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168666191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het inreisverbod is in ieder geval opgeheven, zo lees ik net.
Klopt, alleen wel tijdelijk.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:53:12 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168666305
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ok, maar op grond van strijdigheid met de Grondwet?
Weet ik niet, maar ik kan ook niet vinden dat deze EO tegen de grondwet is bevonden. Misschien dat invalidusername zijn licht erover kan laten schijnen... ik ben geen jurist of advocaat oid...

Volgens mij is dit de case:

https://www.clearinghouse.net/detail.php?id=15606

En dit de tijdelijke restraining order:

https://www.clearinghouse.net/chDocs/public/IM-WA-0029-0005.pdf
pi_168666313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:47 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Klopt, alleen wel tijdelijk.
Oh, wanneer wordt het dan weer automatisch van kracht?
pi_168666429
quote:
Merk op: tijdelijk zonder einddatum.

Dus blijft van kracht tenzij herroepen door een andere uitspraak.

Shit, verklap ik het antwoord op mijn eigen vraag :P
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:58:29 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168666452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:57 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Merk op: tijdelijk zonder einddatum.

Dus blijft van kracht tenzij herroepen door een andere uitspraak.
Hoezo is het dan in juridisch jargon kennelijk tijdelijk? Zoals ik dit dan lees is het tijdelijk net zoals letterlijk alles tijdelijk is.
pi_168666473
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Bedoel je de theorie van Kershaw?
+1 voor subtiliteit.
pi_168666512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoezo is het dan in juridisch jargon kennelijk tijdelijk? Zoals ik dit dan lees is het tijdelijk net zoals letterlijk alles tijdelijk is.
Ja, tijdelijk zonder einddatum.

Juridisch gezien is 200 jaar ook tijdelijk. Juridisch is alles wat niet onbeperkt is tijdelijk. Niet meer en niet minder.

De rechtsgevolgen worden opgeschort totdat er een nieuwe uitspraak is, hetzij een uitspraak van een hogere rechter die het zou herroepen, hetzij de (grond)wet in overeenstemming met de EO wordt gebracht op de wijze waarop de rechtsstaat daarin voorziet (door de wetgevende instantie).

Tijdelijk is een term die de lading eigenlijk niet dekt, opschortend voro onbepaalde tijd zit er dichter op.
pi_168666527
Komt Egypte, na de eerdere Amerikaanse doden door terroristische Egyptenaren en na het voorval in Parijs, nu eindelijk ook op de lijst van Trump te staan of is de nationale veiligheid nog altijd ondergeschikt aan de economische belangen van Trump's entourage? Zou wel fijn zijn als hij eens een beetje consequent is.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:02:31 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_168666546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:01 schreef J.B. het volgende:
Komt Egypte, na de eerdere Amerikaanse doden en na het voorval in Parijs, nu eindelijk ook op de lijst van Trump te staan of is de nationale veiligheid nog altijd ondergeschikt aan de economische belangen van Trump's entourage? Zou wel fijn zijn als hij eens een beetje consequent is.
Egypte is ook geopolitiek simpelweg te belangrijk om te blacklisten.
pi_168666559
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:01 schreef J.B. het volgende:
Komt Egypte, na de eerdere Amerikaanse doden en na het voorval in Parijs, nu eindelijk ook op de lijst van Trump te staan of is de nationale veiligheid nog altijd ondergeschikt aan de economische belangen van Trump's entourage? Zou wel fijn zijn als hij eens een beetje consequent is.
Waarschijnlijk bouwen de zonen van Trump wat torens in Cairo om de beoogde consequentheid te waarborgen. Of een golfcourse bij een resort, ofzo.
pi_168666567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:01 schreef J.B. het volgende:
Komt Egypte, na de eerdere Amerikaanse doden en na het voorval in Parijs, nu eindelijk ook op de lijst van Trump te staan of is de nationale veiligheid nog altijd ondergeschikt aan de economische belangen van Trump's entourage? Zou wel fijn zijn als hij eens een beetje consequent is.
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 13:51:58 A new radical Islamic terrorist has just attacked in Louvre Museum in Paris. Tourists were locked down. France on edge again. GET SMART U.S. reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2017 18:03:22 ]
pi_168666676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ik kan ook niet vinden dat deze EO tegen de grondwet is bevonden. Misschien dat invalidusername zijn licht erover kan laten schijnen... ik ben geen jurist of advocaat oid...

Volgens mij is dit de case:

https://www.clearinghouse.net/detail.php?id=15606

En dit de tijdelijke restraining order:
'Unlawfully discriminated against Muslims' lijkt me in strijd met de Grondwet?

Travel ban in disarray as airlines told they can board barred passengers – reports
quote:
District judge James Robart granted a temporary restraining order on Friday after hearing arguments from Washington state and Minnesota that the president’s order had unlawfully discriminated against Muslims and caused unreasonable harm.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168666738
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:06:39 Interesting that certain Middle-Eastern countries agree with the ban. They know if certain people are allowed in it's death & destruction! reageer retweet
Het was toch geen ban volgens Trump :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:12:07 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168666776
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:10 schreef Kijkertje het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:06:39 Interesting that certain Middle-Eastern countries agree with the ban. They know if certain people are allowed in it's death & destruction! reageer retweet
Het was toch geen ban volgens Trump :?
Nee, nee, na het zelf een ban genoemd te hebben en nadat het niet meer mocht van Spicer na de protesten, mag het weer:

realDonaldTrump twitterde op woensdag 01-02-2017 om 13:50:16 Everybody is arguing whether or not it is a BAN. Call it what you want, it is about keeping bad people (with bad intentions) out of country! reageer retweet
Wel een beetje bij blijven he :P
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:12:09 #36
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168666777
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:10 schreef Kijkertje het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:06:39 Interesting that certain Middle-Eastern countries agree with the ban. They know if certain people are allowed in it's death & destruction! reageer retweet
Het was toch geen ban volgens Trump :?
Het is Schrödingers ban.
Géén kloon van tvlxd!
pi_168666824
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is Schrödingers ban.
:D
pi_168666961
Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, maar stel dat deze verordening van Trump werkelijk in strijd is met de Grondwet, is dat dan een reden om een impeachment-procedure te starten?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168666994
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, maar stel dat deze verordening van Trump werkelijk in strijd is met de Grondwet, is dat dan een reden om een impeachment-procedure te starten?
Nee.
pi_168667001
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, maar stel dat deze verordening van Trump werkelijk in strijd is met de Grondwet, is dat dan een reden om een impeachment-procedure te starten?
Nee.

Dat impeachen zal nog lang op zich laten wachten. Er is geen politieke wil bij de Republikeinen.

Als je Trump verwijderd wil zien dan zou ik mijn hoop vestigen op de journalistiek. Trump is een wandelende belangenverstrengeling, het is de taak van de media dat aan de kaak te stellen. Dat zal veel onderzoek vergen, dus dat duurt nog wel even.

De politiek gaat niet het voortouw nemen in elk geval.
pi_168667040
Impeachment vereist twee derde van de stemmen in de senaat, de reden kan erbij gevonden worden (of niet). Die kans is ongeveer nul, dat zou een geweten en vaderlandsliefde veronderstellen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:27:48 #43
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168667068
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, maar stel dat deze verordening van Trump werkelijk in strijd is met de Grondwet, is dat dan een reden om een impeachment-procedure te starten?
Zelfs als die gestart werd zou het op het moment weinig uitmaken. Een 2/3 meerderheid is nodig voor een succesvolle afzetting en op het moment staan de Republikeinen, met een meerderheid in de Senaat, nog sterk achter hun president.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:29:30 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168667101
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:24 schreef Mystikvm het volgende:

Als je Trump verwijderd wil zien dan zou ik mijn hoop vestigen op de journalistiek. Trump is een wandelende belangenverstrengeling, het is de taak van de media dat aan de kaak te stellen. Dat zal veel onderzoek vergen, dus dat duurt nog wel even.
Daar vestig ik echt geen hoop op. De achterban van Trump is toch niet voor rede vatbaar.
pi_168667123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Daar vestig ik echt geen hoop op. De achterban van Trump is toch niet voor rede vatbaar.
De journalistiek hoeft ook niet de achterban van Trump te overtuigen, maar de politiek.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:33:10 #46
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168667165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De journalistiek hoeft ook niet de achterban van Trump te overtuigen, maar de politiek.
Liever toch dat eerste, dan zitten we in 2018 tenminste weer met een Democratische meerderheid in het Huis. De Republikeinse politici weten nu ook al wel dat Trump een extreem ongeschikte president is, die hopen er gewoon op dat ze hun beleid er doorheen kunnen jassen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:35:58 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168667215
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, maar stel dat deze verordening van Trump werkelijk in strijd is met de Grondwet, is dat dan een reden om een impeachment-procedure te starten?
Nee, dat wordt dan gewoon afgeschoten.

Impeachment gebeurt eerder omdat hij nog steeds de baas is over z'n bedrijven en daar winst uit maakt met dank aan zijn positie (dit weekend al, door naar events op z'n resorts te gaan, alle support staff moet kamers huren tenslotte).

Maar er zal pas iets gebeuren als de Republikeinen het gevoel hebben dat ze meer na- dan voordeel hebben van zijn presidentschap. Dat moment kan alleen eerder komen dan ze hadden gepland, alle congresleden en senators worden overspoeld met telefoontjes en ze zijn erg gevoelig voor hun lokale achterban.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:36:39 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667222
25th amendment section 4 zou ook kunnen, maar ook dat moet door congress als de president het er niet mee eens is. Ook daar is een 2/3e meerderheid nodig volgens mij. Anyway, er is geen veroordeling verder bij nodig, alleen dat men denkt dat hij unfit is.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:38:43 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168667267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
25th amendment artikel 4 zou ook kunnen, maar ook dat moet door congress als de president het er niet mee eens is. Ook daar is een 2/3e meerderheid nodig volgens mij. Anyway, er is geen veroordeling verder bij nodig, alleen dat men denkt dat hij unfit is.
Ook daar wordt het voorbereidend werk al voor uitgevoerd. Dat gedoe over z'n haargroeimiddel, de psychologen in kranten, enz.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:39:20 #50
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168667281
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Liever toch dat eerste, dan zitten we in 2018 tenminste weer met een Democratische meerderheid in het Huis. De Republikeinse politici weten nu ook al wel dat Trump een extreem ongeschikte president is, die hopen er gewoon op dat ze hun beleid er doorheen kunnen jassen.
En wie gaat die Democratische kandidaat dan worden?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:41:53 #51
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168667328
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wie gaat die Democratische kandidaat dan worden?
Als president? Pence.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:41:57 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667330
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ook daar wordt het voorbereidend werk al voor uitgevoerd. Dat gedoe over z'n haargroeimiddel, de psychologen in kranten, enz.
Mehh, weet niet. Heb de indruk dat dat soort dingen vaak geschreven worden om clicks te krijgen van wat linksleunende mensen. Als het een item op Fox News ofzo wordt, dan weet je wel wat er staat aan te komen.
pi_168667430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Liever toch dat eerste, dan zitten we in 2018 tenminste weer met een Democratische meerderheid in het Huis. De Republikeinse politici weten nu ook al wel dat Trump een extreem ongeschikte president is, die hopen er gewoon op dat ze hun beleid er doorheen kunnen jassen.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de mening van de achterban, ook niet als ze (wsl. ook weer om de verkeerde redenen :') ) in meerderheid achter de Democraten zouden gaan staan. :@
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:48:25 #54
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:50:10 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168667544
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mehh, weet niet. Heb de indruk dat dat soort dingen vaak geschreven worden om clicks te krijgen van wat linksleunende mensen. Als het een item op Fox News ofzo wordt, dan weet je wel wat er staat aan te komen.
Dan nog (en er zijn teveel verschillende professionals die op die manier hun reputatie te grabbel gooien om daar zo makkelijk vanuit te gaan) is het een manier om alvast een zaadje te planten.

Als je het maar vaak genoeg herhaalt, of op het juiste moment zegt werkt het vanzelf. Zeggen dat ze er moe uitzag door een medewerker was medeveranwoordelijk voor Thatcher's val (wat een tactiek was die werkte voor Trump mbt Hillary's 'stamina').

Het is geplant, net als z'n belangenverstengelingen, nu is het wachten op het juiste oogstmoment.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:50:37 #56
192592 SureD1
------------------------------
pi_168667556
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wie gaat die Democratische kandidaat dan worden?
Mid-terms, huis, senaat... President is pas weer in 2020
pi_168667559
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:36 schreef invalidusername het volgende:
Neem, nu Trump zijn tweet van vanochtend (sorry, weet niet hoe ik die zo mooi presenteer als jullie)

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mobiele layout:
de posttweet.png button is niet beschikbaar in mobiele layout dacht ik, maar normaal gezien moet het mogelijk zijn om de tweet op te bouwen, of een post met een tweet te quoten en de tweet code aan te passen. Als je bvb een tweet van Trump wil plaatsen:
https: //twitter.com/realDonaldTrump/status/827867311054974976

en je kan een post met een Trump tweet quoten, bvb:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:39:27 After being forced to apologize for its bad and inaccurate coverage of me after winning the election, the FAKE NEWS @nytimes is still lost! reageer retweet
Code:
[ tweet="827874208021639168","25073877","realDonaldTrump","http://pbs.twimg.com/profile_images/1980294624/DJT_Headshot_V2_normal.jpg","Sat Feb 04 13:39:27 +0000 2017"]After being forced to apologize for its bad and inaccurate coverage of me after winning the election, the FAKE NEWS @nytimes is still lost![/tweet]

Dan verander je het nummer van de tweet (827867311054974976), het tijdstip, en de tekst:

[ tweet="827867311054974976","25073877","realDonaldTrump","http://pbs.twimg.com/profile_images/1980294624/DJT_Headshot_V2_normal.jpg","Sat Feb 04 13:12:27 +0000 2017"]The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned![/tweet]

Dat geeft:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:27 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
Als de tweet van iemand anders is heb je ook de userid, naam en de avatar nodig. Usernaam is duidelijk,

userid: rechtsklik, kies view page source, zoek in tekst naar profile_id (ctrl-f), geeft:
... quot;profile_id& quot;:25073877,..

avatar: rechtsklik op usericoon, "copy image location", geeft:
https: //pbs.twimg.com/profile_images/1980294624/DJT_Headshot_V2_bigger.jpg
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:51:39 #58
192592 SureD1
------------------------------
pi_168667585
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de mening van de achterban, ook niet als ze (wsl. ook weer om de verkeerde redenen :') ) in meerderheid achter de Democraten zouden gaan staan. :@
Huis voor de Dems wordt sowieso lastig door Gerrymandering...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:52:28 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667607
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Mid-terms, huis, senaat... President is pas weer in 2020
Ook veel governors, en houses of representatives en senaten van verscheidene staten, waar de republikeinen nu ook veel meer te zeggen hebben dan de democraten.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:53:16 #60
323401 Kijkertje
met filter
pi_168667625
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:54:10 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168667649
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wie gaat die Democratische kandidaat dan worden?
Dat is pas in 2019 weer aan de orde.

2018 zijn de midterms; 435 congresleden (die zitten 2 jaar), 33 senatoren (6 jaar, senaat is in drie groepen verdeeld met elke 2 jaar 1/3 op voor verkiezing), 39 gouverneurs en tig lokalere verkieingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:54:18 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667653
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan nog (en er zijn teveel verschillende professionals die op die manier hun reputatie te grabbel gooien om daar zo makkelijk vanuit te gaan) is het een manier om alvast een zaadje te planten.

Als je het maar vaak genoeg herhaalt, of op het juiste moment zegt werkt het vanzelf. Zeggen dat ze er moe uitzag door een medewerker was medeveranwoordelijk voor Thatcher's val (wat een tactiek was die werkte voor Trump mbt Hillary's 'stamina').

Het is geplant, net als z'n belangenverstengelingen, nu is het wachten op het juiste oogstmoment.
Ok, goed punt dat het zaadje wel geplant moet worden; we zullen zien. Vooralsnog is 't op betfair zo'n 40% dat hij zijn termijn niet volmaakt, wat bizar hoog is natuurlijk, maar alsnog meer dan de helft kans dat het hem wel lukt.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:55:30 #63
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168667682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ok, goed punt dat het zaadje wel gepland moet worden; we zullen zien. Vooralsnog is 't op betfair zo'n 40% dat hij zijn termijn niet volmaakt, wat bizar hoog is natuurlijk, maar alsnog meer dan de helft kans dat het hem wel lukt.
Een president die z'n (eerste) termijn niet volmaakt is eigenlijk ook gewoon iets wat zelden voorkomt. En hij zit er pas twee weken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:57:17 #64
192592 SureD1
------------------------------
pi_168667735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:55 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een president die z'n (eerste) termijn niet volmaakt is eigenlijk ook gewoon iets wat zelden voorkomt. En hij zit er pas twee weken.
Is dat -behoudens dood- al eens voorgekomen? Volgens mij niet... Die twee weken voelen als 8 jaar :N
  zaterdag 4 februari 2017 @ 18:59:05 #65
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667775
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:57 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Is dat -behoudens dood- al eens voorgekomen? Volgens mij niet... Die twee weken voelen als 8 jaar :N
Nooit. Wel impeachment, maar geen veroordeling door de senaat.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:00:21 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168667814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ok, goed punt dat het zaadje wel gepland moet worden; we zullen zien. Vooralsnog is 't op betfair zo'n 40% dat hij zijn termijn niet volmaakt, wat bizar hoog is natuurlijk, maar alsnog meer dan de helft kans dat het hem wel lukt.
De eerste tekenen daarvoor waren al voor de verkiezingen, toen begonnen de geruchten al over vervroegde dementie. Die geruchten houden aan, koppel daaraan dat filmpje waar hij Rudy Guiliani niet herkende en z'n angst voor trappen en hellingen wat kan duiden op slecht zicht, z'n overweldigende narcisisme, z'n eigen gedrag op Twitter (wat niemand kan stoppen) en je hebt al genoeg om hem vrij makkelijk onderuit te schoffelen.

Maar als je het twitteraccount @roguepotusstaff mag geloven (en ze lijken behoorlijk ingevoerd dus je kan ze wel gebruiken als aanwijzing om ergens naar te gaan kijken, al zou ik ze zeker niet 100% vertrouwen) dan is er grote onmin tussen Priebus en Bannon, waarbij de eerste de mogelijkheid heeft om de trekker over te halen en de partije te beschermen en de tweede Trump gebruikt om z'n eigen agenda door te voeren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:00:29 #67
192592 SureD1
------------------------------
pi_168667816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nooit. Wel impeachment, maar geen veroordeling door de senaat.
Tricky Dick is opgestapt, maar dat was in zijn tweede termijn...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 19:02:46 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168667860
Ik denk dat hij ge-JFKed wordt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:04:31 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168667906
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.... :')
Als je die mensen ziet kan ik me wel voorstellen dat Clinton bij hen geen hit was. Denk dat Sanders het veel beter had gedaan bij hen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:05:18 #70
192592 SureD1
------------------------------
pi_168667932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:02 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat hij ge-JFKed wordt
Dat komt statistisch gezien vaker voor... Lincoln, Garfield, McKinley en JFK...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:07:00 #71
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168667970
Was de cover voor de New Yorker van deze week al gepost?

Ik vind het een mooie cover. Die van Der Spiegel was natuurlijk meer shocking, maar deze geeft de treurnis goed weer.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:07:47 #72
445630 Cattivo
.
pi_168667999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:02 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat hij ge-JFKed wordt
En dan hou je Pence over, dan gaan we nog leukere tijden in het nieuws tegemoet.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:11:43 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168668086
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:07 schreef Cattivo het volgende:

[..]

En dan hou je Pence over, dan gaan we nog leukere tijden in het nieuws tegemoet.
Met Pence worden dingen diplomatieker en minder incompetent. Geen onnodige ruzies met Australie en Mexico bijvoorbeeld. Nog steeds conservatief afbraakbeleid uiteraard.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:13:16 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Met Pence worden dingen diplomatieker en minder incompetent. Geen onnodige ruzies met Australie en Mexico bijvoorbeeld. Nog steeds conservatief afbraakbeleid uiteraard.
Pence is misschien dan wel een klootzak, maar niet eentje waarbij je op Twitter zal lezen dat hij nukes heeft afgevuurd omdat er teveel grapjes werden gemaakt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:13:33 #75
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668136
quote:
Jesus H. Christ ... Ik moet even tot 100 Voltaires gaan tellen..
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:27 #76
445630 Cattivo
.
pi_168668188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Met Pence worden dingen diplomatieker en minder incompetent. Geen onnodige ruzies met Australie en Mexico bijvoorbeeld. Nog steeds conservatief afbraakbeleid uiteraard.
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:34:32 Thank you to Prime Minister of Australia for telling the truth about our very civil conversation that FAKE NEWS media lied about. Very nice! reageer retweet
Fake nieuws toch ? :)
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:40 #77
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668192
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Was de cover voor de New Yorker van deze week al gepost?

Ik vind het een mooie cover. Die van Der Spiegel was natuurlijk meer shocking, maar deze geeft de treurnis goed weer.
Stuk mooier dan die van Der Spiegel ja...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:15:45 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668194
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Pence is misschien dan wel een klootzak, maar niet eentje waarbij je op Twitter zal lezen dat hij nukes heeft afgevuurd omdat er teveel grapjes werden gemaakt.
Regeren is vooruit zien ....

New bill aims to ban Donald Trump from first use of nuclear weapons without Congressional Declaration of War

De bill
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:17:32 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668228
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:15 schreef Cattivo het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:34:32 Thank you to Prime Minister of Australia for telling the truth about our very civil conversation that FAKE NEWS media lied about. Very nice! reageer retweet
Fake nieuws toch ? :)
Turnbull heeft idd gezegd dat het normaal eindigde, wat wel diplomatiek handig is.

Anyway, waarom zou het witte huis uit willen zoeken waar het lek zit als er niks gelekt is over het gesprek?

White House investigates leaks of Trump calls to Australia, Mexico
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:19:28 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668278
quote:
Die moet er nog maar doorheen komen, en dan is het nog maar de vraag of hij zich eraan houdt, en of het überhaupt een grondwettelijk voorstel is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:20:04 #81
445630 Cattivo
.
pi_168668299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Turnbull heeft idd gezegd dat het normaal eindigde, wat wel diplomatiek handig is.

Anyway, waarom zou het witte huis uit willen zoeken waar het lek zit als er niks gelekt is over het gesprek?

White House investigates leaks of Trump calls to Australia, Mexico
Tja, waarom de 2 mensen die met elkaar getelefoneerd hebben geloven als de media er ook nog is . De media staat bekend om zijn betrouwbaarheid.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:21:07 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668330
Op een lijst met een overzicht aan regeringsleiders die hij gesproken heeft is Turnbull trouwens geüpgrade naar president van Australië
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:21:07 #83
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668331
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:20 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja, waarom de 2 mensen die met elkaar getelefoneerd hebben geloven als de media er ook nog is . De media staat bekend om zijn betrouwbaarheid.
Reuters acht ik wel betrouwbaarder dan Trump, die al herhaaldelijk betrapt is op leugens; sterker, dat heb je met je eigen ogen kunnen zien, zonder te hoeven te vertrouwen op media.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:21:14 #84
342934 Kansenjongere
pi_168668336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:20 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja, waarom de 2 mensen die met elkaar getelefoneerd hebben geloven als de media er ook nog is . De media staat bekend om zijn betrouwbaarheid.
De media hebben wellicht niet allemaal een smetteloze reputatie, maar als het alternatief is om een pathologische leugenaar als Donald Trump op zijn woord te geloven, dan is de keuze toch snel gemaakt.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:23:25 #85
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668384
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:21 schreef Dagonet het volgende:
Op een lijst met een overzicht aan regeringsleiders die hij gesproken heeft is Turnbull trouwens geüpgrade naar president van Australië
_O_ zal ERII leuk vinden... These people can't run a two-car funeral...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:23:54 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668396
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:21 schreef Dagonet het volgende:
Op een lijst met een overzicht aan regeringsleiders die hij gesproken heeft is Turnbull trouwens geüpgrade naar president van Australië
Snap even niet wat je bedoelt?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:24:08 #87
323401 Kijkertje
met filter
pi_168668401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Turnbull heeft idd gezegd dat het normaal eindigde, wat wel diplomatiek handig is.

Anyway, waarom zou het witte huis uit willen zoeken waar het lek zit als er niks gelekt is over het gesprek?

White House investigates leaks of Trump calls to Australia, Mexico
Wat ik ervan gezien heb is dat Turnbull weigerde op de details van het telefoongesprek in te gaan (en zo hoort het ook). Hij heeft niks gezegd over hoe het eindigde :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:24:37 #88
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:20 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Tja, waarom de 2 mensen die met elkaar getelefoneerd hebben geloven als de media er ook nog is . De media staat bekend om zijn betrouwbaarheid.
Turnbull vond het jammer dat er details gelekt zijn, maar zei dat het gesprek normaal eindigde.
quote:
Mr Turnbull said he was disappointed the details of the call — which he described as "very frank and forthright" — had been leaked.
Dat bevestigt echter wel dat wát er gelekt is een waarheid bevat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:25:03 #89
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668420
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat ik ervan gezien heb is dat Turnbull weigerde op de details van het telefoongesprek in te gaan. Hij heeft niks gezegd over hoe het eindigde :N
http://www.bbc.com/news/world-38842289

Daar heb je ook een gesprek waarin hij dat zegt.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:25:23 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668431
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat ik ervan gezien heb is dat Turnbull weigerde op de details van het telefoongesprek in te gaan (en zo hoort het ook). Hij heeft niks gezegd over hoe het eindigde :N
http://www.bbc.com/news/world-38842289
Australia PM Malcolm Turnbull on Trump call: 'Call ended courteously'
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:26:43 #91
323401 Kijkertje
met filter
pi_168668469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

http://www.bbc.com/news/world-38842289

Daar heb je ook een gesprek waarin hij dat zegt.
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

http://www.bbc.com/news/world-38842289
Australia PM Malcolm Turnbull on Trump call: 'Call ended courteously'
Ah ok deze kende ik niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:26:45 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668471
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Snap even niet wat je bedoelt?
Turnbull is premier, geen president. Hij is geen staatshoofd maar regeringsleider. Het staatshoofd, zoals boven je staat, is Elizabeth II.

Alsof je Rutte president noemt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:27:18 #93
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668488
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Snap even niet wat je bedoelt?
Hij is de PM, Elizabeth II is staatshoofd, Australië is een Monarchie, geen Republiek..
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:28:09 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668514
Oh wacht, ze wisten ze naam niet eens meer:
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:29:33 #95
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168668549
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Turnbull is premier, geen president. Hij is geen staatshoofd maar regeringsleider. Het staatshoofd, zoals boven je staat, is Elizabeth II.

Alsof je Rutte president noemt.
Ja, nee, dat snap ik wel, maar kende de lijst niet die je erna toonde.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:30:33 #96
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668582
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:28 schreef Dagonet het volgende:
Oh wacht, ze wisten ze naam niet eens meer:
[ afbeelding ]
En gek genoeg vonden ze op google en wikipedia ook niet wie de president van Australië was... _O_
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:30:53 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668590
Twee ministers van Defensie trouwens, volgens die lijst.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:31:17 #98
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168668611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:15 schreef Cattivo het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:34:32 Thank you to Prime Minister of Australia for telling the truth about our very civil conversation that FAKE NEWS media lied about. Very nice! reageer retweet
Fake nieuws toch ? :)
De betrouwbaarheid van Trump zelf is 0. Teveel leugens en verdraaiingen die uit zijn mond komen. Sorry.

Australie laat zien hoe diplomatie werkt. Die gaven aan dat de deal gewoon doorging, ook al tweette Trump dat hij die domme deal zou bestuderen. Compleet onnodige tweet in ieder geval, als de geruchten/lekken compleet nep zouden zijn.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:32:26 #99
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168668640
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:00 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Tricky Dick is opgestapt, maar dat was in zijn tweede termijn...
Bizar, dacht dat presidentstermijn ooit 6 jaar was. Niet dus, aan welk land denk ik dan?? :?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:33:24 #100
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168668668
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bizar, dacht dat presidentstermijn ooit 6 jaar was. Niet dus, aan welk land denk ik dan?? :?
Amerikaanse senatoren hebben een termijn van 6 jaar. Misschien is dat het?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:34:44 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bizar, dacht dat presidentstermijn ooit 6 jaar was. Niet dus, aan welk land denk ik dan?? :?
Rusland, dus het is een begrijpelijke fout. Onder de omstandigheden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:38:10 #102
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668801
Is Rogue POTUS Staff legit?

POTUS zou geen hand voor ogen kunnen zien? Geen wonder dat hij mensen zag zover het oog reikte, dat reikt namelijk maar een halve meter (of minder, aangezien hij Gulliani over het hoofd zag, terwijl hij recht voor zijn oranje neus zat). Verklaart wellicht ook waarom hij een gezonde afkeer van trappen en hellingen heeft...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:38:34 #103
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168668813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:33 schreef Montov het volgende:

[..]

Amerikaanse senatoren hebben een termijn van 6 jaar. Misschien is dat het?
Nee, land waar de duur van de termijn veranderd is. Zal Frankrijk geweest zijn, tot 2002 was het 7 jaar, daarna 5...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:38:36 #104
323401 Kijkertje
met filter
pi_168668814
Nieuwe Iraanse raketproef tijdens militaire oefening

quote:
Iran heeft opnieuw raketten getest. Dat gebeurde op de eerste dag van een tweedaagse militaire oefening in het land.

De oefening en de raketproeven worden gezien als spierballenvertoon richting de Verenigde Staten. Het Witte Huis waarschuwde Iran deze week geen nieuwe raketproeven uit te voeren. De Amerikanen straften het land voor een proef met een ballistische raket, afgelopen zondag.

De Amerikaanse strafmaatregelen waren gericht tegen dertien mensen en twaalf bedrijven, die betrokken zijn bij het raketprogramma van Iran of die de elitetroepen van de Iraanse Revolutionaire Garde financieren.

Raketten regenen

Het is niet duidelijk of Iran met de proef van afgelopen zondag de regels van het nucleair akkoord met het Westen heeft geschonden. Volgens het Witte Huis was de raketproef in elk geval in strijd met de geest van dat akkoord.

Iran had de militaire oefening van vandaag en morgen en de nieuwe raketproeven aangekondigd. Er worden onder meer radarsystemen, commandoposten en raketten voor de korte afstand getest. Een legercommandant zei tijdens de oefening dat Iran klaar is "om het raketten te laten regenen op zijn vijanden".
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:40:51 #105
192592 SureD1
------------------------------
pi_168668892
quote:
Geopolitiek potje blufpoker... Altijd lekker...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:42:44 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168668965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:38 schreef SureD1 het volgende:
Is Rogue POTUS Staff legit?
Onbekend, dus niet op hun woord geloven. Het klinkt heel aannemelijk, dat wel, maar gebruik het als grond om verder te zoeken en niet als eind.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:45:46 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168669087
quote:
According to one U.S. official, national security aides have sought information about Polish incursions in Belarus, an eyebrow-raising request because little evidence of such activities appears to exist. Poland is among the Eastern European nations worried about Trump's friendlier tone on Russia.
https://apnews.com/9a5a5fbbb2ba45b2b9316e1734ec22eb
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:45:50 #108
192592 SureD1
------------------------------
pi_168669089
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Onbekend, dus niet op hun woord geloven. Het klinkt heel aannemelijk, dat wel, maar gebruik het als grond om verder te zoeken en niet als eind.
Thanks!!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:48:00 #109
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168669180
Nog wat rogue twitter accounts: @RogueNASA @AltNatParkSer @ActualEPAFacts @Alt_NASA
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:49:06 #110
192592 SureD1
------------------------------
pi_168669211
quote:
Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen? Opmerkelijk...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:52:09 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168669329
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen? Opmerkelijk...
Dat dus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 19:55:37 #112
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168669485
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:38 schreef SureD1 het volgende:
Is Rogue POTUS Staff legit?

POTUS zou geen hand voor ogen kunnen zien? Geen wonder dat hij mensen zag zover het oog reikte, dat reikt namelijk maar een halve meter (of minder, aangezien hij Gulliani over het hoofd zag, terwijl hij recht voor zijn oranje neus zat). Verklaart wellicht ook waarom hij een gezonde afkeer van trappen en hellingen heeft...
Hij "squint" regelmatig, maar heeft teleprompters gebruikt, heeft geen probleem om z'n papieren te lezen vanop 40cm of meer, denk niet dat ie meer dan ±1 of ±1.5 afwijking kan hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:00:23 #113
192592 SureD1
------------------------------
pi_168669657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hij "squint" regelmatig, maar heeft teleprompters gebruikt, heeft geen probleem om z'n papieren te lezen vanop 40cm of meer, denk niet dat ie meer dan ±1 of ±1.5 afwijking kan hebben.
Die aankondiging voor The Apprentice SCOTUS edition, verpoept hij anders ook aardig... Die kwam van de prompter...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:23:27 #114
231246 Rezania
pi_168670573
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
Lekker schijten op de rechterlijke macht, goed bezig Donald!

:') Nog nooit van Trias Politica gehoord zeker.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:24:58 #115
231246 Rezania
pi_168670616
Oh, spuit 11. :@
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:25:03 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168670621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:23 schreef Rezania het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
Lekker schijten op de rechterlijke macht, goed bezig Donald!

:') Nog nooit van Trias Politica gehoord zeker.
Hij is de president, dus de baas van USA Inc.
ofzo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:26:20 #117
231246 Rezania
pi_168670689
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hij is de president, dus de baas van USA Inc.
ofzo.
Hopelijk moet hij dit aanvechten tot de supreme court, zeggen zij ook nee, en dan is het dag dag Donald.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:26:32 #118
167036 agter
pi_168670703
Yup. Trump denkt boven de wet te staan.
Make my day!
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:29:58 #119
192592 SureD1
------------------------------
pi_168670882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hopelijk moet hij dit aanvechten tot de supreme court, zeggen zij ook nee, en dan is het dag dag Donald.
Dan hoop ik ook dat Justice Gorsuch de lead opinion schrijft...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:33:27 #120
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168671038
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:29 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan hoop ik ook dat Justice Gorsuch de lead opinion schrijft...
Die moet er eerst zelf doorheen zien te komen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:34:02 #121
452923 KrappeAuto
pi_168671063
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:23 schreef Rezania het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
Lekker schijten op de rechterlijke macht, goed bezig Donald!

:') Nog nooit van Trias Politica gehoord zeker.
Waarschijnlijk wel, maar dit is zo'n rare uitspraak dat kritiek van de uitvoerende macht niet zo heel gek is.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:34:21 #122
231246 Rezania
pi_168671071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:34 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar dit is zo'n rare uitspraak dat kritiek van de uitvoerende macht niet zo heel gek is.
Wat is er raar aan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:34:26 #123
452923 KrappeAuto
pi_168671074
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hopelijk moet hij dit aanvechten tot de supreme court, zeggen zij ook nee, en dan is het dag dag Donald.
De uitspraak is nog voor de Supreme Court weer van tafel.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:36:17 #124
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671144
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die moet er eerst zelf doorheen zien te komen.
Dat klopt, maar dit duurt nog wel even voordat het bij SCOTUS ligt. Ik denk eigenlijk niet dat Gorsuch heel veel problemen gaat krijgen. Hij is conservatief, maar niet ultra... Die ultra-conservatieven komen wel als Kennedy met pensioen gaat of dat er, God forbid, wat met Bader-Ginsburg gebeurt...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:36:37 #125
452923 KrappeAuto
pi_168671155
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat is er raar aan?
Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft en is zijn uitspraak op veel punten onhoudbaar. De man heeft door massa hysterie een schaamtevolle uitspraak gedaan. Zou zijn carrière kunnen kosten.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:37:23 #126
231246 Rezania
pi_168671177
Daarbij blijft het een zeer onpresidentiele manier van reageren. "so called judge",alsof hij die positie bij een pakje boter kreeg. :') Maar nee hoor, natuurlijk, enkel Donald Trump komt weg met zich als een klein kind gedragen terwijl ie president is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:37:34 #127
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft en is zijn uitspraak op veel punten onhoudbaar.
Heeft W zich flink vergist met die benoeming dan...

Edit, profiel gelezen, als dat al zwaar links is, dan ga ik off the scale :D
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:39:55 #128
231246 Rezania
pi_168671250
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft en is zijn uitspraak op veel punten onhoudbaar. De man heeft door massa hysterie een schaamtevolle uitspraak gedaan. Zou zijn carrière kunnen kosten.
We zullen het zien hè. Persoonlijk weet ik niet genoeg van de Amerikaanse wet, maar heb ik vertrouwen in de rechterlijke macht in ontwikkelde landen. Als dat vertrouwen weg is is het geen ontwikkeld land meer (wat je je natuurlijk sowieso af kan vragen bij Amerika af en toe).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:40:12 #129
231246 Rezania
pi_168671257
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:37 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Heeft W zich flink vergist met die benoeming dan...

Edit, profiel gelezen, als dat al zwaar links is, dan ga ik off the scale :D
Vooral nummer 5 is schokkend!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:44:33 #130
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671369
quote:
Zou zijn carrière kunnen kosten.
Daarom worden rechters voor het leven benoemd, om ze te beschermen tegen populistische engnekken.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:45:09 #131
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671389
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vooral nummer 5 is schokkend!
Ja, de onbeschaamdheid...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:46:19 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168671423
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:44 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daarom worden rechters voor het leven benoemd, om ze te beschermen tegen populistische engnekken.
Ze kunnen impeached worden natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:46:53 #133
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_168671449
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft en is zijn uitspraak op veel punten onhoudbaar. De man heeft door massa hysterie een schaamtevolle uitspraak gedaan. Zou zijn carrière kunnen kosten.
Het zou natuurlijk noooooooit zo kunnen zijn dat de oranje messias in al zijn enthousiasme heeft verzuimd zijn EO op juridisch vlak fatsoenlijk dicht te timmeren?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:48:05 #134
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168671495
RyanLizza twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 16:13:43 Imagine if a federal judge called Trump the "so-called president"? https://t.co/IWCJYZC0oZ reageer retweet
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:50:36 #135
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671586
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze kunnen impeached worden natuurlijk.
Weer wat geleerd, door Congress zelfs... Dan zijn die Checks and Balances er dus wel... In Nederland is de Trias scherper, daar kan alleen de Hoge Raad rechters ontslaan, dat blijft dus in de rechterlijke macht. Nederland heeft sowieso een Trias die dichter bij Montesquieu's ideaal ligt, de US Constitution is meer een doorontwikkeling van Montesquieu.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:51:19 #136
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168671605
brianstelter twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 03:12:45 Per a CNN spokeswoman: In lieu of Pence, the W.H. offered Kellyanne Conway for an interview, but CNN declined https://t.co/qVDgi5jWOa reageer retweet
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:51:34 #137
231246 Rezania
pi_168671613
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze kunnen impeached worden natuurlijk.
Ha, doen ze bij Trump ook niet. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:52:05 #138
231246 Rezania
pi_168671628
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
RyanLizza twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 16:13:43 Imagine if a federal judge called Trump the "so-called president"? https://t.co/IWCJYZC0oZ reageer retweet
Of als Obama zo had gereageerd. Trump zou vooraan staan om even duidelijk te maken waarom dat presidentonwaardig is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:52:31 #139
231246 Rezania
pi_168671642
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
brianstelter twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 03:12:45 Per a CNN spokeswoman: In lieu of Pence, the W.H. offered Kellyanne Conway for an interview, but CNN declined https://t.co/qVDgi5jWOa reageer retweet
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:54:23 #140
231246 Rezania
pi_168671692
Trump's attack on federal judge could backfire
quote:
It was not the first time Trump has attacked a federal judge. During the presidential campaign, he repeatedly railed against U.S. District Judge Gonzalo Curiel, saying the Indiana-born judge presiding over Trump University litigation had “an absolute conflict” because he was “of Mexican heritage.”
Wow. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:54:43 #141
162110 Arth_NL
pi_168671701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft
Wat is zwaar links aan die man?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:55:59 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168671738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:54 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Wat is zwaar links aan die man?
Hij heeft het gewaagd om het ergens mee oneens te zijn met de Grote Leider, dan ben je volautomatisch links.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:56:45 #143
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168671755
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Weer wat geleerd, door Congress zelfs... Dan zijn die Checks and Balances er dus wel... In Nederland is de Trias scherper, daar kan alleen de Hoge Raad rechters ontslaan, dat blijft dus in de rechterlijke macht. Nederland heeft sowieso een Trias die dichter bij Montesquieu's ideaal ligt, de US Constitution is meer een doorontwikkeling van Montesquieu.
Mja, de supreme court alleen al is natuurlijk verre van een scheiding der machten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:57:51 #144
452923 KrappeAuto
pi_168671778
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk noooooooit zo kunnen zijn dat de oranje messias in al zijn enthousiasme heeft verzuimd zijn EO op juridisch vlak fatsoenlijk dicht te timmeren?
Onwaarschijnlijk in deze zaak. De psyche van zeer overtuigde, linkse geesten is fascinerend. Het zijn vaak mensen die intolerant tegenover andere meningen staan en al snel vinden dat het doel de middelen heiligt. Je ziet dit terug bij alle overheidslagen, de rechterlijke macht inbegrepen.

Maar goed, staatsrechtelijk is dit oordeel ook moeilijk te verdedigen. Rationele leken met een juridische achtergrond zien dit al snel.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 20:59:33 #145
231246 Rezania
pi_168671820
De hele tijd dat links en rechts geblaat. Zelfs als je even zonder politieke ideologie denkt zie je toch wel dat Trump dat nooit had moeten Tweeten?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:00:56 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168671858
Steve Bannon flink op zijn bek
https://www.washingtonpos(...)m_term=.3ca9323e404e

Ik ben benieuwd wanneer die zich tegen Trump gaat keren
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:01:14 #147
192592 SureD1
------------------------------
pi_168671861
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Rationele leken met een juridische achtergrond zien dit al snel.
ROFL _O-
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:03:54 #148
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168671936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk in deze zaak.
Want? Alles wijst erop dat het een haastklus was waarbij meerdere van zijn kabinetsleden en hun departementen zijn gepasseerd. Er is niet gekeken naar de status van mensen met een permanente verblijfsstatus die je moeilijk de toegang kan weigeren bijvoorbeeld en toen Kelly die een ontheffing gaf werd Bannon kwaad. (zie hier)

Wat maakt jou zo verschrikkelijk overtuigd dat dit een weloverwogen, goed voorbereide maatregel was?

Kelly was nog in een conference call hierover toen hij op tv zag dat het getekend werd.
http://www.mediaite.com/p(...)utive-order-from-tv/
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:04:28 #149
245946 Xa1pt
pi_168671955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kort gezegd is de rechter iemand die zware (linkse) ideologische overtuigingen heeft en is zijn uitspraak op veel punten onhoudbaar. De man heeft door massa hysterie een schaamtevolle uitspraak gedaan. Zou zijn carrière kunnen kosten.
Trumpisme 2.0. Het politiseren van de persoonlijke achtergrond van rechters zodat het niet meer over de inhoud gaat.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:05:39 #150
231246 Rezania
pi_168671985


Verscheidende onderdelen van de overheid zijn nog steeds boos op Donnie zo te zien.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:05:46 #151
162110 Arth_NL
pi_168671988
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Trumpisme 2.0. Het politiseren van de persoonlijke achtergrond van rechters zodat het niet meer over de inhoud gaat.
Je hoeft de achtergrond niet eens te noemen. Zeg gewoon dat iemand links is, ook al is dat nergens op gebaseerd, en diens mening of beslissing telt schijnbaar niet meer.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:07:46 #152
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168672047
Naja, er zijn wel meerderen die twijfelen aan de uitspraak. Zoals uit dit artikeltje wat iemand anders net al postte: http://www.politico.com/s(...)tack-backfire-234649

quote:
John Banzhaf, a professor at George Washington University Law School, said he believes Robart’s ruling was incorrect on several grounds, including legal standing and constitutional grounds. But he said Trump’s statement was still “completely outrageous.”

“There’s no basis whatsoever for calling him a so-called judge,” Banzhaf said. “Even though I’m basically sympathetic of the ultimate position, that the order is inappropriate and will be ultimately overturned, I think it’s unwise, unwarranted and unfair.”
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:08:14 #153
452923 KrappeAuto
pi_168672060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:54 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Wat is zwaar links aan die man?
Volgens CNN:

quote:
He's known for community service. Robart is the former president and trustee of the Seattle Children's Home, which handles mental health needs for children and their families throughout the city and state, according to its website. He's also worked extensively with the Children's Home Society of Washington, which provides services to families to improve children's lives.

According to a video posted on the federal court's website, Robart said "black lives matter" during a court hearing in August 2016. Citing FBI statistics, he said, "Police shootings resulting in deaths involved 41% black people, despite being only 20% of the population living in those cities."

During his confirmation hearing, Republican Senator Orrin Hatch of Utah noted that Robart had done pro bono legal work and had represented refugees during his career.

He sees court system as means to help people.
Niets mis met deze dingen, nobel zelfs, maar dit is natuurlijk een zwaar links ideologisch overtuigd persoon. Flinke achtergrond in gemeenschapswerk, geblaat over BLM, pro-vluchtelingen. De beste man neemt het op voor de in zijn ogen ''zwakkeren'' in de samenleving. De vlinderdas in de rechtszaal is ook wel een weggevertje.

99%+ kans dat hij Trump als een gevaar ziet voor de ''zwakkeren'' en zijn executive order verwerpelijk vindt. Nou, dan is het nog even zoeken naar een semi-acceptabel/niet-diskwalificerend argumentje om de boel stop te zetten. Die heeft 'ie gevonden.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:10:12 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168672106
Eigenlijk vrij simpel

Ben je het niet eens met de grote roerganger dan ben je links, en zo wel dan ben je rechts. Heerlijk ongecompliceerd.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:10:29 #155
192592 SureD1
------------------------------
pi_168672112
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:08 schreef KrappeAuto het volgende:

De vlinderdas in de rechtszaal is ook wel een weggevertje.


ROFL _O-
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:11:50 #156
231246 Rezania
pi_168672149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk vrij simpel

Ben je het niet eens met de grote roerganger dan ben je links, en zo wel dan ben je rechts. Heerlijk ongecompliceerd.
De wereld is gelukkig ook heerlijk zwart-wit hè. Zo fijn. O+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:13:01 #157
231246 Rezania
pi_168672176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:08 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Volgens CNN:

[..]

Niets mis met deze dingen, nobel zelfs, maar dit is natuurlijk een zwaar links ideologisch overtuigd persoon. Flinke achtergrond in gemeenschapswerk, geblaat over BLM, pro-vluchtelingen. De beste man neemt het op voor de in zijn ogen ''zwakkeren'' in de samenleving. De vlinderdas in de rechtszaal is ook wel een weggevertje.

99%+ kans dat hij Trump als een gevaar ziet voor de ''zwakkeren'' en zijn executive order verwerpelijk vindt. Nou, dan is het nog even zoeken naar een semi-acceptabel/niet-diskwalificerend argumentje om de boel stop te zetten. Die heeft 'ie gevonden.
Nou, klinkt echt als een monster inderdaad. Uit zijn macht ontzetten en opsluiten die gek! Geloven dat het rechtssysteem daar is om mensen te helpen, wat denkt hij wel niet!

Dit kan ik niet serieus nemen hoor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:17:56 #158
452923 KrappeAuto
pi_168672313
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Want? Alles wijst erop dat het een haastklus was waarbij meerdere van zijn kabinetsleden en hun departementen zijn gepasseerd. Er is niet gekeken naar de status van mensen met een permanente verblijfsstatus die je moeilijk de toegang kan weigeren bijvoorbeeld en toen Kelly die een ontheffing gaf werd Bannon kwaad. (zie hier)

Wat maakt jou zo verschrikkelijk overtuigd dat dit een weloverwogen, goed voorbereide maatregel was?

Kelly was nog in een conference call hierover toen hij op tv zag dat het getekend werd.
http://www.mediaite.com/p(...)utive-order-from-tv/
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijzonder weinig waarde hecht aan artikelen die op basis van geruchten geschreven zijn. De journalist heeft van ''bronnen'' gehoord dat iets gebeurd zou zijn. Dan zit je al met meerdere filters tussen wat er echt gebeurd is en wat jij aan informatie binnen krijgt.

Trouwens, ik zeg niet dat het goed voorbereid is. Maar slecht voorbereid betekent niet dat wat de Seattle rechter gedaan heeft goed is.

quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, klinkt echt als een monster inderdaad. Uit zijn macht ontzetten en opsluiten die gek! Geloven dat het rechtssysteem daar is om mensen te helpen, wat denkt hij wel niet!

Dit kan ik niet serieus nemen hoor.
Wie heeft het over ''uit de macht ontzetten''? Ik noem zijn persoonlijke overtuiging alleen om zijn foute keuze in context te plaatsen. Het boeit me verder geen reet welke politieke overtuiging een rechter heeft, zolang ze maar juridisch-correcte uitspraken doen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:18:50 #159
192592 SureD1
------------------------------
pi_168672346
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:13 schreef Rezania het volgende:


Dit kan ik niet serieus nemen hoor.
Dat moet je dan ook niet doen :D
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:19:26 #160
245946 Xa1pt
pi_168672363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:17 schreef KrappeAuto het volgende:
Het boeit me verder geen reet welke politieke overtuiging een rechter heeft, zolang ze maar juridisch-correcte uitspraken doen.
Kennelijk wel, want je betrekt er allerlei irrelevante zaken bij m.b.t. de 'overtuiging' of politieke oriëntatie van iemand.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:21:03 #161
192592 SureD1
------------------------------
pi_168672430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het boeit me verder geen reet welke politieke overtuiging een rechter heeft, zolang ze maar juridisch-correcte uitspraken doen.
En zolang ze maar in plaats van een vlinderdasje een te lange en te brede rode stropdas dragen...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:21:37 #162
231246 Rezania
pi_168672451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijzonder weinig waarde hecht aan artikelen die op basis van geruchten geschreven zijn. De journalist heeft van ''bronnen'' gehoord dat iets gebeurd zou zijn. Dan zit je al met meerdere filters tussen wat er echt gebeurd is en wat jij aan informatie binnen krijgt.

Trouwens, ik zeg niet dat het goed voorbereid is. Maar slecht voorbereid betekent niet dat wat de Seattle rechter gedaan heeft goed is.

[..]

Wie heeft het over ''uit de macht ontzetten''? Ik noem zijn persoonlijke overtuiging alleen om zijn foute keuze in context te plaatsen. Het boeit me verder geen reet welke politieke overtuiging een rechter heeft, zolang ze maar juridisch-correcte uitspraken doen.
Oh, dan moet je sowieso niet in Amerika zijn hè. Supreme court is ook zo getekend als wat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:24:31 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168672559
Kom op zeg, als een stel wolven aan het wachten tot een Trump-lammetje het topic binnen komt wandelen om er met z'n allen op te duiken. In tegenstelling tot andere Trump-aanhangers doet hij volgens mij nog wel een poging tot discussie, al vind ik een argument over een vlinderdasje ook wel dwaas Er zijn wel degelijk een aantal mensen met credentials die hun vraagtekens bij de uitspraak plaatsen. Laten we er geen echo-chamber van maken.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:25:48 #164
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168672600
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:08 schreef KrappeAuto het volgende:

Niets mis met deze dingen, nobel zelfs, maar dit is natuurlijk een zwaar links ideologisch overtuigd persoon.
Nonsens. Een heleboel van zijn werk valt onder het vrij Amerikaanse gevoel van noblesse oblige, waarbij je als bevoorrecht persoon je je inzet voor de samenleving middels pro bono werk, musea, dat soort dingen.

Tijdens z'n confirmation hearing kreeg hij welgeteld één vraag.
Zijn commissie werd voorgezeten door Orrin Hatch langstzittende Republikein van dit moment, Chuck Grassley, voorzitter momenteel van de Judiciary Committee (Republikeins), Arlen Specter, democraat en bij leven verkozen tot één van de 10 beste senators, Jeff Sessions die nu in de running is voor AG, en nog een hele zooi zwaargewichten.

Denk je werkelijk dat ze maar één vraag zouden hebben als het een zwaar links persoon zou zijn? :D
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:26:45 #165
452923 KrappeAuto
pi_168672639
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk wel, want je betrekt er allerlei irrelevante zaken bij m.b.t. de 'overtuiging' of politieke oriëntatie van iemand.
Ik probeer de kans in te schatten dat de man een verkeerde rechterlijke beslissing heeft genomen. Als hij een beslissing neemt die vrijwel universeel bekritiseerd wordt om daarmee een anti-immigratie decreet van de president op te schorten is de kans groter dat dat een verkeerde is als hij zwaar links georiënteerd is dan als hij zeer pro-Trump is.

Maar goed, ik wil ook wel geld inzetten als iemand bereid is te wedden over de mogelijke afloop van deze uitspraak. Als je dit irrelevante informatie vindt dan kun je veel winnen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:29:45 #166
452923 KrappeAuto
pi_168672748
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En zolang ze maar in plaats van een vlinderdasje een te lange en te brede rode stropdas dragen...
En scheef. ;)
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:31:01 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168672775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:17 schreef KrappeAuto het volgende:

Trouwens, ik zeg niet dat het goed voorbereid is.
Je zegt dat het onwaarschijnlijk is dat het niet goed is voorbereid.

Waarom denk je dat, met alles wat erop wijst dat dat precies is wat er aan de hand is hier?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:34:25 #168
452923 KrappeAuto
pi_168672884
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nonsens. Een heleboel van zijn werk valt onder het vrij Amerikaanse gevoel van noblesse oblige, waarbij je als bevoorrecht persoon je je inzet voor de samenleving middels pro bono werk, musea, dat soort dingen.

Tijdens z'n confirmation hearing kreeg hij welgeteld één vraag.
Zijn commissie werd voorgezeten door Orrin Hatch langstzittende Republikein van dit moment, Chuck Grassley, voorzitter momenteel van de Judiciary Committee (Republikeins), Arlen Specter, democraat en bij leven verkozen tot één van de 10 beste senators, Jeff Sessions die nu in de running is voor AG, en nog een hele zooi zwaargewichten.

Denk je werkelijk dat ze maar één vraag zouden hebben als het een zwaar links persoon zou zijn? :D
Geen idee wat de gang van zaken is bij dergelijke benoemingen. Maar als je gaat blaten over BLM in de rechtszaal is de kans groot dat je op z'n minst grote sympathieën huist voor linkse standpunten op bepaalde thema's. Waar nogmaals niet mis mee hoeft te zijn. Het is alleen niet irrelevante informatie voor het inschatten van de kans dat deze uitspraak fout is.

quote:
5s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je zegt dat het onwaarschijnlijk is dat het niet goed is voorbereid.

Waarom denk je dat, met alles wat erop wijst dat dat precies is wat er aan de hand is hier?
Ik denk dat de kans groot is dat het niet (heel) goed is voorbereid en dat de kans zeer groot is dat deze uitspraak fout is.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:36:25 #169
245946 Xa1pt
pi_168672937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik probeer de kans in te schatten dat de man een verkeerde rechterlijke beslissing heeft genomen.
Dat doe je op basis van inhoud, niet op basis van iemands achtergrond.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:38:18 #170
452923 KrappeAuto
pi_168672996
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doe je op basis van inhoud, niet op basis van iemands achtergrond.
Zou je hetzelfde zeggen als een rechter een uitgebreide KKK-geschiedenis blijkt te hebben nadat hij opmerkelijke, universeel bekritiseerde uitspraken heeft gedaan in zaken met een zwarte verdachte? Zou je dan ook zeggen dat zijn achtergrond irrelevante informatie is voor de schatting van de kans dat een uitspraak van hem fout is?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:39:26 #171
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:34 schreef KrappeAuto het volgende:

Geen idee wat de gang van zaken is bij dergelijke benoemingen.
Het zijn niet allemaal simpele hamerstukken waar niemand kritisch is, alleen als er een reden toe is.

quote:
Maar als je gaat blaten over BLM in de rechtszaal is de kans groot dat je op z'n minst grote sympathieën huist voor linkse standpunten op bepaalde thema's. Waar nogmaals niet mis mee hoeft te zijn.
En toch, en toch. Je kan het niet laten om het er continu bij te halen. Je schuift ook op, eerst is hij nog zwaar links geideologiseerd, nu heeft hij grote sympathieën voor linkse standpunten op sommige thema's. Nog even en hij is rechts, maar alsnog ongeschikt.
Make up your mind.

quote:
Het is alleen niet irrelevante informatie voor het inschatten van de kans dat deze uitspraak fout is.
Waarom noem jij het dan steeds?

quote:
Ik denk dat de kans groot is dat het niet (heel) goed is voorbereid
En eerder in het topic vind je het onwaarschijnlijk dat het níet goed dichtgetimmerd is. Wat is het nou?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:41:52 #172
231246 Rezania
pi_168673103
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kom op zeg, als een stel wolven aan het wachten tot een Trump-lammetje het topic binnen komt wandelen om er met z'n allen op te duiken. In tegenstelling tot andere Trump-aanhangers doet hij volgens mij nog wel een poging tot discussie, al vind ik een argument over een vlinderdasje ook wel dwaas Er zijn wel degelijk een aantal mensen met credentials die hun vraagtekens bij de uitspraak plaatsen. Laten we er geen echo-chamber van maken.
Oh, en dat is hun goedrecht hoor. Ik weet sowieso weinig van de Amerikaanse wet. Ik wilde het ook voornamelijk over die tweet hebben, maar dat boeit blijkbaar niemand wat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:44:50 #173
342934 Kansenjongere
pi_168673188
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kom op zeg, als een stel wolven aan het wachten tot een Trump-lammetje het topic binnen komt wandelen om er met z'n allen op te duiken. In tegenstelling tot andere Trump-aanhangers doet hij volgens mij nog wel een poging tot discussie, al vind ik een argument over een vlinderdasje ook wel dwaas Er zijn wel degelijk een aantal mensen met credentials die hun vraagtekens bij de uitspraak plaatsen. Laten we er geen echo-chamber van maken.
Het is alleen zo vermoeiend als bijdragen aan die discussie niet veel verder gaan dan "links dit, links dat, links zus, links zo".
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:46:16 #174
452923 KrappeAuto
pi_168673227
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zijn niet allemaal simpele hamerstukken waar niemand kritisch is, alleen als er een reden toe is.
Oké, en Republikeinen stellen doorgaans vragen als een rechter persoonlijk linkse standpunten inneemt op bepaalde thema's?

quote:
En toch, en toch. Je kan het niet laten om het er continu bij te halen. Je schuift ook op, eerst is hij nog zwaar links geideologiseerd, nu heeft hij grote sympathieën voor linkse standpunten op sommige thema's. Nog even en hij is rechts, maar alsnog ongeschikt.
Make up your mind.
Ik ben te oud voor woordspelletjes, sorry. De man is hoogstwaarschijnlijk links op thema's als vluchtelingen en immigratie.

quote:
Waarom noem jij het dan steeds?
Omdat het relevante informatie is voor de inschatting van de kans dat het een foute beslissing is.

quote:
En eerder in het topic vind je het onwaarschijnlijk dat het níet goed dichtgetimmerd is. Wat is het nou?
Juridisch zal het wel goed zitten, ze hebben het ook langs Justitie laten gaan. De uitvoering had problemen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:47:39 #175
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673271
Bij een town hall meeting in Californië is zojuist een congressman onder politie escorte naar buiten begeleid omdat er veel demonstranten op de been waren

http://www.kcra.com/artic(...)hall-meeting/8677095

Er zijn tienduizenden mensen afhankelijk van de ACA en hij is voor het afschaffen ervan.

Dit kan in 2018 wel eens omgaan van red naar blue.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:47:48 #176
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168673275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is alleen zo vermoeiend als bijdragen aan die discussie niet veel verder gaan dan "links dit, links dat, links zus, links zo".
Ja, eens, dat generaliseren vind ik ook vermoeiend. Echter, de meeste andere Trump-supporters hiero zijn bijna alleen maar aan het trollen. En weerwoord vind ik (binnen het redelijke) wel goed om te koesteren.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:49:05 #177
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168673315
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, en dat is hun goedrecht hoor. Ik weet sowieso weinig van de Amerikaanse wet. Ik wilde het ook voornamelijk over die tweet hebben, maar dat boeit blijkbaar niemand wat.
Die van de space station?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:49:53 #178
192592 SureD1
------------------------------
pi_168673336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oké, en Republikeinen stellen doorgaans vragen als een rechter persoonlijk linkse standpunten inneemt op bepaalde thema's?

[..]

Ik ben te oud voor woordspelletjes, sorry. De man is hoogstwaarschijnlijk links op thema's als vluchtelingen en immigratie.

[..]

Omdat het relevante informatie is voor de inschatting van de kans dat het een foute beslissing is.

[..]

Juridisch zal het wel goed zitten, ze hebben het ook langs Justitie laten gaan. De uitvoering had problemen.
Krijg je daar nu hoofdpijn van, van alwetend zijn?
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:50:50 #179
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168673365
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 21:44:07 What is our country coming to when a judge can halt a Homeland Security travel ban and anyone, even with bad intentions, can come into U.S.? reageer retweet
Genot is deze man toch :9
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:51:29 #180
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673376
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:
Oké, en Republikeinen stellen doorgaans vragen als een rechter persoonlijk linkse standpunten inneemt op bepaalde thema's?
Zijn werk met vluchtelingen was bekend en werd geprezen door onder andere Orrin Hatch (de derde in de lijn der opvolging). Als het zwaar links zou zijn dan zouden er echt wel vragen over komen.

quote:
Ik ben te oud voor woordspelletjes, sorry. De man is hoogstwaarschijnlijk links op thema's als vluchtelingen en immigratie.

Omdat het relevante informatie is voor de inschatting van de kans dat het een foute beslissing is.
Want als links dan fout? :?.

quote:
Juridisch zal het wel goed zitten, ze hebben het ook langs Justitie laten gaan. De uitvoering had problemen.
Het enige dat de DOJ doet is kijken of alle puntjes op de i staan en de juiste handtekeningen zijn gezet:
quote:
In a statement, a DOJ spokesman said: “The Office of Legal Counsel’s form-and-legality paperwork includes a short description of some of the provisions of the proposed executive order and memorializes the conclusion that the proposed order is approved with respect to form and legality. As is generally the case under the Office’s longstanding practice, however, it does not identify or contain substantive analysis of issues that were evaluated in the course of the review.”
Ze zeggen níets over de houdbaarheid van de inhoud.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:53:36 #181
192592 SureD1
------------------------------
pi_168673425
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:50 schreef Dos37 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 21:44:07 What is our country coming to when a judge can halt a Homeland Security travel ban and anyone, even with bad intentions, can come into U.S.? reageer retweet
Genot is deze man toch :9
Prachtig; het antwoord op zijn vraag is: een democratische rechtstaat... ;)
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:55:15 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168673463
Waarom gaat die man niet even genieten van zijn welverdiende weekend in Florida. Waarom windt ie zich zo enorm op? Maandag kan ie weer aan het werk gaan, ja toch?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:57:05 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168673506
Ik vraag me af of ie eens de comments leest van zijn tweets en dan ook stiekem moet lachen om die animated gifs en andere lollige plaatjes :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:58:14 #184
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673533
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:55 schreef Falco het volgende:
Waarom gaat die man niet even genieten van zijn welverdiende weekend in Florida. Waarom windt ie zich zo enorm op? Maandag kan ie weer aan het werk gaan, ja toch?
Dat issie nu ook, met veel extra centjes voor z'n resorts omdat z'n verblijf gewoon in rekening wordt gebracht natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:58:20 #185
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168673537
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Bij een town hall meeting in Californië is zojuist een congressman onder politie escorte naar buiten begeleid omdat er veel demonstranten op de been waren

http://www.kcra.com/artic(...)hall-meeting/8677095

Er zijn tienduizenden mensen afhankelijk van de ACA en hij is voor het afschaffen ervan.

Dit kan in 2018 wel eens omgaan van red naar blue.
Zijn district staat niet op de targetlist van de DNC. Heeft afgelopen keer ook gewonnen met 62.7% - 37.3% ... wordt lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-02-2017 22:04:10 ]
  zaterdag 4 februari 2017 @ 21:59:24 #186
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:46 schreef KrappeAuto het volgende:

Juridisch zal het wel goed zitten, ze hebben het ook langs Justitie laten gaan.
Vergeet trouwens niet dat de waarnemend minister van Justitie een paar dagen later twijfelde aan de legitimiteit van de EO en opdracht gaf deze niet uit te voeren, dat kostte haar haar baan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:06:00 #187
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673754
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zijn district staat niet op de targetlist van de DNC. Heeft afgelopen keer ook gewonnen met 62.7% - 37.3% ... wordt lastig.
En ze hebben wat lopen redistricten de afgelopen tijd waardoor de R wat steviger zijn daar, maar die targetlist is vast ouder dan twee weken. ;).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:06:38 #188
231246 Rezania
pi_168673770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die van de space station?
Nee, die van Trump met daarin "so-called judge".
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:07:17 #189
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168673786
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En ze hebben wat lopen redistricten de afgelopen tijd waardoor de R wat steviger zijn daar, maar die targetlist is vast ouder dan twee weken. ;).
30 januari staat erop al zal er natuurlijk wel wat research aan vooraf gegaan zijn. Districten zullen de komende 2 jaar sowieso nog wel wat wisselen adhv rechtzaken enzo.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:09:22 #190
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168673855
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, die van Trump met daarin "so-called judge".
Ja, de tweet zelf is al afkeurenswaardig en een ondermijning van het vertrouwen in de rechtsstaat, maar ja, hij is dan ook van mening dat hij de baas is en hij duldt geen tegenspraak. Hij snapt dat ook gewoon oprecht niet volgens mij, hij heeft het gevoel volgens mij dat hij een absoluut vorst is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:13:59 #191
192592 SureD1
------------------------------
pi_168674007
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, de tweet zelf is al afkeurenswaardig en een ondermijning van het vertrouwen in de rechtsstaat, maar ja, hij is dan ook van mening dat hij de baas is en hij duldt geen tegenspraak. Hij snapt dat ook gewoon oprecht niet volgens mij, hij heeft het gevoel volgens mij dat hij een absoluut vorst is.
Hij snapt ook niet dat hij de fall-guy is voor heel wat meer duistere ontwikkelingen op de achtergrond...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:15:57 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168674049
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hij snapt ook niet dat hij de fall-guy is voor heel wat meer duistere ontwikkelingen op de achtergrond...
Ik denk eerder dat het een geval is van riding the tiger voor de Republikeinen, dat ze íets meer heben afgebeten dan ze gepland hadden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:18:14 #193
452923 KrappeAuto
pi_168674119
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vergeet trouwens niet dat de waarnemend minister van Justitie een paar dagen later twijfelde aan de legitimiteit van de EO en opdracht gaf deze niet uit te voeren, dat kostte haar haar baan.
Ja, dat was ook hilarisch. Zoals ik zei, zwaar links-ideologische personen zijn op alle niveaus bereid beschikbare middelen te gebruiken om het ''grote gevaar''/''fascisme'' te stoppen. Deze uitspraak is binnenkort van de baan en de rechter zal misschien nog een tik op de vingers krijgen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:23:53 #194
342934 Kansenjongere
pi_168674320
KrappeAuto, wat versta jij eigenlijk onder zwaar links?
Ik denk zelf dan doorgaans aan de SP, maar jij lijkt de Amerikaanse Democratische partij (zeg maar onze VVD) daar ook onder te rekenen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:26:53 #195
231246 Rezania
pi_168674408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, dat was ook hilarisch. Zoals ik zei, zwaar links-ideologische personen zijn op alle niveaus bereid beschikbare middelen te gebruiken om het ''grote gevaar''/''fascisme'' te stoppen. Deze uitspraak is binnenkort van de baan en de rechter zal misschien nog een tik op de vingers krijgen.
Vind je links eng?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:27:18 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168674418
't is niet voor niets sinister in het Latijn.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:32:55 #197
323401 Kijkertje
met filter
pi_168674576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, dat was ook hilarisch. Zoals ik zei, zwaar links-ideologische personen zijn op alle niveaus bereid beschikbare middelen te gebruiken om het ''grote gevaar''/''fascisme'' te stoppen. Deze uitspraak is binnenkort van de baan en de rechter zal misschien nog een tik op de vingers krijgen.
De wet toepassen is hilarisch :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 4 februari 2017 @ 22:33:21 #198
192592 SureD1
------------------------------
pi_168674584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
't is niet voor niets sinister in het Latijn.
Dan moet Bannon het fantastisch vinden, die houdt nogal van de dark side...
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:07:36 #199
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_168675763
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:24:51 Yes, Arnold Schwarzenegger did a really bad job as Governor of California and even worse on the Apprentice...but at least he tried hard! reageer retweet
Wtf!?

Trump is fantastisch, maar hij moet haten op Arnie!
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:08:51 #200
110789 DrDentz
pi_168675806
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:07 schreef Repelsteeltju het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:24:51 Yes, Arnold Schwarzenegger did a really bad job as Governor of California and even worse on the Apprentice...but at least he tried hard! reageer retweet
Wtf!?

Trump is fantastisch, maar hij moet haten op Arnie!

Trump disst Arnie tijdens het National Prayer Breakfast
standaarddrinker
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:15:17 #201
325856 L3gend
pi_168676031
Is wel een troll actie van Bush jr om een ultra linkse rechter aan te stellen dat steun kreeg van 99-0 in de senaat om later de EO van Trump te blokkeren
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:22:19 #202
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168676226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:23 schreef Kansenjongere het volgende:
KrappeAuto, wat versta jij eigenlijk onder zwaar links?
Ik denk zelf dan doorgaans aan de SP, maar jij lijkt de Amerikaanse Democratische partij (zeg maar onze VVD) daar ook onder te rekenen.
Het respecteren van de democratie, de wet en de rechtsstaat maakt je tegenwoordig al links, blijkbaar. Dat zijn immers allemaal elementen van de samenleving die op handen worden gedragen door de MSM, nóg zo'n links instituut.

En ik zou graag willen zeggen dat ik ridiculiseer, maar zo zien veel mensen het al echt door al die polarisatie.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:23:54 #203
325856 L3gend
pi_168676271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zijn district staat niet op de targetlist van de DNC. Heeft afgelopen keer ook gewonnen met 62.7% - 37.3% ... wordt lastig.
Er zijn heel wat districten (in Cali) die Clinton gewonnen heeft, maar die een republikeinse vertegenwoordiger heeft (Ja Clinton deed het beter dan haar collegas in congres). Ik weet alleen niet of deze er ook een is
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:25:35 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168676301
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, dat was ook hilarisch. Zoals ik zei, zwaar links-ideologische personen zijn op alle niveaus bereid beschikbare middelen te gebruiken om het ''grote gevaar''/''fascisme'' te stoppen. Deze uitspraak is binnenkort van de baan en de rechter zal misschien nog een tik op de vingers krijgen.
Wie gaat die tik uitdelen dan?

En mijn punt was dat je dan wel noemde dat het langs Justitie ging maar dat dat dus niets zegt over de wetmatigheid van wat er daadwerkelijk in staat.

Sessions, zelf vrij rechts en nu de nominee voor haar baan was tevreden met het antwoord dat ze gaf of ze tegen een president in zou gaan.
Weer noem je iemand zwaar links-ideologisch zonder daar een reden voor te hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 23:34:10 #205
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168676480
In een groter geheel is dit trouwens ook een zaak die speelt op het niveau van states' rights; als de staten aannemelijk kunnen maken dat ze meer last dan voordeel hebben van wat de federale overheid beslist dan is het niet gek dat ze dit aanspannen. Er is altijd frictie tussen de staten en de federale overheid over wie wat beslist.
En aangezien die techbedrijven er last van hebben en dat direct z'n weerslag heeft op de staat...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 5 februari 2017 @ 00:02:45 #206
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168677161
Harley Davidson op bezoek in het Witte Huis:

Opvallend dat ie de vluchtelingendeal met Australië ter sprake brengt. Zo typisch, dat doet ie in elke toespraak, interview etc., klagen over iets dat een dag of enkele dagen eerder gebeurd is. Hoeveel slaapt ie, drie uur per nacht? Misschien is dat de oorzaak, niet genoeg REM slaap om gebeurtenissen te verwerken, voelt het de volgende dag nog steeds als een "current event" aan...

Hoe Harley's klote waren en nu beter zijn dankzij, niet ondanks, de concurrentie: (sla het Howard Stern dingetje over)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 00:14:16 #207
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168677408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 23:07 schreef Repelsteeltju het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:24:51 Yes, Arnold Schwarzenegger did a really bad job as Governor of California and even worse on the Apprentice...but at least he tried hard! reageer retweet
Wtf!?

Trump is fantastisch, maar hij moet haten op Arnie!

Nu gaat hij echt te ver. Arnold Schwarzenegger is een godheid.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 5 februari 2017 @ 00:24:23 #208
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168677644
Het is ook zo heerlijk random om the ex governator zomaar ineens aan te vallen
  zondag 5 februari 2017 @ 00:27:59 #209
371563 Nintex
pi_168677739
Was Arnold niet degene die in het midden van de economische crisis een gebakken ei op social media had gezet met een smiley face erin?

Arnold was als governator niet heel populair. Overigens is 'he tried hard' meer een soort van compliment op zijn Trump's. Hoewel Arnold met The Apprentice natuurlijk wel een flinke uitglijder heeft gemaakt.
  zondag 5 februari 2017 @ 00:47:01 #210
-1 #ANONIEM
pi_168678203
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is ook zo heerlijk random om the ex governator zomaar ineens aan te vallen
Niet "zomaar ineens": https://www.nytimes.com/2(...)gger-apprentice.html
  zondag 5 februari 2017 @ 00:47:12 #211
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168678206
.

[ Bericht 69% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-02-2017 00:47:35 ]
  zondag 5 februari 2017 @ 00:47:37 #212
-1 #ANONIEM
pi_168678214
Tenminste, het is een beetje over en weer :P
  zondag 5 februari 2017 @ 00:49:03 #213
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168678242
The Donald gaat nog even door

quote:
Why aren't the lawyers looking at and using the Federal Court decision in Boston, which is at conflict with ridiculous lift ban decision?
  zondag 5 februari 2017 @ 00:49:27 #214
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168678256
Leid(st)er republikeinen in het huis van afgevaardigden van Hawai wil naar de democraten overstappen, vraagt feedback van haar constituency.

quote:
Fukumoto may leave Hawaii GOP, cites reaction to her Trump criticism

Republicans in the state House of Representatives have ousted their minority leader Rep. Beth Fukumoto over her criticism of President Donald Trump, including recent comments that she made at the Women’s March in Honolulu last month.

Fukumoto, 33, said today that she is now considering switching over to the Democratic Party following this week’s actions by her Republican colleagues, which would further deplete the party of young leadership. She had been described as a rising star in Hawaii’s Republican Party, which holds only six seats in the 76-member Legislature.

Fukumoto (R, Mililani-Mililani Mauka-Waipio Acres) said that she had been told by a faction of her Republican colleagues that if she didn’t commit to not criticizing Trump for the rest of his term, they would oust her as minority leader.

She said she refused.

“I believe it is our job as Americans and as leaders of this body to criticize power when power is wrong,” she said during today’s House floor session.

On Tuesday, during a closed door session, House Republicans voted 3-2 to remove her from leadership. Voting in favor of the leadership reorganization were Reps. Gene Ward, Bob McDermott and Andria Tupola. Reps. Cynthia Thielen and Fukumoto voted against it and Rep. Lauren Matsumoto abstained.

The leadership changes were made official during today’s House floor session.
http://www.staradvertiser(...)he-republican-party/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 00:54:28 #215
109683 TheVulture
pi_168678338
Deze man is volslagen schizofreen, megalomaan en narcistisch, doodeng dat hij op deze positie terecht is gekomen en het wordt elke dag erger. Ik hoop dat de Republikeinse partij enigszins bij zinnen komt en deze man snel uit het ambt zet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 5 februari 2017 @ 00:56:51 #216
371563 Nintex
pi_168678379
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:54 schreef TheVulture het volgende:
Deze man is volslagen schizofreen, megalomaan en narcistisch, doodeng dat hij op deze positie terecht is gekomen en het wordt elke dag erger. Ik hoop dat de Republikeinse partij enigszins bij zinnen komt en deze man snel uit het ambt zet.
Wat een onzin. Als je denkt at je een paar honderd miljoen mensen kunt besturen moet je sowieso narcistisch zijn. Dat waren Nixon, Clinton en Obama ook. De enige die niet echt narcistisch was, was George W. Bush.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:00:31 #217
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168678418
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:56 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als je denkt at je een paar honderd miljoen mensen kunt besturen moet je sowieso narcistisch zijn. Dat waren Nixon, Clinton en Obama ook. De enige die niet echt narcistisch was, was George W. Bush.
Enigszins mee eens, maar ze waren niet zo erg dat ze op de begrafenis van hun vader zouden spreken hoe geweldig ze zelf wel niet zijn en wat een prestatie het is dat er zo een zoon uit voortgekomen is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:01:04 #218
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168678423
Z'n tweets van de laatste twaalf uur:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 13:59:35 When a country is no longer able to say who can, and who cannot , come in & out, especially for reasons of safety &.security - big trouble! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:06:39 Interesting that certain Middle-Eastern countries agree with the ban. They know if certain people are allowed in it's death & destruction! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:39:27 After being forced to apologize for its bad and inaccurate coverage of me after winning the election, the FAKE NEWS @nytimes is still lost! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 15:26:10 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 21:44:07 What is our country coming to when a judge can halt a Homeland Security travel ban and anyone, even with bad intentions, can come into U.S.? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 22:44:49 Because the ban was lifted by a judge, many very bad and dangerous people may be pouring into our country. A terrible decision reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 05-02-2017 om 00:37:59 Why aren't the lawyers looking at and using the Federal Court decision in Boston, which is at conflict with ridiculous lift ban decision? reageer retweet
Vraag me af wat de aanleiding was voor die "NYTimes still lost", en die "AMERICA GREAT AGAIN" tweet...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 01:02:43 #219
109683 TheVulture
pi_168678444
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Enigszins mee eens, maar ze waren niet zo erg dat ze op de begrafenis van hun vader zouden spreken hoe geweldig ze zelf wel niet zijn en wat een prestatie het is dat er zo een zoon uit voortgekomen is.
En om te denken dat je de wereld kan besturen met dictatoriale one-liners van 140 tekens waarbij alles en iedereen die je van repliek dient simpel afserveert...

Ik mag toch van harte hopen dat Nederland op tijd wakker wordt, want wij lopen het risico over een maand in dezelfde situatie te belanden -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 5 februari 2017 @ 01:03:14 #220
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168678451
‘I misspoke one word’: Kellyanne Conway calls her critics ‘haters’ after Bowling Green fiasco :')
  zondag 5 februari 2017 @ 01:03:29 #221
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168678457
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 00:27 schreef Nintex het volgende:
Was Arnold niet degene die in het midden van de economische crisis een gebakken ei op social media had gezet met een smiley face erin?


Kan ik niet vinden, maar naar aanleiding van dit misschien? This guy owes me bacon now _O_
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:05:27 #222
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168678480
Is de zon al onder? Mag Jared weer wat doen? Die schijnt een redelijke matigende invloed te hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:05:37 #223
371563 Nintex
pi_168678485
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:03 schreef monkyyy het volgende:

[..]


Kan ik niet vinden, maar naar aanleiding van dit misschien? This guy owes me bacon now _O_
Weer gevonden, het was geen ei wel ander eten

http://twitpic.com/kujm

  zondag 5 februari 2017 @ 01:06:46 #224
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168678498
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:01 schreef crystal_meth het volgende:

Vraag me af wat de aanleiding was voor die "NYTimes still lost", en die "AMERICA GREAT AGAIN" tweet...
Ja, echt geen flauw idee. De nytimes heeft zich trouwens ook nergens voor verontschuldigd.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:07:55 #225
342934 Kansenjongere
pi_168678513
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, echt geen flauw idee. De nytimes heeft zich trouwens ook nergens voor verontschuldigd.
Als de fans het geloven is het doel bereikt.
  zondag 5 februari 2017 @ 01:09:21 #226
371563 Nintex
pi_168678524
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, echt geen flauw idee. De nytimes heeft zich trouwens ook nergens voor verontschuldigd.
Jawel, ze hadden kort na de verkiezingen een soort van halfzacht excuses geschreven over de coverage.

https://www.nytimes.com/2016/11/13/us/elections/to-our-readers-from-the-publisher-and-executive-editor.html?_r=0
  zondag 5 februari 2017 @ 01:10:48 #227
342934 Kansenjongere
pi_168678535
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Jawel, ze hadden kort na de verkiezingen een soort van halfzacht excuses geschreven over de coverage.

https://www.nytimes.com/2016/11/13/us/elections/to-our-readers-from-the-publisher-and-executive-editor.html?_r=0
Als dat in de ogen van Trump een excuus is, wat moet zijn schikking in die oplichtingszaak dan wel niet voor schuldbekentenis zijn geweest?
  zondag 5 februari 2017 @ 01:12:49 #228
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168678552
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Jawel, ze hadden kort na de verkiezingen een soort van halfzacht excuses geschreven over de coverage.

https://www.nytimes.com/2016/11/13/us/elections/to-our-readers-from-the-publisher-and-executive-editor.html?_r=0
Oh, heeft hij het daar over joh. Ik lees dat meer als een stukje introspectie, maar met wat goede wil kan ik er wel een soort van excuus in ontdekken. Denk dat veel media btw niet per se een linkse bias hebben (althans, als we het dan hebben over wat de conspiratards msm noemen, dus nytimes, CNN, wapo, BBC, etc), maar eerder een stadse bias, al was het alleen al maar omdat veruit de meeste journalisten daar wonen en werken.

[ Bericht 8% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-02-2017 01:19:00 ]
  zondag 5 februari 2017 @ 01:16:00 #229
371563 Nintex
pi_168678582
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Oh, heeft hij het daar over joh. Ik lees dat meer als een stukje introspectie.
Ze hadden in de online versie het zinnetje dat ze beide kandidaten 'fairly' hadden gecovered eruit gehaald.
http://nypost.com/2016/11/15/new-york-times-edits-its-election-apology-letter/

En dan hadden ze nog dit stuk op de 20e over mensen die hun abbo wilde opzeggen, omdat de NYT een pro Clinton krantje was:

https://www.nytimes.com/2016/11/20/public-editor/one-thing-voters-agree-on-better-campaign-coverage-was-needed.html

quote:
They'd welcome a chance to reflect back on The Times's coverage from a living room full of Trump backers.

Capwell and her husband considered canceling their subscription to The Times, but they're holding off for now. "We'll give The Times a chance," she said. "I hope you guys will give people like us a chance too. It's time to lay down our arms."
Overigens was er een week later van deze 'coming together' toon eigenlijk niets meer over en ging het ouderwetse Trump bashen gewoon door..
  zondag 5 februari 2017 @ 02:11:23 #230
323401 Kijkertje
met filter
pi_168679024
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 februari 2017 @ 02:14:31 #231
110789 DrDentz
pi_168679042
realDonaldTrump twitterde op zondag 05-02-2017 om 01:34:50 Interview with @oreillyfactor on Fox Network - 4:00 P.M. (prior to Super Bowl). Enjoy! reageer retweet
O'Reilly Factor, dat wordt genieten.
standaarddrinker
  zondag 5 februari 2017 @ 02:26:24 #232
433625 Peace99
pi_168679105
Mega arrestaties zijn a.s. *O*
  zondag 5 februari 2017 @ 02:30:18 #233
433625 Peace99
pi_168679122
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:14 schreef DrDentz het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 05-02-2017 om 01:34:50 Interview with @oreillyfactor on Fox Network - 4:00 P.M. (prior to Super Bowl). Enjoy! reageer retweet
O'Reilly Factor, dat wordt genieten.
:Y
lady gaga gaat op de Super Bowl weer eens een staaltje 'Me-myself-and-I', ten tonele brengen :|W
  zondag 5 februari 2017 @ 02:34:02 #234
342934 Kansenjongere
pi_168679138
quote:
12s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:30 schreef Peace99 het volgende:

[..]

:Y
lady gaga gaat op de Super Bowl weer eens een staaltje 'Me-myself-and-I', ten tonele brengen :|W
Ze gaat een Trumpje doen?
  zondag 5 februari 2017 @ 02:35:48 #235
110789 DrDentz
pi_168679144
Wanneer horen we eens een positief verhaal over Trump in de media? Ik zie alleen maar bashing.
standaarddrinker
  zondag 5 februari 2017 @ 02:56:58 #236
369400 WhiteBeard
pi_168679213
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En om te denken dat je de wereld kan besturen met dictatoriale one-liners van 140 tekens waarbij alles en iedereen die je van repliek dient simpel afserveert...

Ik mag toch van harte hopen dat Nederland op tijd wakker wordt, want wij lopen het risico over een maand in dezelfde situatie te belanden -O-
Ja, de middeleeuwen waren veel leuker. Dan moest een diplomatiek vertegenwoordiger in Engeland eerst per boot naar Spanje varen om de Spaanse koning in te lichten en weer terug. Dat duurde al gauw meer dan week.

Gewoon met de moderne tijd meegaan. Ik vind die tweets geweldig. Kan jij gewoon om de fake news MSM heen. Zijn Facebook is ook heel aardig
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 5 februari 2017 @ 03:01:55 #237
433625 Peace99
pi_168679219
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:35 schreef DrDentz het volgende:
Wanneer horen we eens een positief verhaal over Trump in de media? Ik zie alleen maar bashing.
Tja .... :X _O-
  zondag 5 februari 2017 @ 03:06:49 #238
369400 WhiteBeard
pi_168679233
Judge Pirro maakt op dit moment gehakt van die rechter
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 5 februari 2017 @ 03:10:53 #239
245946 Xa1pt
pi_168679241
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:35 schreef DrDentz het volgende:
Wanneer horen we eens een positief verhaal over Trump in de media? Ik zie alleen maar bashing.
Als die man een keer iets positiefs doet.
  zondag 5 februari 2017 @ 03:11:46 #240
77632 OMG
omg
pi_168679243
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als die man een keer iets positiefs doet.
Ja, maar moslims pesten is toch goed? ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 5 februari 2017 @ 03:14:06 #241
433625 Peace99
pi_168679249
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:11 schreef OMG het volgende:

[..]

Ja, maar moslims pesten is toch goed? ;(.
Laat ik nou denken dat jij met 'homo pesten' zou komen?
  zondag 5 februari 2017 @ 03:15:20 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168679251
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 01:01 schreef crystal_meth het volgende:
Z'n tweets van de laatste twaalf uur:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 13:59:35 When a country is no longer able to say who can, and who cannot , come in & out, especially for reasons of safety &.security - big trouble! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:06:39 Interesting that certain Middle-Eastern countries agree with the ban. They know if certain people are allowed in it's death & destruction! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:12:02 The opinion of this so-called judge, which essentially takes law-enforcement away from our country, is ridiculous and will be overturned! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 14:39:27 After being forced to apologize for its bad and inaccurate coverage of me after winning the election, the FAKE NEWS @nytimes is still lost! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 15:26:10 MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 21:44:07 What is our country coming to when a judge can halt a Homeland Security travel ban and anyone, even with bad intentions, can come into U.S.? reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 22:44:49 Because the ban was lifted by a judge, many very bad and dangerous people may be pouring into our country. A terrible decision reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 05-02-2017 om 00:37:59 Why aren't the lawyers looking at and using the Federal Court decision in Boston, which is at conflict with ridiculous lift ban decision? reageer retweet
Vraag me af wat de aanleiding was voor die "NYTimes still lost", en die "AMERICA GREAT AGAIN" tweet...
Denk dat trump een nieuwe vorm van Tourettes heeft, waarbij je af en toe random zinnen op Twitter post.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 februari 2017 @ 03:15:26 #243
77632 OMG
omg
pi_168679252
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:14 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Laat ik nou denken dat jij met 'homo pesten' zou komen?
Waarom? Ik pest je toch helemaal niet?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 5 februari 2017 @ 03:16:59 #244
433625 Peace99
pi_168679259
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:06 schreef WhiteBeard het volgende:
Judge Pirro maakt op dit moment gehakt van die rechter
En terecht!

Kan me niet voorstellen dat Amerikaanse wetten zoveel veranderd zouden zijn :N
  zondag 5 februari 2017 @ 05:09:18 #245
77632 OMG
omg
pi_168679458
Infowars. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 5 februari 2017 @ 05:18:53 #246
421406 SlugGuts
pi_168679466
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 02:56 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ja, de middeleeuwen waren veel leuker. Dan moest een diplomatiek vertegenwoordiger in Engeland eerst per boot naar Spanje varen om de Spaanse koning in te lichten en weer terug. Dat duurde al gauw meer dan week.

Gewoon met de moderne tijd meegaan. Ik vind die tweets geweldig. Kan jij gewoon om de fake news MSM heen. Zijn Facebook is ook heel aardig
Waneer gaan deze administratie met zn tijd mee? Subsidies afschaffen voor abortus, tegen cultuur en kunst, global warming tegenspreken, globalisatie dwarsbomen.. enzovoorts..
my ambition is handicapped by my laziness
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 5 februari 2017 @ 05:37:59 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_168679482
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk dat trump een nieuwe vorm van Tourettes heeft, waarbij je af en toe random zinnen op Twitter post.
Vent is helemaal waus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 5 februari 2017 @ 05:39:39 #248
369400 WhiteBeard
pi_168679484
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 05:18 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Waneer gaan deze administratie met zn tijd mee? Subsidies afschaffen voor abortus, tegen cultuur en kunst, global warming tegenspreken, globalisatie dwarsbomen.. enzovoorts..
Roe vs Wade was een wetenschappelijke dwaling van de ergste soort.
Welke kunst en cultuur? Trump had het over grabbing them by their ....., rappers zingen over het verkrachten van vrouwen. Madonna denkt erover om het Witte Huis op te blazen. Global warming is beter dan global cooling. Globalisatie dwarsbomen? Eh als je miljoenen moslims wil importeren moet er wel werk voor hun zijn niet? Want volgens sommige geleerden die heeeeeeeeel lang hebben gestudeerd komt het radicaliseren door het feit dat ze geen baan hebben. Dat je dus geen enorme aantallen vluchtelingen moet importeren als je ze geen baan kunt geven is weer net een stap te ver volgens deze supergeleerden. Dus niet alle autofabrieken naar Azie waar mensen voor een hongerloon dan je auto maken. Of wil je ze allemaal een uitkering geven? Dan zal de uitkering van je buren drastisch naar beneden moeten om dat te betalen. Of we douchen je oma nog maar 1 keer in de maand in het verzorgingstehuis. Oh wacht, we kunnen natuurlijk heel sneaky ouderen wijsmaken via subtiele hints dat ze een last voor de samenleving zijn en dan leggen we even de zelfmoordpil van Els Borst op het nachtkastje als ze gaan slapen

[ Bericht 8% gewijzigd door WhiteBeard op 05-02-2017 07:23:54 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 5 februari 2017 @ 06:27:40 #249
369400 WhiteBeard
pi_168679535
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 18:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Liever toch dat eerste, dan zitten we in 2018 tenminste weer met een Democratische meerderheid in het Huis. De Republikeinse politici weten nu ook al wel dat Trump een extreem ongeschikte president is, die hopen er gewoon op dat ze hun beleid er doorheen kunnen jassen.
Jij bent nog steeds in deze mode. Eerst zou hij nooit de primaries winnen, dan zou hij nooit van Hillary winnen. Volgende strohalm, ze gaan hem impeachen. Next strohalm, in 2018 wordt het huis opeens democratisch.


De GOP denkt er niet over om hem binnen een jaar te impeachen. In dat jaar zal Trump het grootste deel van zijn verkiezingsbeloften nakomen en daarna doet hij het rustiger aan. Dan heeft hij zijn buit al binnen. Trump is een strateeg. Hij moet nu in zijn eerste jaar door hameren en het dan rustiger aan doen. En als die protesten en vernielingen aanhouden heeft de GOP in 2020 weer Trump als president en het huis onder controle. Wen er maar aan zou ik zeggen

[ Bericht 2% gewijzigd door WhiteBeard op 05-02-2017 06:46:06 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 5 februari 2017 @ 07:42:40 #250
273834 invalidusername
pi_168679599
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 05:39 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Roe vs Wade was een wetenschappelijke dwaling van de ergste soort.
Welke kunst en cultuur? Trump had het over grabbing them by their ....., rappers zingen over het verkrachten van vrouwen. Madonna denkt erover om het Witte Huis op te blazen. Global warming is beter dan global cooling. Globalisatie dwarsbomen? Eh als je miljoenen moslims wil importeren moet er wel werk voor hun zijn niet? Want volgens sommige geleerden die heeeeeeeeel lang hebben gestudeerd komt het radicaliseren door het feit dat ze geen baan hebben. Dat je dus geen enorme aantallen vluchtelingen moet importeren als je ze geen baan kunt geven is weer net een stap te ver volgens deze supergeleerden. Dus niet alle autofabrieken naar Azie waar mensen voor een hongerloon dan je auto maken. Of wil je ze allemaal een uitkering geven? Dan zal de uitkering van je buren drastisch naar beneden moeten om dat te betalen. Of we douchen je oma nog maar 1 keer in de maand in het verzorgingstehuis. Oh wacht, we kunnen natuurlijk heel sneaky ouderen wijsmaken via subtiele hints dat ze een last voor de samenleving zijn en dan leggen we even de zelfmoordpil van Els Borst op het nachtkastje als ze gaan slapen
Slik jij soms hetzelfde als Trump? Wat een domme bagger weer . :D
  zondag 5 februari 2017 @ 07:45:31 #251
162110 Arth_NL
pi_168679603
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 03:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk dat trump een nieuwe vorm van Tourettes heeft, waarbij je af en toe random zinnen op Twitter post.
Ze doen me denken aan die bot die ooit gemaakt is voor de Telegraaf-site, die reacties plaatste die niet van de "normale" reacties te onderscheiden waren.

NWS / Reacties op Telegraaf-site afkomstig van bot
  zondag 5 februari 2017 @ 07:54:30 #252
273834 invalidusername
pi_168679618
Ik kan trouwens de humor in Europa wel steeds meer waarderen, wellicht dat de TrumpJugend daarom zo mad wordt (tip:rot dan op naar Amerika)



quote:
Zweedse vicepremier scoort met 'vrouwenfoto'
De Zweedse vicepremier Isabella Lovin heeft op sociale media veel lof gekregen voor haar subtiele sneer naar president Donald Trump. Lovin ondertekende een nieuw klimaatverdrag en plaatste hiervan een foto met allemaal vrouwelijke collega's die toekeken. De foto is een verwijzing naar president Donald Trump, die onlangs een soortgelijke foto plaatste met allemaal witte mannelijke politici die een besluit namen om subsidie voor wereldwijde abortusvoorlichting te schrappen.
(tekst van nu.nl)
  zondag 5 februari 2017 @ 07:57:47 #253
-1 #ANONIEM
pi_168679626
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 07:54 schreef invalidusername het volgende:
Ik kan trouwens de humor in Europa wel steeds meer waarderen, wellicht dat de TrumpJugend daarom zo mad wordt (tip:rot dan op naar Amerika)

[ afbeelding ]

[..]

(tekst van nu.nl)
haha nou wat stoer zeg!
  zondag 5 februari 2017 @ 08:01:23 #254
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679631
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 07:54 schreef invalidusername het volgende:
Ik kan trouwens de humor in Europa wel steeds meer waarderen, wellicht dat de TrumpJugend daarom zo mad wordt (tip:rot dan op naar Amerika)

[ afbeelding ]

[..]

(tekst van nu.nl)
Ja sterke vergelijking, waar de ghetto's de grond uitschieten in Zweden. ^O^
  zondag 5 februari 2017 @ 08:08:44 #255
-1 #ANONIEM
pi_168679641
En dan zo'n domme opmerking maken over de hitlerjugend, echt gooi jezelf weg :') _O-
  zondag 5 februari 2017 @ 08:13:05 #256
273834 invalidusername
pi_168679650
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:08 schreef Doublepain het volgende:
En dan zo'n domme opmerking maken over de hitlerjugend, echt gooi jezelf weg :') _O-
Spreekt de rattenvanger van Hamelen meer aan dan?
  zondag 5 februari 2017 @ 08:17:57 #257
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679658
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:13 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Spreekt de rattenvanger van Hamelen meer aan dan?
Het zit je wel erg dwars he, dat Trump heeft gewonnen.
Is nu je hele leventje een hel geworden?
  zondag 5 februari 2017 @ 08:20:24 #258
-1 #ANONIEM
pi_168679664
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:13 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Spreekt de rattenvanger van Hamelen meer aan dan?
Het is gewoon kansloos en sneu.. Rot lekker op naar ONZ dan met je onzin :W
  zondag 5 februari 2017 @ 08:28:07 #259
273834 invalidusername
pi_168679672
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het zit je wel erg dwars he, dat Trump heeft gewonnen.
Is nu je hele leventje een hel geworden?
Nee, ik vind het wel prettig dat de kaarten nu open op tafel liggen, Maakt de kans dat we hier zo'n complete gek met zijn racistische entourage aan de macht krijgt een stuk minder, en de tolerantie voor het soort racistische haatboodschappen die sommigen hier progangeren een stuk minder.

Dus ik vind dat wel een positieve ontwikkeling.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:31:47 #260
421406 SlugGuts
pi_168679685
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 05:39 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Roe vs Wade was een wetenschappelijke dwaling van de ergste soort.
Welke kunst en cultuur? Trump had het over grabbing them by their ....., rappers zingen over het verkrachten van vrouwen. Madonna denkt erover om het Witte Huis op te blazen. Global warming is beter dan global cooling. Globalisatie dwarsbomen? Eh als je miljoenen moslims wil importeren moet er wel werk voor hun zijn niet? Want volgens sommige geleerden die heeeeeeeeel lang hebben gestudeerd komt het radicaliseren door het feit dat ze geen baan hebben. Dat je dus geen enorme aantallen vluchtelingen moet importeren als je ze geen baan kunt geven is weer net een stap te ver volgens deze supergeleerden. Dus niet alle autofabrieken naar Azie waar mensen voor een hongerloon dan je auto maken. Of wil je ze allemaal een uitkering geven? Dan zal de uitkering van je buren drastisch naar beneden moeten om dat te betalen. Of we douchen je oma nog maar 1 keer in de maand in het verzorgingstehuis. Oh wacht, we kunnen natuurlijk heel sneaky ouderen wijsmaken via subtiele hints dat ze een last voor de samenleving zijn en dan leggen we even de zelfmoordpil van Els Borst op het nachtkastje als ze gaan slapen
Madonna en wat rappers hebben geen subsidies nodig. Theater, kunst ect.. wel. Over banen gesproken.. in de Rust belt waren veel koolmijnen waar Trump heeft belooft dat die mensen weer aan het werk kunnen. Echter zijn kolenmijnen achterhaalt en vervangen, dus die mensen krijgen echt niet hun banen terug.Als Trump alle banen terug naar Amerika wilt halen dat betekend dat de burgers flink meer moet betalen voor hun producten.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 5 februari 2017 @ 08:36:39 #261
273834 invalidusername
pi_168679705
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:31 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Madonna en wat rappers hebben geen subsidies nodig. Theater, kunst ect.. wel. Over banen gesproken.. in de Rust belt waren veel koolmijnen waar Trump heeft belooft dat die mensen weer aan het werk kunnen. Echter zijn kolenmijnen achterhaalt en vervangen, dus die mensen krijgen echt niet hun banen terug.Als Trump alle banen terug naar Amerika wilt halen dat betekend dat de burgers flink meer moet betalen voor hun producten.
Sterker nog, de mijnen waar het hier om gaat zijn nauwelijks banen in te vergeven, de voornaamste reden waarom er zoveel arbeidsplaatsen in de rust best in de kolenindustrie verloren zijn gegaan, is het zogenaamde longwall mining, waarbij je nauwelijks nog personeel nodig hebt, en het pesoneel wat je nodig hebt eerder techneuten dan miners zijn. Niet vanwege het energiebleid van Obama, dat heeft nog nauwelijks een impact gehad gezien de korte tijd.

Trump is echter wel heel goed voor een paar kolenbaronnen, maar banen gaan er niet meer terugkomen, integendeel groene energie zou extreem veel _meer_ banen opleveren.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:41:01 #262
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679718
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:28 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nee, ik vind het wel prettig dat de kaarten nu open op tafel liggen, Maakt de kans dat we hier zo'n complete gek met zijn racistische entourage aan de macht krijgt een stuk minder, en de tolerantie voor het soort racistische haatboodschappen die sommigen hier progangeren een stuk minder.

Dus ik vind dat wel een positieve ontwikkeling.
Racisitische entourage nog wel.
Afijn. We zullen wel zien wat het gaat worden.
Voorlopig zie ik van de Trump tegenstanders heel veel gejank en nodeloos geweld.
En devoorgaande jaren hebben we de agressiviteit gezien van Democraten Regeringen in het Midden Oosten en Noord Afrika.
Als Trump dit kan stoppen, bijvoorbeeld Syrie en Oekraine, dan heeft hij wat mij betreft al meer gedaan dan alle Obama's en Cintons voor hem.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:42:10 #263
421406 SlugGuts
pi_168679725
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:36 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Sterker nog, de mijnen waar het hier om gaat zijn nauwelijks banen in te vergeven, de voornaamste reden waarom er zoveel arbeidsplaatsen in de rust best in de kolenindustrie verloren zijn gegaan, is het zogenaamde longwall mining, waarbij je nauwelijks nog personeel nodig hebt, en het pesoneel wat je nodig hebt eerder techneuten dan miners zijn. Niet vanwege het energiebleid van Obama, dat heeft nog nauwelijks een impact gehad gezien de korte tijd.

Trump is echter wel heel goed voor een paar kolenbaronnen, maar banen gaan er niet meer terugkomen, integendeel groene energie zou extreem veel _meer_ banen opleveren.
Het is gewoon heel jammer dat Trump aan symbool politiek doet en met losse flodders schiet waar uiteindelijk de normale middenklas Amerikaan niks aan heeft. Echter denk ik dat Steve Bannon en consorten een andere agenda hebben en dat is de staat hoe het nu is om ver werpen.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 5 februari 2017 @ 08:42:46 #264
273834 invalidusername
pi_168679729
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Racisitische entourage nog wel.
Afijn. We zullen wel zien wat het gaat worden.
Voorlopig zie ik van de Trump tegenstanders heel veel gejank en nodeloos geweld.
En devoorgaande jaren hebben we de agressiviteit gezien van Democraten Regeringen in het Midden Oosten en Noord Afrika.
Als Trump dit kan stoppen, bijvoorbeeld Syrie en Oekraine, dan heeft hij wat mij betreft al meer gedaan dan alle Obama's en Cintons voor hem.
Zo, heeft Obama nu ook al de Golfoorlogen gestart, je leert nog eens wat.

Alternative facts, wut?
  zondag 5 februari 2017 @ 08:44:41 #265
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679741
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:36 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Sterker nog, de mijnen waar het hier om gaat zijn nauwelijks banen in te vergeven, de voornaamste reden waarom er zoveel arbeidsplaatsen in de rust best in de kolenindustrie verloren zijn gegaan, is het zogenaamde longwall mining, waarbij je nauwelijks nog personeel nodig hebt, en het pesoneel wat je nodig hebt eerder techneuten dan miners zijn. Niet vanwege het energiebleid van Obama, dat heeft nog nauwelijks een impact gehad gezien de korte tijd.

Trump is echter wel heel goed voor een paar kolenbaronnen, maar banen gaan er niet meer terugkomen, integendeel groene energie zou extreem veel _meer_ banen opleveren.
Weet je wie de meeste kool importeerde van de US?
Nederland. _O-
  zondag 5 februari 2017 @ 08:46:46 #266
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679749
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Zo, heeft Obama nu ook al de Golfoorlogen gestart, je leert nog eens wat.

Alternative facts, wut?

That's right: Obama is the first president to serve eight years and preside over American wars during every single day of his tenure. That's not what Obama wanted or expected.
:Y
  zondag 5 februari 2017 @ 08:46:55 #267
273834 invalidusername
pi_168679750
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Weet je wie de meeste kool importeerde van de US?
Nederland. _O-
Dat is niet zo raar aangezien we de grootse doorvoerhaven hebben.

Maar lieve haatzaaier, wat is de relevantie in het kader van de observatie dat Trump bewust knollen voor citroenen verkoopt wanneer het om longwall mining gaat?
  zondag 5 februari 2017 @ 08:49:14 #268
273834 invalidusername
pi_168679760
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]


That's right: Obama is the first president to serve eight years and preside over American wars during every single day of his tenure. That's not what Obama wanted or expected.
:Y
Dus Obama is eigenlijik gewoon Bush I and Bush II in blackface? :D Ik begrijp denk ik wel dat ze jou teruggestuurd hebben.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:50:17 #269
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679765
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:46 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar aangezien we de grootse doorvoerhaven hebben.

Maar lieve haatzaaier, wat is de relevantie in het kader van de observatie dat Trump bewust knollen voor citroenen verkoopt wanneer het om longwall mining gaat?
Wie zegt dat hij knollen voor citroenen verkoopt?
Reken maar dat hij het financiele plaatje eens goed gaat bekijken en wie weet tovert hij wel een mooi deal uit de doos, net zoals bij de herziening van de F35. :Y
Ik wacht rustig af wat hij doet en beoordeel dan wel.
Wat jij doet is continu haatzaaien en Trump en zijn aanhang veroordelen alsof het Nazi's zijn.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:51:39 #270
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679768
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:49 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dus Obama is eigenlijik gewoon Bush I and Bush II in blackface? :D Ik begrijp denk ik wel dat ze jou teruggestuurd hebben.
Wat een treurige opmerking weer.
Maar inderdaad, achter die flaporen gingen heel veel bombardementen en het vernietigen van levens schuil.
  zondag 5 februari 2017 @ 08:53:22 #271
273834 invalidusername
pi_168679776
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij knollen voor citroenen verkoopt?
Reken maar dat hij het financiele plaatje eens goed gaat bekijken en wie weet tovert hij wel een mooi deal uit de doos, net zoals bij de herziening van de F35. :Y
Ik wacht rustig af wat hij doet en beoordeel dan wel.
Wat jij doet is continu haatzaaien en Trump en zijn aanhang veroordelen alsof het Nazi's zijn.
Dat zeg ik,en ik ken het financiele plaatje meer dan prima, vandaar dat ik ook bekend ben met longwallmining en de impact op mijnen in PA en IN.

De herziening van de kosten van F35 was, zoals je kon lezen eerder in deze reeks, als ingetikt door de vorige administratie, als onderdeel van een ongoing task force om de kosten te drukken, en komt vooral voort uit schaalgrootte agv van het produceren van grotere series (ramp up).

If it walks like a duck, it sounds like a duck.... it must be a...... walrus?
  zondag 5 februari 2017 @ 08:53:31 #272
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_168679777
Is Obama in 2003 Irak binnengevallen? Wat heb ik gemist???
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 5 februari 2017 @ 09:01:51 #273
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679805
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:53 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat zeg ik,en ik ken het financiele plaatje meer dan prima, vandaar dat ik ook bekend ben met longwallmining en de impact op mijnen in PA en IN.

De herziening van de kosten van F35 was, zoals je kon lezen eerder in deze reeks, als ingetikt door de vorige administratie, als onderdeel van een ongoing task force om de kosten te drukken, en komt vooral voort uit schaalgrootte agv van het produceren van grotere series (ramp up).

If it walks like a duck, it sounds like a duck.... it must be a...... walrus?
De kosten drukken geimplementeerd door Obama was minder kopen.
De kosten drukken door Trump is onderhandelen en omlaagbrengen van stuk prijzen.
Nogal een verschil.
Ik kijk met belangstelling uit wat hij verder gaat doen.
Ik vermoed dat hij eerst het conflikt in de Oekraine wenst op te lossen om Europa stabiel te krijgen.
Syrie word prioriteit nummer 2 en de rest van het M.O
  zondag 5 februari 2017 @ 09:10:56 #274
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168679842
Trump zou toch niet zo'n oorlogszuchtige president gaan worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 5 februari 2017 @ 09:11:44 #275
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679846
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:53 schreef xpompompomx het volgende:
Is Obama in 2003 Irak binnengevallen? Wat heb ik gemist???
America dropped 26,171 bombs in 2016. What a bloody end to Obama's reign
https://www.theguardian.c(...)bs-2016-obama-legacy
Looking back at President Obama’s legacy, the Council on Foreign Relation’s Micah Zenko added up the defense department’s data on airstrikes and made a startling revelation: in 2016 alone, the Obama administration dropped at least 26,171 bombs. This means that every day last year, the US military blasted combatants or civilians overseas with 72 bombs; that’s three bombs every hour, 24 hours a day.
  zondag 5 februari 2017 @ 09:11:58 #276
273834 invalidusername
pi_168679849
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De kosten drukken geimplementeerd door Obama was minder kopen.
De kosten drukken door Trump is onderhandelen en omlaagbrengen van stuk prijzen.
Nogal een verschil.
Echter helaas volkomen onwaar (en bij herhaling onwaren dingen zeggen noemen we een leugen)
https://www.f35.com/about/fast-facts/cost

quote:
Ik kijk met belangstelling uit wat hij verder gaat doen.
Ik vermoed dat hij eerst het conflikt in de Oekraine wenst op te lossen om Europa stabiel te krijgen.
Syrie word prioriteit nummer 2 en de rest van het M.O
Ook daarvoor geldt dat je bewering haaks staat op de realiteit.

Trump heeft tot nu toe enkel interesse gehad in destabiliseren van Europa, stuurt nota bene ws. een ambassadeur die dat tot doel verklaard heeft.

Geberek aan kennis vind ik niet zo erg, maar bij herhaling dezelfde onwaarheden verkondingen is wel een beetje brevet van onvermogen.
  zondag 5 februari 2017 @ 09:13:16 #277
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168679857
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:11 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Echter helaas volkomen onwaar (en bij herhaling onwaren dingen zeggen noemen we een leugen)
https://www.f35.com/about/fast-facts/cost

[..]

Ook daarvoor geldt dat je bewering haaks staat op de realiteit.

Trump heeft tot nu toe enkel interesse gehad in destabiliseren van Europa, stuurt nota bene ws. een ambassadeur die dat tot doel verklaard heeft.

Geberek aan kennis vind ik niet zo erg, maar bij herhaling dezelfde onwaarheden verkondingen is wel een beetje brevet van onvermogen.
2 uur geleden.
WASHINGTON - De Verenigde Staten gaan zich inzetten om de vrede en veiligheid langs de grenzen tussen Oekraïne en Rusland te herstellen. Dat beloofde president Donald Trump aan zijn Oekraïense collega Petro Porosjenko.

^O^

http://edition.cnn.com/20(...)rtin-cost-reduction/
After Trump attack, Lockheed Martin slashes F-35 cost
^O^
  zondag 5 februari 2017 @ 09:20:57 #278
273834 invalidusername
pi_168679904
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

2 uur geleden.
WASHINGTON - De Verenigde Staten gaan zich inzetten om de vrede en veiligheid langs de grenzen tussen Oekraïne en Rusland te herstellen. Dat beloofde president Donald Trump aan zijn Oekraïense collega Petro Porosjenko.

^O^

http://edition.cnn.com/20(...)rtin-cost-reduction/
After Trump attack, Lockheed Martin slashes F-35 cost
^O^
uit het artikel wat je quote, maar kennelijk niet leest

quote:
The Pentagon has worked with Lockheed Martin to bring the costs down since the program was restructured in 2011. And indications are that the program was already on target for cost reductions through 2019.
Heb jij last van een time warp?

Aangezien je Obama toeschrijft dat ie in 2003 de golf oorlog begon, en nu kennelijk Trump al in 2011 in het Wihte House zat?

Zie de link naar de feiten in mijn post hierboven.
  zondag 5 februari 2017 @ 09:40:57 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168680037
nu bram er nog bij en we hebben weer een feestje

ben benieuwd hoeveel miljard er in de investering naar mining gaat en hoe snel die bodemloze put het land naar de afgrond brengt... maar denk dat men in de VS wellicht gaat nadenken als men geen baan en geen verzekering meer heeft, kijken of trump er nog is om dat mee te maken.

wat vindt trump trouwens van kosovo, gaat hij dat ook stabiliseren... wat een nobele man toch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 5 februari 2017 @ 09:44:14 #280
273834 invalidusername
pi_168680056
En terwijl in Europa Trumperts experimenten met alternative facts, ondertussen in Trumpland:

http://www.independent.co(...)mester-a7561066.html

quote:
Arkansas passes law allowing rapists to sue victims who want an abortion
Activists say state's blanket ban on the safest form of second trimester abortion could be ruled unconstitutional

A pregnant woman's husband will have the power to stop her from having an abortion, even in cases of spousal rape, under a new law introduced in the US state of Arkansas.

Most second trimester abortions will also be banned by Act 45 - the Unborn Child Protection From Dismemberment Abortion Act - which will make it possible for husbands to sue doctors who carry out abortions for civil damages, or get an injunction to block the termination.

The pro-life law, which was pushed through in just two months by the state's Republican government, prohibits all dilation and evacuation (D&E) procedures, in which the physician removes the foetus from the womb with surgical tools.

D&E procedures are the safest way for women to end their pregnancies after 14 weeks of gestation, according to the American Medical Association.

But the medical procedure will now become a felony in the southern state, punishable by a $10,000 fine or six years in prison.

This is despite 683 of Arkansas's 3,771 abortions being D&E in 2015, according to the state's health department.

A clause in the legislation also states the husband of a woman seeking an abortion, if he is presumed to be the baby's father, can file a civil lawsuit against the physician for monetary damages or "injunctive relief" ― a court order that would prevent the doctor from going ahead with the procedure.

The woman’s parents or legal guardians can also sue to stop the abortion, if she is a minor.

Although a husband cannot win money in cases of “criminal conduct” against his wife ― namely, spousal rape ― he could still sue to block her from having the abortion.

State Representative Andy Mayberry, who co-sponsored the bill, called D&E a “gruesome, barbaric procedure”, adding that the routine procedure “is one that no civilised society should embrace”.

Mr Mayberry is also the president of Arkansas Right to Life, a subsidiary of America's largest pro-life organisation, the National Right to Life Committee.

Karen Musick, co-founder of Arkansas Abortion Support Network, told The Daily Beast she could not fathom how the bill had become law.
  zondag 5 februari 2017 @ 09:50:54 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_168680102
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:23 schreef Kansenjongere het volgende:
KrappeAuto, wat versta jij eigenlijk onder zwaar links?
Ik denk zelf dan doorgaans aan de SP, maar jij lijkt de Amerikaanse Democratische partij (zeg maar onze VVD) daar ook onder te rekenen.
Complete onzin dat je de Democraten met de VVD kunt vergelijken. Qua corruptie en fraude wel ja. De Democraten kun je beter vergelijken met CDA en D66.

De VVD is rechtser dan de Engelse Conservatieven en slechts marginaal minder rechts dan de Republikeinen.

Dat volgt uit politicologisch onderzoek van partijprogramma's en stemgedrag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 5 februari 2017 @ 10:00:05 #282
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168680169
quote:
CNN’s Jim Sciutto: Trump’s Putin Comments Put America on Same ‘Moral Relativism’ as Authoritarian States

CNN National Security correspondent Jim Sciutto reacted to President Trump‘s latest interview tonight by saying that the remarks lowered America to the sociopolitical standard of authoritarian countries.

In a previewed clip from Trump’s pre-Super Bowl interview, the president shrugged off Bill O’Reilly when the Fox host said that Russian President Vladimir Putin is a “killer.” Trump responded with “We’ve got a lot of killers. What, do you think our country’s so innocent?”

Poppy Harlow asked Sciutto for his reaction, and he said that Trump essentially talked down America by saying its actions are comparable to practices in Russia and China. Sciutto was also concerned that authoritarian nations might take Trump’s “moral relativism” and use it as a propaganda tool to justify their own behaviors.

“The U.S. has made many mistakes, but the question is, putting it on a par with a historic authoritarian state such as Russia is, one, just not factually true, and two, just a remarkable thing for American president to say,” Sciutto said. Sciutto went on to contrast America and Russia’s historical actions, and he reiterated that it was “just remarkable” to hear Trump comparing the two.
http://www.mediaite.com/t(...)uthoritarian-states/

Best grappig, een republikeinse president die Noam Chomsky napraat (al zal ie dat waarschijnlijk niet weten), en de "liberals" klagen dat het onpatriottisch is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 10:10:25 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168680231
quote:
13s.gif Op zondag 5 februari 2017 05:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vent is helemaal waus.
Een conversatie met z'n vrouw; What would you like to eat tonight? We can have so--- MAKE AMERICA GREAT AGAIN! -- steak, or we can go for some Sushi. I will ask my staff to bring a bottle of good --- IT'S GONNA BE YYYUGE! --- wine. Our children can sleep in the ---GODDAMN MEXICANS -- trump tower tonight.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 februari 2017 @ 10:18:52 #284
-1 #ANONIEM
pi_168680296
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een conversatie met z'n vrouw; What would you like to eat tonight? We can have so--- MAKE AMERICA GREAT AGAIN! -- steak, or we can go for some Sushi. I will ask my staff to bring a bottle of good --- IT'S GONNA BE YYYUGE! --- wine. Our children can sleep in the ---GODDAMN MEXICANS -- trump tower tonight.
Sow.. humor hier hoor!

Iemand een lachbandje klaar liggen?
  zondag 5 februari 2017 @ 10:21:22 #285
305514 J.B.
pi_168680331
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:18 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Sow.. humor hier hoor!

Iemand een lachbandje klaar liggen?
Fake humour, SAD!
  zondag 5 februari 2017 @ 10:22:28 #286
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168680351
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:21 schreef J.B. het volgende:

[..]

Fake humour, SAD!
moest lachen..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 10:24:11 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168680371
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:18 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Sow.. humor hier hoor!

Iemand een lachbandje klaar liggen?
16.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 februari 2017 @ 10:29:10 #288
456280 Sunst0rm
pi_168680429
quote:
AP: APPEALS COURT DENIES TRUMP ADMINISTRATION REQUEST TO IMMEDIATELY REINSTATE BAN ON TRAVELERS AND REFUGEES
Zogenaamde rechters slaan weer toe
  zondag 5 februari 2017 @ 10:31:28 #289
192592 SureD1
------------------------------
pi_168680455
POTUS kan zijn twitterduimen weer opwarmen... SNL met twee gestrekte benen erin. Melissa McCarthy als "angry neck with ears" Sean Spicer is hilarisch...
  zondag 5 februari 2017 @ 10:33:20 #290
5895 Tourniquet
pi_168680483
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:29 schreef Sunst0rm het volgende:

[..]

Zogenaamde rechters slaan weer toe
Wat denkt dat so-called appeals court wel niet dat ze zijn? Wordt weer een leuke tweetstorm straks gok ik.
  zondag 5 februari 2017 @ 10:37:25 #291
273834 invalidusername
pi_168680541
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:31 schreef SureD1 het volgende:
POTUS kan zijn twitterduimen weer opwarmen... SNL met twee gestrekte benen erin. Melissa McCarthy als "angry neck with ears" Sean Spicer is hilarisch...
Bedoel je deze?

  zondag 5 februari 2017 @ 10:38:27 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168680557
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:44 schreef invalidusername het volgende:
En terwijl in Europa Trumperts experimenten met alternative facts, ondertussen in Trumpland:

http://www.independent.co(...)mester-a7561066.html

[..]

8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 5 februari 2017 @ 10:38:53 #293
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168680562
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:29 schreef Sunst0rm het volgende:
Zogenaamde rechters slaan weer toe
Eerst duidelijk krijgen of dit grondwettelijk toegestaan is, dan pas eventuele inreisverboden weer activeren.

Zo had het vanaf dag 1 moeten gaan, maar kabinet Trump I heeft daar schijt aan.

Er is trouwens ook nog geen enkele aanleiding die aantoont dat er een significant risico bestaat dat er terroristen uit die zeven landen het land in komen. Trump brabbelt iets over "veiligheid" en Parijs en dat moet dan voldoende argumentering zijn voor het verbod.

Jammer dat bestuur naar ratio op zijn retour lijkt te gaan in de wereld en dat bestuur naar emotie daarvoor ingewisseld wordt.
  zondag 5 februari 2017 @ 10:40:36 #294
192592 SureD1
------------------------------
pi_168680581
  zondag 5 februari 2017 @ 10:44:54 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168680630
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:31 schreef SureD1 het volgende:
POTUS kan zijn twitterduimen weer opwarmen... SNL met twee gestrekte benen erin. Melissa McCarthy als "angry neck with ears" Sean Spicer is hilarisch...
Nog zo'n 3 uur wachten voordat de nieuwste storm van onze Commander-in-Tweet losbarst
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 5 februari 2017 @ 10:49:56 #296
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168680687
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Nog zo'n 3 uur wachten voordat de nieuwste storm van onze Commander-in-Tweet losbarst
ik geef het nog 2 uur
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 5 februari 2017 @ 10:50:41 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168680696
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:49 schreef Dos37 het volgende:

[..]

ik geef het nog 2 uur
Kom op, het is zondag. Beetje chill aan doen, ja toch :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 5 februari 2017 @ 10:56:25 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168680777
Fotootje van Trump toen ie nog een aardige man leek:



http://www.opposingviews.(...)rchased-and-discover
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 5 februari 2017 @ 11:06:05 #299
79567 _-_ratjetoe_-_
pi_168680885
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Complete onzin dat je de Democraten met de VVD kunt vergelijken. Qua corruptie en fraude wel ja. De Democraten kun je beter vergelijken met CDA en D66.

De VVD is rechtser dan de Engelse Conservatieven en slechts marginaal minder rechts dan de Republikeinen.

Dat volgt uit politicologisch onderzoek van partijprogramma's en stemgedrag.
Heb je een link naar dat onderzoek?
  zondag 5 februari 2017 @ 11:27:54 #300
441090 crystal_meth
Weimar
pi_168681171
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:44 schreef invalidusername het volgende:
En terwijl in Europa Trumperts experimenten met alternative facts, ondertussen in Trumpland:

http://www.independent.co(...)mester-a7561066.html

[..]

Lijkt vrij zeker dat die wet niet zal standhouden. Bedenkelijke wet, maar ook bedenkelijke titel van dat artikel, men stelt het voor alsof de wet expliciet rechten aan verkrachters geeft om de vrouw aan te klagen. Terwijl het punt is dat de wet geen uitzondering voorziet in geval van verkrachting, en het de dokter, niet de vrouw is die aangeklaagd kan worden, en enkel bij gebruik van een specifieke procedure (D&E). Zelfs al zouden rechters de wet niet afkeuren, dan nog lijkt me dat eerder een theoretisch risico.

De berichtgeving lijkt me ook niet helemaal objectief wat medische feiten betreft.
The Daily Beast quote een planned parenthood woordvoerder die zegt dat het "the method endorsed by the World Health Organization" is, terwijl de WHO de methode enkel aanraadt als "Manual vacuum aspiration" niet beschikbaar is. Ze zegt ook dat het de meest gebruikte methode wereldwijd is (voor second trimester abortions), terwijl dat enkel voor de VS geldt, daar wordt D&E in 96% van gevallen gebruikt; in Europa, Canada, India en China wordt vooral "mifepristone in combinatie met prostaglandin" gebruikt.
Praktisch gezien zou abortus dus nog steeds mogelijk zijn (al zullen er allicht situaties zijn waar D&E de enige optie is).

Vraag me af waarom er zo'n verschil is tussen de medische praktijk in de VS tov de rest van de wereld.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 5 februari 2017 @ 11:28:01 #301
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168681174
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')