abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:03:46 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168587168

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168587602
Of loop je een modelmarathon?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168587848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Of loop je een modelmarathon?
Schaal 1:60? Dan heet het "Yasso-en".
pi_168587876
Wat zonde, de streak van Ron Hill is voorbij na 52 jaar...
Dan ben je best gedisciplineerd. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 13:54:40 #5
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168589941
Ik mag vanavond weer. Fijn lopen op de eerste van de maand in deze korte maand *O* Zet gelijk de aanval in op mijn maandrecord :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168590303
Ik ga binnenkort op trainingsweekend met mijn loopgroep naar de Loonse en Drunense duinen, maar i.t.t. de rest staan er bij mij gewoon lange duurlopen op de planning, o.a. een van 135 min (ca. 27km). Komt er iemand hier uit die regio en is er een leuke route of een manier om die routes te vinden/uit te stippelen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590366
Misschien moet ik een dropping voor mezelf organiseren, vanaf station Den bosch :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga binnenkort op trainingsweekend met mijn loopgroep naar de Loonse en Drunense duinen, maar i.t.t. de rest staan er bij mij gewoon lange duurlopen op de planning, o.a. een van 135 min (ca. 27km). Komt er iemand hier uit die regio en is er een leuke route of een manier om die routes te vinden/uit te stippelen?
Ik denk dat Guard je hier wel mee kan helpen. Hij heeft wel eens daar een mooie ronde gelopen.

Maar misschien was dat een trailroute.
pi_168590428
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik denk dat Guard je hier wel mee kan helpen. Hij heeft wel eens daar een mooie ronde gelopen.

Maar misschien was dat een trailroute.
Nouja ons huisje staat midden in het natuurgebied dus aan onverhard lopen ontkom je sowieso niet :P Maar dat is ook niet erg, dat doe ik hier ook wel vaak.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 14:18:06 #10
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_168590466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga binnenkort op trainingsweekend met mijn loopgroep naar de Loonse en Drunense duinen, maar i.t.t. de rest staan er bij mij gewoon lange duurlopen op de planning, o.a. een van 135 min (ca. 27km). Komt er iemand hier uit die regio en is er een leuke route of een manier om die routes te vinden/uit te stippelen?
Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen:
http://www.drunenseduinenloop.nl/parkoers
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_168590471
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:18 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen:
http://www.drunenseduinenloop.nl/parkoers
Ah chill! Als ze die loop nou een maand eerder deden kon ik gewoon meedoen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590474
Je hebt onverhard en onverhard.
Een onverhard fietspad vind ik iets anders dan miniblubber paadjes, met zoveel mogelijk heuveltjes erin gepropt :P
pi_168590513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:18 schreef steffelonio het volgende:
Je hebt onverhard en onverhard.
Een onverhard fietspad vind ik iets anders dan miniblubber paadjes, met zoveel mogelijk heuveltjes erin gepropt :P
Dat is waar, maar vaak moet je die blubberpaadjes wel echt zelf actief opzoeken en loopt er ook wel een stuk hard zand of gras naast :P Maar misschien zeg ik dat vanuit mijn Randstadervaring. Heuveltjes zouden in principe wel goed voor me zijn voor Boston, maar zoveel mogelijk gaat inderdaad te ver ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590516
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah chill! Als ze die loop nou een maand eerder deden kon ik gewoon meedoen :P
O ja, de drunense duinenloop. Die ga ik dus ook lopen dit jaar.
Is volgens mij wel helemaal verhard. Ik denk eigenlijk dat er wel mooiere routes te vinden zijn.
pi_168590566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:20 schreef steffelonio het volgende:

[..]

O ja, de drunense duinenloop. Die ga ik dus ook lopen dit jaar.
Is volgens mij wel helemaal verhard. Ik denk eigenlijk dat er wel mooiere routes te vinden zijn.
Als ik het parcourskaartje bekijk loopt toch wel meer dan de helft echt door het bos?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik het parcourskaartje bekijk loopt toch wel meer dan de helft echt door het bos?
Ja, maar wel op fietspaden dacht ik.
pi_168590635
Guard liep op 15/10 de route van de Devils Trail, één dag voor het evenement zelf. Misschien dat je zijn route kan importeren in je GPS-horloge (weet niet hoe, bij de mijne kan dat niet). Dat is denk ik wel een hele mooie route, maar dus wel met veel singletracks en zo. Route is 27km.

https://devilstrail.nl/dak-drunense-duinen/
pi_168590642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:33 schreef pijll het volgende:

[..]

Schaal 1:60? Dan heet het "Yasso-en".
Dat staat er voor vrijdag bij de baantraining op het programma. Ik zie het nut van die training niet zo in voor de gewone sterveling die ook nog eens geen marathon loopt/gaat lopen. Ga ik liever lekker door de blubber met m'n hoofdlampje op. ^O^

Vanavond heuveltraining met de club.
Ja doei.
pi_168590707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:26 schreef steffelonio het volgende:
Guard liep op 15/10 de route van de Devils Trail, één dag voor het evenement zelf. Misschien dat je zijn route kan importeren in je GPS-horloge (weet niet hoe, bij de mijne kan dat niet). Dat is denk ik wel een hele mooie route, maar dus wel met veel singletracks en zo. Route is 27km.

https://devilstrail.nl/dak-drunense-duinen/
Bedankt, genoeg inspiratie in ieder geval! De uitdaging wordt dan: niet verdwalen :P met routes in horloges zetten heb ik niet zo'n goede ervaringen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168590771
Bedankt allemaal nog voor de info over de Yasso 800 en het berekenen van je mogelijk marathon-tijd.

@Pijll: enig idee hoe het komt dat je marathontijd relatief veel verschilt met je HM-tijd? Ben je op een langzamer tempo gestart, of ben je op gegeven moment min of meer ingestort?
pi_168591096
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:32 schreef steffelonio het volgende:
Bedankt allemaal nog voor de info over de Yasso 800 en het berekenen van je mogelijk marathon-tijd.

@Pijll: enig idee hoe het komt dat je marathontijd relatief veel verschilt met je HM-tijd? Ben je op een langzamer tempo gestart, of ben je op gegeven moment min of meer ingestort?
Mijn PR op de HM (1:49) is van 2012, en toen was ik enorm goed in vorm. Toen ik mijn eerste marathon liep (eind 2013) was ik minder goed in vorm, 2 maanden voor de M liep ik HM's in 1:55-1:57.

In de marathon zelf was ik weggegaan op ca. 6:10/km, na 21 km kwam ik door op 2 uur 10. Dus ca 12% langzamer dan de HM´s. Daarna zakte het tempo echt in, en dan vooral de laatste 10km.

Dus gedeeltelijk was het vorm, gedeeltelijk rustiger gestart, en gedeeltelijk instorten.
pi_168591235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:46 schreef pijll het volgende:

[..]

Mijn PR op de HM (1:49) is van 2012, en toen was ik enorm goed in vorm. Toen ik mijn eerste marathon liep (eind 2013) was ik minder goed in vorm, 2 maanden voor de M liep ik HM's in 1:55-1:57.

In de marathon zelf was ik weggegaan op ca. 6:10/km, na 21 km kwam ik door op 2 uur 10. Dus ca 12% langzamer dan de HM´s. Daarna zakte het tempo echt in, en dan vooral de laatste 10km.

Dus gedeeltelijk was het vorm, gedeeltelijk rustiger gestart, en gedeeltelijk instorten.
Van alles wat dus :D
Niet eenvoudig, een marathon.
pi_168591259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:52 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Van alles wat dus :D
Niet eenvoudig, een marathon.
Heel eenvoudig. Lopen tot je niet meer kan, en daarna weigeren te stoppen tot je er bent.
pi_168591344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:53 schreef pijll het volgende:

[..]

Heel eenvoudig. Lopen tot je niet meer kan, en daarna weigeren te stoppen tot je er bent.
Dat is mijn 5km tactiek :P
Zo bezien is het best simpel.
pi_168591391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:57 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dat is mijn 5km tactiek :P
Zo bezien is het best simpel.
De 5 km is HARDlopen tot je niet meer kan.
Voor een marathon moet je niet op een tempo weggaan. Je moet gewoon beginnen te lopen alsof je niks bijzonders aan het doen bent.
pi_168592838
Aloha allen, ook hier weer eens advies gevraagd... Heb het einde van 2016 amper tot niet gelopen (denk 2 maanden ruim) en sinds januari weer de draad opgepakt en tot nu toe weer opgebouwd tot ~9km. Daarvoor denk ik ruim 2.5 jaar continu gelopen en mijn standaard was een beetje 3x in de week 10km, soms wat meer en soms wat minder.

Nu heb ik 19 maart de 10km staan (utrecht marathon) en 2 weken daarna op 2 april de halve marathon in berlijn. Eigenlijk wil de komende weken zo algemeen mogelijk trainen om op beiden maximaal te kunnen presteren (en niet heel specifiek voor een grote verbetering van PR op de 10 gaan of juist een PR op de halve om de ander 'maar wat te lopen'). Wel vooral naar de 10 toe in eerste instantie want ja, als ik die al niet lekker kan lopen gaat de halve ook lastig worden ;)

Hoe dan ook, ik loop gemiddeld 3x per week en heb nu voor mezelf het volgende schema in mijn hoofd. Mijn idee is vooral trainen voor de 10k wel, met langere duurlopen ook voor de halve en de basis van de 10 gebruiken als snelheid voor de halve. Duurlopen zijn in het weekend. Mijn januari plan was vooral de kilometers weer wat opbouwen...

Ik heb nu het volgende in mijn hoofd (week 1 is deze week btw):

week 1: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k duurloop
week 2: 12x400m@5k (200m jog), 11k duurloop
week 3: 3km@10k+4x1.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 4: 2x3km@10k+2x1.5km@10k (3 min rust), 14k duurloop
week 5: 24x200m@5k (200m jog), 16k duurloop
week 6: 3x3.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 7: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k wedstrijd!
week 8: 4x3km@10k (3 min rust), 16-17k duurloop
week 9: <rustig aan>, HM!

Dat zijn dus 2 sessies per week al, toen ik vorig jaar voor de 5km trainde zat er ook nog een sessie 2x15m@HM bij dus ik wilde die er dan ook nog bij doen, maar dan of 3x15m@HM danwel 2x25m@HM oid. Dit dus als 3e sessie per week...

Ik baseer mijn doeltijd op de halve uiteindelijk vooral op basis van mijn 10k wedstrijd tijd de 2 weken ervoor (en op basis van hoe de langere duurlopen gingen).

Klinkt dit een beetje redelijk? Of zijn er nog dingen aan of af te raden?
pi_168593118
Ik vind het wel hele lange intervallen op hele pittige tempo's, en dat dan elke week.. 2x25 min. op HM tempo zou voor mij echt niet te doen zijn in een normale trainingsweek.. Net zoals 4x3km op 10km tempo..

Tenzij je wedstrijdtempo's eigenlijk niet al te zwaar zijn nu..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:09:42 #28
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168593156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:58 schreef m0ridin het volgende:
Aloha allen, ook hier weer eens advies gevraagd... Heb het einde van 2016 amper tot niet gelopen (denk 2 maanden ruim) en sinds januari weer de draad opgepakt en tot nu toe weer opgebouwd tot ~9km. Daarvoor denk ik ruim 2.5 jaar continu gelopen en mijn standaard was een beetje 3x in de week 10km, soms wat meer en soms wat minder.

Nu heb ik 19 maart de 10km staan (utrecht marathon) en 2 weken daarna op 2 april de halve marathon in berlijn. Eigenlijk wil de komende weken zo algemeen mogelijk trainen om op beiden maximaal te kunnen presteren (en niet heel specifiek voor een grote verbetering van PR op de 10 gaan of juist een PR op de halve om de ander 'maar wat te lopen'). Wel vooral naar de 10 toe in eerste instantie want ja, als ik die al niet lekker kan lopen gaat de halve ook lastig worden ;)

Hoe dan ook, ik loop gemiddeld 3x per week en heb nu voor mezelf het volgende schema in mijn hoofd. Mijn idee is vooral trainen voor de 10k wel, met langere duurlopen ook voor de halve en de basis van de 10 gebruiken als snelheid voor de halve. Duurlopen zijn in het weekend. Mijn januari plan was vooral de kilometers weer wat opbouwen...

Ik heb nu het volgende in mijn hoofd (week 1 is deze week btw):

week 1: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k duurloop
week 2: 12x400m@5k (200m jog), 11k duurloop
week 3: 3km@10k+4x1.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 4: 2x3km@10k+2x1.5km@10k (3 min rust), 14k duurloop
week 5: 24x200m@5k (200m jog), 16k duurloop
week 6: 3x3.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 7: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k wedstrijd!
week 8: 4x3km@10k (3 min rust), 16-17k duurloop
week 9: <rustig aan>, HM!

Dat zijn dus 2 sessies per week al, toen ik vorig jaar voor de 5km trainde zat er ook nog een sessie 2x15m@HM bij dus ik wilde die er dan ook nog bij doen, maar dan of 3x15m@HM danwel 2x25m@HM oid. Dit dus als 3e sessie per week...

Ik baseer mijn doeltijd op de halve uiteindelijk vooral op basis van mijn 10k wedstrijd tijd de 2 weken ervoor (en op basis van hoe de langere duurlopen gingen).

Klinkt dit een beetje redelijk? Of zijn er nog dingen aan of af te raden?
Geen 16 km de week voor een hm lopen.
Week 4 zou ik een tandje terug gaan in inspanning. Dan week 5 dezelfde afstand als week 3. Week 6 duurloop 14 km.
Daarna is het een gok. Ik zou zelf de 10 km wedstrijd toch als training doen en 3 km in- en 3 km uitlopen, om zo aan een duurloop van 16 km te komen.

Week 8 rustig aan dus.

Als je perse de 10 km op tempo wil doen zou ik de gok nemen om de hm te kunnen uitlopen op basis van max 14 km duurloop. Of je gebruikt de 10 km wedstrijd als een tempotraining zoals je die doordeweeks doet en doet een dag of wat daarvoor nog een 16 km, maar ik weet niet of dat slim is

Het is erg krap allemaal denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:12:31 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168593222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel hele lange intervallen op hele pittige tempo's, en dat dan elke week.. 2x25 min. op HM tempo zou voor mij echt niet te doen zijn in een normale trainingsweek.. Net zoals 4x3km op 10km tempo..

Tenzij je wedstrijdtempo's eigenlijk niet al te zwaar zijn nu..
Oja, dat zie ik nu pas. Dat zou zelfs voor mij al zwaar zijn. Toen ik nog maar weinig hms liep en op de 10 km net onder het uur zat, was het wel anders

Hoe zijn jouw tempo's m0ridin?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:14:23 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168593269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:59 schreef pijll het volgende:

[..]

De 5 km is HARDlopen tot je niet meer kan.
Voor een marathon moet je niet op een tempo weggaan. Je moet gewoon beginnen te lopen alsof je niks bijzonders aan het doen bent.
Mijn meest gehate afstand.
Doe mij maar een halve marathon, dat is tenminste voor de eerste 10-15 km nog leuk O+

Edit: bij de club organiseren ze afentoe een 1500 meter wedstrijd en Zwabber vindt het een goed idee als ik die ga meedoen. Ik heb daar ernstige twijfels over. Als ik 5 km al erg vind, moet 1500 m nog erger zijn :X
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168593433
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mijn meest gehate afstand.
Doe mij maar een halve marathon, dat is tenminste voor de eerste 10-15 km nog leuk O+

Edit: bij de club organiseren ze afentoe een 1500 meter wedstrijd en Zwabber vindt het een goed idee als ik die ga meedoen. Ik heb daar ernstige twijfels over. Als ik 5 km al erg vind, moet 1500 m nog erger zijn :X
1500m is een heel gekke afstand. De eerste 2 rondes loop je harder dan je ooit gelopen hebt maar denk je; hmm dit voelt veel te makkelijk. In de derde ronde slaat de verzuring ineens in als een bom. En dan de laatste 200 meter denk je weer, oja shit het is al bijna voorbij, ik moet doorrennen! En dan is het over.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:24:39 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168593535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

1500m is een heel gekke afstand. De eerste 2 rondes loop je harder dan je ooit gelopen hebt maar denk je; hmm dit voelt veel te makkelijk. In de derde ronde slaat de verzuring ineens in als een bom. En dan de laatste 200 meter denk je weer, oja shit het is al bijna voorbij, ik moet doorrennen! En dan is het over.
Ik denk dat ze het niet op de baan doen, maar inderdaad zal t wel zoiets zijn.

Ik heb waarschijnlijk de neiging om weg te sprinten om er vervolgens achter te komen dat 1500 m veel meer is dan 200. Dat heb ik nl al bij 400 m intervallen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 februari 2017 @ 16:26:05 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168593575
Vanavond weer met de groep, weer kapot gaan...
pi_168593718
@La_Tramposa & Murmeli:

Thanks voor de reacties! Het is inderdaad erg krap, maar op de een of andere manier lopen al mijn voorbereidingen niet helemaal volgens plan ging het de vorige HM ook ongeveer zo (ook die in Berlijn was dat).

Toen had ik iets minder LDL van tevoren (geloof echt maar 1 of 2 keer boven de 12km) en dat was heel erg niet ideaal. Uiteindelijk helemaal naar wens en boven verwachting uit kunnen lopen, maar de kramp begon op te komen de laatste kms dus had ook helemaal anders af kunnen lopen.

Om die reden wilde ik dus wel graag wat vaker die grotere afstanden doen, om te wennen.

Ik heb voor ik een pauze nam nog een 18:30 op de 5km en 38:53 op de 10km gelopen, mijn HM vorig jaar haalde ik in de 1:27:26 (toen mijn PRs ook nog iets minder scherp stonden).

Als 5km pace zou ik dan dus richting de 3:45-3:50 aan willen houden, 10k als 3:50-4:00 en HM in dit geval als ~4:15...

Maar misschien is dit dan inderdaad too much... Even denken en zien hoe ik het wat in kan perken allemaal. (Die 2x25m @ HM waren om dat tempo voor langere tijd aan te wennen ook). De intervallen zijn een beetje gebaseerd op 10km schemas online waar je naar een specifieke tijd toetraint, dus misschien kan ik die ook wat laten varen.

Ik ga er even verder naar kijken (en zoek ook even op hoe ik dit de vorige keer aanpakte) :)
pi_168593790
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:58 schreef m0ridin het volgende:
Ik heb nu het volgende in mijn hoofd (week 1 is deze week btw):

week 1: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k duurloop
week 2: 12x400m@5k (200m jog), 11k duurloop
week 3: 3km@10k+4x1.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 4: 2x3km@10k+2x1.5km@10k (3 min rust), 14k duurloop
week 5: 24x200m@5k (200m jog), 16k duurloop
week 6: 3x3.5km@10k (3 min rust), 12.5k duurloop
week 7: 6x1.5km@10k (3 min rust), 10k wedstrijd!
week 8: 4x3km@10k (3 min rust), 16-17k duurloop
week 9: <rustig aan>, HM!

Klinkt dit een beetje redelijk? Of zijn er nog dingen aan of af te raden?
Ik vind dit ook nogal pittige tempo's. Langer dan 1600m zou ik niet op 10km tempo doen, maar op HM-tempo.
pi_168594092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:35 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik vind dit ook nogal pittige tempo's. Langer dan 1600m zou ik niet op 10km tempo doen, maar op HM-tempo.
Merci, unaniem oordeel over die tempos dus... Ik zal die andes idd wat naar beneden schroeven of anders in ieder geval de intervallen verkleinen.

Even opgezocht hoe mijn voorbereiding vorig jaar was, toch iets meer dan ik in mijn hoofd had. 1x12.5, 1x13, 1x15 en 1x17... Toch wil ik daar dit jaar 1 extra LDL bij stoppen omdat het vorig jaar (ook al) erg minimaal voelde en maar net goed afliep qua kramp ed.

Vorig jaar verder ook niet heel specifiek op snelheid getraind zie ik nu, gewoon mijn afstanden gelopen... Misschien maar het focussen op snelheid en de 10k tempos wat laten varen en iets rustiger daarnaartoe werken. Moet ook uitkijken dat ik mezelf niet overloop natuurlijk.

Thanks voor de feedback, fijn dit even te hebben gechecked hier so far :)
pi_168594165
Als je je duurlopen op een relaxed tempo loopt, dan zou je toch al best langere duurlopen moeten kunnen opnemen vanaf het begin? Dan zou je best er 4km bij de huidige afstanden op kunnen tellen.
pi_168594232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:51 schreef steffelonio het volgende:
Als je je duurlopen op een relaxed tempo loopt, dan zou je toch al best langere duurlopen moeten kunnen opnemen vanaf het begin? Dan zou je best er 4km bij de huidige afstanden op kunnen tellen.
Njah, vooral fysiek ben ik een beetje voorzichtig...

Hebe en zwakke knie dus wil mijn afstanden niet te snel opbouwen ook. Probeer me dus zoveel mogelijk aan de '10%' regel te houden om te zorgen dat alles zich een beetje netjes op tempo kan ontwikkelen en aansterken.
pi_168594505
Ik heb een rustdag :s) . En dat komt nu toevallig heel goed uit, want ik heb weer verkoudheid des doods. Hopelijk gaat het morgen weer iets beter :{ .
pi_168594758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:54 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Njah, vooral fysiek ben ik een beetje voorzichtig...

Hebe en zwakke knie dus wil mijn afstanden niet te snel opbouwen ook. Probeer me dus zoveel mogelijk aan de '10%' regel te houden om te zorgen dat alles zich een beetje netjes op tempo kan ontwikkelen en aansterken.
Aha, vandaar.

Die intervallen zullen voor je knie ook niet zo prettig zijn dan.
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:36:51 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168595270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 16:48 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Merci, unaniem oordeel over die tempos dus... Ik zal die andes idd wat naar beneden schroeven of anders in ieder geval de intervallen verkleinen.

Even opgezocht hoe mijn voorbereiding vorig jaar was, toch iets meer dan ik in mijn hoofd had. 1x12.5, 1x13, 1x15 en 1x17... Toch wil ik daar dit jaar 1 extra LDL bij stoppen omdat het vorig jaar (ook al) erg minimaal voelde en maar net goed afliep qua kramp ed.

Vorig jaar verder ook niet heel specifiek op snelheid getraind zie ik nu, gewoon mijn afstanden gelopen... Misschien maar het focussen op snelheid en de 10k tempos wat laten varen en iets rustiger daarnaartoe werken. Moet ook uitkijken dat ik mezelf niet overloop natuurlijk.

Thanks voor de feedback, fijn dit even te hebben gechecked hier so far :)
Was vorig jaar je eerste hm? Op zich Is het dan niet vreemd dat het niet fijn voelt. T is natuurlijk toch een pokke-eind.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168595340
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Was vorig jaar je eerste hm? Op zich Is het dan niet vreemd dat het niet fijn voelt. T is natuurlijk toch een pokke-eind.
Haha, true... Maar ik voelde me vooral niet heel top voorbereid bedoelde ik meer :) De laatste kms horen sowieso niet fijn te voelen natuurlijk, tot je over de finish komt. Had niet helemaal het vertrouwen dat ik hem uit kon lopen doordat ik niet het gevoel had dat ik voldoende lange kms had gemaakt daarvoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Aha, vandaar.

Die intervallen zullen voor je knie ook niet zo prettig zijn dan.
True, moet ik ook goed in de gaten houden. Maar heb er eerder last van als ik teveel kms maak dan met intervallen/hogere tempos. Maar in beiden gevallen is het een kwestie van goed in de gaten houden en op tijd stoppen als ik toch last krijg...
  woensdag 1 februari 2017 @ 17:52:27 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168595628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:39 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Haha, true... Maar ik voelde me vooral niet heel top voorbereid bedoelde ik meer :) De laatste kms horen sowieso niet fijn te voelen natuurlijk, tot je over de finish komt. Had niet helemaal het vertrouwen dat ik hem uit kon lopen doordat ik niet het gevoel had dat ik voldoende lange kms had gemaakt daarvoor.

[..]

True, moet ik ook goed in de gaten houden. Maar heb er eerder last van als ik teveel kms maak dan met intervallen/hogere tempos. Maar in beiden gevallen is het een kwestie van goed in de gaten houden en op tijd stoppen als ik toch last krijg...
Kee, das wat anders Ja :)

Knie goed mee uitkijken inderdaad. Heb er hier ook zo 2. Soms is het gewoon jammer dat je die gasten te vriend moet houden ;) Wel mooi dat je echt de verstandige keuzes wil maken ^O^ ik word daar altijd wel blij van.

wat heb jij trouwens voor sportverleden? Je loopt echt snelle tijden! Of is dat gewoon aanleg?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:13:28 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168596143
Ik heb hier ook 2 knieën :Y
pi_168596327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:13 schreef Quoi het volgende:
Ik heb hier ook 2 knieën :Y
Wat toevallig, ik ook!
Ja doei.
  woensdag 1 februari 2017 @ 18:25:12 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168596397
:7
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168596420
Zal wel een vrouwending zijn dan...
Ja doei.
pi_168596423
N=3.
Ja doei.
pi_168596529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 17:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kee, das wat anders Ja :)

Knie goed mee uitkijken inderdaad. Heb er hier ook zo 2. Soms is het gewoon jammer dat je die gasten te vriend moet houden ;) Wel mooi dat je echt de verstandige keuzes wil maken ^O^ ik word daar altijd wel blij van.

wat heb jij trouwens voor sportverleden? Je loopt echt snelle tijden! Of is dat gewoon aanleg?
Willen en doen zijn twee verschillende dingen natuurlijk :p maar door schade en schande wijs geworden hoor, al genoeg onverstandig gedaan en daar zat last van gehad...

En thanks! Denk vooral aanleg, maar altijd wel sportief geweest (zaalvoetbal en tennis). En op zich, als ik me iets in mijn hoofd haal, kan ik me daar ook echt op focussen dus met momenten ook discipline ;)

Vind het achteraf wel jammer dat ik zo laat begonnen ben met hardlopen, wie weet wat er anders nog in had gezeten, maar beter laat dan nooit en alsnog is het genieten! Meestal dan...
pi_168597866
quote:
woensdag 1 februari 2017 16:32 schreef m0ridin het volgende:[/b]
@La_Tramposa & Murmeli:

Thanks voor de reacties! Het is inderdaad erg krap, maar op de een of andere manier lopen al mijn voorbereidingen niet helemaal volgens plan ging het de vorige HM ook ongeveer zo (ook die in Berlijn was dat).

Toen had ik iets minder LDL van tevoren (geloof echt maar 1 of 2 keer boven de 12km) en dat was heel erg niet ideaal. Uiteindelijk helemaal naar wens en boven verwachting uit kunnen lopen, maar de kramp begon op te komen de laatste kms dus had ook helemaal anders af kunnen lopen.

Om die reden wilde ik dus wel graag wat vaker die grotere afstanden doen, om te wennen.

Ik heb voor ik een pauze nam nog een 18:30 op de 5km en 38:53 op de 10km gelopen, mijn HM vorig jaar haalde ik in de 1:27:26 (toen mijn PRs ook nog iets minder scherp stonden).

Als 5km pace zou ik dan dus richting de 3:45-3:50 aan willen houden, 10k als 3:50-4:00 en HM in dit geval als ~4:15...

Maar misschien is dit dan inderdaad too much... Even denken en zien hoe ik het wat in kan perken allemaal. (Die 2x25m @ HM waren om dat tempo voor langere tijd aan te wennen ook). De intervallen zijn een beetje gebaseerd op 10km schemas online waar je naar een specifieke tijd toetraint, dus misschien kan ik die ook wat laten varen.

Ik ga er even verder naar kijken (en zoek ook even op hoe ik dit de vorige keer aanpakte) :)
Qua tijden verschillen we nauwelijks. Laat maar weten wat je uiteindelijk doet, misschien kan ik er zelf ook wat inspiratie uit putten.
pi_168598328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja ons huisje staat midden in het natuurgebied dus aan onverhard lopen ontkom je sowieso niet :P Maar dat is ook niet erg, dat doe ik hier ook wel vaak.
Ik heb wel wat GPX-jes als je onverhard wil lopen. Verder zijn er wandelknooppunten in de LDD, maar dan kom je net niet op de mooiste plekjes
Verhard kan ook natuurlijk, fietspaden genoeg. Lusje om de Efteling heen, leuk voor het kaartje op Strava :P
Wanneer is je weekend? Als je er behoefte aan hebt en het een beetje uitkomt kan ik meelopen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 19:51:46 #52
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168598608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
N=3.
Ik heb ook 2 knieën. Graag gedaan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168599405
Er daar is het eerste side event officieel bekend gemaakt:
http://www.rozemijl.nl/

Mooie prijs hoor, 12,50 voor een mijl _O-

Ik zal er geen moment spijt van hebben als ik op hetzelfde moment elders 26,2 miles loop :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:00:55 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168603225
Woeiiiii! Lang geleden dat ik zo'n lekkere, natte en voor mijn doen harde interval heb gelopen. Daar word je toch blij van *O*

Onderweg nog wel het slachtoffer geworden van etnisch profileren....van de hele groep moesten de agenten nou net die ene hardloper met het tintje aanspreken omdat we de stoep op moesten :P
F means you're fucked
pi_168604206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:00 schreef YUR het volgende:
Woeiiiii! Lang geleden dat ik zo'n lekkere, natte en voor mijn doen harde interval heb gelopen. Daar word je toch blij van *O*

Onderweg nog wel het slachtoffer geworden van etnisch profileren....van de hele groep moesten de agenten nou net die ene hardloper met het tintje aanspreken omdat we de stoep op moesten :P
Dat valt toch best mee? Je zou gewoon een goede zonvakantie gehad kunnen hebben.

Ik heb ook weer heel lekker getraind na 3 weken het wat zwaarder te hebben gehad.
Was de laatste tijd best moe en gisteren mijn hartslag laten bepalen wel of niet naar bootcamp te gaan. Onder de 60 zou ik gaan, maar ik ben niet gegaan omdat het 52 was, dat vond ik weer té laag aan het eind van een werkdag. Vanochtend rusthartslag van 46, dus dat was gewoon prima.
Vanavond dus lekker soepel een piramidetraining (heuvel) gedaan, daarna nog wat stukjes op tempo. Ging echt goed, voelde alsof ik nog een uur door kon. :)
Komt óf door niet tevoren eten óf doordat ik niet de vrieskoude lucht hoefde in te ademen.
pi_168604300
Die Slate calculator is raar in mijn geval. Het geeft met mijn PR's op de 5 en de HM een langzamere tijd dan ik heb gelopen. De Runner's World tijd was dan weer te snel.
En met mijn 10k PR zou ik volgens Slate langzamer zijn op de marathon dan met mijn 5k PR (die in pace sneller is dan de 10).
pi_168604442
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:33 schreef wyccie het volgende:
Die Slate calculator is raar in mijn geval. Het geeft met mijn PR's op de 5 en de HM een langzamere tijd dan ik heb gelopen. De Runner's World tijd was dan weer te snel.
En met mijn 10k PR zou ik volgens Slate langzamer zijn op de marathon dan met mijn 5k PR (die in pace sneller is dan de 10).
Dat is toch niet per se raar?
Bij mij is de Slate calculator ook te negatief en de RW calculator te positief. Maar met de Slate calculator ga je dan in ieder geval op een realistischer tijd weg, mooi als je dan nog kunt versnellen.
En blijkbaar is het verval van 5 naar 10km bij jou meer dan gemiddeld waardoor er een langzamere marathontijd uitkomt bij de 10km race.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168604595
:% dat was een goeie heuveltraining 8-)
Ja doei.
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:42:47 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168604599
Een calculator vind ik sowieso nix. Gewoon zo goed mogelijk trainen en dan nog beter lopen op D-Day ^O^
F means you're fucked
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:48:58 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168604786
Maar dat laatste heb ik ook nog nooit gedaan -O-
F means you're fucked
pi_168604805
Ik ben een D-day dodger!
Ja doei.
pi_168604830
Al heb ik me wel voor mijn eerste 10K sinds 1.5 jaar ingeschreven. Er is me modder beloofd. O+
Ja doei.
  woensdag 1 februari 2017 @ 22:52:12 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168604879
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:50 schreef motorbloempje het volgende:
Al heb ik me wel voor mijn eerste 10K sinds 1.5 jaar ingeschreven. Er is me modder beloofd. O+
*O* *O*
F means you're fucked
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 22:58:38 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168605045
Ik kom een club op Strava tegen die tijdens de Tour de France elke dag 10% van de etappe van die dag loopt. :o Dan loop je echt dagen boven de 15km :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:00:09 #65
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168605076
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2017 22:58 schreef DeLuna het volgende:
Ik kom een club op Strava tegen die tijdens de Tour de France elke dag 10% van de etappe van die dag loopt. :o Dan loop je echt dagen boven de 15km :o
Dat klinkt tof! Die moet ik hebben :s)
F means you're fucked
pi_168605080
Ik ben ook niet zo van de cijfertjes en nog minder van de schema's. Mijn ademhaling is mijn indicator.
Het enige waar ik de pace voor gebruik is om mezelf af te remmen, nooit om een streeftijd te lopen. Beetje zoals Murmeli het ook doet.

Oh, ik bedoelde het andersom, LT. Mijn snellere 5k pace geeft een langzamere marathontijd.
pi_168605138
Hoelang duurt de Tour de France dan? :@

MoBlo, je had zondag de Safarirun moeten doen als je modder en ijsblub had gewild.
Wanneer is die 10k?
  Redactie Sport woensdag 1 februari 2017 @ 23:02:59 #68
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168605156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:00 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat klinkt tof! Die moet ik hebben :s)
Ik vind het ook wel leuk maar 351km in 3 weken _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:04:17 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168605183
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:02 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel leuk maar 351km in 3 weken _O-
:o Die rekensom had ik nog ff niet gemaakt
F means you're fucked
pi_168606205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 23:04 schreef YUR het volgende:

[..]

:o Die rekensom had ik nog ff niet gemaakt
Nou dan doe je 5%. Maar dan wel etappes die op de echte lijken.

De enige touretappe die ik ooit gelopen heb was overigens ware grootte. Geen schaalmodel.
pi_168607916
Een proloog is geen etappe

/kritische noot
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168608056
Weer eens een rondje om 6 uur gelopen. Even onthouden dat dat echt wel super heel lekker is :P
pi_168608430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 05:56 schreef Guard het volgende:
Een proloog is geen etappe

/kritische noot
Maar hij was wel leuk. Dus hij telt toch wel een beetje... ;)
pi_168610211
Ik ga vandaag maar eens echt aan de marathonvoorbereiding beginnen. De afgelopen maand sloeg nergens op. Dat was leuk om een keer te doen maar nu gaan we weer serieus lopen :P .
pi_168610295
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:21 schreef Devv het volgende:
Ik ga vandaag maar eens echt aan de marathonvoorbereiding beginnen. De afgelopen maand sloeg nergens op. Dat was leuk om een keer te doen maar nu gaan we weer serieus lopen :P .
500km? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 2 februari 2017 @ 10:53:59 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168610832
-oops-.)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:16:16 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168616211
Zo, daar hing me toch effe een beetje lente in de lucht vandaag! w/
Veels te warm gekleed, maar netjes mijn programmaatje afgewerkt: 2x 7 min. Lekker man :)

Mijn knieën zijn trouwens gewoon blauw van afgelopen maandagavond (bootcamp). Niet normaal.
pi_168616318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:16 schreef Quoi het volgende:
Zo, daar hing me toch effe een beetje lente in de lucht vandaag! w/
Veels te warm gekleed, maar netjes mijn programmaatje afgewerkt: 2x 7 min. Lekker man :)

Mijn knieën zijn trouwens gewoon blauw van afgelopen maandagavond (bootcamp). Niet normaal.
ja oef ik was ook veel te warm gekleed! Maar ook heerlijk om in dat weer lekker door het bos te denderen.
Wat moest je doen bij de bootcamp dat je knieen blauw zijn?
Ik heb ook nog steeds een lelijk litteken op mijn scheen omdat we een paar weken terug een of andere rare spring op betonnen bankjes oefening moesten doen en ik dat natuurlijk niet kon zonder er tegenaan te springen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 2 februari 2017 @ 15:23:34 #79
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168616383
Ik was ook veel te warm gekleed :') Ik snapte er niks van.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:23:50 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168616391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja oef ik was ook veel te warm gekleed! Maar ook heerlijk om in dat weer lekker door het bos te denderen.
Wat moest je doen bij de bootcamp dat je knieen blauw zijn?
Ik heb ook nog steeds een lelijk litteken op mijn scheen omdat we een paar weken terug een of andere rare spring op betonnen bankjes oefening moesten doen en ik dat natuurlijk niet kon zonder er tegenaan te springen :P
Au. Ik voel het bijna.

Ik deed de watjes-versie van opdrukken: op mijn knieën.
pi_168616505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Au. Ik voel het bijna.

Ik deed de watjes-versie van opdrukken: op mijn knieën.
Ahh ja dat is ook niet fijn op harde stenen. Van die bouwvakkers-kniebeschermers om volgende keer ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 2 februari 2017 @ 15:41:07 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168616828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ahh ja dat is ook niet fijn op harde stenen. Van die bouwvakkers-kniebeschermers om volgende keer ;)
Er gaat geen volgende keer komen. Ik vind de lessen kwalitatief niet om over naar huis te schrijven en besteed dat avondje dan liever aan een 3e x hardlopen in de week. Dan maar even wat minder krachttraining. Eerst maar weer eens lopen!
pi_168616862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Er gaat geen volgende keer komen. Ik vind de lessen kwalitatief niet om over naar huis te schrijven en besteed dat avondje dan liever aan een 3e x hardlopen in de week. Dan maar even wat minder krachttraining. Eerst maar weer eens lopen!
Slim dan! De meeste oefeningen kun je ook prima op een matje naast je bed doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168616924
Ik heb voor vanavond kort/kort mee :s) .
pi_168619147
Iemand die een loopanalyse bij (o.a.) Runnersworld heeft laten doen en dat ook kan aanraden? Heb volgens de fysio 'vermoedelijk' compartimentssyndroom dus flink balen, kan niet meer langer dan 20-30 mins hardlopen zonder pijn te voelen en zal derhalve fatsoenlijk schoeisel nodig hebben wil ik nog iets uit m'n benen halen.
pi_168619800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:33 schreef Riot- het volgende:
Iemand die een loopanalyse bij (o.a.) Runnersworld heeft laten doen en dat ook kan aanraden? Heb volgens de fysio 'vermoedelijk' compartimentssyndroom dus flink balen, kan niet meer langer dan 20-30 mins hardlopen zonder pijn te voelen en zal derhalve fatsoenlijk schoeisel nodig hebben wil ik nog iets uit m'n benen halen.
Ik heb al mijn loopschoenen op deze manier gekocht en ik vind het wel prettig dat er goed geanalyseerd wordt welke schoenen goed passen bij mijn loopstijl.

Waar ik mijn schoenen koop is de eigenaar sportpodoloog. Ik weet niet hoeveel dit in jouw specifieke geval toe zou voegen, maar je zou er op kunnen letten.
pi_168620767
Puinduinen overleefd! Ik kon alledrie de trapjes min of meer rennend omhoog :D

Was lekker, zo na m'n werk!
  donderdag 2 februari 2017 @ 19:34:26 #88
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168621988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:52 schreef hatsaflats het volgende:
Puinduinen overleefd! Ik kon alledrie de trapjes min of meer rennend omhoog :D

Was lekker, zo na m'n werk!
Heldin!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:20:26 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168623731
Trapjes? Heeft Yur je wel de goeie duinen laten zien? ;)
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:28:47 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168624006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:20 schreef Quoi het volgende:
Trapjes? Heeft Yur je wel de goeie duinen laten zien? ;)
Toch wel, maar hats is niet zo snel onder de indruk :)
F means you're fucked
pi_168624289
Haha, ik vond ze hoog zat hoor :P
pi_168624324
Kon je d'n Hats nog een beetje bijhouden, YUR?
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:39:58 #93
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168624399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Kon je d'n Hats nog een beetje bijhouden, YUR?
Op m'n tandvlees
F means you're fucked
pi_168624810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Kon je d'n Hats nog een beetje bijhouden, YUR?
Na de Balijbrug stelt natuurlijk ook eigenlijk geen enkele klim meer iets voor.
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:06:32 #95
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168625479
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Na de Balijbrug stelt natuurlijk ook eigenlijk geen enkele klim meer iets voor.
Ik denk dat jij volgend jaar de rokkeveense Dekkerloop moet gaan lopen. De HM gaat over de Balijbrug O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168627655
Hats is een geboren trailster, alleen weet ze het zelf nog niet ^O^ .

Hier gaat het nog steeds de goede kant op, de laatste weken zit er weer een beetje regelmaat in. Laatste weken sowieso allemaal 55+ weken en eentje van 70+. Voelt goed! :)
Vandaag een tempoloopje gedaan van 10k, nog wel zwaar, maar redelijk tevreden.
Nog iets meer dan een week voor mijn eerste loopje dit jaar, een marathon :+ .
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:42:17 #97
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168628855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Hats is een geboren trailster, alleen weet ze het zelf nog niet ^O^ .

Hier gaat het nog steeds de goede kant op, de laatste weken zit er weer een beetje regelmaat in. Laatste weken sowieso allemaal 55+ weken en eentje van 70+. Voelt goed! :)
Vandaag een tempoloopje gedaan van 10k, nog wel zwaar, maar redelijk tevreden.
Nog iets meer dan een week voor mijn eerste loopje dit jaar, een marathon :+ .
Effe een marathonnetje tussendoor :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168629292
Mijn lampje is kapot gegaan. Mijn interval training gaat vanavond helaas niet door. Morgen maar dus een wat langere duurloopje doen..
pi_168629444
Goed bezig Jero! Fijn dat je weer ritme krijgt.. En die marathon doe je gewoon eventjes gauw :+

Vanavond heb ik ook weer voor het eerst hardgelopen en wel zonder mijn tape. Het ging best wel oke eigenlijk. Heb wel alles rustig in zone 1 gelopen, anders werd de trainer boos :P. We gingen ook trappentraining doen.. Maar dat heb ik even overgeslagen. En daarna diverse plankoefeningen... Niet erg hoor. Maar wel op asfalt.... 8)7 8)7 .

Hopelijk gaat het zondag ook goed :)

En ik was de enige met korte mouwen, en ik was gek volgens de rest. Maar ik was wel blij want ik had het gewoon warm.. Had beter ook mijn korte broek aan kunnen trekken haha.
pi_168629674
Jij ook fijn dat je weer lekker kan lopen Xmissi!
En inderdaad, korte mouwen en korte broek vandaag. Veel te lekker weer ;)
pi_168631290
Zit nog wel te twijfelen of ik zondag ga lopen bij midwintermarathon. 11.45 is dan tijd die niet echt goed uitkomt ivm reistijd.
pi_168631628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 00:06 schreef Voccar het volgende:
Zit nog wel te twijfelen of ik zondag ga lopen bij midwintermarathon. 11.45 is dan tijd die niet echt goed uitkomt ivm reistijd.
Huh, maar dat wist je van tevoren toch ook wel? Alhoewel ... ik heb er ook niet op gelet hoe laat ik moet starten :P , maar ik heb vorig jaar ook gelopen.
Hoe lang moet je reizen?
pi_168633206
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik denk dat jij volgend jaar de rokkeveense Dekkerloop moet gaan lopen. De HM gaat over de Balijbrug O+
Ik denk het niet :P
  vrijdag 3 februari 2017 @ 08:00:16 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168633563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 05:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik denk het niet :P
:o niet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168633612
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168634157
Doe jij trouwens morgen ook examen voor het trainerschap yur? Ik mag mee als proefpupil :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 08:51:33 #107
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168634183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Doe jij trouwens morgen ook examen voor het trainerschap yur? Ik mag mee als proefpupil :P
Nee, ik ga later dit jaar starten met de cursus.
Veel plezier morgen ^O^
F means you're fucked
pi_168634200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 00:06 schreef Voccar het volgende:
Zit nog wel te twijfelen of ik zondag ga lopen bij midwintermarathon. 11.45 is dan tijd die niet echt goed uitkomt ivm reistijd.
Met de trein is het vanuit jouw woonplaats naar Apeldoorn een klein uur. Dus afhankelijk van hoe ruim je er van tevoren wilt zijn, zou je de trein van 9.20 uur kunnen pakken. Een half uur later moet ook nog kunnen.

Je mag ook bij mij komen crashen. Wij vertrekken met de loopgroep om iets voor 10 uur met de trein. De meesten lopen namelijk de mini marathon.
pi_168635447
Ik blijf dat maar een rare term vinden, mini marathon.
Doet me meer aan een kinderafstand denken.

Veel plezier alvast zondag! Lijkt me een mooi evenement.
pi_168635617
Zo, mijn week cross-training in de vorm van 2x Green Day zit erop. Goeie kuitentraining is dat. Nu nog een weekendje weg inclusief sauna en dan vanaf maandag weer alleen maar lopen richting de Stevensloop.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168636347
Dagje vrij vandaag. Vanochtend heerlijk duurloopje gedaan in een zo goed als verlaten bos/park met een opkomend zonnetje. En voor het eerst in 2017 (op 3 februari!) kort-kort kunnen lopen (en niet eens koud hebben gehad).. Genieten! O+

Misschien moet ik maar wat vaker tijdens de week 's morgens gaan lopen, maar als ik niet vrij ben is het nog donker... dat scheelt wel.
pi_168636935
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:24 schreef mosselmossel het volgende:
Zo, mijn week cross-training in de vorm van 2x Green Day zit erop. Goeie kuitentraining is dat. Nu nog een weekendje weg inclusief sauna en dan vanaf maandag weer alleen maar lopen richting de Stevensloop.
Welke afstand ga je doen?
pi_168638459
Na dinsdag 300'jes op 200-metertempo lopen, krachttraining woensdag en gisteren de puinduinen heb ik wel vrij serieuze spierpijn in m'n bovenbenen :')
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:40:35 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168639349
Zo. Ik heb Zwabber kapot gemaakt :7
Het centrum van Rotterdam loopt trouwens niet echt heel gemakkelijk op vrijdagmiddag O-) met al die in de wegloperts.

Al ben ik op zich maar 1 keer bijna aangereden en 1 keer bijna aangefietst.

Straks filmfestival *O*


Edit: oh en O+ zon en korte mouwen O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Murmeli op 03-02-2017 13:46:13 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168640025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:32 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Welke afstand ga je doen?
Ik ga een poging doen officieel Nederlands kampioen HM te worden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168643549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga een poging doen officieel Nederlands kampioen HM te worden.
Die uitdaging ga ik aan!
pi_168645368
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga een poging doen officieel Nederlands kampioen HM te worden.
Probeer 'm eerst maar eens onder 2 uur te lopen. :P


Grapje, jij gaat zo erg een ontzettend PR lopen, joh!
pi_168645384
Ik zou lopen.

Maar toen had ik m'n proeschrift af. En dronk ik whisky. 8-)

Fuck rennen.
Ja doei.
pi_168645494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou lopen.

Maar toen had ik m'n proeschrift af. En dronk ik whisky. 8-)

Fuck rennen.
Gefeliciteerd! *O*
pi_168645522
Ik miste een f.

;(

Dank *) Ik ga morgen wel om het goed te maken! *)
Ja doei.
pi_168645557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou lopen.

Maar toen had ik m'n proeschrift af. En dronk ik whisky. 8-)

Fuck rennen.
Gefeliciteerd!! Nu ligt het bij de commissie of echt naar-de-drukker-af? En proost, een overwinningsloopje komt later wel 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168645601
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Nu ligt het bij de commissie of echt naar-de-drukker-af? En proost, een overwinningsloopje komt later wel 😉
Heb de PDF afgerond, naar supervisors gestuurd als een soort van eerste horde :P Nachtje slapen, en dan ook naar de drukker zodat hij naar de commissie kan. Vrijdag gepland ophalen en inleveren :Y
Ja doei.
pi_168645631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ik miste een f.

;(

Uck rennen. *O*


Toch wel jammer dat ik deze twee warme kort-kort winterdagen niet heb gerend. ;(

Gisteren wel goede krachttraining gedan en nu een zere bilspier. Ouch. Voelt ook wel goed.
pi_168645795
Ghehehe :D

Was het bij jullie ook zo mild? :o
Ja doei.
  Forum Admin vrijdag 3 februari 2017 @ 20:01:53 #125
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_168646227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou lopen.

Maar toen had ik m'n proeschrift af. En dronk ik whisky. 8-)

Fuck rennen.
Proost! Goed werk moblo
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_168646783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ik miste een f.

;(

Dank *) Ik ga morgen wel om het goed te maken! *)
Gelukkig zit er geen f in dissertation.
pi_168647503
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:21 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Gelukkig zit er geen f in dissertation.
8-)
Ja doei.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 20:48:44 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168647611
Lekker Mo!

Ik daag jou en LT uit. Ik ging lopen op de ochtend van mijn verdediging :)

Morgenochtend mag ik 2x 10 min. Begint op te schieten.
pi_168647708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:48 schreef Quoi het volgende:
Lekker Mo!

Ik daag jou en LT uit. Ik ging lopen op de ochtend van mijn verdediging :)

Morgenochtend mag ik 2x 10 min. Begint op te schieten.
Verdediging is ergens in maart denk ik. Ik zal m'n best doen!
Ja doei.
pi_168648249
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:48 schreef Quoi het volgende:
Lekker Mo!

Ik daag jou en LT uit. Ik ging lopen op de ochtend van mijn verdediging :)

Morgenochtend mag ik 2x 10 min. Begint op te schieten.
Lijkt me ook heerlijk hoor! Maar logistiek wordt het allemaal wel lastig, ik moet om 10.30 in Utrecht bij de kapper zijn ;) Maar allicht kan ik uberhaupt niet slapen en dan heb ik 's ochtends alle tijd :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168648278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lijkt me ook heerlijk hoor! Maar logistiek wordt het allemaal wel lastig, ik moet om 10.30 in Utrecht bij de kapper zijn ;) Maar allicht kan ik uberhaupt niet slapen en dan heb ik 's ochtends alle tijd :P
Heb je al ene datum? :o
Ja doei.
pi_168648316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb je al ene datum? :o
Ja over 2 weken is het al..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168648325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja over 2 weken is het al..
:o *O*
Ja doei.
pi_168649322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lijkt me ook heerlijk hoor! Maar logistiek wordt het allemaal wel lastig, ik moet om 10.30 in Utrecht bij de kapper zijn ;) Maar allicht kan ik uberhaupt niet slapen en dan heb ik 's ochtends alle tijd :P
Maar 2x 10 minuten loop jij toch in 15 minuten? :+
pi_168650084
Heeft er hier iemand een Garmin Vivosmart? Ik merk dat mijn hartslagmeting hapert, ondanks dat hij contact met mijn pols maakt valt de hartslagmeting voortdurend weg :(
BlaBlaBla
pi_168657425
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 00:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Huh, maar dat wist je van tevoren toch ook wel? Alhoewel ... ik heb er ook niet op gelet hoe laat ik moet starten :P , maar ik heb vorig jaar ook gelopen.
Hoe lang moet je reizen?
Dat wist ik inderdaad van tevoren. Het is meer dat ik voor werk morgen naar België ga met de auto en dan 11.45 onhandige tijd is. Ligt wel op de route die ik moet rijden naar België dus dan zou in 1 keer doorrijden het handigste zijn. Moet iets van 3 kwartier reizen.

Bedankt voor het aanbod McTwente, maar gaat dus meer om tijd na de hardloopwedstrijd.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 12:12:19 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168659478
2x 10 min ging makkelijker dan gedacht. Liep met een bekende (de fysio) te babbelen en toen waren ze om! :o O+

Ik voel het ook echt weer hoor, die vorm die aan het terugkomen is. Heerlijk :)
pi_168659496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:12 schreef Quoi het volgende:
2x 10 min ging makkelijker dan gedacht. Liep met een bekende (de fysio) te babbelen en toen waren ze om! :o O+

Ik voel het ook echt weer hoor, die vorm die aan het terugkomen is. Heerlijk :)
Wh00p wh00p!
Ja doei.
pi_168659651
Het hardlopen gisteren ging echt belabberd. Ik kwam niet op snelheid, ik had enorm veel buikpijn, mijn benen voelden moe aan. Ben blij dat ik dat dus uit de weg heb. Kan ik mij concentreren voor mijn wedstrijd morgen.
pi_168662232
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:20 schreef MiG31 het volgende:
Het hardlopen gisteren ging echt belabberd. Ik kwam niet op snelheid, ik had enorm veel buikpijn, mijn benen voelden moe aan. Ben blij dat ik dat dus uit de weg heb. Kan ik mij concentreren voor mijn wedstrijd morgen.
Succes morgen! Waar ga je lopen?

En dat het gisteren minder ging, maakt niet uit. Mindere loopjes heb je er altijd wel tussen zitten, dan is snelheid bijvoorbeeld helemaal niet van belang. Buikklachten is minder fijn, hoop dat je daar morgen geen last van hebt.
pi_168662309
Ik heb vanmorgen weer een lange duurloop gelopen. Ik blijf het lastig vinden wat nu een geschikt tempo is. Ik heb maar geprobeerd rustig aan te doen, dat ik in ieder geval nog gewoon kon praten.

Tussendoor 2 keer een paar minuutjes gewandeld, om even wat te eten en te drinken. Zo'n wandelpauze kan geen kwaad, toch?

Lekker begin vd dag was het!
pi_168662324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:12 schreef Quoi het volgende:
2x 10 min ging makkelijker dan gedacht. Liep met een bekende (de fysio) te babbelen en toen waren ze om! :o O+

Ik voel het ook echt weer hoor, die vorm die aan het terugkomen is. Heerlijk :)
Gaat goed!! ^O^
pi_168663054
Wat is het heerlijk hoeveel méér je weer kunt na 1 rustdagje. En vooral ook door met iemand samen te lopen. 17.5km duurloop met 4km op marathontempo erin, ging echt zo makkelijk! Uiteindelijk 4.46/km gemiddeld over de hele training ^O^ De Linschoten Skate route trouwens, echt een makkelijke route om te volgen en best mooie stukken, ook een aanrader voor wie in die omgeving woont!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168663083
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:27 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb vanmorgen weer een lange duurloop gelopen. Ik blijf het lastig vinden wat nu een geschikt tempo is. Ik heb maar geprobeerd rustig aan te doen, dat ik in ieder geval nog gewoon kon praten.

Tussendoor 2 keer een paar minuutjes gewandeld, om even wat te eten en te drinken. Zo'n wandelpauze kan geen kwaad, toch?

Lekker begin vd dag was het!
Nee joh kan zeker geen kwaad, misschien doe je dat tijdens je hele of halve marathon ook wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168663894
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:27 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb vanmorgen weer een lange duurloop gelopen. Ik blijf het lastig vinden wat nu een geschikt tempo is. Ik heb maar geprobeerd rustig aan te doen, dat ik in ieder geval nog gewoon kon praten.

Tussendoor 2 keer een paar minuutjes gewandeld, om even wat te eten en te drinken. Zo'n wandelpauze kan geen kwaad, toch?

Lekker begin vd dag was het!
Een 10 kilometer in Urmond. Mijn doel is om er maximaal 39 minuten over te doen. Het liefst breek ik ook nog mijn (onofficiële van 38:31) PR, (mijn echte wedstrijd PR is 43.46, dat doe ik met mijn ogen dicht nog) maar dat verwacht ik niet.

Vandaag 40 SIS Go gelletjes binnengekregen. Die hebben vaak goede aanbiedingen zeg.
pi_168664100
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 14:27 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb vanmorgen weer een lange duurloop gelopen. Ik blijf het lastig vinden wat nu een geschikt tempo is. Ik heb maar geprobeerd rustig aan te doen, dat ik in ieder geval nog gewoon kon praten.

Tussendoor 2 keer een paar minuutjes gewandeld, om even wat te eten en te drinken. Zo'n wandelpauze kan geen kwaad, toch?

Lekker begin vd dag was het!
Is dit niks voor jou?

Mij lijkt dat je wel toe bent aan iets langer dan een HM.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168664893
Goed bezig LT, quoi en steffelonio! ^O^

Balen mig31 dat het niet lekker ging maar dat heb je helaas wel eens, hopelijk heb je morgen geen buikpijn. Succes alvast.

Ik heb besloten morgen niet te gaan rennen. Gisteren geopereerd aan mijn pols en de (na)pijn is heftiger dan ik hoopte en elke beweging doet enorm pijn... Dus dan maar niet. Ik ga wel mee kijken want mijn collega gaat wel rennen :)

Succes alvast voor morgen die een wedstrijdje lopen en anders gewoon veel plezier en een fijn weekend :D :Y
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2017 @ 16:59:50 #148
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168665022
Morgen de Asselronde en het welbekende 'help hoe snel ga ik starten' is weer begonnen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168665237
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:59 schreef DeLuna het volgende:
Morgen de Asselronde en het welbekende 'help hoe snel ga ik starten' is weer begonnen
Fly or die! 50m sprinten en dan kijken hoe lang je het tempo vast kunt houden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168665662
25 km sprinten, lijkt me haalbaar :D :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 17:31:48 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_168665811
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:59 schreef DeLuna het volgende:
Morgen de Asselronde en het welbekende 'help hoe snel ga ik starten' is weer begonnen
Ik hang nog in "wat moet ik áán?!" :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168665830
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hang nog in "wat moet ik áán?!" :')
Goeie vraag, wat voor weer wordt het morgen eigenlijk?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168665876
Warm.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2017 @ 17:34:27 #154
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168665878
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hang nog in "wat moet ik áán?!" :')
Ja dat heb ik ook wel een beetje :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2017 @ 17:35:01 #155
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168665895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Fly or die! 50m sprinten en dan kijken hoe lang je het tempo vast kunt houden!
Ga ik doen ja, goed idee _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:51:55 #156
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168666279
3/4 broek en korte mouwenshirt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168666330
Denk dat ik morgen in kort-kort ga.
pi_168667808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 16:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Is dit niks voor jou?

Mij lijkt dat je wel toe bent aan iets langer dan een HM.
Ja, deze had ik ook al gezien. 30km is wel een mooie afstand. (Al heb ik zo'n afstand nog nooit gelopen) Alleen komt die een week voor de HM van de Drunense duinenloop. Zal eens kijken wat voor afstand voor die dag op het programma staat, misschien kan ik deze dan op een duurloop tempo lopen.

Ik dacht trouwens dat ik een hm-schema aan het volgen was. Maar het is eigenlijk een marathonschema waar een hm-wedstrijd in is opgenomen. Als alles goed blijft gaan, ga ik misschien eind mei de marathon van Tilburg lopen. Het doel zal dan uitlopen zijn en ervaring opdoen met de afstand.
pi_168667951
Zo heel warm wordt het niet morgen. Eind van de ochtend zo'n 5/6 graden, gevoelstemperatuur ligt zo'n 4 graden lager.

Maar ja, ik ben ook wel een koukleum.
pi_168668221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:00 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ja, deze had ik ook al gezien. 30km is wel een mooie afstand. (Al heb ik zo'n afstand nog nooit gelopen) Alleen komt die een week voor de HM van de Drunense duinenloop. Zal eens kijken wat voor afstand voor die dag op het programma staat, misschien kan ik deze dan op een duurloop tempo lopen.

Ik dacht trouwens dat ik een hm-schema aan het volgen was. Maar het is eigenlijk een marathonschema waar een hm-wedstrijd in is opgenomen. Als alles goed blijft gaan, ga ik misschien eind mei de marathon van Tilburg lopen. Het doel zal dan uitlopen zijn en ervaring opdoen met de afstand.
Als je nu duurlopen van 26 km doet dan is een wedstrijd van 30 km over een ruime maand geen probleem.
Maar als je tijdens de Drunense Duinenloop wil knallen dan is het misschien niet zo'n goed idee.
Wel lekker parcours van trouwens, bij de Duinenloop, heb hem vorig jaar gelopen, in de aanloop naar Hamburg. Mooi en best snel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168668267
Vandaag de midwintermarathon gelopen. Leuk klein evenement heerlijk keuvelend in groepjes lopen. Heel mooie omgeving. Helaas zelf wat last van mijn buitenkant linker knie gekregen waardoor het lopen steeds beroerder ging. Gelukkig was er nog eentje waar het beroerd bij ging en werd het erg gezellig. Na de finish stond de soep met roggebrood al klaar.
pi_168669470
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:17 schreef Guard het volgende:

[..]

Als je nu duurlopen van 26 km doet dan is een wedstrijd van 30 km over een ruime maand geen probleem.
Maar als je tijdens de Drunense Duinenloop wil knallen dan is het misschien niet zo'n goed idee.
Wel lekker parcours van trouwens, bij de Duinenloop, heb hem vorig jaar gelopen, in de aanloop naar Hamburg. Mooi en best snel.
Ja, ik wil proberen om bij de drunense duinenloop een pr te lopen.

De week ervoor staat 19km op het programma als duurloop (10km makkelijk, 8km hm-tempo, 1km cool-down). Daar past de 30 van atilla niet in. Misschien volgend jaar.
pi_168669500
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaag de midwintermarathon gelopen. Leuk klein evenement heerlijk keuvelend in groepjes lopen. Heel mooie omgeving. Helaas zelf wat last van mijn buitenkant linker knie gekregen waardoor het lopen steeds beroerder ging. Gelukkig was er nog eentje waar het beroerd bij ging en werd het erg gezellig. Na de finish stond de soep met roggebrood al klaar.
Dat leek me ook een mooi parcours. Dat was een trailroute toch?
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 20:03:26 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_168669813
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:06 schreef steffelonio het volgende:
Zo heel warm wordt het niet morgen. Eind van de ochtend zo'n 5/6 graden, gevoelstemperatuur ligt zo'n 4 graden lager.

Maar ja, ik ben ook wel een koukleum.
Maar ik start pas om 15:00 uur }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168670662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik start pas om 15:00 uur }:|
Dan is het subtropisch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 20:33:13 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_168671023
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 20:25 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dan is het subtropisch

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kort-kort dan maar, denk ik...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168671488
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:56 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Dat leek me ook een mooi parcours. Dat was een trailroute toch?
ja klopt was bijna volledig onverhard.
pi_168673911
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaag de midwintermarathon gelopen. Leuk klein evenement heerlijk keuvelend in groepjes lopen. Heel mooie omgeving. Helaas zelf wat last van mijn buitenkant linker knie gekregen waardoor het lopen steeds beroerder ging. Gelukkig was er nog eentje waar het beroerd bij ging en werd het erg gezellig. Na de finish stond de soep met roggebrood al klaar.
Lijkt me gaaf. En het was toch wel snert, hè?
Doe je nu voorzichtig met je knie?

(En pijll kan nu niet meer klagen dat het de naam Midwintermarathon niet mag dragen.)
  Redactie Sport zaterdag 4 februari 2017 @ 22:25:37 #169
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168674378
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:06 schreef steffelonio het volgende:
Zo heel warm wordt het niet morgen. Eind van de ochtend zo'n 5/6 graden, gevoelstemperatuur ligt zo'n 4 graden lager.

Maar ja, ik ben ook wel een koukleum.
Lang lang maar dunne stof en dus maar met mouwen die je kunt opstropen. Bedankt voor deze info :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168674382
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:11 schreef wyccie het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf. En het was toch wel snert, hè?
Doe je nu voorzichtig met je knie?

(En pijll kan nu niet meer klagen dat het de naam Midwintermarathon niet mag dragen.)
Zal wel niet gecertificeerd zijn... :P
pi_168679608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:11 schreef wyccie het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf. En het was toch wel snert, hè?
Doe je nu voorzichtig met je knie?

(En pijll kan nu niet meer klagen dat het de naam Midwintermarathon niet mag dragen.)
Uiteraard was het snert, alhoewel er ook minesronesoep was voor de vegetariers.
pi_168679611
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 22:25 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Zal wel niet gecertificeerd zijn... :P
inderdaad niet gecetificeerd want ook iets langer, mijn garmin maakte er helemaal een zooitje van door wat bonuskilometers te geven. Strava maakt daar nog meer bonuskilometers van.
  zondag 5 februari 2017 @ 07:52:03 #173
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_168679615
Hier even een antipode-teken van leven.
Weinig tijd om te lopen maar met een beetje passen en meten toch in staat om mijn Northburn training toch op peil te houden.
6 weken te gaan tot mijn zwaarste beproefing tot nu toe
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 februari 2017 @ 07:56:02 #174
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168679620
Succes Apeldoorners!

@Rd, is 100 miles toch? Dat heb je eerder gedaan dacht ik? Of is dit parcours zwaarder?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 08:27:19 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_168679671
Ja! Succes Apeldoorners *O* misschien zie ik jullie straks nog!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168679697
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ga een poging doen officieel Nederlands kampioen HM te worden.
Ok, je gaat dus weg op 1:03. Dat is een klein uurtje onder je PR?
pi_168679717
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 19:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vandaag de midwintermarathon gelopen. Leuk klein evenement heerlijk keuvelend in groepjes lopen. Heel mooie omgeving. Helaas zelf wat last van mijn buitenkant linker knie gekregen waardoor het lopen steeds beroerder ging. Gelukkig was er nog eentje waar het beroerd bij ging en werd het erg gezellig. Na de finish stond de soep met roggebrood al klaar.
Wat cool, was je één van de lucky few!

Als ik straks mijn training goed afrond heb ik in ieder geval een marathon in 2 dagen gelopen, dat vind ik altijd een fijn moment in de training als dat eenmaal lukt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168679866
Op naar de Asselronde, mijn eerste wedstrijd in een jaar. De spanning is weer even wennen, maar ik heb er zin in! :)
pi_168679883
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 09:14 schreef GlenHighland het volgende:
Op naar de Asselronde, mijn eerste wedstrijd in een jaar. De spanning is weer even wennen, maar ik heb er zin in! :)
Succes! En de anderen ook natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168679938
Ja, Asselronde straks! Ik ga niet voor 'n PR, maar gewoon stevig, vlak tempo is het doel.
Misschien tot straks voor wie ook loopt.
pi_168680182
Wij waren gisteren 3 jaar getrouwd en hebben dat gevierd door een running tour te doen tijdens ons weekendje weg :D Was erg leuk!
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 10:15:17 #182
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168680272
Zenuwachtig :') wat moet dat worden op 9 april :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168680343
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 10:02 schreef GotC het volgende:
Wij waren gisteren 3 jaar getrouwd en hebben dat gevierd door een running tour te doen tijdens ons weekendje weg :D Was erg leuk!
Echt heel tof!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 5 februari 2017 @ 10:36:38 #184
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168680529
Ik liep vanochtend in lang-lang. 3km volle bak en ik had het veel te warm. Kort-kort is vanmiddag voor alle Apeldoornlopers een bindend kledingadvies.
pi_168682390
Ik hou van negative splits lopen, ook in trainingen O+ Met redelijk moeie benen aan mijn duurloop begonnen dus erg rustig aan, wat ook niet hielp is dat ik meteen door alle steile heuveltjes in de Scheveningse bosjes ging. Maar naar het einde toe ging het steeds lekkerder en kon ik bij dezelfde hartslag steeds harder lopen ^O^ Ik had wel erge honger op het laatst maar ik dacht dat is goed, dan train ik de vetverbranding of zo :P

Ook week 6 van de marathonvoorbereiding is weer netjes afgerond, met 87km op de teller!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168682484
Ik kom net terug van de Overmuntheloop 10.4k in Urmond. Over het algemeen weinig deelnemers, maar wel veel die meedoen van Unitas (athletiekvereniging van Sittard).
Vanaf het begin merkte ik al dat ik het tempo van bepaalde mensen niet kon bijhouden, maar ik kon mij aanklampen bij een groep hardlopers die voor mijn gevoel het juiste tempo gingen. Het groepje begon wel na het eerste rondje (3 in totaal) flink uit te dunnen. Een man en een vrouw wisten het groepje uit elkaar te rennen, ik was halverwege de finale ronde de laatste afvaller. Zo moest ik in mijn eentje nog anderhalve km tegen de wind in rennen.

Uiteindelijk ben ik 9de of 10de geworden met een (Strava) tijd van 38:15 (10.4km). Ik heb mijn PR's op de 5km en de 10km compleet verbrijzeld. Ik ben van 38:31 naar 36:47 gegaan op de 10km, en van 18:45 naar 18:09 op de 5 kilometer.
pi_168682505
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 12:49 schreef MiG31 het volgende:
Ik kom net terug van de Overmuntheloop 10.4k in Urmond. Over het algemeen weinig deelnemers, maar wel veel die meedoen van Unitas (athletiekvereniging van Sittard).
Vanaf het begin merkte ik al dat ik het tempo van bepaalde mensen niet kon bijhouden, maar ik kon mij aanklampen bij een groep hardlopers die voor mijn gevoel het juiste tempo gingen. Het groepje begon wel na het eerste rondje (3 in totaal) flink uit te dunnen. Een man en een vrouw wisten het groepje uit elkaar te rennen, ik was halverwege de laatste ronde de laatste afvaller. Zo moest ik in mijn eentje de laatste anderhalve km tegen de wind in rennen.

Uiteindelijk ben ik 9de of 10de geworden met een (Strava) tijd van 38:15. Ik heb mijn PR's op de 5km en de 10km compleet verbrijzeld. Ik ben van 38:31 naar 36:47 gegaan op de 10km, en van 18:45 naar 18:09 op de 5 kilometer.
Wow netjes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168682915
Had het ook niet verwacht. Ik had het stukken zwaarder met mijn (langzamere) 5k tempo rondje van een week terug dan meer dan het dubbele vandaag.
Een seconde of 10-15 had ik nog er vanaf kunnen lopen denk ik, mijn versnelling op het laatste kwam veel te laat.

Best knap voor iemand die pas 2 keer geoefend heeft met intervallen, en nog geen consistentie heeft in het aantal kilometers die hij wekelijks loopt. Naja, het aantal kilometers moet de komende weken ook echt omhoog.

[ Bericht 4% gewijzigd door MiG31 op 05-02-2017 13:17:47 ]
pi_168683303
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:11 schreef MiG31 het volgende:
Had het ook niet verwacht. Ik had het stukken zwaarder met mijn (langzamere) 5k tempo rondje van een week terug dan meer dan het dubbele vandaag.
Een seconde of 10-15 had ik nog er vanaf kunnen lopen denk ik, mijn versnelling op het laatste kwam veel te laat.

Best knap voor iemand die pas 2 keer geoefend heeft met intervallen, en nog geen consistentie heeft in het aantal kilometers die hij wekelijks loopt. Naja, het aantal kilometers moet de komende weken ook echt omhoog.
En misschien ook wat minder vaak om middernacht lopen? :P Of werkt dat goed voor jou?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168683727
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En misschien ook wat minder vaak om middernacht lopen? :P Of werkt dat goed voor jou?
Zolang mijn hardlooplampje het doet is het geen probleem. Het is lekker rustig op de weg, en ik ga net wat harder lopen als ik om half 1 nog mensen door het bos zie lopen.
pi_168684146
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:42 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Zolang mijn hardlooplampje het doet is het geen probleem. Het is lekker rustig op de weg, en ik ga net wat harder lopen als ik om half 1 nog mensen door het bos zie lopen.
Het is al wel eens eerder gezegd, maar met jouw talent moet je gewoon bij een AV gaan.
pi_168684553
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:42 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Zolang mijn hardlooplampje het doet is het geen probleem. Het is lekker rustig op de weg, en ik ga net wat harder lopen als ik om half 1 nog mensen door het bos zie lopen.
Oke, maar ik bedoel meer dat je dan waarschijnlijk niet optimaal herstelt van die trainingen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 5 februari 2017 @ 14:05:16 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168684573
Nou dat was weer een 10k, tussen al het tijdgeweld hier een rustige ~53:00'er gelopen. Mijn doel was (met mijn lastige knie) om rustig aan te beginnen en elke km wat sneller te lopen dat is wel gelukt. Was ook totaal niet moe toen ik over de finish kwam. Ach, volgende keer wat sneller beginnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 februari 2017 @ 14:08:24 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168684682
Mig, netjes! Bijzonder strakke tijd!!

Lol @ om half 1 snachts mensen in het bos.

Ben benieuwd hoe het wyccie en DeLuna vergaat/Is vergaan in adoorn.

Leuk GotC en YUR. Ik heb meteen wat zitten Googlen toen ik het gisteren op fb zag. Zoiets kan in best veel steden, cool!

Vanmorgen met een duurloop van 25 km de 8e week van de marathontraining afgesloten. Oefenen met gels en mijn racevest maar weer opgepakt. Ook bij een slome duurloop heeft een gel best nut eigenlijk :@
En dextro, en speculaasbrokken die de meefietser had O+

De route kwam bijna langs mijn huis, maar gelukkig liep ik fijn dus het was geen probleem dat ik nog 13 km naar mijn auto moest lopen :) Hartslag steeg ook nauwelijks gedurende de loop. Toch wel weer erg genoten, vind het nog steeds heel leuk!

Straks ff wat wandelen buiten, anders ga ik me thuis moe en gesloopt zitten voelen, das niks.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168684803
Binnen!

Doel was vlak op 5:00 pace te lopen en evt te versnellen de laatste km's en dat is min of meer gelukt. Door de klimmetjes is vlak lopen erg moeilijk, maar gemiddeld bleef ik steeds op mijn geplande pace en de laatste km's gingen op 4:45 volgens mij. Eindtijd 2:02:53 en niet kapot gegaan!

Dit geeft wel vertrouwen.
pi_168684807
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 13:53 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Het is al wel eens eerder gezegd, maar met jouw talent moet je gewoon bij een AV gaan.
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 14:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, maar ik bedoel meer dat je dan waarschijnlijk niet optimaal herstelt van die trainingen?
Het is op het moment helaas een enorme gebrek aan tijd. Het combineren van studie (+ scriptie), stage en werk lukt nog maar net. Ik ben dus op het moment gedwongen om zo laat nog te gaan hardlopen. Een sociaal leven heb ik al achter mij moeten laten de afgelopen maanden.

Misschien dat ik in de zomer weer eens bij een AV ga kijken, maar tot dan moet ik het vooral zelf doen. Ik ben er wel van overtuigd dat ik zeker in de buurt van een sub3 marathon kan komen.
pi_168685121
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 14:12 schreef MiG31 het volgende:

Ik ben er wel van overtuigd dat ik zeker in de buurt van een sub3 marathon kan komen.
Daar ben ik ook van overtuigd. Nu alleen nog even doen ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 14:44:55 #198
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168685844
2:26:36 en ik ben voor de verandering eens niet finaal kapotgegaan vanaf km 18, maar het ging veel beter vanaf km 18 _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168688898
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 14:44 schreef DeLuna het volgende:
2:26:36 en ik ben voor de verandering eens niet finaal kapotgegaan vanaf km 18, maar het ging veel beter vanaf km 18 _O_
Netjes *O*
Ik heb hem net onder de 2:20 kunnen houden: 2:19:40
Dat had ik vooraf niet verwacht in dit stadium :D
Maar ik ging wel steenkapot over de finish.

En Indepoeier: Wow, wat een tijd *O*
pi_168688913
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 14:21 schreef Guard het volgende:

[..]

Daar ben ik ook van overtuigd. Nu alleen nog even doen ;)
Heb je het over jezelf of over hem? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168689281
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je het over jezelf of over hem? ;)
Over MiG.
Ik ga dit jaar niet eens in de buurt komen van mijn PR, laat staan in de buurt van de 3 uur.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 5 februari 2017 @ 17:21:09 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168689331
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 14:44 schreef DeLuna het volgende:
2:26:36 en ik ben voor de verandering eens niet finaal kapotgegaan vanaf km 18, maar het ging veel beter vanaf km 18 _O_
Well done chica!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168689414
Goed gedaan deluna, glennhighland en indepoeier! Sterk gefinisht!
pi_168689571
Lekkere verhalen uit Amersfoort! Goede gelopen allemaal!

Mocht het nou lekker gaan in Nijmegen, misschien ook weer eens in AMersfoort lopen in juni. Was leuk een paar jaar terug.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_168689839
Vanmiddag nog ff gelopen, intervaltraining.
Ging wel goed eigenlijk, 7 km op de teller.
Acht versnellingen van 30 seconden dus wel pittig maar t ging, zonder kwaaltjes deze ronde.

Las hier weer een hoop goede verhalen, lekker bezig allemaal! ^O^
  zondag 5 februari 2017 @ 17:51:38 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168689960
quote:
99s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:31 schreef mosselmossel het volgende:
Lekkere verhalen uit Amersfoort! Goede gelopen allemaal!

Mocht het nou lekker gaan in Nijmegen, misschien ook weer eens in AMersfoort lopen in juni. Was leuk een paar jaar terug.
Mooi mooi!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168690615
Vandaag echt heel zwaar gehad tijdens de Asselronde. Was bang dat het m'n 1e dnf zou worden. Op 16-17 schoot de kramp er bijna in. Op mentaliteit nog wel rond 2,5 uur kunnen finisheb.
pi_168690858
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:25 schreef Voccar het volgende:
Vandaag echt heel zwaar gehad tijdens de Asselronde. Was bang dat het m'n 1e dnf zou worden. Op 16-17 schoot de kramp er bijna in. Op mentaliteit nog wel rond 2,5 uur kunnen finisheb.
Op karakter gefinisht ^O^
16km punt is ook echt zwaar. Je komt net van de zandweg af en denkt dat het makkelijk wordt. Maar het gaat eerst nog 1,5km vals plat omhoog. Ieder jaar zie ik er daar veel sneuvelen...
pi_168691262
Mooi gelopen, allemaal!

Ik kwam wel redelijk kapot over de finish!
De eerste kilometers had ik gelukkig rustig aan gedaan, tot we heuvel af gingen en toen ging de rem los en versnelde ik veel vroeger dan ik van plan was. Ergens halverwege liep ik heel inconsistent en had het gevoel dat ik in slow motion liep, terwijl ik niet eens echt zware benen had. Ik was ook steeds stuivertje aan het wisselen met een loper. Dat voelt zo stom. De laatste kilometers kon ik weer wat versnellen ondanks dat ik mijn heupen leken te branden.

En wat heb ik ontzettend gezweet, meteen de eerste kilometers al. Tegenwoordig stinkt mijn zweet ook heel erg. Vroeger rook ik naar bloemetjes. ;(

Oh, en even heel iets anders. De foto's van de Safaritrail en Safarirun zijn prachtig! Met dank aan Eric Beatse, die maakt altijd mooie plaatjes hier in de buurt.
SPOILER: Bij de trail op zaterdag lag er nog sneeuw:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER:
We moesten klimmen en naar beneden (glijden). Pas op, het is een trail, dus ook troetelbeertjeskots.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: En dit was de zondag bij de run. Grotendeels gesmolten, dus heel veel blubber.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 18:47:57 #210
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168691291
Op de 15km drankpost was het overigens echt chaos. Toeschouwers, vrijwilligers, stilstaande lopers en lopende lopers allemaal door elkaar :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168691465
Oh, en een tip: Bij iBood op dit moment een Odlo thermoshirt (dames) in de aanbieding. Ik heb het besteld, wordt mijn derde Odlo.
Voor de heren is er een Craft thermoshirt (met gratis abs).
pi_168691467
Mijn 8km op hobbelmoddertempo gingen natuurlijk in vergelijking met de goede zaken hier nergens over, maar hij was wel pijnvrij en heerlijk O+
Ja doei.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:56:53 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168691537
Dat troetelbeertjeskotsshirt heb ik ook!
Die broek vond ik te erg.

Maar wy, dan is het dus nog wel aardig gegaan zo te lezen ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168691541
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn 8km op hobbelmoddertempo gingen natuurlijk in vergelijking met de goede zaken hier nergens over, maar hij was wel pijnvrij en heerlijk O+
MoBlo, toch. Waarom zou 8k op hobbeltempo geen goede zaak zijn?
Hartstikke fijn dat je heerlijk hebt gelopen!
pi_168692612
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn 8km op hobbelmoddertempo gingen natuurlijk in vergelijking met de goede zaken hier nergens over, maar hij was wel pijnvrij en heerlijk O+
Lekker toch? goed bezig.
pi_168692621
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:17 schreef Guard het volgende:

[..]

Over MiG.
Ik ga dit jaar niet eens in de buurt komen van mijn PR, laat staan in de buurt van de 3 uur.
Niemand zegt dat het dit jaar moet ;)

Mooi gelopen allemaal in Apeldoorn! Volgend jaar wil ik die weer meepakken! Maar dit jaar vlammen in Schoorl, mijn startnummers zijn al binnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168692684
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het dit jaar moet ;)

Mooi gelopen allemaal in Apeldoorn! Volgend jaar wil ik die weer meepakken! Maar dit jaar vlammen in Schoorl, mijn startnummers zijn al binnen.
Nummers? Hoe vaak doe je mee?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168692712
Wyccie sta je nou zelf ook op die foto's of niet?

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Nummers? Hoe vaak doe je mee?
Het is een NK, dus voor en achter-nummer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168692748
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:54 schreef wyccie het volgende:
Oh, en een tip: Bij iBood op dit moment een Odlo thermoshirt (dames) in de aanbieding. Ik heb het besteld, wordt mijn derde Odlo.
Voor de heren is er een Craft thermoshirt (met gratis abs).
Een thermo is me te warm, maar ze hebben ook een bluray box van Game of Thrones, 6 seizoenen :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168692829
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Wyccie sta je nou zelf ook op die foto's of niet?

[..]

Het is een NK, dus voor en achter-nummer..
oh zo
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168693329
Bij de rotterdam marathon krijg je er volgens mij ook 2. Wel weer irritant dat je die weer moet gaan ophalen op die expo.
pi_168693479
Mooie verhalen weer hier! ^O^ Veel loopjes ook!

Guard en ik hebben vandaag de Utrechtse Heuvelrug Trail gelopen, was tof! Lekker 31km door de bossen, lekker wat modder enzo. Op de Fivefingers gelopen, kuiten stonden wel lekker strak, maar ging goed. :)
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 20:08:20 #223
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168693869
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Bij de rotterdam marathon krijg je er volgens mij ook 2. Wel weer irritant dat je die weer moet gaan ophalen op die expo.
Nee joh, dat is toch leuk al die marathonvoorpret :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_168694046
Nee, LT. Ik ben niet te zien op de foto's.

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:33 schreef Guard het volgende:

[..]

Een thermo is me te warm, maar ze hebben ook een bluray box van Game of Thrones, 6 seizoenen :o
o|O
Die herenthermo zou mij ook te warm zijn. Die is geschikt voor -30.
pi_168694098
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:08 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee joh, dat is toch leuk al die marathonvoorpret :D
Die expo's zijn verzonnen voor luie loopjes-organisatoren, die kunnen dan hun flyers in je handen drukken als je (verplicht) langsloopt, ipv dat ze ze onder je ruitenwisser op de parkeerplaats moeten gaan frotten :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168694179
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:12 schreef wyccie het volgende:
Nee, LT. Ik ben niet te zien op de foto's.

[..]

o|O
Die herenthermo zou mij ook te warm zijn. Die is geschikt voor -30.
Siberië en Antarctica staan hier niet echt hoog op de wishlist :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168694496
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Guard het volgende:

[..]

Die expo's zijn verzonnen voor luie loopjes-organisatoren, die kunnen dan hun flyers in je handen drukken als je (verplicht) langsloopt, ipv dat ze ze onder je ruitenwisser op de parkeerplaats moeten gaan frotten :P
Zo kom je wel aan een flyer voor de luxemburg marathon of iets dergelijks.
pi_168694631
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zo kom je wel aan een flyer voor de luxemburg marathon of iets dergelijks.
Luxemburg heb ik zonder flyer-hulp bedacht
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168695104
Zelf eigenlijk geen idee hoe ik op Luxemburg ben gekomen, dacht wel een flyer maar waar ik die gekregen had dan geen idee.

Sprak zaterdag een vrouw die met haar 100e marathon bezig was en vrijwel alles binnen Nederland. Op de vraag wat nu haar mooiste was kon ze niet echt antwoord geven.
pi_168695909
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zelf eigenlijk geen idee hoe ik op Luxemburg ben gekomen, dacht wel een flyer maar waar ik die gekregen had dan geen idee.

Sprak zaterdag een vrouw die met haar 100e marathon bezig was en vrijwel alles binnen Nederland. Op de vraag wat nu haar mooiste was kon ze niet echt antwoord geven.
100ste marathon en dat vrijwel alleen in Nederland?
Hoe lang ben je dan wel niet bezig joh?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168696107
Ik had de Luxemburgflyers bij de expo in Rotterdam aamgenomen.
Daar wil ik wel die halve marathon lopen. Weer eens wat anders om in de avond een HM te lopen.

Dus mijn doel dit jaar: ik wil nu echt eens een loopje in het buitenland doen. Of sowieso eens op vakantie gaan.
pi_168696125
Vanaf 1988. In 1991 en 1993 heeft ze de 60 van texel gewonnen.
pi_168696323
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

MoBlo, toch. Waarom zou 8k op hobbeltempo geen goede zaak zijn?
Hartstikke fijn dat je heerlijk hebt gelopen!
Ik weet, ik weet, maar het was verder ook niet heel spannend om meer over te vertellen :P
Ja doei.
pi_168696353
Heb wel voor het eerst in tijden na een loopje m'n schoenen staan boenen. Had m'n relatief nieuwe wegschoenen aan, want het beloofde niet zo modderig te worden. Het was wel modderig :X :')

En om ze nu al half aangekoekt weg te zetten was ook weer zoiets...
Ja doei.
  Redactie Sport zondag 5 februari 2017 @ 21:23:46 #235
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168696883
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Guard het volgende:

[..]

Die expo's zijn verzonnen voor luie loopjes-organisatoren, die kunnen dan hun flyers in je handen drukken als je (verplicht) langsloopt, ipv dat ze ze onder je ruitenwisser op de parkeerplaats moeten gaan frotten :P
Maar door die flyers kom ik altijd wel leuke loopjes tegen. Ik vind het helemaal mooi. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 5 februari 2017 @ 21:32:40 #236
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_168697327
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja! Succes Apeldoorners *O* misschien zie ik jullie straks nog!
Hoe ging het heuvelop? Was een leuke klim. Om vervolgens keihard naar beneden te kunnen. Loopje ging goed hier, m'n benen zijn wel stuk nu. Nu kan ik iig lekker lui genieten vd Superbowl.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_168700475
Ik heb ook in Apeldoorn gelopen, 10 mijl. Vlak voor de start DavetheNL nog even gesproken, maar omdat zijn plannen veel ambitieuzer waren dan de mijne niet met hem gelopen. Wel met wat mensen uit mijn loopgroep. Op 11 km ben ik wat gaan versnellen en ik heb lekker gelopen. De voorspelde eindtijd was 1.30 uur, de werkelijke tijd 1.26.56. Ik kan in andere omstandigheden sneller, maar voor nu was het helemaal prima.

Die omstandigheden waren overigens niet het weer of zo, maar het feit dat ik druk ben met het voorbereiden van mijn verhuizing. Dus even wat minder trainen en wat meer tijd voor andere zaken.
pi_168700515
En ik zag ook mooie tijden voorbij komen van andere lopers her en der. Van 8 km tot 32 km, leuk zo'n diverse groep!
pi_168700922
Soms denk ik 'laat me maar gewoon alleen lopen'. De club is leuk, maar er zitten zulke stomme mensen bij :r

We organiseren elk jaar 'leagues', waar je dan in een groep wordt ingedeeld op basis van je 10K tijd. Door het jaar wat races, en nou ja, de persoon met de meeste punten (meeste races gewonnen uit de league) wint.

En dan zitten er mensen bij die expres hogere tijden gaan lopen doorgeven zodat ze in een lagere league kunnen komen zodat ze grotere kans hebben om te winnen :') :')_! Echt. :r

Hardlopen is leuk, in clubverband ook, een beetje goed presteren ook als dat je ding is, maar valsspelen? :')
Ja doei.
  zondag 5 februari 2017 @ 23:24:34 #240
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168700955
:')
pi_168701903
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:24 schreef xzaz het volgende:
:')
pi_168704058
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Soms denk ik 'laat me maar gewoon alleen lopen'. De club is leuk, maar er zitten zulke stomme mensen bij :r

We organiseren elk jaar 'leagues', waar je dan in een groep wordt ingedeeld op basis van je 10K tijd. Door het jaar wat races, en nou ja, de persoon met de meeste punten (meeste races gewonnen uit de league) wint.

En dan zitten er mensen bij die expres hogere tijden gaan lopen doorgeven zodat ze in een lagere league kunnen komen zodat ze grotere kans hebben om te winnen :') :')_! Echt. :r

Hardlopen is leuk, in clubverband ook, een beetje goed presteren ook als dat je ding is, maar valsspelen? :')
:')

Wij hebben ook zoiets competitie, alleen dan wordt je eindtijd gecorrigeerd voor leeftijd. Dat is heel leuk als je wat ouder bent en al heel lang en vrij snel loopt, want dan word je elk jaar eerste. Ik zou een (extra) correctiefactor op basis van beste prestatie van het jaar ervoor wel een leuke vinden. Of op basis van hoeveelste je in het klassement bent geworden, ofzo.

Ik ben namelijk veruit de jongste, eindig qua tijden bijna elk loopje in de top 3, maar eindig in het klassement altijd ergens onderaan :P
pi_168704280
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Soms denk ik 'laat me maar gewoon alleen lopen'. De club is leuk, maar er zitten zulke stomme mensen bij :r

We organiseren elk jaar 'leagues', waar je dan in een groep wordt ingedeeld op basis van je 10K tijd. Door het jaar wat races, en nou ja, de persoon met de meeste punten (meeste races gewonnen uit de league) wint.

En dan zitten er mensen bij die expres hogere tijden gaan lopen doorgeven zodat ze in een lagere league kunnen komen zodat ze grotere kans hebben om te winnen :') :')_! Echt. :r

Hardlopen is leuk, in clubverband ook, een beetje goed presteren ook als dat je ding is, maar valsspelen? :')
Hoe groot is die club dan? Je weet toch wel een beetje tot welke tijden mensen in staat zijn en dan kun je direct zien of ze veel te "bescheiden" zijn met hun opgegeven tijd?

Wel bijzonder sneu overigens, dat gedrag....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 6 februari 2017 @ 08:08:20 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168704345
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Soms denk ik 'laat me maar gewoon alleen lopen'. De club is leuk, maar er zitten zulke stomme mensen bij :r

We organiseren elk jaar 'leagues', waar je dan in een groep wordt ingedeeld op basis van je 10K tijd. Door het jaar wat races, en nou ja, de persoon met de meeste punten (meeste races gewonnen uit de league) wint.

En dan zitten er mensen bij die expres hogere tijden gaan lopen doorgeven zodat ze in een lagere league kunnen komen zodat ze grotere kans hebben om te winnen :') :')_! Echt. :r

Hardlopen is leuk, in clubverband ook, een beetje goed presteren ook als dat je ding is, maar valsspelen? :')
:') wat een sneue lui zeg :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168704449
Dat is sowieso een beetje het probleem als je allerlei verschillende categorieen gaat bedenken, dan krijg je discussie over wie waar mee mag doen. Hardlopen is nou net zo'n simpele sport; wie het eerst over de streep komt wint.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168704471
Alles voor de overwinning! Een gezonde topsportmentaliteit en niets mis mee dus

:')
pi_168705107
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat is sowieso een beetje het probleem als je allerlei verschillende categorieen gaat bedenken, dan krijg je discussie over wie waar mee mag doen. Hardlopen is nou net zo'n simpele sport; wie het eerst over de streep komt wint.
Ook apart is als er onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen in de categorieën. De Winter Step One Loop heeft op de HM deze categorieën:

Mannen
Senioren
40+
50+
60+

Vrouwen
Senioren
40+
pi_168705414
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 09:37 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ook apart is als er onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen in de categorieën. De Winter Step One Loop heeft op de HM deze categorieën:

Mannen
Senioren
40+
50+
60+

Vrouwen
Senioren
40+
Dat zal wel zijn vanwege een gebrek aan deelnemers, die velden zijn bij vrouwen nooit zo goed gevuld ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 februari 2017 @ 10:21:42 #249
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168705798
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat is sowieso een beetje het probleem als je allerlei verschillende categorieen gaat bedenken, dan krijg je discussie over wie waar mee mag doen. Hardlopen is nou net zo'n simpele sport; wie het eerst over de streep komt wint.
Dit dus, mijn vriendin doet aan paardrijden en dat is een jury sport bij uitstek. Soms zijn de plaatsingen echt van 0_o
pi_168705805
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat zal wel zijn vanwege een gebrek aan deelnemers, die velden zijn bij vrouwen nooit zo goed gevuld ;)
Dat zal inderdaad wel de reden zijn. Maar er zit een heel goede 50+ loopster tussen (landelijke top, verschil met nummer 2 was zo'n 18 minuten), dus een loopmaatje die 40+ is maakt zo geen/minder kans op een goede klassering.
pi_168705843
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 10:22 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel de reden zijn. Maar er zit een heel goede 50+ loopster tussen (landelijke top, verschil met nummer 2 was zo'n 18 minuten), dus een loopmaatje die 40+ is maakt zo geen/minder kans op een goede klassering.
Nouja dat vind ik dus op zich best logisch, ik zou het zelf in ieder geval niet leuk vinden als ik een prijs kreeg terwijl iemand van 10 jaar ouder die harder ging dat misschien wel niet krijgt omdat die categorie beter gevuld is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168706254
Mijn duurloop is geflagd op Strava met de melding dat het een ander activiteitstype was 8-) Wat een eer, ongeloofwaardig hard gelopen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 februari 2017 @ 10:52:20 #253
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168706355
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn duurloop is geflagd op Strava met de melding dat het een ander activiteitstype was 8-) Wat een eer, ongeloofwaardig hard gelopen :P
Dat is ook een manier om een compliment te geven. :P
pi_168706463
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 10:52 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om een compliment te geven. :P
Mja ik bedacht me net dat de verwarring misschien ontstond omdat we de skateroute hebben gelopen en dat in de titel stond. Maar het was toch echt lopen. Maar blijkbaar kun je dan gewoon aanklikken 'er is niks mis met deze activiteit, geloof me' en dan gaat de melding weg.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168706468
Ik kom me ook maar eens melden. Lang niet kunnen lopen ivm zware blessure (alle aanhechtingen van mijn bovenbeen naar romp afgescheurd). Ik loop inmiddels de 5km weer in 25:00. Heb nog niet echt een doel voor ogen momenteel.
  maandag 6 februari 2017 @ 11:00:34 #256
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168706520
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja ik bedacht me net dat de verwarring misschien ontstond omdat we de skateroute hebben gelopen en dat in de titel stond. Maar het was toch echt lopen. Maar blijkbaar kun je dan gewoon aanklikken 'er is niks mis met deze activiteit, geloof me' en dan gaat de melding weg.
Titel ook al aangepast? Anders ontvang je misschien nog wel meer complimenten.
pi_168706526
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:00 schreef Vork het volgende:

[..]

Titel ook al aangepast? Anders ontvang je misschien nog wel meer complimenten.
Nee, want de titel klopt en in de beschrijving staat duidelijk dat het een duurloop is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168706564
ik zie helemaal niets vreemds aan die logging??????
Ja doei.
  maandag 6 februari 2017 @ 11:07:07 #259
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168706609
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik zie helemaal niets vreemds aan die logging??????
Ik ook niet, ook niet in de titel. Maarja, ik flag niet hè.
pi_168706695
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:07 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik ook niet, ook niet in de titel. Maarja, ik flag niet hè.
Nouja het gaat om de titel van zaterdag en daar staat dus in de titel 'skateroute'. Maar goed :P ophef om niks, ik vond het wel grappig om te melden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168706838
Wat is er dit jaar door bijna iedereen alweer lekker gelopen zeg :D . Leuk om ook weer mensen te zien die op de weg terug zijn. Ik heb echt het gevoel alsof het hardloopjaar voor mij dit weekend pas begint met de eerste wedstrijd van het jaar. Ik heb zondag een duurloop met versnelling gedaan. Het duurloop gedeelte ging best goed maar ik ben nog lang niet in wedstrijdvorm. Dat maakt op zich niet zoveel uit, want ik heb mijn pijlen op de CPC halve marathon gericht. Ik denk dat ik dan wel weer iets van de vorm van oktober vorig jaar terug heb.
  maandag 6 februari 2017 @ 11:33:03 #262
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168707036
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja het gaat om de titel van zaterdag en daar staat dus in de titel 'skateroute'. Maar goed :P ophef om niks, ik vond het wel grappig om te melden.
O, zaterdag! Zover had ik niet eens teruggekeken. :@ Ik zag een duurloop van gisteren dus het leek me logisch dat het om die ging, maar blijkbaar loop je dat een dag na een eveneens flinke duurloop, kilometervreter :P
pi_168707795
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:33 schreef Vork het volgende:

[..]

O, zaterdag! Zover had ik niet eens teruggekeken. :@ Ik zag een duurloop van gisteren dus het leek me logisch dat het om die ging, maar blijkbaar loop je dat een dag na een eveneens flinke duurloop, kilometervreter :P
Ja, mijn marathonschema zit zo in elkaar dat ik in principe elke zaterdag een 'kortere duurloop' (die wel steeds langer wordt) met een blok op marathontempo erin, nu was dat 4km, uiteindelijk 12. En op zondag de lange rustige duurloop, die begin je dan niet met frisse benen maar dat is juist wel een goede oefening vind ik. Ik vind het tot nu toe heel fijn werken, ik stond vanmorgen ook op met super lekker herstelde benen, dat zou ik denk ik niet hebben als ik één hele lange duurloop had gedaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 februari 2017 @ 13:28:22 #264
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168709536
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, mijn marathonschema zit zo in elkaar dat ik in principe elke zaterdag een 'kortere duurloop' (die wel steeds langer wordt) met een blok op marathontempo erin, nu was dat 4km, uiteindelijk 12. En op zondag de lange rustige duurloop, die begin je dan niet met frisse benen maar dat is juist wel een goede oefening vind ik. Ik vind het tot nu toe heel fijn werken, ik stond vanmorgen ook op met super lekker herstelde benen, dat zou ik denk ik niet hebben als ik één hele lange duurloop had gedaan.
Dat klinkt wel logisch. Raak je dan Ondanks de niet frisse benen nog wel in een lekker ritme, of is dat ritme afhankelijk van je fitheid op dat moment?
pi_168709717
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:28 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat klinkt wel logisch. Raak je dan Ondanks de niet frisse benen nog wel in een lekker ritme, of is dat ritme afhankelijk van je fitheid op dat moment?
Ja zondag gingen de eerste paar kms stroef maar omdat ik rustig aan was begonnen kwam ik er juist steeds lekkerder in!
En net weer terug van een lekker kort maar krachtig lunchpauzerondje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168714149
Ik begin ook langzaam aan het idee te wennen dat ik begonnen ben met de marathon voorbereiding. 28 mei, Tilburg. De route komt praktisch langs mijn huis, op ca. km 38. Dan zal ik wel niet meer helemaal fris zitten denk ik.
pi_168716341
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 17:04 schreef steffelonio het volgende:
Ik begin ook langzaam aan het idee te wennen dat ik begonnen ben met de marathon voorbereiding. 28 mei, Tilburg. De route komt praktisch langs mijn huis, op ca. km 38. Dan zal ik wel niet meer helemaal fris zitten denk ik.
Leuk! Heb je je ook al ingeschreven?
pi_168717213
Nog steeds wat kleine pijntjes na gisteren. Ook redelijke honger vandaag, terwijl ik behoorlijk wat gegeten heb gisteren.
pi_168717314
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:53 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Leuk! Heb je je ook al ingeschreven?
Nee, dat durf ik nog niet... Ik wil nog even een paar lange duurlopen doen, en me dan inschrijven als alles goed blijft gaan.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 20:30:10 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_168719281
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Hoe ging het heuvelop? Was een leuke klim. Om vervolgens keihard naar beneden te kunnen. Loopje ging goed hier, m'n benen zijn wel stuk nu. Nu kan ik iig lekker lui genieten vd Superbowl.
Uiteindelijk prima :) je haalde me vlak voor de top in, dus daarna kon ik lekker naar beneden.

Lekker gelopen wel! Niet gewandeld, dat valt me niks tegen. Mooie route ook, al zag je er niet veel van. Het publiek stond er rijen dik voor! De loop was groter dan verwacht, er deden veel mensen mee! Maar ik vond het superleuk!

De luxe van een collega die aan de start woont is heerlijk. Thee en een koekje vooraf, een veilige plek voor m'n tas tijdens het lopen, en naderhand douchen, soep en Turks brood O+

Volgend jaar wil ik weer!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168721937
Grappig, bij de Asselronde was het helemaal niet zo druk. Af en toe wat groepjes toeschouwers, die overigens wel echt heel fijn aanmoedigden. O+

Bij terugkomst zag ik inderdaad wel dat het in het theater veel drukker was met al die 8k-lopers.
pi_168722058
Ik heb gewoon 2x getraind vandaag, lopen en krachttraining :D Waar al dat energieoverschot ineens vandaan komt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168724792
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb gewoon 2x getraind vandaag, lopen en krachttraining :D Waar al dat energieoverschot ineens vandaan komt..
EPO?
pi_168725125
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:08 schreef steffelonio het volgende:

[..]

EPO?
Ssst!

En hee supertof van je eventuele marathonplannen! :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168725811
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb gewoon 2x getraind vandaag, lopen en krachttraining :D Waar al dat energieoverschot ineens vandaan komt..
Ik zie maar 1 training op Strava. !!
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 07:16:49 #276
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_168727465
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:42 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Ik zie maar 1 training op Strava. !!
Strava is ook niet echt geschikt om je krachttraining op te zetten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 7 februari 2017 @ 08:05:57 #277
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_168727781
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 07:16 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Strava is ook niet echt geschikt om je krachttraining op te zetten.
Daarom doe ik geen krachttraining
F means you're fucked
pi_168727939
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:42 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Ik zie maar 1 training op Strava. !!
Ik kan niet al mijn geheimen prijsgeven ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168728708
Nieuw ronde, nieuwe kansen :s) . Het gaat een gevarieerde week worden met vandaag lang rustig, morgen kort iets sneller, donderdag eerste les boulderen, vrijdagochtend hopelijk interval (hier en anders in Barcelona), zaterdag kort rustig en zondag eindelijk weer eens race day *) . Ik heb toch maar besloten er zondag een wedstrijd van te maken. Dat is een mooi moment om even te kijken waar ik sta.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:54:42 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168728986
Strava. Mijn trainingen vervliegen na het koppelen van mijn TomTom ergens in het luchtledige, geloof ik. Of mijn fietstochtje naar huis staat er ook bij als training. Ofwel: niks nieuws onder de zon bij mij. Ik ben nog steeds niet echt van de statistieken. Ik vind de intervalstand als training daarentegen erg handig tijdens het lopen.

Straks weer 'even' 2x 10 minuten met 5(!) minuten rust. Inmiddels in week 5 van de 8-weekse cursus.
pi_168729354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:05 schreef YUR het volgende:

[..]

Daarom doe ik geen krachttraining
:D _O-
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168729366
20% Valentijns-korting op de TomTom Spark3:

https://tomtom.com/nl_nl/valentine/
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168730513
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 07:16 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Strava is ook niet echt geschikt om je krachttraining op te zetten.
Dan ga je maar met gewichten een rondje rennen!

Ik doe ook niet aan krachttraining, valt daar tijd mee te winnen?
pi_168730542
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:24 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Dan ga je maar met gewichten een rondje rennen!

Ik doe ook niet aan krachttraining, valt daar tijd mee te winnen?
Je wordt niet heel veel sneller als je voor het formaat Michelinmannetje gaat
pi_168730635
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:25 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je wordt niet heel veel sneller als je voor het formaat Michelinmannetje gaat
Want krachttraining staat gelijk aan michelinmannetje? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168730645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want krachttraining staat gelijk aan michelinmannetje? :')
Begrijpend lezen Hans. En het was een grapje.
pi_168730687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:31 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Begrijpend lezen Hans. En het was een grapje.
Ok, vooruit dan maar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168730811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:24 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Dan ga je maar met gewichten een rondje rennen!

Ik doe ook niet aan krachttraining, valt daar tijd mee te winnen?
Nouja krachttraining voor (lange afstands)-lopers is natuurlijk een heel ander verhaal dan wat de meeste mensen onder krachttraining verstaan. Het gaat vooral om kracht-uithoudingsvermogen. Daar valt heel veel tijd mee te winnen ja, en het is ook goed ter blessurepreventie.
Kijk maar eens in de laatste 5km van de marathon wie er nog netjes rechtop loopt, niet zo heel veel mensen.
Maar wij doen dus dingen als 30x een heuplift per kant, buikspieroefeningen met kleine gewichtjes, lunges met een zware bal voor je houden, op één been staan met het andere uitgestrekt omhoog en dan steeds een gewichtje van de grond pakken en neerleggen, glute bridges, allerlei plank variaties.

Maar uit die sporttest die ik laatst gedaan had bleek zelfs dat ik (en vele anderen uit onze groep) ook sneller zouden worden als we wel met zware gewichten zouden gaan trainen, omdat de maximaalkracht in de benen nog niet optimaal was en nog bijv. niet optimaal verdeeld tussen strekken en buigen. Je moet toch elke keer dat je afzet 3x je lichaamsgewicht wegduwen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168730959
Ik gebruik krachtoefeningen vooral om blessures te voorkomen maar ook om sterkere benen te krijgen (squat jumps :X ) voor de vele hoogtemeters die ik dit jaar wil gaan maken. Het zou mooi zijn als ik er op de weg ook sneller van wordt natuurlijk ;) .
pi_168734128
Zondag ook gelopen in Apeldoorn. De 25 km past goed in de voorbereiding op de Rotterdam marathon. Voor het eerst meegedaan daar, wat een leuk parcours. Plan was om rond 2:00 te finishen, maar na 16 km punt vals plat over de weg ging het even niet zo lekker meer. Gelukkig vond ik daarna de geest weer, en besloten om maar volle bak te gaan om alsnog sub 2:00 te lopen. Met 1:58 lukte dat ruimschoots. Tevreden met de eindtijd, en blij dat ik genoeg over had op het eind.

In Rotterdam wil ik voor het eerst onder 3:30 lopen. PR is nu 3:31.
pi_168738057
Kennen jullie die dagen, dat je als een berg er tegenop ziet om te gaan lopen?
En dat het dan gaandeweg de training steeds lekkerder gaat en dat je uiteindelijk een heerlijke training achter de rug hebt?

Ja?

Nou zo'n dag had ik dus totaal niet.
Het begon meh, het bleef meh, het eindigde meh... :{w

Maar goed, ik ben weer geweest; yay me, go team en zulks
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_168738972
Ik doe krachttraining met name voor blessurepreventie, maar ik denk dat ik er ook wel wat extra snelheid uit haal. Het is een beetje lastig bepalen of dat echt zo is, omdat ik voordat ik weer echt begon met opnieuw opbouwen met rennen al ben begonnen met kracht. Ik voel me er iig wel heel goed bij!

Wij beginnen met een rondje grondoefeningen (veel crunches, wat rugspieroefeningen en wat willekeurige oefeningen zoals planken en mountain climbers) en daarna 6 verschillende oefeningen voor armen/benen/core. Ook gewoon bankdrukken en squats/lunges met gewicht, maar techniek en het aantal herhalingen halen zijn veel belangrijker dan het gewicht.

Nouja, straks eerst maar weer rennen. Beetje rustig aan, want ik ben nogal verkouden :')
pi_168741174
Is voor jullie allemaal de marahton het doel?

Ik weet het even niet...snelle 5k? Goede 15k?
Marathon? Ik ben even doelloos...
pi_168741216
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:00 schreef Blue_note het volgende:
Is voor jullie allemaal de marahton het doel?

Ik weet het even niet...snelle 5k? Goede 15k?
Marathon? Ik ben even doelloos...
Nee hoor, niet voor allemaal. Lang niet voor allemaal zelfs. De meesten lopen hier ook 10km of tot een HM.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 20:04:42 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_168741275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:00 schreef Blue_note het volgende:
Is voor jullie allemaal de marahton het doel?

Ik weet het even niet...snelle 5k? Goede 15k?
Marathon? Ik ben even doelloos...
Ik loop gewoon tussen de 5km en 10km :) vind ik gewoon leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:58:33 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168743070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:00 schreef Blue_note het volgende:
Is voor jullie allemaal de marahton het doel?

Ik weet het even niet...snelle 5k? Goede 15k?
Marathon? Ik ben even doelloos...
Wat vind je leuk? Wil je ergens beter in worden? Vind je verhard lopen leuk? Vind je in het bos lopen leuk? Heuvels? Obstakels? Korte afstanden en/of lang?

Kortom: alles kan, doe vooral datgene waar je zin in hebt en/of voldoening uit haalt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_168744668
Ik heb vandaag van de fysiotherapeut zo'n balance trainer meegekregen als onderdeel van het plan om de enkel weer enigszins terug in model te drukken.
Voorlopige conclusie: ik ben niet heel erg in balans :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_168747659
Voor de Midwintermarathonlopers: de finishfoto's van de organisatie zijn vrij goed, zeker voor automatisch gemaakte plaatjes. En beter nog:...gratis te downloaden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168750101
Mijn spieren waren nog een beetje stijf zojuist. Het was moeilijk om een tempo sneller dan de 5.00/km te rennen. Ik ben blij dat ik mij wel nog een beetje heb kunnen aanzetten om te rennen, van 8 uur s'morgens tot 11 uur s'avonds werken was mij een beetje teveel.
pi_168751251
Kan iemand vertellen over hoe vervelend die bult op 3km van het Schoorl 10km parcours ongeveer is, op een schaal van Afsluitdijk tot Balijbrug?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_168751551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 07:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Kan iemand vertellen over hoe vervelend die bult op 3km van het Schoorl 10km parcours ongeveer is, op een schaal van Afsluitdijk tot Balijbrug?
Ik kan 'm me eigenlijk niet echt herinneren, dus ik denk niet dat je je er al te druk om hoeft te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')