Vergeet niet wat ons over twee weken te wachten staat, Abu Dhabi toch meer een RBR circuit met 5 punten achterstand op Vettel. Het zou mij niks verbazen dat we een prachtig strategisch spel gaan verwachten tussen RBR en Ferrari. Ricciardo staat solide op de derde plaats, dus hij moet wel Max voor laten gaan om maximaal punten te halen, Dat zelfde geldt ook voor Raikkonen met Vetel denk ik. P3 heeft 3 punten meer dan P4. Dus Max P3 the best of the rest. Ricciardo voor de Ferrari op P4 en met Vettel op P5 dan schiet Max Vettel voorbij omdat Max de laatste race een hogere positie heeft. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 14 november 2016 07:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Man, man, man. Ben eigenlijk nog een beetje aan het genieten.
Ik heb nu al zin in volgend seizoen. Hopen dat RBR het gat met de Mercedes kan dichten en dat we wat meer een echte strijd krijgen.
bij gelijke stand geldt toch het aantal eerste plekken? Wat ook in het voordeel van Max is natuurlijk💪quote:Op maandag 14 november 2016 07:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vergeet niet wat ons over twee weken te wachten staat, Abu Dhabi toch meer een RBR circuit met 5 punten achterstand op Vettel. Het zou mij niks verbazen dat we een prachtig strategisch spel gaan verwachten tussen RBR en Ferrari. Ricciardo staat solide op de derde plaats, dus hij moet wel Max voor laten gaan om maximaal punten te halen, Dat zelfde geldt ook voor Raikkonen met Vetel denk ik. P3 heeft 3 punten meer dan P4. Dus Max P3 the best of the rest. Ricciardo voor de Ferrari op P4 en met Vettel op P5 dan schiet Max Vettel voorbij omdat Max de laatste race een hogere positie heeft. Ik ben benieuwd.
Die was heel mooi, ja.quote:
Wie zei dat, get 'm maxxie?quote:Op maandag 14 november 2016 08:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Die was heel mooi, ja.
Maar dat droge "So, the next one is Hulkenberg", was ook leuk.
Volgend jaar zullen de verhoudingen weer heel anders liggen. De auto van de RBR is gewoon top. Ze missen alleen wat PK's.quote:Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes. Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
Volgend jaar nieuwe regels nieuwe wagens. Afwachten of rbr gat kan dichtenquote:Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
Wat houdt zo'n nieuwe wagen nou concreet in? Voorop gesteld ; ik ben een leek. Ik weet niets van de inhoudelijke kant van de sportquote:Op maandag 14 november 2016 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgend jaar nieuwe regels nieuwe wagens. Afwachten of rbr gat kan dichten
Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?quote:Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
In 2017 zijn er diverse veranderingen in hoe de auto gebouwd mag worden, wat leidt tot betere aerodynamica. Bovendien worden er bredere banden gebruikt, wat zorgt voor meer mechanische grip. Door deze wijzigingen speelt het motorvermogen een minder significante rol dan het nu doet. Omdat Red Bull nu al qua aerodynamica en mechanische grip voorop loopt, is het niet onredelijk om te verwachten dat zij het volgend jaar nog beter gaan doen dan ze nu al doen.quote:Op maandag 14 november 2016 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat houdt zo'n nieuwe wagen nou concreet in?
Dit seizoen wel jaquote:Op maandag 14 november 2016 08:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?
op de rechte stukken zis je ze gewoon wegrijdenquote:Op maandag 14 november 2016 08:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?
Hornerquote:Op maandag 14 november 2016 08:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wie zei dat, get 'm maxxie?
Dat van die engineer was prachtig idd
http://www.crash.net/f1/n(...)rss&utm_campaign=rssquote:Sebastian Vettel has again criticised Max Verstappen for driving standards after labelling his pass on the Ferrari driver during the latter stage of the Brazilian Grand Prix as 'not correct'.
The German endured an eventful Brazilian Grand Prix at a sodden Interlagos after spinning out of fifth place early on around the treacherous final corner, putting him to the back of the field.
Though he'd recover back up the order to an eventual fifth place, he was still overtaken himself on the way by a charging Max Verstappen in what was at the time a dispute for sixth. With the Dutchman passing up the inside at Juncao and Vettel running out wide onto the exit kerb, the German came onto the radio to complain he'd been forced off.
With Verstappen going on to finish third, Vettel was once again frustrated by a pass that he deemed to be unfair.
POINTS: The F1 Drivers' & Constructors' standings after the Brazilian GP
“I think I was racing him side-by-side and he saw me and I still had a little bit of my nose ahead, but he was much faster. So it was about the corner, the way you get passed, not if you get passed, but I don't think that was correct.”
Going on to finish in fifth position to consolidate his fourth place in the overall standings, Vettel was satisfied with the end result despite the spin.
“Obviously not ideal in the first part to spin. I had some aquaplaning but I wasn't the only one. I think it was a good recovery in the end, difficult to come back. I struggled to get past Carlos, I don't know why it took a lot of laps but by then it was too late.”
Despite Vettel's words towards Verstappen – the latest in a string of contentious moments between the pair in 2016 -, the German himself received scathing criticism from Fernando Alonso after the Spaniard felt he was forced off the track, prompting him to claim he will 'hit' the Ferrari driver when faced with the same situation next time
Read more at http://www.crash.net/f1/n(...)#kiVKulwOPCyAHkOY.99
http://www.crash.net/f1/n(...)ettel-next-time.htmlquote:Fernando Alonso has threatened not to back out of moves with Sebastian Vettel in the future even if it means they collide after accusing the Ferrari driver of running him off the circuit during the Brazilian Grand Prix.
The pair were disputing seventh place on lap 42 when Vettel initially passed at turn ten, only for a better exit by Alonso to get him back alongside around the outside as they rounded the long turn 11. However, with Vettel running his Ferrari to the kerb, Alonso was forced off onto the run-off before re-joining behind.
Though there was to be no investigation into the incident, an angry Alonso says he will take matters into his own hands in future instances if it comes down to the difference between hitting a wall or colliding with him.
"I don't think there will be any action against Vettel today, as they haven't said anything yet," the Spaniard said after finishing tenth. "There was a run-off in tarmac and I just used it, but if there was a wall for sure I would have either hit the wall or hit him, which is what I'll do next time. I'll hit him and he'll lose more points than me.
POINTS: The F1 Drivers' & Constructors' standings after the Brazilian GP
"In the rain we don't have the same visibility as in the dry, the mirrors were wet too, so I couldn't see anything behind me. In the end nothing happened, I went down the tarmac run-off but there will come a day in which someone will have to hit him so that he understands the track is for all of us."
Alonso's scathing words comes as Vettel faces growing pressure about his driving tactics in a year that has in turn seen him criticise a number of other drivers, namely Max Verstappen.
Vettel was penalised at the Mexican Grand Prix after he was judged to have 'moved under braking' - a rule he had previously campaigned for - though Ferrari is appealing the decision.
Even so, Vettel himself was upset with what he felt was an unfair pass by a charging Verstappen during the closing stages of the Interlagos race when the Red Bull driver forced him wide at Juncao as they disputed sixth.
"I think I was racing him side-by-side, he saw me, I still had a little bit of my nose ahead. He was much faster so it was about the corner where you get past. I don't think it was correct."
Moet wel zeggen dat Schumacher veel meer berekend reed als Max, en Max veel meer op Senna lijkt.quote:
Dit.quote:Op maandag 14 november 2016 07:23 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
bij gelijke stand geldt toch het aantal eerste plekken? Wat ook in het voordeel van Max is natuurlijk💪
Vettel rijdt rond als een klein kind. Hij vindt blijkbaar dat de regels niet voor hem gelden, maar dat ieder ander zich er wel aan moet houden.quote:Op maandag 14 november 2016 09:48 schreef Floriz87 het volgende:
Was dit al voorbij gekomen?
[..]
http://www.crash.net/f1/n(...)rss&utm_campaign=rss
En dan wil ik jullie dit ook niet onthouden:
[..]
http://www.crash.net/f1/n(...)ettel-next-time.html
De meeste inhaalmanoevres van Max (staan ze ook maar weer in dit topic):
https://twitter.com/wwwF1sk/status/797887519836622849/video/1
quote:Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef niggeplease het volgende:
kan nie wachten tot ik de race gedownload heb.
Max heeft gisteren wel aangetoond van het Kaliber: Hamilton en Alonso te zijn en uit eerdere tijdperken: Schumacher en Senna die dat beiden ook konden.quote:Op maandag 14 november 2016 10:21 schreef Monolith het volgende:
Ik heb sowieso bij Vettel en Rosberg altijd het idee dat ze denken dat het feit dat hun auto sneller is dan die van de meeste anderen betekent dat die dan ook maar gelijk voor ze aan de kant moeten gaan.
Moest ook wel lachen toen één van de coureurs op de radio door z'n engineer gevraagd werd om een update van de omstandigheden op de baan en reageerde met 'Val me niet lastig, ik heb het al moeilijk genoeg zo!'. Afgezien van het feit dat de RB waarschijnlijk wel een stuk fijner rijdt dan de meeste andere auto's onder deze omstandigheden geeft het toch ook wel duidelijk het verschil aan tussen Verstappen en de meeste andere coureurs.
Hoezo? Hij heeft nog een contract voor een jaar.quote:Op maandag 14 november 2016 10:15 schreef KingRadler het volgende:
Het is toch einde tijdperk Vettel bij Ferrari...
Red Bull geeft je vleugels.quote:Op maandag 14 november 2016 10:13 schreef Greys het volgende:
Oké ik moest lachen om een FB reactie
Hamilton: what do you do on the podium? You where 16th?
Verstappen: yeah I had er een stuk of 13 ingehaald en ekkes boodschappen afgezet van de jumbo otherwise I was 2nd!!
Ik denk dat veel frustratie voorkomt uit het Ferrari-kamp waar er op organisatorisch niveau onrust heerst door de tegenvallende prestaties. Vicieuze cirkel van negativiteit en haast een self fulfilling prophecy aan het worden.quote:Op maandag 14 november 2016 11:12 schreef Dos37 het volgende:
Vettel is gewoon een gefrustreerd mannetje omdat hij de main guy was met vier wereldtitels achter elkaar en nu lukt niets meer.
Heerlijk toch hoe ze gisteren op de banken stonden voor hem en hem toezongen. Waar de ene coureur continue zelf de vergelijking met Senna moet maken, helm aanpast, en in ieder interview wel de naam Senna laat vallen heeft Max dit helemaal niet nodig. Die jongen rijd gewoon de sterren van de hemel en de mensen in Brazilië roepen dat hij de nieuwe Senna is. Die jongen heeft gisteren aan goede klantenbinding gedaan in Brazilië. Denk dat veel Brazilianen na het vertrek van Massa en geen Braziliaan bij een team wat voor de punten kan meedoen wel eens een nieuwe held kunnen hebben.quote:Op maandag 14 november 2016 10:10 schreef Greys het volgende:
Dat publiek daar zal na al dat (terechte) ge-booooo bij al dat stilleggen van de race toch ook niet hebben durven dromen dat ze daarna nog dit zouden krijgen. Mooi goedmakertje.
Inderdaad. Extra mooi.quote:Op maandag 14 november 2016 10:10 schreef Greys het volgende:
Dat publiek daar zal na al dat (terechte) ge-booooo bij al dat stilleggen van de race toch ook niet hebben durven dromen dat ze daarna nog dit zouden krijgen. Mooi goedmakertje.
Denk dat Vettel niet om kan gaan met de druk, die moet weg bij Ferrari, naar een team waar ze de zaken op orde hebben en niet verwachten dat een coureur even de boel op de rit krijgt. Bij Ferrari verwachten ze teveel van de coureurs, die jongens kunnen er niets aan doen dat het chassis en de motor niet top zijn, zijn beiden top coureurs. Vettel moet daar weg, Ferrari is een zinkend schip met al die Italianen, zodra daar niet eens goed gereorganiseerd word en de juiste mannen op de juiste plekken word het niets meer met Ferrari.quote:Op maandag 14 november 2016 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
Op het moment dat Max naast Vettel zit (voor de 2de keer), weet Vettel volgens mij heel goed dat Verstappen hem bijna voorbij is en in plaats van gas los te laten zoals Verstappen drie bochten eerder moest doen zoekt hij bewust de confrontatie/conflict.
Vettel lijkt enorm gefrustreerd, hij zoek een situatie op om daarna daarover boos te worden
Toffe peer.quote:Op maandag 14 november 2016 12:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
De NEDERLANDS pratende Hulkenberg:
http://www.ziggosporttota(...)-niet-ingehaald.html
quote:Op maandag 14 november 2016 11:57 schreef Nattekat het volgende:
Max wordt derde als:
Hij wint.
Hij tweede wordt en Vettel vierde of lager.
Hij derde wordt en Vettel vijfde of lager.
Hij vierde wordt en Vettel zevende of lager.
Hij vijfde wordt en Vettel achtste of lager.
(Gewoon 3 plekken lager dus)
Hij niet achtste of lager finisht.
http://www.f1today.net/nl(...)t-met-alle-f1-wettenquote:Max laat zich zelfs niet door zijn eigen achterkant inhalen
Ik hoop dat hij nog een keer Le Mans mag doen. Misschien onwaarschijnlijk nu hij volgend jaar voor een fabrieksteam rijdt .quote:Op maandag 14 november 2016 12:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
De NEDERLANDS pratende Hulkenberg:
http://www.ziggosporttota(...)-niet-ingehaald.html
quote:Op maandag 14 november 2016 12:12 schreef Nia het volgende:
Lewis over Brazilian GP in 2015: Hola Brazil! No, I had the pace, it's just you can't overtake around here.
En het weer tegelijk valt met GP van Baku..quote:Op maandag 14 november 2016 12:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij nog een keer Le Mans mag doen. Misschien onwaarschijnlijk nu hij volgend jaar voor een fabrieksteam rijdt .
Ach, wie boeit dat nou.quote:Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef franklop het volgende:
[..]
En het weer tegelijk valt met GP van Baku..
WELL DONE BAKUquote:Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef franklop het volgende:
[..]
En het weer tegelijk valt met GP van Baku..
/edit: spuit tien elfquote:Op maandag 14 november 2016 11:57 schreef Nattekat het volgende:
Max wordt derde vierde als:
Hij wint.
Hij tweede wordt en Vettel vierde of lager.
Hij derde wordt en Vettel vijfde of lager.
Hij vierde wordt en Vettel zevende of lager.
Hij vijfde wordt en Vettel achtste of lager.
(Gewoon 3 plekken lager dus)
Hij niet achtste of lager finisht.
dat bedoel ik ook, ik zie contract niet verlengd worden als hij niet gaat presteren.quote:Op maandag 14 november 2016 10:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoezo? Hij heeft nog een contract voor een jaar.
Hoop dat Renault komend seizoen haar zaakjes goed op orde heeft, gun het de Hulk wel om eens wat podiums te pakken komend seizoenquote:Op maandag 14 november 2016 12:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
De NEDERLANDS pratende Hulkenberg:
http://www.ziggosporttota(...)-niet-ingehaald.html
Idem.quote:Op maandag 14 november 2016 10:07 schreef Greys het volgende:
Alles echt dertig keer terugkijken. Krijg er geen genoeg van.
Sowieso mag de Hulk gewoon wel wat vaker in beeld.quote:Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Hoop dat Renault komend seizoen haar zaakjes goed op orde heeft, gun het de Hulk wel om eens wat podiums te pakken komend seizoen
Watdan?quote:Op maandag 14 november 2016 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
Die vragen van Ziggo aan Kimi. Goed verhaal En dat hoofd van z'n persdame
In plaats van vragen naar zijn race meteen weer over Max beginnen. Btch pls.quote:
Ik denk dat ik maar eens ga solliciterenquote:Op maandag 14 november 2016 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In plaats van vragen naar zijn race meteen weer over Max beginnen. Btch pls.
Viel me nog mee dat hij tijdens dat interview met Massa niet ging vragen hoe Max het deedquote:Op maandag 14 november 2016 13:21 schreef Monolith het volgende:
Echt te genant voor woorden, dat Ziggo.
Ik zie het al voor me dat ze straks Lewis of Nico na het behalen van het kampioenschap interviewen: "Congratulations on winning the championship. What did you think of Verstappen's race today?". Blij dat ik geen Ziggo kijk.quote:Op maandag 14 november 2016 13:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Viel me nog mee dat ze tijdens dat interview met Massa niet gingen vragen hoe Max het deed
Vettel reageert als een verongelijkte kleuter over de boordradio momenteel. Maar ik vind hem de laatste paar races sterk rijden. Hij heeft in Brazilie een aardige opmars gemaakt, en in Mexico was hij helemaal lekker op dreef. De Red Bulls hadden een gat geslagen, maar in normale omstandigheden kan Vettel ze het momenteel toch lastig maken.quote:Op maandag 14 november 2016 11:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Denk dat Vettel niet om kan gaan met de druk, die moet weg bij Ferrari, naar een team waar ze de zaken op orde hebben en niet verwachten dat een coureur even de boel op de rit krijgt. Bij Ferrari verwachten ze teveel van de coureurs, die jongens
Hij pakte er gelijk 3 in de eerste ronde van de restart.quote:Op maandag 14 november 2016 13:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met lezen na dit:
[ afbeelding ]
Hij was 16e
[ afbeelding ]
Klopt. Maar dat maakt hun statement dat hij vanaf 14th naar voren klom niet minder onwaar Hij heeft minder dan 3 seconden 14e gestaan Anders kan je net zo goed 12e of 10e of whatever in die tekst hebben staan.quote:Op maandag 14 november 2016 13:42 schreef Sjemmert het volgende:
Hij pakte er gelijk 3 in de eerste ronde van de restart.
Ik zie iemand die door Räikkönen om de oren wordt gereden. De enige reden dat Vettel nog voor hem staat is dat Räikkönen nogal wat ongelukkige races heeft gehad.quote:Op maandag 14 november 2016 13:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vettel reageert als een verongelijkte kleuter over de boordradio momenteel. Maar ik vind hem de laatste paar races sterk rijden. Hij heeft in Brazilie een aardige opmars gemaakt, en in Mexico was hij helemaal lekker op dreef. De Red Bulls hadden een gat geslagen, maar in normale omstandigheden kan Vettel ze het momenteel toch lastig maken.
Die heeft Vettel zelf ook wel gehad natuurlijkquote:Op maandag 14 november 2016 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie iemand die door Räikkönen om de oren wordt gereden. De enige reden dat Vettel nog voor hem staat is dat Räikkönen nogal wat ongelukkige races heeft gehad.
natuurlijk is die erquote:Op maandag 14 november 2016 14:22 schreef stripe het volgende:
Is er een mogelijkheid om de wedstrijd van gister terug te kijken? Heb het laatste deel gemist en wil dat graag zien.
Maar niet drie op rij.quote:Op maandag 14 november 2016 13:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft Vettel zelf ook wel gehad natuurlijk
torrent downloaden.quote:Op maandag 14 november 2016 14:25 schreef stripe het volgende:
[..]
Weet je misschien ook wat de makkelijkste manier is? Ik heb geen Ziggo.
Misschien niet op rij, maar gedurende het seizoen heeft Vettel weinig geluk gehad.quote:
Maar het blijft een treurige jankbal.quote:Op maandag 14 november 2016 14:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien niet op rij, maar gedurende het seizoen heeft Vettel weinig geluk gehad.
De laatste 2 races heeft hij gewoon een hele fatsoenlijke opmars laten zien
De live timer kon het vaak niet eens bijhouden.quote:Op maandag 14 november 2016 13:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat maakt hun statement dat hij vanaf 14th naar voren klom niet minder onwaar Hij heeft minder dan 3 seconden 14e gestaan Anders kan je net zo goed 12e of 10e of whatever in die tekst hebben staan.
[ afbeelding ]
Het (gehele) stuk met Max vanaf P16 staat ook op dumpert. 1e deel van de race gebeurde er toch amper watquote:Op maandag 14 november 2016 14:25 schreef stripe het volgende:
[..]
Weet je misschien ook wat de makkelijkste manier is? Ik heb geen Ziggo.
Crashes en ellendequote:Op maandag 14 november 2016 14:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het (gehele) stuk met Max vanaf P16 staat ook op dumpert. 1e deel van de race gebeurde er toch amper wat
http://www.dumpert.nl/med(...)en_van_max_race.html
Nee daar klopt niks van inderdaad, beetje slordig.quote:Op maandag 14 november 2016 13:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat maakt hun statement dat hij vanaf 14th naar voren klom niet minder onwaar Hij heeft minder dan 3 seconden 14e gestaan Anders kan je net zo goed 12e of 10e of whatever in die tekst hebben staan.
[ afbeelding ]
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen:quote:Op maandag 14 november 2016 12:01 schreef Nia het volgende:
Max heeft meer meters gereden dan al die andere rijders
Damon Hillquote:Op maandag 14 november 2016 15:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen:
Wie is die man met het baardje in het midden tijdens het gesprek?
Zal wel een enorm hoog "oh ja!" gehalte hebben.
haha ben je nou serieusquote:Op maandag 14 november 2016 15:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen:
Wie is die man met het baardje in het midden tijdens het gesprek?
Zal wel een enorm hoog "oh ja!" gehalte hebben.
Heuvelquote:Op maandag 14 november 2016 15:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen:
Wie is die man met het baardje in het midden tijdens het gesprek?
Zal wel een enorm hoog "oh ja!" gehalte hebben.
Dat ben ik niet met je eens. Hij trekt aldoor aan het kortste eind, naast botte pech is het ook gewoon de stewards die een enorm grijs gebied hebben en daarin de weg van de minste weerstand kiezen. Vettel zit in de hoek waar de klappen vallen, en daar is totaal geen weerstand tegen, net als Rosberg trouwens. Niet toevallig allebei Duitsers, die zijn niet zo vertegenwoordigd in het wereldje als de Engelsen en die pers schopt geen stennis uit blind chauvinisme.quote:Op maandag 14 november 2016 11:54 schreef opgebaarde het volgende:
Op het moment dat Max naast Vettel zit (voor de 2de keer), weet Vettel volgens mij heel goed dat Verstappen hem bijna voorbij is en in plaats van gas los te laten zoals Verstappen drie bochten eerder moest doen zoekt hij bewust de confrontatie/conflict.
Vettel lijkt enorm gefrustreerd, hij zoek een situatie op om daarna daarover boos te worden
100% eens.quote:Op maandag 14 november 2016 14:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar het blijft een treurige jankbal.
haha vet he; een heeeeel verhaal over chauvinisme. Behalve duitsers.quote:Op maandag 14 november 2016 15:18 schreef ondeugend het volgende:
Jee Weltschmerz, je kunt er bij jou ook de klok op gelijk zetten.
Elke maandag hetzelfde
boehoehoe mijn F1 wat doe je godverdomme Olav Mol is kut ik keek nog toen men met V12's reedquote:Op maandag 14 november 2016 00:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Genieten er meer mensen dankzij Max van F1, die wellicht wat minder goed kunnen schrijven, is het weer niet goed. De zuurtegraad is af en toe hoog hier hoor.
Hij trekt altijd aan het kortste eind omdat ie daar zelf voor zorgt.quote:Op maandag 14 november 2016 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Hij trekt aldoor aan het kortste eind, naast botte pech is het ook gewoon de stewards die een enorm grijs gebied hebben en daarin de weg van de minste weerstand kiezen. Vettel zit in de hoek waar de klappen vallen, en daar is totaal geen weerstand tegen, net als Rosberg trouwens. Niet toevallig allebei Duitsers, die zijn niet zo vertegenwoordigd in het wereldje als de Engelsen en die pers schopt geen stennis uit blind chauvinisme.
Wat we nu zien is enerzijds de wraak voor de beste zijn toen Hamilton als 10-voudig wk was voorspeld, en Verstappen die specifiek hem uitdaagt omdat hij de grote kampioen is. Enerzijds omdat hij de beste is en nu zwak staat, zo heel stoer is dat dus ook weer niet, anderzijds omdat Hamilton in een ongenaakbare Mercedes zit. Als Verstappen bij Hamilton had gedaan wat hij bij Vettel heeft gedaan dit jaar was de F1-wereld te klein geweest. F1 wordt steeds meer een chauvinistisch feestje waarbij een nationale zender er zijn eigen draai aangeeft zodat de eigen landgenoot de beste is, alleen doen de Duitsers daar niet aan mee. Die hebben daar ook nooit een prikkel toe gehad, behalve dat chauvinisme daar altijd nog wat gevoelig ligt, hadden Schumacher en Vettel ook nooit veel excuses en ophemeling nodig.
Dit is team belang. RBR heeft liever zijn auto's op 3 en 4 staan dan 3 en 5, want daar zal vast wel een grote zak geld tegenover staan. Reken maar dat Ricciardo een bevel krijgt van Horner " als jij op P3 staat en Max op P4, dan laat je Max gaan en hou je Vettel tegen"quote:Op maandag 14 november 2016 12:22 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als RIC hem in het laatste rondje voorbij laat, al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren omdat het dan om een podium plek gaat. Dus dan moet Max zelf maar zorgen dat hij minstens 3e eindigt
Vroegah was alles beter....quote:Op maandag 14 november 2016 15:24 schreef fathank het volgende:
[..]
boehoehoe mijn F1 wat doe je godverdomme Olav Mol is kut ik keek nog toen men met V12's reed
quote:Op maandag 14 november 2016 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Hij trekt aldoor aan het kortste eind, naast botte pech is het ook gewoon de stewards die een enorm grijs gebied hebben en daarin de weg van de minste weerstand kiezen. Vettel zit in de hoek waar de klappen vallen, en daar is totaal geen weerstand tegen, net als Rosberg trouwens. Niet toevallig allebei Duitsers, die zijn niet zo vertegenwoordigd in het wereldje als de Engelsen en die pers schopt geen stennis uit blind chauvinisme.
Wat we nu zien is enerzijds de wraak voor de beste zijn toen Hamilton als 10-voudig wk was voorspeld, en Verstappen die specifiek hem uitdaagt omdat hij de grote kampioen is. Enerzijds omdat hij de beste is en nu zwak staat, zo heel stoer is dat dus ook weer niet, anderzijds omdat Hamilton in een ongenaakbare Mercedes zit. Als Verstappen bij Hamilton had gedaan wat hij bij Vettel heeft gedaan dit jaar was de F1-wereld te klein geweest. F1 wordt steeds meer een chauvinistisch feestje waarbij een nationale zender er zijn eigen draai aangeeft zodat de eigen landgenoot de beste is, alleen doen de Duitsers daar niet aan mee. Die hebben daar ook nooit een prikkel toe gehad, behalve dat chauvinisme daar altijd nog wat gevoelig ligt, hadden Schumacher en Vettel ook nooit veel excuses en ophemeling nodig.
Briljante teamradioquote:Op zondag 13 november 2016 19:47 schreef #teamredbull het volgende:
Well done m8.
The next one is Hulkenberg
Nico Rosberg die wdc wordt.quote:Op maandag 14 november 2016 15:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben er nog niet over uit wat idioter was, zijn geweldige move in de regen waar zijn bolide loodrecht op de muur stonden dan nog eruit kunnen corrigeren, of de inhaalrace van P16 naar P3 binnen 15 ronden, waar zijn jullie meer van onder indruk?
Victor Reinier.quote:Op maandag 14 november 2016 15:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen:
Wie is die man met het baardje in het midden tijdens het gesprek?
Zal wel een enorm hoog "oh ja!" gehalte hebben.
Dat bedoel ik met aan het kortste eind trekken. Wat Vettel deed leek natuurlijk totaal niet op wat Verstappen als verdedigingsstrategie had, maar ja, de stewards moeten even een punt maken mbt de nieuwe regel en dan is het Vettel die ze een kans geeft. Ook nog doordat Verstappen niet gewoon de plek teruggaf, ook een novum. Als je Verstappen aanpakt dan 'mag er niet meer geracet worden', als je Hamilton aanpakt is het twee weken later nog oorlog met de media, als je Vettel aanpakt is iedereen blij.quote:Op maandag 14 november 2016 15:27 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij trekt altijd aan het kortste eind omdat ie daar zelf voor zorgt.
Vettel vind dat Max niet goed verdedigd, en samen met Kimi en de rest van Ferrari komt er een verduidelijking van de regels over bewegen in de remzone... Wie is er het eerste slachtoffer van die regel? Vettel.
Ik hoorde Mol daar bijvoorbeeld wel over, en niet bij Verstappen, terwijl Alonso veel verder naar achter zat en daar ook nog eens onverwachts kwam. Kennelijk bestaat de regel van een wagenbreedte ruimte laten niet meer, totdat het Hamilton overkomt natuurlijk.quote:Vettel rijdt Alonso van de baan, en daar hoor je Vettel niet over, maar als Max het bij Vettel doet is de wereld te klein. Alle andere coureurs (inclusief Max in dezelfde ronde in bocht 3) laten hun gas iets los en kruisen achterlangs, maar Vettel denkt dat het slim is om hem gewoon te laten staan.
Vettel kan hem ook gewoon laten staan, in de regen ga je er dan waarschijnlijk allebei af. Maar ja, dan hebben we een stuk minder leuke race gezien, een aardige inhaalrace gesmoord in een overmoedige actie. Het klopt dat als de stewards blijven rommelen de coureurs elkaar wel gaan corrigeren, maar ik kijk niet voor de crashes.quote:Nee, Vettel zorgt er echt zelf voor dat ie in de problemen komt. Niemand anders.
Alonso zegt niet voor niks dat ie hem de volgende keer gewoon tegen Vettel aan klapt als ie dat nog eens probeert.
Die inhaalrace, want die geweldige move/save was voor een aanzienlijk deel ook wel geluk lijkt mequote:Op maandag 14 november 2016 15:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben er nog niet over uit wat idioter was, zijn geweldige move in de regen waar zijn bolide loodrecht op de muur stonden dan nog eruit kunnen corrigeren, of de inhaalrace van P16 naar P3 binnen 15 ronden, waar zijn jullie meer van onder indruk?
Dat 2de vind ik in ieder geval veel indrukwekkender, dat 1ste is ook een deel "gewoon" geluk natuurlijk. Al had een groot deel van de coureurs hem alsnog in de muur geparkeerd waarschijnlijk..quote:Op maandag 14 november 2016 15:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben er nog niet over uit wat idioter was, zijn geweldige move in de regen waar zijn bolide loodrecht op de muur stonden dan nog eruit kunnen corrigeren, of de inhaalrace van P16 naar P3 binnen 15 ronden, waar zijn jullie meer van onder indruk?
Nee, wat Vettel deed was inderdaad compleet anders dan wat Verstappen als verdediging doet... Vettel maakte namelijk een stuurbeweging tijdens het remmen, Verstappen doet het precies op het moment voor hij gaat remmen en remt dan in een rechte lijn naar binnen...quote:Op maandag 14 november 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met aan het kortste eind trekken. Wat Vettel deed leek natuurlijk totaal niet op wat Verstappen als verdedigingsstrategie had, maar ja, de stewards moeten even een punt maken mbt de nieuwe regel en dan is het Vettel die ze een kans geeft. Ook nog doordat Verstappen niet gewoon de plek teruggaf, ook een novum. Als je Verstappen aanpakt dan 'mag er niet meer geracet worden', als je Hamilton aanpakt is het twee weken later nog oorlog met de media, als je Vettel aanpakt is iedereen blij.
De regel van een wagenbreedte overlaten geldt alleen bij het teruggaan naar de racelijn wanneer je een verdedigende actie hebt gedaan waardoor je van je lijn afwijkt. Niet bij het uitkomen van de bocht. Daarvoor heb je de regel dat je een andere auto niet van de baan mag duwen. En wat Mol zegt boeit niet zoveel, aangezien hij niet bij de FIA werkt. Vettel deed hetzelfde bij Alonso, en dat is dan wel correct volgens Vettel. Vettel vindt vooral zichzelf heel zielig. De stewards zijn het daar vaak niet mee eens, net als een groot deel van de commentatoren en fans.quote:Ik hoorde Mol daar bijvoorbeeld wel over, en niet bij Verstappen, terwijl Alonso veel verder naar achter zat en daar ook nog eens onverwachts kwam. Kennelijk bestaat de regel van een wagenbreedte ruimte laten niet meer, totdat het Hamilton overkomt natuurlijk.
Dat ben ik met je eens, maar Vettel rijdt vooral rond als een marokkaan met een minderwaardigheidscomplex. Dat is al anderhalf jaar het geval. En ik gun Vettel echt wel een succesje. Ook in de Ferrari. Maar wat ie vooral dit seizoen heeft laten zien en horen over de radio is voornamelijk triest. Vettel moet misschien maar eens met een psycholoog gaan praten, voor ie in een depressie zakt.quote:Alonso ging ook nog veel verder in het beklagen van de actie. Vettel zegt gewoon wat er gebeurde en dat hij het niet correct vond, Alonso moet het achteraf nog even persoonlijk maken. Dat was niet nodig, het is ook laf, een beetje meeliften op het gecreeerde sentiment.
Vettel kan hem ook gewoon laten staan, in de regen ga je er dan waarschijnlijk allebei af. Maar ja, dan hebben we een stuk minder leuke race gezien, een aardige inhaalrace gesmoord in een overmoedige actie. Het klopt dat als de stewards blijven rommelen de coureurs elkaar wel gaan corrigeren, maar ik kijk niet voor de crashes.
Sorry, wiens posts?quote:Op maandag 14 november 2016 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou niet weten of 'ie uit z'n nek lult, ik lees altijd over z'n posts heen.
Dit. En niet alleen in dit topic.quote:Op maandag 14 november 2016 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou niet weten of 'ie uit z'n nek lult, ik lees altijd over z'n posts heen.
Je bedoelt dat Vettel actief probeer Ricciardo van de baan te drukken en Verstappen vlak voordat hij ging remmen een kleine stuurcorrectie maakte?quote:Op maandag 14 november 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat Vettel deed leek natuurlijk totaal niet op wat Verstappen als verdedigingsstrategie had,
Het was "Get in there, Maxxie".quote:
Dank je!!!quote:
Ja, helaas wel. Ben echt enorm slecht in namen onthouden.quote:
Met die hint was ik er ws. wel gekomen.quote:
quote:Es war wieder mal ein "forcing another driver off the track" von Verstappen. Und wieder mal unbestraft.
quote:Vettel hatte gegen Verstappen die Nase vorn, er war eindeutig leicht vorne und Verstappen hat ihn rausgedrückt.
quote:Er ist gut gefahren, aber so überragend wie andere Fahrer in früheren Regenrennen nicht einmal annähernd. Es war mal wieder ein Lichtblick im Regen, aber keine Ausnahmeleistung.
quote:Fazit: Stark, aber eben auch mit dem nötigen Glück
quote:starke Fahrt aber nichts was andere Fahrer nicht auch hinbekommen hätten.
quote:Senna oder Schumi hätte mit dem RB auf Regensetup gewonnen
quote:die 11 Überholmanöver in 16 Runden wurden ihm quasi geschenkt
quote:Eines muss man Verstappen lassen. Er hat genau die gleichen Hype-Fans wie Hamilton, die jeden Hirnfurz ihres Idol toll finden und bejubeln.
quote:Wo hätte Vettel fahren sollen? Innen, wo sich Rambo-Max reingequetscht hatte?
Daar valt vast wel een mooie fotoshop van te maken.quote:Wo hätte Vettel fahren sollen? Innen, wo sich Rambo-Max reingequetscht hatte?
De 26 minuten die er echt toe doen.quote:Op maandag 14 november 2016 16:07 schreef Max23 het volgende:
Als iemand nog de race met SkY commentaar heeft?
quote:Op maandag 14 november 2016 16:50 schreef Pagan het volgende:
[..]
De 26 minuten die er echt toe doen.
http://www.dumpert.nl/med(...)en_van_max_race.html
http://www.rtllatenight.nl/quote:Max Verstappen heeft gisteren tijdens de GP in Brazilië het onmogelijke gedaan: in de slotronden reed hij op het kletsnatte circuit na een aantal weergaloze inhaalacties van de zestiende naar de derde plaats. Daardoor stond de 19-jarige Limburger voor de zevende keer dit seizoen op het podium. Wat maakt dit racewonder zo uniek en precies hóe kreeg hij deze inhaalacties voor elkaar? Oud-Formule 1-coureur Robert Doornbos en Ziggo Sport-presentator Jack van Gelder ontleden het fenomeen Max Verstappen.
Nee, volgens mij ging het om bewegen in de remzone, dan maakt het volgens mij niet uit of de coureur daadwerkelijk remt, het gaat namelijk vooral om de achterligger. Die moet dan ook remmen en sturen tegelijk en dat beheerst niet iedereen even goed. Verstappen wel en die gooide zo op het allerlaatst de deur nog even dicht, Vettel gooide helemaal geen deur dicht, die remde lichtjes schuin aan, waarna hij bij het insturen Ricciardo wat kon afknijpen. Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet. Maar ja, als je net een verse regel hebt gemaakt waarvan mensen zouden kunnen zeggen dat die van toepassing is op deze situatie, heb je weer een boel gedoe als je het laat gaan. Dus dan is Vettel bestraffen alweer de makkelijke weg.quote:Op maandag 14 november 2016 15:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, wat Vettel deed was inderdaad compleet anders dan wat Verstappen als verdediging doet... Vettel maakte namelijk een stuurbeweging tijdens het remmen, Verstappen doet het precies op het moment voor hij gaat remmen en remt dan in een rechte lijn naar binnen...
De regel zegt duidelijk niet sturen tijdens het remmen nu. Precies wat Vettel wel deed. Eigen schuld dus. Ironie ten top.
Hamilton komt er ook altijd mee weg, maar het mag gewoon niet. Volgens mij moet je de ander nog ruimte laten als hij er maar een halve wagenlengte naast zit, nu lag Vettel marginaal voor.quote:De regel van een wagenbreedte overlaten geldt alleen bij het teruggaan naar de racelijn wanneer je een verdedigende actie hebt gedaan waardoor je van je lijn afwijkt. Niet bij het uitkomen van de bocht. Daarvoor heb je de regel dat je een andere auto niet van de baan mag duwen.
Het overgrote deel van de fans praat toch maar de commentatoren na, de commentatoren geven de fans wat ze willen, en de stewards kiezen de weg van de minste weerstand, die van de commentatoren en het gros van de fans dus. Ik noem Mol omdat het hier overduidelijk is dat hij met twee maten meet.quote:En wat Mol zegt boeit niet zoveel, aangezien hij niet bij de FIA werkt. Vettel deed hetzelfde bij Alonso, en dat is dan wel correct volgens Vettel. Vettel vindt vooral zichzelf heel zielig. De stewards zijn het daar vaak niet mee eens, net als een groot deel van de commentatoren en fans.
Ik denk dat hij Verstappen er gewoon een keer af moet rijden, dat lucht het meeste op. Verder moeten die stewards gewoon een keer heldere regels consequent gaan toepassen, want nu zorgen ze er vooral voor dat er een luchtje aan een heleboel uitslagen zit. Vettel heeft eigenlijk altijd wel een punt. Hij krijgt ook 9 van de 10 keer gelijk van Whiting dan wel de stewards, maar dat verhindert de media niet om hem als een zeur af te schilderen.quote:Dat ben ik met je eens, maar Vettel rijdt vooral rond als een marokkaan met een minderwaardigheidscomplex. Dat is al anderhalf jaar het geval. En ik gun Vettel echt wel een succesje. Ook in de Ferrari. Maar wat ie vooral dit seizoen heeft laten zien en horen over de radio is voornamelijk triest. Vettel moet misschien maar eens met een psycholoog gaan praten, voor ie in een depressie zakt.
Ik ben hier gestopt met lezen. Als je dit weet te zeggen dan doe jij precies waar je iedereen van beschuldigd, namelijk met een gekleurde bril op naar de beelden kijken.quote:Op maandag 14 november 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet.
quote:
Hij had natuurlijk wel beter buiten kunnen blijven...quote:Op maandag 14 november 2016 17:45 schreef Kyran het volgende:
Mooi ook van Sky commentaar net voordat Max naar binnen gaat?
"Hij moet wel buiten blijven als hij nog enigszins kans wil maken op punten". Well did he proof them wrong, boy o boy
Als die al full wets had wel jaquote:Op maandag 14 november 2016 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk wel beter buiten kunnen blijven...
Ben blij dat die het gedaan heeft anders hadden we dit prachtig stukje historie niet gehadquote:Op maandag 14 november 2016 17:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Hij had niet binnen moeten komen voor inters.
Preciesquote:Op maandag 14 november 2016 17:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben blij dat die het gedaan heeft anders hadden we dit prachtig stukje historie niet gehad
Mooi, met een foto van RIC erboven.quote:Op maandag 14 november 2016 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
Tevens: http://www.silverstone.co.uk/news/crofty-blog-brazil-2016/
En je denkt wel dat je objectief bent?quote:Op maandag 14 november 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet.
Euh, bij mij staat er een foto van Max boven?quote:Op maandag 14 november 2016 18:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi, met een foto van RIC erboven.
Nee. Zwarte T-cam is Ricardo; gele T-cam is Max.quote:Op maandag 14 november 2016 18:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Euh, bij mij staat er een foto van Max boven?
Vettel deed precies hetzelfde als wat Verstappen deed, namelijk van je lijn af gaan in de remzone. En dat mag tegenwoordig niet meer (mede dankzij Vettel), dus terecht bestraft.quote:Op maandag 14 november 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, volgens mij ging het om bewegen in de remzone, dan maakt het volgens mij niet uit of de coureur daadwerkelijk remt, het gaat namelijk vooral om de achterligger. Die moet dan ook remmen en sturen tegelijk en dat beheerst niet iedereen even goed. Verstappen wel en die gooide zo op het allerlaatst de deur nog even dicht, Vettel gooide helemaal geen deur dicht, die remde lichtjes schuin aan, waarna hij bij het insturen Ricciardo wat kon afknijpen. Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet. Maar ja, als je net een verse regel hebt gemaakt waarvan mensen zouden kunnen zeggen dat die van toepassing is op deze situatie, heb je weer een boel gedoe als je het laat gaan. Dus dan is Vettel bestraffen alweer de makkelijke weg.
Ook hier zit je imho fout. Dat staat nergens in de regels. Maar de regels van de FIA zijn zo algemeen opgesteld dat er genoeg ruimte voor interpretatie is, dus beroep ik mij op de rules of racing. En die zeggen dat als de aanvaller meer dan halverwege langs de verdediger is op de apex, hij recht heeft op de racing lijn. Bij Vettel vs Alonso was Vettel de aanvaller die er meer dan halfweg voor zat en bij Verstappen vs Vettel was Verstappen de aanvaller die meer dan halverwege voor zat. Behoorlijk consequent dus.quote:Hamilton komt er ook altijd mee weg, maar het mag gewoon niet. Volgens mij moet je de ander nog ruimte laten als hij er maar een halve wagenlengte naast zit, nu lag Vettel marginaal voor.
quote:In this case, the attacker is definitely more than halfway past the defender at the apex. The attacker has the right to the racing line. A collision at the apex is entirely the fault of the defender.
Mwa, misschien is het achteraf beslissend voor het wereldkampioenschap en wel/geen plek vier voor Verstappen. Dus opzich... Maar deze inhaalrace was wel leuker om te zien ja.quote:Op maandag 14 november 2016 17:59 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies
Die 3 puntjes extra als hij 2e was geworden (Ham zou hij toch niet voorbij gekomen zijn) zetten weinig zoden aan de dijk zo laat in het seizoen. Liever een vermakelijke top show zoals dit.
Ja, bij mij staat Max boven. Nogmaals.quote:Op maandag 14 november 2016 19:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Zwarte T-cam is Ricardo; gele T-cam is Max.
Zo werkt het helaas niet. De regels zijn zo ruim opgezet dat ze behoorlijk veel ruimte overlaten voor interpretatie.quote:Op maandag 14 november 2016 17:39 schreef Kyran het volgende:
Oh en al dat gezeik over "ja, maar er zijn ongeschreven regels bla bla bla" moet ook eens afgelopen zijn. Het is racen, je doet mee om te winnen, niet om vrienden te maken. Als er regels zijn horen ze op papier te staan, staan ze niet op papier dan gelden ze gewoon niet.
Vettel had zich ook een beetje kunnen inhouden door even kort te liften, was hij ook niet zo ver naar buiten geschoten. Iedere andere coureur had dit wel gedaan, maar Vettel laat het gewoon lekker staan om daarna huilie huilie te kunnen doen. Verstappen deed niks geks, zette zijn auto er gewoon naast, pakte de lijn op en ging verder. Dat Vettel dan 5cm er voor ligt met zijn lange Duitse neus voegt niks toe aan de discussie.
In Appendix L (die voor alle FIA raceklassen geldt) staat al iets meer:quote:38.1 "Incident" means any occurrence or series of occurrences involving one or more drivers, or any action by any driver, which is reported to the stewards by the race director (or noted by the stewards and subsequently investigated) which :
a) Necessitated the suspension of a race under Article 41.
b) Constituted a breach of these Sporting Regulations or the Code.
c) Caused a false start by one or more cars.
d) Caused a collision.
e) Forced a driver off the track.
f) Illegitimately prevented a legitimate overtaking manoeuvre by a driver.
g) Illegitimately impeded another driver during overtaking.
Unless it was completely clear that a driver was in breach of any of the above, any incidents involving more than one car will normally be investigated after the race.
Maar dat geeft nog niet in alle situaties duidelijkheid. Want wanneer is het hinder of crowding? Wie heeft er recht op de racelijn en wie niet?quote:Overtaking, car control and track limits
a) A car alone on the track may use the full width of the said track, however, as soon as it is caught by a car which is about to lap it the driver must allow the faster driver past at the first possible opportunity.
If the driver who has been caught does not seem to make full use of the rear-view mirrors, flag marshals will display the waved blue flag to indicate that the faster driver wants to overtake. Any driver who appears to ignore the blue flags will be reported to the Stewards.
b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.
More than one change of direction to defend a position is not permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited. Any driver who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards.
c) Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt, the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
Should a car leave the track for any reason, and without prejudice to 2(d) below, the driver may rejoin. However, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage. A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
d) Repetition of serious mistakes or the appearance of a lack of control over the car (such as leaving the track) will be reported to the Stewards and may entail the imposition of penalties up to and including the exclusion of any driver concerned.
e) It is not permitted to drive any car unnecessarily slowly, erratically or in a manner deemed potentially dangerous to other drivers at any time.
Gewoon een paar keer F5 en je ziet het andere plaatje. Ik had eerst ook Ricciardo en nu Max.quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef CrashO het volgende:
Lijkt een hele andere layout te zijn dan dat wij (ik) zien
[ afbeelding ]
Mobiel? Apple?
Ik had al 10 keer op F5 gehompt. Maar zag geen verschil. Na lang genoeg (stuk of 20 keer gok ik ) veranderde hij inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2016 19:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon een paar keer F5 en je ziet het andere plaatje. Ik had eerst ook Ricciardo en nu Max.
Best knap aangezien Nederlands elftal ook speelde tegelijkertijdquote:Op maandag 14 november 2016 19:24 schreef Max23 het volgende:
Kijkcijferrecord voor Ziggo, 1,3 miljoen mensen keken daar naar Max
Inderdaad knap. Zeg maar, behoorlijk bizar.quote:Op maandag 14 november 2016 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Best knap aangezien Nederlands elftal ook speelde tegelijkertijd
Waarom niet eigenlijk?quote:Op maandag 14 november 2016 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heet geen Anita, heb geen pittig kort kapsel en ga niet in het Nederlands op de Toro Rosso (Torro Roso voor Anita) pagina zitten jubelen dat Maxxie zo'n toppertje is hahaha lolx.
quote:Op maandag 14 november 2016 19:24 schreef Max23 het volgende:
Kijkcijferrecord voor Ziggo, 1,3 miljoen mensen keken daar naar Max
We weten het wel hoor dat je een eckte eckte bentquote:Op maandag 14 november 2016 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, gewoon roterende banner. Ik heet geen Anita, heb geen pittig kort kapsel en ga niet in het Nederlands op de Toro Rosso (Torro Roso voor Anita) pagina zitten jubelen dat Maxxie zo'n toppertje is hahaha lolx.
Nee, tuurlijk is dat ook zo en heb je gelijk. Ik bedoel meer op dingen zoals "ik had een teenlengte voorsprong, dus moest jij je inhouden" of tot een paar weken terug "je mag niet tijdens het remmen van lijn wisselen".quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. De regels zijn zo ruim opgezet dat ze behoorlijk veel ruimte overlaten voor interpretatie.
In de sporting regulations staat niet veel over inhalen alleen over incidenten tijdens een race:
[..]
In Appendix L (die voor alle FIA raceklassen geldt) staat al iets meer:
[..]
Maar dat geeft nog niet in alle situaties duidelijkheid. Want wanneer is het hinder of crowding? Wie heeft er recht op de racelijn en wie niet?
In die gevallen gebruik ik de rules of racing sinds ik die ontdekt heb.
Mooie inhoudelijke reactiequote:
Hij is nog niet constant genoeg, maar na gisteren gaat hij wel omhoog op mijn lijstje.quote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
Haryanto dotyquote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
Vettel en Villeneuvequote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
echt hč.quote:Op maandag 14 november 2016 20:32 schreef tralalala het volgende:
Er staan nog een paar nieuwe interviewtjes op http://www.ziggosporttotaal.nl/video/22-racing/?sort=recent
Wel bijna plaatsvervangende schaamte van die Jack Plooij, man man man.
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.quote:Op maandag 14 november 2016 20:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vettel en Villeneuve
@Peterselieman, ... nee geen Rosberg, absoluut niet. Wat heeft die gast nou laten zien? Hamilton heeft af en toe nog strakke races gereden en nog mensen ingehaald, maar Rosberg is de meest kleurloze coureur in de Formule 1. Een saaie bakbanaan en absoluut geen waardige wereldkampioen. Lekker in de beste auto rondrijden op cruise control, nou poe poe moeilijk hoor.
Max heeft ook een aantal mindere races gehad dit jaar en momentjes zoals in de VS waar hij pit terwijl de call niet kwam. De race in Brazilië is er een van de buitencategorie van Max, maar dat kwam weer door de tactiek van het team. Daar zit nog veel ruimte voor verbetering.quote:Perez of Alonso zou ik snappen, maar het moet gewoon Max zijn. Niet constant genoeg? Kom op zeg, die jonge is 19 jaar, wisselt na een paar races van Torro Rosso naar Red Bull Racing, een auto die niet voor hem is gemaakt. Wint zijn eerste race, staat vaak in de top 3 en de laatste weken verslaat hij constant zijn teamgenoot tijdens de kwalificaties.
Na afgelopen weekend kan er niemand anders de DoTY zijn.
Je moet dan nog wel even slim genoeg zijn om de rem te lossen en volgens mij geeft hij nog een hap gas om de achterkant terug om te zetten.quote:Op maandag 14 november 2016 19:09 schreef Floriz87 het volgende:
Overigens is die actie waarbij max zijn auto redt ook een groot gedeelte geluk: zonder die belijning had hij niet de grip gevonden om dit te doen. Anderzijds, als hij dit precies zo time-de (is dit een woord?) en juist gebruik maakte van die belijning is het razend knap.
Tuurlijk heeft hij nog veel te leren en tuurlijk zit er nog heeeeel veeeeel ruimte voor verbetering.quote:Op maandag 14 november 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.
[..]
Max heeft ook een aantal mindere races gehad dit jaar en momentjes zoals in de VS waar hij pit terwijl de call niet kwam. De race in Brazilië is er een van de buitencategorie van Max, maar dat kwam weer door de tactiek van het team. Daar zit nog veel ruimte voor verbetering.
Ditquote:Op maandag 14 november 2016 20:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij nog veel te leren en tuurlijk zit er nog heeeeel veeeeel ruimte voor verbetering.
19 jaar
in een auto die niet voor hem is gebouwd
regenrace in Brazilië
eerste GP met RBR winnen
de vele inhaalpogingen waar je ze niet verwacht
zich niet gek laten maken door gasten zoals Vettel, Lauda, Villeneuve etc.
Dit zijn voor mij redenen dat hij absoluut DoTY moet zijn. De minpunten, fouten en verbeterpunten wegen niet op tegen alle plusplunten in mijn ogen.
Het is meer de manier hoe hij door het ijs zakt als hij er wel voor moet vechten. En dat hij net zo'n jankerd is als Vettel.quote:Op maandag 14 november 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.
"Nico, Max is behind you and pushing"quote:Op maandag 14 november 2016 20:45 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is meer de manier hoe hij door het ijs zakt als hij er wel voor moet vechten. En dat hij net zo'n jankerd is als Vettel.
Dat ja. En dat geheel kleurloze rondjes rijden om maar 2e te worden is ook walgelijk. Ik snap het wel, maar toch ... Als Hamilton niet een motor had opgeblazen was het nu een heel ander verhaal geweest.quote:Op maandag 14 november 2016 20:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
"Nico, Max is behind you and pushing"
"Why is he doing that???"
Fehlerhase.
https://www.youtube.com/channel/UCPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVwquote:Op maandag 14 november 2016 20:50 schreef Inbox4me het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam/Youtube (?) videocommentaren van ik meen een oudere Engelse journalist.
Vaak neemt hij zijn commentaar al op in de auto bv op weg naar het vliegveld, maar ik kom met geen mogelijkheid op zijn naam en Googlen levert ook niks op.
Iemand een idee wie ik bedoel?
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.quote:Op maandag 14 november 2016 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ja. En dat geheel kleurloze rondjes rijden om maar 2e te worden is ook walgelijk. Ik snap het wel, maar toch ... Als Hamilton niet een motor had opgeblazen was het nu een heel ander verhaal geweest.
Yes dat is hem, dank je!quote:Op maandag 14 november 2016 20:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/channel/UCPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVw
Ik vind het zo mooi dat hij iedere bocht gewoon kijkt of het kan.quote:Op maandag 14 november 2016 21:06 schreef CrashO het volgende:
Onboard van Max tijdens de move op Vettel
nee, das max, gele cam boven de luchtinlaatquote:Op maandag 14 november 2016 18:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi, met een foto van RIC erboven.
Lees even verder....quote:Op maandag 14 november 2016 21:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, das max, gele cam boven de luchtinlaat
Niet uniek om van 16 naar 3 te gaan. Wčl om het te doen op deze zeiknatte baan (de rest had moeite op de baan te blijven) en binnen slechts 14 laps.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Combinatie van de opmars van P16 naar P3, het beheersen van de weersomstandigheden, het kundig inhalen van het halve veld en de stuurmanskunsten. Zie bijv de inhaalmanoeuvre op Rosberg waarbij hij buitenom, half driftend de Mercedes inhaalt. Briljante controle over de wagen.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Rosberg rijdt heel berekend, niet meer risico lopen dan nodig is. Net zoals Alonso deed in zijn Renault jaren.quote:Op maandag 14 november 2016 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.
Ik kan echt niet wachten op volgend seizoen, dan brengt Max het gevecht nog verder naar voren en gaan we zien wie er echt kunnen sturen
Dit gebeurt wel eens vaker. Schumacher heeft wel eens races gewonnen vanaf de laatste positie bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?quote:Op maandag 14 november 2016 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooie inhoudelijke reactie
Nu heb je natuurlijk weinig te melden, dus snap ik het ook wel weer.
Jij leest met je lippen?quote:Op maandag 14 november 2016 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?
Ik heb gereageerd op het stukje wat ik wel serieus heb genomenquote:Op maandag 14 november 2016 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?
Rosberg hoefde in de laatste races ook niet meer te doen dan enkel 2de te worden natuurlijk (en in Abu Dhabi is zelfs plek 3 genoeg), dan kan ik me voorstellen dat je geen onnodige risico's gaat nemen, zeker niet als dat sowieso al veel minder in je rijstijl zit dan bij Hamilton of andere coureurs.quote:Op maandag 14 november 2016 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.
Ik kan echt niet wachten op volgend seizoen, dan brengt Max het gevecht nog verder naar voren en gaan we zien wie er echt kunnen sturen
Volgens mij is daar nog niks zinnigs over te zeggen. Waar ik op hoop is dat Max zich bijzonder snel aan de verhoogde grip kan aanpassen om zeker in het begin van het seizoen een verschil te kunnen maken.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Nieuwe regels zouden in het voordeel moeten zijn van Red Bull, maar Newey heeft het in het verleden ook al regelmatig kutauto's afgeleverd.. Is vrij lastig te voorspellen in ieder gevalquote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Als Renault een stuk betere motor aflevert dan die koffiezetter van nu dan gaat Red Bull serieus meedoen om de prijzen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Precies. Als je wil winnen, dan rijd je daar ook naar.quote:Op maandag 14 november 2016 22:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg hoefde in de laatste races ook niet meer te doen dan enkel 2de te worden natuurlijk (en in Abu Dhabi is zelfs plek 3 genoeg), dan kan ik me voorstellen dat je geen onnodige risico's gaat nemen, zeker niet als dat sowieso al veel minder in je rijstijl zit dan bij Hamilton of andere coureurs.
Al wordt het anders als hij straks met een kapotte auto langs de kant staat over 2 weken en hij misschien toch even nadenkt over de laatste races
Gaaf stuk!quote:Op maandag 14 november 2016 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
The Guardian:
https://www.theguardian.c(...)lipe-massa?CMP=fb_gu
Volgend jaar zijn er nieuwe ontwerp regels (formule) en daardoor krijgen de auto's meer mechanische grip door o.a. de bredere banden, en ook aanzienlijk meer downforce dan dit jaar. Vooral het downforce verhaal is waar Redbull heel veel kennis en expertise in heeft. Veel mensen verwachten daarom dat RB grote stappen kan zetten volgend jaar. Maar of het echt zo uitpakt blijft de vraag en zal pas volgend jaar duidelijk worden. Veel is ook afhankelijk van Renault aangezien ik Max dit weekend nog heb horen zeggen dat ze nog steeds zo'n 50pk te kort komen op Mercedes.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14quote:Op maandag 14 november 2016 22:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaaf stuk!
Maar zij hebben het ook al over 'waardoor hij terug ging naar plaats 14'?
Ze kijken alleen op start/finish, niet waar iemand tijdens een ronde ligt en dat was echt plek zestien. Dat de lijstjes veertien aangeven klopt ook wel, want de safety car ging naar binnen, waarna Alonso ging grasmaaien. Dat was al een plekje en direct na de overtakeline had Max er ook al eentje te pakken, dus P14.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
In de tekst staat 16.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
Daar staat (nu?) ook 16. Zie ook post 85 dit topic en dan die onderste foto. Krijg het mobiel ff niet voor elkaar. Hij lag gedurende heel korte tijd volgens mij toch ook echt 16e.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
Hij kwam terug op P16 na z'n bandenwissel.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar staat (nu?) ook 16. Zie ook post 85 dit topic en dan die onderste foto. Krijg het mobiel ff niet voor elkaar. Hij lag gedurende heel korte tijd volgens mij toch ook echt 16e.
(Maar het blijft legendarisch, ook al blijkt het toch 14).
Rosberg? Wat heeft hij gedaan dan behalve zn rondjes rijden en hopen dat hamiltons auto het begeeft.quote:Op maandag 14 november 2016 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is nog niet constant genoeg, maar na gisteren gaat hij wel omhoog op mijn lijstje.
Rosberg en Perez doen het ook prima. Alonso wilde ik ook noemen, maar de ene keer doet hij leuk mee, terwijl de McLaren de volgende race weer helemaal nergens is
F1 telt officieel per ronde. Waarschijnlijk lag hij bij de herstart op start/finish al 14de.quote:Op dinsdag 15 november 2016 01:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Hij kwam terug op P16 na z'n bandenwissel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen was 'ie vrijwel direct na herstart alweer naar 14 opgeschoven. 1 plek door de spin van Alonso en 1 plek doordat hij en GUT allebei - buiten beeld - MAG inhaalden.
[ afbeelding ]
Vlak hierna haalde hij ook GUT in en lag hij 13de. Hij lag dus langer 16de dan 14de. Het enige reden die ik kan bedenken om de eerste 2 niet mee te tellen is dat het geen individuele inhaalacties waren zoals de volgende 11. Alonso werd door het halve veld ingehaald en Magnussen ook door GUT.
Hamilton ook totaal niet in het oog gesprongen wat mij betreft hoor. Beide Mercedessen zouden voor mij iig niet in aanmerking komen voor DotY, ook al rijden ze het hele jaar stijf vooraan (wat het net zo saai maakt).quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Rosberg kan hard rijden. That´s it. Dit jaar heeft hij niks laten zien waaruit blijkt dat hij een goede coureur is. Sterker nog, elke keer dat hij het niet met hard rijden alleen kon redden, faalde hij, en hard. Hij kan niet inhalen en niet verdedigen. Slappe zak.
Rosberg wordt ook alleen maar kampioen omdat Hamilton pech heeft gehad, niet meer, niet minder. Als Mercedes echt ballen heeft, dan zetten ze een coureur naast Hamilton die echt gelijkwaardig is, en niet een waterdrager die alleen kampioen wordt als Hamilton zwaar faalt door de omstandigheden.quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:56 schreef XL het volgende:
Ik vind wel dat je Rosberg meer kwalijk kan nemen dan Hamilton. Rosberg laat zich namelijk inhalen door mindere auto's of raakt verstrikt in verkeer. Hamilton heeft dat dit jaar veel minder.
En met die andere coureur naast Hamilton bedoel je vast Max. Dat zie ik ook wel zitten.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Rosberg wordt ook alleen maar kampioen omdat Hamilton pech heeft gehad, niet meer, niet minder. Als Mercedes echt ballen heeft, dan zetten ze een coureur naast Hamilton die echt gelijkwaardig is, en niet een waterdrager die alleen kampioen wordt als Hamilton zwaar faalt door de omstandigheden.
Hamilton is hands down de betere coureur van de twee.
VES zit prima bij RB, zeker als volgend jaar zo goed wordt als men zegt.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:56 schreef Nia het volgende:
[..]
En met die andere coureur naast Hamilton bedoel je vast Max. Dat zie ik ook wel zitten.
Zo gek is het eigenlijk niet dat hij altijd zo'n verveelde indruk maakt. Misschien is ie stiekem wel jaloers op Max, Lewis krijgt amper de kans om zulke dingen te laten zien.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je steeds strak vooraan rijdt kun je natuurlijk verder ook weinig laten zien. Hamilton heeft toch echt wel laten zien dit jaar weer een hele goede coureur te zijn. Races lang foutloos rijden, ook in de regen, topkwalificaties neerzetten. Dat het verschil met de rest zo groot is, daar kan hij verder ook niks aan doen.
Volgend jaar Lewis naar Manor?quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo gek is het eigenlijk niet dat hij altijd zo'n verveelde indruk maakt. Misschien is ie stiekem wel jaloers op Max, Lewis krijgt amper de kans om zulke dingen te laten zien.
En stiekem omdat ik Horner en Marko veel toffer vind dan Toto en co. Nonreden, vast, maar toch. Dit geeft zo'n gaaf sfeertje.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
VES zit prima bij RB, zeker als volgend jaar zo goed wordt als men zegt.
Ik niet, het is juist mooi dat een ander team eens dichtbij die mercedes komt. Als Max in een mercedes rijdt dan is het te makkelijk om te winnen.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:58 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk is RB een uitstekend team, maar dan moeten ze nog wel dat gat zien dicht te rijden. Mocht het verschil in 2017 nagenoeg hetzelfde blijven als nu, dan zie ik Max heel graag in de Mercedes rijden in 2018.
En wie zou dat dan moeten zijn? Max niet wat mij betreft. Maar verder zou ik geen coureur weten van het kaliber Hamilton.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Rosberg wordt ook alleen maar kampioen omdat Hamilton pech heeft gehad, niet meer, niet minder. Als Mercedes echt ballen heeft, dan zetten ze een coureur naast Hamilton die echt gelijkwaardig is, en niet een waterdrager die alleen kampioen wordt als Hamilton zwaar faalt door de omstandigheden.
Hamilton is hands down de betere coureur van de twee.
Helemaal mee eens. Max die steeds vooraan rijdt en op zn Rosberg's wereldkampioen wordt . Dan word ik waarschijnlijk fan van de #3 .quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:00 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik niet, het is juist mooi dat een ander team eens dichtbij die mercedes komt. Als Max in een mercedes rijdt dan is het te makkelijk om te winnen.
Liever een beetje vechten en laten zien wat je waard bent dan een beetje cruisen, imho. Kijk ook naar vorige race. De camera's waren maar 5% van de tijd op de Mercs gericht, en ROS kwam alleen in beeld toen hij in de buurt van Max reedquote:Op dinsdag 15 november 2016 09:58 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk is RB een uitstekend team, maar dan moeten ze nog wel dat gat zien dicht te rijden. Mocht het verschil in 2017 nagenoeg hetzelfde blijven als nu, dan zie ik Max heel graag in de Mercedes rijden in 2018.
Lijkt me strontsaai.quote:Op dinsdag 15 november 2016 09:58 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk is RB een uitstekend team, maar dan moeten ze nog wel dat gat zien dicht te rijden. Mocht het verschil in 2017 nagenoeg hetzelfde blijven als nu, dan zie ik Max heel graag in de Mercedes rijden in 2018.
Mercedes is dan ook een klinisch team, net zoals McLarenquote:Op dinsdag 15 november 2016 09:59 schreef Greys het volgende:
[..]
En stiekem omdat ik Horner en Marko veel toffer vind dan Toto en co. Nonreden, vast, maar toch. Dit geeft zo'n gaaf sfeertje.
McLaren is volgens mij met de jaren wel ietsje losser geworden.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mercedes is dan ook een klinisch team, net zoals McLaren
Misschien wordt het ook wel een stuk saaier wanneer Max echt voor het kampioenschap gaat. Des te blijer moeten we zijn met deze geweldige beginjaren.quote:
De familie verstappen doet dat erg goed, was bij jos ook al zo. Verstappen.nl was toen ineens 1 van de populairste websites in NLquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:11 schreef Anne het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de mensen die voor dit seizoen nog geen enkele F1-race hebben gezien en waarschijnlijk nog nooit iets over Max hadden gehoord?
Op mijn tijdlijn op Feestboek zijn dat namelijk de mensen die er ineens het hardste over roepen, juichen en klagen. De Nederlandse supporters zijn verder wel leuk hoor, maar dat harde geroep.. terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen..
Ik moet mij buiten de races daar behoorlijk voor afsluiten geloof ik , anders ga ik schelden.
Het zijn vooral de schelders en grote bekken die me irriteren.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:11 schreef Anne het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de mensen die voor dit seizoen nog geen enkele F1-race hebben gezien en waarschijnlijk nog nooit iets over Max hadden gehoord?
Op mijn tijdlijn op Feestboek zijn dat namelijk de mensen die er ineens het hardste over roepen, juichen en klagen. De Nederlandse supporters zijn verder wel leuk hoor, maar dat harde geroep.. terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen..
Ik moet mij buiten de races daar behoorlijk voor afsluiten geloof ik , anders ga ik schelden.
Mja, dat is ook wel lastig natuurlijk, aangezien ze per race verschillenquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:11 schreef Anne het volgende:
terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen..
dat.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, dat is ook wel lastig natuurlijk, aangezien ze per race verschillen
Zelfs dat volgen ze niet, Tijn .quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, dat is ook wel lastig natuurlijk, aangezien ze per race verschillen
IN HET NEDERLANDS. Dat schijnt alleen 2015 Le Mans Winner Nico "See ya later" Hulkenberg te kunnen begrijpen buiten Max.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:19 schreef Greys het volgende:
Dat wat moblo zegt idd. Die lui die niet op FB op de RBR pagina Max kunnen feliciteren zonder Daniel af te fikken. Echt plaatsvervangende schaamte. Die begrijpen ook echt niks van teambelang enzo.
Ook daar zitten verschillendse mensen tussen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:11 schreef Anne het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de mensen die voor dit seizoen nog geen enkele F1-race hebben gezien en waarschijnlijk nog nooit iets over Max hadden gehoord?
Op mijn tijdlijn op Feestboek zijn dat namelijk de mensen die er ineens het hardste over roepen, juichen en klagen. De Nederlandse supporters zijn verder wel leuk hoor, maar dat harde geroep.. terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen..
Ik moet mij buiten de races daar behoorlijk voor afsluiten geloof ik , anders ga ik schelden.
Hé, ik ben nu ook expert op de Keirin en het schermenquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook daar zitten verschillendse mensen tussen natuurlijk
- Mensen die nooit keken en zich nu als ware experts voordoen ("Verstappen is altijd zo goed in dit en dat")
- Mensen die nooit keken en nu gewoon wel kijken
Alleen die eerste groep vind ik ietwat irritant soms, maar goed, dat is in (veel) mindere mate ook tijdens de Olympische Spelen zo
Touchéquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hé, ik ben nu ook expert op de Keirin en het schermen
Waarschijnlijk omdat hij Ier is en die komen wel sympathiek overquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:26 schreef Greys het volgende:
Ik kijk al honderdtwintig jaar F1 en weet er nog steeds geen fuck van.
Ik vond Irvine knap (whyyyy) en wist destijds niet eens van teams. Als ik maar wist in welke 'kleur auto' hij reed
Jij bent de enige ja.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:11 schreef Anne het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de mensen die voor dit seizoen nog geen enkele F1-race hebben gezien en waarschijnlijk nog nooit iets over Max hadden gehoord?
Op mijn tijdlijn op Feestboek zijn dat namelijk de mensen die er ineens het hardste over roepen, juichen en klagen. De Nederlandse supporters zijn verder wel leuk hoor, maar dat harde geroep.. terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen..
Ik moet mij buiten de races daar behoorlijk voor afsluiten geloof ik , anders ga ik schelden.
Ah, vandaar die Greyse haren.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:26 schreef Greys het volgende:
Ik kijk al honderdtwintig jaar F1 en weet er nog steeds geen fuck van.
Ik vond Irvine knap (whyyyy) en wist destijds niet eens van teams. Als ik maar wist in welke 'kleur auto' hij reed
I see what you did there....quote:
nee hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:35 schreef Nia het volgende:
Moet je nou meteen een expert zijn om een sport leuk te vinden?
Nee, je moet je alleen niet als een misplaatst arrogante tokkie gaan gedragen. Net als met alles in het leven.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:35 schreef Nia het volgende:
Moet je nou meteen een expert zijn om een sport leuk te vinden?
Haha, ik weet nog dat wij op het werk voor het eerst internet kregen (1995 of 1996 of zo). Toen waren er nog bijna geen websites, maar we zaten wel elke dat te loeren naar verstappen.nl.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:14 schreef XL het volgende:
[..]
De familie verstappen doet dat erg goed, was bij jos ook al zo. Verstappen.nl was toen ineens 1 van de populairste websites in NL
Precies. Maar doe dan dus ook niet alsof je een expert bent en je al jarenlang kijkt. Dat is mijn punt .quote:
Ik heb in de 20 jaar dat ik dit topic volg in dit forum jou eigenlijk ooit nog nooit eerder gezien.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Precies. Maar doe dan dus ook niet alsof je een expert bent en je al jarenlang kijkt. Dat is mijn punt .
Voor mijn gevoel raken de echte fans een beetje bedolven onder de hype-fans.
Dat klopt! Tenminste; ik heb vast wel eens ooit, jaren geleden, gereageerd, maar verder kom ik eigenlijk nooit in SPT en volg ik het hier ook niet op de frontpage.quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb in de 20 jaar dat ik dit topic volg in dit forum jou eigenlijk ooit nog nooit eerder gezien.
Ah, grappig. En ik begrijp je volkomen hoor!quote:Op dinsdag 15 november 2016 10:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat klopt! Tenminste; ik heb vast wel eens ooit, jaren geleden, gereageerd, maar verder kom ik eigenlijk nooit in SPT en volg ik het hier ook niet op de frontpage.
Ik had er ook een KLB-topic over kunnen openen, maar dat vond ik de irritatie dan ook weer niet waard .
Ik ben een stille F1-volger misschien irriteer ik mij daarom des te meer aan die schreeuwerds.
20 jaar kan trouwens heul niet .
Volgens mij ben ik lid geworden van FOK! toen ik de F1 ben gaan volgen. Dat was ergens in 2003, toen Button voor Honda ging rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |