Je moet dan nog wel even slim genoeg zijn om de rem te lossen en volgens mij geeft hij nog een hap gas om de achterkant terug om te zetten.quote:Op maandag 14 november 2016 19:09 schreef Floriz87 het volgende:
Overigens is die actie waarbij max zijn auto redt ook een groot gedeelte geluk: zonder die belijning had hij niet de grip gevonden om dit te doen. Anderzijds, als hij dit precies zo time-de (is dit een woord?) en juist gebruik maakte van die belijning is het razend knap.
Tuurlijk heeft hij nog veel te leren en tuurlijk zit er nog heeeeel veeeeel ruimte voor verbetering.quote:Op maandag 14 november 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.
[..]
Max heeft ook een aantal mindere races gehad dit jaar en momentjes zoals in de VS waar hij pit terwijl de call niet kwam. De race in Brazilië is er een van de buitencategorie van Max, maar dat kwam weer door de tactiek van het team. Daar zit nog veel ruimte voor verbetering.
Ditquote:Op maandag 14 november 2016 20:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij nog veel te leren en tuurlijk zit er nog heeeeel veeeeel ruimte voor verbetering.
19 jaar
in een auto die niet voor hem is gebouwd
regenrace in Brazilië
eerste GP met RBR winnen
de vele inhaalpogingen waar je ze niet verwacht
zich niet gek laten maken door gasten zoals Vettel, Lauda, Villeneuve etc.
Dit zijn voor mij redenen dat hij absoluut DoTY moet zijn. De minpunten, fouten en verbeterpunten wegen niet op tegen alle plusplunten in mijn ogen.
Het is meer de manier hoe hij door het ijs zakt als hij er wel voor moet vechten. En dat hij net zo'n jankerd is als Vettel.quote:Op maandag 14 november 2016 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.
"Nico, Max is behind you and pushing"quote:Op maandag 14 november 2016 20:45 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is meer de manier hoe hij door het ijs zakt als hij er wel voor moet vechten. En dat hij net zo'n jankerd is als Vettel.
Dat ja. En dat geheel kleurloze rondjes rijden om maar 2e te worden is ook walgelijk. Ik snap het wel, maar toch ... Als Hamilton niet een motor had opgeblazen was het nu een heel ander verhaal geweest.quote:Op maandag 14 november 2016 20:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
"Nico, Max is behind you and pushing"
"Why is he doing that???"
Fehlerhase.
https://www.youtube.com/channel/UCPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVwquote:Op maandag 14 november 2016 20:50 schreef Inbox4me het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam/Youtube (?) videocommentaren van ik meen een oudere Engelse journalist.
Vaak neemt hij zijn commentaar al op in de auto bv op weg naar het vliegveld, maar ik kom met geen mogelijkheid op zijn naam en Googlen levert ook niks op.
Iemand een idee wie ik bedoel?
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.quote:Op maandag 14 november 2016 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ja. En dat geheel kleurloze rondjes rijden om maar 2e te worden is ook walgelijk. Ik snap het wel, maar toch ... Als Hamilton niet een motor had opgeblazen was het nu een heel ander verhaal geweest.
Yes dat is hem, dank je!quote:Op maandag 14 november 2016 20:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/channel/UCPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVw
Ik vind het zo mooi dat hij iedere bocht gewoon kijkt of het kan.quote:Op maandag 14 november 2016 21:06 schreef CrashO het volgende:
Onboard van Max tijdens de move op Vettel
nee, das max, gele cam boven de luchtinlaatquote:Op maandag 14 november 2016 18:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi, met een foto van RIC erboven.
Lees even verder....quote:Op maandag 14 november 2016 21:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, das max, gele cam boven de luchtinlaat
Niet uniek om van 16 naar 3 te gaan. Wèl om het te doen op deze zeiknatte baan (de rest had moeite op de baan te blijven) en binnen slechts 14 laps.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Combinatie van de opmars van P16 naar P3, het beheersen van de weersomstandigheden, het kundig inhalen van het halve veld en de stuurmanskunsten. Zie bijv de inhaalmanoeuvre op Rosberg waarbij hij buitenom, half driftend de Mercedes inhaalt. Briljante controle over de wagen.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Rosberg rijdt heel berekend, niet meer risico lopen dan nodig is. Net zoals Alonso deed in zijn Renault jaren.quote:Op maandag 14 november 2016 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.
Ik kan echt niet wachten op volgend seizoen, dan brengt Max het gevecht nog verder naar voren en gaan we zien wie er echt kunnen sturen
Dit gebeurt wel eens vaker. Schumacher heeft wel eens races gewonnen vanaf de laatste positie bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Drxx het volgende:
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden.
Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo?
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?quote:Op maandag 14 november 2016 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mooie inhoudelijke reactie
Nu heb je natuurlijk weinig te melden, dus snap ik het ook wel weer.
Jij leest met je lippen?quote:Op maandag 14 november 2016 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?
Ik heb gereageerd op het stukje wat ik wel serieus heb genomenquote:Op maandag 14 november 2016 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt?
Rosberg hoefde in de laatste races ook niet meer te doen dan enkel 2de te worden natuurlijk (en in Abu Dhabi is zelfs plek 3 genoeg), dan kan ik me voorstellen dat je geen onnodige risico's gaat nemen, zeker niet als dat sowieso al veel minder in je rijstijl zit dan bij Hamilton of andere coureurs.quote:Op maandag 14 november 2016 20:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg.
Ik kan echt niet wachten op volgend seizoen, dan brengt Max het gevecht nog verder naar voren en gaan we zien wie er echt kunnen sturen
Volgens mij is daar nog niks zinnigs over te zeggen. Waar ik op hoop is dat Max zich bijzonder snel aan de verhoogde grip kan aanpassen om zeker in het begin van het seizoen een verschil te kunnen maken.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Nieuwe regels zouden in het voordeel moeten zijn van Red Bull, maar Newey heeft het in het verleden ook al regelmatig kutauto's afgeleverd.. Is vrij lastig te voorspellen in ieder gevalquote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Als Renault een stuk betere motor aflevert dan die koffiezetter van nu dan gaat Red Bull serieus meedoen om de prijzen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Precies. Als je wil winnen, dan rijd je daar ook naar.quote:Op maandag 14 november 2016 22:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg hoefde in de laatste races ook niet meer te doen dan enkel 2de te worden natuurlijk (en in Abu Dhabi is zelfs plek 3 genoeg), dan kan ik me voorstellen dat je geen onnodige risico's gaat nemen, zeker niet als dat sowieso al veel minder in je rijstijl zit dan bij Hamilton of andere coureurs.
Al wordt het anders als hij straks met een kapotte auto langs de kant staat over 2 weken en hij misschien toch even nadenkt over de laatste races
Gaaf stuk!quote:Op maandag 14 november 2016 22:45 schreef motorbloempje het volgende:
The Guardian:
https://www.theguardian.c(...)lipe-massa?CMP=fb_gu
Volgend jaar zijn er nieuwe ontwerp regels (formule) en daardoor krijgen de auto's meer mechanische grip door o.a. de bredere banden, en ook aanzienlijk meer downforce dan dit jaar. Vooral het downforce verhaal is waar Redbull heel veel kennis en expertise in heeft. Veel mensen verwachten daarom dat RB grote stappen kan zetten volgend jaar. Maar of het echt zo uitpakt blijft de vraag en zal pas volgend jaar duidelijk worden. Veel is ook afhankelijk van Renault aangezien ik Max dit weekend nog heb horen zeggen dat ze nog steeds zo'n 50pk te kort komen op Mercedes.quote:Op maandag 14 november 2016 22:18 schreef Slaro het volgende:
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen?
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14quote:Op maandag 14 november 2016 22:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Gaaf stuk!
Maar zij hebben het ook al over 'waardoor hij terug ging naar plaats 14'?
Ze kijken alleen op start/finish, niet waar iemand tijdens een ronde ligt en dat was echt plek zestien. Dat de lijstjes veertien aangeven klopt ook wel, want de safety car ging naar binnen, waarna Alonso ging grasmaaien. Dat was al een plekje en direct na de overtakeline had Max er ook al eentje te pakken, dus P14.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
In de tekst staat 16.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
Daar staat (nu?) ook 16. Zie ook post 85 dit topic en dan die onderste foto. Krijg het mobiel ff niet voor elkaar. Hij lag gedurende heel korte tijd volgens mij toch ook echt 16e.quote:Op maandag 14 november 2016 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/
Hij kwam terug op P16 na z'n bandenwissel.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar staat (nu?) ook 16. Zie ook post 85 dit topic en dan die onderste foto. Krijg het mobiel ff niet voor elkaar. Hij lag gedurende heel korte tijd volgens mij toch ook echt 16e.
(Maar het blijft legendarisch, ook al blijkt het toch 14).
Rosberg? Wat heeft hij gedaan dan behalve zn rondjes rijden en hopen dat hamiltons auto het begeeft.quote:Op maandag 14 november 2016 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is nog niet constant genoeg, maar na gisteren gaat hij wel omhoog op mijn lijstje.
Rosberg en Perez doen het ook prima. Alonso wilde ik ook noemen, maar de ene keer doet hij leuk mee, terwijl de McLaren de volgende race weer helemaal nergens is
F1 telt officieel per ronde. Waarschijnlijk lag hij bij de herstart op start/finish al 14de.quote:Op dinsdag 15 november 2016 01:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Hij kwam terug op P16 na z'n bandenwissel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen was 'ie vrijwel direct na herstart alweer naar 14 opgeschoven. 1 plek door de spin van Alonso en 1 plek doordat hij en GUT allebei - buiten beeld - MAG inhaalden.
[ afbeelding ]
Vlak hierna haalde hij ook GUT in en lag hij 13de. Hij lag dus langer 16de dan 14de. Het enige reden die ik kan bedenken om de eerste 2 niet mee te tellen is dat het geen individuele inhaalacties waren zoals de volgende 11. Alonso werd door het halve veld ingehaald en Magnussen ook door GUT.
Hamilton ook totaal niet in het oog gesprongen wat mij betreft hoor. Beide Mercedessen zouden voor mij iig niet in aanmerking komen voor DotY, ook al rijden ze het hele jaar stijf vooraan (wat het net zo saai maakt).quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Rosberg kan hard rijden. That´s it. Dit jaar heeft hij niks laten zien waaruit blijkt dat hij een goede coureur is. Sterker nog, elke keer dat hij het niet met hard rijden alleen kon redden, faalde hij, en hard. Hij kan niet inhalen en niet verdedigen. Slappe zak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |