abonnement Unibet Coolblue
pi_163827823


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163827868
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Mensen gaan ook totaal niet voor de Turkse cultuur maar voor een relatief goedkoop en luxe all in formule daar.
En daarom vind ik dat ik hun mag verwijten een dictatoriaal regime te steunen. Genoeg alternatieven om elders lekker van de zon te genieten.

Kijk, als je de Bosporus van dichtbij wil zien, of wil genieten van hoe mooi Istanbul is, dan vind ik het nog te rechtvaardigen dat je daarvoor naar Turkije gaat. Ergens anders heb je dat namelijk niet. Maar als het alleen om die all-in formules gaat, dan heb je daar wat mij betreft niet zoveel meer te zoeken, gezien de richting die dat land op gaat.
pi_163827889
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat een kansloze bron is dit zeg.. na de eerste alinea stopte ik al met lezen
Jammer, want als je verder zou lezen zou je zien waarom de richting die Turkije nu opgaat heel erg eng is.
pi_163827910
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En daarom vind ik dat ik hun mag verwijten een dictatoriaal regime te steunen. Genoeg alternatieven om elders lekker van de zon te genieten.

Kijk, als je de Bosporus van dichtbij wil zien, of wil genieten van hoe mooi Istanbul is, dan vind ik het nog te rechtvaardigen dat je daarvoor naar Turkije gaat. Ergens anders heb je dat namelijk niet. Maar als het alleen om die all-in formules gaat, dan heb je daar wat mij betreft niet zoveel meer te zoeken, gezien de richting die dat land op gaat.
de uitbaters van al die all-in formules zijn anti-Erdogan burgers volgens mij.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163827947
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jammer, want als je verder zou lezen zou je zien waarom de richting die Turkije nu opgaat heel erg eng is.
een kansloze bron serieus nemen :+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163827974
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

de uitbaters van al die all-in formules zijn anti-Erdogan burgers volgens mij.
zou best kunnen. de helft van het land draagt hem op handen en de helft van het land kost hem uit :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163827991
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

een kansloze bron serieus nemen :+
Mwoah, ik vond het een best aardig artikel.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:39:14 #8
8781 crew  Frutsel
pi_163828000
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

zou best kunnen. de helft van het land draagt hem op handen en de helft van het land kost hem uit :s)
Kost hem nog wel...

Anyway, laten we de titel aub gewoon neutraal houden
pi_163828001
Nou, laat die bewijzen maar komen dan:
quote:
Turkey has documents detailing failed coup attempt, prime minister says

ANKARA, July 18 (Reuters) - Turkey has documents detailing the responsible parties of the failed coup attempt that tried to topple the government over the weekend, Prime Minister Binali Yildirim said on Monday.

The coup plotters had detailed plans on who would take ministerial posts and who would act as the head of martial law, Yildirim said in comments after a cabinet meeting.

He also said that investigations were still underway and detentions within security forces continue. (Reporting by Ercan Gurses and Humeyra Pamuk; Writing by David Dolan)
http://news.trust.org/item/20160718110018-39eez/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163828010
Ik ga lekker op vakantie naar Turkije. *O* Party Hardy
pi_163828075
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kost hem nog wel...

Anyway, laten we de titel aub gewoon neutraal houden
waarom zou een TT "Neutraal" moeten staan tegen over een coup dat een gekozen regering omver wilde werpen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:43:29 #12
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163828097
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:39 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ga lekker op vakantie naar Turkije. *O* Party Hardy
Hopelijk kom je nog terug... Mij niet gezien daar.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:43:57 #13
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163828111
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:39 schreef Montagui het volgende:
Nou, laat die bewijzen maar komen dan:

[..]

http://news.trust.org/item/20160718110018-39eez/
WikiLeaks ook volgens deze Turkse bron.

100 duizend documenten to be released

http://ozgurgundem1.com/h(...)kuman-yayinlayacagiz
  maandag 18 juli 2016 @ 13:44:27 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163828127
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jammer, want als je verder zou lezen zou je zien waarom de richting die Turkije nu opgaat heel erg eng is.
hoezo eng? Denk je dat Turkije de wereld meesleept in hun problemen? denk het niet!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163828159
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom zou een TT "Neutraal" moeten staan tegen over een coup dat een gekozen regering omver wilde werpen?
Omdat ook een democratisch gekozen regering afscheid kan nemen van de democratische waarden van een land, waardoor de democratisch gekozen regering veranderd in een dictatoriaal bewind.
pi_163828161
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mwoah, ik vond het een best aardig artikel.
als je een objectieve bril op had kwam je niet verder dan de tweede regel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163828163
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:44 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hoezo eng? Denk je dat Turkije de wereld meesleept in hun problemen? denk het niet!
Dat niet, maar ik vind het eng voor de normale, seculiere en vrije Turken die daar leven. Om geconfronteerd te worden met dat je vrijheden worden afgenomen en je in een dictatuur gestort wordt.

Dat zou ik zelf niet mee willen maken.
pi_163828182
Erdohond was toch beste vriendjes met Gulen?
  maandag 18 juli 2016 @ 13:46:40 #19
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163828189
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:44 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hoezo eng? Denk je dat Turkije de wereld meesleept in hun problemen? denk het niet!
Nou, ik denk het wel er waren al problemen vrijdagnacht in Rdam. exodus straks, enz enz. Inkomsten van toerisme gaat straks ook tegenvallen, kortom crisis, begin van het eind.
pi_163828193
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je een objectieve bril op had kwam je niet verder dan de tweede regel
De derde zin duidt de tweede zin meer dan prima, wat mij betreft.
pi_163828205
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:45 schreef maan_man het volgende:

[..]

Omdat ook een democratisch gekozen regering afscheid kan nemen van de democratische waarden van een land, waardoor de democratisch gekozen regering veranderd in een dictatoriaal bewind.
en een niet gekozen clubje officieren uit het leger, die de toco overneemt en de wensen van het halve turkse electoraat aan de kans schuift is een betere optie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:47:15 #22
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163828206
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat niet, maar ik vind het eng voor de normale, seculiere en vrije Turken die daar leven. Om geconfronteerd te worden met dat je vrijheden worden afgenomen en je in een dictatuur gestort wordt.

Dat zou ik zelf niet mee willen maken.
Het enige waar ik mogelijk nog bang voor zou kunnen zijn is een nieuwe exodus.
Als dat gebeurd ben ik de eerste die uit Europa gaat.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 18 juli 2016 @ 13:47:32 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163828215
Is de Staatsgreep al opgeëist?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163828227
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is de Staatsgreep al opgeëist?
isis heeft het weer opgeeist net als met Nice
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:48:23 #25
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163828237
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:44 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hoezo eng? Denk je dat Turkije de wereld meesleept in hun problemen? denk het niet!
Nou ja, als voor en tegenstanders die woonachtend zijn binnen de EU kan dat nog wel problemen gaan geven. En in Duitsland wonen behoorlijk veel Turken. Daar zou de spanning nog wel eens kunnen oplopen. Vergeet niet dat Erdogan oproept om al zijn politieke tegenstanders wereldwijd aan te greven. Het is een bizarre ontwikkeling. Dankzij soical media.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 18 juli 2016 @ 13:49:21 #26
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163828254
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is de Staatsgreep al opgeëist?
pi_163828257
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

en een niet gekozen clubje officieren uit het leger, die de toco overneemt en de wensen van het halve turkse electoraat aan de kans schuift is een betere optie?
Dit niet gekozen clubje heeft gewoon de grondwettelijke en historische taak om de seculiere staat te verdedigen.
pi_163828267
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nou, die vriendjes met Rusland zit er echt niet in. De excuses van Erdogan gaan niet leiden tot een hechte vriendschap. Dat was meer een schoorvoetend toegeven van gemaakte fouten om nog wat van je toeristenindustrie te redden als de Russen niet meer op vakantie komen.

Erdogan heeft grotere plannen met Turkije. Zal me niks verbazen als hij termen als het Ottomaanse Rijk weer gaat introduceren.
Je onderschat een beetje hoe geopolitieke spelletjes werken. :P
Rusland springt er echt meteen in als Turkije uit de Navo wordt gegooid. Zo'n strategische ligging laten ze absoluut niet schieten als de kans zich eindelijk voor doet na 65 jaar.

Kijk maar eens hoe ver ze zijn gegaan om hun marinebasis in Latakia (in Syrie) en hun Zwarte Zee vloot op de Krim te behouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door HexHunter op 18-07-2016 13:55:01 ]
NEE!
  maandag 18 juli 2016 @ 13:50:21 #29
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163828275
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:46 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nou, ik denk het wel er waren al problemen vrijdagnacht in Rdam. exodus aan vluchetlingen straks, enz enz. Inkomsten van toerisme gaat straks ook tegenvallen, kortom crisis, begin van het eind.
Nee ik denk ook niet dat daar het probleem vandaan komt. Het waren maar enkele tientallen turken op dat plein. Terwijl het overgrote deel van de Turken zich kalm houden. En waarom zou je als Turk in Nederland je ook misdragen? Turken doen het hier in NL vele malen beter dan Marokkanen.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163828294
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:49 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dit niet gekozen clubje heeft gewoon de grondwettelijke en historische taak om de seculiere staat te verdedigen.
er staat niks in de grondwet dat dit rechtvaardigt...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:51:26 #31
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163828307
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

isis heeft het weer opgeeist net als met Nice
Hmmmz had deze keer al-qaida verwacht eigenlijk
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163828313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:49 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Je onderschat een beetje hoe geopolitieke spelletjes werken. :P
Rusland springt er echt meteen in als Turkije uit de Navo wordt gegooid. Zo'n strategische ligging kunnen ze echt meer dan absoluut gebruiken. Kijk maar hoe ver ze gaan om hun marinebasis in Latakia (in Syrie) en de basis van hun Zwarte Zee vloot op de Krim te behouden.
Ik begrijp heel goed dat het voor Rusland nu interessant is. Maar ik denk dat op de middellange termijn de doelen van Erdogan en Poetin niet overeenstemmen.

Gelegenheidsvrienden misschien, maar een innige samenwerking zie ik er niet van komen.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:52:09 #33
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163828328
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:49 schreef HexHunter het volgende:
Kijk maar hoe ver ze gaan om hun marinebasis in Latakia (in Syrie) en de basis van hun Zwarte Zee vloot op de Krim te behouden.
Uit de ogen van de Russen gezien totaal te begrijpen. Zitten de Russen er niet zouden de VS daar gelijk alles over nemen. Dan kunnen de Russen geen kant meer uit en zijn al hun toeganspoorten tot het MO weg. Dus de Russen laten dit niet toe.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163828329
quote:
In 1996 wilde Erdogan een verbod op alcohol. In zijn tijd als burgemeester maakte hij nooit een geheim van zijn visie op democratie: 'Democratie is als een trein. Je rijdt mee tot je op je plaats van bestemming bent gekomen en dan spring je er van af.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)re-gezicht~a3412672/
Weet niet of dit hier al gepost is, maar het maakt in ieder geval inzichtelijk hoe Erdogan er tegenaan kijk. Hij heeft de trein verlaten!
pi_163828383
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

er staat niks in de grondwet dat dit rechtvaardigt...
Goed dan staat het niet. Mijn Turks is niet goed genoeg om de grondwet te lezen. Maar over het bestaan van een historische rechtvaardiging voor het handelen zijn wij het dus eens. Mooi! ^O^
pi_163828429
het volk was gisteren avond weer op de been 8-)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:58:29 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163828463
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is de Staatsgreep al opgeëist?
Door wie, Erdogan?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163828466
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Goed dan staat het niet. Mijn Turks is niet goed genoeg om de grondwet te lezen. Maar over het bestaan van een historische rechtvaardiging voor het handelen zijn wij het dus eens. Mooi! ^O^
als we het over historische rechtvaardiging gaan beginnen. behoort erdogan een sjaria staat in te stellen, omdat ataturk een historische traditie van eeuwen de nek heeft omgedraaid, dus tja... :+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163828525
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:10:11 BREAKING: Kerry warns #Turkey’s NATO membership could be in jeopardy - @washingtonpost https://t.co/P00fOc2bAH reageer retweet
pi_163828527
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:56 schreef Slayage het volgende:
het volk was gisteren avond weer op de been 8-)

[ afbeelding ]
Je vond dit toch eng?
pi_163828557
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:39:21 MORE: We are disappointed by US requesting proof linking Gulen to coup. Is this coup not proof enough?: Turkey PM - @HasanSari7 reageer retweet
:') :') x 100000

En mensen volgen deze idioot ook werkelijk.
pi_163828567
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:58:21 TURKEY: No fly zone imposed on Istanbul, Tekirdağ, Yalova & Bursa extended until Friday 22 July - @hasavrat https://t.co/hY74rt3s2A reageer retweet


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 14:03:33 ]
pi_163828596
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:03 schreef vigen98 het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:58:21 TURKEY: No fly zone imposed on Istanbul, Tekirdağ, Yalova & Bursa extended until Friday 22 July - @hasavrat https://t.co/hY74rt3s2A reageer retweet
Heeft vast iets te maken met die 42 ( :') ) vermiste helikopters.
NEE!
  maandag 18 juli 2016 @ 14:08:16 #44
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163828671
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:02 schreef vigen98 het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:39:21 MORE: We are disappointed by US requesting proof linking Gulen to coup. Is this coup not proof enough?: Turkey PM - @HasanSari7 reageer retweet
:') :') x 100000

En mensen volgen deze idioot ook werkelijk.
Bananenrepubliek.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163828684
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je vond dit toch eng?
enge dingen kunnen ook mooi zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 14:08:52 #46
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163828685
ISIS salafisten komen uit hun hol in Turkije, zo te zien op de foto's
pi_163828720
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:08 schreef Manke het volgende:
ISIS salafisten komen uit hun hol in Turkije, zo te zien op de foto's
dit topic haalt turkije haters en anti democraten uit hun hol.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163828743
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit topic haalt turkije haters en anti democraten uit hun hol.
Democratie betekent niets meer als je mensen met andere meningen de cel in stopt, media monddood maakt. Wat voor democratie is dat?
pi_163828747
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:08 schreef Manke het volgende:
ISIS salafisten komen uit hun hol in Turkije, zo te zien op de foto's
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 14:12:54 #50
8781 crew  Frutsel
pi_163828768
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 04:33:52 ANNOUNCE: Get ready for a fight as we release 100k+ docs on #Turkey's political power structure. #TurkeyCoup #Soon https://t.co/dhJuWza4Es reageer retweet
quote:
Turks will likely be censored to prevent them reading our pending release of 100k+ docs on politics leading up to the coup. (1/3)

We ask that Turks are ready with censorship bypassing systems such as TorBrowser and uTorrent (2/3)

And that everyone else is ready to help them bypass censorship and push our links through the censorship to come. (3/3)
Wiki gooit straks de beerput verder open....
pi_163828770
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Moslimbroederschap logo, moet hij eens in Egypte gaan doen dan juicht hij wel een stuk minder (8>
  maandag 18 juli 2016 @ 14:14:14 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163828803
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit topic haalt turkije haters en anti democraten uit hun hol.
verkapte 'ja, maar jullie'
pi_163828810
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit topic haalt turkije haters en anti democraten uit hun hol.
De staatsgreep is ook niet goed te keuren. Het volk heeft nu eenmaal voor deze regering gekozen en vindt dat prima. Dat is hun goed recht. Ik vind het alleen een eng land worden, met een enge leider.

Wat ik veel erger vind, is dat er in Nederland relatief veel mensen wonen die het blijkbaar fantastisch vinden wat daar allemaal gebeurt, en hoe daar mensen monddood worden gemaakt.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:15:11 #54
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163828839
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef Frutsel het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 04:33:52 ANNOUNCE: Get ready for a fight as we release 100k+ docs on #Turkey's political power structure. #TurkeyCoup #Soon https://t.co/dhJuWza4Es reageer retweet
[..]

Wiki gooit straks de beerput verder open....
Ok mensen, als de zooi gereleased wordt zo snel mogelijk mirrors maken. Er zal met man en macht geDDoS't gaan worden.

Flikker het op torrent websites, sla het zelf op op een USB schijf. Even helpen, de beerput moet los.
pi_163828876
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Democratie betekent niets meer als je mensen met andere meningen de cel in stopt, media monddood maakt. Wat voor democratie is dat?
liever een gekozen dictatuur dan een niet gekozen dictatuur.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163828884
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef Frutsel het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 04:33:52 ANNOUNCE: Get ready for a fight as we release 100k+ docs on #Turkey's political power structure. #TurkeyCoup #Soon https://t.co/dhJuWza4Es reageer retweet
[..]

Wiki gooit straks de beerput verder open....
Ow yeahhjj _O_
pi_163828888
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

liever een gekozen dictatuur dan een niet gekozen dictatuur.
Waarom denk je dat er alleen die 2 keuzes zijn? Denk je echt dat als Erdogan er niet is dat er niemand zijn plek kan innemen?
pi_163828894
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:r
pi_163828917
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:12 schreef Frutsel het volgende:
wikileaks twitterde op maandag 18-07-2016 om 04:33:52 ANNOUNCE: Get ready for a fight as we release 100k+ docs on #Turkey's political power structure. #TurkeyCoup #Soon https://t.co/dhJuWza4Es reageer retweet
[..]

Wiki gooit straks de beerput verder open....
ik kijk uit naar de docs.

mooi om te zien overigens dat mensen hun oordelen klaar hebben staan over wat erin staat nog voordat de eerste document te hebben gelezen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163828940
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

liever een gekozen dictatuur dan een niet gekozen dictatuur.
Volgens mij is de dictator niet gekozen, maar is de democratische leider langzaam veranderd in een dictator. En ik vraag mij af of dat in het verkiezingsprogramma staat waarop de mensen hebben gekozen.
pi_163828942
Ben benieuwd of er wat in staat wat we nog niet wisten. Dat Erdogan een dictator en leugenaar is weten we allemaal al.
pi_163828962
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kijk uit naar de docs.

mooi om te zien overigens dat mensen hun oordelen klaar hebben staan over wat erin staat nog voordat de eerste document te hebben gelezen
Wat denk je dan? Dat ze lovende woorden gaan hebben? Dit heeft Wikileaks zelf bij het bericht gezet.

pi_163828968
NOS twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:02:04 EU-commissaris Johannes Hahn vindt het verdacht dat er zo snel zo veel mensen in Turkije van hun plek zijn gehaald: https://t.co/0m5zI5mjF2 reageer retweet
pi_163828974
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

liever een gekozen dictatuur dan een niet gekozen dictatuur.
Er is nog nooit gekozen voor een dictatuur. Democratisch gekozen leiders die dictator worden, worden dat altijd later. Die gebruiken democratie voor zolang het ze uitkomt, en daarna gaat het de prullenbak in.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:20:31 #65
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163828977
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

liever een gekozen dictatuur dan een niet gekozen dictatuur.
zoals hitler, milosevic, chavez, assad, saddam e.v.a?
pi_163828978
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:20 schreef Infection het volgende:
NOS twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:02:04 EU-commissaris Johannes Hahn vindt het verdacht dat er zo snel zo veel mensen in Turkije van hun plek zijn gehaald: https://t.co/0m5zI5mjF2 reageer retweet
Goh wordt er ook eentje wakker :') Dit zaakje stinkt.
pi_163828991
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Goh wordt er ook eentje wakker :') Dit zaakje stinkt.
Dit ja. Alleen laat ik mij er verder niet over uit, want het kostte mij afgelopen week al een ban voor een paar uur.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:21:43 #68
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829003
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit ja. Alleen laat ik mij er verder niet over uit, want het kostte mij afgelopen week al een ban voor een paar uur.
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829012
michaelh992 twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:15:08 Picture of one of the entrances to the Parliament in #Ankara, buses blocking it #Turkey https://t.co/lh8W6D6Ew4 reageer retweet
  maandag 18 juli 2016 @ 14:22:37 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163829020
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:20 schreef Infection het volgende:
NOS twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:02:04 EU-commissaris Johannes Hahn vindt het verdacht dat er zo snel zo veel mensen in Turkije van hun plek zijn gehaald: https://t.co/0m5zI5mjF2 reageer retweet
Bijna alsof dat het hele plan was.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163829033
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bijna alsof dat het hele plan was.
PAS OP STRAKS WORDT JE VERBANNEN!!!!111!! WE MOGEN DIT NIET ZEGGEN, SNEL NAAR BNW!!
  maandag 18 juli 2016 @ 14:23:32 #72
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829041
Zodra WikiLeaks die documenten online gooit zal het internetverkeer in Turkije wel weer worden gelimiteerd.
pi_163829057
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:23 schreef ChrisCarter het volgende:
Zodra WikiLeaks die documenten online gooit zal het internetverkeer in Turkije wel weer worden gelimiteerd.
Mag hopen dat WikiLeaks een goede DDOS-protection heeft. Turken zijn nogal van het platgooien van van alles en nog wat.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:24:19 #74
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163829060
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bijna alsof dat het hele plan was.
Is het ook, grote opruiming in Turkije
pi_163829069
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De staatsgreep is ook niet goed te keuren. Het volk heeft nu eenmaal voor deze regering gekozen en vindt dat prima. Dat is hun goed recht.
dat is fijn om te lezen dat je daar zo in staat. niet iedereen deelt die mening met jou, als ik kijk naar de junta adepten hier

quote:
Ik vind het alleen een eng land worden, met een enge leider.
dat kan je vinden de helft en daar sta jij niet alleen in , de helft van de turken dragen hem op handen en de helft van de turken kotsen hem uit.

quote:
Wat ik veel erger vind, is dat er in Nederland relatief veel mensen wonen die het blijkbaar fantastisch vinden wat daar allemaal gebeurt, en hoe daar mensen monddood worden gemaakt.
dat er mensen zijn in nederland die de regering en erdo steunen betekent niet dat ze het fantastisch vinden dat mensen mond dood worden gemaakt. dat is een conclusie dat jij trekt. "relatief veel" is ook zo rekbaar als wat.

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163829087
RT_com twitterde op maandag 18-07-2016 om 14:23:17 BREAKING: Turkish parliament evacuated after attack warning – media https://t.co/vXbv77lTk2 https://t.co/m2tJrm4rDP reageer retweet
  maandag 18 juli 2016 @ 14:26:04 #77
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829104
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ik zou dat voor mijzelf nooit in mijn hoofd kunnen rijmen, die twee zaken.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:26:07 #78
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829105
Stel dat, stel dat Gülen uit eigen beweging naar Turkije vertrekt, wat dan?
Meende gisteren zoiets gelezen te hebben.
Zal dat het kruit doen ontploffen? Of de rust terug brengen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829106
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is fijn om te lezen dat je daar zo in staat. niet iedereen deelt die mening met jou, als ik kijk naar de junta adepten hier

[..]

dat kan je vinden de helft en daar sta jij niet alleen in , de helft van de turken dragen hem op handen en de helft van de turken kotsen hem uit.

[..]

dat er mensen zijn in nederland die de regering en erdo steunen betekent niet dat ze het fantastisch vinden dat mensen mond dood worden gemaakt. dat is een conclusie dat jij trekt. "relatief veel" is ook zo rekbaar als wat.

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Waarom stem je dan nog op hem als je weet dat hij zoiets doet?
pi_163829116
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Stel dat, stel dat Gülen uit eigen beweging naar Turkije vertrekt, wat dan?
Meende gisteren zoiets gelezen te hebben.
Zal dat het kruit doen ontploffen? Of de rust terug brengen?
Dan wordt die opgepakt.
pi_163829119
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
ik vind dat de mensen in Turkije vrijer hun mening kunnen uiten dan in NL
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163829125
Denk_NL twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:54:13 Wij steunen de oproep van onze president. Ziet U op social media berichten van voorstanders van de coup? Maak screenshots en mail ons deze! reageer retweet
:') :') :') :')
  maandag 18 juli 2016 @ 14:26:52 #83
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829127
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Stel dat, stel dat Gülen uit eigen beweging naar Turkije vertrekt, wat dan?
Meende gisteren zoiets gelezen te hebben.
Zal dat het kruit doen ontploffen? Of de rust terug brengen?
Dan wordt hij waarschijnlijk meteen opgepakt (en "per ongeluk" geexecuteerd?) en dan ontploft de bende daar.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:27:05 #84
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829136
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dan wordt die opgepakt.
Dat lijkt me evident, maar bestaat dan niet de kans tot escalatie?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:27:30 #85
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829143
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Denk_NL twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:54:13 Wij steunen de oproep van onze president. Ziet U op social media berichten van voorstanders van de coup? Maak screenshots en mail ons deze! reageer retweet
:') :') :') :')
#parodie

Ik weet alleen niet wat de officiele account van DENK moet zijn.
pi_163829144
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Denk_NL twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:54:13 Wij steunen de oproep van onze president. Ziet U op social media berichten van voorstanders van de coup? Maak screenshots en mail ons deze! reageer retweet
:') :') :') :')
Parodie account, gelukkig maar.
pi_163829156
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er alleen die 2 keuzes zijn? Denk je echt dat als Erdogan er niet is dat er niemand zijn plek kan innemen?
er zijn maar twee keuzes omdat de oppositie partijen al jaren niet in staat zijn om een eigen geluid te laten horen met nieuwe ideeen te komen. het enige wat ze doen al jaren is reactief reageren op de AKP. dat is gewoon volkomen kut voor de bevolking die daardoor geen alternatief ziet dan deze AKP regering en die is er ook simpelweg niet. atm.

de oppositie partijen moeten een alternatief bieden aan het geluid van de AKP daar zit de oplossing in.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 14:27:56 #88
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829160
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik vind dat de mensen in Turkije vrijer hun mening kunnen uiten dan in NL
Dan ben ik benieuwd naar je voorbeelden en waarom je dat vindt.
pi_163829161
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

#parodie

Ik weet alleen niet wat de officiele account van DENK moet zijn.
Deze: https://twitter.com/DenkNL
  maandag 18 juli 2016 @ 14:27:58 #90
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163829162
Is op korte termijn een grootschalige oorlog denkbaar? Kan iemand dit beargumenteren?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163829182
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef Onnoman het volgende:
Is op korte termijn een grootschalige oorlog denkbaar? Kan iemand dit beargumenteren?
Ik eigenlijk dat we daar al in zitten, alleen wordt het in fases uitgevochten.
pi_163829195
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Denk_NL twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:54:13 Wij steunen de oproep van onze president. Ziet U op social media berichten van voorstanders van de coup? Maak screenshots en mail ons deze! reageer retweet
:') :') :') :')
Ziet u op social media berichten van strafbare feiten? Maak screenshots en mail ons deze!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:29:26 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163829204
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Goh wordt er ook eentje wakker :') Dit zaakje stinkt.
Al ruim voor die gepoogde coup waren die lijsten er natuurlijk al. Die tegnestanders zijn natuurlijk al jaren een doorn in het oog van Erdogan. Dit is voor hem een uitstekende reden om die lijsten nu maar eens te gaan gebruiken. Poetin zal die lijsten ook wel hebben gemaakt. Mocht daar iets uitbreken zul je hetzelfde meemaken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163829208
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Denk_NL twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:54:13 Wij steunen de oproep van onze president. Ziet U op social media berichten van voorstanders van de coup? Maak screenshots en mail ons deze! reageer retweet
:') :') :') :')
Is neppe account :P
  maandag 18 juli 2016 @ 14:29:40 #95
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163829210
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Stel dat, stel dat Gülen uit eigen beweging naar Turkije vertrekt, wat dan?
Meende gisteren zoiets gelezen te hebben.
Zal dat het kruit doen ontploffen? Of de rust terug brengen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 18 juli 2016 @ 14:30:03 #96
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829216
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ja, das war einmal :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829220
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

dat er mensen zijn in nederland die de regering en erdo steunen betekent niet dat ze het fantastisch vinden dat mensen mond dood worden gemaakt. dat is een conclusie dat jij trekt. "relatief veel" is ook zo rekbaar als wat.

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ik heb bewust "relatief veel" gebruikt omdat ik verwacht dat in een land waar je alle vrijheid hebt om te doen en laten en te zeggen wat je wilt slechts een enkeling een leider zou steunen die verdacht veel dictatoriale trekjes vertoont. Vrijheid is een groot goed.

Ik kan begrijpen dat mensen Erdogan steunen omwille van de voorspoed die hij gebracht heeft. Maar ik vind dat opportunistisch, want er wordt nogal wat voor opgeofferd. Het doel heiligt niet de middelen.

Als hier in Nederland iemand aan de macht zou komen die alle criminaliteit op zou lossen, maar daarvoor alle criminelen standrechtelijk excecuteert, dan heb ik toch liever een land met criminaliteit. En ik heb de (blijkbaar naïeve) verwachting dat dit soort afwegingen wel door mensen die hier opgegroeid zijn gemaakt kunnen worden. De praktijk wijst anders uit, helaas.
pi_163829224
quote:
99s.gif [b]Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:[/
ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Maar zie je dan niet hoe fundamenteel dat is. Door dat toe te laten vervalt alles, want alles wordt propaganda, je kan daarna niets meer vertrouwen. Je wordt een blinde volgeling, doodeng.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163829226
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bijna alsof dat het hele plan was.
laten we dit topic idd verplaatsen naar BNW
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163829228
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

ik steun de regering in TR ik heb altijd op Erdo gestemd. ben ik met bepaalde dingen absoluut niet blij? ja zeker. een van de dingen is uiteraard het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Waarom stem je in vredesnaam op iemand die voor het inperken van het grootste goed wat een mens heeft, de vrijheid van meningsuiting, is?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_163829244
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

er zijn maar twee keuzes omdat de oppositie partijen al jaren niet in staat zijn om een eigen geluid te laten horen met nieuwe ideeen te komen. het enige wat ze doen al jaren is reactief reageren op de AKP. dat is gewoon volkomen kut voor de bevolking die daardoor geen alternatief ziet dan deze AKP regering en die is er ook simpelweg niet. atm.

de oppositie partijen moeten een alternatief bieden aan het geluid van de AKP daar zit de oplossing in.
Hoe zou dat nu komen? Misschien door het sluiten van kritische media, het opsluiten van andersdenkende journalisten en rechters, en protesten hard de kop indrukken.
pi_163829274
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar je voorbeelden en waarom je dat vindt.
Op sociale media en in de kranten wordt van alles gezegd tot en met het beledigen van de regering, zelfs de cartoon van die ene Duitse satiremaker verbleekt erbij als je de Turkse cartoons ziet over Erdogan en zijn ministers.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:32:55 #103
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829296
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Op sociale media en in de kranten wordt van alles gezegd tot en met het beledigen van de regering, zelfs de cartoon van die ene Duitse satiremaker verbleekt erbij als je de Turkse cartoons ziet over Erdogan en zijn ministers.
Maar waarom vervolgt hij dan actief 2000+ mensen voor "belediging" als dat allemaal wel gewoon zou mogen? Waarom worden mensen zelfs veroordeeld tot lange gevangenisstraffen terwijl het wel "zou mogen"? :)

Bovendien; ja hij kan publicatie misschien niet altijd tegenhouden maar er komt wel vrij snel actie op daarna. Dan is het effect nog steeds hetzelfde.
pi_163829347
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar waarom vervolgt hij dan actief 2000+ mensen voor "belediging" als dat allemaal wel gewoon zou mogen? Waarom worden mensen zelfs veroordeeld tot lange gevangenisstraffen terwijl het wel "zou mogen"? :)
hetzelfde als dat ik voordat ik een strafbare feit ga plegen iets negatiefs over Rutte ga publiceren als back-up mocht ik gepakt worden. En daarna huile huile ga doen over vrijheid van meningsuiting. O ja, en discriminatie natuurlijk
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163829350
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik vind dat de mensen in Turkije vrijer hun mening kunnen uiten dan in NL
Haha. Niet liegen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 18 juli 2016 @ 14:35:57 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163829353
Gelukkig is het Turkse EU lidmaatschap nu definitief van tafel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163829365
Is er wat aan de hand in Istanbul??
https://www.rt.com/news/3(...)-police-f16-erdogan/
pi_163829370
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:35 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig is het Turkse EU lidmaatschap nu definitief van tafel
Lol nee.
pi_163829394
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Lol nee.
Niks is definitief in de politiek maar de Turken komen er natuurlijk de komende jaren niet bij.
pi_163829401
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:35 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig is het Turkse EU lidmaatschap nu definitief van tafel
Mag ik hopen van wel ja. Anders is de EU al helemaal niet meer serieus te nemen en gaan er een aantal koppen rollen.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:38:05 #111
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829405
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hetzelfde als dat ik voordat ik een strafbare feit ga plegen iets negatiefs over Rutte ga publiceren als back-up mocht ik gepakt worden. En daarna huile huile ga doen over vrijheid van meningsuiting. O ja, en discriminatie natuurlijk
Ah laat maar. Ze worden berecht juist om die kritiek, niet om een ander strafbaar feit. Maar goed, de oogkleppen van oom erdogan worden natuurlijk wereldwijd uitgedeeld.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:38:37 #112
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163829413
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident, maar bestaat dan niet de kans tot escalatie?
Moeilijk te zeggen. Maar daarom is hij nu bezig met die zuiveringen. Aan alles is te zien dat hij geen enkele tegenstand meer zal accpeteren .Dit soort leiders worden paranoide(al zeker na die mislukte coup) en gaan over tot een dictatuur en dulden alleen nog meelopers en mensen die hij kan vertrouwen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 18 juli 2016 @ 14:40:26 #113
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829451
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:36 schreef SSJKliko het volgende:
Is er wat aan de hand in Istanbul??
https://www.rt.com/news/3(...)-police-f16-erdogan/
Dat is een paintball geweer :D
Kijk naar die "hoppers" die aan die markers zitten.

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829457
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik zou dat voor mijzelf nooit in mijn hoofd kunnen rijmen, die twee zaken.
omdat jij een beperkte kijk op de wereld. ik ben opgegroeid in twee werelden. de nederlandse en de turkse. ik kan veel dingen bij elkaar brengen waar veel turken, die alleen in een turkse maatschappij zijn opgegroeid en nederlanders die alleen maar opgegroeid zijn in een nederlandse cultuur, met hun hoofd niet met hun hoofd bij kunnen.

je kijkt op een totaal verschillende manier naar de wereld om keuzes te kunnen maken wat anderen simpelweg niet kunnen begrijpen.

de politiek stinkt en is smerig, maar is een noodzakelijk kwaad, omdat je de politiek nu eenmaal nodig hebt om te besturen of het nou een voetbal club is of een land maakt niet uit. als ik de politiek zie als een noodzakelijk kwaad, heb ik dus de keuze om te kiezen tussen verschillende kwaden en in de turkse situatie, zijn er 4 smaakjes atm, de AKP/Erdo, een partij die uit de roots van het land komen (erdo is gewoon een straatschoffie bv.), extreem rechts turks, waar ik niks me eheb, koerdische nationalisten waar ik niks mee heb en de CHP een partij dat sinds de stichting van de republiek het volk een systeem door de strot heeft geduwd waar het volk niet voor heeft gekozen en tot op heden nog steeds elitair en neerbuigend gedraagt naar de bevolking toe.

je begrijpt dat de keuze makkelijk is, als je al kan spreken van een keuze.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163829459
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ah laat maar. Ze worden berecht juist om die kritiek, niet om een ander strafbaar feit. Maar goed, de oogkleppen van oom erdogan worden natuurlijk wereldwijd uitgedeeld.
kritiek of belediging
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:42:10 #116
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829498
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

kritiek of belediging
Soms is kritiek in de vorm van "belediging" (satire) nodig.

Dat toont juist aan dat, als het lijdend voorwerp er niet tegen kan, die satire hard nodig is.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:42:25 #117
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829503
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat jij een beperkte kijk op de wereld. ik ben opgegroeid in twee werelden. de nederlandse en de turkse. ik kan veel dingen bij elkaar brengen waar veel turken, die alleen in een turkse maatschappij zijn opgegroeid en nederlanders die alleen maar opgegroeid zijn in een nederlandse cultuur, met hun hoofd niet met hun hoofd bij kunnen.

je kijkt op een totaal verschillende manier naar de wereld om keuzes te kunnen maken wat anderen simpelweg niet kunnen begrijpen.

de politiek stinkt en is smerig, maar is een noodzakelijk kwaad, omdat je de politiek nu eenmaal nodig hebt om te besturen of het nou een voetbal club is of een land maakt niet uit. als ik de politiek zie als een noodzakelijk kwaad, heb ik dus de keuze om te kiezen tussen verschillende kwaden en in de turkse situatie, zijn er 4 smaakjes atm, de AKP/Erdo, een partij die uit de roots van het land komen (erdo is gewoon een straatschoffie bv.), extreem rechts turks, waar ik niks me eheb, koerdische nationalisten waar ik niks mee heb en de CHP een partij dat sinds de stichting van de republiek het volk een systeem door de strot heeft geduwd waar het volk niet voor heeft gekozen en tot op heden nog steeds elitair en neerbuigend gedraagt naar de bevolking toe.

je begrijpt dat de keuze makkelijk is, als je al kan spreken van een keuze.
Je stem niet uitbrengen is ook een optie.
pi_163829543
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Soms is kritiek in de vorm van "belediging" (satire) nodig.

Dat toont juist aan dat, als het lijdend voorwerp er niet tegen kan, die satire hard nodig is.
Celstraf Kampenaar voor beledigen koning
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:44:52 #119
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829563
quote:
Dat was geen satire, dat was een doodsbedreiging.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829578
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat was geen satire, dat was een doodsbedreiging.
hij werd veroordeeld voor belediging
niet voor bedreiging
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:45:47 #121
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163829585
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat jij een beperkte kijk op de wereld. ik ben opgegroeid in twee werelden. de nederlandse en de turkse. ik kan veel dingen bij elkaar brengen waar veel turken, die alleen in een turkse maatschappij zijn opgegroeid en nederlanders die alleen maar opgegroeid zijn in een nederlandse cultuur, met hun hoofd niet met hun hoofd bij kunnen.

je kijkt op een totaal verschillende manier naar de wereld om keuzes te kunnen maken wat anderen simpelweg niet kunnen begrijpen.

de politiek stinkt en is smerig, maar is een noodzakelijk kwaad, omdat je de politiek nu eenmaal nodig hebt om te besturen of het nou een voetbal club is of een land maakt niet uit. als ik de politiek zie als een noodzakelijk kwaad, heb ik dus de keuze om te kiezen tussen verschillende kwaden en in de turkse situatie, zijn er 4 smaakjes atm, de AKP/Erdo, een partij die uit de roots van het land komen (erdo is gewoon een straatschoffie bv.), extreem rechts turks, waar ik niks me eheb, koerdische nationalisten waar ik niks mee heb en de CHP een partij dat sinds de stichting van de republiek het volk een systeem door de strot heeft geduwd waar het volk niet voor heeft gekozen en tot op heden nog steeds elitair en neerbuigend gedraagt naar de bevolking toe.

je begrijpt dat de keuze makkelijk is, als je al kan spreken van een keuze.
bedoel je met extreem rechts de seculieren en/of kemalisten?
Grijze wolf bijvoorbeeld?
pi_163829685
Misschien wordt de doodstraf weer ingevoerd omdat het volk(meerendeel) dat wil. :Y
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:50:18 #123
248325 Schieganger
Be Awesome®
pi_163829694
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hij werd veroordeeld voor belediging
niet voor bedreiging
is ook een achterlijke veroordeling.
  maandag 18 juli 2016 @ 14:51:16 #124
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829721
quote:
1 vs 2000

Wil je die discussie echt aangaan? ;)

http://nos.nl/artikel/209(...)ediging-erdogan.html

Bovendien hem als IS-gevangene afbeelden die onthoofd gaat worden... dat is wel ff andere koek :)
  maandag 18 juli 2016 @ 14:51:20 #125
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163829726
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hij werd veroordeeld voor belediging
niet voor bedreiging
Ja :')
quote:
Ook plaatste hij een bewerkte foto van een executie waarbij het hoofd van één van de slachtoffers was verwisseld voor dat van de koning.
quote:
Op zijn Facebookpagina noemde hij het staatshoofd een moordenaar, verkrachter en dief.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163829729
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien wordt de doodstraf weer ingevoerd omdat het volk(meerendeel) dat wil. :Y
Ik heb toch ergens het idee dat ze daar geen referendum voor uit gaan schrijven.
pi_163829786
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien wordt de doodstraf weer ingevoerd omdat het volk(meerendeel) dat wil. :Y
Dan is het een achterlijk volk.
pi_163829793
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb toch ergens het idee dat ze daar geen referendum voor uit gaan schrijven.
waarom niet? iedereen weet wat de uitslag van referendum zal worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163829837
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
  maandag 18 juli 2016 @ 14:55:12 #130
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163829841
Ik hoop wel dat het animatieprogramma van het Miracle Resort nog gewoon doorgaat.
pi_163829846
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan is het een achterlijk volk.
zoals de VS bedoel je
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163829852
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
Omdat dit politiek correct is :{
  maandag 18 juli 2016 @ 14:55:37 #133
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829856
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
Omdat erdopannekoek anders al die vluchtelingen onze kant op stuurt alsnog.
pi_163829863
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

zoals de VS bedoel je
Degenen die daar voor zijn, wel ja.
pi_163829872
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

waarom niet? iedereen weet wat de uitslag van referendum zal worden.
Dan moet je dat dus alsnog wel toetsen. Maar ik denk dus dat dat niet zal gebeuren. En dat zou niet zo democratisch zijn.
pi_163829879
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
mocht de staatsgreep gelukt zijn, zouden ze waarschijnlijk blij zijn dat het gelukt was.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163829907
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Omdat erdopannekoek anders al die vluchtelingen onze kant op stuurt alsnog.
Dat lijkt me de enige logische reden ja. Nou, fraai is dat dan.
pi_163829909
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Misschien wordt de doodstraf weer ingevoerd omdat het volk(meerendeel) dat wil. :Y
Misschien wel, misschien niet. En als de bevolking dat wil, dan heb ik daar niet zo'n moeite mee. Maar dan moeten er wel goede randvoorwaarden zijn, zoals onafhankelijke rechters. Ook moet een straf voor iedereen gelden. Niet alleen voor politieke tegenstanders. Daarnaast kan een nieuwe straf natuurlijk nooit geleden voor misdaden die reeds zijn gepleegd. Dus geen doodstraf voor de plegers van de coupe.
pi_163829910
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan moet je dat dus alsnog wel toetsen. Maar ik denk dus dat dat niet zal gebeuren. En dat zo niet zo democratisch zijn.
Ze zijn alleen democratisch als het hen uitkomt en / of als ze die term kunnen misbruiken.
pi_163829912
Turkish parliament evacuated after attack warning

https://www.rt.com/news/3(...).V4zRjVnGIYk.twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163829917
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
Waarom zou je het wel goedkeuren? Het volk heeft zelf op deze megalomane dictator gestemd, en vindt het blijkbaar nog steeds prima met hem aan het roer.

Als mensen stupide willen zijn, moeten ze dat vooral zelf weten.
pi_163829940
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan moet je dat dus alsnog wel toetsen. Maar ik denk dus dat dat niet zal gebeuren. En dat zo niet zo democratisch zijn.
Nee hoor, meerendeel is echt voor de doodstraf en de regering zal echt geen enkele moeite hebben om dit te toetsen. Ze hoeven alleen pkk te roepen en 85% stemt yes, we can.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 18 juli 2016 @ 14:58:10 #143
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829958
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom zou je het wel goedkeuren? Het volk heeft zelf op deze megalomane dictator gestemd, en vindt het blijkbaar nog steeds prima met hem aan het roer.

Als mensen stupide willen zijn, moeten ze dat vooral zelf weten.
Dat is ook zeker waar. Het recht om voor het eigen onheil en de eigen misere te stemmen.
pi_163829971
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nee hoor, meerendeel is echt voor de doodstraf en de regering zal echt geen enkele moeite hebben om dit te toetsen. Ze hoeven alleen pkk te roepen en 85% stemt yes, we can.
Dus ze gaan een referendum uitschrijven, denk je?
  maandag 18 juli 2016 @ 14:58:37 #145
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163829973
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nee hoor, meerendeel is echt voor de doodstraf en de regering zal echt geen enkele moeite hebben om dit te toetsen. Ze hoeven alleen pkk te roepen en 85% stemt yes, we can.
Wel makkelijk, gewoon zeggen dat iemand pkk'er is, hoef je ook geen lastige rechtszaak aan te gaan.
pi_163829993
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
Zij zijn blij met het mislukken van de staatsgreep, omdat de staatsgreep is mislukt. Niemand heeft partij gekozen toen niet duidelijk was wie ging winnen. Hadden de coupeplegers gewonnen dan was men heel blij geweest met de coupe
pi_163830000
Dirk Vermeiren:

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163830012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je stem niet uitbrengen is ook een optie.
dat is het ergste wat je kan doen als je gelooft in een systeem waarin het volk vertegenwoordigd dient te worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163830033
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus ze gaan een referendum uitschrijven, denk je?
als ze dat doen weet ik zeker dat ze het gaan winnen en de doodstraf heringevoerd zal worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163830036
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:58 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is ook zeker waar. Het recht om voor het eigen onheil en de eigen misere te stemmen.
Precies. Wat ik treurig vind aan deze staatsgreep is niet alleen het enorme aantal onnodige slachtoffers, maar ook dat er in Nederland dus een soort vijfde colonne ontstaan is van mensen die Erdogan op handen dragen. Ik vind dat je daarmee impliciet goedkeurt dat persvrijheid, vrijheid van internetverkeer en recht op demonstraties in worden geperkt. In een land als Nederland vind ik dat onverteerbaar.
  maandag 18 juli 2016 @ 15:00:45 #151
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163830054
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dirk Vermeiren:

[ afbeelding ]
Religieuze staatsterreur dus.
Sultanaat van erdogan, dat lijkt hem steeds meer te worden zo.
pi_163830056
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom zou je het wel goedkeuren? Het volk heeft zelf op deze megalomane dictator gestemd, en vindt het blijkbaar nog steeds prima met hem aan het roer.

Als mensen stupide willen zijn, moeten ze dat vooral zelf weten.
Maar dat wil niet zeggen dat je er als buitenstaander ook blij mee hoeft te zijn.
pi_163830082
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als ze dat doen weet ik zeker dat ze het gaan winnen en de doodstraf heringevoerd zal worden.
Ik hoop dat ze er eentje uitschrijven. Zouden ze dat niet doen, dan zouden ze zichzelf met hun democratische waarden nogal tegenspreken.

Zelf ben ik tegen de doodstraf, maar ik ben geen Turk en mijn mening doet er daarom niet zoveel toe :P
pi_163830092
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:45 schreef Manke het volgende:

[..]

bedoel je met extreem rechts de seculieren en/of kemalisten?
Grijze wolf bijvoorbeeld?
nee met extreem rechts bedoel ik de "grijze wolven" en de CHP zijn de kemalisten, maar het is wel een goed punt dat je stelt omdat de kemalisten ook vaak "extreem rechts" zijn in de zin dat het vaak racisten zijn. die nog steeds ontkennen bv dat er uberhaupt koerden bestaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163830102
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nee hoor, meerendeel is echt voor de doodstraf en de regering zal echt geen enkele moeite hebben om dit te toetsen. Ze hoeven alleen pkk te roepen en 85% stemt yes, we can.
Klopt, want het Turkse volk is niet vies van een kleine genocide. Maar als je het na afloop een genocide noemt, dan worden ze boos.
pi_163830108
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Religieuze staatsterreur dus.
Sultanaat van erdogan, dat lijkt hem steeds meer te worden zo.
Nee joh, dat valt allemaal onder "rechtvaardigheid en ontwikkeling". Waar de AKP voor staat.
pi_163830134
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat je er als buitenstaander ook blij mee hoeft te zijn.
Ik ben ook niet blij met het regime in Noord-Korea, Qatar en Uganda. Daar vind ik niet zoveel van. Ik ga er pas wat van vinden als supporters van dergelijke haatregimes hier de straat op gaan om te laten zien hoe fantastisch ze het vinden.
pi_163830153
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben ook niet blij met het regime in Noord-Korea, Qatar en Uganda. Daar vind ik niet zoveel van. Ik ga er pas wat van vinden als supporters van dergelijke haatregimes hier de straat op gaan om te laten zien hoe fantastisch ze het vinden.
Ja, en dat doen ze toch?
pi_163830159
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dirk Vermeiren:

[ afbeelding ]
Vreselijk dit!
pi_163830167
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Europese regeringsleiders met Merkel voorop en natuurlijk onze Bert Koenders niet te vergeten, blij zijn dat de staatsgreep mislukt is?
Ieder normaal denkend mens zou blij zijn dat de coup is mislukt, maar zou de maatregelen die Erdogan vervolgens genomen heeft veroordelen. Maar zo'n genuanceerd standpunt is voor veel mensen te hoog gegrepen. De meeste Turken en regeringsleiders zijn pro of anti, geen spoor van onpartijdigheid en nuance.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_163830170
Couppoging leidt weer tot spanningen in Rotterdam

In Rotterdam zijn opnieuw spanningen geweest tussen aanhangers van de Turkse president Erdogan en journalisten. Verslaggevers kregen te maken met woede en agressie. Enkelen zijn door de Erdogan-aanhangers bedreigd.

Het incident speelde zich af bij een gebouw van de Stichting Nida. Die heeft banden met de Gülen-beweging, die door Erdogan verantwoordelijk wordt gehouden voor de couppoging van vrijdag. Enkele tientallen Erdogan-aanhangers kwamen vanavond bij de stichting verhaal halen. De groepen hebben uiteindelijk onder politiebegeleiding met elkaar gesproken.

Consulaat
In Rotterdam gingen meteen na de mislukte staatsgreep van vrijdag al Turkse Nederlanders de straat op om Erdogan hun steun uit te spreken. Bij die betoging, voor het Turkse consulaat, was er ook een grimmige sfeer en agressie jegens journalisten.

Afgelopen nacht sneuvelden ruiten van panden van de Stichting Nida. Burgemeester Aboutaleb heeft de Turkse gemeenschap opgeroepen tot kalmte.
http://nos.nl/artikel/211(...)en-in-rotterdam.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163830187
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, en dat doen ze toch?
Precies, daarom vind ik dat ook een nare ontwikkeling in ons eigen land. Dat er zoveel fervente supporters van een dictator zijn. Dat zegt iets over wat ze van onze verworvenheden vinden. Dat je hier alles mag zeggen en alles mag zijn wat je zelf wilt. Dat vinden deze mensen blijkbaar niet zo belangrijk. Dat stoort me, want ik moet wel het land met ze delen.
  maandag 18 juli 2016 @ 15:10:45 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163830329
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163830368
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Precies. Wat ik treurig vind aan deze staatsgreep is niet alleen het enorme aantal onnodige slachtoffers, maar ook dat er in Nederland dus een soort vijfde colonne ontstaan is van mensen die Erdogan op handen dragen. Ik vind dat je daarmee impliciet goedkeurt dat persvrijheid, vrijheid van internetverkeer en recht op demonstraties in worden geperkt. In een land als Nederland vind ik dat onverteerbaar.
In België zijn gebouwen van de Gülen gemeenschap aangevallen; als dat bllijft duren moeten zulke mensen uitgezet worden, eens zien of ze het leven onder hun geliefde president beter vinden. Denk dat daar wel een politieke meerderheid voor te vinden is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163830405
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dirk Vermeiren:

[ afbeelding ]
"Nonstop moesten ze luisteren naar de 'sala', een gebed voor tijdens begrafenissen, maar dat in vredestijd een oproep tot de Heilige oorlog is".

:'). Mocht je mijn emo.gif niet begrijpen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Salat_(islam).

Ook die verwijzing naar de Tahrir-plein is lekker dubieus. In Egypte was dat tegen de regering (en slachtoffers vielen na botsing tussen demonstranten en regering/politie), in Turkije is men op de straat vóór de regering. In Turkije is het niet demonstranten vs. regering, maar demonstranten vs. coupplegers.

Vreselijk natuurlijk als de rest waar is, maar het is een gekleurd bericht. En "Pokemon-coup", srsly?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 15:17:51 ]
  maandag 18 juli 2016 @ 15:19:52 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163830539
http://www.dw.com/de/erdo(...)schland/a-14877798-0
http://www.deutsch-tuerki(...)merkel-horen-wollen/

Wat oude artikels, maar vergeet niet dat in Duitsland veel aanhangers van Erdogan zitten. Hij is jaren bezig geweest de Duitse Turk te overtuigen dat hij de perfecte leider is. Toespraken door geheel Duitsland voor een grote massa, Van Berlin tot Düsseldorf.

Waar in Nederland de Turk in de minderheid is tov de Marokkaan is dat in Duitsland precies andersom.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163830672
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dirk Vermeiren:

[ afbeelding ]
:r :r :r :r
  maandag 18 juli 2016 @ 15:27:45 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163830706
Turkije is dus nu gewoon gedoemd. Streng islamitisch aan het worden, definitief. Ataturk draait zich om.
Zonde. Het enige islamitische land waar je een beetje het gevoel bij had dat het toch wel ok was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163830746
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:59 schreef StaceySinger het volgende:
Dirk Vermeiren:

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Turkije is het modelland voor de Islamitische wereld, maar betekent dat dat Turkije niet nog veel zaken kan verbeteren? Natuurlijk niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163830801
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]

De Turkse gemeenschap in Nederland is ook niet de slimste. Aziaten zijn veel intelligenter.
De Turken in Duitsland zijn over het algemeen iets slimmer, ben daar wel eens een hoopopgeleide liberale Turk tegengekomen. Die had wel een eigen mening, heel anders dan die tokkie turken in Nederland.
Ik ben ook nooit een Nederlander tegengekomen met eigen mening. Het is altijd een mening uit één van de Nederlandse subculturen :{w Dus ik ben het met je eens dat Nederlanders eigenlijk best wel dom zijn, omdat ze geen filosofische meesterwerken schrijven. :')

Ik geef het nu al, je bent hopeloos :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_163830887
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Het probleem in de Islamitische wereld is die kansloze drang naar steeds meer macht. Die gasten kunnen gewoon niet seculier (proberen te) zijn. Is er ooit een Islamitisch land geweest waar je zonder gevaar van eigen leven gewoon jezelf kan zijn, ongeacht huiskleur/geloof/sexuele voorkeur?

Dit draait ze vroeg of laat altijd de nek om, voorbeelden te rijk, maar ze leren het maar niet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door D.D.W. op 18-07-2016 15:46:34 ]
Why stay small, if you can grow big..
pi_163830936
Wordt er weer geschoten, of wat?
quote:
Gunfire reported in Şişli, Istanbul, Turkey; deputy mayor reportedly injured in attack on office - Haberturk, Güneş, Posta Gazetesi
http://www.haberturk.com/(...)inde-silahli-saldiri
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163830951
quote:
Treffend.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163830963
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_163830973
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:35 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het probleem in de Islamitische wereld is gewoon die kansloze drang naar steeds meer macht. Die gasten kunnen gewoon niet seculier (proberen te) zijn. Is er ooit een Islamitisch land geweest waar je zonder gevaar van eigen leven gewoon jezelf kan zijn, ongeacht huiskleur/geloof/sexuele voorkeur?

Dit draait ze gewoon vroeg of laat altijd de nek om, voorbeelden te rijk, maar ze leren het maar niet :')
Dat was dus ook de discussie die ik had met de hier alom aanbeden triggershot. Ik zeg dat er in de wereld geen voorbeeld is waar met een aanzienlijke moslim populatie er geen problemen zijn qua mensenrechten, conflicten, geweld etc etc. Dat zegt toch wat vind ik.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163830979
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

mocht de staatsgreep gelukt zijn, zouden ze waarschijnlijk blij zijn dat het gelukt was.
QFT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831190
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat was dus ook de discussie die ik had met de hier alom aanbeden triggershot. Ik zeg dat er in de wereld geen voorbeeld is waar met een aanzienlijke moslim populatie er geen problemen zijn qua mensenrechten, conflicten, geweld etc etc. Dat zegt toch wat vind ik.
Ik denk dat het neerkomt op die superioriteitsgevoel/eergevoel wat zo kenmerkend is binnen het Islamitische geloof. Te trots om te kijken en te leren van het westen, die alle fouten al gemaakt heeft en de laatste decennia pas echt stappen heeft leren maken tot het neerzetten van een stabiele en seculiere samenleving.
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 18 juli 2016 @ 15:52:28 #178
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163831207
Als je kijkt naar de aantallen gearresteerden dan is het eigenlijk best bijzonder dat de coup niet gelukt is. Zoveel zijn het er onderhand _O-
  maandag 18 juli 2016 @ 15:54:05 #179
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163831236
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:27 schreef Red_85 het volgende:
Turkije is dus nu gewoon gedoemd. Streng islamitisch aan het worden, definitief. Ataturk draait zich om.
Zonde. Het enige islamitische land waar je een beetje het gevoel bij had dat het toch wel ok was.
Terug naar de Middeleeuwen dus, wat een achterlijk geloof is het ook,
  maandag 18 juli 2016 @ 15:55:24 #180
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163831256
Ik hoor geluiden dat de burgemeester van een deel van Istanbul in zijn hoofd is geschoten vandaag?
Die man is van de oppositiepartij overigens.
  Spellchecker maandag 18 juli 2016 @ 15:55:41 #181
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_163831262
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofd_geschoten__.html

De plaatsvervangend burgemeester van Sisli, een district van Istanbul, is zwaargewond geraakt tijdens een schietpartij waarbij hij op zijn hoofd werd geraakt.

Dat meldt persagentschap Reuters.

De burgemeester, Cemic Candas, werd in zijn kantoor in het stadhuis neergeschoten. Het is nog onduidelijk wie de dader is en hoe ernstig de burgemeester er aan toe is.

De Turkse oppositiepartij CHP is aan de macht in Sisli. Samen met de andere oppositiepartijen heeft CHP de aanval veroordeeld.
pi_163831286
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:52 schreef ChrisCarter het volgende:
Als je kijkt naar de aantallen gearresteerden dan is het eigenlijk best bijzonder dat de coup niet gelukt is. Zoveel zijn het er onderhand _O-
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:52 schreef ChrisCarter het volgende:
Als je kijkt naar de aantallen gearresteerden dan is het eigenlijk best bijzonder dat de coup niet gelukt is. Zoveel zijn het er onderhand _O-
Die Erdogek laat gewoon iedereen oppakken die hem niet aanstaat, lekker makkelijk. Het is echt frappant om de overeenkomsten te zien tussen de brand in het Reichstaggebouw in 1933 en deze mislukte coup. Ergogan is net als Hitler een fascist
pi_163831287
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:55 schreef maily het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ofd_geschoten__.html

De plaatsvervangend burgemeester van Sisli, een district van Istanbul, is zwaargewond geraakt tijdens een schietpartij waarbij hij op zijn hoofd werd geraakt.

Dat meldt persagentschap Reuters.

De burgemeester, Cemic Candas, werd in zijn kantoor in het stadhuis neergeschoten. Het is nog onduidelijk wie de dader is en hoe ernstig de burgemeester er aan toe is.

De Turkse oppositiepartij CHP is aan de macht in Sisli. Samen met de andere oppositiepartijen heeft CHP de aanval veroordeeld.
:{
pi_163831301
Wordt er nog steeds opgeroepen om de straat op te gaan?
pi_163831313
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

Die Erdogek laat gewoon iedereen oppakken die hem niet aanstaat, lekker makkelijk. Het is echt frappant om de overeenkomsten te zien tussen de brand in het Reichstaggebouw in 1933 en deze mislukte coup. Ergogan is net als Hitler een fascist
Word je nou zelf niet moe om steeds maar weer die tweede wereldoorlog er bij te halen. Iedereen snapt zo al wel wat voor mafkees Erdogan is cq dat dit ernstige trekken van een dictatuur vertoont. En lang niet alleen Adolf H.heeft dergelijke methodes toegepast.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:00:37 #186
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831346
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

Die Erdogek laat gewoon iedereen oppakken die hem niet aanstaat, lekker makkelijk. Het is echt frappant om de overeenkomsten te zien tussen de brand in het Reichstaggebouw in 1933 en deze mislukte coup. Ergogan is net als Hitler een fascist
Hij laat het volk het werk doen. De grijze wolven zullen het allemaal prima vinden. Het word zo langzamerhand erg triest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 18 juli 2016 @ 16:00:56 #187
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_163831354
Tot zover gearresteerd of aangehouden:
30 provinciale gouverneurs
47 districts-gouverneurs
8777 werknemers van het ministerie van binnenlandse zaken, waaronder politieagenten.
2745 rechters
3000+ soldaten
103 generaals en admiraals.

En nog steeds zijn er randdebielen op FOK! die daadwerkelijk denken dat Erdogan een goeie gozer is die voor democratie en vrijheid staat. Dan heb je echt het IQ van een baksteen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 18 juli 2016 @ 16:02:33 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163831392
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:27 schreef Red_85 het volgende:
Turkije is dus nu gewoon gedoemd. Streng islamitisch aan het worden, definitief. Ataturk draait zich om.
Zonde. Het enige islamitische land waar je een beetje het gevoel bij had dat het toch wel ok was.
In een land als Maleisië gaat het wel redelijk toch?
  maandag 18 juli 2016 @ 16:04:36 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831418
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Tot zover gearresteerd of aangehouden:
30 provinciale gouverneurs
47 districts-gouverneurs
8777 werknemers van het ministerie van binnenlandse zaken, waaronder politieagenten.
2745 rechters
3000+ soldaten
103 generaals en admiraals.

En nog steeds zijn er randdebielen op FOK! die daadwerkelijk denken dat Erdogan een goeie gozer is die voor democratie en vrijheid staat. Dan heb je echt het IQ van een baksteen.
Het is verbazingwekkend dat aanhangers van Erdogan niet inzien dat hiermee de democratie compleet vernietigd zal worden. Eerlijke rechtzaken kun je wel vergeten. Nu kun je geen enkele coup goedpraten, maar dit is compleet uit de hand gelopen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163831431
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Wordt er nog steeds opgeroepen om de straat op te gaan?
idd.

de angst regeert op dit moment. men weet niet wie wel te vertrouwen is en wie niet. er zijn voortvluchtige gezochte coup plegers. er zijn vermiste vliegtuigen helikopters, dus kennelijk achten ze het nodig om de burgers de straat op te hebben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831444
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd.

de angst regeert op dit moment. men weet niet wie wel te vertrouwen is en wie niet. er zijn voortvluchtige gezochte coup plegers. er zijn vermiste vliegtuigen helikopters, dus kennelijk achten ze het nodig om de burgers de straat op te hebben.
Profijt bij de chaos. :P
  maandag 18 juli 2016 @ 16:07:56 #192
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_163831483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend dat aanhangers van Erdogan niet inzien dat hiermee de democratie compleet vernietigd zal worden. Eerlijke rechtzaken kun je wel vergeten. Nu kun je geen enkele coup goedpraten, maar dit is compleet uit de hand gelopen.
Het blijkt maar weer dat je laagopgeleide (als ze al een opleiding hebben) islamitische geitenneukers werkelijk alles kunt wijsmaken. Het wordt er daar vanaf de geboorte al ingestampt dat kritisch denken on-islamitisch is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 18 juli 2016 @ 16:08:54 #193
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163831508
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd.

de angst regeert op dit moment. men weet niet wie wel te vertrouwen is en wie niet. er zijn voortvluchtige gezochte coup plegers. er zijn vermiste vliegtuigen helikopters, dus kennelijk achten ze het nodig om de burgers de straat op te hebben.
In plaats van je burgers veilig binnen te houden...
pi_163831540
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 15:52:02 BREAKING: Police and prosecutors begin search of #İncirlik NATO air base in #Turkey - @CNNTURK_ENG reageer retweet
pi_163831577
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In een land als Maleisië gaat het wel redelijk toch?
Ho, daar ga ik naar toe over een maand of 5. Nu komt het wel heel erg dichtbij
pi_163831583
Echt, serieus, mensen die het jammer vinden dat een coup is afgeslagen en dan nog even aangeven dat de democratie daarmee verloren is.

Man man man, een coup is natuurlijk wel democratisch. De junta is wel van de eerlijke processen. De junta is wel lief tegen landverraders. Wellicht is het handig om even te lezen wat er is gebeurd in 1960 en 1980.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:04 schreef Cherna het volgende:
Nu kun je geen enkele coup goedpraten, maar...
cherna pls :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 16:13:44 ]
  maandag 18 juli 2016 @ 16:13:16 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831585
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:07 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Het blijkt maar weer dat je laagopgeleide (als ze al een opleiding hebben) islamitische geitenneukers werkelijk alles kunt wijsmaken. Het wordt er daar vanaf de geboorte al ingestampt dat kritisch denken on-islamitisch is.
Zover wil ik niet gaan. Het is veelal ook massa hysterie. Maar normaal zou je verwachten dat je het brein achter een coup oppakt en berecht. Maar dit is misbruik maken van de situatie om een democratie compleet te vernielen en burgers tegen elkander op te zetten. Op deze manier zal Turkije een dictatuur worden met alle gevolgen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 16:14:41 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163831615
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:00 schreef PalmRoyale het volgende:
Tot zover gearresteerd of aangehouden:
30 provinciale gouverneurs
47 districts-gouverneurs
8777 werknemers van het ministerie van binnenlandse zaken, waaronder politieagenten.
2745 rechters
3000+ soldaten
103 generaals en admiraals.

En nog steeds zijn er randdebielen op FOK! die daadwerkelijk denken dat Erdogan een goeie gozer is die voor democratie en vrijheid staat. Dan heb je echt het IQ van een baksteen.
Opgepakt is nog niet veroordeeld hoop ik :X

Al weet ik niet of er nog rechters over zijn voor de berechting.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 18 juli 2016 @ 16:15:01 #199
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163831620
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 15:52:02 BREAKING: Police and prosecutors begin search of #İncirlik NATO air base in #Turkey - @CNNTURK_ENG reageer retweet
over een paar uur, BREAKING : Police and prosecutors shot by American guards at #Incirlik air base #NATO
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 juli 2016 @ 16:15:05 #200
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163831622
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 15:52:02 BREAKING: Police and prosecutors begin search of #İncirlik NATO air base in #Turkey - @CNNTURK_ENG reageer retweet
Wat hopen ze daar dan aan te treffen?
pi_163831630
News_Executive twitterde op maandag 18-07-2016 om 16:14:40 BREAKING UPDATE: Deputy Mayor of Istanbul's Sisli district Cemil Candaş has died as a result of his injuries. https://t.co/WBp2YDBcd0 reageer retweet
  maandag 18 juli 2016 @ 16:15:52 #202
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163831634
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opgepakt is nog niet veroordeeld hoop ik :X

Al weet ik niet of er nog rechters over zijn voor de berechting.
Alleen nog maar krommers over denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 16:16:37 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163831644
quote:
12s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Alleen nog maar krommers over denk ik.
Kromkrommers? ONZ / Komkommertijd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163831651
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

In plaats van je burgers veilig binnen te houden...
en de coup plegers slagingskans vergroten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831663
quote:
5s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:15 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat hopen ze daar dan aan te treffen?
Bewijzen dat Amerika mee werkte aan de coup
  maandag 18 juli 2016 @ 16:17:41 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831665
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:13 schreef zarGon het volgende:
Echt, serieus, mensen die het jammer vinden dat een coup is afgeslagen en dan nog even aangeven dat de democratie daarmee verloren is.

Man man man, een coup is natuurlijk wel democratisch. De junta is wel van de eerlijke processen. De junta is wel lief tegen landverraders.

[..]

cherna pls :')
Een coup is natuurlijk niet goed. Hij is helaas democratisch gekozen. Maar je zou verwachten dat je alleen het brein achter een coup berecht. Maar als je nu het lijstje ziet dan is dit misbruik maken van de situatie om je macht te vergroten en alle oppositie uit te schakelen. Zie het aantal rechters dat op non actief is gesteld. :)
Bovendien leid de oproep om het volk te gebruiken in die mate zoals dat nu plaats vind(nsb pratijken) tot chaos en verdeeldheid en erger nog het recht in eigen hand nemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 18 juli 2016 @ 16:17:59 #207
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163831669
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

en de coup plegers slagingskans vergroten.
Door je volk als meatshield in te zetten.

Het was toch maar een klein, minimaal deel, dat groepje coupplegers? Dan heb je aan politie en de rest van het leger toch genoeg?

Nee, erdogan oogst hier de zaden van chaos en tiert welig op alle ellende die er nu is.
pi_163831679
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:00 schreef PalmRoyale het volgende:
En nog steeds zijn er randdebielen op FOK! die daadwerkelijk denken dat Erdogan een goeie gozer is die voor democratie en vrijheid staat. Dan heb je echt het IQ van een baksteen.
Het alternatief in dit geval - een junta-regering - staat voor nog veel minder democratie en vrijheid (en al die leuke termen die hier benoemd worden). De junta-regering zou net zo hard (en wellicht veel harder) een grote schoonmaak beginnen. En dan heb je als burger echt alleen maar te slikken.

Om nog maar niets te zeggen over eventuele uitbarstingen binnen de bevolking. Dát zou pas chaos zijn.
pi_163831682
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opgepakt is nog niet veroordeeld hoop ik :X
nee dat lijkt me niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831687
Waar laten ze al die arrestanten eigenlijk?
  maandag 18 juli 2016 @ 16:19:31 #211
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163831694
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

over een paar uur, BREAKING : Police and prosecutors shot by American guards at #Incirlik air base #NATO
kom eens met betrouwbare bronnen zeg.. tering jantje
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163831699
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar laten ze al die arrestanten eigenlijk?
NWS / Erdogan sluit coupplegers op als varkens....

Hier denk ik
pi_163831702
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een coup is natuurlijk niet goed.
Je kan niet én tegen een coup zijn, én tegen het afslaan van een coup.

Je kunt niet én tegen coups zijn, en een maar erachter plaatsen.
pi_163831710
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend dat aanhangers van Erdogan niet inzien dat hiermee de democratie compleet vernietigd zal worden. Eerlijke rechtzaken kun je wel vergeten. Nu kun je geen enkele coup goedpraten, maar dit is compleet uit de hand gelopen.
Wat had je verwacht, die aanhangers hebben ook niet geprotesteerd bij eerder machtsmisbruik. De Gülen beweging werd op de lijst van terroristische organisaties gezet omdat rechters die onderzoek deden naar corruptie door Erdogan en de AKP tot de beweging behoorden. Als de aanhangers dat slikken, dan slikken ze alles.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 16:21:00 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163831719
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je kan niet én tegen een coup zijn, én tegen het afslaan van een coup.

Je kunt niet én tegen coups zijn, en een maar erachter plaatsen.
Ik ben voor een geweldsloze revolutie en of een goed rondje stemmen en of rozen in de loop.

En voor meer tulpen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163831722
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

.... en erger nog het recht in eigen hand nemen.
net als de coup plegers die het recht in eigen handen namen.

de situatie met de burgers op straat atm is niet ideaal en kan gevaarlijk zijn, maar kennelijk achten ze het noodzakelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 16:21:17 #217
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831724
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je kan niet én tegen een coup zijn, én tegen het afslaan van een coup.

Je kunt niet én tegen coups zijn, en een maar erachter plaatsen.
Het afslaan van de coup is een ding(prima). Het verdere verloop is compleet iets anders. En laat ik het daar niet mee eens zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163831757
Roept hij het volk om de straten op te gaan, om op te komen voor waar ze voor staan, is hij een [...]. Hij moet gewoon de politie en het leger inzetten, jatoch.

De reacties hier zouden natuurlijk plotsklaps enorm anders zijn als de politie en het leger werd ingezet. Dat snapt men hier dan natuurlijk wel, en zou er geen kritiek zijn.

Tjonge jonge jonge, wat een zeiksnollen zijn jullie toch.
pi_163831767
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:17 schreef ChrisCarter het volgende:

Nee, erdogan oogst hier de zaden van chaos en tiert welig op alle ellende die er nu is.
erdogan moet schoonschip maken. doel heiligt de middelen.

hij is al jaren bezig met de schoonmaak van het leger ondanks alle bezwaren van leden van de oppositie en veel westerlingen, maar het is gebleken dat de schoonmaak niet alleen gerechtvaardigd was, maar zelfs te mild was.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831784
Ja, dat vind ik ook! Erdogan is te mild.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163831790
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:18 schreef zarGon het volgende:

Om nog maar niets te zeggen over eventuele uitbarstingen binnen de bevolking. Dát zou pas chaos zijn.
als de coup succesvol was, hadden we nu ene burger oorlog. daar twijfel ik niet aan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831797
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar laten ze al die arrestanten eigenlijk?
in het kippenhok
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831799
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ja, dat vind ik ook! Erdogan is te mild.
Siktir hoor. Dit mild noemen.
pi_163831839
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ja, dat vind ik ook! Erdogan is te mild.
met de schoonmaak van elementen binnen het leger is dat vrijdag avond inderdaad gebleken. daar is geen discussie over.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 16:26:36 #225
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163831844
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar laten ze al die arrestanten eigenlijk?
binenkort doodstraf is niet moeilijk
pi_163831847
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Siktir hoor. Dit mild noemen.
niet mild maar te mild
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163831854
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

erdogan moet schoonschip maken. doel heiligt de middelen.

hij is al jaren bezig met de schoonmaak van het leger ondanks alle bezwaren van leden van de oppositie en veel westerlingen, maar het is gebleken dat de schoonmaak niet alleen gerechtvaardigd was, maar zelfs te mild was.
Zo kan je alles rechtpraten dat krom is. Ik sla jou en jij slaat mij terug, dan zeg ik: "zie je wel, het is terecht dat ik hem heb geslagen, hij slaat mij. Hij was een potentieel gevaar."
pi_163831860
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Siktir hoor. Dit mild noemen.
als je turks post moet je er ook een vertaling van plaatsen... ik maak hier een melding van als je het niet vertaalt...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831898
nu op a haber. begravenis van de gedode special forces in ankara door die f16
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 16:30:07 #230
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163831924
In hoeverre zijn de headlines hier fout en/of propaganda?
pi_163831928
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:27 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zo kan je alles rechtpraten dat krom is. Ik sla jou en jij slaat mij terug, dan zeg ik: "zie je wel, het is terecht dat ik hem heb geslagen, hij slaat mij. Hij was een potentieel gevaar."
het leger moet zich bezighouden waar ze voor opgericht zijn en niet met tanks door de straten gaan en zich bemoeien met de politieke wensen van de bevolking.

als ze dat wel doen, moeten ze aangepakt worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163831935
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:30 schreef Manke het volgende:
In hoeverre zijn de headlines hier fout en/of propaganda?
wut?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 16:31:19 #233
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163831957
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

als de coup succesvol was, hadden we nu ene burger oorlog. daar twijfel ik niet aan.
Die is dus niet succesvol geweest en gelukkig maar. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over het vervolg en de weg waar Erdogan is ingeslagen deugt niet en is bizar. Hij was voor de coup al niet te vertrouwen en nu is hij zo paranoide dat hij ook maar elke anders denkende graag uit de weg wil ruimen en dit uitspeelt via het volk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163831975
Turken interpreteren "democratie" blijkbaar als dictatuur van de meerderheid, waar de leiders zich niet aan de wet moeten houden. Dat ze dan stoppen met de schijn ophouden: schaf het parlement af en laat iedereen trouw zweren aan Erdogan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 18 juli 2016 @ 16:35:44 #235
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163832065
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

wut?
msm nieuws over turkije
pi_163832074
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
Turken interpreteren "democratie" blijkbaar als dictatuur van de meerderheid, waar de leiders zich niet aan de wet moeten houden. Dat ze dan stoppen met de schijn ophouden: schaf het parlement af en laat iedereen trouw zweren aan Erdogan.
Zoals Rutte met de Oekraïne referendum :N , als zoiets in Turkije was gebeurd was de pleuris uitgebroken. Maar in NL gaan we alleen met de gaypride de straat op w/
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163832077
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

het leger moet zich bezighouden waar ze voor opgericht zijn en niet met tanks door de straten gaan en zich bemoeien met de politieke wensen van de bevolking.

als ze dat wel doen, moeten ze aangepakt worden.
Klopt, en de media moeten zich bezig houden met waar ze voor zijn opgericht, en de rechters moeten zich bezig houden met hetgeen waarvoor ze zijn aangenomen. Alleen blijkt dit in de Turkse dictatuur niet mogelijk te zijn.

In de Turkse dictatuur kon je niet doen waarvoor je bent opgericht/aangenomen. Dan ga je dit misschien op een andere manier afdwingen. Misschien niet goed, maar wel begrijpelijk.
pi_163832092
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

als de coup succesvol was, hadden we nu ene burger oorlog. daar twijfel ik niet aan.
Jij en ik, en een paar andere Turken weten hoe de onderlinge verhoudingen zijn binnen de bevolking. Jij en ik, en de andere Turken weten hoe gruwelijk fout het ging bij de vorige coups.

Jij en ik snappen dat de coup niet de oplossing is en dat het alleen maar een verwoestende eindresultaat zal/zou hebben.

Jij en ik hebben daarom liever een afgeslagen coup (met als resultaat een machtigere Erdoğan) dan een junta-regering (die met de harde hand zal regeren waar je als burger nog minder tegen kan doen). Het is kiezen tussen twee kwaden...

Echt, iedereen die hier vóór de coup juicht, denkt aan zijn eigen belang, in plaats van het belang van de Turkse bevolking. En als (een deel van) de bevolking laat merken waar ze voor staan, zijn het brave kuddedieren zich laten misbruiken. Het volk die daar de gevolgen van een coup zal merken is dom, en moet eigenlijk luisteren naar de blanke Nederlander die sinds vrijdagavond een coupexpert is.
pi_163832115
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
Turken interpreteren "democratie" blijkbaar als dictatuur van de meerderheid, waar de leiders zich niet aan de wet moeten houden. Dat ze dan stoppen met de schijn ophouden: schaf het parlement af en laat iedereen trouw zweren aan Erdogan.
Dat was onder Atatürk veel beter geregeld. Hij draait zich om in zijn graf.
pi_163832124
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij en ik, en een paar andere Turken weten hoe de onderlinge verhoudingen zijn binnen de bevolking. Jij en ik, en de andere Turken weten hoe gruwelijk fout het ging bij de vorige coups.

Jij en ik snappen dat de coup niet de oplossing is en dat het alleen maar een verwoestende eindresultaat zal/zou hebben.

Jij en ik hebben daarom liever een afgeslagen coup (met als resultaat een machtigere Erdoğan) dan een junta-regering (die met de harde hand zal regeren waar je als burger nog minder tegen kan doen). Het is kiezen tussen twee kwaden...

Echt, iedereen die hier vóór de coup juicht, denkt aan zijn eigen belang, in plaats van het belang van de Turkse bevolking. En als (een deel van) de bevolking laat merken waar ze voor staan, zijn het brave kuddedieren zich laten misbruiken. Het volk die daar de gevolgen van een coup zal merken is dom, en moet eigenlijk luisteren naar de blanke Nederlander die sinds vrijdagavond een coupexpert is.
Neig soms naar junta dan Erdogan. Het land islamiseert. Dat baart mij zorgen.
pi_163832131
Ik geloof(de) niet in een false flag maar het feit dat er zoveel mensen in zo'n korte tijd zijn opgepakt geeft wel aan dat er door Tayyip Adolfgeit het nodige is voorbereid om zijn politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Dat alleen is al verontrustend. Ergens klinkt een false flag niet eens zo heel gek meer. Je hebt eigenlijk maar een heel klein clubje insiders nodig om zoiets in gang te zetten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 juli 2016 @ 16:39:11 #242
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163832142
Na deze gebeurtenissen is het tijd voor een remake van het liedje Erdowi, Erdowo, Erdogan....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_163832154
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Zoals Rutte met de Oekraïne referendum :N , als zoiets in Turkije was gebeurd was de pleuris uitgebroken. Maar in NL gaan we alleen met de gaypride de straat op w/
Nou, we moeten dus meer als in Turkije worden. Gezellig :D
  maandag 18 juli 2016 @ 16:40:43 #244
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163832178
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

erdogan moet schoonschip maken. doel heiligt de middelen.

hij is al jaren bezig met de schoonmaak van het leger ondanks alle bezwaren van leden van de oppositie en veel westerlingen, maar het is gebleken dat de schoonmaak niet alleen gerechtvaardigd was, maar zelfs te mild was.
Je politieke tegenstanders laten oppakken is "schoon ship maken" en "doel heiligt de middelen"?
Ok, ik ben om. Dit volk verdient de dictator die ze gekozen hebben.

Man man man... Dit mild vinden :')
  maandag 18 juli 2016 @ 16:40:55 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163832246
Wanneer is het proces (in de VS) tegen Reza Zarrab, ergens in september? Neem aan dat tegen dan de Turkse pers volledig onder staatscontrole moet staan zodat men er niet over kan berichten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 18 juli 2016 @ 16:43:26 #247
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163832253
Het sneue is dat over een jaar of vijf, wanneer Turkije economisch door het putje is gegaan en de gedachtepolitie zich goed gevestigd heeft, mensen zich gaan afvragen waarom ze ook alweer zo blij waren met Erdogan. Maar ja, dan is het te laat. Dan zijn er geen verkiezingen meer, dan is de invloed van de bevolking op het bestuur volledig om zeep geholpen.

Stokslagen, stenigen, zweepslagen, amputaties. Waarom stoppen bij de doodstraf als er nog zoveel meer democratische mogelijkheden zijn het strafrecht uit te breiden?
pi_163832268
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Stel dat, stel dat Gülen uit eigen beweging naar Turkije vertrekt, wat dan?
Meende gisteren zoiets gelezen te hebben.
Zal dat het kruit doen ontploffen? Of de rust terug brengen?
kan beide kanten opgaan. op korte termijn misschien een ontploffing van geweld, maar op de lange termijn rust in de zin dat een grote tegenstander van de zittende macht is onthoofd

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom stem je dan nog op hem als je weet dat hij zoiets doet?
geef mij een stem advies broer.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb bewust "relatief veel" gebruikt omdat ik verwacht dat in een land waar je alle vrijheid hebt om te doen en laten en te zeggen wat je wilt slechts een enkeling een leider zou steunen die verdacht veel dictatoriale trekjes vertoont. Vrijheid is een groot goed.

Ik kan begrijpen dat mensen Erdogan steunen omwille van de voorspoed die hij gebracht heeft. Maar ik vind dat opportunistisch, want er wordt nogal wat voor opgeofferd. Het doel heiligt niet de middelen.

Als hier in Nederland iemand aan de macht zou komen die alle criminaliteit op zou lossen, maar daarvoor alle criminelen standrechtelijk excecuteert, dan heb ik toch liever een land met criminaliteit. En ik heb de (blijkbaar naïeve) verwachting dat dit soort afwegingen wel door mensen die hier opgegroeid zijn gemaakt kunnen worden. De praktijk wijst anders uit, helaas.
helaas is op dit moment de politieke situatie zoals ik hem heb geschetst en is de AKP/Erdo het beste alternatief voor turkije, met al zijn mancos en die zijn er heel erg veel uiteraard.
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar zie je dan niet hoe fundamenteel dat is. Door dat toe te laten vervalt alles, want alles wordt propaganda, je kan daarna niets meer vertrouwen. Je wordt een blinde volgeling, doodeng.
welke keuze heb ik dan? welke alternatief? niet stemmen is geen optie. de oppositie partijen zijn geen optie. ik en met mij smak al jaren naar een andere geluid in TR, maar die is er al jaren niet meer, niet omdat Erdo de politiek de mond snoert, maar simpelweg omdat de oppositie partijen geen tegengeluid kunnen bedenken. ze zijn alleen maar reactief bezig en als je alleen maar reactief bezig bent zal je altijd 1-0 achterstaan en dat is de reden dat de AKP al jaren de verkiezingen wint keer op keer, niet zo zeer omdat ze het zo goed doen, maar omdat de anderen het zo slecht doen
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom stem je in vredesnaam op iemand die voor het inperken van het grootste goed wat een mens heeft, de vrijheid van meningsuiting, is?
geen beter alternatief.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:30 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hoe zou dat nu komen? Misschien door het sluiten van kritische media, het opsluiten van andersdenkende journalisten en rechters, en protesten hard de kop indrukken.
nee dat komt door de afwezigheid van creatieve denken binnen de oppositie partijen. daar ligt de kern van het probleem of de kern van het succes van de AKP, als je tegenstanders nog harder falen dan jij, dan blijf jij koningin het geval van de AKP
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163832288
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Neig soms naar junta dan Erdogan. Het land islamiseert. Dat baart mij zorgen.
Denk dat je bij een junta-regering als minderheid een veel groter probleem hebt dan bij Erdoğan.

Bedoel, als je denkt dat de Koerden het nu moeilijk hebben onder de AKP… Om maar iets te noemen.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:47:35 #250
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163832351
quote:
:) Tja het volk vraagt en wij draaien met alle plezier. En het zo slim brengen(kuch we moeten er goed over nadenken) dat het volk het wil en dan voldoe je aan de democratie :). Kun je daarna met alle gemak al je zogenaamde tegenstanders de dood in jagen. Eerlijke porcossen ho maar want die rechters zijn ook al op non actief gesteld of zullen schijn processen gaan voeren.
Mensen geven elkander aan. Mooi vooruitzicht daar in Turkije. Maar ja als men dit sterk leidersschap vindt dan houd alles op en valt er niets meer te redden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163832380
quote:
99s.gif [b]Op maandag 18 juli 2016 16:43 schreef Slayage het volgende:[/
welke keuze heb ik dan? welke alternatief? niet stemmen is geen optie. de oppositie partijen zijn geen optie. ik en met mij smak al jaren naar een andere geluid in TR, maar die is er al jaren niet meer, niet omdat Erdo de politiek de mond snoert, maar simpelweg omdat de oppositie partijen geen tegengeluid kunnen bedenken. ze zijn alleen maar reactief bezig en als je alleen maar reactief bezig bent zal je altijd 1-0 achterstaan en dat is de reden dat de AKP al jaren de verkiezingen wint keer op keer, niet zo zeer omdat ze het zo goed doen, maar omdat de anderen het zo slecht doen
Maar krijgen die dan wel de ruimte om het te doen? Je weet in ieder geval zeker dat als je nu Erdogan stemt er geen ruimte meer overblijft voor een tegengeluid....Ik weet niet of er nog kleine partijen zijn waar je in iedergeval je stem kwijt kan om te voorkomen dat er absolute macht komt voor Erdogan, ook al is het niet jouw partij.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 16:49:28 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163832415
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Neig soms naar junta dan Erdogan. Het land islamiseert. Dat baart mij zorgen.
sterker nog het land zit zelfs stampvol Islamieten!!!

de krijgsmacht is niet geschikt om een land te leiden, er is volgens mij geen enkel voorbeeld te noemen waarin dat goed gegaan is en dat zal in Turkije echt niet ineens beter gaan

al is het natuurlijk wel op Erdogan zijn rekening te schuiven dat die mensen het probeerden

zie het als een schot voor de boeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163832467
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Denk dat je bij een junta-regering als minderheid een veel groter probleem hebt dan bij Erdoğan.

Bedoel, als je denkt dat de Koerden het nu moeilijk hebben onder de AKP… Om maar iets te noemen.
Ik weet. Maar nu krijgen die haatbaarden vrij spel.
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 juli 2016 @ 16:51:25 #254
186611 Haags
pi_163832473
NWS / [NWS FeedBack]

[ Bericht 94% gewijzigd door sp3c op 18-07-2016 16:52:27 ]
Zonder wrijving geen glans
pi_163832495
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:43 schreef Slayage het volgende:

nee dat komt door de afwezigheid van creatieve denken binnen de oppositie partijen. daar ligt de kern van het probleem of de kern van het succes van de AKP, als je tegenstanders nog harder falen dan jij, dan blijf jij koningin het geval van de AKP
Ik ga het bijna opgeven. Volgens mij ben jij volledig geïndoctrineerd.

Als creativiteit wordt beloont met een enkeltje gevangenis in het verleden en in de toekomst misschien met de doodstraf, dan bevorder je het creatief denken ook niet echt.
pi_163832549
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die is dus niet succesvol geweest en gelukkig maar. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over het vervolg en de weg waar Erdogan is ingeslagen deugt niet en is bizar. Hij was voor de coup al niet te vertrouwen en nu is hij zo paranoide dat hij ook maar elke anders denkende graag uit de weg wil ruimen en dit uitspeelt via het volk.
erdo is nu al een tijdje paranoide bezig helaas. het gevaar is nu idd dat het nu eenmaal erger zal. bijltjes dag is fase 1 in zon situatie. maar ik hoop op een andere scenario.
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:35 schreef Manke het volgende:

[..]

msm nieuws over turkije
dat is vaak lastig om uit elkaar te houden. als ik alleen al kijk naar de NOS vraag ik me af of het een propaganda stuk is of oprechte berichtgeving.

als we kijken naar de Turkse media, wordt het alleen maar ingewikkelder.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij en ik, en een paar andere Turken weten hoe de onderlinge verhoudingen zijn binnen de bevolking. Jij en ik, en de andere Turken weten hoe gruwelijk fout het ging bij de vorige coups.

Jij en ik snappen dat de coup niet de oplossing is en dat het alleen maar een verwoestende eindresultaat zal/zou hebben.

Jij en ik hebben daarom liever een afgeslagen coup (met als resultaat een machtigere Erdoğan) dan een junta-regering (die met de harde hand zal regeren waar je als burger nog minder tegen kan doen). Het is kiezen tussen twee kwaden...

Echt, iedereen die hier vóór de coup juicht, denkt aan zijn eigen belang, in plaats van het belang van de Turkse bevolking. En als (een deel van) de bevolking laat merken waar ze voor staan, zijn het brave kuddedieren zich laten misbruiken. Het volk die daar de gevolgen van een coup zal merken is dom, en moet eigenlijk luisteren naar de blanke Nederlander die sinds vrijdagavond een coupexpert is.
goed samengevat dude

omdat jij en ik en andere turkse fokkers de referentiekader hebben wat het betekent om geregeerd te worden door een junta. en dat kun je mensen die nooit geregeerd zijn door een junta ook niet "bijbrengen" en zullen ze nooit onze subtiele houding begrijpen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163832559
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog het land zit zelfs stampvol Islamieten!!!

de krijgsmacht is niet geschikt om een land te leiden, er is volgens mij geen enkel voorbeeld te noemen waarin dat goed gegaan is en dat zal in Turkije echt niet ineens beter gaan

al is het natuurlijk wel op Erdogan zijn rekening te schuiven dat die mensen het probeerden

zie het als een schot voor de boeg
Volgens mij heeft men in Turkije al vaker aangetoond dat het wel goed kan gaan. Zeker stellen dat bepaalde grondbeginsel worden geëerbiedigd en dan weer verkiezingen.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:54:57 #258
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_163832583
Oh TurkieTurkieland
wat is er toch met je aan de hand?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 18 juli 2016 @ 16:57:22 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163832649
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik ga het bijna opgeven. Volgens mij ben jij volledig geïndoctrineerd.

Als creativiteit wordt beloont met een enkeltje gevangenis in het verleden en in de toekomst misschien met de doodstraf, dan bevorder je het creatief denken ook niet echt.
Ik sta lijnrecht tegenover Erdogan hoor maar het is een feit dat de oppositie nu niet bepaald veel beter in elkaar steekt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163832660
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij heeft men in Turkije al vaker aangetoond dat het wel goed kan gaan. Zeker stellen dat bepaalde grondbeginsel worden geëerbiedigd en dan weer verkiezingen.
Als je al de verdwijningen niet meetelt kan je mischien zeggen dat het goed ging...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 18 juli 2016 @ 16:58:01 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163832663
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog het land zit zelfs stampvol Islamieten!!!

de krijgsmacht is niet geschikt om een land te leiden, er is volgens mij geen enkel voorbeeld te noemen waarin dat goed gegaan is en dat zal in Turkije echt niet ineens beter gaan

al is het natuurlijk wel op Erdogan zijn rekening te schuiven dat die mensen het probeerden

zie het als een schot voor de boeg
Uh, wat denk je van de voorbeelden van Turkije in het verleden? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 18 juli 2016 @ 16:58:04 #262
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163832665
Slayage, ga naar Turkije en richt een politieke partij op. Verkiezingsprogramma geschoeid op Nederlandse leest. Richt je om te beginnen op Turken uit het buitenland, opgeleid,liberaal en gewend aan echte democratie. Breng dat naar Turkije, daar doe je het land een groot plezier mee.

Edit Oh en lees dit alsjeblieft niet als een ga terug naar je eigen land post. Ik denk /hoop echt dat er in Turkije plaats is voor echte democratie en denk dat dat van west Europese Turken moet gaan komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 16:59:11 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163832694
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:54 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij heeft men in Turkije al vaker aangetoond dat het wel goed kan gaan. Zeker stellen dat bepaalde grondbeginsel worden geëerbiedigd en dan weer verkiezingen.
en dan weer staatsgreep en dan weer ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 17:01:15 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163832742
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Uh, wat denk je van de voorbeelden van Turkije in het verleden? :')
dit is de vierde in de afgelopen halve eeuw ... afhankelijk van wie je het vraagt iig, zouden er ook 7 kunnen zijn geloof ik

ik denk daar niet heel positief over dude :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:01:22 #265
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163832746
Kom maar in de EU hoor Turkije! ! :')
pi_163832768
quote:
Turkey coup could threaten country's Nato membership, John Kerry warns

State Department says Nato is monitoring how the Turkish government responds to the failed coup. Members of the alliance are required to 'uphold democracy, including tolerating diversity'


Turkey could fall foul of Nato's "requirement with respect to democracy" if it fails to uphold the rule of law in the wake of an attempted coup, the US Secretary of State John Kerry has warned.

The Turkish government's response to the failed coup has alarmed both the US and the EU, after it described the plotters as a "cancer" which had to be "cleansed" from public institutions.

A State Department spokesman has suggested it is "too soon to say" if a clampdown by the Erdogan government could jeopardise Turkey's membership of Nato.

But Nato's leadership has made it clear that a commitment to "uphold democracy, including tolerating diversity" is one of the five core requirements for members of the alliance.

Around 8,000 police officers have been suspended across Turkey following the failed coup, with more than 6,000 people in the army, the judiciary and other state bodies arrested as part of President Recep Tayyip Erdogan's response to Friday's events.
Read more
World leaders call for 'restraint and moderation' in Turkey

Erdogan has said the people who attempted the coup "must pay," and that the government will consider introducing the death penalty for people beleived to have committed traitorous acts against the state.

At a joint news conference with EU foreign policy chief Federica Mogherini, US Secretary of State John Kerry said that America stands "squarely on the side of the elected leadership in Turkey," but that "we urge the government of Turkey to to uphold the highest standards of respect for the nation's democratic institutions and the rule of law".

While Ms Mogherini warned that countries that allow the death penalty cannot joing the European Union, Mr Kerry added that "Nato also has a requirement with respect to democracy," Washington Post reported.

The US "will certainly support bringing the perpetrators of the coup to justice," he said, "but we also caution against a reach that goes beyond that and stress the importance of the democratic rule being upheld".

The Turkish foreign minister Mevlut Cavusoglu has insisted that President Erdogan's government will respect democracy, while Mr Kerry responded that Nato would "measure" its actions. "Obviously a lot of people have been arrested and arrested very quickly," Mr Kerry added, "The level of vigilance and scrutiny is obviously going to be significant in the days ahead. Hopefully we can work in a contructive way that prevents backsliding."

Ms Mogherini said the indcident "is no excuse to take the country away from fundamental rights and the rule of law, and we will be extremely vigilant on that."

The pair spoke after a meeting in Brussels that also included the bloc's 28 foreign ministers.

US officials have since denied Mr Kerry's comments on Nato were a warning to Turkey. State Department spokesman John Kirby told the Washington Post that Nato will be watching Turkey carefully, but added it was "too soon to say" its membership was at risk.

A senior official from the US embassy in Ankara told the Daily Sabbah, "Secretary Kerry didn't say anything at all about Nato membership being in jeopardy. There is nothing in his actual statement that indicates the US believes Turkey is in a danger in this sense."

In Berlin, Chancellor Angela Merkel's spokesman said talks on Turkey's bid to the join EU would end if Ankara restores the death penalty.

Her spokesman Steffen Seibert said "the institution of the death penalty can only mean that such a country could not be a member" of the bloc.

Both Ms Mogherini and Mr Kerry reiterated the trans-Atlantic support for Turkish President Recep Tayyip Erdogan's democratically-elected government.

But they illustrated deepening frustration with the Erdogan government's response to the failed coup, which has even included allegations by ministers of US complicity in the violence.
http://www.independent.co(...)-warns-a7142491.html

*O* *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 17:03:37 ]
pi_163832788
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Echt, iedereen die hier vóór de coup juicht, denkt aan zijn eigen belang, in plaats van het belang van de Turkse bevolking. En als (een deel van) de bevolking laat merken waar ze voor staan, zijn het brave kuddedieren zich laten misbruiken. Het volk die daar de gevolgen van een coup zal merken is dom, en moet eigenlijk luisteren naar de blanke Nederlander die sinds vrijdagavond een coupexpert is.
De blanke :') Nederlander hier beoordeelt de hele situatie naar onze (westerse) normen en waarden. En terecht, want Turkije wilt toch zo dolgraag bij de EU, en we hebben in de EU toch miljoenen Turken die het kennelijk helemaal naar de zin hebben.

Feit is gewoon dat Turkije op het moment van alles flikt wat niet binnen de EU wordt getolereerd, en daarom kunnen ze dan ook waarschijnlijk fluiten naar hun visa wens en/of lidmaatschap. Mij dunkt dat de "blanke" Nederlander na dat alles ook niet meer boeit wat er in Turkije gebeurt.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163832822
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Ik geloof(de) niet in een false flag maar het feit dat er zoveel mensen in zo'n korte tijd zijn opgepakt geeft wel aan dat er door Tayyip Adolfgeit het nodige is voorbereid om zijn politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Dat alleen is al verontrustend. Ergens klinkt een false flag niet eens zo heel gek meer. Je hebt eigenlijk maar een heel klein clubje insiders nodig om zoiets in gang te zetten.
klopt ja erdo heeft de coup scenario zelf geschreven en geregisseerd en de coup plegers waren figuranten die vrijwillig hun carriere en levens op het spel hebben gezet om de erdos belangen te dienen.
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je politieke tegenstanders laten oppakken is "schoon ship maken" en "doel heiligt de middelen"?
Ok, ik ben om. Dit volk verdient de dictator die ze gekozen hebben.

Man man man... Dit mild vinden :')
elk volk verdient de leiders die het heeft, de turken verdienen erdo, de russen putin, wij rutte en de amerikanen straks trump misschien.
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar krijgen die dan wel de ruimte om het te doen? Je weet in ieder geval zeker dat als je nu Erdogan stemt er geen ruimte meer overblijft voor een tegengeluid....Ik weet niet of er nog kleine partijen zijn waar je in iedergeval je stem kwijt kan om te voorkomen dat er absolute macht komt voor Erdogan, ook al is het niet jouw partij.
oh ja hoor genoeg ruimte, de AKP is als sinds 2002 ofzo politiek bezig en nog nooit heb ik andere politieke partjien iets vernieuwends hooren zeggen. nog nooit. het enige wat ik ze hoor doen is afgeven op de AKP, dat moet je als oppositie partij zeker doen, maar naast dat afgeven hoor je wel een alternatief te bieden en dat ontbreekt al jaaaaaren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 17:05:44 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163832850
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

elk volk verdient de leiders die het heeft, de turken verdienen erdo, de russen putin, wij rutte en de amerikanen straks trump misschien.

w/ w/ w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163832854
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik ga het bijna opgeven. Volgens mij ben jij volledig geïndoctrineerd.

Als creativiteit wordt beloont met een enkeltje gevangenis in het verleden en in de toekomst misschien met de doodstraf, dan bevorder je het creatief denken ook niet echt.
wat geef je op? hoe trek jij de conclusie dat ik geindoctrineerd zou zijn?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163832857
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je al de verdwijningen niet meetelt kan je mischien zeggen dat het goed ging...
Dat zou niet goed zijn, maar dan wil ik eerst cijfers van het Turkse CBS zien. Mensen trekken vaak de verkeerde conclusies uit gebeurtenissen. In Nederland verdwijnen mensen en in Turkije ook. Alleen na een Coupe worden alle verdwijningen in verband gebracht met de coupe. Hoeveel verdwijnen er normaal en hoeveel na een coupe?

Zag laatst op tv een stuk over de vloek van Londen. 18 deelnemers, jonge sportieve mensen, zijn na deelname aan de spelen overleden. Dat moest wel iets met de Olympische spelen te maken hebben. Blijkt dat dit gezien het aantal deelnemers aan de Olympische spelen een gewoon aantal is.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dan weer staatsgreep en dan weer ...
Als het nodig blijkt te zijn wel.
pi_163832858
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

de blanke Nederlander die sinds vrijdagavond een coupexpert is.
:')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 17:06:44 ]
pi_163832865
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Kom maar in de EU hoor Turkije! ! :')
Ik denk dat dat nu het laatste is om je druk over te maken. Dat is verder weg dan ooit.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 17:06:54 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163832881
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:05 schreef maan_man het volgende:
Als het nodig blijkt te zijn wel.
het blijkt wel vaak nodig ... mogelijk is het helemaal geen goede oplossing
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163832922
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat geef je op? hoe trek jij de conclusie dat ik geindoctrineerd zou zijn?
Bij een discussie probeer je een ander te overtuigen van je standpunten dat lukt bij jou niet, dus ik geef het op. Mijn conclusie komt voort uit het lezen van jouw reacties.
pi_163833032
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:03 schreef D.D.W. het volgende:
Mij dunkt dat de "blanke" Nederlander na dat alles ook niet meer boeit wat er in Turkije gebeurt.
:').

Dat blijkt. Iedereen wil zijn zegje doen. Mwhehehe.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 17:13:19 ]
pi_163833034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het blijkt wel vaak nodig ... mogelijk is het helemaal geen goede oplossing
In mijn ogen wel. Als jij niet tijdig ingrijpt, dan creëer je een tweede Iran, waar iedereen, ook de niet-gelovigen, moeten leven volgens de regels van het islamitische geloof en waar een ander geluid niet op prijs wordt gesteld. Dat kan je niet maken tegenover de niet-gelovigen, ook al is het een minderheid.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 17:13:58 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163833055
Zijn alle Turken die hier posted 50+ ofzo dat ze doen alsof ze alle vorige coups hebben meegemaakt?

Coup in Turkije kan best zonder veel slag of stoot gaan, behalve als je onbewapende kudde schapen op bewapende militairen stuurt om je eigen positie te beschermen, ja dan vallen er vele doden.

Heel bot gezegd heb ik liever 3k doden aan AKP, extremistische islamieten en Erdogans corrupte kant, dan 10k mensen die nooit meer daglicht zullen zien terwijl we nog steeds met die corrupte gast zitten.
  Spellchecker maandag 18 juli 2016 @ 17:15:03 #279
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_163833076
update:
quote:
Cemil Candas, de plaatsvervangend burgemeester van het district Sisli in Istanbul, is om het leven gekomen bij een schietpartij. Candas werd in zijn hoofd geraakt.

De burgemeester werd in zijn kantoor in het stadhuis neergeschoten toen een groep van vier gewapende mannen het vuur opende. Een getuige zegt dat hij tien schoten hoorde.

De Turkse oppositiepartij CHP is aan de macht in Sisli. Samen met de andere oppositiepartijen heeft CHP de aanval veroordeeld.
bron
pi_163833091
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:04 schreef Slayage het volgende:
oh ja hoor genoeg ruimte, de AKP is als sinds 2002 ofzo politiek bezig en nog nooit heb ik andere politieke partjien iets vernieuwends hooren zeggen. nog nooit. het enige wat ik ze hoor doen is afgeven op de AKP, dat moet je als oppositie partij zeker doen, maar naast dat afgeven hoor je wel een alternatief te bieden en dat ontbreekt al jaaaaaren.
Maar liever niets vernieuwend dan een verscheurd totalitair land, toch? Dan weet je zeker dat er niets vernieuwend behalve ellende komt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163833102
Nice trying zG.
pi_163833115
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:13 schreef Kyran het volgende:
Coup in Turkije kan best zonder veel slag of stoot gaan,
Natuurlijk lieve schat.

Met de huidige tweedeling en met de wrijving tussen 'Turk' en niet-Turk verloopt een coup vreedzaam en is er achteraf ook weinig onstabiliteit.
pi_163833118
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:58 schreef nixxx het volgende:
Slayage, ga naar Turkije en richt een politieke partij op. Verkiezingsprogramma geschoeid op Nederlandse leest. Richt je om te beginnen op Turken uit het buitenland, opgeleid,liberaal en gewend aan echte democratie. Breng dat naar Turkije, daar doe je het land een groot plezier mee.

Edit Oh en lees dit alsjeblieft niet als een ga terug naar je eigen land post. Ik denk /hoop echt dat er in Turkije plaats is voor echte democratie en denk dat dat van west Europese Turken moet gaan komen.
ik zal het niet opvatten als een "ga terug naar je eigen land post" daarvan heb ik er al meerdere van gehad hier :P

de turkse politiek moet vernieuwd worden door een insider en dat ben ik simpelweg niet. ik ben een vreemdeling / een"almanci" (een duitser), als ik mijn bek open trek, dan ben ik al in een hokje geplaatst en word ik niet serieus genomen. "in duitsland een vreemdeling en in turkije een duitser" is een bekend turkse gezegd.

hoewel ik wel geloof dat het veel beter kan in turkije heb ik wel mijn twijfels of turkije hun voorliefde voor "de sterke man" (waar erdo perfect binnen past en ook deels zijn populariteit verklaart) ooit zal laten varen. omdat de turkse cultuur heel erg patriarchaal is.
daarnaast moet men niet vergeten dat de democratie in turkije nog in de kinderschoenen is, pas in 1950 waren de eerste vrije verkiezingen, en er waren ook nog eens meerdere onderbrekingen van de democratie door het leger, de huidige turkse grond wet is bv die van de junta uit 1980
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 17:16:16 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163833119
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:13 schreef maan_man het volgende:

[..]

In mijn ogen wel. Als jij niet tijdig ingrijpt, dan creëer je een tweede Iran, waar iedereen, ook de niet-gelovigen, moeten leven volgens de regels van het islamitische geloof en waar een ander geluid niet op prijs wordt gesteld. Dat kan je niet maken tegenover de niet-gelovigen, ook al is het een minderheid.
de boel lijkt juist in een stroomversnelling terecht gekomen te zijn door dit verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:17:15 #285
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163833145
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

kan beide kanten opgaan. op korte termijn misschien een ontploffing van geweld, maar op de lange termijn rust in de zin dat een grote tegenstander van de zittende macht is onthoofd

Thanks.
Nadeel is dat je zit met zoveel groepen met allemaal andere belangen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 17:17:21 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163833149
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:13 schreef maan_man het volgende:

[..]

In mijn ogen wel. Als jij niet tijdig ingrijpt, dan creëer je een tweede Iran, waar iedereen, ook de niet-gelovigen, moeten leven volgens de regels van het islamitische geloof en waar een ander geluid niet op prijs wordt gesteld. Dat kan je niet maken tegenover de niet-gelovigen, ook al is het een minderheid.
Zo denken zij dus niet, voor hun is democratie niks meer of minder dan wat de meeederheid wil. Rest moet gewoon bekhouden en ja blijven knikken.

Uiteindelijk is EU net zo schuldig aan huidige situatie. Al dat gedram over het leger heeft Erdogan vrijbrief gegeven om de wetten aan te passen en het leger compleet buitenspel te zitten.
pi_163833154
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

de boel lijkt juist in een stroomversnelling terecht gekomen te zijn door dit verhaal
Klopt, daarom is een coupe in mijn ogen ook goed. Een mislukte coupe niet.
pi_163833156
quote:
;( Niet te geloven zeg. Kan niemand die vent kapot schieten?
pi_163833161
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Natuurlijk lieve schat.

Met de huidige tweedeling en met de wrijving tussen 'Turk' en niet-Turk verloopt een coup vreedzaam en is er achteraf ook weinig onstabiliteit.
Volk heeft niet veel nodig om te ontvlammen.
pi_163833182
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nu het laatste is om je druk over te maken. Dat is verder weg dan ooit.
jip. de turken hebben veel werk te verrichten. assistentie van europa zou wel fijn zijn. europa heeft turkije nodig en andersom.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163833201
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:05 schreef maan_man het volgende:
Hoeveel verdwijnen er normaal en hoeveel na een coupe
Wat bedoel je met verdwijnen?

SPOILER: 1980
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163833223
Die achterlijke marionet Yildirim richting Amerika over een uitlevering van Gülen: "Waar heb je bewijs voor nodig als we dan toch bondgenoten zijn?" En de minstens zo achterlijke achterban maar nablaten wat hun leider zegt, terwijl al bekend is dat de hoogste officieren allemaal Ergenekon en Kemalisten waren en zijn.

Erdogan en zijn AKP zijn de grootste vijanden van de Islam en zijn achterlijke achterban is te laag opgeleid om dit te beseffen en volgt ze wat ze ook zeggen en hoe ze de Islam en de Koran ook bespotten. Ze hebben hun imam zelfs laten bidden dat God de geletterden (ja, je leest het goed) zou moeten verdoemen. Achterlijk Taliban/Boko Haram/IS volk. Maar nee, het grootste probleem (in hun ogen erger dan Ocalan) is Gülen, die wereldwijd bekend staat om zijn visie op een tolerante en vredelievende Islam binnen de samenleving, die het best bewerkstelligd kan worden met.....opleiding.

De beschaafdheid bij deze randdebielen spatte er de afgelopen dagen wel weer af, met het uitbranden en bekogelen van scholen en culturele instellingen. Taliban 3.0 aan het werk, in Nederland en omstreken.
pi_163833246
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

Bij een discussie probeer je een ander te overtuigen van je standpunten dat lukt bij jou niet, dus ik geef het op. Mijn conclusie komt voort uit het lezen van jouw reacties.
dude. ik voer al jaren geen discussie meer online :P succes met het overtuigen van anderen met je standpunten :P

je kent die klassieke meme met die mongool en discussiëren op internet niet? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 17:20:44 #294
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163833253
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nu het laatste is om je druk over te maken. Dat is verder weg dan ooit.
Vandaar de smiley...
pi_163833260
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

;( Niet te geloven zeg. Kan niemand die vent kapot schieten?
Ik vermoed dat hij niet heel erg oud zal worden. Toch wel knap hoeveel doden door aanslagen hij zich kan permitteren en hij alleen maar groter wordt in het aanzien bij zijn aanhang. Verder hoop ik dat er een vrijwilliger opstaat om uit te voeren wat jij voorstelt. Maar ja, dan heb je wel een woedende 50% Turkse bevolking. Wereldwijd.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 17:21:12 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163833272
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:17 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, daarom is een coupe in mijn ogen ook goed. Een mislukte coupe niet.
ja nogmaals ondanks alle coupen van de afgelopen 50 jaar is het er niet beter opgeworden en de mislukte coupen maken de boel slechter

als de Turken al een tweede Iran willen worden dan is een staatsgreep niet de oplossing

militairen zijn geen politici, willen ze niet, moeten ze ook niet willen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163833290
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Vandaar de smiley...
Oh, excuus, verkeerd geinterpreteerd
pi_163833301
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat bedoel je met verdwijnen?

SPOILER: 1980
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In addition, hundreds of thousands of people were tortured, and thousands are still missing.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163833316
Dicht
  Forum Admin maandag 18 juli 2016 @ 17:28:48 #300
232445 crew  Specularium
pi_163833521
,
  Forum Admin maandag 18 juli 2016 @ 17:28:55 #301
232445 crew  Specularium
pi_163833526
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')