abonnement Unibet Coolblue
pi_163821198


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

[ Bericht 2% gewijzigd door Slayage op 18-07-2016 02:11:20 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821205
Hoe kan ik Turk worden?
pi_163821208
Gaat deze fake coup thread nou gewoon eindeloos door?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163821209
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:30 schreef Tevik het volgende:
Hoe kan ik Turk worden?
zware ballotage broer!

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821217
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:31 schreef Hathor het volgende:
Gaat deze fake coup thread nou gewoon eindeloos door?
je hoeft het niet te volgens, maar kennelijk trekt deze overwinning je wel. ik begrijp je broer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821221
Tyf eens een eind op met die topic titel.
pi_163821236
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

je hoeft het niet te volgens, maar kennelijk trekt deze overwinning je wel. ik begrijp je broer.
Ik wil wel wat te giechelen hebben he.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163821254
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik wil wel wat te giechelen hebben he.
de trurken missen nog wat vliegtuigen en helikopters dus dat kan nog wel vermakelijk voor je worden :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821267
TeenWolf, noem je je zo want grijze wolf of?

Of vanwege dolfje het weerwolfje :D
  maandag 18 juli 2016 @ 01:36:24 #10
117098 Hathor
Effe niet
pi_163821278
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

de trurken missen nog wat vliegtuigen en helikopters dus dat kan nog wel vermakelijk voor je worden :P
De Grieken hebben al gezegd dat ze alles terug geven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 18 juli 2016 @ 01:36:29 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163821280
http://images0.tcdn.nl/bu(...)+home+in+Saylorsburg

zal deze oude man een bedreiging zijn voor iemand ?

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 18 juli 2016 @ 01:37:24 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_163821290
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:36 schreef michaelmoore het volgende:
http://images0.tcdn.nl/bu(...)+home+in+Saylorsburg

zal deze oude man een bedreiging zijn voor iemand ?
Hijzelf niet, maar zijn volgers wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163821291
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

De Grieken hebben al gezegd dat ze alles terug geven.
ja die ene helikopter, maar nu gaan erverhalen dat er meer kwijt is, maar of het waar is, dunno
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821295
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:36 schreef michaelmoore het volgende:
http://images0.tcdn.nl/bu(...)+home+in+Saylorsburg

zal deze oude man een bedreiging zijn voor iemand ?

[ afbeelding ]
niet als hij aan een galg hangt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821297
Wat is er nog met die boot gebeurd die was gekaapt eigenlijk??

En hoe is de situatie rondom de vliegbasis van Navo.
  maandag 18 juli 2016 @ 01:38:37 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163821304
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

niet als hij aan een galg hangt
en alle rechters en journalisten in turkije erbij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163821312
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:37 schreef skysherrif het volgende:
Wat is er nog met die boot gebeurd die was gekaapt eigenlijk??

En hoe is de situatie rondom de vliegbasis van Navo.
vliegbasis is klaar. die schip is onduidelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163821324
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

vliegbasis is klaar. die schip is onduidelijk
Zon schip lijkt me best duur en bovendien ook lastig uit het oog te verliezen. Die moet toch zo o pde radar te vinden zijn.

Naar russen overgestapt miss?
pi_163821524
Maar gelukkig is het land gered. Kan ik met een gerust hart gaan slapen, dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163821744
Ik heb op fb een nieuwsbericht geliked dat suggereerde dat het om een fake coup gaat. Hoop niet dat ik dadelijk opgepakt wordt bij de douane straks ;(

Net nog een fb videocall gehad met mijn moeder die nu in turkije is. Toen ik begon te vertellen dat de coup mogelijk één groot toneelstuk is viel de verbinding weg vanuit haar kant. Dit gebeurde twee keer. Tering dit kan toch geen toeval zijn :{
  maandag 18 juli 2016 @ 02:12:16 #21
452665 proxyservies
viva argentina
pi_163821752
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:10 schreef Unlabeled het volgende:
Ik heb op fb een nieuwsbericht geliked dat suggereerde dat het om een fake coup gaat. Hoop niet dat ik dadelijk opgepakt wordt bij de douane straks ;(

Net nog een fb videocall gehad met mijn moeder die nu in turkije is. Toen ik begon te vertellen dat de coup mogelijk één groot toneelstuk is viel de verbinding weg vanuit haar kant. Dit gebeurde twee keer. Tering dit kan toch geen toeval zijn :{
Nee zeker geen toeval.Kun je annuleren?..
  maandag 18 juli 2016 @ 02:13:38 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_163821759
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:10 schreef Unlabeled het volgende:
Ik heb op fb een nieuwsbericht geliked dat suggereerde dat het om een fake coup gaat. Hoop niet dat ik dadelijk opgepakt wordt bij de douane straks ;(

Net nog een fb videocall gehad met mijn moeder die nu in turkije is. Toen ik begon te vertellen dat de coup mogelijk één groot toneelstuk is viel de verbinding weg vanuit haar kant. Dit gebeurde twee keer. Tering dit kan toch geen toeval zijn :{
oops.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163821772
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb niks gehad, en ik heb nog wel zo hard lopen tuteren.
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mij ook niet, dus ik waak helemaal nergens meer voor.
ik heb de SMS van Erdo gevoegd voor jullie in de OP
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 02:19:26 #24
452665 proxyservies
viva argentina
pi_163821808
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:15 schreef Slayage het volgende:

[..]


[..]

ik heb de SMS van Erdo gevoegd voor jullie in de OP
Eerlijk is eerlijk, het is een goede en eerlijke menselijke sms. Die man is echt niet slecht.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 juli 2016 @ 02:21:13 #25
74056 crew  ToT
pi_163821829
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:19 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, het is een goede en eerlijke menselijke sms. Die man is echt niet slecht.
Ongewapende burgers oproepen om het tegen het leger op te nemen, om zijn hachje te redden...
pi_163821860
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ongewapende burgers oproepen om het tegen het leger op te nemen, om zijn hachje te redden...
En aanspreken met "kinderen van het volk", zodat iedereen zich wel aangesproken moet voelen, in plaats van "aanhangers van Erdogan". Erdogan heeft 161 doden op zijn geweten zonder enige wroeging. De jonge soldaten volgen slechts orders van hun meerderen op. Zo werken militaire hieraches overal in de wereld. In Turkije is dat niet anders.
  maandag 18 juli 2016 @ 02:24:48 #27
452665 proxyservies
viva argentina
pi_163821863
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ongewapende burgers oproepen om het tegen het leger op te nemen, om zijn hachje te redden...
Het volk redt zijn eigen hagje.
pi_163821870
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:12 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Nee zeker geen toeval.Kun je annuleren?..
Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten, maar ik ga pas over twee weken. Ff aanzien hoe hardhandig ze tot die tijd optreden... :') In wat voor vertiefte situatie zijn we beland godverdomme. Echt te gek voor woorden :N
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 juli 2016 @ 02:25:45 #29
74056 crew  ToT
pi_163821871
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:24 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Het volk redt zijn eigen hagje.
Oh, ik had niet begrepen dat het volk in gevaar was, tot ze door zijn oproep de straat op gingen.
pi_163821885
RT_com twitterde op maandag 18-07-2016 om 02:22:02 BREAKING: Istanbul police ordered to down helicopters without warning; Erdogan sends F-16s to patrol airspace https://t.co/XwsTe47HEd reageer retweet
RT_com twitterde op maandag 18-07-2016 om 02:31:35 MORE: 2,000 troops with armored vehicles deployed to Istanbul - report https://t.co/XwsTe47HEd https://t.co/I4pyOKdd5a reageer retweet
Er zijn dus wel helikopters? Of is dit Russische propaganda?
  maandag 18 juli 2016 @ 02:42:42 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_163821951
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:24 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Het volk redt zijn eigen hagje.
Moet je eens opletten hoe het volk dan de lul is als de staatsgreep echt is, en niet zo'n wassen neus zoals we hier hebben kunnen zien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163821987
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:28 schreef Infection het volgende:
RT_com twitterde op maandag 18-07-2016 om 02:22:02 BREAKING: Istanbul police ordered to down helicopters without warning; Erdogan sends F-16s to patrol airspace https://t.co/XwsTe47HEd reageer retweet
RT_com twitterde op maandag 18-07-2016 om 02:31:35 MORE: 2,000 troops with armored vehicles deployed to Istanbul - report https://t.co/XwsTe47HEd https://t.co/I4pyOKdd5a reageer retweet
Er zijn dus wel helikopters? Of is dit Russische propaganda?
Is er wee riets aan de hand?
pi_163822163
De Helicopters zijn van de luchtmacht toch? En de F16's ook lijkt mij????
pi_163822174
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is er wee riets aan de hand?
Er waren eerder al tweets van onder andere aljazeera dat er 4 of 5 Helicopters naar Istanbul vlogen.

Erdogan zou van Istanbul naar Ankara vliegen?
pi_163822359
'De volgende keer mogen de coupplegers me bellen'

Edward Lutwak rechts: een politiek zwaargewicht die tot op de detail weet van je succesvolle coups moet voorbereiden en uitvoeren. Heeft jarenlang gefungeerd als adviseur van Reagan en meerdere inlichtingendiensten.

Coup-expert Edward Luttwak kan het nauwelijks geloven. De coupplegers in Turkije deden zo ongeveer alles verkeerd. Voor Erdogan heeft hij ook geen goed woord over. "Hij moet op zijn tellen passen."

De 73-jarige Amerikaanse politicoloog Edward Luttwak is een van de weinige mensen op de wereld die met recht de titel 'coup-expert' mag opvoeren. Op 26-jarige leeftijd schreef hij zijn inmiddels even beroemde als controversiële debuut 'Coup d'Etat: A Practical Handbook', waarin hij nauwkeurig uitlegt hoe je het beste een staatsgreep moet voorbereiden en uitvoeren.

De ontwikkelingen in Turkije sloeg hij met professionele interesse gade. Hij heeft geen goed woord over voor Erdogan en de coupplegers: de eerste vanwege zijn politieke beleid, de laatsten vanwege hun amateurisme. "De volgende keer mogen ze me bellen, maar dan moeten ze wel mijn adviezen tot op de letter uitvoeren", grapt hij.

Luttwak, die onder meer de Amerikaanse president Ronald Reagan en tal van inlichtingendiensten adviseerde op het gebied van veiligheid, stelt maar één voorwaarde aan het interview: geen vragen over buitenlandse complotten. "Ik vang veel geluiden op dat de CIA betrokken was bij de coup. Allemaal flauwekul. De enige aanwijzing van CIA-betrokkenheid die ik heb gezien is dat de coup is mislukt. Die inlichtingendienst bakt er al jaren niets meer van."

Wat zijn de motieven van de militairen om een coup tegen Erdogan te plegen?
"Erdogan heeft de krijgsmacht in de laatste jaren vaak geprovoceerd. Hij gaf in 2007 opdracht tot de arrestatie van een aantal generaals, wat later bekend zou komen te staan als de Ergenekon-affaire. De president betichtte de topmilitairen ervan een staatsgreep tegen hem voor te bereiden en liet ze arresteren en aanklagen op dubieuze gronden. De generaals waren zeer gerespecteerde lieden in de krijgsmacht, maar Erdogan liet ze vernederen. Ze kwamen weliswaar vrij, maar ze brachten een tijd in de cel door. Hun reputatie was besmet.

"De militairen waren ook niet gelukkig met Erdogans roekeloze Midden-Oostenbeleid. Vlak nadat in Syrië de opstand begon eiste hij het aftreden van president Bashar al-Assad. Maar die bleef gewoon zitten. Erdogan gooide de reputatie van Turkije daarmee te grabbel en ook die van de Turkse krijgsmacht.

"De president kreeg het bovendien aan de stok met bondgenoten Israël en Amerika, twee landen waar de Turkse krijgsmacht erg op gesteld is. De militaire banden tussen de landen zijn heel oud, en gaan ook diep. Erdogan schopte tegelijkertijd tegen de Navo, iets wat de militairen beslist niet konden waarderen.

"Maar belangrijker is dat Erdogan bezig was de seculiere staat te ontmantelen, die was opgezet door de geestelijk vader van het moderne Turkije: Mustafa Kemal Atatürk (1881-1938). Atatürk is tevens de inspiratiebron van de Turkse krijgsmacht. Erdogans uithalen naar het secularisme zijn veel militairen een doorn in het oog. Zij moesten iedere dag met lede ogen toezien hoe Erdogan deze seculiere staat toetakelde."

Waarom pakte de staatsgreep verkeerd uit?
"Het belangrijkste doel bij een coup is de gevangenname van het staatshoofd. Zolang hij op vrije voeten is, kan hij de mensen mobiliseren en ze oproepen het regime te verdedigen. Daarom moet je hem als eerste neutraliseren. Geeft hij zich niet vrijwillig over, dan moet je de leider ombrengen. De coupplegers lieten dit allemaal na. Wellicht was de staatsgreep anders wel geslaagd.

"De coupplegers maakten ook tal van andere fouten. De Turkse krijgsmacht is groot en verspreid over een enorm gebied, dus het is moeilijk om alle strijdkrachten achter je te krijgen. Maar er is dan nog een alternatief: je moet proberen te voorkomen dat de militairen die tot het regeringskamp behoren de regering te hulp kunnen schieten. Je blokkeert alle wegen en landingsbanen, bijvoorbeeld door vrachtwagens op het asfalt te plaatsen. De regeringsgezinde militairen kunnen dan niet landen of moeten een grote omweg maken. Tegen de tijd dat ze aankomen heb je de machtscentra waarschijnlijk al in bezit. Al deze zaken deden de militairen niet. Zelfs Erdogan kon gewoon landen.

"De militairen zagen ook niet het belang in van de media. Het eerste wat je doet als je een coup pleegt is het stilleggen van alle communicatiekanalen, anders kan de leider het volk toespreken en aanzetten tot een tegencoup. Toen ik Erdogan op televisie zag terwijl de coup in volle gang was, wist ik dat het gedaan was met de staatsgreep.

"Het had de militairen bovendien weinig moeite gekost om het telefoonsysteem plat te leggen, maar dat waren ze waarschijnlijk vergeten te doen. Daardoor kon Erdogan sms'jes versturen naar miljoenen Turken en hen oproepen tot verzet. De militairen hadden ook de televisiezenders tijdelijk in hun macht, zoals TRT en CNN Turk, maar ze verlieten deze na een aantal uur om onbegrijpelijke redenen. Ondertussen was het internet gewoon toegankelijk. Nieuwswebsites bleven burgers van informatie voorzien, waaronder regeringsgezinde sites. Dit alles is dodelijk voor een coup. Je hebt geen grip meer op de informatievoorziening."

De staatsgreep is voorbij. Honderden coupplegers zijn opgepakt en Erdogan heeft aangekondigd de krijgsmacht te zullen zuiveren van subversieve elementen. Het gevaar voor de president is geweken.
"Daar ben ik niet zo zeker van, want dat hangt af van hoe Erdogan zich verder gedraagt. Als hij bijvoorbeeld zo dom en extremistisch is dat hij de rechtsgang gaat belemmeren - en ik heb alle reden om aan te nemen dat hij dat is - door bijvoorbeeld de coupplegers te laten berechten door een civiele rechtbank, dan heeft hij een nieuw probleem.

"Wellicht denkt hij dat hun berechting meer kans van slagen heeft in een gewone rechtbank, omdat hij daar meer invloed kan uitoefenen. Maar daarmee begeeft hij zich opnieuw op het gebied van de militairen. Voor de krijgsmacht geldt dat als een schoffering, waardoor Erdogan een nieuw conflict riskeert met de militairen. Minstens zo onverstandig zou het zijn als hij rechters met een voor hem onwelgevallige mening gaat ontslaan, en de militairen laat vervolgen door zijn vrienden. Dan kan hij problemen krijgen."

(Een aantal uur nadat dit interview was afgenomen, maakte Erdogan bekend dat er 3000 rechters en aanklagers worden ontslagen. Tevens zijn er berichten dat de militairen door een civiele rechtbank zullen worden berecht.)

Verwacht u een tweede poging?
"Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar als Erdogan zich blijft gedragen zoals hij nu doet, dan loopt hij een persoonlijk risico. Op een mislukte coup volgt vaak, althans wanneer een leider risicovolle tegenmaatregelen neemt, een moordaanslag. Erdogan moet op zijn tellen passen, want zijn tegenstanders zullen de volgende keer professioneler te werk gaan dan de coupplegers van vrijdag.

"Erdogan moet ook oppassen dat hij de krijgsmacht niet compleet van zich vervreemd. De militairen zijn niet allemaal zijn vijanden, zoals vrijdag bleek. Het was maar een klein percentage dat tegen hem in opstand kwam. Bovendien ging het waarschijnlijk vooral om militairen uit het middenkader, en niet uit de top. Het is in alle gevallen beter om een goede verstandhouding te hebben met de strijdkrachten. Ze kunnen hem de kop kosten, maar ook zijn huid redden.

"Bovendien zal hij ook wel begrijpen dat veel Turken die vrijdag tot diep in de nacht het nieuws volgden, helemaal niet blij waren met de uitkomst. Zij hadden het liefst gezien dat Erdogan uit het zadel was geholpen, alleen konden zij dat niet openlijk verkondigen zolang niet duidelijk was wie de krachtmeting had gewonnen.

"Het leger zal in de toekomst mogelijk manieren vinden om het ontevreden volk tot actie aan te sporen. Dat liet het deze keer na: de militairen deden niets om de ontevreden burgers naar de straat te bewegen. Het volk wist niet eens wie de coupplegers waren of waar ze voor stonden. De militairen straalden daarmee geen enkel zelfvertrouwen uit."

Waar stevent Turkije op af na deze mislukte couppoging?
"In ieder geval zien we nu echt het definitieve einde van het secularisme en de democratie. Erdogan heeft de religieuze campagne te ver doorgevoerd. Zijn visie op hoofddoeken, het bouwen van meer moskeeën en afleggen van de bedevaart wordt breed gedeeld in de samenleving. Dit heeft gevolgen voor de democratie, want die gaat niet samen met de islam.

"Wanneer die religie de politiek binnendringt, is er slechts ruimte voor dictatuur of anarchie. Tot niet zo lang geleden zeiden mensen weleens tegen me: 'Kijk eens naar Turkije, daar gaan islam en democratie goed samen'. Tegen hen zeg ik nu: 'Ja, kijk nog eens goed'.

"De harde kern van de Erdogan-aanhangers bestaat vooral uit religieuze fanatici en laagopgeleiden. Je hoorde tijdens hun bijeenkomsten op straat slechts religieuze teksten. Ze bekommeren zich niet om de democratie of de rechtsstaat, noch interesseert het ze iets dat Erdogan, die zichzelf voordoet als een man van de straat, in feite een miljardair is. Zij willen vooral dat hij moskeeën blijft bouwen, en Turkije transformeert naar een islamitische staat naar het voorbeeld van Saudi-Arabië, maar dan net iets milder.

"Maar Turken moeten zich zorgen maken over iets veel groters dan het voortbestaan van het secularisme. Het voortbestaan van Turkije als geheel staat op het spel. De regio is in beweging, net als de grenzen. De landsgrenzen van Syrië en Irak zullen door de burgeroorlog veranderen, maar ook die van Turkije. De opkomst van de Koerden is daarvan de belangrijkste oorzaak. Het is onvermijdelijk dat zij een eigen staat zullen krijgen. De instabiliteit in Turkije zal dat proces alleen doen versnellen."

Bron
pi_163822422
Fethullah Gülen: Turkey coup may have been 'staged' by Erdogan regime

Het huis van Gulen in Saylorsburg, VS. Hier woont hij al sinds 1999. Het wordt streng bewaakt. Hij ontving vorige week nog wat Amerikaanse en Britse media in huis die hij verwelkomde met Turkse thee en zoetigheden. Iets wat hij zeer zelden doet internationale media te woord staan.

Fethullah Gülen, the reclusive cleric blamed by President Recep Tayyip Erdogan for the failed coup in Turkey, has said the uprising by members of the country's military could have been "staged" by the government. In a rare and brief interview on Saturday with a small group of journalists at his residence in Saylorsburg, Pennsylvania, Gülen rejected all accusations that he was behind the coup attempt.

"I don't believe that the world believes the accusations made by President Erdogan," Gülen said. "There is a possibility that it could be a staged coup and it could be meant for further accusations [against Gülen and his followers]."

Gülen, who leads from exile a popular movement called Hizmet and split from Erdogan over a corruption scandal in 2013, spoke in a small prayer room, lined with woven rugs and decorated with Islamic calligraphy and leather-bound religious books. Reporters were served Turkish tea and sweet dry figs at his Pennsylvania compound, which he moved into after arriving in the US in 1999. He said he rejected all military interventions, and said he had personally suffered after the coups of the 1990s.

"After military coups in Turkey," he said, "I have been pressured and I have been imprisoned. I have been tried and faced various forms of harassment." Asked by the Guardian whether he would have returned to Turkey had the coup been successful, Gülen said: "Indeed, I miss my homeland a lot. But there is another important factor, which is freedom. I am here, away from the political troubles in Turkey and I live with my freedom."

Speaking in public in Istanbul on Saturday, Erdogan called on Barack Obama to arrest Gülen and deport him to Turkey. Turkey had never turned back any extradition request for "terrorists" by its US ally, Erdogan said, adding: "I say if we are strategic partners then you should bring about our request."

No official extradition request had been made, according to the US secretary of state, John Kerry, who spoke to reporters in Luxembourg. "We fully anticipate that there will be questions raised about Mr Gülen," he said.

"And obviously we would invite the government of Turkey, as we always do, to present us with any legitimate evidence that withstands scrutiny. And the United States will accept that and look at it and make judgments about it appropriately."

The last time the reclusive leader spoke live to international press was in 2014. He rarely leaves the Golden Generation Worship and Retreat Center complex, where his movement offers religious instruction, and he is in fragile health. Before the interview on Saturday he was attended to by a stethoscope-carrying physician, who measured his blood pressure.

The sprawling compound, nestled in Pennsylvania's Poconos region, does not seem like the lair of a conspirator. Gülen lives in a small room in a two-storey brick prayer hall, where visitors come for worship and instruction. A panoramic photograph of Istanbul covers the length of one wall.

Down a corridor lies a small bedrooom, shown to reporters, that suggests a spartan life: a single futon is flanked by small shelves displaying framed Arabic calligraphy, an alarm clock and prayer beads. Over a small wooden desk is a shelf that holds books with titles like Imploring Heart and Renewing Islam By Service, as well as a collection of bottled perfumes. Opposite the bedroom, a small "fitness" room features a treadmill and a reclinable medical bed with a monitor attached.

Outside, past a guardhouse that is manned around the clock, a winding asphalt road passes landscaped gardens and large residential homes. Signs in English and Turkish advise where cars must not park. Alp Aslandogan, media adviser to Gülen and executive director of Alliance for Shared Values, the US arm of the Hizmet movement, said security was on "high alert" following threats of violence on social media.

Near the compound, a small protest had gathered, with a dozen Turkish Americans waving large Turkish flags. "You are with him; we don't want to speak to you," said one man, who did not want to be named, adding: "This is a second Bin Laden in the making and America is protecting him."

A woman was waving a flag with Erdogan's picture on it. She said: "Senators are getting money from him." Before reporters entered on Saturday, they were instructed not to photograph the faces of people living in the compound.

"They and their families might face retaliation in Turkey if they are identified," Aslandogan said. Regarding Erdogan's calls for extradition, Aslandogan said: "The US government position has always been that if there is any evidence of Mr Gülen breaking the laws, they will look into it. So far, the Turkish government hasn't produced anything. Thank God, this is a country of laws, and we depend on that."

Elaborating on the idea that Erdogan may have staged the coup attempt, Aslandogan said Friday's events did not match the pattern of previous coups. "The coup appears to be poorly planned," he said, "very poorly executed and everything seems to be playing into Erdogan's hands. There are many big question marks of how [this attempted coup] was executed."

Supporters of Gülen expressed frustration over the accusations against the leader. "This is a usual conspiracy against Gülen," said Harun Gultki, who volunteers at the center and lives in a nearby town.

https://www.theguardian.c(...)-turkey-coup-erdogan

[ Bericht 41% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 18-07-2016 06:14:42 ]
pi_163822432
Je moet er ook nog rekening mee houden dat Gulen vanaf het begin in het complot zit. Door hem zogenaamd als vijand in Amerika te zetten, kun je heel veel spelletjes spelen. Gulen en Erdogan: allebei extremistisch, eerst zeer goeie vriendjes. En dan opeens pure vijanden?
pi_163822435
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:18 schreef Loekie1 het volgende:
Je moet er ook nog rekening mee houden dat Gulen vanaf het begin in het complot zit. Door hem zogenaamd als vijand in Amerika te zetten, kun je heel veel spelletjes spelen. Gulen en Erdogan: allebei extremistisch, eerst zeer goeie vriendjes. En dan opeens pure vijanden?
Tja, ik wens Erdogan veel succes. Als iemand goed is in politieke spelletjes zijn het de VS. Die hebben de Koude Oorlog uitgevochten tegen supermacht SU en dat was even wat anders dan een supernationalistische staat als Turkije wat niet heel veel meer is dan een regionale macht. Zeker als je na gaat dat Turkije een economische dwerg is: de economie is even groot als Nederland met vijf keer zoveel inwoners. Wat moet dat inbrengen tegen een supermacht als de VS? De basis in Incirlik? Het is niet reëel. Het zijn wat populistische woorden richting het Turkse volk. De achterkamer zal het diplomatisch aan toe gaan. De basis in Incirlik zal nog deze week geopend worden. Anders zal het geduld aan de overkant van de oceaan opraken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 18-07-2016 06:26:10 ]
pi_163822452
Geen officieel verzoek aan Amerika om Gulen uit te leveren, wel de aanhangers van Erdogan opjutten tegen Amerika.
Waarom gaat Gulen niet in Saoedie Arabie zitten of een ander islamitisch land? Waarom Amerika? Hoe komt die Gulen aan het geld voor dat grote kasteel in Pensylvania?
pi_163822462
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:30 schreef Loekie1 het volgende:
Geen officieel verzoek aan Amerika om Gulen uit te leveren, wel de aanhangers van Erdogan opjutten tegen Amerika.
Waarom gaat Gulen niet in Saoedie Arabie zitten of een ander islamitisch land? Waarom Amerika? Hoe komt die Gulen aan het geld voor dat grote kasteel in Pensylvania?
Geld is voor de Gulenorganisatie geen probleem. Hij kan 10 kastelen aanschaffen als het moet. Dit is voor zijn doen nog minimaal. Hij vertrok naar de VS voor een operatie en is daar blijven hangen. Daarnaast kosten huizen buiten de grote steden in Amerika vrij weinig omdat ze grond in overvloed hebben. Dit is niks bijzonders hoor. Ze hebben daar staten even groot als Duitsland met niet meer dan 1,5 miljoen inwoners waardoor grond en huizen niet meer dan een paar aalmoezen kosten.
pi_163822466
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:39 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Geld is voor de Gulenorganisatie geen probleem. Hij kan 10 kastelen aanschaffen als het moet. Dit is voor zijn doen nog minimaal. Hij vertrok naar de VS voor een operatie en is daar blijven hangen. Daarnaast kosten huizen buiten de grote steden in Amerika vrij weinig omdat ze grond in overvloed hebben. Dit is niks bijzonders hoor. Ze hebben daar staten even groot als Duitsland met niet meer dan 1,5 miljoen inwoners waardoor grond en huizen niet meer dan een paar aalmoezen kosten.
Waarom wil zo'n man in Amerika zijn vraag je je af.
pi_163822467
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:40 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom wil zo'n man in Amerika zijn vraag je je af.
Verdiep je in zijn historie. Bronnen in overvloed. Dat is heel eenvoudig: vrijheid om te spreken en vrijheid om te doen wat hij goed acht. Dat is in praktisch alle moslimlanden verboden.
pi_163822472
Waarom doet Turkije geen officieel uitleveirngsverzoek.
pi_163822475
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:42 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom doet Turkije geen officieel uitleveirngsverzoek.
Ze hebben geen bewijs behalve de woorden van Erdogan. De VS gaat niemand arresteren zonder dat overduidelijk bewijs op tafel ligt.
pi_163822480
Gülen werd door verschillende moslimgeleerden en spirituele meesters, onder wie Haci Sitki Efendi (Koranrecitatie), Sadi Efendi (Arabisch) en Mohammed Lutfi Efendi (spirituele lessen), onderwezen in de islamitische religie. Hij begon op zijn vijfde met het bestuderen van de Koran en op zijn veertiende met prediken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fethullah_G%C3%BClen

Wat Gulen in zijn latere leven verkondigt, lijkt meer op het christendom dan op de islam. Beetje vreemd. Allah is the greatest misleader, dat zal Gulen ook geleerd hebben.

Je kunt met zo'n pion ook heel goed onderdanen vangen die te veel hang hebben naar christelijke ideeën.
pi_163822484
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:42 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ze hebben geen bewijs behalve de woorden van Erdogan. De VS gaat niemand arresteren zonder dat overduidelijk bewijs op tafel ligt.
Nee, ik vraag waarom Turkije geen officieel uitleveringsverzoek doet aan Amerika.
pi_163822497
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, ik vraag waarom Turkije geen officieel uitleveringsverzoek doet aan Amerika.
Het begon allemaal toen de krant Zaman met het nodige bewijs kwam van wijdverspreide corruptie. Toen werd Gulen pas staatsvijand nummer 1 en ging de oorlog tegen onafhankelijke media van start. Het is niet meer dan eerwraak die Erdogan wil botvieren op Gulen. Een beetje fatsoenlijke land ziet 'eer' niet als een grond om 'Gulen' uit te leveren. Dus de uitlevering van Gulen kan Erdogan op zijn buik schrijven. De enige manier om hem uit te schakelen is een aanslag op zijn leven. Ik vraag mij af of hij dat durft op Amerikaans grondgebied. De represailles als naar boven komt dat Erdogan zich daar schuldig aan heeft gemaakt zullen niet mals zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 18-07-2016 06:59:49 ]
pi_163822506
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:54 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het begon allemaal toen de krant Zaman met het nodige bewijs kwam van wijdverspreide corruptie. Toen werd Gulen pas staatsvijand nummer 1 en ging de oorlog tegen onafhankelijke media van start. Het is niet meer dan eerwraak die Erdogan wil botvieren op Gulen. Een beetje fatsoenlijke land ziet 'eer' niet als een grond om 'Gulen' uit te leveren. Dus de uitlevering van Gulen kan Erdogan op zijn buik schrijven. De enige manier om hem uit te schakelen is een aanslag op zijn leven. Ik vraag mij af of hij dat durft op Amerikaans grondgebied. De represailles als naar boven komt dat Erdogan zich daar schuldig aan heeft gemaakt zullen niet mals zijn.
Maar dat vraag ik niet.
pi_163822508
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:20 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Tja, ik wens Erdogan veel succes. Als iemand goed is in politieke spelletjes zijn het de VS. Die hebben de Koude Oorlog uitgevochten tegen supermacht SU en dat was even wat anders dan een supernationalistische staat als Turkije wat niet heel veel meer is dan een regionale macht. Zeker als je na gaat dat Turkije een economische dwerg is: de economie is even groot als Nederland met vijf keer zoveel inwoners. Wat moet dat inbrengen tegen een supermacht als de VS? De basis in Incirlik? Het is niet reëel. Het zijn wat populistische woorden richting het Turkse volk. De achterkamer zal het diplomatisch aan toe gaan. De basis in Incirlik zal nog deze week geopend worden. Anders zal het geduld aan de overkant van de oceaan opraken.
Incirlik is alweer open hoor _O-
pi_163822509
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Incirlik is alweer open hoor _O-
Oh. :')
pi_163822511
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:01 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Oh. :')
Het volk is opgejut tegen Amerika, en daar gaat het om. Dat kan altijd nog goed van pas komen.
pi_163822518
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:02 schreef Loekie1 het volgende:
Het volk is opgejut tegen Amerika, en daar gaat het om. Dat kan altijd nog goed van pas komen.
Oké, man. De vorige eeuw werden duizenden Ottomaanse soldaten per dag neergemaaid en jij hebt zorgen om wat nationalistische Turken? Wat gaat precies gebeuren?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 07:09:13 #54
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163822526
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:42 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom doet Turkije geen officieel uitleveirngsverzoek.
Omdat ze weten dat ze geen kans maken op uitlevering.
pi_163822528
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat ze geen kans maken op uitlevering.
Als je geen uitleveringsverzoek doet, gaat dat niet lukken inderdaad.
pi_163822535
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je geen uitleveringsverzoek doet, gaat dat niet lukken inderdaad.
De VS heeft al gezegd dat ze eerst overtuigend bewijs willen zien. Waarom wil jij zo graag dat Gulen uitgeleverd wordt?
  maandag 18 juli 2016 @ 07:16:47 #57
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163822545
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

De VS heeft al gezegd dat ze eerst overtuigend bewijs willen zien.
Ironisch maar de Taliban vroeg precies hetzelfde toen de VS uitlevering van Bin Landen vroeg. Niet eens 'overtuigend bewijs' maar gewoon aanwijzingen.

(Bovendien wist de Taliban niet eens waar Bin Laden was maar dat maakte de VS weinig uit)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163822551
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

De VS heeft al gezegd dat ze eerst overtuigend bewijs willen zien. Waarom wil jij zo graag dat Gulen uitgeleverd wordt?
Ik zeg alleen maar dat het niet klopt dat Turkije geen uitleveringsverzoek doet. Oftewel: ze willen dat ie in Amerika blijft. En dan kan het wel eens gewoon een pion zijn.
pi_163822560
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het niet klopt dat Turkije geen uitleveringsverzoek doet. Oftewel: ze willen dat ie in Amerika blijft.
Iemand had het eerder goed verwoord. Het is spierballentaal van Erdolf om zijn achterban op te hitsen, te laten zien dat hij lef heeft, etc. Je leest nu overal zijn fans met een grote bek "ja hij heeft schijt aan obama hij eist datie gulen uitlevert".

Als hij daadwerkelijk zo dom is om een verzoek tot uitlevering te doen zet hij zichzelf voor schut omdat de VS dat toch niet doet.
pi_163822569
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Iemand had het eerder goed verwoord. Het is spierballentaal van Erdolf om zijn achterban op te hitsen, te laten zien dat hij lef heeft, etc. Je leest nu overal zijn fans met een grote bek "ja hij heeft schijt aan obama hij eist datie gulen uitlevert".

Als hij daadwerkelijk zo dom is om een verzoek tot uitlevering te doen zet hij zichzelf voor schut omdat de VS dat toch niet doet.
Nee, hij zet zichzelf voor schut door geen uitleveringsverzoek te doen. Wel van de daken schreeuwen dat Gulen achter de coup zit, en geen uitleveringsverzoek doen. Dan ben je maf!
Of heel gehaaid natuurlijk.
Gulen aanhangers zouden op hun tellen moeten passen, ze worden in de val gelokt met het lokaas dat Gulen heet. Christelijke ideeën worden niet getolereerd, ook niet van een zogenaamd moslimgeleerde - die waarschijnlijk gewoon een mol is.
pi_163822571
En zelfs als Gulen iets met de coup te maken heeft... ik denk niet dat de VS hem uitlevert. Zo zijn ze, ze willen zoveel mogelijk dingen hebben waar ze druk mee kunnen uitoefenen. Zelfs met bondgenoten.
pi_163822575
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:24 schreef Peunage het volgende:
En zelfs als Gulen iets met de coup te maken heeft... ik denk niet dat de VS hem uitlevert. Zo zijn ze, ze willen zoveel mogelijk dingen hebben waar ze druk mee kunnen uitoefenen. Zelfs met bondgenoten.
Misschien hebben ze het wel door en willen ze hem best kwijt.
pi_163822578
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, hij zet zichzelf voor schut door geen uitleveringsverzoek te doen. Wel van de daken schreeuwen dat Gulen achter de coup zit, en geen uitleveringsverzoek doen. Dan ben je maf!
Dat is hoe wij het zien en dat is okay. Maar wat denkt zijn achterban, de mensen die de straat op gingen?
"Kutamerikanen beschermen gulen weer. Erdo heeft zijn best gedaan"

Hij wil vooral van het idee af dat het leger niet blij met hem is. Vingertje wijzen naar 1 of andere bejaarde in de VS, lekker makkelijk.
pi_163822583
Gulen is gewoon een stroman om moslims met christelijke neigingen in de val te lokken. Die stroman zet je in Amerika in een paleis en die vindt het allemaal best.

Bewijs: Turkije doet geen uitleveringsverzoek.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
  maandag 18 juli 2016 @ 07:29:28 #65
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163822585
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het niet klopt dat Turkije geen uitleveringsverzoek doet. Oftewel: ze willen dat ie in Amerika blijft. En dan kan het wel eens gewoon een pion zijn.
Die seniele ouwe kan niks in of uit de VS doen zonder goedkeuring van de VS. En de afdeling die daarover gaat is de CIA. Dus waar hebben we het over? Wat voor conclusies trekt met in Turkije over wie en wat er achter de couppoging zat?

Het klopt iig met de media blitzkrieg die sinds een anderhalf jaar tegen Erdogan aan de gang is. Om de dag weer een bericht hoe slecht Erdogan wel niet was. De nieuwe Hitler.

En het werkt. Kijk hier maar op fok. Men heeft geen flauw benul van wat er werkelijk afspeelt maar Erdogan is slecht, Net als daarvoor Karad¸ić, Saddam, Ahmadinejad, Gaddafi, Poetin, Assad, enz, enz. Allemaal de nieuwe Hitler en als de media het maar vaak genoeg herhaalt geloven mensen het.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163822590
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:29 schreef Rica het volgende:

[..]

Die seniele ouwe kan niks in of uit de VS doen zonder goedkeuring van de VS. En de afdeling die daarover gaat is de CIA. Dus waar hebben we het over? Wat voor conclusies trekt met in Turkije over wie en wat er achter de couppoging zat?
De CIA?
pi_163822593
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:31 schreef Peunage het volgende:
De CIA?
Ik moest smakelijk lachen. De complottheorieën worden allemaal weer van stal gehaald. De CIA. Ze hebben een legendarische status zelfs onder Turken. Als die bij de coup betrokken waren dan was die 100% geslaagd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 07:33:21 #68
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163822597
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:29 schreef Rica het volgende:

[..]

Die seniele ouwe kan niks in of uit de VS doen zonder goedkeuring van de VS. En de afdeling die daarover gaat is de CIA. Dus waar hebben we het over? Wat voor conclusies trekt met in Turkije over wie en wat er achter de couppoging zat?

Het klopt iig met de media blitzkrieg die sinds een anderhalf jaar tegen Erdogan aan de gang is. Om de dag weer een bericht hoe slecht Erdogan wel niet was. De nieuwe Hitler.

En het werkt. Kijk hier maar op fok. Men heeft geen flauw benul van wat er werkelijk afspeelt maar Erdogan is slecht, Net als daarvoor Karad¸ić, Saddam, Ahmadinejad, Gaddafi, Assad, enz, enz. Allemaal de nieuwe Hitler en als de media het maar vaak genoeg herhaalt geloven mensen het.
... Lol
pi_163822603
Nederturken bedreigd en geboycot



AMSTERDAM - Doodsbedreigingen, vernielingen en boycotlijsten: de mislukte coup in Turkije heeft ook in Nederland de verhoudingen binnen de Turkse gemeenschap op scherp gezet.

Op sociale media circuleren foto’s met daarbij oproepen aan Erdogan-aanhangers om Gülen-aanhangers een kopje kleiner te maken. Bij culturele centra in Rotterdam en Zaanstad zijn ruiten ingegooid en vernielingen aangericht. Ook circuleren er onder meer in Amsterdam boycotlijsten met daarop Turkse ondernemers die kritisch zijn op Erdogan.

„Het is zeer beangstigend”, zegt Ahmet Taskan, medeoprichter van de Turkse ondernemersvereniging HOGIAF. Alleen al in Amsterdam staan sinds afgelopen weekend zeker twintig Turkse bedrijven op een zwarte lijst, bevestigt hij.

In Nederland wonende Erdogan-aanhangers hebben het daarbij volgens Taskan gemunt op volgers van Fethullah Gülen, omdat die volgens Erdogan het brein achter de couppoging is.

Taskan is zelf ook een prominent lid van de Gülen-beweging in Nederland. President Erdogan beweerde afgelopen weekend dat Gülen het brein is achter de mislukte staatsgreep. De president heeft alle ’Gülenisten’ daarmee tot staatsvijanden verklaard.

Bron
  maandag 18 juli 2016 @ 07:35:18 #70
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163822605
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik moest smakelijk lachen. De complottheorieën worden allemaal weer van stal gehaald. De CIA. Ze hebben een legendarische status zelfs onder Turken. Als die bij de coup betrokken waren dan was die 100% geslaagd.
In Iran is het ook mislukt.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163822607
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik moest smakelijk lachen. De complottheorieën worden allemaal weer van stal gehaald. De CIA. Ze hebben een legendarische status zelfs onder Turken. Als die bij de coup betrokken waren dan was die 100% geslaagd.
Ja ik vraag mij af wat Rica nu precies zegt.

Geen enkele organisatie in de wereld heeft meer ervaring met staatsgrepen dan de CIA. Lijkt mij sterk dat zij gepland hebben om een CNN studio met 8 soldaten binnen te vallen...
pi_163822623
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:35 schreef Peunage het volgende:
Geen enkele organisatie in de wereld heeft meer ervaring met staatsgrepen dan de CIA. Lijkt mij sterk dat zij gepland hebben om een CNN studio met 8 soldaten binnen te vallen...
Het zag behoorlijk amateuristisch uit. Het meest veilige antwoord is dat een groep militairen dit zag als hun laatste kans om van Erdogan af te komen. Alleen hadden ze geen strategische leiding waardoor het knullig uitgevoerd werd. Het is niet heel verwonderlijk. Veel Turkse militairen zijn lichtgewichten: heel jonge jongens die hun dienstplicht uitzitten zonder zware militaire trainingen. Een minimale basis maar daar blijft het vaak bij. Het eerste leger van Turkije dat redelijk van wanten weet is misschien 15% van alle stromannetjes.
pi_163822624
De Gulenaanhangers op hun tellen letten zei ik? Ik open de Telegraaf en de klopjacht blijkt al begonnen te zijn.
Op sociale media circuleren foto’s met daarbij oproepen aan Erdogan-aanhangers om Gülen-aanhangers een kopje kleiner te maken. Bij culturele centra in Rotterdam en Zaanstad zijn ruiten ingegooid en vernielingen aangericht. Ook circuleren er onder meer in Amsterdam boycotlijsten met daarop Turkse ondernemers die kritisch zijn op Erdogan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_en_geboycot__.html

Zeer smerige spelletjes van Turkije. Iedereen die geen extremistisch gedachtengoed aanhangt, wordt aangepakt. De stropop Gulen doet zijn werk.
Coupe is opgezet om Gulenaanhangers - die nogal christelijke ideeën hebben, in de val gelokt door Gulen - op te pakken en te vermoorden.
pi_163822627
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 02:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ongewapende burgers oproepen om het tegen het leger op te nemen, om zijn hachje te redden...
Nou ja, daar staan wel wat brede vuilnisbakken tussen. En als Erdogan zegt dat ze naar de maan moeten gaan staan ze dezelfde minuut nog met vuurpijlen klaar. Dat is dom, maar ook wel weer mooi. Ik zou het graag eens een dag willen dicteren, die achterban van 'm. Kun je leuke dingen mee doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 08:37:56 ]
pi_163822638
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:34 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Nederturken bedreigd en geboycot


En wat vind jij daarvan?
pi_163822656
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En wat vind jij daarvan?
Door dit soort bedreigingen (die al ja-ren spelen) krijg je dat zelfs de Turken die open-minded zijn rare dingen gaan zeggen om niet teveel uit de toon te vallen. Het is een enge samenleving aan 't worden.
pi_163822657
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En wat vind jij daarvan?
Het is een onderdeel van de Turkse cultuur: alle Turken moeten zich als een kudde schapen bewegen. Als je een beetje afwijkt dan ben je 'een bounty en verrader'. Niet onder controle te houden door Turkse verenigingen en stichtingen gelieerd aan Ankara. Die moeten worden gebroken zodat niemand meer een andere mening op durft na te houden. Op die manier bewaar je de eenheid en worden 'verraders' binnen de eigen gemeenschap gebroken. Een effectieve strategie denken ze. De toekomst zal het uitwijzen.
pi_163822659
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:51 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het is een onderdeel van de Turkse cultuur: alle Turken moeten zich als een kudde schapen bewegen. Als je een beetje afwijkt dan ben je 'een bounty en verrader'. Niet onder controle te houden door Turkse verenigingen en stichting gelieerd aan Ankara. Die moeten worden gebroken zodat niemand meer een andere mening op durft na te houden. Op die manier bewaar je de eenheid en worden 'verraders' binnen de eigen gemeenschap gebroken. Een effectieve strategie denken ze. De toekomst zal het uitwijzen.
Het is puur het uitschakelen van iedereen die niet extremistisch denkt, en daar is jaren geleden al een strategie voor uitbedacht met meneer Gulen in Amerika. Dan houd je een soort moslimbroederschap over die uitstekend dient als vijfde kolonne.
pi_163822669
De vijfde colonne kan een probleem vormen. Dat hebben ze in Polen geweten. Alle etnische Duitsers in Polen zijn na WOII uitgemoord. Het was een genocide waarin tienduizenden Duitsers de dood vonden door woedende Polen.
  maandag 18 juli 2016 @ 07:59:12 #80
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163822680
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:34 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Nederturken bedreigd en geboycot

[ afbeelding ]

AMSTERDAM - Doodsbedreigingen, vernielingen en boycotlijsten: de mislukte coup in Turkije heeft ook in Nederland de verhoudingen binnen de Turkse gemeenschap op scherp gezet.

Op sociale media circuleren foto’s met daarbij oproepen aan Erdogan-aanhangers om Gülen-aanhangers een kopje kleiner te maken. Bij culturele centra in Rotterdam en Zaanstad zijn ruiten ingegooid en vernielingen aangericht. Ook circuleren er onder meer in Amsterdam boycotlijsten met daarop Turkse ondernemers die kritisch zijn op Erdogan.

„Het is zeer beangstigend”, zegt Ahmet Taskan, medeoprichter van de Turkse ondernemersvereniging HOGIAF. Alleen al in Amsterdam staan sinds afgelopen weekend zeker twintig Turkse bedrijven op een zwarte lijst, bevestigt hij.

In Nederland wonende Erdogan-aanhangers hebben het daarbij volgens Taskan gemunt op volgers van Fethullah Gülen, omdat die volgens Erdogan het brein achter de couppoging is.

Taskan is zelf ook een prominent lid van de Gülen-beweging in Nederland. President Erdogan beweerde afgelopen weekend dat Gülen het brein is achter de mislukte staatsgreep. De president heeft alle ’Gülenisten’ daarmee tot staatsvijanden verklaard.

Bron
Het is echt ongelofelijk hoeveel domme mensen in dit land wonen. Na 3 generaties Turken hebben we nu Gülen-Turken, Erdogan-Turken, Koerdische Turken en Atatürk-Turken die elkaar allemaal naar het leven staan. En dat is nog maar een piepklein gedeelte van alle haat die we in dit land geïmporteerd hebben. En dan toch weer in 6 maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen in dit land toelaten. Ik hoor het de naïevelingen nog zeggen: "ja maar nu zullen ze gelijk goed integreren, we maken niet dezelfde fouten, we zetten ze gelijk aan het werk en als het weer veilig is dan sturen we ze gewoon weer terug bla bla bla bla bla".
pi_163822691
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:56 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De vijfde colonne kan een probleem vormen. Dat hebben ze in Polen geweten. Alle etnische Duitsers in Polen zijn na WOII uitgemoord. Het was een genocide waarin tienduizenden Duitsers de dood vonden door woedende Polen.
Ik lees bij jou weinig verontwaardiging dat nu een hele groep Turken in Nederland door mede agressieve Turken belaagd wordt. De homogene gemeenschap van ultranationalistisch tot gematigd onder Turken verdwijnt als we dit toestaan. Dan houden we alleen de extremen over.
pi_163822705
quote:
8s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is echt ongelofelijk hoeveel domme mensen in dit land wonen. Na 3 generaties Turken hebben we nu Gülen-Turken, Erdogan-Turken, Koerdische Turken en Atatürk-Turken die elkaar allemaal naar het leven staan. En dat is nog maar een piepklein gedeelte van alle haat die we in dit land geïmporteerd hebben. En dan toch weer in 6 maanden tijd 70.000 niet-westerse vluchtelingen in dit land toelaten. Ik hoor het de naïevelingen nog zeggen: "ja maar nu zullen ze gelijk goed integreren, we maken niet dezelfde fouten, we zetten ze gelijk aan het werk en als het weer veilig is dan sturen we ze gewoon weer terug bla bla bla bla bla".
Je generaliseert.
pi_163822709
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:51 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het is een onderdeel van de Turkse cultuur: alle Turken moeten zich als een kudde schapen bewegen. Als je een beetje afwijkt dan ben je 'een bounty en verrader'. Niet onder controle te houden door Turkse verenigingen en stichtingen gelieerd aan Ankara. Die moeten worden gebroken zodat niemand meer een andere mening op durft na te houden. Op die manier bewaar je de eenheid en worden 'verraders' binnen de eigen gemeenschap gebroken. Een effectieve strategie denken ze. De toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben idd al voor landverrader uitgemaakt _O-
  maandag 18 juli 2016 @ 08:04:58 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163822710
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik lees bij jou weinig verontwaardiging dat nu een hele groep Turken in Nederland door mede agressieve Turken belaagd wordt.
Misschien moeten ze maar gewoon Nederlander worden ipv zichzelf als Turken te beschouwen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163822715
Of misschien zitten er veel Turken met extremistisch gedachtengoed op dit forum.
pi_163822772
quote:
5s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Want Hitler vroeg na de Rijksdagbrand ook aan al zijn burgers of ze verraders wilden aangeven, ook al had hij al vrij snel de vijf "schuldigen" te pakken?
"Naast deze arrestaties gingen de autoriteiten en SA over tot het massaal en willekeurig arresteren, intimideren en afranselen van communisten en andere tegenstanders van de nazi's. Goebbels buitte de brand uit als propagandastunt terwijl Göring de arrestaties dirigeerde. Er werd gebruikgemaakt van het proces om eens en voor altijd met links af te rekenen. De Rijksdagzetels van de communisten werden vervallen verklaard en hun partij werd verboden."

Lees je eens in zou ik zeggen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163822808
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Naast deze arrestaties gingen de autoriteiten en SA over tot het massaal en willekeurig arresteren, intimideren en afranselen van communisten en andere tegenstanders van de nazi's. Goebbels buitte de brand uit als propagandastunt terwijl Göring de arrestaties dirigeerde. Er werd gebruikgemaakt van het proces om eens en voor altijd met links af te rekenen. De Rijksdagzetels van de communisten werden vervallen verklaard en hun partij werd verboden."

Lees je eens in zou ik zeggen.
En Turkije geeft die opdracht ook nog eens in het buitenland. Erdoaanhangers doen allemaal lief wat papa zegt dus de beuk erin.
pi_163822844
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Naast deze arrestaties gingen de autoriteiten en SA over tot het massaal en willekeurig arresteren, intimideren en afranselen van communisten en andere tegenstanders van de nazi's. Goebbels buitte de brand uit als propagandastunt terwijl Göring de arrestaties dirigeerde. Er werd gebruikgemaakt van het proces om eens en voor altijd met links af te rekenen. De Rijksdagzetels van de communisten werden vervallen verklaard en hun partij werd verboden."

Lees je eens in zou ik zeggen.
Ja, dat ze beiden gebruik maken van dit soort zaken om hun machtspositie te verstevigen is niet het nieuws. De nazi's hadden de lijsten met communisten die gearresteerd moesten worden echter al opgesteld voor de brand, wat uiteraard voer is voor speculatie, maar hier wordt echt het volk ingezet om elkaar te verraden. Dat is toch wel even anders, mijns inziens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163822851
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat ze beiden gebruik maken van dit soort zaken om hun machtspositie te verstevigen is niet het nieuws. De nazi's hadden de lijsten met communisten die gearresteerd moesten worden echter al opgesteld voor de brand, wat uiteraard voer is voor speculatie, maar hier wordt echt het volk ingezet om elkaar te verraden. Dat is toch wel even anders, mijns inziens.
Riep Hitler ook niet op om elkaar te verraden?
  maandag 18 juli 2016 @ 08:33:32 #90
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163822857
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Naast deze arrestaties gingen de autoriteiten en SA over tot het massaal en willekeurig arresteren, intimideren en afranselen van communisten en andere tegenstanders van de nazi's. Goebbels buitte de brand uit als propagandastunt terwijl Göring de arrestaties dirigeerde. Er werd gebruikgemaakt van het proces om eens en voor altijd met links af te rekenen. De Rijksdagzetels van de communisten werden vervallen verklaard en hun partij werd verboden."

Lees je eens in zou ik zeggen.
En onze NSB-overheid steunt de islam-fascisten met heel zijn hart.

Gewoon op de site van de rijksoverheid:



De zogenaamde Nederlandse overheid maakt Nederlanders bang en stimuleert ze hiermee om hun dienstplicht te vervullen voor een buitenlands, moorddadig, fascistisch regiem. 8)7

Dit land is niet meer te redden.
pi_163822866
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En onze NSB-overheid steunt de islam-fascisten met heel zijn hart.

Gewoon op de site van de rijksoverheid:

[ afbeelding ]

De zogenaamde Nederlandse overheid maakt Nederlanders bang en stimuleert ze hiermee om hun dienstplicht te vervullen voor een buitenlands, moorddadig, fascistisch regiem. 8)7

Dit land is niet meer te redden.
Nederland is niet veel veranderd. Ik ben blij dat GB ook niet veranderd is.
pi_163822882
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En onze NSB-overheid steunt de islam-fascisten met heel zijn hart.

Gewoon op de site van de rijksoverheid:

[ afbeelding ]

De zogenaamde Nederlandse overheid maakt Nederlanders bang en stimuleert ze hiermee om hun dienstplicht te vervullen voor een buitenlands, moorddadig, fascistisch regiem. 8)7

Dit land is niet meer te redden.
Dit is verwarrend, Braindead. Dit gaat namelijk over afstand doen van de Turkse nationaliteit, als je dat wilt doen zul je de dienstplicht moeten vervullen of afkopen. Anders gaat de Turkse overheid daar namelijk niet mee akkoord.

Tegelijkertijd roep je altijd dat Turken niet Nederlands zijn maar zich nog deel voelen van Turkije, waarom zouden ze dan überhaupt op deze pagina kijken over afstand doen van hun nationaliteit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 juli 2016 @ 08:40:59 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163822923
quote:
11s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is verwarrend, Braindead. Dit gaat namelijk over afstand doen van de Turkse nationaliteit, als je dat wilt doen zul je de dienstplicht moeten vervullen of afkopen. Anders gaat de Turkse overheid daar namelijk niet mee akkoord.
Je zou het ook normaal vinden als op de site van de Rijksoverheid precies staat aangegeven hoe je deel kan nemen aan een para-militaire organisatie binnen de KKK?
quote:
Tegelijkertijd roep je altijd dat Turken niet Nederlands zijn maar zich nog deel voelen van Turkije, waarom zouden ze dan überhaupt op deze pagina kijken over afstand doen van hun nationaliteit?
Een groot deel niet is wel gebleken. Degene die zich Nederlander voelen hoeven zich niet aangesproken te voelen.
  maandag 18 juli 2016 @ 08:44:53 #94
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163822952
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 07:34 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Nederturken bedreigd en geboycot

[ afbeelding ]

AMSTERDAM - Doodsbedreigingen, vernielingen en boycotlijsten: de mislukte coup in Turkije heeft ook in Nederland de verhoudingen binnen de Turkse gemeenschap op scherp gezet.

Op sociale media circuleren foto’s met daarbij oproepen aan Erdogan-aanhangers om Gülen-aanhangers een kopje kleiner te maken. Bij culturele centra in Rotterdam en Zaanstad zijn ruiten ingegooid en vernielingen aangericht. Ook circuleren er onder meer in Amsterdam boycotlijsten met daarop Turkse ondernemers die kritisch zijn op Erdogan.

„Het is zeer beangstigend”, zegt Ahmet Taskan, medeoprichter van de Turkse ondernemersvereniging HOGIAF. Alleen al in Amsterdam staan sinds afgelopen weekend zeker twintig Turkse bedrijven op een zwarte lijst, bevestigt hij.

In Nederland wonende Erdogan-aanhangers hebben het daarbij volgens Taskan gemunt op volgers van Fethullah Gülen, omdat die volgens Erdogan het brein achter de couppoging is.

Taskan is zelf ook een prominent lid van de Gülen-beweging in Nederland. President Erdogan beweerde afgelopen weekend dat Gülen het brein is achter de mislukte staatsgreep. De president heeft alle ’Gülenisten’ daarmee tot staatsvijanden verklaard.

Bron
Waar is DENK als je ze nodig hebt?
pi_163822956
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je zou het ook normaal vinden als op de site van de Rijksoverheid precies staat aangegeven hoe je deel kan nemen aan een para-militaire organisatie binnen de KKK?
Nee, de overheid geeft hier dan ook gewoon aan hoe je kunt zorgen dat je geen lid meer bent van de KKK in het algemeen.

Punt is, als je je Turkse paspoort wilt inleveren kan dat niet als je een straf open hebt staan in Turkije. Niet meer, niet minder. Je leest er weer teveel in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163822961
De erdoaanhangers profileren zich steeds meer als een zootje ongeregeld.

Maar zou het niet goed zijn om die meneer Gulen ergens anders te stationneren? Kan iemand niet zonder officieel verzoek uitgeleverd worden? Iemand die vanaf zijn 5e de Koran leest en daarna een soort Boeddhist wordt, dat is natuurlijk geen zuivere koffie. Heel veel mensen van goede wil worden daar het slachtoffer van. Die kunnen zo in één klap opgeveegd worden.

[ Bericht 31% gewijzigd door Loekie1 op 18-07-2016 08:52:23 ]
  maandag 18 juli 2016 @ 08:49:01 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163822981
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar is DENK als je ze nodig hebt?
ja, kom op met die lijst
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 08:51:20 #98
8781 crew  Frutsel
pi_163822996
Hopelijk heeft de AIVD deze week goed opgelet...
  maandag 18 juli 2016 @ 08:52:26 #99
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163823002
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de overheid geeft hier dan ook gewoon aan hoe je kunt zorgen dat je geen lid meer bent van de KKK in het algemeen.

Punt is, als je je Turkse paspoort wilt inleveren kan dat niet als je een straf open hebt staan in Turkije. Niet meer, niet minder. Je leest er weer teveel in.
Punt is, als je in Nederland woont en je hebt een Nederlands paspoort dan hoort je loyaliteit bij Nederland te liggen, Punt.
pi_163823019
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat ze beiden gebruik maken van dit soort zaken om hun machtspositie te verstevigen is niet het nieuws. De nazi's hadden de lijsten met communisten die gearresteerd moesten worden echter al opgesteld voor de brand, wat uiteraard voer is voor speculatie, maar hier wordt echt het volk ingezet om elkaar te verraden. Dat is toch wel even anders, mijns inziens.
Erdogan wist binnen 24 uur na de coup een lijst met 2750 rechters te overleggen welke allemaal op non-actief moesten worden gesteld omdat ze zouden heulen met de vijand. Dat is vergelijkbaar, denk je niet?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163823076
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Erdogan wist binnen 24 uur na de coup een lijst met 2750 rechters te overleggen welke allemaal op non-actief moesten worden gesteld omdat ze zouden heulen met de vijand. Dat is vergelijkbaar, denk je niet?
Dat deel wel, ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163823085
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Punt is, als je in Nederland woont en je hebt een Nederlands paspoort dan hoort je loyaliteit bij Nederland te liggen, Punt.
Die loyaliteit ligt daar dan ook, anders zouden ze hun Turkse paspoort niet opgeven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163823116
Erdogan liet ook doorschemeren dat zijn regering serieus overweegt de doodstraf weer in te voeren. Toen demonstranten voor zijn huis riepen: 'Wij willen de doodstraf', reageerde hij: 'Ik hoor uw verzoek. In een democratie krijgen de mensen wat zij willen.'

Echt een heel eng mannetje. Zijn mensen het daarmee eens of oneens? :P
  maandag 18 juli 2016 @ 09:10:02 #104
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823147
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben idd al voor landverrader uitgemaakt _O-
Geloof je nog steeds niet dat dit de positie van Turken ondermijnt die in de rest van Europa wonen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:11:55 #105
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823169
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Erdogan liet ook doorschemeren dat zijn regering serieus overweegt de doodstraf weer in te voeren. Toen demonstranten voor zijn huis riepen: 'Wij willen de doodstraf', reageerde hij: 'Ik hoor uw verzoek. In een democratie krijgen de mensen wat zij willen.'

Echt een heel eng mannetje. Zijn mensen het daarmee eens of oneens? :P
Ja. Nu ja, "eng" vind ik een vreemd woord. Eerder een despoot met grootheidswaanzin.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823200
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja. Nu ja, "eng" vind ik een vreemd woord. Eerder een despoot met grootheidswaanzin.
Die aan de knoppen zit van een behoorlijk groot land met allemaal blinde fanatieke volgelingen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163823224
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Die aan de knoppen zit van een behoorlijk groot land met allemaal blinde fanatieke volgelingen.
Ik vind het ook zo ontzettend raar dat weinig mensen een kritische noot erbij plaatsen.
pi_163823270
Wiki
Een corruptieschandaal binnen de overheid waarmee 100 miljard Amerikaanse dollars gemoeid was, leidde in 2013 tot de arrestaties van nauwe bondgenoten van Erdoğan.

Erdogan liet ook een paleis bouwen van 600 miljoen - met 112 kamers
Waar heeft hij dat van betaald ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 juli 2016 @ 09:25:23 #109
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823288
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:23 schreef StaceySinger het volgende:
Wiki
Een corruptieschandaal binnen de overheid waarmee 100 miljard Amerikaanse dollars gemoeid was, leidde in 2013 tot de arrestaties van nauwe bondgenoten van Erdoğan.

Erdogan liet ook een paleis bouwen van 600 miljoen - met 112 kamers
Waar heeft hij dat van betaald ?
Vergeet zijn (en zijn zoon) banden met de olie van IS niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823319
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:23 schreef StaceySinger het volgende:
Erdogan liet ook een paleis bouwen van 600 miljoen - met 112 kamers
Waar heeft hij dat van betaald ?
Gewoon met het geld van de staat, natuurlijk. Dat betaalt hij niet vanaf zijn privérekening, het is een ambtswoning.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163823327
Het was iemand die het al eerder riep maar veel Turken waren niet eens zo zeer geschrokken van de tanks of de soldaten, maar de groepen mannen die opeens overal vandaan kwamen en met grof geweld het leger dachten te moesten bevechten, het leger is gewoon vernederd door Erdogan en in mindere mate de politie (die nog afwachtte wat er precies gebeurde overal), maar vooral door Erdogan, als dit niet leidt tot een tweede coup dan is de rol van het Turkse voor de komende decennia redelijk definitief voorbij en dat mag een historische overgang genoemd worden. Dan is Erdogan's Nacht van de Lange Messen min of meer geslaagd.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:38:33 #112
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163823436
DJS070 twitterde op zondag 17-07-2016 om 19:16:07 RT @nbbrk: Belgische regering Michel en kabinet @MinPres blij dat de democratie onder Erdogan in Turkije hersteld is https://t.co/iTg2Cq9HoB reageer retweet
pi_163823456
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geloof je nog steeds niet dat dit de positie van Turken ondermijnt die in de rest van Europa wonen?
Waar heb je het over
pi_163823462
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:38 schreef Sunri5e het volgende:
DJS070 twitterde op zondag 17-07-2016 om 19:16:07 RT @nbbrk: Belgische regering Michel en kabinet @MinPres blij dat de democratie onder Erdogan in Turkije hersteld is https://t.co/iTg2Cq9HoB reageer retweet
Het is zo jaren '30 allemaal, hoe Europa reageert, zo ontzettend naief.
pi_163823471
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Erdogan liet ook doorschemeren dat zijn regering serieus overweegt de doodstraf weer in te voeren. Toen demonstranten voor zijn huis riepen: 'Wij willen de doodstraf', reageerde hij: 'Ik hoor uw verzoek. In een democratie krijgen de mensen wat zij willen.'

Echt een heel eng mannetje. Zijn mensen het daarmee eens of oneens? :P
Ik vind vooral mijn 'eigen' volk eng. Als het Erdogan niet is is het wel weer een andere figuur waar ze op geilen en letterlijk hun leven aan wijden. Ze zijn of pro of anti [insert random name] en als ze eenmaal een kant hebben gekozen wordt alles als zoete koek aangenomen. Dat dit soort uitschot blijft overleven verbaast me gewoon.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:43:28 #116
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823473
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waar heb je het over
Door de gang van zaken in Turkije. Turken die buiten Turkije zich profileren als contra-of pro Erdogan en/of Gülen. Denk jij niet dat dat van invloed is op de relatieve rust die er heerst mbt Turken en het integratie-debat?
Dit is natuurlijk koren op de molen voor bepaalde bewegingen in Europa die niks met Turken ophebben.
Daar zou ik me, mocht ik een Turk zijn, toch enigzins ongerust over maken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823532
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Door de gang van zaken in Turkije. Turken die buiten Turkije zich profileren als contra-of pro Erdogan en/of Gülen. Denk jij niet dat dat van invloed is op de relatieve rust die er heerst mbt Turken en het integratie-debat?
Dit is natuurlijk koren op de molen voor bepaalde bewegingen in Europa die niks met Turken ophebben.
Daar zou ik me, mocht ik een Turk zijn, toch enigzins ongerust over maken.
Ja maar wat kan ik daar aan doen dan? Ik vind ze eng, maar kan er niets mee.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:50:37 #118
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823564
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja maar wat kan ik daar aan doen dan? Ik vind ze eng, maar kan er niets mee.
Nu ja, jij kunt er niks tot weinig aan doen lijkt me.
Ik voorzie daar wel problemen mee, dat het decor zich ook verplaatst naar steden buiten Turkije met een hoge concentratie Turken.
Plus de lange arm van die despoot erbij.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 09:51:57 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163823577
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben idd al voor landverrader uitgemaakt _O-
Hoevaak ik dat wel niet gehoord heb :D

Dikke vinger naar ze.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:51:58 #120
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163823578
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:43 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ik vind vooral mijn 'eigen' volk eng. Als het Erdogan niet is is het wel weer een andere figuur waar ze op geilen en letterlijk hun leven aan wijden. Ze zijn of pro of anti [insert random name] en als ze eenmaal een kant hebben gekozen wordt alles als zoete koek aangenomen. Dat dit soort uitschot blijft overleven verbaast me gewoon.
Waar komen die extreme tegenstellingen vandaan inderdaad? Het lijkt wel of er bijna geen grijs gebied is...
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 09:53:54 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163823606
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar komen die extreme tegenstellingen vandaan inderdaad? Het lijkt wel of er bijna geen grijs gebied is...
Cultuur, helaas werkt het gewoon zo in Turkije.

Heel simpel voorbeeld is voetbal. Als je voor Fenerbahce bent haat je Galatasaray en andersom. Het zit zo diep dat het er gewoon niet meer uit is te slaan. Dit is in de politiek niet anders. Je bent of voor of tegen zoals je zegt, er is geen ruimte voor grijs gebied. Dit komt enerzijds door cultuur anderzijds ook door ongeschooldheid, domheid en simpelheid.
pi_163823607
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:41 schreef Slaro het volgende:

[..]

Het is zo jaren '30 allemaal, hoe Europa reageert, zo ontzettend naief.
Hoe zou jij het liever zien?
"Hey Erdo, supertof wat je opgezet hebt, ik geloof er geen bal van maar we werken wel verder samen he?!"
pi_163823649
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe zou jij het liever zien?
"Hey Erdo, supertof wat je opgezet hebt, ik geloof er geen bal van maar we werken wel verder samen he?!"
Turkije gewoon afsluiten als dit land zich daadwerkelijk niet aan de democratische regels kan houden, dat je terugvecht bij een coup kan iedereen nog wel ergens begrijpen, maar Erdogan laat opnieuw zijn daadwerkelijke prioriteiten zien en dat is Turkije omvormen tot een eenpartij-staat onder zijn persoonlijke gezag.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 09:59:13 #124
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163823688
Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar hoe meer beelden ik zie van wat ze met de arme simpele lage rangs militairen hebben uitgehaald en hoe meer ik zie wat Erdogan nu aan het doen is hoe erger ik het vind dat de coup niet gelukt is.

De hele reactie van Erdogan en zijn aanhang laat zien dat er genoeg redenen waren om een coup te willen plegen.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:59:47 #125
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163823694
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:06 schreef Wimperkruller het volgende:
Erdogan liet ook doorschemeren dat zijn regering serieus overweegt de doodstraf weer in te voeren. Toen demonstranten voor zijn huis riepen: 'Wij willen de doodstraf', reageerde hij: 'Ik hoor uw verzoek. In een democratie krijgen de mensen wat zij willen.'

Echt een heel eng mannetje. Zijn mensen het daarmee eens of oneens? :P
Als je een beetje bedreven bent in propaganda kun je een menigte laten roepen wat je wilt. Dan kun je daarna altijd claimen dat je alleen maar de volkswil uitvoert.

"Willen jullie meer of minder Marokkanen? " -> "Minder,minder" is slechts een simpel voorbeeld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 juli 2016 @ 10:00:18 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163823701
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:23 schreef StaceySinger het volgende:
Wiki
Een corruptieschandaal binnen de overheid waarmee 100 miljard Amerikaanse dollars gemoeid was, leidde in 2013 tot de arrestaties van nauwe bondgenoten van Erdoğan.

Erdogan liet ook een paleis bouwen van 600 miljoen - met 112 kamers
Waar heeft hij dat van betaald ?
Volgens mij was de ophef toen niet van de lucht hier mbt paleis van hem...

Edit: NWS / Erdogans paleis grootste ter wereld
pi_163823740
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Punt is, als je in Nederland woont en je hebt een Nederlands paspoort dan hoort je loyaliteit bij Nederland te liggen, Punt.
Mehh mijn loyaliteit ligt niet bij zoiets conceptueels als een lap land. Iets waar veel Nederlanders mee eens zijn. Door die nuchterheid hebben we behoorlijk veel bereikt terwijl we maar een verwaarloosbaar proportie van de wereldbevolking zijn. Bij veel joden zie je een soortgelijke mentaliteit. Waarom je kostbare tijd verdoen aan gebakken lucht terwijl je die tijd beter kan gebruiken aan individuele zelfontwikkeling.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:04:37 #128
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823768
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:02 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Mehh mijn loyaliteit ligt niet bij zoiets conceptueels als een lap land. Iets waar veel Nederlanders mee eens zijn. Door die nuchterheid hebben we behoorlijk veel bereikt terwijl we maar een verwaarloosbaar proportie van de wereldbevolking zijn. Bij veel joden zie je een soortgelijke mentaliteit. Waarom je kostbare tijd verdoen aan gebakken lucht terwijl je die tijd beter kan gebruiken aan individuele zelfontwikkeling.
:')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823790
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:')
:+
pi_163823793
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:59 schreef Kyran het volgende:
Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar hoe meer beelden ik zie van wat ze met de arme simpele lage rangs militairen hebben uitgehaald en hoe meer ik zie wat Erdogan nu aan het doen is hoe erger ik het vind dat de coup niet gelukt is.

De hele reactie van Erdogan en zijn aanhang laat zien dat er genoeg redenen waren om een coup te willen plegen.
Je weet niet waar je over praat...
  maandag 18 juli 2016 @ 10:10:14 #131
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163823830
Las ergens dat het enorm weinig heeft gescheeld, of Erdogan was uit de lucht geschoten.
Dat had zomaar een 2e Franz Ferdinand kunnen zijn.
Vraag me dan ondertussen ook af of dat militaire vliegtuig met Erdogan niet onderhandeld zou kunnen hebben met de straaljagerpiloot.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163823872
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat...
Ik ook niet, maar ben het 100% met hem eens.
pi_163823892
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel een punt. Met een klein beetje nationalisme is niks mis, maar als het doorslaat kom je nergens. Ik ben juist blij dat Nederland niet zo nationalistisch is als veel landen. Het individualisme haalt het beste uit mensen, en daarom is Nederland veel vrijer en welvarender dan de meeste landen.

Toch kan een beetje cultuur bescherming geen kwaad. Wist je dat in de 2e Kamer niet eens een Nederlandse vlag hangt? Dat is wel erg overdreven anti-nationalistisch, ook nergens goed voor. Verder importeert Nederland veel immigranten die wel hartstikke nationalistisch zijn, wat doen de linkse partijen die zo anti-nationalistisch zijn daar aan?
  maandag 18 juli 2016 @ 10:15:04 #134
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163823893
Vraag me af of Erdogan niet deze of volgende week tegen een sniper kogel oploopt.

Als dat gebeurt wat zijn dan de gevolgen volgens Turkse fokkers?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 juli 2016 @ 10:15:40 #135
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823899
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef Homey het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Met een klein beetje nationalisme is niks mis, maar als het doorslaat kom je nergens. Ik ben juist blij dat Nederland niet zo nationalistisch is als veel landen. Het individualisme haalt het beste uit mensen, en daarom is Nederland veel vrijer en welvarender dan de meeste landen.

Toch kan een beetje cultuur bescherming geen kwaad. Wist je dat in de 2e Kamer niet eens een Nederlandse vlag hangt? Dat is wel erg overdreven anti-nationalistisch, ook nergens goed voor. Verder importeert Nederland veel immigranten die wel hartstikke nationalistisch zijn, wat doen de linkse partijen die zo anti-nationalistisch zijn daar aan?
Niet mee eens, maar dat is offtopic geloof ik ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823900
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef nixxx het volgende:
Vraag me af of Erdogan niet deze of volgende week tegen een sniper kogel oploopt.

Als dat gebeurt wat zijn dan de gevolgen volgens Turkse fokkers?
Gebeurt niet, hij laat zich goed beschermen. Assad leeft toch ook nog?
pi_163823903
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ben het 100% met hem eens.
Een coup zou een burgeroorlog laten ontstaan in Turkije, er zou een recessie ontstaan en jarenlang gebukt gaan onder instabiliteit. Echt hou op hoor.
pi_163823906
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niet mee eens, maar dat is offtopic geloof ik ;)
Valt mee, vertel :)
  maandag 18 juli 2016 @ 10:16:51 #139
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823916
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:16 schreef Homey het volgende:

[..]

Valt mee, vertel :)
Nee, doen we wel in een ander topic. Laten we het hier maar houden tot Turkije en haar problemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163823920
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een coup zou een burgeroorlog laten ontstaan in Turkije, er zou een recessie ontstaan en jarenlang gebukt gaan onder instabiliteit. Echt hou op hoor.
Die komt er met dit beleid toch wel, alsof al die Erdogan-adepten ooit een verandering van de wacht zullen accepteren, al zou het op een democratische manier gaan dat zagen we wel in de afgelopen verkiezingen.
pi_163823923
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Cultuur, helaas werkt het gewoon zo in Turkije.

Heel simpel voorbeeld is voetbal. Als je voor Fenerbahce bent haat je Galatasaray en andersom. Het zit zo diep dat het er gewoon niet meer uit is te slaan. Dit is in de politiek niet anders. Je bent of voor of tegen zoals je zegt, er is geen ruimte voor grijs gebied. Dit komt enerzijds door cultuur anderzijds ook door ongeschooldheid, domheid en simpelheid.
Opleiding zegt vaak helemaal niets dan wel is mijn ervaring. Ik loop met een grote boog om turkse WO'ers heen omdat vaak pro erdogan, gülen of ataturk zijn. En veelal extreem rascistisch. Tot nu toe geeneen tegengekomen met een eigen visie in het leven. En dan wil ik niet eens over Turkse hoogopgeleiden in TR hebben. Zo jammer ;(
pi_163823929
Gulen heeft bericht dat hij het afschuwelijk vindt wat zijn aanhangers nu overkomt!

O nee, toch niet. Toch niet zo boeddhistisch als het lijkt. Hij denkt: opgeruimd staat netjes. Precies volgens plan.
pi_163823966
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een coup zou een burgeroorlog laten ontstaan in Turkije, er zou een recessie ontstaan en jarenlang gebukt gaan onder instabiliteit. Echt hou op hoor.
Nee, deze optie is veel beter :'). Echt, hou op hoor.
pi_163823978
'Lijst arrestanten Turkije leek voorbereid'

Mods hier zullen schuimbekken.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:21:22 #145
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163823982
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:21:48 #146
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163823992
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, deze optie is veel beter :'). Echt, hou op hoor.
Als dat uberhaupt al zou gebeuren. Op korte termijn zal er onrust zijn maar uiteindelijk is het een stabieler en progressiever Turkije (zonder erdogan) dat zich meer kan gaan laten gelden op de internationale betrekkingen.
pi_163823994
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een coup zou een burgeroorlog laten ontstaan in Turkije, er zou een recessie ontstaan en jarenlang gebukt gaan onder instabiliteit. Echt hou op hoor.
Het is daar nu lekker stabiel ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163824017
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:21 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Als dat uberhaupt al zou gebeuren. Op korte termijn zal er onrust zijn maar uiteindelijk is het een stabieler en progressiever Turkije (zonder erdogan) dat zich meer kan gaan laten gelden op de internationale betrekkingen.
Precies :).
  maandag 18 juli 2016 @ 10:30:14 #149
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163824130
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:15 schreef Homey het volgende:

[..]

Gebeurt niet, hij laat zich goed beschermen. Assad leeft toch ook nog?
Assad wordt beschermd door het leger rondom hem, omdat die ook afhankelijk van hem zijn.

In Erdogans geval is het toch anders, die is een bedreiging voor iig een gedeelte van het leger. Kan hij zich wel door een loyale garde laten beschermen, maar als daaromheen een gedeeltelijk onloyaal leger is...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163824133
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:17 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Opleiding zegt vaak helemaal niets dan wel is mijn ervaring. Ik loop met een grote boog om turkse WO'ers heen omdat vaak pro erdogan, gülen of ataturk zijn. En veelal extreem rascistisch. Tot nu toe geeneen tegengekomen met een eigen visie in het leven. En dan wil ik niet eens over Turkse hoogopgeleiden in TR hebben. Zo jammer ;(
;( #ignored
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:32:41 #151
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163824162
quote:
0s.gif [b]Op maandag 18 juli 2016 10:27 schreef Stimorol- het volgende:
Het is gewoon een zeer waarschijnlijke mogelijkheid. Dan vinden ze wel weer iemand anders om te aanbidden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 11:56:51 ]
pi_163824188
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:27 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ontvolg dit.
Een discussie is dat je reageert op elkaars standpunten niet dat iemand zich per definitie moet neerleggen bij jouw standpunten puur omdat dit jouw mening is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 11:57:03 ]
pi_163824214
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:27 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ontvolg dit. Waarom loop ik nog discussies aan te gaan met onwetende tokkies.
Misschien moet je eens opzoeken wat een discussie is. Hint; het is niet 'mijn mening is leidend en iedereen die het er niet mee eens is is stom'. Ik mag toch hopen dat je de basisschool nu wel voorbij bent op dat vlak.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163824327
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:30 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

;( #ignored
Fijn om te lezen dat jij je niet kan identificeren met hetgeen wat ik net omschreef ;)
pi_163824332
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zonde.
Ik vind het lastig discussiëren als mensen totaal geen kennis hebben.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:43:46 #156
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163824353
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vind het lastig discussiëren als mensen totaal geen kennis hebben.
Dan zou je het dus moeiteloos moeten kunnen ontkrachten wat wij zeggen :)
  maandag 18 juli 2016 @ 10:45:11 #157
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163824374
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vind het lastig discussiëren als mensen totaal geen kennis hebben.
Snap ik, maar juist dan zou je je kunnen onderscheiden in dit topic ;)
Ik snap zelf ook weinig van de Turkse cultuur, juist omdat ze er zelf niet objectief over willen spreken. Althans, in mijn omgeving.

Maar goed, je kunt anders onjuistheden wel hier tegen het licht houden, en wellicht leert men hier wat van :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163824396
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:42 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat jij je niet kan identificeren met hetgeen wat ik net omschreef ;)
Meeste vrienden van me zijn Nederlands :@ , dus wel klein beetje abla :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:46:37 #159
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163824406
Maakt niet uit. Zelfs de VS likt zijn wonden. Wat Turkije betreft..... die zijn weer 200 jr terug geworpen. Democratie my ass.. Paria in het MO.
pi_163824459
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Snap ik, maar juist dan zou je je kunnen onderscheiden in dit topic ;)
Ik snap zelf ook weinig van de Turkse cultuur, juist omdat ze er zelf niet objectief over willen spreken. Althans, in mijn omgeving.

Maar goed, je kunt anders onjuistheden wel hier tegen het licht houden, en wellicht leert men hier wat van :)
Wat wil je er over weten dan? Ik kom deze topic net binnengevlogen :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:56:33 #161
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163824593
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat wil je er over weten dan? Ik kom deze topic net binnengevlogen :P
Waar komt toch die extreme stellingname vandaan bij veel turken? Het is vaak of iemand adoreren/aanhangen, of iemand zien als staatgevaarlijke vijand.

Er lijkt bijna nooit grijs gebied te zijn.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:58:36 #162
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163824634
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat wil je er over weten dan? Ik kom deze topic net binnengevlogen :P
Al die stromingen daar en aanverwante gedachtegoed wat daarachter schuil gaat, en welk belang ze dienen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163824654
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:17 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Opleiding zegt vaak helemaal niets dan wel is mijn ervaring. Ik loop met een grote boog om turkse WO'ers heen omdat vaak pro erdogan, gülen of ataturk zijn. En veelal extreem rascistisch. Tot nu toe geeneen tegengekomen met een eigen visie in het leven. En dan wil ik niet eens over Turkse hoogopgeleiden in TR hebben. Zo jammer ;(
Individualisme bestaat niet in de islamitische cultuur, en daar kunnen we Turkije met een 99% islamitische bevolking rustig onder scharen. Het verschil met Marokko is dat Turken erg nationalistisch zijn, en dat gegeven schuift individualisme helemaal van de baan.

Resultaat: geen eigen mening en als een makke schaap achter de rest lopen, al vlaggen zwaaiend en brullend hoeveel je van Turkije houdt. Als je hier iets van afwijkt ben je meteen een landverrader, een zionist, een jood, 'je afkomst verloochent', en vul het lijstje maar in. De sociale controle is enorm. Er zijn best liberale Turken in Nederland, maar die passen nu wel op.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:07:59 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163824829
Volgens de eurocommissaris lijkt het ontslag vd rechters voorbereid.

Zo raar is dat nou ook weer niet.
Lijkt mij dat je wel een noodscenario hebt klaarliggen voor het geval er een coup wordt gepleegd.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:10:32 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163824877
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:07 schreef Marrije het volgende:
Volgens de eurocommissaris lijkt het ontslag vd rechters voorbereid.

Zo raar is dat nou ook weer niet.
Lijkt mij dat je wel een noodscenario hebt klaarliggen voor het geval er een coup wordt gepleegd.
Uhm nee, dat slaat nergens op. Zeker niet in die aantallen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 18 juli 2016 @ 11:11:35 #166
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163824896
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:07 schreef Marrije het volgende:
Volgens de eurocommissaris lijkt het ontslag vd rechters voorbereid.

Zo raar is dat nou ook weer niet.
Lijkt mij dat je wel een noodscenario hebt klaarliggen voor het geval er een coup wordt gepleegd.
Waarom is er geen scenario als er geen coup nodig is. Zo raar is het wel.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 11:11:36 #167
8781 crew  Frutsel
pi_163824899
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:07 schreef Marrije het volgende:
Volgens de eurocommissaris lijkt het ontslag vd rechters voorbereid.

Zo raar is dat nou ook weer niet.
Lijkt mij dat je wel een noodscenario hebt klaarliggen voor het geval er een coup wordt gepleegd.
Zal me niets verbazen als alles is voorbereid...
  maandag 18 juli 2016 @ 11:12:06 #168
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163824914
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:07 schreef Marrije het volgende:
Volgens de eurocommissaris lijkt het ontslag vd rechters voorbereid.

Zo raar is dat nou ook weer niet.
Lijkt mij dat je wel een noodscenario hebt klaarliggen voor het geval er een coup wordt gepleegd.
Uiteraard is dat wel raar.

Die lijst, waar baseer je die op? Dan moet je dus binnen die korte tijd (een nachtje) weten wie er achter die 'coup' zouden zitten en dan alle aanhangers, ook buiten de militaire hierarchie, in beeld hebben?

Dat kan niet. Dit is vooropgezet werk.
pi_163824929
Volgens ex-CIA Sibel: Erdogan gaat weg!

Maar ze zegt dat er een ergere Erdogan in de plaats zal komen.

pi_163824949
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:56 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waar komt toch die extreme stellingname vandaan bij veel turken? Het is vaak of iemand adoreren/aanhangen, of iemand zien als staatgevaarlijke vijand.

Er lijkt bijna nooit grijs gebied te zijn.
Bij Turken is samenhorigheid heel belangrijk, dus je hebt niet veel keus
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:14:05 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163824950
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zal me niets verbazen als alles is voorbereid...
Te ......Afwenteling volgt nog. 9-11 was slechts 17+ deeltjes. succes.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 11:17:05 #172
8781 crew  Frutsel
pi_163825026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Te ......Afwenteling volgt nog. 9-11 was slechts 17+ deeltjes. succes.
een 9-11 in huidige tijd levert 170+ deeltjes op.

Anyway.. bedankt :)
  maandag 18 juli 2016 @ 11:19:12 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163825084
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom is er geen scenario als er geen coup nodig is. Zo raar is het wel.
dat scenario is er vast ook.
Lijkt mij dat je, als leider van Turkije, weet wat er kan gebeuren. Dan heb je wel een noodplan voorbereid.
Zo'n lijst heb je dan met drie klikken op de knop.
pi_163825103
lutfiabuaun twitterde op maandag 18-07-2016 om 11:16:43 Turkish media report that 30 provincial governors, 47 district governors dismissed #TurkeyCoupAttempt #Turkey reageer retweet
pi_163825128
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:
lutfiabuaun twitterde op maandag 18-07-2016 om 11:16:43 Turkish media report that 30 provincial governors, 47 district governors dismissed #TurkeyCoupAttempt #Turkey reageer retweet
Die stonden zeker ook allemaal achter de coup? Man man man, zo doorzichtig dit :')
pi_163825138
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:14 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Bij Turken is samenhorigheid heel belangrijk, dus je hebt niet veel keus
De Turkse gemeenschap in Nederland is ook niet de slimste. Aziaten zijn veel intelligenter.
De Turken in Duitsland zijn over het algemeen iets slimmer, ben daar wel eens een hoopopgeleide liberale Turk tegengekomen. Die had wel een eigen mening, heel anders dan die tokkie turken in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 11:23:00 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163825189
Een coup had niet perse een burgeroorlog veroorzaakt. Misschien alleen als Erdogan uit de lucht was geschoten.
pi_163825192
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]

De Turkse gemeenschap in Nederland is ook niet de slimste. Aziaten zijn veel intelligenter.
De Turken in Duitsland zijn over het algemeen iets slimmer, ben daar wel eens een hoopopgeleide liberale Turk tegengekomen. Die had wel een eigen mening, heel anders dan die tokkie turken in Nederland.
Omdat je daar 1 Turk bent tegen gekomen met een andere mening zijn ze daar over het algemeen slimmer?
pi_163825215
Als je de duizenden reacties op FB van DENK en Dutchturks zo doorbladert, zie je continu hetzelfde patroon. Elke vorm van kritiek op Erdogan, hoe genuanceerd en onderbouwt ook, wordt getrakteerd op een scheldkanonnade en een jij-bak.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:24:18 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163825217
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef Karkarov het volgende:

[..]

Die stonden zeker ook allemaal achter de coup? Man man man, zo doorzichtig dit :')
het gaat wel van kwaad naar erger
pi_163825221
Ben er nog niet over uit of ik het moet betreuren dat Erdogan niet uit de lucht is geschoten toen de gelegenheid zich voordeed. Het is niet netjes om een ander mens dood te wensen.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:25:46 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163825253
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

het gaat wel van kwaad naar erger
Dat is het probleem, je kunt niet zeggen dat dit een actie was van een kleine groep boze militairen en dan vervolgens bijna 3000 rechters ontslaan en dit soort mensen uit hun functie ontheffen.

The whole story does not make sense.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163825268
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:23 schreef Homey het volgende:
Als je de duizenden reacties op FB van DENK en Dutchturks zo doorbladert, zie je continu hetzelfde patroon. Elke vorm van kritiek op Erdogan, hoe genuanceerd en onderbouwt ook, wordt getrakteerd op een scheldkanonnade en een jij-bak.
Ik heb op internet wel eens een 'discussie' gelezen tussen Turken en Koerden. Emotioneel en hersenloos paupervolk
  maandag 18 juli 2016 @ 11:26:37 #184
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163825272
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]

De Turkse gemeenschap in Nederland is ook niet de slimste. Aziaten zijn veel intelligenter.
De Turken in Duitsland zijn over het algemeen iets slimmer, ben daar wel eens een hoopopgeleide liberale Turk tegengekomen. Die had wel een eigen mening, heel anders dan die tokkie turken in Nederland.
Turken zijn ook Aziaten, geografisch gezien en ook als je kijkt naar hun oorsprong. Raar ook dat je1(!) Turk uit Duitsland vergelijkt met de Turken in Nederland.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_163825290
Hoeveel mensen zijn er nu in die paar dagen al opgepakt, op non actief gesteld e/o ontslagen?

En waarop gebaseerd? (Vermeende) sympathie voor Gülen? Zijn er al bewijzen dat hij hier achter zit? Zijn er al bewijzen dat al degenen die nu slachtoffer zijn van 'bijltjesdag' ook daadwerkelijk sympathie hebben voor Gülen? Worden mensen slachtoffer van NSB Turkjes die anderen erbij lappen?

Man man man, wat een bananenrepubliek is dat Turkije.

En dan die blinde idolatie voor Erdogan. Eng volk!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163825296
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat je daar 1 Turk bent tegen gekomen met een andere mening zijn ze daar over het algemeen slimmer?
Anecdotisch natuurlijk, maar mijn punt was dat ten tijde van de massa arbeidsmigratie Duitsland de wat meer onderwezen Turken naar zich toetrok. Nederland kreeg de ongeletterden. Prima lui overigens, de 1e generatie heeft zich bewezen. Daarna is het misgegaan, ik vermoed een gevalletje identiteitscrisis. Hun vaders werden werkloos op een gegeven moment, en de jongeren voelden zich niet helemaal welkom in Nederland. Hun werd natuurlijk voorgehouden door hun ouders dat ze spoedig 'terug naar huis' zouden gaan. Didn't happen as we all know. Die hele integratie is gewoon mislukt, daarom zie je zo'n backlash en overdreven adoratie voor 'hun thuisland'. Op een of andere manier menen dat ze een keuze moeten maken tussen Nederland en Turkije, terwijl je in mijn ogen prima allebei kan zijn. Aziaten gaan daar veel slimmer mee om.
pi_163825297
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:26 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Turken zijn ook Aziaten, geografisch gezien en ook als je kijkt naar hun oorsprong. Raar ook dat je1(!) Turk uit Duitsland vergelijkt met de Turken in Nederland.
quote:
More comprehensive study determined the Central Asian contribution in Anatolia at 13%, the lowest among sampled populations,[2] similar analysis also estimated it at 13%.[3] As a result, several studies have concluded that the Middle East is the primary source of the present-day Turkish population.
https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_studies_on_Turkish_people
  maandag 18 juli 2016 @ 11:27:54 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 18 juli 2016 @ 11:28:12 #189
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163825311
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:23 schreef Homey het volgende:
Als je de duizenden reacties op FB van DENK en Dutchturks zo doorbladert, zie je continu hetzelfde patroon. Elke vorm van kritiek op Erdogan, hoe genuanceerd en onderbouwt ook, wordt getrakteerd op een scheldkanonnade en een jij-bak.
Andersom, schelden is juist van de anti Erdogan kant. Van geiteneuker tot schapekop en Turkse homo.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 18 juli 2016 @ 11:29:57 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163825344
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Andersom, schelden is juist van de anti Erdogan kant. Van geiteneuker tot schapekop en Turkse homo.
Je moet schelden niet met ridiculiseren verwarren. Een staatshoofd mag gewoon geridiculiseerd worden. Net zoals je er kritiek op mag hebben.

De reactie op die kritiek is een compleet ander issue.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163825384
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben er nog niet over uit of ik het moet betreuren dat Erdogan niet uit de lucht is geschoten toen de gelegenheid zich voordeed. Het is niet netjes om een ander mens dood te wensen.
De meeste Turken die anti-Erdogan zijn die hoeven hun mening niet te etaleren. Het zijn juist de islamistische zombies die als een robot dezelfde mening van de daken schreeuwen.
pi_163825390
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Andersom, schelden is juist van de anti Erdogan kant. Van geiteneuker tot schapekop en Turkse homo.
Er wordt gescholden van alle kanten, maar van de Erdogan aanhanger is het echt epidemisch. Ik weet dat fouten toegeven not done is in de islamitische cultuur, dan toon je je zwakte. Zie ik overigens ook in de Poolse cultuur bijvoorbeeld, die zijn ook zo nationalistisch en 'trots'. Van individualisme is weinig sprake.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:38:45 #193
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163825518
Wow wat een haat in het westen tegen Erdogan, maar o zo geliefd in de islamitische wereld. Laat zien dat hij goed bezig is, de graadmeter van de hoeveelheid haat in het westen zegt genoeg. _O_ _O_ _O_
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 18 juli 2016 @ 11:39:42 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163825537
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef TeenWolf het volgende:
Wow wat een haat in het westen tegen Erdogan, maar o zo geliefd in de islamitische wereld. Laat zien dat hij goed bezig is, de graadmeter van de hoeveelheid haat in het westen zegt genoeg. _O_ _O_ _O_
Liefde in de islamistische wereld voor Erdogan? Wut?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 18 juli 2016 @ 11:41:39 #195
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163825583
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:38 schreef TeenWolf het volgende:
Wow wat een haat in het westen tegen Erdogan, maar o zo geliefd in de islamitische wereld. Laat zien dat hij goed bezig is, de graadmeter van de hoeveelheid haat in het westen zegt genoeg. _O_ _O_ _O_
De top van de KKK wordt ook vereerd door KKK-leden en verguisd door anderen.

Hitler was ook geliefd bij de aanhangers van het nazisme/fascisme en niet bij de rest.

Daar kun je dus echt totaal geen waarde aan ontlenen he.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:43:21 #196
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163825613
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

De top van de KKK wordt ook vereerd door KKK-leden en verguisd door anderen.

Hitler was ook geliefd bij de aanhangers van het nazisme/fascisme en niet bij de rest.

Daar kun je dus echt totaal geen waarde aan ontlenen he.
Nee, dit heeft met landsbelangen van islamitische not-puppy landen te maken.

Recep Tayyip Erdogan
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 18 juli 2016 @ 11:44:19 #197
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163825626
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:43 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nee, dit heeft met landsbelangen van islamitische not-puppy landen te maken.

Recep Tayyip Erdogan
Jouw gedrag beschrijft precies het probleem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163825663
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:26 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Turken zijn ook Aziaten, geografisch gezien en ook als je kijkt naar hun oorsprong. Raar ook dat je1(!) Turk uit Duitsland vergelijkt met de Turken in Nederland.
Alle Aziaten zijn immers hetzelfde...
pi_163825698
De maskers vallen in Turkije - Lukas De Vos

http://deredactie.be/permalink/1.2717040

quote:
De mislukte staatsgreep in Turkije roept grote vragen op. Het ziet er naar uit dat de coup door president Erdogan zelf in scène is gezet met de bedoeling om nog meer macht naar zich toe te trekken.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:48:22 #200
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163825701
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:43 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nee, dit heeft met landsbelangen van islamitische not-puppy landen te maken.

Recep Tayyip Erdogan
Je woont in Turkije?
pi_163825741
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:20 schreef Karkarov het volgende:

[..]

Die stonden zeker ook allemaal achter de coup? Man man man, zo doorzichtig dit :')
Gewoon een nieuwe Gleichschaltung.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:51:47 #202
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163825790
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:50 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Als je hier alleen maar komt om te trollen en euforisch de naam van de opkomende dictator te schallen dan is het misschien maar beter om je te negeren. Inhoudelijk voegt het namelijk helaas niks toe.

Het schijnt in Istanbul behoorlijk onrustig te zijn op straat nu. Iemand met meer nieuws/bronnen hierover?

[ Bericht 13% gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 11:55:04 ]
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 11:52:06 #203
8781 crew  Frutsel
pi_163825796
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 11:48:22 BREAKING: #Turkey reinstating death penalty would end EU accession talks: Germany - AFP reageer retweet
pi_163825829
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Liefde in de islamistische wereld voor Erdogan? Wut?
In Egypte juichten de kranten al (wat te vroeg) om zijn afzetting, maar dat zal dan wel geen islamitisch land zijn :P
  maandag 18 juli 2016 @ 11:53:58 #205
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163825850
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:52 schreef Frutsel het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 11:48:22 BREAKING: #Turkey reinstating death penalty would end EU accession talks: Germany - AFP reageer retweet
Gelukkig durven ze dat wel hard te stellen.

Kan oom erdo dat weer omdraaien naar zijn volk toe: "zie hoe de EU ons tegenhoudt in gerechtigheid, ondanks dat we zelfs hun vluchtelingen voor ze opvangen".
  maandag 18 juli 2016 @ 11:55:17 #206
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163825877
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:53 schreef J.B. het volgende:

[..]

In Egypte juichten de kranten al (wat te vroeg) om zijn afzetting, maar dat zal dan wel geen islamitisch land zijn :P
Ja dan heb je het over Sisi, door het westen en MI6 door een coup in het zadel geholpen puppy van het westen, terwijl Mursi democratisch gekozen was.
De islamitische wereld haat die Sisi ook.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 18 juli 2016 @ 11:55:21 #207
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_163825880
Hoorde op het nieuws dat de Turkse regering burgers opriep om mensen die de coup steunden op sociale media aan te geven.

Godver, wat gestoord. Het lijkt net de Stasi.

Turkije is heel ver afgegleden.

Tyfus EU die dit allemaal maar z'n gang laat gaan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_163825891
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:59 schreef Kyran het volgende:
Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar hoe meer beelden ik zie van wat ze met de arme simpele lage rangs militairen hebben uitgehaald en hoe meer ik zie wat Erdogan nu aan het doen is hoe erger ik het vind dat de coup niet gelukt is.

De hele reactie van Erdogan en zijn aanhang laat zien dat er genoeg redenen waren om een coup te willen plegen.
Ik begrijp niet hoe je Turk zijnde vóór een coup kan zijn. Echt, dat je dat als een degelijk alternatief kan zien terwijl je weet wat voor spanningen er allemaal speelt tussen de bevolking verbaast me enorm.
  maandag 18 juli 2016 @ 11:55:57 #209
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_163825924
quote:
Idd, ISIS taferelen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 juli 2016 @ 11:59:16 #211
74056 crew  ToT
pi_163825960
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Idd, ISIS taferelen.
'42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'
https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
pi_163825974
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:55 schreef VeX- het volgende:
Hoorde op het nieuws dat de Turkse regering burgers opriep om mensen die de coup steunden op sociale media aan te geven.

Godver, wat gestoord. Het lijkt net de Stasi.

Turkije is heel ver afgegleden.

Tyfus EU die dit allemaal maar z'n gang laat gaan.
Het is niet alleen Turkije die is afgegleden.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:01:38 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163826005
zo nou Erdogan is los hoor

erz zijn alleen nog zeeeer trouwe volgelingen over

die gaat nooit meer weg
geen verkiezingen meer

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_Turkije__.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 18 juli 2016 @ 12:02:26 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163826031
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:55 schreef VeX- het volgende:
Hoorde op het nieuws dat de Turkse regering burgers opriep om mensen die de coup steunden op sociale media aan te geven.

Godver, wat gestoord. Het lijkt net de Stasi.

Turkije is heel ver afgegleden.

Tyfus EU die dit allemaal maar z'n gang laat gaan.
als ze nu maar definitief uit de EU blijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163826034
quote:
Want? ze zitten op de grond en hebben handboeien om. Wat is daar onmenselijk aan?
pi_163826058
edit: We hebben hier een heel mooi forum voor.

BNW heet het.

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 12:14:06 ]
  maandag 18 juli 2016 @ 12:03:55 #217
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163826064
quote:
Mogherini en Kerry waarschuwden de Turkse regering "de mensenrechten te respecteren".
VS en EU eensgezind over Turkije

Ja hoor :')
Beetje naïef, niet dan?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:04:28 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163826079
als ze die nukes maar weghalen daar

Turkije moet uit de NAVO
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 18 juli 2016 @ 12:04:52 #219
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163826089
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
als ze die nukes maar weghalen daar
Die zijn onder beheer van de VS ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:05:19 #220
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163826105
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die zijn onder beheer van de VS ;)
nog wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 18 juli 2016 @ 12:05:41 #221
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163826116
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nog wel
En dat zullen ze blijven ook. Geloof me.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:07:10 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163826146
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_Turkije__.html

Erdogan is los , hij ruimt nu alle oppositie op , definitief

Hij gaat de nieuwe Stalin worden

quote:
Duizenden uit functie gezet in Turkije
13 min geleden
ISTANBUL/ANKARA - Kort na de mislukte coup in Turkije zijn door het ministerie van Binnenlandse Zaken bijna 9000 functionarissen uit hun functie gezet, onder wie dertig van de 81 provinciegouverneurs die het land telt.

De krant Hürriyet meldde maandag dat het ministerie 8777 mensen van hun post verwijderd heeft, onder wie ruim 7900 politiemensen. Zij hebben zich in de nacht van zondag op maandag moeten melden in hoofdkwartieren van de politie en hun wapens moeten inleveren.

Onder militairen en magistraten waren al meer dan 6000 mensen uit hun functie gezet. Bij de poging tot een militaire staatsgreep zijn vrijdag en zaterdag 290 mensen om het leven gekomen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163826221
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_Turkije__.html

Erdogan is los , hij ruimt nu alle oppositie op , definitief

Hij gaat de nieuwe Stalin worden

[..]

En als er dan alleen nog maar Erdogan neuzen over zijn is de tijd rijp voor genocide op de Koerden en uitbreiding van zijn lebensraum naar de Koerdische gebieden in Syrië en Irak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163826254
Deze reeks wordt alleen maar triester zo te zien.
pi_163826311
Ik hoop dat de coupplegers en de handlangers een voor een allemaal tegelijk opgepakt en veroordeeld zullen worden, tot die tijd in een politiecel vasthouden. Er zal wel geen plek meer vrij zijn in de gevangenissen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163826322
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:12 schreef zarGon het volgende:
Deze reeks wordt alleen maar triester zo te zien.
Waarom precies?
pi_163826370
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:02 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Want? ze zitten op de grond en hebben handboeien om. Wat is daar onmenselijk aan?
Zodra je iets van beschaving mee krijgt kun je je vraag zelf beantwoorden.
pi_163826406
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:18 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Zodra je iets van beschaving mee krijgt kun je je vraag zelf beantwoorden.
Je stelt je aan. Mensen die hoogverraad hebben gepleegd worden nu eenmaal hard aangepakt.

Wij hebben en zouden hetzelfde doen. Niets bijzonders.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:28:19 #229
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_163826575
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

En als er dan alleen nog maar Erdogan neuzen over zijn is de tijd rijp voor genocide op de Koerden en uitbreiding van zijn lebensraum naar de Koerdische gebieden in Syrië en Irak.
Helaas is dit precies de situatie die nodig is om IS klein te krijgen, mits de USA voorzichtig aan wat touwtjes kan blijven trekken.
Maar dat het ons hier in Nederland de nodige miljarden en waarschijnlijk ook levens gaat kosten is mijns inziens onvermijdelijk.
Het is een waanzinnig tijdperk dat we aan het ingaan zijn. Ben benieuwd hoe de geschiedenisboeken hier over 100 jaar op terugkijken.
Wie dit leest is gek
pi_163826601
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]

De Turkse gemeenschap in Nederland is ook niet de slimste. Aziaten zijn veel intelligenter.
De Turken in Duitsland zijn over het algemeen iets slimmer, ben daar wel eens een hoopopgeleide liberale Turk tegengekomen. Die had wel een eigen mening, heel anders dan die tokkie turken in Nederland.
Turken hier kunnen wel nadenken hoor ;) Ook die (jonge) nationalistische Erdo-aanhang.

Ze moeten eens die lui voor de keuze zetten terug te gaan naar Turkije tenzij ze afstand doen van hun nationaliteit. Resultaat: iedereen levert zijn Turkse nationaliteit in mits dat juridisch mogelijk is (en dat is het, over het algemeen).

Maarja, de Nederlandse politiek ontbreekt het aan ballen en dat werkt de integratie dus ontzettend tegen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163826691
quote:
De snelle arrestaties van rechters en anderen na de mislukte staatsgreep in Turkije geeft de indruk dat de regering een lijst met namen al van tevoren had voorbereid. Dat zei EU-commissaris Johannes Hahn (Uitbreiding) maandag.
http://www.nu.nl/politiek(...)aris-voorbereid.html

O RLY!?

Dit komt als een to-tale verrassing natuurlijk, ik bedoel, het is niet zo alsof deze manier van werken overeenkomsten vertoond met een bepaalde dictator van pak hem beet 80 jaar geleden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163826729
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_in_Turkije__.html

Erdogan is los , hij ruimt nu alle oppositie op , definitief

Hij gaat de nieuwe Stalin worden

[..]

Grote Schoonmaak, en alle Turken moedigen hem aan. Erdogan zijn plan is gelukt; hij heeft totale heerschappij in Turkije bewerkstelligd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163826732
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:30 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Turken hier kunnen wel nadenken hoor ;) Ook die (jonge) nationalistische Erdo-aanhang.

Ze moeten eens die lui voor de keuze zetten terug te gaan naar Turkije tenzij ze afstand doen van hun nationaliteit. Resultaat: iedereen levert zijn Turkse nationaliteit in mits dat juridisch mogelijk is (en dat is het, over het algemeen).

En wat gaat het inleveren van een passpoort volgens jou veranderen?
pi_163826743
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Grote Schoonmaak, en alle Turken moedigen hem aan. Erdogan zijn plan is gelukt; hij heeft totale heerschappij in Turkije bewerkstelligd.
Wat is het probleem als alle Turken hem aanmoedigen?
  maandag 18 juli 2016 @ 12:38:11 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163826744
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Als je hier alleen maar komt om te trollen en euforisch de naam van de opkomende dictator te schallen dan is het misschien maar beter om je te negeren. Inhoudelijk voegt het namelijk helaas niks toe.

Het schijnt in Istanbul behoorlijk onrustig te zijn op straat nu. Iemand met meer nieuws/bronnen hierover?
Istanbul, geen idee.

Wel wat onrust in ankara.


http://m.telegraaf.nl/bui(...)echtbank-coupplegers
pi_163826760
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is het probleem als alle Turken hem aanmoedigen?
Niets, het geeft alleen aan dat alle Turken vanaf nu als tegenstandervan het vrije Westen kunnen worden beschouwd, zoals Erdogan het Westen als vijand ziet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163826765
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:38:14 MORE: Death penalty is what people in the streets are calling for. We must listen as we work for the people: Turkey PM - @HasanSari7 reageer retweet
  maandag 18 juli 2016 @ 12:40:10 #238
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163826778
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is het probleem als alle Turken hem aanmoedigen?
Beter kun je stellen wie een probleem is voor die Turken die achter Erdogan staan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:41:17 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163826806
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:48 schreef J.B. het volgende:
De maskers vallen in Turkije - Lukas De Vos

http://deredactie.be/permalink/1.2717040

[..]

Dat het vragen oproept is duidelijk. Maar net als met 9/11 geloof ik niet in een complot. Het is te omvangrijk en te complex en een enorm risico om te nemen. Maar het komt hem inderdaad verdomd goed uit. Erdogan gaat los en maakt gebruik van de situatie. Hij heeft nu alle ruimte om al zijn tegenstanders met harde hand uit de weg te ruimen.
Weer is duidelijk dat je Turkije nooit moet toelaten binnen een EU. Het blijft een zeer gevaarlijk leider.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 18-07-2016 12:48:38 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163826816
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:59 schreef ToT het volgende:

[..]

'42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'
https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
dat lijkt me sterk. Dat is zo'n beetje de hele AKP achterban 1 op 2. (49,7%) Als dat het geval was dan zag 't daar zwart van de pro IS demonstraties, maar dat was niet zo. Met 50% IS support was iedere westerse Turk al lang gelynched.

Een andere bron had 't over 1 op 5, dat lijkt me wat realistischer (zo'n 19%) En dat gaat dan ook nog over mensen die zeggen dat IS voor een goed doel staat omdat ze ook Soeniet zijn. Niet zozeer over potentiele strijders.

Maar waar de 50% wel voor staat is de hervorming die nu bezig is wat een kalifaat opzichzelf kan worden, het heeft een Islamitische signatuur.. wellicht iets milder maar niets minder duidelijk. Het zou me weinig verbazen als Erdogan zichzelf nog eens tot kalief uitroept, om de missie van de oude sultans te vervullen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Beathoven op 18-07-2016 12:52:08 ]
pi_163826820
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:41:21 BREAKING: Close to 1,500 staff at the 'Ministry of Finance’ dismissed #Turkey - @Haberturkhttps://t.co/GNgKw0ERTd reageer retweet
pi_163826827
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

En wat gaat het inleveren van een passpoort volgens jou veranderen?
Inderdaad, niets. Die lui moeten gewoon deporteert worden naar Turkije.
pi_163826829
intlspectator twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:39:25 BREAKING: Turkey's Prime Minister says country might review its friendship with the United States reageer retweet
  maandag 18 juli 2016 @ 12:43:20 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163826832
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:02 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Want? ze zitten op de grond en hebben handboeien om. Wat is daar onmenselijk aan?
hangt er blijkbaar vanaf wie je het vraagt.


http://m.telegraaf.nl/bui(...)-als-varkens-in-stal
pi_163826837
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is het probleem als alle Turken hem aanmoedigen?
Het is een beetje zielig he. De grote leider helpen !

_O-
pi_163826851
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

En wat gaat het inleveren van een passpoort volgens jou veranderen?
Omdat ze dus "echt" kiezen voor Nederland, en gemeenschappelijk gezien dan ook "echt" Nederlander zijn. Als ze afstand doen van hun Turkse nationaliteit kunnen ze dat noway ooit rechtvaardigen naar de Turkse gemeenschap, en dus verstoten worden.
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 18 juli 2016 @ 12:44:25 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163826853
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:43 schreef Houtenbeen het volgende:
intlspectator twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:39:25 BREAKING: Turkey's Prime Minister says country might review its friendship with the United States reageer retweet
'might review its friendship'
pi_163826854
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

hangt er blijkbaar vanaf wie je het vraagt.

http://m.telegraaf.nl/bui(...)-als-varkens-in-stal
Wat een gejank om niets allemaal.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:46:16 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163826882
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:02 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Want? ze zitten op de grond en hebben handboeien om. Wat is daar onmenselijk aan?
Schei toch uit. De meeste soldaten zijn mogelijk dienstplichtig en volgden de orders op van hun officieren. Je zult maar 18 jaar zijn en moeten dienen op het verkeerde moment. De meeste wisten niet eens wat de bedoeling was. Schandalige toestanden. Maar zoals altijd is weer het klootjesvolk de dupe. Als deze dienstplichtigen niet de orders hadden opgevolgd was het ook hoogverraad geweest. Het overgrote deel gaf zich ook al gelijk over.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163826898
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:41:21 BREAKING: Close to 1,500 staff at the 'Ministry of Finance’ dismissed #Turkey - @Haberturkhttps://t.co/GNgKw0ERTd reageer retweet
Al die kantoorpikken ook betrokken bij de coup.
pi_163826936
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Schei toch uit. De meeste soldaten zijn mogelijk dienstplichtig en volgden de orders op van hun officieren. Je zult maar 18 jaar zijn en moeten dienen op het verkeerde moment. De meeste wisten niet eens wat de bedoeling was. Schandalige toestanden. Maar zoals altijd is weer het klootjesvolk de dupe. Als deze dienstplichtigen niet de orders hadden opgevolgd was het ook hoogverraad geweest. Het overgrote deel gaf zich ook al gelijk over.
Jij hebt een video gezien waarbij een zegt dat hij er niet van af wist, dus je gaat er maar vanuit dat dat voor de meerderheid zo is?

En dan nog: wat is er zo onmenselijk aan de desbetreffende foto? is het de stal? zijn het de handboeien?
  maandag 18 juli 2016 @ 12:49:58 #252
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163826943
Dus Turkije lijkt zich te gaan afzetten tegen het westen. Vriendjes worden met Rusland en een muur bouwen...
pi_163826955
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:43 schreef Houtenbeen het volgende:
intlspectator twitterde op maandag 18-07-2016 om 12:39:25 BREAKING: Turkey's Prime Minister says country might review its friendship with the United States reageer retweet
Lekker duidelijk :N

Met het nieuws van de laatste dagen weet ik niet of dit nu betekent dat ze juist weer vrienden willen worden na de ontwikkelingen, of dat ze afstand nemen van de officiele relaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 18-07-2016 13:01:15 ]
pi_163826970
Erdogan is vrij goed in zijn land in armoede te storten en alleen de arme plattelands bevolking die nog braaf geloven in zijn dogma's over te houden. Het begint op de zuiveringen van Mao te lijken. Ik hoop dat onze regering zich aan het voorbereiden is op een groot aantal Turkse asielzoekers.
pi_163826974
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:49 schreef xzaz het volgende:
Dus Turkije lijkt zich te gaan afzetten tegen het westen. Vriendjes worden met Rusland en een muur bouwen...
Nou, die vriendjes met Rusland zit er echt niet in. De excuses van Erdogan gaan niet leiden tot een hechte vriendschap. Dat was meer een schoorvoetend toegeven van gemaakte fouten om nog wat van je toeristenindustrie te redden als de Russen niet meer op vakantie komen.

Erdogan heeft grotere plannen met Turkije. Zal me niks verbazen als hij termen als het Ottomaanse Rijk weer gaat introduceren.
pi_163826992
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nou, die vriendjes met Rusland zit er echt niet in. De excuses van Erdogan gaan niet leiden tot een hechte vriendschap. Dat was meer een schoorvoetend toegeven van gemaakte fouten om nog wat van je toeristenindustrie te redden als de Russen niet meer op vakantie komen.

Erdogan heeft grotere plannen met Turkije. Zal me niks verbazen als hij termen als het Ottomaanse Rijk weer gaat introduceren.
Het Tweede Turkse Rijk?
pi_163827002
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Lekker duidelijk :N

Met het nieuws van de laatste dagen weet ik niet of dit nu betekent dat ze juist weer vrienden willen worden na de ontwikkelingen, of dat ze dat afstand nemen van de officiele relaties.
Stoppen met vriendjes zijn, omdat ze weigeren Gulen uit te leveren.
pi_163827064
ik zie nu op CNN turk onwerkelijke bewakingscameras video beelden van de helikopter die het gebouw van de trkse inlichtingen diensten aan viel, en dat mannen met wapens terugschieten de lucht in.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163827070
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Erdogan is vrij goed in zijn land in armoede te storten en alleen de arme plattelands bevolking die nog braaf geloven in zijn dogma's over te houden. Het begint op de zuiveringen van Mao te lijken. Ik hoop dat onze regering zich aan het voorbereiden is op een groot aantal Turkse asielzoekers.
Als goedopgeleide Turk ga je nu natuurlijk al vrijwillig op zoek naar werk in het buitenland, zonder asielprocedure. Een jaar geleden zou ik nog zeggen dat het langzaam achteruit gaat en dat er genoeg tijd is, maar nu moet je wel eieren voor je geld kiezen.

Een reden voor slimme Turken om in Turkije te bljven is wellicht familie of een stukje trots om niet als landverrader te worden neergezet, maar gezien de huidige situatie zou ik me daar niet druk over maken. Voordat 75 miljoen mensen uit diverse achtergronden na dit alles weer door 1 deur kunnen moet er heel wat gebeuren. Geef het een paar generaties... of meer.

Turkije zie ik ook nog wel van naam veranderen, het was Ataturk's republiek en alles wat Ataturk ooit aanraakte moet natuurlijk worden veranderd.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:59:20 #260
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163827124
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:49 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Jij hebt een video gezien waarbij een zegt dat hij er niet van af wist, dus je gaat er maar vanuit dat dat voor de meerderheid zo is?

En dan nog: wat is er zo onmenselijk aan de desbetreffende foto? is het de stal? zijn het de handboeien?
Als dienstplichtig soldaat heb je geen keuze. Het weigeren van opdrachten waarvan je niet word uitgelegd wat het doel is door je officieren is ook hoogverraad. Onmenselijk is de gehele situatie en de vrees dat zij allen gedood worden of verdwijnen. Dit is nog maar het begin en dat snap je zelf ook wel. Erdogan en een eerlijk proces is ondenkbaar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163827147
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:52 schreef Karkarov het volgende:

[..]

Het Tweede Turkse Rijk?
"Het tweede Turkse arm" denk ik eerder.
pi_163827148
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als dienstplichtig soldaat heb je geen keuze. Het weigeren van opdrachten waarvan je niet word uitgelegd wat het doel is door je officieren is ook hoogverraad. Onmenselijk is de gehele situatie en de vrees dat zij allen gedood worden of verdwijnen. Dit is nog maar het begin en dat snap je zelf ook wel.
Valt reuze mee. Veel soldaten van de laagste rangen zijn al vrij gelaten.

Het lijkt wel of je hier heel veel ellende wil zien.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:00:36 #263
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827151
Nog een bananenrepubliek erbij, zeg maar :W tegen de toerisme...
pi_163827161
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als goedopgeleide Turk ga je nu natuurlijk al vrijwillig op zoek naar werk in het buitenland, zonder asielprocedure. Een jaar geleden zou ik nog zeggen dat het langzaam achteruit gaat en dat er genoeg tijd is, maar nu moet je wel eieren voor je geld kiezen.

Een reden voor slimme Turken om in Turkije te bljven is wellicht familie of een stukje trots om niet als landverrader te worden neergezet, maar gezien de huidige situatie zou ik me daar niet druk over maken. Voordat 75 miljoen mensen uit diverse achtergronden na dit alles weer door 1 deur kunnen moet er heel wat gebeuren. Geef het een paar generaties... of meer.

Turkije zie ik ook nog wel van naam veranderen, het was Ataturk's republiek en alles wat Ataturk ooit aanraakte moet natuurlijk worden veranderd.
De goedopgeleide en trotse turk kan ook gewoon prima in Istanbul of Ankara leven. Natuurlijk heb je een grote groep die voor wat extra welvaart in het buitenland zit, dat zegt genoeg lijkt mij.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163827172
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nog een bananenrepubliek erbij, zeg maar :W tegen de toerisme...
Ik vind ook dat je als consument met een beetje benul echt niet meer naar Turkije op vakantie moet gaan. Zon, zee en strand heb je ook elders aan de kusten van de Middellandse Zee. Dat rare regime moet je op geen enkele manier steunen.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:04:51 #266
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827235
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je als consument met een beetje benul echt niet meer naar Turkije op vakantie moet gaan. Zon, zee en strand heb je ook elders aan de kusten van de Middellandse Zee. Dat rare regime moet je op geen enkele manier steunen.
Dat klopt, dat weten de mensen al die gaan massaal naar Spanje, mij ook niet meer gezien daar of andere moslimlanden.
pi_163827245
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:00 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

De goedopgeleide en trotse turk kan ook gewoon prima in Istanbul of Ankara leven. Natuurlijk heb je een grote groep die voor wat extra welvaart in het buitenland zit, dat zegt genoeg lijkt mij.
mwa, ik weet niet of je 't meegekregen hebt maar AKP supporters vallen daar westers geklede Turkse vrouwen lastig op straat omdat ze niet bedekt zijn. Het schijnt redelijk heftig te zijn. Ook wordt er soms naar de ID kaart gevraagd om aan te tonen dat iemand moslim is. Dat gaat straks van kwaad tot erger. "Het volk" (Erdogan's volk) maakt straks de dienst uit , dat vindt hij democratisch, en dat zal hij omarmen. Tel daarbij op dat het onderwijs islamtischer wordt, er geen ruk meer wordt gegeven om kwaliteit van onderwijs (als de mensen maar wat te doen hebben dan is het ok), en het op de wereldranglijst tot de bodem zal kelderen.

Daar kun je je als ontwikkelde Turk onmogelijk mee verenigen.
pi_163827252
isahriga twitterde op maandag 18-07-2016 om 08:01:39 Over 5,000 people detained in attempted coup that failed in #Turkey many among the plotters also in hand #MrErdogan https://t.co/4Bc9felNms reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juli 2016 @ 13:05:49 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163827260
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:00 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Veel soldaten van de laagste rangen zijn al vrij gelaten.

Het lijkt wel of je hier heel veel ellende wil zien.
Of misschien wil jij gewoon niet zien wat er allemaal mis is hieraan.... Want dan gaat je beeld over Erdogan natuurlijk naar de klote
pi_163827269
de coupplegers kregen door dat ze in de gaten werden gehouden en hebben hierdoor besloten om de coup eerder dan gepland in werking te stellen, waardoor het knullig verliep en mislukte.Big brother heb je niet alleen in NL, je hebt het ook in Turkije.Aan de andere kant denk ik dat de machthebbers in Turkije de coup bewust door hebben laten gaan , zodat ze mensen op heterdaad zouden pakken i.p.v. verdenkingen. Want dan krijg je Europa schuimbekkend op achterste poten over dictatuur en tegenstanders ondemocratisch wegwerken verwijtingen richting Erdogan _O_

Tegenstanders van Erdogan zijn opgepakt. Dat vind ik niet kunnen, voorstanders hadden opgepakt moeten worden. _O-
Die rechters zouden al op non-actief gesteld worden, dit wisten de rechters zelf ook en hebben hierdoor ook een goede motief om te gaan deelnemen aan de coup of zelfs de organisatie ervan.
De regering hield al en houdt nog steeds rekening met een coup. En ze weten dondersgoed wie ze hiervoor in de gaten moeten houden. Zo open en bloot met vrijheid van meningsuiting in Turkije.
Personen die openlijk een coup steunen op sociale media. Natuurlijk ga je deze in de gaten houden. Vrijheid van meningsuiting werkt beide kanten op.
Hetzelfde als sympathisanten van isis die in de gaten worden gehouden in Europa en opgepakt worden al voordat ze een aanslag plegen. Eerlijke proces of niet, niemand die zich hierover om bekommert of kritische vragen stelt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163827273
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of misschien wil jij gewoon niet zien wat er allemaal mis is hieraan.... Want dan gaat je beeld over Erdogan natuurlijk naar de klote
Ik vind Erdogan een mafketel, dus weet niet waar je het over hebt.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:06:36 #272
8781 crew  Frutsel
pi_163827274
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:05 schreef maan_man het volgende:
isahriga twitterde op maandag 18-07-2016 om 08:01:39 Over 5,000 people detained in attempted coup that failed in #Turkey many among the plotters also in hand #MrErdogan https://t.co/4Bc9felNms reageer retweet
[ afbeelding ]
Ja die foto stond hierboven ook al.... wat vind je d'r zelf van?
pi_163827277
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat klopt, dat weten de mensen al die gaan massaal naar Spanje, mij ook niet meer gezien daar of andere moslimlanden.
Ik zag afgelopen weekend nog genoeg mensen inchecken voor hun vakantie naar Turkije.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:08:19 #274
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827304
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zag afgelopen weekend nog genoeg mensen inchecken voor hun vakantie naar Turkije.
Lekker goedkoop met Cor en Don? :)
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:08:36 #275
8781 crew  Frutsel
pi_163827311
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:49 schreef xzaz het volgende:
Dus Turkije lijkt zich te gaan afzetten tegen het westen. Vriendjes worden met Rusland en een muur bouwen...
Ook dat lijkt niet uitgesloten, vandaar het "excuus" ineens van Erdogan aan het adres van Rusland.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:08:40 #276
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163827312
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Erdogan is vrij goed in zijn land in armoede te storten en alleen de arme plattelands bevolking die nog braaf geloven in zijn dogma's over te houden. Het begint op de zuiveringen van Mao te lijken. Ik hoop dat onze regering zich aan het voorbereiden is op een groot aantal Turkse asielzoekers.
Je bedoelt grote hoeveelheden militairen naar de bulgaarse en griekse grenzen en de zee vol met marine en kustwacht om bootjes om te laten keren?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163827315
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja die foto stond hierboven ook al.... wat vind je d'r zelf van?
Sorry, dat die foto hierboven ook al stond.

Het doet mij denken aan lang vervlogen tijden in Europa toen er ook een democratisch gekozen leider aan de macht was.
pi_163827360
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:10:11 BREAKING: Kerry warns #Turkey’s NATO membership could be in jeopardy - @washingtonpost https://t.co/P00fOc2bAH reageer retweet
pi_163827361
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Lekker goedkoop met Cor en Don? :)
Ik zag het op het journaal, maar het zou best kunnen.

Het is een beetje hetzelfde als vroeger met Franco, dat mensen toch op vakantie gingen naar Spanje. En dat dan rechtvaardigen met dat ze niks met politiek te maken hebben. Dat kan best zijn, maar als je niet specifiek voor de Turkse cultuur gaat en alleen maar een beetje in de zon wilt bakken, dan ga je gewoon in een ander land op vakantie. Dan ga je niet regimes steunen die heel hard op weg zijn naar dictatuur.
pi_163827381
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je bedoelt grote hoeveelheden militairen naar de bulgaarse en griekse grenzen en de zee vol met marine en kustwacht om bootjes om te laten keren?
Nee want je mag asielzoekers niet zomaar terugsturen.
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 13:12:27 #281
8781 crew  Frutsel
pi_163827392
quote:
99s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:55 schreef Slayage het volgende:
ik zie nu op CNN turk onwerkelijke bewakingscameras video beelden van de helikopter die het gebouw van de trkse inlichtingen diensten aan viel, en dat mannen met wapens terugschieten de lucht in.
https://twitter.com/anado(...)692752023552/video/1

deze bedoel je?
  maandag 18 juli 2016 @ 13:12:42 #282
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827401
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Erdogan is vrij goed in zijn land in armoede te storten en alleen de arme plattelands bevolking die nog braaf geloven in zijn dogma's over te houden. Het begint op de zuiveringen van Mao te lijken. Ik hoop dat onze regering zich aan het voorbereiden is op een groot aantal Turkse asielzoekers.
Dat zal inderdaad weer een exodus worden :(
  maandag 18 juli 2016 @ 13:13:04 #283
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163827409
Vraag me af wat Erdogan wil doen met al die gevangenen? Afmaken?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 18 juli 2016 @ 13:13:16 #284
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163827414
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Conflicts twitterde op maandag 18-07-2016 om 13:10:11 BREAKING: Kerry warns #Turkey’s NATO membership could be in jeopardy - @washingtonpost https://t.co/P00fOc2bAH reageer retweet
Geen woorden maar daden zou ik zeggen. Voodat erdopannekoek heel de navo in de rotzooi meesleept.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:14:29 #285
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827430
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zag het op het journaal, maar het zou best kunnen.

Het is een beetje hetzelfde als vroeger met Franco, dat mensen toch op vakantie gingen naar Spanje. En dat dan rechtvaardigen met dat ze niks met politiek te maken hebben. Dat kan best zijn, maar als je niet specifiek voor de Turkse cultuur gaat en alleen maar een beetje in de zon wilt bakken, dan ga je gewoon in een ander land op vakantie. Dan ga je niet regimes steunen die heel hard op weg zijn naar dictatuur.
Mensen gaan ook totaal niet voor de Turkse cultuur maar voor een relatief goedkoop en luxe all in formule daar.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:14:38 #286
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163827432
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:13 schreef Onnoman het volgende:
Vraag me af wat Erdogan wil doen met al die gevangenen? Afmaken?
Dwangarbeid in de mijnen wellicht :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163827458
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:13 schreef Onnoman het volgende:
Vraag me af wat Erdogan wil doen met al die gevangenen? Afmaken?
Willen wel. Maar of hij het ook gaat doen?
  maandag 18 juli 2016 @ 13:15:50 #288
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827461
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:13 schreef Onnoman het volgende:
Vraag me af wat Erdogan wil doen met al die gevangenen? Afmaken?
Precies, want echt vrij zullen zij niet meer komen lijkt mij, dan is afmaken de goedkoopste oplossing, doofpotje...
pi_163827487
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

mwa, ik weet niet of je 't meegekregen hebt maar AKP supporters vallen daar westers geklede Turkse vrouwen lastig op straat omdat ze niet bedekt zijn. Het schijnt redelijk heftig te zijn. Ook wordt er soms naar de ID kaart gevraagd om aan te tonen dat iemand moslim is. Dat gaat straks van kwaad tot erger. "Het volk" (Erdogan's volk) maakt straks de dienst uit , dat vindt hij democratisch, en dat zal hij omarmen. Tel daarbij op dat het onderwijs islamtischer wordt, er geen ruk meer wordt gegeven om kwaliteit van onderwijs (als de mensen maar wat te doen hebben dan is het ok), en het op de wereldranglijst tot de bodem zal kelderen.

Daar kun je je als ontwikkelde Turk onmogelijk mee verenigen.
Waarom zie jij dit zo en (bijv.) duizenden Nederturken niet? En ja, daar zitten ook hoopopgeleiden tussen,.
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 18 juli 2016 @ 13:17:25 #291
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163827498
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:16 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Waarom zie jij dit zo en (bijv.) duizenden Nederturken niet? En ja, daar zitten ook hoopopgeleiden tussen,.
Misschien ondersteunen die die denkwijze wel. :{
  maandag 18 juli 2016 @ 13:17:31 #292
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827502
Is er al nieuws of Wes, Yo en Xess teruggaan?
  maandag 18 juli 2016 @ 13:17:34 #293
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163827505
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Geen woorden maar daden zou ik zeggen. Voodat erdopannekoek heel de navo in de rotzooi meesleept.
lekker uitgebreid verhaal ook in de WP
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 18 juli 2016 @ 13:17:49 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163827510
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:13 schreef Onnoman het volgende:
Vraag me af wat Erdogan wil doen met al die gevangenen? Afmaken?
Tja dat is de vraag. Zeker omdat al een groot deel van de rechters daar op non actief staan. Dan zullen types over blijven zoals Roland Freisler
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163827532
quote:
ja man :{ :{ :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 18 juli 2016 @ 13:19:07 #296
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163827537
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is er al nieuws of Wes, Yo en Xess teruggaan?
en van persie

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 18-07-2016 13:37:23 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163827540
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:16 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Waarom zie jij dit zo en (bijv.) duizenden Nederturken niet? En ja, daar zitten ook hoopopgeleiden tussen,.
Omdat zij veilig in Nederland zitten, de realiteit niet meekrijgen op het nieuws na, en van elkaar Erdogan, Erdogan moeten scanderen om het hoofd op de romp te houden.
pi_163827542
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:59 schreef ToT het volgende:

[..]

'42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'
https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
Eng idd. Meeste Turken zijn meelopers.
pi_163827544
Als Erdogan slim is, dan verleent hij de militaire gratie, en stuurt ze een grondoorlog met IS in. Staat op termijn ook gelijk aan de doodstraf en hij laat zijn goede wil zien naar het westen in de de strijd tegen IS.
  maandag 18 juli 2016 @ 13:21:35 #300
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_163827583
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:19 schreef Onnoman het volgende:

[..]

en van persie
En van der Wiel
  maandag 18 juli 2016 @ 13:26:07 #301
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163827687
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:59 schreef ToT het volgende:

[..]

'42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'
https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
wat een kansloze bron is dit zeg.. na de eerste alinea stopte ik al met lezen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')