abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 maart 2016 @ 23:24:20 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160478403
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 maart 2016 @ 23:29:13 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160478521
Ik zal hem even herhalen voor hen die anders als excuus aanvoeren dat hij in het vorige topic stond en hem niet gezien hebben:

Dames en heren, de laatste tijd is het gezeik en geflame over en weer hier weer niet van de lucht.

We beginnen het waarschuwen een beetje beu te worden, en degenen die hier wat langer posten weten dat een slotje óók een optie is.

Wmb de laatste waarschuwing, en het blijft niet bij waarschuwen.

ONTOPIC, normaal doen, anderen in hun waarde laten en respecteren.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 maart 2016 @ 23:41:30 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160478775
Ik post hier maar even als zijnde een verkapte TVP omdat het me leuk lijkt de ergernissen van anderen te lezen.. Ikzelf ben een punt gepasseerd dat ik me niet echt meer erger in het verkeer.. Iedereen gaat zijn gang maar hoe ze willen.. Relaxed..
Al kan ik me wel storen aan mensen die 40 rijden waar je 50 mag :@
pi_160478966
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:41 schreef Woelwater het volgende:
Ik post hier maar even als zijnde een verkapte TVP omdat het me leuk lijkt de ergernissen van anderen te lezen.. Ikzelf ben een punt gepasseerd dat ik me niet echt meer erger in het verkeer.. Iedereen gaat zijn gang maar hoe ze willen.. Relaxed..
Al kan ik me wel storen aan mensen die 40 rijden waar je 50 mag :@
Ik erger me alleen aan bestuurders die gevaarlijke en belachelijke stunts uithalen.
Eergister op ring Groningen een (dove?) Volvo-rijder die zijn auto naar links gooide zonder te kijken. Moest de ambulance met optische en geluidssignalen flink voor op de rem. Idioot gewoon. :|W
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 7 maart 2016 @ 07:05:16 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160482149
En nu het weer een paar dagen regent en sneeuwt zal het wel weer een feest worden op de weg. Al die mensen die er niet mee om kunnen gaan.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 7 maart 2016 @ 07:06:39 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160482156
En vorige week mijn eerste verkeersboete in 13 jaar voor maar liefst 6 km te hard rijden. Precies op zo'n stuk dat de weg van 80 naar 50 gaat en je uiteraard niet op tijd die snelheid rijd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160482187
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef karr-1 het volgende:
En vorige week mijn eerste verkeersboete in 13 jaar voor maar liefst 6 km te hard rijden. Precies op zo'n stuk dat de weg van 80 naar 50 gaat en je uiteraard niet op tijd die snelheid rijd.
6 na correctie?
pi_160482456
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:05 schreef karr-1 het volgende:
En nu het weer een paar dagen regent en sneeuwt zal het wel weer een feest worden op de weg. Al die mensen die er niet mee om kunnen gaan.....
Je beste chauffeurs zitten immers in dit topic :)
Tap tap tap
pi_160482461
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je beste chauffeurs zitten immers in dit topic :)
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160482500
Is het nu zoveel moeite om die sneeuw even van je achterruit te halen?
pi_160482552
quote:
18s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:18 schreef d4v1d het volgende:
Is het nu zoveel moeite om die sneeuw even van je achterruit te halen?
Joh, sommige mensen nemen niet eens de moeite om de hele voorruit schoon te maken :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160482690
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je beste chauffeurs zitten immers in dit topic :)
Waar dan? Ik ben een natte krant op de weg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 7 maart 2016 @ 09:58:02 #13
177940 Tunafish
met staart
pi_160483637
quote:
18s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:18 schreef d4v1d het volgende:
Is het nu zoveel moeite om die sneeuw even van je achterruit te halen?
Dit, echt. Kwam zonet op de snelweg auto's tegen waarbij de bestuurder alleen de vooruit had schoongeveegd met de ruitenwissers en even een beetje van de voorste zijruiten weggehaald. Achterruit, achterste zijruiten, dak, motorkap, overal nog sneeuw wat langzaam maar zeker begon af te brokkelen en op de ruiten van achterliggend verkeer terecht kwam.

Als je wil rondrijden zonder ook maar iets om je heen te kunnen zien, prima, maar doe dat lekker in je tuin in plaats van de openbare weg. Idioten.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_160483941
Ik sta m'n auto steeds helemaal schoon te bikken, moet er niet aan denken dat ik niets kan zien :X
Tap tap tap
  FOK!fotograaf maandag 7 maart 2016 @ 10:24:40 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160483997
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik sta m'n auto steeds helemaal schoon te bikken, moet er niet aan denken dat ik niets kan zien :X
Vaak ben ik daar te lui voor en zet ik hem als ik uit bed kom voor de deur met een kachel erin of pak ik een emmer water (alleen als het inmiddels 0 graden of hoger is)... :P Oh, en dan heb ik ook nog ruitontdooier in een spuitflacon in de auto liggen. O-) O-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160484065
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vaak ben ik daar te lui voor en zet ik hem als ik uit bed kom voor de deur met een kachel erin of pak ik een emmer water (alleen als het inmiddels 0 graden of hoger is)... :P Oh, en dan heb ik ook nog ruitontdooier in een spuitflacon in de auto liggen. O-) O-)
Mijn auto staat niet voor de deur :P
Tap tap tap
  FOK!fotograaf maandag 7 maart 2016 @ 10:28:19 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160484081
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn auto staat niet voor de deur :P
Mijne normaal ook niet. Moest hem vanochtend duwen, die 50 meter (dikke laag hagel aangevroren op de voorruit, geen zin in een half uur bikken).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160485096
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik sta m'n auto steeds helemaal schoon te bikken, moet er niet aan denken dat ik niets kan zien :X
Ik las likken :@ :').

Ik heb vandaag een keer niet hoeven krabben of sneeuwruimen ^O^.
Sowieso geen irritatie gehad vandaag, dus ik ren gauw weer weg.
pi_160485133
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik las likken :@ :').

Ik heb vandaag een keer niet hoeven krabben of sneeuwruimen ^O^.
Sowieso geen irritatie gehad vandaag, dus ik ren gauw weer weg.
Tap tap tap
pi_160486249
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik sta m'n auto steeds helemaal schoon te bikken, moet er niet aan denken dat ik niets kan zien :X
Als je eenmaal bestel busjes gewend bent ga je de zeiachteruiten of de achteruitkijkspiegel vanzelf niet meer gebruiken in gewone auto's.
pi_160486285
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:26 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Joh, sommige mensen nemen niet eens de moeite om de hele voorruit schoon te maken :')
Ik snap dat echt niet. Ik hoef maar hooguit een kwartiertje met de auto naar m'n werk maar ik maak altijd alle ruiten volledig ijsvrij. Sneeuw op het dak en motorkap laat ik wel liggen omdat ik dusdanig vroeg weg ga dat er amper verkeer op de weg is die daar last van heeft.

Nadat ik een ongeluk heb gehad doordat mijn ruiten wel ijsvrij maar nog lang niet condens vrij waren laat ik het wel uit m'n hoofd om zo de weg op te gaan :P.
Gelukkig hoor en zie je de politie steeds meer hard optreden tegen zulke bestuurders en terecht.
pi_160486356
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 09:58 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Dit, echt. Kwam zonet op de snelweg auto's tegen waarbij de bestuurder alleen de vooruit had schoongeveegd met de ruitenwissers en even een beetje van de voorste zijruiten weggehaald. Achterruit, achterste zijruiten, dak, motorkap, overal nog sneeuw wat langzaam maar zeker begon af te brokkelen en op de ruiten van achterliggend verkeer terecht kwam.

Als je wil rondrijden zonder ook maar iets om je heen te kunnen zien, prima, maar doe dat lekker in je tuin in plaats van de openbare weg. Idioten.
Ik maak altijd alleen de voorruit en voorste zijruiten schoon.
.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:34:52 #23
177940 Tunafish
met staart
pi_160486486
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik maak altijd alleen de voorruit en voorste zijruiten schoon.
Dan hoop ik je niet tegen te komen op de weg :{
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 7 maart 2016 @ 12:43:47 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160486693
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik maak altijd alleen de voorruit en voorste zijruiten schoon.
Ik kijk even naar wat meer waarden; als het een centimetertje is laat ik het erop zitten, maar een pak sneeuw van 5 cm haal ik eraf.. Als het regelmatig sneeuwt heb ik meestal een stoffertje in de auto liggen, dan ligt het er binnen een minuut allemaal naast. Ook maak ik in die gevallen mijn verlichting en de grille sneeuw- en ijsvrij. Kleine moeite, groot plezier, en fijn voor medeweggebruikers. Zeker met een laagje ijs op xenon verlichting maak je geen vrienden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 maart 2016 @ 12:48:25 #25
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_160486790
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:06 schreef karr-1 het volgende:
En vorige week mijn eerste verkeersboete in 13 jaar voor maar liefst 6 km te hard rijden. Precies op zo'n stuk dat de weg van 80 naar 50 gaat en je uiteraard niet op tijd die snelheid rijd.
Dat zijn echt van die lullige hč.
Ik heb er inmiddels twee op m'n conto, een keer 53 en een keer 54 km/h. :')
Allebei toen ik die Opel nog had trouwens, m'n huidige Peugeot geeft de snelheid veel nauwkeuriger aan. :)
  maandag 7 maart 2016 @ 13:57:34 #26
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160488622
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik kijk even naar wat meer waarden; als het een centimetertje is laat ik het erop zitten, maar een pak sneeuw van 5 cm haal ik eraf.. Als het regelmatig sneeuwt heb ik meestal een stoffertje in de auto liggen, dan ligt het er binnen een minuut allemaal naast. Ook maak ik in die gevallen mijn verlichting en de grille sneeuw- en ijsvrij. Kleine moeite, groot plezier, en fijn voor medeweggebruikers. Zeker met een laagje ijs op xenon verlichting maak je geen vrienden.
Dit. Losse sneeuw met een zachte stoffer eraf zodat het er niet af vliegt tijdens het rijden. Echter, als het gevroren heeft krab ik ook alleen de voorruit, voorste zijruiten en lampen. Achterruit is met verwarming binnen 2 minuten ontdooid, en ik heb zo vaak in auto's zonder binnenspiegel gereden (busjes e.d.) dat ik die echt niet mis voor die paar minuten.
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Dan hoop ik je niet tegen te komen op de weg :{
Dan zou ik voortaan ook maar uitkijken bij busjes met dichte achterruiten. :o
  maandag 7 maart 2016 @ 14:02:34 #27
177940 Tunafish
met staart
pi_160488775
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dit. Losse sneeuw met een zachte stoffer eraf zodat het er niet af vliegt tijdens het rijden. Echter, als het gevroren heeft krab ik ook alleen de voorruit en voorste zijruiten. Achterruit is met verwarming binnen 2 minuten ontdooid, en ik heb zo vaak in auto's zonder binnenspiegel gereden (busjes e.d.) dat ik die echt niet mis voor die paar minuten.

[..]

Dan zou ik voortaan ook maar uitkijken bij busjes met dichte achterruiten. :o
Daar ga ik inderdaad met ruime afstand voorbij. 't Gaat mij meer om het bewust weglaten van zicht wat je normaal wel hebt; bij 99% van de figuren die zo rondrijden heb ik niet het idee dat ze op de hoogte zijn van wat er allemaal rondom ze gebeurt, en ik wil niet degene zijn die van het asfalt wordt geschraapt omdat zij te lui waren om hun ruiten fatsoenlijk vrij te maken.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_160491924
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik kijk even naar wat meer waarden; als het een centimetertje is laat ik het erop zitten, maar een pak sneeuw van 5 cm haal ik eraf.. Als het regelmatig sneeuwt heb ik meestal een stoffertje in de auto liggen, dan ligt het er binnen een minuut allemaal naast. Ook maak ik in die gevallen mijn verlichting en de grille sneeuw- en ijsvrij. Kleine moeite, groot plezier, en fijn voor medeweggebruikers. Zeker met een laagje ijs op xenon verlichting maak je geen vrienden.
Voorzijde staat een meter van de gevel af, die blijft eigenlijk altijd wel ontdooid en anders zorgt de motorwarmte er binnen een paar minuten voor. Verder heb ik jarenlang met een kofferbak vol to het dak gereden, op een gegeven moment leer je jezelf wel aan hoe je goed om je heen kan kijken door de voorste ruiten en zijspiegels.

Partner vroeg me dit weekend hoe de achterwisser aan moest, geen idee. Ik zei, waarschijnlijk drukken, zoals bij de meeste auto's. Achterruit verwarming gebruik ook al lang niet meer.
.
pi_160495792
quote:
18s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:18 schreef d4v1d het volgende:
Is het nu zoveel moeite om die sneeuw even van je achterruit te halen?
waarom? binnenspiegel is toch alleen maar nodig als je te hard rijdt
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160495924
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik maak altijd alleen de voorruit en voorste zijruiten schoon.
Dit dus, als je je hele auto of wagen sneeuwvrij moet maken ben je een kwartier bezig man

je hebt alleen maar een vooruit en de voorste 2 zijruiten nodig, dat staat in de wet


snap niet dat er zoveel mensen zeiken over wat sneeuw dat eraf waait onderweg, je hebt toch ruitenwissers? Je rijdt toch ook in de sneeuw? Wat maakt het nou uit of het uit de wolken of van een andere auto komt :')

Hou gewoon een beetje afstand en je hebt er geen last van, afstand moet je sowieso houden
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  maandag 7 maart 2016 @ 18:44:14 #31
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160496046
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:39 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Snap niet dat er zoveel mensen zeiken over wat sneeuw dat eraf waait onderweg, je hebt toch ruitenwissers? Je rijdt toch ook in de sneeuw? Wat maakt het nou uit of het uit de wolken of van een andere auto komt :')

Hou gewoon een beetje afstand en je hebt er geen last van, afstand moet je sowieso houden
Mwua, er is een verschil tussen sneeuw op je auto en sneeuw op je auto. Een centimetertje wat een beetje stuift okee, maar je gaat gewoon niet 5-10cm op het dak laten liggen en dan meteen de snelweg opdraaien. Dan snap je de wereld niet.
pi_160496083
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:44 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mwua, er is een verschil tussen sneeuw op je auto en sneeuw op je auto. Een centimetertje wat een beetje stuift okee, maar je gaat gewoon niet 5-10cm op het dak laten liggen en dan meteen de snelweg opdraaien. Dan snap je de wereld niet.
zoveel sneeuw hebben we hier ook al een tijdje niet gehad, maar zelfs dan, als het echt een sneeuwstorm is geweest ik zie het vaak genoeg dat mensen nog best veel stuifsneeuw hebben vanaf hun dak. Heb er zelf geen last van. Komt ook nog genoeg sneeuw vanuit de wolken op m'n raam en ik hou sowieso voldoende afstand.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160496614
Er kunnen behoorlijke brokken ineens vanaf vliegen, dat is eng en gevaarlijk als je dat van je voorligger tegen je ruit krijgt. Vooral als het wat verijsd is.

Anderhalve maand geleden heb ik achter zo'n gladiool gereden die achterrruit en dak vol sneeuw had gelaten en de snelweg op was getufd. Zie je dus ineens zo'n plak ijs aan komen frisbeeën :X
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 7 maart 2016 @ 20:09:26 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160498428
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:13 schreef d4v1d het volgende:

[..]

6 na correctie?
59 waar je 50 mag, correctie van 3. Dus ja eigenlijk reed ik 9 km te hard
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 7 maart 2016 @ 20:41:55 #35
177940 Tunafish
met staart
pi_160499842
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:39 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Dit dus, als je je hele auto of wagen sneeuwvrij moet maken ben je een kwartier bezig man

je hebt alleen maar een vooruit en de voorste 2 zijruiten nodig, dat staat in de wet

snap niet dat er zoveel mensen zeiken over wat sneeuw dat eraf waait onderweg, je hebt toch ruitenwissers? Je rijdt toch ook in de sneeuw? Wat maakt het nou uit of het uit de wolken of van een andere auto komt :')

Hou gewoon een beetje afstand en je hebt er geen last van, afstand moet je sowieso houden
Zo'n klodder sneeuw tegen je helm is niet heel plezierig. Stuifsneeuw boeit niet zo, samengepakte sneeuw wel.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  maandag 7 maart 2016 @ 22:05:33 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160503516
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 18:39 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Dit dus, als je je hele auto of wagen sneeuwvrij moet maken ben je een kwartier bezig man

je hebt alleen maar een vooruit en de voorste 2 zijruiten nodig, dat staat in de wet

snap niet dat er zoveel mensen zeiken over wat sneeuw dat eraf waait onderweg, je hebt toch ruitenwissers? Je rijdt toch ook in de sneeuw? Wat maakt het nou uit of het uit de wolken of van een andere auto komt :')

Hou gewoon een beetje afstand en je hebt er geen last van, afstand moet je sowieso houden
Not sure if... :')

Je weet dondersgoed dat je je voertuig sneeuwvrij dient te maken voor je de weg op gaat, volgens mij wettelijk zelfs, en ik denk dat je er dezelfde prent voor krijgt als voor afvallende lading; je vervoert het willens en wetens, het valt van jouw voertuig, je bent aansprakelijk voor gevolgschade. en als er hierdoor achter je een motorrijder op zijn smoel gaat krijg je nog poging doodslag ook als je een beetje pech hebt. En pech verdien je dan wmb.

Achterlijke kutdiscussie, elke jaar weer hetzelfde 13.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160505511
Ik heb de achterste twee zijruitjes ook graag schoon :{
Tap tap tap
pi_160505790
quote:
13s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Not sure if... :')

Je weet dondersgoed dat je je voertuig sneeuwvrij dient te maken voor je de weg op gaat, volgens mij wettelijk zelfs, en ik denk dat je er dezelfde prent voor krijgt als voor afvallende lading; je vervoert het willens en wetens, het valt van jouw voertuig, je bent aansprakelijk voor gevolgschade. en als er hierdoor achter je een motorrijder op zijn smoel gaat krijg je nog poging doodslag ook als je een beetje pech hebt. En pech verdien je dan wmb.

Achterlijke kutdiscussie, elke jaar weer hetzelfde [ afbeelding ]
Dit dus, ik ben geen motorrijder maar ik denk er wel altijd aan.

Net als roken in de auto, ja dat doe ik en ik gooi zowel mijn as en peuk uit het raam, echter, ik kijk altijd of er een motorrijder achter mij zit (auto's ook als ze er relatief dicht op zitten).

Volgens mij is het niet fijn om objecten tegen je pan te krijgen wat wij autorijders er uit flikkeren.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_160506556
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de achterste twee zijruitjes ook graag schoon :{
Ik maak standaard alles schoon, ook al kijk ik er onderweg nooit doorheen.
pi_160509483
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:15 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dit dus, ik ben geen motorrijder maar ik denk er wel altijd aan.

Net als roken in de auto, ja dat doe ik en ik gooi zowel mijn as en peuk uit het raam, echter, ik kijk altijd of er een motorrijder achter mij zit (auto's ook als ze er relatief dicht op zitten).

Volgens mij is het niet fijn om objecten tegen je pan te krijgen wat wij autorijders er uit flikkeren.
Je moet gewoon je troep in de auto houden en thuis in de prullenbak gooien. Mensen die peuken uit het raar flikkeren zijn net zo erg als mensen die met een meter sneeuw op hun dak gaan rijden.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 07:35:56 #41
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160509694
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:15 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dit dus, ik ben geen motorrijder maar ik denk er wel altijd aan.

Net als roken in de auto, ja dat doe ik en ik gooi zowel mijn as en peuk uit het raam, echter, ik kijk altijd of er een motorrijder achter mij zit (auto's ook als ze er relatief dicht op zitten).

Volgens mij is het niet fijn om objecten tegen je pan te krijgen wat wij autorijders er uit flikkeren.
Het is sowieso niet de bedoeling iets uit je raam te gooien :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 8 maart 2016 @ 07:40:48 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160509725
Ik zie ook regelmatig mensen die op de snelweg peuken of appels uit het raam gooien, ook lekker op je voorruit. En soms gaat zelfs de complete asbak op de kop uit het raam. Asociaal.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:05:48 #43
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160509888
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de achterste twee zijruitjes ook graag schoon :{
Alleen rechtsachter en de voorste ruiten hier, beetje onzin om linksachter te krabben, daar kan ik toch niet doorheen kijken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:09:41 #44
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160509918
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 07:40 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie ook regelmatig mensen die op de snelweg peuken of appels uit het raam gooien, ook lekker op je voorruit. En soms gaat zelfs de complete asbak op de kop uit het raam. Asociaal.....
En dan blijft hij net hangen in je grille :')

Gewoon niet doen, ik heb ooit eens terug gegooid met gekauwde kauwgom toen zo'n lul z'n asbak leeggooide uit 't raam terwijl ik 'm inhaalde (snoeppapiertjes, as en peuken)
Prachtig mooi plakkaat op de voorruit geworden. ik ben echt niet van de oog om oog regeltjes, maar meneer had gelijk door waarom ik zo woest was en stak zelfs nog een hand op toen ik voor 'm reed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160509952
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:15 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dit dus, ik ben geen motorrijder maar ik denk er wel altijd aan.

Net als roken in de auto, ja dat doe ik en ik gooi zowel mijn as en peuk uit het raam, echter, ik kijk altijd of er een motorrijder achter mij zit (auto's ook als ze er relatief dicht op zitten).

Volgens mij is het niet fijn om objecten tegen je pan te krijgen wat wij autorijders er uit flikkeren.
Met open vizier achter iemand rijden die net zijn ruiten besproeid :') Geloof me, dat is niet fijn op de snelweg :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160509960
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En dan blijft hij net hangen in je grille :')

Gewoon niet doen, ik heb ooit eens terug gegooid met gekauwde kauwgom toen zo'n lul z'n asbak leeggooide uit 't raam terwijl ik 'm inhaalde (snoeppapiertjes, as en peuken)
Prachtig mooi plakkaat op de voorruit geworden. ik ben echt niet van de oog om oog regeltjes, maar meneer had gelijk door waarom ik zo woest was en stak zelfs nog een hand op toen ik voor 'm reed.
Hand of vinger? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:15:21 #47
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160509976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Hand of vinger? :P
Een hand, meneer had het blijkbaar niet helemaal doordacht dat hij z'n asbak thuis beter leeg kon gooien en reageerde als 'n echte vent; verantwoordelijk voor z'n fout.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160510020
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:15 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Een hand, meneer had het blijkbaar niet helemaal doordacht dat hij z'n asbak thuis beter leeg kon gooien en reageerde als 'n echte vent; verantwoordelijk voor z'n fout.
Dat zijn er maar weinig ^O^
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:23:44 #49
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160510058
Mensen die troep uit hun raam gooien snap ik ook niet. Stop dan gewoon even bij een prullenbak langs de weg, er staan er zat. Elke keer dat je gaat tanken heb je ook weer de mogelijkheid om al je zooi te dumpen..
pi_160510072
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:23 schreef Woelwater het volgende:
Mensen die troep uit hun raam gooien snap ik ook niet. Stop dan gewoon even bij een prullenbak langs de weg, er staan er zat. Elke keer dat je gaat tanken heb je ook weer de mogelijkheid om al je zooi te dumpen..
Maar dat kost moeite ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:26:41 #51
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160510082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Maar dat kost moeite ;(
Als je de prullenbak een beetje tactisch uitzoekt hoef je niet eens uit te stappen :P
#lui#gemakzucht#hendig
pi_160510227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als je de prullenbak een beetje tactisch uitzoekt hoef je niet eens uit te stappen :P
#lui#gemakzucht#hendig
Inderdaad, en anders een vriendelijk doch dringend verzoek om je auto te verkopen omdat je niet in het verkeer thuishoort.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:57:35 #53
177940 Tunafish
met staart
pi_160510359
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Met open vizier achter iemand rijden die net zijn ruiten besproeid :') Geloof me, dat is niet fijn op de snelweg :')
En met al dat zout op de weg moet er schijnbaar om de tien minuten gesproeid worden. Uiteraard gaat de helft over de auto en inderdaad zo in je gezicht }:|
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 maart 2016 @ 09:03:37 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160510421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:23 schreef Woelwater het volgende:
Mensen die troep uit hun raam gooien snap ik ook niet. Stop dan gewoon even bij een prullenbak langs de weg, er staan er zat. Elke keer dat je gaat tanken heb je ook weer de mogelijkheid om al je zooi te dumpen..
En publique vernederen is de beste optie, maar dat is moeilijk in het verkeer. In de trein wel eens lege zakken van de burgerking die een paar op het perron gooide, opgeraapt en in de trein aan ze teruggegeven: "Je liet wat vallen, ik wist niet of het belangrijk is, dus ik geef het je maar terug. Straks mis je het."
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:57 schreef Tunafish het volgende:
En met al dat zout op de weg moet er schijnbaar om de tien minuten gesproeid worden. Uiteraard gaat de helft over de auto en inderdaad zo in je gezicht }:|
Ik sproei, zeker binnendoor, redelijk regelmatig. Op de snelweg blijven je ruiten op de een of andere manier wel zoutvrij, maar op de wegen binnendoor spat alles zo je voorruit op om daar te drogen waardoor je binnen no-time geen reet meer ziet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160510443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:57 schreef Tunafish het volgende:

[..]

En met al dat zout op de weg moet er schijnbaar om de tien minuten gesproeid worden. Uiteraard gaat de helft over de auto en inderdaad zo in je gezicht }:|
Precies. Daarom houd ik altijd wel afstand, al is het met vizier dicht wel makkelijk. Is die ook weer schoon :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:15:07 #56
177940 Tunafish
met staart
pi_160510564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En publique vernederen is de beste optie, maar dat is moeilijk in het verkeer. In de trein wel eens lege zakken van de burgerking die een paar op het perron gooide, opgeraapt en in de trein aan ze teruggegeven: "Je liet wat vallen, ik wist niet of het belangrijk is, dus ik geef het je maar terug. Straks mis je het."

[..]

Ik sproei, zeker binnendoor, redelijk regelmatig. Op de snelweg blijven je ruiten op de een of andere manier wel zoutvrij, maar op de wegen binnendoor spat alles zo je voorruit op om daar te drogen waardoor je binnen no-time geen reet meer ziet.
Al heb je continu de sproeier aan, 't is jouw vloeistof :P Helaas komt er vaak maar vrij weinig daadwerkelijk op de ruit en gaat de rest erover :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:06 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies. Daarom houd ik altijd wel afstand, al is het met vizier dicht wel makkelijk. Is die ook weer schoon :D
Vorige week nieuwe handschoenen gehaald met aan de linkerwijsvinger een of ander rubbertje dat als vizierwisser moet werken, daar wordt het inderdaad wel mooi schoon mee :P Moet je wel je vizier dichthebben :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 maart 2016 @ 09:19:13 #57
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160510620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:15 schreef Tunafish het volgende:
Al heb je continu de sproeier aan, 't is jouw vloeistof :P Helaas komt er vaak maar vrij weinig daadwerkelijk op de ruit en gaat de rest erover :')
Ik krijg genoeg op de ruit... En ik kom eens in de paar dagen een motorrijder tegen (sowieso sproei ik niet als er motorrijders achter mij rijden). Daarbij, niet alle auto's sproeien vanaf de motorkap. Sommige hebben een sproeier op de wisserarm zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160510758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:15 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Vorige week nieuwe handschoenen gehaald met aan de linkerwijsvinger een of ander rubbertje dat als vizierwisser moet werken, daar wordt het inderdaad wel mooi schoon mee :P Moet je wel je vizier dichthebben :')
Dat zijn wel leuke dingen. Hoe duur zijn die?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160510788
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Alleen rechtsachter en de voorste ruiten hier, beetje onzin om linksachter te krabben, daar kan ik toch niet doorheen kijken.
Ik heb een kleine auto, wil het toch graag rondom schoon hebben.
Tap tap tap
pi_160510818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb een kleine auto, wil het toch graag rondom schoon hebben.
Klein of groot, een schone auto verkleint de kans op nood!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:34:38 #61
177940 Tunafish
met staart
pi_160510847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik krijg genoeg op de ruit... En ik kom eens in de paar dagen een motorrijder tegen (sowieso sproei ik niet als er motorrijders achter mij rijden). Daarbij, niet alle auto's sproeien vanaf de motorkap. Sommige hebben een sproeier op de wisserarm zitten.
Mijn algemene observatie is dat er vaak best wat vloeistof de ruit lijkt te missen en over de auto heen vliegt. Ik geloof je direct als jij er genoeg op je ruit krijgt, maar helaas heeft niet iedereen dat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat zijn wel leuke dingen. Hoe duur zijn die?
Dit setje was 70 euro bij Motozoom, de HeldŽ Polar II.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_160510896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:34 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Dit setje was 70 euro bij Motozoom, de HeldŽ Polar II.
Thanks bro!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 09:40:31 #63
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160510943
Irritatie van mij vandaag.

Het is steeds meer eigenlijk onmogelijk aan het worden om "normaal" naar mijn werk te kunnen gaan met de auto.
Ik woon in Utrecht noord en werk op de uithof. Dat is bijna 10 km. Ik doe dit regelmatig met de fiets... maar er zijn ook dagen dat ik gaar en lui ben en absoluut geen zin heb in dat end fietsen, en dus de auto pak.
Maar het is gewoon echt een drama. Zelfs met mooi weer zoals vanmorgen. Geen regen, geen sneeuw, gewoon een zonnetje. En ik sta min of meer vanaf dat ik mijn parkeerplaats verlaat tot aan de uithof: vast

Elk stoplicht gaat net op rood als je aan komt rijden en blijft dan gemakkelijk twee minuten op rood staan. En er zitten véél stoplichten tussen mijn huis en mijn werk.... maakt niet uit welke sluiproute ik probeer te nemen. Ik sta vast. Keer op keer.

Conclusie, fietsen is kut. Autorijden is ook kut. Huilen. ;(
pi_160510974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie van mij vandaag.

Het is steeds meer eigenlijk onmogelijk aan het worden om "normaal" naar mijn werk te kunnen gaan met de auto.
Ik woon in Utrecht noord en werk op de uithof. Dat is bijna 10 km. Ik doe dit regelmatig met de fiets... maar er zijn ook dagen dat ik gaar en lui ben en absoluut geen zin in dat end fietsen, en dus de auto pak.
Maar het is gewoon echt een drama. Zelfs met mooi weer zoals vanmorgen. Geen regen, geen sneeuw, gewoon een zonnetje. En ik sta min of meer vanaf dat ik mijn parkeerplaats verlaat tot aan de uithof: vast

Elk stoplicht gaat net op rood als je aan komt rijden en blijft dan gemakkelijk twee minuten op rood staan. En er zitten véél stoplichten tussen mijn huis en mijn werk.... maakt niet uit welke sluiproute ik probeer te nemen. Ik sta vast. Keer op keer.

Conclusie, fietsen is kut. Autorijden is ook kut. Huilen. ;(
Met de bus *O* Nóg kutter *O*
Tap tap tap
pi_160521201
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:41 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Zo'n klodder sneeuw tegen je helm is niet heel plezierig. Stuifsneeuw boeit niet zo, samengepakte sneeuw wel.
hoe dicht rij jij er wel niet op als je dit op je dak krijgt?

quote:
13s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Not sure if... :')

Je weet dondersgoed dat je je voertuig sneeuwvrij dient te maken voor je de weg op gaat, volgens mij wettelijk zelfs, en ik denk dat je er dezelfde prent voor krijgt als voor afvallende lading; je vervoert het willens en wetens, het valt van jouw voertuig, je bent aansprakelijk voor gevolgschade. en als er hierdoor achter je een motorrijder op zijn smoel gaat krijg je nog poging doodslag ook als je een beetje pech hebt. En pech verdien je dan wmb.

Achterlijke kutdiscussie, elke jaar weer hetzelfde [ afbeelding ]
ligt er een beetje aan hoe veel natuurlijk. In ieder geval is er al in geen jaren zo veel sneeuw gevallen. Vaak is je vooruit en zijruiten schoonmaken wel voldoende
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 17:39:59 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160521333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

hoe dicht rij jij er wel niet op als je dit op je dak krijgt?

[..]

ligt er een beetje aan hoe veel natuurlijk. In ieder geval is er al in geen jaren zo veel sneeuw gevallen. Vaak is je vooruit en zijruiten schoonmaken wel voldoende
Vind jij.

Nee, gewoon nee.

Voor het moedwillig in gevaar brengen van anderen is gewoon geen excuus, dat is gewoon asociaal. Het is zo'n kleine moeite, als je dat niet snapt is er serieus iets niet helemaal in ordnung in je besturingsruimte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160521367
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vind jij.

Nee, gewoon nee.

Voor het moedwillig in gevaar brengen van anderen is gewoon geen excuus, dat is gewoon asociaal. Het is zo'n kleine moeite, als je dat niet snapt is er serieus iets niet helemaal in ordnung in je besturingsruimte.
Maar het is helemaal niet moedwillig in gevaar brengen tenzij er kilo's sneeuw van je dak afrolt in een bocht. Een beetje stuifsneeuw vind ik echt gelul, want als je daar last van hebt dan knal je sowieso ook in m'n kofferbak als ik even moet remmen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 17:42:25 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160521398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:41 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet moedwillig in gevaar brengen tenzij er kilo's sneeuw van je dak afrolt in een bocht. Een beetje stuifsneeuw vind ik echt gelul, want als je daar last van hebt dan knal je sowieso ook in m'n kofferbak als ik even moet remmen
Ik hou het maar op mijn laatste zin, want dit gaat hem niet worden :')

Iemand nog een irritatie te posten ofzo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160521428
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik hou het maar op mijn laatste zin, want dit gaat hem niet worden :')

Iemand nog een irritatie te posten ofzo?
alsof de sneeuw vanaf het dak erger is dan vanuit de wolken 8)7 gewoon afstand houden man
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160522017
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik de sneeuw van het dak heb gehaald. Maar vaak hebben we het over een laagje sneeuw, wat die nacht vers gevallen is. Dat waait er dan bij de eerst kilometer op de snelweg af.

Volgens mij zijn er ergere dingen die we mekaar aandoen op de weg, dan een beetje sneeuw in elkaar gezicht wapperen.
.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:10:14 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160523664
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:07 schreef Fer het volgende:
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik de sneeuw van het dak heb gehaald. Maar vaak hebben we het over een laagje sneeuw, wat die nacht vers gevallen is. Dat waait er dan bij de eerst kilometer op de snelweg af.

Volgens mij zijn er ergere dingen die we mekaar aandoen op de weg, dan een beetje sneeuw in elkaar gezicht wapperen.
Dude,, nog één keer ga ik het proberen he...

Van dat kleine beetje sneeuw die op je dak ligt maak je meestal wel een paar aardige sneeuwballetjes..

Jij gaat 120 rijden, ik ga langs de weg staan en pleur er eentje met die snelheid op je voorruit..

Vervolgens.. ga jij op de motor zitten, en dan gaan we dat nog eens doen..

Als je daarna je hartslag weer een beetje onder controle hebt, proberen we het nog een keer, maar dan met een sneeuwbal die 5 keer zo groot is; ongeveer de hoeveelheid die over je hele dak verspreid ligt.

Als je dat overleefd hebt zonder kleerscheuren (niet zo heel grote kans) gaan we daarna ook nog even de schade aan ruit en kuipdelen opnemen.

En dan heb ik het nog niet over het laagje smeltwater wat er onder zit, wat er feitelijk en qua gewicht een ijsplak van maakt die degene achter je met een km of 60 - 80 schatting voor zijn donder krijgt.
Zolang je niet een keertje op een motorfiets een brok sneeuw voor je bek hebt gehad, heb je echt geen idee wat je aanricht.

En nou ga ik er écht over ophouden, want jullie willen het gewoon niet begrijpen; ik kan net zo goed tegen die sneeuwballen gaan zitten lullen :')

Godzijdank is het weer bijna zomer w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 19:56:56 #72
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160525000
Ok vanmorgen postte ik een irritatie over autorijden in Utrecht omdat ik meer stil sta dan dat ik rijd.

Vanavond heb ik denk ik toen ik naar huis reed een half uur erover gedaan om van de uithof af te komen. Ter info. Dat is een stukje van ongeveer 1.5 km.

Zucht. Morgen ga k wel weer fietsen....
pi_160525146
Ik maak denk ik geen afspraken in Utrecht op Dinsdag, met die kuttunnel dosering. Paar minuutjes die wegversmalling aan en alles staat stil tot aan Vinkeveen. Vandaag bij Breukelen eraf gegaan en via Vleuten gereden, maar dat vond ik ook helemaal niks.
.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:03:46 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160525192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
Ok vanmorgen postte ik een irritatie over autorijden in Utrecht omdat ik meer stil sta dan dat ik rijd.

Vanavond heb ik denk ik toen ik naar huis reed een half uur erover gedaan om van de uithof af te komen. Ter info. Dat is een stukje van ongeveer 1.5 km.

Zucht. Morgen ga k wel weer fietsen....
Ik snap sowieso niet helemaal het nut van autorijden van A naar B binnen een stad. Ik had niet eens een eigen auto toen ik in de stad woonde. Hadden we een poolkar die we met 4 of 5 man deelden. benzinepotje en zo effeciënt mogelijk gebruiken, dus de een bracht de ander weg en haalde ook weer op in de middag. Verder pakten we gewoon tram, metro en soms een haltetje of 2, 3 de trein.
Heb wel heel lang brommer gereden, want dat is dan weer wél handig in de stad ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 20:31:50 #75
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160526057
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet helemaal het nut van autorijden van A naar B binnen een stad. Ik had niet eens een eigen auto toen ik in de stad woonde. Hadden we een poolkar die we met 4 of 5 man deelden. benzinepotje en zo effeciënt mogelijk gebruiken, dus de een bracht de ander weg en haalde ook weer op in de middag. Verder pakten we gewoon tram, metro en soms een haltetje of 2, 3 de trein.
Heb wel heel lang brommer gereden, want dat is dan weer wél handig in de stad ^O^
Klopt, ik kan ook weinig doen behalve je volledig gelijk geven.

Ding is alleen, tis toch best een pokke end fietsen... en als je dat 5x per week moet doen wordt je het gefiets door weer en wind heul erg zat na een tijdje, en tja dan pak je soms eens de auto...
En een brommer/scooter is gewoon niet mn ding. Vind ze niet prettig en ik krijg t veel te koud als ik op zo'n ding zit :P

Verder heb ik mn auto puur als luxe item om langere (plezier)tripjes mee te maken in het weekend en vakanties etc.
Ik zou inderdaad ook zeker zonder kunnen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:36:39 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160526191
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Klopt, ik kan ook weinig doen behalve je volledig gelijk geven.

Ding is alleen, tis toch best een pokke end fietsen... en als je dat 5x per week moet doen wordt je het gefiets door weer en wind heul erg zat na een tijdje, en tja dan pak je soms eens de auto...
En een brommer/scooter is gewoon niet mn ding. Vind ze niet prettig en ik krijg t veel te koud als ik op zo'n ding zit :P

Verder heb ik mn auto puur als luxe item om langere (plezier)tripjes mee te maken in het weekend en vakanties etc.
Ik zou inderdaad ook zeker zonder kunnen.
Ik heb jarenlang motor gereden, óók in de winter, en op kou kun je je prima kleden. Zeker op een scooter moet dat goed te doen zijn. Hoe ver moet je? Volgens mij moet je binnen 20 minuten toch wel zo'n beetje overal in Utrecht kunnen zijn op zo'n ding :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 8 maart 2016 @ 20:48:26 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160526549
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang motor gereden, óók in de winter, en op kou kun je je prima kleden. Zeker op een scooter moet dat goed te doen zijn. Hoe ver moet je? Volgens mij moet je binnen 20 minuten toch wel zo'n beetje overal in Utrecht kunnen zijn op zo'n ding :)
Ik woon op bijna 10 km van mn werk. Als ik doorfiets is t een half uur fietsen.

Heb ook even zo'n elektrische fiets overwogen maar kweenie, vind dat echt meer iets voor 50 plussers :P
  dinsdag 8 maart 2016 @ 20:53:35 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160526720
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik woon op bijna 10 km van mn werk. Als ik doorfiets is t een half uur fietsen.

Heb ook even zo'n elektrische fiets overwogen maar kweenie, vind dat echt meer iets voor 50 plussers :P
Ik ook; scoooooootaaaahhhh.... :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:32:00 #79
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_160528075
Het probleem op een scooter is dat handvatverwarming geen optie is. Dat trekt de accu niet. En je kunt geen eindeloos dikke wanten aan trekken, want je moet hem ook nog besturen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:05:04 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160529393
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:32 schreef Vijzel het volgende:
Het probleem op een scooter is dat handvatverwarming geen optie is. Dat trekt de accu niet. En je kunt geen eindeloos dikke wanten aan trekken, want je moet hem ook nog besturen.
Handvatverwarming wut? Op een scooter, voor een ritje van een kwartier, you're bullshitting me yes? :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160529456
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Handvatverwarming wut? Op een scooter, voor een ritje van een kwartier, you're bullshitting me yes? :D _O-
Denk het niet. Ik heb dat ook. Zelfs met handschoenen aan binnen no time geen gevoel in handen door de kou. Dan is het niet fijn scooter rijden. Zelf niet voor maar 15 min :P
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:29:46 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160530390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:06 schreef Najieto het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik heb dat ook. Zelfs met handschoenen aan binnen no time geen gevoel in handen door de kou. Dan is het niet fijn scooter rijden. Zelf niet voor maar 15 min :P
Probeer eens handschoenen die meer dan 20¤ kosten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:23:33 #83
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160532455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:06 schreef Najieto het volgende:

[..]

Denk het niet. Ik heb dat ook. Zelfs met handschoenen aan binnen no time geen gevoel in handen door de kou. Dan is het niet fijn scooter rijden. Zelf niet voor maar 15 min :P
Goede leren handschoenen. Er zijn weinig betere investeringen.
pi_160532691
Voor de scooter kocht ik ze toentertijd bij motoport, fijne dingen alleen je betaald er wel voor.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_160533305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik woon op bijna 10 km van mn werk. Als ik doorfiets is t een half uur fietsen.

Heb ook even zo'n elektrische fiets overwogen maar kweenie, vind dat echt meer iets voor 50 plussers :P
Zag maandag zo'n josti "fietsen" met zo'n hi-speed model. Rijden in UT eindelijk die scooters niet meer op de dreven, komen deze dingen met 45 over de fietspaden.
.
  woensdag 9 maart 2016 @ 06:33:53 #86
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_160535328
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Zag maandag zo'n josti "fietsen" met zo'n hi-speed model. Rijden in UT eindelijk die scooters niet meer op de dreven, komen deze dingen met 45 over de fietspaden.
In de stad is het ook niet handig om zo hard te gaan, buitenaf is het een ander verhaal natuurlijk.
Probleem zit veel meer bij de berijder dan bij het stuk metaal waar hij/zij op zit hoor.

Iets met anticiperen?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_160536182
Feitelijk is het een maas in de wet dat die dingen niet gewoon als brommer worden gezien. Die begon ook ooit als 'rijwiel met hulpmotor'. De trapondersteuning is langzamerhand een wassen neus, het zijn feitelijk gewoon elektrische brommers...

Dus zo snel mogelijk verplichte verzekering, rijbewijs en helmplicht voor die dingen. En natuurlijk van het fietspad af binnen de bebouwde kom. Vooral die helmplicht lijkt mij veel bijdragen aan de herkenbaarheid en veiligheid.
pi_160536259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:06 schreef nanuk het volgende:
Feitelijk is het een maas in de wet dat die dingen niet gewoon als brommer worden gezien.
Hoezo is het geen brommer? Dat is het wel.
Je mag ze nu dus ook niet rijden, de kentekenplicht komt in 2017 dan mag het wel.
pi_160536358
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Zag maandag zo'n josti "fietsen" met zo'n hi-speed model. Rijden in UT eindelijk die scooters niet meer op de dreven, komen deze dingen met 45 over de fietspaden.
Het nadeel is dat die mensen dan meteen voluit willen gaan en zich niet willen aanpassen aan de rest van het verkeer. Stel zo'n ding wil met volle vaart over een smal en druk fietspad, dan komt het niet in ze op om te remmen. Ik had vorig jaar ook zoiets, ik wilde naar de Airborne-landing op de Ginkelse Hei. Hartstikke druk uiteraard, ik werd omgeven door oudjes op die e-bikes (waaronder m'n moeder die ook mee was :') ) en op een gegeven moment wilden we oversteken. Zie maar eens uit die kluwen e-bikes te komen. Ik handje uitsteken, pootjes van de trappers, zit er zo'n crone tegen me aan van achter en begint ze te blčren dat dat niet kon wat ik wilde in die drukte. Afstand houden, tang. Het is niet zo dat ik vol in de ankers ging.
En ook als automobilist, dat je denkt 'daar kan ik nog makkelijk voor langs', is het zo'n opgevoerde fiets die ineens vlak naast je zit en dan nog kwaad zijn ook, alsof ze blind zijn voor je knipperlicht.
Tap tap tap
pi_160536574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:12 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hoezo is het geen brommer? Dat is het wel.
Je mag ze nu dus ook niet rijden, de kentekenplicht komt in 2017 dan mag het wel.
tnx, weer iets geleerd. Maar dat is neem ik aan alleen voor Hi-speed.

Dit kan ik in de regelgeving vinden:
quote:
http://wetten.overheid.nl(...)#Hoofdstuk1_Artikel1
fietsen met trapondersteuning: fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen;
Dus opa en oma, samen met de pubers mogen nog steeds zonder helm en dergelijke met 25 km/h het bospad onveilig maken.
pi_160537236
Ja, want dat zijn fietsen. Niet zo gek toch? een snorfiets mag dat ook.
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 10:33:34 #92
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160537421
Maar bedenk je gewoon even hoe intens stupide dat straks gaat uitzien. Iemand op een fiets (want ja, die dingen zien er nog steeds gewoon uit als een vrij normale 'fiets') met een dikke bromfietshelm op z'n kop...en dan een beetje in de rondte trappen :')

Nee.... gewoon.... nee.

Edit: dit dus :')

pi_160537866
Doe dan iig een fiets helm verplicht. Dat ziet er ook niet zo debiel uit.
pi_160538126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
Maar bedenk je gewoon even hoe intens stupide dat straks gaat uitzien
Work harder, get a car.
pi_160539138
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Probeer eens handschoenen die meer dan 20¤ kosten.
Dat zou kunnen. Maar ik zit liever lekker warm in m'n auto dan kou te kleumen op een scooter. Na 4 jaar door weer en wind een uur heen en een uur terug naar school gefietst te hebben, ben ik voor het leven genezen van fietsen/scooter rijden in slecht weer :+
pi_160539165
Deze had een wielrenhelm en achterop zo'n blauw kenteken.
.
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:27:26 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160539226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:04 schreef Najieto het volgende:
Doe dan iig een fiets helm verplicht. Dat ziet er ook niet zo debiel uit.
Jezelf op een fiets voortbewegen met zulke snelheden is ook debiel. Dan mag je er ook zo uit zien toch? :P
Als je een E-fietsert met 45 km/u toestaat om een fietshelm te dragen, waar blijf je dan met je helmplicht voor bromfietsen? Die mogen net zo hard :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:31:33 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160539294
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:22 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar ik zit liever lekker warm in m'n auto dan kou te kleumen op een scooter. Na 4 jaar door weer en wind een uur heen en een uur terug naar school gefietst te hebben, ben ik voor het leven genezen van fietsen/scooter rijden in slecht weer :+
Dat is een keuze.. Je kunt jezelf in de frissere maanden prima op een gemotoriseerde tweewieler voortbewegen zonder dat je het koud hebt, maar je moet wel de goede spullen aanschaffen.. Als je kouwe jatten hebt na een kwartier heb je die dus gewoon niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160539329
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is een keuze.. Je kunt jezelf in de frissere maanden prima op een gemotoriseerde tweewieler voortbewegen zonder dat je het koud hebt, maar je moet wel de goede spullen aanschaffen.. Als je kouwe jatten hebt na een kwartier heb je die dus gewoon niet.
Handvatverwarming op de motor FTW :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:35:31 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160539360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:33 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Handvatverwarming op de motor FTW :D
Dat was the issue; een scootah-dynamootje trekt dat niet blijkbaar.

Overigens zitten we nogal waaaaayyyy offtopic, kunnen we niet beter weer irritatie's gaan posten en bekvechten enzo? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160539468
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat was the issue; een scootah-dynamootje trekt dat niet blijkbaar.

Overigens zitten we nogal waaaaayyyy offtopic, kunnen we niet beter weer irritatie's gaan posten en bekvechten enzo? ;)
Nou, ik had er van het weekend eentje. Had mijn vriendin opgehaald op het station en op de terugweg zat er zo'n slingeraar voor me die gewoon duidelijk aan het bellen was. Levensgevaarlijk, dat ie zich om een boom heenvouwt :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:45:25 #102
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160539511
Waar ik me ook nog weleens aan stoor zijn mensen die de bocht afsnijden. Als ik hier vertrek kom ik op een T-splitsing waar rechts auto's langs de stoep geparkeerd staan, dus is het wel fijn om daarlangs te kunnen kijken. Moet dan altijd rekening houden met malloten die gelijk de bocht insturen ipv even rechtdoor rijden om te kunnen zien of de weg ook daadwerkelijk vrij is.

Zoiets dus:

  woensdag 9 maart 2016 @ 12:47:14 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160539538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:
Waar ik me ook nog weleens aan stoor zijn mensen die de bocht afsnijden. Als ik hier vertrek kom ik op een T-splitsing waar rechts auto's langs de stoep geparkeerd staan, dus is het wel fijn om daarlangs te kunnen kijken. Moet dan altijd rekening houden met malloten die gelijk de bocht insturen ipv even rechtdoor rijden om te kunnen zien of de weg ook daadwerkelijk vrij is.

Zoiets dus:

[ afbeelding ]
Is andersom ook heel irritant; als je een 6 meter brede straat in wilt waar net iemand uit komt, die vindt dat midden op de rijbaan staan wel OK is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160539547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:
Waar ik me ook nog weleens aan stoor zijn mensen die de bocht afsnijden. Als ik hier vertrek kom ik op een T-splitsing waar rechts auto's langs de stoep geparkeerd staan, dus is het wel fijn om daarlangs te kunnen kijken. Moet dan altijd rekening houden met malloten die gelijk de bocht insturen ipv even rechtdoor rijden om te kunnen zien of de weg ook daadwerkelijk vrij is.

Zoiets dus:

[ afbeelding ]
Oh dat ken ik wel ja. Maar niet alleen in zulke bochten maak ik het mee. Ben een keer bijna van mijn motor afgereden door een tegemoetkomende muts in haar Ford Ka die de bocht veel te scherp nam. En gewoon stug doorrijden terwijl ik bijna in de berm lag.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:56:48 #105
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160539710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh dat ken ik wel ja. Maar niet alleen in zulke bochten maak ik het mee. Ben een keer bijna van mijn motor afgereden door een tegemoetkomende muts in haar Ford Ka die de bocht veel te scherp nam. En gewoon stug doorrijden terwijl ik bijna in de berm lag.
Was ook een plaatje van internet, maar dit is de straat. Meestal staat het er rechts helemaal vol, dus moet ik iets verder doorrijden om te zien of er iets van rechts komt.. Dan zijn er bij die van rechts komen en gelijk links insturen terwijl daar gewoon een auto kan staan of aankomen (ik dus :P )

pi_160539730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Was ook een plaatje van internet, maar dit is de straat. Meestal staat het er rechts helemaal vol, dus moet ik iets verder doorrijden om te zien of er iets van rechts komt.. Dan zijn er bij die van rechts komen en gelijk links insturen terwijl daar gewoon een auto kan staan of aankomen (ik dus :P )

[ afbeelding ]
Dat is gewoon de kortzichtigheid (fnar fnar) van die bestuurders. Irritant en gevaarlijk ook nog.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 maart 2016 @ 13:00:24 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160539770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Was ook een plaatje van internet, maar dit is de straat. Meestal staat het er rechts helemaal vol, dus moet ik iets verder doorrijden om te zien of er iets van rechts komt.. Dan zijn er bij die van rechts komen en gelijk links insturen terwijl daar gewoon een auto kan staan of aankomen (ik dus :P )

[ afbeelding ]
Zo ben ik een keer bijna door een vrachtwagen geschampt...

T-kruising, ik wil rechtdoor en van rechts komt die vrachtwagen die linksaf slaat. Voorrang niet geregeld, maar gigantisch slecht zicht op het verkeer dat naar rechts komt, dus ik zie die vrachtwagen pas op het aller laatste moment. Ben in de paniek even een paar meter achteruit gereden :')

https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Even ter info: het is daar nu iets dichter begroeid dan augustus 2010 :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 9 maart 2016 @ 13:04:50 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160539849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo ben ik een keer bijna door een vrachtwagen geschampt...

T-kruising, ik wil rechtdoor en van rechts komt die vrachtwagen die linksaf slaat. Voorrang niet geregeld, maar gigantisch slecht zicht op het verkeer dat naar rechts komt, dus ik zie die vrachtwagen pas op het aller laatste moment. Ben in de paniek even een paar meter achteruit gereden :')

https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
Even ter info: het is daar nu iets dichter begroeid dan augustus 2010 :P
Dat informatiebord hebben ze daar ook lekker geplaatst ja, en je moet maar geluk hebben dat er niemand achter je staat dan waardoor je nog achteruit kon.
pi_160539987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:
Als ik hier vertrek kom ik op een T-splitsing waar rechts auto's langs de stoep geparkeerd staan
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:56 schreef Woelwater het volgende:
maar dit is de straat.
In de Staringlaan wonen toch alleen onrendabelen?
  woensdag 9 maart 2016 @ 13:30:21 #110
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160540269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:14 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

[..]

In de Staringlaan wonen toch alleen onrendabelen?
:Y
  FOK!fotograaf woensdag 9 maart 2016 @ 13:31:36 #111
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160540298
Ik heb het als ik bijna thuis ben ook, gros moet rechtsaf, ik naar links en verkeer van rechts zit regelmatig bijna binnen omdat ik dus zo ver doorrijd, dat ik de straat waar ik in ga kan overzien. Hoe vaak ik uitwijkacties heb van mensen omdat ze verwachten af te kunnen snijden...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160540458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik heb het als ik bijna thuis ben ook, gros moet rechtsaf, ik naar links en verkeer van rechts zit regelmatig bijna binnen omdat ik dus zo ver doorrijd, dat ik de straat waar ik in ga kan overzien. Hoe vaak ik uitwijkacties heb van mensen omdat ze verwachten af te kunnen snijden...
En dan worden ze uiteraard boos omdat jij in de weg zit :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!fotograaf woensdag 9 maart 2016 @ 13:39:00 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160540486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

En dan worden ze uiteraard boos omdat jij in de weg zit :P
Uiteraard. Zelfs bij de snelweg als ik gewoon tegen de haaientanden aan sta.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 maart 2016 @ 13:40:29 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160540519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat informatiebord hebben ze daar ook lekker geplaatst ja, en je moet maar geluk hebben dat er niemand achter je staat dan waardoor je nog achteruit kon.
Stond helaas wel iemand, dus veel ruimte was er niet. Gelukje dat hij ruimte over liet.

Dat informatiebord op zich zou geen probleem zijn, het is de parkeerplaats ervoor die nooit leeg is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160540522
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uiteraard. Zelfs bij de snelweg als ik gewoon tegen de haaientanden aan sta.
Sommige mensen ook echt :')

Ik ben benieuwd wat ik straks ga aantreffen als ik weer met de motor de weg op ga :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!fotograaf woensdag 9 maart 2016 @ 13:48:08 #116
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160540671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Sommige mensen ook echt :')

Ik ben benieuwd wat ik straks ga aantreffen als ik weer met de motor de weg op ga :D
Ach, maandag kwam ik 's avonds laat op de snelweg eentje tegen die onnodig links hing. Paar keer geseind en toen maar 2 rijstroken opgeschoven, ervoorbij en weer helemaal terug naar rechts. Ging ie wel terugseinen, maar lekker blijven middenplakken ondertussen. :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160540686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach, maandag kwam ik 's avonds laat op de snelweg eentje tegen die onnodig links hing. Paar keer geseind en toen maar 2 rijstroken opgeschoven, ervoorbij en weer helemaal terug naar rechts. Ging ie wel terugseinen, maar lekker blijven middenplakken ondertussen. :')
Ik sein al niet eens meer. Verspilde moeite :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!fotograaf woensdag 9 maart 2016 @ 13:52:21 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160540782
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:48 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik sein al niet eens meer. Verspilde moeite :')
Ik soms nog wel... Zoals nu. Soms werkt het, soms werkt het niet. Van de week ook een slopel naar rechts geseind toen ik erachter zat. Een 100 km/h tunnel met 70 uit klimmen, malloot. En daarna links blijven hangen met 75 km/h... Had (bejaarde) passagiers, dus rechts erlangs levert hoe dan ook wekenlang commentaar op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 9 maart 2016 @ 13:53:54 #119
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160540809
- oud nieuws -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 09-03-2016 14:02:47 ]
pi_160540880
Best sneu :( Wat ik nog niet begrijp is dat mensen stil gaan staan op de snelweg om op een rijstrook die vast staat in te voegen. Dit gebeurd best vaak op de A12 bij aquaduct Gouwe waar het verkeer splitst in de richting Den Haag en Rotterdam. Die actie is levens gevaarlijk want mensen komen gewoon nog aanzetten met 100km/u. Je neemt dus een best risico door stil te gaan staan, rijd dan gewoon door en pak een andere route.
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:09:26 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160541156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef Randy_S het volgende:
Best sneu :( Wat ik nog niet begrijp is dat mensen stil gaan staan op de snelweg om op een rijstrook die vast staat in te voegen. Dit gebeurd best vaak op de A12 bij aquaduct Gouwe waar het verkeer splitst in de richting Den Haag en Rotterdam. Die actie is levens gevaarlijk want mensen komen gewoon nog aanzetten met 100km/u. Je neemt dus een best risico door stil te gaan staan, rijd dan gewoon door en pak een andere route.
En dat terwijl de signalering daar dan gewoon op 50 staat natuurlijk zoals altijd bij stilstaand verkeer.. Wie is er dan eigenlijk fout; degene die wil invoegen omdat hij óók die kant op wil/moet, of de klapjosti die daar dan domweg 100% boven de advies- maximaal toegestane snelheid aan komt rijden? ;)

Het is ook niet voor het eerst dat het richting Rotterdam stil staan natuurlijk, dat is friggin' élke dag daar om half 5.

Weet je wat nog toffer is? Als je vanuit Kaasdorp wilt invoegen, en je moet uiteindelijk op die 2 rijstroken richting DH zien te komen :X

Ik reed daar élke dag, 10 jaar lang.. elke dag hetzelfde gezanik :')

En niet te vergeten de file om Gouda uit te komen vanaf Goudse Poort. :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:11:19 #122
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160541210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef Randy_S het volgende:
Best sneu :( Wat ik nog niet begrijp is dat mensen stil gaan staan op de snelweg om op een rijstrook die vast staat in te voegen. Dit gebeurd best vaak op de A12 bij aquaduct Gouwe waar het verkeer splitst in de richting Den Haag en Rotterdam. Die actie is levens gevaarlijk want mensen komen gewoon nog aanzetten met 100km/u. Je neemt dus een best risico door stil te gaan staan, rijd dan gewoon door en pak een andere route.
Die mensen die stil gaan staan zijn vrijwel altijd mensen die de situatie niet kennen. Je kan daar altijd gewoon rustig (50-70 km/h, afhankelijk van de matrixborden) op de rechterstrook richting Den Haag blijven rijden en dan ergens halverwege de strook richting Rotterdam invoegen, die is toch een kilometer of wat lang. Aan het begin staat het altijd helemaal stil, inclusief file op de rechterstrook al voordat je kan invoegen richting Rotterdam. Daar ga ik echt niet in staan als ik zeker weet dat ik toch ergens halverwege keurig kan invoegen met 50-60.
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:12:10 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160541228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:11 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die mensen die stil gaan staan zijn vrijwel altijd mensen die de situatie niet kennen. Je kan daar altijd gewoon rustig (50-70 km/h) op de rechterstrook richting Den Haag blijven rijden en dan ergens halverwege de strook richting Rotterdam invoegen, die is toch een kilometer of wat lang. Aan het begin staat het altijd helemaal stil, inclusief file op de rechterstrook al voordat je kan invoegen richting Rotterdam. Daar ga ik echt niet in staan als ik zeker weet dat ik toch ergens halverwege keurig kan invoegen met 50-60.
Ah, hij had het over jóu :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:12:47 #124
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160541239
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, hij had het over jóu :+
Ik ga niet stil staan hoor. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 14:17:09 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160541340
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik ga niet stil staan hoor. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.
Jep, is sowieso overal op elk druk knooppunt hetzelfde.. mensen zijn gewoon dom; die weefvakken zijn vaak 1500 - 2000 meter lang, maar ze moeten en zúllen 5 meter na het verdrijvingsvlak invoegen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160541363
Iedereen wil ritsen op de eerste 100 meter inderdaad, maar dat zie je overal. Rijd ook altijd een stuk verder door om daarna zonder gestress in te voegen.

Overigens heb ik het echt over een stilstaande rij, met ditto auto ernaast. Dat je verderop er tussen in voegt heb ik niet zo'n probleem mee.
pi_160544168
Precies dezelfde irritatie heb ik dagelijks op dit punt. Daar heb je rond 17.30 uur natuurlijk ook standaard langzaamrijdend verkeer, en wat doen de invoegjosti's? Zodra ze de blokmarkering zien, BAM, bovenop de rem en stil gaan staan. :'( Waardoor er meteen een file achter hen ontstaat, maar hey, boeiend, zij willen invoegen, en wel precies op dat punt! Dat weefvak is zeker 500 meter lang en als je gewoon een stukje doorrijdt kun je zonder problemen met een redelijke snelheid invoegen, maar nee hoor.

Ik ga er tegenwoordig vaak gewoon via de vluchtstrook langs. :X
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_160545889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef pussywillow het volgende:

Ik ga er tegenwoordig vaak gewoon via de vluchtstrook langs. :X
Totdat je gepakt wordt en een flinke boete krijgt. Die zijn niet mals voor ongeoorloofd vluchtstrook gebruik :{
pi_160545906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef pussywillow het volgende:
Precies dezelfde irritatie heb ik dagelijks op dit punt. Daar heb je rond 17.30 uur natuurlijk ook standaard langzaamrijdend verkeer, en wat doen de invoegjosti's? Zodra ze de blokmarkering zien, BAM, bovenop de rem en stil gaan staan. :'( Waardoor er meteen een file achter hen ontstaat, maar hey, boeiend, zij willen invoegen, en wel precies op dat punt! Dat weefvak is zeker 500 meter lang en als je gewoon een stukje doorrijdt kun je zonder problemen met een redelijke snelheid invoegen, maar nee hoor.

Ik ga er tegenwoordig vaak gewoon via de vluchtstrook langs. :X
ja maar als je helemaal tot aan het einde rijdt dan denken mensen weer dat je voor wilt dringen en laten ze je er niet tussen

ik doe het meestal maar in het midden
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160545987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 14:12 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik ga niet stil staan hoor. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.
Ooooooooooooooooooh, dat is zo'n verschrikkelijk kutstuk :')

Soms gaat het als een zonnetje, maar soms, het lijkt wel of er dan iets in de lucht hangt ofzo, want dan gunt niemand ander het ligt in de ogen in de race om het invoegen :')

Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen :')

Zit je daar met je goede gedrag je snelheid aan te passen aan de auto's naast je en keurig een plekje te zoeken tussen twee auto's in om op een gepast moment op te schuiven naar links. BAM, ineens uit het niets iemand naast en nagenoeg direct vlak voor je :')

Die gasten zou ik dan echt wel een Boltonnetje willen geven :@

Ik snap ook niet dat daar geen doorgetrokken streep tussen de rechter en de middenbaan loopt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160546224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen
Dat zijn degenen die om de idioten, op de rechterstrook van de hoofdrijbaan die vanaf terbregse plein linksgehangen hebben en dan op de afrit van de brienenoord invoegen achter de stilstaande file voor het eerste blokje, heen gereden zijn.

Ik kan er alleen maar restecp voor hebben.
pi_160548229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:29 schreef Najieto het volgende:

[..]

Totdat je gepakt wordt en een flinke boete krijgt. Die zijn niet mals voor ongeoorloofd vluchtstrook gebruik :{
Nou ja, ongeoorloofd... het is allemaal in het oogpunt van de verkeersdoorstroming, natuurlijk :+ Nee, onzin, rijden over de vluchtstrook is enorm fout, dat weet ik ook wel. Maar het is zo frustrerend om stil te moeten gaan staan terwijl je weet dat het echt totaal niet nodig is, en dat allemaal dankzij één of twee mensen met het verkeersinzicht van een ui. Bovendien hoef ik zelf niet in te voegen maar ga ik er meteen weer af, dat maakt het nog vervelender.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:30 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

ja maar als je helemaal tot aan het einde rijdt dan denken mensen weer dat je voor wilt dringen en laten ze je er niet tussen

ik doe het meestal maar in het midden
De grap is dat als je doorrijdt tot het einde, daar meestal helemáál niemand meer rijdt en de weg half leeg is :D Iedereen die in wilde voegen heeft dat dan blijkbaar al gedaan. Maar ja, in het algemeen heb je natuurlijk gelijk. Mensen gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet op de weg.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_160548319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nou ja, ongeoorloofd... het is allemaal in het oogpunt van de verkeersdoorstroming, natuurlijk :+ Nee, onzin, rijden over de vluchtstrook is enorm fout, dat weet ik ook wel. Maar het is zo frustrerend om stil te moeten gaan staan terwijl je weet dat het echt totaal niet nodig is, en dat allemaal dankzij één of twee mensen met het verkeersinzicht van een ui. Bovendien hoef ik zelf niet in te voegen maar ga ik er meteen weer af, dat maakt het nog vervelender.

[..]

De grap is dat als je doorrijdt tot het einde, daar meestal helemáál niemand meer rijdt en de weg half leeg is :D Iedereen die in wilde voegen heeft dat dan blijkbaar al gedaan. Maar ja, in het algemeen heb je natuurlijk gelijk. Mensen gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet op de weg.
Ik oordeelde ook niet over je vluchtstrook gebruik :P. Ik doelde alleen maar op het feit dat die boete echt achterlijk hoog is. Ik snap je frustatie :Y
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:31:04 #134
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160548552
Ik reed bij Arnhem de grens over, en ging gelijk naar de 220 per uur.. pff werkzaamheden, dat haalt de gemiddelde snelheid sterk omlaag als je moet kachelen met 80 per uur.

Daarna weer het gas erop, 220. 230..en uit het niets een TWINGO met geel kenteken, die hem zomaar naar links gooit om een vrachtwagen in te halen, ik moest een noodrem maken, (met een anderen Duitse auto achter mij), toen hij weer naar rechts kom heb ik gebaren gemaakt die ik maar beter hier niet neer kan zetten..

Dit is gewoon poging tot moord, ik zag al dat hij van plan was hem erop te gooien, dus ik sein 3 keer van ''blijf nog op je eigen strook'' , maar nee hoor.. een 30'er met kort blond haar en een bril....

Nederlanders kunnen echt niet anticiperen in Duitsland, op bundesstrassen waar je 100 mag, rijden ze vaak nog gewoon 80..... op de autobahn rijden wel Nederlanders gewoon lekker door, maar een gros van de verkeersdeelnemers uit NL gooit hun auto net zo makkelijk naar links als wat ze in Nederland flikken, het zijn vaak kleinere auto's zoals aygo's

Heb het idee dat Belgen ook niet zomaar hun auto naar links zwaaien, echt een Nederlands probleem lijkt het wel.
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:34:06 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160548630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ooooooooooooooooooh, dat is zo'n verschrikkelijk kutstuk :')

Soms gaat het als een zonnetje, maar soms, het lijkt wel of er dan iets in de lucht hangt ofzo, want dan gunt niemand ander het ligt in de ogen in de race om het invoegen :')

Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen :')

Zit je daar met je goede gedrag je snelheid aan te passen aan de auto's naast je en keurig een plekje te zoeken tussen twee auto's in om op een gepast moment op te schuiven naar links. BAM, ineens uit het niets iemand naast en nagenoeg direct vlak voor je :')

Die gasten zou ik dan echt wel een Boltonnetje willen geven :@

Ik snap ook niet dat daar geen doorgetrokken streep tussen de rechter en de middenbaan loopt.
Dat zóu kunnen helpen :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 9 maart 2016 @ 19:39:56 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160548768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
Nederlanders kunnen echt niet anticiperen in Duitsland, op bundesstrassen waar je 100 mag, rijden ze vaak nog gewoon 80..... op de autobahn rijden wel Nederlanders gewoon lekker door, maar een gros van de verkeersdeelnemers uit NL gooit hun auto net zo makkelijk naar links als wat ze in Nederland flikken, het zijn vaak kleinere auto's zoals aygo's
Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:45:04 #137
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_160548914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo... :')
Precies!! Dan zie je de zelfde figuren jouw weer inhalen inderdaad. :')
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:07:38 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160549625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:

Waar ik me ook nog weleens aan stoor zijn mensen die de bocht afsnijden.
Klacht #1 wat mij betreft. Hondsirritant als mensen niet gewoon op hun eigen weghelft blijven.
pi_160550497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo... :')
Moet zeggen dat de Duitsers afgelopen weekend ook flink doorreden hoor. Bij 80 of 100km stukken ook vaak met 120 bleven doorgaan.

Maar sowieso, als je met 220 aankomt en je ziet een auto een vrachtwagen naderen, of nog erger twee vrachtwagens achter elkaar, moet je oppassen.

Sowieso, 220 op dat kutstuk naar Oberhausen.
.
pi_160550920
Dat is ook een ergenis van mij, dat ze m er zo voor gooien. Ook in Nederland doen ze dat gewoon. En naar denken dat ze in hun recht staan, denk nou eens na wat er gebeurd als iemand met 200 in je kofferbak knalt. Wat blijft er dan van je over in je koekblik :'(
pi_160553184
quote:
Meer:
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:17:14 #142
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_160554527
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:12 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hoezo is het geen brommer? Dat is het wel.
Je mag ze nu dus ook niet rijden, de kentekenplicht komt in 2017 dan mag het wel.
Kentekenplicht is er al vanaf het begin dat de speed pedelec in Nederland de weg op gaat hoor.
Wat in 2017 misschien verplicht wordt is de integraalhelm.

En dat terwijl een internationaal onderzoek in 2015 al heeft aangetoond dat het gebruik van de (fiets)helm alleen meer ongevallen oplevert :)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_160554696
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:17 schreef JaapB het volgende:
Kentekenplicht is er al vanaf het begin dat de speed pedelec in Nederland de weg op gaat hoor.
Wat in 2017 misschien verplicht wordt is de integraalhelm.
Vana f 2017 moeten ze als bromfiets gekeurd worden, nu kan je nog als snorfiets keuren, maar je mag niet harder dan 25 km/h rijden.
pi_160555097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:21 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Vana f 2017 moeten ze als bromfiets gekeurd worden, nu kan je nog als snorfiets keuren, maar je mag niet harder dan 25 km/h rijden.
ja maar wat belachelijk eigenlijk dat je met een snorfiets niet eens harder mag dan 25 km per uur. dan kan je net zo goed op de fiets springen ofzo.
pi_160555259
Nu we het daar dan toch over hebben: MMBS met een "45km" kenteken of stikker...
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:40:24 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160555405
De discussie over die neppe reesfietsen mag hier verder.

PTA / High speed E-bike
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:13:06 #147
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160557969
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit? Ik heb afgerekend, staat een auto achter me te wachten met twee vrije pompen, onder andere naast me, dus ik ga nog even snel m'n raampjes schoonmaken. Krijg ik een toeter en gebaar of ik op wil schieten. Ja daaaag, je pakt die pomp naast me maar. :')
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:19:58 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160558082
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit? Ik heb afgerekend, staat een auto achter me te wachten met twee vrije pompen, onder andere naast me, dus ik ga nog even snel m'n raampjes schoonmaken. Krijg ik een toeter en gebaar of ik op wil schieten. Ja daaaag, je pakt die pomp naast me maar. :')
In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wilt :+ Je kunt daar trouwens ook gewoon overdag buiten op de zuil pinnen.
Nadeeltje daar is dat je na 20.00 uur vooraf moet betalen, dat is minder.

Ik heb wel een paar keer in NL meegemaakt dat de slang niet lang genoeg was om flipside te tanken, da's mooi kut. Bij de Bruno in .be kun je volgens mij de auto bij het volgende eiland ook nog volgooien, zal wel zijn omdat die belgen niet van die fantastische chauffeurs zijn w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160559696
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit?
Oh dus dat was dit!
pi_160559806
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wilt :+ Je kunt daar trouwens ook gewoon overdag buiten op de zuil pinnen.
Nadeeltje daar is dat je na 20.00 uur vooraf moet betalen, dat is minder.

Ik heb wel een paar keer in NL meegemaakt dat de slang niet lang genoeg was om flipside te tanken, da's mooi kut. Bij de Bruno in .be kun je volgens mij de auto bij het volgende eiland ook nog volgooien, zal wel zijn omdat die belgen niet van die fantastische chauffeurs zijn w/
In B kun je ook gewoon het pistool locken. Die dingen schijnen hier niet meer te mogen.

Ik doe de slang gewoon over de auto trekken als de pompen aan de juiste kant niet beschikbaar zijn, kleine moeite en de slang is 99 van de honderd gevallen lang zat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160560018
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit? Ik heb afgerekend, staat een auto achter me te wachten met twee vrije pompen, onder andere naast me, dus ik ga nog even snel m'n raampjes schoonmaken. Krijg ik een toeter en gebaar of ik op wil schieten. Ja daaaag, je pakt die pomp naast me maar. :')
Wil ik zelf liever ook altijd :@
Tap tap tap
pi_160560027
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 07:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wil ik zelf liever ook altijd :@
Ik ook maar als er andere pompen vrij zijn ga ik echt niet zitten wachten tot de pomp vrij is.
pi_160560117
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2016 07:45 schreef JuupŠ het volgende:

[..]

Ik ook maar als er andere pompen vrij zijn ga ik echt niet zitten wachten tot de pomp vrij is.
Dan kom je aanrijden en zie je dat er net iemand afgerekend heeft dus ga je erachter staan, gaat ie doodleuk z'n raampjes schoonmaken terwijl hij ziet dat er iemand achter hem staat en er drie meter verderop zat plek is.
Zulke taferelen heb je ook.
Of mensen die uitgebreid hun hele hebben en houden gaan opruimen na het tanken zonder eerst even drie meter door te rijden. Andere mensen? Die zien we niet.
Tap tap tap
pi_160560150
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wilt :+ Je kunt daar trouwens ook gewoon overdag buiten op de zuil pinnen.
Nadeeltje daar is dat je na 20.00 uur vooraf moet betalen, dat is minder.

Ik heb wel een paar keer in NL meegemaakt dat de slang niet lang genoeg was om flipside te tanken, da's mooi kut. Bij de Bruno in .be kun je volgens mij de auto bij het volgende eiland ook nog volgooien, zal wel zijn omdat die belgen niet van die fantastische chauffeurs zijn w/
Jij tankt ook in Poppel? :D
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 06:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In B kun je ook gewoon het pistool locken. Die dingen schijnen hier niet meer te mogen.

Ik doe de slang gewoon over de auto trekken als de pompen aan de juiste kant niet beschikbaar zijn, kleine moeite en de slang is 99 van de honderd gevallen lang zat.
Dat klopt, doe ik in België ook altijd. Lekker makkelijk en hij slaat vanzelf af als hij vol is.

Ergernis wat ik dan wel heb is als je staat te wachten, alle pompen zijn bezet en de persoon voor je lijkt klaar te zijn... en doet zijn kofferbak open, haalt er 3 jerrycans uit en vult die ook op zijn gemak :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160560230
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan kom je aanrijden en zie je dat er net iemand afgerekend heeft dus ga je erachter staan, gaat ie doodleuk z'n raampjes schoonmaken terwijl hij ziet dat er iemand achter hem staat en er drie meter verderop zat plek is.
Zulke taferelen heb je ook.
Of mensen die uitgebreid hun hele hebben en houden gaan opruimen na het tanken zonder eerst even drie meter door te rijden. Andere mensen? Die zien we niet.
Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?
.
pi_160560321
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?
Ja tuurlijk.
Tap tap tap
pi_160560335
Bij de pomp parkeren om te gaan shoppen of ontbijten
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:24 schreef Fer het volgende:
Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?
Sommigen gaan daarin wel erg ver!
pi_160560690
Ik heb een keer in Deutschland bij een Tankstelle langs de Autobahn het gewaagd mijn auto alvast naar voren te zetten na het tanken en voor het betalen. De mevrouw achter de kassa kon het niet waarderen, om het eufemistisch uit te drukken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_160560793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
...

Dit is gewoon poging tot moord, ik zag al dat hij van plan was hem erop te gooien, dus ik sein 3 keer van ''blijf nog op je eigen strook'' , maar nee hoor.. een 30'er met kort blond haar en een bril....

...
Als je al ziet dat diegene hem ervoor wil gaan gooien, waarom blijf je dan koppig met 200 doorrijden? Het is nog steeds geven en nemen in het verkeer, rekening houden met elkaar en er van uit gaan dat anderen fouten kunnen ( en zullen) maken waar je op moet anticiperen.

Overigens kan iemand seinen evengoed opvatten als 'ga er maar voor', in plaats van 'blijf weg'.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_160561030
Automobilisten die niet linksaf mogen, toch doen en dan niet kijken maar gewoon stuur omgooien waardoor ik ze met mijn tram kapot rij }:|

Net gebeurt trouwens :{
pi_160561079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Automobilisten die niet linksaf mogen, toch doen en dan niet kijken maar gewoon stuur omgooien waardoor ik ze met mijn tram kapot rij }:|

Net gebeurt trouwens :{
Pics or it didnt happen :+
pi_160561367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:31 schreef Najieto het volgende:

[..]

Pics or it didnt happen :+
Heb het zelfs op dashcam maar mag beelden nog niet online gooien ivm interne afspraken en verzekeringswerk
pi_160561667
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb een keer in Deutschland bij een Tankstelle langs de Autobahn het gewaagd mijn auto alvast naar voren te zetten na het tanken en voor het betalen. De mevrouw achter de kassa kon het niet waarderen, om het eufemistisch uit te drukken.
Dit heb ik zelfs wel eens in NL meegemaakt.
Laat tegenwoordig de auto dus maar gewoon staan.
Nee.
pi_160562209
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Automobilisten die niet linksaf mogen, toch doen en dan niet kijken maar gewoon stuur omgooien waardoor ik ze met mijn tram kapot rij }:|

Net gebeurt trouwens :{
Laat je bel dan ook niet los.
.
pi_160562249
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan kom je aanrijden en zie je dat er net iemand afgerekend heeft dus ga je erachter staan, gaat ie doodleuk z'n raampjes schoonmaken terwijl hij ziet dat er iemand achter hem staat en er drie meter verderop zat plek is.
Zulke taferelen heb je ook.
Of mensen die uitgebreid hun hele hebben en houden gaan opruimen na het tanken zonder eerst even drie meter door te rijden. Andere mensen? Die zien we niet.
_O_
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:36:11 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160562258
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 06:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In B kun je ook gewoon het pistool locken. Die dingen schijnen hier niet meer te mogen.

Ik doe de slang gewoon over de auto trekken als de pompen aan de juiste kant niet beschikbaar zijn, kleine moeite en de slang is 99 van de honderd gevallen lang zat.
Oh ja, de heerlijkheid idd om dat ding erin te frotten en oldskool het lipje vast te kunnen zetten om handsfree te tanken _O_

Mag in NL idd al jaren niet meer, omdat mensen dan weglopen en de ramen gaan poetsen, en die dingen konden er vroeger uitflikkeren, nu minder makkelijk, mensen vergaten ze eruit te halen, overlopende tanks, zulk soort shit.. en toen hebben ze besloten dat het niet meer mocht.
Elke keer als ik weer in NL tank zit ik weer te fröbelen met dat ding; o ja, kut, gaat hier niet -O-

In de vrachtwagen had ik vroegah een blokkie hout gefikst wat precies op maat was, zat met een kettinkje aan de truck vast _O_ De vrachtwagen dieselpompen kun je trouwens nog wel locken, maar het komt nog wel eens voor dat het lippie kapoet is, en dan was dat blokje goud waard als je effe 800 liter moet tappen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf donderdag 10 maart 2016 @ 10:53:09 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160562554
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:36 schreef Sounddragon het volgende:
In de vrachtwagen had ik vroegah een blokkie hout gefikst wat precies op maat was, zat met een kettinkje aan de truck vast _O_ De vrachtwagen dieselpompen kun je trouwens nog wel locken, maar het komt nog wel eens voor dat het lippie kapoet is, en dan was dat blokje goud waard als je effe 800 liter moet tappen :P
Ik heb een keer 150 liter moeten tanken bij een normale dieselpomp... Goed, was wel in 2 pompaggregaten, maar dan nog... Dat duurt laaaang, zeker in die onmogelijke posities waarin je die dingen, geladen op een wagen, vol pompt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 10 maart 2016 @ 11:02:19 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160562694
Irritatie trouwens; van die schoolmoeders die hun kind gaan halen op de fiets en het kind op een eigen fiets laten peddelen. Op zich helemaal prima, maar welke trut leert hun kind nou dat je bij elke andere verkeersdeelnemer die in je buurt komt, je de stoep op moet fietsen? ;(

Echt, ik zie het om de haverklap: je komt eraan, mama zegt iets tegen het jong, wat floeps! zo de stoep op gemst met dat fietsie.. waarom leer je je kind dat? :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 10-03-2016 11:29:35 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160563144
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie trouwens; van die schoolmoeders die hun kind gaan halen op de fiets en het kind op een eigen fiets laten peddelen. Op zich helemaal prima, maar welke trut leert hun kind nou dat je bij elke andere verkeersdeelnemer die in je buurt komt, je de stoep op moet fietsen? ;(

Echt, ik zie het om de haverklap: je komt eraan, mama zegt iets tegen het jong, wat floeps! zo de stoep op gemst met dat fietsie.. waarom leer je je kind dat? :|W
Moeders is vast als de dood dat die grote boze automobilisten het expres op hun kroost heeft voorzien, als een irl-variant van Carmageddon ofzo.

Ik zal mijn jong al vroeg uitleggen hoe het verkeer allemaal werkt. En niet op de hierheppievoorrangdusyolodoortrappen-manier, of destoepop-methode, maar gewoon kijken en laten zien wat je doet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 12:10:52 #170
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160563933
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie trouwens; van die schoolmoeders die hun kind gaan halen op de fiets en het kind op een eigen fiets laten peddelen. Op zich helemaal prima, maar welke trut leert hun kind nou dat je bij elke andere verkeersdeelnemer die in je buurt komt, je de stoep op moet fietsen? ;(

Echt, ik zie het om de haverklap: je komt eraan, mama zegt iets tegen het jong, wat floeps! zo de stoep op gemst met dat fietsie.. waarom leer je je kind dat? :|W
Ik maak hier in de ochtend juist vaak het tegenovergestelde mee. Vader of moeder vaak dan ook nog met zo'n stomme lompe houten bakfiets, en dan ook nog twee kinderen erbij naast elkaar fietsend waardoor ze bijna de hele breedte van het fietspad in beslag nemen, en dan fietsen in het tempo van een gemiddelde parkinson patiënt :')
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:11:30 #171
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_160563948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Automobilisten die niet linksaf mogen, toch doen en dan niet kijken maar gewoon stuur omgooien waardoor ik ze met mijn tram kapot rij }:|

Net gebeurt trouwens :{
Vul je dan ook zo'n Europees schadeformulier in?
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:12:23 #172
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_160563962
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik maak hier in de ochtend juist vaak het tegenovergestelde mee. Vader of moeder vaak dan ook nog met zo'n stomme lompe houten bakfiets, en dan ook nog twee kinderen erbij naast elkaar fietsend waardoor ze bijna de hele breedte van het fietspad in beslag nemen, en dan fietsen in het tempo van een gemiddelde parkinson patiënt :')
Op 12 of 16 inch wieltjes kun je ook niet zo hard. :{w
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 12:17:13 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160564050
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:12 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Op 12 of 16 inch wieltjes kun je ook niet zo hard. :{w
Oh jawel hoor. Gewoon een kwestie van de juiste dosis motivatie hebben! :7

pi_160564098
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:11 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Vul je dan ook zo'n Europees schadeformulier in?
Nee wij hebben eigen formulieren. Ik vul bijv ook niet mijn persoonlijk gegevens in maar mijn personeelsnummer. Dat personeelsnummer geef ik bijvoorbeeld ook als ik tijdens werk een verklaring moet geven of een bekeuring krijg.
pi_160564190
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie trouwens; van die schoolmoeders die hun kind gaan halen op de fiets en het kind op een eigen fiets laten peddelen. Op zich helemaal prima, maar welke trut leert hun kind nou dat je bij elke andere verkeersdeelnemer die in je buurt komt, je de stoep op moet fietsen? ;(

Echt, ik zie het om de haverklap: je komt eraan, mama zegt iets tegen het jong, wat floeps! zo de stoep op gemst met dat fietsie.. waarom leer je je kind dat? :|W
Ik zie ze liever de stoep op schieten dan al zwabberende van links naar rechts op het fietspad met uitschieters de weg op...
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:39:11 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160564422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik maak hier in de ochtend juist vaak het tegenovergestelde mee. Vader of moeder vaak dan ook nog met zo'n stomme lompe houten bakfiets, en dan ook nog twee kinderen erbij naast elkaar fietsend waardoor ze bijna de hele breedte van het fietspad in beslag nemen, en dan fietsen in het tempo van een gemiddelde parkinson patiënt :')
Tiswat, je zal toch eens rekening moeten houden met de beperking van een andere weggebruiker.. hoe dúrven ze :+
Jij was vroeger een geboren fietser, dus je begon die eerste keer meteen al iedereen in te halen op het fietspad. Helaas is niet iedereen zo kundig geboren, en sommige kids moeten dat echt gewoon leren ;)

Als je hier veel mee leest krijg je op een gegeven moment een beetje een beeld bij sommige users, need I say more?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 12:46:48 #177
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160564582
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tiswat, je zal toch eens rekening moeten houden met de beperking van een andere weggebruiker.. hoe dúrven ze :+
Jij was vroeger een geboren fietser, dus je begon die eerste keer meteen al iedereen in te halen op het fietspad. Helaas is niet iedereen zo kundig geboren, en sommige kids moeten dat echt gewoon leren ;)

Als je hier veel mee leest krijg je op een gegeven moment een beetje een beeld bij sommige users, need I say more?
Hey Sjakie, het topic heet "irritaties op de weg" ;) dus als iemand dan zich bijvoorbeeld irriteert aan het feit dat ie heel vaak onderweg naar werk opgehouden wordt door kuddes fietspad-blokkerende langzaam rijdende ouders/kiddo's dan mag ik dat toch juist in dit topic uitten?

Ik heb nergens gezegd dat ik ze afsnijd, of aggressief naar ze bel, of roep dat ze aan de fucking kant moeten. Neen.
Ik haal ze gewoon stilletjes in wanneer ik daar een kans voor heb, en verder mag ik het wel irritant vinden. Meer niet.

Als jij daardoor een "beeld" van mij hebt, prima joh, is je goed recht en wens ik je veel plezier mee! :)
pi_160564606
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee wij hebben eigen formulieren. Ik vul bijv ook niet mijn persoonlijk gegevens in maar mijn personeelsnummer. Dat personeelsnummer geef ik bijvoorbeeld ook als ik tijdens werk een verklaring moet geven of een bekeuring krijg.
Hoe vaak gebeurt het dat een tram bestuurder een bekeuring krijgt dan :o
pi_160564652
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe vaak gebeurt het dat een tram bestuurder een bekeuring krijgt dan :o
Zelden maar ook wij hebben ons aan regels te houden en hebben ook niet overal en altijd voorrang wat men wel denkt
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:51:03 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160564666
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hey Sjakie, het topic heet "irritaties op de weg" ;) dus als iemand dan zich bijvoorbeeld irriteert aan het feit dat ie heel vaak onderweg naar werk opgehouden wordt door kuddes fietspad-blokkerende langzaam rijdende ouders/kiddo's dan mag ik dat toch juist in dit topic uitten?

Ik heb nergens gezegd dat ik ze afsnijd, of aggressief naar ze bel, of roep dat ze aan de fucking kant moeten. Neen.
Ik haal ze gewoon stilletjes in wanneer ik daar een kans voor heb, en verder mag ik het wel irritant vinden. Meer niet.

Als jij daardoor een "beeld" van mij hebt, prima joh, is je goed recht en wens ik je veel plezier mee! :)
Uhhuh, tuurlijk mag je dat posten, irritatie is irritatie ;)

Ik zou trouwens gewoon wél op die bel gaan hangen, die kids moeten ook leren dat er verkeer van achteren komt wat wil inhalen, duh! Eigenlijk moet mamma (of pappa) dat in de peiling houden voor ze natuurlijk, en ze netjes aan de kant laten gaan. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160564723
Tijdje terug zo een bakfietsmoeder gezien met naast haar fietsend wiebelend nieuwetijdskindje die met zijn tweeën tegen het verkeer in op een rotonde ook verwachtten dat ze voorrang kregen en iedereen aan de kant zou gaan. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_160564784
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Moeders is vast als de dood dat die grote boze automobilisten het expres op hun kroost heeft voorzien, als een irl-variant van Carmageddon ofzo.

Ik zal mijn jong al vroeg uitleggen hoe het verkeer allemaal werkt. En niet op de hierheppievoorrangdusyolodoortrappen-manier, of destoepop-methode, maar gewoon kijken en laten zien wat je doet.
Het probleem bij zo'n school is dat een hoop automobilisten net hun eigen kroost gebracht heeft en rustig langs die kinders fietst.

Maar niet allemaal en sommige zijn echt dom en lomp.
.
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:23:23 #183
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160565264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Het probleem bij zo'n school is dat een hoop automobilisten net hun eigen kroost gebracht heeft en rustig langs die kinders fietst.

Maar niet allemaal en sommige zijn echt dom en lomp.
Hier verderop in de straat zit dus een school, hele straat is hier 30 km, en ik rijd hier regelmatig weg in die richting, en dan zit ik achter een mammie met koters (liefst los) in de auto die hier voorbij vlamt met 60, en 100 meter voor die school ineens heel schijnheilig 25 gaan rijden.. En dat kids over de stoep laten fietsen, gebeurt dus hier gewoon voor de deur ook, want om de zoveel meter zitten er van die opritstukken in de stoep.
Sowieso zie ik best vaak mensen over de stoep fietsen waar dat echt compleet niet nodig is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 maart 2016 @ 14:06:56 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160566095
Mensen die hun snelheid niet kunnen aanhouden én niet aan de maximumsnelheid rijden :N

Het wisselde de hele tijd tussen de 70 en zo nu en dan een uitschieter naar 80. Telkens weer naderde ik op de cruise zijn achterbumper. Echt, bejaarden moeten gewoon elk jaar een verplichte test doen }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160569293
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(



En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(



Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
pi_160569875
Eergisteren ongeluk gehad, ik reed op de belangrijkste weg en iemand besloot niet te stoppen op de kruising (50mph weg) en dus reed hij bij mij naar binnen.
Mijn rechterzijde flink beschadigd en zijn auto de voorkant kapot. Zijn schuld allemaal, zo erkent ook de verzekering, maar nu willen ze mijn premie ook verhogen ondanks dat ik geen schuld had. :')

Hier in Engeland schijnt 't namelijk normaal te zijn om de premie te verhogen na een aanrijding ook als het buiten jou schuld om is. Flinke ruzie met de verzekeraar, maar mag nu mijn oude premie houden.

Klacht: Idioot die een 50mph weg kruist zonder uit te kijken
Klacht2: idiote verzekeraars hier die mensen proberen te naaien ook al zijn ze onschuldig |:(
pi_160569993
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(

[ afbeelding ]

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

[ afbeelding ]

Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
Nederland O+

:*
Tap tap tap
  donderdag 10 maart 2016 @ 18:01:24 #188
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160570218
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(

[ afbeelding ]

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

[ afbeelding ]

Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
Jezus -O-
pi_160570280
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(

[ afbeelding ]

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

[ afbeelding ]

Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
Wat een klapjosti joh :{
pi_160570800
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(

[ afbeelding ]

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

[ afbeelding ]

Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
:o
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 19:57:14 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160573173
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

Holy crap :{ niet leuk om zoiets mee te maken nee!

En no offence, maar als zo'n klapjosti het in zijn zieke hoofd haalt om opeens agenten met een mes aan te vallen kan ik me enigszins wel voorstellen dat t voor hun op dat moment ff prio numero uno is om die mongool te overmeesteren en in de boeien te slaan.
pi_160583651
Een omleiding volgen (de A29 was dicht) met een lzv door bochtige dijkweggetjes en toen hield de omleidingsroute op (route A rechtdoor met een streep erdoor was het laatste gele bord), en die wees dus naar een weg met een geslotenverklaring voor voertuigen breder dan 2,3 meter. Sta je daar met je +25 meter.

Klotezooi. Ik heb 'm wel weten te keren, maar hier gaat Rijkswaterstaat (of wie die borden ook heeft weggezet) van horen. Met dit gekut ben ik een uur langer onderweg geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 11-03-2016 07:17:00 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160583675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Jij tankt ook in Poppel? :D

[..]

Dat klopt, doe ik in België ook altijd. Lekker makkelijk en hij slaat vanzelf af als hij vol is.

Ergernis wat ik dan wel heb is als je staat te wachten, alle pompen zijn bezet en de persoon voor je lijkt klaar te zijn... en doet zijn kofferbak open, haalt er 3 jerrycans uit en vult die ook op zijn gemak :')
Ooit eens getankt met 12 cent korting bij de Tango met de vrachtwagen 350 liter met een gewone pomp ipv een high speed duurt best even heb ik ook geen vrienden meegemaakt 😊
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160583692
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:02 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie trouwens; van die schoolmoeders die hun kind gaan halen op de fiets en het kind op een eigen fiets laten peddelen. Op zich helemaal prima, maar welke trut leert hun kind nou dat je bij elke andere verkeersdeelnemer die in je buurt komt, je de stoep op moet fietsen? ;(

Echt, ik zie het om de haverklap: je komt eraan, mama zegt iets tegen het jong, wat floeps! zo de stoep op gemst met dat fietsie.. waarom leer je je kind dat? :|W
Sowieso dat soort situaties, kind fiets goed alleen een beetje langzaam en moeders rijdt er midden op de weg naast.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160583837
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 06:09 schreef Ridocar het volgende:
een weg met een geslotenverklaring voor voertuigen breder dan 2,3 meter. Sta je daar met je +25 meter.

Je hoeft er toch niet zijwaarts doorheen?
pi_160583848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:16 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Je hoeft er toch niet zijwaarts doorheen?
Een koeltrailer is 2,6 meter breed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160584094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb een keer 150 liter moeten tanken bij een normale dieselpomp... Goed, was wel in 2 pompaggregaten, maar dan nog... Dat duurt laaaang, zeker in die onmogelijke posities waarin je die dingen, geladen op een wagen, vol pompt.
Dat is een bekende ja, moest een keer een litertje of 300 op die manier tanken omdat een collega nagelaten had om te tanken. Dat was helaas maar 1 enkele pomp en dat duurde echt lang. Gelukkig werkte daar de vergrendeling nog wel.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160584108
quote:
4s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
De reden dus dat ik een dashcam op mijn werk heb

Meisje stak over met oordopjes in, stond stil en toen mijn tegenligger vlak bij haar was stak zij plotseling over zonder te kijken en mocht ik aanschouwen hoe zij gelanceerd werd en gelukkig naast de tram terecht kwam ipv voor/onder de tram ;(

[ afbeelding ]

En hier zie je hoe een malloot afgevoerd wordt die ging klagen bij de politie omdat de trams niet doorreden. Na zijn 2e vordering om weg te gaan trok hij ineens een keukenmes van 30 uit zijn mouw waardoor 6 agenten er bovenop sprongen ipv eerste hulp aan het slachtoffertje te verlenen :(

[ afbeelding ]

Al met al een behoorlijk zware kutdag gehad dus ;(
Ah, was dat er aan de hand. Ongelofelijk dat er een zooi automobilisten dan ook nog bijna stil gaan staan "om te kijken wat er aan de hand is". Rij door, stelletje mongolen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160584494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:58 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Dat is een bekende ja, moest een keer een litertje of 300 op die manier tanken omdat een collega nagelaten had om te tanken. Dat was helaas maar 1 enkele pomp en dat duurde echt lang. Gelukkig werkte daar de vergrendeling nog wel.
Gewoon zorgen dat je een rol ducttape bij je hebt :+
pi_160584501
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 19:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Holy crap :{ niet leuk om zoiets mee te maken nee!

En no offence, maar als zo'n klapjosti het in zijn zieke hoofd haalt om opeens agenten met een mes aan te vallen kan ik me enigszins wel voorstellen dat t voor hun op dat moment ff prio numero uno is om die mongool te overmeesteren en in de boeien te slaan.
Of gewoon een wapen te trekken en die gast even in zn been te schieten. Mongool
  FOK!fotograaf vrijdag 11 maart 2016 @ 09:52:31 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160585391
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een koeltrailer is 2,6 meter breed.
Doet mij denken aan toen ik ooit, jaren geleden, met mijn ouders op een camping zat. De eerste Tomtom's waren net van exclusief naar gemeengoed aan het gaan en mensen namen de moeite niet in te stellen dat ze met sleurhut onderweg waren. In een week tijd 4x de pas afgesloten door de politie omdat mensen wel boven kwamen, maar niet meer naar beneden aan de andere kant omdat die smaller was. :+

Had je niet gewoon rijkswaterstaat/politie ofzo kunnen bellen? Ik sta nu hier, het verkeer staat vast want ik mag, door die kutomleiding van jullie, niet verder, kom mij helpen anders staat straks alles vast. En rijd je dan met oplegger+middenasser of bakwagen+oplegger met dolly of nog weer een ander iets (dubbele oplegger bijvoorbeeld?). Want neem aan dat je op dat soort punten met keren bijna genoodzaakt bent af te koppelen? En de ongeduldige automobilist natuurlijk lekker doordouwen als je aan het keren bent?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160586742
Hoe doe je dat eigenlijk? Ik zag ooit een meesturende schamelwagen keren achteruit. Dat vond ik al ee hele kunst.
.
pi_160587358
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:17 schreef Ridocar het volgende:
Een koeltrailer is 2,6 meter breed.
Waarom heb je het dan over de lengte?
pi_160587375
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan over de lengte?
Omdat je misschien sommige bochten ook niet haalt op die manier :+
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:01:30 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160587518
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:52 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Omdat je misschien sommige bochten ook niet haalt op die manier :+
Een breedtebeperking heeeft meestal te maken met een smalle weg waarop je elkaar niet kunt passeren/zachte bermen. Lengtebeperkingen bestaan ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 11 maart 2016 @ 12:02:18 #206
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_160587533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Gewoon een kwestie van de juiste dosis motivatie hebben! :7

[ afbeelding ]
Dat is zeker 20 inch. :D Als het niet meer is.
pi_160590656
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan over de lengte?
Omdat je met die lengte wel ergens moet zien te keren. Het is niet bepaald een losse trekker, dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160590783
Ik dacht dat een LZV vooraf vergunning moest regelen voor de wegen waarop hij gaat rijden.
Was dat hier niet helemaal goed gegaan?
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
. Lengtebeperkingen bestaan ook.
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
pi_160590822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:46 schreef ambertje90 het volgende:
Ik dacht dat een LZV vooraf vergunning moest regelen voor de wegen waarop hij gaat rijden.
Was dat hier niet helemaal goed gegaan?

[..]

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Het is niet alsof hij ergens anders heen kon door die omleiding he. Op de niet-omgeleide weg zal wel een vergunning zijn.
pi_160590846
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:21 schreef Fer het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk? Ik zag ooit een meesturende schamelwagen keren achteruit. Dat vond ik al ee hele kunst.
Tig keer uitstappen om te zien of je nergens tegenaan dreigt te komen en hopen dat er niks aan komt.

Er zullen vast heel wat chauffeurs zijn die met de losse pols hun combi in één keer ergens kunnen manoeuvreren, maar zo 's nachts op een onbekend stuk weg was ik best aan het kutten. En dat vond ik geen bal aan.

Bekijk het maar met je A29, die weg is om de haverklap dicht. Ik ga wel voortaan weer over de A16 of via Utrecht naar Amsterdam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160590910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:46 schreef ambertje90 het volgende:
Ik dacht dat een LZV vooraf vergunning moest regelen voor de wegen waarop hij gaat rijden.
Was dat hier niet helemaal goed gegaan?

[..]

https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Tot zover de theorie. Volgens de regeltjes moet ik overleggen met de wegbeheerder als een omleiding is ingesteld. Succes, zeker als het vier uur in de ochtend is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160590934
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:48 schreef d4v1d het volgende:
Het is niet alsof hij ergens anders heen kon door die omleiding he. Op de niet-omgeleide weg zal wel een vergunning zijn.
Een beborde omleiding is er niet zomaar. Dus of de wegbeheerder heeft geen rekening gehouden met reeds afgegeven vergunningen of er werd een vergunning afgegeven zonder met de omleiding rekening te houden, of er was geen vergunning dat kan natuurlijk ook.
pi_160591312
Ik heb het even teruggezocht:

Hier begon de omleiding: https://goo.gl/maps/sAppz1gPusD2
Hier was het einde route omleiding: https://goo.gl/maps/ADo3cGt3jdE2
En hier besloot ik maar te keren en terug te rijden: https://goo.gl/maps/JuZSFaqcnPv
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 11 maart 2016 @ 15:16:02 #214
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160591577
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:02 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Dat is zeker 20 inch. :D Als het niet meer is.
Dat zegt mn vriendin ook altijd tegen me als ik bloot voor haar sta :7

sorry, kon ' m niet laten :D
pi_160591641
Was dat een omleiding vanwege dit ongeval gisteren?

Hoe zit dat dan met LZV's mag je dan ineens wel op wegen van de omleiding rijden.
Ik denk het eigenlijk niet.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:20:10 #216
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_160591699
Het zonnetje schijnt weer eens en dat is meteen te merken aan de wielrenners hier in het zuiden des lands die alle verkeersregels aan hun laars lappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gezicht op 11-03-2016 15:51:19 ]
Flesje bier
pi_160591923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:18 schreef ambertje90 het volgende:
Was dat een omleiding vanwege dit ongeval gisteren?

Hoe zit dat dan met LZV's mag je dan ineens wel op wegen van de omleiding rijden.
Ik denk het eigenlijk niet.
Nee, dat mag ook niet. in principe mag je op alle snelwegen (plus een paar uitzonderingen, zoals de N3) rijden en in gebieden waarvoor een vergunning is afgegeven (in mijn geval het stuk tussen vertrekpunt en snelweg en tussen snelweg en aankomstpunt) Als er een omleiding is ingesteld dat buiten de snelweg is omgelegd moet overleggen met het opperhoofd op de wegwerkzaamheden of ik toch er langs mag, daarna moet ik bellen met beheerder (rijkswaterstaat of provincie) en overleggen voor een route.

Maar zoals ik al zei, dat is allemaal leuk bedacht, maar in de praktijk onuitvoerbaar, zeker als ik nergens kan parkeren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:32:17 #218
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160592022
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:20 schreef Gezicht het volgende:
Het zonnetje schijnt weer een en dat is meteen te merken aan de wielrenners hier in het zuiden des lands die alle verkeersregels aan hun laars lappen.
Uiteraard, maar daar krijg je een vrijstelling voor als je zo'n fiets koopt lijkt het wel. Als er iets op de openbare weg verboden zou moeten worden....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:33:05 #219
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160592047
En waarom zijn het altijd bejaarden die links plakken op de snelweg en met een slakkengang proberen een vrachtwagen in te halen, blind voor de rij met auto's achter ze aan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160592146
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:28 schreef Ridocar het volgende:

Maar zoals ik al zei, dat is allemaal leuk bedacht, maar in de praktijk onuitvoerbaar, zeker als ik nergens kan parkeren.
De hele A29 was een parkeerplaats! :X
  vrijdag 11 maart 2016 @ 15:55:43 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160592564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar daar krijg je een vrijstelling voor als je zo'n fiets koopt lijkt het wel. Als er iets op de openbare weg verboden zou moeten worden....
Als je premium fietst, krijg je idd ontheffing, net als je bij de auto krijgt :7








De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 11 maart 2016 @ 16:10:14 #222
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_160592929
Krijg je daar ook zo'n ingebouwd motortje bij? :+

[ Bericht 23% gewijzigd door Gezicht op 11-03-2016 16:17:26 ]
Flesje bier
pi_160593159
Je krijgt er zelfs geen bel, reflectoren in de trappers, reflector achter of in de wielen, bij.

Voldoen niet, dus van de weghalen!
pi_160593449
Over fietsen gesproken, ik werd net bijna van m'n sokken gereden door een fietser.
Ik wou lopend oversteken en wachtte op een fietser van rechts. Toen zij voorbij was liep ik verder.
Nooit meer aan gedacht dat dat fietspad 2 richtingen op is én ik zat dus niet op te letten.

Mijn irritatie van vandaag ben ik dus zelf!
pi_160594710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:21 schreef ambertje90 het volgende:
Je krijgt er zelfs geen bel, reflectoren in de trappers, reflector achter of in de wielen, bij.

Voldoen niet, dus van de weghalen!
Jamaar zo'n bel weegt zeker 18 gram, en dat kan natuurlijk niet!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 17:34:37 #226
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160594950
Net zoals dat knipperlichten tegenwoordig ook in het optiepakket zitten en geen standaard meer zijn op elke auto. Gebruiken doen we ze toch niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160594952
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:21 schreef ambertje90 het volgende:
Je krijgt er zelfs geen bel, reflectoren in de trappers, reflector achter of in de wielen, bij.

Voldoen niet, dus van de weghalen!
Ik kreeg er wel een bel bij. Speciaal gestroomlijnd :+
  FOK!fotograaf vrijdag 11 maart 2016 @ 18:35:49 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160596353
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:05 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het even teruggezocht:

Hier begon de omleiding: https://goo.gl/maps/sAppz1gPusD2
Hier was het einde route omleiding: https://goo.gl/maps/ADo3cGt3jdE2
En hier besloot ik maar te keren en terug te rijden: https://goo.gl/maps/JuZSFaqcnPv
En waar zat die breedtebeperking?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160598038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En waar zat die breedtebeperking?
Bij de tweede link, tegenover de Derde Dwarsweg, daarover kwam ik aangereden
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160599122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:34 schreef karr-1 het volgende:
Net zoals dat knipperlichten tegenwoordig ook in het optiepakket zitten en geen standaard meer zijn op elke auto. Gebruiken doen we ze toch niet.
Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.
Tap tap tap
pi_160599417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.
Kreeg je de indruk dat 'ie dat expres heeft gedaan? Dan zou het niet meer irritant zijn, maar gewoon zielig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_160599639
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kreeg je de indruk dat 'ie dat expres heeft gedaan? Dan zou het niet meer irritant zijn, maar gewoon zielig.
Geen idee, ik vond het gewoon opvallend. Het was redelijk druk, veel vrachtwagens en elke keer als ik een vrachtwagen naderde (waar hij dan al achter reed) en ik naar links ging, knalde hij hem ervoor. De ene keer gaf hij nog richting aan en de volgende keer niet.
Bij de derde keer wachtte ik op de Audi die iets harder reed dan ik, als die erlangs was dan wilde ik het weer proberen, maar dan ging dus niet :D Later heb ik in de file ook nog een tijdje achter hem gestaan en toen wisselde hij ook steeds van baan tot hij opgerot was.
Tap tap tap
pi_160599811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Geen idee, ik vond het gewoon opvallend. Het was redelijk druk, veel vrachtwagens en elke keer als ik een vrachtwagen naderde (waar hij dan al achter reed) en ik naar links ging, knalde hij hem ervoor. De ene keer gaf hij nog richting aan en de volgende keer niet.
Bij de derde keer wachtte ik op de Audi die iets harder reed dan ik, als die erlangs was dan wilde ik het weer proberen, maar dan ging dus niet :D Later heb ik in de file ook nog een tijdje achter hem gestaan en toen wisselde hij ook steeds van baan tot hij opgerot was.
Jij probeert iemand in te halen, terwijl jullie beide op een vrachtwagen afrijden?
.
pi_160599901
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Jij probeert iemand in te halen, terwijl jullie beide op een vrachtwagen afrijden?
Hij hing er al achter, dat wilde ik voor zijn.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf zondag 13 maart 2016 @ 01:14:12 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160628059
Zucht... Merivarijders bewijzen keer op keer dat ze 0 verkeersinzicht hebben. We rijden op een weg binnen bebouwde kom richting een rotonde. Het is druk en het verkeer stagneert telkens, we staan veel stil. Ik zie een uitrit aan rechts waar een automobilist al even staat. In plaats van snel aan te sluiten bij mijn voorganger, besluit ik een gat te laten vallen. Goed, hij staat misschien even op mijn deel omdat er nog een paar auto's uit de andere richting aan komen, maar zo lang er 20 meter verderop nog een tiental auto's stil staan kan ik mij er niet druk om maken. Terwijl ik dus dat gat laat vallen, besluit de Meriva achter mij maar te toeteren dat ik moet aansluiten. En niet omdat hij eraf moet ofzo, hij moet alleen de rotonde driekwart rond. Die rotonde waar wij gezellig met zijn allen voor stil staan en degene van rechts op staat te wachten. 8)7 8)7

Verder was ik erg zen in de auto vandaag. O+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160629359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vandaag twee keer geprobeerd dezelfde auto in te halen en meneer besloot beide keren ook naar links te komen. Even later probeerde een Audi hem in te halen, maar nee, ook die werd keihard afgesneden. Heb echt tig km achter die knakker gereden.
Was jij dat in die witte Golf??
pi_160632224
Zaterdag wielerwedstrijd over de openbare weg. Politie zet het kruispunt af en de karavaan trekt voorbij. Terwijl de karavaan het kruispunt oversteekt gaat de motoragent die het verkeer stopgezet heeft weer mee om verderop weer een kruispunt te regelen.
Wachtend verkeer in de tegengestelde richting start een claxonconcert om de voorste automobilisten te bewegen om gewoon door te rijden terwijl het kruispunt nog niet vrijgegeven is. Voordat het kruispunt door de laatste motoragent is vrijgegeven is het verkeer in tegengestelde richting al aardig op gang gekomen. Er is geen gevaarlijke situatie geweest. Kruisend verkeer bleef netjes wachten. Leerzaam om te zien hoe mensen door de druk van de achterop komende toeteraars alsnog maar het kruispunt oversteken.
[img]http://https://www.google.nl/maps/@52.0516587,4.2296725,3a,90y,330.47h,75.19t/data=!3m7!1e1!3m5!1spIh9OWd5-cutxpNSGger6g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DpIh9OWd5-cutxpNSGger6g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.TACTILE.gps%26thumb%3D2%26w%3D392%26h%3D106%26yaw%3D154.92067%26pitch%3D0!7i13312!8i6656[/img]
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_160633214
wel die URL weten te vinden, maar niet snappen dat dat geen linkbaar plaatje oplevert? :'(
pi_160633386
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:08 schreef kiekjesdief het volgende:
Zaterdag wielerwedstrijd over de openbare weg. Politie zet het kruispunt af en de karavaan trekt voorbij. Terwijl de karavaan het kruispunt oversteekt gaat de motoragent die het verkeer stopgezet heeft weer mee om verderop weer een kruispunt te regelen.
Wachtend verkeer in de tegengestelde richting start een claxonconcert om de voorste automobilisten te bewegen om gewoon door te rijden terwijl het kruispunt nog niet vrijgegeven is. Voordat het kruispunt door de laatste motoragent is vrijgegeven is het verkeer in tegengestelde richting al aardig op gang gekomen. Er is geen gevaarlijke situatie geweest. Kruisend verkeer bleef netjes wachten. Leerzaam om te zien hoe mensen door de druk van de achterop komende toeteraars alsnog maar het kruispunt oversteken.

Fixed: www.google.nl/maps/@52.05(...)h%3D0!7i13312!8i6656

Ik zou me niets aantrekken van ongeduldige toeteraars. Eigenlijk zou agent moeten schrijven voor onnodig claxonneren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 13 maart 2016 @ 19:55:21 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160644400
Vandaag op de A8... Aan het begin van de A8 komt er een rijstrook links bij vanuit de woonwijk van Assendelft. Daar reed een oranje autotje. Op het midden reed een BMW X5, die haalde iemand in. Dat oranje autotje rijdt er ongeveer naast, gooit haar knipper aan en komt naar rechts. Die BMW vol in de ankers en uitwijken, voor zover dat kon en waarschijnlijk ook toeteren. Autotje slingert terug naar links. Je moet daar ritsen, BMW is achter de auto die hij inhaalde gegaan en dat oranje ding kon naar het midden komen. De eerste invoegstroken zijn kort, maar niet zo kort dat je direct bij het zien van een auto meteen naar links moet. Je raad hem al, invoegstrook, rijdt een auto op, oranje ding flikkert hem in 1x naar links... Waardoor ik hem vol in de ankers kon gooien. Thanks. WTF doen die mensen? ;( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160644519
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vandaag op de A8... Aan het begin van de A8 komt er een rijstrook links bij vanuit de woonwijk van Assendelft. Daar reed een oranje autotje. Op het midden reed een BMW X5, die haalde iemand in. Dat oranje autotje rijdt er ongeveer naast, gooit haar knipper aan en komt naar rechts. Die BMW vol in de ankers en uitwijken, voor zover dat kon en waarschijnlijk ook toeteren. Autotje slingert terug naar links. Je moet daar ritsen, BMW is achter de auto die hij inhaalde gegaan en dat oranje ding kon naar het midden komen. De eerste invoegstroken zijn kort, maar niet zo kort dat je direct bij het zien van een auto meteen naar links moet. Je raad hem al, invoegstrook, rijdt een auto op, oranje ding flikkert hem in 1x naar links... Waardoor ik hem vol in de ankers kon gooien. Thanks. WTF doen die mensen? ;( ;(
a) niet spiegelen
b) wel spiegelen maar geen fuck geven
c) anders, namelijk...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf zondag 13 maart 2016 @ 20:20:01 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160644997
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:00 schreef Jihawti het volgende:

[..]

a) niet spiegelen
b) wel spiegelen maar geen fuck geven
c) anders, namelijk...
C): Maar ik heb mijn toverstafje toch gebruikt? Dan ontstaat er toch op magische wijze ruimte omdat ik vind dat ik voorrang heb?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160651121
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zucht... Merivarijders bewijzen keer op keer dat ze 0 verkeersinzicht hebben. We rijden op een weg binnen bebouwde kom richting een rotonde. Het is druk en het verkeer stagneert telkens, we staan veel stil. Ik zie een uitrit aan rechts waar een automobilist al even staat. In plaats van snel aan te sluiten bij mijn voorganger, besluit ik een gat te laten vallen. Goed, hij staat misschien even op mijn deel omdat er nog een paar auto's uit de andere richting aan komen, maar zo lang er 20 meter verderop nog een tiental auto's stil staan kan ik mij er niet druk om maken. Terwijl ik dus dat gat laat vallen, besluit de Meriva achter mij maar te toeteren dat ik moet aansluiten. En niet omdat hij eraf moet ofzo, hij moet alleen de rotonde driekwart rond. Die rotonde waar wij gezellig met zijn allen voor stil staan en degene van rechts op staat te wachten. 8)7 8)7

Verder was ik erg zen in de auto vandaag. O+
Ik zou in zo'n geval de neiging krijgen om rustig uit te stappen, op mijn dooie gemak naar de meriva te lopen en de bestuurder daarvan uitgebreid uitleg gaan geven waarom ik niet door reed.
pi_160651177
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:01 schreef jurgenov het volgende:

[..]

Was jij dat in die witte Golf??
Was jij dat in die bruine Opel :o
Grapje, ik zou nooit een witte auto nemen.
Tap tap tap
pi_160651475
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb een keer in Deutschland bij een Tankstelle langs de Autobahn het gewaagd mijn auto alvast naar voren te zetten na het tanken en voor het betalen. De mevrouw achter de kassa kon het niet waarderen, om het eufemistisch uit te drukken.
Bij sommige pompen heeft dat ook helemaal geen zin. De volgende kan pas beginnen als de vorige heeft betaald.
pi_160654123
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Bij sommige pompen heeft dat ook helemaal geen zin. De volgende kan pas beginnen als de vorige heeft betaald.
En waarom zou je dat doen ook? Laat ze rustig wachten. Mensen die zoveel haast hebben zouden vroeger van huis moeten gaan ipv andere weggebruikers te lopen stressen omdat zij haast hebben. Een oud spreekwoord zegt:
"Gebrek aan planning van jouw kant hoeft niet te leiden tot paniek aan mijn kant" (of zoiets ;) .
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 14 maart 2016 @ 11:46:07 #247
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160656680
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 08:35 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

En waarom zou je dat doen ook? Laat ze rustig wachten. Mensen die zoveel haast hebben zouden vroeger van huis moeten gaan ipv andere weggebruikers te lopen stressen omdat zij haast hebben. Een oud spreekwoord zegt:
"Gebrek aan planning van jouw kant hoeft niet te leiden tot paniek aan mijn kant" (of zoiets ;) .
Omdat een pomp domweg 50% efficiënter is als je het op de belgische manier doet? Voorkomt bij de Bruno dat de klanten opgestapeld staan op de naast gelegen rotonde.

Juist omdat het daar zo druk is, zijn er vaak 3 mensen 'zoet' per pomp; eentje tankt, eentje loopt naar binnen om te betalen, eentje heeft net betaald. Dat maal 10 pompen, en dat de hele dag door. Enige pomp die ik ken ook trouwens waar ze met 3 kassa's mensen staan te bedienen, en waar je dan nog steeds 1 of 2 wachtenden voor je hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 maart 2016 @ 12:09:14 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160657170
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
Ik reed bij Arnhem de grens over, en ging gelijk naar de 220 per uur.. pff werkzaamheden, dat haalt de gemiddelde snelheid sterk omlaag als je moet kachelen met 80 per uur.

Daarna weer het gas erop, 220. 230..en uit het niets een TWINGO met geel kenteken, die hem zomaar naar links gooit om een vrachtwagen in te halen, ik moest een noodrem maken, (met een anderen Duitse auto achter mij), toen hij weer naar rechts kom heb ik gebaren gemaakt die ik maar beter hier niet neer kan zetten..

Dit is gewoon poging tot moord, ik zag al dat hij van plan was hem erop te gooien, dus ik sein 3 keer van ''blijf nog op je eigen strook'' , maar nee hoor.. een 30'er met kort blond haar en een bril....

Nederlanders kunnen echt niet anticiperen in Duitsland, op bundesstrassen waar je 100 mag, rijden ze vaak nog gewoon 80..... op de autobahn rijden wel Nederlanders gewoon lekker door, maar een gros van de verkeersdeelnemers uit NL gooit hun auto net zo makkelijk naar links als wat ze in Nederland flikken, het zijn vaak kleinere auto's zoals aygo's

Heb het idee dat Belgen ook niet zomaar hun auto naar links zwaaien, echt een Nederlands probleem lijkt het wel.
Nederlanders zien seinen als agressief gedrag. Terwijl het in DLD juist een teken is zoals jij het bedoelt: pas op, ik rij een stuk harder dan jij.

Ik rij vaak op het beginstuk van de A3 daar en ik heb al ik weet niet hoeveel keren het nčt goed zien gaan :X Nederlanders zijn niet gewend aan auto's die veel harder rijden dan 130. Ze onderschatten dus heel vaak de tijd waarin die auto "ver weg" in hun spiegel ineens naast/achter ze rijdt. Omgekeerd zie je ook Nederlanders die als een idioot gaan rijden op dat stuk "omdat het mag" en dan zelf compleet verkeerd inschatten hoe snel ze een ander naderen :')

En 80 rijden waar je 100 mag... *zucht* Die snelheidsborden bij grensovergangen kunnen ze net zo goed weghalen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_160665306
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Omgekeerd zie je ook Nederlanders die als een idioot gaan rijden op dat stuk "omdat het mag" en dan zelf compleet verkeerd inschatten hoe snel ze een ander naderen :')
Dat is waar ik aan denk, als iemand zegt dat een Twingo uit het niets komt. Doorgaans kun je er wel vanuit gaan, dat een auto die een vrachtauto nadert, weleens zou kunnen inhalen.

Omgekeerd had ik juist last van Polen op weg naar huis met 90-100 achter een vrachwagen blijven sukkelen.

Kom je aanrijden, opletten en blijkt dat ze amper dichterbij de vrachtwagen komen en pas gaan inhalen als je bijna aan de horizon bent verdwenen.
.
pi_160678582
Mensen die zo file rijden.




Op de rechterstrook reed zijn tegenhanger, zoveel mogelijk links.
.
pi_160678788
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:05 schreef Fer het volgende:
Mensen die zo file rijden.


[ afbeelding ]

Op de rechterstrook reed zijn tegenhanger, zoveel mogelijk links.
Er zou eens een motorrijder tussendoor willen, nee hoor dat mag niet! :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_160678837
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nederlanders zien seinen als agressief gedrag. Terwijl het in DLD juist een teken is zoals jij het bedoelt: pas op, ik rij een stuk harder dan jij.

Ik rij vaak op het beginstuk van de A3 daar en ik heb al ik weet niet hoeveel keren het nčt goed zien gaan :X Nederlanders zijn niet gewend aan auto's die veel harder rijden dan 130. Ze onderschatten dus heel vaak de tijd waarin die auto "ver weg" in hun spiegel ineens naast/achter ze rijdt. Omgekeerd zie je ook Nederlanders die als een idioot gaan rijden op dat stuk "omdat het mag" en dan zelf compleet verkeerd inschatten hoe snel ze een ander naderen :')

En 80 rijden waar je 100 mag... *zucht* Die snelheidsborden bij grensovergangen kunnen ze net zo goed weghalen :P
Ik zie seinen als AAN DE KANT K**
Of er is iets met m'n lampen.
Tap tap tap
pi_160678875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zie seinen als AAN DE KANT K**
Of er is iets met m'n lampen.
Of een flitser :P.

Maar inderdaad; In Duitsland betekent het wat anders en is het niet K** bedoeld.
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 09:25:27 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160678955
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef Rewimo het volgende:

En 80 rijden waar je 100 mag... *zucht* Die snelheidsborden bij grensovergangen kunnen ze net zo goed weghalen :P
Terechte klacht inderdaad :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160682244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Er zou eens een motorrijder tussendoor willen, nee hoor dat mag niet! :')
Precies, dat soort kleinzielig gedrag. Van dezelfde orde vind ik de schoolmeesters die bij filerijden of harmonicaverkeer op twee stroken tegelijk gaan rijden om maar vooral te voorkomen dat ze ingehaald worden WANT ZIJ MOETEN VOOROP BLIJVEN...van de file.

Zou de pliesie zo iemand ook van de weg halen als ze het zien? Lijkt me toch vrij gestoord weggedrag? Zie het steeds vaker.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_160682252
Ik vind het ook altijd zo triest dat, als het verkeer voor je opeens iets langzamer gaat rijden, er altijd van die figuren zijn die meteen op de andere weghelft gaan hangen om te kijken wat er aan de hand is.
pi_160682446
Als er de ruimte is, dan is dat toch geen onverstandige keuze? ik doe het ook wel eens, maar niet in de spits oid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 maart 2016 @ 13:06:15 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160683135
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zie seinen als AAN DE KANT K**
Of er is iets met m'n lampen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Of een flitser :P.

Maar inderdaad; In Duitsland betekent het wat anders en is het niet K** bedoeld.
Als je je dat realiseert scheelt dat al een hoop ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 maart 2016 @ 13:07:02 #259
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_160683149
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:25 schreef derLudolf het volgende:

Terechte klacht inderdaad :(
En dan op de bon bij de flitspaal in de 70 km-zone, want waarom zou je van 80 naar 70 vaart minderen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 13:29:47 #260
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_160683524
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:09 schreef Rewimo het volgende:
En 80 rijden waar je 100 mag... *zucht* Die snelheidsborden bij grensovergangen kunnen ze net zo goed weghalen :P
Dit ja... heb soms de neiging om er een spandoek bij te hangen speciaal voor de Nederlanders: "U mag hier honderd hoor!"
Vaak zijn het ook degenen die alleen maar even naar Duitsland komen om goedkoop te tanken. :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 14:22:33 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160684330


Dat werd even heel erg krap :{
Zo moeilijk is het niet om netjes binnen de lijntjes te kleuren, zelfs met je brede leasebak.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:31:26 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160684457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Dat werd even heel erg krap :{
Zo moeilijk is het niet om netjes binnen de lijntjes te kleuren, zelfs met je brede leasebak.
Je weet dat je op een rijstrook van 3 meter breed rijdt met een auto van 1.85 breed he.

Ben je aan de pil? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160684459
Heb je een Hummer?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 14:49:41 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160684790
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je weet dat je op een rijstrook van 3 meter breed rijdt met een auto van 1.85 breed he.

Ben je aan de pil? :')
Die screenshot niet helemaal goed getimed zie ik nu... al geeft de camera ook een beetje een vertekend beeld.

Rijstrook is 2,5 meter, mijn auto 1,5 meter en ik hou graag nog een halve meter afstand als ik met 40 langs een vrachtwagen rij. Dan is een tegenligger die, als je de hoek om komt, deels op jouw weghelft rijdt niet enorm fijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:04:50 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160685083
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die screenshot niet helemaal goed getimed zie ik nu... al geeft de camera ook een beetje een vertekend beeld.

Rijstrook is 2,5 meter, mijn auto 1,5 meter en ik hou graag nog een halve meter afstand als ik met 40 langs een vrachtwagen rij. Dan is een tegenligger die, als je de hoek om komt, deels op jouw weghelft rijdt niet enorm fijn.
Ik ga niet in discussie over wegbreedte's, maar het is meer dan 2m50 ;)
Maar goed; linksom/rechtsom, je hebt een dikke meter speelruimte om er tussendoor te rijden, zélfs met jóuw maatidee.. Maar, in een Fiat Panda is alles ook een stuk enger; dan snap ik wel dat je niks wilt raken :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 15:12:00 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160685194
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ga niet in discussie over wegbreedte's, maar het is meer dan 2m50 ;)
Maar goed; linksom/rechtsom, je hebt een dikke meter speelruimte om er tussendoor te rijden, zélfs met jóuw maatidee.. Maar, in een Fiat Panda is alles ook een stuk enger; dan snap ik wel dat je niks wilt raken :+
Waar haal jij vandaan dat ik een Fiat Panda ( :r ) rij? :P

Maar het is altijd achteraf makkelijk praten. Op het moment zelf had ik echt een 'wtf is hij nou weer aan het doen'. Op het punt waar de rijrichtingen samen kwamen ging hij gewoon rechtdoor op mij af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:21:00 #267
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160685331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik een Fiat Panda ( :r ) rij? :P

Maar het is altijd achteraf makkelijk praten. Op het moment zelf had ik echt een 'wtf is hij nou weer aan het doen'. Op het punt waar de rijrichtingen samen kwamen ging hij gewoon rechtdoor op mij af.
Omdat je zegt dat je een auto rijdt die 1.50 breed is.. maar ik vergiste me idd, want een panda is al 1.60.

Maar, ik blijf erbij; dat gat wat ik op jouw foto zie, doe ik met een vrachtwagen, no shit. En ja, dat past ook nog, zónder 'buiten de lijntjes te kleuren' :Y

Ik denk, dat jij een bijzondere perceptie van ruimte en maten hebt als je in een autostoel zit, maar troost je, daar zijn er nog veel meer van :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 15:27:08 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160685447
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat je zegt dat je een auto rijdt die 1.50 breed is.. maar ik vergiste me idd, want een panda is al 1.60.

Maar, ik blijf erbij; dat gat wat ik op jouw foto zie, doe ik met een vrachtwagen, no shit. En ja, dat past ook nog, zónder 'buiten de lijntjes te kleuren' :Y

Ik denk, dat jij een bijzondere perceptie van ruimte en maten hebt als je in een autostoel zit, maar troost je, daar zijn er nog veel meer van :)
Als het niet had gepast, had daar een hele andere foto gestaan O-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:38:16 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160685665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als het niet had gepast, had daar een hele andere foto gestaan O-)
Jep, facepalming people would be seen in the background B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 15:55:19 #270
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160686029
Dit lijkt inderdaad enorm mee te vallen, maar ik geloof best dat dat deels aan de foto ligt.

Wat niet meeviel was deze weg op mijn vakantie adresje in Italië vorig jaar:
https://www.google.nl/map(...)27a6ec440dc434?hl=en

Misschien lijkt dit ook breder door de bolling van de streetview camera, maar geloof mij. Dit was SMAL. En ja, twee richtingsverkeer :X

Twee Fiat Panda's zouden elkaar hier, met wat beleid zonder al teveel moeite, net moeten kunnen passeren. Echter, hier reden ook bussen. Yep, stadsbussen. En die kwamen niet "met beleid" aangereden onder het mom van, goh het is hier pleuris-smal en je hebt een dooie hoek dus laat ik langzamer dan 60 km/u rijden.
Nope, kwamen gewoon met een tyfus vaart aan.

Echt, goed voor je bloeddruk dit soort wegen hahaha.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2016 @ 15:55:45 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160686038
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
Maar, ik blijf erbij; dat gat wat ik op jouw foto zie, doe ik met een vrachtwagen, no shit. En ja, dat past ook nog, zónder 'buiten de lijntjes te kleuren' :Y
Ik ken krappere gaten waar ik met de auto doorheen ga. Een bruggetje bijvoorbeeld, zitten ze overdreven naar links, ik strak rechts langs de reling en gewoon doorrijden. Gaan mensen remmen en stilstaan. Godverdomme, dat ding is ruim 4 meter breed, kan je met je station gewoon tussendoor met een tegenligger erbij. Nee, niet als je in het midden wilt blijven rijden, maar verder...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 16:03:54 #272
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_160686220
Maar goed, eigenlijk hebben we niks om ons druk over te maken als je het vergelijkt met de Road of Death in zuid Amerika :+

pi_160686306
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
...

Ik denk, dat jij een bijzondere perceptie van ruimte en maten hebt als je in een autostoel zit, maar troost je, daar zijn er nog veel meer van :)
Is dit een steek onder water naar vrouwen in het algemeen? :(
(Ja, de schoen past...)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:12:22 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160686368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:09 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Is dit een steek onder water naar vrouwen in het algemeen? :(
(Ja, de schoen past...)
Niet alleen naar vrouwen, er zijn ook 'kerels' die niet zo'n geweldig ruimtelijk inzicht hebben.

Die hebben vaak net als vrouwen; een vriendje *; :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 15 maart 2016 @ 16:46:00 #275
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_160686960
Ik heb weer een nieuwe klacht, voor mij althans *O*
Oke, hij zal vast al meerdere malen zijn langsgekomen hier...

Mensen die bij het wisselen van rijstrook met 1 meter per minuut opschuiven, waardoor ze lange tijd 2 rijstroken bezet houden en achteropkomend verkeer hinderen.

Schuif gewoon vlot op naar rechts, stelletje mafklappers }:|
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:48:31 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160688078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:46 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik heb weer een nieuwe klacht, voor mij althans *O*
Oke, hij zal vast al meerdere malen zijn langsgekomen hier...

Mensen die bij het wisselen van rijstrook met 1 meter per minuut opschuiven, waardoor ze lange tijd 2 rijstroken bezet houden en achteropkomend verkeer hinderen.

Schuif gewoon vlot op naar rechts, stelletje mafklappers }:|
ik had er een tijdje geleden ook zo'n figuur, alleen ging die toen hij 75% op de rechterrijstrook was gewoon weer terug. Toen ik erlangs kon even later snapte ik ook waarom.. Samsung was driving.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160688361
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160688532
Net te maken gehad met een motorrijdster die vermoedelijk nog niet zolang d'r rijbewijs heeft, of gewoon het verkeersinzicht van een visstick heeft. Ik kwam van rechts, zij reed met een flinke vaart voor mij langs. Ik had er al rekening mee gehouden dat daar nog wel eens verkeer vandaan komt dat niet stopt, maar deze dame heeft überhaupt niet doorgehad dat er een zijstraat was volgens mij.
Vervolgens rijden we door een straat die niet heel breed is, met tegenliggers, fietsers en drempels. Mevrouw rijdt redelijk dicht achter een bestelbus, kan er niet omheen kijken. Bestelbus ziet een gaatje en gaat een paar fietsers inhalen. Mevrouw gaat er blind achteraan terwijl er tegenliggers aankomen. Ging op een paar cm goed.
A mind with a heart of it's own
pi_160688711
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:17 schreef DrMarten het volgende:
Net te maken gehad met een motorrijdster die vermoedelijk nog niet zolang d'r rijbewijs heeft, of gewoon het verkeersinzicht van een visstick heeft. Ik kwam van rechts, zij reed met een flinke vaart voor mij langs. Ik had er al rekening mee gehouden dat daar nog wel eens verkeer vandaan komt dat niet stopt, maar deze dame heeft überhaupt niet doorgehad dat er een zijstraat was volgens mij.
Vervolgens rijden we door een straat die niet heel breed is, met tegenliggers, fietsers en drempels. Mevrouw rijdt redelijk dicht achter een bestelbus, kan er niet omheen kijken. Bestelbus ziet een gaatje en gaat een paar fietsers inhalen. Mevrouw gaat er blind achteraan terwijl er tegenliggers aankomen. Ging op een paar cm goed.
Ja duh, de eerste zonnestralen van het jaar. Dan komen er opeens allemaal motormuizen uit hun winterslaap en dagjesmensen, die een half jaar de snelweg niet gezien hebben. Heb er al een hoop gezien afgelopen twee weken.
.
pi_160688778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die screenshot niet helemaal goed getimed zie ik nu... al geeft de camera ook een beetje een vertekend beeld.

Rijstrook is 2,5 meter, mijn auto 1,5 meter en ik hou graag nog een halve meter afstand als ik met 40 langs een vrachtwagen rij. Dan is een tegenligger die, als je de hoek om komt, deels op jouw weghelft rijdt niet enorm fijn.
Misschien hield ie rekening met plotseling openslaande deuren van geparkeerde auto's. Ben zelf ook altijd voorzichtig met dicht langs geparkeerde auto's rijden. Kan ook plotseling een kind tussen vandaan komen ofzo, aangezien een geparkeerde auto, meestal langs een stoep staat.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 maart 2016 @ 19:20:48 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160689947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien hield ie rekening met plotseling openslaande deuren van geparkeerde auto's. Ben zelf ook altijd voorzichtig met dicht langs geparkeerde auto's rijden. Kan ook plotseling een kind tussen vandaan komen ofzo, aangezien een geparkeerde auto, meestal langs een stoep staat.
Zat gewoon niet op te letten. In de achtergrond is de samenvoeging van twee weghelften. Daar reed hij eerst rechtdoor, om voor mij uiteindelijk weer naar zijn eigen weghelft uit te wijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160699682
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 12:12 schreef Jihawti het volgende:

Zou de pliesie zo iemand ook van de weg halen als ze het zien? Lijkt me toch vrij gestoord weggedrag? Zie het steeds vaker.
Ze kunnen het in ieder geval niet waarderen.


Ik denk dat het hier bij een waarschuwing is gebleven omdat de agenten partij zijn in wat zich afspeelt. Als ze iets zien en zelf geen partij zijn (bijv. als een vrachtwagen jou van de weg probeert te drukken) zullen ze eerder meer doen dan alleen waarschuwen.
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2016 @ 09:32:24 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160707397
Als je links gaat staan naast een vrachtwagen, willen de meeste mensen graag voor die vrachtwagen invoegen. Niet mijn voorganger, die stond lekker te slapen... :{ ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160707466
Iemand was gisteravond blijkbaar de weg kwijt en was een zijweg rechts ingereden. Was niet de goede en meneer/mevrouw pleurde de auto toen maar gewoon in de achteruit weer de doorgaande weg op. Ik in de ankers, meneer/mevrouw zag dat als teken om gewoon door te gaan met deze interessante manoeuvre. Rijdt vervolgens een stukje voor me uit met 30, wilt de volgende zijweg rechts in. Richting uit, gaat stilstaan. Even overleggen ofzo. O nee, ook niet de goede. En toen kachelden ze weer even door. En toen sloegen ze ineens linksaf.

Maar dat ze ineens die auto in de achteruit gooien, sodeknetter.
Tap tap tap
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:05:03 #285
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_160709195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:55 schreef Light het volgende:

[..]

Ze kunnen het in ieder geval niet waarderen.


Ik denk dat het hier bij een waarschuwing is gebleven omdat de agenten partij zijn in wat zich afspeelt. Als ze iets zien en zelf geen partij zijn (bijv. als een vrachtwagen jou van de weg probeert te drukken) zullen ze eerder meer doen dan alleen waarschuwen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als vrachtwagenchauffeur schijtziek wordt van die arrogante auto's die zich telkens rechts langs je duwen en je snijden etc. Al helemaal als je midden in een fikse file staat en er een paar zichzelf wel belangrijk genoeg vinden om er maar gewoon over de vluchtstrook langs te gaan.
Het is pech voor de beste man dat 'ie nu net Patrick en collega's treft. :P
Flesje bier
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:29:42 #286
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_160716261
Vanmorgen even een WTF }:| momentje op de A29 richting Numansdorp. Ik rij net onder de Vmax op de linkerrijstrook en nader 2 vrachtwagens. Ongeveer 20 meter voor me besluit de achterste om te gaan beginnen met inhalen, erg fijn maar niet heus :( .

Maar goed, ik wacht geduldig tot deze weer naar rechts gaat en dat gaat gelukkig vrij vlot. Alleen gaat dat voor een meneer in een donkere Audi achter mij blijkbaar allemaal niet vlot genoeg want op het moment dat ik de 2e vrachtwagen heb ingehaald en mijn knipper aanzet om weer naar rechts op te schuiven geeft deze vol gas om mij vervolgens met piepende banden rechts in te halen. Ik heb gekke dingen op de weg gezien en meegemaakt maar dit was toch ff schrikken, wat een ongelooflijke lampelul :( .
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 maart 2016 @ 16:39:04 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160716451
Als ik merk dat iemand zoiets gaat doen geef ik doorgaans gewoon gas bij om er vervolgens alsnog voor te duiken op de rechterbaan. Donder toch op met dat nerveuze gedoe :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:44:10 #288
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160716557
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:05 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als vrachtwagenchauffeur schijtziek wordt van die arrogante auto's die zich telkens rechts langs je duwen en je snijden etc. Al helemaal als je midden in een fikse file staat en er een paar zichzelf wel belangrijk genoeg vinden om er maar gewoon over de vluchtstrook langs te gaan.
Het is pech voor de beste man dat 'ie nu net Patrick en collega's treft. :P
Zoals Patrick al uitlegt reed er niemand over de vluchtstrook maar de spitsstrook. Ze waren nog niet bij het rode kruis dus daar rechts die vrachtwagen voorbijrijden was gewoon prima. Goed dat ze hem hebben aangesproken, beetje jammer dat hij er met een waarschuwing van af komt. Huftergedrag stopt niet met een 'sorry ik zal het niet meer doen'.
pi_160717167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:29 schreef rouletteking het volgende:
Vanmorgen even een WTF }:| momentje op de A29 richting Numansdorp. Ik rij net onder de Vmax op de linkerrijstrook en nader 2 vrachtwagens. Ongeveer 20 meter voor me besluit de achterste om te gaan beginnen met inhalen, erg fijn maar niet heus :( .

Maar goed, ik wacht geduldig tot deze weer naar rechts gaat en dat gaat gelukkig vrij vlot. Alleen gaat dat voor een meneer in een donkere Audi achter mij blijkbaar allemaal niet vlot genoeg want op het moment dat ik de 2e vrachtwagen heb ingehaald en mijn knipper aanzet om weer naar rechts op te schuiven geeft deze vol gas om mij vervolgens met piepende banden rechts in te halen. Ik heb gekke dingen op de weg gezien en meegemaakt maar dit was toch ff schrikken, wat een ongelooflijke lampelul :( .
Kijk nu is rechts inhalen in zo'n situatie best aso en ook gevaarlijk, maar je kunt je afvragen of je misschien volgende keer eerder naar rechts had gekund, aangezien er genoeg ruimte was voor de auto om al naar rechts te gaan. Sowieso piepende banden op de snelweg? Was dat een RS ofzo?

En aan de andere kant, als je een vrachtwagen bijna in de trailer voor hem ziet gaan, zal die meestal wel gaan inhalen.
.
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:31:04 #290
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_160718350
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 17:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Kijk nu is rechts inhalen in zo'n situatie best aso en ook gevaarlijk, maar je kunt je afvragen of je misschien volgende keer eerder naar rechts had gekund, aangezien er genoeg ruimte was voor de auto om al naar rechts te gaan. Sowieso piepende banden op de snelweg? Was dat een RS ofzo?

En aan de andere kant, als je een vrachtwagen bijna in de trailer voor hem ziet gaan, zal die meestal wel gaan inhalen.
Als ik eerder naar rechts was gegaan had die aan mijn trekhaak blijven hangen, en aan het getoeter van die vrachtwagen te horen viel het qua ruimte ook best wel mee....
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_160718891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 09:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Er zou eens een motorrijder tussendoor willen, nee hoor dat mag niet! :')
Het is file voor iedereen hoor.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160718901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Dat werd even heel erg krap :{
Zo moeilijk is het niet om netjes binnen de lijntjes te kleuren, zelfs met je brede leasebak.
:')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 maart 2016 @ 19:00:11 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160718999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 18:56 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

:')
Geweldige reactie, echt een goede toevoeging voor dit topic ^O^

Jammer dat er niet meer mensen als jou zijn, bijna iedereen geeft enkel normaal commentaar :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160719011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

als jou zijn
:')

ik bedoelde natuurlijk dat je klaagt over weinig ruimte maar op die foto lijk je meer dan genoeg ruimte te hebben, zelfs met een beetje snelheid is dat niet eng
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 maart 2016 @ 19:03:52 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160719085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:00 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

:')

ik bedoelde natuurlijk dat je klaagt over weinig ruimte maar op die foto lijk je meer dan genoeg ruimte te hebben, zelfs met een beetje snelheid is dat niet eng
Op het moment van de foto schoof hij al op naar links, daarvoor reed hij zonder reden mijn rijbaan op. Die weg is ook niet zo breed als het lijkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160719119
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op het moment van de foto schoof hij al op naar links, daarvoor reed hij zonder reden mijn rijbaan op. Die weg is ook niet zo breed als het lijkt.
Ok, verwarrend dan
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  donderdag 17 maart 2016 @ 10:03:36 #297
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160732255
Verkeerslichten met flitspaal voor rood licht die na 3-4 seconden alweer op oranje springen, echt, fuck it. :')

Ik kom aanrijden, staat een auto te wachten, ik rijd ongeveer 15 km/h (remmend) als het licht op groen springt, auto voor me rijdt weg, m'n voet slipt iets van de koppeling, in z'n 2, en plop, motor slaat af (hahaha beginnersfout, lachen gieren brullen). Ik vloek even binnensmonds, motor uit, motor aan, tegelijk kijken om me heen (vrijwel geen verkeer) en doorrijden. En precies als ik weer gas geef zie ik schuin boven me (verkeerslichten hangen half boven de kruising) het licht op oranje springen, terwijl ik ruim onder de V-max, accelererend, de kruising over rijd. Niet gestopt, want ik was al half over de stopstreep en ik heb er geen moment aan gedacht dat het licht zo snel weer op oranje zou gaan (doorgaande weg en geen enkel aankomend kruisend verkeer). Nu maar hopen dat ik de lussen van de flitser al voorbij was...
pi_160733204
Een oude bekende, zo herkenbaar dat ik 'm kan volstaan met wat trefwoorden: rotonde, geen richting, afslaan, wachten voor jan-lul. En dat zo'n beetje bij iedere rotonde die ik tegen kwam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 17 maart 2016 @ 11:01:27 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160733368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:03 schreef BigSmurf het volgende:
Nu maar hopen dat ik de lussen van de flitser al voorbij was...
Met de voorwielen al voorbij de stopstreep was voordat het rood werd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_160733968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met de voorwielen al voorbij de stopstreep was voordat het rood werd.
Dit.
Voor een verbaal moeten twee foto's van hetzelfde voertuig gemaakt zijn. Eéntje met de voorwielen over de streep. en eentje met het volledige voertuig over de streep. Géén twee foto's? Geen prent!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 17 maart 2016 @ 11:48:50 #301
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_160734438
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit.
Voor een verbaal moeten twee foto's van hetzelfde voertuig gemaakt zijn. Eéntje met de voorwielen over de streep. en eentje met het volledige voertuig over de streep. Géén twee foto's? Geen prent!
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')