Doet mij denken aan toen ik ooit, jaren geleden, met mijn ouders op een camping zat. De eerste Tomtom's waren net van exclusief naar gemeengoed aan het gaan en mensen namen de moeite niet in te stellen dat ze met sleurhut onderweg waren. In een week tijd 4x de pas afgesloten door de politie omdat mensen wel boven kwamen, maar niet meer naar beneden aan de andere kant omdat die smaller was.quote:
Omdat je misschien sommige bochten ook niet haalt op die manierquote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:51 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan over de lengte?
Een breedtebeperking heeeft meestal te maken met een smalle weg waarop je elkaar niet kunt passeren/zachte bermen. Lengtebeperkingen bestaan ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Omdat je misschien sommige bochten ook niet haalt op die manier
Dat is zeker 20 inch.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Gewoon een kwestie van de juiste dosis motivatie hebben!![]()
[ afbeelding ]
Omdat je met die lengte wel ergens moet zien te keren. Het is niet bepaald een losse trekker, dan zou het een stuk makkelijker zijn geweest.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:51 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan over de lengte?
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656quote:
Het is niet alsof hij ergens anders heen kon door die omleiding he. Op de niet-omgeleide weg zal wel een vergunning zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:46 schreef ambertje90 het volgende:
Ik dacht dat een LZV vooraf vergunning moest regelen voor de wegen waarop hij gaat rijden.
Was dat hier niet helemaal goed gegaan?
[..]
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Tig keer uitstappen om te zien of je nergens tegenaan dreigt te komen en hopen dat er niks aan komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:21 schreef Fer het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk? Ik zag ooit een meesturende schamelwagen keren achteruit. Dat vond ik al ee hele kunst.
Tot zover de theorie. Volgens de regeltjes moet ik overleggen met de wegbeheerder als een omleiding is ingesteld. Succes, zeker als het vier uur in de ochtend is.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:46 schreef ambertje90 het volgende:
Ik dacht dat een LZV vooraf vergunning moest regelen voor de wegen waarop hij gaat rijden.
Was dat hier niet helemaal goed gegaan?
[..]
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Een beborde omleiding is er niet zomaar. Dus of de wegbeheerder heeft geen rekening gehouden met reeds afgegeven vergunningen of er werd een vergunning afgegeven zonder met de omleiding rekening te houden, of er was geen vergunning dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:48 schreef d4v1d het volgende:
Het is niet alsof hij ergens anders heen kon door die omleiding he. Op de niet-omgeleide weg zal wel een vergunning zijn.
Dat zegt mn vriendin ook altijd tegen me als ik bloot voor haar staquote:Op vrijdag 11 maart 2016 12:02 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Dat is zeker 20 inch.Als het niet meer is.
Nee, dat mag ook niet. in principe mag je op alle snelwegen (plus een paar uitzonderingen, zoals de N3) rijden en in gebieden waarvoor een vergunning is afgegeven (in mijn geval het stuk tussen vertrekpunt en snelweg en tussen snelweg en aankomstpunt) Als er een omleiding is ingesteld dat buiten de snelweg is omgelegd moet overleggen met het opperhoofd op de wegwerkzaamheden of ik toch er langs mag, daarna moet ik bellen met beheerder (rijkswaterstaat of provincie) en overleggen voor een route.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:18 schreef ambertje90 het volgende:
Was dat een omleiding vanwege dit ongeval gisteren?
Hoe zit dat dan met LZV's mag je dan ineens wel op wegen van de omleiding rijden.
Ik denk het eigenlijk niet.
Uiteraard, maar daar krijg je een vrijstelling voor als je zo'n fiets koopt lijkt het wel. Als er iets op de openbare weg verboden zou moeten worden....quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:20 schreef Gezicht het volgende:
Het zonnetje schijnt weer een en dat is meteen te merken aan de wielrenners hier in het zuiden des lands die alle verkeersregels aan hun laars lappen.
De hele A29 was een parkeerplaats!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:28 schreef Ridocar het volgende:
Maar zoals ik al zei, dat is allemaal leuk bedacht, maar in de praktijk onuitvoerbaar, zeker als ik nergens kan parkeren.
Als je premium fietst, krijg je idd ontheffing, net als je bij de auto krijgtquote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar krijg je een vrijstelling voor als je zo'n fiets koopt lijkt het wel. Als er iets op de openbare weg verboden zou moeten worden....
Jamaar zo'n bel weegt zeker 18 gram, en dat kan natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:21 schreef ambertje90 het volgende:
Je krijgt er zelfs geen bel, reflectoren in de trappers, reflector achter of in de wielen, bij.
Voldoen niet, dus van de weghalen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |