En dat terwijl de signalering daar dan gewoon op 50 staat natuurlijk zoals altijd bij stilstaand verkeer.. Wie is er dan eigenlijk fout; degene die wil invoegen omdat hij óók die kant op wil/moet, of de klapjosti die daar dan domweg 100% boven de advies- maximaal toegestane snelheid aan komt rijden?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef Randy_S het volgende:
Best sneuWat ik nog niet begrijp is dat mensen stil gaan staan op de snelweg om op een rijstrook die vast staat in te voegen. Dit gebeurd best vaak op de A12 bij aquaduct Gouwe waar het verkeer splitst in de richting Den Haag en Rotterdam. Die actie is levens gevaarlijk want mensen komen gewoon nog aanzetten met 100km/u. Je neemt dus een best risico door stil te gaan staan, rijd dan gewoon door en pak een andere route.
Die mensen die stil gaan staan zijn vrijwel altijd mensen die de situatie niet kennen. Je kan daar altijd gewoon rustig (50-70 km/h, afhankelijk van de matrixborden) op de rechterstrook richting Den Haag blijven rijden en dan ergens halverwege de strook richting Rotterdam invoegen, die is toch een kilometer of wat lang. Aan het begin staat het altijd helemaal stil, inclusief file op de rechterstrook al voordat je kan invoegen richting Rotterdam. Daar ga ik echt niet in staan als ik zeker weet dat ik toch ergens halverwege keurig kan invoegen met 50-60.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:57 schreef Randy_S het volgende:
Best sneuWat ik nog niet begrijp is dat mensen stil gaan staan op de snelweg om op een rijstrook die vast staat in te voegen. Dit gebeurd best vaak op de A12 bij aquaduct Gouwe waar het verkeer splitst in de richting Den Haag en Rotterdam. Die actie is levens gevaarlijk want mensen komen gewoon nog aanzetten met 100km/u. Je neemt dus een best risico door stil te gaan staan, rijd dan gewoon door en pak een andere route.
Ah, hij had het over jóuquote:Op woensdag 9 maart 2016 14:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die mensen die stil gaan staan zijn vrijwel altijd mensen die de situatie niet kennen. Je kan daar altijd gewoon rustig (50-70 km/h) op de rechterstrook richting Den Haag blijven rijden en dan ergens halverwege de strook richting Rotterdam invoegen, die is toch een kilometer of wat lang. Aan het begin staat het altijd helemaal stil, inclusief file op de rechterstrook al voordat je kan invoegen richting Rotterdam. Daar ga ik echt niet in staan als ik zeker weet dat ik toch ergens halverwege keurig kan invoegen met 50-60.
Ik ga niet stil staan hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik ga niet stil staan hoor.Jep, is sowieso overal op elk druk knooppunt hetzelfde.. mensen zijn gewoon dom; die weefvakken zijn vaak 1500 - 2000 meter lang, maar ze moeten en zúllen 5 meter na het verdrijvingsvlak invoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Totdat je gepakt wordt en een flinke boete krijgt. Die zijn niet mals voor ongeoorloofd vluchtstrook gebruikquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef pussywillow het volgende:
Ik ga er tegenwoordig vaak gewoon via de vluchtstrook langs.
ja maar als je helemaal tot aan het einde rijdt dan denken mensen weer dat je voor wilt dringen en laten ze je er niet tussenquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:19 schreef pussywillow het volgende:
Precies dezelfde irritatie heb ik dagelijks op dit punt. Daar heb je rond 17.30 uur natuurlijk ook standaard langzaamrijdend verkeer, en wat doen de invoegjosti's? Zodra ze de blokmarkering zien, BAM, bovenop de rem en stil gaan staan.Waardoor er meteen een file achter hen ontstaat, maar hey, boeiend, zij willen invoegen, en wel precies op dat punt! Dat weefvak is zeker 500 meter lang en als je gewoon een stukje doorrijdt kun je zonder problemen met een redelijke snelheid invoegen, maar nee hoor.
Ik ga er tegenwoordig vaak gewoon via de vluchtstrook langs.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik ga niet stil staan hoor.Ooooooooooooooooooh, dat is zo'n verschrikkelijk kutstukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is overigens hetzelfde als wanneer je van de Brienenoord komt. Verkeer parallelbaan wil de hoofdrijbaan op, verkeer van de hoofdrijbaan wil de parallelbaan op die verderop overgaat in de A15 en afslag Barendrecht. Iedereen wil dan meteen aan het begin ritsen en staat vrijwel stil, terwijl als je even een 200 meter doorrijdt, je zonder moeite rijdend kan ritsen.
Soms gaat het als een zonnetje, maar soms, het lijkt wel of er dan iets in de lucht hangt ofzo, want dan gunt niemand ander het ligt in de ogen in de race om het invoegen
Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen
Zit je daar met je goede gedrag je snelheid aan te passen aan de auto's naast je en keurig een plekje te zoeken tussen twee auto's in om op een gepast moment op te schuiven naar links. BAM, ineens uit het niets iemand naast en nagenoeg direct vlak voor je![]()
Die gasten zou ik dan echt wel een Boltonnetje willen geven
Ik snap ook niet dat daar geen doorgetrokken streep tussen de rechter en de middenbaan loopt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dat zijn degenen die om de idioten, op de rechterstrook van de hoofdrijbaan die vanaf terbregse plein linksgehangen hebben en dan op de afrit van de brienenoord invoegen achter de stilstaande file voor het eerste blokje, heen gereden zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen
Nou ja, ongeoorloofd... het is allemaal in het oogpunt van de verkeersdoorstroming, natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:29 schreef Najieto het volgende:
[..]
Totdat je gepakt wordt en een flinke boete krijgt. Die zijn niet mals voor ongeoorloofd vluchtstrook gebruik
De grap is dat als je doorrijdt tot het einde, daar meestal helemáál niemand meer rijdt en de weg half leeg isquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:30 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ja maar als je helemaal tot aan het einde rijdt dan denken mensen weer dat je voor wilt dringen en laten ze je er niet tussen
ik doe het meestal maar in het midden
Ik oordeelde ook niet over je vluchtstrook gebruikquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nou ja, ongeoorloofd... het is allemaal in het oogpunt van de verkeersdoorstroming, natuurlijkNee, onzin, rijden over de vluchtstrook is enorm fout, dat weet ik ook wel. Maar het is zo frustrerend om stil te moeten gaan staan terwijl je weet dat het echt totaal niet nodig is, en dat allemaal dankzij één of twee mensen met het verkeersinzicht van een ui. Bovendien hoef ik zelf niet in te voegen maar ga ik er meteen weer af, dat maakt het nog vervelender.
[..]
De grap is dat als je doorrijdt tot het einde, daar meestal helemáál niemand meer rijdt en de weg half leeg isIedereen die in wilde voegen heeft dat dan blijkbaar al gedaan. Maar ja, in het algemeen heb je natuurlijk gelijk. Mensen gunnen elkaar vaak het licht in de ogen niet op de weg.
Dat zóu kunnen helpenquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooooooooooooooooooh, dat is zo'n verschrikkelijk kutstuk
Soms gaat het als een zonnetje, maar soms, het lijkt wel of er dan iets in de lucht hangt ofzo, want dan gunt niemand ander het ligt in de ogen in de race om het invoegen
Wat me daar echt bizar veel stoort en waar ik echt een hoop moordneigingen van weg moet hooooohmen, zijn die mongolen die van de meest linkse baan komen zeilen en in 1 moeitje door willen uitvoegen
Zit je daar met je goede gedrag je snelheid aan te passen aan de auto's naast je en keurig een plekje te zoeken tussen twee auto's in om op een gepast moment op te schuiven naar links. BAM, ineens uit het niets iemand naast en nagenoeg direct vlak voor je![]()
Die gasten zou ik dan echt wel een Boltonnetje willen geven
Ik snap ook niet dat daar geen doorgetrokken streep tussen de rechter en de middenbaan loopt.
Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo...quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
Nederlanders kunnen echt niet anticiperen in Duitsland, op bundesstrassen waar je 100 mag, rijden ze vaak nog gewoon 80..... op de autobahn rijden wel Nederlanders gewoon lekker door, maar een gros van de verkeersdeelnemers uit NL gooit hun auto net zo makkelijk naar links als wat ze in Nederland flikken, het zijn vaak kleinere auto's zoals aygo's
Precies!! Dan zie je de zelfde figuren jouw weer inhalen inderdaad.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo...
Klacht #1 wat mij betreft. Hondsirritant als mensen niet gewoon op hun eigen weghelft blijven.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Woelwater het volgende:
Waar ik me ook nog weleens aan stoor zijn mensen die de bocht afsnijden.
Moet zeggen dat de Duitsers afgelopen weekend ook flink doorreden hoor. Bij 80 of 100km stukken ook vaak met 120 bleven doorgaan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je vergeet de werkzaamheden... Daar rijdt men jou weer voorbij met 130 ofzo...
Kentekenplicht is er al vanaf het begin dat de speed pedelec in Nederland de weg op gaat hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2016 09:12 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoezo is het geen brommer? Dat is het wel.
Je mag ze nu dus ook niet rijden, de kentekenplicht komt in 2017 dan mag het wel.
Vana f 2017 moeten ze als bromfiets gekeurd worden, nu kan je nog als snorfiets keuren, maar je mag niet harder dan 25 km/h rijden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:17 schreef JaapB het volgende:
Kentekenplicht is er al vanaf het begin dat de speed pedelec in Nederland de weg op gaat hoor.
Wat in 2017 misschien verplicht wordt is de integraalhelm.
ja maar wat belachelijk eigenlijk dat je met een snorfiets niet eens harder mag dan 25 km per uur. dan kan je net zo goed op de fiets springen ofzo.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:21 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Vana f 2017 moeten ze als bromfiets gekeurd worden, nu kan je nog als snorfiets keuren, maar je mag niet harder dan 25 km/h rijden.
In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wiltquote:Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit? Ik heb afgerekend, staat een auto achter me te wachten met twee vrije pompen, onder andere naast me, dus ik ga nog even snel m'n raampjes schoonmaken. Krijg ik een toeter en gebaar of ik op wil schieten. Ja daaaag, je pakt die pomp naast me maar.
Oh dus dat was dit!quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit?
In B kun je ook gewoon het pistool locken. Die dingen schijnen hier niet meer te mogen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wiltJe kunt daar trouwens ook gewoon overdag buiten op de zuil pinnen.
Nadeeltje daar is dat je na 20.00 uur vooraf moet betalen, dat is minder.
Ik heb wel een paar keer in NL meegemaakt dat de slang niet lang genoeg was om flipside te tanken, da's mooi kut. Bij de Bruno in .be kun je volgens mij de auto bij het volgende eiland ook nog volgooien, zal wel zijn omdat die belgen niet van die fantastische chauffeurs zijn
Wil ik zelf liever ook altijdquote:Op donderdag 10 maart 2016 00:13 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met die klapjosti's die altijd perse willen tanken aan de kant waar hun tankdop zit? Ik heb afgerekend, staat een auto achter me te wachten met twee vrije pompen, onder andere naast me, dus ik ga nog even snel m'n raampjes schoonmaken. Krijg ik een toeter en gebaar of ik op wil schieten. Ja daaaag, je pakt die pomp naast me maar.
Ik ook maar als er andere pompen vrij zijn ga ik echt niet zitten wachten tot de pomp vrij is.quote:
Dan kom je aanrijden en zie je dat er net iemand afgerekend heeft dus ga je erachter staan, gaat ie doodleuk z'n raampjes schoonmaken terwijl hij ziet dat er iemand achter hem staat en er drie meter verderop zat plek is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 07:45 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ook maar als er andere pompen vrij zijn ga ik echt niet zitten wachten tot de pomp vrij is.
Jij tankt ook in Poppel?quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In België is dat ideaal bij de pomp waar ik meestal kom. Daar tank je, dan rijd je weg en parkeert voor de shop, en dán ga je betalen. Mag je daarna poetsen zoveel en zolang als je wiltJe kunt daar trouwens ook gewoon overdag buiten op de zuil pinnen.
Nadeeltje daar is dat je na 20.00 uur vooraf moet betalen, dat is minder.
Ik heb wel een paar keer in NL meegemaakt dat de slang niet lang genoeg was om flipside te tanken, da's mooi kut. Bij de Bruno in .be kun je volgens mij de auto bij het volgende eiland ook nog volgooien, zal wel zijn omdat die belgen niet van die fantastische chauffeurs zijn
Dat klopt, doe ik in België ook altijd. Lekker makkelijk en hij slaat vanzelf af als hij vol is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 06:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In B kun je ook gewoon het pistool locken. Die dingen schijnen hier niet meer te mogen.
Ik doe de slang gewoon over de auto trekken als de pompen aan de juiste kant niet beschikbaar zijn, kleine moeite en de slang is 99 van de honderd gevallen lang zat.
Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan kom je aanrijden en zie je dat er net iemand afgerekend heeft dus ga je erachter staan, gaat ie doodleuk z'n raampjes schoonmaken terwijl hij ziet dat er iemand achter hem staat en er drie meter verderop zat plek is.
Zulke taferelen heb je ook.
Of mensen die uitgebreid hun hele hebben en houden gaan opruimen na het tanken zonder eerst even drie meter door te rijden. Andere mensen? Die zien we niet.
Ja tuurlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?
Sommigen gaan daarin wel erg ver!quote:Op donderdag 10 maart 2016 08:24 schreef Fer het volgende:
Dus een ander moet weer moeite doen, zodat jij niet 10 seconden langer hoeft te wachten?
Als je al ziet dat diegene hem ervoor wil gaan gooien, waarom blijf je dan koppig met 200 doorrijden? Het is nog steeds geven en nemen in het verkeer, rekening houden met elkaar en er van uit gaan dat anderen fouten kunnen ( en zullen) maken waar je op moet anticiperen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Charleville het volgende:
...
Dit is gewoon poging tot moord, ik zag al dat hij van plan was hem erop te gooien, dus ik sein 3 keer van ''blijf nog op je eigen strook'' , maar nee hoor.. een 30'er met kort blond haar en een bril....
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |