abonnement Unibet Coolblue
pi_156448150
Hoe makkelijk kom ik er vanaf?
Hoe goed een tatoeage te verwijderen is, hangt af van een aantal zaken
- hoe goed/diep is hij gezet.

- welke kleur is de tatoeage:


- wat voor huidtype heb je? Een lichtere huid is makkelijker:


Wat kost dat dan?
- Tijd. Veel tijd en geduld: 10-15x behandelen is redelijk normaal. En tussen elke behandeling zit altijd minimaal 8 weken (soms ook 12 weken). Dus reken erop dat je er 1,5 - 2,5 jaar mee bezig bent voordat je van je tatoeage af bent.
Aan de hand van de Kirby-Desai schaal kan je inschatten hoeveel behandelingen je ongeveer nodig zult hebben:
http://drtattoff.com/wp-c(...)Desai-Scale-JCAD.pdf

- Geld. Een behandeling is niet gratis. De volgende prijzen zijn per behandeling en een gemiddelde van de bekende klinieken:
1-2 cm² ¤ 55,-
5-10 cm² ¤ 75,-
26-30 cm² ¤ 110,-
61-80 cm² ¤ 155,-
101-150 cm² ¤ 195,-

Waar moet ik het laten doen?
Er zijn veel behandelaars in Nederland. De een beter dan de ander.
Hieronder een overzicht van waar de posters in deze reeks behandeld worden.
Ik heb zelf ervaring met het Lasercentrum Veldhoven (zitten nu in Eindhoven).
Na lang zoeken op internet voor hun gekozen omdat ze daar al bijna 20 jaar tatoeages verwijderen.

Een laser, dat is gewoon wat licht, voel je niks van?
Uhm, helaas wel. Het schijnt te voelen alsof iemand een tie-wrap hard aantrekt.
Verwijderen doet net zoveel pijn als het laten zetten. Om de pijn te verminderen kan je bij je huisarts een tube Emla creme vragen. Dit smeer je er anderhalf uur voor behandeling dik op. Stukje vershoudfolie eroverheen en klaar.
Na de behandeling kan je er coolpacks op houden (wij nemen altijd een koelbox mee), om te zorgen dat de boel niet te erg opzwelt. Als je thuis bent de eerste dagen flink smeren met zalf.
Alhydran is hier goed voor.


M'n tatoeage zwelt op en ik zie wat blaasjes
Na de behandeling wordt de tatoeage doorgaans dik; je bent met een laser de verfdeeltjes aan het verhitten waardoor ze uit elkaar vallen in kleinere deeltjes, zodat het lichaam ze kan afvoeren. Het is dus mogelijk dat je na een behandeling wat blaasjes ziet. Soms zelfs wat kleine bloedpuntjes. Dit verdwijnt echter altijd weer na een week smeren met zalf.

Picosure
Bij Het Lasercentrum hebben ze sinds een paar maanden de Picosure Laser. Hier vind je een filmpje van de nieuwe techniek:
http://www.tattoo-verwijderen.com/

Hier wat meer info over Picosure:
http://www.cynosure.com/product/picosure/

Een publicatie over Picosure, met clinical trials:
http://digital.miinews.com/publication/?i=146736

Nog wat meer info, zeer geschikt voor blauwe en groene inkt:
http://archderm.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1158557

Een aantal mensen in dit topic hebben daar nu goede ervaringen mee. De behandeling is wel wat duurder dan de standaardlaser, maar de tatoeage zou er sneller meer moeten verdwijnen :)

Voorbeelden en statusfoto's van verschillende behandelaars.

NenaLois - Lasercentrum Veldhoven, na 13x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijst - Lasercentrum Veldhoven, na 4/5x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lady_nogaga, na 15 behandelingen bij Het Lasercentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ploon - Aesthetic Beauty Clinics (tussendoor een jaar Lasercentrum Veldhoven ), na ongeveer 4 jaar laseren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jannemann 1978 - Aesthetic Beauty Clinics, na 10x (doodshoofd):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raantje, na 9x bij Aesthetic Beauty Clinics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Magnetron, na 3x Lasercentrum Biltstraat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grunn1979 - ergens in groningen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nerdpride, bij Lasercentrum, met picosure:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Utreggie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mit77, Beauty-Tech, Rotterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LvH, aesthetics Eindhoven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En we gaan weer vrolijk verder!

Voor achtergrond informatie verwijs ik de lezer graag terug naar deel 10 en verder terug.


Momenteel worden hier ervaringsverhalen beschreven van een PicoWay, PicoSure en een Yag laser.

Doe er jullie voordeel mee!!

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 28-09-2015 19:04:24 ]
pi_156448219
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 14:16 schreef BRZMR het volgende:
En we gaan weer vrolijk verder!

Voor achtergrond informatie verwijs ik de lezer graag terug naar deel 10 en verder terug.

Momenteel worden hier ervaringsverhalen beschreven van een PicoWay, PicoSure en een Yag laser.

Doe er jullie voordeel mee!!
Goede OP.

:')
Land of the free. Home of the brave.
pi_156454093
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Goede OP.

:')
Laten we ons concentreren op ervaringen delen. Ieder deel openen met dezelfde informatie is ook vervuiling.

Er is een leuk en open gesprek gaande tussen mensen die ervaring hebben of op gaan doen met verschillende lasers en klinieken.
Open en transparant is goed voor de volgende posters!
pi_156454125
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Laten we ons concentreren op ervaringen delen. Ieder deel openen met dezelfde informatie is ook vervuiling.

Er is een leuk en open gesprek gaande tussen mensen die ervaring hebben of op gaan doen met verschillende lasers en klinieken.
Open en transparant is goed voor de volgende posters!
Haha wat? Vervuiling? Wat een vreemde user ben jij.
Land of the free. Home of the brave.
pi_156454458
OP toegevoegd, zoals het hoort.
pi_156455038
Dank!
pi_156457738
Okay, wis dan post 2 t/m deze maar voor echt schone start :)
olé
pi_156457864
Voor de volledigheid: ik heb reeds 3 laserbehandelingen gehad, pics in de OP.

Alleen ben ik van mn behandelaar vandaan verhuisd en heb het drukker gekregen.
En ik las over deze salabrasie methode en heb een klein gokje gewaagd.
Wanneer ik weer tijd en wat geld heb ga ik verder met laseren, heb geen haast.

Voor de rest volg ik dit topic regelmatig en vind ik alle tattoos steeds lelijker worden.
Kwestie van leeftijd misschien.

Succes iedereen!
olé
pi_156458472
Tja we willen er niet voor niks vanaf ;)
pi_156460703
Ja, volgens mij is niemand tevreden met zijn of haar tattoo die hier zitten!

En ik ben op de delen die ik laser na gewoon tevreden. Ik heb nu nog een aantal lijnen die ik mee zou willen nemen in de volgende sessie. Na afloop kan de sleeve weer netjes gemaakt worden.

Waarom ik eraan denk om hem helemaal te doen zit hem in de kwestie dat met verwijdering van wat extra lijnen er eigenlijk grotendeels alleen schaduw over blijft... En dat ik dan denk: haal maar helemaal weg, schoon die arm. Zoveel gedoe mee gehad. Bijwerken, hoofdpijn en irritatie... En nu eindelijk tevreden begonnen bij Kliniek Veldhoven. Even kijken of ik er met hen uit kan komen om hem helemaal te doen.

Mocht dit niet lukken, prijstechnisch gezien, zal ik alleen de paar slechte lijnen extra mee laten nemen zodat die daarna weer netjes gemaakt kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BRZMR op 28-09-2015 22:19:05 ]
pi_156460741
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Haha wat? Vervuiling? Wat een vreemde user ben jij.
Je hebt gelijk. Ik wist niet dat het moest. Geeft ook wel wat meer duidelijkheid voor nieuwe posters.

Excuses!
pi_156466992
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:09 schreef BRZMR het volgende:
Ja, volgens mij is niemand tevreden met zijn of haar tattoo die hier zitten!

En ik ben op de delen die ik laser na gewoon tevreden. Ik heb nu nog een aantal lijnen die ik mee zou willen nemen in de volgende sessie. Na afloop kan de sleeve weer netjes gemaakt worden.

Waarom ik eraan denk om hem helemaal te doen zit hem in de kwestie dat met verwijdering van wat extra lijnen er eigenlijk grotendeels alleen schaduw over blijft... En dat ik dan denk: haal maar helemaal weg, schoon die arm. Zoveel gedoe mee gehad. Bijwerken, hoofdpijn en irritatie... En nu eindelijk tevreden begonnen bij Kliniek Veldhoven. Even kijken of ik er met hen uit kan komen om hem helemaal te doen.

Mocht dit niet lukken, prijstechnisch gezien, zal ik alleen de paar slechte lijnen extra mee laten nemen zodat die daarna weer netjes gemaakt kunnen worden.
als er vooral shaduw overblijft snap ik je overweging wel ja.
En prijstechnisch,ja zo'n hele arm zal wel een duur grapje worden inderdaad, maar als het je ergernis scheelt....
pi_156476038
-edit: riekt naar spam

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 29-09-2015 17:14:02 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 20:02:41 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156504852
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef BRZMR het volgende:
Laten we ons concentreren op ervaringen delen. Ieder deel openen met dezelfde informatie is ook vervuiling.
De OP bevat relevante informatie? Zodat iedereen kan zien met welke behandelaar men hier ervaring heeft? Je zou jouw foto's ook toe kunnen voegen onderaan dat lijstje...

Wij mogen volgend weekend weer trouwens, hopelijk nog een keer of 2-3 de trip maken :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156517360
hoevaak ben je al geweest matthijst?

Hier is alles aan het helen en soms jeukt het echt enorm :') nja maar even op mijn handen zitten op zo'n moment ;)
pi_156518381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

De OP bevat relevante informatie? Zodat iedereen kan zien met welke behandelaar men hier ervaring heeft? Je zou jouw foto's ook toe kunnen voegen onderaan dat lijstje...

Wij mogen volgend weekend weer trouwens, hopelijk nog een keer of 2-3 de trip maken :)
Ben ik ook met je eens! Was ook meer gemak, aangezien ik die tekst er niet oo kreeg via mijn mobiel.
pi_156518435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hoevaak ben je al geweest matthijst?

Hier is alles aan het helen en soms jeukt het echt enorm :') nja maar even op mijn handen zitten op zo'n moment ;)
Wat is nu het exacte traject geweest Matthijst?
Jullie hebben heel wat behandelingen ondergaan, maar pas enkele behandelingen met de Pico laser toch?
Hoe is nu je ervaring van de Yag tov de Pico?
Het was in ieder geval een diepe tattoo, als er zoveel behandelingen nodig zijn.

Ik hoop dat de resultaten van de PicoWay en PicoSure ook daadwerkelijk worden waargemaakt met verwijdering in ong 10 behandelingen. Spannend!!

Succes komend weekend!!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:15:52 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156525453
Denk toch wel rond de 18 keer ondertussen :)
Eerste +/-8 behandelingen met oldschool laser, de laatste serie met Picosure.
Vanaf Picosure zag je duidelijk sneller resultaat, maar beide tatoeages waren echt pikzwart (en één was dubbel gedaan), dus dat was verre van ideaal.
Schouder is eigenlijk wel weg denk ik, misschien dat er nog heel iets te laseren is. Enkel aan de ene kant bijna weg en de andere kant nog wat zichtbaar.

Als je een "lichter" plaatje, of lichtere lijnen in een zwarte tatoeage hebt dan kan het vast sneller. Beste is natuurlijk om nooit aan een tatoeage te beginnen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156530215
18 x? Pff dat zijn er wel genoeg zeg
Hier is de tattoo ook dubbel gezet, hopelijk zegt dat niet altijd alles :)
pi_156537290
Jeetje! Dat zijn er inderdaad een hoop. Dan zakt de moed wel in m'n schoenen, haha.
Vind 10 behandelingen met de PicoSure ook wel pittig, als er al 8 behandelingen met die oudere laser zijn gedaan.... Had betere resulaten verwacht van die PicoSure. Zeker als je zegt dat er nog wel een aangal behandelingen aan zitten te komen. Heel veel succes in ieder geval!

Maar ieder lichaam is anders en iedere tattoo is anders. We gaan het zien.

Ik merk wel dat de "versere" tattoo na de eerste sessie minder vervaagd dan de tattoo die er al 3 jaar staat en die ook mee gaat.

Het codewoord is in ieder geval geduld. Maar ik hoop toch wel met een behandeling of 8-10 klaar te zijn. Het kan na een tijdje ook verstandig zijn om er iets langer tussen te laten zitten. Het afvoeren van de inktdeeltjes gaat veel langer door dan die 10 weken die tussen iedere behandeling zit. Maar wanneer je er snel vanaf wilt kan je meer behandelingen dichter op elkaar doen, niet efficient en derhalve totaal wat duurder.

Goed weekend allen! Ik mag over 4 weken weer.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 07:43:49 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156542081
Ik denk dat het vooral aan de tatoeage ligt :)
WRH heeft zon beetje alles gehad en is met Picosure nu eindelijk bijna tatoeagevrij. M'n vrouw ook.

Dus om dan weer zo'n dig naar Picosure te geven. Nergens voor nodig en wordt een beetje vermoeiend ondertussen.
Moet nu elke keer als ik wat post kijken of BRZMR er misschien weer wat van gaat maken om de kliniek te promoten. Beetje klaar mee wel ondertussen.

Wacht eerst eens af tot er (meer dan je eigen) ervaringen van je kliniek zijn zou ik zeggen, dan kun je er misschien een oordeel over vellen. Maar na 1 behandeling?

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 02-10-2015 07:54:51 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156549020
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 07:43 schreef matthijst het volgende:
Ik denk dat het vooral aan de tatoeage ligt :)
WRH heeft zon beetje alles gehad en is met Picosure nu eindelijk bijna tatoeagevrij. M'n vrouw ook.

Dus om dan weer zo'n dig naar Picosure te geven. Nergens voor nodig en wordt een beetje vermoeiend ondertussen.
Moet nu elke keer als ik wat post kijken of BRZMR er misschien weer wat van gaat maken om de kliniek te promoten. Beetje klaar mee wel ondertussen.

Wacht eerst eens af tot er (meer dan je eigen) ervaringen van je kliniek zijn zou ik zeggen, dan kun je er misschien een oordeel over vellen. Maar na 1 behandeling?
Goed om te horen dat jullie er eindelijk bijna vanaf zijn. Ik doe geen snaai naar PicoSure. Trek wel de uitkomsten in twijfel, wellicht doe ik dat met de PicoWay volgend jaar ook.

Ik ben de enige poster die vanaf het begin met de PicoWay behandeld wordt. De oudere posters zijn allemaal tussentijds overgestapt naar een Pico laser en gewft dus ook een vertekend beeld in de uitkomsten, dat moet ik toegeven.

Ik promoot geen kliniek. Ben enkel tevreden over mijn huidige kliniek.
Mijn eigen ervaring vind ik toch wel het belangrijkst. Ook andere die bij de kliniek zitten zijn tevreden.

Ik wacht het verder ook rustig af. Hoop na 29 oktober wederom positief te kunnen posten. Moet zeggen dat behandeling 1 een leuk resultaat heeft gegeven, maar had meer verwacht. Wie weer gaat het ineens heeel snel na een aantal behandelingen...
We gaan het zien!

Goed weekend en tot na 29-10, dan heb ik weer nieuws te melden met foto's.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:43:58 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156551096
Hoe kun je uitkomsten in twijfel trekken? Uitkomsten zijn resultaten.

Uitkomst: door Picosure is m'n vrouw bijna tatoeagevrij.
Uitkomst: na vele behandelaars te hebben gezien, is WRH inmiddels met Picosure bijna tatoeagevrij.
Als je dat dan in twijfel wilt trekken, tsja. Het zijn feiten.

quote:
Ik promoot geen kliniek. Ben enkel tevreden over mijn huidige kliniek.
Mijn eigen ervaring vind ik toch wel het belangrijkst. Ook andere die bij de kliniek zitten zijn tevreden.
Welke andere zijn dat? Zijn die ervaringen ergens terug te lezen, das wel nuttige informatie?


Vwb het aantal behandelingen: had het sneller gemogen? Uiteraard, het kan niet snel genoeg gaan. Maar zoals je zelf claimt ben jij de énige die met Picoway wordt behandeld en je hebt maar één behandeling gehad tot nu toe. Dus alles wat je daarover claimt is voorlopig gebaseerd op hoop. Dezelfde hoop die iedereen heeft voor hij aan een behandeling begint :)
Dat de praktijk anders is... Vraag dat maar aan Volkswagen :)

[ Bericht 14% gewijzigd door matthijst op 02-10-2015 17:46:53 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156552396
Sweet mother of god, matthijst, kan dat geheksenjaag nou in godsnaam eens afgelopen zijn?
Mokkel met stuntstok
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:07:20 #25
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156557753
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:52 schreef Mord_Sith het volgende:
Sweet mother of god, matthijst, kan dat geheksenjaag nou in godsnaam eens afgelopen zijn?
Prima. Ik post niet meer in deze reeks.
Fertig.

Voor de rest: succes met de verwijdering.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156567970
Niet zo licht geraakt joh, hij bedoelt er toch niks mee :)
pi_156580190
Laten we gewoon ervaringen blijven delen met elkaar. Zonde als Matthijst op dit moment afhaakt... Het zou leuk zijn als je de afwikkeling van het laseren ook wilt delen met foto's etc. Zo komt er op dit forum een goed overzicht van verschillende lasers en klinieken.

Maar buiten dit, kunnen de rest van de verhalen gewoon gedeeld worden. En er zullen ook vast weer nieuwe posters bijkomen.
pi_156589835
kortstjes zijn hier nu aan het loslaten, als die er allemaal af zijn zie ik pas echt wat nu het resultaat na de eerste keer is :)
pi_156589904
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
kortstjes zijn hier nu aan het loslaten, als die er allemaal af zijn zie ik pas echt wat nu het resultaat na de eerste keer is :)
Spannend! Wel benieuwd naar de foto's dan.
Die van jou was ook dubbel gezet toch?

Leuk om je te kunnen volgen. Wanneer moest jij ook alweer voor de 2e sessie?
pi_156590105
yep, ook dubbel gezet.
Zal een foto plaatsen als het er helemaal netjes uitziet.

7 november heb ik mijn 2e sessie, ben zo benieuwd of je dan ook weer echt verschil ziet of dat het alleen de eerste x echt zo zichtbaar was
pi_156621443
Lang niet meer op Fok geweest, en ik zie dat ik nog in de OP sta.
Ik ben vorig jaar weer begonnen met laseren na een pauze van 3 jaar ongeveer. De tattoo op mijn enkel is inmiddels zo goed als weg, zit nog een heel klein hardnekkig puntje. Ik ben ook nog met een andere tattoo bezig, leek een gebed zonder end... Maar ik moet zeggen dat het met de nieuwe Picasure laser met sprongen vooruit gaat gelukkig!
pi_156625004
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:14 schreef Raantje het volgende:
Lang niet meer op Fok geweest, en ik zie dat ik nog in de OP sta.
Ik ben vorig jaar weer begonnen met laseren na een pauze van 3 jaar ongeveer. De tattoo op mijn enkel is inmiddels zo goed als weg, zit nog een heel klein hardnekkig puntje. Ik ben ook nog met een andere tattoo bezig, leek een gebed zonder end... Maar ik moet zeggen dat het met de nieuwe Picasure laser met sprongen vooruit gaat gelukkig!
Goed om te horen!! Hoeveel sessies ben je achter elkaar bezig geweest met die eerste (die nu bijna weg is)? En hoe lang pauze er tussen?

Wanneer ben je begonnen met die 2e tattoo? Zie je echt verwijdering in 5 tot 10 sessies zoals op internet sites wordt aangegeven? 2 keer zo snel verwijdering!

Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's van nu!!
pi_156625061
quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:14 schreef Raantje het volgende:
Lang niet meer op Fok geweest, en ik zie dat ik nog in de OP sta.
Ik ben vorig jaar weer begonnen met laseren na een pauze van 3 jaar ongeveer. De tattoo op mijn enkel is inmiddels zo goed als weg, zit nog een heel klein hardnekkig puntje. Ik ben ook nog met een andere tattoo bezig, leek een gebed zonder end... Maar ik moet zeggen dat het met de nieuwe Picasure laser met sprongen vooruit gaat gelukkig!
Zie je nu idd in de OP! Mooi resultaat na 9 keer laseren, en dat met een traditionele laser! Als dat direct met de PicoSure of PicoWay zou zijn gelaserd was je er denk wel stukken sneller vanaf?

Nog steeds bij kliniek Veldhoven? Of ergens anders? Benieuwd naar de redenen!
pi_156625833
Mijn andere tattoo ben ik aan begonnen de tweede keer dat ik bij de kliniek kwam, die heeft dus 1 behandeling minder gehad. Maar die was wel zo slecht gezet dat er volgens mij inkt voor 3 tattoos in zat 8)7
Toen ik zwanger was wilden ze me niet behandelen omdat ze niet weten wat het effect van de inkt in het bloed kan zijn op het kindje. Zelfde geldt voor borstvoeding, dus ruim een jaar mocht ik sowieso niet. En toen kwam de klad erin, het had geen prioriteit en dan ook nog de kosten...
Over 2 weken mag ik weer, zal dan eens vragen hoeveel behandelingen ik heb gehad, ben de tel al een tijdje kwijt (en dat is geen goed teken). Zal dan ook een fotootje maken. Nog steeds in Veldhoven trouwens, fijne kliniek vind ik dat.
pi_156633998
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Raantje het volgende:
Mijn andere tattoo ben ik aan begonnen de tweede keer dat ik bij de kliniek kwam, die heeft dus 1 behandeling minder gehad. Maar die was wel zo slecht gezet dat er volgens mij inkt voor 3 tattoos in zat 8)7
Toen ik zwanger was wilden ze me niet behandelen omdat ze niet weten wat het effect van de inkt in het bloed kan zijn op het kindje. Zelfde geldt voor borstvoeding, dus ruim een jaar mocht ik sowieso niet. En toen kwam de klad erin, het had geen prioriteit en dan ook nog de kosten...
Over 2 weken mag ik weer, zal dan eens vragen hoeveel behandelingen ik heb gehad, ben de tel al een tijdje kwijt (en dat is geen goed teken). Zal dan ook een fotootje maken. Nog steeds in Veldhoven trouwens, fijne kliniek vind ik dat.
Goed dat ze zijn gestopt met je zwangerschap, lijkt me ook niet ideaal als idd niet weten wat het doet. Het zou je maar gebeuren... Pff!

Maar je bent dus pas sinds kort onder behandeling met de PicoWay. Je gaf aan PicoSure, maar die hebben ze daar niet toch?

Ik ben pas sinds kort begonnen en direct met de PicoWay. Ik hoop dat het écht 2 keer zo snel gaat en ik er met 5-10 behandelingen vanaf ben, al heb ik daar een hard hoofd in. Maar als ik met stuk of 12/13 klaar ben, ben ik ook tevreden.

Met de traditionele laser zit je al snel op de 15 behandelinhen, dat zal je zelf ondervonden hebben neem ik aan? In de OP heb je al 9 behandelingen gehad, mooi resultaat maar nog lang niet weg inderdaad.

Ik ben ook naar Kliniek Veldhoven gegaan, ivm goede verhalen en in mijn zoektocht kreeg ik daar het beste gevoel bij. Na afspraak 1 meer dan bevesttigd. Hoop dat het zo blijft, maar vooral dat mijn tattoo ook écht verdwijnt.
Ik vind het vooral lastig omdat het oo zo'n zichtbare plek zit: heel mij onderarm.

Succes allemaal!! Ik mag over 3,5 week!
pi_156639797
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)oo-maar-kijk-wel-uit

Dit is belangrijk nieuws! Wetswijziging lijkt mijook belangrijk, zal de keuze ook iets makkelijker maken. Kan ook alleen maar adviseren om zoiets belangrijks door een huidtherapeut te laten doen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:00:22 #37
382129 crew  Donna
pi_156639871
Ik heb juist spijt dat ik bij een 'huid specialist' geweest ben. Dat was zo iemand waar ze in het artikel voor waarschuwen.
pi_156642430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:00 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb juist spijt dat ik bij een 'huid specialist' geweest ben. Dat was zo iemand waar ze in het artikel voor waarschuwen.
Ligt eraan wat een huidspecialist is. Ik versta daar enkel de dermatoloog onder, in dit kader.

Maar je hebt gelijk; enkel een wet waarin wordt geregeld dat er een medische achtergrond moet zijn geeft nog geen zekerheid. Ook zij kunnen als 1-pitter verdergaan en waarschijnlijk goedkope apparatuur aanschaffen.

Maar in de basis is het gewoon belangrijk om te kijken naar de ervaring van een kliniek, welke appaatuur ze gebruiken en hoeveel behandelingen ze jaarlijks wegzetten. Want zoals het artikel aangeeft zal iemand het "erbij" doet geen apparaat aanschaffen van 2 ton. Maar hiernaast zou ik ook met name naar de keurmerken kijken van zo'n organisatie. Want naast de aanschaf ban zo'n apparaat gaay het er ook om dat men weer hoe je het moet gebruiken op de desbetreffende patient ed. Zo'n artikel is al snel kort door de bocht... Daar doel je op denk ik.

Maar dat is natuurlijk ook mijn mening en ervaring tot heden.

Zoals mijn behandelaar zei; het verwijderen van een tattoo is geen kunst. Wel de manier waarop: je wilt de huid niet bewchadigen. In principe kan een tattoo er met een klein aantal behandelingen uitgebrand worden, maar dan heb je heen huid meer over.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:55:12 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156730644
Ervaring van "Wendy", met Picosure, voor na foto.
Kwam 't tegen op Pinterest, blogje dat erbij hoort:
http://www.lalog.nl/even-laseren-en-weg-is-je-tattoo/


Ook wel bizar dat je zulke tattoe-gasten nog bestaan (die je naar huis sturen met een grote zwarte blur en zeggen dat het wel goed komt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156753689
Ik vind dat ze er nogal vrolijk over verteld alsof het allemaal super leuk is. Neigt mij teveel naar reclame naar Jan de tattoo man. 1.5 jaar laseren betekend dus dat ze er in 9 behandelingen vanaf was. Geloof ik weinig van en als t al zo is dan is zei zeker geen gemiddelde klant.
  zondag 11 oktober 2015 @ 12:08:31 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156754917
Mwah, het ziet er vrij oppervlakkig uit die bliksemschicht?
Dus die 9x geloof ik wel.
't is nogal popiejopie geschreven, maar dat is d'r rest van d'r wekelijkse blog zo te zien ook, daar past het wel in.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156755319
Beste allemaal,

Volg dit forum en jullie verhalen al een tijdje, sinds ik spijt kreeg na het zetten van mijn tattoo op mijn nek/rug.

Was in april op intake geweest bij ABC in Veldhoven, hoorde dat ik een half jaar moest wachten (omdat de tattoo nog nieuw was). Wel een afspraak gemaakt voor oktober en die is na een paar maanden verzet naar een week later omdat de toenmalige intaker/behandelaar niet meer werkzaam was. Afgelopen vrijdag zou deze afspraak zijn en naarmate de dagen verstreken, ging ik steeds meer twijfels krijgen: was het niet te snel dat ik de tattoo liet verwijderen, wat zou dat met mijn huid gaan doen, wilde ik het écht wel weg hebben (je ziet het niet direct zitten aangezien ik vrij lang haar heb).
De tattoo betekent ook heel veel voor mij, alleen was ik niet tevreden met de uitvoering ervan, ik had achteraf een kleinere versie moeten nemen. Maar dat is mijn eigen schuld.

Ik heb nu besloten om zeker een jaar nog te wachten, dan kan de tattoo helemaal 'genezen' en kan ik hier jullie verhalen blijven volgen, m.n. de ervaringen over PicoWay, want daar zou ik ook door behandeld worden. Ik ben erg benieuwd wat de resultaten zijn.

En misschien ben ik, als ik een jaar verder ben, wel zo gewend aan mijn tattoo en hoort deze inmiddels zo bij mij, dat ik niet meer eens wil laseren. Dat zou ook nog kunnen.

Voor degenen die wel in het proces van laserbehandelingen zitten: veel succes en sterkte en bedankt allemaal voor het delen van de verhalen, ik heb er in het afgelopen half jaar al heel veel aan gehad en ben blij dat dit forum bestaat!

Groetjes,
MissPersia
pi_156755430
Oh en die bliksemschicht van Wendy, bij die foto van Matthijst: ik heb haar zelf gesproken hierover via mail, omdat ik met twijfels zat over het wel of niet weghalen van mijn eigen tattoo.

Haar tattoo was een jaar oud, alvorens ze liet laseren, was een aantal keer opnieuw 'bewerkt' en uiteindelijk is ze inderdaad d.m.v. PicoSure behandeld. De tattoo is helemaal verdwenen heeft ze gezegd en mensen zien ook helemaal niet meer dat daar iets gezeten heeft!
Ze gaf zelf nog aan dat er ook een aantal dikkere lijnen bij waren, en dat er niet alleen 'schaduw' in de tattoo zat.

Ik weet niet hoeveel behandelingen ze heeft gehad. Daar heb ik ook niet naar gevraagd.

Ik werd er zelf wel blij van, het is dus toch mogelijk om hem helemaal te laten verdwijnen! Maar mede door haar verhaal en het beantwoorden van mijn vragen heb ik in ieder geval besloten om zeker nog een jaar te wachten met eventueel laseren.

Dat wilde ik nog even toevoegen toen ik de foto zag van Wendy.
pi_156761955
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:30 schreef MissPersia het volgende:
Beste allemaal,

Volg dit forum en jullie verhalen al een tijdje, sinds ik spijt kreeg na het zetten van mijn tattoo op mijn nek/rug.

Was in april op intake geweest bij ABC in Veldhoven, hoorde dat ik een half jaar moest wachten (omdat de tattoo nog nieuw was). Wel een afspraak gemaakt voor oktober en die is na een paar maanden verzet naar een week later omdat de toenmalige intaker/behandelaar niet meer werkzaam was. Afgelopen vrijdag zou deze afspraak zijn en naarmate de dagen verstreken, ging ik steeds meer twijfels krijgen: was het niet te snel dat ik de tattoo liet verwijderen, wat zou dat met mijn huid gaan doen, wilde ik het écht wel weg hebben (je ziet het niet direct zitten aangezien ik vrij lang haar heb).
De tattoo betekent ook heel veel voor mij, alleen was ik niet tevreden met de uitvoering ervan, ik had achteraf een kleinere versie moeten nemen. Maar dat is mijn eigen schuld.

Ik heb nu besloten om zeker een jaar nog te wachten, dan kan de tattoo helemaal 'genezen' en kan ik hier jullie verhalen blijven volgen, m.n. de ervaringen over PicoWay, want daar zou ik ook door behandeld worden. Ik ben erg benieuwd wat de resultaten zijn.

En misschien ben ik, als ik een jaar verder ben, wel zo gewend aan mijn tattoo en hoort deze inmiddels zo bij mij, dat ik niet meer eens wil laseren. Dat zou ook nog kunnen.

Voor degenen die wel in het proces van laserbehandelingen zitten: veel succes en sterkte en bedankt allemaal voor het delen van de verhalen, ik heb er in het afgelopen half jaar al heel veel aan gehad en ben blij dat dit forum bestaat!

Groetjes,
MissPersia
Verstandige keus! Ik heb ook tattoos waar ik spijt van heb die ik gewoon lekker laat zitten. Het wordt uiteindelijk inderdaad een stukje van jezelf waar je je op een gegeven moment niet meer aan gaat storen in de spiegel, misschien ga je zelfs van je tattoo houden.
Land of the free. Home of the brave.
pi_156764544
Ik had die hoop ook, maar na ruim 15 jr ben ik er zeker van dat ik me daar altijd aan zal blijven storen.
Hoop dat het voor jou wel het geval is, scheelt toch gedoe ;)
pi_156780564
Hoi iedereen, ik was eerst actief op een account genaamd dromer00 maar kon maar niet inloggen. Ww en de daarbij behorende mail vergeten. Dus nu maar een nieuwe aangemaakt.

Volgende maand heb ik mijn 5e behandeling bij arxthetic beauty clinics met de p.way. Aangezien ik best wel een leek ben (in de zin van, wat is normaal en wat niet) zou ik graag jullie mening willen hebben. Ik heb een foto van voor de 4 behandelingen en zodalijk maak ik een foto van hoe het er nu uitziet. Kan iemand aub nog 1 keer uitleggen hoe ik het (via mijn iPhone) kan uploaden.

Heb overigens die vier keren geen enkele keer last gehad van blaren oid. Ff afkloppen dan maar.

Weet iemand of de p.way goed is en of het minder goed is dan de p. Sure
pi_156781506
pi_156781536
[img][IMG]http://i58.tinypic.com/n641oj.jpg[/IMG][/img]
pi_156781548
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:07:20 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156781618
Wat is hier te zien?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156781695
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:07 schreef matthijst het volgende:
Wat is hier te zien?
Hoe bedoel je?
Bovenste en onderste zijn voor ik begon en de middelste 2 zijn van vandaag, na 4 behandelingen. Ik zie wel enige vervaging, ben benieuwd of jullie dat ook zien
pi_156781730
na 4 behandelingen...wat weinig resultaat of zie ik dat fout?
ik dacht dat picoway betere resultaten boekte, maar moet eerlijk bekenen dat ik niet zo goed geinformeerd ben
pi_156781950
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
na 4 behandelingen...wat weinig resultaat of zie ik dat fout?
ik dacht dat picoway betere resultaten boekte, maar moet eerlijk bekenen dat ik niet zo goed geinformeerd ben
Ik dacht juist dat ik best heel wat resultaat heb geboekt, gezien 4 behandelingen.
Overigens pas bij de 3e en 4e behandeling met picoway behandeld
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:30:54 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156782086
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:11 schreef Wasmachine1 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Bovenste en onderste zijn voor ik begon en de middelste 2 zijn van vandaag, na 4 behandelingen. Ik zie wel enige vervaging, ben benieuwd of jullie dat ook zien
Thanks, dat bedoelde ik (was me niet helemaal duidelijk welke foto van welk moment was) :)
Zie zeker wel dat het een stukje vager is inderdaad.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156782206
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:24 schreef Wasmachine1 het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat ik best heel wat resultaat heb geboekt, gezien 4 behandelingen.
Overigens pas bij de 3e en 4e behandeling met picoway behandeld
ja mischien zie ik het ook gewoon niet goed, de voor en na foto lijken heel anders qua kleurinstelling (donkedere huid op 1e foto en hele lichte huid op 2e foto)
pi_156782236
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Thanks, dat bedoelde ik (was me niet helemaal duidelijk welke foto van welk moment was) :)
Zie zeker wel dat het een stukje vager is inderdaad.
Dacht ik al, geen dank hihi.

Ik vraag me af of mijn tatoeage normaal reageert, of dat dit te weinig resultaat is voor de tot nu toe 4 behandelingen.
Vind het wel opmerkelijk dat de rechterkant van m'n tatoeage sneller vervaagt dan de linkerkant (zie daar haast geen verschil).
pi_156782269
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja mischien zie ik het ook gewoon niet goed, de voor en na foto lijken heel anders qua kleurinstelling (donkedere huid op 1e foto en hele lichte huid op 2e foto)
Ja daar ben ik me van bewust, maar de voor-foto is in de kliniek zelf gemaakt. En heb verder geen andere foto's waar het helemaal te zien is. Missch dat ik thuis in hetzelfde (gele) licht nogmaals een foto maak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 12-10-2015 15:46:09 ]
pi_156794512
quote:
Het is misschien niet het resultaat wat je gehoopt had. Maar zie wel degelijk 'breukjes' in je lijnen en vervaagde stukken. Ik heb nog maar 1 behandeling gehad, wel direct met de PicoWay.

Je schrijft ook dat je pas 2 behandelingen met de PicoWay hebt gehad, dan ben je in principe nog wel even bezig als je er vanuit gaat dat dat je 'echte start' was (tenzij je ervoor met de picosure behandeld ben).

Ik mag 29 oktober voor mijn 2e behandeling. Ben begonnen met delen in een half-sleeve. Nu toch gekozen om de hele sleeve te verwijderen en ook niks meer ervoor terug te doen. Eerst was het de bedoeling een deel te vervagen en dan cover-up. Maar ben de tattoo nu helemaal zat, heb het ermee gehad. Kan me er ook niet meer blij mee maken.. en heb nu toch in mijn hoofd dat ik de komende 2 jaar ermee bezig ben (en wellicht langer, mijn hoop is in ieder geval enkel zomer 16 en 17, uitloop winter 2017) dat de rest er ook wel bij kan.
Voor mij mn de zomer lastig. Zit op onwijs zichtbare plek (onderarm) en kan ook niet gaan liggen zonnen zonder m'n arm te bedekken (bijvoorbeeld een band voor de elleboog eromheen of een panty met huidskleur).

Ik zit overigens ook bij kliniek Veldhoven!

Succes!!
pi_156797398
ah heb je een besluit genomen? nou wel fijn toch..dan kun je tenminste volle kracht vooruit ;)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:48:12 #60
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156797872
Ben wel benieuwd in hoeverre je een hele sleeve "onzichtbaar" weg gaat krijgen :)

Als je een beetje harige armen hebt scheelt wel...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156799835
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:48 schreef matthijst het volgende:
Ben wel benieuwd in hoeverre je een hele sleeve "onzichtbaar" weg gaat krijgen :)

Als je een beetje harige armen hebt scheelt wel...
Op basis van informatie welke ik van kliniek Veldhoven heb gekregen heb ik ook dit besluit genomen. Die geven aan dat hij helemaal te verwijderen is.
Het zal wellicht iets langer duren, want je lichaam moet meer inkt afvoeren. Maar het zou toch niet hoeven uitmaken of je een klein deel wil verwijderen of een hele sleeve?

Als jij zegt dat hij waarschijnlijk niet 100% te verwijderen is, brengt me dat wel aan twijfel. Ik wil over 2 jaar (of zoveel langer als nodig is) weer inktvrij met mn arm kunnen rondlopen.

Hoop op je reactie! PicoSure zou dat toch ook moeten kunnen, net zoals PicoWay. Er staat nergens hoe groot een tattoo mag/moet zijn om geheel verwijderd te kunnen worden, dan zou daar toch wel over geschreven worden?
pi_156799858
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ah heb je een besluit genomen? nou wel fijn toch..dan kun je tenminste volle kracht vooruit ;)
Ja, ga er vol voor!! Zal een lange weg worden, maar gewoon proberen zo min mogelijk aan te ergeren komende twee jaar. Je gaat er steeds minder van zien. Zwaarste zal komende zomer worden, dan zie je nog veel van dr sleeve maar ook dat die helemaal beschadigd is... Denk ik.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:02:17 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156799992
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:52 schreef BRZMR het volgende:


Hoop op je reactie! PicoSure zou dat toch ook moeten kunnen, net zoals PicoWay. Er staat nergens hoe groot een tattoo mag/moet zijn om geheel verwijderd te kunnen worden, dan zou daar toch wel over geschreven worden?
Het hoeft niet elke keer een Picoway/Picosure discussie te worden, volgens mijn doen die vrijwel hetzelfde.

Wat ik bedoel is: je ziet er altijd wel "iets" van. Het lijkt mij een illusie om te denken dat je er 0,0 van terugziet: tatoeage kan al wat met je huid gedaan hebben, laseren kan er invloed op hebben.

En aangezien je met een sleeve een gigantisch oppervlak hebt is de kans groter dat het opvalt. Net zoals een tatoeage over je hele rug waarschijnlijk helemaal lastig onzichtbaar weg te halen is.
Dat is gewoon common sense en staat los van welke laser dan ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 13-10-2015 12:24:38 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156800006
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:32 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Het is misschien niet het resultaat wat je gehoopt had. Maar zie wel degelijk 'breukjes' in je lijnen en vervaagde stukken. Ik heb nog maar 1 behandeling gehad, wel direct met de PicoWay.

Je schrijft ook dat je pas 2 behandelingen met de PicoWay hebt gehad, dan ben je in principe nog wel even bezig als je er vanuit gaat dat dat je 'echte start' was (tenzij je ervoor met de picosure behandeld ben).

Ik mag 29 oktober voor mijn 2e behandeling. Ben begonnen met delen in een half-sleeve. Nu toch gekozen om de hele sleeve te verwijderen en ook niks meer ervoor terug te doen. Eerst was het de bedoeling een deel te vervagen en dan cover-up. Maar ben de tattoo nu helemaal zat, heb het ermee gehad. Kan me er ook niet meer blij mee maken.. en heb nu toch in mijn hoofd dat ik de komende 2 jaar ermee bezig ben (en wellicht langer, mijn hoop is in ieder geval enkel zomer 16 en 17, uitloop winter 2017) dat de rest er ook wel bij kan.
Voor mij mn de zomer lastig. Zit op onwijs zichtbare plek (onderarm) en kan ook niet gaan liggen zonnen zonder m'n arm te bedekken (bijvoorbeeld een band voor de elleboog eromheen of een panty met huidskleur).

Ik zit overigens ook bij kliniek Veldhoven!

Succes!!
Twee jaar? Is dat niet heel ruim genomen van je? Hoeveel behandelingen denk je nodig te hebben? Kan zijn dat je dat al hebt verteld maar ben een ramp met het internet, dus moet me nog wegwijs maken op dit forum.

En je issues wat betreft zomer begrijp ik als geen ander. Afgelopen zomer had ik m'n afspraak dan ook afgezegd, zodat ik een maand lang geen zorgen had en gewoon in de zon kon liggen. Natuurlijk wel een maand voor de afspraak uit de zon blijven. Ik had het mentaal zwaarder verwacht. Natuurlijk wil ook ik zsm van m'n tattoo af, maar ik heb ook zoiets van: ben überhaupt al blij dat er een mogelijkheid bestaat om het weg te halen. Liever 2 jaar even bikkelen, dan een heel leven lang kijken naar iets op je lichaam waar je niet tevreden over bent. Máár ook ik hoop uiteraard stiekempjes dat ik voldoende heb aan 10 behandelingen, wat in principe zou betekenen dat ik nog een stuk of 8 moet ondergaan (eerste 2 niet meegerekend ivm andere laser).

Maar goed, we zullen het zien. Eind november 5e behandeling, zal weer foto's maken en uploaden nu ik eindelijk weet hoe het moet, als dat wordt gewaardeerd!

Mag ik vragen waarom je het in eerste instantie niet volledig weg wilde? Zo te horen ben je daarover in een korte tijdsduur van gedachte veranderd. Gewoon nieuwsgierigheid, hoor.

Ben zelf ook blij met de kliniek Veldhoven. Uiteindelijk is elke keus individueel, en gaat het ook weer erom welk gevoel je hebt als je een dergelijke plek inloopt. De laatste keer dat ik er was, kwam ik een man tegen in de wachtkamer die ook voor zijn tatoeage kwam. Altijd leuk om even live ervaringen uit te wisselen, aangezien ik dit proces alleen onderga.

Jij ook succes straks bij je volgende behandeling!
pi_156800124
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Het hoeft niet elke keer een Picoway/Picosure discussie te worden.

Wat ik bedoel is: je ziet er altijd wel "iets" van. Het lijkt mij een illusie om te denken dat je er 0,0 van terugziet: tatoeage kan al wat met je huid gedaan hebben, laseren kan er invloed op hebben.

En aangezien je met een sleeve een gigantisch oppervlak hebt is de kans groter dat het opvalt. Net zoals een tatoeage over je hele rug waarschijnlijk helemaal lastig onzichtbaar weg te halen is.
Dat is gewoon common sense en staat los van welke laser dan ook.
Het gaat me ook niet over de specifieke laser discussie. Ik stel beide lasers even gelijk. Is het derhalve met dergelijke geavanceerde lasers ook een illusie om te denken dat het helemaal weg gaat?

De kliniek heeft aangegeven dat ze de tattoo 100% weg krijgen. Het kan lan duren, maar hij gaat met de huidige apparatuur zeker weg.


Even los of de naald iets met je huid heeft gedaan. Als het een goede tattoerder is geweest heb je geen littekens. Hiernaast geeft ook de huidige laserapparatuut geen littekens en pigmentverstoringen (in principe, gaat ook erom wie er achter het apparaat zit).

Jij stelt dus dat je denkt dat de inkt niet 100% te verwijderen is? Waarom kan dat met kleinere tattoo's dan wel? Zie genoeg voorbeelden waar je écht niks meer ziet, zoals het voorbeeld
Van de Picosure die je hierboven erop hebt gezet.
pi_156800414
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:02 schreef Wasmachine1 het volgende:

[..]

Twee jaar? Is dat niet heel ruim genomen van je? Hoeveel behandelingen denk je nodig te hebben? Kan zijn dat je dat al hebt verteld maar ben een ramp met het internet, dus moet me nog wegwijs maken op dit forum.

En je issues wat betreft zomer begrijp ik als geen ander. Afgelopen zomer had ik m'n afspraak dan ook afgezegd, zodat ik een maand lang geen zorgen had en gewoon in de zon kon liggen. Natuurlijk wel een maand voor de afspraak uit de zon blijven. Ik had het mentaal zwaarder verwacht. Natuurlijk wil ook ik zsm van m'n tattoo af, maar ik heb ook zoiets van: ben überhaupt al blij dat er een mogelijkheid bestaat om het weg te halen. Liever 2 jaar even bikkelen, dan een heel leven lang kijken naar iets op je lichaam waar je niet tevreden over bent. Máár ook ik hoop uiteraard stiekempjes dat ik voldoende heb aan 10 behandelingen, wat in principe zou betekenen dat ik nog een stuk of 8 moet ondergaan (eerste 2 niet meegerekend ivm andere laser).

Maar goed, we zullen het zien. Eind november 5e behandeling, zal weer foto's maken en uploaden nu ik eindelijk weet hoe het moet, als dat wordt gewaardeerd!

Mag ik vragen waarom je het in eerste instantie niet volledig weg wilde? Zo te horen ben je daarover in een korte tijdsduur van gedachte veranderd. Gewoon nieuwsgierigheid, hoor.

Ben zelf ook blij met de kliniek Veldhoven. Uiteindelijk is elke keus individueel, en gaat het ook weer erom welk gevoel je hebt als je een dergelijke plek inloopt. De laatste keer dat ik er was, kwam ik een man tegen in de wachtkamer die ook voor zijn tatoeage kwam. Altijd leuk om even live ervaringen uit te wisselen, aangezien ik dit proces alleen onderga.

Jij ook succes straks bij je volgende behandeling!
Twee jaar is denk ik wel realistisch. Voor mij neem ik 29-10 als basis van start behandeling. Aangezien sessie 1 maar een klein deel van de sleeve was. Destijds twijfelde ik erg over helemaal of deels te doen. In overleg met kliniek besloten om bij twijfel gewoon de pauze tussen behandeling 1 en 2 nog even te gebruiken om zekerheid voor mezelf te krijgen.

En na tussentijds nog goed contact te hebben gehad met de kliniek besloten om hiervoor te gaan. En bij een grotere tattoo is het wel zo dat je lichaam meer moet afvoeren en je dus wellicht de pauzes wat moet verlengen. En standaard is al 10 weken bij kliniek Veldhoven. Dus je zit op ong 5 behandelingen per jaar.

Voor mezelf hoop ik zo rond de 10-12 behandelingen maximaal nodig te hebben. Maar je weet niet goe de inkt allemaal gaat reageren. En ik geloof wel in 100% verwijdering, de kliniek zal dat niet zomaar zeggen. En geloof ook niet dat totaal verwijderen te maken heeft met grote of kleine tattoo, dan zouden dr wetenschappelijke artikelen daar ook over spreken. Maar ik ben ook een leek hierin, en dat is iedereen op dit forum. Aangezien nog niemand een tattoo van dergelijke orde heeft laten verwijderen. Ik doe alles in overleg met de kliniek en neem de ervaringen hier zeker mee!

Maar er zit ook een ouder deel in de sleeve die wel 2/3x is overgetrokken toen ik weer nieuwe delen ging zetten. Afwachten hoe dat reageert.

Had jij ook een tattoo die meerdere malen is gezet? Of slechts 1 tattoo sessie en niet meer overgetrokken. Maar nu voor je 3e behandeling met de PicoWY, verwacht dan wel dat je met 8-10 klaar bent?ben je ook 2 jaar verder in totaal...

Graag je foto's en verhaal blijven delen. Zou leuk zijn als we zo een beetje een "band" kunnen opbouwen via dit forum. Verzacht wellicht het leed van elkaar.

En ik wist niet dat je tussen de behandeling door gewoon kan zonnen, als je maar maand ervoor ermee uit de zon blijft. En het gaat echt om zonnen... Gewoom even naar de sipermarkt lopen met de tattoo in de zon kan wel.
Ik ben wielrenner en dan gaat het ook spelen, zit je uren met je armen in dezelfde stand in de zon. Ga iets met een huidskleurige panty doen denk ik.

Kijk nu al uit naar eind 2017! Haha

Succes!!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:41:15 #67
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156800755
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef BRZMR het volgende:
is het derhalve met geavanceerde lasers ook een illusie om te denken dat het helemaal weg gaat?
Dat is mijn mening. Ik denk dat je altijd wel iets kunt zien, als je goed kijkt :)

quote:
De kliniek heeft aangegeven dat ze de tattoo 100% weg krijgen. Het kan lan duren, maar hij gaat met de huidige apparatuur zeker weg.
100% garantie geven betekent dat ze in de toekomst kunnen kijken, maar als je erbij zegt "dat het lang kan duren" dan geloof ik daar ook wel in ;)

quote:
Jij stelt dus dat je denkt dat de inkt niet 100% te verwijderen is? Waarom kan dat met kleinere tattoo's dan wel? Zie genoeg voorbeelden waar je écht niks meer ziet, zoals het voorbeeld
Van de Picosure die je hierboven erop hebt gezet.
Nee, ik heb het niet over inkt, ik denk dat je met een groot oppervlak altíjd wel iets terug ziet.
Hoe kleiner het oppervlak hoe minder zichtbaar iets is, dat is toch logisch?
Gooi een druppel cola op een tafel en je ziet het niet, gooi een blikje leeg en je ziet een vlek :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156800919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat is mijn mening. Ik denk dat je altijd wel iets kunt zien, als je goed kijkt :)

[..]

100% garantie geven betekent dat ze in de toekomst kunnen kijken, maar als je erbij zegt "dat het lang kan duren" dan geloof ik daar ook wel in ;)

[..]

Nee, ik heb het niet over inkt, ik denk dat je met een groot oppervlak altíjd wel iets terug ziet.
Hoe kleiner het oppervlak hoe minder zichtbaar iets is, dat is toch logisch?
Gooi een druppel cola op een tafel en je ziet het niet, gooi een blikje leeg en je ziet een vlek :)
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik doelde alleen op de inkt. Zolang er geen littekens ed in je huid zitten en de inkt verwijderd kan worden zou je in principe niks meer moeten zien.

En of ze in de toekomst kunnen kijken of niet, daar heb ik heen kijk op! Haha!
Maar ze hebben ervaring, en dat hebben meer klinieken, en die geven aan dat de tattoo altijd weg gaat. Veilig en wel.
Ik ga op dat advies en uitspraken af.

Ga dat nog eens vragen voor de zekerheid!!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:56:40 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156801060
Je kúnt toch ook alleen maar op advies en ervaringen afgaan?
Ik bedoel alleen te zeggen dat niemand in de toekomst kan kijken en elke tatoeage en huid anders reageert :)
100% zekerheid kan je nooit krijgen vooraf lijkt me. Zou ik zelf niet geven als ik een behandelaar was.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156801898
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:56 schreef matthijst het volgende:
Je kúnt toch ook alleen maar op advies en ervaringen afgaan?
Ik bedoel alleen te zeggen dat niemand in de toekomst kan kijken en elke tatoeage en huid anders reageert :)
100% zekerheid kan je nooit krijgen vooraf lijkt me. Zou ik zelf niet geven als ik een behandelaar was.

Dat is waar. Maar als zij de ervaring hebben dat ze tot op heden alle tattoo's uiteindelijk hebben kunnen verwijderen (van degene die ze zijn gaan behandelen) geeft dat ook wel wat meer onderbouwing voor mezelf.

Maar het is idd altijd afwachten.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:54:23 #71
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156806796
Naja, die van WRH kregen ze niet weg hoor ;)

Dat soort claims (in het algemeen, van wie dan ook) zou ik voorzichtig mee zijn bedoel ik maar te zeggen, want de door jou aangehaalde Picoway is nog geen jaar in gebruik. Dus met 10 weken ertussen zijn de eerste mensen nu 4-5x behandeld. Zijn die dan al tatoeagevrij?

Je (niet jij, maar iedereen) "weet" het dus niet, dat is het punt. Daarom is dit topic wel mooi; ladingen foto's en ervaringen van door de jaren heen.

Hopelijk is er in de loop van de komende twee jaar te zien hoe een sleeve verdwijnt, dat zou mooi zijn! Wil alleen op basis van wat hier de afgelopen 10 topics aan ervaringen voorbijkwam aangeven dat "eerst zien, dan geloven" niet verkeerd is als het op tatoeages verwijderen aankomt.

[ Bericht 14% gewijzigd door matthijst op 13-10-2015 18:17:02 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156820048
Mensen, ik snap niet hoe jullie het handelen, die laserbehandelingen van tatoeages groter dan 1 cm. Ik heb normaal een hoge pijngrens maar ik ga echt stuk tijdens dat laseren :O! Als ik die sleeves en ingekleurde tattoos van jullie zie, respect voor jullie doorzettingsvermogen!

Ik ben vandaag voor de tweede keer behandeld. Even ter opfrissing: ik ga in Rotterdam en wordt gelaserd met de picosure. In augustus ben ik de eerste keer geweest. Omdat ik nogal een gevoelige huid heb (veel eczeem) hebben ze toen besloten de laser niet te hoog te zetten.

Helaas bleek nu dat de tatoeage niet zichtbaar vervaagd is. De behandelaar was zelf teleurgesteld in het resultaat. Vandaag dus met een hogere intensiteit gelaserd. Ik ben benieuwd. Ook zei ze dat er waarschijnlijk ijzerstof in de inkt zat, omdat je anders wel meer resultaat zou zien na 1x laseren... Het betekent dat het waarschijnlijk meer behandelingen gaat kosten dan de eerst ingeschatte 7. Nou ja. We gaan het zien. Hij is ook 2x gezet dus wellicht ligt het daar ook aan.

Ik heb op zich geen haast, ben vooral benieuwd naar het proces. Daarnaast heb ik afgelopen jaar een allergietest laten doen en daar kwam uit dat ik allergisch ben voor kobalt, wat ook kan voorkomen in zwarte tatoeage inkt.... Ik hoop dus stiekem ook, dat met het verdwijnen van de tattoo, mijn huidproblemen verminderen!

De tatoeage zit nu nog onder een gaasje maar ik zal over een paar dagen foto's posten om het resultaat te laten zien. Ben benieuwd hoe het er nu bij Bla_Bla_Bla uitziet, ik was er wel van onder de indruk hoeveel resultaat het na 1x bij jou leek te hebben!

En Eefje1984, hoe is het afgelopen met jouw blaren?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:51:59 #73
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156821115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:20 schreef riodejaneiro het volgende:
Het betekent dat het waarschijnlijk meer behandelingen gaat kosten dan de eerst ingeschatte 7. Nou ja. We gaan het zien. Hij is ook 2x gezet dus wellicht ligt het daar ook aan.
Mooi toepasselijk praktijkvoorbeeld ;)
Vooraf kan je een indicatie krijgen, maar een behandelaar weet niet wat er in je huid zit. Dat dubbel zetten zal vast ook niet helpen :(

quote:
En Eefje1984, hoe is het afgelopen met jouw blaren?
Ook benieuwd naar, die postte dat ze een week na behandeling opeens blaren had toch? Zou foto's posten, img-tag nog uitgelegd, maar...

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 14-10-2015 00:07:31 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156824508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:20 schreef riodejaneiro het volgende:
Mensen, ik snap niet hoe jullie het handelen, die laserbehandelingen van tatoeages groter dan 1 cm. Ik heb normaal een hoge pijngrens maar ik ga echt stuk tijdens dat laseren :O! Als ik die sleeves en ingekleurde tattoos van jullie zie, respect voor jullie doorzettingsvermogen!

Ik ben vandaag voor de tweede keer behandeld. Even ter opfrissing: ik ga in Rotterdam en wordt gelaserd met de picosure. In augustus ben ik de eerste keer geweest. Omdat ik nogal een gevoelige huid heb (veel eczeem) hebben ze toen besloten de laser niet te hoog te zetten.

Helaas bleek nu dat de tatoeage niet zichtbaar vervaagd is. De behandelaar was zelf teleurgesteld in het resultaat. Vandaag dus met een hogere intensiteit gelaserd. Ik ben benieuwd. Ook zei ze dat er waarschijnlijk ijzerstof in de inkt zat, omdat je anders wel meer resultaat zou zien na 1x laseren... Het betekent dat het waarschijnlijk meer behandelingen gaat kosten dan de eerst ingeschatte 7. Nou ja. We gaan het zien. Hij is ook 2x gezet dus wellicht ligt het daar ook aan.

Ik heb op zich geen haast, ben vooral benieuwd naar het proces. Daarnaast heb ik afgelopen jaar een allergietest laten doen en daar kwam uit dat ik allergisch ben voor kobalt, wat ook kan voorkomen in zwarte tatoeage inkt.... Ik hoop dus stiekem ook, dat met het verdwijnen van de tattoo, mijn huidproblemen verminderen!

De tatoeage zit nu nog onder een gaasje maar ik zal over een paar dagen foto's posten om het resultaat te laten zien. Ben benieuwd hoe het er nu bij Bla_Bla_Bla uitziet, ik was er wel van onder de indruk hoeveel resultaat het na 1x bij jou leek te hebben!

En Eefje1984, hoe is het afgelopen met jouw blaren?
ja als je ene gevoelige huid hebt is dat natuurlijk direct al een ander verhaal, hoge pijngrens of niet.
Heb je het al eens met die verdovende zalf geprobeerd?

Zou wel fijn zijn als het verdwijnen van je tattoo ook zorgt voor een rustigere huid, ik duim voor je!

ja ik ben al een week een foto van mijn tattoo aan t maken, vergeet het steeds..zal vanavond weer op mijn lijstje zetten ;)
pi_156836440
Zal moeten wachten tot het weekend want s'avonds is geen goed licht voor een vergelijking met een overdag foto
pi_156837445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zal moeten wachten tot het weekend want s'avonds is geen goed licht voor een vergelijking met een overdag foto
We kunnen wel wachten hoor!! Dat is toch ook het codewoord bij het verwijderen van een tattoo!
pi_156837894
:)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:51:10 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156838769
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:00 schreef BRZMR het volgende:

[..]

We kunnen wel wachten hoor!! Dat is toch ook het codewoord bij het verwijderen van een tattoo!
Ik ben wel benieuwd wat jij vindt van de opmerking dat wrh niet van d'r tatoeage af kwam.
En naar je reactie op de conclusie dat iemand pas maximaal 4-5 behandelingen gehad kan hebben met 10 weken ertussen (omdat het apparaat nog geen jaar in gebruik is).

Vind jij het niet "raar" (of niet slim om te doen, zeg maar), dat wie dan ook 100% verwijdering durft te garanderen, juist omdát het nogal lastig inschatten is allemaal?
Wel nieuwsgierig hoe jij dat ziet, gezien je vooronderzoek :)

[ Bericht 6% gewijzigd door matthijst op 14-10-2015 21:19:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156842016
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:51 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij vindt van de opmerking dat wrh niet van d'r tatoeage af kwam.
En naar je reactie op de conclusie dat iemand pas maximaal 4-5 behandelingen gehad kan hebben met 10 weken ertussen (omdat het apparaat nog geen jaar in gebruik is).

Vind jij het niet "raar" (of niet slim om te doen, zeg maar), dat wie dan ook 100% verwijdering durft te garanderen, juist omdát het nogal lastig inschatten is allemaal?
Wel nieuwsgierig hoe jij dat ziet, gezien je vooronderzoek :)
Ik kan de foto's en specifieke opmerking van wrh even niet terug vinden. Ook bij welke kliniek en met welke laser wrh onder behandeling was niet. Kan jij mij hier even op wijzen?

Anders kan ik er ook geen uitspraak over doen.

Het klopt dat de eerste pas 4, hooguit 5, behandelingen gehad zullen hebben. Maar de specifieke kliniek waar ik zit garanderen écht volledige verwijdering, zonder pigmentverstoringen e.d. Ze beschikken over meerdere lasers en hebben tot op heden altijd de tattoo's weg gekregen. Het staat even los of dit 1 of 4 jaar duurt en de hoeveelheid behandelingen. Daar doen ze geen uitspraken over, wellicht na een aantal behandelingen.

Ik heb het wel nogmaals ter bevestiging aan ze gevraagd gister. Nogmaals bovenstaande door hen duidelijk gemaakt.

Maar we gaan het allemaal mee maken. Laten we in ieder geval blij zijn met de Picoseconde lasers, die lijken beter resultaat te boeken en sneller.

Ik ga er verder gewoon lekker open in. Zonder verwachtingen hoe lang het gaat duren, heb enkel een wens wanneer ik er ong mee klaar wil zijn.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 15-10-2015 09:37:53 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:42:31 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156842249
je mist een quote tag ;) ]

Wrh heeft een aantal jaar bij "jouw" kliniek gezeten en zag geen resultaat meer, vandaar de vraag over hun claims (maar meer in het algemeen ook: claims over medische handelingen moet je volgens mij altijd voorzichtig mee zijn. Zo gingen borstvergrotingen altijd goed, totdat de moeder van Kanye West op tafel lag) :+

[ Bericht 35% gewijzigd door matthijst op 14-10-2015 22:57:42 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156845507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:42 schreef matthijst het volgende:
je mist een quote tag ;) ]

Wrh heeft een aantal jaar bij "jouw" kliniek gezeten en zag geen resultaat meer, vandaar de vraag over hun claims (maar meer in het algemeen ook: claims over medische handelingen moet je volgens mij altijd voorzichtig mee zijn. Zo gingen borstvergrotingen altijd goed, totdat de moeder van Kanye West op tafel lag) :+
Oh excuses coor de quote.

Ik zou wel graag foto's willen zien van WRH, en of hij altijd bij kliniek Veldhoven heeft gezeten. Behandeld met oude lasers, daar was doorzetten nog een belangrijker onderdeel. Als ik nu bijvoorbeeld al ong 12 behandelingen nodig zou hebben, dan was dat met de oude lasers vele malen meer.

Heb je nog een pagina nr en welk nummer topic van dit soort ik het terug kan vinden? Zou ik het eens voor kunnen leggen.
De laatste woorden die ik van WRH heb gelezen waren niet negatief over verwijdering namelijk...
En hij heeft zelf besloten te stoppen, wellicht heeft de kliniek geadviseerd om lang te wachten en dan nog eens terug te komen. Maar dat is enkel gissen, dat weet ik niet.

Ze hebben tegen mij gezegd dag ik wellicht na een aantal sessies wat langer rust moet nemen om mijn lichaam even goed zn werk te laten doen, het afvoeren van de inktdeeltjes.

Ieder verhaal is weer anders op dit forum, we kunnen ons voordeel hiermee doen. Maar ook het verhaal van de mensen die er nu net mee zijn begonnen zal weer anders zijn, mede omdat dit de eerste zijn die vanaf sessie 1 behandeld worden met de pico lasers.
pi_156845533
Ik ben gister voor mijn 2e behandeling bij het lasercentrum geweest. De vorige keer was de behandeling ontzettend pijnlijk, maar had nu emla creme erop gesmeerd. Wat een verschil. Ik voelde nagenoeg niets van de behandeling.
De vorige keer had ik naderhand veel blaren. Ik kreeg nu de tip om langer te koelen. Dus dat heb ik gisteravond ook lang gedaan. Toen ik daar gisteravond uiteindelijk mee stopte, werd de plek ontzettend pijnlijk. Ik zag ook dat ie wat gebloed had. Toen ik net wakker werd, viel de pijn gelukkig mee, dus ik hoopte ook weinig blaren te zien, maar helaas......Hij zit onder de blaren, waarvan in mijn ogen 2 behoorlijk grote....

Maar ja t hoort erbij.
Daardoor zie ik nu ook nog niet echt resultaat, dus moet nog even een paar dagen geduld hebben....
pi_156845552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:51 schreef lelijketattoo het volgende:
Ik ben gister voor mijn 2e behandeling bij het lasercentrum geweest. De vorige keer was de behandeling ontzettend pijnlijk, maar had nu emla creme erop gesmeerd. Wat een verschil. Ik voelde nagenoeg niets van de behandeling.
De vorige keer had ik naderhand veel blaren. Ik kreeg nu de tip om langer te koelen. Dus dat heb ik gisteravond ook lang gedaan. Toen ik daar gisteravond uiteindelijk mee stopte, werd de plek ontzettend pijnlijk. Ik zag ook dat ie wat gebloed had. Toen ik net wakker werd, viel de pijn gelukkig mee, dus ik hoopte ook weinig blaren te zien, maar helaas......Hij zit onder de blaren, waarvan in mijn ogen 2 behoorlijk grote....

Maar ja t hoort erbij.
Daardoor zie ik nu ook nog niet echt resultaat, dus moet nog even een paar dagen geduld hebben....
Het bloeden is geen goed teken hoor... Dan heeft de laser iets te hoog gestaan.
Blaren zullen erbij horen, daar hoor ik veel mensen over. Zelf slechts 1 mini blaartje gehad, echt mini. Maar wellicht bij behandeling 2 meer.

Benieuwd naar de foto's. Ga je deze uploaden zodra de huid iets rustiger is?

Sterkte!!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:59:42 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156845974
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:46 schreef BRZMR het volgende:
Oh excuses coor de quote.
Je kan een post editen?
Kwestie van een ] toevoegen achter het woordje quote ;)

quote:
Ik zou wel graag foto's willen zien van WRH, en of hij altijd bij kliniek Veldhoven heeft gezeten. Behandeld met oude lasers, daar was doorzetten nog een belangrijker onderdeel. Als ik nu bijvoorbeeld al ong 12 behandelingen nodig zou hebben, dan was dat met de oude lasers vele malen meer.
Ze heeft heel vaak foto's gepost in deze reeks, heeft heel lang bij Aesthetics gezeten?
En dit is wel een heel vreemde redenatie? Hoe "weet" jij dat je nu 12 behandelingen nodig zult hebben als er nog niemand meer dan 5x is behandeld, omdat de nieuwe lasers er nog niet zo lang zijn? Dat bedoel ik met "twijfelachtig om garanties te geven": het is allemaal gissen.
Zelf moet je toch ook gissen? "ik hoop 7-10 behandelingen nodig te hebben", "ik hoop tussen de 10 en 12 klaar te zijn"... Dat doet een kliniek ook :)

WRH zei: "ik heb toch maar besloten om het eens te proberen met de picosure laser.
Eigenlijk omdat ik al tijden lang geen enkele verandering meer zie bij de behandelingen van aesthetics en ik zit inmiddels al op bijna 20 behandelingen."


En: "Inmiddels was bij Aesthetics een nieuwe, vrij jonge, dame gestart die eigenlijk elke keer dat ik aangaf dat er weer niets gebeurt was alleen maar wat schaapachtig kon lachen en zeggen dat ze ook niet wist waar dat aan lag. 'ja, dat gebeurt soms'"

--> huh? Maar ze verwijderen toch 100%? :?

quote:
De laatste woorden die ik van WRH heb gelezen waren niet negatief over verwijdering namelijk...
Omdat ze nu met Picosure verder is gegaan?

quote:
Ieder verhaal is weer anders op dit forum, we kunnen ons voordeel hiermee doen. Maar ook het verhaal van de mensen die er nu net mee zijn begonnen zal weer anders zijn, mede omdat dit de eerste zijn die vanaf sessie 1 behandeld worden met de pico lasers.
Natuurlijk, maar het lijkt erop dat je wel erg graag predikt en strooit met claims over 100% verwijdering, maar dat dat nog niet op echte ervaringen gebaseerd is, omdat de Picoway nog niet langer dan een jaar gebruikt wordt. Dus de ervaringen zijn zeker waardevol, het promoverhaal eromheen wat minder, totdat de praktijk zich bewezen heeft?
Een beetje kritisch blijven kijken, ook naar je eigen behandelaar, kan geen kwaad lijkt me?

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 15-10-2015 09:39:21 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156847571
Ik heb de foto's helaas niet terug kunnen vinden. Had ze wel even willen zien.

Ik hoop 10-12 behandelingen nodig te hebben, althans dan klaar te zijn. De kliniek heeft geen richtlijn aangegeven van de hoeveelheid, dit kunnen ze na enkele behandelingen aangeven.

Om even in te haken op je beklag op het andere forum; ik heb geen "lijntje" met de kliniek buiyen behandeltijden. Er bestaat tegenwoordig e-mail verkeer waar je vragen kunt stellen!

WRH is eerst begonnen bij een andere kliniek, dit heb ik wel kunnen terug halen. De 20 behandelinhen dus niet bij kliniek Veldhoven. En ook wrh kan niet erg veel behandelingen met de PicoWay hebben gehad, gezien de nieuwheid waarover je zelf spreekt.

En het is makkelijk om te zeggen dat de PicoSure hem wel heeft weg gekregen, aangezien er al heel veel voorwerk is gedaan...
Wil graag resultaten zien van mensen die direct zijn behandeld met de Picolasers. Dat gaat volgen.

Voor mij zijn het ook veel aannames. Maar ook jij moet het hebben van een tattoo bij je vrouw. Jouw huid zal wellicht weer anders reageren. Maar iedere tattoo kan weg. En deze uitspraak doet de kliniek ook op basis van mijn tattoo. Die hebben ze gezien, gevoelt en beoordeeld.

En ik ben ook kritisch op "mijn" kliniek. Echter heb ik, zoals je zelf ook steeds zegt, pas 1 behandeling gehad.

Je zei te vertrekken van dit forum, je komt toch terug en begint direct weer in de aanval te gaan. Alles wat de PicoSure aan gaat moet je verdedigen en ik moet van jou wel kritisch zijn op mijn kliniek en de picoway. Jammer.

Ik ben juist wat objectiever aan het schrijven, door steeds Picolaser te noemen. Ik wil de Picosure niet naat beneden praten of een kliniek. Maar jij komt steeds weer terug op ervaringen van mensen, met verschillende huidtypen en die behandeld zijn door verschillende klinieken en en verschillende lasers (door dezelfde personen).

Laten we ons concentreren op de ervaringen en kap eens met aanvallen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:03:17 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156853467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:44 schreef BRZMR het volgende:
[quote]WRH is eerst begonnen bij een andere kliniek, dit heb ik wel kunnen terug halen. De 20 behandelinhen dus niet bij kliniek Veldhoven.
Klopt, die is na drie behandelingen bij Veldhoven terecht gekomen. Daar tot 20 doorgegaan en overgestapt. Met elke pico was dat uiteindelijk waarschijnlijk wel goed gekomen inderdaad :)
Was dan ook vooral bedoeld als reactie op "ze krijgen elke tatoeage weg".

quote:
En het is makkelijk om te zeggen dat de PicoSure hem wel heeft weg gekregen, aangezien er al heel veel voorwerk is gedaan... Wil graag resultaten zien van mensen die direct zijn behandeld met de Picolasers. Dat gaat volgen.
Exact mijn punt: er zijn nog geen mensen die volledig met Picolasers zijn behandeld, dus waarom die 100% verwijderingsclaims kritiekloos geloven? Terwijl bv. WRH er door de claimers niet vanaf gekomen is. Maar idd: misschien heeft die wel te vroeg opgegeven :)

quote:
Je zei te vertrekken van dit forum, je komt toch terug en begint direct weer in de aanval te gaan. Alles wat de PicoSure aan gaat moet je verdedigen en ik moet van jou wel kritisch zijn op mijn kliniek en de picoway. Jammer.
Ik vertrek niet van dit forum, had het over het topic. Dat is een verschil :)
Ik heb me bedacht, dat mag hopelijk?

Je zei zelf:
quote:
Laten we gewoon ervaringen blijven delen met elkaar. Zonde als Matthijst op dit moment afhaakt.
O+

Het gaat mij niet zozeer om het verdedigen van Picosure, maar wel om een realistisch beeld te scheppen: jouw reacties komen op mij soms over alsof er maar 1 goede oplossing is voor tatoeageverwijdering (in ieder geval wat 'goedgelovig' wvb beloftes die gemaakt worden). Mijn punt is: laten we het eerst eens aankijken, en daar is jouw ervaring super waardevol voor. De aannames en beloftes die klinieken kunnen maken zijn 'mooi', maar de praktijkervaringen zijn toch wat ons hier brengt?

Een conclusie als; "er is nog niemand die alleen maar met picolasers is behandeld, dat gaat nu gebeuren". Dat is ook heel mooi en waardevol. Maar zoals je zelf al aangeeft is jouw ervaring ook pas 1 behandeling. Ik heb er ondertussen "wat" meer van dichtbij meegemaakt. De reeks bestaat al een tijdje, vandaar de sceptische reactie als iemand zegt dat "ze altijd alles verwijderd hebben gekregen", omdat niet iedereen hier, over welke manier of kliniek dan ook, in het verleden positief is geweest over het verloop van de verwijdering (blaren, duurt langer, pigmentverlies etc) :)
Dus wat ik steeds bedoel is: beloftes zijn mooi, maar ervaringen zijn beter.

quote:
Laten we ons concentreren op de ervaringen en kap eens met aanvallen.
Kritische vragen stellen is niet meteen aanvallen? Zie het als kanttekeningen, gebaseerd op wat hier in het verleden allemaal is gepost. Jouw reacties op mij, als ik een ervaring van bv. wrh aan je voorleg kan je toch ook zien als: "hmm, bedankt, dat had ik nog niet gezien, ga ik induiken, wel apart inderdaad"....
quote:
Open en transparant is goed voor de volgende posters!
Mensen laten op basis van hier geposte claims iemand met een laser op hun lichaam schieten, dan kan het geen kwaad om een beetje door te vragen lijkt me?

[ Bericht 5% gewijzigd door matthijst op 15-10-2015 17:07:27 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156869274
Én WRH zal slechts een enkele behandeling met de Picoway hebben gehad, verwacht ik. Ook hierdoor lijkt het aantal van 20 hoog, maar valt dat nog mee bij oude lasers. En als je ook nog eens een tattoo hebt die diep, dik en slechts is gezet helpt dat ook niet mee.

Verder goed verhaal, volg je!

Op naar de volgende vehandeling, zijn we wederom een ervaring rijker.

Mijn volgende behandeling zie ik overigens als behandeling 1, aangezien ik nu voor de hele sleeve ga. Dus teller gaat voor mij lopen vanaf 29-10.

Tot dan! Kan ik weer updaten
pi_156879362
[..]

Het bloeden is geen goed teken hoor... Dan heeft de laser iets te hoog gestaan.
Blaren zullen erbij horen, daar hoor ik veel mensen over. Zelf slechts 1 mini blaartje gehad, echt mini. Maar wellicht bij behandeling 2 meer.

Benieuwd naar de foto's. Ga je deze uploaden zodra de huid iets rustiger is?

Sterkte!!
[/quote]

Het waren slechts een aantal bloedpuntjes....ik heb even gemaild met het lasercentrum omdat de blaren toch wel erg groot zijn. Ze gaan ook steeds stuk, maar even later zitten ze er weer. Maar dit is dus inderdaad normaal. Het beetje bloed was ook niet erg. Ik kreeg het advies de tattoo af te dekken met een gaasje totdat de blaren zijn ingedroogd. Zodra ik kan zal ik een foto proberen te uploaden
pi_156915568
zoals beloofd, foto van voor behandeling en foto van 3 wkn na de eerste behandeling...je ziet dat het nog niet helemaal geheeld is. zitten nog n soort van velletjes over de laserpuntjes heen.


pi_156916227
Je ziet in ieder geval resultaat! Benieuwd naar het vervolg van je traject. Blijf lekker posten!
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 12:45:35 #91
382129 crew  Donna
pi_156917948
Ziet er goed uit!
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:09:18 #92
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156919597
Ziet er wel wat "vager" uit :)

Smeer je er ook van die zalf op, de eerste dagen na behandeling?
Dit spul helpt wel goed:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156923441
Nee, smeer er niks op, was niet nodig volgens de laser dame
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 16:23:11 #94
382129 crew  Donna
pi_156923467
Alhydran kreeg ik uitslag van :'(.

Ik smeer met calendulan of bepathen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:41:32 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_156924879
Ik zou er in ieder geval "iets" opsmeren :)
Huid is behoorlijk droog na een behandeling.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_156925370
Ja misschien bephanten indd, kan vast geen kwaad
pi_157184531
Vanmorgen eerste behandeling gehad van de hele sleeve. In totaal 45 minuten bezig geweest, was even doorbijten.

Hoop binnenkort de eerste foto's te kunnen delen van het resultaat.

In de sleeve zitten een viertal oudere tattoo's, waaronder een hartje welke meerdere malen is "overgetrokken" bij het zetten van een nieuwe tattoo. Er zit een deel op m'n bovenarm.
Het zal een aardige tijd gaan duren voordat ik er helemaal vanaf ben. Het codewoord zal dan ook voornamelijk geduld zijn. Hiernaast twee tattoo's op m'n borst ook laten laseren, ga nu voor helemaal tattoo vrij.

Geen idee of ik dan in de toekomst nog iets kleins terug neem. Wellicht de naam van m'n dochter en m'n geboortedatum. Maar dan echt in schrijfstijl en klein formaat. Maar dit zie ik tzt wel, over een aantal jaar dus.

Ps: ik heb begin september de eerste laserbehandeling gehad met de Picoway om volgend jaar te gaan coveren. Na lang wikken en wegen toch besloten om de hele sleeve op mijn onderarm, en klein deel bovenarm, te verwijderen. Zie eerdere foto's. Derhalve beschouw ik vandaag als eerste behandeling in de lange weg die ik nog zal moeten begaan.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 16:36:27 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157184697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:26 schreef BRZMR het volgende:
Hiernaast twee tattoo's op m'n borst ook laten laseren, ga nu voor helemaal tattoo vrij.
Da's een behoorlijke onderneming :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157184948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:36 schreef matthijst het volgende:

[..]

Da's een behoorlijke onderneming :D
Zeker! Gewoon rustig de tijd voor nemen. Heb er alle vertrouwen in.

Doe het zonder verdoving. Even pittig, maar te doen.
pi_157300408
Hier waren de blaren weer snel weg. Vandaag de tweede behandeling gehad. Heb goed gekoeld, hopelijk geen blaren deze keer.
pi_157307838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:02 schreef Eefje1984 het volgende:
Hier waren de blaren weer snel weg. Vandaag de tweede behandeling gehad. Heb goed gekoeld, hopelijk geen blaren deze keer.
Goed om te lezen.
Even ter verfrissing; waar ben je ook alweer onder behandeling, met wat voor laser en hoe zijn de resultaten tot nu toe? Heb je eigenlijk een grote tattoo?
Excuses voor de vragen, maar kon het zo snel even niet terug vinden.

Ps. Ik ga van het weekend proberen foto's te plaatsen. Arm begint nu weer rustig te worden, morgen alweer 1 week geleden na de eerste echte behandeling.
pi_157308816
ben benieuwd naar je foto's :)
heb je blaren gehad? en was het pijnlijker als de eerste keer (je moest natuurlijk een veel groter stuk, maar dat buiten beschouwing gelaten)

ik mag zaterdag weer :)
pi_157319844
Ik ben juist wel benieuwd naar de foto's direct na de behandeling. Zeker omdat zo'n groot oppervlak wordt behandeld.

*weer terug in lurkstand*
  woensdag 4 november 2015 @ 19:50:01 #104
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157320601
Foto's van meteen erna ben ik ook wel benieuwd naar :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157323315
Ik ben in behandeling in Heerlen bij http://www.tattoo-verwijderen.com. De tatoeage is niet heel groot. Een blauwe vlinder op m'n enkel van 5cmx5cm ongeveer. Vandaag helaas weer een grote blaar, terwijl ik toch goed heb gekoeld.
pi_157329692
had je de eerste x ook blaren eefje?
pi_157341998
quote:
5s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:18 schreef Serinde het volgende:
Ik ben juist wel benieuwd naar de foto's direct na de behandeling. Zeker omdat zo'n groot oppervlak wordt behandeld.

*weer terug in lurkstand*
Dan zal ik de volgende keer een foto van direct na de behandeling plaatsen. 8 januari gaan we weer!
pi_157342062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ben benieuwd naar je foto's :)
heb je blaren gehad? en was het pijnlijker als de eerste keer (je moest natuurlijk een veel groter stuk, maar dat buiten beschouwing gelaten)

ik mag zaterdag weer :)
Geen blaren gehad! En pijnlijker... Het duurde iets langer. Maar als ze eenmaal een tijdje bezig zijn voelt het alsof het "verdoofd" is. Net zoals als je lang in de kou zit dan voel je het niet meer. Haha....

Maar het nieuwe deel deed wel meer pijn dan het stukje wat al eens gelaserd was!

Succes zaterdag!! Horen graag weer je verhaal
pi_157345046
De eerste keer had ik ook blaren. Ben ik de enige die dat heeft?
  donderdag 5 november 2015 @ 20:54:00 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157345318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:47 schreef Eefje1984 het volgende:
De eerste keer had ik ook blaren. Ben ik de enige die dat heeft?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:20 schreef Eefje1984 het volgende:
Nu nog kleine blaasjes, waren 2 dikke blaren. Er blijft vocht uitkomen. Ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen
Foto nu wel gelukt?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157353241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:47 schreef Eefje1984 het volgende:
De eerste keer had ik ook blaren. Ben ik de enige die dat heeft?
Ik heb alleen 1 hele kleine blaar gehad, die zag ik pas toen ik een foto van heel dichtbij maakte :')
pi_157353249
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 19:19 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Geen blaren gehad! En pijnlijker... Het duurde iets langer. Maar als ze eenmaal een tijdje bezig zijn voelt het alsof het "verdoofd" is. Net zoals als je lang in de kou zit dan voel je het niet meer. Haha....

Maar het nieuwe deel deed wel meer pijn dan het stukje wat al eens gelaserd was!

Succes zaterdag!! Horen graag weer je verhaal
Owja dat gevoel ken ik wel. Gek dat de nieuwe stukken pijnlijker waren, had andersom verwacht
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 07:58:13 #113
382129 crew  Donna
pi_157353250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 20:47 schreef Eefje1984 het volgende:
De eerste keer had ik ook blaren. Ben ik de enige die dat heeft?
Heb ik ook gehad. Zijn het blaasjes of echt dikke (bloed)blaren?
pi_157354415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 07:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Owja dat gevoel ken ik wel. Gek dat de nieuwe stukken pijnlijker waren, had andersom verwacht
Op zich is het logisch, want in de delen waar al eens 'geschoten' is liggen nog deeltjes van een vorige behandeling. In het nieuwe gedeelte is alles nog 'heel'. Zoiets denk ik?
pi_157354510
Nee het zijn gelukkig geen bloedblaren.
pi_157354633
Hierbij de foto's van mijn eerste behandeling (slechts een klein deel is eerder behandeld, dit zal ik duidelijk aangeven). Behandeling heeft plaatsgevonden op 29 oktober jl bij kliniek Veldhoven met de PicoWay. In totaal duurde de behandeling ongeveer 45 minuten en heb het zonder verdoving gedaan. Op 8 januari (10 weken verder) staat de volgende behandeling ingepland.

Geen last van blaren. Vorige keer een mini blaar gehad. Het is op bepaalde plekken nog wat rood op de foto's. Je voelt wel dat er iets in je lichaam gebeurt, m'n hele arm kriebelt alsof het aan het 'genezen' is. Hebben meer hier last van gehad?

Foto's zijn beide van ongeveer 8 dagen na de behandeling.

Foto 1: Dit onderdeel is voor de tweede keer behandeld.


Foto 2:Vergelijking met behandeling 1 van dit stukje


Foto 3: Vergelijking origineel en na 2 PicoWay behandelingen


Foto 4: Rest van de half sleeve wordt ook gedaan (eerste keer)


Foto 5: Bovenste deel van half sleeve (zie voor vergelijking met origineel ook foto 3)


Foto 6: Binnenkant arm (sleeve). Eerste keer


Foto 7: Vergelijking binnenkant arm origineel en na 1 behandeling


Foto 8: Tattoo binnenkant bovenarm. Enkel prikkeldraad is tweemaal gedaan, de letters 1 keer


Foto 9: Vergelijking prikkeldraad origineel en na 2 behandelingen met PicoWay


Foto 10: Deel sleeve onderkant arm. Eenmaal behandeld.


Foto 11: Zelfde onderdeel als foto 10, nu met zicht op vogel


Hoop dat jullie hier je voordeel mee kunnen doen!!
Het gaat nog een lang traject worden, maar de eerste resultaten zijn in ieder geval zichtbaar. Hoop na een behandeling of 3/4 ook écht in de dikke lijnen wat te gaan zien. Nu zie je wel her en der een klein breukje ontstaan.
De inkt wordt ook in lagen verwijderd, waar de onderste laag als eerste verdwijnt. Écht resultaat zal dus nog even duren.

Maar ik blijf positief. Laten we elkaar positief houden, is het proces ook iets gemakkelijker. Mooie tattoo's zullen hier niet voorbij komen, die mensen willen hem niet verwijderen ;-)

[ Bericht 5% gewijzigd door BRZMR op 06-11-2015 10:36:57 ]
pi_157354646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:57 schreef Eefje1984 het volgende:
Nee het zijn gelukkig geen bloedblaren.
Ik had na behandeling 1 ook een mini blaartje. Maar stelde écht niks voor.
Zie mijn nieuwe post, daar is geen blaar te zien. Maar maak je geen zorgen!
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 10:11:52 #118
382129 crew  Donna
pi_157354661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:57 schreef Eefje1984 het volgende:
Nee het zijn gelukkig geen bloedblaren.
Oh dan zou ik me niet druk maken. Ik heb wel blaasjes en wel ook wat grotere blaren gehad. En het ziet er allemaal prima uit.
pi_157376380
Mensen die een tattoo nemen terwijl ze er geen persoon voor zijn :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157379076
dat is inderdaad flink wat laserwerk zeg :)
Zie links en rechts wel verschil, maar is een beetje lastig te zien omdat foto's net uit een andere hoekt gemaakt zijn soms.
Ben je zelf tevreden?

Ik ga zometeen weer, heb er zin in!
pi_157386109
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 07:46 schreef Aiciu het volgende:
Mensen die een tattoo nemen terwijl ze er geen persoon voor zijn :')
En dit is toegevoegde waarde voor dit forum, omdat....?
pi_157386134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
dat is inderdaad flink wat laserwerk zeg :)
Zie links en rechts wel verschil, maar is een beetje lastig te zien omdat foto's net uit een andere hoekt gemaakt zijn soms.
Ben je zelf tevreden?

Ik ga zometeen weer, heb er zin in!
Ja, je ziet wel verschil. Foto's uit exacte dezelfde hoek is lastig, moet ik zoveel vergelijken haha!

Ben er wel tevreden over, maar ben benieuwd hoe lang ik erover ga doen. Maar de tattoo wordt dus in 'lagen' vanuit onderaf verwijderd. Dus je kan er ook nog niks over zeggen. Misschien gaat ineens heel snel!

En? Hoe ging het?
  zaterdag 7 november 2015 @ 20:35:19 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157388233
Aan het eind gaat het idd wel een stuk sneller, dus da's alvast hoopvol ;)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157396472
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:10 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Ja, je ziet wel verschil. Foto's uit exacte dezelfde hoek is lastig, moet ik zoveel vergelijken haha!

Ben er wel tevreden over, maar ben benieuwd hoe lang ik erover ga doen. Maar de tattoo wordt dus in 'lagen' vanuit onderaf verwijderd. Dus je kan er ook nog niks over zeggen. Misschien gaat ineens heel snel!

En? Hoe ging het?
Mijn tweede keer is uitgesteld, ze vond de huid niet genoeg hersteld en wou niet het risico nemen de huid te beschadigen en littekens te veroorzaken. Dus over 3 weken terugkomen. Vindt het wel een fijn gevoel dat ze er zo goed op letten.
pi_157857343
Tattoo vandaag voor de tweede keer gelaserd, ging erg goed. Wel iets pijnlijker als vorige x maar goed te doen. Zodra het wat geheeld is zal ik weer een foto plaatsen.
Eind januari terug voor de derde behandeling
pi_157862799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tattoo vandaag voor de tweede keer gelaserd, ging erg goed. Wel iets pijnlijker als vorige x maar goed te doen. Zodra het wat geheeld is zal ik weer een foto plaatsen.
Eind januari terug voor de derde behandeling
Goed om te horen! Gelukkig zijn de behandelingen weer voorbij voor je het weet :-). Nu was de huid dus wel helemaal rustig? Fijn dat ze dat de vorige keer wel hebben aangegeven.
Ik mag begin januari weer, over 6 weken.

Benieuwd naar je voortgang!
pi_157884528
Ja de huid was nu helemaal oké
Betekent dat er nu dus elke keer 9 weken tussen zullen zitten ipv de geplande 6 weken.

En er wordt ook niet meer gekoeld gelijk na de behandeling, schijnt de werking tegen te gaan oid. Merkte ik wel want het was flink opgezet gisteren. Nu valt het alweer mee.
pi_157894574
Ik ben gister weer voor mijn 3e behandeling geweest. Man wat deed t pijn! Na afloop nog ca 3 uur gekoeld. Hopelijk vallen de blaren dan nu deze keer mee. De pijn de 1e uren na de behandeling was ook niet echt fijn, maar dat is gelukkig nu weg. Ze zijn erg tevreden hoe de tattoo vervaagd. Ik zelf ook trouwens. Zal binnenkort ff kijken of ik wat foto's kan plaatsen
pi_157894778
doet het naarmate je vaker gaat steeds meer pijn? of deed het bij jou de eerste twee x ook zoveel pijn?

ben benieuwd naar je foto's
pi_157905184
De eerste keer (met picoway) deed ontzettend veel pijn. Maar toen had ik geen emla creme erop. Ik kwam in principe alleen voor een intake maar werd gelijk behandeld.
De 2e keer had ik wel emla gesmeerd en voelde nagenoeg niks van de behandeling.
Daar ging ik nu dus ook weer vanuit, maar dat viel vies tegen.....
De pijn naderhand is iedere keer wel hetzelfde. Dat duur een paar uur voordat dat wegtrekt.
Ik heb nu langer gekoeld dan eerder en moet zeggen dat ik nu nagenoeg geen blaren heb, Daar ben ik wel blij mee ;-)
pi_157915908
ah je gebruikt die zalf, maar die helpt dus blijkbaar ook niet altijd.
NJa mijn tattoo is zo klein dat ik het niet de moeite waard vindt die zalf te halen. Maar mijn tweede keer deed meer pijn als de eerste x dus ik vroeg me af of dat opbouwt of dat het meer zo was dat ik de eerste x zo hyper was dat ik daarom minder voelde ;)

Hier ook nog geen blaren trouwens (niet gekoeld)
pi_158162264
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 07:39 schreef lelijketattoo het volgende:
Ik ben gister weer voor mijn 3e behandeling geweest. Man wat deed t pijn! Na afloop nog ca 3 uur gekoeld. Hopelijk vallen de blaren dan nu deze keer mee. De pijn de 1e uren na de behandeling was ook niet echt fijn, maar dat is gelukkig nu weg. Ze zijn erg tevreden hoe de tattoo vervaagd. Ik zelf ook trouwens. Zal binnenkort ff kijken of ik wat foto's kan plaatsen
Heb je al foto's kunnen maken? :-) Ben benieuwd!!
pi_158702867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:23 schreef Eefje1984 het volgende:
Ik ben in behandeling in Heerlen bij http://www.tattoo-verwijderen.com. De tatoeage is niet heel groot. Een blauwe vlinder op m'n enkel van 5cmx5cm ongeveer. Vandaag helaas weer een grote blaar, terwijl ik toch goed heb gekoeld.
Wanneer mag jij weer? :-)

Ik mag volgende week vrijdag, 8 januari! Voor de 2e behandeling. Spannend!!
pi_158942331
Vandaag, vrijdag 8 januari, mijn tweede lasersessie gehad bij Kliniek Veldhoven. Na 3 kwartier was ik weer vertrokken. Behandeling verliep weer goed.
Wederom geen verdovende crème gebruikt. Het is even doorbijten maar het valt mij reuze mee!

Zal tzt weer foto's uploaden. In vergelijking met behandeling 1 en vergelijking met de originele tattoo's. Ook benieuwd naar de andere ervaringen en foto's. We kunnen elkaar, en toekomstige leden, hier verder mee helpen! Ook is Realself.com een aanrader!
pi_159007666
even een topic kick zodat ik deze week eens foto's maak van het resultaat van de tweede behandeling :)
pi_159145113
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
even een topic kick zodat ik deze week eens foto's maak van het resultaat van de tweede behandeling :)
Ben benieuwd! Ik ga straks foto's uploaden van tweede behandeling!
Nu weer 1 van de 10 weken onderweg. Nog 9 te gaan voor behandeling 3 :-)
pi_159145435
Behandeling van half sleeve en stukje op bovenarm. Medio september begonnen met behandeling van een onderdeel in de half sleeve. Echter besloten om voor 100% te laten verwijderen. Eind oktober eerste behandeling gehad voor de volledige verwijdering. In principe was dit nog binnen de 6 maanden na zetten, waardoor dit (wellicht) nog niet het beste resultaat zou gaan geven (voor getekend). Behandeling vanaf begin met PicoWay bij Kliniek Veldhoven.

Vrijdag 8 januari tweede behandeling gehad. In totaal drie kwartier op de stoel gezeten en dit wederom zonder verdovende creme gedaan. Het is even doorbijten, maar prima te doen. Optimale resultaat zie je, volgens behandelaar, niet direct na behandeling maar ga je pa na 10-20 weken zien.

Hieronder wat foto's van de voortgang:

Dit stukje heeft drie behandelingen gehad. Boven na drie behandelingen, onder voor behandeling 1.


Boven na behandeling 2 (1 week) en onder na behandeling 1 (1 week).


Links na behandeling 2 (1 week) en rechts na behandeling 1 (1 week).


Links na behandeling 2 (1 week) en rechts na behandeling 1 (1 week).


Links na behandeling 2 (1 week) en rechts na behandeling 1 (1 week).


Na behandeling 2 (1 week). Eerste resultaten zijn zichtbaar.






Op naar de volgende behandeling in maart!! Behandeling 3.
pi_159196059
derde behandeling alweer, vindt het voor zo'n groot stuk wel knap dat je het trekt zonder verdowing, de laatste x viel bij mijn kleine stukje nl ook stiekem een beetje tegen ;)

ik zie inderdaad ook dat je pas na een aantal weken echt ziet wat het resultaat is geworden van de laatste behandeling.

Geen blaren gehad?

Zei dit weekend nog tegen mijn man, niet vergeten straks even ene foto te maken :')
nja mischien vanavond even, maar is lastig zonder daglicht.
pi_159202186
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
derde behandeling alweer, vindt het voor zo'n groot stuk wel knap dat je het trekt zonder verdowing, de laatste x viel bij mijn kleine stukje nl ook stiekem een beetje tegen ;)

ik zie inderdaad ook dat je pas na een aantal weken echt ziet wat het resultaat is geworden van de laatste behandeling.

Geen blaren gehad?

Zei dit weekend nog tegen mijn man, niet vergeten straks even ene foto te maken :')
nja mischien vanavond even, maar is lastig zonder daglicht.
Het is pas de tweede behandeling! Slechts een fractie van de sleeve heeft 3 behandelingen gehad. Maar in principe zie je na de tweede behandeling pas ongeveer 85% resultaat van de eerste behandeling. De behandelaar gaf aan dat het 10-20 weken duurt voordat je echt resultaat gaat zien van behandeling.
De klinieken zien hierdoor bijvoorbeeld ook de eindresultaten bijna nooit "live", aangezien na de laatste behandeling het een half jaar kan duren voordat het helemaal verdwenen is en de behandelde persoon dan niet meer teruggekeerd.

Dus na de volgende behandeling, behandeling 3, medio maart zie je echt het resultaat van behandeling 2.

Benieuwd naar jouw foto's. Ik vind het tot dusver allemaal meevallen, maar kijk wel uit naar het moment dat ik voor de laatste keer de kliniek uitstap. Maar dat zal voor mij zomaar 2 jaar verder kunnen zijn. Zitten voor mijn idee een aantal zware zwarte plekjes in mijn tattoo, maar dat is afwachten.

Succes!!
pi_159202254
Overigens geen blaren gehad! :-)
pi_159323491
Zo, eindelijk foto's gemaakt 😊
Dit is zo'n 8 weken na de tweede behandeling




ter vergelijking, dit was 2 weken ofzo na de eerste


[ Bericht 30% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 23-01-2016 11:34:55 ]
pi_159326560
Indrukwekkende foto's!! Je ziet echt al een aantal mooie plekken die aan het verdwijnen zijn. En dat met twee behandelingen, mooi!

Je mag bijna wee!! Weer even voor het geheugen; met welk apparaat word je behandeld?
pi_159327199
Een yag laser ☺
En ik ben ook super tevreden
pi_159623301
Zo derde sessie gehad, laser n stuk omhoog gezet en dit x 3 kleine blaartjes. Die zijn nu na 4 dgn weer weg.

Ik kan nu nog niet zien wat het resultaat is. Heb afgesproken om na 5 wkn te mailen om door de tatoeëerder van de nieuwe tattoo te laten beoordelen hoever we staan in het proces :)
Zla dezelfde foto's dan ook weer hier plaatsen.
Gevoeligheid viel trouwens mee, had gedacht dat als ze het apparaat hoger zouden zetten de pijn ook erger zou zijn, maar dat viel gleukkig dus mee
pi_159719603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zo derde sessie gehad, laser n stuk omhoog gezet en dit x 3 kleine blaartjes. Die zijn nu na 4 dgn weer weg.

Ik kan nu nog niet zien wat het resultaat is. Heb afgesproken om na 5 wkn te mailen om door de tatoeëerder van de nieuwe tattoo te laten beoordelen hoever we staan in het proces :)
Zla dezelfde foto's dan ook weer hier plaatsen.
Gevoeligheid viel trouwens mee, had gedacht dat als ze het apparaat hoger zouden zetten de pijn ook erger zou zijn, maar dat viel gleukkig dus mee
Klinkt goed! Hoe lang heeft er tussen gezeten (tussen behandeling 2 en 3)?
Ik moet nog 6 weken wachten. Steeds 10 weken rust. Ik ben voorlopig nog wel een tijd op dit forum. Er is wel resultaat, maar het gaat nog wel even duren. Wist ik van te voren.

En je zoet voor de volgende behandeling pas het échte resultaat van de vorige behandeling. Je lichaam heeft die weken nodig om de inktdeeltjes af te voeren.
Ik zie in de rust weken ook wel echt dat er iets gebeurd, bepaalde plekken worden lichter.

Op naar de volgende behandelingen!!

Maar je gaat dus niet voor helemaal weg?
pi_159720352
hier heeft er steeds 9 weken tussen gezeten
Orginele plan was 6 weken ertussen, maar bleek na de eerste x niet voldoende te zijn, dus nu steeds 9 weken.

ja ik zie ook echt steeds dat de taattoo tussen de behandelingen gaandeweg lichter wordt. Net na de behandeling zie jer niet heeel erg veel van.

Nee ik ga voor een nieuwe tattoo. Altijd al gewild, deze was niet te coveren et wat ik wilde en wou niet het risico van een enorme zwarte vlek ;)
  zondag 7 februari 2016 @ 14:25:10 #147
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_159725906
Het einde is eindelijk in zicht :D

pi_159749930
goed zeg, hoelang ben je bezig geweest?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 00:01:57 #149
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_159770786
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
goed zeg, hoelang ben je bezig geweest?
Eeh 3 jaar volgensmij. Eerste 10 sessies bij een tattooshop gehad, maar vond het niet erg effectief. Toen doorgegaan naar het Lasercentrum in Eindhoven en heb daar nu 5 sessies gehad, en eindelijk er bijna vanaf :D Ergens in deel 9 staan dacht ik nog oude fotos van me
  dinsdag 9 februari 2016 @ 07:15:52 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159772815
Zo, da's mooi gegaan Bla_Bla_bla :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159772934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:01 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Eeh 3 jaar volgensmij. Eerste 10 sessies bij een tattooshop gehad, maar vond het niet erg effectief. Toen doorgegaan naar het Lasercentrum in Eindhoven en heb daar nu 5 sessies gehad, en eindelijk er bijna vanaf :D Ergens in deel 9 staan dacht ik nog oude fotos van me
jezus, balen als je eerst loopt te kloten bij iemand waar het niet opschiet :(
pi_159772939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:15 schreef matthijst het volgende:
Zo, da's mooi gegaan Bla_Bla_bla :)
ja he :) huid begint nu na derde sessie ook mooi bij te trekken, zal vanmiddag eens een foto maken van 2 weken na sessie
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:41:35 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159773846
Nu ik je reactie lees zie ik dat ik op Smurfkuh wilde reageren (foto's bijna klaar lijkt het) :D

Behandeling of 12-15 zit je zo te zien al gauw aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 09-02-2016 09:50:12 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159780136
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:41 schreef matthijst het volgende:
Nu ik je reactie lees zie ik dat ik op Smurfkuh wilde reageren (foto's bijna klaar lijkt het) :D

Behandeling of 12-15 zit je zo te zien al gauw aan.
Ghehe oke :)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:16:20 #155
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_159786349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

jezus, balen als je eerst loopt te kloten bij iemand waar het niet opschiet :(
Behoorlijk maargoed nu wel een goede gevonden waar het wel bij opschiet :D
pi_160022793
Mijn tattoo nu 3 wkn na de derde laser sessie.
Die donkere lijnen, daar is hij nog niet geheeld en zit nog een dun korstje op.
Niet slecht :)

  donderdag 18 februari 2016 @ 21:14:14 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160026895
Beste lichte plekken erin al!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160035861
ja he :) maar ik gok nog niet licht genoeg voor de coverup. Nog een week of 2 en dan kan hij beoordeeld worden
pi_160141356




De eerste foto is voor de behandeling gemaakt en de tweede een paar uur later de behandeling, eindelijk zie ik vooruitgang maar het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan! Over een aantal dagen plaats ik een nieuwe foto van de genezing
pi_160167900
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef LvH het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De eerste foto is voor de behandeling gemaakt en de tweede een paar uur later de behandeling, eindelijk zie ik vooruitgang maar het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan! Over een aantal dagen plaats ik een nieuwe foto van de genezing
Ziet er goed uit! Hoeveel behandelingen heeft deze gehad?
Succes!
pi_160167903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn tattoo nu 3 wkn na de derde laser sessie.
Die donkere lijnen, daar is hij nog niet geheeld en zit nog een dun korstje op.
Niet slecht :)

[ afbeelding ]
Mooi proces! Ziet er goed uit. Lijkt me inderdaad nog wat te donker voor cover up, maar kan de artiest ook het beste over oordelen.

Ik mag over 3.5 week weer. Hou er steeds 10 weken tussenZ
pi_160167911
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:25 schreef Smurfkuh het volgende:
Het einde is eindelijk in zicht :D

[ afbeelding ]
Wow! Nice!!
Leuk om weer eens een (bijna) eindresultaat hier te zien. Ik hou er ook rekening mee dat ik er zeker 3 jaar mee bezig ben.
Het is een lang proces. Binnenkort de 3e behandeling, waar behandeling 1 eigenlijk te vroeg heeft plaatsgevonden (tattoo zat er pas 4,5 maand op, ze gaven aan dat dit minimaa 6 moest zijn). Maar getekend dat dit oo eigen voorwaarde is.

Succes laatste loodjes!!
  woensdag 24 februari 2016 @ 22:23:54 #163
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160189489
Ik mag volgende week weer. Voor mijn bovenarm nu alleen een andere laser omdat ik er te heftig op reageer. Voor mijn pols gewoon de weer de pico, al hoop ik wel dat dit de laatste sessie voor mijn pols word.
pi_160363994
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 07:02 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Mooi proces! Ziet er goed uit. Lijkt me inderdaad nog wat te donker voor cover up, maar kan de artiest ook het beste over oordelen.

Ik mag over 3.5 week weer. Hou er steeds 10 weken tussenZ
inderdaad nog te donnker, 2 april de 4e sessie :)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:26:42 #165
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160684386
Before en after :) Er zit blijkbaar geen ink meer in want de laser deed afgelopen keer vrijwel niets. Hopelijk trekt het beetje pigment wat ik heb snel bij :)


10x Yag laser bij een tattoo shop en 6x Pico laser bij Het Lasercentrum.

Andere tattoo is nu een gedeelte met de Yag laser gedaan om te kijken of ik nu minder last heb. En dat is gelukkig wel het geval. Over 1,5 maand weer terug maar ik denk dat ik toch weer voor de Pico ga want dat gaat veel sneller (ondanks dat ik me hondsberoert voel) Nu met de Yag laser zie ik namelijk vrijwel geen verschil en heb niet zo'n trek om weer 16x te laseren net als met die hierboven...
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:18:11 #166
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_160709500
Hoi allemaal, ik ben erg nieuw op het FOK forum, want ik heb eigenlijk altijd alleen maar meegelezen.
Omdat ik heel veel hulp heb gehad van AL jullie ervaringen en adviezen mbt het hele proces, heb ik besloten op mijn ervaringen ook te delen. Ik vind het nog best eng om allemaal te delen, maar hoop dat anderen er zo ook iets aan hebben. Tenslotte heb ik mijn keuzes goed kunnen maken door de informatie die hier met name is gedeeld, sinds ik begon te lezen in 2011.

Ik ben eind 2015 eindelijk begonnen met het weghalen van mijn (hele grote!) tattoo en heb nu twee behandelingen gehad. Ik heb al wat eerste ervaringen uitgeschreven en komende week komen de eerste foto's nav de sessies erop. Ik zie al best veel verschil, meer dan ik had gedacht van tevoren.
Hopelijk kan dit anderen mensen helpen zoals jullie ook voor mij hebben gedaan..

https://removingtattoo.wordpress.com/

Ik ben heel benieuwd of jullie de vooruitgang straks ook zo ervaren als ik, of dat je er anders over denkt! :)
Alles bij elkaar vind ik het vooral héél spannend...
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:27:31 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160709716
Hoi, Blog is in het Engels?
Pourquoi :)
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:29:49 #168
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_160709763
Ja, ik dacht, dan kunnen ook mensen buiten Nederland er nog wat mee.
Ik heb mijn tweede tattoo in Amerika laten zetten destijds en toen veel online informatie gevonden in het Engels ook
pi_160720761
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:29 schreef Anna_Rose het volgende:
Ja, ik dacht, dan kunnen ook mensen buiten Nederland er nog wat mee.
Ik heb mijn tweede tattoo in Amerika laten zetten destijds en toen veel online informatie gevonden in het Engels ook
Heel veel succes! Het zou helemaal fantastisch zijn als je hier in het Nederlands een kort verslag + foto's kunt plaatsen.
pi_160720818
Vrijdag ga ik voor behandeling 3 met de PicoWay. Er is wel wat resultaat, maar nog niet helemaal waar ik op hoopte.
Wel moet ik hierbij vermelden dat ik op eigen keuze behandeling 1 ben gestart binnen 6 maanden na het zetten van de tattoo. Dit werd afgeraden door de kliniek waar ik behandeld word (dit ivm prijs/kwaliteit verhouding, is het pas na 6 maanden te garanderen).

We gaan er weer voor!! Die 10 weken rust vliegen voorbij, gelukkig maar.... verwacht nog wel 2 jaar bezig te zijn.
pi_160729442
Hallo allemaal,

Welkom Anna_Rose, ik heb je blog gelezen, ik ben heel benieuwd naar je foto's en het vervolg van je behandelingen!

Ik had in oktober mijn 1e afspraak bij Kliniek Veldhoven staan, toen was de naam nog ABC (als dat dezelfde is tenminste).

Ik heb ook mijn grootste tattoo op mijn rug (vanaf mijn nek en over mijn ruggegraat). In oktober was die tattoo pas een half jaar oud en ik was toch bang dat ik dan te snel zou zijn met behandelen en besloot om te wachten met laseren.

Ook zodat ik hier ervaringen zou kunnen lezen over ervaringen in behandelingen met de Picoway.

Ik lees dus nog steeds mee en zit nog steeds te denken om wellicht in het najaar toch te beginnen met behandelen.

Succes voor iedereen hier en bedankt dat ik mee kan en mag lezen!

Groetjes,
MissPersia
pi_160831003
Goedemorgen allen,

Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad bij Kliniek Veldhoven (voorheen ABC) met de PicoWay. Nieuw pand voor Kliniek Veldhoven, wat een vooruitgang!! Buitenkant heeft nu net zoveel uitstraling als de binnenkant, hulde!

Officieel behandeling 2, aangezien de 1e binnen 6 maanden is uitgevoerd, dit op eigen keuze. Heeft geen medische invloed, maar prijs/kwaliteit verhouding is dan uit verhouding. Echter wilde ik zo snel mogelijk beginnen met het traject, was voor mij het afsluiten van een onzekere periode en de start van een nieuw begin!

De laser heeft ditmaal iets hoger gestaan, de tattoo kon dit hebben volgens de behandelaar. Was even pijnlijk als voorgaande behandelingen, heb wederom geen verdovingscreme gebruikt. Aantal dagen verder laat zien dat de roodheid snel weggetrokken is en er een aantal hélé kleine blaartjes op de arm zitten, dit was de verwachting ook ivm hoger zetten laser.

Foto's plaats ik na een week of 6-8, aangezien het resultaat van deze behandeling pas tegen het eind van de 'wachtperiode' écht zichtbaar is. Over exact 10 weken de volgende behandeling, en zo gaan we rustig verder. De zomer zal iets pittiger zijn aangezien de tattoo weer zichtbaar is voor een ieder, maar daar komen we wel doorheen.

Ter verduidelijking:
Ik ben bezig met het verwijderen van een half sleeve op mijn arm. Hier zitten cover up elementen in, stukken die dubbel zijn overgetrokken en stukken die eenmaal zijn getatoeëerd. Erg divers en een mooie uitdaging van Kliniek Veldhoven alsmede de PicoWay (vanaf start behandeling, medio oktober, behandeld dmv de PicoWay).
Hiernaast nog twee losse tattoo's op de borst, beide eenmaal gezet. Wel één tattoo met de kleur rood, benieuwd hoe die gaat reageren. Tot dusver zie ik met de kleur het minst gebeuren.

Succes allen! En over aantal weken weer foto's.
pi_160831098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:37 schreef MissPersia het volgende:
Hallo allemaal,

Welkom Anna_Rose, ik heb je blog gelezen, ik ben heel benieuwd naar je foto's en het vervolg van je behandelingen!

Ik had in oktober mijn 1e afspraak bij Kliniek Veldhoven staan, toen was de naam nog ABC (als dat dezelfde is tenminste).

Ik heb ook mijn grootste tattoo op mijn rug (vanaf mijn nek en over mijn ruggegraat). In oktober was die tattoo pas een half jaar oud en ik was toch bang dat ik dan te snel zou zijn met behandelen en besloot om te wachten met laseren.

Ook zodat ik hier ervaringen zou kunnen lezen over ervaringen in behandelingen met de Picoway.

Ik lees dus nog steeds mee en zit nog steeds te denken om wellicht in het najaar toch te beginnen met behandelen.

Succes voor iedereen hier en bedankt dat ik mee kan en mag lezen!

Groetjes,
MissPersia
Hoi MissPersia,

Hoop dat je de knoop kunt gaan doorhakken. Mij heeft het écht enorm goed gedaan om de beslissing te nemen na een goed gesprek bij Kliniek Veldhoven.

Of de PicoWay beter resultaat levert ivm de PicoSure of andere lasers kan ik niet zeggen. De resultaten hangen natuurlijk ook enorm af van de soort tattoo. Welke inkt, hoe diep, hoe vaak gezet, hoe reageert je huis en lichaam, e.d.

Het is een erg lang traject, zeker als je er 100% vanaf wilt. Maar voor mij zeker waard! Ook zonder verdoving hou ik het prima uit, na 3 kwartier behandeling sta ik weer buiten.

Succes met de keuze. Hoop dat je wat hebt aan onze verhalen. Na iedere behandeling post ik mijn ervaring. Hierin ook de ervaring met de kliniek. Blijven zij professioneel, hoe is de toelichting over de behandeling, hoe gaan ze om met je vragen en onzekerheden etc.
  maandag 21 maart 2016 @ 20:34:04 #174
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_160842834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:37 schreef MissPersia het volgende:
Hallo allemaal,

Welkom Anna_Rose, ik heb je blog gelezen, ik ben heel benieuwd naar je foto's en het vervolg van je behandelingen!

Ik had in oktober mijn 1e afspraak bij Kliniek Veldhoven staan, toen was de naam nog ABC (als dat dezelfde is tenminste).

Ik heb ook mijn grootste tattoo op mijn rug (vanaf mijn nek en over mijn ruggegraat). In oktober was die tattoo pas een half jaar oud en ik was toch bang dat ik dan te snel zou zijn met behandelen en besloot om te wachten met laseren.

Ook zodat ik hier ervaringen zou kunnen lezen over ervaringen in behandelingen met de Picoway.

Ik lees dus nog steeds mee en zit nog steeds te denken om wellicht in het najaar toch te beginnen met behandelen.

Succes voor iedereen hier en bedankt dat ik mee kan en mag lezen!

Groetjes,
MissPersia
Hoi MissPersia,

Wat goed van je dat je op onderzoek uit bent gegaan zo snel na het laten zetten van je tattoo. En dat je eerste de tijd neemt om je te verdiepen in wat voor jouw werkt.

Het is dezelfde kliniek inderdaad, ze hebben een nieuwe naam.
Ik had zo veel goede reacties op dit en een ander forum gelezen over hen, dat het me wel snel duidelijk was; "Als je in NL dit wilt laten zien stijgen zij blijkbaar boven de rest uit."
Ik weet niet wat het precies is, want ze doen natuurlijk nog veel meer soorten behandelingen, maar ik voel me er gewoon heel prettig en ik denk vooral ook veilig.

Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat het niet handig is om zo snel na het plaatsen al met lasers te beginnen. Hebben ze je uitgelegd wat de reden is? (Pure nieuwschierigheid, die van mij zijn inmiddels 5 en 12 jaar oud)

Ik heb het er destijds heel zwaar mee gehad en hopelijk heeft iemand er nog wat aan om het blog te lezen.
Ik was zo boos op mezelf, hoe kan je zo'n grote tattoo nemen en meteen spijt hebben dacht ik toen, begrijpen van mezelf deed ik dat ook niet. Zeker niet omdat het niet mijn eerste was. De grote is om mijn eerste schouder tattoo heen gezet en daarvan had ik nooit echt spijt. Maar nu de grote gaat, gaan ze allebei heb ik besloten. En juist bij de kleine zag je na de eerste meer al bijzonder veel effect. (Wat ze bij Kliniek Veldhoven niet hadden verwacht omdat hij slecht was gezet, dus dat was een meevaller)

Begin april heb ik de volgende (derde) afspraak en kan ik de nieuwe locatie bewonderen. De vorige keer had ik de crème veel te dun opgedaan dus ik ben benieuwd of ik nu echt verschil voel in de pijn.

Einde van de week zal ik de eerste foto's en het verhaal over m'n eerste behandeling op de blog zetten, dan kan je het effect van de eerste sessie zien! :)

Groetjes,
Anna Rose
  maandag 21 maart 2016 @ 20:44:40 #175
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_160843292
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:04 schreef BRZMR het volgende:
Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad bij Kliniek Veldhoven (voorheen ABC) met de PicoWay. Nieuw pand voor Kliniek Veldhoven, wat een vooruitgang!! Buitenkant heeft nu net zoveel uitstraling als de binnen...

.....aantal weken weer foto's.
Hoi BRZMR,

Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.

Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)

Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)

Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
  maandag 21 maart 2016 @ 21:52:36 #176
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160845550
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:04 schreef BRZMR het volgende:
Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad...
Officieel behandeling 2...
Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160897834
Ik kom van de week even terug op je reactie Anna_Rose!
pi_160897862
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
Dat is een klein onderdeel van het geheel. Je ziet daar behoorlijk meer resultaat in vergelijking met de rest.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:53:21 #179
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160929691
Die op mijn bovenarm had ik ook nog geen jaar, toen ik met laseren begon. De inkt trekt er met de pico best snel weg, alleen mijn huid/lichaam reageert er echt heel erg heftig op. Maar of dat te maken heeft omdat de tattoo nog 'vers' is weet ik niet. Bij de op mijn pols had ik dit overigens niet.
pi_160994124
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:44 schreef Anna_Rose het volgende:

[..]

Hoi BRZMR,

Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.

Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)

Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)

Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
Hoi Anna_Rose,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat ik een half sleeve op mijn onderarm heb, loopt ook deels door naar bovenarm. Het bestaat uit 4 kleinere tattoo's die ik al een aantal jaar heb, sinds vorig jaar mei heb ik er een geheel van laten maken met 4 extra tattoo's en wat lijnen en schaduw. Het bestaat uit onder andere twee dobbelstenen, waarvan er één totaal niet in verhouding was. Deze heb ik voor de helft laten coveren met donker zwarte klavers (van de speelkaarten). Je kan wel raden dat dit natuurlijk alleen maar lelijker werd. Hiernaast zijn ook een aantal lijnen destijds nog eens overgetrokken (dit was ongeveer 4 weken na het zetten, eind juni 2015).

Op basis daarvan heb ik besloten dat stuk van de sleeve te laten verwijderen. Na één behandeling merkte ik dat ik er vrede mee kreeg en heb toen eens voorgelegd aan de kliniek wat de optie is voor totale verwijdering. Dit is een langdurig proces, maar naar verwachting niet langer dan enkel het verwijderen van het ene onderdeel. Zo heb ik er in de wachtperiode (10 weken) eens goed overna gedacht. Het besluit: totaal inktvrij.
Wellicht dat ik ooit, na de totale verwijdering, nog eens de nam van mijn dochter op m'n onderbuik laat zetten. Maar voor nu moet ik daar écht niet aan denken. Nooit meer een plaatje of iets anders wat me te binnen schiet.

Het gaat helaas nog wel een jaar of 2 duren ben ik bang. De oudere tattoo's reageren er beter op, aangezien de inkt wellicht wat meer ingekapseld licht. Ook ben ik op eigen verzoek al eerder gestart dan de 6 maanden wachttijd, hierdoor is prijs/kwaliteit verhouding nog niet ideaal.
Maar je ziet zeker al lichtere plekken en in bepaalde lijnen breukjes etc, dus verwacht na een bahdneling of 5/6 wel écht goed resultaat te gaan zien.

Huidige behandelingen:
4 september 2015: behandeling klein onderdeel tattoo (tattoo 3 maanden oud);
29 oktober 2015: behandeling hele sleeve + tattoo's borst (tattoo 5 maanden oud);
8 januari 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst
18 maart 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst

Hieraan kan je zien dat slechts de laatste twee behandelingen op basis van advies kliniek zijn (prijs/kwaliteit verhouding is pas na 6 maanden optimaal). En het resultaat van een behandeling zie je pas ongeveer voor start van de volgende (week 8-10).
Zo hou ik voor de bepaling 3 behandelingen aan, de eerste behandeling van 4 september 2015 was slechts een klein onderdeel.

De creme:
Het is wel aangeraden door kliniek Veldhoven, maar tot dusver heb ik er geen last van. Het is even doorbijten, voornamelijk rondom m'n pols en zeker die op m'n borst (daar zitten twee kleinere tattoo's).
De tikken hebben inderdaad te maken met de hoeveelheid inkt. Op schaduw hoor je hem bij mij ook amper, lijnen nog erg hard. Laatste keer kon de laser iets hoger dan de voorgaande behandelingen. Hierdoor een mini blaardje gehad, maar trok snel weer weg. Net zoals de roodheid. Voor roodheid kreeg ik als tip m sudocreme te gebruiken, dit helpt!

Foto's volgen tegen de volgende behandeling aan, dan kan je het resultaat zien na 3 behandelingen. Foto's na de vorige behandelingen staat op dit forum.
je ziet gelukkig na iedere behandeling weer voortgang. Al hoop ik natuurlijk op een sneller resultaat, maar ach ben pas net bezig. Ga uit van zeker 15 behandelingen.

Benieuwd naar jouw foto's!! Leuk om zo contact te hebben.
  woensdag 30 maart 2016 @ 18:08:55 #181
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_161053406
Hoi BRZMR, ik kom ook later deze week even terug op je bericht. Wel een heel indrukkend verhaal om te lezen al...!!

Zoals beloofd heb ik het verhaal en de foto's van de eerste 2 sessies online gezet: https://removingtattoo.wordpress.com/

Ik moet nog een NL versie schrijven voor jullie. Dat zal ik doen (en beknopter) hier op het forum later deze week. Dan kan ik gelijk antwoorden geven die ik nog mensen tegoed heb...
pi_161235522
4e laser sessie gehad. En nu laten we er 3 maanden tussen zitten om het zoveel mogelijk te laten doorwerken .
Was dit x weer iets gevoeliger. Maar dit keer lijkt mijn huid veel rustiger achteraf. Geen velletjes, korstjes of blaasjes.
Lijkt wel of ik 4 weken na een sessie zit. Alleen een beetje jeuk.
Ben benieuwd hoe het er over een week of 3 uitziet.
Zal tegen die tijd weer een foto plaatsen :)
pi_161447429
Hallo,

Ik meld mij ook even .
Ik heb net mijn eerste laser behandeling gehad omdat ik van 2 tattoo's af wil.
Beide zitten op mijn onderarm en helaas spijt van 1 ,direct na het zetten.
Het is een tekst maar was gezet en bleek dat ik onderhuids helemaal uitgelopen was en dus blauw kleurde. Dit is "opgelost"om er schaduw omheen te zetten.
Maar de schaduw bleef best donker en toen was het net ofdat ik een grote zwarte vlek op mijn onderarm had zitten.
Weer terug naar de tattoo shop en de oplossing was om de tattoo op te halen doormiddel van kleur.
En toen kwamen er nog wat bloemen omheen.
Je snapt het al de tattoo werd groter en heel anders als wat eigenlijk de bedoeling was.

Ik heb me er nooit bij neer kunnen leggen en toch besloten naar 6 jaar om het weg te laten laseren.

Ik heb veel in de topics kunnen lezen maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Het is de bedoeling om iedere 6-8 weken te laseren.
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:21:35 #184
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_161449253
quote:
0s.gif Op
vrijdag 15
april 2016 15:45
schreef
corientje het
volgende:

Ik heb veel in de topics kunnen lezen maar zie eigenlijk door de bomen
het bos niet meer.

Het is de bedoeling om iedere 6-8 weken te laseren.
Je hebt je al laten laseren zeg je, welk bos zoek je nog, in je bomen? :P

Het lijkt erop dat pico-lasers de beste manier zijn om van je tatoeage af te komen.
Reken standaard op en behandeling of 12-15, dan valt het alleen maar mee :)

Picolasers worden door twee behandelaars gebruikt: Picosure bij Het Lasercentrum (in Breda, Eindhoven, Heerlen en Zoetermeer) en Kliniek Veldhoven (in jawel, Veldhoven).

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 15-04-2016 17:49:07 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_161473571
Klopt ik heb me al laten laseren , had het topic door gelezen vanaf deel 6 en dacht laat ik maar gewoon een afspraak maken. Dus de bomen heb ik ondertussen gevonden. Hopelijk ook de juiste.

Maar er stond zoveel informatie in dit topic dat ik eerst niet goed wist waar ik moest beginnen.

Heb ook de Alhydran crème aangeschaft door dit topic.

Ik ben gelasert door een Q switch yag laser. Ik heb wel wat kleine puntjes aan korstjes en het jeukt ontzettend. 3 dagen geleden was dus mijn eerste behandeling. Ik zie hier en daar al wel wat verschil lichtere plekjes wat nog wel wat rood/bruin is van kleur. Dat is vooral waar de schaduw zit.

Ik heb behoorlijke gekleurde bloemen rood en roze wat ik jullie ervaring hiermee? Heb begrepen dat dit moeilijk te verwijderen is.
  zaterdag 16 april 2016 @ 21:11:52 #186
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161476220
Over 2 weken mag ik weer. Denk dat ik voor mijn bovenarm toch maar weer voor de Pico ga omdat dat veel meer resultaat gaf dan de Yag van de laatste keer. Dan maar een weekje beroert zijn..
pi_161609688
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 21:11 schreef Smurfkuh het volgende:
Over 2 weken mag ik weer. Denk dat ik voor mijn bovenarm toch maar weer voor de Pico ga omdat dat veel meer resultaat gaf dan de Yag van de laatste keer. Dan maar een weekje beroert zijn..
Heel veel succes!!

Ik moet nog 5 weken wachten! Maar de tijd gaat behoorlijk snel.
  donderdag 28 april 2016 @ 20:12:48 #188
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161783498
Thanks BRZMR :) Eergisteren alleen weer een klein stukje met de pico gedaan. Gelukkig dit keer niet ziek of beroert. Alleen die jeuk aargh ik word er echt niet goed van. Word er snachts zelf meerdere malen van wakker grrr.

Ik zag vanmiddag zalfgaasjes bij de kruidvat. Iemand hier toevallig ervaring mee in combinatie met het laseren ?
pi_161793251
zalfgaasjes? voor erna? ik zou het niet doen, gewoon alleen insmeren met wat bodylotion oid adviseren ze mij. en heb tijdens het helen wel wat jeuk..maarja daar doe je toch niks aan.

hier begint hij echt mooi licht te worden, zal proberen dit weekend eens een foto te maken :)
pi_161796395
Eigenlijk heb ik hier alleen nog maar meegelezen.
Ik zal nu ook maar eens gaan posten.

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen bij Oud Suyt in Koog aan de Zaan, in het begin om de paar maanden, daarna is het een beetje verwaterd.
Toen ik de draad weer wilde oppakken, bleek de zaak gesloten vanwege een defecte laser.
Inmiddels was ik hier 9x behandeld met een Q-switched YAG laser.

Via een informatie avond kwam ik terecht in Bussum, bij het Nationaal Huidcentrum en besloot mijn behandeling hier voort te zetten.
Zij werken met de Picosure laser.
Ik merk dat het hiermee veel beter gaat dan bij mijn vorige behandelaar.
Ik ben hier nu inmiddels 4x behandeld en het gaat echt de goeie kant op.

Tijdens het laseren wordt de huid met een ander apparaat gekoeld waardoor je bijna niks voelt van de behandeling.
Daarna wordt de huid goed ingesmeerd met Affusine zalf en afgedekt met paraffine gaasjes en verband.
Dit moet vervolgens een tijdje blijven zitten.
De eerste paar keer werd daar ook nog een coolpack op geplakt maar omdat ik bijna geen last had, heb ik dat de laatste keer achterwege gelaten.

Waar de vorige behandelaar zei om er verder maar een beetje bodylotion op te smeren, wordt hier aangeraden om Affusine zalf te gebruiken, je krijgt ook een recept mee voor de apotheek.
Meestal hou ik dat een dag of 10 vol.
De huid is dan inmiddels weer helemaal hersteld.
Last van jeuk heb ik eigenlijk nooit gehad.

Beide tattoos, op linker en rechter bovenarm zijn inmiddels al erg licht geworden.
Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:00:15 #191
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161813191
Ik ben zo jaloers op iedereen die niet zoveel last van de jeuk heeft!
pi_161862369
Wat leuk om weer te lezen hoe iedereen het vergaat met het weg laseren. Ik zal binnenkort ook even een foto maken.

Het is nu 2,5 weken geleden dat het gelasert is maar zie nog wel kleine bruine korstjes. (Puntjes ) ik wacht rustig af hoe zich dat verder heelt.

Ik heb alhydran gesmeerd voor 2 weken en nu skin repair olie.

[ Bericht 0% gewijzigd door corientje op 02-05-2016 13:30:20 ]
pi_161862465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:00 schreef Smurfkuh het volgende:
Ik ben zo jaloers op iedereen die niet zoveel last van de jeuk heeft!
Ik werd ook gek van de jeuk hoor , wist niet waar ik het moest zoeken. Maar de Alhydran heeft me wel geholpen en soms deed ik er dan nog wat calendulan zalf erover. Als ik het vettig hield ging het stukken beter met de jeuk.
pi_161864813
tattoo 3 weken na de 3e lasersessie



Tattoo 4 weken na de 4e lasersessie



er zit dus vooruitgang in, maar er zitten wat hardnekkige lijnen.
9 juli voor de 5e x
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 12:13:03 #195
382129 crew  Donna
pi_161868675
Nice!

Mijn tattoo begint na 100.000 behandelingen eindelijk witte plekken te vertonen. Tattoo is echt veel en veel te diep gezet, het is een drama en ik ben er ook goed klaar mee.

Hier in de buurt wordt helaas nog niet met Picosure gelaserd, anders wou ik dat ook wel proberen.
pi_161868856
hier ook alleen een yag laser, maar ben niet ontevreden met het resultaat gezien de tattoo 3 x! is gezet :') (1 x zetten, 1 x proberen beter te maken en toen kwamen er witte plekjes in en is er nog eens overheen gegaan)

ik hoop nog steeds stiekem dat ik in september de nieuwe eroverheen kan laten zetten
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 12:30:48 #197
382129 crew  Donna
pi_161869025
Ik ben opzich ook niet ontevreden hoor. Maar het is gewoon klote dat die tattoo zo bagger gezet is. Het heeft me vooral al heel veel geld gekost. Daar hadden we heel heel heel luxe van op vakantie gekund. En als het tegenzit komt er nog wel een luxe vakantie bij. :D

Coveren zou wel al lang kunnen, maar dat wil ik niet. Gelukkig kan ik 'm met een feestje wel al heel goed camoufleren met goede make up. :)
pi_161870135
ja dat blijft natuurlijk zonde. Hier valt het me vooralsnog reuze mee wat het me kost. en de eerste 3 sessies zijn sowiezo door mijn man betaald :P

wel fijn dat je m nu al redelijk eenvoudig kunt camoufleren :)
dat lukt hier niet denk ik..dus ik loop deze zomer met een lelijke blek op mijn arm...achja, voor een goed doel uiteindelijk
pi_161870248
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja dat blijft natuurlijk zonde. Hier valt het me vooralsnog reuze mee wat het me kost. en de eerste 3 sessies zijn sowiezo door mijn man betaald :P

wel fijn dat je m nu al redelijk eenvoudig kunt camoufleren :)
dat lukt hier niet denk ik..dus ik loop deze zomer met een lelijke blek op mijn arm...achja, voor een goed doel uiteindelijk
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwschierig waar jij heen gaat. Ik word ook gewoon met de yag laser behandeld.
pi_161870634
Tattoo joey in Geldrop :)
Zeer tevreden, super aardige mensen ook
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:50:47 #201
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161905173
Woehoe dit keer maar 4-5 dagen enorme jeuk en last gehad :) Nu eigelijk nergens meer last van. Misschien dat ik morgen wel bel of ze volgende week nog tijd hebben om de rest te doen.. Hopelijk heb ik dan ook erg weinig last :D
pi_161957343
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
tattoo 3 weken na de 3e lasersessie

[ afbeelding]afbeelding ]

Tattoo 4 weken na de 4e lasersessie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

er zit dus vooruitgang in, maar er zitten wat hardnekkige lijnen.
9 juli voor de 5e x
Mooi resultaat hoor!! Zeker met een YAG, met Picolaser was je wellicht iets verder geweest. Maar ik ben na 3 sessies niet erg veel verder (wel behandeld met de picolaser). Over 3 weken alweer de 4e sessie.. pfoe! Die tussentijd van 10 weken vliegt voorbij.

Ik zal ergens komende week ook foto's posten hoe het er dan 7-8 weken na 3e sessie uit ziet. Dan zie je ook pas het resultaat van 3 behandelingen, foto's direct na de behandeling hebben niet zoveel zin.

Leuk dat er weer zoveel verhalen te delen zijn!
pi_161957396
zou een mooi vergelijk zijn..exact dezelfde tattoo ..1 gelaserd met pico en 1 met yag zodat je verschil kunt zien....zal wel niemand zich voor lenen ;)

nu het mooi weer is baal ik wel een beetje dat ik met zo'n lelijk ding rondloop...voor een goed doel, maar toch.
ben he ook steeds aan het afdekken als ik onder de zonnebank ga..dus heb ook een mooie witte band lopen :')

ben benieuw naar jou 4e sessie
pi_161957517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zou een mooi vergelijk zijn..exact dezelfde tattoo ..1 gelaserd met pico en 1 met yag zodat je verschil kunt zien....zal wel niemand zich voor lenen ;)

nu het mooi weer is baal ik wel een beetje dat ik met zo'n lelijk ding rondloop...voor een goed doel, maar toch.
ben he ook steeds aan het afdekken als ik onder de zonnebank ga..dus heb ook een mooie witte band lopen :')

ben benieuw naar jou 4e sessie
Haha, benieuwd of iemand zich voor dit goede zal willen lenen... :-)

Ja, wat je zegt... ik heb mijn hele arm onder de bewerkte tattoo's, nog zichtbaarder!
Maar heb me daar wel overheen gezet. Zo'n ramp is het nu ook weer niet, sinds de start van de behandelingen heb ik voor mezelf daar wel een streep doorheen kunnen zetten.

De behandelaar is wel 'blij' met mijn arm. Ik beschik over zoveel soorten tattoo's. Dik gezet, dun gezet, diep gezet, zeer oppervlakkig gezet, tattoo's van een aantal jaar oud, tattoo's van enkele jaren oud die 1/2maal zijn overgetrokken, tattoo's van een jaar oud die 2x zijn gedaan, wat kleurtjes erin en tattoo's van een jaar oud met een stukje cover up. Pfoe...

We gaan ervoor! Zal binnenkort veen de foto's uploaden na behandeling 3, ook nog even maken dan natuurlijk :-)!

Benieuwd naar behandeling 4. Wederom zonder verdovende creme. Krijg alleen na de behandeling verzachtende creme van de behandelaar, haal ik er in de avond altijd af. Dag of 2/3 met rode arm lopen en slechts sporadisch een blaartje. Ben er blij mee tot dusver, op naar het einde.. over een jaar of 2/3...!!
pi_161957624
whehe een veelzijdige arm dus ;)

ja ach zo'n rap is het ook niet..maar was me daar nu ineens van bewust nu het tshirt weer was. Op je onderarm is natuurlijk nog zichtbaarder inderdaad

nja over een tijdje zijn we allemaal weer tevreden ;)
  zondag 8 mei 2016 @ 13:35:01 #206
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162006935
Wat doen jullie nu het zo warm is eigelijk met je gelaserde stuk ? Smeer je het in of bedek je het ?
pi_162030636
Niks speciaals eigenlijk. Mischien wel beter om het in te smeren als je echt in de volle zon zit/loopt
Onder de zonnebank dek ik het wel af.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 07:22:46 #208
382129 crew  Donna
pi_162030675
Sowieso bedekken, zeker als het pas gelaserd is. En dan nog niet in de volle zon, want dat kan pijnlijk heet worden dan.
pi_162056069
ja sowieso de eerste 3 weken na lasersessie niet in de volle zon en niet onder de zonnebank stond in mijn papieren.
pi_162212070
Hi allemaal,

Ik heb even een account gemaakt om hier mee te kunnen doen. Ik heb net m'n derde behandeling met de Picoway laser in Amsterdam gehad voor de tattoo op m'n voet. Ik heb alleen tot twee dagen na de behandeling wat roodheid, maar verder nergens last van, geen blaren niks. Hier de resultaten tot nu toe:

"Before" foto:



2 weken na eerste sessie:



11 weken na eerste sessie:



8 weken na tweede sessie:



1 dag na derde sessie (nog een beetje rood):



[ Bericht 21% gewijzigd door ApocalypseDreams op 15-05-2016 16:24:55 ]
pi_162214088
Ik zie je foto's helaas niet
pi_162217754
Oh shit. Ik heb nog nooit op een forum gepost dus ben een beetje een nitwit wat dat betreft.. Ik dacht dat je ze moet uploaden op zo'n website of moet ik daarna nog iets doen..?
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 16:16:37 #213
382129 crew  Donna
pi_162220405
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:22 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Oh shit. Ik heb nog nooit op een forum gepost dus ben een beetje een nitwit wat dat betreft.. Ik dacht dat je ze moet uploaden op zo'n website of moet ik daarna nog iets doen..?
Je hebt ze tussen [ url] tags en ze moeten tussen [ img] tags :)
pi_162220549
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:16 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Je hebt ze tussen [ url] tags en ze moeten tussen [ img] tags :)
Ze staan tussen [img] tags. :/
pi_162220733
Als het goed is zijn ze nu zichtbaar!
  zondag 15 mei 2016 @ 22:43:54 #216
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162232347
Gelukt :)
Begint al goed waziger te worden zo te zien!
Blijft een apart proces om te volgen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162237350
begint de goede kant op te gaan he :) grappig om te zien dat het stuk aan de bovenkant langzamer lijkt te gaan als de rest..ik heb ook van die stukken ertussen zitten :)
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 09:44:46 #218
382129 crew  Donna
pi_162237942
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:20 schreef ApocalypseDreams het volgende:

[..]

Ze staan tussen [img] tags. :/
Oh toen in je bericht quote zag ik alleen url tags. Excuus :)
pi_162238616
Ja, ik besefte me pas bij het zien van die beginfoto (die kreeg ik pas eergisteren opgestuurd) dat het idd de goede kant op gaat! :) Maar het zijn idd de bovenkant en de achterkant (die ik juist het lelijkst vind...) die het minder goed doen nog helaas. De vrouw die mij lasert is zelf ook bezig met een tattoo op haar voet en zij heeft hetzelfde: de bovenkant gaat een stuk langzamer. De achterkant is wat dieper gezet bij mij zei ze, vandaar het verschil. Dat laatste zie je bv ook bij mijn andere tattoo die ik laat laseren, op mijn andere voet. Ik heb helaas geen beginfoto gemaakt.

1 dag na sessie 1:



2 maanden na sessie 2:



1 dag na sessie 3 (nog rood):



De H is duidelijk dikker gezet.

@DonnaRush: geen probleem. Ik plakte de link steeds in het afbeeldingen toevoegen hokje ipv in de post zelf, waardoor er twee keer [img] in kwam te staan. ;)
pi_162272791
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:35 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Ja, ik besefte me pas bij het zien van die beginfoto (die kreeg ik pas eergisteren opgestuurd) dat het idd de goede kant op gaat! :) Maar het zijn idd de bovenkant en de achterkant (die ik juist het lelijkst vind...) die het minder goed doen nog helaas. De vrouw die mij lasert is zelf ook bezig met een tattoo op haar voet en zij heeft hetzelfde: de bovenkant gaat een stuk langzamer. De achterkant is wat dieper gezet bij mij zei ze, vandaar het verschil. Dat laatste zie je bv ook bij mijn andere tattoo die ik laat laseren, op mijn andere voet. Ik heb helaas geen beginfoto gemaakt.

1 dag na sessie 1:

[ afbeelding ]

2 maanden na sessie 2:

[ afbeelding ]

1 dag na sessie 3 (nog rood):

[ afbeelding ]

De H is duidelijk dikker gezet.

@DonnaRush: geen probleem. Ik plakte de link steeds in het afbeeldingen toevoegen hokje ipv in de post zelf, waardoor er twee keer [img] in kwam te staan. ;)
Mooie resultaten zeg!!
pi_162274567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:09 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Mooie resultaten zeg!!
Thanks! Hopelijk biedt het voor anderen hoop. :) Ik kon zelf namelijk nog erg weinig foto's vinden van tattoos die met Picoway waren behandeld.
pi_162278450
jezus wat een tijd en geld gaat zoiets kosten

en je kan toevallig niet gewoon een verdoving krijgen dat ze het eruit snijden en het laten genezen of zo? :') _O-
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:42:15 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162281253
Kan ook wel :)
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:47:27 #224
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162291885
Gister weer een stukje laten laseren. Normaal zit ik de dag erna vol met blaren en is mijn arm 2x zo dik. Nu helemaal niet ? lijkt nu wel alsof de laser helemaal niets heeft gedaan ?

Trekt de inkt ook weg zonder dat er blaren zijn?
pi_162335364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:47 schreef Smurfkuh het volgende:
Gister weer een stukje laten laseren. Normaal zit ik de dag erna vol met blaren en is mijn arm 2x zo dik. Nu helemaal niet ? lijkt nu wel alsof de laser helemaal niets heeft gedaan ?

Trekt de inkt ook weg zonder dat er blaren zijn?
Dat is juist beter ;-) Blaren geven aan dat de laser nét te hoog heeft gestaan op dat stukje...
Ik heb (bijna) nooit blaren en zie toch écht resultaat. Volgende week sessie 4, zal de resultaten van sessie 3 spoedig plaatsen... kom er maar niet aan toe.
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:21:00 #226
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162337384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:23 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Dat is juist beter ;-) Blaren geven aan dat de laser nét te hoog heeft gestaan op dat stukje...
Ik heb (bijna) nooit blaren en zie toch écht resultaat. Volgende week sessie 4, zal de resultaten van sessie 3 spoedig plaatsen... kom er maar niet aan toe.
Ah dat wist ik niet. Heb voorgaande keren altijd blaren gehad vandaar. Misschien dat het ermee te maken heeft dat ik het nu van te voren heb ingesmeerd met zonnebrandcreme (Gaf een Amerikaanse youtuber als tip)

Ben benieuwt hoe het er nu bij jou uitziet :D
pi_162343342
hier ook nooit blaren...ja 1x een miniblaartje die ik pas zag toen ik een foto ervan maakte :)
zonnebrandcreme? heb je overlegd met degene die lasert of dat wel oke is?
pi_162351934
Hier ook nooit blaren. En toch resultaat. ;) Heb soms ook het gevoel dat het niet werkt omdat ik maar een paar dagen last heb van wat roodheid, maar geen pijn heb niks.

Ik ben ook benieuwd naar je foto's BRZMR! Jij wordt ook behandeld met de Picoway toch?
pi_162355113
hier zag het de laatste x zelfs de dag erna al eruit alsof ik helemaal niet gelaserd was en was ook bang dat het dan niet zou werken, maar uiteindelijk zie je toch de tattoo vervagen..dus zegt helemaal niks gelukkig :)
pi_162400072
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:07 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Hi allemaal,

Ik heb even een account gemaakt om hier mee te kunnen doen. Ik heb net m'n derde behandeling met de Picoway laser in Amsterdam gehad voor de tattoo op m'n voet. Ik heb alleen tot twee dagen na de behandeling wat roodheid, maar verder nergens last van, geen blaren niks. Hier de resultaten tot nu toe:

"Before" foto:

[ afbeelding ]

2 weken na eerste sessie:

[ afbeelding ]

11 weken na eerste sessie:

[ afbeelding ]

8 weken na tweede sessie:

[ afbeelding ]

1 dag na derde sessie (nog een beetje rood):

[ afbeelding ]
Hallo,

Met grote belangstelling volg ik jouw proces, ik ben nog steeds aan het overwegen of ik mijn nek/rugtattoo wel of niet zal laten weghalen, ik zou dan ook met de PicoWay behandeld worden. Ben verrast om te zien hoe snel het vervaagt, mag ik vragen hoe oud je tattoos zijn?

Nog een andere vraag, misschien weet iemand hier antwoord op: mijn tattoo is nu iets meer dan een jaar oud en zit dus vanaf mijn nek tot halverwege mijn schouderbladen, lopend over mijn ruggengraat.
Het is een tekst (in het Perzisch). Het gekke is dat ik nog 3 andere tattoos heb die ik niet voel zitten in/op de huid, maar deze juist wel! Komt dat omdat deze op de ruggengraat loopt of zo? Of is er iets anders aan de hand? Weet iemand dit misschien?

Bedankt alvast voor de reactie(s).

Groeten,
MissPersia
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 12:06:57 #231
382129 crew  Donna
pi_162400544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 15:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier zag het de laatste x zelfs de dag erna al eruit alsof ik helemaal niet gelaserd was en was ook bang dat het dan niet zou werken, maar uiteindelijk zie je toch de tattoo vervagen..dus zegt helemaal niks gelukkig :)
Ja zo gaat het bij mij de laatste tijd ook. Juist nu het er na het laseren 'rustig' uit ziet, doet het het meeste.
pi_162414443
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:47 schreef MissPersia het volgende:

[..]

Hallo,

Met grote belangstelling volg ik jouw proces, ik ben nog steeds aan het overwegen of ik mijn nek/rugtattoo wel of niet zal laten weghalen, ik zou dan ook met de PicoWay behandeld worden. Ben verrast om te zien hoe snel het vervaagt, mag ik vragen hoe oud je tattoos zijn?

Hoi,

Fijn dat je iets aan mijn foto's hebt! De grote tattoo is 10 jaar oud en de kleine 6 jaar oud.

@Bla_Bla_Bla: De vrouw die mij lasert zei al dat naarmate je vaker gelaserd bent, je minder last zult hebben omdat er minder inkt in de tattoo zit. Makes sense :)
pi_162416108
Hierbij de foto's van mijn 3e behandeling. Dit zijn foto's van zojuist, 9 weken na de behandeling. Aanstaande vrijdag ga ik voor behandeling 4 richting Veldhoven Kliniek.

Behandeling met: PicoWay bij Veldhoven Kliniek

Wat: Een half sleeve op onderarm met een kleine doorloop naar bovenarm. Hiernaast twee tattoo's op de borst. Er zitten tattoo's tussen van een jaar of 8 oud, maar ook tattoo's van nu 1 jaar oud, een cover-up en tattoo's die meerdere keren zijn overgetrokken. Dit zie je nu ook in het proces, waar het sneller gaat e.d.

Reden: fout in de tattoo, eenmaal bezig wilde ik alles weg laten halen.

De foto's:

Ankertje gaat erg hard. De donkere lijnen zijn het meest recent (<1 jaar, nog laten overtrekken).

Hier goed te zien dat het hartje, ankertje en muzieknoot de oudere tattoo's zijn en de lijnen en prikkeldraad iets recenter. Hiernaast is het hartje 3 keer overgetrokken, dit is goed zichtbaar.


Dit is het cover-up deel. Onder op m'n pols. Verschil tussen behandeling 2 en 3 ook goed zichtbaar. Lijnen van de dobbelsteen zijn tweemaal overgetrokken, hier komen nu de eerste 'breuken' in.

Nu nog wat losse foto's van 9 weken na behandeling 3 (kan je evt vergelijken met eerdere posts):



Hier zie je duidelijk het verschil tussen lijnen die in één keer zijn gezet en lijnen die nog eens vers zijn overgetrokken <1 jaar geleden (andere lijnen zijn van exact 1 jaar geleden).








Hoop dat jullie er weer wat aan hebben! Vrijdag dus de 4e sessie.
Daarna deel ik mijn ervaring weer in de loop van die dagen erna. Week of 6-9 erna weer de foto's.

Groeten!
pi_162421060
Niiiiice!

Gek ook om te zien hoe dus de "leeftijd" van de tattoo uitmaakt. Daar had ik zelf niet bij stilgestaan.

Ik wil trouwens niet weten wat jij betaalt per behandeling als ik al 190 euro kwijt ben... :o
pi_162426867
jij betaald 190 euro??? voor je voet? jezus wat een belachelijke prijs :@ :D

maar oke, minder last na aantal keer laseren zou kunnen, ik had juist het idee dat het laseren zelf meer pijn deed bij elke sessie, allen inderdaad de naweeën zijn minder
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 08:57:52 #236
382129 crew  Donna
pi_162427191
Ik betaalde eerst ¤110 en dat was al met korting. Nu betaal ik een stuk minder omdat m`n behandelaar het zo zielig vindt dat het zo lang duurt omdat die tattoo zo kut gezet is haha. Wel lief van haar. O+
pi_162427475
ik betaal 65 per keer

BRZMR, ziet er trouwens goed uit, ben erg benieuwd wat bij jou de 4e sessie doet!
pi_162441885
quote:
Hierbij de foto's van mijn 3e behandeling. Dit zijn foto's van zojuist, 9 weken na de behandeling. Aanstaande vrijdag ga ik voor behandeling 4 richting Veldhoven Kliniek.

Behandeling met: PicoWay bij Veldhoven Kliniek

Wat: Een half sleeve op onderarm met een kleine doorloop naar bovenarm. Hiernaast twee tattoo's op de borst. Er zitten tattoo's tussen van een jaar of 8 oud, maar ook tattoo's van nu 1 jaar oud, een cover-up en tattoo's die meerdere keren zijn overgetrokken. Dit zie je nu ook in het proces, waar het sneller gaat e.d.

Reden: fout in de tattoo, eenmaal bezig wilde ik alles weg laten halen.

Hoop dat jullie er weer wat aan hebben! Vrijdag dus de 4e sessie.
Daarna deel ik mijn ervaring weer in de loop van die dagen erna. Week of 6-9 erna weer de foto's.

Groeten!
Beste BRZMR,

Het zijn zeker ook jouw foto's die ik met belangstelling volg: ik zou bij dezelfde kliniek behandeld worden en ook door de PicoWay. Omdat ik op het laatste moment twijfelde of het niet te snel was dat ik mij liet behandelen (ze zeggen dat een tattoo minimaal een jaar moet genezen en klinieken geven al aan dat het na een half jaar genezing al gelaserd kan worden maar ik heb daarover tegenstrijdige verhalen gelezen, vandaar mijn twijfel).

Mijn nek/rugtattoo is nu een een jaar oud, ik ben bang dat deze ook te diep of niet goed is gezet, ik voel hem helemaal als ik er met mijn vinger overheen ga. Dat lijkt mij ook niet zo goed.

Ik ben erg benieuwd hoe je foto's eruitzien na de 4e behandeling en dan met name de lijnen in je tattoo, ik heb een zin in Perzisch geschrift dus ik ben ik het bezit van ook vaak wat dikkere lijnen in de tattoo.

Bedankt allemaal voor het delen en dat ik hier mee mag lezen en vooral kijken en succes voor iedereen die in dit proces zit!

Groetjes,
MissPersia :W
pi_162448575
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 08:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
jij betaald 190 euro??? voor je voet? jezus wat een belachelijke prijs :@ :D

maar oke, minder last na aantal keer laseren zou kunnen, ik had juist het idee dat het laseren zelf meer pijn deed bij elke sessie, allen inderdaad de naweeën zijn minder
Ja veel geld he :( Mja als het goed is zijn er minder behandelingen nodig met de Picoway dan met een traditionele laser... En dat apparaat is kennelijk heeeeeel erg duur, dus goedkoper dan dit kon ze het niet maken zei ze (ze hanteert overigens dezelfde prijzen als de Veldhoven Kliniek).

Jouw tattoo is trouwens ook wel een stuk kleiner dan die van mij he.
pi_162449485
[quote]0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik betaal 65 per keer

BRZMR, ziet er trouwens goed uit, ben erg benieuwd wat bij jou de 4e sessie doet!
[/qfuote]

Mooie prijs daar is het nog voor te doen ook al mag ik zelf niet klagen heb in totaal iets meer dan 100 cm2 en betaal 90 euro per sessie.
pi_162453695
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:36 schreef ApocalypseDreams het volgende:

[..]

Ja veel geld he :( Mja als het goed is zijn er minder behandelingen nodig met de Picoway dan met een traditionele laser... En dat apparaat is kennelijk heeeeeel erg duur, dus goedkoper dan dit kon ze het niet maken zei ze (ze hanteert overigens dezelfde prijzen als de Veldhoven Kliniek).

Jouw tattoo is trouwens ook wel een stuk kleiner dan die van mij he.
valt wel mee toch? ze tellen getatoeerde vierkante cm's.
nja maakt ook niet uit, is hoe dan ook zonde dat we hier nu geld aan uit aan het geven zijn! :)
pi_162453700
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:02 schreef corientje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 23 mei 2016 09:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik betaal 65 per keer

BRZMR, ziet er trouwens goed uit, ben erg benieuwd wat bij jou de 4e sessie doet!
[/qfuote]

Mooie prijs daar is het nog voor te doen ook al mag ik zelf niet klagen heb in totaal iets meer dan 100 cm2 en betaal 90 euro per sessie.
ja zeker mooie prijs, soms zeggen ze zelfs ow geef maar 50 of 60 is goed zo.
Echt een super relaxte tent
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:01:32 #243
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162453748
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 22:29 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Ik wil trouwens niet weten wat jij betaalt per behandeling als ik al 190 euro kwijt ben... :o
4 jaar lang water en brood waarschijnlijk :+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162470441
Maar ik ben een beetje een leek op forums en dat soort dingen maar hoe kan ik bijvoorbeeld een foto van mijn telefoon hier krijgen? Kan dat als ik op de telefoon ingelogd ben of moet ik op de laptop zitten?

Ben niet zo goed in dit soort dingen maar wilde toch graag mijn vooruit gang delen.

Morgen heb ik mijn 2e sessie
pi_162481844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:36 schreef corientje het volgende:
Maar ik ben een beetje een leek op forums en dat soort dingen maar hoe kan ik bijvoorbeeld een foto van mijn telefoon hier krijgen? Kan dat als ik op de telefoon ingelogd ben of moet ik op de laptop zitten?

Ben niet zo goed in dit soort dingen maar wilde toch graag mijn vooruit gang delen.

Morgen heb ik mijn 2e sessie
uhm, ik upload ze altijd naar myalbum en plak de link dan hier in het bericht tussen [img] [/img]
maar er zijn handigere plaatsen om je foto's neer te zetten

https://www.mupload.nl/ of http://nl.tinypic.com/ bijvoorbeeld
pi_162554821
Korte update:
Vandaag lasersessie 4 gehad. Wederom goed verlopen. Tot nu toe ook steeds door dezelfde huidtherapeut geholpen, geeft ook wat rust.

Ze waren tevreden over de resultaten van 3 sessies, je gaat nu écht wat zien.

Laser heeft vandaag weer wat hoger gestaan, dit was niet direct voelbaar tijdens het laseren. Na het laseren wel meer warmte voor mijn gevoel en erg opgezet en rood. Warmte is weggetrokken, roodheid is nog aanwezig en zoals aangegeven iets meer dan ik gewend was. Hopen dat dit niet zal leiden tot blaren.

Ik ga na een week of 6-10 weer foto's met jullie delen. In verband met vakantie e.d. heb ik ervoor gekozen om de volgende behandeling pas over 12 weken te doen.

Succes allen!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:50:54 #247
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162564897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier ook nooit blaren...ja 1x een miniblaartje die ik pas zag toen ik een foto ervan maakte :)
zonnebrandcreme? heb je overlegd met degene die lasert of dat wel oke is?
Nee niet aan te gekomen omdat ik 15 minuten te laat was. Heb het wel overlegd met de huisarts mja die heeft er natuurlijk niet zoveel verstand van. Ga het volgende maand overigens alsnog even vragen.


@BRZMR Gaat lekker hard bij je zo te zien!
pi_162656576
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:50 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Nee niet aan te gekomen omdat ik 15 minuten te laat was. Heb het wel overlegd met de huisarts mja die heeft er natuurlijk niet zoveel verstand van. Ga het volgende maand overigens alsnog even vragen.

@BRZMR Gaat lekker hard bij je zo te zien!
Nooit hard genoeg natuurlijk... haha. Maar tot op heden tevreden. Maar ga het niet met het gemiddeld aantal behandelingen halen.
Was ook wel de verwachting gezien de complexiteit van de tattoo. We gaan gewoon rustig verder.

Roodheid was na 2 dagen alweer helemaal weggetrokken. Geen blaren gehad!
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:23:22 #249
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_162693489
Hoi allemaal,

Allereerst sorry dat ik even niet gereageerd heb. Ik had o.a. BRZMR een tijdje terug beloofd een Nederlandse update te geven van mijn proces. (omdat het blog in het Engels is geschreven).

Helaas kwam het er niet van door prive omstandigheden, maar ik ga het binnenkort goedmaken :)
Vanwege diezelfde omstandigheden zit ik even met krukken thuis, dus tijd genoeg om jullie weer te gaan schrijven, even om mijn blog bij te werken met de nieuwste updates...

Voor nu wilde ik even vertellen dat ik behandeling 3 inmiddels gehad heb en dat het me erg tegenviel. Het deed meer pijn, en de verdovende creme werkte niet. Dat was 100% mijn eigen schuld, ik had hem in het enthousiasme veel te vroeg opgesmeerd.
Omdat ze hem steeds iets hoger zetten, was het deze keer maar net te doen voor me.

De behandelaar(ster) van Kliniek Veldhoven was heel begripvol, ze gaf ook aan dat je vaak minder pijn kunt hebben als je minder goed in je vel zit. Nav bovenstaande snap ik; ik zat totaal niet goed in mijn vel haha.
De jeuk achteraf was meer, maar pijn was vrijwel direct weer weg nadat we klaar waren.

Dus, binnenkort meer zoals beloofd!
Liefs, Anna Rose
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:24:38 #250
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_162693534
Ohja, en dan zal ik ook weer nieuwe foto's toevoegen!
pi_162713034
Eindelijk ook wat foto’s van mijn kant.

In 2012 begonnen met de YAG laser waarmee ik in totaal 9x behandeld ben.
Daarna overgestapt op de Picosure laser.
Hiermee ben ik inmiddels 4x behandeld.

Vlak na de allereerste keer met de YAG laser:



pi_162713104
Ongeveer anderhalve maand na de vierde keer met de Picosure laser:



pi_162714147
nice :) heb je niet toevallig foto's van na de 9x yag laser?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:30:13 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162714180
Cool :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162724759
Heb alleen deze, dit was de ochtend na de eerste keer met de Picosure laser.
Dezelfde avond zat het vol dikke blaren. Daarna nooit meer last van gehad trouwens.



  vrijdag 3 juni 2016 @ 22:18:09 #256
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162727149
@BRZMR Het gaat nooit hard genoeg inderdaad haha x'D Ik laat de volgende keer de zonnebrandcreme toch maar achterwegen en ga liever voor de blaren :') Heb nu veel langer last van jeuk dan voorheen maargoed volgende sessie staat ook pas voor over 1,5 maand.

Ennn ondanks dat ik mijn bovenarm aan het laseren ben, laat ik over 2 weken wel weer een nieuwe zetten haha x'D De bedoeling was om mijn sleeve vanaf de bovenkant te beginnen maar kon ik weten dat dat ding zou gaan uitlopen... Nu beginnen we dan maar vanuit de onderkant :')
pi_162740674
oe ziet er wel heftig uit :D
maar thnx kan zo ook indd wel zien hoe het er ongeveer voor het laseren uitzag dan

picosure doet zn werk zo te zien
pi_162740686
wat ga je laten zetten smurfkuh?
  maandag 6 juni 2016 @ 17:45:45 #259
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162792964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat ga je laten zetten smurfkuh?
Een hangoor konijn 😁
pi_162811176
realistisch?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:04:39 #261
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162811697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
realistisch?
Nee, ben niet zo van het realistische. Het word in iedergeval een schattig konijn, krijg het ontwerp volgende week ergens pas te zien :)
pi_162811739
ben benieuwd :)
pi_162816146
Haha, gewoon ook weer een nieuwe tattoo nemen.
Als ze bij mij weg zijn, komt er nooit meer iets nieuws op!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:29:56 #264
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_162828749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ben benieuwd :)
Ik ook. Zal het resultaat wel posten :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:54 schreef Zed69 het volgende:
Haha, gewoon ook weer een nieuwe tattoo nemen.
Als ze bij mij weg zijn, komt er nooit meer iets nieuws op!
Hahah tsja vorig jaar begonnen aan mn sleeve met als resultaat dat de tattoo is uitgelopen.. Die ben ik nu dus aan het laten laseren zodat er eerdaags wat overheen kan.... Nu beginnen we maar onderaan de sleeve :')
pi_162834348
ow ik ben gek op tattoo's ..dus dat is niet de reden dat ik deze laat weghalen.
deze is gewoon extreem lelijk :')
pi_162941393
Ik ben ondertussen 2 weken verder naar mijn 2e yag laser behandeling. Ontzettend veel kostjes (bloedpuntjes) kwam denk ik ook omdat de laser wat hoger stond. Maar het resultaat vind ik al echt goed voor mijn gevoel.

6 juli mag ik voor de 3e behandeling.
Zal toch eens proberen fotos te plaatsen want wil het graag met jullie delen.

Ik heb na de behandeling dit keer minder met creme lopen smeren tot bijna niet , moet bekennen dat de jeuk velen malen minder was dan dat ik ging insmeren.
pi_163068348
Wat mij opvalt is dat de meeste tattoos die verwijderd worden hier echt te lelijk voor woorden zijn of gewoon een standaard tokkie tattoo :')
pi_163070071
Ja als ze mooi waren hielden we ze wel hé :')
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:24:38 #269
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_163390295
Ta-daaa nieuwe tattoo, en happy me *O*

pi_163390474
cute :)
wanneer heb je m laten zetten? ziet er al goed geheeld uit
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:04:16 #271
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_163411263
Thanks! De foto is meteen na het zetten gemaakt. Hij is nu nog aan het vervellen :')
pi_163625822
Zo, ik had vandaag de afspraak voor de 5e keer laseren staan, maar uiteindelijk was hij al goed genoeg voor de cover :D dus alleen nog wat kleine lijntjes gelaserd en de afspraak gemaakt voor het zetten van de tattoo..helemaal happy!
pi_163627373
Hoi,
Ik lees al een tijdje mee en ben zelf vandaag voor mijn 2e laser sessie geweest bij Tattoo Joey in Geldrop.
Ik heb al 18 jaar een tattoo van een combi zwarte panter/huiskat. En deze was helaas al binnen een jaar vrij lelijk geworden (vaag, doorgelopen lijnen etc)
Zoals gezegd vandaag 2e keer gelaserd, en als alles meezit heb ik maar 3x nodig om hem voldoende te hebben laten vervagen voor een mooie cover up.
Na de eerste keer had ik enkel een paar kleine bloedpuntjes, maar in de 2 weken daarna was het over een lengte van ongeveer 10cm blauw/paars/groen (bijna alle kleuren van de regenboog, maar voelde niet als een blauwe plek) bij navraag was dit o.a. De inkt die afgevoerd werd.
Deze keer ziet het wat roder, en heb ik 2 kleine blaren, maar ook deze keer weinig pijn (afgezien van tijdens het laseren).
Ben erg benieuwd naar de resultaten van alle andere op dit forum en als het lukt zal ik zelf ook foto's plaatsen.



http://imgur.com/H533DmY


http://imgur.com/qDvQn0O

[ Bericht 3% gewijzigd door Nien_Joosten op 09-07-2016 19:51:01 ]
pi_163627932
Hey ook bij tattoo joey, leuk
pi_163662628
Yep.
Ben tot nu toe erg tevreden. Wil de cover up ook daar laten doen.
pi_163662651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hey ook bij tattoo joey, leuk
Wanneer ben je aan de beur voor je nieuwe tattoo?
pi_163662706
9 augustus :) supersnel al, had ik niet durven hopen

weet je al bij wie van de tatoeëerders je de cover wilt laten zetten?
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 11:38:17 #278
382129 crew  Donna
pi_163662749
Oh ik ben zo blij. Ik boek ineens echt vooruitgang.

M`n tattoo wordt 2x achter elkaar behandeld en sinds we dat doen, krijg ik steeds meer huidkleurige plekken ertussen.

Ik ben inmiddels al bijna 3 jaar bezig (bedankt 'artiest' die 'm duizend lagen te diep gezet heeft) maar ik heb goede hoop dat het helemaal goed komt!
pi_163662792
2x achter elkaar als in dezelfde sessie?
hoe werkt dat dan..bij mij hoorde je het verschil als ze de eerste keer eroverheen ging en dan nog een stukje deed waar ze al was geweest..dan pakte het apparaat niks meer, dan hoordje je de tik een stuk zachter zeg maar. Is dat bij jou niet dan?
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 11:44:45 #280
382129 crew  Donna
pi_163662835
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
2x achter elkaar als in dezelfde sessie?
hoe werkt dat dan..bij mij hoorde je het verschil als ze de eerste keer eroverheen ging en dan nog een stukje deed waar ze al was geweest..dan pakte het apparaat niks meer, dan hoordje je de tik een stuk zachter zeg maar. Is dat bij jou niet dan?
Ja, 2x achter elkaar in dezelfde sessie. De tweede keer is met lagere intensiteit, maar de tik is net zo luid en de snow op de tattoo pakt veel beter.

Ik heb echt een hele stugge (olifanten) huid dus ben sowieso al een beetje raar haha :P
pi_163663009
:) nja fijn dat het in elk geval werkt zo :)
3 jr is lang genoeg!
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 12:00:57 #282
382129 crew  Donna
pi_163663062
Ja klopt. Eerst bij een pauper behandelaar, daarna wel bij een hele fijne en goede, maar ik zit gewoon met een klote tattoo. Maar gelukkig dat het nu werkt, dus ik ben erg blij!

Vergeet gewoon even hoeveel geld het gekost heeft haha.
pi_163663193
ghehe ja na 3 jr zal het wel aardig oplopen :) al moet ik zeggen dat het laseren op zich me best meeviel qua prijs..maar nu ben ik ook maar 4 x geweest dat scheelt
pi_163694646
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
9 augustus :) supersnel al, had ik niet durven hopen

weet je al bij wie van de tatoeëerders je de cover wilt laten zetten?
Nee nog niet zeker, heb wel een ontwerp en denk dat ik gewoon vraag wie dit ontwerp aanstaat om te zetten.
Vind de kwaliteit van alle artiesten bij Joey wel erg hoog.
Ben wel meer fan van kleurgebruik.
pi_163695182
Ja als je een idee hebt geven ze volgens mij wel aan wie dat het beste kan doen. Was bij mij ook
pi_163826814
Ik ben afgelopen zaterdag weer geweest en heb nu voor over 9 weken weer een afspraak. Waarschijnlijk is dat de laatste!!!! Ben echt zo blij dat ie nu bijna helemaal weg is! Ik heb nu 6 behandelingen gehad bij het lasercentrum in Zoetermeer.
Ok daarvoor al 6 behandelingen bij lasercompany in Hoofddorp, maar toen was er na 6x nog helemaal geen verschil te zien.

Ik beloof steeds wat foto's te plaatsen, maar vergeet t steeds...sorry... Zal ze nu van de week echt even plaatsen
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:41:53 #287
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_163886464
Afgelopen maandag weer gelaserd. Dit keer voor de helft in plaats van 1/3e :) Heb alleen een heel blaren festijn, niet echt ideaal met 36 graden maargoed sorry voor de eehh ranzige foto.

pi_163985459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:41 schreef Smurfkuh het volgende:
Afgelopen maandag weer gelaserd. Dit keer voor de helft in plaats van 1/3e :) Heb alleen een heel blaren festijn, niet echt ideaal met 36 graden maargoed sorry voor de eehh ranzige foto.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit hoor!! Aardig vaag aan het worden al! Top
pi_163985547
Even afwezig geweest, maar over 3,5 week mag ik weer.
Ik ga dan voor sessie 5, medio oktober ben ik een jaar bezig. Om de 10 weken doe ik een sessie bij Kliniek Veldhoven.

Tussen de vorige keer en de aankomende keer zit 12 weken ivm mijn vakantie, alsnog vliegt de tijd!!

Gaat voorlopig nog wel even duren, maar zie nog steeds progressie. Zal voor de volgende behandeling even het resultaat van 4 lasersessies met de Picoway tonen (+/- 11/12 weken na de behandeling).

Tot dan! Succes allemaal!
pi_163993004
so, flink blarenfeestje inderdaad. hopelijk zijn ze snel weer weg
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:35:29 #291
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_164057105
De blaren zijn inmiddels weg :) Alleen die jeuk, aargh.. Je ziet nu heel goed het verschil tussen boven en onder. Onder is blauw en boven nog zwart. Over 2 maanden is de bovenkant aan de beurt :)
pi_164060160
mischien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom doe je de boven en onderkant los van elkaar?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:52:57 #293
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_164087504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
mischien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom doe je de boven en onderkant los van elkaar?
De eerste keer heb ik het helemaal laten doen en toen was ik 3 weken hondsberoerd ervan, en mijn bovenarm was een extreem blarenfestijn. Keren daarna alles in 3 delen gedaan en laatste keer voor de helft om te kijken of dat goed ging en dat ging :)
pi_164125019
ah oke :) ja dan snap ik het wel ja!
pi_164491259
Ik ga aanstaande woensdag voor mijn 5e sessie! Alweer bijna een jaar bezig.

Voor aanstaande woensdag zal ik het resultaat van sessie 4 + 12 weken erop zetten. Nu iets langere periode (normaal 10) ertussen ivm vakantie.
pi_164516045
Goedemorgen!

Ik ben nieuw op het forum en heb al aardig wat delen meegelezen. Voelt fijn om niet de enige op de wereld te zijn die spijt heeft van haar tattoo. Ik heb een blackout tattoo op de zijkant van mijn onderarm, een uitroepteken van ongeveer 1 cm breed en 13 cm lang (ingekleurd met zwart). Daarvoor stond er een tekst waar ik me niet meer prettig bij voelde en besloot twee maanden geleden in een nogwat impulsieve bui deze eroverheen te laten zetten. En ja, nu heb ik enorme spijt. Ik heb wat rond zitten neuzen op websites en zie ik overal een gemiddelde prijslijst staan per cm2. Kan ik er vanuit gaan dat ze mijn tattoo berekenen als 1 cm bij 13 cm, of doen ze dit op een andere manier? Het verschil tussen mijn tattoo en een gewone, is dat mijne dus eigenlijk 1 grote dikke lijn is van een cm dik en een 'normale' tattoo dunne lijntjes. Of ben ik misschien juist in het voordeel hiermee?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik voel me zo rot! Ik hoop dat deze blackout tattoo uberhaupt verwijderd kan worden... :?
pi_164518159
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:54 schreef Sensast het volgende:
Goedemorgen!
het gaat volgens mij om het totaal aantal cm's
Ik had een zwarte tribal...wat verder terug in deze reeks zie je daar foto's van alsook het veloop van het laseren (heb maar 4 sessies gehad en nu laten coveren)
ik betaalde voor deze 65 euro per keer. Soms iets minders :)

edit: dit was m
pi_164519974
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

het gaat volgens mij om het totaal aantal cm's
Ik had een zwarte tribal...wat verder terug in deze reeks zie je daar foto's van alsook het veloop van het laseren (heb maar 4 sessies gehad en nu laten coveren)
ik betaalde voor deze 65 euro per keer. Soms iets minders :)

Bedankt voor je reactie! Stelt me wel enigszins gerust.. Wat voor lasertechniek hebben ze gebruikt bij jou? Ik ben niet van plan mijne te laten coveren en hoop echt dat het grotendeels verdwijnt na een aantal sessies. Ben je tevreden met het resultaat na 4 sessies? En denk je dat (wanneer je nog meer zou pakken) het helemaal verdwijnt?
pi_164527987
Ze hadden een yag laser.
Nja ik was wel tevreden omdat hij toch gecoverd zou worden. Maar hij was nog duidelijk zichtbaar. Dus verwacht niet binnen een half jaar er vanaf te zijn.
Ik heb wel voorbeelden gezien van mensen waarbij hij zo goed als helemaal weg was. Maar volgens mij blijf je er altijd iets van zien. Hoe tevreden dat je ermee bent ligt aan je eigen verwachtingen.

Lees dit topic eens door voor ervaringen met verschillende apparaten bij verschillende klinieken..dan heb je een idee van doorlooptijd
pi_164548057
Ik heb de 3e sessie gehad en de 24ste mag ik weer voor de 4e sessie. Ik ben echt heel benieuwd , bij de ene tattoo lijkt het sneller te gaan als bij de andere. Terwijl beide tattoo's zelfde dag en zelfde persoon gezet is.

Sensast het verschilt heel erg kwa prijzen en ik zou dan ook zoveel mogelijk rond mailen en informatie opvragen.

Voor mijn tattoo's verschilde het van 90 tot 300 euro per laser behandeling.

Uiteindelijk ben ik naar remove.nl gegaan hun hebben meerdere plekken in nl waar je behandeld kan worden. Hun hebben de yag laser.

Ik merk wel dat ik een grote voorkeur heb door wie ik behandeld wil worden. De ene persoon is veel secuurder dan de andere. Ga nu ook vragen of ik door de persoon vast behandeld kan worden wie mijn voorkeur heeft.

De tijd vliegt trouwens wel ontzettend snel , ik heb nu steeds 6 weken tussen een behandeling zitten.
pi_164630767
Sluiting post. Door naar de volgende!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')