abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2016 @ 21:52:36 #176
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160845550
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:04 schreef BRZMR het volgende:
Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad...
Officieel behandeling 2...
Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160897834
Ik kom van de week even terug op je reactie Anna_Rose!
pi_160897862
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
Dat is een klein onderdeel van het geheel. Je ziet daar behoorlijk meer resultaat in vergelijking met de rest.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:53:21 #179
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160929691
Die op mijn bovenarm had ik ook nog geen jaar, toen ik met laseren begon. De inkt trekt er met de pico best snel weg, alleen mijn huid/lichaam reageert er echt heel erg heftig op. Maar of dat te maken heeft omdat de tattoo nog 'vers' is weet ik niet. Bij de op mijn pols had ik dit overigens niet.
pi_160994124
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:44 schreef Anna_Rose het volgende:

[..]

Hoi BRZMR,

Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.

Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)

Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)

Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
Hoi Anna_Rose,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat ik een half sleeve op mijn onderarm heb, loopt ook deels door naar bovenarm. Het bestaat uit 4 kleinere tattoo's die ik al een aantal jaar heb, sinds vorig jaar mei heb ik er een geheel van laten maken met 4 extra tattoo's en wat lijnen en schaduw. Het bestaat uit onder andere twee dobbelstenen, waarvan er één totaal niet in verhouding was. Deze heb ik voor de helft laten coveren met donker zwarte klavers (van de speelkaarten). Je kan wel raden dat dit natuurlijk alleen maar lelijker werd. Hiernaast zijn ook een aantal lijnen destijds nog eens overgetrokken (dit was ongeveer 4 weken na het zetten, eind juni 2015).

Op basis daarvan heb ik besloten dat stuk van de sleeve te laten verwijderen. Na één behandeling merkte ik dat ik er vrede mee kreeg en heb toen eens voorgelegd aan de kliniek wat de optie is voor totale verwijdering. Dit is een langdurig proces, maar naar verwachting niet langer dan enkel het verwijderen van het ene onderdeel. Zo heb ik er in de wachtperiode (10 weken) eens goed overna gedacht. Het besluit: totaal inktvrij.
Wellicht dat ik ooit, na de totale verwijdering, nog eens de nam van mijn dochter op m'n onderbuik laat zetten. Maar voor nu moet ik daar écht niet aan denken. Nooit meer een plaatje of iets anders wat me te binnen schiet.

Het gaat helaas nog wel een jaar of 2 duren ben ik bang. De oudere tattoo's reageren er beter op, aangezien de inkt wellicht wat meer ingekapseld licht. Ook ben ik op eigen verzoek al eerder gestart dan de 6 maanden wachttijd, hierdoor is prijs/kwaliteit verhouding nog niet ideaal.
Maar je ziet zeker al lichtere plekken en in bepaalde lijnen breukjes etc, dus verwacht na een bahdneling of 5/6 wel écht goed resultaat te gaan zien.

Huidige behandelingen:
4 september 2015: behandeling klein onderdeel tattoo (tattoo 3 maanden oud);
29 oktober 2015: behandeling hele sleeve + tattoo's borst (tattoo 5 maanden oud);
8 januari 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst
18 maart 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst

Hieraan kan je zien dat slechts de laatste twee behandelingen op basis van advies kliniek zijn (prijs/kwaliteit verhouding is pas na 6 maanden optimaal). En het resultaat van een behandeling zie je pas ongeveer voor start van de volgende (week 8-10).
Zo hou ik voor de bepaling 3 behandelingen aan, de eerste behandeling van 4 september 2015 was slechts een klein onderdeel.

De creme:
Het is wel aangeraden door kliniek Veldhoven, maar tot dusver heb ik er geen last van. Het is even doorbijten, voornamelijk rondom m'n pols en zeker die op m'n borst (daar zitten twee kleinere tattoo's).
De tikken hebben inderdaad te maken met de hoeveelheid inkt. Op schaduw hoor je hem bij mij ook amper, lijnen nog erg hard. Laatste keer kon de laser iets hoger dan de voorgaande behandelingen. Hierdoor een mini blaardje gehad, maar trok snel weer weg. Net zoals de roodheid. Voor roodheid kreeg ik als tip m sudocreme te gebruiken, dit helpt!

Foto's volgen tegen de volgende behandeling aan, dan kan je het resultaat zien na 3 behandelingen. Foto's na de vorige behandelingen staat op dit forum.
je ziet gelukkig na iedere behandeling weer voortgang. Al hoop ik natuurlijk op een sneller resultaat, maar ach ben pas net bezig. Ga uit van zeker 15 behandelingen.

Benieuwd naar jouw foto's!! Leuk om zo contact te hebben.
  woensdag 30 maart 2016 @ 18:08:55 #181
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_161053406
Hoi BRZMR, ik kom ook later deze week even terug op je bericht. Wel een heel indrukkend verhaal om te lezen al...!!

Zoals beloofd heb ik het verhaal en de foto's van de eerste 2 sessies online gezet: https://removingtattoo.wordpress.com/

Ik moet nog een NL versie schrijven voor jullie. Dat zal ik doen (en beknopter) hier op het forum later deze week. Dan kan ik gelijk antwoorden geven die ik nog mensen tegoed heb...
pi_161235522
4e laser sessie gehad. En nu laten we er 3 maanden tussen zitten om het zoveel mogelijk te laten doorwerken .
Was dit x weer iets gevoeliger. Maar dit keer lijkt mijn huid veel rustiger achteraf. Geen velletjes, korstjes of blaasjes.
Lijkt wel of ik 4 weken na een sessie zit. Alleen een beetje jeuk.
Ben benieuwd hoe het er over een week of 3 uitziet.
Zal tegen die tijd weer een foto plaatsen :)
pi_161447429
Hallo,

Ik meld mij ook even .
Ik heb net mijn eerste laser behandeling gehad omdat ik van 2 tattoo's af wil.
Beide zitten op mijn onderarm en helaas spijt van 1 ,direct na het zetten.
Het is een tekst maar was gezet en bleek dat ik onderhuids helemaal uitgelopen was en dus blauw kleurde. Dit is "opgelost"om er schaduw omheen te zetten.
Maar de schaduw bleef best donker en toen was het net ofdat ik een grote zwarte vlek op mijn onderarm had zitten.
Weer terug naar de tattoo shop en de oplossing was om de tattoo op te halen doormiddel van kleur.
En toen kwamen er nog wat bloemen omheen.
Je snapt het al de tattoo werd groter en heel anders als wat eigenlijk de bedoeling was.

Ik heb me er nooit bij neer kunnen leggen en toch besloten naar 6 jaar om het weg te laten laseren.

Ik heb veel in de topics kunnen lezen maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Het is de bedoeling om iedere 6-8 weken te laseren.
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:21:35 #184
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_161449253
quote:
0s.gif Op
vrijdag 15
april 2016 15:45
schreef
corientje het
volgende:

Ik heb veel in de topics kunnen lezen maar zie eigenlijk door de bomen
het bos niet meer.

Het is de bedoeling om iedere 6-8 weken te laseren.
Je hebt je al laten laseren zeg je, welk bos zoek je nog, in je bomen? :P

Het lijkt erop dat pico-lasers de beste manier zijn om van je tatoeage af te komen.
Reken standaard op en behandeling of 12-15, dan valt het alleen maar mee :)

Picolasers worden door twee behandelaars gebruikt: Picosure bij Het Lasercentrum (in Breda, Eindhoven, Heerlen en Zoetermeer) en Kliniek Veldhoven (in jawel, Veldhoven).

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 15-04-2016 17:49:07 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_161473571
Klopt ik heb me al laten laseren , had het topic door gelezen vanaf deel 6 en dacht laat ik maar gewoon een afspraak maken. Dus de bomen heb ik ondertussen gevonden. Hopelijk ook de juiste.

Maar er stond zoveel informatie in dit topic dat ik eerst niet goed wist waar ik moest beginnen.

Heb ook de Alhydran crème aangeschaft door dit topic.

Ik ben gelasert door een Q switch yag laser. Ik heb wel wat kleine puntjes aan korstjes en het jeukt ontzettend. 3 dagen geleden was dus mijn eerste behandeling. Ik zie hier en daar al wel wat verschil lichtere plekjes wat nog wel wat rood/bruin is van kleur. Dat is vooral waar de schaduw zit.

Ik heb behoorlijke gekleurde bloemen rood en roze wat ik jullie ervaring hiermee? Heb begrepen dat dit moeilijk te verwijderen is.
  zaterdag 16 april 2016 @ 21:11:52 #186
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161476220
Over 2 weken mag ik weer. Denk dat ik voor mijn bovenarm toch maar weer voor de Pico ga omdat dat veel meer resultaat gaf dan de Yag van de laatste keer. Dan maar een weekje beroert zijn..
pi_161609688
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 21:11 schreef Smurfkuh het volgende:
Over 2 weken mag ik weer. Denk dat ik voor mijn bovenarm toch maar weer voor de Pico ga omdat dat veel meer resultaat gaf dan de Yag van de laatste keer. Dan maar een weekje beroert zijn..
Heel veel succes!!

Ik moet nog 5 weken wachten! Maar de tijd gaat behoorlijk snel.
  donderdag 28 april 2016 @ 20:12:48 #188
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161783498
Thanks BRZMR :) Eergisteren alleen weer een klein stukje met de pico gedaan. Gelukkig dit keer niet ziek of beroert. Alleen die jeuk aargh ik word er echt niet goed van. Word er snachts zelf meerdere malen van wakker grrr.

Ik zag vanmiddag zalfgaasjes bij de kruidvat. Iemand hier toevallig ervaring mee in combinatie met het laseren ?
pi_161793251
zalfgaasjes? voor erna? ik zou het niet doen, gewoon alleen insmeren met wat bodylotion oid adviseren ze mij. en heb tijdens het helen wel wat jeuk..maarja daar doe je toch niks aan.

hier begint hij echt mooi licht te worden, zal proberen dit weekend eens een foto te maken :)
pi_161796395
Eigenlijk heb ik hier alleen nog maar meegelezen.
Ik zal nu ook maar eens gaan posten.

Ik ben een aantal jaar geleden begonnen bij Oud Suyt in Koog aan de Zaan, in het begin om de paar maanden, daarna is het een beetje verwaterd.
Toen ik de draad weer wilde oppakken, bleek de zaak gesloten vanwege een defecte laser.
Inmiddels was ik hier 9x behandeld met een Q-switched YAG laser.

Via een informatie avond kwam ik terecht in Bussum, bij het Nationaal Huidcentrum en besloot mijn behandeling hier voort te zetten.
Zij werken met de Picosure laser.
Ik merk dat het hiermee veel beter gaat dan bij mijn vorige behandelaar.
Ik ben hier nu inmiddels 4x behandeld en het gaat echt de goeie kant op.

Tijdens het laseren wordt de huid met een ander apparaat gekoeld waardoor je bijna niks voelt van de behandeling.
Daarna wordt de huid goed ingesmeerd met Affusine zalf en afgedekt met paraffine gaasjes en verband.
Dit moet vervolgens een tijdje blijven zitten.
De eerste paar keer werd daar ook nog een coolpack op geplakt maar omdat ik bijna geen last had, heb ik dat de laatste keer achterwege gelaten.

Waar de vorige behandelaar zei om er verder maar een beetje bodylotion op te smeren, wordt hier aangeraden om Affusine zalf te gebruiken, je krijgt ook een recept mee voor de apotheek.
Meestal hou ik dat een dag of 10 vol.
De huid is dan inmiddels weer helemaal hersteld.
Last van jeuk heb ik eigenlijk nooit gehad.

Beide tattoos, op linker en rechter bovenarm zijn inmiddels al erg licht geworden.
Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:00:15 #191
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_161813191
Ik ben zo jaloers op iedereen die niet zoveel last van de jeuk heeft!
pi_161862369
Wat leuk om weer te lezen hoe iedereen het vergaat met het weg laseren. Ik zal binnenkort ook even een foto maken.

Het is nu 2,5 weken geleden dat het gelasert is maar zie nog wel kleine bruine korstjes. (Puntjes ) ik wacht rustig af hoe zich dat verder heelt.

Ik heb alhydran gesmeerd voor 2 weken en nu skin repair olie.

[ Bericht 0% gewijzigd door corientje op 02-05-2016 13:30:20 ]
pi_161862465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:00 schreef Smurfkuh het volgende:
Ik ben zo jaloers op iedereen die niet zoveel last van de jeuk heeft!
Ik werd ook gek van de jeuk hoor , wist niet waar ik het moest zoeken. Maar de Alhydran heeft me wel geholpen en soms deed ik er dan nog wat calendulan zalf erover. Als ik het vettig hield ging het stukken beter met de jeuk.
pi_161864813
tattoo 3 weken na de 3e lasersessie

Tattoo 4 weken na de 4e lasersessie

er zit dus vooruitgang in, maar er zitten wat hardnekkige lijnen.
9 juli voor de 5e x
  Moderator/colorchick maandag 2 mei 2016 @ 12:13:03 #195
382129 crew  Donna
pi_161868675
Nice!

Mijn tattoo begint na 100.000 behandelingen eindelijk witte plekken te vertonen. Tattoo is echt veel en veel te diep gezet, het is een drama en ik ben er ook goed klaar mee.

Hier in de buurt wordt helaas nog niet met Picosure gelaserd, anders wou ik dat ook wel proberen.
pi_161868856
hier ook alleen een yag laser, maar ben niet ontevreden met het resultaat gezien de tattoo 3 x! is gezet :') (1 x zetten, 1 x proberen beter te maken en toen kwamen er witte plekjes in en is er nog eens overheen gegaan)

ik hoop nog steeds stiekem dat ik in september de nieuwe eroverheen kan laten zetten
  Moderator/colorchick maandag 2 mei 2016 @ 12:30:48 #197
382129 crew  Donna
pi_161869025
Ik ben opzich ook niet ontevreden hoor. Maar het is gewoon klote dat die tattoo zo bagger gezet is. Het heeft me vooral al heel veel geld gekost. Daar hadden we heel heel heel luxe van op vakantie gekund. En als het tegenzit komt er nog wel een luxe vakantie bij. :D

Coveren zou wel al lang kunnen, maar dat wil ik niet. Gelukkig kan ik 'm met een feestje wel al heel goed camoufleren met goede make up. :)
pi_161870135
ja dat blijft natuurlijk zonde. Hier valt het me vooralsnog reuze mee wat het me kost. en de eerste 3 sessies zijn sowiezo door mijn man betaald :P

wel fijn dat je m nu al redelijk eenvoudig kunt camoufleren :)
dat lukt hier niet denk ik..dus ik loop deze zomer met een lelijke blek op mijn arm...achja, voor een goed doel uiteindelijk
pi_161870248
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja dat blijft natuurlijk zonde. Hier valt het me vooralsnog reuze mee wat het me kost. en de eerste 3 sessies zijn sowiezo door mijn man betaald :P

wel fijn dat je m nu al redelijk eenvoudig kunt camoufleren :)
dat lukt hier niet denk ik..dus ik loop deze zomer met een lelijke blek op mijn arm...achja, voor een goed doel uiteindelijk
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwschierig waar jij heen gaat. Ik word ook gewoon met de yag laser behandeld.
pi_161870634
Tattoo joey in Geldrop :)
Zeer tevreden, super aardige mensen ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')