abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159772934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 00:01 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Eeh 3 jaar volgensmij. Eerste 10 sessies bij een tattooshop gehad, maar vond het niet erg effectief. Toen doorgegaan naar het Lasercentrum in Eindhoven en heb daar nu 5 sessies gehad, en eindelijk er bijna vanaf :D Ergens in deel 9 staan dacht ik nog oude fotos van me
jezus, balen als je eerst loopt te kloten bij iemand waar het niet opschiet :(
pi_159772939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:15 schreef matthijst het volgende:
Zo, da's mooi gegaan Bla_Bla_bla :)
ja he :) huid begint nu na derde sessie ook mooi bij te trekken, zal vanmiddag eens een foto maken van 2 weken na sessie
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:41:35 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159773846
Nu ik je reactie lees zie ik dat ik op Smurfkuh wilde reageren (foto's bijna klaar lijkt het) :D

Behandeling of 12-15 zit je zo te zien al gauw aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 09-02-2016 09:50:12 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159780136
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:41 schreef matthijst het volgende:
Nu ik je reactie lees zie ik dat ik op Smurfkuh wilde reageren (foto's bijna klaar lijkt het) :D

Behandeling of 12-15 zit je zo te zien al gauw aan.
Ghehe oke :)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:16:20 #155
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_159786349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 07:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

jezus, balen als je eerst loopt te kloten bij iemand waar het niet opschiet :(
Behoorlijk maargoed nu wel een goede gevonden waar het wel bij opschiet :D
pi_160022793
Mijn tattoo nu 3 wkn na de derde laser sessie.
Die donkere lijnen, daar is hij nog niet geheeld en zit nog een dun korstje op.
Niet slecht :)

donderdag 18 februari 2016 @ 21:14:14 #157
28167 matthijst
pi_160026895
Beste lichte plekken erin al!
pi_160035861
ja he :) maar ik gok nog niet licht genoeg voor de coverup. Nog een week of 2 en dan kan hij beoordeeld worden
pi_160141356

De eerste foto is voor de behandeling gemaakt en de tweede een paar uur later de behandeling, eindelijk zie ik vooruitgang maar het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan! Over een aantal dagen plaats ik een nieuwe foto van de genezing
pi_160167900
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef LvH het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De eerste foto is voor de behandeling gemaakt en de tweede een paar uur later de behandeling, eindelijk zie ik vooruitgang maar het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan! Over een aantal dagen plaats ik een nieuwe foto van de genezing
Ziet er goed uit! Hoeveel behandelingen heeft deze gehad?
Succes!
pi_160167903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn tattoo nu 3 wkn na de derde laser sessie.
Die donkere lijnen, daar is hij nog niet geheeld en zit nog een dun korstje op.
Niet slecht :)

[ afbeelding ]
Mooi proces! Ziet er goed uit. Lijkt me inderdaad nog wat te donker voor cover up, maar kan de artiest ook het beste over oordelen.

Ik mag over 3.5 week weer. Hou er steeds 10 weken tussenZ
pi_160167911
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:25 schreef Smurfkuh het volgende:
Het einde is eindelijk in zicht :D

[ afbeelding ]
Wow! Nice!!
Leuk om weer eens een (bijna) eindresultaat hier te zien. Ik hou er ook rekening mee dat ik er zeker 3 jaar mee bezig ben.
Het is een lang proces. Binnenkort de 3e behandeling, waar behandeling 1 eigenlijk te vroeg heeft plaatsgevonden (tattoo zat er pas 4,5 maand op, ze gaven aan dat dit minimaa 6 moest zijn). Maar getekend dat dit oo eigen voorwaarde is.

Succes laatste loodjes!!
  woensdag 24 februari 2016 @ 22:23:54 #163
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160189489
Ik mag volgende week weer. Voor mijn bovenarm nu alleen een andere laser omdat ik er te heftig op reageer. Voor mijn pols gewoon de weer de pico, al hoop ik wel dat dit de laatste sessie voor mijn pols word.
pi_160363994
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 07:02 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Mooi proces! Ziet er goed uit. Lijkt me inderdaad nog wat te donker voor cover up, maar kan de artiest ook het beste over oordelen.

Ik mag over 3.5 week weer. Hou er steeds 10 weken tussenZ
inderdaad nog te donnker, 2 april de 4e sessie :)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 14:26:42 #165
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160684386
Before en after :) Er zit blijkbaar geen ink meer in want de laser deed afgelopen keer vrijwel niets. Hopelijk trekt het beetje pigment wat ik heb snel bij :)

10x Yag laser bij een tattoo shop en 6x Pico laser bij Het Lasercentrum.

Andere tattoo is nu een gedeelte met de Yag laser gedaan om te kijken of ik nu minder last heb. En dat is gelukkig wel het geval. Over 1,5 maand weer terug maar ik denk dat ik toch weer voor de Pico ga want dat gaat veel sneller (ondanks dat ik me hondsberoert voel) Nu met de Yag laser zie ik namelijk vrijwel geen verschil en heb niet zo'n trek om weer 16x te laseren net als met die hierboven...
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:18:11 #166
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_160709500
Hoi allemaal, ik ben erg nieuw op het FOK forum, want ik heb eigenlijk altijd alleen maar meegelezen.
Omdat ik heel veel hulp heb gehad van AL jullie ervaringen en adviezen mbt het hele proces, heb ik besloten op mijn ervaringen ook te delen. Ik vind het nog best eng om allemaal te delen, maar hoop dat anderen er zo ook iets aan hebben. Tenslotte heb ik mijn keuzes goed kunnen maken door de informatie die hier met name is gedeeld, sinds ik begon te lezen in 2011.

Ik ben eind 2015 eindelijk begonnen met het weghalen van mijn (hele grote!) tattoo en heb nu twee behandelingen gehad. Ik heb al wat eerste ervaringen uitgeschreven en komende week komen de eerste foto's nav de sessies erop. Ik zie al best veel verschil, meer dan ik had gedacht van tevoren.
Hopelijk kan dit anderen mensen helpen zoals jullie ook voor mij hebben gedaan..

https://removingtattoo.wordpress.com/

Ik ben heel benieuwd of jullie de vooruitgang straks ook zo ervaren als ik, of dat je er anders over denkt! :)
Alles bij elkaar vind ik het vooral héél spannend...
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:27:31 #167
28167 matthijst
pi_160709716
Hoi, Blog is in het Engels?
Pourquoi :)
  woensdag 16 maart 2016 @ 11:29:49 #168
455227 Anna_Rose
pi_160709763
Ja, ik dacht, dan kunnen ook mensen buiten Nederland er nog wat mee.
Ik heb mijn tweede tattoo in Amerika laten zetten destijds en toen veel online informatie gevonden in het Engels ook
pi_160720761
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:29 schreef Anna_Rose het volgende:
Ja, ik dacht, dan kunnen ook mensen buiten Nederland er nog wat mee.
Ik heb mijn tweede tattoo in Amerika laten zetten destijds en toen veel online informatie gevonden in het Engels ook
Heel veel succes! Het zou helemaal fantastisch zijn als je hier in het Nederlands een kort verslag + foto's kunt plaatsen.
pi_160720818
Vrijdag ga ik voor behandeling 3 met de PicoWay. Er is wel wat resultaat, maar nog niet helemaal waar ik op hoopte.
Wel moet ik hierbij vermelden dat ik op eigen keuze behandeling 1 ben gestart binnen 6 maanden na het zetten van de tattoo. Dit werd afgeraden door de kliniek waar ik behandeld word (dit ivm prijs/kwaliteit verhouding, is het pas na 6 maanden te garanderen).

We gaan er weer voor!! Die 10 weken rust vliegen voorbij, gelukkig maar.... verwacht nog wel 2 jaar bezig te zijn.
pi_160729442
Hallo allemaal,

Welkom Anna_Rose, ik heb je blog gelezen, ik ben heel benieuwd naar je foto's en het vervolg van je behandelingen!

Ik had in oktober mijn 1e afspraak bij Kliniek Veldhoven staan, toen was de naam nog ABC (als dat dezelfde is tenminste).

Ik heb ook mijn grootste tattoo op mijn rug (vanaf mijn nek en over mijn ruggegraat). In oktober was die tattoo pas een half jaar oud en ik was toch bang dat ik dan te snel zou zijn met behandelen en besloot om te wachten met laseren.

Ook zodat ik hier ervaringen zou kunnen lezen over ervaringen in behandelingen met de Picoway.

Ik lees dus nog steeds mee en zit nog steeds te denken om wellicht in het najaar toch te beginnen met behandelen.

Succes voor iedereen hier en bedankt dat ik mee kan en mag lezen!

Groetjes,
MissPersia
pi_160831003
Goedemorgen allen,

Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad bij Kliniek Veldhoven (voorheen ABC) met de PicoWay. Nieuw pand voor Kliniek Veldhoven, wat een vooruitgang!! Buitenkant heeft nu net zoveel uitstraling als de binnenkant, hulde!

Officieel behandeling 2, aangezien de 1e binnen 6 maanden is uitgevoerd, dit op eigen keuze. Heeft geen medische invloed, maar prijs/kwaliteit verhouding is dan uit verhouding. Echter wilde ik zo snel mogelijk beginnen met het traject, was voor mij het afsluiten van een onzekere periode en de start van een nieuw begin!

De laser heeft ditmaal iets hoger gestaan, de tattoo kon dit hebben volgens de behandelaar. Was even pijnlijk als voorgaande behandelingen, heb wederom geen verdovingscreme gebruikt. Aantal dagen verder laat zien dat de roodheid snel weggetrokken is en er een aantal hélé kleine blaartjes op de arm zitten, dit was de verwachting ook ivm hoger zetten laser.

Foto's plaats ik na een week of 6-8, aangezien het resultaat van deze behandeling pas tegen het eind van de 'wachtperiode' écht zichtbaar is. Over exact 10 weken de volgende behandeling, en zo gaan we rustig verder. De zomer zal iets pittiger zijn aangezien de tattoo weer zichtbaar is voor een ieder, maar daar komen we wel doorheen.

Ter verduidelijking:
Ik ben bezig met het verwijderen van een half sleeve op mijn arm. Hier zitten cover up elementen in, stukken die dubbel zijn overgetrokken en stukken die eenmaal zijn getatoeëerd. Erg divers en een mooie uitdaging van Kliniek Veldhoven alsmede de PicoWay (vanaf start behandeling, medio oktober, behandeld dmv de PicoWay).
Hiernaast nog twee losse tattoo's op de borst, beide eenmaal gezet. Wel één tattoo met de kleur rood, benieuwd hoe die gaat reageren. Tot dusver zie ik met de kleur het minst gebeuren.

Succes allen! En over aantal weken weer foto's.
pi_160831098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:37 schreef MissPersia het volgende:
Hallo allemaal,

Welkom Anna_Rose, ik heb je blog gelezen, ik ben heel benieuwd naar je foto's en het vervolg van je behandelingen!

Ik had in oktober mijn 1e afspraak bij Kliniek Veldhoven staan, toen was de naam nog ABC (als dat dezelfde is tenminste).

Ik heb ook mijn grootste tattoo op mijn rug (vanaf mijn nek en over mijn ruggegraat). In oktober was die tattoo pas een half jaar oud en ik was toch bang dat ik dan te snel zou zijn met behandelen en besloot om te wachten met laseren.

Ook zodat ik hier ervaringen zou kunnen lezen over ervaringen in behandelingen met de Picoway.

Ik lees dus nog steeds mee en zit nog steeds te denken om wellicht in het najaar toch te beginnen met behandelen.

Groetjes,
MissPersia
Hoi MissPersia,

Hoop dat je de knoop kunt gaan doorhakken. Mij heeft het écht enorm goed gedaan om de beslissing te nemen na een goed gesprek bij Kliniek Veldhoven.

Of de PicoWay beter resultaat levert ivm de PicoSure of andere lasers kan ik niet zeggen. De resultaten hangen natuurlijk ook enorm af van de soort tattoo. Welke inkt, hoe diep, hoe vaak gezet, hoe reageert je huis en lichaam, e.d.

Het is een erg lang traject, zeker als je er 100% vanaf wilt. Maar voor mij zeker waard! Ook zonder verdoving hou ik het prima uit, na 3 kwartier behandeling sta ik weer buiten.

Succes met de keuze. Hoop dat je wat hebt aan onze verhalen. Na iedere behandeling post ik mijn ervaring. Hierin ook de ervaring met de kliniek. Blijven zij professioneel, hoe is de toelichting over de behandeling, hoe gaan ze om met je vragen en onzekerheden etc.
  maandag 21 maart 2016 @ 20:34:04 #174
455227 Anna_Rose
pi_160842834
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 00:37 schreef MissPersia het volgende:
Hallo allemaal,

Groetjes,
MissPersia
Hoi MissPersia,

Wat goed van je dat je op onderzoek uit bent gegaan zo snel na het laten zetten van je tattoo. En dat je eerste de tijd neemt om je te verdiepen in wat voor jouw werkt.

Het is dezelfde kliniek inderdaad, ze hebben een nieuwe naam.
Ik had zo veel goede reacties op dit en een ander forum gelezen over hen, dat het me wel snel duidelijk was; "Als je in NL dit wilt laten zien stijgen zij blijkbaar boven de rest uit."
Ik weet niet wat het precies is, want ze doen natuurlijk nog veel meer soorten behandelingen, maar ik voel me er gewoon heel prettig en ik denk vooral ook veilig.

Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat het niet handig is om zo snel na het plaatsen al met lasers te beginnen. Hebben ze je uitgelegd wat de reden is? (Pure nieuwschierigheid, die van mij zijn inmiddels 5 en 12 jaar oud)

Ik heb het er destijds heel zwaar mee gehad en hopelijk heeft iemand er nog wat aan om het blog te lezen.
Ik was zo boos op mezelf, hoe kan je zo'n grote tattoo nemen en meteen spijt hebben dacht ik toen, begrijpen van mezelf deed ik dat ook niet. Zeker niet omdat het niet mijn eerste was. De grote is om mijn eerste schouder tattoo heen gezet en daarvan had ik nooit echt spijt. Maar nu de grote gaat, gaan ze allebei heb ik besloten. En juist bij de kleine zag je na de eerste meer al bijzonder veel effect. (Wat ze bij Kliniek Veldhoven niet hadden verwacht omdat hij slecht was gezet, dus dat was een meevaller)

Begin april heb ik de volgende (derde) afspraak en kan ik de nieuwe locatie bewonderen. De vorige keer had ik de crème veel te dun opgedaan dus ik ben benieuwd of ik nu echt verschil voel in de pijn.

Einde van de week zal ik de eerste foto's en het verhaal over m'n eerste behandeling op de blog zetten, dan kan je het effect van de eerste sessie zien! :)

Groetjes,
Anna Rose
  maandag 21 maart 2016 @ 20:44:40 #175
455227 Anna_Rose
pi_160843292
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:04 schreef BRZMR het volgende:
Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad bij Kliniek Veldhoven (voorheen ABC) met de PicoWay. Nieuw pand voor Kliniek Veldhoven, wat een vooruitgang!! Buitenkant heeft nu net zoveel uitstraling als de binnen...

.....aantal weken weer foto's.
Hoi BRZMR,

Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.

Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)

Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)

Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
  maandag 21 maart 2016 @ 21:52:36 #176
28167 matthijst
pi_160845550
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:04 schreef BRZMR het volgende:
Afgelopen vrijdag behandeling 3 gehad...
Officieel behandeling 2...
Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
pi_160897834
Ik kom van de week even terug op je reactie Anna_Rose!
pi_160897862
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoe gaat het met het stuk dat 4x behandeld is?
Dat is een klein onderdeel van het geheel. Je ziet daar behoorlijk meer resultaat in vergelijking met de rest.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 11:53:21 #179
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_160929691
Die op mijn bovenarm had ik ook nog geen jaar, toen ik met laseren begon. De inkt trekt er met de pico best snel weg, alleen mijn huid/lichaam reageert er echt heel erg heftig op. Maar of dat te maken heeft omdat de tattoo nog 'vers' is weet ik niet. Bij de op mijn pols had ik dit overigens niet.
pi_160994124
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:44 schreef Anna_Rose het volgende:

[..]

Hoi BRZMR,

Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.

Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)

Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)

Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
Hoi Anna_Rose,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat ik een half sleeve op mijn onderarm heb, loopt ook deels door naar bovenarm. Het bestaat uit 4 kleinere tattoo's die ik al een aantal jaar heb, sinds vorig jaar mei heb ik er een geheel van laten maken met 4 extra tattoo's en wat lijnen en schaduw. Het bestaat uit onder andere twee dobbelstenen, waarvan er één totaal niet in verhouding was. Deze heb ik voor de helft laten coveren met donker zwarte klavers (van de speelkaarten). Je kan wel raden dat dit natuurlijk alleen maar lelijker werd. Hiernaast zijn ook een aantal lijnen destijds nog eens overgetrokken (dit was ongeveer 4 weken na het zetten, eind juni 2015).

Op basis daarvan heb ik besloten dat stuk van de sleeve te laten verwijderen. Na één behandeling merkte ik dat ik er vrede mee kreeg en heb toen eens voorgelegd aan de kliniek wat de optie is voor totale verwijdering. Dit is een langdurig proces, maar naar verwachting niet langer dan enkel het verwijderen van het ene onderdeel. Zo heb ik er in de wachtperiode (10 weken) eens goed overna gedacht. Het besluit: totaal inktvrij.
Wellicht dat ik ooit, na de totale verwijdering, nog eens de nam van mijn dochter op m'n onderbuik laat zetten. Maar voor nu moet ik daar écht niet aan denken. Nooit meer een plaatje of iets anders wat me te binnen schiet.

Het gaat helaas nog wel een jaar of 2 duren ben ik bang. De oudere tattoo's reageren er beter op, aangezien de inkt wellicht wat meer ingekapseld licht. Ook ben ik op eigen verzoek al eerder gestart dan de 6 maanden wachttijd, hierdoor is prijs/kwaliteit verhouding nog niet ideaal.
Maar je ziet zeker al lichtere plekken en in bepaalde lijnen breukjes etc, dus verwacht na een bahdneling of 5/6 wel écht goed resultaat te gaan zien.

Huidige behandelingen:
4 september 2015: behandeling klein onderdeel tattoo (tattoo 3 maanden oud);
29 oktober 2015: behandeling hele sleeve + tattoo's borst (tattoo 5 maanden oud);
8 januari 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst
18 maart 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst

Hieraan kan je zien dat slechts de laatste twee behandelingen op basis van advies kliniek zijn (prijs/kwaliteit verhouding is pas na 6 maanden optimaal). En het resultaat van een behandeling zie je pas ongeveer voor start van de volgende (week 8-10).
Zo hou ik voor de bepaling 3 behandelingen aan, de eerste behandeling van 4 september 2015 was slechts een klein onderdeel.

De creme:
Het is wel aangeraden door kliniek Veldhoven, maar tot dusver heb ik er geen last van. Het is even doorbijten, voornamelijk rondom m'n pols en zeker die op m'n borst (daar zitten twee kleinere tattoo's).
De tikken hebben inderdaad te maken met de hoeveelheid inkt. Op schaduw hoor je hem bij mij ook amper, lijnen nog erg hard. Laatste keer kon de laser iets hoger dan de voorgaande behandelingen. Hierdoor een mini blaardje gehad, maar trok snel weer weg. Net zoals de roodheid. Voor roodheid kreeg ik als tip m sudocreme te gebruiken, dit helpt!

Foto's volgen tegen de volgende behandeling aan, dan kan je het resultaat zien na 3 behandelingen. Foto's na de vorige behandelingen staat op dit forum.
je ziet gelukkig na iedere behandeling weer voortgang. Al hoop ik natuurlijk op een sneller resultaat, maar ach ben pas net bezig. Ga uit van zeker 15 behandelingen.

Benieuwd naar jouw foto's!! Leuk om zo contact te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')