quote:
Op maandag 21 maart 2016 20:44 schreef Anna_Rose het volgende:[..]
Hoi BRZMR,
Jeetje wat een verhaal ook van jou!
Begrijp ik dan goed dat je een sleede had, die hebt bijgewerkt / gecovered en daarna besloten om alles weg te laten halen? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zo kwam zo kort na de plaatsing, mocht je dat kwijt willen..
Ik hoop voor me dat dit het nieuwe begin oplevert dat je zocht. Je bent iig goed op weg zo te lezen.
Dat je geen crème gebruikt vind ik wel dapper van je, dan voel ik me toch een beetje een watje als ik zeur over de rug. Onderaan je arm moet toch zeker mee zeer doen nog! Ik vind de ruggengraat, de lijnen net onder mijn en die in de zij elke keer het ergste. Ik heb geen last van blaartjes, maar zoals je zegt kan dat aan de stand liggen. Ik hoorde wel de eerste en tweede keer soms hardere tikken en soms zachter. Ik begrijp dat de laser van gewoon minder inkt raakt op die plekken (bijv. bij de dunne lijnen die ik veel heb)
Hoe ervaar je het om zoveel grote oppervlakken tegelijk te behandelen (borst twee en sleeve?)
Ben heel benieuwd naar je foto! Zoals ik hierboven al zei, zal ik einde vd week die mij ook uploaden.
Hoi Anna_Rose,
Bedankt voor je bericht. Het klopt dat ik een half sleeve op mijn onderarm heb, loopt ook deels door naar bovenarm. Het bestaat uit 4 kleinere tattoo's die ik al een aantal jaar heb, sinds vorig jaar mei heb ik er een geheel van laten maken met 4 extra tattoo's en wat lijnen en schaduw. Het bestaat uit onder andere twee dobbelstenen, waarvan er één totaal niet in verhouding was. Deze heb ik voor de helft laten coveren met donker zwarte klavers (van de speelkaarten). Je kan wel raden dat dit natuurlijk alleen maar lelijker werd. Hiernaast zijn ook een aantal lijnen destijds nog eens overgetrokken (dit was ongeveer 4 weken na het zetten, eind juni 2015).
Op basis daarvan heb ik besloten dat stuk van de sleeve te laten verwijderen. Na één behandeling merkte ik dat ik er vrede mee kreeg en heb toen eens voorgelegd aan de kliniek wat de optie is voor totale verwijdering. Dit is een langdurig proces, maar naar verwachting niet langer dan enkel het verwijderen van het ene onderdeel. Zo heb ik er in de wachtperiode (10 weken) eens goed overna gedacht. Het besluit: totaal inktvrij.
Wellicht dat ik ooit, na de totale verwijdering, nog eens de nam van mijn dochter op m'n onderbuik laat zetten. Maar voor nu moet ik daar écht niet aan denken. Nooit meer een plaatje of iets anders wat me te binnen schiet.
Het gaat helaas nog wel een jaar of 2 duren ben ik bang. De oudere tattoo's reageren er beter op, aangezien de inkt wellicht wat meer ingekapseld licht. Ook ben ik op eigen verzoek al eerder gestart dan de 6 maanden wachttijd, hierdoor is prijs/kwaliteit verhouding nog niet ideaal.
Maar je ziet zeker al lichtere plekken en in bepaalde lijnen breukjes etc, dus verwacht na een bahdneling of 5/6 wel écht goed resultaat te gaan zien.
Huidige behandelingen:
4 september 2015: behandeling klein onderdeel tattoo (tattoo 3 maanden oud);
29 oktober 2015: behandeling hele sleeve + tattoo's borst (tattoo 5 maanden oud);
8 januari 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst
18 maart 2016: behandeling gehele sleeve + tattoo's borst
Hieraan kan je zien dat slechts de laatste twee behandelingen op basis van advies kliniek zijn (prijs/kwaliteit verhouding is pas na 6 maanden optimaal). En het resultaat van een behandeling zie je pas ongeveer voor start van de volgende (week 8-10).
Zo hou ik voor de bepaling 3 behandelingen aan, de eerste behandeling van 4 september 2015 was slechts een klein onderdeel.
De creme:
Het is wel aangeraden door kliniek Veldhoven, maar tot dusver heb ik er geen last van. Het is even doorbijten, voornamelijk rondom m'n pols en zeker die op m'n borst (daar zitten twee kleinere tattoo's).
De tikken hebben inderdaad te maken met de hoeveelheid inkt. Op schaduw hoor je hem bij mij ook amper, lijnen nog erg hard. Laatste keer kon de laser iets hoger dan de voorgaande behandelingen. Hierdoor een mini blaardje gehad, maar trok snel weer weg. Net zoals de roodheid. Voor roodheid kreeg ik als tip m sudocreme te gebruiken, dit helpt!
Foto's volgen tegen de volgende behandeling aan, dan kan je het resultaat zien na 3 behandelingen. Foto's na de vorige behandelingen staat op dit forum.
je ziet gelukkig na iedere behandeling weer voortgang. Al hoop ik natuurlijk op een sneller resultaat, maar ach ben pas net bezig. Ga uit van zeker 15 behandelingen.
Benieuwd naar jouw foto's!! Leuk om zo contact te hebben.