abonnement Unibet Coolblue
pi_155072256
29 juli is de upgrade van Windows 7 en 8 naar Windows 10. Wat is uw mening, wat zijn uw ervaringen? Adviezen zijn welkom.

Handige linkjes:

quote:
Op woensdag 29 juli 2015 06:59 schreef Ceased2Be het volgende:
De ISO's zijn nu ook te downloaden:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
quote:
Op dinsdag 28 juli 2015 19:22 schreef hoas het volgende:
Update

http://tweakers.net/nieuw(...)n-voor-release.htmll
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Tweakers heeft een erg interessant artikel geplaatst
http://tweakers.net/revie(...)diverse-vlakken.html
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef Igen het volgende:
https://www.thurrott.com/(...)on-microsoft-account

Volgens deze site wordt het minder dan bij Windows 8 gepushed om een Microsoft-account te gebruiken.

Al kun je op Windows 8 net zo goed een lokaal account maken en met het MS-account alleen bij de apps in te loggen die dat echt per se nodig hebben.
quote:
Kwam net een linkje tegen van de consumentenbond, over privacy en Win10.
http://www.consumentenbon(...)/windows-10-privacy/
Oja

Wie maakt er een mooie OP?
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:54:08 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155072302
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Lokaal account neemt ie gewoon over.
Merci, dan ga ik binnenkort de sprong ook maar eens wagen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:54:40 #3
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155072313
Wanneer kunnen we Windows 11 verwachten?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_155072351
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:54 schreef hmmmz het volgende:
Wanneer kunnen we Windows 11 verwachten?
Word vast gewoon "Windows"
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:56:32 #5
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155072363
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:56 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Word vast gewoon "Windows"
of 1 Windows 1
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_155072385
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:54 schreef hmmmz het volgende:
Wanneer kunnen we Windows 11 verwachten?
Was dit niet de 'laatste' versie die steeds beter zou worden gemaakt? Of is dat al van de baan? De versie waarbij je geen licentie koopt maar met je privacy betaalt, zoals bij Google en Facebook?
pi_155072806
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:41 schreef Rica het volgende:

[..]

Leuk he? En met de vlekkeloze geschiedenis van MS van goedwerkende updates is het helemaal een fantastische feature.

Het is duidelijk dat MS zo groot mogelijke controle wil. Een groot deel van wat OS zou moeten zijn is data verzamelen en van afstand je computer beheren. :)
Ik was vooraf echt wel enthousiast over Win10 maar zie het zolangzamerhand een kans voor alternatieven als Ubuntu ed worden.
I.d.d., ik hou mijn hart vast voor wat komen gaat. Net als de Skype shit die automatisch door Windows Update door mijn strot geduwd gaat worden denk ik, voorheen kon ik die update c.q. app gewoon negeren nu zal dat niet meer gaan.
pi_155074401
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:57 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Was dit niet de 'laatste' versie die steeds beter zou worden gemaakt? Of is dat al van de baan? De versie waarbij je geen licentie koopt maar met je privacy betaalt, zoals bij Google en Facebook?
Dit zou de laatste Windows ooit worden inderdaad. En dat gedoe om die privacy.. Windows 8 zat er ook al vol mee en daar zeurde niemand.
pi_155074977
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:17 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Dit zou de laatste Windows ooit worden inderdaad. En dat gedoe om die privacy.. Windows 8 zat er ook al vol mee en daar zeurde niemand.
Omdat er toen ook niks over 'verteld' werd. Nu word het kenbaar gemaakt en schreeuwt iedereen gelijk moord en brand. Als je er zo over loopt te miepen stop dan ook gelijk maar met facebook en alle andere online meuk!

Of wat dacht je van je zoekresultaten op google, doe dat dan ook maar gelijk niet meer _O- :W
pi_155075663
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:17 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

En dat gedoe om die privacy.. Windows 8 zat er ook al vol mee en daar zeurde niemand.
Misschien omdat veel van die mensen gewoon bij Windows 7 bleven?
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:56:11 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155075813
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:52 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Misschien omdat veel van die mensen gewoon bij Windows 7 bleven?
Nee omdat de consumentenbond wou laten zien dat ze nog bestonden en daarna werden nagepraat door half Nederland.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155076055
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:56 schreef Klonk het volgende:

[..]

Nee omdat de consumentenbond wou laten zien dat ze nog bestonden en daarna werden nagepraat door half Nederland.
Oh ik heb niks van de cosumentenbond gezien.

Windows 8 heb ik overgeslagen omdat het meer een tablet OS leek en ook nog eens allemaal problemen mee op andermans laptops.
Windows 10 leek mij weer een kandidaat om op over te stappen. Maarja toen hadden ze dus al die spyware die niet in 7 zit.
pi_155076073
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:34 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Omdat er toen ook niks over 'verteld' werd. Nu word het kenbaar gemaakt en schreeuwt iedereen gelijk moord en brand. Als je er zo over loopt te miepen stop dan ook gelijk maar met facebook en alle andere online meuk!

Of wat dacht je van je zoekresultaten op google, doe dat dan ook maar gelijk niet meer _O- :W
Alsof ik FB en dat soort meuk heb...

Ennuh, Google is niet de enige zoekmachine hoor.
pi_155076244
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:57 schreef Aardappeltaart het volgende:

De versie waarbij je geen licentie koopt maar met je privacy betaalt, zoals bij Google en Facebook?
Nee dat word het niet, Windows 10 is alleen dit jaar gratis te updaten, daarna is het gewoon weer een betaalde licentie.

De privacy settings zijn ook bij het installeren binnen een minuut "goed" te zetten wat nogal een verschil is met FB en Google
pi_155076310
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat word het niet, Windows 10 is alleen dit jaar gratis te updaten, daarna is het gewoon weer een betaalde licentie.

De privacy settings zijn ook bij het installeren binnen een minuut "goed" te zetten wat nogal een verschil is met FB en Google
Wat ik meer bedoel is dat het oude verdienmodel van Microsoft deels te maken had met iedere zoveel jaar een nieuw besturingssysteem uitbrengen dat mensen moeten kopen. Dat valt weg als Windows 10 de laatste is. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Of ligt dat ergens anders dan advertenties?
pi_155076418
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:08 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoel is dat het oude verdienmodel van Microsoft deels te maken had met iedere zoveel jaar een nieuw besturingssysteem uitbrengen dat mensen moeten kopen. Dat valt weg als Windows 10 de laatste is. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Of ligt dat ergens anders dan advertenties?
Je betaalt nog steeds voor een licentie, alleen zal dat waarschijnlijk in een office 365 vorm gaan voor particulieren.
pi_155076461
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je betaalt nog steeds voor een licentie, alleen zal dat waarschijnlijk in een office 365 vorm gaan voor particulieren.
Bedoel je dat Microsoft meer wil verdienen met Office of dat Windows op abonnementsbasis kan worden? Meen me te herinneren dat dit ook van de baan was.
pi_155076577
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:11 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Bedoel je dat Microsoft meer wil verdienen met Office of dat Windows op abonnementsbasis kan worden? Meen me te herinneren dat dit ook van de baan was.
Het laatste denk ik voor particulieren. Voor bedrijven veranderd er eigenlijk niet zo heel veel, die nemen over het algemeen al volume licenties.

MS heeft natuurlijk ook gewoon zijn partners zoals HP en Dell die systemen inclusief licentie verkopen en dat zal ook nog niet veranderen. Dus bij een nieuwe pc betalen de meeste consumenten ook voor windows.
pi_155076640
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:08 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoel is dat het oude verdienmodel van Microsoft deels te maken had met iedere zoveel jaar een nieuw besturingssysteem uitbrengen dat mensen moeten kopen. Dat valt weg als Windows 10 de laatste is. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen. Of ligt dat ergens anders dan advertenties?
Waarom zou dat weg vallen? Mensen deden toch al bijna niet aan upgraden. Het meeste geld zit in verkoop van licenties bij nieuwe pc's en het bedrijfsleven die een licentiemodel hebben. Voor MS veranderd er niet zoveel behalve dat ze hopen dat meer mensen OneDrive-abonnementen nemen en Store-aankopen doen.
pi_155076701
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:16 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Waarom zou dat weg vallen? Mensen deden toch al bijna niet aan upgraden. Het meeste geld zit in verkoop van licenties bij nieuwe pc's en het bedrijfsleven die een licentiemodel hebben. Voor MS veranderd er niet zoveel behalve dat ze hopen dat meer mensen OneDrive-abonnementen nemen en Store-aankopen doen.
Hmm plausibel, hoor inderdaad weinig over mensen die betaalden voor upgrades vroeger.
pi_155077682
Windows 10 bevalt mij echt helemaal toppie. Na wat opstartproblemen met betrekking tot de installatie heb ik nu nergens last van! Een blijvertje voor mij :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:27 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155077916
Ik heb ook weinig issues eigenlijk, alleen mijn China-tablet wil niet op een officiele manier. Maar mijn eigen PC/werkPC, PC van mijn vader, VM's, allemaal probleemloos.

En dat privacyverhaal is natuurlijk weer even de "hype van de week" op FB. Alleen niets nieuws, gewoon uit te zetten en duidelijk en helder gecommuniceerd itt FB en Google bijv.

Opeens hebben mensen die geen fuck van computers weten een mening, want libelle.nl had er een stukje over :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155078018
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

I.d.d., ik hou mijn hart vast voor wat komen gaat. Net als de Skype shit die automatisch door Windows Update door mijn strot geduwd gaat worden denk ik, voorheen kon ik die update c.q. app gewoon negeren nu zal dat niet meer gaan.
Ik liet skype steeds updaten, maar na een aantal updates crashte skype elke keer. Een normaal gesprek voeren lukte al niet eens. Dus een vriend gevraagd of hij nog een oudere versie van skype had. Die geinstalleerd en updates uitgezet alleen nu wel irritant dat hij zeurt om updaten).
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155078084
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik liet skype steeds updaten, maar na een aantal updates crashte skype elke keer. Een normaal gesprek voeren lukte al niet eens. Dus een vriend gevraagd of hij nog een oudere versie van skype had. Die geinstalleerd en updates uitgezet alleen nu wel irritant dat hij zeurt om updaten).
die skype for desktop of die oude 'metro' variant?
hier kreeg ik, na de update, de vraag of ik skype for desktop wilde installeren. dat gedaan en nergens moeite mee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155078300
Die metro-skype gaat er ook helemaal uit in Oktober. Dan komt er een messaging-app in W10 die sms en Skype combineert. Die metro-app van Skype was toch verschrikkelijk..
pi_155078506
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

die skype for desktop of die oude 'metro' variant?
hier kreeg ik, na de update, de vraag of ik skype for desktop wilde installeren. dat gedaan en nergens moeite mee.
Het was de desktop versie van skype. Ik skype nu voornamelijk via de smartphone dan via de desktop, omdat ik te lui ben om in te loggen op desktop.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155078589
Een eerste opzetje voor een OP. Als er wat bij moet, voeg het zelf toe, dan kan het daarna in de OP.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:24:34 #29
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155079159
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het laatste denk ik voor particulieren. Voor bedrijven veranderd er eigenlijk niet zo heel veel, die nemen over het algemeen al volume licenties.

MS heeft natuurlijk ook gewoon zijn partners zoals HP en Dell die systemen inclusief licentie verkopen en dat zal ook nog niet veranderen. Dus bij een nieuwe pc betalen de meeste consumenten ook voor windows.
MS heeft vanaf het begin al aangegeven dat de licentie geldig blijft op de betreffende machine voor de levensduur van de machine. Je kunt dus Windows net zo vaak installeren op dezelfde pc als je wilt, maar je zult bij een nieuwe pc een nieuwe licentie moeten kopen. Iets wat overigens al jaren zo is.

Als je bijvoorbeeld je pc een clean install wilt geven kun je gewoon de setup van Windows 10 draaien en het invoeren van een licentie skippen. Door de hardware id van jouw computer wordt Windows automatisch weer geregistreerd. Zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Dit model is er al vanaf het begin. Windows 98 was ook al pc gebonden. Alleen veel mensen hebben zich dit nooit gerealiseerd omdat het niet te controleren was voor Microsoft. Tegenwoordig kan dat wel. Met Windows 7 en 8 gebeurde dit trouwens ook al.

Wat betreft de privacy. Al onze smartphones, facebooks, googles, Apples, etc hebben er al voor gezorgd dat we onze privacy kwijt zijn.
Waar denk je trouwens dat die gepersonaliseerde advertenties op Fok vandaan komen? Ik zoek voor een nieuwe pc en ineens heb ik in mijn browser allerlei pc's staan terwijl ik aan het Fokken ben. Ondertussen gaan lopen zeiken dat Microsoft hetzelfde doet als het al jaren en doet, net als alle anderen. Mensen zijn zo triest :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155080684
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik liet skype steeds updaten, maar na een aantal updates crashte skype elke keer. Een normaal gesprek voeren lukte al niet eens. Dus een vriend gevraagd of hij nog een oudere versie van skype had. Die geinstalleerd en updates uitgezet alleen nu wel irritant dat hij zeurt om updaten).
Ik wil Skype er helemaal niet op hebben, ik gebruik die ellende niet. En ondanks dat Skype niet op de laptop stond, kreeg ik bij de aanbevolen updates toch Skype te zien.
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:13:27 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155080720
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wil Skype er helemaal niet op hebben, ik gebruik die ellende niet. En ondanks dat Skype niet op de laptop stond, kreeg ik bij de aanbevolen updates toch Skype te zien.
Je hoeft de updates natuurlijk niet te installeren. Daarom zijn ze aanbevolen. Iets met muggen en olifanten...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155080723
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wil Skype er helemaal niet op hebben, ik gebruik die ellende niet. En ondanks dat Skype niet op de laptop stond, kreeg ik bij de aanbevolen updates toch Skype te zien.
Ik ging wel overstag, omdat MS msn om zeep had geholpen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155080731
Ik zag net dat automatisch Candy Crush geinstaleerd was :')
pi_155080789
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je hoeft de updates natuurlijk niet te installeren. Daarom zijn ze aanbevolen. Iets met muggen en olifanten...
Klopt, maar een enkele keer stond de Skype "update" bij de normale updates en als ik dat niet had uitgezet zou Skype weer vrolijk op mijn systeem staan.
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:44:32 #35
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155081836
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:34 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Omdat er toen ook niks over 'verteld' werd. Nu word het kenbaar gemaakt en schreeuwt iedereen gelijk moord en brand. Als je er zo over loopt te miepen stop dan ook gelijk maar met facebook en alle andere online meuk!

Of wat dacht je van je zoekresultaten op google, doe dat dan ook maar gelijk niet meer _O- :W
Ik denk dat je zelf gewoon te gemakzuchtig bent maar tegelijk heel goed weet dat de "miepers" gelijk hebben en dat je daarom zo reageert. Het is je eigen luiheid en het willen negeren want het is zo'n gedoe wat dwars zit.Gewoon net doen alsof het niet zo is en kritische meningen afzeiken omdat het ergens toch steekt. Vervelend is dat he? :Y

En wij schreeuwen nu ineens "moord en brand" over privacyschendingen omdat het ons verteld is? :D

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:49 schreef HeatWave het volgende:

En dat privacyverhaal is natuurlijk weer even de "hype van de week" op FB. Alleen niets nieuws, gewoon uit te zetten en duidelijk en helder gecommuniceerd itt FB en Google bijv.

Opeens hebben mensen die geen fuck van computers weten een mening, want libelle.nl had er een stukje over :').
Als Libelle idd een kritisch stuk over Win10 heeft terwijl alles op het "rebelse" Fok! wordt afgedaan als hype zou dat samen met jouw post wel een prijsje voor pijnlijke ironie verdienen.

Fok! wordt door Libelle voorbijgestreefd. _O-

Wat een treurnis..
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_155082964
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:44 schreef Rica het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelf gewoon te gemakzuchtig bent maar tegelijk heel goed weet dat de "miepers" gelijk hebben en dat je daarom zo reageert. Het is je eigen luiheid en het willen negeren want het is zo'n gedoe wat dwars zit.Gewoon net doen alsof het niet zo is en kritische meningen afzeiken omdat het ergens toch steekt. Vervelend is dat he? :Y

En wij schreeuwen nu ineens "moord en brand" over privacyschendingen omdat het ons verteld is? :D

[..]

Als Libelle idd een kritisch stuk over Win10 heeft terwijl alles op het "rebelse" Fok! wordt afgedaan als hype zou dat samen met jouw post wel een prijsje voor pijnlijke ironie verdienen.

Fok! wordt door Libelle voorbijgestreefd. _O-

Wat een treurnis..
_O_
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:15:14 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155083076
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:44 schreef Rica het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelf gewoon te gemakzuchtig bent maar tegelijk heel goed weet dat de "miepers" gelijk hebben en dat je daarom zo reageert. Het is je eigen luiheid en het willen negeren want het is zo'n gedoe wat dwars zit.Gewoon net doen alsof het niet zo is en kritische meningen afzeiken omdat het ergens toch steekt. Vervelend is dat he? :Y

En wij schreeuwen nu ineens "moord en brand" over privacyschendingen omdat het ons verteld is? :D

[..]

Als Libelle idd een kritisch stuk over Win10 heeft terwijl alles op het "rebelse" Fok! wordt afgedaan als hype zou dat samen met jouw post wel een prijsje voor pijnlijke ironie verdienen.

Fok! wordt door Libelle voorbijgestreefd. _O-

Wat een treurnis..
Ja, vooral omdat je dus geen idee blijkt te hebben waar je het over hebt :).

Alles is allang tot in den treure uitgeplozen, niet dat jij wel eens van packet sniffing etc gehoord hebt, maar je hebt wel een sterke mening!

Er is bijna niets veranderd qua Win8, alleen de overduidelijke manieren om het UIT te zetten zijn opeens in het OS opgenomen, zodat leken het voor de verandering uit kunnen zetten.

Maar jij maakt er van dat er meer inzit :').

Lees je eens in voor je een mening vormt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155083135
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, vooral omdat je dus geen idee blijkt te hebben waar je het over hebt :).

Alles is allang tot in den treure uitgeplozen, niet dat jij wel eens van packet sniffing etc gehoord hebt, maar je hebt wel een sterke mening!

Er is bijna niets veranderd qua Win8, alleen de overduidelijke manieren om het UIT te zetten zijn opeens in het OS opgenomen, zodat leken het voor de verandering uit kunnen zetten.

Maar jij maakt er van dat er meer inzit :').

Lees je eens in voor je een mening vormt :').
Iedereen komt van Win8 ja?
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:18:41 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155083273
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen komt van Win8 ja?
Nee, sommige van 7 oid. Maar feit is dat er niet zoveel veranderd is aan wat er wel of niet wordt doorgegeven, alleen dat er nu hele zichtbare knoppen te vinden zijn waar je het UIT kan zetten.

En dan nog is MS evil? :'). Gepost van een Android toestel met FB koppeling zeker? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:26:41 #40
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155083622
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, vooral omdat je dus geen idee blijkt te hebben waar je het over hebt :).

Alles is allang tot in den treure uitgeplozen, niet dat jij wel eens van packet sniffing etc gehoord hebt, maar je hebt wel een sterke mening!

Er is bijna niets veranderd qua Win8, alleen de overduidelijke manieren om het UIT te zetten zijn opeens in het OS opgenomen, zodat leken het voor de verandering uit kunnen zetten.

Maar jij maakt er van dat er meer inzit :').

Lees je eens in voor je een mening vormt :').
Weet je. Het is gewoon de moeite niet. De hoeveelheid foute aannames en conclusies die je trekt. Waarom voel je je uberhaupt geroepen andere users te beschimpen wanneer zij het onderling over de minder aantrekkelijke kanten van Win10 hebben? Waarom? Nee je draagt echt bij aan verbetering van de sfeer. Chapeau.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:28:56 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155083727
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:26 schreef Rica het volgende:

[..]

Weet je. Het is gewoon de moeite niet. De hoeveelheid foute aannames en conclusies die je trekt. Waarom voel je je uberhaupt geroepen andere users te beschimpen wanneer zij het onderling over de minder aantrekkelijke kanten van Win10 hebben? Waarom? Nee je draagt echt bij aan verbetering van de sfeer. Chapeau.
Omdat je mensen onterecht bang maakt met je paranoide gezever.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155083904
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, sommige van 7 oid. Maar feit is dat er niet zoveel veranderd is aan wat er wel of niet wordt doorgegeven, alleen dat er nu hele zichtbare knoppen te vinden zijn waar je het UIT kan zetten.

En dan nog is MS evil? :'). Gepost van een Android toestel met FB koppeling zeker? :').
Ik weet niet waar die ongein vandaan komt mbt het standaard hebben van FB, want dat heb ik niet...

Android ja, echter custom rom.

In mijn wereld is een besturingssysteem er voor bedoeld om je hardware op een begrijpelijke manier met jou te laten communiceren en niet om ongewild/ standaard (opt out) allerlei beslissingen voor jou te nemen mbt updates, locatie delen en weet ik veel wat. Zie ook een paar posts hierboven mbt Candy Crush.

Als ik bepaalde dingen nodig heb install ik ze wel, daar heb ik geen OS die dat zelf wel even gaat bepalen voor nodig.
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:34:08 #43
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155083927
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat je mensen onterecht bang maakt met je paranoide gezever.
Ah. En dus voel jij je geroepen om mensen gerust te stellen. :)



Toch denk ik dat het voornamelijk de eigen laksheid en luiheid is wat steekt. Mensen willen het niet horen want dan moeten ze moeite gaan doen en er tijd en energie aan besteden. Gemakszucht.

En tevens zou je beter op het libelleforum passen. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:35:54 #44
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155083987
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die ongein vandaan komt mbt het standaard hebben van FB, want dat heb ik niet...

Android ja, echter custom rom.

In mijn wereld is een besturingssysteem er voor bedoeld om je hardware op een begrijpelijke manier met jou te laten communiceren en niet om ongewild/ standaard (opt out) allerlei beslissingen voor jou te nemen mbt updates, locatie delen en weet ik veel wat. Zie ook een paar posts hierboven mbt Candy Crush.

Als ik bepaalde dingen nodig heb install ik ze wel, daar heb ik geen OS die dat zelf wek even bepaalt voor nodig.
Je zou zeggen dat je sig redelijk voor zich spreekt.

...
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_155084193
Noujah prima allemaal. Mensen kunnen zelf de keuze maken of ze W10 willen gebruiken. Ik heb ook een Facebook-account en een YouTube-account. Ik zoek met Google en heb de illusie dat mijn privacy nog iets waard is al even opgegeven. Mensen die het wel belangrijk vinden moeten gewoon even goed kijken naar de instellingen en elke data MS gebruikt. Dat is alles.
pi_155084544
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat je sig redelijk voor zich spreekt.

...
Het probleem, hoewel begrijpelijk met het normaal vinden van FB ed., is dat de lat steeds lager gelegd wordt. Als Microsoft met de invoering van bv. Win95 dusdanige fratsen had uitgehaald waren ze verketterd en nu is het "normaal" want je hebt toch ook FB enzo?

Opzich is het best wel bizar dat mensen zich gewoon schikken naar een nieuwe standaard vwb privacy en het ze geen reet interesseert omdat FB, youtube, en Google ed. dat ook doen...

Vroeger werd er altijd gezegd dat als hij in de sloot springt doe jij dat dan ook?
pi_155084719
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het probleem, hoewel begrijpelijk met het normaal vinden van FB ed., is dat de lat steeds lager gelegd wordt. Als Microsoft met de invoering van bv. Win95 dusdanige fratsen had uitgehaald waren ze verketterd en nu is het "normaal" want je hebt toch ook FB enzo?

Opzich is het best wel bizar dat mensen zich gewoon schikken naar een nieuwe standaard vwb privacy en het ze geen reet interesseert omdat FB, youtube, en Google ed. dat ook doen...

Vroeger werd er altijd gezegd dat als hij in de sloot springt doe jij dat dan ook?
Oké ik moet dus geen W10 gebruiken vanwege privacy-redenen volgens jou. Maar, ik kijk graag YouTube-filmpjes en heb abbo's op een paar kanalen, ik wil graag een goede zoekmachine gebruiken en ik heb Facebook nodig om foto's van personeelsfeestjes, vakanties en dergelijke te kunnen zien. Als ik voor dat soort zaken m'n privacy al opgegeven heb, waarom zou ik dan moeilijk doen over het feit dat Microsoft dingen van mij weet?

Heck, ik heb liever dat Microsoft dingen van mij weet dan Facebook of Google. Microsoft vertrouw ik veel meer met mijn data.
pi_155085234
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:56 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Oké ik moet dus geen W10 gebruiken vanwege privacy-redenen volgens jou. Maar, ik kijk graag YouTube-filmpjes en heb abbo's op een paar kanalen, ik wil graag een goede zoekmachine gebruiken en ik heb Facebook nodig om foto's van personeelsfeestjes, vakanties en dergelijke te kunnen zien. Als ik voor dat soort zaken m'n privacy al opgegeven heb, waarom zou ik dan moeilijk doen over het feit dat Microsoft dingen van mij weet?

Heck, ik heb liever dat Microsoft dingen van mij weet dan Facebook of Google. Microsoft vertrouw ik veel meer met mijn data.
Het maakt mij verder niet uit wat een ander wil of doet. Waar ik wel van baal is dat als je niet in die vaart der volkeren wil meegaan je weggezet wordt als zeurpiet en eea vergoeilijkt wordt omdat anderen het ook doen en het dus best wel meevalt allemaal...
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:15:06 #49
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155085354
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het maakt mij verder niet uit wat een ander wil of doet. Waar ik wel van baal is dat als je niet in die vaart der volkeren wil meegaan je weggezet wordt als zeurpiet en eea vergoeilijkt wordt omdat anderen het ook doen en het dus best wel meevalt allemaal...
Je wordt terecht weggezet als zeurpiet omdat het ook meevalt.

Mijn ouwe heer van 86 is gisteren overgaan op Windows 10 en zelfs hij kon al die settings vinden om alles uit te zetten.

Je kunt per app beslissen wat ie mag of niet mag, hoeveel meer controle wil je nog hebben?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155086327
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

Je wordt terecht weggezet als zeurpiet omdat het ook meevalt.

Mijn ouwe heer van 86 is gisteren overgaan op Windows 10 en zelfs hij kon al die settings vinden om alles uit te zetten.

Je kunt per app beslissen wat ie mag of niet mag, hoeveel meer controle wil je nog hebben?
Je mist het punt. Dat ik al opgescheept word met extra handelingen om die meuk uit te zetten schiet bij mij al meteen in het verkeerde keelgat. (opt-out zou opt-in moeten zijn)

En ja, ik weet ook best hoe het werkt, ik doe nl. nooit een standaard install maar altijd custom. Maar vwb Win10 valt dit bij mij in de categorie toolbars, search engines, Chrome en weet ik veel wat voor crap je soms meegeleverd krijgt bij een standaard install bij sommige programma's.

En nee, ik vind dat geen zeurpieterij maar dat kan misschien aan mij liggen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:42:14 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155086541
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je mist het punt. Dat ik al opgescheept word met extra handelingen om die meuk uit te zetten schiet bij mij al meteen in het verkeerde keelgat. (opt-out zou opt-in moeten zijn)

En ja, ik weet ook best hoe het werkt, ik doe nl. nooit een standaard install maar altijd custom. Maar vwb Win10 valt dit bij mij in de categorie toolbars, search engines, Chrome en weet ik veel wat voor crap je soms meegeleverd krijgt bij een standaard install bij sommige programma's.

En nee, ik vind dat geen zeurpieterij maar dat kan misschien aan mij liggen.
Ik ben het met je eens dat ik ook liever zou hebben dat het standaard uit zou staan maar het wordt nu over het hele internet nu zo ontzettend veel groter gemaakt dan nodig is.

Windows10 is niet eng en het enige wat je moet doen is net als bij alles wat je download en installeerd opletten waar je op klikt.

Als je lui bent en klikt op expressinstellingen dan weet een kind dat dat vragen om problemen is.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155087332
Even mijn ervaring met Windows 10 tot nu toe (2 dagen) samengevat:

• Ik merk geen verschil qua prestatie t.o.v. Win 8.1

• De layout is niet mijn ding, maar dat pas ik nog wel aan.

• Het niet zelf kunnen bepalen of ik updates wil downloaden valt mij tegen, het is wel begrijpelijk maar ik heb zulke dingen liever zelf in de hand.

• Op een foutmelding van AMD Quick Stream na (die ik gelijk verwijderd heb aangezien ik het toch niet gebruik), heb ik geen foutmelding of driver problemen gehad ^O^

• Ik vind het jammer dat ik bepaalde Microsoft programma's zoals b.v. Groove Muziek, XBOX, kaarten e.d. niet kan verwijderen, ik gebruik ze niet en ga het ook nooit doen.

• Verder werkt het gewoon naar behoren, en het gemekker over privacy, ach dat was bij de vorige versies ook al zo en daar is het een en ander aan te doen, en zoals al PjotterFRL al aangaf "...heb de illusie dat mijn privacy nog iets waard is al even opgegeven".
pi_155087796
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat ik ook liever zou hebben dat het standaard uit zou staan maar het wordt nu over het hele internet nu zo ontzettend veel groter gemaakt dan nodig is.

Windows10 is niet eng en het enige wat je moet doen is net als bij alles wat je download en installeerd opletten waar je op klikt.

Als je lui bent en klikt op expressinstellingen dan weet een kind dat dat vragen om problemen is.
Maar goed, ik wacht het nog wel even af allemaal. Ik ben sowieso niet zo'n early adopter mbt dit soort dingen. Maar wat ik zo links en rechts lees mbt Win10 moet er nog wel het eea veranderen/ duidelijk worden voordat ik definitief over stap met alles.
pi_155087847
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed, ik wacht het nog wel even af allemaal. Ik ben sowieso niet zo'n early adopter mbt dit soort dingen. Maar wat ik zo links en rechts lees mbt Win10 moet er nog wel het eea veranderen/ duidelijk worden voordat ik definitief over stap met alles.
Nou prima toch. Een ieder maakt z'n eigen keuze om bepaalde redenen. Ik vind W10 een verademing tov W7 en W8 dus ben ik overgestapt.
pi_155088191
Ik merk eigenlijk geen fuck verschil tussen 7 en 10 behalve dat het er allemaal iets flashier uitziet.
Conscience do cost.
pi_155088239
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Nou prima toch. Een ieder maakt z'n eigen keuze om bepaalde redenen. Ik vind W10 een verademing tov W7 en W8 dus ben ik overgestapt.
En ik zou graag terug willen naar 7, maar deze laptop werd geleverd met 8 en er zijn geen drivers e.d. voor 7 te verkrijgen (zullen er vast wel ergens voor te vinden zijn, maar geen zin in gedoe).
pi_155088270
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:22 schreef ems. het volgende:
Ik merk eigenlijk geen fuck verschil tussen 7 en 10 behalve dat het er allemaal iets flashier uitziet.
Dat laatste vind ik dus weer niet, de icoontjes in b.v. verkenner zijn niet echt "3d" meer, het is allemaal wat "platter" en simplistischer.
pi_155088913
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik dus weer niet, de icoontjes in b.v. verkenner zijn niet echt "3d" meer, het is allemaal wat "platter" en simplistischer.
less is more :P
pi_155089025
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:44 schreef redboyke het volgende:

[..]

less is more :P
Nou nee, ik prefereer bijvoorbeeld een vrouw met een redelijke voorgevel dan een die niets heeft op die plek.
pi_155090473
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:46 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nou nee, ik prefereer bijvoorbeeld een vrouw met een redelijke voorgevel dan een die niets heeft op die plek.
Maar goed dat je de icoontjes van het Insider Program niet gezien hebt.. :D
pi_155090553
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:23 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Maar goed dat je de icoontjes van het Insider Program niet gezien hebt.. :D
Oh jee, :X
pi_155090664
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oh jee, :X


En zo waren er nog vele varianten.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:30:21 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155090793
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:34 schreef Rica het volgende:

[..]

Ah. En dus voel jij je geroepen om mensen gerust te stellen. :)

[ afbeelding ]

Toch denk ik dat het voornamelijk de eigen laksheid en luiheid is wat steekt. Mensen willen het niet horen want dan moeten ze moeite gaan doen en er tijd en energie aan besteden. Gemakszucht.

En tevens zou je beter op het libelleforum passen. :)
Ja, want door types als jij upgraden/updaten mensen niet naar een moderner en veiliger OS.

Jouw redenatie is zo krom, je moet niet upgraden naar een OS waar je voor het eerst heel duidelijk en makkelijk toegankelijk privacy dingen kan uitzetten, blijft bij een OS waar het gewoon ook aanstaat maar waar je enorm veel kennis van zaken moet hebben om dingen uit te zetten.

Enige waar ik het met je eens ben is dat het opt-in zou moeten zijn, maar dat is het dus bij 7 en 8 ook niet.

Ze worden opener en duidelijker in wat ze van je willen weten en geven je een makkelijkere manier om je uit te schrijven en in jouw optiek is dat een slecht iets. En dan vind je jezelf nog een expert ook?

Think the fuck again.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155091618
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, want door types als jij upgraden/updaten mensen niet naar een moderner en veiliger OS.

Jouw redenatie is zo krom, je moet niet upgraden naar een OS waar je voor het eerst heel duidelijk en makkelijk toegankelijk privacy dingen kan uitzetten, blijft bij een OS waar het gewoon ook aanstaat maar waar je enorm veel kennis van zaken moet hebben om dingen uit te zetten.

Enige waar ik het met je eens ben is dat het opt-in zou moeten zijn, maar dat is het dus bij 7 en 8 ook niet.

Ze worden opener en duidelijker in wat ze van je willen weten en geven je een makkelijkere manier om je uit te schrijven en in jouw optiek is dat een slecht iets. En dan vind je jezelf nog een expert ook?

Think the fuck again.
Adem in, adem uit, neem een slok van de Guinness.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:53:07 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155091950
Ik weet de oplossing voor dit probleem, zullen we heel oninternets gewoon zeggen dat we het eens zijn dat we oneens zijn :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155092003
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Ik weet de oplossing voor dit probleem, zullen we heel oninternets gewoon zeggen dat we het eens zijn dat we oneens zijn :P
Eens.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:59:35 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155092239
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:53 schreef Klonk het volgende:
Ik weet de oplossing voor dit probleem, zullen we heel oninternets gewoon zeggen dat we het eens zijn dat we oneens zijn :P
Nope, ben ik vaak voor, niet als mensen gewoon dingen uit hun duim zuigen.

Win 10 is gewoon een prima OS voor 2015. MS is niet heilig, Apple en Google ook niet, FB leeft van privacyschenden. En dat kansloze paniekzaaien is echt van types die ook "En Wat Hij Toen Deed Is Waanzinnig" posts op FB posten klakkeloos doorzetten.

Sinds 1995 boeit het niemand, en opeens is iedereen expert omdat ze hoaxes verspreiden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:01:37 #68
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155092342
W10 is in iedergeval nog niet klaar voor productie mijn god zeg.

Draai het nu een week

Vandaag in het eerste anderhalf uur.

- sound driver weggevallen
- bug in network share heeft m'n project corrupt permissie probleem
- 2x gewoon random freezes, geen BSOD maar wel gewoon zo hard vast als win95 dat nog kon doen

Dit is imho geen release, dit is een beta.
pi_155092581
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:01 schreef BarryOSeven het volgende:
W10 is in iedergeval nog niet klaar voor productie mijn god zeg.

Draai het nu een week

Vandaag in het eerste anderhalf uur.

- sound driver weggevallen
- bug in network share heeft m'n project corrupt permissie probleem
- 2x gewoon random freezes, geen BSOD maar wel gewoon zo hard vast als win95 dat nog kon doen

Dit is imho geen release, dit is een beta.
Allemaal niet gehad. Ligt misschien aan je hardware? Anders misschien even clean installeren.
pi_155092728
Sinds release echt 0 problemen met W10, zowel op de PC als laptop. Het enige wat ik heb gehad is dat de mousepad van mijn Asus laptop werd gezien als Toshiba mousepad. :P
pi_155093259
de afstandsbedieing/muis van mijn MS-tech kast werkt niet onder windows 10, alleen de aan/uit knop doet het..
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:27:53 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155093675
Enige probleem dat ik had was (uiteraard) met AMD, drivers waren niet goed dus werkPC ging op zwart regelmatig. Waarom mensen die AMD troep nog kopen is me een raadsel. De previews waren al een tijdje uit toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 10-08-2015 21:37:20 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155093884
Ik heb hier denk ik wat problemen met drivers (zwarte streepjes willekeurig over scherm zo nu en dan als er iets veranderd) en geluid (klinkt dof - verkeerde driver, vermoed ik).

Maar anderszins werkt het prima. Dit is overigens wel op een computer die 4 jaar oud is.

EDIT: over privacy: er is een pracht scherm, dat heel makkelijk te vinden is, waarin je van alles aan en uit kan zetten. Dat scherm is goed duidelijk en je hoeft echt geen expert te zijn om te weten waar het scherm over gaat of wat elk schuifje doet, want er is genoeg uitleg aanwezig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Telefoonvork op 10-08-2015 21:39:07 ]
pi_155094768
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:27 schreef HeatWave het volgende:
Enige probleem dat ik had was (uiteraard) met AMD, drivers waren niet goed dus werkPC ging op zwart regelmatig. Waarom mensen die AMD troep nog kopen is me een raadsel. De previews waren al een tijdje uit toch?
Ik moest ook allerlei AMD drivers installeren, geen idee wat het allemaal betekende maar het doet het, dus dat is verder prima.
Tap tap tap
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:50:36 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155094975
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moest ook allerlei AMD drivers installeren, geen idee wat het allemaal betekende maar het doet het, dus dat is verder prima.
Op alle andere PC's (prive, vader, broertje) met nvidia 0 problemen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155095095
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:27 schreef HeatWave het volgende:
Enige probleem dat ik had was (uiteraard) met AMD, drivers waren niet goed dus werkPC ging op zwart regelmatig. Waarom mensen die AMD troep nog kopen is me een raadsel. De previews waren al een tijdje uit toch?
Tja, geen problemen mee gehad maar mijn volgende laptop is zeker niet meer gebaseerd op AMD, wat dat betreft zweer ik bij Intel.
pi_155095181
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:32 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb hier denk ik wat problemen met drivers (zwarte streepjes willekeurig over scherm zo nu en dan als er iets veranderd) en geluid (klinkt dof - verkeerde driver, vermoed ik).

Maar anderszins werkt het prima. Dit is overigens wel op een computer die 4 jaar oud is.

EDIT: over privacy: er is een pracht scherm, dat heel makkelijk te vinden is, waarin je van alles aan en uit kan zetten. Dat scherm is goed duidelijk en je hoeft echt geen expert te zijn om te weten waar het scherm over gaat of wat elk schuifje doet, want er is genoeg uitleg aanwezig.
probleem is wel dat dat kennelijk niet alle data logging uitzet..
pi_155095421
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:54 schreef mschol het volgende:

[..]

probleem is wel dat dat kennelijk niet alle data logging uitzet..
Wat zou nog aan staan dan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:05:05 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155095853
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:54 schreef mschol het volgende:

[..]

probleem is wel dat dat kennelijk niet alle data logging uitzet..
Dat weet je, of dat denk je adhv de aluhoedjespost van AchJa en Rica?

Je gebruikt denk ik (zoals bijna iedereen) al je hele leven een PC, smartphone, facebook, Google, maar NU opeens zou MS zo enorm evil zijn geworden?

Het is ook nooit goed he? Jarenlang heb je geen idee wat er wordt gelogged, dan maken ze het openbaar met een eenvoudige manier om het uit te zetten en dan is iedereen boos.

Echt, daarom moet je eindgebruikers gewoon niets vertelllen, ze weten niets, snappen niets maar hebben wel een mening :')
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:12:07 #80
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155096205
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, want door types als jij upgraden/updaten mensen niet naar een moderner en veiliger OS.

Jouw redenatie is zo krom, je moet niet upgraden naar een OS waar je voor het eerst heel duidelijk en makkelijk toegankelijk privacy dingen kan uitzetten, blijft bij een OS waar het gewoon ook aanstaat maar waar je enorm veel kennis van zaken moet hebben om dingen uit te zetten.

Enige waar ik het met je eens ben is dat het opt-in zou moeten zijn, maar dat is het dus bij 7 en 8 ook niet.

Ze worden opener en duidelijker in wat ze van je willen weten en geven je een makkelijkere manier om je uit te schrijven en in jouw optiek is dat een slecht iets. En dan vind je jezelf nog een expert ook?

Think the fuck again.
^O^

Je wordt gewoon bang gemaakt om iets te installeren. Ik ben het er ook mee eens dat ik liever had gehad dat alles standaard uit staat, maar het staat natuurlijk standaard aan, omdat anders het bij niemand aan zou staan.

Uiteindelijk werkt het bij elke bedrijf zo die iets willen verkopen of informatie willen hebben. Je zet aan wat jij graag aan wilt hebben staan en als iemand het niet wel moet die persoon dat aangeven. Bij sommige gevallen erg irritant, maar bij win 10 in ieder geval makkelijk uit te zetten.
Wees blij dat je het uit kunt zetten en ze die mogelijkheid geven tijdens de installatie.

Bijna alle schreeuwende mensen praten na wat ze ergens gelezen hebben en wat een beetje in de onderbuik werkt. Daarnaast ergens toch een beetje sensatie willen zoeken, want stel je voor dat MS gewoon een goed product afgeleverd heeft.

Het blijft treurig :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:18:55 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155096503
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat weet je, of dat denk je adhv de aluhoedjespost van AchJa en Rica?

Je gebruikt denk ik (zoals bijna iedereen) al je hele leven een PC, smartphone, facebook, Google, maar NU opeens zou MS zo enorm evil zijn geworden?

Het is ook nooit goed he? Jarenlang heb je geen idee wat er wordt gelogged, dan maken ze het openbaar met een eenvoudige manier om het uit te zetten en dan is iedereen boos.

Echt, daarom moet je eindgebruikers gewoon niets vertelllen, ze weten niets, snappen niets maar hebben wel een mening :')
Ik heb de opmerking al een keer gehad op het werk.
Of we bij het installeren van de pc's wel alle privacy instellingen goed uitzetten, want anders kan Microsoft alles zien. Dan zouden ze vast wel naar de data van het bedrijf gaan kijken.

:')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155096575
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:05 schreef HeatWave het volgende:

Dat weet je, of dat denk je adhv de aluhoedjespost van AchJa en Rica?
En daar gaan we! *O*

Het heeft helemaal niets met aluhoedje te maken maar meer dat ik misschien wat kritischer ben van wat een OS allemaal wel en niet mag. En daar horen zeker geen opt-out logging grappen bij, als ik dat zou willen install ik die zooi wel.

quote:
Je gebruikt denk ik (zoals bijna iedereen) al je hele leven een PC, smartphone, facebook, Google, maar NU opeens zou MS zo enorm evil zijn geworden?
Dat verklaart een hoop, jij bent wsl "online" opgegroeid dan, ik niet. Ik ben nog van de generatie die in de jaren 90 moest inbellen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:25:41 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155096828
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daar gaan we! *O*

Het heeft helemaal niets met aluhoedje te maken maar meer dat ik misschien wat kritischer ben van wat een OS allemaal wel en niet mag. En daar horen zeker geen opt-out logging grappen bij, als ik dat zou willen install ik die zooi wel.

[..]

Dat verklaart een hoop, jij bent wsl "online" opgegroeid dan, ik niet. Ik ben nog van de generatie die in de jaren 90 moest inbellen.
Wat is je punt nou? Je krijgt voor het eerst doodeenvoudig de optie om alles uit te zetten en je vindt het slecht?

En ik deed al BBS op de amiga voor je een idee had wat een muis was :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155097197
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat zou nog aan staan dan?
http://www.computerworld.(...)tion-compulsory.html

Wat er precies gelogd wordt is mij niet 100% duidelijk, maar dat er nog gelogd wordt mogen wel duidelijk zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat weet je, of dat denk je adhv de aluhoedjespost van AchJa en Rica?
zie bovenstaande link..
quote:
Je gebruikt denk ik (zoals bijna iedereen) al je hele leven een PC, smartphone, facebook, Google, maar NU opeens zou MS zo enorm evil zijn geworden?
nou gelukkig gebruik ik geen van alleen mijn hele leven al..
en ik heb het idee dat MS nu inderdaad een stuk actiever inzet op gebruikersdata omdat er geld mee te verdienen valt, een heel stuk meer t.o.v. 10 jaar terug (Zeker gezien alles erop lijkt te wijzen dat windows een SaaS achtige constructie gaat worden)
quote:
Het is ook nooit goed he? Jarenlang heb je geen idee wat er wordt gelogged, dan maken ze het openbaar met een eenvoudige manier om het uit te zetten en dan is iedereen boos.
Jarenlang werd er niet random contact gezocht met telemetry servers zonder reden of iig zonder te vragen
Bij een beta, RC of insider preview mogen ze, wat mij betreft, loggen wat ze willen.

Bij een RTM product wat op productiesystemen draait is dit imho uit den boze
quote:
Echt, daarom moet je eindgebruikers gewoon niets vertelllen, ze weten niets, snappen niets maar hebben wel een mening :')
tja.. struisvogel tacktiek noemen ze dat toch ook wel...
pi_155097231
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:25 schreef HeatWave het volgende:

Wat is je punt nou? Je krijgt voor het eerst doodeenvoudig de optie om alles uit te zetten en je vindt het slecht?
Als een OS in het voortraject al behoorlijk pusherig wordt om te upgraden naar Win10 begin ik al jeuk te krijgen. Maar goed, mede door alle positieve verhalen heb ik het toch geprobeerd om er daarna achter te komen dat je een shitload aan ellende tegenkomt die je op off moet schuiven als je een beetje logisch nadenkt, soit, maar dat je vervolgens daarna ongewilde updates naar binnen gewinkeld krijgt is mij een brug te ver. Want dat geeft prima aan welke kant het op gaat. En dat hoeft nu nog niet zo'n probleem te zijn maar ik houd mijn hart vast voor de toekomst. Derhalve wacht ik eea nog wel ff af. Zeker gezien die vage EULA die meegeleverd wordt.

quote:
En ik deed al BBS op de amiga voor je een idee had wat een muis was :').
O+

Heb nog een Amiga liggen, helaas is de voeding naar de knoppen... -O-
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:35:51 #86
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_155097261
Prima, is er 1 ding dat niet vermeld is, niet kan worden uitgezet?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:43:38 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_155097584
Kun je eigenlijk nog -zoals in W7- kiezen om bepaalde updates niet te installeren of wordt alles gewoon klaargezet en op een voor de gebruiker gunstig moment geinstalleerd?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155097779
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:43 schreef APK het volgende:
Kun je eigenlijk nog -zoals in W7- kiezen om bepaalde updates niet te installeren of wordt alles gewoon klaargezet en op een voor de gebruiker gunstig moment geinstalleerd?
Nou, bij mij stond er zonder tussenkomst van mij een andere graphics driver op die eea prima naar de knoppen hielp (zwart beeld). Eea ging gewoon stilletjes terwijl ik nog bezig was met dingen uitzoeken/ bekijken. Toen was ik er klaar mee.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:51:57 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_155097938
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, bij mij stond er zonder tussenkomst van mij een andere graphics driver op die eea prima naar de knoppen hielp (zwart beeld). Eea ging gewoon stilletjes terwijl ik nog bezig was met dingen uitzoeken/ bekijken. Toen was ik er klaar mee.
Zoiets kan ik mij inderdaad ook herinneren na de eerste install.
Updates are ready, maar niet de keuze om iets uit te vinken.
(Kan het fout hebben)

In Windows 7 had je ook van die 'optional' updates waarbij niet werd beschreven wat het was en wat het deed, die liet ik altijd lekker op de server staan...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155097990
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:57 schreef Aardappeltaart het volgende:

[..]

Was dit niet de 'laatste' versie die steeds beter zou worden gemaakt? Of is dat al van de baan? De versie waarbij je geen licentie koopt maar met je privacy betaalt, zoals bij Google en Facebook?
In het gunstigste geval. Je kan die privacy zelf aardig regelen maar je moet er wat moeite voor doen. Ze verdienen nu bijv. geld met het verkopen van dat kaartspelletje en een mediaspeler, geneuzel in de marge, het is denkbaar dat dit een aanzet is tot het op een gegeven moment verkopen van essentiële zaken, bijvoorbeeld DirectX of ondersteuning voor het gebruik van nieuwe hardware. Ook verdienen ze geld met reclame in hun kaartspelletje en in de Edge-browser. Misschien ga je op een gegeven moment de hele tijd spam krijgen in Windows en die af moeten kopen met een abo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155098207
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:41 schreef Rica het volgende:

[..]

Leuk he? En met de vlekkeloze geschiedenis van MS van goedwerkende updates is het helemaal een fantastische feature.

Het is duidelijk dat MS zo groot mogelijke controle wil. Een groot deel van wat OS zou moeten zijn is data verzamelen en van afstand je computer beheren. :)
Ik was vooraf echt wel enthousiast over Win10 maar zie het zolangzamerhand een kans voor alternatieven als Ubuntu ed worden.
Ware het niet voor DirectX dan zou ik dat al lang hebben gedaan.
Het onbegrijpelijke is dat de softwareindustrie met speels gemak een einde zou kunnen maken aan de afhankelijkheid van Windows als ze maar eens zouden samenwerken en het belang van de klant voorop zouden zetten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155098238
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het gunstigste geval. Je kan die privacy zelf aardig regelen maar je moet er wat moeite voor doen. Ze verdienen nu bijv. geld met het verkopen van dat kaartspelletje en een mediaspeler, geneuzel in de marge, het is denkbaar dat dit een aanzet is tot het op een gegeven moment verkopen van essentiële zaken, bijvoorbeeld DirectX of ondersteuning voor het gebruik van nieuwe hardware. Ook verdienen ze geld met reclame in hun kaartspelletje en in de Edge-browser. Misschien ga je op een gegeven moment de hele tijd spam krijgen in Windows en die af moeten kopen met een abo.
Ik begin meer en meer het volgende gevoel te krijgen bij 10:



Dat hoeft nu nog niet zo te zijn maar die kant gaan ze wel op is mijn voorspelling.

Zeker gezien al die vaagheden met "we kunnen, eventueel, toekomst, iets van data" en dat soort vage kreten in hun policy.
pi_155098239
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:51 schreef APK het volgende:
In Windows 7 had je ook van die 'optional' updates waarbij niet werd beschreven wat het was en wat het deed, die liet ik altijd lekker op de server staan...
vaak stond het niet bij de windows update client, maar wel in het KB artikel
pi_155098373
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik begin meer en meer het volgende gevoel te krijgen bij 10:

[ afbeelding ]

Dat hoeft nu nog niet zo te zijn maar die kant gaan ze wel op is mijn voorspelling.

Zeker gezien al die vaagheden met "we kunnen, eventueel, toekomst, iets van data" en dat soort vage kreten in hun policy.
Ik krijg ook steeds meer dat gevoel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155098655
Jongens... Windows 10 is niet gratis. Stop eens met die onzin.
pi_155098701
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik krijg ook steeds meer dat gevoel.
Maar wat ik dan wel weer ergerlijk vind is dat je weggezet wordt als aluhoedje als je je vraagtekens zet bij de hele gang van zaken. Maar goed, dat zal de tijdgeest wel zijn dat iedereen lachend zijn hele hebben en houden online pleurt en dat maar normaal vindt.
pi_155099226
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:09 schreef PjotterFRL het volgende:
Een eerste opzetje voor een OP. Als er wat bij moet, voeg het zelf toe, dan kan het daarna in de OP.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mis in jouw concept OP iets over de vele bugs die zijn gevonden. Niet dat ik zwaar til aan die bugs, ik verwacht dat die de komende maanden netjes worden weggewerkt, maar voor mensen die overwegen om over te schakelen is een waarschuwing dat ze mogelijk wat probleempjes kunnen hebben totdat 10.1 uitkomt (oktober?) handig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:23:10 #99
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155099325
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wil Skype er helemaal niet op hebben, ik gebruik die ellende niet. En ondanks dat Skype niet op de laptop stond, kreeg ik bij de aanbevolen updates toch Skype te zien.
Skype is van Microsoft. Haal Windows dan gewoon van je computer af en stop met zeuren. Haal Edge er af Haal Internet Explorer er af haal alles er af. :'( Eerst die Windows 8 zeurders nu weer die zgn privacy zeurders terwijl je het gewoon kunt uitzetten bij installatie.
pi_155099410
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:23 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Skype is van Microsoft. Haal Windows dan gewoon van je computer af en stop met zeuren. Haal Edge er af Haal Internet Explorer er af haal alles er af. :'( Eerst die Windows 8 zeurders nu weer die zgn privacy zeurders terwijl je het gewoon kunt uitzetten bij installatie.
was dat maar waar:
http://www.computerworld.(...)tion-compulsory.html
pi_155099512
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

MS heeft vanaf het begin al aangegeven dat de licentie geldig blijft op de betreffende machine voor de levensduur van de machine. Je kunt dus Windows net zo vaak installeren op dezelfde pc als je wilt, maar je zult bij een nieuwe pc een nieuwe licentie moeten kopen. Iets wat overigens al jaren zo is.
Niet noodzakelijk! Er bestaan 3 licenties: OEM, retail, volume. De OEM is gekoppeld aan het moederbord, praktisch gezien komt voor de meeste mensen de tijd dat je met dat moederbord doet overeen met de tijd dat je met die computer doet. Voor de retailversie geldt dat jij dat steeds op 1 computer geïnstalleerd mag hebt staan. Koop je op een gegeven moment een nieuw systeem of stel je een nieuw systeem samen waarbij je onderdelen van het oude systeem hergebruikt dan kan je daar Windows op installeren maar je moet wel eerst Windows de-installeren op je oude systeem. Vraag me niet hoe dat precies werkt.
Een volumelicentie is een retaillicentie voor een groter aantal computers waarbij je per computer minder betaalt dan bij de retail.
De retailversie is uiteraard wat duurder dan de OEM-versie, het voordeel is dat je zo lang kan gebruiken als dat je zelf wil, het nadeel is dat je misschien te veel betaalt als je bij het volgende moederbord toch weer een nieuwe versie van Windows nodig hebt.

quote:
Wat betreft de privacy. Al onze smartphones, facebooks, googles, Apples, etc hebben er al voor gezorgd dat we onze privacy kwijt zijn.
Waar denk je trouwens dat die gepersonaliseerde advertenties op Fok vandaan komen?
Spreek voor jezelf, ik doe van alles om dit soort zaken te voorkomen. Wat betreft Google, je kan ook DuckDuckGo gebruiken. Ik gebruik geen tablet of smartphone.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-08-2015 23:38:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:34:34 #102
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155099781
quote:
Dan stap je over op Linux of Apple. Geweldig besturingssysteem Windows 10. Kan er geen Windows topic komen met alle positieve kanten waar dit is al veranderd in het "Windows afzeik topic".
pi_155100009
Weet niet of het al gepost is maar het enige waar ik me in Windows 10 aan erger is dat wanneer je het beeld wilt splitsen je aan de kant waar je het niet heen sleept een overzicht krijgt van al je overig openstaande programma's.
pi_155100036
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:34 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Dan stap je over op Linux of Apple. Geweldig besturingssysteem Windows 10. Kan er geen Windows topic komen met alle positieve kanten waar dit is al veranderd in het "Windows afzeik topic".
Waarom is het afzeiken als er kritisch gekeken word naar wat een OS doet?

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De retailversie is uiteraard wat duurder dan de OEM-versie, het voordeel is dat je zo lang kan gebruiken als dat je zelf wil, het nadeel is dat je misschien te veel betaalt als je bij het volgende moederbord toch weer een nieuwe versie van Windows nodig hebt.
het idee van een retail licentie is juist dat hij NIET gekoppeld is aan een pc en oneindig meegenomen kan worden naar een nieuw systeem

Bij de windows 10 upgrade wordt een retail windows 8 of 7 dan ook effectief naar OEM licentie omgezet.. 'gedowngrade' naar een OEM windows 10 licentie
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:43:23 #105
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_155100124
Btw, mocht iemand het zich ook afvragen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:39 schreef shiznuts het volgende:
Ik gebruikte altijd Windows Live Essentials. ;( Die mail app werkt nu maar halfbakken. :N
Serverfouten bij de helft van de accounts. Nieuwe mails opstellen met frozen layout. Langzaam als fuck.
... dit was de oplossing: http://answers.microsoft.(...)72e464bc59#LastReply
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:43:35 #106
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155100131
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:41 schreef mschol het volgende:

[..]

Waarom is het afzeiken als er kritisch gekeken word naar wat een OS doet?

[..]

het idee van een retail licentie is juist dat hij NIET gekoppeld is aan een pc en oneindig meegenomen kan worden naar een nieuw systeem

Bij de windows 10 upgrade wordt een retail windows 8 of 7 dan ook effectief naar OEM licentie omgezet..
Omdat de zeikers weer eens de boventoon voeren en HUN mening willen doordrukken en er niks anders dan die waarheid bestaat zonder tussenweg.
pi_155100135
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:40 schreef Kriebelhoest het volgende:
Weet niet of het al gepost is maar het enige waar ik me in Windows 10 aan erger is dat wanneer je het beeld wilt splitsen je aan de kant waar je het niet heen sleept een overzicht krijgt van al je overig openstaande programma's.
Dat is toch ontzettend handig.
pi_155100197
weet iemand hoe je start menu terug naar default settings veranderd? heb al de tiles verwijderd enzo en wil het terug naar default.
pi_155100277
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:45 schreef redboyke het volgende:
weet iemand hoe je start menu terug naar default settings veranderd? heb al de tiles verwijderd enzo en wil het terug naar default.
Default als in mét tiles? Gewoon tiles toevoegen?
pi_155100327
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wil Skype er helemaal niet op hebben, ik gebruik die ellende niet. En ondanks dat Skype niet op de laptop stond, kreeg ik bij de aanbevolen updates toch Skype te zien.
Dat is herkenbaar, bij Windows 7 had je ook al dat soort gezeik alleen kon je daar gemakkelijker de updates blokkeren of zelf alle relevante updates selecteren. Bij Windows 10 kan je gelukkig ook updates tegen
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die ongein vandaan komt mbt het standaard hebben van FB, want dat heb ik niet...

Android ja, echter custom rom.

In mijn wereld is een besturingssysteem er voor bedoeld om je hardware op een begrijpelijke manier met jou te laten communiceren en niet om ongewild/ standaard (opt out) allerlei beslissingen voor jou te nemen mbt updates, locatie delen en weet ik veel wat. Zie ook een paar posts hierboven mbt Candy Crush.

Als ik bepaalde dingen nodig heb install ik ze wel, daar heb ik geen OS die dat zelf wel even gaat bepalen voor nodig.
Dat is dan ook, in mijn ogen zeer terecht, de grootste kritiek die MS van de kenners krijgt m.b.t. W10. Het is niet aan het besturingssysteem om te bepalen welke software op je computer staat. Net zo iets als dat het raar was dat je Internet Explorer niet kon deïnstalleren in vorige versies. Alleen nu voert het ook nog eens allemaal updates uit die ongewenst zijn. Je kan die terugdraaien en vervolgens tegenhouden maar gebruikvriendelijk is het niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155100343
Het is voor Microsoft ook niet makkelijk hè. Bieden ze een gratis upgrade aan, denkt iedereen dat er een addertje onder het gras zit. Geven ze de gebruiker meer opties qua privacy, gaan mensen zeuren dat er zoveel ''privacy-schendende'' dingen in Windows zitten.

Ga toch lekker allemaal een Linux distributie gebruiken. Dat gezeur van mensen die de illusie hebben dat ze niet door de NSA bekeken worden als ze met DuckDuckGo zoeken. :')
pi_155100350
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:46 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Default als in mét tiles? Gewoon tiles toevoegen?
hoe het stond toen ik windows 10 net had.

die start10 is echt een waste of money het is eigenlijk startmenu zonder de tiles
zo goed als bijna geen verschil met start8

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2015 23:49:36 ]
pi_155100373
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:48 schreef redboyke het volgende:

[..]

hoe het stond toen ik windows 10 net had.
Hmm, dat weet ik niet.

Waarom wil je dat? Je kunt de tiles die je wel wilt gewoon toevoegen door 'Aan start toevoegen' te klikken.
pi_155100483
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:41 schreef mschol het volgende:
het idee van een retail licentie is juist dat hij NIET gekoppeld is aan een pc en oneindig meegenomen kan worden naar een nieuw systeem
Dat klopt, dat had ik zo ook uitgelegd. Alleen heb je daar niets aan indien je bij het kopen van een nieuw moederbord ook een nieuw besturingssysteem nodig hebt, daar wees ik op in die zin. Concreet: stel dat ik voor mijn huidige computer de retailversie van W7 had gekocht dan had ik geld vespild (het veschil in kostprijs tussen OEM en retail) aangezien ik mijn moederbord niet heb vervangen en voor het volgende systeem toch W10 zal moeten nemen omwille van de nieuwe DirectX. Wat MS in de toekomst allemaal gaat doen weten we niet (we hebben er gefundeerde vermoedens over maar we zullen het moeten afwachten), stel dat W10 inderdaad de laatste editie is dan zal het deze keer eerder lonen om de retail te nemen dan de vorige keren.

quote:
Bij de windows 10 upgrade wordt een retail windows 8 of 7 dan ook effectief naar OEM licentie omgezet.. 'gedowngrade' naar een OEM windows 10 licentie
Dat wist ik nog niet. Die caveat ben ik op de Microsoftwebsite niet tegengekomen bij het opzoeken van het upgradeproces.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155100539
Misschien een stomme vraag.Maar waar vind ik die update naar windows 10? Heb nu windows 8
pi_155100556
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, dat had ik zo ook uitgelegd. Alleen heb je daar niets aan indien je bij het kopen van een nieuw moederbord ook een nieuw besturingssysteem nodig hebt, daar wees ik op in die zin. Concreet: stel dat ik voor mijn huidige computer de retailversie van W7 had gekocht dan had ik geld vespild (het veschil in kostprijs tussen OEM en retail) aangezien ik mijn moederbord niet heb vervangen en voor het volgende systeem toch W10 zal moeten nemen omwille van de nieuwe DirectX. Wat MS in de toekomst allemaal gaat doen weten we niet (we hebben er gefundeerde vermoedens over maar we zullen het moeten afwachten), stel dat W10 inderdaad de laatste editie is dan zal het deze keer eerder lonen om de retail te nemen dan de vorige keren.

[..]

Dat wist ik nog niet. Die caveat ben ik op de Microsoftwebsite niet tegengekomen bij het opzoeken van het upgradeproces.
Dan bel je even met Microsoft en kun je het weer installeren.
pi_155100592
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:52 schreef Tallie1982 het volgende:
Misschien een stomme vraag.Maar waar vind ik die update naar windows 10? Heb nu windows 8
De veilige route: Wacht op het icoontje rechtsonderin.
De opstandige route: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
pi_155100726
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:52 schreef Tallie1982 het volgende:
Misschien een stomme vraag.Maar waar vind ik die update naar windows 10? Heb nu windows 8
zorgen dat windows update helemaal up to date is. want je moet eerst nog naar 8.1
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:56:24 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_155100739
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:58 schreef mschol het volgende:

[..]

vaak stond het niet bij de windows update client, maar wel in het KB artikel
Dat stond er bij ja, en als je daar dan op klikte kreeg je een erorm lang onleesbaar artikel waarbij je na lezing nog steeds vaak niet wist wat het precies deed.

Mijn beweegreden om de optionele updates niet te installeren was: waarom niet gewoon beschrijven wat het doet, net zoals bij de normale updates?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155100770
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:52 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Dan bel je even met Microsoft en kun je het weer installeren.
Jij bent in de war met iets anders. Dat is wanneer je vaker dan X keer een OEM hebt geïnstalleerd op het systeem met hetzelfde moederbord.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:48 schreef PjotterFRL het volgende:
Ga toch lekker allemaal een Linux distributie gebruiken. Dat gezeur van mensen die de illusie hebben dat ze niet door de NSA bekeken worden als ze met DuckDuckGo zoeken. :')
Is het voor jou niet voorstelbaar dat mensen wat privacybeschermende maatregelen nemen om andere redenen dan de inlichtingendiensten die meelezen? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 augustus 2015 @ 23:58:37 #121
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155100815
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent in de war met iets anders. Dat is wanneer je vaker dan X keer een OEM hebt geïnstalleerd op het systeem met hetzelfde toetsenbord.
maakt het toetsenbord iets uit? Gaaf ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155100833
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:34 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Dan stap je over op Linux of Apple. Geweldig besturingssysteem Windows 10. Kan er geen Windows topic komen met alle positieve kanten waar dit is al veranderd in het "Windows afzeik topic".
Ga je gang, open er een. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155100853
quote:
11s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:58 schreef Nizno het volgende:

[..]

maakt het toetsenbord iets uit? Gaaf ;)
Crap! Een verspreking doordat het qua klank zo op elkaar lijkt en doordat het brein nogal associatief werkt. :@
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:01:08 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155100905
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Crap! Een verspreking.
Ik vind het wel een leuke :)

Ow en om even OT te zijn,
ik heb nu vanaf de eerste dag win10 en vind het prima werken. Alleen soms het scrollen van de muis wat niet werkt. Opnieuw opstarten en probleem opgelost. Denk dat dat in een driverupdate nog wel opgelost gaat worden tzt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155100912
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ga je gang, open er een. :)
Mjah ik vind wel dat er hier heel veel gezeurd wordt. Ik snap best dat er bezorgdheid is over privacy, maar ik lees in de Apple en Android-topics nooit iets daarover. En als Microsoft iets doet is het meteen de boeman.
pi_155101000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:01 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Mjah ik vind wel dat er hier heel veel gezeurd wordt. Ik snap best dat er bezorgdheid is over privacy, maar ik lees in de Apple en Android-topics nooit iets daarover. En als Microsoft iets doet is het meteen de boeman.
Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft (geen behoefte aan, ik heb een gewone telefoon waar ik prima mee kan bellen en SMS'en en wat veel minder kost, de rest doe ik met mijn laptop of desktop, of een fototoestel) dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:04:13 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_155101010
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is herkenbaar, bij Windows 7 had je ook al dat soort gezeik alleen kon je daar gemakkelijker de updates blokkeren of zelf alle relevante updates selecteren. Bij Windows 10 kan je gelukkig ook updates tegen

Moet daar 'houden' achter staan? :D
Dan wil ik graag weten hoe ik selectief bepaalde updates kan blocken...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155101068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef APK het volgende:

[..]

Moet daar 'houden' achter staan? :D
Dan wil ik graag weten hoe ik selectief bepaalde updates kan blocken...
Microsoft heeft daar een tool voor uitgebracht die je kan downloaden en installeren. Dit naar aanleiding van de blunder met die drivers.

https://answers.microsoft(...)-68c3a305d730?auth=1

http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Het laatste deel (wat prettiger te lezen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155101093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
Goede verklaring. Ik vind ook heus niet dat mensen die privacy belangrijk vinden ongelijk hebben, alleen de selectieve verontwaardiging als het om Microsoft/Windows gaat vind ik opzienbarend. Heeft het bedrijf eindelijk weer eens een goed product afgeleverd, krijg je zoiets. Dat is bij Apple echt ondenkbaar.

En ik denk ook dat het een onbegonnen gevecht is. Wanneer een bepaalde Linux distributie populair zou worden zal er een bedrijf opstaan om dat te monetizen. Ik sla mijn gegevens en mijn data al jaren bij Microsoft op en heb nooit het gevoel gehad dat er onbehoorlijk mee om wordt gegaan.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:07:58 #130
6941 APK
Factual, I think.
pi_155101142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Microsoft heeft daar een tool voor uitgebracht die je kan downloaden en installeren. Dit naar aanleiding van de blunder met die drivers.
Ah, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :@
Heb je nog een link naar de betreffende tool of een post daarover?

-Edit: Ah, jij had een edit :+ -
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155101172
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:07 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :@
Heb je nog een link naar de betreffende tool of een post daarover?

-Edit: Ah, jij had een edit :+ -
Twee edits. Kijk naar de tweede link.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155101284
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:06 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Goede verklaring. Ik vind ook heus niet dat mensen die privacy belangrijk vinden ongelijk hebben, alleen de selectieve verontwaardiging als het om Microsoft/Windows gaat vind ik opzienbarend. Heeft het bedrijf eindelijk weer eens een goed product afgeleverd, krijg je zoiets. Dat is bij Apple echt ondenkbaar.

En ik denk ook dat het een onbegonnen gevecht is. Wanneer een bepaalde Linux distributie populair zou worden zal er een bedrijf opstaan om dat te monetizen. Ik sla mijn gegevens en mijn data al jaren bij Microsoft op en heb nooit het gevoel gehad dat er onbehoorlijk mee om wordt gegaan.
In alle eerlijkheid, met 1 zin in de EULA heb ik moeite, ik vermoed echter dat dit al de praktijk was en dat dit de eerste keer is dat MS er eerlijk en open over is naar aanleiding van Wikileaks en Snowden. Parafrase: wij zullen informatie die wij hebben verkregen van jouw computer opslaan en desgewenst doorsturen naar andere partijen als wij dat nodig vinden. Mijn interpretatie: als een overheidsdienst of een rechter vraagt om bepaalde informatie dan geeft Microsoft die als die dat heeft. Dat is voor mij een reden om zo weinig mogelijk informatie naar de MS-server te gaan, ik kies dan ook voor een custom install van W10 en ik neem nog wat verdere maatregelen indien dat nodig is (ik had al wat gelezen over een registerwijziging). Ik heb niets te verbergen maar ook als je niets te vebergen hebt kan vroeg of laat iets tegen je gebruikt worden. Waarom 1% risico nemen als je het kan vermijden en er niets nuttigs tegenover staat?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155101488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, met 1 zin in de EULA heb ik moeite, ik vermoed echter dat dit al de praktijk was en dat dit de eerste keer is dat MS er eerlijk en open over is naar aanleiding van Wikileaks en Snowden. Parafrase: wij zullen informatie die wij hebben verkregen van jouw computer opslaan en desgewenst doorsturen naar andere partijen als wij dat nodig vinden. Mijn interpretatie: als een overheidsdienst of een rechter vraagt om bepaalde informatie dan geeft Microsoft die als die dat heeft. Dat is voor mij een reden om zo weinig mogelijk informatie naar de MS-server te gaan, ik kies dan ook voor een custom install van W10 en ik neem nog wat verdere maatregelen indien dat nodig is (ik had al wat gelezen over een registerwijziging). Ik heb niets te verbergen maar ook als je niets te vebergen hebt kan vroeg of laat iets tegen je gebruikt worden. Waarom 1% risico nemen als je het kan vermijden en er niets nuttigs tegenover staat?
Tsja, niet echt de schuld van MS maar van de Patriot Act. Microsoft voert meerdere rechtszaken tegen de VS om informatie die op servers in Ierland staat niet door de Amerikaanse overheid te laten inzien. Ik denk dat het een onbegonnen strijd is. Maar alle Amerikaanse techbedrijven hebben dit probleem. Het blijft eeuwig zonde dat er weinig Europese techgiganten zijn.
pi_155105620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, met 1 zin in de EULA heb ik moeite, ik vermoed echter dat dit al de praktijk was en dat dit de eerste keer is dat MS er eerlijk en open over is naar aanleiding van Wikileaks en Snowden. Parafrase: wij zullen informatie die wij hebben verkregen van jouw computer opslaan en desgewenst doorsturen naar andere partijen als wij dat nodig vinden. Mijn interpretatie: als een overheidsdienst of een rechter vraagt om bepaalde informatie dan geeft Microsoft die als die dat heeft. Dat is voor mij een reden om zo weinig mogelijk informatie naar de MS-server te gaan, ik kies dan ook voor een custom install van W10 en ik neem nog wat verdere maatregelen indien dat nodig is (ik had al wat gelezen over een registerwijziging). Ik heb niets te verbergen maar ook als je niets te vebergen hebt kan vroeg of laat iets tegen je gebruikt worden. Waarom 1% risico nemen als je het kan vermijden en er niets nuttigs tegenover staat?
Dit was ook zo'n ding waar de mensen van Computerworld over vielen:

quote:
Indien u Uw Inhoud publiceert in onderdelen van de Dienst waar deze online onbeperkt toegankelijk wordt weergegeven, kan Uw Inhoud worden opgenomen in demonstaties [sic] of materialen ter promotie van de Dienst.
Ofwel; als je je spul zelf al openbaar hebt gedeeld zou het wel eens kunnen zijn dat je foto's in een product-demonstratie van Microsoft terecht komen.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe dat zit het met auteursrecht hier, maar dat even terzijde.

Die customer experience dingen ben ik wel benieuwd naar wat die verstuurd, eens even gaan kijken met Wireshark :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:55:12 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155110024
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk! Er bestaan 3 licenties: OEM, retail, volume. De OEM is gekoppeld aan het moederbord, praktisch gezien komt voor de meeste mensen de tijd dat je met dat moederbord doet overeen met de tijd dat je met die computer doet. Voor de retailversie geldt dat jij dat steeds op 1 computer geïnstalleerd mag hebt staan. Koop je op een gegeven moment een nieuw systeem of stel je een nieuw systeem samen waarbij je onderdelen van het oude systeem hergebruikt dan kan je daar Windows op installeren maar je moet wel eerst Windows de-installeren op je oude systeem. Vraag me niet hoe dat precies werkt.
Een volumelicentie is een retaillicentie voor een groter aantal computers waarbij je per computer minder betaalt dan bij de retail.
De retailversie is uiteraard wat duurder dan de OEM-versie, het voordeel is dat je zo lang kan gebruiken als dat je zelf wil, het nadeel is dat je misschien te veel betaalt als je bij het volgende moederbord toch weer een nieuwe versie van Windows nodig hebt.

[..]

Spreek voor jezelf, ik doe van alles om dit soort zaken te voorkomen. Wat betreft Google, je kan ook DuckDuckGo gebruiken. Ik gebruik geen tablet of smartphone.
Dit is dus anders geworden.
Een installatie van Windows is aan de pc gebonden. Bij een clean install hoef je ook niet meer bij installatie de key in te vullen, want die is gekoppeld aan het hardware ID van je pc.
Bij de Enterprise editie verandert niet zo veel.

Op dit moment houden ze in die zin het betaalmodel van Apple en Android als voorbeeld.
Kans is ook aanwezig dat ze een betaalmodel als Office365 gaan hanteren. Je betaalt gewoon elk jaar een x bedrag voor je installatie.

Overigens
- Alleen de Home versie van Windows 10 installeert automatisch updates
- De N versie van Windows 10 heeft een heleboel overbodige windows features niet. Onder andere Skype zit er helemaal niet op.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is dan ook, in mijn ogen zeer terecht, de grootste kritiek die MS van de kenners krijgt m.b.t. W10. Het is niet aan het besturingssysteem om te bepalen welke software op je computer staat. Net zo iets als dat het raar was dat je Internet Explorer niet kon deïnstalleren in vorige versies. Alleen nu voert het ook nog eens allemaal updates uit die ongewenst zijn. Je kan die terugdraaien en vervolgens tegenhouden maar gebruikvriendelijk is het niet.
Je kunt dus de N versie installeren en dan heb je een heleboel van die "overbodige" programma's niet.
Echter, voor een heleboel mensen zijn die programma's niet overbodig.
Overigens vind ik de opmerking dat de "kenners" kritiek geven nogal raar aangezien de kenners voor de helft blijkbaar niet weten hoe het allemaal werkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft (geen behoefte aan, ik heb een gewone telefoon waar ik prima mee kan bellen en SMS'en en wat veel minder kost, de rest doe ik met mijn laptop of desktop, of een fototoestel) dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
Windows 10 is naadloos verbonden met jouw telefoon (als je een MS Windows 10 phone hebt) dus die scheidingslijn is al verdwenen. Net als bij Apple trouwens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit was ook zo'n ding waar de mensen van Computerworld over vielen:

[..]

Ofwel; als je je spul zelf al openbaar hebt gedeeld zou het wel eens kunnen zijn dat je foto's in een product-demonstratie van Microsoft terecht komen.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe dat zit het met auteursrecht hier, maar dat even terzijde.

Die customer experience dingen ben ik wel benieuwd naar wat die verstuurd, eens even gaan kijken met Wireshark :)
Als jij een foto maakt zit er niet zo maar auteursrecht op...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155110310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Komakie het volgende:
Als jij een foto maakt zit er niet zo maar auteursrecht op...
zolang de foto maar origineel genoeg is, zit er gewoon auteursrecht op
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22091/
echter ga je min of meer akkoord dat MS je foto voor vanalles mag gebruiken..
pi_155110390
Grrrrr.... en alweer ging mn pc vannacht aan na sluimerstand! Ik heb al elke menu doorzocht maar ik kan nergens iets vinden... wie helpt?
pi_155110451
Kan je, na de upgrade, je windows.old map gewoon weggooien? Die map is 20 gig, wat vrij veel is op een ssd van 110 gig.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_155110480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:05 schreef Beursaap het volgende:
Grrrrr.... en alweer ging mn pc vannacht aan na sluimerstand! Ik heb al elke menu doorzocht maar ik kan nergens iets vinden... wie helpt?
http://www.techsupportale(...)ter-keeps-waking.htm
pi_155110598
quote:
ik heb het over sluimerstand he.
pi_155110705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:10 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik heb het over sluimerstand he.
het maakt niet zoveel uit in welke stand hij staat, hibernation of sleep.. IETS maakt je systeem wakker en ik geef je een link waarmee je het een en ander kan checken
pi_155110979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef mschol het volgende:

[..]

zolang de foto maar origineel genoeg is, zit er gewoon auteursrecht op
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22091/
echter ga je min of meer akkoord dat MS je foto voor vanalles mag gebruiken..
Mits je hem dus op openbare storage zet.
i.e. de Public map van Dropbox

Zet je hem private dan kan/mag MS er ook niets mee doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:52:36 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:05 schreef Beursaap het volgende:
Grrrrr.... en alweer ging mn pc vannacht aan na sluimerstand! Ik heb al elke menu doorzocht maar ik kan nergens iets vinden... wie helpt?
Misschien een soort "wake up on LAN" functie?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155112283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien een soort "wake up on LAN" functie?
het zou inderdaad ook een apparaat op je netwerk kunnen zijn die je pc doet ontwaken (zelf ook meegemaakt..)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:54:41 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:07 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan je, na de upgrade, je windows.old map gewoon weggooien? Die map is 20 gig, wat vrij veel is op een ssd van 110 gig.
Ja dat kan wel.
http://blog.laptopmag.com/delete-windows-old-folder

Je kunt ook even googlen natuurlijk. Windows 10 windows.old remove en het is gelijk de eerste link.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:59:45 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:53 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou inderdaad ook een apparaat op je netwerk kunnen zijn die je pc doet ontwaken (zelf ook meegemaakt..)
Ik zeg niet dat het in het geval van Beursaap zo is, maar wel het idee in het algemeen
Dit is typisch het soort issue waarover mensen lopen te zaniken als Windows 10 een foutmelding geeft.
Een extern probleem (net zoals drivers) veroorzaakt dat Windows niet meer naar behoren werkt en het is gelijk de fout van MS. Dat heb ik hier nu ook al vaak zat zien langs komen.

Het geeft de onkunde van een groot aantal schreeuwers al aan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155116566
edit: ach, waar maak ik me druk om....
pi_155116643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ja dat kan wel.
http://blog.laptopmag.com/delete-windows-old-folder

Je kunt ook even googlen natuurlijk. Windows 10 windows.old remove en het is gelijk de eerste link.
Gewoon netjes te doen via disk cleanup :Y Dan kan je gelijk die paar gig installatiebestanden meenemen.

Edit: oh dat staat ook in het linkje :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 15:16:52 ]
pi_155118035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dit is dus anders geworden.
Een installatie van Windows is aan de pc gebonden. Bij een clean install hoef je ook niet meer bij installatie de key in te vullen, want die is gekoppeld aan het hardware ID van je pc.
Bij de Enterprise editie verandert niet zo veel.
Niet volgens wat ik op Tweakers lees
https://tweakers.net/product/376324/microsoft-windows-10-home-nl/
Zoals je ziet staat er zowel een OEM-versie als een retail-versie bij.
Ook op Wikipedia wordt er melding gemaakt van zowel een OEM-versie als een retail-versie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10

Ja, als je upgrade en je komt van een retailversie van 7 of 8 dan word je genaaid, dan word je gedowngrade naar een OEM-versie van 10, volgens wat ik hier eerder las. Ik heb het over het kopen van Windows 10 voor een nieuwe computer.

quote:
Op dit moment houden ze in die zin het betaalmodel van Apple en Android als voorbeeld.
Kans is ook aanwezig dat ze een betaalmodel als Office365 gaan hanteren. Je betaalt gewoon elk jaar een x bedrag voor je installatie.
Wie zal het zeggen? Dat lijkt me alleen niet mogelijk voor de OEM-versie en retail-versie die al is verkocht en dus alles wat in dat 'pakket' zit, rechters en de EC en zo zouden gehakt maken van Microsoft als het dat probeert. Het lijkt er op dat ze geld gaan vragen voor zaken die later worden toegevoegd, of dat dat via een abo is - ik moet er niet aan denken, dat is veel duurder (het zou wel de open source software stimuleren :)) - of via een verkoop daar durf ik niet over te speculeren. Zoals ik al aangaf, nu al 'verdienen' ze extra geld door als mediator tussen de gebruiker en de spambedrijven te handelen voor het spammen in de Edge-browser en bij het kaartspelletje (patience). Als ze geld gaan vragen voor extra diensten dan ligt het bijvoorbeeld redelijk voor de hand dat ze op een gegeven moment met een nieuwe versie van DirectX komen, met ondersteuning voor nieuw te ontwikkelen hardware etc. en dit verkopen. Dat "laatste versie" verhaal interpreteer ik als volgt: we komen niet meer officieel met een nieuwe versie uit maar we blijven wel van alles toevoegen, voor die toevoegingen ga je moeten betalen.

quote:
Overigens
- Alleen de Home versie van Windows 10 installeert automatisch updates
Gelukkig is dat inmiddels een beetje achterhaald, je kan selectief updates blokkeren. Zie de eerdere reactie die hierover ging en de bronnen.

quote:
Overigens vind ik de opmerking dat de "kenners" kritiek geven nogal raar aangezien de kenners voor de helft blijkbaar niet weten hoe het allemaal werkt.
Ik had het natuurlijk niet over FOK-reaguurders, ik had het over professionele reviewers en mensen die in het software wereldje werken en die alle fijne details kennen.

quote:
Windows 10 is naadloos verbonden met jouw telefoon (als je een MS Windows 10 phone hebt) dus die scheidingslijn is al verdwenen. Net als bij Apple trouwens.
Hoeveel Nederlanders hebben een Windows 10 phone? :)
Het lijkt me dat je als gebruiker zelf kan bepalen of dat het wel of niet verbonden is, niets houd je tegen om geen gebruik te maken van een cloud, om het versturen van informatie naar de Windows-servers te blokkeren, voor een groot deel via het menu van Windows 10, en om je computer niet draadloos te laten communiceren met je computer (gewoon internet via de kabel). Niet dat ik enige illusie koester dat de doorsnee gebruiker zijn systeem waterdicht krijgt maar je hoeft het de bedrijven zeker niet gemakkelijker te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155118084
Wie kent een testsite waar ik kan uitproberen of mijn laptop geschikt is voor Windows 10?
Zowel naar capaciteit toe als naar de drivers?
Cindy De Vuyst
pi_155118412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:00 schreef einzeinz het volgende:
Wie kent een testsite waar ik kan uitproberen of mijn laptop geschikt is voor Windows 10?
Zowel naar capaciteit toe als naar de drivers?
http://www.groovypost.com/howto/check-computer-runs-windows-10/
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:33:10 #154
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155120899
quote:
Nou alle fanboys kunnen schreeuwen wat ze willen, maar windows is terug bij af en is gewoon zo lek als een mandje.

Dan hebben we het alleen nog maar over de user-level zooi, dus het sharen van je WPA key met vrienden en het opvragen van DNS over alle netwerk interfaces.

Het komende half jaar zal men wel wat meer gaan reverse engineeren, daar maak ik mij grote zorgen om want als je bovengenoemde fouten al maakt. Dan heb je duidelijk niet ontwikkeld met security in je achterhoofd.

Dat zal zeker een aantal mooie root exploits opleveren.

Windows terug bij af, slechtste OS ooit zonder information security.

Maar het is toch gratis toch? :')
pi_155121181
Ik zie nergens iets staan waar ik naar windows 10 kan updaten.Ook niet na alle andere updates gedaan te hebben.
pi_155121291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou alle fanboys kunnen schreeuwen wat ze willen, maar windows is terug bij af en is gewoon zo lek als een mandje.

Dan hebben we het alleen nog maar over de user-level zooi, dus het sharen van je WPA key met vrienden en het opvragen van DNS over alle netwerk interfaces.

Het komende half jaar zal men wel wat meer gaan reverse engineeren, daar maak ik mij grote zorgen om want als je bovengenoemde fouten al maakt. Dan heb je duidelijk niet ontwikkeld met security in je achterhoofd.

Dat zal zeker een aantal mooie root exploits opleveren.

Windows terug bij af, slechtste OS ooit zonder information security.

Maar het is toch gratis toch? :')
terug bij af vanwege 1 te misbruiken feature?
overdrijven is wel een kunst..
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:58:48 #157
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155121563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:47 schreef mschol het volgende:

[..]

terug bij af vanwege 1 te misbruiken feature?
overdrijven is wel een kunst..
Twee features in dit geval.

Verder was er bij Windows 7 sprake dat Windows wat meer de linux kant op zou gaan en zich zou focussen op security. Dat is twee versies goed gegaan, maar hier hebben ze gewoon alles weer overboord gegooid en er een puinhoop van gemaakt.

Een beetje techneut zou dit soort feature-voorstellen meteen weglachen. Dit ga je gewoon niet doen, waarom zet je überhaupt nog een wachtwoord op je wifi dan bijvoorbeeld?

Dat DNS probleem is gewoon een enorme faal. DNS-leaks zijn al jaren bekend, en vooral dat ze gevaarlijk zijn bij VPN gebruik (maar altijd wel)

Er is nu gewoon daadwerkelijk bewust gekozen om deze kennis te negeren en een feature te implementeren die gevaarlijk by design is.

Dat is gewoon ronduit slecht vind ik. Het lijkt me dus ook wel duidelijk dat Microsoft de sterke-/slappe- versie XP->Vista etc cyclus heeft doorbroken.

Vandaar dat ze ook windows 9 overgeslagen hebben. Dat zou een goede/sterke versie moeten worden. :')
pi_155122031
Wifi-Sense is een ideale functie. Geen gedonder meer met wachtwoorden. Mensen die met een W10 laptop binnenkomen die ik in mijn contactenlijst heb hoeven mij niet te vragen om een wachtwoord, de computer connect gewoon automatisch met het netwerk. Uiteraard is dit ook uit te schakelen. Ik ken de functie al van WP8 en het is erg fijn.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:18:20 #159
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155122111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Twee features in dit geval.

Verder was er bij Windows 7 sprake dat Windows wat meer de linux kant op zou gaan en zich zou focussen op security. Dat is twee versies goed gegaan, maar hier hebben ze gewoon alles weer overboord gegooid en er een puinhoop van gemaakt.

Een beetje techneut zou dit soort feature-voorstellen meteen weglachen. Dit ga je gewoon niet doen, waarom zet je überhaupt nog een wachtwoord op je wifi dan bijvoorbeeld?

Dat DNS probleem is gewoon een enorme faal. DNS-leaks zijn al jaren bekend, en vooral dat ze gevaarlijk zijn bij VPN gebruik (maar altijd wel)

Er is nu gewoon daadwerkelijk bewust gekozen om deze kennis te negeren en een feature te implementeren die gevaarlijk by design is.

Dat is gewoon ronduit slecht vind ik. Het lijkt me dus ook wel duidelijk dat Microsoft de sterke-/slappe- versie XP->Vista etc cyclus heeft doorbroken.

Vandaar dat ze ook windows 9 overgeslagen hebben. Dat zou een goede/sterke versie moeten worden. :')
Windows 9 is overgeslagen omdat in veel programmas in de code verwezen wordt naar windows 9x (98 en 95 dus) en om problemen daar mee te voorkomen zijn ze wijselijk naar 10 gegaan.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:18:57 #160
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155122135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:15 schreef PjotterFRL het volgende:
Wifi-Sense is een ideale functie. Geen gedonder meer met wachtwoorden. Mensen die met een W10 laptop binnenkomen die ik in mijn contactenlijst heb hoeven mij niet te vragen om een wachtwoord, de computer connect gewoon automatisch met het netwerk. Uiteraard is dit ook uit te schakelen. Ik ken de functie al van WP8 en het is erg fijn.
Ja en erg onveilig.

Maar voor thuisgebruik van een werkloze zou ik die optie nog wel accepteren.

Maar op het moment dat de gebruiker ook een werklaptop op zijn wifi heeft zitten is het al een hele andere zaak. Dan liggen praktisch al de gegevens van je werkgever op straat. Wil je dat?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:20:09 #161
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155122178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:18 schreef Klonk het volgende:

[..]

Windows 9 is overgeslagen omdat in veel programmas in de code verwezen wordt naar windows 9x (98 en 95 dus) en om problemen daar mee te voorkomen zijn ze wijselijk naar 10 gegaan.
Je wilt zeggen dat ze die versies hardcoded in hun programmatuur hebben zitten? :')

Verder zou je inter natuurlijk ook een andere codenaam kunnen gebruiken ipv 9.

Niet echt een argument imho.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:22:43 #162
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155122257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat ze die versies hardcoded in hun programmatuur hebben zitten? :')

Verder zou je inter natuurlijk ook een andere codenaam kunnen gebruiken ipv 9.

Niet echt een argument imho.
Veel software software wel, onmogelijke opgave om daar alle code aan te passen.

Prima argument dus.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155122333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en erg onveilig.

Maar voor thuisgebruik van een werkloze zou ik die optie nog wel accepteren.

Maar op het moment dat de gebruiker ook een werklaptop op zijn wifi heeft zitten is het al een hele andere zaak. Dan liggen praktisch al de gegevens van je werkgever op straat. Wil je dat?
Haha natuurlijk niet. Dat is toch aan de gebruiker zelf om in te stellen? Als ik een bedrijfslaptop heb dan zet ik het óf niet aan óf ik zorg ervoor dat mijn laptop goed beveiligd is. Wifi-sense is gewoon een handige feature waar nu weer veel te veel gemekker over is. Er worden geen wachtwoorden gedeeld, je wordt gewoon ingelogd via Wifi-sense. Het scheelt zoveel gedoe.
pi_155122360
quote:
Whether you choose to share password-protected Wi‑Fi networks with your contacts to give them Internet access is completely up to you. Here are some important things to know and consider:

## Your contacts don't see your Wi‑Fi network password. For networks you choose to share access to, the password is sent over an encrypted connection and is stored in an encrypted file on a Microsoft server, and is then sent over an HTTPS connection to your contacts' PC or phone if they use Wi‑Fi Sense. Your contacts don't get to see your password, and you don't get to see theirs.

##You're in control, and you choose which Wi‑Fi networks you want to share access to. When you first connect to a password-protected Wi‑Fi network, you choose if you want to share access to that network with your contacts. You can share a few networks, a lot, or none—it's up to you to decide which networks you share. You might have more contacts on one social network or service than another, so you could share Wi‑Fi network access with one social network or service and not another to help determine how many people can have access.

##When you share network access, your contacts get Internet access only. For example, if you share your home Wi‑Fi network, your contacts won't have access to other computers, devices, or files stored on your home network. If you have a small business that has intranet sites, your contacts won’t be able to access them.

##Networks are only shared with contacts who use Wi‑Fi Sense on a PC running Windows 10 or phone running Windows 10 Mobile. Wi‑Fi Sense doesn't work for people who use a PC or phone that's running on a different operating system. If your contacts turn off Connect to networks shared by my contacts in Settings > Network & Internet > Wi‑Fi > Manage Wi‑Fi settings, they'll stop sharing their networks and they won't be able to connect to networks you share.

##You share with your contacts, but not their contacts. The networks you share aren't shared with your contacts' contacts. If your contacts want to share one of your networks with their contacts, they'd need to know your actual password and type it in to share the network.

##Enterprise networks that use 802.1X can't be shared. If you connect to one of these enterprise networks at work or somewhere else, those network credentials won't be shared with any of your contacts.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:26:06 #165
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155122376
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:22 schreef Klonk het volgende:

[..]

Veel software software wel, onmogelijke opgave om daar alle code aan te passen.

Prima argument dus.
Onzin. Om daarom je versie naar de klant toe maar te veranderen omdat je het intern niet aankunt is echt klinkklare onzin.

Verder gebruik je in software hier veelal enum's voor. Daar kun je gewoon een 9 aan toevoegen hoor, geen probleem en geen verwarring.

Maar genoeg dit zijn details.

Gebruik gewoon lekker windows 10, maar wees je gewoon bewust dat het een enorm staaltje prutswerk is.

Als je dat niet vind, moet je ook niet gaan zeuren als je straks geripped bent bij het internetbankieren. Want w10 gebruiken is hier wel om vragen imho.
pi_155122389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en erg onveilig.

Maar voor thuisgebruik van een werkloze zou ik die optie nog wel accepteren.

Maar op het moment dat de gebruiker ook een werklaptop op zijn wifi heeft zitten is het al een hele andere zaak. Dan liggen praktisch al de gegevens van je werkgever op straat. Wil je dat?
Een niet-lokaal account icm bitlocker vind ik ook niet echt een fijn idee, die key wordt opgeslagen in OneDrive.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:28:52 #167
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155122467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:24 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Haha natuurlijk niet. Dat is toch aan de gebruiker zelf om in te stellen? Als ik een bedrijfslaptop heb dan zet ik het óf niet aan óf ik zorg ervoor dat mijn laptop goed beveiligd is. Wifi-sense is gewoon een handige feature waar nu weer veel te veel gemekker over is. Er worden geen wachtwoorden gedeeld, je wordt gewoon ingelogd via Wifi-sense. Het scheelt zoveel gedoe.
Ga toch weg man, die feature staat default aan.

Verder kun je beveiligen wat je wil, maar default staat ook je DNS leak nog aan. Die is niet uit te zetten trouwens. Beveilig jij er maar op los dan.

Verder worden er wel wachtwoorden gedeeld. Waar je dat uit de lucht trekt is me niet duidelijk.

Je hebt namelijk een WPA passphrase in je router ingesteld. Die wordt gedeeld met je vrienden. Daar heeft windows geen invloed op, en je vrienden moeten toch inloggen he. Dat gebeurt niet met jouw pc als proxy maar gewoon met een passphrase op de router.

Rara hoe wordt dit gedaan. Juist ja, door het delen van je WPA key. (wachtwoord dus)

Als je voor je wifi dan nog eens dezelfde key hebt als voor je PC kunnen je vrienden ook in je pc.

Onveilig en troep dat W10 dus.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:28:59 #168
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155122475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Onzin. Om daarom je versie naar de klant toe maar te veranderen omdat je het intern niet aankunt is echt klinkklare onzin.

Verder gebruik je in software hier veelal enum's voor. Daar kun je gewoon een 9 aan toevoegen hoor, geen probleem en geen verwarring.

Maar genoeg dit zijn details.

Gebruik gewoon lekker windows 10, maar wees je gewoon bewust dat het een enorm staaltje prutswerk is.

Als je dat niet vind, moet je ook niet gaan zeuren als je straks geripped bent bij het internetbankieren. Want w10 gebruiken is hier wel om vragen imho.
Even wakker worden ik heb het niet over MS maar over alle miljoenen programma's die je kunt downloaden en installeren :P

Maar waarom je je druk maakt over de naamgeving is me ook een vraag, ik bedoel van 3 naar 95, 98 en daarna weer ME, Vista en 7 en 8 :') (en dan vergeet ik links en rechts vast nog wel een versie).
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:30:28 #169
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155122524
Maar dit topic wordt overspoeld door kneuzen, leden van de consumentenbond, wannabe veiligheidsexperts en facebook naroepers.

Ik ga eens leuke dingen doen :W
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155122542
Je zult vast gelijk hebben BarryOSeven.

Ik ben wel klaar met dit topic, het is prooi voor Linux-fanboys die elke bug of privacy-schendende feature in Windows met 15 kilo zout bestrooien. Ik ga verder genieten van een meer dan prima OS, waarvan in oktober wel dingen worden gefixed. (Of eerder, bij erg grote bugs.)
pi_155122718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:30 schreef PjotterFRL het volgende:
Je zult vast gelijk hebben BarryOSeven.

Ik ben wel klaar met dit topic, het is prooi voor Linux-fanboys die elke bug of privacy-schendende feature in Windows met 15 kilo zout bestrooien. Ik ga verder genieten van een meer dan prima OS, waarvan in oktober wel dingen worden gefixed. (Of eerder, bij erg grote bugs.)
Ik ben Windows- en Linuxgebruiker, en als er een ernstig lek in Linux is zal ik dat ook zeker niet ontkennen. Maar dat DNS-lek is gewoon een bewezen feit en vind ik zeer ernstig.
pi_155122869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:35 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Ik ben Windows- en Linuxgebruiker, en als er een ernstig lek in Linux is zal ik dat ook zeker niet ontkennen. Maar dat DNS-lek is gewoon een bewezen feit en vind ik zeer ernstig.
En, als workaround, zou je je DNS handmatig in kunnen stellen op adapter niveau toch?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:46:02 #173
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155123090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:39 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En, als workaround, zou je je DNS handmatig in kunnen stellen op adapter niveau toch?
Nou niet echt. Wel voor het vermeiden van false DNS'es.

Het probleem zit hem er in dat windows snel wil zijn.

Ze willen de snelste DNS requests van OS land kunnen doen.

Wat ze dus doen is alle netwerk interfaces (LAN kaart, Wifi kaart, VPN adapter) querien met een zelfde DNS request.

Welke het snelst reageert heeft gewonnen en mag de DNS leveren.

Maar het probleem begint als je bijvoorbeeld een VPN gebruikt. Dan wil je graag je verkeer tunnelen over die VPN. Maar aangezien je DNS requests over alle interfaces gaan worden ook de DNS'es gequeried die niet hoeven te weten dat jij naar http://bankaccount.local wil gaan.

Die komen dat dus wel te weten, en kunnen dus ook IP's terug geven naar false bankaccounts.local. Mits je dus niet een statisch DNS hebt gedefinieerd.

Maar dit is al veel te technisch voor de leek. Vandaar dat het default veilig moet zijn. Als je speciale dingen wil moet de gebruiker dat zelf maar instellen.
pi_155123346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar dit is al veel te technisch voor de leek. Vandaar dat het default veilig moet zijn. Als je speciale dingen wil moet de gebruiker dat zelf maar instellen.
Okay, maar gemiddeld genomen zal er 1 internetverbinding actief zijn. LAN, dan wel WLAN. (voor de gemiddelde thuisgebruiker) en zal dus maar 1 van de 2 antwoord geven (mits er natuurlijk maar 1 internetverbinding heeft).
Dus over het algemeen genomen is het risico niet dermate hoog als ik het zo lees. (het is geen wenselijk gedrag, dat ben ik met je eens).
In mijn zakelijk netwerk zou ik er wel meer controle over willen hebben aangezien ik daar meerdere netwerkkaarten in heb zitten die ieder hun specifieke doel dienen. En ik wil geen nodeloze ms verspillen met loze DNS-requests.

Qua VPN ga ik het gedrag eens bekijken wat ie nu feitelijk doet :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:54:53 #175
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155123449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Okay, maar gemiddeld genomen zal er 1 internetverbinding actief zijn. LAN, dan wel WLAN. (voor de gemiddelde thuisgebruiker) en zal dus maar 1 van de 2 antwoord geven (mits er natuurlijk maar 1 internetverbinding heeft).
Dus over het algemeen genomen is het risico niet dermate hoog als ik het zo lees. (het is geen wenselijk gedrag, dat ben ik met je eens).
In mijn zakelijk netwerk zou ik er wel meer controle over willen hebben aangezien ik daar meerdere netwerkkaarten in heb zitten die ieder hun specifieke doel dienen. En ik wil geen nodeloze ms verspillen met loze DNS-requests.

Qua VPN ga ik het gedrag eens bekijken wat ie nu feitelijk doet :)
Over het algemeen wel ja.

Maar bij VPN gebruik is er een VPN adapter, en een normale LAN/WLAN adapter nodig.

Daarbij wordt het gevaarlijk omdat hij dus zowel de VPN adapter als de LAN/WLAN gaat querien.

Een VPN adapter is virtueel en wordt getunneled over de LAN/WLAN. Er zijn bij VPN dus altijd 2 adapters beschikbaar.
pi_155123692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Over het algemeen wel ja.

Maar bij VPN gebruik is er een VPN adapter, en een normale LAN/WLAN adapter nodig.

Daarbij wordt het gevaarlijk omdat hij dus zowel de VPN adapter als de LAN/WLAN gaat querien.

Een VPN adapter is virtueel en wordt getunneled over de LAN/WLAN. Er zijn bij VPN dus altijd 2 adapters beschikbaar.
Ik werk al een jaartje of 12 met VPN's, ik ken de werking ;)

Maar het ging me erom dat het risico voor de gemiddelde thuisgebruiker redelijk te verwaarlozen is. Het is wellicht niet optimaal, maar dat gaat wel op voor meer van de IT inrichting in huis.
Dit issue is aangekaart en makkelijk op te lossen, ben benieuwd hoe MS hierop gaat reageren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:00:29 #177
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155123699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

Even wakker worden ik heb het niet over MS maar over alle miljoenen programma's die je kunt downloaden en installeren :P

Maar waarom je je druk maakt over de naamgeving is me ook een vraag, ik bedoel van 3 naar 95, 98 en daarna weer ME, Vista en 7 en 8 :') (en dan vergeet ik links en rechts vast nog wel een versie).
De naamgeving was een grapje, je kent de MS cyclus van goed/slechte releases.

Met het overslaan van 9 sta je dus ook de goede release over. Dat was de grap :P
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:06:33 #178
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155123910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik werk al een jaartje of 12 met VPN's, ik ken de werking ;)

Maar het ging me erom dat het risico voor de gemiddelde thuisgebruiker redelijk te verwaarlozen is. Het is wellicht niet optimaal, maar dat gaat wel op voor meer van de IT inrichting in huis.
Dit issue is aangekaart en makkelijk op te lossen, ben benieuwd hoe MS hierop gaat reageren.
An sich wel. Maar wij zitten hier als hobbyisten gewoon even wat exploits te verzinnen die we zo uit de mouw schudden. Je zou verwachten dat een partij als MS dit ook wel kan bedenken.

Dan hebben ze dus doelbewust gekozen voor veiligheidslekken. En daar het thuis gevaar gering is, kan de schade enorm zijn voor het individu.

Gisteren in nieuwsuur:

Ziggo KPN en nog een partij leiden het wlan wachtwoord af van het mac adres van de router. Het mac adres wordt uitgezonden dus kun je dat terugrekenen naar het wachtwoord.

Met die exploit, en het W10 DNS lek. Kan een kwaadwillend persoon je complete bankrekening leegtrekken.

Wat denk je dat de bank hier van zegt? Krijg je je geld terug als individu bij deze case?

Verder is het instellen van een statische DNS ook niet optimaal en 100% veilig maar dat is natuurlijk niets. Als ik jouw statische DNS ip in je router door-route naar mijn eigen PC kan ik je alsnog fake pagina's leveren ;)
pi_155125376
quote:
Thanks, enkel het touchscreen zal het niet doen. Maar dat heeft mijn laptop niet.
Wel heb ik schrik voor mijn drivers. Onder Windows 8 werkten mijn functietoetsen niet meer :(
Cindy De Vuyst
pi_155125855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:07 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan je, na de upgrade, je windows.old map gewoon weggooien? Die map is 20 gig, wat vrij veel is op een ssd van 110 gig.
Natuurlijk kan je dat weggooien. De enige reden dat die map er staat is om betanden veilig te stellen die de gebruiker niet wil weggooien, meer specifiek de bestanden in de douments-, pictures-, music- en downloadfolders. Veel mensen slaan hier van alles op wat belangrijk voor hen is. Voorzichtig zijn dus met wat je weggooit, het handigste is wellicht om alle grote bestanden te verwijderen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155126018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou alle fanboys kunnen schreeuwen wat ze willen, maar windows is terug bij af en is gewoon zo lek als een mandje.

Dan hebben we het alleen nog maar over de user-level zooi, dus het sharen van je WPA key met vrienden en het opvragen van DNS over alle netwerk interfaces.
Kritische geluiden zijn altijd welkom. ;)
Licht dat alsjeblieft eens toe. Je deelt toch alleen die WPA-sleutel wanneer je dat zelf aanzet of aan laat staan? Idem voor dat andere netwerkgedoe, je kan het zelf toch instellen? Stel dat ik als gebruiker de benodigde stappen neem om dit zo veilig mogelijk in te stellen, loop ik dan extra risico doordat andere gebruikers dat niet doen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155126077
Ik zal het eerst even hier proberen voor dat ik een topic open gooi :+

Sinds de 29ste, heb ik W10 pro X64, helemaal fantastisch op 2 dingen na, die ik niet opgelost krijg. Microsoft is ook niet bepaald snel met reageren :')
Als ik mijn PC reboot of opstart, dan heb ik na het Windows laden een zwart scherm voor ongeveer 40sec tot 1 min. Ik heb dan ook geen muis aanwijzer, zoals vaak wel wordt omschreven op het internet. Ik kan mijn probleem ook niet elders met een mogelijke oplossing weer vinden.

Daarnaast is de input van mijn toetsenbord tov wat wordt weergegeven traag. Ik ben al snel twee regels verder aan het typen dan op het display word weergegeven. :')

Specs:

OS 10 Pro X64
CPU Intel Core i7 3790X
Keyboard Logitec G910
Mouse Asus
PSU Corsair 800AX
Hard Drives Samsung 850Pro 512GB 2x Raid 0
Asus Rampage 4 extreme
Corsair Dominator Platinum 32GB cl9
Sapphire R9 290 4GBOC TRI-X Crossfire
iiyama Prolite B2888UHSU (4K)
pi_155126155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Twee features in dit geval.

Verder was er bij Windows 7 sprake dat Windows wat meer de linux kant op zou gaan en zich zou focussen op security. Dat is twee versies goed gegaan, maar hier hebben ze gewoon alles weer overboord gegooid en er een puinhoop van gemaakt.

Een beetje techneut zou dit soort feature-voorstellen meteen weglachen. Dit ga je gewoon niet doen, waarom zet je überhaupt nog een wachtwoord op je wifi dan bijvoorbeeld?

Dat DNS probleem is gewoon een enorme faal. DNS-leaks zijn al jaren bekend, en vooral dat ze gevaarlijk zijn bij VPN gebruik (maar altijd wel)

Er is nu gewoon daadwerkelijk bewust gekozen om deze kennis te negeren en een feature te implementeren die gevaarlijk by design is.

Dat is gewoon ronduit slecht vind ik. Het lijkt me dus ook wel duidelijk dat Microsoft de sterke-/slappe- versie XP->Vista etc cyclus heeft doorbroken.

Vandaar dat ze ook windows 9 overgeslagen hebben. Dat zou een goede/sterke versie moeten worden. :')
Voor wie het niet weet en het interessant vindt, hier een woordje uitleg. over die DNS-lek waar jij het over hebt.

In addition to VPN connection failures (see our full article on protecting yourself against these here), the other big threat to your anonymity when using a trusted VPN service is that of DNS leaks, which can result in your ISP being able to ‘see’ and monitor your online activity even though you think you are safely protected by an encrypted VPN tunnel.

The Dynamic Name System (DNS) is used to translate domain names (www.bestvpn.com) into numerical IP addresses (216.172.189.144). This translation service is usually performed by your ISP, using its DNS servers.

When you use a VPN service, the DNS request should instead be routed through the VPN tunnel to your VPN provider’s DNS servers (rather than those of your ISP). However, it is quite common for Windows (the main culprit for this problem, although never say never for OSX and Linux) to instead use its default settings, and send the request to the ISP’s DNS server rather than through the VPN tunnel. This is known as a DNS leak, and if it happens then it results in your ISP being able to track your internet movements, regardless of whether you are using a VPN or not.

https://www.bestvpn.com/b(...)leak-when-using-vpn/
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:15:31 #184
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155126222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kritische geluiden zijn altijd welkom. ;)
Licht dat alsjeblieft eens toe. Je deelt toch alleen die WPA-sleutel wanneer je dat zelf aanzet of aan laat staan? Idem voor dat andere netwerkgedoe, je kan het zelf toch instellen? Stel dat ik als gebruiker de benodigde stappen neem om dit zo veilig mogelijk in te stellen, loop ik dan extra risico doordat andere gebruikers dat niet doen?
Het staat standaard aan, dus je vrienden heb dit hoogstwaarschijnlijk aan staan.

Nou weet ik niet in hoeverre dat systeem herkend dat het jouw netwerk is, maar de kans is groot dat jouw vrienden ook jouw key kunnen en gaan sharen als jij deze aan ze geeft als ze bij jou zijn.

Het "andere" netwerk gedoe is het meest enge en gevaarlijke. Het zat ook al in W8 maar daar kon je het uitschakelen door het register aan te passen. In W10 kan het niet meer uitgezet worden.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:17:44 #185
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155126314
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik zal het eerst even hier proberen voor dat ik een topic open gooi :+

Sinds de 29ste, heb ik W10 pro X64, helemaal fantastisch op 2 dingen na, die ik niet opgelost krijg. Microsoft is ook niet bepaald snel met reageren :')
Als ik mijn PC reboot of opstart, dan heb ik na het Windows laden een zwart scherm voor ongeveer 40sec tot 1 min. Ik heb dan ook geen muis aanwijzer, zoals vaak wel wordt omschreven op het internet. Ik kan mijn probleem ook niet elders met een mogelijke oplossing weer vinden.

Daarnaast is de input van mijn toetsenbord tov wat wordt weergegeven traag. Ik ben al snel twee regels verder aan het typen dan op het display word weergegeven. :')

Specs:

OS 10 Pro X64
CPU Intel Core i7 3790X
Keyboard Logitec G910
Mouse Asus
PSU Corsair 800AX
Hard Drives Samsung 850Pro 512GB 2x Raid 0
Asus Rampage 4 extreme
Corsair Dominator Platinum 32GB cl9
Sapphire R9 290 4GBOC TRI-X Crossfire
iiyama Prolite B2888UHSU (4K)
Al geprobeerd nieuwe graphic drivers te installeren?

Verder denk ik dat je het beter in een los topic kunt proberen, er zijn te veel vragen heen en weer nodig voordat je er bent. Dat is wel wat verwarrend.
pi_155126386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Al geprobeerd nieuwe graphic drivers te installeren?

Verder denk ik dat je het beter in een los topic kunt proberen, er zijn te veel vragen heen en weer nodig voordat je er bent. Dat is wel wat verwarrend.
Heb de laatste drivers van AMD er opstaan.

Ik maak even een topic
pi_155126878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het staat standaard aan, dus je vrienden heb dit hoogstwaarschijnlijk aan staan.

Nou weet ik niet in hoeverre dat systeem herkend dat het jouw netwerk is, maar de kans is groot dat jouw vrienden ook jouw key kunnen en gaan sharen als jij deze aan ze geeft als ze bij jou zijn.
Het punt is dat ik er als gebruiker voor kan kiezen om dat spul uit te zetten, in dat geval maakt het voor mij toch niet uit wat mijn vrienden doen met hun computer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het "andere" netwerk gedoe is het meest enge en gevaarlijke. Het zat ook al in W8 maar daar kon je het uitschakelen door het register aan te passen. In W10 kan het niet meer uitgezet worden.
Ik ben volgens mij (tenzij ik me heel erg sterk vergis en het toch over 8 ging) al een tweak tegengekomen voor W10: de waarde van een registervariabele op 0 zetten. Ik neem aan dat het sowieso wel zal verbeteren: medewerkers die anoniem lekken omdat ook zij privacy belangrijk vinden, geeks die verder speuren, MS die bezwijkt onder de druk van boze klanten.

Die andere softwaregigant Oracle is momenteel ook slecht bezig. https://www.security.nl/p(...)are+niet+controleren
Bottomline: gebruikers doen aan reverse-engineering om kwetsbaarheden op te sporen, Oracle vindt dat niet leuk en doet moeilijk.
Uit beide gevallen (W10 en Oracle) en trouwens ook het encryptieverhaal (de NSA die bedrijven heeft betaald om kwetsbaarheden in methodes in te bouwen) blijkt hetzelfde: dit soort software zou open source moeten worden. Laat alle bedrijven en gebruikers hieraan bijdragen, met zijn allen en voor zijn allen. Idem voor DirectX, als Valve, Ubisoft, EA etc. nu met zijn allen OpenGL zouden verbeteren, of zelf bij 0 zouden beginnen met een alternatief, dan zou dat spul veel beter werken doordat die bedrijven en NVidia en AMD in theorie beter de code zouden moeten kunnen optimaliseren en gebruiken (want transparant).
Softwareontwikkeling is niet gratis maar dat wil niet zeggen dat goede software per se proprietary moet zijn, je kan ook open source software maken met professionele budgetten en dit betalen met inkomsten die je genereert met die software die je maakt dankzij deze open source software.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-08-2015 20:40:31 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155127510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

An sich wel. Maar wij zitten hier als hobbyisten gewoon even wat exploits te verzinnen die we zo uit de mouw schudden. Je zou verwachten dat een partij als MS dit ook wel kan bedenken.

Dan hebben ze dus doelbewust gekozen voor veiligheidslekken. En daar het thuis gevaar gering is, kan de schade enorm zijn voor het individu.

Gisteren in nieuwsuur:

Ziggo KPN en nog een partij leiden het wlan wachtwoord af van het mac adres van de router. Het mac adres wordt uitgezonden dus kun je dat terugrekenen naar het wachtwoord.

Met die exploit, en het W10 DNS lek. Kan een kwaadwillend persoon je complete bankrekening leegtrekken.

Wat denk je dat de bank hier van zegt? Krijg je je geld terug als individu bij deze case?

Verder is het instellen van een statische DNS ook niet optimaal en 100% veilig maar dat is natuurlijk niets. Als ik jouw statische DNS ip in je router door-route naar mijn eigen PC kan ik je alsnog fake pagina's leveren ;)
Dat het heel erg ernstig is dat zo'n softwaregigant zulke lekken in de software laat bestaan dat is helder maar wat betreft het internetbankieren, ben ik met het systeem van de Rabobank (kastjes die niet gekoppeld zijn aan het internet en een code genereren met jouw pas en code) niet beter hiertegen beveiligd dan wanneer het beveiligingssysteem volledig online zou staan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

Even wakker worden ik heb het niet over MS maar over alle miljoenen programma's die je kunt downloaden en installeren :P

Maar waarom je je druk maakt over de naamgeving is me ook een vraag, ik bedoel van 3 naar 95, 98 en daarna weer ME, Vista en 7 en 8 :') (en dan vergeet ik links en rechts vast nog wel een versie).
Slechts XP. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:05:30 #189
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155128082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat het heel erg ernstig is dat zo'n softwaregigant zulke lekken in de software laat bestaan dat is helder maar wat betreft het internetbankieren, ben ik met het systeem van de Rabobank (kastjes die niet gekoppeld zijn aan het internet en een code genereren met jouw pas en code) niet beter hiertegen beveiligd dan wanneer het beveiligingssysteem volledig online zou staan?

[..]

Slechts XP. ;)
Rabobank lijkt me veiliger dan bijvoorbeeld ING.

Nu weet ik niet hoe die Random Reader werkt, en of het bedrag en het rekeningnummer van de tegenpartij in de code mee gegenereerd worden. In dit geval is het wel veilig.

De TAN codes van de ING zijn wat minder veilig omdat een attacker ook je mobiel kan hebben voorzien van ellende die sms uitleest.

In dat geval kun je dus bedrag + rekeningnummer aanpassen, en tancode opvangen met trojan.

Allemaal erg hypothetisch maar wel mogelijk.

Maar het is inderdaad veiliger dan een complete web oplossing.
pi_155128534
Rabobank is zeker veilig hoor. Je ziet bij het overboeken in de reader nog eens naar wie je overmaakt en hoeveel. Als je dan naar een hacker over maakt ben je gewoon suf bezig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155128551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Rabobank lijkt me veiliger dan bijvoorbeeld ING.

Nu weet ik niet hoe die Random Reader werkt, en of het bedrag en het rekeningnummer van de tegenpartij in de code mee gegenereerd worden. In dit geval is het wel veilig.
Ik kan enkel speculeren maar dit is zeker: alle informatie die de RR gebruikt staat op de pas. Dan kom je dus uit bij de pincode en de overige data (pasnummer, naam en rekeningnummer?) die op de chip (het leest de chip, niet de magneetstrook) staat en eventueel een getal wat je zelf invoert in opdracht van 'de website'.
Bij het inloggen voer je je pincode in op de RR en geeft de RR een code die je moet invoeren. Ik zal eens voor de grap uitproberen of dat ik een code die ik al heb gebruikt nog een keer kan gebruiken, waaruit je volgens mij kan afleiden of dat het systeem van de Rabobank bijhoudt welke codes al zijn gebruikt.
Bij het betalen voer je op de RR een code in die 'de website' je geeft, daarnaast voer je de eerste cijfers van het bedrag in (voorde komma).
In ieder geval bestaat het systeem uit twee trappen die niet aan elkaar gekoppeld zijn (tenzij je bepaalde software hebt waarvan je hoopt dat de bank die goed beveiligt). Dat lijkt me sowieso positief.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155128837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:17 schreef delano.888 het volgende:
Rabobank is zeker veilig hoor. Je ziet bij het overboeken in de reader nog eens naar wie je overmaakt en hoeveel. Als je dan naar een hacker over maakt ben je gewoon suf bezig.
In de reader? :?
Ik zie niets in de reader, ik zie enkel op de website zelf naar wie ik overmaak en hoeveel. Is het niet bij elke bank dat wordt gemeld naar wie hoeveel wordt overgemaakt?

Ik zie 1 kwetsbaarheid buiten het uitvogelen van hoe de RR een getal genereert en zo. Stel dat een hacker ervoor zorgt dat al het internetverkeer via zijn computer verloopt. In theorie zou hij mij een webpagina kunnen voorschotelen die precies hetzelfde is als die van de Rabobank met invoervelden en al. Ik voer zelf alles in, op het moment dat het bij de hacker komt verandert hij het geldbedrag en het rekeningnummer, op het moment dat de betaalfase aanbreekt komt het bij de hacker juist binnen (het rekeningnummer en het bedrag), hij stuurt naar mij echter de webpagina die exact hetzelfde is maar waarbinnen hij die twee velden aanpast.
Ik ben benieuwd of dat en hoe de software hiertegen beveiligt? Een timed logout wordt volgens mij niet gebruikt want je kan best lang wachten met het afronden alvorens dat gebeurt aangezien er nu eenmaal ook hele trage mensen zijn. De gebruiker zou kunnen opmerken dat het systeem traag is maar traagheid kan ook komen doordat je in een wijk woont waarin veel mensen tegelijkertijd op het internet zijn (met een koperkabelverbinding helaas nog een probleem). Hoe detecteer je dat een hacker zijn computer tussen die van jou en de server van de bank zit? Bij het internet zitten er toch altijd veel computers tussen de bron en de ontvanger?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155128907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In de reader? :?
Nee de nieuwe met camera en schermpje.
Heb jij de oude nog? Dat lijkt me niet goed ik zou je bank eens bellen.

En die situatie die je beschrijft kan niet voorkomen met de nieuwe reader aangezien je dus in het apparaatje zelf ziet wat je overmaakt en naar wie.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155128979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee de nieuwe met camera en schermpje.
Heb jij de oude nog? Dat lijkt me niet goed ik zou je bank eens bellen.
Die worden gefaseerd vervangen, ik heb begrepen dat je als klant vanzelf een keer aan de beurt komt en dat het een luck of the draw is. Niet dat het mij heel erg veel uitmaakt eerlijk gezegd, die oude technologie is naar verluidt toch niet vervangen omdat die minder veilig zou zijn maar omdat de nieuwe technologie gebruiksvriendelijker zou zijn? In dat geval heb ik geen haast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155129025
Hoe komt iedereen erbij dat, de voor sommige gebruikers, problematisch DNS resolver een exploit is? Het is volgens mij niks meer dan een manier om DNS requests sneller te laten afhandelen die nadelig lijkt uit te vallen voor VPN gebruikers.

Wat een overdreven gedoe want voor 99% van de users maakt dit geen bal uit.

Weet je wat pas een echte exploit is? Heartbleed en shellshock, dat zijn pas echt schadelijke exploits. Niet alleen omdat ze zo ingrijpend zijn maar omdat ze zo moeilijk zijn te patchen omdat veel code legacy code is.
pi_155129159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef delano.888 het volgende:
En die situatie die je beschrijft kan niet voorkomen met de nieuwe reader aangezien je dus in het apparaatje zelf ziet wat je overmaakt en naar wie.
Dat neem ik nu dan even van je aan aangezien ik zelf nog niet zo'n apparaat heb maar zou dit bij de 'oude' reader wel kunnen? Niemand van ons weet hoe het precies is beveiligd maar kunnen jullie een goede beveiliging hiertegen bedenken met exact die reder en inlog- en betaalprocedure?
Sinds dat ik deze lezing hoorde vertrouw ik zeker niet meer zo gemakkelijk een bewering van een bank dat het systeem veilig is, daarvoor ook al niet hoor maar dit zet een mens zeker aan het denken!
Luister en huiver.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:45:36 #197
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155129559
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoe komt iedereen erbij dat, de voor sommige gebruikers, problematisch DNS resolver een exploit is? Het is volgens mij niks meer dan een manier om DNS requests sneller te laten afhandelen die nadelig lijkt uit te vallen voor VPN gebruikers.

Wat een overdreven gedoe want voor 99% van de users maakt dit geen bal uit.

Weet je wat pas een echte exploit is? Heartbleed en shellshock, dat zijn pas echt schadelijke exploits. Niet alleen omdat ze zo ingrijpend zijn maar omdat ze zo moeilijk zijn te patchen omdat veel code legacy code is.
Je kunt toch een malafide dns opzetten die sneller reageert dan de ander. Dan kun je een adres door laten verwijzen naar een ip naar keuze.

Geen exploit?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:46:00 #198
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155129574
Is er dan geen uitzending gemist app? Ik zit in die store te kijken maar ik vind niks van NPO alleen wat rip offs. Ik dacht dat ik hem gister wel gezien had maar zal wel aan mij liggen.
Ook geen firefox voor de "tablet interface"
Geen whatsapp? Op een windows telefoon kun je wel gewoon whatsappen.

Ik heb een klein 2 delig netbookje. Ik wil graag de touchpad instellen. Die gaat veel te langzaam maar ik kan nergens de instelling vinden. Normaal zit er toch ergens een schijfje waar je gevoeligheid kan instellen.
De touchpad ondersteund geen multitouch maar ik ging er vanuit dat windows wel een optie had om met 1 vinger langs de zijkant te glijden om te scrollen. Maar dat kan ik ook nergens meer vinden.
Maar ik heb de laatste 10 jaar maar heel af en toe windows gehad dus ik ben ook een beetje de weg kwijt.
pi_155129597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je kunt toch een malafide dns opzetten die sneller reageert dan de ander. Dan kun je een adres door laten verwijzen naar een ip naar keuze.

Geen exploit?
En hoe wil je die DNS op de computer van een persoon krijgen?

Persoonlijk invoeren? Dan kon je dus al bij de pc.
Via WiFi hotspot verbonden met een custom DNS? Ja dan ging de verbinding sowieso al over je hotspot.
pi_155131708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ziggo KPN en nog een partij leiden het wlan wachtwoord af van het mac adres van de router. Het mac adres wordt uitgezonden dus kun je dat terugrekenen naar het wachtwoord.

Het is echt sneller om een honeypot op te zetten dan deze exploit te misbruiken geloof ik.

-edit-

of gewoon met wat antenne's naast de trein gaan zitten:

http://trainwatch.u0d.de/

[ Bericht 11% gewijzigd door Ceased2Be op 11-08-2015 22:38:44 ]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155132265
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:46 schreef borbit het volgende:
Is er dan geen uitzending gemist app? Ik zit in die store te kijken maar ik vind niks van NPO alleen wat rip offs. Ik dacht dat ik hem gister wel gezien had maar zal wel aan mij liggen.
Ook geen firefox voor de "tablet interface"
Geen whatsapp? Op een windows telefoon kun je wel gewoon whatsappen.

Ik heb een klein 2 delig netbookje. Ik wil graag de touchpad instellen. Die gaat veel te langzaam maar ik kan nergens de instelling vinden. Normaal zit er toch ergens een schijfje waar je gevoeligheid kan instellen.
De touchpad ondersteund geen multitouch maar ik ging er vanuit dat windows wel een optie had om met 1 vinger langs de zijkant te glijden om te scrollen. Maar dat kan ik ook nergens meer vinden.
Maar ik heb de laatste 10 jaar maar heel af en toe windows gehad dus ik ben ook een beetje de weg kwijt.
https://www.microsoft.com/store/apps/9WZDNCRFJ2GS

?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:55:33 #202
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155132857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En hoe wil je die DNS op de computer van een persoon krijgen?

Persoonlijk invoeren? Dan kon je dus al bij de pc.
Via WiFi hotspot verbonden met een custom DNS? Ja dan ging de verbinding sowieso al over je hotspot.
Instellen in router?
pi_155133018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Instellen in router?
Leuk maar dan kon je sowieso de DNS al instellen en de verbinding kapen dus.....

Deze feature is alleen schadelijk voor degene die een VPN gebruiken en hun DNS instellingen niet op orde hebben (automatisch door windows laten kiezen vs handmatig invoeren).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:00:59 #204
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155133059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Leuk maar dan kon je sowieso de DNS al instellen en de verbinding kapen dus.....

Deze feature is alleen schadelijk voor degene die een VPN gebruiken en hun DNS instellingen niet op orde hebben (automatisch door windows laten kiezen vs handmatig invoeren).
Klopt, je hebt gelijk. Dus inderdaad VPN.
pi_155133190
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, je hebt gelijk. Dus inderdaad VPN.
In hele specifieke gevallen kan dit dus gevaarlijk zijn. Dan heb je het over 0,001% van de mensen ofzo.

Deze feature is voor de meeste mensen (met name huis tuin en keuken gebruikers) zeer nuttig aangezien de DNS requests sneller afgehandeld kunnen worden.

Mensen met een VPN moeten gewoon netwerkadapters die ze niet gebruiken uitschakelen OF handmatig een DNS instellen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:08:54 #206
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155133388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

In hele specifieke gevallen kan dit dus gevaarlijk zijn. Dan heb je het over 0,001% van de mensen ofzo.

Deze feature is voor de meeste mensen (met name huis tuin en keuken gebruikers) zeer nuttig aangezien de DNS requests sneller afgehandeld kunnen worden.

Mensen met een VPN moeten gewoon netwerkadapters die ze niet gebruiken uitschakelen OF handmatig een DNS instellen.
Nouja dat percentage lijkt me niet echt realistisch. Waar heb je dat vandaan?

Er is een behoorlijk aantal mensen dat gebruik maakt van een VPN. Bij VPN's waar het noodzakelijk is dat al het verkeer over de VPN loopt is het gewoon funest.

Het blijft een leak, whatever je er mee wil doen. En bij een VPN leakt het ook nog eens het interne adres. Niet dat je daar direct iets mee kan maar met een hele hoop info kom je wel makkelijker binnen.

Verder lijkt het me een prima feature als het niet zou leaken, maar dat doet het dus wel. Dat je DNS sneller wilt laten werken prima, maar probeer het dan op een andere manier zonder nog meer naar buiten toe open te gooien.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:12:58 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155133588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

In hele specifieke gevallen kan dit dus gevaarlijk zijn. Dan heb je het over 0,001% van de mensen ofzo.

Deze feature is voor de meeste mensen (met name huis tuin en keuken gebruikers) zeer nuttig aangezien de DNS requests sneller afgehandeld kunnen worden.

Mensen met een VPN moeten gewoon netwerkadapters die ze niet gebruiken uitschakelen OF handmatig een DNS instellen.
Ik weet niet hoor, maar een VPN tunneltje naar je werkplek is niet meer zo exotisch als 10 jaar geleden.
pi_155133663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef BarryOSeven het volgende:

Nouja dat percentage lijkt me niet echt realistisch. Waar heb je dat vandaan?
M'n duim. Ik heb het dan niet over piraten die hun IP willen verbergen van verschillende copyright waakhonden maar over mensen die hun verbinding verbergen van overheden. Bij dat soort mensen kan het lekken van ip funest zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:08 schreef BarryOSeven het volgende:

Er is een behoorlijk aantal mensen dat gebruik maakt van een VPN. Bij VPN's waar het noodzakelijk is dat al het verkeer over de VPN loopt is het gewoon funest.

Het blijft een leak, whatever je er mee wil doen. En bij een VPN leakt het ook nog eens het interne adres. Niet dat je daar direct iets mee kan maar met een hele hoop info kom je wel makkelijker binnen.

Verder lijkt het me een prima feature als het niet zou leaken, maar dat doet het dus wel. Dat je DNS sneller wilt laten werken prima, maar probeer het dan op een andere manier zonder nog meer naar buiten toe open te gooien.
Daarom moet je als VPN gebruiker niet direct naar Windows 10 overstappen maar lekker 6 maanden wachten totdat men alles heeft uitgeplozen. Ik wacht ook expres met Windows 10, over 6 maanden is het meeste al boven komen drijven. Sowieso moeten power en VPN users iets voorzichtiger omgaan met hun software. Zeker het handmatig instellen van DNS instellingen moet VPN gebruikers niet vreemd zijn.

Het lekken van IP's in hele specifieke omstandigheden is gewoon ongelukkig want opzich is het een slimme manier om de internet experience van gebruikers te versnellen. De kans dat dit op grote schaal misbruikt zal worden acht ik dan ook klein. Dit misbruiken is teveel aan omstandigheden gebonden.

Dan kan je beter een router kraken en de DNS instellingen van daaruit pushen naar een PC ;)
pi_155133867
Ik gebruik overigens een SSH Tunnel en gebruik het puur vanuit Firefox maar pushed software als OpenVPN hun DNS instellingen niet direct naar de netwerkadapter?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:19:46 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155133913
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

M'n duim. Ik heb het dan niet over piraten die hun IP willen verbergen van verschillende copyright waakhonden maar over mensen die hun verbinding verbergen van overheden. Bij dat soort mensen kan het lekken van ip funest zijn.
"media.peerconnection.enabled"

Als tussendoortje, heeft niet direct met Win10 te maken. ;)
pi_155134053
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

"media.peerconnection.enabled"

Als tussendoortje, heeft niet direct met Win10 te maken. ;)
Staat bij mij al een hele tijd uit (sinds het ontdekt is). Sindskort is er ook een optie in uBlock die het uit kan zetten voor users die niet in about:config willen rommelen. ;)



(Ik ben sowieso geen fan van al dat WebRTC gebeuren.)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:36:55 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155134531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Staat bij mij al een hele tijd uit (sinds het ontdekt is). Sindskort is er ook een optie in uBlock die het uit kan zetten voor users die niet in about:config willen rommelen. ;)

[ afbeelding ]

(Ik ben sowieso geen fan van al dat WebRTC gebeuren.)
Ja, ik heb het ook al een tijdje uit staan maar het schoot me ff te binnen omdat het over VPN ging.
pi_155138264
Nog eventjes over dat automatische updaten, gisteren verwees ik naar websites van waaruit je naar een webpagina van Microsoft wordt verwezen alwaar je een tool kan downloaden om bepaalde updates te blokkeren.
http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Je kan ook zonder die tool het updaten geheel lam leggen: Windows instellen op "metered connection".
Er zijn nog steeds mensen die meer moeten betalen naarmate ze meer downloaden, vandaar dat deze optie er in zit.
http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Als ik het goed begrijp heb je dan wel het nadeel dat het alles of niets is maar het kan handig zijn om eventjes het updaten lam te leggen totdat je hebt bekeken wat je wil updaten, met die tool kan je dan bepaalde updates selectief blokkeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155138857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:49 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Thanks, enkel het touchscreen zal het niet doen. Maar dat heeft mijn laptop niet.
Wel heb ik schrik voor mijn drivers. Onder Windows 8 werkten mijn functietoetsen niet meer :(
Functietoetsen driver kun je meestal van je fabrikant website aftrekken :).
Soms heb je ook nog zelf inelkaar geflanste tooltjes hiervoor :).
pi_155142101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:14 schreef mschol het volgende:

[..]

het maakt niet zoveel uit in welke stand hij staat, hibernation of sleep.. IETS maakt je systeem wakker en ik geef je een link waarmee je het een en ander kan checken
heb het uitgevinkt en nu nergens meer last van ^O^
pi_155143852
Hoi Allen,

Ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik probeer het hier even :).

Ik en mijn vrouw hebben beide een desktop PC. Beiden zijn verbonden met het internet via Wifi. Nu hebben wij van de week beiden de update naar Windows 10 geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan maar zodra wij 2 pc's laten draaien trekt de een (die van mijn vrouw) het hele internet weg. Wij kunnen dus op dit moment maar met 1 pc echt het internet op. Zodra haar PC weer uit staat kan ik met die van mij gewoon weer aan de slag.

Beiden PC's zijn blijven verbonden. Met een downgrade naar 7 is het probleem gewoon verholpen.....

Iemand enig idee?
Playing guitar is a religion.
pi_155160412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:22 schreef Bahamut0503 het volgende:
Hoi Allen,

Ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik probeer het hier even :).

Ik en mijn vrouw hebben beide een desktop PC. Beiden zijn verbonden met het internet via Wifi. Nu hebben wij van de week beiden de update naar Windows 10 geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan maar zodra wij 2 pc's laten draaien trekt de een (die van mijn vrouw) het hele internet weg. Wij kunnen dus op dit moment maar met 1 pc echt het internet op. Zodra haar PC weer uit staat kan ik met die van mij gewoon weer aan de slag.

Beiden PC's zijn blijven verbonden. Met een downgrade naar 7 is het probleem gewoon verholpen.....

Iemand enig idee?
Niet concreet. Mijn eerste gedachte is dat als die ene computer Windows-updates downloadt dat die andere computer dan via die ene computer die downloads krijgt. Dat zou je een slechtere internetverbinding kunnen geven maar het internet zou dan niet moeten uitvallen, lijkt mij. Blijkbaar zijn jullie computer op een dusdanige manier gekoppeld dat dat problemen geeft maar hoe en wat daar durf ik niets over te zeggen. Heb je er al eens op gelet of dat beide computers (Windows 10 dus) een andere frequentie gebruiken voor de WiFi? Als ze dezelfde frequentie (hetzelfde kanaal) gebruiken dan zou je eens kunnen proberen om bij een van de twee het kanaal te veranderen. Dat is sowieso de beste eerste poging als je verbindingsproblemen hebt: gewoon een ander kanaal kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155160546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Heb je er al eens op gelet of dat beide computers (Windows 10 dus) een andere frequentie gebruiken voor de WiFi? Als ze dezelfde frequentie (hetzelfde kanaal) gebruiken dan zou je eens kunnen proberen om bij een van de twee het kanaal te veranderen. Dat is sowieso de beste eerste poging als je verbindingsproblemen hebt: gewoon een ander kanaal kiezen.
Wat loop jij nu voor onzin te verkopen?
pi_155160590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:22 schreef Bahamut0503 het volgende:
Hoi Allen,

Ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik probeer het hier even :).

Ik en mijn vrouw hebben beide een desktop PC. Beiden zijn verbonden met het internet via Wifi. Nu hebben wij van de week beiden de update naar Windows 10 geïnstalleerd. Alles leek goed te gaan maar zodra wij 2 pc's laten draaien trekt de een (die van mijn vrouw) het hele internet weg. Wij kunnen dus op dit moment maar met 1 pc echt het internet op. Zodra haar PC weer uit staat kan ik met die van mij gewoon weer aan de slag.

Beiden PC's zijn blijven verbonden. Met een downgrade naar 7 is het probleem gewoon verholpen.....

Iemand enig idee?
Ik begrijp trouwens niet waarom jullie niet gewoon een kabel gebruiken. Een desktop PC staat op een vaste plaats, er is dus geen reden om niet een kabel te gebruiken. Je hebt met een kabel altijd een betere verbinding dan met WiFi en je hebt nooit gezeik dat alle frequenties al bezet zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155160674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat loop jij nu voor onzin te verkopen?
Licht vooral toe waarom dat volgens jou onzin zou zijn?
Als twee mensen dezelfde frequentie gebruiken voor WiFi dan kan je het signaal van je buren opvangen naast het signaal wat van je eigen kastje afkomt, daar kan je computer geen soep van maken. Je kan binnen Windows een ander kanaal kiezen en zo het probleem oplossen.
http://www.extremetech.co(...)ng-the-right-channel
Ik heb op mijn computer ook wel eens 10-20 WiFi-signalen gezien, het is dan geen overbodige luxe om daar wat mee te experimenteren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155160739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp trouwens niet waarom jullie niet gewoon een kabel gebruiken. Een desktop PC staat op een vaste plaats, er is dus geen reden om niet een kabel te gebruiken. Je hebt met een kabel altijd een betere verbinding dan met WiFi en je hebt nooit gezeik dat alle frequenties al bezet zijn.
grootste nadeel, vooral in nieuwbouw, is dat er gaten moeten zijn in de vloeren voor kabels, en misschien zijn de allernieuwste nieuwste huizen daar wel op voorbereid, maar de wat oudere hebben dit niet, wat betekent dat je door tig lagen beton moet gaan boren om een kabel te leggen..
pi_155160806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Licht vooral toe waarom dat volgens jou onzin zou zijn?
Als twee mensen dezelfde frequentie gebruiken voor WiFi dan kan je het signaal van je buren opvangen naast het signaal wat van je eigen kastje afkomt, daar kan je computer geen soep van maken. Je kan binnen Windows een ander kanaal kiezen en zo het probleem oplossen.
http://www.extremetech.co(...)ng-the-right-channel
Ik heb op mijn computer ook wel eens 10-20 WiFi-signalen gezien, het is dan geen overbodige luxe om daar wat mee te experimenteren.
Klok, klepel.

Jij regelt binnen je OS helemaal niets vwb kanaal. Op je router stel je een kanaal in. En hoe jij dan twee afzonderlijke kanalen denkt te gebruiken binnen je eigen netwerk is me helemaal een raadsel.
pi_155161008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:37 schreef mschol het volgende:

[..]

grootste nadeel, vooral in nieuwbouw, is dat er gaten moeten zijn in de vloeren voor kabels, en misschien zijn de allernieuwste nieuwste huizen daar wel op voorbereid, maar de wat oudere hebben dit niet, wat betekent dat je door tig lagen beton moet gaan boren om een kabel te leggen..
Ja, als je het echt mooi wil afwerken dan kan dat best wel lastig zijn. Is het dan niet een goede oplossing om de kabel ongeveer ter hoogte van de plinten te bevestigen met haakjes? Je kan het zo wegwerken dat het nergens in de weg ligt en dat het er netjes uitziet. Als draadloos werkt dan is dat natuurlijk prima maar voor wie regelmatig verbindingsproblemen heeft of wie betaalt voor een glasvezelkabel, een veel lagere dl-snelheid haalt met WiFi dan wat wordt geleverd (en waarbij het niet aan de modem ligt ;)) raad ik aan om er eens naar te kijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155161024
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klok, klepel.

Jij regelt binnen je OS helemaal niets vwb kanaal. Op je router stel je een kanaal in.
Dat klopt, zo bedoelde ik het ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155161070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, zo bedoelde ik het ook.
Oh...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Heb je er al eens op gelet of dat beide computers (Windows 10 dus) een andere frequentie gebruiken voor de WiFi? Als ze dezelfde frequentie (hetzelfde kanaal) gebruiken dan zou je eens kunnen proberen om bij een van de twee het kanaal te veranderen. Dat is sowieso de beste eerste poging als je verbindingsproblemen hebt: gewoon een ander kanaal kiezen.
Hier lul je je niet uit vriend.
pi_155166476
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, als je het echt mooi wil afwerken dan kan dat best wel lastig zijn. Is het dan niet een goede oplossing om de kabel ongeveer ter hoogte van de plinten te bevestigen met haakjes? Je kan het zo wegwerken dat het nergens in de weg ligt en dat het er netjes uitziet.
even voor de duidelijkheid: ik heb alles aan draad hangen..

maar ik ken mensen die wonen in zo'n betonnen pre-fab woning en voor een kabeltje bij de pc moet je denken aan zomaar 50meter kabel verder voordat je bij de desbetreffende pc bent.. uiteraard zonder te boren.. (en er slingert een kabel door je huis heen langs allerlei hoekjes..) met boren kan je recht omhoog en heb je max 15 meter nodig, en een flinke boor + wat tijd

ik snap wel waarom men dan voor wifi gaat hoor..
pi_155171346
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.

Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155171550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.
geen idee welk versie erop draait, maar dat zal wel 8 zijn..
dan zou je windows 7 pro eerst moeten installeren
quote:
Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
in de praktijk kan je office met die key vaak gewoon weer installeren en afhankelijk van de licentie is dit wel of niet, strikt genomen, legaal :P
pi_155171575
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:19 schreef mschol het volgende:

[..]

geen idee welk versie erop draait, maar dat zal wel 8 zijn..
dan zou je windows 7 pro eerst moeten installeren

[..]

in de praktijk kan je office met die key vaak gewoon weer installeren en afhankelijk van de licentie is dit wel of niet, strikt genomen, legaal :P
Ja 8 basic. Ik had gehoopt dat er een tooltje kwam waarmee ik windows 10 pro ook kon installeren zonder eerst win7 te installeren.

Is er een manier om win 8 te downgraden zonder een clean install te doen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155172122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Is er een manier om win 8 te downgraden zonder een clean install te doen?
Als je in een in-place upgrade hebt gedaan en je windows.old folder nog hebt staan zou het moeten lukken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155172291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je in een in-place upgrade hebt gedaan en je windows.old folder nog hebt staan zou het moeten lukken.
Nee is gekocht met windows 8 erop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155173715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee is gekocht met windows 8 erop.
Dan kun je het vergeten. Downgrade trajecten zijn er niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155176436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:37 schreef mschol het volgende:

[..]

grootste nadeel, vooral in nieuwbouw, is dat er gaten moeten zijn in de vloeren voor kabels, en misschien zijn de allernieuwste nieuwste huizen daar wel op voorbereid, maar de wat oudere hebben dit niet, wat betekent dat je door tig lagen beton moet gaan boren om een kabel te leggen..
Dit dus... Kabel trekken naar boven is een behoorlijke operatie. Vandaar dat we voor Wifi hebben gekozen.

maargoed dat lost het probleem nog niet op.... zal eens kijken of ik iets in de netwerkadapters kan instellen qua freq.
Playing guitar is a religion.
pi_155176489
Ik heb windows 10 pro wat is het verschil? Zag allemaal functies die ik nergens kan vinden
pi_155176722
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:55 schreef tailfox het volgende:
Ik heb windows 10 pro wat is het verschil? Zag allemaal functies die ik nergens kan vinden
in de pro versie zitten wat opties die zakelijke gebruikers vooral gebruiken (vaak alleen beschikbaar als de pc in een Active directory omgeving draait)
pi_155177453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:55 schreef tailfox het volgende:
Ik heb windows 10 pro wat is het verschil? Zag allemaal functies die ik nergens kan vinden
Een beetje googelen helpt.
http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155178030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:05 schreef mschol het volgende:

[..]

in de pro versie zitten wat opties die zakelijke gebruikers vooral gebruiken (vaak alleen beschikbaar als de pc in een Active directory omgeving draait)
Aha dus niet veel boeinds
pi_155184711
kut heb plotseling dat de font anders is in de browser
en

Initialization of steelseries failed. please reinstall engine and try again
heb al reinstalled maar blijf de error krijgen als ik laptop opstart

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 18:00:21 ]
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:03:27 #239
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155186412
quote:
Ja het is heel vaag maar als ik via die link op install klik opent ie wel de store maar gewoon op het begin scherm. Ook als ik zoek op NPO in de store kom ik er niet. Moet ik ergens repository's toevoegen?

Zou het met rechten te maken hebben? Dat ik op de een of andere manier niet als Nederlands bekend ben in de store? Ik ben wel gewoon in Nederland.
Lijkt me ook dat je hem dan wel ziet staan maar niet kan installen.

Update
Ik ergens united states als default laten staan. Nu kan ik er wel bij. Is de uitzending gemist app wel bruikbaar in het buitenland?
Alsof iemand in het buitenland opeens de dvd van rijdende rechter seizoen 3 gaat bestellen als ie niet via de app bij kan :')

[ Bericht 5% gewijzigd door borbit op 13-08-2015 19:11:13 ]
pi_155187738
als ik het vanuit belgie probeer te installeren krijg ik:

De server is gestruikeld
dat kan gebeuren.
pi_155188209
De server is gestruikeld? 8)7
Silly Microsoft.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 13 augustus 2015 @ 20:45:51 #242
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155189547
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:50 schreef redboyke het volgende:
De server is gestruikeld
gaaf, dat vind ik dan wel een leuke melding :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155190290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:05 schreef PjotterFRL het volgende:
De server is gestruikeld? 8)7
Silly Microsoft.


quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

gaaf, dat vind ik dan wel een leuke melding :)
had toch liever iets minder vaag want nu weet ik niet of ik het als belg kan installeren of niet
of dat het aan hun klote servers ligt.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 21:10:43 ]
pi_155201883
Ik vind wel grappig: Server is gestruikeld

Poging nr3 om office 2010 op windows 10 te krijgen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155202061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:33 schreef F1gamer het volgende:
Ik vind wel grappig: Server is gestruikeld

Poging nr3 om office 2010 op windows 10 te krijgen
hebben ze die nog online staan? Ik had, via een vorige werkgever, een downloadlicentie van MS en die kon ik vorig jaar al niet meer gebruiken
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155202193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

hebben ze die nog online staan? Ik had, via een vorige werkgever, een downloadlicentie van MS en die kon ik vorig jaar al niet meer gebruiken
Ze hebben hem online staan. Je moet effe naar de website: https://products.office.c(...)soft-office-products. Dan helemaal ergens onderaan
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155202249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:54 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ze hebben hem online staan. Je moet effe naar de website: https://products.office.c(...)soft-office-products. Dan helemaal ergens onderaan
Heb hem inmiddels niet meer nodig, heb een office365 abbo zodat ik ook fatsoenlijk met PowerBI/PowerQuery/PowerMap aan de slag kon voor m'n werk.

Maar handig om te weten voor de laptop van m'n vrouw. Thanks :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155202313
Graag gedaan :)

Blijkbaar is driemaal is scheepsrecht. Het is nu wel gelukt om office 2010 te installeren, nadat ik gisteren twee keer de fout 1935 kreeg
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:37:32 #249
364681 over_hedge
pi_155212160
heb nu wel iets kuts :r Mijn fotos laat windows 10 in hele andere kleuren zien dan mijn photoshop ze laat zien. Het gekke is dat als ik inzoom in die standaard photo viewer de kleuren opeens goed springen. :') heb al met kleuren profielen zitten klote maar dat maakt allemaal niks uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door over_hedge op 14-08-2015 15:47:35 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:06:04 #250
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155216823
Prachtig OS dit. voor als je onveilige dingen wilt doen

Net liepen we vast op wat cross side scripting beveiligingen van Firefox en Chrome tijdens development.

We hadden echt zoiets van fuck, al dat gezeik we moeten even snel iets testen op een onveilige browser.

Binnen 1 seconde riep er iemand: Internet Explorer.

En ja hoor, W10 geboot, even Edge geopend en juist, hij werkte!

Dus voor dingen waarbij je geen beveiliging nodig hebt is W10 een topper.

Natuurlijk niet buiten een Virtual Machine gebruiken en al helemaal niet in bedrijfssituaties maar voor snel makkelijk onveilige dingen doen is IE, en W10 een topper.
pi_155218382
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.

Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.

Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
Ga eens naar nieuwe settings menu in windows 10, dan 'system' en dan about-> daar heb je aantal opties voor licenties. Mogelijk kun je daar je oude licentie gebruiken of iets dergelijks.
pi_155218610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:11 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

[..]

Ga eens naar nieuwe settings menu in windows 10, dan 'system' en dan about-> daar heb je aantal opties voor licenties. Mogelijk kun je daar je oude licentie gebruiken of iets dergelijks.
Zie ik nergens staan in de NL versie.
pi_155218627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:11 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

[..]

Ga eens naar nieuwe settings menu in windows 10, dan 'system' en dan about-> daar heb je aantal opties voor licenties. Mogelijk kun je daar je oude licentie gebruiken of iets dergelijks.
Ik heb nog geen win 10.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:36:07 #254
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155225359
Ben vandaag naar Windows 10 over gegaan. Nu schakelt mijn laptop niet van speaker naar koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit. Ik vermoed dat dit een Windows 10 issue is, aangezien dit onder Windows 8 prima werkte. Meer mensen met dit probleem?

Edit: Al gelukt. Blijkbaar moet je iedere keer "Realtek HD Audio Manager" opstarten en "Hoofdtelefoon" selecteren als je je koptelefoon aansluit. Beetje omslachtig...

[ Bericht 4% gewijzigd door Van_Poppel op 15-08-2015 00:19:17 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:17:17 #255
6941 APK
Factual, I think.
pi_155228971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:49 schreef APK het volgende:

Edge is er na een tijdje mee gekapt en alle tegels en Defender (en waarschijnlijk nog een paar andere dingen) ook.

In Edge krijg ik de boodschap : Hmm, we can't reach this page.
(Alle andere browsers -zelfs IE- werken gewoon).
Schijnt vaker voor te komen als ik op google zoek, maar een echte oplossing is moeilijk te vinden.

Iemand :?

- Edit: Hmmz, een falende system restore heeft het toch opgelost. -
Om hier nog even op terug te komen:
Na enkele dagen was het weer mis: geen live tiles, geen defender en Edge niet werkend.
Via google lees je veel dat je dan de DNS van google moet gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4) maar die gebruikte ik al.

Vandaag maar eens de DNS op automatisch ipv die van google gezet en het werkt allemaal weer 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:51:39 #256
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155244801
Heb een Lenovo Yoga met touchscreen en een desktop-compu nu een paar dagen op Win 10 draaien, vanaf 8.1.Tot nu toe geen rare dingen. Speccy moest ik wel 2 keer opnieuw installeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155245401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb nog geen win 10.
Je moet eerst upgraden vanaf win7 je kunt de key van win7 niet met de install van 10 gebruiken.
Als win7 geactiveerd is en geupgrade dan heeft ms een handtekening van je hardware.

Doe je vervolgens een hele clean install van win10 dan kun je de key skippen met de install en wordt het allemaal automatisch geactiveerd.
Do what you love, love what you do!
pi_155247046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Prachtig OS dit. voor als je onveilige dingen wilt doen

Net liepen we vast op wat cross side scripting beveiligingen van Firefox en Chrome tijdens development.

We hadden echt zoiets van fuck, al dat gezeik we moeten even snel iets testen op een onveilige browser.

Binnen 1 seconde riep er iemand: Internet Explorer.

En ja hoor, W10 geboot, even Edge geopend en juist, hij werkte!

Dus voor dingen waarbij je geen beveiliging nodig hebt is W10 een topper.

Natuurlijk niet buiten een Virtual Machine gebruiken en al helemaal niet in bedrijfssituaties maar voor snel makkelijk onveilige dingen doen is IE, en W10 een topper.
:')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:10:20 #259
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155249145
Ik heb mijn tablet geupgrade naar windows 10. Als ik dan in tablet mode gaat lukt het me op geen enkele manier om 2 of 3 apps tegelijkertijd op mijn scherm te krijgen.
In Windows 8.x had je die metro? interface en dat vond ik best goed werken. Kon je op groot scherm en tobo/ muis naar de desktop modus. Was allemaal niet extreem elegant maar werkbaarder dan windows 10 lijkt het nu. Dit is op desktop niet heel relax en op tablet ronduit waardeloos.
pi_155249405
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:10 schreef borbit het volgende:
Ik heb mijn tablet geupgrade naar windows 10. Als ik dan in tablet mode gaat lukt het me op geen enkele manier om 2 of 3 apps tegelijkertijd op mijn scherm te krijgen.
In Windows 8.x had je die metro? interface en dat vond ik best goed werken. Kon je op groot scherm en tobo/ muis naar de desktop modus. Was allemaal niet extreem elegant maar werkbaarder dan windows 10 lijkt het nu. Dit is op desktop niet heel relax en op tablet ronduit waardeloos.
W10 in tablet mode werkt hetzelfde met 2 apps (nooit met 3 geprobeerd, kan dat ook in 8?) naast elkaar t.o.v. win 8.1
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:21:55 #261
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155249457
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:20 schreef mschol het volgende:

[..]

W10 in tablet mode werkt hetzelfde met 2 apps (nooit met 3 geprobeerd, kan dat ook in 8?) naast elkaar t.o.v. win 8.1
Ik heb echt vanaf alle kanten zitten swypen en doen maar het enige dat werkt is vanaf linksbuiten het scherm op vegen en dan krijg ik een overzicht waar ik kan kiezen voor de een of de andere app. Alles blijft full screen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:44:50 #262
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155250250
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:20 schreef mschol het volgende:

[..]

W10 in tablet mode werkt hetzelfde met 2 apps (nooit met 3 geprobeerd, kan dat ook in 8?) naast elkaar t.o.v. win 8.1
Oke het is wel mogelijk maar enkel als ik de letters op maximaal 150 procent instel. Als ik het goed leesbaar wil hebben als niet in het schermpje kruip moet ie toch wel op 200 staan.
Eigenlijk wil alleen maar die zwarte balk tussen 2 apps. Ik heb heel vaak 2 programma's openstaan en die balk die ze beide tegelijkertijd vergroot/ verkleind is echt heel handig.

Ik heb het dus draaien op een tablet met toetsenbord/ touchpad dock. Alleen gaat die touchpad heel langzaam. Maar ik kan de instelling niet vinden om het preciezer te laten werken. In Ubuntu op mijn oude laptop zat er gewoon een schuifje voor bij de instellingen.

Het is een touuchpad zonder multi touch. Dat had ik van te voren al gezien maar dat leek me niet zo erg omdat ik zelfs op mijn 10+ jaar oude laptop via de zijkant kon scrollen. Ook al was dat een functie die er toen ik hem kocht nog niet was.

Dus dat je langs de rechter zijkant van de touchpad veegt en dat ie dan gaat scrollen. Sowieso is het aanbod van instellingen matig. Kun je nog naar het ouderwetse stijl instellingen menu? Of is dat met 10 helemaal niet meer nodig?

[ Bericht 29% gewijzigd door borbit op 15-08-2015 23:22:14 ]
pi_155264179
waarom kan ik de update naar w10 niet downloaden nog?

net terug van 3 wk vakantei
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_155265132
Vandaag ook de update doorgekregen :)
pi_155271606
quote:
8s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:27 schreef wolfrolf het volgende:
waarom kan ik de update naar w10 niet downloaden nog?

net terug van 3 wk vakantei
Alsublieft.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
pi_155272915
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:41:04 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155274349
Ik heb Windows 10 draaien, met een paar gebruikers ingesteld zonder wachtwoord. Nu logt hij bij het aanzetten altijd automagisch in met het account dat het laatst is gebruikt.

Is het niet meer mogelijk om een welkomstscherm te tonen met een keuzelijst van beschikbare gebruikers, zoals Windows 7 dat bijvoorbeeld had? En ja, ik heb veel gegoogled maar niet gevonden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155274846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb Windows 10 draaien, met een paar gebruikers ingesteld zonder wachtwoord. Nu logt hij bij het aanzetten altijd automagisch in met het account dat het laatst is gebruikt.

Is het niet meer mogelijk om een welkomstscherm te tonen met een keuzelijst van beschikbare gebruikers, zoals Windows 7 dat bijvoorbeeld had? En ja, ik heb veel gegoogled maar niet gevonden.
omgekeerde van dit al geprobeerd:
http://www.addictivetips.(...)creen-in-windows-10/
pi_155276876
als ik w10 installeer blijven dan de folders en bestanden op mijn bureaublad, mijn documenten e.d. behouden?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 16 augustus 2015 @ 21:49:14 #270
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155277096
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:44 schreef wolfrolf het volgende:
als ik w10 installeer blijven dan de folders en bestanden op mijn bureaublad, mijn documenten e.d. behouden?
als je update uitvoert vanaf win8 of win7 blijven die inderdaad gewoon staan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:52:20 #271
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155277238
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:53 schreef mschol het volgende:

[..]

omgekeerde van dit al geprobeerd:
http://www.addictivetips.(...)creen-in-windows-10/
Yup. Helpt niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155277356
quote:
99s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:49 schreef Nizno het volgende:

[..]

als je update uitvoert vanaf win8 of win7 blijven die inderdaad gewoon staan.
super, dankjewel!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_155280540


Elke keer als ik mn laptop opnieuw opstart moet ik dit weer opnieuw aangeven, anders kan ik niet eens mijn eigen foto's opslaan en/of bewerken.
Dat is toch vet irritant 8)7 Iemand de oplossing?

Vandaag dus dit :



[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 17-08-2015 14:27:08 ]
pi_155301485
Vandaag op drie apparaten w10 gezet. Op zich goed gegaan echt een van de drie is een Asus eeepc 1015px. Hier krijg ik nu steeds de melding "ontbrekend Asus ACPI-stuurprogramma. Installeer het Asus ACPI- stuurprogramma" . Een dergelijk programma kan ik nergens vinden. Iemand een tip?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2015 @ 20:01:47 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155303266
Ik kan onder windows tien mijn cd-rom niet meer vinden. Wilde vanmiddag een dvd branden, maar heel de drive is nergens meer te bekennen. Iemand enig idee? onder win7 werkte hij wel gewoon ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155303436
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:22 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]

Elke keer als ik mn laptop opnieuw opstart moet ik dit weer opnieuw aangeven, anders kan ik niet eens mijn eigen foto's opslaan en/of bewerken.
Dat is toch vet irritant 8)7 Iemand de oplossing?

Vandaag dus dit :

[ afbeelding ]
Ik moet elke keer aan dit filmpje denken als ik jouw plaatjes zie

pi_155309742
Ik heb zojuist windows 10 geupdate vanuit windows 7 op m'n laptop. Echter werkt m'n touchpad nu niet meer. De support page bij samsung geeft alleen stuurprogramma's voor windows xp en windows 7. Iemand enig idee hoe ik de touchpad alsnog weer aan de praat krijg? Als ik die voor windows 7 download dan doet deze het niet.

Laptop: samsung RF-711 S01 NL

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2015 22:41:47 ]
pi_155319628
quote:
quote:
Stop the mouse from waking up the PC
Mice, especially, wireless mice, can sometimes wake the PC up. In fact, there is a specific setting to allow this. If the mouse turns out to be a problem, you can change the setting with this procedure:

Open the Start menu and type “mouse” (without quotes) in the Search bar
Under the Control Panel list, click “Mouse” (or just press Enter in Vista)
In the dialog box that opens, select the tab “Hardware”
Highlight the entry for your mouse and click the button “Properties”
A new dialog will open. Click the button “Change settings”
In the new dialog that opens, click the tab “Power Management”
Remove the check by “Allow this device to wake the computer”
Click “OK” and close the dialogs.
Added: The mouse properties dialog is the same in Windows 8.1/10. Here is one way to access the mouse settings:

Right-click the Start button
Select "Control Panel" from the context menu
Enter "mouse" in the Control Panel search box
Click "Mouse" in the list that opens
The mouse dialog box will open
Proceed the same as indicated above from step 3 on
Stop a network card from waking up the PC
From what I read, a network card is the most common source of wake-up problems and that was the cause of my own computer never staying asleep. Here is how to configure a network card:

Open Device Manager. There are many ways to do this but a quick way is to enter “dev” (without quotes) in the Start search bar and click “Device Manager”
Expand the list for “Network adapters”
Right-click the adapter to be configured and choose “Properties”. There may be several adapters, one for Ethernet, one for wireless, and others like Bluetooth
In the dialog that opens, click the tab “Power Management”
Remove the check by “Allow this device to wake the computer”
Click “OK” and close up Device Manager
Deze stappen heb ik opgevolgd en m'n windows 10 Pc ontwaakt uit sluimerstand 's nachts!! Wat kan ik nog doen?
pi_155321922
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2015 20:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik moet elke keer aan dit filmpje denken als ik jouw plaatjes zie

:D }:|
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:44:27 #280
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155348531
Windows is kapot hier

Hij wilde zo nodig een update installeren, nu krijg ik dus:

Can't install updates, restarting

En dan begint hij weer opnieuw.

Is dit te fixxen zonder windows er opnieuw op te zetten? Anders gaat hij er gewoon weer af.

Kut programma.

Iemand een idee?
pi_155350086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:44 schreef BarryOSeven het volgende:
Windows is kapot hier

Hij wilde zo nodig een update installeren, nu krijg ik dus:

Can't install updates, restarting

En dan begint hij weer opnieuw.

Is dit te fixxen zonder windows er opnieuw op te zetten? Anders gaat hij er gewoon weer af.

Kut programma.

Iemand een idee?
Ik denk dat je even moet nagaan om welke updates het gaat en aan de hand daarvan zoeken of er meerdere mensen zijn met dat probleem.
Do what you love, love what you do!
pi_155353338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Net liepen we vast op wat cross side scripting beveiligingen van Firefox en Chrome tijdens development.
Wat bedoel jij hiermee?
Firefox en Chrome zijn beter beveiligd dan IE en Edge (zeker als je bepaalde addons gebruikt), ik kan me voorstellen hoe dat het lastiger kan maken om een website te maken (al zouden de standaarden dusdanig moeten zijn dat dat niet gebeurt) maar wat heeft W10 ermee te maken? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155353571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben vandaag naar Windows 10 over gegaan. Nu schakelt mijn laptop niet van speaker naar koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit. Ik vermoed dat dit een Windows 10 issue is, aangezien dit onder Windows 8 prima werkte. Meer mensen met dit probleem?

Edit: Al gelukt. Blijkbaar moet je iedere keer "Realtek HD Audio Manager" opstarten en "Hoofdtelefoon" selecteren als je je koptelefoon aansluit. Beetje omslachtig...
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:30 schreef Beursaap het volgende:

[..]

[..]

Deze stappen heb ik opgevolgd en m'n windows 10 Pc ontwaakt uit sluimerstand 's nachts!! Wat kan ik nog doen?
Je computer 's nachts gewoon uitzetten!
Als je per se moelijk wil doen, kijk dan nog maar een keer naar de website die hier eerder is geplaatst, daar staat prima uitgelegd hoe je zelf het probleem kan oplossen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:03:50 #284
417667 lamber
stel je eens voor
pi_155353640
bij mij is de update prima gegaan, alleen de amd displaydriver zorgde weer voor underscan op mn hdtv maar dit was op te lossen door in de registry wat keys aan te passen. weet iemand hoe je een venster van het ene naar het andere bureaublad beweegd? die meerdere desktops zijn best handig.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:59:13 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_155360925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:03 schreef lamber het volgende:

weet iemand hoe je een venster van het ene naar het andere bureaublad beweegd? die meerdere desktops zijn best handig.
Gewoon slepen met de muis, of bedoel je iets moeilijkers :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155367712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:59 schreef APK het volgende:

[..]

Gewoon slepen met de muis, of bedoel je iets moeilijkers :D
je hebt van die virtuele bureaubladen, denk dat hij dat bedoeld?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:41:23 #287
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_155368184
Zijn jullie ook zo verbijsterd over hoe slecht Edge is? IE is toch gewoon veel beter? :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:49:05 #288
6941 APK
Factual, I think.
pi_155368460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt van die virtuele bureaubladen, denk dat hij dat bedoeld?
Ah, dat zal het zijn.
Heb net even een poging gewaagd maar zie het ook niet zo snel.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155370004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:41 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn jullie ook zo verbijsterd over hoe slecht Edge is? IE is toch gewoon veel beter? :?
:Y
  donderdag 20 augustus 2015 @ 07:59:28 #290
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155372356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:49 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk dat je even moet nagaan om welke updates het gaat en aan de hand daarvan zoeken of er meerdere mensen zijn met dat probleem.
Enig idee hoe ik dat zie?

Kan niet meer in windows komen, de update wordt bij opstarten geïnstalleerd en gefaald. Dan gaat hij restarten en begint het weer opnieuw.

Inmiddels gebruik ik maar gewoon weer OS X, maar voor games zou windows wel fijn zijn. Maar dat updates je complete install slopen dat is me nog niet bij een ander OS voorgekomen.

Vind het nou niet echt een goed systeem dat W10 maar dat had ik al eens gezegd :P
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:01:33 #291
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155372364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat bedoel jij hiermee?
Firefox en Chrome zijn beter beveiligd dan IE en Edge (zeker als je bepaalde addons gebruikt), ik kan me voorstellen hoe dat het lastiger kan maken om een website te maken (al zouden de standaarden dusdanig moeten zijn dat dat niet gebeurt) maar wat heeft W10 ermee te maken? :?
Nou dat Chrome en Firefox XSS requests blokkeren, maar IE dit wel toestond. Aangezien we bezig waren met app development in html/css/js was het wel fijn om even snel de api te testen zonder XSS block uit te zetten. (Konden CORS headers niet wijzigen) Dat kon met IE maar is voor dagelijks gebruik natuurlijk gevaarlijk omdat iemand dan code van een andere host kan laden.
pi_155372606
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Je computer 's nachts gewoon uitzetten!
Als je per se moelijk wil doen, kijk dan nog maar een keer naar de website die hier eerder is geplaatst, daar staat prima uitgelegd hoe je zelf het probleem kan oplossen.
Ik heb nu locatie aangevinkt en hij is niet uit sluimerstand ontwaakt!! Hopelijk was dat de kwaal!!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 20 augustus 2015 @ 08:29:51 #293
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_155372654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:41 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn jullie ook zo verbijsterd over hoe slecht Edge is? IE is toch gewoon veel beter? :?
Definieer slecht eens. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:42:39 #294
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155372838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Definieer slecht eens. :)
Nouja dat is voor iedereen anders natuurlijk maar vind het ook ernstig tegenvallen.

Geheugen gebruik is gewoon 1/3 meer, dus daar lever je op in en je krijgt er iets snelheid voor terug. Niet de revolutie die MS schetste.

Verder vind ik dat een applicatie gewoon moet sluiten als je op kruisje drukt. Het sluiten van een scherm lukt in Edge gewoon regelmatig niet. Dat vind ik wel slecht ja.

Verder qua browse ervaring niet echt verschil met chrome of firefox. Alleen dus wat extra nadelen. Hier heb ik het een paar dagen geprobeerd maar toen toch echt weer naar chrome geswitched.
pi_155374059
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Enig idee hoe ik dat zie?

Kan niet meer in windows komen, de update wordt bij opstarten geïnstalleerd en gefaald. Dan gaat hij restarten en begint het weer opnieuw.

Inmiddels gebruik ik maar gewoon weer OS X, maar voor games zou windows wel fijn zijn. Maar dat updates je complete install slopen dat is me nog niet bij een ander OS voorgekomen.

Vind het nou niet echt een goed systeem dat W10 maar dat had ik al eens gezegd :P
Misschien in veilige modus?
Of hoewel, zit dat er nog wel in eigenlijk bij W10?
Heb het nog niet eens geprobeerd :P
Do what you love, love what you do!
pi_155378755
Hoelang duurt een gemiddelde upgrade vanaf een schone Windows 7 installatie? Is het het weglopen waard?
pi_155378832
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:42 schreef Droathoah het volgende:
Hoelang duurt een gemiddelde upgrade vanaf een schone Windows 7 installatie? Is het het weglopen waard?
Wat voor harde schijf heb je.
pi_155378990
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:45 schreef Drankster het volgende:

[..]

Wat voor harde schijf heb je.
5400rpm |:( Maar hij is nu op 25% met dat blauwe rondje. Bestanden kopieren op 80%

Kleine schatting hoelang het dan nog duurt?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 20 augustus 2015 @ 13:54:02 #299
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155379080
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:51 schreef Droathoah het volgende:

[..]

5400rpm |:( Maar hij is nu op 25% met dat blauwe rondje. Bestanden kopieren op 80%

Kleine schatting hoelang het dan nog duurt?
het kan van 30min tot iets van 5 uur duren geloof ik. Volgens mij was er hier iemand met 10 uur maar die is in de tussentijd gaan slapen. Mijn eigen deed er 30 minuten over, de laptop van lief 2 uur.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155379096
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:54 schreef Nizno het volgende:

[..]

het kan van 30min tot iets van 5 uur duren geloof ik. Volgens mij was er hier iemand met 10 uur maar die is in de tussentijd gaan slapen. Mijn eigen deed er 30 minuten over, de laptop van lief 2 uur.
Ok, bedankt, want moet eigenlijk weg en twijfel of ik nog even blijft totdat hij klaar is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 20 augustus 2015 @ 13:56:18 #301
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155379133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:54 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Ok, bedankt, want moet eigenlijk weg en twijfel of ik nog even blijft totdat hij klaar is.
je kan gewoon er bij weg lopen, als je terug komt kun je geluk hebben dat je de instellingen nog even moet doorlopen. Even goed opletten dat je bij die instellingen wel even alles op nee zet qua doorsturen van gegevens en vooral je netwerkgegevens delen met 'vrienden'
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')