abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 10 augustus 2015 @ 23:58:37 #121
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155100815
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent in de war met iets anders. Dat is wanneer je vaker dan X keer een OEM hebt geïnstalleerd op het systeem met hetzelfde toetsenbord.
maakt het toetsenbord iets uit? Gaaf ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155100833
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:34 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Dan stap je over op Linux of Apple. Geweldig besturingssysteem Windows 10. Kan er geen Windows topic komen met alle positieve kanten waar dit is al veranderd in het "Windows afzeik topic".
Ga je gang, open er een. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155100853
quote:
11s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:58 schreef Nizno het volgende:

[..]

maakt het toetsenbord iets uit? Gaaf ;)
Crap! Een verspreking doordat het qua klank zo op elkaar lijkt en doordat het brein nogal associatief werkt. :@
#NoDAPL
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:01:08 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155100905
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Crap! Een verspreking.
Ik vind het wel een leuke :)

Ow en om even OT te zijn,
ik heb nu vanaf de eerste dag win10 en vind het prima werken. Alleen soms het scrollen van de muis wat niet werkt. Opnieuw opstarten en probleem opgelost. Denk dat dat in een driverupdate nog wel opgelost gaat worden tzt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155100912
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ga je gang, open er een. :)
Mjah ik vind wel dat er hier heel veel gezeurd wordt. Ik snap best dat er bezorgdheid is over privacy, maar ik lees in de Apple en Android-topics nooit iets daarover. En als Microsoft iets doet is het meteen de boeman.
pi_155101000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:01 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Mjah ik vind wel dat er hier heel veel gezeurd wordt. Ik snap best dat er bezorgdheid is over privacy, maar ik lees in de Apple en Android-topics nooit iets daarover. En als Microsoft iets doet is het meteen de boeman.
Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft (geen behoefte aan, ik heb een gewone telefoon waar ik prima mee kan bellen en SMS'en en wat veel minder kost, de rest doe ik met mijn laptop of desktop, of een fototoestel) dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
#NoDAPL
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:04:13 #127
6941 APK
Factual, I think.
pi_155101010
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is herkenbaar, bij Windows 7 had je ook al dat soort gezeik alleen kon je daar gemakkelijker de updates blokkeren of zelf alle relevante updates selecteren. Bij Windows 10 kan je gelukkig ook updates tegen

Moet daar 'houden' achter staan? :D
Dan wil ik graag weten hoe ik selectief bepaalde updates kan blocken...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155101068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef APK het volgende:

[..]

Moet daar 'houden' achter staan? :D
Dan wil ik graag weten hoe ik selectief bepaalde updates kan blocken...
Microsoft heeft daar een tool voor uitgebracht die je kan downloaden en installeren. Dit naar aanleiding van de blunder met die drivers.

https://answers.microsoft(...)-68c3a305d730?auth=1

http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Het laatste deel (wat prettiger te lezen).
#NoDAPL
pi_155101093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
Goede verklaring. Ik vind ook heus niet dat mensen die privacy belangrijk vinden ongelijk hebben, alleen de selectieve verontwaardiging als het om Microsoft/Windows gaat vind ik opzienbarend. Heeft het bedrijf eindelijk weer eens een goed product afgeleverd, krijg je zoiets. Dat is bij Apple echt ondenkbaar.

En ik denk ook dat het een onbegonnen gevecht is. Wanneer een bepaalde Linux distributie populair zou worden zal er een bedrijf opstaan om dat te monetizen. Ik sla mijn gegevens en mijn data al jaren bij Microsoft op en heb nooit het gevoel gehad dat er onbehoorlijk mee om wordt gegaan.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:07:58 #130
6941 APK
Factual, I think.
pi_155101142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Microsoft heeft daar een tool voor uitgebracht die je kan downloaden en installeren. Dit naar aanleiding van de blunder met die drivers.
Ah, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :@
Heb je nog een link naar de betreffende tool of een post daarover?

-Edit: Ah, jij had een edit :+ -
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155101172
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:07 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :@
Heb je nog een link naar de betreffende tool of een post daarover?

-Edit: Ah, jij had een edit :+ -
Twee edits. Kijk naar de tweede link.
#NoDAPL
pi_155101284
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:06 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Goede verklaring. Ik vind ook heus niet dat mensen die privacy belangrijk vinden ongelijk hebben, alleen de selectieve verontwaardiging als het om Microsoft/Windows gaat vind ik opzienbarend. Heeft het bedrijf eindelijk weer eens een goed product afgeleverd, krijg je zoiets. Dat is bij Apple echt ondenkbaar.

En ik denk ook dat het een onbegonnen gevecht is. Wanneer een bepaalde Linux distributie populair zou worden zal er een bedrijf opstaan om dat te monetizen. Ik sla mijn gegevens en mijn data al jaren bij Microsoft op en heb nooit het gevoel gehad dat er onbehoorlijk mee om wordt gegaan.
In alle eerlijkheid, met 1 zin in de EULA heb ik moeite, ik vermoed echter dat dit al de praktijk was en dat dit de eerste keer is dat MS er eerlijk en open over is naar aanleiding van Wikileaks en Snowden. Parafrase: wij zullen informatie die wij hebben verkregen van jouw computer opslaan en desgewenst doorsturen naar andere partijen als wij dat nodig vinden. Mijn interpretatie: als een overheidsdienst of een rechter vraagt om bepaalde informatie dan geeft Microsoft die als die dat heeft. Dat is voor mij een reden om zo weinig mogelijk informatie naar de MS-server te gaan, ik kies dan ook voor een custom install van W10 en ik neem nog wat verdere maatregelen indien dat nodig is (ik had al wat gelezen over een registerwijziging). Ik heb niets te verbergen maar ook als je niets te vebergen hebt kan vroeg of laat iets tegen je gebruikt worden. Waarom 1% risico nemen als je het kan vermijden en er niets nuttigs tegenover staat?
#NoDAPL
pi_155101488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, met 1 zin in de EULA heb ik moeite, ik vermoed echter dat dit al de praktijk was en dat dit de eerste keer is dat MS er eerlijk en open over is naar aanleiding van Wikileaks en Snowden. Parafrase: wij zullen informatie die wij hebben verkregen van jouw computer opslaan en desgewenst doorsturen naar andere partijen als wij dat nodig vinden. Mijn interpretatie: als een overheidsdienst of een rechter vraagt om bepaalde informatie dan geeft Microsoft die als die dat heeft. Dat is voor mij een reden om zo weinig mogelijk informatie naar de MS-server te gaan, ik kies dan ook voor een custom install van W10 en ik neem nog wat verdere maatregelen indien dat nodig is (ik had al wat gelezen over een registerwijziging). Ik heb niets te verbergen maar ook als je niets te vebergen hebt kan vroeg of laat iets tegen je gebruikt worden. Waarom 1% risico nemen als je het kan vermijden en er niets nuttigs tegenover staat?
Tsja, niet echt de schuld van MS maar van de Patriot Act. Microsoft voert meerdere rechtszaken tegen de VS om informatie die op servers in Ierland staat niet door de Amerikaanse overheid te laten inzien. Ik denk dat het een onbegonnen strijd is. Maar alle Amerikaanse techbedrijven hebben dit probleem. Het blijft eeuwig zonde dat er weinig Europese techgiganten zijn.
pi_155105620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit was ook zo'n ding waar de mensen van Computerworld over vielen:

quote:
Indien u Uw Inhoud publiceert in onderdelen van de Dienst waar deze online onbeperkt toegankelijk wordt weergegeven, kan Uw Inhoud worden opgenomen in demonstaties [sic] of materialen ter promotie van de Dienst.
Ofwel; als je je spul zelf al openbaar hebt gedeeld zou het wel eens kunnen zijn dat je foto's in een product-demonstratie van Microsoft terecht komen.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe dat zit het met auteursrecht hier, maar dat even terzijde.

Die customer experience dingen ben ik wel benieuwd naar wat die verstuurd, eens even gaan kijken met Wireshark :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:55:12 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155110024
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk! Er bestaan 3 licenties: OEM, retail, volume. De OEM is gekoppeld aan het moederbord, praktisch gezien komt voor de meeste mensen de tijd dat je met dat moederbord doet overeen met de tijd dat je met die computer doet. Voor de retailversie geldt dat jij dat steeds op 1 computer geïnstalleerd mag hebt staan. Koop je op een gegeven moment een nieuw systeem of stel je een nieuw systeem samen waarbij je onderdelen van het oude systeem hergebruikt dan kan je daar Windows op installeren maar je moet wel eerst Windows de-installeren op je oude systeem. Vraag me niet hoe dat precies werkt.
Een volumelicentie is een retaillicentie voor een groter aantal computers waarbij je per computer minder betaalt dan bij de retail.
De retailversie is uiteraard wat duurder dan de OEM-versie, het voordeel is dat je zo lang kan gebruiken als dat je zelf wil, het nadeel is dat je misschien te veel betaalt als je bij het volgende moederbord toch weer een nieuwe versie van Windows nodig hebt.

[..]

Spreek voor jezelf, ik doe van alles om dit soort zaken te voorkomen. Wat betreft Google, je kan ook DuckDuckGo gebruiken. Ik gebruik geen tablet of smartphone.
Dit is dus anders geworden.
Een installatie van Windows is aan de pc gebonden. Bij een clean install hoef je ook niet meer bij installatie de key in te vullen, want die is gekoppeld aan het hardware ID van je pc.
Bij de Enterprise editie verandert niet zo veel.

Op dit moment houden ze in die zin het betaalmodel van Apple en Android als voorbeeld.
Kans is ook aanwezig dat ze een betaalmodel als Office365 gaan hanteren. Je betaalt gewoon elk jaar een x bedrag voor je installatie.

Overigens
- Alleen de Home versie van Windows 10 installeert automatisch updates
- De N versie van Windows 10 heeft een heleboel overbodige windows features niet. Onder andere Skype zit er helemaal niet op.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is dan ook, in mijn ogen zeer terecht, de grootste kritiek die MS van de kenners krijgt m.b.t. W10. Het is niet aan het besturingssysteem om te bepalen welke software op je computer staat. Net zo iets als dat het raar was dat je Internet Explorer niet kon deïnstalleren in vorige versies. Alleen nu voert het ook nog eens allemaal updates uit die ongewenst zijn. Je kan die terugdraaien en vervolgens tegenhouden maar gebruikvriendelijk is het niet.
Je kunt dus de N versie installeren en dan heb je een heleboel van die "overbodige" programma's niet.
Echter, voor een heleboel mensen zijn die programma's niet overbodig.
Overigens vind ik de opmerking dat de "kenners" kritiek geven nogal raar aangezien de kenners voor de helft blijkbaar niet weten hoe het allemaal werkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ben een van de mensen die geen smartphone of tablet heeft (geen behoefte aan, ik heb een gewone telefoon waar ik prima mee kan bellen en SMS'en en wat veel minder kost, de rest doe ik met mijn laptop of desktop, of een fototoestel) dus daar heb ik geen mening over. Ik weet wel dat de privacy bij deze apparaten al veel meer wordt geschonden dan bij volwassen computer dankzij alle aps en het feit dat continue de locatie kan worden bijgehouden en bij smartphones in principe ook nog eens de gebruiker vaststaat. Ik kan me dan ook voorstellen dat mensen inderdaad selectief verontwaardigd zijn. Als ik speculeer naar de reden: bij de dekstops en laptops is de strijd ogenschijnlijk nog niet helemaal gestreden, voor de smartphone hebben mensen het al opgegeven.
Windows 10 is naadloos verbonden met jouw telefoon (als je een MS Windows 10 phone hebt) dus die scheidingslijn is al verdwenen. Net als bij Apple trouwens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit was ook zo'n ding waar de mensen van Computerworld over vielen:

[..]

Ofwel; als je je spul zelf al openbaar hebt gedeeld zou het wel eens kunnen zijn dat je foto's in een product-demonstratie van Microsoft terecht komen.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe dat zit het met auteursrecht hier, maar dat even terzijde.

Die customer experience dingen ben ik wel benieuwd naar wat die verstuurd, eens even gaan kijken met Wireshark :)
Als jij een foto maakt zit er niet zo maar auteursrecht op...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_155110310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Komakie het volgende:
Als jij een foto maakt zit er niet zo maar auteursrecht op...
zolang de foto maar origineel genoeg is, zit er gewoon auteursrecht op
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22091/
echter ga je min of meer akkoord dat MS je foto voor vanalles mag gebruiken..
pi_155110390
Grrrrr.... en alweer ging mn pc vannacht aan na sluimerstand! Ik heb al elke menu doorzocht maar ik kan nergens iets vinden... wie helpt?
pi_155110451
Kan je, na de upgrade, je windows.old map gewoon weggooien? Die map is 20 gig, wat vrij veel is op een ssd van 110 gig.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_155110480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:05 schreef Beursaap het volgende:
Grrrrr.... en alweer ging mn pc vannacht aan na sluimerstand! Ik heb al elke menu doorzocht maar ik kan nergens iets vinden... wie helpt?
http://www.techsupportale(...)ter-keeps-waking.htm
pi_155110598
quote:
ik heb het over sluimerstand he.
pi_155110705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:10 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik heb het over sluimerstand he.
het maakt niet zoveel uit in welke stand hij staat, hibernation of sleep.. IETS maakt je systeem wakker en ik geef je een link waarmee je het een en ander kan checken
pi_155110979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:03 schreef mschol het volgende:

[..]

zolang de foto maar origineel genoeg is, zit er gewoon auteursrecht op
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22091/
echter ga je min of meer akkoord dat MS je foto voor vanalles mag gebruiken..
Mits je hem dus op openbare storage zet.
i.e. de Public map van Dropbox

Zet je hem private dan kan/mag MS er ook niets mee doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:52:36 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:05 schreef Beursaap het volgende:
Misschien een soort "wake up on LAN" functie?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_155112283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien een soort "wake up on LAN" functie?
het zou inderdaad ook een apparaat op je netwerk kunnen zijn die je pc doet ontwaken (zelf ook meegemaakt..)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:54:41 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:07 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Kan je, na de upgrade, je windows.old map gewoon weggooien? Die map is 20 gig, wat vrij veel is op een ssd van 110 gig.
Ja dat kan wel.
http://blog.laptopmag.com/delete-windows-old-folder

Je kunt ook even googlen natuurlijk. Windows 10 windows.old remove en het is gelijk de eerste link.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:59:45 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_155112481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:53 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou inderdaad ook een apparaat op je netwerk kunnen zijn die je pc doet ontwaken (zelf ook meegemaakt..)
Ik zeg niet dat het in het geval van Beursaap zo is, maar wel het idee in het algemeen
Dit is typisch het soort issue waarover mensen lopen te zaniken als Windows 10 een foutmelding geeft.
Een extern probleem (net zoals drivers) veroorzaakt dat Windows niet meer naar behoren werkt en het is gelijk de fout van MS. Dat heb ik hier nu ook al vaak zat zien langs komen.

Het geeft de onkunde van een groot aantal schreeuwers al aan.
pi_155116566
edit: ach, waar maak ik me druk om....
pi_155116643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ja dat kan wel.
http://blog.laptopmag.com/delete-windows-old-folder

Je kunt ook even googlen natuurlijk. Windows 10 windows.old remove en het is gelijk de eerste link.
Gewoon netjes te doen via disk cleanup :Y Dan kan je gelijk die paar gig installatiebestanden meenemen.

Edit: oh dat staat ook in het linkje :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 15:16:52 ]
pi_155118035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dit is dus anders geworden.
Een installatie van Windows is aan de pc gebonden. Bij een clean install hoef je ook niet meer bij installatie de key in te vullen, want die is gekoppeld aan het hardware ID van je pc.
Bij de Enterprise editie verandert niet zo veel.
Niet volgens wat ik op Tweakers lees
https://tweakers.net/product/376324/microsoft-windows-10-home-nl/
Zoals je ziet staat er zowel een OEM-versie als een retail-versie bij.
Ook op Wikipedia wordt er melding gemaakt van zowel een OEM-versie als een retail-versie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10

Ja, als je upgrade en je komt van een retailversie van 7 of 8 dan word je genaaid, dan word je gedowngrade naar een OEM-versie van 10, volgens wat ik hier eerder las. Ik heb het over het kopen van Windows 10 voor een nieuwe computer.

quote:
Op dit moment houden ze in die zin het betaalmodel van Apple en Android als voorbeeld.
Kans is ook aanwezig dat ze een betaalmodel als Office365 gaan hanteren. Je betaalt gewoon elk jaar een x bedrag voor je installatie.
Wie zal het zeggen? Dat lijkt me alleen niet mogelijk voor de OEM-versie en retail-versie die al is verkocht en dus alles wat in dat 'pakket' zit, rechters en de EC en zo zouden gehakt maken van Microsoft als het dat probeert. Het lijkt er op dat ze geld gaan vragen voor zaken die later worden toegevoegd, of dat dat via een abo is - ik moet er niet aan denken, dat is veel duurder (het zou wel de open source software stimuleren :)) - of via een verkoop daar durf ik niet over te speculeren. Zoals ik al aangaf, nu al 'verdienen' ze extra geld door als mediator tussen de gebruiker en de spambedrijven te handelen voor het spammen in de Edge-browser en bij het kaartspelletje (patience). Als ze geld gaan vragen voor extra diensten dan ligt het bijvoorbeeld redelijk voor de hand dat ze op een gegeven moment met een nieuwe versie van DirectX komen, met ondersteuning voor nieuw te ontwikkelen hardware etc. en dit verkopen. Dat "laatste versie" verhaal interpreteer ik als volgt: we komen niet meer officieel met een nieuwe versie uit maar we blijven wel van alles toevoegen, voor die toevoegingen ga je moeten betalen.

quote:
Overigens
- Alleen de Home versie van Windows 10 installeert automatisch updates
Gelukkig is dat inmiddels een beetje achterhaald, je kan selectief updates blokkeren. Zie de eerdere reactie die hierover ging en de bronnen.

quote:
Overigens vind ik de opmerking dat de "kenners" kritiek geven nogal raar aangezien de kenners voor de helft blijkbaar niet weten hoe het allemaal werkt.
Ik had het natuurlijk niet over FOK-reaguurders, ik had het over professionele reviewers en mensen die in het software wereldje werken en die alle fijne details kennen.

quote:
Windows 10 is naadloos verbonden met jouw telefoon (als je een MS Windows 10 phone hebt) dus die scheidingslijn is al verdwenen. Net als bij Apple trouwens.
Hoeveel Nederlanders hebben een Windows 10 phone? :)
Het lijkt me dat je als gebruiker zelf kan bepalen of dat het wel of niet verbonden is, niets houd je tegen om geen gebruik te maken van een cloud, om het versturen van informatie naar de Windows-servers te blokkeren, voor een groot deel via het menu van Windows 10, en om je computer niet draadloos te laten communiceren met je computer (gewoon internet via de kabel). Niet dat ik enige illusie koester dat de doorsnee gebruiker zijn systeem waterdicht krijgt maar je hoeft het de bedrijven zeker niet gemakkelijker te maken.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')