Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 18:58 |
Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik New/Oldbierit Apr 2014 Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op? Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog? Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken? Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet? Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven? Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. Wie maakt er eventueel foto's? Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden? Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT! Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. | |
Erasmo | maandag 27 juli 2015 @ 19:02 |
Voor iets minder dan een rug heb je al een aardige. | |
Den_Haag | maandag 27 juli 2015 @ 19:22 |
Wanneer wordt het weer normaal weer? | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 19:23 |
Vanaf vrijdag, geloof ik. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 19:24 |
HELE WEEKEND RIJDEN Zondag in elk geval wel. Misschien vrijdag ook | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 19:25 |
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas. | |
Catch22- | maandag 27 juli 2015 @ 19:35 |
Ook leuk | |
Dekatria | maandag 27 juli 2015 @ 19:44 |
Niks mis met het weer | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 19:59 |
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.
Wat er dus niet opzit: bakje onder het zit, dat zit namelijk vast aan die kap die ik aan het overspuiten was. Knipperlichten Zijkappen Inmiddels ziet ie er weer zo uit, na 2 uurtjes sleutelen: | |
Sarasi | maandag 27 juli 2015 @ 20:05 |
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft. | |
Amoeba | maandag 27 juli 2015 @ 20:05 |
Ze zit ook op FOK! dus in werkelijkheid zal het inderdaad wel gewoon een man zijn. | |
BlackLining | maandag 27 juli 2015 @ 21:31 |
Vet man Ik moet echt eens om nieuwe banden. Mag alleen de komende twee weken elke dag werken en mijn weekend valt op zondag en maandag Bijzonder irritant.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 28-07-2015 00:13:56 ] | |
Den_Haag | maandag 27 juli 2015 @ 21:46 |
Dan dit weekend de motor ophalen | |
sylvesterrr | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:35 |
Univé Schade-expert heeft het rapport afgelopen vrijdag opgestuurd. Ik heb er gisteren even achteraan gebeld (ik heb haast ), en ik heb vandaag ¤ 2920 (motorschade) en ¤ 792,40 (kledingschade) ontvangen. Ik verwachtte eigenlijk een hoger bedrag voor de motor (¤ 3700), maar na een kleine rekensom ben ik eruit: ¤ 100 eigen risico ¤ 680 restwaarde (ik heb net een mail van schade-expert met de afstandverklaring ontvangen) En dat voor een Thundercat met 73dkm op de teller. Mij hoor je niet klagen. En ik maar hopen dat ik een deel van de nieuwe banden en kettingset zou kunnen terugkrijgen... Morgen maar eens naar Termaat Motoren gaan voor een nieuwe broek, jas, laarzen, handschoenen en helm. | |
sylvesterrr | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:40 |
Morgen word ik teruggebeld door de schadebehandelaar. Direct maar vragen of ik mijn X-Grip rammount, schijfremslot en ROK straps van de motor mag afhalen... Ik heb eigenlijk niet eens gekeken of de rammount nog heel is. Accessoires tot ¤ 500 zijn gratis meeverzekerd, dus dat gaat wel goedkomen. | |
Amoeba | dinsdag 28 juli 2015 @ 19:32 |
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen? | |
stinkie | dinsdag 28 juli 2015 @ 19:42 |
Iemand hier die zijn motor zakelijk rijdt? Ik denk erover om 'm op de zaak te zetten. Misschien ben ik zelfs nog op tijd om de btw te verrekenen Betwijfel alleen of het veel uitmaakt met een tweedehands. Tis niet dat ik nog een heel pak ofzo nodig heb | |
sylvesterrr | dinsdag 28 juli 2015 @ 21:10 |
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt. Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss. | |
Tankiej | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:07 |
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11 |
Mijn vader heeft afgelopen mei een Kawasaki Vulcan 900 Classic Light Tourer zakelijk gekocht. | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11 |
Lekker, sylvester! Ik heb net met hulp van joppiesaus eindelijk mijn kreng op de bok gekregen, zodat ik de ketting makkelijk kon smeren. | |
Amoeba | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:16 |
M'n pa heeft m'n verlichting gefixt. Oxidatie in het stekkertje ofzo. Af en toe ging alleen het parkeerlicht aan en niet dim- en groot licht. Best irritant, begon nu wat vaker te worden. Makkelijk zo'n elektromonteur. | |
Amoeba | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:18 |
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch? Sylvester, voor 680 euro kun je er nog wel iets van maken toch? Als die voorvork vervangen moet worden zou ik ook cashen en wegwezen trouwens. Anders projectje van maken en met dikke winst verkopen. | |
joppie_saus | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:38 |
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij... Ik heb vandaag weer 200km weggetikt. Mijn motor doet 1 op 20. Dat moet nog wel zuiniger kunnen, maar spelen is ook leuk | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:45 |
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd. | |
Catch22- | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:45 |
gaat dat zo moeilijk dan? | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:47 |
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee. | |
Catch22- | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:48 |
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft. | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54 |
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok. | |
Maegrim | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:06 |
bok tegen de grond met 1 voet, en dan tegelijk met een hand de achterkant van de motor recht omhoog tillen en de bok naar beneden duwen met de voet | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:08 |
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door. | |
Catch22- | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:10 |
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:18 |
Motor op de jiffy, stuk ketting inspuiten, motor stukje vooruit rollen (jiffy staat nog steeds uitgeklapt), weer stukje sprayen... Ik zie het geklooi met de standaard niet zo. Ik ga het al helemaal niet proberen om 200kg met 1 hand in balans te houden terwijl ik die ketting inspray, dan lig ik er gegarandeerd onder. Ik ben allang blij dat ik er zonder problemen mee kan lopen, Mijn ouders komen morgen terug van vakantie. Die zullen wel minder enthousiast zijn dan ik. Maar goed, die laat ik gewoon binnenkort even een stukje achter me aanrijden (met zogenaamd goede reden natuurlijk) en dan ga ik heel netjes, auto-achtig, en niet te hard rijden. Zij blij, ik daarna blij met minder gezeik, iedereen blij. | |
Catch22- | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:23 |
Het ging bij mij verrassend soepel. Maar ik ben een halve meter langer en een keer zo zwaar denk ik Mijn ouders vinden het gelukkig prima dat ik rij. Mijn stiefvader rijdt ook motor dus dat scheelt. Ook mijn vriendin vindt het leuk. Moet er niet aan denken dat het thuisfront elke keer gaat stressen als je gaat rijden. | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:27 |
Moet mijn thuisfront vooral doen, kan ik weinig mee zitten. Maar ik heb geen zin om elke keer dat ik daar kom een hele preek te horen over hoe onverantwoord ik rijd. Toen ik ze vertelde dat je eigenlijk iets te hard moet rijden tijdens je examen, kwam me daar toch ook een muur van "ONVERANTWOORD" vanaf, manmanman. Dus dat wil ik even indammen en dan word het een beetje een leven-en-laten-leven situatie. Ik heb gelukkig ook wel wat mensen in m'n omgeving die het wel gaaf vinden hoor, al zijn ze duidelijk in de minderheid. En never nooit niet dat ze er zelf op klimmen, ook niet achterop, maar ze vinden het wel leuk voor mij en dat vind ik al heel wat. | |
Amoeba | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:36 |
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook. | |
klawie | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:42 |
😂😂 | |
Sarasi | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:44 |
Jij hebt dan ook maar een halve motor op te bokken, want de andere helft ben je onderweg verloren. | |
klawie | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:51 |
Mij motor is ook 3x zo zwaar maar ik ga gwn met mijn volle gewicht op dat ding staan en dan komt tie Oefen met een scooter anders | |
klawie | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:53 |
Trouwens mijn begrenzing eruit getrokken ding loopt als een raket start sochtends weer goed en bij volgas trekt hij als een beer weg Ben weer verliefd op haar geworden | |
Amoeba | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:55 |
Ik werd vandaag ook wel bijna van m'n sokken gereden. Ik reed op knooppunt Leenderheide vanaf Eindhoven Centrum richting A67 (Venlo), zoals gewoonlijk stond er file op de oprit. Ik had groen licht, op de rotonde, dus wat ik nu net niet verwacht had was dat er van rechts nog een of andere debiel aan kwam stuiven die vol voor mij voorbij scheurde. Ik kan dat natuurlijk niet hard maken, maar die idioot moet wel spijkerhard door rood geknald zijn. Uiteraard een sportwagen om het plaatje compleet te maken. Kon nog maar net op tijd remmen. Toen ik er aan kwam rijden sprong het licht op groen, dus no way dat die gast nog oranje meepakte. Zo zijn die verkeerslichten daar niet afgesteld. | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 00:58 |
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek. Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker. Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk. Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwe Ik weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijden De enige motor die ik nooit op de bok heb gekregen was Kaatje die lompe Duitser van bijna 300kg. Dat ging ook gewoon écht niet. [ Bericht 22% gewijzigd door BlackLining op 29-07-2015 01:07:50 ] | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 01:07 |
Met je varkens. En dat mag ik toch niet proberen van je, geheid dat ik dat ding om laat donderen dan namelijk. | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 01:14 |
Schapen dan | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 01:15 |
Béééh. | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 01:16 |
Ja, dat zei je vorige week ook al | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 01:17 |
| |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 01:59 |
Bedoel je nu de bok van de motor zelf? Ik zag namelijk op Sarasi's foto dat die een bok en een jiffy heeft? Edit: ah dat heet dus een middenbok, weer wat geleerd Ik heb zelf zo'n racebok en dat is echt retesimpel uiteraard. | |
sylvesterrr | woensdag 29 juli 2015 @ 06:46 |
Van het expertisebureau (CED) heb ik anders begrepen dat dit bij Univé wel verplicht is. Dit staat ook in de begeleidende brief bij de afstandsverklaring. | |
sylvesterrr | woensdag 29 juli 2015 @ 06:47 |
Ik heb het nagevraagd bij de reparateur, voorvork moet vervangen worden. Helaas, anders had ik er nog graag op gereden (dikke winst! ) | |
sylvesterrr | woensdag 29 juli 2015 @ 06:50 |
http://www.unive.nl/parti(...)ekering-versie-1.pdf | |
Catch22- | woensdag 29 juli 2015 @ 07:38 |
Toen ik de ketting sprayde zat ik gehurkt naast de motor. Met 1 arm hield ik de motor rechtop en met de ander spoot ik de ketting in. En dan elke keer even een meter rollen en weer hurken en sprayen. Dat wou prima op zich. Als t goed is heb ik binnenkort een paddockstand dus dan wordt dat ook makkelijker. Overigens geen kwaad woord over mijn instructeur. Die weet meer dan genoeg over motortechniek. | |
Tunafish | woensdag 29 juli 2015 @ 10:44 |
Mammoeten Varkens zijn voor de Friezen, zie je het verschil tussen dier en berijder ook niet. | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 11:07 |
Ik mag jou wel. | |
joppie_saus | woensdag 29 juli 2015 @ 11:22 |
Generaliseren is ook een vak Rijschool Oosterpoort, niks meer dan lof | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 11:25 |
Mammoet | |
Catch22- | woensdag 29 juli 2015 @ 11:28 |
Bij hun ligt het er maar net aan wie je hebt natuurlijk. | |
Den_Haag | woensdag 29 juli 2015 @ 11:34 |
Een mammoetmotor | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 11:34 |
Ik heb bij twee rijscholen gelest. De één liet me op- en afstappen zonder jiffy en zette de halve draai op naast een lantaarnpaal (boem!), de ander is gewoon een vuile schoft en als ik nu (zonder ABS) rem zoals volgens hem moet, namelijk een constante remming met zowel voor als achter, vliegt mijn achterwiel me voorbij. Dus ik heb vast pech gehad, en beide rijscholen zullen vast prima zijn voor andere mensen, maar ik was niet bepaald laaiend enthousiast. Mammoetmotor! Dat klinkt wel heel stoer en lekker warm. [ Bericht 9% gewijzigd door Sarasi op 29-07-2015 12:58:26 ] | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 11:34 |
vooralsnog alleen trucks in den Dakarrrr. | |
Tunafish | woensdag 29 juli 2015 @ 11:58 |
Als geëmigreerd Groninger moet ik af en toe opkomen voor mijn geboorteland. Als ik daarbij de Friezen kan beledigen is dat mooi meegenomen Met een flinke set slagtanden voorop om vervelende koekblikken van de weg te scheppen | |
Den_Haag | woensdag 29 juli 2015 @ 12:55 |
Friesland en Groningen | |
Catch22- | woensdag 29 juli 2015 @ 13:05 |
Ik denk dat je je best zou vermaken als je een ritje meereed | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 19:42 |
Wat is er mis met een constante remming voor en achter? Ik begrijp je punt niet. En hoezo is hij een 'vuile schoft'? Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen, maar hier kan niemand wat mee. Mijn instructeur was ook een of andere cynische zak, maar hij had wel gelijk. "Niet zo dicht op die auto anders had je beter in die auto in kunnen stappen!!" Of ik moest samen met een meisje lessen, ik hoorde constant hoe hij de zweep over dat angstige meisje legde dat ze door moest rijden over de intercom. | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 20:04 |
Dan blokkeert het achterwiel en ik heb nu zelf geen ABS om in te grijpen. Tijdens les moest ik gelijkmatig met voor en achter remmen. En het is gewoon geen prettig persoon, hij pusht niet gewoon mensen, maar hij zoekt een beetje/aanzienlijk de grens op van wat legaal is. Maar je hoeft er verder ook niks mee. | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 20:07 |
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan? Dan rem je iets minder hard met je achterrem? Of remt dat ding gewoon als een mongool? Ik ben nog niet tevreden over m'n achterrem. Remt nu een beetje matig. Eerst nieuwe remblokken erin, nog eens goed ontluchten en dan zien we wel. Even een vraagje, ik heb zo'n Brembo remklauw, staat er ergens op die remklauw welke remblokken erin moeten? Als ik op internet kijk zie ik heel veel verschillende remblokken voor Brembo remklauwen, hoe weet ik precies welke de goede is? | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 20:40 |
Nee, die geef ik niet. Ik vind het een schoft, daar moet je het maar mee doen. Je kent 'm verder toch niet. Ik leg nu ook alleen nog maar aan met achter, ik zeg alleen dat ik het dus geleerd heb als gewoon volledig remmen met voor en achter. Ik leg nu zelf ook alleen nog aan met achter, maar tijdens rijles werd mij altijd toegebruld dat ik die achterrem in moest trappen. Geen ruimte voor nuance daar. Er zijn enorm veel websites waar je alle onderdelen voor specifiek jouw motor kunt bekijken, voor Suzuki althans. Die gebruik ik als ik twijfel over een maat of onderdeel, bestaat vast ook wel voor Ducati. | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 20:54 |
Nu slaat het helemaal nergens op. Sowieso een beetje loze informatie om te gaan roepen dat iemand een schoft is en dat dan niet hard willen maken. Ik kijk meestal hier: http://motowebshop.com/nl(...)600_ss/carenata,1995 Maar zoals ik al zei, ik heb Brembo remklauwen en zoiets zie ik daar niet tussen staan. | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 21:51 |
Het is miin mening en daar moet u het mee doen. Zit er niet een typenummer op je remblokje? Dan kun je gewoon dezelfde kopen natuurlijk. | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 22:05 |
http://www.tenkateshop.com/motor-onderdelen?onderdelen=2243 Er staan hier bijvoorbeeld geen typenummers bij. Zit eraan te denken gewoon naar de Ducati dealer te gaan met die remblokken, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je eronder getrokken wordt. Iemand moest voor een Ducati Monster een nieuwe koppelingshendel hebben, die was afgebroken toen de motor door het gras zakte. 106 euro. | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 22:30 |
Brembo standaard? of aftermarket? En merk type bouwjaar enzeauw; ook wel handig als je dingen wilt zoekselen. "Ja ik wil remblokken voor Brembo remklauwen op een Stukgaatie" | |
Catch22- | woensdag 29 juli 2015 @ 22:34 |
Zulke meuk moet je ook van eBay halen, of van een schadefietsenhandelaar | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 22:37 |
En remhendeltjes origineel voor een Hondapp of Zoekzoekie kosten ook gewoon zoiets, vandaar dat iedereen met te veel geld dure alu gefreesde in een tof kleurtje koopt voor dezelfde prijs, en iedereen die slim is koopt look-a-like dure bij de sjinees voor 4 tientjes per setje; mankeert niks an, en zijn precies hetzelfde. | |
Maegrim | woensdag 29 juli 2015 @ 22:42 |
Haha SD is opgelicht 2 tientjes | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 22:43 |
Kweeniemeer wat ik heb betaald; weinig iig.. volgens mij had ik het linkje van jou zelfs | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 22:58 |
Amoeba wil alleen Ducati Monster en Brembo roepen, maar geen antwoord op vragen geven. Zeker zo'n tiepje met 20 petjes, sleutelhangers en shirtjes van Ducati, en die tijdens een rit geen bocht door komen zonder 4 voetjes aan de grond, want stel je dat je omvlatst; die remhendels zijn duur jongeh! 109 ekte Ducaten! Op mijn werk loopt zo'n knakker van 26 altijd met Harley shirtjes en petjes rond te paraderen, maar komt elke dag naar het werk in een antieke Crossa B. Toen ik hem vroeg wanneer hij nou eens op die dikke rammelkachel naar de zaak kwam, moest hij me met een rooie harses bekennen dattie ooit eens een GPZ(ofzo)400 had gehad en daarmee op zijn plaat was gestuiterd, en sindsdien niet meer durfde te rijden.. nog nooit een Harley aangeraakt met zijn billetjes; pimpboy | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:02 |
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden. Ik heb zelf een 600SS Carenata uit 1995. Verder heb ik 0 attributen van welk motormerk dan ook. Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja. | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 23:06 |
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duur Ik heb zo'n kekke CNC gefreesd setje hendels. Maar dan wél van de Chinees voor 2 tientjes Dingen zijn nog verstelbaar ook, op stock is alleen de remhendel dat. Niet mauwen en gewoon van eBay halen. Achterop je remblokje staat (mits leesbaar) ook gewoon het type en zo niet: remblokje ff mee naar de motorboer. Als het er hetzelfde uit ziet is het hetzelfde. | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:10 |
Ik wil ook wel dat de hoek tussen koppelingshendel en handvat wat kleiner wordt. Pa stelde al voor om dat eens te verhitten en om te buigen, maar dat is ook weer zo rigoreus. Ik heb net trouwens (op de achterkant) nog een vaag type aanduiding van de klauw gevonden. 5L03 ofzoiets. Maar Google zegt daar ook niks over. Zal ze er eens uittikken dan. | |
Sounddragon | woensdag 29 juli 2015 @ 23:18 |
Hihi, haphaphap Je had mijn bericht gezien, maar reageerde niet, kon het niet laten, sorry hoor Al is dat verhaal van die chauffeur niet gejokt.. triest figuur Ik kom ook als eerste hit uit op Motowebshop, en als die klauwen standaard zijn (vaak wel), kun je gewoon die standaard remblokken erin flatsen Geen pimpy gesinterde zooi nemen als je niet heel goed kunt doseren of ABS hebt, want die happen nogal, en hoe 'beter' ze bijten, hoe rapper ze je schijven hebben opgeknaagd. Op Iebee weinig te koop voor zo'n ding, behalve kettingen en tandwielen en wat losse standaard zut. | |
joppie_saus | woensdag 29 juli 2015 @ 23:20 |
Jullie zijn wel van het beunen hè? Lekker veilig wagenpark bij jullie dan... | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 23:21 |
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel | |
KneusTeun | woensdag 29 juli 2015 @ 23:24 |
Ik een stormtrooper | |
Sarasi | woensdag 29 juli 2015 @ 23:26 |
Ik heb 'm aan mijn huissleutel omdat ik bang ben dat hij anders krast... | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:27 |
Wat heeft een koppelingshendel verhitten en verbuigen met beunen te maken? | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:28 |
Ik de sleutel van mijn kettingslot. Ik heb trouwens net Star Wars V opgezet. Bazenfilms | |
joppie_saus | woensdag 29 juli 2015 @ 23:29 |
Dat je die vraag nog serieus stelt... | |
Catch22- | woensdag 29 juli 2015 @ 23:30 |
Ik heb een Suzuki polo van Kevin schwantz. Die doe ik aan als ik ga rijden, want hij zit lekker maar is niet zo mooi. Van een klant gekregen, dat is wel tof. | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:31 |
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor. | |
joppie_saus | woensdag 29 juli 2015 @ 23:39 |
Wat denk je wat er met de kracht en de sterkte van metaal gebeurd als je dat gaat verhitten, gaat verbuigen en vervolgens laat afkoelen? Dacht dat jij zo'n technische en slimme jongen was | |
BlackLining | woensdag 29 juli 2015 @ 23:40 |
Not sure if serious enzo | |
Amoeba | woensdag 29 juli 2015 @ 23:43 |
Nuja en al breekt het, heb je nog altijd de helft van je koppeling over tot je een nieuwe hebt. | |
Nero22 | woensdag 29 juli 2015 @ 23:53 |
Ik eentje van Kawasaki logo, en eentje van Kawasaki Racing Team voor de 10 extra pk. | |
Maegrim | donderdag 30 juli 2015 @ 00:30 |
en al breekt je remhendel, dat muurtje houdt je wel tegen | |
Amoeba | donderdag 30 juli 2015 @ 01:31 |
Waar blijft de toetsenbordridder die voor de APK voor motoren gaat pleiten? | |
Amoeba | donderdag 30 juli 2015 @ 01:34 |
Hoe weet jij trouwens wie je bericht gezien heeft? | |
joppie_saus | donderdag 30 juli 2015 @ 07:54 |
Dat lijkt me met dat geklooi van jou niet eens een slecht plan. | |
Den_Haag | donderdag 30 juli 2015 @ 09:47 |
http://nl.aliexpress.com/ | |
daNpy | donderdag 30 juli 2015 @ 17:00 |
Uiteraard precies in de < 20 minuten dat ik naar huis rijd een flinke bui Met als gevolg dat ik met een spinnend wiel bij het stoplicht blijf staan ondanks proberen voorzichtig weg te rijden | |
Piles | donderdag 30 juli 2015 @ 17:03 |
Ik kwam niet verder dan pak aan, pak uit en acculader aansluiten... . | |
daNpy | donderdag 30 juli 2015 @ 17:48 |
Aanduwen? | |
Piles | donderdag 30 juli 2015 @ 19:16 |
Uurtje aan de lader en alsnog gaan rijden Al zit ik de laatste tijd niet lekker op de motor Vertrouwen in de motor en m'n eigen rijvaardigheid is soms een beetje weg... | |
Sounddragon | donderdag 30 juli 2015 @ 19:23 |
Ik ben blauw, glazen bol staat standaard op elk bureau in het FOK!-office. | |
Dekatria | donderdag 30 juli 2015 @ 19:45 |
Wanneer ga je weer eens baggeren met een motor? Heb nog een leuk vakantieland voor je.
| |
Amoeba | donderdag 30 juli 2015 @ 19:47 |
Tijd voor nieuwe banden? | |
daNpy | donderdag 30 juli 2015 @ 20:08 |
Zijn nog niet zo oud | |
Vinniiee | donderdag 30 juli 2015 @ 20:09 |
Heb ik ook wel eens gehad. Effe voor kruipen bij het verkeerslicht om snel thuis te kunnen zijn. Wat vlug weg willen trekken terwijl je net op de stopstreep staat met je achterwiel. | |
Amoeba | donderdag 30 juli 2015 @ 20:12 |
Voorkruipen doe ik echt standaard, anders schiet het niet op in de stad. | |
daNpy | donderdag 30 juli 2015 @ 20:48 |
Ik heb het ook bij ca 7000rpm. Gaat de toerenteller ineens omhoog en de acceleratie stopt | |
rulerofdeath | donderdag 30 juli 2015 @ 21:36 |
koppeling versleten? | |
daNpy | donderdag 30 juli 2015 @ 21:44 |
Nope ook een spinnend achterwiel Enkel bij nat weer gelukkig | |
Vinniiee | donderdag 30 juli 2015 @ 23:33 |
Jij rijdt weg met 7000rpm? | |
Salatrel | vrijdag 31 juli 2015 @ 06:53 |
morgen mooi weer PTA / De 15e & 16e Motorrijders New/Oldbierit! 01-08-2015 #31 | |
sylvesterrr | vrijdag 31 juli 2015 @ 07:37 |
Ik heb geen motor. | |
joppie_saus | vrijdag 31 juli 2015 @ 07:53 |
daNpy | vrijdag 31 juli 2015 @ 09:05 |
Nee bij optrekken natuurlijk. | |
sylvesterrr | vrijdag 31 juli 2015 @ 09:15 |
Ik krijg net te horen dat ik de beschadigde kleding mag houden. Interesting... Handschoenen waren nog zo goed als onbeschadigd, dus ik hoef geen nieuwe handschoenen te kopen. Eens kijken of ik de jas en broek voor een leuk prijsje kan laten repareren, dan heb ik reservekleding. De helm gebruik ik wel als iemand wil koppen. | |
Nero22 | vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08 |
Huur er eentje | |
sylvesterrr | vrijdag 31 juli 2015 @ 10:27 |
Ik heb ook geen pak. Ik ga morgen shoppen. | |
Noahr | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:44 |
Paar dagen terug mijn eerste motor aangeschaft. Lang getwijfeld maar het is uiteindelijk deze Yamaha R6 geworden. | |
Nero22 | vrijdag 31 juli 2015 @ 12:41 |
Zag hem al voorbij komen bij de buren. Sjiek ding man. | |
Shredded_AF | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:02 |
Goedenavond allen! Ik kom zojuist deze topic tegen, is mij nooit eerder opgevallen! Zelf ben ik een enorme motor enthousiast, ik ben er sinds mijn 12e al dol op motoren! Nu als 19 jarige kan ik bijna mijn droom uit laten komen. In november word ik namelijk 20 en dan kom ik in aanmerking voor de A2 rijbewijs(35KW). Hoewel in september begin ik aan mijn studie, dit zal veel geld gaan kosten uiteraard. Ook i.v.m de nieuwe leenstelsel van DUO. Momenteel twijfel ik enorm om er gewoon voor te gaan of om de A2 rijbewijs te halen en dan na 2 jaar de A rijbewijs te halen. Ik twijfel omdat ik natuurlijk alles wel zelf ga betalen. School en eventueel de motor/motorrijbewijs. Mijn oog is gevallen op de nieuwe Yamaha R3(325CC). Deze motor beschikt in mijn ogen over alle benodigde componenten voor een beginner. Ik moet wel zeggen dat ik een enorme kick krijg van hoge snelheden, maar ik ken mijn grenzen wel! Ben benieuwd of deze motor wel de kracht heeft waar ik naar opzoek ben. Natuurlijk is het geen gemakkelijke aankoop als student. Hij kost namelijk 5.999,- excl. Akrapovic uitlaat etc. Ik ben ook benieuwd naar jullie persoonlijke meningen en ervaringen. Hebben jullie zo een grote aankoop overwogen op jullie 19/20e ? Raden jullie het mij aan als ik het bedrag bij elkaar kan rapen binnen een half jaar? | |
BlackLining | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:18 |
Denk je niet dat het verstandiger is om voor een kleine 1000 euro eerst eens gewoon een tweedehandsje te kopen? Als je daarmee op je bek gaat (want dat gaat gebeuren) is het niet zo erg en je kunt er dan achter komen waar je voorkeur ligt qua motoren. Zo'n racer is namelijk leuk sturen maar heeft ook behoorlijke nadelen. Zeker als het dan 35kW heeft, da's toch eigenlijk net niet met zo'n ergonomie. Als jij in een half jaar 6000 euro bij elkaar kunt rapen zou ik voor 1000 euro je rijbewijs halen, voor 700 euro een pak en voor 1300 euro een tweedehands motor. Dan houd je de helft van die 6000 in je zak en spaar je dat op voor als het tijd wordt om A te halen en voor onderhoud en banden en dergelijken, want da's nie goedkoop. Vergis je daar niet in. | |
Nero22 | zaterdag 1 augustus 2015 @ 06:58 |
Lang verhaal kort, want het is vroeg en ik heb mijn koffie nog niet gehad: Ik rijd zelf de Ninja 250 en heb er best plezier van! Ze kostte mij toen ¤3800, en ook ik ben student. Het was wel boven mijn budget eigenlijk, maar ik wilde altijd al die baby Ninja... Dat ding is maar 25 kw, en toch kan ik best meekomen. Goed, acceleratie stelt niet zoveel voor, maar het is toch sneller dan de meeste auto's. Die lui hier noemen het wel liefkozend een brommer. | |
Amoeba | zaterdag 1 augustus 2015 @ 08:43 |
Ik ga de Duc ook eens buitenrollen voor een 500km tripje. Iedereen veel plezier vandaag! | |
Salatrel | zaterdag 1 augustus 2015 @ 08:56 |
dit... als student vastzitten aan een leenstelsel om je studie te bekostigen is op zichzelf al reden genoeg om geen splinternieuwe fiets te kopen maar beter gewoon een 2ehansie | |
joppie_saus | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:40 |
Whehe, je eerste motor nieuw willen kopen voor 6000 euro. Tuurlijk. Ga je op je bek ben je alles in één klap kwijt. Ik volg BL in dezen, hoewel mijn motor wel iets meer kostte dan 1000 euro, maar bij lange na geen 6k. | |
Vinniiee | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:41 |
Sowieso is ie maar de helft waard zodra je uit de showroom rijdt. | |
BRooster | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:45 |
Als je het geld niet makkelijk kan missen: niet doen. Inderdaad gewoon lekker een tweedehands fiets kopen voor de helft van dat geld of minder. Als student is het leven nog duur zat. | |
Sarasi | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:49 |
Ik ben dolgelukkig met mijn tweedehands motor van 900 euro. En als ik 'm een keer neerleg, zie ik niet direct allemaal eurobriefjes wegvliegen als dat ding het asfalt raakt. Sowieso denk ik dat de kans vrij aanwezig is dat na twee jaar rijden je toch wel heel graag wat anders wilt, en dan heb je toch behoorlijk wat verlies gedraaid als je een nieuwe motor hebt gekocht. | |
Amoeba | zondag 2 augustus 2015 @ 14:23 |
Tweedehands pas ja? Die van mij is al vijfdehands, en nog maar 24k gelopen bij aanschaf. Prijskaartje was wel een halve rug bovenop jouw fiets. Anderzijds: ritje van 500km met Plank erop zitten. Wat had die een moeite met op het buddyseat klimmen (en eraf komen). Wel veel snelweg helaas, maar boeiend, een begrensd 600tje met bepakking en bijrijder is toch niet zo snel meer. | |
stinkie | zondag 2 augustus 2015 @ 14:43 |
Zo het ding staat weer buiten. Nu mezelf eens in het leer hijsen. | |
Salatrel | zondag 2 augustus 2015 @ 15:38 |
oh ik dacht dat je alleen ff ging poetsen | |
stinkie | zondag 2 augustus 2015 @ 16:59 |
nooit. Dat doen de kinderen | |
Gummiebeer | zondag 2 augustus 2015 @ 17:42 |
Kijk eerst maar eens ff naar een goedkoop brikje ipv een 6k motort. Mocht je dan eens het rubber niet op de weg kunnen houden dan is er nog geen ramp voltrokken. Ik kachel nog steeds rond op mijn hok die ik 11 jaar geleden heb gekocht voor 1k, paar keer plat gegaan, hier en daar wat onderhoud en nog geen grote kosten aan gehad. (nu staat ie dan toevallig stil maarja, dat ligt niet aan het hok ) | |
Sarasi | zondag 2 augustus 2015 @ 17:48 |
Vierde eigenaar, uit 2002 met ~48k op de teller. Geweldige aankoop geweest. Straks als ik thuis ben nog even een rondje maken. | |
Catch22- | zondag 2 augustus 2015 @ 18:55 |
Vandaag weer 110km door de provincie geknald met vrienden op een speed triple en 600rr. Kon wel lekker meekomen, ondanks dat zij veel meer ervaring hebben. High speed cornering gaat ook met steeds meer vertrouwen. Daarna heb ik haar nog even gewassen | |
Nero22 | zondag 2 augustus 2015 @ 18:57 |
Heb na het wegbrengen van de XT ook weer een rondje gedaan op mijn baby Ninja. Ze is echt klein qua formaat en vermogen, maar wel zo fijn. Overal vol gas doorheen jagen en die motor lekker toeren laten maken. | |
KneusTeun | zondag 2 augustus 2015 @ 20:02 |
Lag vanochtend bij Deventer een motorrijder op de dijk, had een tikje gehad van een auto in de bocht en was door gereden om daarna van schrik alsnog om te vallen (raar verhaal van een omstander) maar die vent was akelig wit. Wel mooi om te zien dat iedereen die man te hulp schoot. Behalve de meeste motorrijders die er langs zigzagden en verder gingen....... | |
Catch22- | zondag 2 augustus 2015 @ 20:16 |
Dat is lame. Ik zou wel stoppen | |
Shredded_AF | zondag 2 augustus 2015 @ 20:40 |
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan. Die risico zal ik dan wel willen nemen. Natuurlijk zal ik eerst een proefrit aanvragen voordat ik mijn aanschaf ook daadwerkelijk ga uitvoeren. Nou ik bedoelde niet in 6 maanden tijd 6000 euro bij elkaar te harken. Dit is voor mij momenteel niet te doen. In september begint mijn studie weer, het betreft een HBO studie. Hier naast zal ik niet veel uren maken. Maar door het bedrag wat ik al heb opgespaard is het niet onmogelijk om aan 6000 misschien 7000 euro te komen tegen november/december. Mijn broers hebben beide hun motorrijbewijs (A rijbewijs, onbegrensd KW/CC) en hebben beide hun eigen motorpak. Door de huidige situatie is het voor mij mogelijk om de motorpak/helm/handschoenen van mijn broer te gebruiken zolang het nodig is. Hierdoor hoef ik geen haast te zetten achter het aanschaffen van kleding/helm etc. Ik denk persoonlijk dat onderhoud aan een splinternieuwe motor veel minder zal zijn dan een 2e hands motor. Hiervan kan ik nooit zeker weten hoe de motor daadwerkelijk is gebruikt en onderhouden. De aankoop blijft onzekerheid op deze vlakken.. [ Bericht 0% gewijzigd door Shredded_AF op 02-08-2015 20:50:23 ] | |
Salatrel | zondag 2 augustus 2015 @ 20:42 |
wat is het nut stoppen als er al een hele meute omheen staat? Teveel omstanders werkt alleen maar averrechts | |
Shredded_AF | zondag 2 augustus 2015 @ 20:47 |
Sarasi, ik kan jou en ieder ander op deze forum vol zekerheid vertellen dat een Sportmotor exact is wat ik zoek. Na lange ritten bij mijn broers achterop, (Yamaha R1 en R6) ben ik hier helemaal verliefd op geworden.. De kans om te kunnen beginnen op de jongere broer van de R6 lijkt mij een unieke kans om uit te kunnen groeien tot een zeer ervaren rijder. Inderdaad het enige waar ik erg aan zit te twijfelen, is de afschrijving op zo'n motor. Ik wil hier maximaal 2 a 3 jaar op rijden. En dan een stapje hoger naar de R6. Momenteel probeer ik in te schatten hoeveel een Yamaha R3 na 2/3 jaar waard zal zijn. Als ik hier nog boven de 4.000,- voor kan vangen zou ik het geen gemis vinden. Maar goed, dit ga ik nog onderzoeken! | |
Amoeba | zondag 2 augustus 2015 @ 21:02 |
Ik vind het nogal gewaagd om te zeggen dat je vast niet op je bek gaat met een 35kW. Mij maakt het niks uit als jij een R3 van 6k wilt kopen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je dat ding een keer neer kunt leggen, dus allrisk verzekeren is dan geen overbodige luxe. | |
Salatrel | zondag 2 augustus 2015 @ 21:20 |
ik kan hier eigenlijk alleen nog maar 2 dingen op zeggen: - er is een apart topic voor mensen die nog geen motorrijbewijs hebben - je hebt je beslissing blijkbaar toch al gemaakt dus waarom nog om raad vragen | |
KneusTeun | zondag 2 augustus 2015 @ 21:31 |
Dat dacht ik ook, maar was 1 koekblik rijder en nota bene een wielrenner!?! Maar gewoon best vlot ertussen door en verder sommigen, terwijl ik toch wel even zou vragen of alles goed is aan een omstander etc. of eventueel wat hulp met motor wegzetten. | |
Vinniiee | zondag 2 augustus 2015 @ 21:34 |
Allrisk voor een splinternieuwe motor zal niet goedkoop zijn. Bovendien is het sowieso aan te raden dat je een eigen helm koopt. De voering van een helm vormt een beetje naarmate je hoofd, en dus zal de helm van je broer niet goed zitten. Om maar niet te spreken van eventuele lichaamssappen. | |
Nero22 | zondag 2 augustus 2015 @ 21:47 |
lol Hoevaak ik op een 25kw al wel niet een oeps-moment heb gehad... Met 30 pk kun je ook te hard een bocht in gaan hoor. Het is echt niet alleen dat je op je bek kunt gaan van het teveel gas geven in de bocht of zo. Hell, je kunt zelfs op je bek gaan op de parkeerplaats. | |
Shredded_AF | zondag 2 augustus 2015 @ 21:54 |
Haha, het kan natuurlijk altijd misgaan. Die kans bestaat er. Ik ben mij er van bewust dat het verstandiger is om eerst op een 2e hands motor te beginnen, waarmee ik ook veel geld kan besparen. Toch wil ik eigenlijk het risico wel nemen.. Waar ik momenteel aan twijfel is het geld wat ik er terug voor zal krijgen na 2 of 3 jaar gebruik. Op marktplaats staan bv ook Kawasaki Ninja's 300 van 2013, waar ze nu na 2 jaar nog 4.700+ voor vragen. Terwijl de Kawa Ninja 300 nieuw ook minder kost dan 5.999,- Als de afschrijving ook enorm is voor 1 of 2 jaar gebruik dan zal ik ook alternatieven overwegen. Het is moeilijk in te schatten maar ik moet er wel uit kunnen komen. | |
Nero22 | zondag 2 augustus 2015 @ 21:56 |
Ah joh, als je het geld kan missen: gewoon die R3 nemen. En anders toch gewoon die Ninja 300. | |
Sarasi | zondag 2 augustus 2015 @ 22:28 |
Wel 6k uit willen geven aan een motor maar semi-permanent het pak van een ander gebruiken vind ik persoonlijk niet echt een verstandige volgorde van prioriteiten. Achterop zitten is ook een heel ander gevoel dan zelf besturen, om van de zithouding nog niet eens te spreken. Je budget laat ook amper ruimte voor rijlessen en als je amper kunt sparen naast je studie, zie ik ook geen financiering voor onderhoud (en ja, ook een nieuwe motor heeft onderhoud nodig). Maar het blijft jouw keuze natuurlijk. Verder kun je voor rijlessen en dit soort overwegingen inderdaad misschien beter terecht in het topic over motorrijles, ook in PTA. | |
Shredded_AF | zondag 2 augustus 2015 @ 23:05 |
Daarnaast heb ik een stabiele bijbaan waar ik genoeg uit kan harken indien nodig.(ze zijn erg flexibel met de uren) Mijn budget die ik noem is bedoeld voor alleen het aanschaffen van de motor. Dit ga ik ook pas doen nadat ik mijn A2 rijbewijs heb behaald natuurlijk. Sparen naast mijn studie is geen moeilijkheid, maar ik maak het mezelf wel moeilijk met het aanschaffen van een motor Dit is natuurlijk wel waar ik het voor spaar, dus ben ik er gelukkig mee. [ Bericht 2% gewijzigd door Shredded_AF op 02-08-2015 23:30:07 ] | |
Catch22- | zondag 2 augustus 2015 @ 23:12 |
Schrijven die 35kW dingen niet onwijs snel af? | |
joppie_saus | zondag 2 augustus 2015 @ 23:36 |
Gast, dit lijkt wel een sollicitatiegesprek 'Vol zekerheid' bla bla 'unieke kans' bla bla... Doe maar normaal, doe je al gek genoeg. | |
Catch22- | zondag 2 augustus 2015 @ 23:44 |
Ik ben overigens wel benieuwd hoe zo'n r3 rijdt. Ik zit al redelijk te schakelen om in powerband te blijven en dan heb ik al meer dan 2x zoveel power. Heb je dan een nog smallere powerband of is het gewoon over de hele veel minder? En ik denk dat maar een heel klein deel van de ongelukken komen door het vermogen van een motor. In de praktijk kom ik eigenlijk nooit boven de 140, want ik zit vrijwel nooit op de snelweg. | |
BlackLining | maandag 3 augustus 2015 @ 00:46 |
Er zijn er in dit topic al meer dan genoeg geweest die dachten dat ze meteen Rossi zouden zijn en een veel te dure sportfiets hebben afgeschaft. En dan is het janken na twee maanden. Je was niet de eerste, en zult zeker niet de laatste zijn | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 00:56 |
het is niet de topsnelheid, het is hoe snel je daar kunt zijn die voor problemen zorgt. Zelfs ik vergiste me vanmiddag. En dan ben ik behoorlijk wat gewend qua vermogen. En ik ben geen 18 meer | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 01:01 |
wat jij wil is een nieuwe motor kopen. Gewoon doen. De rest is bullshit eromheen. Je hebt ons niet nodig om jouw keuze te verantwoorden, dat moet je zelf doen. Verder zie ik niet echt een probleem met het direct kopen van een nieuwe motor. Het kostte mij 6 jaar om voor het eerst op mijn bek te gaan. Volgens de theorie had ik toen dus een redelijk nieuwe kunnen rijden. Gelukkig was het ding heel wat ouder dan mijn eerste motor Alleen als je nog moet werken met geleende spullen, tsja, dan is er iets voor te zeggen om een goedkopere motor te nemen of een half jaar te wachten. Maar kom alsjeblieft niet met allerlei smoesjes als uitgelezen kansen blablablabla. Niemand hier is je moeder of je vrouw. Maak je keuze. Klaar. | |
Den_Haag | maandag 3 augustus 2015 @ 09:09 |
Prima, kunnen wij het weer over motorrijden hebben. Gisteren weer de weggetjes en dijkjes ten zuiden van Rotterdam/Barendrecht verkend. Kwam zelfs uit in Kinderdijk. Best geinige route maar toch lastig om steeds leuke weggetjes te vinden. mijn motor kostte de helft van zo'n R3 Maar wel 4x de cilinderinhoud | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 09:37 |
Ik heb gisteren bij Vlist eens andere richting genomen. Kwam zo uitrindelijk via stuk dijk bij Nieuwegein uit. Kleine twee uur gereden. En elke keer blijken er nog meer gehuchten van 5 huizen te bestaan | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 09:56 |
Maar ook met de power van een R3 kan je domme dingen doen. Ik snap ook niet zo goed waarom je een hagelnieuwe motor koopt als student als eerste motor. Koop gewoon wat simpels om het op te leren. Motorrijden is duur zat en op zo'n r3 ben je waarschijnlijk ook meer kwijt aan onderhoud dan een wat simpeler ouder apparaat. Maargoed; ik heb niet het idee dat hij iets anders wil horen dan "ja supervet is die r3 moe je zo en so doen ja tog" | |
Maegrim | maandag 3 augustus 2015 @ 09:57 |
ja supervet is die r3 moe je zo en so doen ja tog | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:06 |
Je kan ook op je bek gaan wanneer je op lage snelheid rijdt, of stilstaat... Been there, done that. Vermoegen doet er niet toe.
| |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:08 |
Afgelopen zaterdag trouwens weer wat geld uitgegeven bij Termaat: - Rev'it Sand 2 jas + broek - Schuberth C3 Basic helm - Alpinestars Air Plus GoreTex XCR laarzen Ik had: - Alpinestars Scout Touring Drystar jas + broek - HJC FS-11 helm - Alpinestars Web GoreTex laarzen ¤ 300 meer dan ik heb ontvangen van de verzekering. Ik heb trouwens besloten om max ¤ 2500 uit te geven aan m'n volgende motor, ipv ¤ 3700 (wat ik van de verzekering heb gekregen voor de motor). Kan ik tenminste nog een vakantie meepakken. | |
Erasmo | maandag 3 augustus 2015 @ 10:18 |
Fijn helmpje die C3. Heb je de SRC er ook bij? Al een motor op het oog? | |
mstx | maandag 3 augustus 2015 @ 10:28 |
Net even een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en volgende week woensdag gaan ze eindelijk een paar schroeven uit mn been halen | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:28 |
Nee, de SRC heb ik maar niet gekocht. Misschien later. Het werd me allemaal wat duurder dan gehoopt doordat ik die C3 fijn vond zitten en ik eigenlijk min of meer al had gekozen voor de Sand 2. Ik heb de neiging om de eerste de beste motor te kopen. Vier weken zonder motor is k*t. Heb nu een CBR900RR (¤ 2000), R1 (bod van ¤ 2500 gedaan, nog niet afgeketst - hij wil er graag van af. Initiële vraagprijs was ¤ 3500+), een Thundercat (¤ 2150), VFR800i (¤ 2000; OV-technisch in the middle of nowhere). | |
Erasmo | maandag 3 augustus 2015 @ 10:35 |
Laat je door dat laatste niet afkappen, gewoon een boekje mee en dan ben je er zo. Even een middagje afzien voor een goede motor is wel te overleven. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 10:37 |
Of met iemand in de auto er heen | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:43 |
Het is vier uurtjes enkele reis. | |
Erasmo | maandag 3 augustus 2015 @ 10:44 |
Ik heb voor mijn beide motors langer in het ov gezeten Boekje of tablet mee en je bent er zo. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:50 |
Mijn shortlist: VFR800FI ('98, 40.900km, ¤ 2200) R1 ('02, 27.500km, bod van ¤ 2500) Thundercat ('02, 14.600km, ¤ 2150) CBR900RR ('99, 60.558km, ¤ 2000) Bij alle motoren ga ik ervan uit dat ik binnen enkele weken tot twee maanden nieuwe banden eronder moet gaan gooien. Bij de Thundercat moet de voorband sowieso vervangen worden heb ik begrepen. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 10:54 |
Mja. Het is op zich wel te doen, daar niet van. Die motor (zie vorige post) vind ik qua looks wel tegenvallen vergeleken met de andere drie. Of ben ik nu excuusjes aan het bedenken? | |
Sarasi | maandag 3 augustus 2015 @ 10:56 |
Ik vind de Thundercat het mooiste, en dat zou mijn criterium zijn. Anders is die R1 ook leuk. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 11:06 |
Is een rsv mille niets voor je? Lekker geluid | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 11:15 |
Ik moet dan denken aan mijn instructeur die zijn rijbewijs is kwijtgeraakt op een RSV Mille. | |
BRooster | maandag 3 augustus 2015 @ 11:16 |
Prijstechnisch gezien lijken de R1 en Thundercat me het meest interessant, al is het kuipwerk van de R1 niet origineel denk ik? Die Blade lijkt me vrij prijzig voor z'n leeftijd en kilometerstand, in vergelijking met de andere in ieder geval. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 11:21 |
Ik zit inderdaad het meest te twijfelen tussen de Thundercat en de R1. Iets met Yamaha enzo geloof ik.. Wat betreft het kuipwerk van de R1: ik weet niet of het origineel is. Van de R1 weet ik wel dat eind vorig jaar de koppelingsplaten zijn vervangen (rekening is beschikbaar heb ik begrepen). Het is tevens voorzien van een alarm. De R1 heeft overigens wel een kleine kapscheur bij de koplamp: Thundercat is lekker goedkoop (zelfs inclusief nieuwe bandjes onder de prijs van de R1). | |
Amoeba | maandag 3 augustus 2015 @ 11:24 |
Ik woon zelf in Eindhoven en moest mijn motor ophalen in Friesche Palen. Wel inderdaad een auto geregeld | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 11:29 |
Auto vind ik weer zonde van de brandstofkosten aangezien ik vrij kan reizen met de trein (mits ik buiten de spitsuren om incheck). | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 11:30 |
Mijn motor stond 4km verderop Ik zou denk ik die R1 nemen, die vind ik toch wel geiler ogen dan de thundercat. Vind je een GSX-R niets? http://link.marktplaats.nl/m949839754 | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 11:32 |
Mijn eerste Thundercat stond in Haarlem (ik woon in Utrecht Leidsche Rijn). +/- 1,5u met het OV. Ik was het wel gewend, want ik had ook rijles in Haarlem. | |
Sarasi | maandag 3 augustus 2015 @ 11:33 |
Dan zou ik lekker voor de Thundercat gaan. Ik heb het gevoel dat de R1 vooral een overweging is omdat hij relatief zo goedkoop is, niet omdat je 'm nou zo nodig moet hebben. Overigens stond mijn motor in Geleen. Ik woon in Groningen. | |
Maegrim | maandag 3 augustus 2015 @ 11:44 |
Denk dat die R1 wel een keer tegen de grond is gegaan | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 11:57 |
Qua combinatie leeftijd km-stand zou ik ze allemaal wantrouwen Edit: behalve de cbr dan. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 11:58 |
De R1 past normaalgesproken inderdaad niet binnen mijn budget. De Thundercat die ik had benutte ik niet eens voor 100% en vond ik al lekker snel. Die R1 is overigens wel op het circuit gebruikt als ik de banden zo zie... | |
KneusTeun | maandag 3 augustus 2015 @ 11:59 |
Hoeft toch niet? Waarom niet naar een R6 kijken dan? in NL is dat snel zat en stukje goedkoper. | |
BRooster | maandag 3 augustus 2015 @ 12:01 |
ook leuk! Al zou ik wel de generatie vermijden die veel problemen heeft met het blok, uit mijn hoofd '99-'02? | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 12:02 |
Als de onderhoudshistorie bekend is lijkt het me geen probleem toch? | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 12:06 |
R6 begint vanaf ~ ¤ 2500 voor motoren vanaf het jaar 2000. Voordat ik de Thundercat total-loss had gereden was ik eigenlijk van plan om tot ergens volgend jaar op de Thundercat te blijven rijden en daarna twee motoren te kopen: - een comfortabele motor gericht op woon-werk & tourvakanties - een racer voor het leuke bochtenwerk en mooi weer Misschien moet ik gewoon vasthouden aan dat plan. | |
Salatrel | maandag 3 augustus 2015 @ 12:07 |
Voor het leuke bochtenwerk hebben ze toch de supermoto uitgevonden? | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 12:07 |
Iemand in de omgeving van DH die voor een kratje bier morgen samen met mij naar de Thundercat wil kijken? | |
Nero22 | maandag 3 augustus 2015 @ 12:45 |
Helemaal mee eens. Supermoto is ook geniaal voor in de stad. Het enige wat zo'n ding "niet" kan is snelwegen. | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 12:59 |
ze zitten allemaal rond een stand waarom groot onderhoud om de hoek komt kijken. De vraag is of dat ook is uitgevoerd. Bij mensen die krap aan 3000 km per jaar rijden en het ding dan weg doen twijfel ik daaraan. Een chute liefhebber die weinig rijd doet 'm niet weg. De 6e eigenaar doet geen onderhoud, rijd een jaar en zet 'm op marktplaats. In die zin vertrouw ik een motor waar 10k per jaar mee gereden is meer dan een die niet boven de 3k uitkomt. Sowieso, alle rubbers drogen uit door niet gebruiken en dat alleen loopt al in de papieren. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 13:23 |
https://www.facebook.com/(...)ink/955004627894263/ Als ik de advertentie mag geloven is de motor altijd goed onderhouden. Of dat daadwerkelijk zo is komen we wel erachter als ik vraag naar de onderhoudshistorie. | |
Den_Haag | maandag 3 augustus 2015 @ 13:26 |
Zou voor de R1 gaan. Maar dit is nog leuker: http://www.motor-forum.nl(...)5-van-Nederland.html | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 13:40 |
Krijg net te horen dat de R1 toch ¤ 2700 kost. En hij is er gisteren achtergekomen dat "het brandstofkabeltje niet goed op zijn plek zit". Zo wordt ie wel minder aantrekkelijk. Not bad. Nog meer keuzes... | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 13:52 |
waarom kijk je niet maar gixxers? | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 14:00 |
Geen idee. Bij mijn vorige motor keek ik eigenlijk naar CBR600F'jes, totdat ik door de vorige eigenaar van de Thundercat op de Thundercat werd gewezen... Volgende dag proefgereden en direct gekocht. Heb je het over de Suzuki GSX-R600'jes? | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 14:03 |
Ja, of de 750. Staan veel van te koop | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 14:14 |
De GSX-R'jes die binnen budget passen vind ik tegenvallen qua uiterlijk. Of ik kijk verkeerd. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 14:21 |
Ja dat is een kwestie van smaak natuurlijk Ik vind die 2001 modellen wel tof. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 15:34 |
Die Thundercat heeft dringend nieuwe bandjes nodig. De achterband is in 2005 eronder gezet bij 8000km. De voorband is misschien is nog van de vorige eigenaar (originele voorband waarschijnlijk). Eind 2013 heeft de motor nog een beurt gehad waarbij er een nieuwe accu is geplaatst, de bougies zijn vervangen enzo. Eens even vragen wanneer de remvloeistof en motorolie voor het laatst zijn vervangen... Hmmmz. Volgens mij moet ik verder kijken. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 15:35 |
Ja. Als iemand zijn onderhoud op zo'n manier is gedaan dan is de rest vast ook niet netjes op tijd gedaan. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 15:38 |
Klopt! Ik spreek uit ervaring Motorisch wel goed, dat hield ik wel bij. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 15:39 |
Ik kreeg overigens een bod voor het Hok. ¤300 auw.. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 15:43 |
Motorolie en remvloeistof zijn ook eind 2013 vervangen (tijdens desbetreffende beurt). Ik begin nu toch wel weer naar die R1 te neigen als ik 'm voor 2600 ofzo kan overnemen. Alleen jammer dat dat ding benzine lekt ("Het slangetje lekt een beetje aan de onderzijde van de tank."). | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 15:46 |
Dat en kuipschade... meh. Ik liet um lopen. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 15:55 |
De Thundercat en R1 vallen dus af. Die Thundercat heeft afgelopen 10 jaar gemiddeld 600km per jaar gelopen. Onderhoudshistorie ervan is half bekend. De R1 heeft een lekkende benzineslang en kuipschade. Kom op mensen, help me aan een motor. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 15:59 |
VFR. Dat gaat ook de opvolger worden van het Hok. Daar kan je geen buil aan vallen! En redelijk waardevast nu, als je dat op prijs stelt bij een motor trouwens | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 15:59 |
CBR, GSXR, R1/6, RSV, zx9r, dat zijn toch een beetje de supersports die je zoekt? VfR is ook dik natuurlijk. [ Bericht 2% gewijzigd door Catch22- op 03-08-2015 16:04:57 ] | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:05 |
VFR is pas vanaf 2002 (Vtec) leuk om te zien. Helaas vind ik die niet in mijn prijsklasse (¤ 2500 met 10% speling). De generatie ervoor vind ik lelijk (nofi). Ze schijnen wel goed te rijden, daar niet van, maar het oog wil ook wat. :/ Het hoeft van mij niet per se een supersport te zijn. Al vind ik die qua uitstraling wel het best. | |
Maegrim | maandag 3 augustus 2015 @ 16:07 |
Koop die trumf, lijkt goed onderhouden door een liefhebber | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 16:08 |
Dikke kawa dan? | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:10 |
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr ? Vond ik altijd al wel mooi om te zien qua looks. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:11 |
Suzuki TL1000 Lekkere klappen van die twin ff ritje Fryslan http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:14 |
Ik ben overigens ook al aan het kijken naar een andere in ongeveer dezelfde prijsklasse. Over een maand of 3-4 komt er een leuk bedrag vrij en gaat het Hok toch echt de deur uit. En dan is zo'n TL1000 ook wel weer leuk eigenlijk. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:15 |
SRAD is toch de voorloper van de GSX-R? SRAD vind ik iig niet mooi qua looks.
Ik heb mijn rijbewijs nog geen 4 maanden. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:15 |
ZX6R vind ik niet slecht (lees: vind ik eigenlijk wel mooi). | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:15 |
Je hebt toch volle A? Of zit je weer te kutten met zo'n net niet A-tje? | |
Nero22 | maandag 3 augustus 2015 @ 16:16 |
TL1000 stond toch bekend als een widow maker? | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:17 |
Rechterpols. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:17 |
Ja, volle A gelukkig. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:17 |
Ik wil anders wel een testrit maken hoor Sylvester | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:18 |
Geen probleem dus. Proefrit en kopen. Lekker hoor zo'n twin | |
Nero22 | maandag 3 augustus 2015 @ 16:23 |
Filmpje: | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 16:23 |
Zag het op het nieuws. Wel apart | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 16:24 |
Volgens mij is die vering nogal onberekenbaar. Ik zou overigens dan liever een rsv mille hebben. Wat is dat een pornomachine | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:35 |
Heb geen ervaring met een twin. Wat is daarvan het voordeel (en/of nadeel)? | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 16:36 |
Koppel onderin, mooi geluid Maar niet erg geschikt als je nog niet zoveel ervaring hebt. 1 tikje teveel gas onderin en je ligt op je rug. | |
Dekatria | maandag 3 augustus 2015 @ 16:37 |
Scenepoints | |
Vinniiee | maandag 3 augustus 2015 @ 16:38 |
Gewoon een VTR kopen dan. Twin, oersterke blokken. Klepspeling controleren is wel een bitch, maar verder rijdt het heerlijk | |
Vinniiee | maandag 3 augustus 2015 @ 16:38 |
Dat valt best mee. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:40 |
Ik heb minder keuzes nodig, niet meer. Ik weet gewoon niet wat ik wil, behalve dat het een motorfiets met twee wielen moet zijn. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 16:40 |
Zo'n rsv mille is wel fel op t gas volgens mij, net als die tl. Zou hem zelf niet kopen en ik denk dat t beter is voor syl dat hij ze ook laat staan. | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 16:42 |
Zo nu en dan kan ik mijn rechterpols niet in bedwang houden. Dus laten we daarmee rekening houden ja. | |
Tunafish | maandag 3 augustus 2015 @ 16:47 |
Wat al gezegd werd, kijk wat rond tussen de Suzuki GSX600/750, daar staan er honderdmiljoenmiljard van te koop en zijn niet allemaal lelijk Zit vast wel eentje tussen die mooi onderhouden is en binnen je budget valt. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 16:52 |
zx6r of gsxr nemen dude, lekker gaan | |
Erasmo | maandag 3 augustus 2015 @ 17:05 |
Lekker de radiator en alles eraf ALLES IN HOOFDLETTERS EN DIKGEDRUKT GEEFT INDERDAAD EEN BETROUWBARE INDRUK AAN JE ADVERTENTIE!! | |
Maegrim | maandag 3 augustus 2015 @ 17:21 |
TL1000 zonder stuurdemper staat bekend om tankslappers, dat je stuur lekker heen en weer beukt | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 17:22 |
Er zit niks anders op geloof ik. CBR600F4 en R6 zijn nagenoeg niet te vinden in deze prijsklasse. Degene met de gouden tip (die leidt tot de aankoop van een motor) kan een kratje bier komen ophalen (of op mijn kosten zelf bij de supermarkt halen). | |
Tankiej | maandag 3 augustus 2015 @ 17:26 |
SV650S, voor 2500 kan je een mooie kopen van 10-12 jaar oud met minder dan 30-40k km op de teller | |
BRooster | maandag 3 augustus 2015 @ 17:35 |
Met jouw budget en voorkeur van een Supersport zou ik serieus gaan kijken naar een ZX6R van 2001/2002/2003. | |
Gummiebeer | maandag 3 augustus 2015 @ 19:11 |
HET WAS MAAR EEN VOORBEELDJE | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 19:38 |
De variant met alleen de topkuip vind ik lelijk. Helaas is alleen die variant betaalbaar. Of kijk ik verkeerd? Mooi Lelijk | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 19:39 |
Wel veel 35kw uitvoeringen van de zx6r zeg, Jezus.. | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 19:50 |
Je hebt ook nog de zx7r en zx9r he. Hier in Groningen heb ik wel eens naar een nette zx9r gekeken, 1750 euro bij motorplaza. Slechts een voorbeeld, maar dan heb je wel een vette machine. Kawasaki ZX9R 1999 Groen/Paars ¤ 2.250,00 http://link.marktplaats.nl/m919109381 Ook vet | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 20:04 |
Is die motor 35kw of 105kw? Wel een mooie fiets ja.
| |
Nero22 | maandag 3 augustus 2015 @ 20:06 |
Kenteken staat in elk geval op 105. | |
Tankiej | maandag 3 augustus 2015 @ 20:16 |
Die variant met hele kuip is wat duurder inderdaad, zijn ook pas vanaf 2006 geleverd volgens mij. Je kan natuurlijk eentje kopen zonder en dan losse zijpanelen erbij, maar dat zal ook niet goedkoop zijn | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 20:23 |
http://www.marktplaats.nl(...)6-cc-ninja-2003.html http://www.marktplaats.nl(...)r-bouwjaar-2002.html http://www.marktplaats.nl(...)-deze-week-2450.html Hoe zijn deze? | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 20:25 |
Ik trakteer iedereen die heeft meegedacht trouwens op een drankje bij de volgende rit. Slijtage van de hersencellen wordt dus beloond (met nog meer slijtage in geval van alcoholische drank ). | |
KneusTeun | maandag 3 augustus 2015 @ 20:27 |
waarom doet iedereen altijd alsof een motorfiets die met meer dan 750cc betiteld is, dat deze instant doodmakers zijn? We hebben toch allemaal ons rijbewijs? dan weet je hoe een gashendel,rem en koppeling werkt? Als je denkt dat je met een zware motor niks kan dan moet je misschien nog even door met lessen..... | |
Catch22- | maandag 3 augustus 2015 @ 20:30 |
Sommige motoren zijn natuurlijk wat minder voorspelbaar dan anderen. | |
Nero22 | maandag 3 augustus 2015 @ 20:43 |
Alles met meer dan 250 cc. _! | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 21:17 |
qft | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 21:19 |
proefrit doe je ook alleen maar als je bij de rest al een goed gevoel heb. En wat het je verteld? Mijn laatste 2 heb ik gewoon op zicht gekocht | |
Den_Haag | maandag 3 augustus 2015 @ 21:25 |
http://www.motor-forum.nl(...)1300-naked-bike.html Iets duurder. Niet de mijne trouwens. http://www.motor-forum.nl(...)16-Biposto-Rood.html Bij ducati's is er nooit bezuinigd op onderhoud. Want dan rijdt het zeker niet | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 21:52 |
Ik houd niet van naked bikes. Ducati heeft nog verse bandjes nodig - wordt een duur geintje. De Triumph die hier eerder langskwam vind ik wel een leuke eigenlijk. Eens checken of ik 'm binnenkort kan bezichtigen. Die motor heeft overigens ook best weinig kilometers erop zitten voor die leeftijd. | |
stinkie | maandag 3 augustus 2015 @ 22:08 |
ik heb minder betaald voor een 996 uit 2002 bij een ducati dealer | |
Den_Haag | maandag 3 augustus 2015 @ 22:08 |
Zou ik zeker doen. Weinig geld voor een geinige machine | |
KneusTeun | maandag 3 augustus 2015 @ 22:24 |
Maar als je dat al weet dan pas je je rijgedrag aan toch?als een motor zo zenuwachtig en aggressief is dan neem ik aan dat je hem niet constant in de toeren jaagt. Beetje gezond verstand zal iedereen wel hebben toch? Ik weet dat het in de huidige maatschappij best veel gevraagd is, waar mensen liever lezen dat iets gevaarlijk is dan zelf de moeite doen om dat te bedenken. En het land waar na die tijd altijd gezegd wordt dat iedereen het aan zag komen maar toch bleef staan om te kijken. (sorry opgekropte woede over het vertrouwen in de wereld ) | |
sylvesterrr | maandag 3 augustus 2015 @ 22:45 |
Die Triumph heeft een lelijke cockpit. Daar kan ik niet tegen. | |
Amoeba | maandag 3 augustus 2015 @ 22:54 |
Hey stil eens | |
Salatrel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:04 |
ik wil een daytona 675r gewoon omdat het kan | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:21 |
Zo simpel is het natuurlijk niet. Zoals iemand me hier (of op tweakers al wees), kan een kleine polsbeweging bij een koppelmonster je al onderuit trekken. Mijn motor is natuurlijk al niet zo traag, maar zo lang ik onder de 8k RPM zit, heb ik nog redelijk wat speling in het gas voordat hij echt hard vooruit gaat. Ik heb voorlopig ook wel genoeg aan mijn 105 paardjes. Gaat voorlopig nog wel snel zat. | |
KneusTeun | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:39 |
Je bevestigd mijn stuk in je eigen tekst. Door niet boven de 8K te gaan rijden, doordat je zelf nadenkt. | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:45 |
Maar als je dus lekker een bochtje doortrekt en net even teveel gas geeft, kan het op sommige motoren dan wél mis gaan, waar het op wat tammere fietsen wel goed gaat. Mensen maken nu eenmaal fouten. | |
rulerofdeath | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:48 |
ligt dat dan aan de motor of de bestuurder? | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:49 |
Aan de bestuurder. Want dat is een mens. En sommige motoren later meer ruimte voor foutjes dan anderen. En wat is er mis met leren rijden met 100pk? | |
KneusTeun | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:52 |
Niks me zusje heb ik vorige week op haar R6 laten rijden op een parkeer terrein (ze heeft alleen AVB) en ze scheurt heerlijk weg op een opgefokte R6 met lompe vertanding. | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:53 |
Dat moet ook prima kunnen lijkt me (ik zou het zelf niet doen, maar ik ben daar redelijk braaf in). Maar zo'n meisje op een echt kanon zetten lijkt me onverstandig. | |
KneusTeun | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:55 |
Nee hoor, dat gaat ook wel goed, ze heeft ooit ook op een busa gereden. Hell toen ik 14 was reed ik al verschillende ducati's etc. | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:59 |
Dan zit het jullie in het bloed denk ik | |
Erasmo | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:05 |
Wat heb je dan aan een motor die je maar met half gas kan gebruiken. | |
KneusTeun | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:29 |
Dan kan je erin groeien... en half gas? je kan best vol gas geven alleen de mate waarin je hem omdraait zal verschillen met de tijd. Vind het gewoon zo triest dat iedereen hier zijn A heeft maar ondertussen nog steeds niet begrijpen wil dat je altijd alles zelf in de hand kan hebben, en dat je niet perse een gevecht hoeft aan te gaan met een motor die wat zwaarder is. Edit: dan zou iedereen een brommer als Nero moeten kopen, als je toch bekijkt zoals u dan kan iedereen 120 (snel zat) en durfen we allemaal gewoon ten alle tijden het gas helemaal los te trekken) | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:37 |
Er is nogal een verschil tussen een brommer zoals die van Nero en een 600cc die lekker power heeft, maar niet te gek snel is. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:41 |
De verkoper wil er ook nieuwe bandjes (voor en achter) onder laten leggen... Doen of niet? Heb overigens ook een R6 ('01) op het oog met 33k op de teller. Nieuwe bandjes (Continental Street Attack) en kettingset liggen in de woonkamer, die krijg ik mee. Voor het magische bedrag van ¤ 2200. Ik heb even om de prijs zonder de banden gevraagd, want ik wil er Piloat Road 4 banden onder laten leggen. | |
Sarasi | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:42 |
Ik zeg doen! | |
Den_Haag | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:42 |
| |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:43 |
Zie update. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:43 |
Kwestie van smaak. | |
Den_Haag | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:45 |
Gebrek aan | |
Sarasi | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:47 |
Waarom niet de conti's? Ik vind de r6 wel mooier. En het is weer wat anders, Thundercat ken je natuurlijk al. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:53 |
Over smaak valt niet te twisten. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:54 |
Volgens mij slijten die conti's heel snel als ik flinke stukken snelweg ga rijden. | |
Sarasi | dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:57 |
Ja daar zijn ze niet zo leuk voor misschien. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:24 |
De verkoper van de R1 is bereid de motor voor ¤ 2500 van de hand te doen, maar dan exclusief acculader en schijfremslot. Alleen jammer van die lekkage. | |
Salatrel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:28 |
Big whoop een acculader komt vanzelf wel weer voorbij bij de lidl of aldi | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:29 |
Voor 50 euro haal je een optimate, zijn de kosten ook niet. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:30 |
Daarom. Schijfremslot heb ik ook nog nog van mijn vorige Thundercat. Maar die lekkage hè... Het kan iets heel simpels zijn (een slangetje vervangen), maar ook wat lastiger (voor mij) zoals een lekkende carb. Slangetje kan ik nog wel vervangen, maar voor dat andere heb ik gewoon twee linkerhanden... | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:31 |
niet handig zijn in combinatie met het afstruinen van de onderkant van de markt is niet handig. Ik zou wel iemand met serieuze kennis meeslepen als je naar motoren gaat kijken. | |
sylvesterrr | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:34 |
Al die mensen zijn op vakantie. De Thundercat heb ik ook gewoon gekocht, heb de verkoopster op haar blauwe ogen vertrouwd. | |
Salatrel | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:40 |
bij de aldi / lidl 2 tientjes en die heeft me al jaren niet teleurgesteld al komt dat ook omdat ik hem nog nooit nodig hen gehad | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:43 |
Dat scheelt nog wel wat. Maarja, kweenie, heb liever een 'bekend' merk denk ik. Mijn motor zal geen pekel gaan zien, dus ik hang hem er deze winter sowieso aan. Als ik denk dat ik een tijdje (langer dan een week) niet ga rijden, hang ik hem er ook aan. Het is geen moeite, stekkertje onder de kappen wegpakken en vastklikken. | |
Amoeba | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:43 |
Weer dat gezeur met de verlichting. Als ik hem op contact zet met dimlicht aan gaan de lampjes van het dimlicht + groot licht op het dashboard aan maar brandt alleen het parkeerlicht. Groot licht en dimlicht werken dan ook niet. Even een paar keer met het stuur tikken en opnieuw op contact zetten en het werkt wel weer normaal. Vorige keer dat stekkertje van de stuurschakelaar eens in de WD40 gezet en met de compressor schoon geblazen, dat werkte toen ook, maar nu dus weer dat gezeur. Iemand ideeën? | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:45 |
Contactspray gebruiken? | |
Amoeba | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:46 |
WD40 is contactspray. Tevens geen kapotte zekeringen, ook niks kapot gesprongen. | |
Catch22- | dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:54 |
WD40 is siliconenspray, dat is wat anders dan contactspray | |
BlackLining | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:01 |
je bent zelf contactspray | |
BlackLining | dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:01 |
En dicht.. |