Voor iets minder dan een rug heb je al een aardige.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat had dit geintje je gekost dan? zijn volgens mij best betaalbaar toch? en rijdt het een beetje?
HELE WEEKEND RIJDENquote:
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
HELE WEEKEND RIJDEN
Zondag in elk geval wel. Misschien vrijdag ook
Ook leukquote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
quote:Op maandag 27 juli 2015 16:16 schreef BlackLining het volgende:
Jij rijdt nu gewoon met een kaal subframe met daaraan een plastic plaat gebeund voor het kenteken? Pics!!
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.
[..]
Ze zit ook op FOK! dus in werkelijkheid zal het inderdaad wel gewoon een man zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.
Vet manquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 28-07-2015 00:13:56 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Univé
Schade-expert heeft het rapport afgelopen vrijdag opgestuurd. Ik heb er gisteren even achteraan gebeld (ik heb haast ), en ik heb vandaag ¤ 2920 (motorschade) en ¤ 792,40 (kledingschade) ontvangen. Ik verwachtte eigenlijk een hoger bedrag voor de motor (¤ 3700), maar na een kleine rekensom ben ik eruit:
¤ 100 eigen risico
¤ 680 restwaarde (ik heb net een mail van schade-expert met de afstandverklaring ontvangen)
En dat voor een Thundercat met 73dkm op de teller. Mij hoor je niet klagen. En ik maar hopen dat ik een deel van de nieuwe banden en kettingset zou kunnen terugkrijgen...
Morgen maar eens naar Termaat Motoren gaan voor een nieuwe broek, jas, laarzen, handschoenen en helm.
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaardquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Mijn vader heeft afgelopen mei een Kawasaki Vulcan 900 Classic Light Tourer zakelijk gekocht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:42 schreef stinkie het volgende:
Iemand hier die zijn motor zakelijk rijdt? Ik denk erover om 'm op de zaak te zetten. Misschien ben ik zelfs nog op tijd om de btw te verrekenen
Betwijfel alleen of het veel uitmaakt met een tweedehands. Tis niet dat ik nog een heel pak ofzo nodig heb
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:11 schreef Sarasi het volgende:
Lekker, sylvester!
Ik heb net met hulp van joppiesaus eindelijk mijn kreng op de bok gekregen, zodat ik de ketting makkelijk kon smeren.
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:38 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...
Ik heb vandaag weer 200km weggetikt. Mijn motor doet 1 op 20. Dat moet nog wel zuiniger kunnen, maar spelen is ook leuk
gaat dat zo moeilijk dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.quote:
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:06 schreef Maegrim het volgende:
bok tegen de grond met 1 voet, en dan tegelijk met een hand de achterkant van de motor recht omhoog tillen en de bok naar beneden duwen met de voet
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooiquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
Motor op de jiffy, stuk ketting inspuiten, motor stukje vooruit rollen (jiffy staat nog steeds uitgeklapt), weer stukje sprayen... Ik zie het geklooi met de standaard niet zo. Ik ga het al helemaal niet proberen om 200kg met 1 hand in balans te houden terwijl ik die ketting inspray, dan lig ik er gegarandeerd onder. Ik ben allang blij dat ik er zonder problemen mee kan lopen,quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.
😂😂quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Jij hebt dan ook maar een halve motor op te bokken, want de andere helft ben je onderweg verloren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Mij motor is ook 3x zo zwaar maar ik ga gwn met mijn volle gewicht op dat ding staan en dan komt tiequote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:54 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwe Ik weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijdenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 01:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat zei je vorige week ook al
Bedoel je nu de bok van de motor zelf? Ik zag namelijk op Sarasi's foto dat die een bok en een jiffy heeft? Edit: ah dat heet dus een middenbok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen
Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek.
[..]
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwe Ik weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijden
De enige motor die ik nooit op de bok heb gekregen was Kaatje die lompe Duitser van bijna 300kg. Dat ging ook gewoon écht niet.
Van het expertisebureau (CED) heb ik anders begrepen dat dit bij Univé wel verplicht is. Dit staat ook in de begeleidende brief bij de afstandsverklaring.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Ik heb het nagevraagd bij de reparateur, voorvork moet vervangen worden. Helaas, anders had ik er nog graag op gereden (dikke winst! )quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?
Sylvester, voor 680 euro kun je er nog wel iets van maken toch? Als die voorvork vervangen moet worden zou ik ook cashen en wegwezen trouwens. Anders projectje van maken en met dikke winst verkopen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen
Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek.
http://www.unive.nl/parti(...)ekering-versie-1.pdfquote:17.2 Uw motor is total loss
Als uw motor total loss is dan betalen wij de schade volgens de vergoedingsregeling zoals op uw polis staat.
Uw motor is total loss als:
2117.03/15 Voorwaarden Univé Motorverzekering pag. 12 van 26
• uw motor volgens de expert ook na reparatie niet meer veilig zal zijn
• uw motor verdwenen is door diefstal
• reparatie duurder is dan de:
– nieuwwaarde min de waarde van uw motor, meteen na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van de nieuwwaarde in artikel 17.3.1
– aanschafwaarde min de waarde van de motor, meteen na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van aanschafwaarde in artikel 17.3.2
– vervangingswaarde min de waarde van uw motor na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van vervangingswaarde in artikel 17.3.3.
Wij verkopen uw motor aan:
• een sloopbedrijf met VbV-goedkeuring
• een handelaar met VbV-goedkeuring.
Wij kiezen dit bedrijf.
Wij betalen de schade zodra u dit bedrijf:
• alle delen van het kentekenbewijs heeft gegeven
• de sleutels heeft gegeven
• het eigendom heeft gegeven. U krijgt hier een formulier voor.
Toen ik de ketting sprayde zat ik gehurkt naast de motor. Met 1 arm hield ik de motor rechtop en met de ander spoot ik de ketting in. En dan elke keer even een meter rollen en weer hurken en sprayen. Dat wou prima op zich.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
Mammoetenquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
Ik mag jou wel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mammoeten
Varkens zijn voor de Friezen, zie je het verschil tussen dier en berijder ook niet.
Generaliseren is ook een vakquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Mammoetquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mammoeten
Varkens zijn voor de Friezen, zie je het verschil tussen dier en berijder ook niet.
Bij hun ligt het er maar net aan wie je hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:22 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Generaliseren is ook een vak
Rijschool Oosterpoort, niks meer dan lof
vooralsnog alleen trucks in den Dakarrrr.quote:
Als geëmigreerd Groninger moet ik af en toe opkomen voor mijn geboorteland. Als ik daarbij de Friezen kan beledigen is dat mooi meegenomenquote:
Met een flinke set slagtanden voorop om vervelende koekblikken van de weg te scheppenquote:
Ik denk dat je je best zou vermaken als je een ritje meereedquote:
Wat is er mis met een constante remming voor en achter? Ik begrijp je punt niet. En hoezo is hij een 'vuile schoft'? Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen, maar hier kan niemand wat mee.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:34 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb bij twee rijscholen gelest. De één liet me op- en afstappen zonder jiffy en zette de halve draai op naast een lantaarnpaal (boem!), de ander is gewoon een vuile schoft en als ik nu (zonder ABS) rem zoals volgens hem moet, namelijk een constante remming met zowel voor als achter, vliegt mijn achterwiel me voorbij.
Dus ik heb vast pech gehad, en beide rijscholen zullen vast prima zijn voor andere mensen, maar ik was niet bepaald laaiend enthousiast.
Mammoetmotor! Dat klinkt wel heel stoer en lekker warm.
Dan blokkeert het achterwiel en ik heb nu zelf geen ABS om in te grijpen. Tijdens les moest ik gelijkmatig met voor en achter remmen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat is er mis met een constante remming voor en achter? Ik begrijp je punt niet. En hoezo is hij een 'vuile schoft'? Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen, maar hier kan niemand wat mee.
Mijn instructeur was ook een of andere cynische zak, maar hij had wel gelijk. "Niet zo dicht op die auto anders had je beter in die auto in kunnen stappen!!"
Of ik moest samen met een meisje lessen, ik hoorde constant hoe hij de zweep over dat angstige meisje legde dat ze door moest rijden over de intercom.
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan blokkeert het achterwiel en ik heb nu zelf geen ABS om in te grijpen. Tijdens les moest ik gelijkmatig met voor en achter remmen.
En het is gewoon geen prettig persoon, hij pusht niet gewoon mensen, maar hij zoekt een beetje/aanzienlijk de grens op van wat legaal is.
Maar je hoeft er verder ook niks mee.
Nee, die geef ik niet. Ik vind het een schoft, daar moet je het maar mee doen. Je kent 'm verder toch niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?
Dan rem je iets minder hard met je achterrem? Of remt dat ding gewoon als een mongool?
Ik ben nog niet tevreden over m'n achterrem. Remt nu een beetje matig. Eerst nieuwe remblokken erin, nog eens goed ontluchten en dan zien we wel.
Even een vraagje, ik heb zo'n Brembo remklauw, staat er ergens op die remklauw welke remblokken erin moeten? Als ik op internet kijk zie ik heel veel verschillende remblokken voor Brembo remklauwen, hoe weet ik precies welke de goede is?
Nu slaat het helemaal nergens op. Sowieso een beetje loze informatie om te gaan roepen dat iemand een schoft is en dat dan niet hard willen maken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, die geef ik niet. Ik vind het een schoft, daar moet je het maar mee doen. Je kent 'm verder toch niet.
Ik leg nu ook alleen nog maar aan met achter, ik zeg alleen dat ik het dus geleerd heb als gewoon volledig remmen met voor en achter. Ik leg nu zelf ook alleen nog aan met achter, maar tijdens rijles werd mij altijd toegebruld dat ik die achterrem in moest trappen. Geen ruimte voor nuance daar.
Er zijn enorm veel websites waar je alle onderdelen voor specifiek jouw motor kunt bekijken, voor Suzuki althans. Die gebruik ik als ik twijfel over een maat of onderdeel, bestaat vast ook wel voor Ducati.
Het is miin mening en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nu slaat het helemaal nergens op. Sowieso een beetje loze informatie om te gaan roepen dat iemand een schoft is en dat dan niet hard willen maken.
Ik kijk meestal hier:
http://motowebshop.com/nl(...)600_ss/carenata,1995
Maar zoals ik al zei, ik heb Brembo remklauwen en zoiets zie ik daar niet tussen staan.
Brembo standaard? of aftermarket? En merk type bouwjaar enzeauw; ook wel handig als je dingen wilt zoekselen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?
Dan rem je iets minder hard met je achterrem? Of remt dat ding gewoon als een mongool?
Ik ben nog niet tevreden over m'n achterrem. Remt nu een beetje matig. Eerst nieuwe remblokken erin, nog eens goed ontluchten en dan zien we wel.
Even een vraagje, ik heb zo'n Brembo remklauw, staat er ergens op die remklauw welke remblokken erin moeten? Als ik op internet kijk zie ik heel veel verschillende remblokken voor Brembo remklauwen, hoe weet ik precies welke de goede is?
Zulke meuk moet je ook van eBay halen, of van een schadefietsenhandelaarquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:05 schreef Amoeba het volgende:
http://www.tenkateshop.com/motor-onderdelen?onderdelen=2243
Er staan hier bijvoorbeeld geen typenummers bij. Zit eraan te denken gewoon naar de Ducati dealer te gaan met die remblokken, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je eronder getrokken wordt.
Iemand moest voor een Ducati Monster een nieuwe koppelingshendel hebben, die was afgebroken toen de motor door het gras zakte. 106 euro.
Kweeniemeer wat ik heb betaald; weinig iig.. volgens mij had ik het linkje van jou zelfsquote:
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
Amoeba wil alleen Ducati Monster en Brembo roepen, maar geen antwoord op vragen geven. Zeker zo'n tiepje met 20 petjes, sleutelhangers en shirtjes van Ducati, en die tijdens een rit geen bocht door komen zonder 4 voetjes aan de grond, want stel je dat je omvlatst; die remhendels zijn duur jongeh! 109 ekte Ducaten!
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Brembo standaard? of aftermarket? En merk type bouwjaar enzeauw; ook wel handig als je dingen wilt zoekselen.
"Ja ik wil remblokken voor Brembo remklauwen op een Stukgaatie"
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duurquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.
Ik heb zelf een 600SS Carenata uit 1995. Verder heb ik 0 attributen van welk motormerk dan ook.
[..]
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.
Ik wil ook wel dat de hoek tussen koppelingshendel en handvat wat kleiner wordt. Pa stelde al voor om dat eens te verhitten en om te buigen, maar dat is ook weer zo rigoreus.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duur
Ik heb zo'n kekke CNC gefreesd setje hendels. Maar dan wél van de Chinees voor 2 tientjes Dingen zijn nog verstelbaar ook, op stock is alleen de remhendel dat. Niet mauwen en gewoon van eBay halen.
Achterop je remblokje staat (mits leesbaar) ook gewoon het type en zo niet: remblokje ff mee naar de motorboer. Als het er hetzelfde uit ziet is het hetzelfde.
Hihi, haphaphapquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.
Ik heb zelf een 600SS Carenata uit 1995. Verder heb ik 0 attributen van welk motormerk dan ook.
[..]
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.
Jullie zijn wel van het beunen hè? Lekker veilig wagenpark bij jullie dan...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:10 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik wil ook wel dat de hoek tussen koppelingshendel en handvat wat kleiner wordt. Pa stelde al voor om dat eens te verhitten en om te buigen, maar dat is ook weer zo rigoreus.
Ik een stormtrooperquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Ik heb 'm aan mijn huissleutel omdat ik bang ben dat hij anders krast...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Wat heeft een koppelingshendel verhitten en verbuigen met beunen te maken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:20 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Jullie zijn wel van het beunen hè? Lekker veilig wagenpark bij jullie dan...
Ik de sleutel van mijn kettingslot.quote:
Dat je die vraag nog serieus stelt...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat heeft een koppelingshendel verhitten en verbuigen met beunen te maken?
Ik heb een Suzuki polo van Kevin schwantz. Die doe ik aan als ik ga rijden, want hij zit lekker maar is niet zo mooi. Van een klant gekregen, dat is wel tof.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:29 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat je die vraag nog serieus stelt...
Wat denk je wat er met de kracht en de sterkte van metaal gebeurd als je dat gaat verhitten, gaat verbuigen en vervolgens laat afkoelen? Dacht dat jij zo'n technische en slimme jongen wasquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.
Not sure if serious enzoquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.
Ik eentje van Kawasaki logo, en eentje van Kawasaki Racing Team voor de 10 extra pk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
en al breekt je remhendel, dat muurtje houdt je wel tegenquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:43 schreef Amoeba het volgende:
Nuja en al breekt het, heb je nog altijd de helft van je koppeling over tot je een nieuwe hebt.
Hoe weet jij trouwens wie je bericht gezien heeft?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hihi, haphaphap
Je had mijn bericht gezien, maar reageerde niet, kon het niet laten, sorry hoor
Al is dat verhaal van die chauffeur niet gejokt.. triest figuur
Ik kom ook als eerste hit uit op Motowebshop, en als die klauwen standaard zijn (vaak wel), kun je gewoon die standaard remblokken erin flatsen Geen pimpy gesinterde zooi nemen als je niet heel goed kunt doseren of ABS hebt, want die happen nogal, en hoe 'beter' ze bijten, hoe rapper ze je schijven hebben opgeknaagd.
Op Iebee weinig te koop voor zo'n ding, behalve kettingen en tandwielen en wat losse standaard zut.
Dat lijkt me met dat geklooi van jou niet eens een slecht plan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:31 schreef Amoeba het volgende:
Waar blijft de toetsenbordridder die voor de APK voor motoren gaat pleiten?
http://nl.aliexpress.com/quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duur
Ik heb zo'n kekke CNC gefreesd setje hendels. Maar dan wél van de Chinees voor 2 tientjes Dingen zijn nog verstelbaar ook, op stock is alleen de remhendel dat. Niet mauwen en gewoon van eBay halen.
Achterop je remblokje staat (mits leesbaar) ook gewoon het type en zo niet: remblokje ff mee naar de motorboer. Als het er hetzelfde uit ziet is het hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |