Voor iets minder dan een rug heb je al een aardige.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat had dit geintje je gekost dan? zijn volgens mij best betaalbaar toch? en rijdt het een beetje?
HELE WEEKEND RIJDENquote:
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
HELE WEEKEND RIJDEN
Zondag in elk geval wel. Misschien vrijdag ook
Ook leukquote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
quote:Op maandag 27 juli 2015 16:16 schreef BlackLining het volgende:
Jij rijdt nu gewoon met een kaal subframe met daaraan een plastic plaat gebeund voor het kenteken?Pics!!
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.
[..]
Ze zit ook op FOK! dus in werkelijkheid zal het inderdaad wel gewoon een man zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.
Vet manquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 28-07-2015 00:13:56 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Univé
Schade-expert heeft het rapport afgelopen vrijdag opgestuurd. Ik heb er gisteren even achteraan gebeld (ik heb haast), en ik heb vandaag ¤ 2920 (motorschade) en ¤ 792,40 (kledingschade) ontvangen. Ik verwachtte eigenlijk een hoger bedrag voor de motor (¤ 3700), maar na een kleine rekensom ben ik eruit:
¤ 100 eigen risico
¤ 680 restwaarde (ik heb net een mail van schade-expert met de afstandverklaring ontvangen)
En dat voor een Thundercat met 73dkm op de teller.Mij hoor je niet klagen.
En ik maar hopen dat ik een deel van de nieuwe banden en kettingset zou kunnen terugkrijgen...
![]()
Morgen maar eens naar Termaat Motoren gaan voor een nieuwe broek, jas, laarzen, handschoenen en helm.
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaardquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Mijn vader heeft afgelopen mei een Kawasaki Vulcan 900 Classic Light Tourer zakelijk gekocht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:42 schreef stinkie het volgende:
Iemand hier die zijn motor zakelijk rijdt? Ik denk erover om 'm op de zaak te zetten. Misschien ben ik zelfs nog op tijd om de btw te verrekenen
Betwijfel alleen of het veel uitmaakt met een tweedehands. Tis niet dat ik nog een heel pak ofzo nodig heb
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:11 schreef Sarasi het volgende:
Lekker, sylvester!
Ik heb net met hulp van joppiesaus eindelijk mijn kreng op de bok gekregen, zodat ik de ketting makkelijk kon smeren.
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:38 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...
Ik heb vandaag weer 200km weggetikt. Mijn motor doet 1 op 20. Dat moet nog wel zuiniger kunnen, maar spelen is ook leuk
gaat dat zo moeilijk dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen.Heb ook alles al geprobeerd.
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.quote:
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:06 schreef Maegrim het volgende:
bok tegen de grond met 1 voet, en dan tegelijk met een hand de achterkant van de motor recht omhoog tillen en de bok naar beneden duwen met de voet
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooiquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
Motor op de jiffy, stuk ketting inspuiten, motor stukje vooruit rollen (jiffy staat nog steeds uitgeklapt), weer stukje sprayen... Ik zie het geklooi met de standaard niet zo. Ik ga het al helemaal niet proberen om 200kg met 1 hand in balans te houden terwijl ik die ketting inspray, dan lig ik er gegarandeerd onder.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen.Heb ook alles al geprobeerd.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Jij hebt dan ook maar een halve motor op te bokken, want de andere helft ben je onderweg verloren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Mij motor is ook 3x zo zwaar maar ik ga gwn met mijn volle gewicht op dat ding staan en dan komt tiequote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:54 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Op de jiffy teveel geklooi?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwequote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
Ja, dat zei je vorige week ook alquote:
quote:Op woensdag 29 juli 2015 01:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat zei je vorige week ook al
Bedoel je nu de bok van de motor zelf? Ik zag namelijk op Sarasi's foto dat die een bok en een jiffy heeft? Edit: ah dat heet dus een middenbok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen
Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek.
[..]
Op de jiffy teveel geklooi?Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekkenNaar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouweIk weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijden
De enige motor die ik nooit op de bok heb gekregen was Kaatjedie lompe Duitser van bijna 300kg. Dat ging ook gewoon écht niet.
Van het expertisebureau (CED) heb ik anders begrepen dat dit bij Univé wel verplicht is. Dit staat ook in de begeleidende brief bij de afstandsverklaring.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Ik heb het nagevraagd bij de reparateur, voorvork moet vervangen worden. Helaas, anders had ik er nog graag op gereden (dikke winst!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?
Sylvester, voor 680 euro kun je er nog wel iets van maken toch? Als die voorvork vervangen moet worden zou ik ook cashen en wegwezen trouwens. Anders projectje van maken en met dikke winst verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |