Ik moet dan denken aan mijn instructeur die zijn rijbewijs is kwijtgeraakt op een RSV Mille.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:06 schreef Catch22- het volgende:
Is een rsv mille niets voor je? Lekker geluid
Prijstechnisch gezien lijken de R1 en Thundercat me het meest interessant, al is het kuipwerk van de R1 niet origineel denk ik? Die Blade lijkt me vrij prijzig voor z'n leeftijd en kilometerstand, in vergelijking met de andere in ieder geval.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn shortlist:
VFR800FI ('98, 40.900km, ¤ 2200)
[ afbeelding ]
R1 ('02, 27.500km, bod van ¤ 2500)
[ afbeelding ]
Thundercat ('02, 14.600km, ¤ 2150)
[ afbeelding ]
CBR900RR ('99, 60.558km, ¤ 2000)
[ afbeelding ]
Bij alle motoren ga ik ervan uit dat ik binnen enkele weken tot twee maanden nieuwe banden eronder moet gaan gooien. Bij de Thundercat moet de voorband sowieso vervangen worden heb ik begrepen.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik vind de Thundercat het mooiste, en dat zou mijn criterium zijn. Anders is die R1 ook leuk.
Ik zit inderdaad het meest te twijfelen tussen de Thundercat en de R1. Iets met Yamaha enzo geloof ik..quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:16 schreef BRooster het volgende:
[..]
Prijstechnisch gezien lijken de R1 en Thundercat me het meest interessant, al is het kuipwerk van de R1 niet origineel denk ik? Die Blade lijkt me vrij prijzig voor z'n leeftijd en kilometerstand, in vergelijking met de andere in ieder geval.
Ik woon zelf in Eindhoven en moest mijn motor ophalen in Friesche Palen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is vier uurtjes enkele reis.
Auto vind ik weer zonde van de brandstofkosten aangezien ik vrij kan reizen met de trein (mits ik buiten de spitsuren om incheck).quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Eindhoven en moest mijn motor ophalen in Friesche Palen.
Wel inderdaad een auto geregeld
Mijn eerste Thundercat stond in Haarlem (ik woon in Utrecht Leidsche Rijn). +/- 1,5u met het OV. Ik was het wel gewend, want ik had ook rijles in Haarlem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:30 schreef Catch22- het volgende:
Mijn motor stond 4km verderop
Ik zou denk ik die R1 nemen, die vind ik toch wel geiler ogen dan de thundercat. Vind je een GSX-R niets?
http://link.marktplaats.nl/m949839754
Dan zou ik lekker voor de Thundercat gaan. Ik heb het gevoel dat de R1 vooral een overweging is omdat hij relatief zo goedkoop is, niet omdat je 'm nou zo nodig moet hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Ik zit inderdaad het meest te twijfelen tussen de Thundercat en de R1. Iets met Yamaha enzo geloof ik..
Wat betreft het kuipwerk van de R1: ik weet niet of het origineel is. Van de R1 weet ik wel dat eind vorig jaar de koppelingsplaten zijn vervangen (rekening is beschikbaar heb ik begrepen). Het is tevens voorzien van een alarm.
De R1 heeft overigens wel een kleine kapscheur bij de koplamp:
[ afbeelding ]
Thundercat is lekker goedkoop (zelfs inclusief nieuwe bandjes onder de prijs van de R1).
De R1 past normaalgesproken inderdaad niet binnen mijn budget. De Thundercat die ik had benutte ik niet eens voor 100% en vond ik al lekker snel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker voor de Thundercat gaan. Ik heb het gevoel dat de R1 vooral een overweging is omdat hij relatief zo goedkoop is, niet omdat je 'm nou zo nodig moet hebben.
Overigens stond mijn motor in Geleen. Ik woon in Groningen.
Hoeft toch niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De R1 past normaalgesproken inderdaad niet binnen mijn budget. De Thundercat die ik had benutte ik niet eens voor 100% en vond ik al lekker snel.
Die R1 is overigens wel op het circuit gebruikt als ik de banden zo zie...
[ afbeelding ]
ook leuk! Al zou ik wel de generatie vermijden die veel problemen heeft met het blok, uit mijn hoofd '99-'02?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoeft toch niet?
Waarom niet naar een R6 kijken dan? in NL is dat snel zat en stukje goedkoper.
Als de onderhoudshistorie bekend is lijkt het me geen probleem toch?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:57 schreef stinkie het volgende:
Qua combinatie leeftijd km-stand zou ik ze allemaal wantrouwen
Edit: behalve de cbr dan.
R6 begint vanaf ~ ¤ 2500 voor motoren vanaf het jaar 2000.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoeft toch niet?
Waarom niet naar een R6 kijken dan? in NL is dat snel zat en stukje goedkoper.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:07 schreef Salatrel het volgende:
Voor het leuke bochtenwerk hebben ze toch de supermoto uitgevonden?
ze zitten allemaal rond een stand waarom groot onderhoud om de hoek komt kijken. De vraag is of dat ook is uitgevoerd. Bij mensen die krap aan 3000 km per jaar rijden en het ding dan weg doen twijfel ik daaraan. Een chute liefhebber die weinig rijd doet 'm niet weg. De 6e eigenaar doet geen onderhoud, rijd een jaar en zet 'm op marktplaats. In die zin vertrouw ik een motor waar 10k per jaar mee gereden is meer dan een die niet boven de 3k uitkomt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als de onderhoudshistorie bekend is lijkt het me geen probleem toch?
https://www.facebook.com/(...)ink/955004627894263/quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:59 schreef stinkie het volgende:
[..]
ze zitten allemaal rond een stand waarom groot onderhoud om de hoek komt kijken. De vraag is of dat ook is uitgevoerd. Bij mensen die krap aan 3000 km per jaar rijden en het ding dan weg doen twijfel ik daaraan. Een chute liefhebber die weinig rijd doet 'm niet weg. De 6e eigenaar doet geen onderhoud, rijd een jaar en zet 'm op marktplaats. In die zin vertrouw ik een motor waar 10k per jaar mee gereden is meer dan een die niet boven de 3k uitkomt.
Sowieso, alle rubbers drogen uit door niet gebruiken en dat alleen loopt al in de papieren.
Not bad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:26 schreef Den_Haag het volgende:
Zou voor de R1 gaan. Maar dit is nog leuker:
http://www.motor-forum.nl(...)5-van-Nederland.html
waarom kijk je niet maar gixxers?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Krijg net te horen dat de R1 toch ¤ 2700 kost. En hij is er gisteren achtergekomen dat "het brandstofkabeltje niet goed op zijn plek zit". Zo wordt ie wel minder aantrekkelijk.
[..]
Not bad.
Nog meer keuzes...
Geen idee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
waarom kijk je niet maar gixxers?
Ja, of de 750. Staan veel van te koopquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Geen idee.
Bij mijn vorige motor keek ik eigenlijk naar CBR600F'jes, totdat ik door de vorige eigenaar van de Thundercat op de Thundercat werd gewezen... Volgende dag proefgereden en direct gekocht.
Heb je het over de Suzuki GSX-R600'jes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |