Toevallig enkele weken geleden een windvanger voor de E46 verkocht?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Hé leuk een topic over BMW, ik heb er ook ééntje.
Een 14 jaar oude 330, en zoals je ziet is hij blauw!
[ afbeelding ]
Ja, bevalt ie goed?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Toevallig enkele weken geleden een windvanger voor de E46 verkocht?
Zeker, hij werkt naar behoren. Echter merk ik dat ik met het warme weer ook liever met alles naar beneden rijd, haha.quote:
Ja de wereld is klein!quote:Op zondag 5 juli 2015 21:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zeker, hij werkt naar behoren. Echter merk ik dat ik met het warme weer ook liever met alles naar beneden rijd, haha.
Ook toevallig dat je zo nog mensen tegenkomt.
Excuses, voor de incompleetheidquote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:24 schreef daNpy het volgende:
Wat voor BMW? Welke motor?
Zit er nog voldoende KVS in?
Volgens mij zie ik maar één temperatuur in/op het dashboard.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:34 schreef daNpy het volgende:
Is de aangegeven temperatuur de olie of de kvs?
Thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:53 schreef boegschroef het volgende:
2011 dan is het de olie temperatuur, die gaat altijd een stuk trager. In de winter komt die waarschijnlijk nieteens in het midden.
Geen idee. Kan dat nog invloed hebben om iets waarmee ik rekening moet houden?quote:
Hmzz, volgens mij zag ik er vanmorgen zo'n "oliekannetje" bij staan...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
De temp meter is je kvs temp, je olie is veeeel later pas warm.
Ja, daar lijkt 't inderdaad opquote:Je blok is "warm" na 30 min rijden ongeveer
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:46 schreef daNpy het volgende:
Een BMW van na 2002 heeft geen kvs meter meer.
Ok. Thanks!!quote:Op maandag 13 juli 2015 00:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een 335i zal na 10km inderdaad nog niet warm zijn. Ik hou altijd 20km/20min aan voor acceptabele warmte en wat meer toeren, en 30-40 min (afhankelijk van de km's) als je 'm echt wil doortrekken tot het rode gebied.
Hoe bedoel je? Hoe wordt de temperatuur dan gemeten?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:46 schreef daNpy het volgende:
Een BMW van na 2002 heeft geen kvs meter meer.
Wordt wel gemeten natuurlijk, je auto begint vanzelf te piepen als ie hoog wordt. Je hebt alleen geen aparte meter meer in je dashboard zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hoe wordt de temperatuur dan gemeten?
Ik zou voorzichtig zijn. In het begin hou ik de 3.000 toeren aan. Na een km of tien kan 3.500 of 4.000 ook wel. Maar zeker niet jakkeren in het begin.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ok. Thanks!!
Maar aangezien hij tot over de 7000 toeren kan... betekend dat dat hij als hij koud is wel gewoon tot 3000 of 4000 mag? Of echt onder de 3000 altijd de eerste paar KM's?
Ja. Spoorverbreders. Je ziet het wel. Hou er wel rekening mee dat het de sporing van je auto e.d. kan beïnvloeden. Maar als je het niet te extreem doet, valt het wel mee.quote:Nog een totaal andere vraag: is er iets beschikbaar (bijvoorbeeld ringetjes ofzo ) die ik tussen de velg en de as kan doen zodat de velgen/banden iets meer naar buiten komen? Gewoon 1 cm ofzo? Of zou je dat niet zien zo weinig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit inderdaad!quote:Weet van alles een beetje maar net niets.
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Zelf nog nooit met spacers gereden maar ken tal van mensen die ermee rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:16 schreef daNpy het volgende:
20mm
Wel lekker voor je wielgeometrie zo...
Ik vind de velg in de before-foto al netjes de wielkast vullen, beter als bij mijn E91 in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:31 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Zelf nog nooit met spacers gereden maar ken tal van mensen die ermee rijden.
Vaak zoeken ze wat meer spoor, en anders moet je gewoon een velg kopen met een andere breedte maar wel dezelfde ET waarde (want die verander je ermee). Geen idee wat je kwijt kunt in zo'n 3 serie wielkast, maar het zal vast wel 9 á 10 inch zijn .
Maar het persoon in kwestie heeft het terug gezet omdat de banden aansleten bij het inveren (omdat die verlaagd was).
Klopt niet. Alle E46 hebben het gewoon, ook die van na 2002.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wordt wel gemeten natuurlijk, je auto begint vanzelf te piepen als ie hoog wordt. Je hebt alleen geen aparte meter meer in je dashboard zitten.
Uiteraard, het zal niet in eens midden een actief geproduceerde serie worden veranderd. DaNpy bedoelde nieuw geïntroduceerde modellen na 2002.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Klopt niet. Alle E46 hebben het gewoon, ook die van na 2002.
2004 was idd het einde van de E46 als het goed is, maar toen is ook de nieuwe E6x geintroduceerd, of zijn er daar al voorlopers van in 2003 uitgeleverd? Die hebben iig geen kvs indicatie meer op het dash.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Uiteraard, het zal niet in eens midden een actief geproduceerde serie worden veranderd. DaNpy bedoelde nieuw geïntroduceerde modellen na 2002.
E46 is geproduceerd tot ergens midden 2005. Volgens Wikipedia zelfs tot 2007.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
2004 was idd het einde van de E46 als het goed is, maar toen is ook de nieuwe E6x geintroduceerd, of zijn er daar al voorlopers van in 2003 uitgeleverd? Die hebben iig geen kvs indicatie meer op het dash.
Well there you go.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 is geproduceerd tot ergens midden 2005. Volgens Wikipedia zelfs tot 2007.
E6x is geïntroduceerd in 2003. Geen idee met of zonder KVS meter
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:57 schreef Mr.Ping het volgende:
Even een vraagje, ben aan het kijken voor een e93 cabrio. Kan je een 325 chippen naar de prestaties van een 330?
Het aanbod is namelijk groter, en ik wil er eentje met een M-pakket.
Dank je, (ik zoek een 330) maar ik stond bij een garage bij een hele mooie 325 en moest een beslissing nemen. Ik heb nu 231 PK, en ik wil altijd meer bij mijn nieuwe auto zeker omdat hij iets zwaarder is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.
En dit: http://mosselmanturbo.nl/(...)mw-325i-e90-218hp-2/
en dat in 2 minuten zoeken
Waarom geen 335?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:31 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dank je, (ik zoek een 330) maar ik stond bij een garage bij een hele mooie 325 en moest een beslissing nemen. Ik heb nu 231 PK, en ik wil altijd meer bij mijn nieuwe auto zeker omdat hij iets zwaarder is.
Het prijsverschil tussen een 325 of een 335 is toch zo'n 4000,- euro.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom geen 335?
Vooral als de opvolger wat zwaarder is.
Kosten is altijd een goed argument.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het prijsverschil tussen een 325 of een 335 is toch zo'n 4000,- euro.
Soms moet je een keer tevreden zijn
Je hebt het over seconden he... Dan is 0.6 best veel naar mijn ideequote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.
En dit: http://mosselmanturbo.nl/(...)mw-325i-e90-218hp-2/
en dat in 2 minuten zoeken
Ik geloof niet dat je het merkt. Als je denkt dat het wel zo is, chiptunen voor een paar honderd euroquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Je hebt het over seconden he... Dan is 0.6 best veel naar mijn idee
Jawel, 54 paarden erbij.quote:Op zondag 19 juli 2015 04:19 schreef Andyy het volgende:
Maar die heeft geen turbo, dus zoveel komt er niet bij
Wat is de velgmaat? Ik vind een maatje kleiner beter staan (en het rijdt iets comfortabeler).quote:Op zondag 19 juli 2015 11:24 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jawel, 54 paarden erbij.
Het zijn alle twee 3-liters.
[ afbeelding ]
Zo zou ik hem willen hebben, alleen zijn de M-pakketten niet vaak op een 330 of 335 te vinden merk ik.
'T is maar een voorbeeldje van wat ik zoek.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is de velgmaat? Ik vind een maatje kleiner beter staan (en het rijdt iets comfortabeler).
Doe zelf een beetje moeite...zie marktplaats, autotrader etc. Verder afhankelijk van de staat uiteraard.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Wat is de huidige marktwaarde voor een BMW 316i van bouwjaar 2002 met 110.000km. op de teller?
Ok. Maar wat vond je van die tuner die ik je stuurde? Die was met een halve minuut googlen gevonden, er zullen er dus vast meer zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
'T is maar een voorbeeldje van wat ik zoek.
Een donkere kleur (anders vind ik de naden van de top te opvallend), M-pakket, en dat cognac kleurig interieur mag ook wel.
Deze BMW heb ik afgelopen weekend bekeken, was overgespoten en had veel gebruiksschade. De verkoper deed niet de moeite om een stap buiten te zetten om mijn auto te taxeren, dat ging hij wel even doen op de pc.
Ik had er een paar gevonden zoals Zip tuning maar zonder prijzen.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok. Maar wat vond je van die tuner die ik je stuurde? Die was met een halve minuut googlen gevonden, er zullen er dus vast meer zijn.
Een scheet en drie knikkers.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Wat is de huidige marktwaarde voor een BMW 316i van bouwjaar 2002 met 110.000km. op de teller?
2000 euro? Ik vind geen 316i hoor van bouwjaar 2002 (1 jaar garantie) voor 2000 euro.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
een 316i uit 2002 met 110.000 km op de teller en in goede staat: tussen de 1750 en 2000 euro.
met mankementen: 1000 euro.
in heerhugowaard staat een e46 316i te koop voor 1000 euro.....en die staat al lang te koop.
http://voorraad.autodataw(...)16i/occ1526067-70c59.
Vind je? Voor Eur10k moet je een nette kunnen vinden. Dat vind ik niet veel voor zo'n dikke bak met een vrij modern uiterlijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
3.5K moet wel lukken als die in nette staat is.
Aant rondkijken voor een e60.. Die blijven duur man ...
4500 euroquote:Op maandag 20 juli 2015 23:00 schreef einzeinz het volgende:
[..]
2000 euro? Ik vind geen 316i hoor van bouwjaar 2002 (1 jaar garantie) voor 2000 euro.
Ik weet er nu eentje staan voor 4500 euro waarvan de verkoper beweert dat er geen mankementen zijn. Heb wel een formulier van blanco keuring gezien (dus is positief).
Ja modern uiterlijk, maar 10K voor een 2004 auto met 150K erop ??quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind je? Voor Eur10k moet je een nette kunnen vinden. Dat vind ik niet veel voor zo'n dikke bak met een vrij modern uiterlijk.
En ook nog eens dure auto's om rijdend te houden. Niet aan beginnen dus.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Aant rondkijken voor een e60.. Die blijven duur man ...
Ik vind het wel meevallen. Een 3-serie kost bijna hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja modern uiterlijk, maar 10K voor een 2004 auto met 150K erop ??
Best geld naar mijn idee
Mwa, doe alles zelf he.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En ook nog eens dure auto's om rijdend te houden. Niet aan beginnen dus.
Dan zal ik wel geluk hebben maar mijn 2006 525D heeft nog nooit een probleem gehad op laatst een probleem met de boordcomputer. Achteraf bleek het de ventilator van de koeling te zijn, 3 euro verder en alles perfect. (Dat is dus in 7 jaar tijd 3 euro aan onverwachte onkosten naast het gewone periodieke onderhoud) En dat voor een wagen met ondertussen 327k op de tellerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zelf doen is leuk, maar de E6x staat bekend om toch wel diverse elektronische problemen die aardig in de papieren kunnen lopen. En het begint vaak met uitlezen...kassa.
Interieur is wel saai. Stoffen platte stoelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m946451202
Zoiets .. Echt mooi man, maja die km's ..
Natuurlijk rijden er genoeg goede exemplaren rond, en jij hebt er blijkbaar eentje. Maar de E6x is daarom wel berucht en dus moet je er rekening mee houden bij aankoop. Heb je er zo eentje als jij? Top, niks meer aan doen en genieten. Maar je moet ook een potje hebben voor als je toevallig zo'n pechgeval hebt. Toch jammer als je anders meteen je auto moet laten staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:59 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dan zal ik wel geluk hebben maar mijn 2006 525D heeft nog nooit een probleem gehad op laatst een probleem met de boordcomputer. Achteraf bleek het de ventilator van de koeling te zijn, 3 euro verder en alles perfect. (Dat is dus in 7 jaar tijd 3 euro aan onverwachte onkosten naast het gewone periodieke onderhoud) En dat voor een wagen met ondertussen 327k op de teller
Grootte, bevestiging, ruimte, aansluiting?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:21 schreef xaban06 het volgende:
Kan je bij de E46 je speakers zomaar vervangen met andere speakers? Of zijn er bepaalde punten waar je rekening mee moet houden?
Originele km-stand? Want de km-stand is wel extreem laag voor een 13 jaar oude BMW. Veel korte afstanden is niet fijn, iets om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Zo'n BMW 316i van 2002 vind je overal rond de 3500 euro, maar dan hebben ze allemaal +140.000 km. Deze heeft er dus 107.000km. en wordt geleverd met onderhoud en een jaar garantie. De verkoper wil de prijs laten zakken naar 4300 euro.
De prijs zegt niks over full-option of niet. Opties zijn nl. 2e hands niet veel meer waard. De algehele staat van de auto is veel belangrijker.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Originele km-stand? Want de km-stand is wel extreem laag voor een 13 jaar oude BMW. Veel korte afstanden is niet fijn, iets om rekening mee te houden.
Voor dat bedrag verwacht ik wel dat de auto full option is.
Je vind ze overal omdat niemand dat geld neerlegt voor zo'n ding.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Zo'n BMW 316i van 2002 vind je overal rond de 3500 euro, maar dan hebben ze allemaal +140.000 km. Deze heeft er dus 107.000km. en wordt geleverd met onderhoud en een jaar garantie. De verkoper wil de prijs laten zakken naar 4300 euro.
Benzine of diesel? Er zit ook verschil in bouwjaar, ergens hebben ze de pk's opgeschroeft.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
lol haha ja dat is waar ja.
Ik twijfel ook met zo'n e60 hoor.. als je er eentje boven de 2 ton hebt is die al gauw 2000 goedkoper...
Maja.. je moet maar net mazzel hebben, weet iemand welk blok het betrouwbaarst is ? 520,525,530 ?
Wil eigenlijk toch wel minimaal een 525 dan..beetje chippen maybe
Een 525i chippen zal echt geen winst opleveren, misschien enkele pk's.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
lol haha ja dat is waar ja.
Ik twijfel ook met zo'n e60 hoor.. als je er eentje boven de 2 ton hebt is die al gauw 2000 goedkoper...
Maja.. je moet maar net mazzel hebben, weet iemand welk blok het betrouwbaarst is ? 520,525,530 ?
Wil eigenlijk toch wel minimaal een 525 dan..beetje chippen maybe
Zou wel een post face lift halen. Die schijnen geen kinderziekten meer te hebben. En vaak wat makkelijker, afh. van uitrusting, qua blauwe tand ed.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:06 schreef Doublepain het volgende:
Hallo ik had een vraag
Ik ga waarschijnlijk voor een BMW 325i Executive 2001, 2002 of 2003
Zijn er mensen die er 1 gehad hebben, waar moet je zoal opletten met het aankopen van 1?
Bedrag is rond de 5K wat ik wil uitgeven, kan wel naar 6 gaan maar is echt uitzondering.
Zo niet welke BMW kan je beter voor dat prijs halen?
Interesse in een sportieve 325Ti?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:06 schreef Doublepain het volgende:
Hallo ik had een vraag
Ik ga waarschijnlijk voor een BMW 325i Executive 2001, 2002 of 2003
Zijn er mensen die er 1 gehad hebben, waar moet je zoal opletten met het aankopen van 1?
Bedrag is rond de 5K wat ik wil uitgeven, kan wel naar 6 gaan maar is echt uitzondering.
Zo niet welke BMW kan je beter voor dat prijs halen?
Subframe (was al gemeld) bij 6 cilinders,quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
e46 kwaaltjes zijn bijvoorbeeld de standkachel. op een dag gaat ie nog maar in 1 stand, en dat is de hoogste. dan is de kachelweerstand aan vervanging toe.
een andere e46 kwaal is de centrale deurvergrendeling die opeens slechter gaat werken, tot hij helemaal niet meer werkt. twee relais-tjes in de GM5 module zijn dan versleten.
Waarom niet?quote:Op donderdag 23 juli 2015 02:11 schreef xaban06 het volgende:
Kan je bij de E46 je speakers 1 op 1 vervangen met Harman Kardon speakers? Zonder de subwoofer/versterker. Dus alleen de speakers?
Is toch niet van toepassing?quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Andere kabelboom, HK heeft meer componenten.
Nee, huidige speakers eruit. HK speakers erin. Maar ik dacht dat HK misschien andere aansluitingen/kabelboom zou hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is toch niet van toepassing?
Of wil je meer speakers gaan inbouwen?
Geen idee, als dat zo is moet je evt. de stekkers veranderen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, huidige speakers eruit. HK speakers erin. Maar ik dacht dat HK misschien andere aansluitingen/kabelboom zou hebben.
twitter:OneWorld_Race twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 23:08:16 BMW Pebble Beach Concept Duo Will Be M4 GTS And 3.0 CSL Hommage: Report http://t.co/wXi9Jd1r9c http://t.co/2NfjVkyHFY reageer retweet
Als je BMW 2 wielen heeft misschien?quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:42 schreef Atmoz het volgende:
Is een Akrapovic uitlaat dé uitlaat om onder een BMW te leggen? Ik ben me een beetje aan het oriënteren en kom (onder andere) veel van dit merk tegen... Heeft er iemand ervaring mee toevallig?
Eisenmann moet je hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:42 schreef Atmoz het volgende:
Is een Akrapovic uitlaat dé uitlaat om onder een BMW te leggen? Ik ben me een beetje aan het oriënteren en kom (onder andere) veel van dit merk tegen... Heeft er iemand ervaring mee toevallig?
Haha precies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je BMW 2 wielen heeft misschien?
Dit of BMW Performance van BMW zelf.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:08 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Eisenmann moet je hebben.
Ik vind de standaarduitlaat eigenlijk prima. Roest is hier na 340000 kms. en 14 jaar ook nog geen probleem. Onder de 911 heb ik wel RVS, 4 mille ofzo.quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mja...
Nehh.. maandsalaris waarschijnlijk.
Overigens ga ik gwn langs zoiets denk ik als de E60 er is : http://link.marktplaats.nl/a1000137993
Boeiend welk merk het is. Als het mooie dempers zijn
Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen. Zelf ook wel een beetje aan het rondneuzen. Alleen vind ik de leuke motoren nog niet leuk genoeg geprijsd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb hem maar meteen gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie wagen! De kleur lijkt op de foto's iets anders dan het standaard "Leasebakken zilver".. Of komt dat door het licht?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:13 schreef boegschroef het volgende:
Het is een 530d (de 258 pk versie) dus hij gaat aardig vooruit. Je kan deze redelijk veilig chippen naar 330 pk, daarboven wordt wat riskanter (duurder).
Maar voorlopig laat ik hem orgineel, deze velgen worden denk ik de wintervelgen en nog even op zoek naar mooie 19 " zomervelgen. (De huidige zijn 17")
Erg mooi! Ik zie graag wat extra plaatjes over 2 weken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:31 schreef boegschroef het volgende:
De kleur is inderdaad niet standaard, het is 'moonstone metallic'. Het is zo'n kleur die in zonlicht heel anders is dan zonder zon.
Helaas nog ongeveer 2 weken wachten voordat ik hem echt heb.
Netjes . Zo'n trekhaak wil ik op de volgende auto ook wel. En als het enigszins kan een schuifdak.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:23 schreef boegschroef het volgende:
Ja tevreden, ik mis alleen de sportstoelen . DIe heb ik de afgelopen 10 jaar altijd gehad en nu niet meer.
Maar eigenlijk had ik maar 3 eisen. Automaat, navigatie en trekhaak.
Nu heb ik zo uit mijn hoofd:
Sportautomaat
Navi pro
Electrisch wegklapbare trekhaak
lederen bekleding
electrische en verwarmde stoelen met memory functie
M sportstuur
parkeersensoren voor en achter
En alle kleine 'standaard' extraatjes zoals xenon, 17", regen en licht sensor.
mooiquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb hem maar meteen gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:35 schreef Che_ het volgende:
Waarom worden de prijzen van e92's kunstmatig hoog gehouden op marktplaats e.d.?
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijkquote:Op donderdag 3 september 2015 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.
Waarom maken ze goedkope troep niet iets minder goedkoop en iets minder troep?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eindoordeel van de lege sleutel van Ritter Automobil: onvoldoende.
Het is de sleutelboer gelukt om de sleutelbaard te kopiëren. Het overzetten van de transponder en chip is een eitje. De kwaliteit van de knopjes is zeer slecht. het openen van de auto en kofferbak gaat prima, de sluitknop is niet bruikbaar. alleen door extreem veel kracht te gebruiken.
de Ritter Automobil sleutels ga ik niet gebruiken. voor diegene die nog niet is overtuigd; de blanco sleutels kosten zijn in prijs verhoogd, van 4,65 naar 5,75 euro per stuk. maargoed, als de dealer 150 euro vraagt dan is er dus een halfbakken alternatief.
Na de de facelift vind ik het nog steeds een mooie auto. De eerste E90 is inderdaad afschuwelijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijk
Na de facelift is het idd mooi. Die achterlichten van de eerste versiequote:Op donderdag 3 september 2015 19:52 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Na de de facelift vind ik het nog steeds een mooie auto. De eerste E90 is inderdaad afschuwelijk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:23 schreef boegschroef het volgende:
Ja tevreden, ik mis alleen de sportstoelen . DIe heb ik de afgelopen 10 jaar altijd gehad en nu niet meer.
Mooie bak!!quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:55 schreef NightFlight het volgende:
Geen sportstoelen zou voor mij uiteindelijk wel een doorslaggevend issue zijn merk ik nu.
Ga je mond spoelen! E9x mooiste 3 serie?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijk
Ja, samen met de e46. Alleen de e90 is vieslelijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen! E9x mooiste 3 serie?
1 van de meest lelijke 3er.
...maar nog steeds wel mooi
trolllolololquote:Op donderdag 3 september 2015 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.
Sportstoelen hebben beter instelbare lendensteun en verlengbaar zitvlak. Met name handig als je lange(re) benen hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Mooie bak!!
Dat van die sportstoelen heb ik nooit begrepen. Ik vind de sportstoelen in mijn F30 maar niks. Onder andere hoofdsteun niet goed te verstellen (net als andere instellingen als de stoelhoogte) en geen lendesteun.
Mijn sportstoelen hebben helemaal geen lendesteun zoals ik al zeiquote:Op zondag 6 september 2015 13:37 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Sportstoelen hebben beter instelbare lendensteun en verlengbaar zitvlak. Met name handig als je lange(re) benen hebt.
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 18:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn sportstoelen hebben helemaal geen lendesteun zoals ik al zei
Ik ben 1.78m en dat verlengde zitvlak doe ik niks mee. Nooit meer BMW sportstoelen voor mij. En als je een beetje zoekt op internet zijn er nog veel meer mensen te vinden die er zo over denken.
Het is helemaal geen kwestie van niet mee eens zijn maar een feit dat mijn sportstoelen géén lendesteun verstelling hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 13:15 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.
Maar wat een prutskar dan joh!
Goede keus, dat is de mijne namelijkquote:Op maandag 7 september 2015 15:40 schreef pvdplanet het volgende:
Doe maar links. Wist trouwens niet dat de E34 naar voren kantelende motorhaubes hebben
links maar de velgen van rechtsquote:Op maandag 7 september 2015 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren een fotoshoot gehad.. Links of rechts?
[ link | afbeelding ]
Rechts sowieso.quote:Op maandag 7 september 2015 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren een fotoshoot gehad.. Links of rechts?
[ link | afbeelding ]
Ik ben een ongetrouwde student van midden 20 zonder huisdieren.quote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
Geen enkele station ziet er uit.
De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen
Heeft ook met het model auto te maken, bij de 5 vind ik de station meestal wel mooierquote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
Geen enkele station ziet er uit.
De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?quote:Op maandag 7 september 2015 11:16 schreef Mr.Ping het volgende:
Weet iemand of het dashboardkastje van een e46 coupe centralevergrendeling heeft? Het slot van het kastje van mijn cabrio is stuk en ik zie alleen tweedehands van de coupe.
Ik wilde net posten. Maar weet niet of je er iets aan hebt. Bij de Touring is het slot niet aangesloten op de CV.quote:Op maandag 7 september 2015 18:14 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?
Ok, dank je.quote:Op maandag 7 september 2015 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wilde net posten. Maar weet niet of je er iets aan hebt. Bij de Touring is het slot niet aangesloten op de CV.
Heb eens in de ETK zitten kijken, maar daar vind ik niet echt iets specifiek voor de cabrio. Maar ETK is een vak apart, op een iPad mini wel tenminste.
quote:Op maandag 7 september 2015 17:37 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ben een ongetrouwde student van midden 20 zonder huisdieren.
Beide mooi hoor! Al hoop ik dat je normaalgesproken wel met de juiste verlichting rijdtquote:Op maandag 7 september 2015 17:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Goede keus, dat is de mijne namelijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik blijf de kont van een E34 touring toch wel een van de dikste konten vinden. Zeker met deze breedset velgen!
Touring hier maar begrijp niet echt wat ik voor je kan betekenenquote:Op maandag 7 september 2015 18:14 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?
Ohnee?quote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
Geen enkele station ziet er uit.
De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen
Station is toch echt wel mooi maar zoon merc is gewoon een ouwelullenbak.quote:
Station blijft lelijker dan coupé/sedanquote:
quote:
De vraag was: zit bij een touring, coupe, of sedan het dashboardkastje ook op de centrale vergrendeling aangesloten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Touring hier maar begrijp niet echt wat ik voor je kan betekenen
Had je niet veel gedoe gehad met een eerdere BMW, Z4 ofzo?quote:Op maandag 14 september 2015 11:10 schreef boegschroef het volgende:
Zaterdag de F11 opgehaald, wat een heerlijke auto. ...
Dikkere Audi A6 vind ik nog wel leuk, maar die lijken allemaal zoveel op elkaar. MB eigenlijk alleen AMG, dat plaatje hierboven ergens; maar dat is qua kosten wel een heel ander verhaal dan een 530d of 530iquote:Op maandag 14 september 2015 18:40 schreef boegschroef het volgende:
Klopt die z4 was een ramp.
...
Dus ja... de keuze was beperkt...
Die rubbers kon je toch niet vervangen bij de BMW-armpjes?quote:Op maandag 14 september 2015 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
eind volgende maand dient m'n e46 weer voor de APK te zijn geweest.
voor de APK vervang ik de rubbers van de draagarmen op de vooras. deze zijn bestwel versleten. aan alle kanten krijg ik het advies om stuggere exemplaren te plaatsen zodat de auto een 'm3' scherpte krijgt.
ik ga voor origineel BMW.
Inmiddels al gemonteerd?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De vraag was: zit bij een touring, coupe, of sedan het dashboardkastje ook op de centrale vergrendeling aangesloten.
Het slot (tandwiel van het motortje) van het kastje van mijn cabriolet is stuk, en ik zoek een tweedehands slotje maar met CV.
Mijn neefje heeft een Alpinweisse E28. Voorzien van het blok van een 528i, airride en BBSjes. Is wel bekend op de fora volgensmij. Na al dat werk vind ik een E28 wel gaaf, maar als het om een standaard 5 gaat vind ik de E34 toch meer karakter hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Inmiddels al gemonteerd?
Mijn greep wilt niet meer ontgrendelen als ik deze indruk. De greep bestaat uit twee delen, samen met een demper (plastic cilinder á ¤11,-) kost dat ¤150,- bij BMW.
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
Misschien.. Ooit..
Ik weet beide wel te waarderen, al vind ik de E34 een stuk hoekiger. De E28 was voor die tijd en zelfs nu een erg mooie auto.quote:Op maandag 14 september 2015 22:13 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mijn neefje heeft een Alpinweisse E28. Voorzien van het blok van een 528i, airride en BBSjes. Is wel bekend op de fora volgensmij. Na al dat werk vind ik een E28 wel gaaf, maar als het om een standaard 5 gaat vind ik de E34 toch meer karakter hebben.
Op de foto waar die 2 E28's opstaan staan 2 absolute pracht exemplaren, alleen zie je ze zo niet vaak, helaas.quote:Op maandag 14 september 2015 22:17 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik weet beide wel te waarderen, al vind ik de E34 een stuk hoekiger. De E28 was voor die tijd en zelfs nu een erg mooie auto.
Zeker de rode kleur in combinatie met die velgen vind ik hem zeer geslaagd.
(Linkje naar die E28?)
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:50 schreef Atmoz het volgende:
Wie kan me iets vertellen hoe dat zit met afkoelen van de motor/turbo?
Iemand heeft me laatst verteld dat ik na het rijden mijn auto in minuutje moet laten draaien (bij stilstand) zodat de turbo's kunnen afkoelen.
.quote:Der Motor Ihres BMW ist ausgelegt auf: Super Plus, 98 ROZ. Tanken Sie vorzugsweise dieses Benzin, um die Nennwerte für Fahrleistungen und Benzinverbrauch zu erfüllen. > Sie können ebenfalls tanken: Superbenzin bleifrei, 95 ROZ. Dieses Benzin finden Sie auch unter den Bezeichnungen: DIN EN 228 oder Eurosuper. > Die Mindestqualität ist: Normalbenzin bleifrei, 91 ROZ
RUFquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen moeten worden
[..]
.
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Al een Dampfrad geïnstalleerd?
[ afbeelding ]
Alpina heeft ze ook wel.quote:
335i. Hoe bedoel je wat voor tuning?quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:55 schreef boegschroef het volgende:
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning?
Ah, thanks! Das duidelijkquote:Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden ). Maar bij normaal straat gebruik hoeft dat allemaal niet.
Toppiequote:Op vrijdag 25 september 2015 08:57 schreef Che_ het volgende:
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.
Thanksquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen moeten worden
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Wat is dat? Wat kan ik ermee?quote:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.quote:
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.
Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden.
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?
Uhhhh wie z'n moeder?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien.
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.quote:Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk.
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.
Foto van tijdens 't tunen:
[ afbeelding ]
Zelf ervaring mee? Ik wel met m'n diesel. Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen
Een register adres veranderen.
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen
Een register adres veranderen.
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekkerquote:Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Ah ok, helder. Thanks!quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.
Klinkt goedquote:Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.
Nee, er is niets vervangen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht?
lekker driften
Zoals gezegd: rustig warm rijden, pas daarna gassen. Ik hou altijd 20km/20min aan en 30km/30min voor het serieuze stampwerk. En beetje af laten koelen in de laatste minuten. Dan kom je een heel eind.quote:
Driften moet je niet willen. Kan me je X-drive wel, maar is al lastiger en is er niet voor gemaakt. Bovendien zorgt het voor extra slijtage, waarmee je 335i ineens wel een heel dure kostganger kan worden.quote:[..]
Nee, er is niets vervangen.
Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?)
(heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive?
Mijn vriendin is niet zo sterkquote:
Dan kan je leuk dat truukje doen met dat ¤50 biljet op het dashboard.quote:
Laatst nog eens naar een E90 330d zitten kijken. Chipkuurtje en je komt op 580Nm. Dan rol je het asfalt achter je op .quote:
Sorry voor de fotokwaliteit/Photobucketquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:26 schreef Impry het volgende:
Ik zie het niet heel goed op die foto maar wat is er aan de hand? Slijtage aan één kant? Of weinig km's?
Ik begrijp dat mijn foto niet zo best is. Gaat niet over slijtageverschil op 1 loopvlak, maar over slijtageverschil banden links vs. banden rechts.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:07 schreef boegschroef het volgende:
Dat is vrij normaal bij zo'n afmeting banden. Ik heb nog ergens een foto van mijn 255 op de e92. Daar zag je aan de rand het canvas en aan de binnenkant zat er nog zeker 2mm. Ook na ongeveer 30k.
Nur Links was het toch?quote:
Nee, heb geen sper. Helaas.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef boegschroef het volgende:
Ah ok, heeft je bmw een sper? Zoniet dan kan daar je oorzaak liggen hoewel volgensmij dan juist rechts moet slijten..
Ik rij wel redelijk door, maar zeker niet fors. Voel wel eens in korte/krappe bochten een achterwiel even wat grip verliezen/doorslaan, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van zo'n verschil in slijtage?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:44 schreef boegschroef het volgende:
Ja, je vermogen komt dan vaak eerst op 1 wiel. Trek maar eens spinnend op en kijk naar de streep op de weg, er zal maar van 1 band rubber op de weg plakken.
Lekker veel kms.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:06 schreef boegschroef het volgende:
Als je er doorheen 'drift' dan kan dat bij een 'niet sper' juist zorgen voor deze slijtage met name als je dit altijd 1 kant in doet. (Zelf deed ik dit 'vroeger' ook, ik drift liever door een rechtse bocht dan een linkse. Waarom weet ik ook niet )
De band met de minste druk gaat dan spinnen, dus door een rechtse bocht gaat je linkerband spinnen.
De 530 bevalt goed hoewel het een aardig slagschip is voor een dagelijkse auto. Ik moet nog af en toe wennen aan het inparkeren op de krappe plekken op het werk. Maar die automaat achter deze motor, dat is een geweldige combinatie. In een 3 weken zitten er alweer 5k kilometers op
Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.
Maargoed, je begrijpt wat ik bedoel
[..]
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet van alles een beetje maar net niets.
Heb ik laatst ook gelezen ja, compleet bizar. Het is wachten tot de bak ploft, lijkt me. En die bak wil je tweedehands ook niet kopen, veel te veel kans op gezeik. Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer nietquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:25 schreef Dimitri_ het volgende:
Of als je apeshit wil gaan met je 335i:
http://www.bmw3seriesforu(...)=2&t=12523&start=525
800+ PK met stock internals.
Standaard 2 zakken cement boven de aangedreven wielen. Of wat anders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
... Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer niet
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.quote:
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.
Blijft een klasbak. Mooi hoor!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb mezelf weer getrakteerd op een andere BMW. Ik reed meestal diesels (was bezig met een TDS blok in een e30, maar wegens leugens van de vorige eigenaar alleen maar problemen mee gehad), maar aangezien de regering dat steeds meer tegengaat weer besloten om een benzine te nemen. En dat moest dan meteen wat leuks worden.. Dus heb een BMW e34 540iA Touring (4.0 V8 286pk) gekocht! Ik ben bezig de bekende zwakke punten op te lossen en 'm uiteraard nog mooier te maken. En hoewel ik veel complimenten er voor krijg, gaan de opvallende velgen toch weg voor een setje bescheiden 16". Op Autoweek heb ik een review topic waar alle info te vinden is en hij is ook op de voorpagina van Autoblog verschenen.
Heerlijke cruiser (190km/h @ 3500tpm) en behoorlijk volgeladen: elektrisch verstelbare voorstoelen (incl. memory, leder, verwarming, lende, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en stuur), dubbel schuifdak, gescheiden climate control, automatische niveauregeling, af fabriek verlaagd onderstel, etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks Dimitri!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren de winterwielen eronder gedaan. Nu is het helemaal een suffe ouwe roestbak.
[ link | afbeelding ]
Ik hoop het niet! Er zitten er 2 in de rand van de voorruit, dus dat is wel een lastige plek. Verder vooral steenslag en krassen. Eerst maar alle techniek goed en dan komt het uiterlijk pasquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard.
Plekjes had ik al bij mijn 5 jarige E46 toen ik 'm kocht. Kwaliteitje, meneer
Nu, 9 jaar later, en na 2 of 3 keer bijwerken/aanstippen, zal er binnenkort wel eens wat meer moeten gebeuren.
X-drive in Nederland? Waar heb je dat voor nodig? Zo zonde op een 335i, die wagen verdient een lsd ipv X-drive.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker
Tja, ik had een tijdje terug al eens wat gezocht naar andere uitlaatsystemen (Akropovic, BMW Performance en Eisenmann). Maar dat is me -voor nu- toch nog iets te duur.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:49 schreef -Richard- het volgende:
Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer.
Ik heb er een goed gevoel bij. Ben bij AEP (Belgie) geweest, das dezelfde als ATM-chiptuning.quote:Anyhow, lekkere update. Hopelijk voor een goed bedrijf gekozen, al had ik zelf voor Mosselman of JDengeneering gekozen. Daarvan ken ik persoonlijke vele goede recensies. Als ik een diesel had was ik voor Van Vught Tuning gegaan
quote:Voorbeeldje 335i met andere turbo's:lol, ook weer iets té, niet? (ik zou het niet willen, dan zou ik constant denken dat ik m'n motor zou opblazen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, Nederland, Nederland....quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
X-drive in Nederland? Waar heb je dat voor nodig?
Zuid-Limburg
In ieder geval genoeg heuvels en berg-weggetjes in de buurtThanks!quote:Zo zonde op een 335i, die wagen verdient een lsd ipv X-drive.
Maar verder wel een toffe bak [ afbeelding ]
Maar had verder ook niet alle keus he. (2e hands)
Verkeerde olie?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm.. Kleppen tikken sinds het kouder dan 5 graden is ofzo in de ochtend.. Eerste 2 seconden na start..
quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:05 schreef Atmoz het volgende:
Tja, ik had een tijdje terug al eens wat gezocht naar andere uitlaatsystemen (Akropovic, BMW Performance en Eisenmann). Maar dat is me -voor nu- toch nog iets te duur.
Je betaald dan makkelijk ¤ 6000,- en das toch niet niks he
Dat is inderdaad wel heel erg veel.. Wat zou jij willen terug krijgen na aanschaf van een uitlaat?
Doe je het voor de performance? Of gewoon voor het geluid, want dan:
Voor het geluid zou je een Performance demper kunnen monteren, die heeft mijn kameraad ook onder zijn 335i en echt, dat klinkt super! Kost 1350 euro
Meer heb je in principe ook niet nodig kwa geluid. Máár, iets wat je op dit moment al kan doen voor het geluid is het stekkertje loshalen die de uitlaatklep aanstuurt, de zgn 'Golf Tee Mod'. Verdiep je er maar eens in, volledig kostenloos en hoorbaar mooier geluid.
Zie hier:
Ik heb er een goed gevoel bij. Ben bij AEP (Belgie) geweest, das dezelfde als ATM-chiptuning.
Zo heel veel zal (en kan) er toch niet verschillen, ofwel?
Als je tevreden bent over werkwijze, kennis én (!) het eindresultaat dan lijkt mij er niets mis mee . Vaak doen de meeste een flash erover die hem opkrikt, een opmaat tune gebeurt wat minder en is een stuk kostbaarder.
Golf tee kan geen kwaad, het klepje met het kortere uitlaatkanaal in de demper staat dan gewoon altijd open ipv bij alleen meer gas. Heb het zelf ook gedaan en enige knallen die ik hoor zijn uit de uitlaat bij gas los soms. Nouja, plofjes zijn het meer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig?
Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK
Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden.
Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!)
Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus
Ja precies. Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook al. Anders was daar natuurlijk ook al veel meer over te vinden op internet... Mijn schade heeft dus niets met die mod te maken, maar kwam gewoon super toevallig op het moment dat ik de mod aan het "uitproberen" was.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:56 schreef Andyy het volgende:
Golf tee kan geen kwaad, het klepje met het kortere uitlaatkanaal in de demper staat dan gewoon altijd open ipv bij alleen meer gas. Heb het zelf ook gedaan en enige knallen die ik hoor zijn uit de uitlaat bij gas los soms. Nouja, plofjes zijn het meer.
Klinkt niet goed.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, is die "Golf Tee Mod" echt 100% onschuldig?
Ik heb dus vanmiddag dat stekkertje eraf gehaald, en het lijkt er inderdaad op dat het geluid wat dieper gaat, en wat mooier klinkt. Maar tijdens het ritje wat ik erna ging maken, gaf ik even goed gas (met de koppeling in) toen ik door een tunneltje reed. Een heerlijk geluidje, maar erna ook een flinke knal!!! En vervolgens niets meer daar qua vermogen. Alles weg, het lijkt wel alsof ik met een 2 cilinder rij met 25PK
Auto staat inmiddels bij garage om uitgelezen en gerepareerd te worden.
Weet iemand wat dit kan zijn? Opgeblazen turbo's? Defecte katalysator? Uitlaat? Hij klinkt bij een bepaald toerental heel vreemd/laag (extreem laag!)
Zal wel weer wat gaan kosten ben ik bang....Effe minder dus
De garage heeft inmiddels gebeld. Tijdens het uitlezen stonden er diverse meldingen in de computer dat het mengsel/ verhouding niet goed was. Toen ze gingen kijken zagen ze dat er een slang los zat, en dat daar ook een scheur in zat... Die slang (onder motorkap) gaan ze maandag bestellen, en dan erin zetten. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders moeten ze e.e.a. uit elkaar gaan halen en verder zoeken. Er kon nog altijd meer aan de hand zijn gaven ze aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
Klinkt niet goed.
Ben benieuwd wat er aan de hand is. Hoop voor je dat het meevalt.
Intercooler slang ofzo ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
De garage heeft inmiddels gebeld. Tijdens het uitlezen stonden er diverse meldingen in de computer dat het mengsel/ verhouding niet goed was. Toen ze gingen kijken zagen ze dat er een slang los zat, en dat daar ook een scheur in zat... Die slang (onder motorkap) gaan ze maandag bestellen, en dan erin zetten. Hopelijk is het daarmee opgelost, anders moeten ze e.e.a. uit elkaar gaan halen en verder zoeken. Er kon nog altijd meer aan de hand zijn gaven ze aan.
Effe duimen dat 't alleen die slang is
Geen idee, zou zomaar kunnen... (ik hoop het, een slang vervangen lijkt me nog mee te vallen )quote:
Subframe heb je na 2002 niet zo vaak meer een probleem mee, volgens mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Verder heeft de E46 wel wat kwaaltjes: problemen met ramen in het bestuurdersportier die niet goed lopen, de veren aan de achterkant, kabelbomen naar de achterklep, gescheurde subframes (vooral de oudere modellen), centrale deurvergrendeling moet ook probleemloos werken. Niet op temperatuur komen is regelmatig de (EGR-)thermostaat. En denk aan het tijdig vervangen van de carterventilatie. Dat subframe achter is zelf niet zo eenvoudig, verder is een groot deel van de kwaaltjes prima zelf te doen of zijn er handige adresjes voor.
Motorsteunen is echt zo gedaan bij een E46 diesel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ohja, goede aanvulling. En da's qua materiaal prima te overzien, maar het uurloon hakt er wel in. En de motorsteunen van de diesels willen wel eens scheuren, die zijn niet heel makkelijk bereikbaar.
Een ongeduldige koper begrijp ik?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:30 schreef empa1010 het volgende:
Hebben jullie enig idee wanneer de nieuwe M5 uitkomt? Hij is al op de ring gesignaleerd maar ik lees overal pas volgend jaar zomer.. (?)
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een ongeduldige koper begrijp ik?
Ik wist niet eens dat er een nieuwe kwam, een facelift van de F10 M5?quote:
Oh ok, ik ben in de zoektocht geen een tegengekomen zonder MF stuur. Wat ik wel zag is soms een iets ronder stuurtje, vond ik wel wat mooier staan maar het was geen dealbreaker. Is dat nog iets wat evt. makkelijk er op te zetten valt of zijn ze niet echt compatible met elkaar?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat werk valt mee inderdaad.
Cruise zit er niet standaard op. Er zijn ook versies die geen multifunctioneel stuurwiel hebben, dan heb je ook geen cruise. Optie is dan om het stuur te vervangen voor een MF, dan werkt het allemaal wel (zit dus standaard voorgeïnstalleerd). En net ding verder. Mocht je nog gang tekort komen, kun je altijd nog een chipkuurtje op maat overwegen. Ik heb daar goede ervaringen mee.
Hij heeft wel al wat ervaring denk ik?
Ik moet meer googlen voordat ik vragen stel . Ik zie het, interessant en dat wordt denk ik al snel een must-have als ik zo zie wat er verder mee geactiveerd kan worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het zou moeten werken. Open-knop ingedrukt houden en sluiten-knop ingedrukt houden. Is volgens mij standaard.
Wat ook wel een idee is, is om een BMW-scanner online te kopen. Kost je een paar tientjes, maar vervolgens kun je zelf voorkeursopties aanvinken en storingen uitlezen.
Je kan meerdere dingen programmeren. Bij mij werkte, na wat electronicagedoe, de sleutel anders op de ruit in de achterklep. Die zit nu standaard op slot, eerst kon je 'm zo opendoen als auto niet op slot stond.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou las ik al een tijdje terug dat je ook met de knop op de afstandbediening de ramen open kan zetten. Is dat dan een andere optie of moet dat ook werken? Hoe ik het ook probeer ik krijg de ramen niet los. Niet het meest belangrijke, maar wel een leuke gimmick
Vanavond staat weer 250km op de planning dus we gaan het allemaal zien tot zover in elk geval tevreden!
De garage belde zojuist, het betreft een slang van de luchtinlaat naar de intercooler. Een slang uit 2 delen dacht ik begrepen te hebben. Kosten ¤ 404,- incl. montage Redelijk wat geld voor een slang vind ik. De eerste (on)kosten sinds ik de wagen heb gekocht in mei. Hopelijk blijft het hierbij...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als je intercoolee slang geklapt is doet je turbo niet meer mee ... Klinkt als jouw beschrijving haha
Ookal laat hij het ze niet doen kost het hem nog misschien 300 euro omdat ze de auto uit elkaar hebben gehaald om de lekke slang te vinden. Dus eerst kijken hoeveel de slang zelf kost en hoeveel je ze alsnog moet betalen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha goed gegokt dus. Zou dat lekker zelf doen, kan niet moeilijk zijn lijkt me.
400 euro is wel heel veel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |