Toevallig enkele weken geleden een windvanger voor de E46 verkocht?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Hé leuk een topic over BMW, ik heb er ook ééntje.
Een 14 jaar oude 330, en zoals je ziet is hij blauw!
[ afbeelding ]
Ja, bevalt ie goed?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:44 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Toevallig enkele weken geleden een windvanger voor de E46 verkocht?
Zeker, hij werkt naar behoren. Echter merk ik dat ik met het warme weer ook liever met alles naar beneden rijd, haha.quote:
Ja de wereld is klein!quote:Op zondag 5 juli 2015 21:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zeker, hij werkt naar behoren. Echter merk ik dat ik met het warme weer ook liever met alles naar beneden rijd, haha.
Ook toevallig dat je zo nog mensen tegenkomt.
Excuses, voor de incompleetheidquote:Op vrijdag 10 juli 2015 22:24 schreef daNpy het volgende:
Wat voor BMW? Welke motor?
Zit er nog voldoende KVS in?
Volgens mij zie ik maar één temperatuur in/op het dashboard.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:34 schreef daNpy het volgende:
Is de aangegeven temperatuur de olie of de kvs?
Thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:53 schreef boegschroef het volgende:
2011 dan is het de olie temperatuur, die gaat altijd een stuk trager. In de winter komt die waarschijnlijk nieteens in het midden.
Geen idee. Kan dat nog invloed hebben om iets waarmee ik rekening moet houden?quote:
Hmzz, volgens mij zag ik er vanmorgen zo'n "oliekannetje" bij staan...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
De temp meter is je kvs temp, je olie is veeeel later pas warm.
Ja, daar lijkt 't inderdaad opquote:Je blok is "warm" na 30 min rijden ongeveer
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:46 schreef daNpy het volgende:
Een BMW van na 2002 heeft geen kvs meter meer.
Ok. Thanks!!quote:Op maandag 13 juli 2015 00:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een 335i zal na 10km inderdaad nog niet warm zijn. Ik hou altijd 20km/20min aan voor acceptabele warmte en wat meer toeren, en 30-40 min (afhankelijk van de km's) als je 'm echt wil doortrekken tot het rode gebied.
Hoe bedoel je? Hoe wordt de temperatuur dan gemeten?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:46 schreef daNpy het volgende:
Een BMW van na 2002 heeft geen kvs meter meer.
Wordt wel gemeten natuurlijk, je auto begint vanzelf te piepen als ie hoog wordt. Je hebt alleen geen aparte meter meer in je dashboard zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:08 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hoe wordt de temperatuur dan gemeten?
Ik zou voorzichtig zijn. In het begin hou ik de 3.000 toeren aan. Na een km of tien kan 3.500 of 4.000 ook wel. Maar zeker niet jakkeren in het begin.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ok. Thanks!!
Maar aangezien hij tot over de 7000 toeren kan... betekend dat dat hij als hij koud is wel gewoon tot 3000 of 4000 mag? Of echt onder de 3000 altijd de eerste paar KM's?
Ja. Spoorverbreders. Je ziet het wel. Hou er wel rekening mee dat het de sporing van je auto e.d. kan beïnvloeden. Maar als je het niet te extreem doet, valt het wel mee.quote:Nog een totaal andere vraag: is er iets beschikbaar (bijvoorbeeld ringetjes ofzo ) die ik tussen de velg en de as kan doen zodat de velgen/banden iets meer naar buiten komen? Gewoon 1 cm ofzo? Of zou je dat niet zien zo weinig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit inderdaad!quote:Weet van alles een beetje maar net niets.
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Zelf nog nooit met spacers gereden maar ken tal van mensen die ermee rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:16 schreef daNpy het volgende:
20mm
Wel lekker voor je wielgeometrie zo...
Ik vind de velg in de before-foto al netjes de wielkast vullen, beter als bij mijn E91 in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:31 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad. Zelf nog nooit met spacers gereden maar ken tal van mensen die ermee rijden.
Vaak zoeken ze wat meer spoor, en anders moet je gewoon een velg kopen met een andere breedte maar wel dezelfde ET waarde (want die verander je ermee). Geen idee wat je kwijt kunt in zo'n 3 serie wielkast, maar het zal vast wel 9 á 10 inch zijn .
Maar het persoon in kwestie heeft het terug gezet omdat de banden aansleten bij het inveren (omdat die verlaagd was).
Klopt niet. Alle E46 hebben het gewoon, ook die van na 2002.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wordt wel gemeten natuurlijk, je auto begint vanzelf te piepen als ie hoog wordt. Je hebt alleen geen aparte meter meer in je dashboard zitten.
Uiteraard, het zal niet in eens midden een actief geproduceerde serie worden veranderd. DaNpy bedoelde nieuw geïntroduceerde modellen na 2002.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Klopt niet. Alle E46 hebben het gewoon, ook die van na 2002.
2004 was idd het einde van de E46 als het goed is, maar toen is ook de nieuwe E6x geintroduceerd, of zijn er daar al voorlopers van in 2003 uitgeleverd? Die hebben iig geen kvs indicatie meer op het dash.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Uiteraard, het zal niet in eens midden een actief geproduceerde serie worden veranderd. DaNpy bedoelde nieuw geïntroduceerde modellen na 2002.
E46 is geproduceerd tot ergens midden 2005. Volgens Wikipedia zelfs tot 2007.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
2004 was idd het einde van de E46 als het goed is, maar toen is ook de nieuwe E6x geintroduceerd, of zijn er daar al voorlopers van in 2003 uitgeleverd? Die hebben iig geen kvs indicatie meer op het dash.
Well there you go.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 is geproduceerd tot ergens midden 2005. Volgens Wikipedia zelfs tot 2007.
E6x is geïntroduceerd in 2003. Geen idee met of zonder KVS meter
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:57 schreef Mr.Ping het volgende:
Even een vraagje, ben aan het kijken voor een e93 cabrio. Kan je een 325 chippen naar de prestaties van een 330?
Het aanbod is namelijk groter, en ik wil er eentje met een M-pakket.
Dank je, (ik zoek een 330) maar ik stond bij een garage bij een hele mooie 325 en moest een beslissing nemen. Ik heb nu 231 PK, en ik wil altijd meer bij mijn nieuwe auto zeker omdat hij iets zwaarder is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.
En dit: http://mosselmanturbo.nl/(...)mw-325i-e90-218hp-2/
en dat in 2 minuten zoeken
Waarom geen 335?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:31 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dank je, (ik zoek een 330) maar ik stond bij een garage bij een hele mooie 325 en moest een beslissing nemen. Ik heb nu 231 PK, en ik wil altijd meer bij mijn nieuwe auto zeker omdat hij iets zwaarder is.
Het prijsverschil tussen een 325 of een 335 is toch zo'n 4000,- euro.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom geen 335?
Vooral als de opvolger wat zwaarder is.
Kosten is altijd een goed argument.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het prijsverschil tussen een 325 of een 335 is toch zo'n 4000,- euro.
Soms moet je een keer tevreden zijn
Je hebt het over seconden he... Dan is 0.6 best veel naar mijn ideequote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je iets te kort zult komen met een BMW 325i met 218 pk. Maar goed, dat moet je zelf weten Qua acceleratie scheelt het maar 0,6 sec met een e92 330i met 272pk.
En dit: http://mosselmanturbo.nl/(...)mw-325i-e90-218hp-2/
en dat in 2 minuten zoeken
Ik geloof niet dat je het merkt. Als je denkt dat het wel zo is, chiptunen voor een paar honderd euroquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Je hebt het over seconden he... Dan is 0.6 best veel naar mijn idee
Jawel, 54 paarden erbij.quote:Op zondag 19 juli 2015 04:19 schreef Andyy het volgende:
Maar die heeft geen turbo, dus zoveel komt er niet bij
Wat is de velgmaat? Ik vind een maatje kleiner beter staan (en het rijdt iets comfortabeler).quote:Op zondag 19 juli 2015 11:24 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jawel, 54 paarden erbij.
Het zijn alle twee 3-liters.
[ afbeelding ]
Zo zou ik hem willen hebben, alleen zijn de M-pakketten niet vaak op een 330 of 335 te vinden merk ik.
'T is maar een voorbeeldje van wat ik zoek.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is de velgmaat? Ik vind een maatje kleiner beter staan (en het rijdt iets comfortabeler).
Doe zelf een beetje moeite...zie marktplaats, autotrader etc. Verder afhankelijk van de staat uiteraard.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Wat is de huidige marktwaarde voor een BMW 316i van bouwjaar 2002 met 110.000km. op de teller?
Ok. Maar wat vond je van die tuner die ik je stuurde? Die was met een halve minuut googlen gevonden, er zullen er dus vast meer zijn.quote:Op zondag 19 juli 2015 14:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
'T is maar een voorbeeldje van wat ik zoek.
Een donkere kleur (anders vind ik de naden van de top te opvallend), M-pakket, en dat cognac kleurig interieur mag ook wel.
Deze BMW heb ik afgelopen weekend bekeken, was overgespoten en had veel gebruiksschade. De verkoper deed niet de moeite om een stap buiten te zetten om mijn auto te taxeren, dat ging hij wel even doen op de pc.
Ik had er een paar gevonden zoals Zip tuning maar zonder prijzen.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok. Maar wat vond je van die tuner die ik je stuurde? Die was met een halve minuut googlen gevonden, er zullen er dus vast meer zijn.
Een scheet en drie knikkers.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Wat is de huidige marktwaarde voor een BMW 316i van bouwjaar 2002 met 110.000km. op de teller?
2000 euro? Ik vind geen 316i hoor van bouwjaar 2002 (1 jaar garantie) voor 2000 euro.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
een 316i uit 2002 met 110.000 km op de teller en in goede staat: tussen de 1750 en 2000 euro.
met mankementen: 1000 euro.
in heerhugowaard staat een e46 316i te koop voor 1000 euro.....en die staat al lang te koop.
http://voorraad.autodataw(...)16i/occ1526067-70c59.
Vind je? Voor Eur10k moet je een nette kunnen vinden. Dat vind ik niet veel voor zo'n dikke bak met een vrij modern uiterlijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
3.5K moet wel lukken als die in nette staat is.
Aant rondkijken voor een e60.. Die blijven duur man ...
4500 euroquote:Op maandag 20 juli 2015 23:00 schreef einzeinz het volgende:
[..]
2000 euro? Ik vind geen 316i hoor van bouwjaar 2002 (1 jaar garantie) voor 2000 euro.
Ik weet er nu eentje staan voor 4500 euro waarvan de verkoper beweert dat er geen mankementen zijn. Heb wel een formulier van blanco keuring gezien (dus is positief).
Ja modern uiterlijk, maar 10K voor een 2004 auto met 150K erop ??quote:Op dinsdag 21 juli 2015 00:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind je? Voor Eur10k moet je een nette kunnen vinden. Dat vind ik niet veel voor zo'n dikke bak met een vrij modern uiterlijk.
En ook nog eens dure auto's om rijdend te houden. Niet aan beginnen dus.quote:Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Aant rondkijken voor een e60.. Die blijven duur man ...
Ik vind het wel meevallen. Een 3-serie kost bijna hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja modern uiterlijk, maar 10K voor een 2004 auto met 150K erop ??
Best geld naar mijn idee
Mwa, doe alles zelf he.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En ook nog eens dure auto's om rijdend te houden. Niet aan beginnen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |