Sorry voor de fotokwaliteit/Photobucketquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:26 schreef Impry het volgende:
Ik zie het niet heel goed op die foto maar wat is er aan de hand? Slijtage aan één kant? Of weinig km's?
Ik begrijp dat mijn foto niet zo best is. Gaat niet over slijtageverschil op 1 loopvlak, maar over slijtageverschil banden links vs. banden rechts.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 19:07 schreef boegschroef het volgende:
Dat is vrij normaal bij zo'n afmeting banden. Ik heb nog ergens een foto van mijn 255 op de e92. Daar zag je aan de rand het canvas en aan de binnenkant zat er nog zeker 2mm. Ook na ongeveer 30k.
Nur Links was het toch?quote:
Nee, heb geen sper. Helaas.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef boegschroef het volgende:
Ah ok, heeft je bmw een sper? Zoniet dan kan daar je oorzaak liggen hoewel volgensmij dan juist rechts moet slijten..
Ik rij wel redelijk door, maar zeker niet fors. Voel wel eens in korte/krappe bochten een achterwiel even wat grip verliezen/doorslaan, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van zo'n verschil in slijtage?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:44 schreef boegschroef het volgende:
Ja, je vermogen komt dan vaak eerst op 1 wiel. Trek maar eens spinnend op en kijk naar de streep op de weg, er zal maar van 1 band rubber op de weg plakken.
Lekker veel kms.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:06 schreef boegschroef het volgende:
Als je er doorheen 'drift' dan kan dat bij een 'niet sper' juist zorgen voor deze slijtage met name als je dit altijd 1 kant in doet. (Zelf deed ik dit 'vroeger' ook, ik drift liever door een rechtse bocht dan een linkse. Waarom weet ik ook niet )
De band met de minste druk gaat dan spinnen, dus door een rechtse bocht gaat je linkerband spinnen.
De 530 bevalt goed hoewel het een aardig slagschip is voor een dagelijkse auto. Ik moet nog af en toe wennen aan het inparkeren op de krappe plekken op het werk. Maar die automaat achter deze motor, dat is een geweldige combinatie. In een 3 weken zitten er alweer 5k kilometers op
Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.
Maargoed, je begrijpt wat ik bedoel
[..]
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet van alles een beetje maar net niets.
Heb ik laatst ook gelezen ja, compleet bizar. Het is wachten tot de bak ploft, lijkt me. En die bak wil je tweedehands ook niet kopen, veel te veel kans op gezeik. Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer nietquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:25 schreef Dimitri_ het volgende:
Of als je apeshit wil gaan met je 335i:
http://www.bmw3seriesforu(...)=2&t=12523&start=525
800+ PK met stock internals.
Standaard 2 zakken cement boven de aangedreven wielen. Of wat anders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
... Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer niet
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.quote:
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.
Blijft een klasbak. Mooi hoor!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb mezelf weer getrakteerd op een andere BMW. Ik reed meestal diesels (was bezig met een TDS blok in een e30, maar wegens leugens van de vorige eigenaar alleen maar problemen mee gehad), maar aangezien de regering dat steeds meer tegengaat weer besloten om een benzine te nemen. En dat moest dan meteen wat leuks worden.. Dus heb een BMW e34 540iA Touring (4.0 V8 286pk) gekocht! Ik ben bezig de bekende zwakke punten op te lossen en 'm uiteraard nog mooier te maken. En hoewel ik veel complimenten er voor krijg, gaan de opvallende velgen toch weg voor een setje bescheiden 16". Op Autoweek heb ik een review topic waar alle info te vinden is en hij is ook op de voorpagina van Autoblog verschenen.
Heerlijke cruiser (190km/h @ 3500tpm) en behoorlijk volgeladen: elektrisch verstelbare voorstoelen (incl. memory, leder, verwarming, lende, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en stuur), dubbel schuifdak, gescheiden climate control, automatische niveauregeling, af fabriek verlaagd onderstel, etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks Dimitri!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren de winterwielen eronder gedaan. Nu is het helemaal een suffe ouwe roestbak.
[ link | afbeelding ]
Ik hoop het niet! Er zitten er 2 in de rand van de voorruit, dus dat is wel een lastige plek. Verder vooral steenslag en krassen. Eerst maar alle techniek goed en dan komt het uiterlijk pasquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard.
Plekjes had ik al bij mijn 5 jarige E46 toen ik 'm kocht. Kwaliteitje, meneer
Nu, 9 jaar later, en na 2 of 3 keer bijwerken/aanstippen, zal er binnenkort wel eens wat meer moeten gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |