abonnement Unibet Coolblue
pi_156670409
Ik zie het niet heel goed op die foto maar wat is er aan de hand? Slijtage aan één kant? Of weinig km's?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:36:08 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156671741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:26 schreef Impry het volgende:
Ik zie het niet heel goed op die foto maar wat is er aan de hand? Slijtage aan één kant? Of weinig km's?
Sorry voor de fotokwaliteit/Photobucket ;)
Gaat mij om de ongeveer 1 mm slijtageverschil linkerbanden-rechterbanden. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 19:30:22 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:06:20 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156672457
Rijd je alleen maar bochten naar links? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156672473
Dat is vrij normaal bij zo'n afmeting banden. Ik heb nog ergens een foto van mijn 255 op de e92. Daar zag je aan de rand het canvas en aan de binnenkant zat er nog zeker 2mm. Ook na ongeveer 30k.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:28:03 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156673146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:07 schreef boegschroef het volgende:
Dat is vrij normaal bij zo'n afmeting banden. Ik heb nog ergens een foto van mijn 255 op de e92. Daar zag je aan de rand het canvas en aan de binnenkant zat er nog zeker 2mm. Ook na ongeveer 30k.
Ik begrijp dat mijn foto niet zo best is. ;( Gaat niet over slijtageverschil op 1 loopvlak, maar over slijtageverschil banden links vs. banden rechts. :)

Slijtage per band is normaal. Bij mij beetje meer aan binnenkant dan aan buitenkant, met name aan de achterzijde. Maar dat is al 200000 km zo. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:29:49 #231
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156673205
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:06 schreef daNpy het volgende:
Rijd je alleen maar bochten naar links? :P
Nur Links was het toch? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156675032
Ah ok, heeft je bmw een sper? Zoniet dan kan daar je oorzaak liggen hoewel volgensmij dan juist rechts moet slijten..
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:32:25 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156675209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:25 schreef boegschroef het volgende:
Ah ok, heeft je bmw een sper? Zoniet dan kan daar je oorzaak liggen hoewel volgensmij dan juist rechts moet slijten..
Nee, heb geen sper. Helaas.
Kan het diff. dan de oorzaak zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156675541
Ja, je vermogen komt dan vaak eerst op 1 wiel. Trek maar eens spinnend op en kijk naar de streep op de weg, er zal maar van 1 band rubber op de weg plakken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:15:24 #235
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156676442
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:44 schreef boegschroef het volgende:
Ja, je vermogen komt dan vaak eerst op 1 wiel. Trek maar eens spinnend op en kijk naar de streep op de weg, er zal maar van 1 band rubber op de weg plakken.
Ik rij wel redelijk door, maar zeker niet fors. Voel wel eens in korte/krappe bochten een achterwiel even wat grip verliezen/doorslaan, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van zo'n verschil in slijtage?
Heb het ook niet eerder gezien, maar misschien gemist, bij eerdere setjes banden.

BTW1 Bij de, oude 911, met sper heb ik, op droog wegdek, nog nooit gemerkt dat een achterwiel grip verloor. Ik nam altijd aan dat kwam door montage van de motor op de juiste plaats. :P

BTW2 Al een beetje kms. in de 530 gemaakt? En bevalt ie? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 21:22:01 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156683222
Als je er doorheen 'drift' dan kan dat bij een 'niet sper' juist zorgen voor deze slijtage met name als je dit altijd 1 kant in doet. (Zelf deed ik dit 'vroeger' ook, ik drift liever door een rechtse bocht dan een linkse. Waarom weet ik ook niet :@ )

De band met de minste druk gaat dan spinnen, dus door een rechtse bocht gaat je linkerband spinnen.

De 530 bevalt goed hoewel het een aardig slagschip is voor een dagelijkse auto. Ik moet nog af en toe wennen aan het inparkeren op de krappe plekken op het werk. Maar die automaat achter deze motor, dat is een geweldige combinatie. In een 3 weken zitten er alweer 5k kilometers op ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_156683292
Dat schiet lekker op met die km's dan! Maar het vast ook een heerlijke comfortabele auto, al heeft ie inderdaad wel een flink formaat.
Schip ahoy!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:19:24 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156686777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:06 schreef boegschroef het volgende:
Als je er doorheen 'drift' dan kan dat bij een 'niet sper' juist zorgen voor deze slijtage met name als je dit altijd 1 kant in doet. (Zelf deed ik dit 'vroeger' ook, ik drift liever door een rechtse bocht dan een linkse. Waarom weet ik ook niet :@ )

De band met de minste druk gaat dan spinnen, dus door een rechtse bocht gaat je linkerband spinnen.

De 530 bevalt goed hoewel het een aardig slagschip is voor een dagelijkse auto. Ik moet nog af en toe wennen aan het inparkeren op de krappe plekken op het werk. Maar die automaat achter deze motor, dat is een geweldige combinatie. In een 3 weken zitten er alweer 5k kilometers op ;)
Lekker veel kms. :)
En kleiner en lichter is altijd beter. Als het geen ruimte aan de binnenzijde zou kosten. ;)
Stond gisteren een vrijwel nwe. 740D bij mijn garagist; die past volgens mij nauwelijks meer door mijn, redelijk brede, garagedeur. :@
¤90K indien iemand, die nog meer kms. maakt dan Schroef, belangstelling heeft. :7

Nog even over die bandjes. Ik doe nooit driften, maar het ding heeft misschien een klein tractieprobleempje.
Vanmorgen velgen schoongemaakt. Altijd leuk. Nog even een, hopelijk duidelijker, foto gemaakt.
van linker- en rechter achterband. Lijkt mij toch veel verschil voor die paar slippertjes per maand.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:49:37 #239
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156695281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.
Maargoed, je begrijpt wat ik bedoel ;)

[..]

Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker :)
Nu nog een andere downpipe - het stuk vanaf de turbo's tot aan de rest vd uitlaat -, en een intercooler update en je hebt een M killer.

Anyhow, lekkere update. Hopelijk voor een goed bedrijf gekozen, al had ik zelf voor Mosselman of JDengeneering gekozen. Daarvan ken ik persoonlijke vele goede recensies. Als ik een diesel had was ik voor Van Vught Tuning gegaan :Y

Voorbeeldje 335i met andere turbo's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156706698
Of als je apeshit wil gaan met je 335i:

http://www.bmw3seriesforu(...)=2&t=12523&start=525

800+ PK met stock internals.
Nee.
pi_156726879
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:25 schreef Dimitri_ het volgende:
Of als je apeshit wil gaan met je 335i:

http://www.bmw3seriesforu(...)=2&t=12523&start=525

800+ PK met stock internals.
Heb ik laatst ook gelezen ja, compleet bizar. Het is wachten tot de bak ploft, lijkt me. En die bak wil je tweedehands ook niet kopen, veel te veel kans op gezeik. Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer niet :P
Schip ahoy!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:54:53 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156727443
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 10:19 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]
... Maar wel mooi dat het kan. Al heb je op de weg met je 335i weinig aan die 800pk, maar dat boeit dan weer niet :P
Standaard 2 zakken cement boven de aangedreven wielen. Of wat anders.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156731756
Heb mezelf weer getrakteerd op een andere BMW. Ik reed meestal diesels (was bezig met een TDS blok in een e30, maar wegens leugens van de vorige eigenaar alleen maar problemen mee gehad), maar aangezien de regering dat steeds meer tegengaat weer besloten om een benzine te nemen. En dat moest dan meteen wat leuks worden.. Dus heb een BMW e34 540iA Touring (4.0 V8 286pk) gekocht! Ik ben bezig de bekende zwakke punten op te lossen en 'm uiteraard nog mooier te maken. En hoewel ik veel complimenten er voor krijg, gaan de opvallende velgen toch weg voor een setje bescheiden 16". Op Autoweek heb ik een review topic waar alle info te vinden is en hij is ook op de voorpagina van Autoblog verschenen.

Heerlijke cruiser (190km/h @ 3500tpm) en behoorlijk volgeladen: elektrisch verstelbare voorstoelen (incl. memory, leder, verwarming, lende, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en stuur), dubbel schuifdak, gescheiden climate control, automatische niveauregeling, af fabriek verlaagd onderstel, etc.


  zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:47:32 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156732854
Mooie bak. Beetje roestvrij?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156734289
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:47 schreef Hyperdude het volgende:
Mooie bak. Beetje roestvrij?
Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:27:53 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156735547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Hij heeft z'n plekjes, maar gelukkig niet zorgwekkend! Geen rotte krikpunten etc.
Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard. :)
Plekjes had ik al bij mijn 5 jarige E46 toen ik 'm kocht. Kwaliteitje, meneer :7
Nu, 9 jaar later, en na 2 of 3 keer bijwerken/aanstippen, zal er binnenkort wel eens wat meer moeten gebeuren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156739682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb mezelf weer getrakteerd op een andere BMW. Ik reed meestal diesels (was bezig met een TDS blok in een e30, maar wegens leugens van de vorige eigenaar alleen maar problemen mee gehad), maar aangezien de regering dat steeds meer tegengaat weer besloten om een benzine te nemen. En dat moest dan meteen wat leuks worden.. Dus heb een BMW e34 540iA Touring (4.0 V8 286pk) gekocht! Ik ben bezig de bekende zwakke punten op te lossen en 'm uiteraard nog mooier te maken. En hoewel ik veel complimenten er voor krijg, gaan de opvallende velgen toch weg voor een setje bescheiden 16". Op Autoweek heb ik een review topic waar alle info te vinden is en hij is ook op de voorpagina van Autoblog verschenen.

Heerlijke cruiser (190km/h @ 3500tpm) en behoorlijk volgeladen: elektrisch verstelbare voorstoelen (incl. memory, leder, verwarming, lende, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en stuur), dubbel schuifdak, gescheiden climate control, automatische niveauregeling, af fabriek verlaagd onderstel, etc.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft een klasbak. Mooi hoor!
Nee.
pi_156739710
Gisteren de winterwielen eronder gedaan. Nu is het helemaal een suffe ouwe roestbak. ;(

Nee.
pi_156740905
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren de winterwielen eronder gedaan. Nu is het helemaal een suffe ouwe roestbak. ;(

[ link | afbeelding ]
Thanks Dimitri!
Ik vind zo een basislook juist wel nice :) Mooie bak!
pi_156740935
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Plekjes gaan gelukkig meestal niet zo hard. :)
Plekjes had ik al bij mijn 5 jarige E46 toen ik 'm kocht. Kwaliteitje, meneer :7
Nu, 9 jaar later, en na 2 of 3 keer bijwerken/aanstippen, zal er binnenkort wel eens wat meer moeten gebeuren.
Ik hoop het niet! Er zitten er 2 in de rand van de voorruit, dus dat is wel een lastige plek. Verder vooral steenslag en krassen. Eerst maar alle techniek goed en dan komt het uiterlijk pas :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')