abonnement Unibet Coolblue
pi_156366681
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning? Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden ;) ). Maar bij normaal straat gebruik hoeft dat allemaal niet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:57:23 #202
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_156366721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:50 schreef Atmoz het volgende:
Wie kan me iets vertellen hoe dat zit met afkoelen van de motor/turbo?
Iemand heeft me laatst verteld dat ik na het rijden mijn auto in minuutje moet laten draaien (bij stilstand) zodat de turbo's kunnen afkoelen.


Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:09:15 #203
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156366881
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen :P moeten worden

quote:
Der Motor Ihres BMW ist ausgelegt auf: Super Plus, 98 ROZ. Tanken Sie vorzugsweise dieses Benzin, um die Nennwerte für Fahrleistungen und Benzinverbrauch zu erfüllen. > Sie können ebenfalls tanken: Superbenzin bleifrei, 95 ROZ. Dieses Benzin finden Sie auch unter den Bezeichnungen: DIN EN 228 oder Eurosuper. > Die Mindestqualität ist: Normalbenzin bleifrei, 91 ROZ
.

www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)

Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.

Al een Dampfrad geïnstalleerd? ;)


[ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 25-09-2015 09:14:38 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:32:52 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_156367260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen :P moeten worden

[..]

.

www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)

Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.

Al een Dampfrad geïnstalleerd? ;)
[ afbeelding ]
RUF :9~ O+
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:36:02 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156367321
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

RUF :9~ O+
Alpina heeft ze ook wel. :)



How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 09:41:26 #206
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156367427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:55 schreef boegschroef het volgende:
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning?
335i. Hoe bedoel je wat voor tuning? O-)

quote:
Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden ;) ). Maar bij normaal straat gebruik hoeft dat allemaal niet.
Ah, thanks! Das duidelijk :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:57 schreef Che_ het volgende:

Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.
Toppie ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen :P moeten worden

www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)

Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Thanks 8-)

quote:
Al een Dampfrad geïnstalleerd? ;)
[ afbeelding ]
Wat is dat? Wat kan ik ermee? :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:57:32 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156367706
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:41 schreef Atmoz het volgende:

...
Wat is dat? Wat kan ik ermee? :D
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan. ;)
Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 10:28:29 #208
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156368210
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:57 schreef Hyperdude het volgende:

Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan. ;)
Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden.
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:33:40 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156368296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Zouden ze dat doen als die getuned wordt?
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus. ;)



[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 25-09-2015 10:39:22 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 10:39:06 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156368405
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:

Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus. ;)
Uhhhh wie z'n moeder?
Ik snap er niets meer van :N O-) :P

Waarom vind je het "moderne" tunen niets dan?
Zijn de nadelen (welke zijn dat eigenlijk?) te groot of wat?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:48:37 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156368611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus. ;)

[ afbeelding ]
:9 :9 :9 :9
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156369221
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien.

Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk.
Schip ahoy!
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:21 #213
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156369371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien.
^O^

quote:
Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk.
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.

Foto van tijdens 't tunen:



*O*
  vrijdag 25 september 2015 @ 11:40:04 #214
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156369551
Tunen :')

Een register adres veranderen.
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
pi_156369560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^

[..]

Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.

Foto van tijdens 't tunen:

[ afbeelding ]

*O*
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen :')

Een register adres veranderen.
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Zelf ervaring mee? Ik wel met m'n diesel. Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.
Schip ahoy!
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 11:43:51 #216
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156369614
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen :')

Een register adres veranderen.
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.
Maargoed, je begrijpt wat ik bedoel ;)

quote:
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekker :)
pi_156369619
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht?
lekker driften :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Knikkerking vrijdag 25 september 2015 @ 11:46:48 #218
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156369670
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:

Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.
Ah ok, helder. Thanks!

quote:
Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.
Klinkt goed :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht?
lekker driften :')
Nee, er is niets vervangen.
Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?)
(heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive?
pi_156369746
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:46 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klinkt goed :7
Zoals gezegd: rustig warm rijden, pas daarna gassen. Ik hou altijd 20km/20min aan en 30km/30min voor het serieuze stampwerk. En beetje af laten koelen in de laatste minuten. Dan kom je een heel eind.

quote:
[..]

Nee, er is niets vervangen.
Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?)
(heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive?
Driften moet je niet willen. Kan me je X-drive wel, maar is al lastiger en is er niet voor gemaakt. Bovendien zorgt het voor extra slijtage, waarmee je 335i ineens wel een heel dure kostganger kan worden.
Schip ahoy!
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:09:01 #220
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156378983
520 torques is wel lekker. :9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:20:09 #221
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156379349
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
520 torques is wel lekker. :9
Mijn vriendin is niet zo sterk :(
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:32:11 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156379681
quote:
41x4yUhxpML.jpg1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Mijn vriendin is niet zo sterk :(
Dan kan je leuk dat truukje doen met dat ¤50 biljet op het dashboard. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_156381184




Gisteren de eer gehad om een dagje met een verlengde 7 op pad te mogen, als chauffeur. Wat een bak zeg!

[ Bericht 4% gewijzigd door Dimitri_ op 25-09-2015 20:35:05 ]
Nee.
pi_156388874
Zo'n 7 is wel aardig luxe ja. Wat een boot zeg!

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
520 torques is wel lekker. :9
Laatst nog eens naar een E90 330d zitten kijken. Chipkuurtje en je komt op 580Nm. Dan rol je het asfalt achter je op :D.
Schip ahoy!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:17:53 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_156669063


PS3 225/40/18 na ongeveer 25-30K kms (schatting want gebruik ook winterbanden)
Voor- en achterwielen worden 1 keer per jaar meestal omgewisseld (na afmonteren winterbanden) om meer-slijtage op achteras wat te compenseren. Bandenspanning controleer ik misschien iedere 3-4 maanden, maar alle 4 vertonen vergelijkbaar leegloopgedrag :P.
LV 2,5 mm
LA 1,6 mm
RV 2,0 mm
RA 0,7 mm

Dit jaar maar wat eerder op winterbandjes overgestapt. :')
Winterbanden die er nu op gaan zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit; na 15-20K kms.

Garage weet het eigenlijk ook niet qua oorzaak. Minirotondes wat sportief nemen? Bermkant slijt volgens hun meestal wel sneller, maar dit is de 3e of 34e set PS2/PS3, en dit is de eerste keer dat ik het zo duidelijk zie :?
Qua uitlijnen en balanceren ook geen bijzonderheden waar te nemen. Uitlijnen is een paar jaar geleden, maar qua rijden merk ik geen bijzonderheden.

Maar nu ben ik lekker de eerste met winterbanden. :6 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-10-2015 16:25:20 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')