Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:50 schreef Atmoz het volgende:
Wie kan me iets vertellen hoe dat zit met afkoelen van de motor/turbo?
Iemand heeft me laatst verteld dat ik na het rijden mijn auto in minuutje moet laten draaien (bij stilstand) zodat de turbo's kunnen afkoelen.
.quote:Der Motor Ihres BMW ist ausgelegt auf: Super Plus, 98 ROZ. Tanken Sie vorzugsweise dieses Benzin, um die Nennwerte für Fahrleistungen und Benzinverbrauch zu erfüllen. > Sie können ebenfalls tanken: Superbenzin bleifrei, 95 ROZ. Dieses Benzin finden Sie auch unter den Bezeichnungen: DIN EN 228 oder Eurosuper. > Die Mindestqualität ist: Normalbenzin bleifrei, 91 ROZ
RUFquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen moeten worden
[..]
.
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Al een Dampfrad geïnstalleerd?
[ afbeelding ]
Alpina heeft ze ook wel.quote:
335i. Hoe bedoel je wat voor tuning?quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:55 schreef boegschroef het volgende:
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning?
Ah, thanks! Das duidelijkquote:Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden ). Maar bij normaal straat gebruik hoeft dat allemaal niet.
Toppiequote:Op vrijdag 25 september 2015 08:57 schreef Che_ het volgende:
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.
Thanksquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongen moeten worden
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Wat is dat? Wat kan ik ermee?quote:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.quote:
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.
Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden.
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?
Uhhhh wie z'n moeder?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien.
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.quote:Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk.
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.
Foto van tijdens 't tunen:
[ afbeelding ]
Zelf ervaring mee? Ik wel met m'n diesel. Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen
Een register adres veranderen.
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen
Een register adres veranderen.
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekkerquote:Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Ah ok, helder. Thanks!quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.
Klinkt goedquote:Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.
Nee, er is niets vervangen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht?
lekker driften
Zoals gezegd: rustig warm rijden, pas daarna gassen. Ik hou altijd 20km/20min aan en 30km/30min voor het serieuze stampwerk. En beetje af laten koelen in de laatste minuten. Dan kom je een heel eind.quote:
Driften moet je niet willen. Kan me je X-drive wel, maar is al lastiger en is er niet voor gemaakt. Bovendien zorgt het voor extra slijtage, waarmee je 335i ineens wel een heel dure kostganger kan worden.quote:[..]
Nee, er is niets vervangen.
Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?)
(heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive?
Mijn vriendin is niet zo sterkquote:
Dan kan je leuk dat truukje doen met dat ¤50 biljet op het dashboard.quote:
Laatst nog eens naar een E90 330d zitten kijken. Chipkuurtje en je komt op 580Nm. Dan rol je het asfalt achter je op .quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |