Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:35 schreef Che_ het volgende:
Waarom worden de prijzen van e92's kunstmatig hoog gehouden op marktplaats e.d.?
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijkquote:Op donderdag 3 september 2015 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.
Waarom maken ze goedkope troep niet iets minder goedkoop en iets minder troep?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eindoordeel van de lege sleutel van Ritter Automobil: onvoldoende.
Het is de sleutelboer gelukt om de sleutelbaard te kopiëren. Het overzetten van de transponder en chip is een eitje. De kwaliteit van de knopjes is zeer slecht. het openen van de auto en kofferbak gaat prima, de sluitknop is niet bruikbaar. alleen door extreem veel kracht te gebruiken.
de Ritter Automobil sleutels ga ik niet gebruiken. voor diegene die nog niet is overtuigd; de blanco sleutels kosten zijn in prijs verhoogd, van 4,65 naar 5,75 euro per stuk. maargoed, als de dealer 150 euro vraagt dan is er dus een halfbakken alternatief.
Na de de facelift vind ik het nog steeds een mooie auto. De eerste E90 is inderdaad afschuwelijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijk
Na de facelift is het idd mooi. Die achterlichten van de eerste versiequote:Op donderdag 3 september 2015 19:52 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Na de de facelift vind ik het nog steeds een mooie auto. De eerste E90 is inderdaad afschuwelijk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:23 schreef boegschroef het volgende:
Ja tevreden, ik mis alleen de sportstoelen . DIe heb ik de afgelopen 10 jaar altijd gehad en nu niet meer.
Mooie bak!!quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:55 schreef NightFlight het volgende:
Geen sportstoelen zou voor mij uiteindelijk wel een doorslaggevend issue zijn merk ik nu.
Ga je mond spoelen! E9x mooiste 3 serie?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Mooiste 3-serie. De sedan, die was afschuwelijk
Ja, samen met de e46. Alleen de e90 is vieslelijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen! E9x mooiste 3 serie?
1 van de meest lelijke 3er.
...maar nog steeds wel mooi
trolllolololquote:Op donderdag 3 september 2015 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Lelijkste BMW-serie sinds 2000.
Sportstoelen hebben beter instelbare lendensteun en verlengbaar zitvlak. Met name handig als je lange(re) benen hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Mooie bak!!
Dat van die sportstoelen heb ik nooit begrepen. Ik vind de sportstoelen in mijn F30 maar niks. Onder andere hoofdsteun niet goed te verstellen (net als andere instellingen als de stoelhoogte) en geen lendesteun.
Mijn sportstoelen hebben helemaal geen lendesteun zoals ik al zeiquote:Op zondag 6 september 2015 13:37 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Sportstoelen hebben beter instelbare lendensteun en verlengbaar zitvlak. Met name handig als je lange(re) benen hebt.
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 18:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn sportstoelen hebben helemaal geen lendesteun zoals ik al zei
Ik ben 1.78m en dat verlengde zitvlak doe ik niks mee. Nooit meer BMW sportstoelen voor mij. En als je een beetje zoekt op internet zijn er nog veel meer mensen te vinden die er zo over denken.
Het is helemaal geen kwestie van niet mee eens zijn maar een feit dat mijn sportstoelen géén lendesteun verstelling hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 13:15 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.![]()
Maar wat een prutskar dan joh!
Goede keus, dat is de mijne namelijkquote:Op maandag 7 september 2015 15:40 schreef pvdplanet het volgende:
Doe maar links. Wist trouwens niet dat de E34 naar voren kantelende motorhaubes hebben
links maar de velgen van rechtsquote:Op maandag 7 september 2015 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren een fotoshoot gehad.. Links of rechts?
[ link | afbeelding ]
Rechts sowieso.quote:Op maandag 7 september 2015 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren een fotoshoot gehad.. Links of rechts?
[ link | afbeelding ]
Ik ben een ongetrouwde student van midden 20 zonder huisdieren.quote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
Geen enkele station ziet er uit.
De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen
Heeft ook met het model auto te maken, bij de 5 vind ik de station meestal wel mooierquote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
De mensen die dat wel zeggen hebben geen eigen mening meer maar gevormd door een vrouw hond en 3 kinderen
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?quote:Op maandag 7 september 2015 11:16 schreef Mr.Ping het volgende:
Weet iemand of het dashboardkastje van een e46 coupe centralevergrendeling heeft? Het slot van het kastje van mijn cabrio is stuk en ik zie alleen tweedehands van de coupe.
Ik wilde net posten. Maar weet niet of je er iets aan hebt. Bij de Touring is het slot niet aangesloten op de CV.quote:Op maandag 7 september 2015 18:14 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?
Ok, dank je.quote:Op maandag 7 september 2015 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wilde net posten. Maar weet niet of je er iets aan hebt. Bij de Touring is het slot niet aangesloten op de CV.
Heb eens in de ETK zitten kijken, maar daar vind ik niet echt iets specifiek voor de cabrio. Maar ETK is een vak apart, op een iPad mini wel tenminste.
quote:Op maandag 7 september 2015 17:37 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ben een ongetrouwde student van midden 20 zonder huisdieren.![]()
Beide mooi hoor! Al hoop ik dat je normaalgesproken wel met de juiste verlichting rijdtquote:Op maandag 7 september 2015 17:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Goede keus, dat is de mijne namelijk
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik blijf de kont van een E34 touring toch wel een van de dikste konten vinden.Zeker met deze breedset velgen!
Touring hier maar begrijp niet echt wat ik voor je kan betekenenquote:Op maandag 7 september 2015 18:14 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Niemand met een E46 coupe of sedan of touring hiero?
Ohnee?quote:Op maandag 7 september 2015 17:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rechts sowieso.
De vraag was: zit bij een touring, coupe, of sedan het dashboardkastje ook op de centrale vergrendeling aangesloten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Touring hier maar begrijp niet echt wat ik voor je kan betekenen
Had je niet veel gedoe gehad met een eerdere BMW, Z4 ofzo?quote:Op maandag 14 september 2015 11:10 schreef boegschroef het volgende:
Zaterdag de F11 opgehaald, wat een heerlijke auto. ...
Dikkere Audi A6 vind ik nog wel leuk, maar die lijken allemaal zoveel op elkaar. MB eigenlijk alleen AMG, dat plaatje hierboven ergens; maar dat is qua kosten wel een heel ander verhaal dan een 530d of 530iquote:Op maandag 14 september 2015 18:40 schreef boegschroef het volgende:
Klopt die z4 was een ramp.
...
Dus ja... de keuze was beperkt...
Die rubbers kon je toch niet vervangen bij de BMW-armpjes?quote:Op maandag 14 september 2015 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
eind volgende maand dient m'n e46 weer voor de APK te zijn geweest.
voor de APK vervang ik de rubbers van de draagarmen op de vooras. deze zijn bestwel versleten. aan alle kanten krijg ik het advies om stuggere exemplaren te plaatsen zodat de auto een 'm3' scherpte krijgt.
ik ga voor origineel BMW.
Inmiddels al gemonteerd?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De vraag was: zit bij een touring, coupe, of sedan het dashboardkastje ook op de centrale vergrendeling aangesloten.
Het slot (tandwiel van het motortje) van het kastje van mijn cabriolet is stuk, en ik zoek een tweedehands slotje maar met CV.
Mijn neefje heeft een Alpinweisse E28. Voorzien van het blok van een 528i, airride en BBSjes. Is wel bekend op de fora volgensmij. Na al dat werk vind ik een E28 wel gaaf, maar als het om een standaard 5 gaat vind ik de E34 toch meer karakter hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Inmiddels al gemonteerd?
Mijn greep wilt niet meer ontgrendelen als ik deze indruk. De greep bestaat uit twee delen, samen met een demper (plastic cilinder á ¤11,-) kost dat ¤150,- bij BMW.
Voor de liefhebber:
[ afbeelding ]
Misschien.. Ooit..![]()
Ik weet beide wel te waarderen, al vind ik de E34 een stuk hoekiger. De E28 was voor die tijd en zelfs nu een erg mooie auto.quote:Op maandag 14 september 2015 22:13 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mijn neefje heeft een Alpinweisse E28. Voorzien van het blok van een 528i, airride en BBSjes. Is wel bekend op de fora volgensmij. Na al dat werk vind ik een E28 wel gaaf, maar als het om een standaard 5 gaat vind ik de E34 toch meer karakter hebben.
Op de foto waar die 2 E28's opstaan staan 2 absolute pracht exemplaren, alleen zie je ze zo niet vaak, helaas.quote:Op maandag 14 september 2015 22:17 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik weet beide wel te waarderen, al vind ik de E34 een stuk hoekiger. De E28 was voor die tijd en zelfs nu een erg mooie auto.![]()
Zeker de rode kleur in combinatie met die velgen vind ik hem zeer geslaagd.
(Linkje naar die E28?)
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:50 schreef Atmoz het volgende:
Wie kan me iets vertellen hoe dat zit met afkoelen van de motor/turbo?
Iemand heeft me laatst verteld dat ik na het rijden mijn auto in minuutje moet laten draaien (bij stilstand) zodat de turbo's kunnen afkoelen.
.quote:Der Motor Ihres BMW ist ausgelegt auf: Super Plus, 98 ROZ. Tanken Sie vorzugsweise dieses Benzin, um die Nennwerte für Fahrleistungen und Benzinverbrauch zu erfüllen. > Sie können ebenfalls tanken: Superbenzin bleifrei, 95 ROZ. Dieses Benzin finden Sie auch unter den Bezeichnungen: DIN EN 228 oder Eurosuper. > Die Mindestqualität ist: Normalbenzin bleifrei, 91 ROZ
RUFquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongenmoeten worden
[..]
.
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Al een Dampfrad geïnstalleerd?
[ afbeelding ]
Alpina heeft ze ook wel.quote:
335i. Hoe bedoel je wat voor tuning?quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:55 schreef boegschroef het volgende:
Wat voor auto, wat voor motor en wat voor tuning?
Ah, thanks! Das duidelijkquote:Als het een fabrieks af blok is, gewoon 95 en alleen als je gereden hebt 'alsof je op het circuit zit' dan moet je hem even laten draaien (of een rondje rustig rijden). Maar bij normaal straat gebruik hoeft dat allemaal niet.
Toppiequote:Op vrijdag 25 september 2015 08:57 schreef Che_ het volgende:
Dit doen meerdere mensen idd. Schijnt wel beter te zijn voor de levensduur van je turbo.
Thanksquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
335i toch?
Ik gooi er alleen 98 in als er Autobahn en bergen bedwongenmoeten worden
www.e90post.com/goodiesforyou/manual-german.pdf (download, Duits)
Na laten draaien is niet nodig als je de laatse paar minuten naar huis met 50-80 tuft door de bebouwde kom. Als je net de Stelvio hebt beklommen in recordtijd, zou ik het ding wel even uit laten hijgen.
Wat is dat? Wat kan ik ermee?quote:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.quote:
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Dan denkt de wastegate dat ie nog niet open hoeft te gaan.![]()
Beetje ouderwetsch, met alle huidige softwaremogelijkheden.
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Zouden ze dat doen als die getuned wordt?
Uhhhh wie z'n moeder?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar mijn belangstelling voor tunen houdt een beetje op als het moderner wordt dan triple/dubbele Webbers en mechanische sperren.
Vorige eeuw dus.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nadraaien van de turbo doe ik alleen als ik vlak daarvoor stevig heb lopen gassen. Maar de truc is eigenlijk om de laatste paar minuten van je rit rustig aan te doen, dan kan ie al behoorlijk afkoelen. Dan hoef je niet meer uitgebreid na te draaien.
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.quote:Bij een performancemotor kan het slim zijn om 98 te tanken, maar noodzakelijk is het niet. 95 is al duur zat natuurlijk.
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Die van mij is 2 weken geleden getuned, dus kan ik dat nu zien als een "performance motor"? Want diegene wat 'm getuned heeft zei dus dat ik beter 98 kon tanken vanaf nu.
Foto van tijdens 't tunen:
[ afbeelding ]
Zelf ervaring mee? Ik wel met m'n diesel. Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen![]()
Een register adres veranderen.
Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Tja inderdaad. Het is eigenlijk ook geen tunen meer he.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tunen![]()
Een register adres veranderen.
Tijdens het maken van de afspraak had ik er inderdaad voor gekozen om voor, tijdens en na een test te laten doen op de rollerbank. Maar toen ik daar aan kwam bleek dat niet te gaan i.v.m. X-drive... Wel veel verschil ja. Echt zeer goed merkbaar!! Ze zeggen +/- 365 á 370pk en 520Nm. Zodra ze een roller hebben wat X-drive aan kan mocht ik terug komen. Hoe dan ook: 't rijd echt lekkerquote:Anyway, veel erbij gekregen ? Testbank uitdraai ? Merkbaar veel verschil ?
Ah ok, helder. Thanks!quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met 306pk in de basis, en nu nog meer, zou ik wel 98 gaan tanken ja. Dikke kans dat de motor daar wat meer op afgesteld is. Ga je 95 tanken, dan ga je de bijgechipte pk's bij lange niet allemaal gebruiken.
Klinkt goedquote:Vermogenstoename duidelijk merkbaar, evenals koppel. En geheel onderbouwd met een dynorun voor en na. Meer dan 150k probleemloos mee gereden, tot over drie ton. Maar je moet wel weten wat je doet.
Nee, er is niets vervangen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zo te zien is je luchtfilter vervangen, door een K&N en/of open luchtfilter wellicht?
lekker driften
Zoals gezegd: rustig warm rijden, pas daarna gassen. Ik hou altijd 20km/20min aan en 30km/30min voor het serieuze stampwerk. En beetje af laten koelen in de laatste minuten. Dan kom je een heel eind.quote:
Driften moet je niet willen. Kan me je X-drive wel, maar is al lastiger en is er niet voor gemaakt. Bovendien zorgt het voor extra slijtage, waarmee je 335i ineens wel een heel dure kostganger kan worden.quote:[..]
Nee, er is niets vervangen.
Hoe bedoel je lekker driften? Gaat dat dan niet meer?)
(heb ik sowieso nog nooit gedaan, gaat dat überhaupt goed met X-drive?
Mijn vriendin is niet zo sterkquote:
Dan kan je leuk dat truukje doen met dat ¤50 biljet op het dashboard.quote:
Laatst nog eens naar een E90 330d zitten kijken. Chipkuurtje en je komt op 580Nm. Dan rol je het asfalt achter je opquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |