abonnement Unibet Coolblue
pi_147330356
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De lieve deelnemers van WOHTS
Cassandra87
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gestreeptestoel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SilverSjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pinquit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
JantinaGr
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sproetjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sara82
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J0ycie88
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hilzillah
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dottey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KapiteinCupcake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daui
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Starbuck_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wizzy
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coccinelle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
USERS: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hun gezonde plakkers toe O+
Venla *O*
FlyingFish *O*

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

SPOILER: hoe het niet moet..
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147330378
Wijzigingen? Even mij quoten!
pi_147330391
Toch op het nippertje weer twee users kunnen uitzwaaien! :D
pi_147330404
Wat goed flyingfish!

Mijn menstruatie is alweer bijna over. De vierde alweer na de curettage. :o
pi_147330593
Gefeliciteerd FlyingFish!
pi_147330676
Flying fish!
*O*

En wat gaan we hard met de streepjes!! Woeiiiii!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147330835
Gefeliciteerd, Flyingfish!

Ik heb voor het eerst in m'n leven een zwangerschapstest gekocht. De jongen bij de supermarkt las de verpakking, en moest even goed naar me kijken....
pi_147330948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, Flyingfish!

Ik heb voor het eerst in m'n leven een zwangerschapstest gekocht. De jongen bij de supermarkt las de verpakking, en moest even goed naar me kijken....
Ik ben daar toch stiekem altijd bang voor, zulke reacties aan de kassa! Maar gelukkig nog nooit overkomen :N Ik ben zo benieuwd jagar!

Cygne, tijd gaat hard! Op naar de volgende ronde :) Hoop echt dat je snel terecht kan in het ziekenhuis..
pi_147331026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:18 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Ik ben daar toch stiekem altijd bang voor, zulke reacties aan de kassa! Maar gelukkig nog nooit overkomen :N Ik ben zo benieuwd jagar!

Cygne, tijd gaat hard! Op naar de volgende ronde :) Hoop echt dat je snel terecht kan in het ziekenhuis..
Heb een keer testen gekocht bij de kruidvat en ze deed echt heel lief :D verborg het snel achter haar kassa, deed het alvast in een zakje zodat niemand zag wat ik kocht tijdens het betalen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:26:32 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147331171
Gefeliciteerd FF!

Het is toch helemaal niet raar om zwangerschapstesten te halen? :? Ik bedoel, zo lang je niet 14 of 60 of man bent? Het is geen soa test of aambeien crčme ofzo. :D Alleen ongemakkelijk als er net iemand in de winkel komt die je kent, dus in dat opzicht wel netjes als ze het alvast in een tasje doen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_147331191
FF gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147331231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:26 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd FF!

Het is toch helemaal niet raar om zwangerschapstesten te halen? :? Ik bedoel, zo lang je niet 14 of 60 of man bent? Het is geen soa test of aambeien crčme ofzo. :D Alleen ongemakkelijk als er net iemand in de winkel komt die je kent, dus in dat opzicht wel netjes als ze het alvast in een tasje doen.
Nou, dat laatste inderdaad! Woon niet echt in een grote stad, dus dat had heel goed gekund.
pi_147331240
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:26 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd FF!

Het is toch helemaal niet raar om zwangerschapstesten te halen? :? Ik bedoel, zo lang je niet 14 of 60 of man bent? Het is geen soa test of aambeien crčme ofzo. :D Alleen ongemakkelijk als er net iemand in de winkel komt die je kent, dus in dat opzicht wel netjes als ze het alvast in een tasje doen.
Nee, ik vond het ook niet raar. De cassiere wel, blijkbaar. Was ook in een supermarkt, niet in een apotheek, ofzo.
pi_147331314
gefeliciteerd flying fish! *O*
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 6 december 2014 @ 13:32:18 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147331329
Gefeliciteerd flyingfish! Het gaat lekker hier de laatste tijd :)

KapiteinCupcake jij bent lief O+ Ik weet jullie te vinden als het nodig is :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147331950
Ik ben nu echt ongesteld geworden helaas, maar dat kwam natuurlijk niet als een verrassing ;)
Ben wel "blij" dat ik daar tenminste geen week of langer op hoefde te wachten...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:02:53 #17
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_147332008
Flying Fish gefeliciteerd!! *O*

Spannend Jagar, wanneer ga je testen?

Oh Skoap, dat is wel snel gegaan dan zeg.
Semper frakkin fi!
pi_147332086
Balen Skoap!

Gefeliciteerd Fish.
jeetje wat gaat het opeens hard hier. Beebieboom ;)
pi_147332135
Ik heb vandaag geplast op een stokje. Pas dag 10 dus negatief. Eisprong zal wel rond dag 18 ofzo plaats vinden. Maar oefening baart kunst :). Nog 54 stokjes over
pi_147332286
Hoeveel dagen zitten er bij jullie tussen eisprong en nod? Ik zit op 11 denk ik
pi_147332726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:00 schreef Skoap het volgende:
Ik ben nu echt ongesteld geworden helaas, maar dat kwam natuurlijk niet als een verrassing ;)
Ben wel "blij" dat ik daar tenminste geen week of langer op hoefde te wachten...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Och Skoap :*. Wel fijn dat het relatief snel is gegaan. Inderdaad, nieuwe ronde nieuwe kansen! Dat we maar een alcohol-vrij oud en nieuw mogen beleven :)

Tussen mijn eisprong en NOD zitten gemiddeld 14 of 15 dagen, maar mijn cyclus is niet bijzonder regelmatig, dus kan er geen peil op trekken. :+

Net een hele mooie reactie getikt, was hij verdwenen omdat FOK! eruit lag :')
pi_147332766
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:00 schreef Skoap het volgende:
Ik ben nu echt ongesteld geworden helaas, maar dat kwam natuurlijk niet als een verrassing ;)
Ben wel "blij" dat ik daar tenminste geen week of langer op hoefde te wachten...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
:*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 6 december 2014 @ 16:17:15 #23
269689 crew  Viv
pi_147334695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:37 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Dat we maar een alcohol-vrij oud en nieuw mogen beleven :)
Het één sluit het andere niet uit kennelijk. :+ Volgens mij gaat de alcohol-discussie hier normaal gesproken over de vraag of je alcohol laat staan vanaf de 2 streepjes of al tijdens het wachten op de 2 streepjes. Ik zie het in ieder geval niet vaak dat iemand weloverwogen (zonder verslaving ofzo) ervoor kiest om alcohol te drinken tijdens de zwangerschap.
pi_147334932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het één sluit het andere niet uit kennelijk. :+ Volgens mij gaat de alcohol-discussie hier normaal gesproken over de vraag of je alcohol laat staan vanaf de 2 streepjes of al tijdens het wachten op de 2 streepjes. Ik zie het in ieder geval niet vaak dat iemand weloverwogen (zonder verslaving ofzo) ervoor kiest om alcohol te drinken tijdens de zwangerschap.
Ik heb er bewust voor gekozen om me niet te bemoeien met alcohol discussie, ik bedoelde het enkel positief in de zin; dat we maar allemaal twee streepjes mogen piesen zodat we geen alcohol mogen tijdens oud en nieuw :).

Als zelfs hier al serieus op wordt gereageerd, hou ik me even afzijdig van dit topic :+
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:35:40 #25
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147335000
*O* FlyingFish! Gefeliciteerd!
pi_147335272
Weer iemand zwanger! Flying Fish *O*
Als we in dit tempo doorgaan, is iedereen nog in 2014 zwanger! :+
pi_147335289
Hier met vlagen kotsberoerd... 9 dagen voor NOD

(zal wel nog steeds grieperig zijn... Ben al weeeeken strondverkouden en dit was ik de vorige ronde ook al)

[ Bericht 29% gewijzigd door gestreeptestoel op 06-12-2014 17:21:28 ]
pi_147335671
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:32 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd flyingfish! Het gaat lekker hier de laatste tijd :)

KapiteinCupcake jij bent lief O+ Ik weet jullie te vinden als het nodig is :)
The road to hell is paved with good intentions. Mensen bedoelen het vaak goed maar ze hebben geen idee wat ze moeten zeggen.
pi_147335997
Jaaaa Fish, gefeliciteeeerd! Superleuk!
pi_147336084
Ach Skoap, wat jammer.... :*

Jagar, hup, piesen! Ben benieuwd!
pi_147336264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:28 schreef Sara82 het volgende:
Ach Skoap, wat jammer.... :*

Jagar, hup, piesen! Ben benieuwd!
Dinsdag!
pi_147337047
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dinsdag!
Twee woorden, negen letters...
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:22:55 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147337093
Skoap -O- :* :* :*


quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:14 schreef Daui het volgende:
Hoeveel dagen zitten er bij jullie tussen eisprong en nod? Ik zit op 11 denk ik
14
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147337106
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:20 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Twee woorden, negen letters...
:?
pi_147337116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:?
Duurt lang :D!
pi_147337125
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:23 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Duurt lang :D!
tell me about it!
pi_147337345
Spannend hoor Jagar, hoe voel je je?
pi_147337349
Over ongemakkelijke situaties in de winkel;
Ovulatietesten afrekenen en dat mijn neef achter mij staat in de rij. "Hallo coccinelle!" *)

Tussen mijn ei en NOD zit zo'n 7-12 dagen. De spotting begint tussen de 3-10 dagen na eisprong.
pi_147337471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Spannend hoor Jagar, hoe voel je je?
Ik voel me okay! ik heb een beetje een kramperig gevoel onder in m'n buik, alsof ik ongesteld ga worden. En weer een beetje misselijk vandaag. En, een hele groot puist op m'n neus :( , eentje op m'n arm en een op m'n borst....
pi_147338030
YAY Fish!! *O* Wat tof!

Jammer dat het toch doorgezet heeft Skoap :*

Ik heb gelijk een doosje of 10 (x2) zwangerschapstesten gekocht bij de action. Werd ook wel even aangekeken van :X Maar verder geen opmerking ofzo.

Nog een vraag, er is bij mij een bloeding opgewekt door oestrogeen pillen. De laatste bloeddag kan ik toch tellen net als bij een normale menstruatie?
pi_147338412
Ik woensdag NOD! Ben bijna zeker van bloed, maar toch he :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147339475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik voel me okay! ik heb een beetje een kramperig gevoel onder in m'n buik, alsof ik ongesteld ga worden. En weer een beetje misselijk vandaag. En, een hele groot puist op m'n neus :( , eentje op m'n arm en een op m'n borst....
Zo lastig altijd dat dat soort klachten ook wel bij ongesteld worden kunnen horen. Duim van niet voor je!
pi_147339481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:14 schreef Daui het volgende:
Hoeveel dagen zitten er bij jullie tussen eisprong en nod? Ik zit op 11 denk ik
13ish
pi_147340825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:01 schreef Hilzillah het volgende:
YAY Fish!! *O* Wat tof!

Jammer dat het toch doorgezet heeft Skoap :*

Ik heb gelijk een doosje of 10 (x2) zwangerschapstesten gekocht bij de action. Werd ook wel even aangekeken van :X Maar verder geen opmerking ofzo.

Nog een vraag, er is bij mij een bloeding opgewekt door oestrogeen pillen. De laatste bloeddag kan ik toch tellen net als bij een normale menstruatie?
Die snap ik niet, je begint toch met tellen op de eerste dag van je menstruatie?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147340933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Die snap ik niet, je begint toch met tellen op de eerste dag van je menstruatie?
Bedoelde om uit te rekenen wanneer ik ongeveer eisprong kan verwachten. Dan maakt het toch niet uit of je vanaf de eerste dag of de laatste dag mag gaan tellen. Ja, je als je op de laatste dag begint dan moet je minder dagen nemen ;)
pi_147341027
Oh, zo!

Geen idee dan, ik ben vergeten hoe dat gaat bij gewoon zwanger worden :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147341547
+/- 15 trouwens.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147342335
Als ik testen koop, let ik er wel op dat er geen bekende achter me staat.

Geen idee hoeveel dagen er tussen de eisprong en NOD zitten.
pi_147343387
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:20 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Twee woorden, negen letters...
duurt lang :D

hehe dat zeggen mijn man en ik ook vaak tegen elkaar zo
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147344889
Haha, waar is dat van? Of zijn jullie afzonderlijk van elkaar zo grappig?
pi_147344913
Of is dat een heel oud mopje? :@
pi_147345319
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 22:08 schreef Limone het volgende:
Of is dat een heel oud mopje? :@
Eén woord, twee letters ;)
pi_147346610
Ik snap hem ook niet :@
pi_147346925
Ja okay... Dat had ik begrepen... Maar Sara heeft het over Eén woord, twee letters. Als in 'ja' of 'nee' ?

Sorry als ik nu heel de grap kapot analyseer
pi_147347000
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 22:56 schreef Hilzillah het volgende:
Ja okay... Dat had ik begrepen... Maar Sara heeft het over Eén woord, twee letters. Als in 'ja' of 'nee' ?

Sorry als ik nu heel de grap kapot analyseer
Met twee letters kan het geen nee zijn denk ik :+
pi_147347051
Ha ha ha ha ehrm.... Idd :@ Stom!
pi_147347078
Ik kende iig de 'uitdrukking' niet...

Wel Lima Bravo (Lekker Belangrijk)
pi_147347864
Ik kruip weer even binnen...

Zie ik dat ik een discussie heb gemist! (die ga ik nog wel ff nalezen natuurlijk :p )

Nieuw topic en een twee streepjes sticker die is uitgedeeld!
gefeliciteerd *O*
Schudden voor gebruik
pi_147347901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 23:00 schreef Hilzillah het volgende:
Ik kende iig de 'uitdrukking' niet...

Wel Lima Bravo (Lekker Belangrijk)
Daar heb ik dan weer nooit van gehoord :D
pi_147350548
Ik heb ook nog geen idee hoeveel dagen tussen ei en nod, maar ga uit van zo`n 12/13, omdat het dan uitkomt met mn gemiddelde van zo`n 35 dagen en weet mn ei deze X wel.
pi_147350781
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 22:56 schreef Hilzillah het volgende:
Ja okay... Dat had ik begrepen... Maar Sara heeft het over Eén woord, twee letters. Als in 'ja' of 'nee' ?

Sorry als ik nu heel de grap kapot analyseer
:D :*
pi_147351898
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ben net thuis van het sinterklaasfeest met familie en heb daar nog glashard zitten ontkennen dat we überhaupt met kinderen bezig zijn :D eerst maar eens kijken of er daadwerkelijk wat groeit, dan zien we wel verder! Ik kan het nu nog niet echt geloven, had er vanwege mijn lange cyclus voorlopig nog op gerekend. Ik hoop dat er snel velen hier zullen volgen!

En wat betreft het kopen van tests, ik heb ze jarenlang verkocht (net als condooms) en alleen als je net 16 of 50+ bent laat je een indruk achter die ook heel snel weer weg is. Het is eerder zo dat een jonge verkoper zich er ongemakkelijk door voelt. Je daar 'druk' over maken is totaal overbodig.

Skoap, veel sterkte!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_147353144
Ha, lijkt me ook lastig om met een strakke bek zoiets te beweren FlyingFish! Werd je niet rood tot in je nek...?

Hier ontkennen wij het ook tegenover iedereen hoor. Lief en ik zijn laatst een geregistreerd partnerschap aangegaan, omdat dat handiger is iv.m. de koop van een huis. (goedkoper dan dat geleur bij een notaris met samenlevingscontracten en testamenten enzo, en aangezien we toch van plan zijn om samen bejaard te worden konden we het net zo goed op deze manier doen, toch?)
Nou vonden we dat zelf helemaal geen big deal, en we hebben er niet geheimzinnig over gedaan, maar ook niet iedereen verteld. (want: Lima Bravo :D )

En nu alle vrienden het zo onderhand weten, gaat het gros er voor het gemak even vanuit dat we dat hebben gedaan omdat ik zwanger ben. }:|

Weet niet zo goed raad met die knipoog-opmerkingen. Zal binnenkort maar eens even heel opzichtig een pul bier naar binnen gooien. (geen paniek jongens, mijn ei is er nog lang niet :P )

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 07-12-2014 08:07:46 ]
  zondag 7 december 2014 @ 09:31:46 #65
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147353732
Ik zou dat ook niet kunnen hoor! Onze families weten dat ik al jaaaaaaren rammel, dus we krijgen al die tijd al vragen. Al zijn de meesten daar mee opgehouden na de bruiloft... Zouden ze het weten?! :o
Toch zeg ik hier niks tot het raak is. Of tot het zo lang duurt dat ik de opmerkingen niet meer trek. Tot die tijd mogen ze naar mijn buik kijken, of er al iets te zien is. Eet ik nog even de kruidnotenpot leeg :Y)
pi_147354495
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 22:18 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Eén woord, twee letters ;)
haha. Het kwartje viel langzaam. :')
  zondag 7 december 2014 @ 11:49:53 #67
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_147355169
Ik krijg de laatste tijd ook wel vragen van mensen over kinderen krijgen. Tijdje geleden op een bruiloft iemand die ik niet goed ken die echt heel opdringerig was zelfs. Hebben jullie nog geen kinderen? Hoe oud zijn jullie? Waarom nog geen kinderen dan? Etc etc. Mens, vraag niet zo veel! Ik maar een beetje vaag geantwoord :')
En zowel mn zus als mn moeder vroegen laatst ineens van: 'Goh, willen jullie eigenlijk kinderen?' Daar heb ik wel op geantwoord dat wij wel kinderen willen, maar niks over dat we bezig zijn ofzo.
Semper frakkin fi!
  zondag 7 december 2014 @ 12:59:24 #68
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147356555
Nog gefeliciteerd flyingfish!
Heel veel sterkte voor skoap ;(

quote:
vrijdag 5 december 2014 @ 18:28 • 267
KapiteinCupcake
Lieve sproetjes, hoop dat je nog meeleest! Gaat het een beetje met je? :*
Ik lees nog mee maar met die hele discussie ging t allemaal te snel voor me haha ;) ben nu iig bijgelezen!
Hier gaat het gelukkig steeds een beetje beter, ik werk nu 80% en op een binnen/kantoor functie. Al kom ik zo dus niet onder overuren maken soms uit... En een werkdag van 8 tot 22.00 uur vind mijn lijf nog niet echt fijn, heb echt dan een dag nodig om bij te komen. Gelukkig heb ik het idee dat de fysio 2x per week wel helpt in elk geval! Lief dat je aan me dacht!
pi_147357672
8 tot 22 is dan ook wel heel lang, sproetjes!

Ik heb vandaag bruine afscheiding, en dat heb ik vaak de dag voordat m'n menstruatie begint. Weinig hoop dus, verder.
  zondag 7 december 2014 @ 13:55:46 #70
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147357870
Gelukkig werk ik in de regel nu van 8 tot 15.30 ongeveer.. Maar het komt in mijn beroep nogal vaak voor dat er op t laatste moment veel werk binnengebracht word op de afdeling waar ik nu zit door mensen die op straat werken... En dan moet het helaas allemaal zsm afgewerkt worden ivm termijnen. Als er dan op vrijdag om 15.00u werk voor 6 man binnenkomt en we zijn maar met 3.. Achja probeer t volgende week weer te voorkomen ;)
pi_147357910
Fijn Srproetjes dat het beter gaat. Wel enorm lange werkdagen, pff.


Ik lig ziekig in bed. Ik word echt niet goed van deze langdurige verkoudheid. Morgen misschien de ha eens bellen
pi_147360555
vervelend, stoel!

Ik heb net getest, 2 dagen voor NOD en natuurlijk was die test zo wit als het maar kan. Een test die pas geschikt is op of na NOD, en middagurine was natuurlijk niet het slimste idee. Maar goed, was veel te nieuwsgierig. Nu wachten tot dinsdag of woensdag morgen...
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 15:56:16 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147360922
Ai Skoap wat jammer ;( maar inderdaad wel fijn dat alles nu weer op gang komt :*

Jagar ik zou me er inderdaad nog niet te druk om maken en gewoon weer een paar dagen wachten.

Ik ben nog steeds ongesteld, dag 8 inmiddels -O- wel goede afleiding met Sinterklaas vieren gisteren, was erg gezellig en ik ben flink verwend O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147360987
Gefeliciteerd Flying Fish! *O+

Veel sterkte Skoap :*
pi_147361123
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
vervelend, stoel!

Ik heb net getest, 2 dagen voor NOD en natuurlijk was die test zo wit als het maar kan. Een test die pas geschikt is op of na NOD, en middagurine was natuurlijk niet het slimste idee. Maar goed, was veel te nieuwsgierig. Nu wachten tot dinsdag of woensdag morgen...
Wie weet!
Bij mijn jongste was mn test ook pas op dag 5 of 6 ná NOD positief.

Ze heeft nu nog steeds een groeiachterstand :7 :')
:)
pi_147361146
Wat lang MaJo!
Fijn dat je zo verwend bent! Hier ook. Mijn schoonmoeder had mijn lootje en ik heb n telefoonhoesje en scentchips van de tuinen gekregen. Van mijn man nog 2 kleurboeken en hij van mij een ps3-spel. De kinderen waren helemaal blij want zij kregen ook kleurboeken. Net als ik. Dat vonden ze zo tof.

En iemand (de schoonvader van mijn schoonzus), vroeg aan ons hoe t écht met ons ging. Niet echt t moment.
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 16:09:44 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147361350
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:03 schreef Cygne het volgende:
Wat lang MaJo!
Fijn dat je zo verwend bent! Hier ook. Mijn schoonmoeder had mijn lootje en ik heb n telefoonhoesje en scentchips van de tuinen gekregen. Van mijn man nog 2 kleurboeken en hij van mij een ps3-spel. De kinderen waren helemaal blij want zij kregen ook kleurboeken. Net als ik. Dat vonden ze zo tof.

En iemand (de schoonvader van mijn schoonzus), vroeg aan ons hoe t écht met ons ging. Niet echt t moment.
dat klinkt ook goed! Ik heb van vriend een mooie tas van Fossil gekregen en wat LUSH spulletjes. Van mijn moeder een pyjama, een haakpakket en een keukenweegschaal. Van mijn broer een kook scheurkalender en een boek over het paleo dieet. Van mijn zus een tekenboek en een knutselpakket om zelf versieringen voor in de kerstboom te maken. En van mijn vader een luchtje van Dolce & Gabana. Dus echt flink verwend O+

Ai zo'n opmerking is wel lastig op dat moment, hoe lief ook bedoeld -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 16:10:28 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147361371
Is de schoonvader van jouw schoonzus overigens niet jouw vader? ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147361893
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:10 schreef MaJo het volgende:
Is de schoonvader van jouw schoonzus overigens niet jouw vader? ;)
Nee dat jan toch niet. Schoonzus is toch de zus van vriend/man. Dus haar schoonvader is de vader van haar vriend en dus niks van Cygne :+
pi_147362024
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:28 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nee dat jan toch niet. Schoonzus is toch de zus van vriend/man. Dus haar schoonvader is de vader van haar vriend en dus niks van Cygne :+
Tenzij t de vriendin van een broer is van cygne.... Dan zou t wel haar eigen vader zijn, maar dat zou ze dan wel gezegd hebben...
S. 2014
J. 2016
pi_147362178
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Tenzij t de vriendin van een broer is van cygne.... Dan zou t wel haar eigen vader zijn, maar dat zou ze dan wel gezegd hebben...
Oja :P dat kon ook nog natuurlijk!
pi_147362260
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:43 schreef Jag�rtrut het volgende:
Ik heb net getest, 2 dagen voor NOD en natuurlijk was die test zo wit als het maar kan. Een test die pas geschikt is op of na NOD, en middagurine was natuurlijk niet het slimste idee. Maar goed, was veel te nieuwsgierig. Nu wachten tot dinsdag of woensdag morgen...
heerlijk herkenbaar dit :D

Ik hoop echt voor je dat je gewoon 2 streepjes plast dinsdag en dat die bruine afscheiding niks zegt :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147362405
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wie weet!
Bij mijn jongste was mn test ook pas op dag 5 of 6 ná NOD positief.

Ze heeft nu nog steeds een groeiachterstand :7 :')
Ik geloof niet dat mijn kinderen een groeiachterstand kunnen hebben. Ik ben 1.88!
pi_147362545
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mijn kinderen een groeiachterstand kunnen hebben. Ik ben 1.88!
Lange! :o
pi_147362622
Leuk dat jullie allemaal zo verwend zijn afgelopen weekend!

Jagar, ik hoop dat je dinsdag alsnog twee streepjes plast en gewoon te vroeg was.. Die testen van de supermarkt zijn ook niet altijd even gevoelig, die dipsticks die de meeste dames hier gebruiken tonen sneller een streepje volgens mij.. :*

Ik lig ook met griep in bed }:| Hoop dat het morgen over is!
pi_147362722
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:28 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nee dat jan toch niet. Schoonzus is toch de zus van vriend/man. Dus haar schoonvader is de vader van haar vriend en dus niks van Cygne :+
Dit ja.
De vader van de man van mijn schoonzus. Gelukkig kreeg ie n dodelijke blik van zn zoon.

Tis een beetje een apart figuur. Moest een keer op zn kleindochters passen. Maar wilde alleen de ochtend. Mijn man vrij genomen zodat wij t in de middag konden overnemen. Was ie blij dat we dr waren want hij was er wel weer klaar mee. Terwijl de kinderen erbij stonden he. :')
pi_147362754
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:50 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Leuk dat jullie allemaal zo verwend zijn afgelopen weekend!

Jagar, ik hoop dat je dinsdag alsnog twee streepjes plast en gewoon te vroeg was.. Die testen van de supermarkt zijn ook niet altijd even gevoelig, die dipsticks die de meeste dames hier gebruiken tonen sneller een streepje volgens mij.. :*

Ik lig ook met griep in bed }:| Hoop dat het morgen over is!
Dit was een dipstick, maar volgens mij van een merk van hier uit het hoge noorden, RFSU. Ach ja, we shall see!
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 18:47:50 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147366683
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:28 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nee dat jan toch niet. Schoonzus is toch de zus van vriend/man. Dus haar schoonvader is de vader van haar vriend en dus niks van Cygne :+
die optie had ik helemaal niet in mijn hoofd :D ik dacht inderdaad andersom.

Ik heb altijd moeite met het begrijpen van dingen als de nicht van de zus van mijn opa, ik moet dan echt hard nadenken :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147366778
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 13:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Fijn Srproetjes dat het beter gaat. Wel enorm lange werkdagen, pff.


Ik lig ziekig in bed. Ik word echt niet goed van deze langdurige verkoudheid. Morgen misschien de ha eens bellen
Beterschap!
pi_147366827
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:51 schreef Daui het volgende:

[..]

Beterschap!
En jij ook Cupcake
pi_147366844
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

die optie had ik helemaal niet in mijn hoofd :D ik dacht inderdaad andersom.

Ik heb altijd moeite met het begrijpen van dingen als de nicht van de zus van mijn opa, ik moet dan echt hard nadenken :')
Voor ik het opschreef, moest ik ook ff goed nadenken hoor! ;)

Kc, ook beterschap!

En Thnxx Daui
pi_147366874
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:53 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Voor ik het opschreef, moest ik ook ff goed nadenken hoor! ;)

Kc, ook beterschap!
Jij ook gestreeptestoel!

Dankjewel Daui :*
pi_147367718
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

die optie had ik helemaal niet in mijn hoofd :D ik dacht inderdaad andersom.

Ik heb altijd moeite met het begrijpen van dingen als de nicht van de zus van mijn opa, ik moet dan echt hard nadenken :')
De nicht van de zus van je opa is ook je opa's nicht. Tenzij t zn halfzus is. :+
pi_147368259
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mijn kinderen een groeiachterstand kunnen hebben. Ik ben 1.88!
:D maar das nou juist t idee van een groeiachterstand, dat t kind afbuigt/wijkt van de te verwachten groei ;)
Mijnes zouden, gebaseerd op onze lengtes uit moeten komen op 1.64m ongeveer. Mn jongste komt inmiddels op geschat 1.53 :') kabouter :D ik ga alvast sparen voor een paar mooie pumps voor dr 16e verjaardag :P

Anyroads, ik bedoelde vooral, hopelijk over een paar dagen toch nog een positieve test voor je :)
:)
pi_147368486
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D maar das nou juist t idee van een groeiachterstand, dat t kind afbuigt/wijkt van de te verwachten groei ;)
Mijnes zouden, gebaseerd op onze lengtes uit moeten komen op 1.64m ongeveer. Mn jongste komt inmiddels op geschat 1.53 :') kabouter :D ik ga alvast sparen voor een paar mooie pumps voor dr 16e verjaardag :P

Anyroads, ik bedoelde vooral, hopelijk over een paar dagen toch nog een positieve test voor je :)
Ik ken iemand die op de basisschool werd geschat op 1.82, en die werd 2.07 :D
pi_147369069
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik ken iemand die op de basisschool werd geschat op 1.82, en die werd 2.07 :D
haha nice! :D
mn zusje was ook altijd vrij lang voor dr leeftijd als klein kind. Bij de schooldokter werd gezegd dat ze 1.80 of 1.85 ofzo zou worden? Ze is net zo lang als ik ben, 1.68 xD

die schattingen zijn altijd maar een beetje de vraag natuurlijk en ik hoop van harte dat mn meiske haar achterstand nog inhaalt, maar volgens de kinderarts hoefden we daar niet teveel op te rekenen. Ah well, gelukkig zijn mensen van 1,53 ook haske leuk. Toch pinq? :P
:)
pi_147369912
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D maar das nou juist t idee van een groeiachterstand, dat t kind afbuigt/wijkt van de te verwachten groei ;)
Mijnes zouden, gebaseerd op onze lengtes uit moeten komen op 1.64m ongeveer. Mn jongste komt inmiddels op geschat 1.53 :') kabouter :D ik ga alvast sparen voor een paar mooie pumps voor dr 16e verjaardag :P

Anyroads, ik bedoelde vooral, hopelijk over een paar dagen toch nog een positieve test voor je :)
I know, I know! T was maar een stom grapje!

En ik vind het maar spanned, wachten tot ik weer kan testen. T zal vast toch negatief zijn, dit is pas de eerste ronde dat we proberen!
pi_147370199
Zojuist helder bloed bij afvegen :o of innesteling (nu 9 dagen na positieve ovulatietesr) of vroege menstruatie...? Verwacht het vrijdag pas. Afwachten of het hierbij blijft...... :/

[ Bericht 2% gewijzigd door JantinaGr op 07-12-2014 20:34:18 ]
pi_147371516
Ik was dit weekend bij m'n schoonzus uit logeren (wonen aan de andere kant van het land). Ze hebben een nieuwe kat die we nu ook voor het eerst zagen. Nu had ik in m'n achterhoofd nog het verhaal van Cygne (dacht ik) zitten waarbij ze zei dat honden zwangerschap aan kunnen voelen, nu las ik dat katten juist graag bij je zitten als je zwanger bent.

De kat van m'n schoonzus wilde dus steeds op m'n schoot zitten. Ze had ook keus uit anderen, maar de keuze viel toch steeds op mij. Op een gegeven moment (na de 10e keer ofzo :') ) was ik het wel zat.
Zou het? Ik vond het wel erg typisch namelijk. Ik ga nu overigens naar vanalles zoeken, dus het kan ook net zo goed niets zijn. :{w
pi_147371767
erg he, jantina, dat afwachten, en alles voelen en overal wat achter denken?

Helderrood bloed zou natuurlijk echt een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar vast ook wat anders...
pi_147372023
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
erg he, jantina, dat afwachten, en alles voelen en overal wat achter denken?

Helderrood bloed zou natuurlijk echt een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar vast ook wat anders...
Precies. Ik hoop op het eerste natuurlijk... maar afwachten dus. :X
Ik zoek nu werkelijk overal iets achter, terwijl ik normaal vrij nuchter tegen dingen aankijk. :+
pi_147372384
Die van ons zit iedere avond bij mij op schoot. Zodra ik op de bank ga zitten dan staat ze er al naast. Maar of ze dat doet omdat ik zwanger ben of gewoon omdat ze het koud heeft, geen idee ;-)

(De vorige keer weigerden ze trouwens echt om bij me te liggen, tot een week na de curretage.. Tja.. Zeg het maar!)
pi_147372645
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:00 schreef JantinaGr het volgende:
Ik was dit weekend bij m'n schoonzus uit logeren (wonen aan de andere kant van het land). Ze hebben een nieuwe kat die we nu ook voor het eerst zagen. Nu had ik in m'n achterhoofd nog het verhaal van Cygne (dacht ik) zitten waarbij ze zei dat honden zwangerschap aan kunnen voelen, nu las ik dat katten juist graag bij je zitten als je zwanger bent.

De kat van m'n schoonzus wilde dus steeds op m'n schoot zitten. Ze had ook keus uit anderen, maar de keuze viel toch steeds op mij. Op een gegeven moment (na de 10e keer ofzo :') ) was ik het wel zat.
Zou het? Ik vond het wel erg typisch namelijk. Ik ga nu overigens naar vanalles zoeken, dus het kan ook net zo goed niets zijn. :{w
Oh Jantina! Wanneer wil je gaan testen? Wat spannend!

Tja, je kende die kat niet, dus is wel lastig vergelijken. Maar laten we het erop houden dat de kat het aanvoelt en graag bij je wil liggen! :D
pi_147372859
Ja, ik wist wel dat ik geen eenduidig antwoord op het kat-verhaal zou krijgen, het is helaas geen exacte wetenschap :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:25 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Oh Jantina! Wanneer wil je gaan testen? Wat spannend!

Tja, je kende die kat niet, dus is wel lastig vergelijken. Maar laten we het erop houden dat de kat het aanvoelt en graag bij je wil liggen! :D
Ja, spannend dat wel! Echt in de modus - zou het? zou het? - Maar ik mag vrijdag pas testen. Kans dat het donderdag wordt ( :D ) als het bloedverlies geen menstruatie blijkt te zijn.

Laat ik nu net t/m woensdag alleen thuis zijn, dus als ik 's avonds thuiskom van werk, heb ik lekker geen afleiding. 8)7 :|W
* gaat een vriendin uitnodigen *
  zondag 7 december 2014 @ 21:32:07 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_147372964
Alleen over je kat plassen geeft zekerheid, dat is toch bekend!
disclaimer
pi_147373086
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen over je kat plassen geeft zekerheid, dat is toch bekend!
;) _O-
pi_147373291
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:29 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, ik wist wel dat ik geen eenduidig antwoord op het kat-verhaal zou krijgen, het is helaas geen exacte wetenschap :P

[..]

Ja, spannend dat wel! Echt in de modus - zou het? zou het? - Maar ik mag vrijdag pas testen. Kans dat het donderdag wordt ( :D ) als het bloedverlies geen menstruatie blijkt te zijn.

Laat ik nu net t/m woensdag alleen thuis zijn, dus als ik 's avonds thuiskom van werk, heb ik lekker geen afleiding. 8)7 :|W
* gaat een vriendin uitnodigen *
Jaaaa! Donderdag! *O*

Hoe grappig was het geweest als ik nu een appje van een vriendin zou binnenkrijgen of ik deze week iets wil doen :D
pi_147374768
quote:
11s.gif Op zondag 7 december 2014 20:27 schreef JantinaGr het volgende:
Zojuist helder bloed bij afvegen :o of innesteling (nu 9 dagen na positieve ovulatietesr) of vroege menstruatie...? Verwacht het vrijdag pas. Afwachten of het hierbij blijft...... :/
Wat spannend!

Overigens vind de kat, van ons, mij niet echt een lig-object. Hij loopt me wat achterna en miauwt om wat kroeltjes, maar daar is niets geks aan te merken. De kat van kennissen van mij trouwens wel. Die kwam echt sneaky aangelopen en bleef afwachtend naast mij zitten van "MAGGIK?! MAGGIK?"
Toen ik hem uitnodigde wist hij niet van gekkigheid hoe hij wilde zitten. Half op mijn tiet, half hangend op mijn arm aan mijn zijkant en op zijn kop.. echt een maf beest. Normaal zit hij dus altijd bij zijn baas, nu kreeg die alleen een kroel en verder was ik zijn ma(a)tje.

De ene kat is de andere niet dus :P

Ik heb ook een hondje en die is normaal hyper de pieper. Nou was hij een week voor de test al ineens zo lam euhhh tam :P mijn meneer viel het als eerste op dat hij niet tegen mijn benen aanspringt in zijn enthousiasme en mij super zacht benaderd. O+

Ik denk gewoon over de kat en de hond heen plassen een veel duidelijker beeld geeft :+
Schudden voor gebruik
pi_147374790
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:39 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Jaaaa! Donderdag! *O*

Hoe grappig was het geweest als ik nu een appje van een vriendin zou binnenkrijgen of ik deze week iets wil doen :D
Moet ik je appen? :P
Schudden voor gebruik
pi_147374856
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat spannend!

Overigens vind de kat, van ons, mij niet echt een lig-object. Hij loopt me wat achterna en miauwt om wat kroeltjes, maar daar is niets geks aan te merken. De kat van kennissen van mij trouwens wel. Die kwam echt sneaky aangelopen en bleef afwachtend naast mij zitten van "MAGGIK?! MAGGIK?"
Toen ik hem uitnodigde wist hij niet van gekkigheid hoe hij wilde zitten. Half op mijn tiet, half hangend op mijn arm aan mijn zijkant en op zijn kop.. echt een maf beest. Normaal zit hij dus altijd bij zijn baas, nu kreeg die alleen een kroel en verder was ik zijn ma(a)tje.

De ene kat is de andere niet dus :P

Ik heb ook een hondje en die is normaal hyper de pieper. Nou was hij een week voor de test al ineens zo lam euhhh tam :P mijn meneer viel het als eerste op dat hij mij niet bespringt en mij super zacht benaderd. O+

Ik denk gewoon over de kat en de hond heen plassen een veel duidelijker beeld geeft :+
Mijn schoonouders hebben een hond, maar die heeft dus echt geen idee. Die springt nog net zo hard en ik moet me echt schrap zetten als ik de deur binnenstap. Misschien kent hij me niet goed genoeg om het door te hebben ;)
pi_147374892
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Mijn schoonouders hebben een hond, maar die heeft dus echt geen idee. Die springt nog net zo hard en ik moet me echt schrap zetten als ik de deur binnenstap. Misschien kent hij me niet goed genoeg om het door te hebben ;)
Als een hond dat doet heeft hij sowieso weinig manieren geleerd :P

edit: trouwens even veranderd in mijn quote "mij niet meer bespringt" voordat daar gekke wenkbrauwen door gerezen worden :')
Schudden voor gebruik
pi_147374928
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Als een hond dat doet heeft hij sowieso weinig manieren geleerd :P
Haha, hij is nog jong ;)
pi_147374997
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, hij is nog jong ;)
Dan nog hoor :D
Schudden voor gebruik
pi_147383646
vanmorgen een klein beetje helder bloed bij afvegen. Ik ga er van uit dat ik morgen gewoon ongesteld word....
pi_147383713
Hier inmiddels in ronde 2, ronde 1 was 28 dagen, dus we hebben het afgelopen week flink gezellig gehad. De decembermaand helpt daar sowieso wel bij :)

N.O.D. zou bij wederom 28 dagen op 16 december moeten zijn, ben benieuwd :)
pi_147383741
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:12 schreef Bloem84 het volgende:
Hier inmiddels in ronde 2, ronde 1 was 28 dagen, dus we hebben het afgelopen week flink gezellig gehad. De decembermaand helpt daar sowieso wel bij :)

N.O.D. zou bij wederom 28 dagen op 16 december moeten zijn, ben benieuwd :)
Go Bloem! *O*
pi_147383756
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
vanmorgen een klein beetje helder bloed bij afvegen. Ik ga er van uit dat ik morgen gewoon ongesteld word....
Ik duim van niet. Maar het is altijd een rotmoment
pi_147383924
Echo nr 2 was meer dan ik had durven hopen.
Na de lege zak vorige week, zat er nu een dooier en een embryo, mét hartactivteit.
Wel ben ik minder ver dan berekend vanaf laatste 'menstruatie'. Scheelt een week, ipv 6 wk en 2 dagen is het 5 wk en 2 dagen.
Mijn vruchtzak is ook verandert van een langwerpige boon naar een mooie ronde zak.

Blijft dus even gokken, de exacte leeftijd weten we pas de 17e als de embryo gemeten kan worden.
Direct na het stoppen met de pil zwanger raken is niet echt handig zo blijkt. Wat een zenuwen.

Oh en ik had dit weekend bruin bloed. Dacht al dat ik ongesteld ging worden :/
pi_147384048
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Moet ik je appen? :P
Ik zou ontzettend verrast zijn als ik nu een appje zou binnenkrijgen :')
pi_147384053
Fijn dat er hartactie te zien was in elk geval.
:)
pi_147384058
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:28 schreef Lushes het volgende:
Echo nr 2 was meer dan ik had durven hopen.
Na de lege zak vorige week, zat er nu een dooier en een embryo, mét hartactivteit.
Wel ben ik minder ver dan berekend vanaf laatste 'menstruatie'. Scheelt een week, ipv 6 wk en 2 dagen is het 5 wk en 2 dagen.
Mijn vruchtzak is ook verandert van een langwerpige boon naar een mooie ronde zak.

Blijft dus even gokken, de exacte leeftijd weten we pas de 17e als de embryo gemeten kan worden.
Direct na het stoppen met de pil zwanger raken is niet echt handig zo blijkt. Wat een zenuwen.

Oh en ik had dit weekend bruin bloed. Dacht al dat ik ongesteld ging worden :/
Oh Lushes! Wat fijn dat je al zoveel hebt kunnen zien! Lijkt me wel geruststellend!
pi_147384082
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen over je kat plassen geeft zekerheid, dat is toch bekend!
Ha ha ha ha dat was het regeltje in het update topic van mij :D :D Ik heb gegierd van het lachen toen ik het las :D
pi_147384099
Fijn Lushes! Toch een geruststelling!
pi_147384545
Fijn dat alles goed is Lushes! Inclusief hartje zelfs al!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_147384613
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:28 schreef Lushes het volgende:
Echo nr 2 was meer dan ik had durven hopen.
Na de lege zak vorige week, zat er nu een dooier en een embryo, mét hartactivteit.
Wel ben ik minder ver dan berekend vanaf laatste 'menstruatie'. Scheelt een week, ipv 6 wk en 2 dagen is het 5 wk en 2 dagen.
Mijn vruchtzak is ook verandert van een langwerpige boon naar een mooie ronde zak.

Blijft dus even gokken, de exacte leeftijd weten we pas de 17e als de embryo gemeten kan worden.
Direct na het stoppen met de pil zwanger raken is niet echt handig zo blijkt. Wat een zenuwen.

Oh en ik had dit weekend bruin bloed. Dacht al dat ik ongesteld ging worden :/
wat fijn!!!!
Na een miskraam rekenen is ook niet makkelijk, zo is er altijd wel wat :@
Het is alleen wat makkelijker "gokken" als je een idee hebt wanneer je eisprong was. Tel daar een paar dagen verder bij en dan ongeveer twee weken later heb je mogelijk al twee streepjes kunnen plassen. Tel daar je bonus dagen bij op.
Ik denk bijvoorbeeld dat we daarom vier weken en vier dagen zijn. Ik ben benieuwd als we in jan eindelijk de eerste echo hebben of ik een beetje in de goede richting zit.

Wat heb je vroege echo's gehad zeg :) En superfijn dat je al een hartje zag!
Schudden voor gebruik
pi_147384630
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:38 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Ik zou ontzettend verrast zijn als ik nu een appje zou binnenkrijgen :')
:p
Schudden voor gebruik
  maandag 8 december 2014 @ 11:07:13 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147385523
Oh Lushes, fijne echo! Nogsteeds spannend allemaal, maar goed vooruitzicht nu :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 11:09:32 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147385567
Wat fijn Lushes! Nog last van PDS?

De ongesteldheid is nu eindelijk klaar na 8 dagen. Wel mooi, gisteren besloten dat het klaar was en gewoon geen tampon meer ingedaan. En ja hoor _O- :') Als zwanger worden nou ook zo afgedwongen kon worden was het helemaal een feest *O*

Maar we kunnen weer aan de slag :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147385586
Lushes wat fijn! :*
deze keer was het er eentje die rond zwom?
(ga meteen tweeling splitsing googlen)
pi_147385876
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:10 schreef Daui het volgende:
Lushes wat fijn! :*
deze keer was het er eentje die rond zwom?
(ga meteen tweeling splitsing googlen)
Ze kon het nog niet met zekerheid zeggen, maar ik klop even af. 1 is meer dan genoeg ^_^
pi_147385901
quote:
10s.gif Op maandag 8 december 2014 11:24 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ze kon het nog niet met zekerheid zeggen, maar ik klop even af. 1 is meer dan genoeg ^_^
Wanneer mag je weer langskomen?
Jij bent 36 toch? Moet je dan nu ook extra op controle?
pi_147385911
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:09 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn Lushes! Nog last van PDS?

De ongesteldheid is nu eindelijk klaar na 8 dagen. Wel mooi, gisteren besloten dat het klaar was en gewoon geen tampon meer ingedaan. En ja hoor _O- :') Als zwanger worden nou ook zo afgedwongen kon worden was het helemaal een feest *O*

Maar we kunnen weer aan de slag :s)
Ja, ik haat mijn darmen. Ik verdraag echt niks slechts meer. Geen suiker, geen pizza, geen Mcdo en geen gebakken eieren.

Echt weer iets voor mij, een embryo die alleen gezond voer moet.
Ik ben ook 2 kg afgevallen inmiddels. Ongelofelijk.
pi_147385927
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 11:26 schreef Daui het volgende:

[..]

Wanneer mag je weer langskomen?
Jij bent 36 toch? Moet je dan nu ook extra op controle?
Ik mag de 17e weer; dat zou ook pas de eerste officiele zijn geweest. En dan de 31e weer :')
pi_147385935
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:07 schreef pinquit het volgende:
Oh Lushes, fijne echo! Nogsteeds spannend allemaal, maar goed vooruitzicht nu :)
ga jij morgen ook testen?
pi_147385951
Lushes wat fijn *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147385960
quote:
17s.gif Op maandag 8 december 2014 11:27 schreef Skoap het volgende:
Lushes wat fijn *O*
Hoe gaat het met jou?
pi_147385979
Het is helaas niet blijven plakken, ik vind het alleen wel raar dat ik een relatief normale menstruatie heb, eerder nog minder dan anders. Had ik niet verwacht :D Maar ik ga daar natuurlijk niet over klagen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147386047
balen skoap!
pi_147386116
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:29 schreef Skoap het volgende:
Het is helaas niet blijven plakken, ik vind het alleen wel raar dat ik een relatief normale menstruatie heb, eerder nog minder dan anders. Had ik niet verwacht :D Maar ik ga daar natuurlijk niet over klagen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen!
*knuffel*
( zeker dat het een menstruatie was en geen fopbloeding? )

Vanavond gaat mijn vriend het zijn beste vriend vertellen ( waarbij de vriendin al een jaar bezig is en eindelijk zwanger raakte en met 8 weken echo geen hartslag had, tevens kankercellen gevonden die zijn weggehaald waardoor ze nu min 6 maanden moeten wachten met nieuwe poging. Echt zo'n k*tverhaal )

Ik wil eigenlijk niet dat hij het verteld, omdat ik het zķ zielig voor die lui vind. Ik weet nu hoe vreselijk het is om elke dag bang te zijn dat er iets niet goed is. En vooral hoe groot de wens kan zijn.
Bah.
pi_147386427
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:35 schreef Lushes het volgende:

[..]

*knuffel*
( zeker dat het een menstruatie was en geen fopbloeding? )

Vanavond gaat mijn vriend het zijn beste vriend vertellen ( waarbij de vriendin al een jaar bezig is en eindelijk zwanger raakte en met 8 weken echo geen hartslag had, tevens kankercellen gevonden die zijn weggehaald waardoor ze nu min 6 maanden moeten wachten met nieuwe poging. Echt zo'n k*tverhaal )

Ik wil eigenlijk niet dat hij het verteld, omdat ik het zķ zielig voor die lui vind. Ik weet nu hoe vreselijk het is om elke dag bang te zijn dat er iets niet goed is. En vooral hoe groot de wens kan zijn.
Bah.
Wat zielig zeg.. Echt een ontzettend sneu verhaal.

Ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is om te vertellen, maar juist open kaart spelen is goed. Het zal nu even steken bij hun, maar uiteindelijk vinden ze het waarschijnlijk juist heel leuk voor jullie. Hun er een beetje bij betrekken zal hun eigen pijn misschien verzachten. :)
pi_147386459
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:35 schreef Lushes het volgende:
Vanavond gaat mijn vriend het zijn beste vriend vertellen ( waarbij de vriendin al een jaar bezig is en eindelijk zwanger raakte en met 8 weken echo geen hartslag had, tevens kankercellen gevonden die zijn weggehaald waardoor ze nu min 6 maanden moeten wachten met nieuwe poging. Echt zo'n k*tverhaal )
ach wat ontzettend sneu ;(

Maar juist erg goed van je vriend dat hij het gaat vertellen. Niks is zo erg als ze het per-ongeluk via/via moeten horen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147386490
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:35 schreef Lushes het volgende:
*knuffel*
( zeker dat het een menstruatie was en geen fopbloeding? )
:*

Ja zo weinig was het nou ook weer niet ;)
Maar ik hou voor de zekerheid wel even in de gaten hoe ik me voel, geloof er echt niet meer in, maar ik zou niet de eerste zijn die (veel) bloed had en uiteindelijk toch wel zwanger was.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 8 december 2014 @ 11:57:40 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147386645
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ga jij morgen ook testen?
Mijn NOD is woensdag eigenlijk pas, dus ik ga voor woens. Meestal heb ik een dag van tevoren bruine afscheiding, dus als k die dins of woens nog niet heb test ik :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 8 december 2014 @ 12:01:05 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147386727
Mijn testen zijn vanaf 4dg voor NOD al te gebruiken, das ook vroeg. Maar k vind t zonde eik, om al te testen

[ Bericht 1% gewijzigd door pinquit op 08-12-2014 12:28:47 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147387687
Lushes, wat fijn dat er al wat te zien was. Nu nog spannende dagen tot de 17e.
Wat rot van jullie vrienden. Dat lijkt me heel moeilijk om te vertellen dan...

Ik moet straks naar de ha.. Naar mijn longen laten luisteren.
pi_147387886
Mijn emotionele kant en rationele kant zijn echt enorm met elkaar in conflict. Rationeel weet ik dat de kans dat ik morgen of overmorgen ongesteld word enorm groot is. Emotioneel denk ik "maar, ik was (en ben) steeds wat misselijk, is het geen innestelingsbloeding, etc. etc.". Zo irritant!
pi_147387954
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 12:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn testen zijn vanaf 4dg voor NOD al te gebruiken, das ook vroeg. Maar k vind t zonde eik, om al te testen
Ik had ook van die supersensitieve, maar die deden mooi niks de week voor NOD. Pas op de dag zelf.

Zou ze zelf nooit meer kopen denk ik. ( denk ik, want ik ben truus ongeduld )
pi_147388704
Volgens mijn test kan ik met 8dpo al testen. Geen idee of ik donderdag al durf te testen. Bang voor wederom een blanco test. Volgende week woensdag is mijn NOD, maar de afgelopen 7 maanden heb ik mijn NOD niet gehaald :')

Mijn temperatuur is al naar beneden gegaan vanaf gisteren (4dpo), hopelijk stijgt deze wel weer komende week!
pi_147388881
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:27 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mijn test kan ik met 8dpo al testen. Geen idee of ik donderdag al durf te testen. Bang voor wederom een blanco test. Volgende week woensdag is mijn NOD, maar de afgelopen 7 maanden heb ik mijn NOD niet gehaald :')

Mijn temperatuur is al naar beneden gegaan vanaf gisteren (4dpo), hopelijk stijgt deze wel weer komende week!
Wat een snelle daling. Op welke temperatuur zit jij voor je eisprong en welke daarna?
pi_147389958
Voor de eisprong gemiddeld 36,4 graden.
Na de eisprong deze ronde: 36,6 - 36,8 - 36,91 - 36,87 - 36,78
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 17:30:25 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147396447
Ik word echt gek van mezelf :X Kan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden -O-

* MaJo stuitert nog even verder
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 8 december 2014 @ 17:37:17 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147396667
Nod niet halen? :? Bedoel je dat je eerder ongesteld wordt? Misschien nod aanpassen dan?
pi_147396722
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:37 schreef Kyara het volgende:
Nod niet halen? :? Bedoel je dat je eerder ongesteld wordt? Misschien nod aanpassen dan?
Dit. Dan is je cyclus toch gewoon korter?
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 17:55:49 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147397226
Nog iets anders: mijn schoonmoeder heeft beide zoons met 7 maanden al gekregen. Zou het kunnen dat mijn vriend een gen bij zich draagt waardoor ons (toekomstige) kind ook eerder geboren zou kunnen worden? Ik heb nooit zo nagedacht over het effect van de genen van de man op de zwangerschap. Alleen over wat erfelijk kan zijn als het kind al geboren is. Dan ben ik een stuk meer belast dan vriend :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147398567
@Lushes: Fijn om te horen dat de echo goed ging en al zo'n verschil met de vorige keer. Bijzonder hoe snel alles gaat!

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:29 schreef Skoap het volgende:
Het is helaas niet blijven plakken, ik vind het alleen wel raar dat ik een relatief normale menstruatie heb, eerder nog minder dan anders. Had ik niet verwacht :D Maar ik ga daar natuurlijk niet over klagen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Echt heel jammer Skoap. :'(

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 12:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn testen zijn vanaf 4dg voor NOD al te gebruiken, das ook vroeg. Maar k vind t zonde eik, om al te testen
Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:27 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mijn test kan ik met 8dpo al testen. Geen idee of ik donderdag al durf te testen. Bang voor wederom een blanco test. Volgende week woensdag is mijn NOD, maar de afgelopen 7 maanden heb ik mijn NOD niet gehaald :')

Mijn temperatuur is al naar beneden gegaan vanaf gisteren (4dpo), hopelijk stijgt deze wel weer komende week!
Nog een tester! Ben benieuwd of er deze week weer streepjes gaan komen. En hopelijk zit ik er ook bij.
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn emotionele kant en rationele kant zijn echt enorm met elkaar in conflict. Rationeel weet ik dat de kans dat ik morgen of overmorgen ongesteld word enorm groot is. Emotioneel denk ik "maar, ik was (en ben) steeds wat misselijk, is het geen innestelingsbloeding, etc. etc.". Zo irritant!
Hopelijk blijkt anders! Misselijkheid is nou niet iets alledaags, toch?

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt gek van mezelf :X Kan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden -O-

* MaJo stuitert nog even verder
Da's wel balen dan inderdaad! Had ik nu niet ergens anders gelezen dat je ook ME hebt?

----Hier geen bloed meer gevonden na die ene keer gisteren. Dat stemt mij tot nu toe wel positief. :)
pi_147398641
Ik wil streepjes zien! *O* 8-)

Skoap :*

Verder zwem ik nog steeds in een niemandsland en heb ik dus niet zoveel te melden :O
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  maandag 8 december 2014 @ 18:47:24 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147398735
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:55 schreef MaJo het volgende:
Nog iets anders: mijn schoonmoeder heeft beide zoons met 7 maanden al gekregen. Zou het kunnen dat mijn vriend een gen bij zich draagt waardoor ons (toekomstige) kind ook eerder geboren zou kunnen worden? Ik heb nooit zo nagedacht over het effect van de genen van de man op de zwangerschap. Alleen over wat erfelijk kan zijn als het kind al geboren is. Dan ben ik een stuk meer belast dan vriend :')
Kan, maar hoeft niet.
Misschien iets om bij de intake bij vk of gyn te vermelden.

Nu wordt bij een vroeggeboorte alleen placenta en wat kweekjes onderzocht. Als daar niks in wordt gevonden dan valt het onder de noemer "botte pech". Er is toen niks onderzocht bij jouw schoonmoeder waarschijnlijk?
pi_147398862
Ik wil ook streepjes zien! Bij anderen, maar ook graag bij mezelf... :6

Bij de ha geweest. Ik schijn gewoon steeds opnieuw een verkoudheidsvirus op te pakken... Kom er moeilijk vanaf..

Dus ik zeg: Laat het mooie weer maar komen! :+

Volgende week mijn NOD
  maandag 8 december 2014 @ 18:57:55 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147399062
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:42 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?

[..]

----Hier geen bloed meer gevonden na die ene keer gisteren. Dat stemt mij tot nu toe wel positief. :)
Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvat :)
Zit er eigenlijk echt verschil in testen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147399207
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvat :)
Zit er eigenlijk echt verschil in testen?
Ik heb hier van die cassettes met pipetje van 123 thuistesten, maar die duren even voor er wat gebeurd.
pi_147399254
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:37 schreef Kyara het volgende:
Nod niet halen? :? Bedoel je dat je eerder ongesteld wordt? Misschien nod aanpassen dan?
Ik tel altijd met een 'eerlijke' NOD i.v.m. testen. Mijn luteale fase is maar 7-12 dagen. Als ik 7dpo dan mijn 'nod' zou hebben gehaald, dan kan ik testen wat ik wil zonder een positieve test in handen te krijgen aangezien het gewoon nog te vroeg is. Dan zou ik pas 7 dagen overtijd kunnen testen. Vandaar ik altijd een LF van 14 dagen aanhou als echte NOD. Dit zou komen op 17 december ipv ergens tussen 10-15 december.
pi_147399489
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:55 schreef MaJo het volgende:
Nog iets anders: mijn schoonmoeder heeft beide zoons met 7 maanden al gekregen. Zou het kunnen dat mijn vriend een gen bij zich draagt waardoor ons (toekomstige) kind ook eerder geboren zou kunnen worden? Ik heb nooit zo nagedacht over het effect van de genen van de man op de zwangerschap. Alleen over wat erfelijk kan zijn als het kind al geboren is. Dan ben ik een stuk meer belast dan vriend :')
Hangt helemaal van de oorzaak van de vroeggeboorte af. Tweeling, stuit, hoge bloeddruk of andere complicaties bij moeder enz enz kunnen allemaal verband houden met vroeggeboorte. Over het algemeen is zoiets niet erfelijk, maar bijvoorbeeld pre--eclampsie bij schoonmoeders wordt wel in verband gebracht met pe bij zwangeren. Iets anders is bijvoorbeeld een afwijkende vorm van de baarmoeder, of een "zwakke" baarmoedermond. Dat kan ook reden van vroeggeboorte zijn, en is, logischerwijs in jouw geval dus niet iets wat jij erft van je schoonmoeder. Dus kortom, vraag vooral even na wat de oorzaak van de vroeggeboorte was, áls die er al was, en als ze hem al weten. En geef het aan bij je vk/gyn.
:)
pi_147399584
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvat :)
Zit er eigenlijk echt verschil in testen?
neuh. Hooguit dat sommigen wat gevoeliger zouden zijn. Maar als je je nod aanhoudt als testdatum dan moet dat niet uitmaken.
:)
  maandag 8 december 2014 @ 19:15:39 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147399936
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:02 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik tel altijd met een 'eerlijke' NOD i.v.m. testen. Mijn luteale fase is maar 7-12 dagen. Als ik 7dpo dan mijn 'nod' zou hebben gehaald, dan kan ik testen wat ik wil zonder een positieve test in handen te krijgen aangezien het gewoon nog te vroeg is. Dan zou ik pas 7 dagen overtijd kunnen testen. Vandaar ik altijd een LF van 14 dagen aanhou als echte NOD. Dit zou komen op 17 december ipv ergens tussen 10-15 december.
Aah zo. Bedankt voor je uitleg :)
pi_147401630
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvat :)
Zit er eigenlijk echt verschil in testen?
Ja, qua gevoeligheid. De dure zijn juist vaak minder gevoelig. De gevoelige slaan vaak positief uit bij een hcg van 25, en de minder gevoelige bij 100. Omdat de hcg-waarde ongeveer elke 48 uur verdubbelt, kan het zijn dat je met de gevoelige al max. 4 dagen eerder positief test. (Die van het kruidvat zijn ook vrij gevoelig geloof ik hoor)
pi_147404344
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt gek van mezelf :X Kan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden -O-

* MaJo stuitert nog even verder
Hebben ze niet iets anders wat je wel mag hebben? Kun je niet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent?
pi_147404968
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt gek van mezelf :X Kan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden -O-

* MaJo stuitert nog even verder
Ik slikte een soortgelijk medicijn ( modafinil ) voor iets heel anders overigens, maar dat heb ik gewoon tot aan mijn positieve zwangerschapstest geslikt. Was ook geen enkel bezwaar tegen volgens arts.
Ik meen dat er voor Ritalin ook niet echt een groot bezwaar is tot aan de bevestigde zwangerschap.
Waar heb je de informatie vandaan dat het een no go is?
Ik begrijp wel dat je het laat als je eenmaal zwanger bent, maar ervoor?

Het lijkt me ook niet prettig als je je niet ok voelt.
pi_147405983
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:56 schreef Sara82 het volgende:
(Die van het kruidvat zijn ook vrij gevoelig geloof ik hoor)
Ja die 2 voor 5 euro zijn inderdaad erg gevoelig...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 21:43:14 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147406101
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:42 schreef JantinaGr het volgende:
@Lushes: Fijn om te horen dat de echo goed ging en al zo'n verschil met de vorige keer. Bijzonder hoe snel alles gaat!

[..]

Echt heel jammer Skoap. :'(

[..]

Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?

[..]

Nog een tester! Ben benieuwd of er deze week weer streepjes gaan komen. En hopelijk zit ik er ook bij.

[..]

Hopelijk blijkt anders! Misselijkheid is nou niet iets alledaags, toch?

[..]

Da's wel balen dan inderdaad! Had ik nu niet ergens anders gelezen dat je ook ME hebt?

----Hier geen bloed meer gevonden na die ene keer gisteren. Dat stemt mij tot nu toe wel positief. :)
Ik heb inderdaad ook ME, een fatale combinatie :') Ook nog depressieve stoornis, een B12 tekort en een prikkelbare darm, alle succesfactoren om ontzettend vermoeid te zijn dus _O-

Spannend hoor Jantina, klinkt hoopvol!

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 18:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Kan, maar hoeft niet.
Misschien iets om bij de intake bij vk of gyn te vermelden.

Nu wordt bij een vroeggeboorte alleen placenta en wat kweekjes onderzocht. Als daar niks in wordt gevonden dan valt het onder de noemer "botte pech". Er is toen niks onderzocht bij jouw schoonmoeder waarschijnlijk?
Ik zal het zeker tzt melden :Y Ik denk niet dat het bij mijn schoonmoeder onderzocht is, ik zal haar dit eens vragen.

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de oorzaak van de vroeggeboorte af. Tweeling, stuit, hoge bloeddruk of andere complicaties bij moeder enz enz kunnen allemaal verband houden met vroeggeboorte. Over het algemeen is zoiets niet erfelijk, maar bijvoorbeeld pre--eclampsie bij schoonmoeders wordt wel in verband gebracht met pe bij zwangeren. Iets anders is bijvoorbeeld een afwijkende vorm van de baarmoeder, of een "zwakke" baarmoedermond. Dat kan ook reden van vroeggeboorte zijn, en is, logischerwijs in jouw geval dus niet iets wat jij erft van je schoonmoeder. Dus kortom, vraag vooral even na wat de oorzaak van de vroeggeboorte was, áls die er al was, en als ze hem al weten. En geef het aan bij je vk/gyn.
Dit was 31 en 40 jaar geleden, volgens mij rookte ze destijds nog. Dus dat zou ook een oorzaak geweest kunnen zijn.

Ik zal het haar sowieso eens vragen welke verklaring er destijds voor gegeven werd en het zeker melden tegen die tijd :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 21:48:09 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147406317
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:03 schreef Daui het volgende:

[..]

Hebben ze niet iets anders wat je wel mag hebben? Kun je niet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent?
Op zich mag je het slikken totdat je zwanger wordt inderdaad :Y Ik doe nu alleen al 5 jaar zonder en dat ging altijd goed, tot de laatste maanden. Ik vind het zo'n stap terug om er weer aan te beginnen. En wie weet mag het snel al niet meer :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:17 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik slikte een soortgelijk medicijn ( modafinil ) voor iets heel anders overigens, maar dat heb ik gewoon tot aan mijn positieve zwangerschapstest geslikt. Was ook geen enkel bezwaar tegen volgens arts.
Ik meen dat er voor Ritalin ook niet echt een groot bezwaar is tot aan de bevestigde zwangerschap.
Waar heb je de informatie vandaan dat het een no go is?
Ik begrijp wel dat je het laat als je eenmaal zwanger bent, maar ervoor?

Het lijkt me ook niet prettig als je je niet ok voelt.
De info heb ik van de website van PsyQ. Eigenlijk is er nog helemaal niks bekend over het gebruik van ritalin tijdens de zwangerschap, daarom wordt het afgeraden. Totdat je zwanger test mag je het slikken.

Misschien toch maar eens de psych bellen. Het liefst doe ik het helemaal zonder maar zoals het nu gaat schiet het ook niet op -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147407052
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Op zich mag je het slikken totdat je zwanger wordt inderdaad :Y Ik doe nu alleen al 5 jaar zonder en dat ging altijd goed, tot de laatste maanden. Ik vind het zo'n stap terug om er weer aan te beginnen. En wie weet mag het snel al niet meer :P

[..]

De info heb ik van de website van PsyQ. Eigenlijk is er nog helemaal niks bekend over het gebruik van ritalin tijdens de zwangerschap, daarom wordt het afgeraden. Totdat je zwanger test mag je het slikken.

Misschien toch maar eens de psych bellen. Het liefst doe ik het helemaal zonder maar zoals het nu gaat schiet het ook niet op -O-
We hebben wel een gelukkige MaJo nodig. En de toekomstige mini MaJo ook :*
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 22:07:03 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147407097
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 22:05 schreef Daui het volgende:

[..]

We hebben wel een gelukkige MaJo nodig. En de toekomstige mini MaJo ook :*
Noh wat klinkt dat lief, een mini MaJo O+

Je hebt wel gelijk natuurlijk. Ik ga maar eens de psych bellen als het zo blijft!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147408509
Pff hier ook iemand in niemandsland..

Had gehoopt om een zelfde cyclus als afgelopen keer.. Maar helaas, we zitten op dag 42..
Heb wel ontzettend veel last van afscheiding.. Blegh! Hoop niet dat dat iets nieuws is!

Van het weekend een testje gedaan, en die was negatief. En dat had toch wel een beetje impact. Ik sta er op het moment niet zo nuchter in als ik zo willen (misschien een combi met mijn jaarlijkse "winterdip"). En ik denk dat ik mede hierdoor van het weekend weer een flinke aanval van "buikpijn", kromliggen, maagzuur, verkramping (geen idee wat het is, maar het is iig alles behalve fijn).

Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.

Voor nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, dan kan ik weer starten met de teunisbloemolie.. En de ovulatietesten gebruiken van Gevalletje..

Moest het echt even van me afschrijven...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 22:52:02 #174
5428 crew  miss_sly
pi_147409082
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff hier ook iemand in niemandsland..

Had gehoopt om een zelfde cyclus als afgelopen keer.. Maar helaas, we zitten op dag 42..
Heb wel ontzettend veel last van afscheiding.. Blegh! Hoop niet dat dat iets nieuws is!

Van het weekend een testje gedaan, en die was negatief. En dat had toch wel een beetje impact. Ik sta er op het moment niet zo nuchter in als ik zo willen (misschien een combi met mijn jaarlijkse "winterdip"). En ik denk dat ik mede hierdoor van het weekend weer een flinke aanval van "buikpijn", kromliggen, maagzuur, verkramping (geen idee wat het is, maar het is iig alles behalve fijn).

Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.

Voor nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, dan kan ik weer starten met de teunisbloemolie.. En de ovulatietesten gebruiken van Gevalletje..

Moest het echt even van me afschrijven...
Afscheiding kan een teken van ovulatie zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147409612
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 22:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Afscheiding kan een teken van ovulatie zijn.
Daar zat ik ook aan te denken toen ik het opschreef.. Zou wel rijmen met de pijntjes in mijn onderbuik misschien. (Balen dat me vriend pas morgenavond thuis is....)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_147413841
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff hier ook iemand in niemandsland..

Had gehoopt om een zelfde cyclus als afgelopen keer.. Maar helaas, we zitten op dag 42..
Heb wel ontzettend veel last van afscheiding.. Blegh! Hoop niet dat dat iets nieuws is!

Van het weekend een testje gedaan, en die was negatief. En dat had toch wel een beetje impact. Ik sta er op het moment niet zo nuchter in als ik zo willen (misschien een combi met mijn jaarlijkse "winterdip"). En ik denk dat ik mede hierdoor van het weekend weer een flinke aanval van "buikpijn", kromliggen, maagzuur, verkramping (geen idee wat het is, maar het is iig alles behalve fijn).

Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.

Voor nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, dan kan ik weer starten met de teunisbloemolie.. En de ovulatietesten gebruiken van Gevalletje..

Moest het echt even van me afschrijven...
Herken de "nou-zeg-wat-stom-allemaal-en-wat-duurt-het-lang"-aanval. En ook de twijfels over: what's next? Soms heb ik ook zo'n dag.
Veel heldere afscheiding is een teken dat je ovulatie er aan komt, veel witte afscheiding komt vaak door een progesteronstijging. (na je eisprong).
Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. :*
pi_147414368
stom inderdaad, joyce en sara.

Ik heb net getest, en negatief. Nu maar wachten op menstruatie!
pi_147414492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 07:27 schreef Jagärtrut het volgende:
stom inderdaad, joyce en sara.

Ik heb net getest, en negatief. Nu maar wachten op menstruatie!
:*
  dinsdag 9 december 2014 @ 07:50:53 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147414505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 07:27 schreef Jagärtrut het volgende:
stom inderdaad, joyce en sara.

Ik heb net getest, en negatief. Nu maar wachten op menstruatie!
:*

Ik voel me alsof t elk moment flink kan doorbreken. Zeurderige baarmoederkrampen ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:10:08 #180
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147414632
J0ycie :* vervelend hč, die onzekerheid? Hopelijk heb je een nachtje goed kunnen slapen en gaat het vandaag iets beter.

Ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden. Vanmorgen wat bruin bij het afvegen en toen ik net letterlijk begon te janken omdat ik mijn laptop was vergeten (en ik dus 4 hele minuten terug naar huis moest fietsen, 4 hele minuten weer naar het station 8)7 ) was dat ook wel een heel duidelijk teken..
pi_147415148
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
J0ycie :* vervelend hč, die onzekerheid? Hopelijk heb je een nachtje goed kunnen slapen en gaat het vandaag iets beter.

Ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden. Vanmorgen wat bruin bij het afvegen en toen ik net letterlijk begon te janken omdat ik mijn laptop was vergeten (en ik dus 4 hele minuten terug naar huis moest fietsen, 4 hele minuten weer naar het station 8)7 ) was dat ook wel een heel duidelijk teken..
Ook een :* voor jou
pi_147415216
Op werk had iedereen het over kinderen proberen te krijgen enzo. Hoe gek zou het zijn als iemand uit een van die verhalen op dit forum post.
vind het wel oneerlijk dat mannen openlijk kunnen zeggen dat ze bezig zijn en vrouwen niet :(
pi_147415231
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:11 schreef Daui het volgende:
Op werk had iedereen het over kinderen proberen te krijgen enzo. Hoe gek zou het zijn als iemand uit een van die verhalen op dit forum post.
vind het wel oneerlijk dat mannen openlijk kunnen zeggen dat ze bezig zijn en vrouwen niet :(

Daarom zeg ik het hier maar. Ik wil ook zo graag
:@
pi_147415285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:11 schreef Daui het volgende:
Op werk had iedereen het over kinderen proberen te krijgen enzo. Hoe gek zou het zijn als iemand uit een van die verhalen op dit forum post.
vind het wel oneerlijk dat mannen openlijk kunnen zeggen dat ze bezig zijn en vrouwen niet :(
Waarom zouden vrouwen dat niet kunnen?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_147415358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:16 schreef Taartje het volgende:

[..]

Waarom zouden vrouwen dat niet kunnen?
Het kan wel het is alleen in mijn geval niet verstandig. Op mijn vorige werk kon je het beste je kinderwens pas melden als je drie maanden zwanger was.
Mijn ervaring is dat werkgevers niet zo van kinderwensen houden als het een van hun medewerkers betreft
pi_147415518
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:20 schreef Daui het volgende:

[..]

Het kan wel het is alleen in mijn geval niet verstandig. Op mijn vorige werk kon je het beste je kinderwens pas melden als je drie maanden zwanger was.
Mijn ervaring is dat werkgevers niet zo van kinderwensen houden als het een van hun medewerkers betreft
Meen je niet?

Ik heb die ervaring alleen in een corporate omgeving gehad.

Nu werk ik in de sportindustrie en hier nemen mensen hun kroost mee naar het werk; is er kinderopvang voor vrouwen die willen zogen ( en dus baby mee willen ) en was mijn baas degene die mij kwam opzoeken toen hij hoorde van de spoedecho die ik kreeg met de buikpijn.
Misschien toch maar eens mijn zegeningen tellen dan. Nooit geweten dat vrouwen met kinderen nog steeds derderangs burgers waren.
pi_147415575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 07:27 schreef Jagärtrut het volgende:
stom inderdaad, joyce en sara.

Ik heb net getest, en negatief. Nu maar wachten op menstruatie!
:*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147415585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
J0ycie :* vervelend hč, die onzekerheid? Hopelijk heb je een nachtje goed kunnen slapen en gaat het vandaag iets beter.

Ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden. Vanmorgen wat bruin bij het afvegen en toen ik net letterlijk begon te janken omdat ik mijn laptop was vergeten (en ik dus 4 hele minuten terug naar huis moest fietsen, 4 hele minuten weer naar het station 8)7 ) was dat ook wel een heel duidelijk teken..
balen :* en fijn he die stomme hormonen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147415691
Goedemorgen allemaal!

Ik ga dit in twee delen doen, want ik ga dingen vergeten :)

Sjois, niemandsland is zo saai! Maar ik doe met je mee, want vriendje en ik gaan het rustiger aan doen de komende tijd. :*

Jagar! Ik wilde je nog voor zijn en succes wensen voor het testen. Stom hoe je lichaam je in de maling kan nemen he :*. Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt en je op kan naar de volgende ronde!

Coccinelle, donderdag testen! Ik ben heeeeeel benieuwd! :D

MaJo, ik heb geen verstand van medicatie als ritalin nemen voor en tijdens de zwangerschap, maar ik denk inderdaad dat je huisarts (of nog beter, je psycholoog) je hier het best over kan informeren. Als jij het gevoel hebt dat je het nodig hebt, dan is het wel verstandig om dit even te bespreken. Maar dat heb je vast ook al bedacht :D.

Iedereen die (nu al!) last heeft van een winterdipje: ik heb vitamine D gekocht. Normaliter heb ik er pas halverwege januari last van, maar ik liep maar met mijn ziel onder mijn arm. Dit jaar kwam het vroeg!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147415708
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:32 schreef Lushes het volgende:

[..]

Meen je niet?

Ik heb die ervaring alleen in een corporate omgeving gehad.

Nu werk ik in de sportindustrie en hier nemen mensen hun kroost mee naar het werk; is er kinderopvang voor vrouwen die willen zogen ( en dus baby mee willen ) en was mijn baas degene die mij kwam opzoeken toen hij hoorde van de spoedecho die ik kreeg met de buikpijn.
Misschien toch maar eens mijn zegeningen tellen dan. Nooit geweten dat vrouwen met kinderen nog steeds derderangs burgers waren.
Wait whuuut? Ik wil ook in de sportindustrie werken en een kinderopvang op mijn werk! Dat hebben wij niet }:|.
pi_147415734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:12 schreef Daui het volgende:

[..]

:@
:*

Ik wil ook!

Opzich wel flauw dat je zo lang je mond moet houden. Hier begint iedereen er langzaam warm voor te lopen omdat ik het onderwerp nog wel eens erin wil gooien tijdens de lunch :P.
pi_147415757


[ Bericht 100% gewijzigd door KapiteinCupcake op 09-12-2014 09:59:34 (dubbel :D) ]
pi_147415854
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:45 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Ik ga dit in twee delen doen, want ik ga dingen vergeten :)

Sjois, niemandsland is zo saai! Maar ik doe met je mee, want vriendje en ik gaan het rustiger aan doen de komende tijd. :*

Jagar! Ik wilde je nog voor zijn en succes wensen voor het testen. Stom hoe je lichaam je in de maling kan nemen he :*. Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt en je op kan naar de volgende ronde!

Coccinelle, donderdag testen! Ik ben heeeeeel benieuwd! :D

MaJo, ik heb geen verstand van medicatie als ritalin nemen voor en tijdens de zwangerschap, maar ik denk inderdaad dat je huisarts (of nog beter, je psycholoog) je hier het best over kan informeren. Als jij het gevoel hebt dat je het nodig hebt, dan is het wel verstandig om dit even te bespreken. Maar dat heb je vast ook al bedacht :D.

Iedereen die (nu al!) last heeft van een winterdipje: ik heb vitamine D gekocht. Normaliter heb ik er pas halverwege januari last van, maar ik liep maar met mijn ziel onder mijn arm. Dit jaar kwam het vroeg!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch bedankt!

Ik slik al sinds september vitamine D. Maar, hier wordt het al om half 3 donker, dus dat verandert het verhaal wel. En, het is zo grijs en grauw, in November schijnen we in totaal 5 uur zonneschijn gehad te hebben....
pi_147415880
en qua kinderwens en werk: Ik denk dat mensen best weten dat ik een kinderwens heb, en dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar, mensen hoeven niet te weten dat we aan het proberen zijn, want dat legt er nog wat extra druk op.

Maar eens kijken hoe we dat met kerst en oud en nieuw gaan doen, als het nu doorzet zou m'n nieuwe NOD begin januari zijn, en dat maakt het vrij lastig met drinken enzo...
pi_147415957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:45 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Wait whuuut? Ik wil ook in de sportindustrie werken en een kinderopvang op mijn werk! Dat hebben wij niet }:|.
Wow daar moet ik ook werken!!!
Klinkt goed
pi_147415982
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:02 schreef Daui het volgende:

[..]

Wow daar moet ik ook werken!!!
Klinkt goed
Oja, ik wilde nog tegen je zeggen; ik denk daar ook wel regelmatig over na, dat er misschien iemand van mijn werk of vriendengroep ook hier post. Dat ik dan op de spelletjesmeet zou aankomen, en daar opeens een bekende tegen het lijf loop :D. Maar volgens mij posten hier veel mensen uit Zuid-Holland, dus wat dat betreft acht ik de kans ook wel weer klein.
pi_147415987
Kapitein waarom gaan jullie het rustig aan doen?
pi_147416123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:05 schreef Daui het volgende:
Kapitein waarom gaan jullie het rustig aan doen?
Vriendje heeft opeens in zijn hoofd dat hij echt nog een verre reis wilt maken. Niks concreets, want Thailand trekt hem wel aan, maar tegelijkertijd had hij het ook over een rondreis door Amerika, twee totaaaaal verschillende dingen. Dus ik steigerde en probeerde er omheen te kletsen, want hij begon opeens over nog anderhalf jaar wachten (!!!!!!!!!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk hebben we (ik dus) besloten gewoon door te gaan zoals we gaan, want als ik seks wil tijdens mijn vruchtbare periode, dan krijg ik dat ook gewoon ;) :D.
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:33:39 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147416529
Noh cup. Ik zou echt teleurgesteld zijn :') maar goed, je moet t samen doen en willen, dus mja

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 09-12-2014 10:42:13 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147416546
ik krijg altijd het idee dat veel mannen denken dat hun leven over is als er kinderen zijn. De mijne ook, namelijk.

Wellicht naief denk ik dat je met kinderen ook kunt reizen. Ja, op een ander tempo. Maar, wellicht is dat veel leuker!
pi_147416791
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl hij aan de andere kant een kwartier later zegt dat hij niet kan wachten tot ik zwanger ben en zich daar enorm op verheugt. Dat maakt het niet makkelijker, omdat we het toch bijna dagelijks wel erover hebben. Daarom wil ik wel even een goed gesprek met hem aangaan om te vragen wat hij nou precies wilt, want ik raak in de war.

Ik ben overigens ook van mening dat reizen met kinderen moet kunnen. Sterker nog, ik wil juist bepaalde reizen maken als ik kinderen heb :). Het is inderdaad een ander tempo en een stuk lastiger, maar ik zou het zien als een verrijking, dat ik dit kan delen met mijn kinderen.

Ik ben nog niet teleurgesteld, dat komt misschien wel nadat we even rustig hebben gezeten en het hierover hebben gehad. Ik denk dat de eindconclusie gewoon wordt dat we doorgaan zoals we gaan; zonder hulpmiddelen als ovulatietesten en thermometers blijven proberen.
pi_147417177
Dat is wel lastig dan, Kaptein. Inderdaad, maar eens goed over praten.

Hier is het duidelijk dat de Duutser er veel minder mee bezig is dan ik. Hij heeft het ook 20x zo druk dan ik, denk ik. Ik denk dat hij ook wel schrikt als het raak is, maar het toch ook wel tof vindt!
pi_147417408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is wel lastig dan, Kaptein. Inderdaad, maar eens goed over praten.

Hier is het duidelijk dat de Duutser er veel minder mee bezig is dan ik. Hij heeft het ook 20x zo druk dan ik, denk ik. Ik denk dat hij ook wel schrikt als het raak is, maar het toch ook wel tof vindt!
Ja komt wel goed!

Ah schattig, ik probeer me dan voor te snellen hoe dat snoetje eruit ziet als je zegt dat je zwanger bent! *;
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:26:19 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147417546
Die van mij wil het er niet teveel over hebben..
Dus ik vraag waarom niet..
Het antwoord:
"Dan ga ik het als een project zien en alles op alles zeten dat het lukt.. en als het dan faalt dan ben ik heel erg teleurgesteld "

Mannen.. het zijn stiekem net vrouwen.. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147417592
Even snel een :* voor jullie allemaal!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_147418452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:12 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Vriendje heeft opeens in zijn hoofd dat hij echt nog een verre reis wilt maken. Niks concreets, want Thailand trekt hem wel aan, maar tegelijkertijd had hij het ook over een rondreis door Amerika, twee totaaaaal verschillende dingen. Dus ik steigerde en probeerde er omheen te kletsen, want hij begon opeens over nog anderhalf jaar wachten (!!!!!!!!!).
Zwanger reizen kan heel goed en met baby ook! Het is maar net waar je zelf prettig bij voelt. Amerika is heel geschikt! Dus waarom anderhalf jaar wachten??? Rare mannen soms.

Wij zijn bezig met de vakantiebestemming van volgend jaar. Maar sommige landen vallen toch af, omdat ik daar niet zwanger heen wil.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_147419261
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:13 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Zwanger reizen kan heel goed en met baby ook! Het is maar net waar je zelf prettig bij voelt. Amerika is heel geschikt! Dus waarom anderhalf jaar wachten??? Rare mannen soms.

Wij zijn bezig met de vakantiebestemming van volgend jaar. Maar sommige landen vallen toch af, omdat ik daar niet zwanger heen wil.
Wat is je favoriet?
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:55:50 #208
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147419317
Het is bij ons niet zozeer dat we niet denken te kunnen reizen, maar meer dat onze bankrekening dat niet trekt. Afgelopen jaar getrouwd en een huis gekocht, dus reizen én een kind(erkamer) gaat niet lukken.

Overigens dacht hij hier dat "stoppen met de pil" hetzelfde was als "over 9 maanden hebben we een baby". Superzaad! O+
pi_147419399
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:13:25 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147419739
Een dubbel streepje ! *O*
Gefeliciteerd ggirl! !
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147419832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
Fantastisch! gefeliciteerd :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147419884
gefeliciteerd, Ggirl!

En reizen kan toch ook goedkoop? Het hoeft niet altijd ver weg....Kamperen in Oost-Europa lijkt me heerlijk, ook met een kind erbij....
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:20:35 #213
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147419935
Gefeliciteerd! *O*
pi_147420055
*O* Gefeliciteerd Ggirl

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:53 schreef Daui het volgende:
Wat is je favoriet?
Natuur en wilde beesten zijn favoriet. We waren aan het kijken naar Sri Lanka. Maar zit te twijfelen ivm malaria en hygiëne. Zuid-Afrika kwam ook langs, willen dan naar de Nationale Parken. Maar dat is malaria gebied. We denken nu aan IJsland.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:29:56 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147420208
Gefeliciteerd GGirl! *O*
KapCup, ik heb ook zwanger een rondreis door Amerika gedaan, ging prima hoor! OK, de Angel's Landing heb ik niet gedaan maar gewoon iets rustiger aan met de wandelingen is het enige dat anders was dan eerdere reizen :)
pi_147420290
Gefeliciteerd! !!
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:34:59 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147420350
Vietnam waar wij 2 maanden geleden waren was ook zeker zwanger te doen geweest (mits je niet iedere seconde boven de pot hoeft te hangen) natuurlijk zijn hostels misschien minder schoon, maar het land zelf is prima.. we hebben bij elkaar 6 kakkerlakken en 2 ratten gezien.. voor een "tropisch" land is dat helemaal niet slecht.. EN geen malaria gevoeligheid .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147420386
*O* Ggirl gefeliciteerd! Volgens mij hadden wij nog samen in het Rammelaarstopic gepost..
Dit, dat, alles.
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:38:09 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147420433
Ohw en een rondreis Door de usa met een iets groter miep ie lijkt me fantastisch. . :P
Ik kan sowieso niet zo goed tegen de hitte dus veel tropische landen staan niet op mijn lijstje..

Ik denk dat het ook zo moeilijk is als dat je het zelf maakt

Verder zijn wij gewoon de vakantie in oktober 2015 aan het plannen... (10 dagen wales/midlands) we zien dan wel of we dat met of zonder mini doen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 13:53:31 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147420807
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Gefeliciteerd GGirl! *O*
KapCup, ik heb ook zwanger een rondreis door Amerika gedaan, ging prima hoor! OK, de Angel's Landing heb ik niet gedaan maar gewoon iets rustiger aan met de wandelingen is het enige dat anders was dan eerdere reizen :)
Angel's Landing heb ik niet zwanger ook niet gedaan ;) Gaaf he Utah? O+

Ik vind het altijd zo'n onzin het niet kunnen reizen met kinderen. Mijn ouders hebben mij godzijdank overal mee naartoe genomen waardoor ik vrijwel heel Europa gezien heb (ik heb geloof ik nog 8 landen te gaan). Zo was ik in West-Berlijn in 1987, ik was toen 5. Ik kan me de muur nog goed herinneren. 3 jaar later op mijn 8ste zat ik bovenop de muur, erg indrukwekkend! Op mijn 6e gingen we naar Joegoslavië. Toen de oorlog daar uitbrak op mijn 10e vond ik dat zo erg, ik wist namelijk nog zo goed hoe Dubrovnik, Split en Skopje eruit zagen.

Moraal van dit verhaal: ga lekker reizen met je kinderen, ze worden hier alleen maar wereldwijs van O+

Gefeliciteerd Ggirl!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 13:55:07 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147420854
Vriend en ik zitten nu ook de vakantie van zomer volgend jaar te plannen. We kijken nu naar Montenegro (enige Balkan land waar ik nog niet geweest ben). Als ik volgende week (bij wijze van spreken) zwanger blijk te zijn dan wijzigen we de plannen maar als ik (tegen die tijd) een paar maanden zwanger ben ga ik er gewoon heen :Y We wachten dus nog even een paar maandjes met boeken maar als het goed is dan gaan we gewoon van de zomer naar Montenegro O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 14:27:13 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147421576
Hmmm ik sta opeens voor een lastige keuze. Ik sta al 7 maanden op de wachtlijst voor een neusoperatie. Wanneer ik deze operatie krijg kan ik niet zwanger zijn. Omdat de wachtlijst zo lang was (1 jaar) heb ik besloten om die operatie maar even te negeren en zwanger proberen te worden en als het tegen die tijd nog niet zover was dan zou ik de operatie gewoon ondergaan. Alleen nu krijg ik dus te horen dat het waarschijnlijk begin februari wordt, nu wordt het wel heel reëel. Nu moet ik gaan kiezen tussen stoppen met zwanger proberen te worden of het risico lopen dat ik dan wel zwanger ben en de operatie weer uit moeten stellen. Ik heb de operatie eigenlijk hard nodig maar zwanger worden vind ik eigenlijk belangrijker. Vooral omdat de kans groot is dat ik over 2 maanden sowieso niet eens zwanger ben en dan heb ik weer 2 maanden "weggegooid" zeg maar. Wat is wijsheid?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147421620
Tot wanneer kun je hem afzeggen?

Zou je gewoon de operatie kunnen plannen, en dan afzeggen als blijkt dat je zwanger bent? Of zou zelfs een zwangerschap voordat je positief geplast hebt niet kunnen?
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 14:33:18 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147421739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Tot wanneer kun je hem afzeggen?

Zou je gewoon de operatie kunnen plannen, en dan afzeggen als blijkt dat je zwanger bent? Of zou zelfs een zwangerschap voordat je positief geplast hebt niet kunnen?
Wat ik begrepen heb is dat de uitnodigingen in begin januari worden verstuurd. Het lijkt me dat je dan meteen moet aangeven als je het uit wil stellen.

Dat laatste weet ik eigenlijk niet, maar de narcose schijnt vooral in het begin heel schadelijk te zijn voor het kind. Dit vind ik er zo snel over:

quote:
Tot nu toe zijn er nagenoeg geen gevallen bekend waarbij narcose nadelige gevolgen had voor het kindje in de baarmoeder. Toch blijven de artsen voorzichtig met het toepassen ervan. Zeker als het vruchtje nog geen drie maanden oud is en zijn vitale functies, zoals hart, longen en bloedvatenstelsel nog volop in ontwikkeling zijn. Meestal wordt daarom ook geprobeerd een operatie uit te stellen tot je over die driemaandengrens bent. Op dat moment zijn de belangrijkste vitale organen aangelegd en is het kindje net wat sterker. Word je voor drie maanden zwangerschap geopereerd, dan kan dat invloed hebben op de ontwikkeling van de vrucht. Je zwangerschap kan dan zelfs eindigen in een miskraam. Maar de kans daarop is uiterst klein. Het meest veilig is natuurlijk om te wachten met de operatie tot na de zwangerschap.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 14:34:15 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147421771
Nu ik erover nadenk is het misschien het meest logisch om gewoon zo door te gaan tot ik de oproep krijg. Voor hetzelfde geld duurt het toch langer voordat ik opgeroepen word en stop ik voor niks met zwanger proberen te worden. Ik denk dat ik dat maar ga doen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147424407
Jullie zijn lief! O+

Komt vast wel goed hier, ik ga even mijn onderzoek doen en vertellen dat we 'heus nog wel op vakantie kunnen met een extra frummel'.

Het is nu ook een beetje stressvol voor de feestdagen, maar in januari gaan we écht een vakantie plannen, dus dan kunnen we ook een beetje kijken wat de meest verstandige bestemmingen zijn :).

En gefeliciteerd ggirl! :*
pi_147424866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:27 schreef MaJo het volgende:
Hmmm ik sta opeens voor een lastige keuze. Ik sta al 7 maanden op de wachtlijst voor een neusoperatie. Wanneer ik deze operatie krijg kan ik niet zwanger zijn. Omdat de wachtlijst zo lang was (1 jaar) heb ik besloten om die operatie maar even te negeren en zwanger proberen te worden en als het tegen die tijd nog niet zover was dan zou ik de operatie gewoon ondergaan. Alleen nu krijg ik dus te horen dat het waarschijnlijk begin februari wordt, nu wordt het wel heel reëel. Nu moet ik gaan kiezen tussen stoppen met zwanger proberen te worden of het risico lopen dat ik dan wel zwanger ben en de operatie weer uit moeten stellen. Ik heb de operatie eigenlijk hard nodig maar zwanger worden vind ik eigenlijk belangrijker. Vooral omdat de kans groot is dat ik over 2 maanden sowieso niet eens zwanger ben en dan heb ik weer 2 maanden "weggegooid" zeg maar. Wat is wijsheid?
Ik zou niet aan de pil beginnen of iets in die geest, maar als je zeker weet in februari een verbeterde neus te krijgen zou ik wel mijn vruchtbare dagen ontwijken of condooms gebruiken.

Het is niet zo dat je helemaal stopt, maar gewoon een kleine nodige pauze. Twee a drie maanden later zwanger worden kan natuurlijk ook altijd nog (je hebt het toch niet voor het zeggen ;) ) en blijft dan op je lijstje staan van belangrijke zaken.

Overigens moet ik nu wel even de disclaimer geven: Wat je ook kiest te doen. Je kind krijgt wel de genen mee van je huidige neus :+
Schudden voor gebruik
pi_147424879
Ggirl *O*

gefelicibabiet! O+
Schudden voor gebruik
pi_147424936
ik zou inderdaad doen als stippelrientje zegt. Wachten tot je de oproep krijgt, en dan condooms gebruiken, oid.

Verder ben ik nog steeds niet ongesteld, en ook weinig spotting. :o
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 16:31:21 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147425301
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik zou niet aan de pil beginnen of iets in die geest, maar als je zeker weet in februari een verbeterde neus te krijgen zou ik wel mijn vruchtbare dagen ontwijken of condooms gebruiken.

Het is niet zo dat je helemaal stopt, maar gewoon een kleine nodige pauze. Twee a drie maanden later zwanger worden kan natuurlijk ook altijd nog (je hebt het toch niet voor het zeggen ;) ) en blijft dan op je lijstje staan van belangrijke zaken.

Overigens moet ik nu wel even de disclaimer geven: Wat je ook kiest te doen. Je kind krijgt wel de genen mee van je huidige neus :+
ik mag hopen dat mijn kind niet met een gebroken neus geboren wordt ;) het is dus niet plastisch maar medisch.

Ik denk dat ik het zo ga doen inderdaad, wachten op de oproep en dan maar even veilig vrijen. Dat wordt weer wennen :D

Jagar toch nog even spannend! Maar ben je ook niet pas gestopt met AC? Dan kan het ook zijn dat je lichaam nog even moet wennen :)

Hier dag 9 van mijn cyclus. Als deze zo blijft als de laatste twee keer heb ik mijn eisprong pas rond de 26ste dag. Hier dus nog even FFF voorlopig :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147425320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
ik zou inderdaad doen als stippelrientje zegt. Wachten tot je de oproep krijgt, en dan condooms gebruiken, oid.

Verder ben ik nog steeds niet ongesteld, en ook weinig spotting. :o
blijft spannend dus!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147425544
ik verwacht dat ik morgen of overmorgen gewoon ongesteld word. Als het donderdag er nog niet is, dan gooi ik er nog een test tegenaan...

@ Majo: mijn spiraal is er eind september uit gegaan. kan dus inderdaad zijn dat het zoiets is!
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 16:46:20 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147425755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
ik verwacht dat ik morgen of overmorgen gewoon ongesteld word. Als het donderdag er nog niet is, dan gooi ik er nog een test tegenaan...

@ Majo: mijn spiraal is er eind september uit gegaan. kan dus inderdaad zijn dat het zoiets is!
dat is nog vrij recent dus dat zou zomaar kunnen! Al hoop ik natuurlijk dat het een andere reden heeft O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_147426426
Batsweek is begonnen! *O* ovulatie test gaf gisteren nog een heel licht streepje aan maar niet geschoten is altijd mis en oefening baart kunst (of een baby ;) )
pi_147426505
En MaJo kun je niet doorbatsen en zwanger raken en dan je nosejob uitstellen? Ik wil in geen enkel forum zonder jou. Dat zou heel saai zijn :Z
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 17:14:41 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147426643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:10 schreef Daui het volgende:
En MaJo kun je niet doorbatsen en zwanger raken en dan je nosejob uitstellen? Ik wil in geen enkel forum zonder jou. Dat zou heel saai zijn :Z
:D wat lief O+

Als ik beslis om even niet zwanger te worden zou dat hooguit voor 2 maanden zijn, ik post dan gewoon door hoor :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:21:37 #237
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_147426859
Ggirl gefeliciteerd! *O* *O* En maandag verhuizen, succes!

Blijft spannend dus Jagar! :)

Majo, wat de anderen zeggen, even met condoom als de operatie nadert zou ik doen! :)

Cupcake, wat een domper, die twijfel bij je vriend ineens -O-

Veel plezier met de batsweek Daui :D

Mijn batsweek is voorbij volgens mijn app, maar mn laatste 2 cyclussen waren langer dan gemiddeld, dus we batsen hier nog vrolijk door :P
Semper frakkin fi!
pi_147427290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
*O* *O*
pi_147427358
Ik heb nog niet helemaal bijgelezen... Ik ben smorgens kots en kots misselijk. In de loop vd middag trekt dat weg. Ik zou zowat durven wedden dat het dit keer echt raak is.. :o Voel me net als toen bij zoon weer "raar".
Misschien zit ik er wel helemaal naast en houdt mijn lichaam me compleet voor de gek.
pi_147427386
wanneer mag je testen, stoel?

En vanaf wanneer ben je al misselijk, 's morgens?
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 17:43:21 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147427459
Gestreeptestoel, dat klinkt inderdaad behoorlijk zwanger :o ik zou er eens een testje tegenaan gooien :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:44:16 #242
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147427481
Oh spannend Stoel! Klinkt in elk geval veelbelovend! Wanneer kun je testen?
pi_147427499
Stoeltje! Spannend
pi_147427663
Cupcake wat vervelend ineens! Hopelijk komen jullie er uit! :*

Nou ik was zo ontzettend verkouden. Ik dacht (en misschien is t ook wel zo) dat ik gewoon wat grieperig werd. Maar gister ochtend ineens erg misselijk. Vanmorgen weer en in de loop vd ochtend wordt t minder... Maandag is denk ik mijn NOD. Heb vandaag van die gevoelige testen besteld.

(het kan natuurlijk ook gewoon griep zijn... :X )

[ Bericht 14% gewijzigd door gestreeptestoel op 09-12-2014 17:59:39 ]
pi_147427853
Majo, wat lastig! Maar februari is natuurlijk al best snel. Als je die operatie echt hard nodig hebt, zou ik denk ik toch even stoppen..(denk ik)
pi_147428303
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb nog niet helemaal bijgelezen... Ik ben smorgens kots en kots misselijk. In de loop vd middag trekt dat weg. Ik zou zowat durven wedden dat het dit keer echt raak is.. :o Voel me net als toen bij zoon weer "raar".
Misschien zit ik er wel helemaal naast en houdt mijn lichaam me compleet voor de gek.
Ik ben zelf ook wel vaker voor de gek gehouden door mijn lichaam... maar toch kan het raak zijn O+

Grote kans als het net zo voelt als toen het raak was bij je zoon :D

*duimt*
Schudden voor gebruik
pi_147428512
Ggirl *O* Streepjes! :*

Vriendlief en ik hebben vorige week tickets naar IJsland geboekt in april O+ En verder zijn we aan het nadenken voor een reis in september/oktober, maar dat waarschijnlijk een autovakantie binnen Europa zijn, dus daar voorzie ik vooralsnog geen problemen.

Mijn niemandsland is niet omdat een van ons het even niet meer ziet zitten, maar omdat mijn lichaam niet helemaal doet wat ik van haar verwacht :P Ik zit inmiddels op dag 62 van deze cyclus, waarbij ik de afscheiding, de pijntjes, de tekenen van een menstruatie al meerdere keren heb gehad (denk ik..) dus ik heb werkelijk waar geen idee wat m'n lijf aan het doen is. :Z :X
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_147429288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:24 schreef Wizzy het volgende:
*O* Gefeliciteerd Ggirl

[..]

Natuur en wilde beesten zijn favoriet. We waren aan het kijken naar Sri Lanka. Maar zit te twijfelen ivm malaria en hygiëne. Zuid-Afrika kwam ook langs, willen dan naar de Nationale Parken. Maar dat is malaria gebied. We denken nu aan IJsland.
Ligt eraan waar je precies in zuid Afrika heen gaat..
Ga je in onze zomer (daar winter) heb je in de meeste gebieden geen malaria :)

En Zuid Afrika is fantastisch O+ O+
pi_147430625
Ggirl, had je helemaal niks gemerkt?
pi_147431041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:46 schreef KapiteinCupcake het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl hij aan de andere kant een kwartier later zegt dat hij niet kan wachten tot ik zwanger ben en zich daar enorm op verheugt. Dat maakt het niet makkelijker, omdat we het toch bijna dagelijks wel erover hebben. Daarom wil ik wel even een goed gesprek met hem aangaan om te vragen wat hij nou precies wilt, want ik raak in de war.

[knip]
Ik zou er niet teveel achter zoeken en gewoon doorgaan zoals daarvoor. Momenten van twijfel horen bij elke grote beslissing en hoeven niet direct tot een andere beslissing te leiden. Hij heeft gewoon cold feet, komt wel weer goed!

Gefeliciteerd Ggirl! Mooi getimed zo!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_147431966
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:39 schreef J0ycie88 het volgende:

Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.

Echt balen Joycie, dat het niet meezit met de cyclussen, dan ga je inderdaad al snel doemdenken. Hopelijk zit er snel verandering in. :*
Jij bent bijna tegelijk met mij in dit topic begonnen (gestopt met de pil) in maart, toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
Van harte!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:46 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Terwijl hij aan de andere kant een kwartier later zegt dat hij niet kan wachten tot ik zwanger ben en zich daar enorm op verheugt. Dat maakt het niet makkelijker, omdat we het toch bijna dagelijks wel erover hebben. Daarom wil ik wel even een goed gesprek met hem aangaan om te vragen wat hij nou precies wilt, want ik raak in de war.
Da's niet leuk. :N Hopelijk hebben jullie straks een goed gesprek, ik kan mij voorstellen dat je niet goed weet wat je ermee moet. Reizen moet ook kunnen mét kinderen, maar zal lang niet zo makkelijk te plannen zijn zķnder kinderen en er zijn beperkingen. Klimmen met een 2-jarige zit er niet in, bij wijze van, maar zolang het niet dat soort reizen zijn, dan is er altijd wel een mouw aan te passen, toch?

De gedachte van mijn vriend en mij is inmiddels: Een kind valt niet te plannen en er is altijd wel iets waardoor het beter lijkt om de kinderwens nog even uit te stellen.
Dus dat doen we niet (meer).

Laat je weten hoe het gesprek ging?
pi_147432664
Noh jullie zijn allemaal echt keilief! O+

Morgen gaan we het gesprek voeren, maar ik ben inmiddels wel iets minder gestresst en denk inderdaad dat we gewoon doorgaan en er rekening mee houden als we een reis boeken. Een kind valt inderdaad niet te plannen, en de wens is van beide kanten sterk genoeg dat het altijd welkom is. Je weet immers nooit hoe lang het nog kan duren..

Sjoissie, ik doelde daar ook op hoor, lichamelijke onzekerheden :*.

MaJo, beetje spuit 11, maar ik zou inderdaad doorgaan zoals je gaat, en als je tegen die tijd niet zwanger bent kan je gewoon je operatie ondergaan. Zo direct stel je het uit voor niks..
pi_147433677
Woei, wat een spanning en sensatie... misselijkheden, niet doorbrekende menstruaties.... en een fantastische dubbelstreep voor ggirl! Van harte gefeliciteerd!
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:10:54 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147434396
Nou inderdaad :D wat een spanning menson!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147435037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
wat goed, gefeliciteerd! *O*
pi_147437780
Waar ik zojuist achter kom: als we raak batsen op mijn liefs verjaardag, ben ik uitgerekend op mijn verjaardag! (Als ik de eisprongdag van afgelopen 2 maanden aanhoud)

Das nog leuker dan dan ovuleren op je geregistreerd-partnerschapsdag! Blij dat die vorige poging mislukt is ;)
pi_147441418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:31 schreef Sara82 het volgende:
Waar ik zojuist achter kom: als we raak batsen op mijn liefs verjaardag, ben ik uitgerekend op mijn verjaardag! (Als ik de eisprongdag van afgelopen 2 maanden aanhoud)

Das nog leuker dan dan ovuleren op je geregistreerd-partnerschapsdag! Blij dat die vorige poging mislukt is ;)
O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 10 december 2014 @ 07:15:02 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147443906
Mijn ei is er vandaag..
Pijntjes in mn buik.. eiwit-like afscheiding..
De app is spot-on.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147444116
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 07:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ei is er vandaag..
Pijntjes in mn buik.. eiwit-like afscheiding..
De app is spot-on.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ie er gisteren ook last van?
pi_147444591
Ik heb na 2 dagen baarmoederzeurkramp nu ein-de-lijk roze afscheiding.

;(

blargh, weer die hele riedel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147444679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:43 schreef pinquit het volgende:
Ik heb na 2 dagen baarmoederzeurkramp nu ein-de-lijk roze afscheiding.

;(

blargh, weer die hele riedel
Dikke knuffel pinquit :*
pi_147444762
Mijn app zegt vrijdag eisprong. Mijn meneer moet tot laat werken en ik moet vroeg op maar we gaan hoe dan ook vanavond van bil!
pi_147444935
Hah, dat is wel mooi, Sara! En wat stom van je vent, Barreltje!

Hier nog steeds niet ongesteld. Wel gek, normaal is roze afscheiding altijd een teken dat het de volgende dag doorzet.
  woensdag 10 december 2014 @ 09:50:31 #264
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147445566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:59 schreef Ggirl het volgende:
Dag 40, en er vanmorgen met vriendlief een test tegenaan gegooid! Er al na de miskraam van Juni helemaal niet mee bezig want; 'eerst de verbouwing en verhuizen' en nu blijk ik dus gewoon zwanger en gaan we maandag verhuizen.. Ik had het niet durven dromen 😍
Gefeliciteeeeerd *O*
pi_147445588
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 07:15 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ei is er vandaag..
Pijntjes in mn buik.. eiwit-like afscheiding..
De app is spot-on.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( :D :'( :D

Uiteindelijk wel gelukt?
pi_147445601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:57 schreef Daui het volgende:
Mijn app zegt vrijdag eisprong. Mijn meneer moet tot laat werken en ik moet vroeg op maar we gaan hoe dan ook vanavond van bil!
Aangezien wij gelijk lopen ga ik ook vanavond! :D
pi_147445617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:31 schreef Sara82 het volgende:
Waar ik zojuist achter kom: als we raak batsen op mijn liefs verjaardag, ben ik uitgerekend op mijn verjaardag! (Als ik de eisprongdag van afgelopen 2 maanden aanhoud)

Das nog leuker dan dan ovuleren op je geregistreerd-partnerschapsdag! Blij dat die vorige poging mislukt is ;)
Noh leuk Sara! Goed aan de slag dan maar!
  woensdag 10 december 2014 @ 10:14:47 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147445971
Hij heeft er al sinds donderdag last van.. }:|
Deze ronde dus *ploef* weg..
Naja.. dan maar in januari een baby bouwen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147446117
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:14 schreef Barreltje het volgende:
Hij heeft er al sinds donderdag last van.. }:|
Deze ronde dus *ploef* weg..
Naja.. dan maar in januari een baby bouwen..
:*
pi_147446565
Mannen met vrees.. Werkschema die niet synchroom lopen..
Ik zou zeggen: Pak die vent bij zijn lurven! ~O>
pi_147446750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:52 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Aangezien wij gelijk lopen ga ik ook vanavond! :D
Wow dat is echt synchroon. Succes de komende dagen
pi_147446779
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef Daui het volgende:

[..]

Wow dat is echt synchroon. Succes de komende dagen
Jij ook!
pi_147447654
Gisteren is moedersvmoeders langsgekomen om mij de kratten te brengen. Als cadeau een badcape en een HCG-test in pretverpakking, plus het blad : Zwanger!

Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd en probeerde steeds mijn opwellende traantjes weg te slikken.
Vannacht stond ik snikkend die witte kan vol te piesen :') omdat ik het zo zielig vond en wat als het bij mij ook niet goed gaat en wat als ik dan te oud ben of ik iets debiels doe en mijn kind laat vallen en hij stuk is, of ik niet durf te bevallen of post natale debiliteit krijg. And so on, and so on.

God bewaar me, ik ben zķ labiel.
Mijn vriend is wel heel content met deze dramatiek. Hij heeft me voor het eerst in onze relatie zien huilen. Vond ie práchtig.

*slaat kruis*

Wie heeft er allemaal NOD's komende week?
pi_147447761
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:28 schreef Lushes het volgende:
Gisteren is moedersvmoeders langsgekomen om mij de kratten te brengen. Als cadeau een badcape en een HCG-test in pretverpakking, plus het blad : Zwanger!

Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd en probeerde steeds mijn opwellende traantjes weg te slikken.
Vannacht stond ik snikkend die witte kan vol te piesen :') omdat ik het zo zielig vond en wat als het bij mij ook niet goed gaat en wat als ik dan te oud ben of ik iets debiels doe en mijn kind laat vallen en hij stuk is, of ik niet durf te bevallen of post natale debiliteit krijg. And so on, and so on.

God bewaar me, ik ben zķ labiel.
Mijn vriend is wel heel content met deze dramatiek. Hij heeft me voor het eerst in onze relatie zien huilen. Vond ie práchtig.

*slaat kruis*

Wie heeft er allemaal NOD's komende week?
wat goed dat je daar aan mee doet!
En voor de rest een mega dikke knuffel. Het komt allemaal goed! ^O^
pi_147448084
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:28 schreef Lushes het volgende:
Gisteren is moedersvmoeders langsgekomen om mij de kratten te brengen. Als cadeau een badcape en een HCG-test in pretverpakking, plus het blad : Zwanger!

Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd en probeerde steeds mijn opwellende traantjes weg te slikken.
Vannacht stond ik snikkend die witte kan vol te piesen :') omdat ik het zo zielig vond en wat als het bij mij ook niet goed gaat en wat als ik dan te oud ben of ik iets debiels doe en mijn kind laat vallen en hij stuk is, of ik niet durf te bevallen of post natale debiliteit krijg. And so on, and so on.

God bewaar me, ik ben zķ labiel.
Mijn vriend is wel heel content met deze dramatiek. Hij heeft me voor het eerst in onze relatie zien huilen. Vond ie práchtig.

*slaat kruis*

Wie heeft er allemaal NOD's komende week?
Aaah Lushes! Ik vind het ook goed dat je moeders voor moeders doet! Het was een tijdje zo dat iedereen in Z&G het deed, maar volgens mij (forgive if I'm wrong, ik kijk daar niet heel regelmatig) doen veel users het niet meer.

En kusje voor de hormonen :* Alles komt goed!
De eerste keer huilen in je relatie?! Wauw! Mijn vriend heeft me vķķr we een relatie kregen al een keer zien huilen, dus die magie was al weg helaas :')
pi_147448331
De mevrouw zei inderdaad dat het wat tegenvalt, qua aanmeldingen.
Ik snap dat niet zo goed, waarom zou je het niet doen?

Die kleine moeite helpt andere mensen. Het zou wat mij betreft een verplichting moeten zijn, net als donorschap. Maar goed, ik ben misschien wat rigide wat dat betreft.
pi_147448685
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:28 schreef Lushes het volgende:
Gisteren is moedersvmoeders langsgekomen om mij de kratten te brengen. Als cadeau een badcape en een HCG-test in pretverpakking, plus het blad : Zwanger!

Ik heb er vluchtig doorheen gebladerd en probeerde steeds mijn opwellende traantjes weg te slikken.
Vannacht stond ik snikkend die witte kan vol te piesen :') omdat ik het zo zielig vond en wat als het bij mij ook niet goed gaat en wat als ik dan te oud ben of ik iets debiels doe en mijn kind laat vallen en hij stuk is, of ik niet durf te bevallen of post natale debiliteit krijg. And so on, and so on.

God bewaar me, ik ben zķ labiel.
Mijn vriend is wel heel content met deze dramatiek. Hij heeft me voor het eerst in onze relatie zien huilen. Vond ie práchtig.

*slaat kruis*

Wie heeft er allemaal NOD's komende week?
Ahh, wel stoer dat je daar aan meedoet!

Mijn Nod staat voor volgende week gepland, ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet voelen, of juist niet. Voelt allemaal sowieso anders sinds ik de pil niet meer slik.
pi_147450243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:59 schreef Lushes het volgende:
De mevrouw zei inderdaad dat het wat tegenvalt, qua aanmeldingen.
Ik snap dat niet zo goed, waarom zou je het niet doen?

Die kleine moeite helpt andere mensen. Het zou wat mij betreft een verplichting moeten zijn, net als donorschap. Maar goed, ik ben misschien wat rigide wat dat betreft.
Ik twijfel nog. Het is toch best veel gedoe allemaal, plus dat ik in een flat woon dus die flessen in de gemeenschappelijke ruimte moet zetten, of zelf langs moet brengen. Dat zijn twee dingen die me tegenstaan. Had ik een losse woning gehad dan had ik het waarschijnlijk wel gedaan, maar nu weet ik het nog niet.

Eerst de eerste afspraak met de verloskundige maar even afwachten! Op hun site kon je op basis van je laatste menstruatie en gemiddelde cycluslengte berekenen hoe lang je ongeveer zwanger bent, en ik kwam uit op 0 weken en 0 dagen :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_147450418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:32 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ggirl, had je helemaal niks gemerkt?
Jawel, ik voelde me 'vreemd' net zoals vorige keer, maar kop in 't zand want paar dagen voor verhuizing..
  woensdag 10 december 2014 @ 13:10:58 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147450589
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:59 schreef Lushes het volgende:
Ik snap dat niet zo goed, waarom zou je het niet doen?
Omdat het een bedrijf is met slechte klantenservice. :X
Je moet je aan de bezorgmomenten houden of zelf langsbrengen en dat is niet altijd mogelijk
Het stinkt echt enorm en het is nogal balen als je er steeds van moet nekken :r
In het begin kreeg je de cadeaus pas na zoveel weken meedoen en vaak kreeg je dus niets. -O-
Of het cadeau was ineens op en er waren veel loze beloftes
Bij afmelden omdat het je gewoon teveel is krijg je een preek. (niet iedere medewerkster is zo maar het overhalen vond ik een slechte zaak.
En dan is er ook nog het afval gedoe met pregnyl

Ik ken heel veel mensen die het bij de eerste wel doen. En daarna niet meer.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147451907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:10 schreef Moppert het volgende:

[..]

Omdat het een bedrijf is met slechte klantenservice. :X
Je moet je aan de bezorgmomenten houden of zelf langsbrengen en dat is niet altijd mogelijk
Het stinkt echt enorm en het is nogal balen als je er steeds van moet nekken :r
In het begin kreeg je de cadeaus pas na zoveel weken meedoen en vaak kreeg je dus niets. -O-
Of het cadeau was ineens op en er waren veel loze beloftes
Bij afmelden omdat het je gewoon teveel is krijg je een preek. (niet iedere medewerkster is zo maar het overhalen vond ik een slechte zaak.
En dan is er ook nog het afval gedoe met pregnyl

Ik ken heel veel mensen die het bij de eerste wel doen. En daarna niet meer.
Dat zal dan per regio verschillen.
Ik mocht de ophaaldag zelf uitkiezen. Verder vind ik het helemaal niet stinken.

De informatrice was ook heel lief en gaf goede uitleg.
Gedoe kan ik het niet echt noemen. Plassen moet je toch elke dag. Hoeveel moeite is het om dat te verzamelen?

En wel of geen cadeautje (:') ) krijgen is toch niet relevant lijkt me.
pi_147451946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik twijfel nog. Het is toch best veel gedoe allemaal, plus dat ik in een flat woon dus die flessen in de gemeenschappelijke ruimte moet zetten, of zelf langs moet brengen. Dat zijn twee dingen die me tegenstaan. Had ik een losse woning gehad dan had ik het waarschijnlijk wel gedaan, maar nu weet ik het nog niet.

Eerst de eerste afspraak met de verloskundige maar even afwachten! Op hun site kon je op basis van je laatste menstruatie en gemiddelde cycluslengte berekenen hoe lang je ongeveer zwanger bent, en ik kwam uit op 0 weken en 0 dagen :')
Je mag het gewoon buiten je pand neerzetten. Ik woon ook in een appartementencomplex en ik zet ze gewoon op het bordes van de hoofdingang.

Niemand gaat pies jatten.
  woensdag 10 december 2014 @ 13:55:24 #283
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147452031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:50 schreef Lushes het volgende:

[..]

Dat zal dan per regio verschillen.
Ik mocht de ophaaldag zelf uitkiezen. Verder vind ik het helemaal niet stinken.

De informatrice was ook heel lief en gaf goede uitleg.
Gedoe kan ik het niet echt noemen. Plassen moet je toch elke dag. Hoeveel moeite is het om dat te verzamelen?

En wel of geen cadeautje (:') ) krijgen is toch niet relevant lijkt me.
Ja dat is ook per regio anders. En ja plassen moet je elke dag maar als je niet kan plassen zonder overgeven is het toch allemaal een stuk minder prettig. Ik hoef ook geen cadeau maar als ze je iets beloven dan is het wel zo fijn dat ze die belofte nakomen.

En je bent nu natuurlijk nog niet 12 weken bezig. Ik dacht ook dat doe ik wel even :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147452099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:52 schreef Lushes het volgende:

[..]

Je mag het gewoon buiten je pand neerzetten. Ik woon ook in een appartementencomplex en ik zet ze gewoon op het bordes van de hoofdingang.

Niemand gaat pies jatten.
Dat zou ik zelf dan weer niet doen.. :P
  woensdag 10 december 2014 @ 13:58:01 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147452114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:52 schreef Lushes het volgende:

[..]

Je mag het gewoon buiten je pand neerzetten. Ik woon ook in een appartementencomplex en ik zet ze gewoon op het bordes van de hoofdingang.

Niemand gaat pies jatten.

Daar zit je fout :D :D

quote:
Ja ik heb het ook gedaan maar niet volgehouden. Ik vond het erg vervelend om elke keer in een fles te plassen ( of kannetje of whatever) en ook de tijden dat de flessen buiten moesten staan konden hier niet echt, 1 keer de avond vantevoren buiten gezet en toen zijn ze gestolen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147452200
Lushes in welke regio zit je?
Ik had me wel voorgenomen het te gaan doen. Als ze mijn plas willen hebben. Moest je iets invullen?
pi_147452280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:01 schreef Daui het volgende:
Lushes in welke regio zit je?
Ik had me wel voorgenomen het te gaan doen. Als ze mijn plas willen hebben. Moest je iets invullen?
Ik woon in Utrecht.

Ik hoefde me alleen aan te melden en toen kwam de informatrice met de hele bende.
Ze zij ook dat ik me vooral nergens toe verplicht moest voelen en elk moment kon stoppen.

Ik ben alleen niet van het type dat dingen snel lastig vind.
pi_147452298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:52 schreef Lushes het volgende:

[..]

Je mag het gewoon buiten je pand neerzetten. Ik woon ook in een appartementencomplex en ik zet ze gewoon op het bordes van de hoofdingang.

Niemand gaat pies jatten.
is dit niet een discussie voor Z&G?
pi_147452339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:03 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik woon in Utrecht.

Ik hoefde me alleen aan te melden en toen kwam de informatrice met de hele bende.
Ze zij ook dat ik me vooral nergens toe verplicht moest voelen en elk moment kon stoppen.

Ik ben alleen niet van het type dat dingen snel lastig vind.
Mooi dat is ook mijn regio
Dus ze vragen niet naar medische informatie?
pi_147452362
Plassen voor moeders voor moeders heb ik wel gedaan, maar rond week 10 kreeg ik het niet voor elkaar om flessen vol te gieten zonder over te geven. En je doet het niet voor een cadeautje, maar er mag wel wat tegen over staan.
De één doet het gewoon er even bij, de ander heeft er veel meer moeite mee.
  woensdag 10 december 2014 @ 14:07:49 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147452420
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:05 schreef Daui het volgende:

[..]

Mooi dat is ook mijn regio
Dus ze vragen niet naar medische informatie?
Jawel er zijn wel dingen waarmee je niet mee mag doen.


• Bij één van de volgende situaties kan je je urine niet inleveren voor Moeders voor Moeders:
• Wanneer je aan Hepatitis lijdt
• Wanneer je HIV positief bent
• Wanneer je tussen 1980 en 1996 langer dan 180 dagen in het Verenigd Koninkrijk bent geweest (Engeland, Wales , Noord-Ierland, Schotland, het eiland Man of de Britse Kanaaleilanden)
• Wanneer je ooit een bloedtransfusie hebt gehad
• Wanneer in jouw familie de ziekte van Creutzfeldt-Jacob voorkomt
• Wanneer je ooit een behandeling met groeihormonen hebt gehad
• Wanneer je op dit moment een nierontsteking en/of een chronische nierontsteking hebt
• Wanneer je ooit een hoornvliestransplantatie hebt gehad
• Wanneer je ooit een hersenvliestransplantatie hebt gehad
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 10 december 2014 @ 14:09:08 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147452466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:03 schreef Lushes het volgende:
Ik ben alleen niet van het type dat dingen snel lastig vind.
Maar los daarvan is het niet zo dat iedere zwangerschap hetzelfde is.
Zo makkelijk als dat het voor de 1 is dat is het niet voor een ander.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147452704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:05 schreef Cholula het volgende:
Plassen voor moeders voor moeders heb ik wel gedaan, maar rond week 10 kreeg ik het niet voor elkaar om flessen vol te gieten zonder over te geven. En je doet het niet voor een cadeautje, maar er mag wel wat tegen over staan.
De één doet het gewoon er even bij, de ander heeft er veel meer moeite mee.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met dat er wel wat tegenover mag staan?

Dat het voor de een makkelijker is dan voor de ander begrijp ik.
pi_147452776
Als ik ga bloed doneren staat er ook niets tegenover, en ik ervaar dan misschien wel meer lichamelijk ongemak dan als ik plas doneer :D

Oh well, tegen de tijd dat ik zwanger raak zie ik dat ook wel weer.
pi_147452890
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:17 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Als ik ga bloed doneren staat er ook niets tegenover, en ik ervaar dan misschien wel meer lichamelijk ongemak dan als ik plas doneer :D

Oh well, tegen de tijd dat ik zwanger raak zie ik dat ook wel weer.
Roze koeken! :Y)
pi_147452913
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:15 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met dat er wel wat tegenover mag staan?

Dat het voor de een makkelijker is dan voor de ander begrijp ik.
Het medicijn wordt voor een behoorlijke hoeveelheid geld verkocht. Een cadeautje van twee euro kan er dan in mijn ogen wel vanaf.
pi_147452949
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:17 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Als ik ga bloed doneren staat er ook niets tegenover, en ik ervaar dan misschien wel meer lichamelijk ongemak dan als ik plas doneer :D

ook daar krijg je een bedankje ;) en roze koeken idd
maar het is denk ik meer het principe, doen wat je belooft.
pi_147452972
Ik had (ondanks t ziek voelen die weken) heel graag meegedaan, maar ik mag niet ivm bloedtransfusie bij mijn geboorte..

Of er iets tegenover moet staan... Voor mij persoonlijk niet maar ik heb er ook geen problemen mee als t wel zo is....
T blijft n persoonlijke keuze.
S. 2014
J. 2016
pi_147453066
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:21 schreef Cholula het volgende:

[..]

Het medicijn wordt voor een behoorlijke hoeveelheid geld verkocht. Een cadeautje van twee euro kan er dan in mijn ogen wel vanaf.
Je kiest zelf toch om mee te doen? Omdat je (ga ik vanuit) anderen wilt helpen, niet voor de omslagdoek die je ook kan kopen...
Maar ik ben sowieso allergisch voor t " voor wat, hoort wat" principe.
S. 2014
J. 2016
pi_147453120
Ik ben wel van plan om mee toe doen aan MvM mits ik de flessen niet zelf weg moet brengen. Ik ken een paar mensen in mijn zeer naaste omgeving die pregnyl hebben gebruikt, en wil daardoor mijn steentje bijdragen.

Eerst maar eens zwanger zien te worden!
pi_147453133
Kan deze discussie niet naar Z&G? Onze plas helpt iig niks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')