Dit. Dan is je cyclus toch gewoon korter?quote:Op maandag 8 december 2014 17:37 schreef Kyara het volgende:
Nod niet halen?Bedoel je dat je eerder ongesteld wordt? Misschien nod aanpassen dan?
Echt heel jammer Skoap.quote:Op maandag 8 december 2014 11:29 schreef Skoap het volgende:
Het is helaas niet blijven plakken, ik vind het alleen wel raar dat ik een relatief normale menstruatie heb, eerder nog minder dan anders. Had ik niet verwachtMaar ik ga daar natuurlijk niet over klagen.
Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?quote:Op maandag 8 december 2014 12:01 schreef pinquit het volgende:
Mijn testen zijn vanaf 4dg voor NOD al te gebruiken, das ook vroeg. Maar k vind t zonde eik, om al te testen
Nog een tester! Ben benieuwd of er deze week weer streepjes gaan komen. En hopelijk zit ik er ook bij.quote:Op maandag 8 december 2014 13:27 schreef coccinelle het volgende:
Volgens mijn test kan ik met 8dpo al testen. Geen idee of ik donderdag al durf te testen. Bang voor wederom een blanco test. Volgende week woensdag is mijn NOD, maar de afgelopen 7 maanden heb ik mijn NOD niet gehaald![]()
Mijn temperatuur is al naar beneden gegaan vanaf gisteren (4dpo), hopelijk stijgt deze wel weer komende week!
Hopelijk blijkt anders! Misselijkheid is nou niet iets alledaags, toch?quote:Op maandag 8 december 2014 12:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn emotionele kant en rationele kant zijn echt enorm met elkaar in conflict. Rationeel weet ik dat de kans dat ik morgen of overmorgen ongesteld word enorm groot is. Emotioneel denk ik "maar, ik was (en ben) steeds wat misselijk, is het geen innestelingsbloeding, etc. etc.". Zo irritant!
Da's wel balen dan inderdaad! Had ik nu niet ergens anders gelezen dat je ook ME hebt?quote:Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt gek van mezelfKan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden
* MaJo stuitert nog even verder
Kan, maar hoeft niet.quote:Op maandag 8 december 2014 17:55 schreef MaJo het volgende:
Nog iets anders: mijn schoonmoeder heeft beide zoons met 7 maanden al gekregen. Zou het kunnen dat mijn vriend een gen bij zich draagt waardoor ons (toekomstige) kind ook eerder geboren zou kunnen worden? Ik heb nooit zo nagedacht over het effect van de genen van de man op de zwangerschap. Alleen over wat erfelijk kan zijn als het kind al geboren is. Dan ben ik een stuk meer belast dan vriend
Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvatquote:Op maandag 8 december 2014 18:42 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?
[..]
----Hier geen bloed meer gevonden na die ene keer gisteren. Dat stemt mij tot nu toe wel positief.
Ik heb hier van die cassettes met pipetje van 123 thuistesten, maar die duren even voor er wat gebeurd.quote:Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik heb een pakje van 2 testen van kruidvat
Zit er eigenlijk echt verschil in testen?
Ik tel altijd met een 'eerlijke' NOD i.v.m. testen. Mijn luteale fase is maar 7-12 dagen. Als ik 7dpo dan mijn 'nod' zou hebben gehaald, dan kan ik testen wat ik wil zonder een positieve test in handen te krijgen aangezien het gewoon nog te vroeg is. Dan zou ik pas 7 dagen overtijd kunnen testen. Vandaar ik altijd een LF van 14 dagen aanhou als echte NOD. Dit zou komen op 17 december ipv ergens tussen 10-15 december.quote:Op maandag 8 december 2014 17:37 schreef Kyara het volgende:
Nod niet halen?Bedoel je dat je eerder ongesteld wordt? Misschien nod aanpassen dan?
Hangt helemaal van de oorzaak van de vroeggeboorte af. Tweeling, stuit, hoge bloeddruk of andere complicaties bij moeder enz enz kunnen allemaal verband houden met vroeggeboorte. Over het algemeen is zoiets niet erfelijk, maar bijvoorbeeld pre--eclampsie bij schoonmoeders wordt wel in verband gebracht met pe bij zwangeren. Iets anders is bijvoorbeeld een afwijkende vorm van de baarmoeder, of een "zwakke" baarmoedermond. Dat kan ook reden van vroeggeboorte zijn, en is, logischerwijs in jouw geval dus niet iets wat jij erft van je schoonmoeder. Dus kortom, vraag vooral even na wat de oorzaak van de vroeggeboorte was, áls die er al was, en als ze hem al weten. En geef het aan bij je vk/gyn.quote:Op maandag 8 december 2014 17:55 schreef MaJo het volgende:
Nog iets anders: mijn schoonmoeder heeft beide zoons met 7 maanden al gekregen. Zou het kunnen dat mijn vriend een gen bij zich draagt waardoor ons (toekomstige) kind ook eerder geboren zou kunnen worden? Ik heb nooit zo nagedacht over het effect van de genen van de man op de zwangerschap. Alleen over wat erfelijk kan zijn als het kind al geboren is. Dan ben ik een stuk meer belast dan vriend
neuh. Hooguit dat sommigen wat gevoeliger zouden zijn. Maar als je je nod aanhoudt als testdatum dan moet dat niet uitmaken.quote:Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
Aah zo. Bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 8 december 2014 19:02 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Ik tel altijd met een 'eerlijke' NOD i.v.m. testen. Mijn luteale fase is maar 7-12 dagen. Als ik 7dpo dan mijn 'nod' zou hebben gehaald, dan kan ik testen wat ik wil zonder een positieve test in handen te krijgen aangezien het gewoon nog te vroeg is. Dan zou ik pas 7 dagen overtijd kunnen testen. Vandaar ik altijd een LF van 14 dagen aanhou als echte NOD. Dit zou komen op 17 december ipv ergens tussen 10-15 december.
Ja, qua gevoeligheid. De dure zijn juist vaak minder gevoelig. De gevoelige slaan vaak positief uit bij een hcg van 25, en de minder gevoelige bij 100. Omdat de hcg-waarde ongeveer elke 48 uur verdubbelt, kan het zijn dat je met de gevoelige al max. 4 dagen eerder positief test. (Die van het kruidvat zijn ook vrij gevoelig geloof ik hoor)quote:Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hebben ze niet iets anders wat je wel mag hebben? Kun je niet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent?quote:Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ik word echt gek van mezelfKan me de laatste tijd zo ontzettend slecht concentreren (heb ADD) en zou het liefste Ritalin innemen maar dat is dus echt een no go als je zwanger wil worden
Ik slikte een soortgelijk medicijn ( modafinil ) voor iets heel anders overigens, maar dat heb ik gewoon tot aan mijn positieve zwangerschapstest geslikt. Was ook geen enkel bezwaar tegen volgens arts.quote:Op maandag 8 december 2014 17:30 schreef MaJo het volgende:
Ja die 2 voor 5 euro zijn inderdaad erg gevoelig...quote:Op maandag 8 december 2014 19:56 schreef Sara82 het volgende:
(Die van het kruidvat zijn ook vrij gevoelig geloof ik hoor)
Ik heb inderdaad ook ME, een fatale combinatiequote:Op maandag 8 december 2014 18:42 schreef JantinaGr het volgende:
@Lushes: Fijn om te horen dat de echo goed ging en al zo'n verschil met de vorige keer. Bijzonder hoe snel alles gaat!
[..]
Echt heel jammer Skoap.
[..]
Spannend, nog een paar daagjes geduld. Welke testen gebruik je?
[..]
Nog een tester! Ben benieuwd of er deze week weer streepjes gaan komen. En hopelijk zit ik er ook bij.
[..]
Hopelijk blijkt anders! Misselijkheid is nou niet iets alledaags, toch?
[..]
Da's wel balen dan inderdaad! Had ik nu niet ergens anders gelezen dat je ook ME hebt?
----Hier geen bloed meer gevonden na die ene keer gisteren. Dat stemt mij tot nu toe wel positief.
Ik zal het zeker tzt meldenquote:Op maandag 8 december 2014 18:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet.
Misschien iets om bij de intake bij vk of gyn te vermelden.
Nu wordt bij een vroeggeboorte alleen placenta en wat kweekjes onderzocht. Als daar niks in wordt gevonden dan valt het onder de noemer "botte pech". Er is toen niks onderzocht bij jouw schoonmoeder waarschijnlijk?
Dit was 31 en 40 jaar geleden, volgens mij rookte ze destijds nog. Dus dat zou ook een oorzaak geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hangt helemaal van de oorzaak van de vroeggeboorte af. Tweeling, stuit, hoge bloeddruk of andere complicaties bij moeder enz enz kunnen allemaal verband houden met vroeggeboorte. Over het algemeen is zoiets niet erfelijk, maar bijvoorbeeld pre--eclampsie bij schoonmoeders wordt wel in verband gebracht met pe bij zwangeren. Iets anders is bijvoorbeeld een afwijkende vorm van de baarmoeder, of een "zwakke" baarmoedermond. Dat kan ook reden van vroeggeboorte zijn, en is, logischerwijs in jouw geval dus niet iets wat jij erft van je schoonmoeder. Dus kortom, vraag vooral even na wat de oorzaak van de vroeggeboorte was, áls die er al was, en als ze hem al weten. En geef het aan bij je vk/gyn.
Op zich mag je het slikken totdat je zwanger wordt inderdaadquote:Op maandag 8 december 2014 21:03 schreef Daui het volgende:
[..]
Hebben ze niet iets anders wat je wel mag hebben? Kun je niet stoppen zodra je weet dat je zwanger bent?
De info heb ik van de website van PsyQ. Eigenlijk is er nog helemaal niks bekend over het gebruik van ritalin tijdens de zwangerschap, daarom wordt het afgeraden. Totdat je zwanger test mag je het slikken.quote:Op maandag 8 december 2014 21:17 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik slikte een soortgelijk medicijn ( modafinil ) voor iets heel anders overigens, maar dat heb ik gewoon tot aan mijn positieve zwangerschapstest geslikt. Was ook geen enkel bezwaar tegen volgens arts.
Ik meen dat er voor Ritalin ook niet echt een groot bezwaar is tot aan de bevestigde zwangerschap.
Waar heb je de informatie vandaan dat het een no go is?
Ik begrijp wel dat je het laat als je eenmaal zwanger bent, maar ervoor?
Het lijkt me ook niet prettig als je je niet ok voelt.
We hebben wel een gelukkige MaJo nodig. En de toekomstige mini MaJo ookquote:Op maandag 8 december 2014 21:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op zich mag je het slikken totdat je zwanger wordt inderdaadIk doe nu alleen al 5 jaar zonder en dat ging altijd goed, tot de laatste maanden. Ik vind het zo'n stap terug om er weer aan te beginnen. En wie weet mag het snel al niet meer
[..]
De info heb ik van de website van PsyQ. Eigenlijk is er nog helemaal niks bekend over het gebruik van ritalin tijdens de zwangerschap, daarom wordt het afgeraden. Totdat je zwanger test mag je het slikken.
Misschien toch maar eens de psych bellen. Het liefst doe ik het helemaal zonder maar zoals het nu gaat schiet het ook niet op
Noh wat klinkt dat lief, een mini MaJoquote:Op maandag 8 december 2014 22:05 schreef Daui het volgende:
[..]
We hebben wel een gelukkige MaJo nodig. En de toekomstige mini MaJo ook
Afscheiding kan een teken van ovulatie zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 22:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff hier ook iemand in niemandsland..
Had gehoopt om een zelfde cyclus als afgelopen keer.. Maar helaas, we zitten op dag 42..
Heb wel ontzettend veel last van afscheiding.. Blegh! Hoop niet dat dat iets nieuws is!
Van het weekend een testje gedaan, en die was negatief. En dat had toch wel een beetje impact. Ik sta er op het moment niet zo nuchter in als ik zo willen (misschien een combi met mijn jaarlijkse "winterdip"). En ik denk dat ik mede hierdoor van het weekend weer een flinke aanval van "buikpijn", kromliggen, maagzuur, verkramping (geen idee wat het is, maar het is iig alles behalve fijn).
Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.
Voor nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, dan kan ik weer starten met de teunisbloemolie.. En de ovulatietesten gebruiken van Gevalletje..
Moest het echt even van me afschrijven...
Daar zat ik ook aan te denken toen ik het opschreef.. Zou wel rijmen met de pijntjes in mijn onderbuik misschien. (Balen dat me vriend pas morgenavond thuis is....)quote:Op maandag 8 december 2014 22:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afscheiding kan een teken van ovulatie zijn.
Herken de "nou-zeg-wat-stom-allemaal-en-wat-duurt-het-lang"-aanval. En ook de twijfels over: what's next? Soms heb ik ook zo'n dag.quote:Op maandag 8 december 2014 22:39 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff hier ook iemand in niemandsland..
Had gehoopt om een zelfde cyclus als afgelopen keer.. Maar helaas, we zitten op dag 42..
Heb wel ontzettend veel last van afscheiding.. Blegh! Hoop niet dat dat iets nieuws is!
Van het weekend een testje gedaan, en die was negatief. En dat had toch wel een beetje impact. Ik sta er op het moment niet zo nuchter in als ik zo willen (misschien een combi met mijn jaarlijkse "winterdip"). En ik denk dat ik mede hierdoor van het weekend weer een flinke aanval van "buikpijn", kromliggen, maagzuur, verkramping (geen idee wat het is, maar het is iig alles behalve fijn).
Het jaar gestopt zijn met de pil nadert sneller als ik wil, en als ik na ga denken over de stappen die we daarna willen ondernemen ben ik bang voor bepaalde scenario's..
Wat als het PCOS is? Moet ik dan eerst afvallen willen ze me helpen d.m.v. medicatie. Wat als het aan mijn vriend ligt? Hoe reageert hij daarop? Houd hij uberhaupt rekening met die mogelijkheid??? Is er een andere reden? Zo ja, is daar iets aan te doen.
Ik maak mezelf gek.. Terwijl ik weet dat ik nu niets kan. En waarschijnlijk is het morgen een betere dag en heb ik die gedachtes niet.. Maar soms, soms heb ik ze wel.
Voor nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, dan kan ik weer starten met de teunisbloemolie.. En de ovulatietesten gebruiken van Gevalletje..
Moest het echt even van me afschrijven...
quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:27 schreef Jagärtrut het volgende:
stom inderdaad, joyce en sara.
Ik heb net getest, en negatief. Nu maar wachten op menstruatie!
Ook eenquote:Op dinsdag 9 december 2014 08:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
J0ycievervelend hč, die onzekerheid? Hopelijk heb je een nachtje goed kunnen slapen en gaat het vandaag iets beter.
Ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden. Vanmorgen wat bruin bij het afvegen en toen ik net letterlijk begon te janken omdat ik mijn laptop was vergeten (en ik dus 4 hele minuten terug naar huis moest fietsen, 4 hele minuten weer naar het station) was dat ook wel een heel duidelijk teken..
quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:11 schreef Daui het volgende:
Op werk had iedereen het over kinderen proberen te krijgen enzo. Hoe gek zou het zijn als iemand uit een van die verhalen op dit forum post.
vind het wel oneerlijk dat mannen openlijk kunnen zeggen dat ze bezig zijn en vrouwen niet
Daarom zeg ik het hier maar. Ik wil ook zo graag
Waarom zouden vrouwen dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:11 schreef Daui het volgende:
Op werk had iedereen het over kinderen proberen te krijgen enzo. Hoe gek zou het zijn als iemand uit een van die verhalen op dit forum post.
vind het wel oneerlijk dat mannen openlijk kunnen zeggen dat ze bezig zijn en vrouwen niet
Het kan wel het is alleen in mijn geval niet verstandig. Op mijn vorige werk kon je het beste je kinderwens pas melden als je drie maanden zwanger was.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:16 schreef Taartje het volgende:
[..]
Waarom zouden vrouwen dat niet kunnen?
Meen je niet?quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Het kan wel het is alleen in mijn geval niet verstandig. Op mijn vorige werk kon je het beste je kinderwens pas melden als je drie maanden zwanger was.
Mijn ervaring is dat werkgevers niet zo van kinderwensen houden als het een van hun medewerkers betreft
balenquote:Op dinsdag 9 december 2014 08:10 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
J0ycievervelend hč, die onzekerheid? Hopelijk heb je een nachtje goed kunnen slapen en gaat het vandaag iets beter.
Ik denk dat ik vandaag ongesteld ga worden. Vanmorgen wat bruin bij het afvegen en toen ik net letterlijk begon te janken omdat ik mijn laptop was vergeten (en ik dus 4 hele minuten terug naar huis moest fietsen, 4 hele minuten weer naar het station) was dat ook wel een heel duidelijk teken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wait whuuut? Ik wil ook in de sportindustrie werken en een kinderopvang op mijn werk! Dat hebben wij nietquote:Op dinsdag 9 december 2014 09:32 schreef Lushes het volgende:
[..]
Meen je niet?
Ik heb die ervaring alleen in een corporate omgeving gehad.
Nu werk ik in de sportindustrie en hier nemen mensen hun kroost mee naar het werk; is er kinderopvang voor vrouwen die willen zogen ( en dus baby mee willen ) en was mijn baas degene die mij kwam opzoeken toen hij hoorde van de spoedecho die ik kreeg met de buikpijn.
Misschien toch maar eens mijn zegeningen tellen dan. Nooit geweten dat vrouwen met kinderen nog steeds derderangs burgers waren.
quote:
quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:45 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Ik ga dit in twee delen doen, want ik ga dingen vergeten
Sjois, niemandsland is zo saai! Maar ik doe met je mee, want vriendje en ik gaan het rustiger aan doen de komende tijd.
Jagar! Ik wilde je nog voor zijn en succes wensen voor het testen. Stom hoe je lichaam je in de maling kan nemen he. Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt en je op kan naar de volgende ronde!
Coccinelle, donderdag testen! Ik ben heeeeeel benieuwd!
MaJo, ik heb geen verstand van medicatie als ritalin nemen voor en tijdens de zwangerschap, maar ik denk inderdaad dat je huisarts (of nog beter, je psycholoog) je hier het best over kan informeren. Als jij het gevoel hebt dat je het nodig hebt, dan is het wel verstandig om dit even te bespreken. Maar dat heb je vast ook al bedacht.
Iedereen die (nu al!) last heeft van een winterdipje: ik heb vitamine D gekocht. Normaliter heb ik er pas halverwege januari last van, maar ik liep maar met mijn ziel onder mijn arm. Dit jaar kwam het vroeg!Toch bedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik slik al sinds september vitamine D. Maar, hier wordt het al om half 3 donker, dus dat verandert het verhaal wel. En, het is zo grijs en grauw, in November schijnen we in totaal 5 uur zonneschijn gehad te hebben....
Wow daar moet ik ook werken!!!quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:45 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wait whuuut? Ik wil ook in de sportindustrie werken en een kinderopvang op mijn werk! Dat hebben wij niet.
Oja, ik wilde nog tegen je zeggen; ik denk daar ook wel regelmatig over na, dat er misschien iemand van mijn werk of vriendengroep ook hier post. Dat ik dan op de spelletjesmeet zou aankomen, en daar opeens een bekende tegen het lijf loopquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:02 schreef Daui het volgende:
[..]
Wow daar moet ik ook werken!!!
Klinkt goed
Vriendje heeft opeens in zijn hoofd dat hij echt nog een verre reis wilt maken. Niks concreets, want Thailand trekt hem wel aan, maar tegelijkertijd had hij het ook over een rondreis door Amerika, twee totaaaaal verschillende dingen. Dus ik steigerde en probeerde er omheen te kletsen, want hij begon opeens over nog anderhalf jaar wachten (!!!!!!!!!).quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:05 schreef Daui het volgende:
Kapitein waarom gaan jullie het rustig aan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk hebben we (ik dus) besloten gewoon door te gaan zoals we gaan, want als ik seks wil tijdens mijn vruchtbare periode, dan krijg ik dat ook gewoon![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |