abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:40:04 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142605116


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond

T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142605423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:36 schreef blijevis het volgende:

[..]

Feit blijft dat je op die manier het rotwerk (doorduwen met gevaar voor lichamelijk letsel) doorschuift naar de bezorger die na jou komt.
Je kan toch niet serieus verwachten dat iemand zijn vingers door die brievenbus steekt voor zo'n folder van de c1000, wetende dat er dan een grote kans is dat ie gebeten wordt door zo'n rothond?
Ik ga er ook niet vanuit dat degene na mij dat risico gaat nemen. Degene na mij zal waarschijnlijk met zijn materiaal mijn spul doorduwen en zijn eigen spul weer niet helemaal door de bus duwen.
pi_142605478
Had hier vandaag ook een mooie (not). Jullie kennen wel die dozen met lenzen erin toch? Zat hier vandaag zo eentje tussen van de Pearle geloof ik, zo'n kleinere, die was gaan lekken :( zit dan vaak ook een fles(je) lensvloeistof in namelijk :X. Allemaal post nat geworden....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142605604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Had hier vandaag ook een mooie (not). Jullie kennen wel die dozen met lenzen erin toch? Zat hier vandaag zo eentje tussen van de Pearle geloof ik, zo'n kleinere, die was gaan lekken :( zit dan vaak ook een fles(je) lensvloeistof in namelijk :X. Allemaal post nat geworden....
Dat is vervelend ja! Ik heb dat nog nooit gehad (ook niet bij mijn eigen lenzen), maar wel vervelend. Dat soort doosjes zijn ook best gevoelig heb ik het idee. :{

Ik had vandaag wel ineens een waterval vanuit mijn krat, omdat er een flesje opengegaan was (godzijdank zaten er alleen elastiekjes in mijn krat
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:52:50 #5
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142605635
Ik maak die debiel van Sand nog eens af... Trekt mijn post uit een groene buiten-brievenbus en gooit het zo neer.
Stevig aangesproken maar hij zei geen stom woord. Volgende keer meld ik het.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:54:59 #6
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142605734
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:52 schreef houdjemond het volgende:
Ik maak die debiel van Sand nog eens af... Trekt mijn post uit een groene buiten-brievenbus en gooit het zo neer.
Stevig aangesproken maar hij zei geen stom woord. Volgende keer meld ik het.
Gewoon direct melden natuurlijk 8)7
pi_142605749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Had hier vandaag ook een mooie (not). Jullie kennen wel die dozen met lenzen erin toch? Zat hier vandaag zo eentje tussen van de Pearle geloof ik, zo'n kleinere, die was gaan lekken :( zit dan vaak ook een fles(je) lensvloeistof in namelijk :X. Allemaal post nat geworden....
het zijn ook niet de meest handige doosjes, net te dik voor de meeste brievenbussen en 9 van de 10 keer zijn ze al half open. Ik moest ook eerst de inhoud weer bij elkaar zoeken vandaag in mijn tas.
pi_142605833
Vooral die grotere vd Specsavers willen hier vaak net net :( haal mijn eigen gewoon nog lekker altijd op, dus hier iig geen gezeur daar mee :P

@houdjemond: melden idd! bij Sandd en bij je eigen leidinggevende zou ik ook doen. Straks krijg jij er nog klachten over :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142605836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:36 schreef blijevis het volgende:

[..]

Feit blijft dat je op die manier het rotwerk (doorduwen met gevaar voor lichamelijk letsel) doorschuift naar de bezorger die na jou komt.
Ja, dus? Als ik een hongerige Rottweiler op het erf zie liggen steek ik toch ook niet alvast mijn blote been uitnodigend onder zijn neus zodat zijn honger gestild is tegen de tijd dat de volgende bezorger het perceel nadert? ;)

Verder: Wat gelestipjes zegt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je kan toch niet serieus verwachten dat iemand zijn vingers door die brievenbus steekt voor zo'n folder van de c1000, wetende dat er dan een grote kans is dat ie gebeten wordt door zo'n rothond?
Ik ga er ook niet vanuit dat degene na mij dat risico gaat nemen. Degene na mij zal waarschijnlijk met zijn materiaal mijn spul doorduwen en zijn eigen spul weer niet helemaal door de bus duwen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:58:29 #10
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142605879
als mensen met bijtgrage huisdieren willen dat ik de post/folders volledig doorduw dan hangen ze maar een buitenbus op!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142606007
Ik zou het ook meteen melden, houdjemond! Eigenlijk zou ik ook eens moeten melden dat Sandd hier graag strooit.

En die doosjes van Specsavers passen vaak net niet, nee.
pi_142606008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:58 schreef superkimmi het volgende:
als mensen met bijtgrage huisdieren willen dat ik de post/folders volledig doorduw dan hangen ze maar een buitenbus op!
Ja, precies, anders heb je straks ook nog weer het risico dat die mensen een klacht gaan indienen wegens bloedvlekken op hun post :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:02:42 #13
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142606065
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dus? Als ik een hongerige Rottweiler op het erf zie liggen steek ik toch ook niet alvast mijn blote been uitnodigend onder zijn neus zodat zijn honger gestild is tegen de tijd dat de volgende bezorger het perceel nadert? ;)

Verder: Wat gelestipjes zegt:

[..]

Gewoon wat flinke brokken chocola door de brievenbus gooien. Lost het probleem vanzelf op 8)7

Nietdoen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:06:48 #14
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142606224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:02 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Gewoon wat flinke brokken chocola door de brievenbus gooien. Lost het probleem vanzelf op 8)7

Nietdoen.
Nee, dat is zonde van de chocola. Een stuk gebakken spons kan íe krijgen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:22:13 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142606806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Vooral die grotere vd Specsavers willen hier vaak net net :( haal mijn eigen gewoon nog lekker altijd op, dus hier iig geen gezeur daar mee :P

@houdjemond: melden idd! bij Sandd en bij je eigen leidinggevende zou ik ook doen. Straks krijg jij er nog klachten over :X
Nja die kerel schijnt ziek te zijn.. Als ik het weer zie of merk bel ik meteen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142606953
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:22 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nja die kerel schijnt ziek te zijn.. Als ik het weer zie of merk bel ik meteen.
Dat lijkt me niet echt een excuus, dan moeten ze zo'n gast gewoon niet aannemen.

Volgens mij is hier volgende week vrijwel iedereen op vakantie of zo, als ik zo naar het rooster kijk. Sta iedere dag op vos en heb op didoza 3 wijken, en op daldagen 5.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juli 2014 @ 19:34:04 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142607318
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:22 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nja die kerel schijnt ziek te zijn.. Als ik het weer zie of merk bel ik meteen.
Meteen melden. Of die gast ziek is of niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:47:53 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142607951
Punt is wel dat we betaald worden om die post door de brievenbus te gooien. Half is niet door de brievenbus. En eerlijk gezegd vind ik het nogal wat om het niet te doen. Post kan zo gestolen wordne of nat worden. Daar betalen klanten niet voor.

Die 10 bussen die een probleem zijn door honden kun je altijd nog alleen onder de klep steken zonder door te duwen, maar wel achter de klep.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:49:48 #19
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142608028
Bel morgen..

En indd, je staat er toch, ff doorduwen is een kleine moeite daar word je gvd voor betaald.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142608097
Ik heb maar 1 bus waar honden achter de deur zitten, maar die honden trekken de post er zelf uit en naar binnen. Gelukkig hebben die mensen niet veel post. Maar daar moet je echt oppassen voor je vingers.
Ik had het eerst bij nog een huis, maar die hebben netjes een buitenbus aangeschaft. ^O^

O, en 1 kat die naar je vingers klauwt als je post erin gooit :P
pi_142608234
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:49 schreef houdjemond het volgende:
Bel morgen..

En indd, je staat er toch, ff doorduwen is een kleine moeite daar word je gvd voor betaald.
het gaat om bussen waarbij je grote kans hebt gewond te raken als je je vingers erdoor steekt. Daar word ik echt niet voor betaald hoor. Het probleem ligt dan niet bij mij maar bij degene die ervoor gezorgd heeft dat ik de post niet zonder gevaar erin kan doen.
Uiteraard doe ik al het mogelijke en wat nog redelijk is om ervoor te zorgen dat er niks uitsteekt, maar ik heb geen zin om verwondingen op te lopen
pi_142608348
Post moet gewoon wel helemaal door de brievenbus ja. Al ga ik niet beweren dat er bij mij nooit een briefje uitgestoken zal hebben, dat kan ik dan ook weer niet garanderen ;). Maar zeker ivm diefstal, maar ook nat worden vd post etc moet dat er wel gewoon fatsoenlijk in. Ben wel eens terug gelopen omdat ik zag dat er toch nog een hoekje te zien was.
Folders moeten in principe ook naar binnen, maar die blijven bij mij ook nog wel eens een kleeeein stukje eruit hangen. Als ik het niet fatsoenlijk door de bus kan krijgen, dan gaat het mee terug. Laatst dus ook gedaan met een H&M pakje en een hond achter de bus. Bij veel lastige bussen wil het overigens nog wel als je het voorzichtig doet ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:22 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nja die kerel schijnt ziek te zijn.. Als ik het weer zie of merk bel ik meteen.
Ik snap heel erg dat je dat sneu vindt voor die man hoor, maar dit kan gewoon niet. Ik zou het ook rot vinden om dat te melden, maar eigenlijk moet je dat gewoon wel doen... edit: ah ik zie dat je dat gaat doen :)

Oh en ik kreeg ook nog een lekker koud flesje water van een bewoner, jeej _O_ ik vind dat toch altijd wel leuk als mensen dat doen :) of vragen of je wat wilt, meestal heb ik dan zelf wel genoeg, maar toch lief als ze het vragen :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142608388
Gewoon (ook) bij de concurrent gaan werken, de post 's morgens half in de bus, 's middags lekker met de echte post doorschuiven :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:03:14 #24
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142608621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het gaat om bussen waarbij je grote kans hebt gewond te raken als je je vingers erdoor steekt. Daar word ik echt niet voor betaald hoor. Het probleem ligt dan niet bij mij maar bij degene die ervoor gezorgd heeft dat ik de post niet zonder gevaar erin kan doen.
Uiteraard doe ik al het mogelijke en wat nog redelijk is om ervoor te zorgen dat er niks uitsteekt, maar ik heb geen zin om verwondingen op te lopen
Verkeerd gelezen, sorry. Moet niet ten koste van jezelf gaan indd. Kan je het niet ergens melden?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142608641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Post moet gewoon wel helemaal door de brievenbus ja. Al ga ik niet beweren dat er bij mij nooit een briefje uitgestoken zal hebben, dat kan ik dan ook weer niet garanderen ;). Maar zeker ivm diefstal, maar ook nat worden vd post etc moet dat er wel gewoon fatsoenlijk in. Ben wel eens terug gelopen omdat ik zag dat er toch nog een hoekje te zien was.
Folders moeten in principe ook naar binnen, maar die blijven bij mij ook nog wel eens een kleeeein stukje eruit hangen. Als ik het niet fatsoenlijk door de bus kan krijgen, dan gaat het mee terug. Laatst dus ook gedaan met een H&M pakje en een hond achter de bus. Bij veel lastige bussen wil het overigens nog wel als je het voorzichtig doet ;)

[..]

ik heb het dan ook met name over de folders, van post kan ik me zo niet herinneren dat ik dat er ooit uit heb laten steken, niet bewust althans. Maar over het algemeen gaat post ook net iets makkelijker naar binnen dan zo'n slap c1000 foldertje dus daar speelt het probleem sowieso iets minder.
Nu moet ik wel zeggen dat die mensen met een hond aan de andere kant van de bus sowieso meestal hun post niet heel meer krijgen, die beesten scheuren dat spul compleet aan gort, dus wat dat betreft zouden die mensen zich er vast ook niet heel druk meer om maken als er een hoekje nat is :P
pi_142608693
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
Oh en ik kreeg ook nog een lekker koud flesje water van een bewoner, jeej _O_ ik vind dat toch altijd wel leuk als mensen dat doen :) of vragen of je wat wilt, meestal heb ik dan zelf wel genoeg, maar toch lief als ze het vragen :D
Ja, is inderdaad altijd lief van mensen! :) Ik kreeg zaterdag de vraag ook nog.

Ik vandaag trouwens tegen een bewoner: Ik heb alleen folders.
Bewoner: Geef maar hier.
En hop, hij gooit ze zo weg voor mijn neus.

Pas verscheurde een ander ook al de folders voor mijn neus.
pi_142608730
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:03 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen, sorry. Moet niet ten koste van jezelf gaan indd. Kan je het niet ergens melden?
over het algemeen gaat het dan als volgt: "Ja, we zijn er geweest en de baas zegt dat die hond echt niks doet".

Vervolgens kom je dan met "maar die en die zijn al een keer gebeten"
"Ja, maar de baas zegt dat het een lieve hond is"

Nou, en dat is het dan, dus over het algemeen heb ik helemaal geen zin meer om daar moeite voor te doen. Als ik het niet vertrouw gaat de post meestal gewoon mee terug.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juli 2014 @ 20:07:17 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142608786
Rug rechthouden tegenover je baas. Gewoon iets harder opstellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142608831
Heb zo het idee dat hier ook wel voornamelijk de keurige brave bezorgers/postbodes zitten 8-)

En wat gelestipjes net post.. hier is er na 2x een bijtincident bij een collega destijds ook heel luchtig over gedaan, de bewoners kwamen met een lulsmoes en hoppa er moest gewoon weer bezorgd worden.
Dat was wel onder een andere leidinggevende nog, de huidige nam mijn incident iig wel heel serieus, al was dat gewoon een oprecht ongelukje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:43:16 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142610402
Misschien zitten hier postbezorgers met beroepseer. En kom, je wil toch niet bekend staan als de persoon die de post niet in de bus gooit...

Ik niet tenminste. Maar ik loop me eigen buurt, misschien is dat anders. Wil liever niet dat mensen zulke dingen over me zeggen. Ik word nu al gemiddeld 3/4x per dag aangesproken over wanneer ik weer kom werken en dat het zo slordig gaat. En ik loop maar 1x per dag een rondje om het blok.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:12:39 #31
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142612139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:47 schreef V__L_N het volgende:
Punt is wel dat we betaald worden om die post door de brievenbus te gooien.
Maar niet koste wat het kost! Je moet als werknemer ook proberen om letsel te vermijden, want je werkgever heeft ook niets aan gewonde medewerkers. Die kosten het bedrijf ook geld. Klanten dienen te zorgen voor een brievenbus die zonder kans op verwondingen te bedienen is, en hun huisdieren bij zich houden.

Plichtsbesef is mooi, maar we moeten niet overdrijven. Niet als die kerel in het boek van Rico Hop die gewoon met z'n postauto door een rally ging heenrijden om bij z'n klanten te kunnen komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:20:29 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142612576
De gemiddelde brievenbus is echt wel te bedienen, je moet er soms wat moeite voor doen. Of 2 handen gebruiken. Maar ik moet ze nog tegen komen waar het helemaal niet lukt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:32:30 #33
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142613199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:20 schreef V__L_N het volgende:
De gemiddelde brievenbus is echt wel te bedienen, je moet er soms wat moeite voor doen. Of 2 handen gebruiken. Maar ik moet ze nog tegen komen waar het helemaal niet lukt.
Maar we hebben het hier ook niet over de gemiddelde brievenbus. We hebben het over klemmende krengen en bussen met uithalende katten er achter. Daar ga ik niet de post helemaal doorduwen als dat niet zonder verwondingen kan. Sta je er met een dikke brochure dan is het geen probleem: gewoon er driekwart insteken en vervolgens met de vlakke hand een mep er tegen. Maar sta je daar met alleen een giroafschrift, dan ga ik niet mijn vingers door die bus steken omdat de post er ab-so-luut niet uit mag steken. Mijn beroepseer heeft ook grenzen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:16:41 #34
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142615465
Dan gebruik ik me andere hand en werp ik met 2 handen.

En ja, dan heb ik ook nog een bundel op me arm of in me hand.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142615742
Ik heb daar een kaartje voor: Beste bewoner, probeer 's iets in eigen gleuf te steken, dan weet u waarom!
pi_142616158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:47 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan toch niet serieus verwachten dat iemand zijn vingers door die brievenbus steekt voor zo'n folder van de c1000, wetende dat er dan een grote kans is dat ie gebeten wordt door zo'n rothond?
Ik ga er ook niet vanuit dat degene na mij dat risico gaat nemen. Degene na mij zal waarschijnlijk met zijn materiaal mijn spul doorduwen en zijn eigen spul weer niet helemaal door de bus duwen.
Mijn ervaring is dat het excuus van de gevaarlijke hond maar in een verwaarloosbaar klein gedeelte van de gevallen opgaat. Zo zie je vaak post of folders uitsteken bij bussenfronten van flats, waar achter elke brievenbus een kastje zit; in die kastjes zitten echt geen gevaarlijke honden.
pi_142616287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef blijevis het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het excuus van de gevaarlijke hond maar in een verwaarloosbaar klein gedeelte van de gevallen opgaat. Zo zie je vaak post of folders uitsteken bij bussenfronten van flats, waar achter elke brievenbus een kastje zit; in die kastjes zitten echt geen gevaarlijke honden.
nee, maar over die gevallen hebben we het dan ook niet. We hebben het juist over die paar situaties die je vrijwel nooit tegenkomt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:14:45 #38
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142618375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef blijevis het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het excuus van de gevaarlijke hond maar in een verwaarloosbaar klein gedeelte van de gevallen opgaat. Zo zie je vaak post of folders uitsteken bij bussenfronten van flats, waar achter elke brievenbus een kastje zit; in die kastjes zitten echt geen gevaarlijke honden.
Klopt, maar naar mijn mening zijn deze folders toch in het grootste deel vd gevallen van VSP en de post van Sandd.. Vandaag liep er ook weer een Sandd bezorger voor mij uit die alles liet hangen.. en de Sandd bezorger bij mij thuis doet t ook, terwijl mijn collega hier altijd netjes alles naar binnen gooit.. Het is alsof het bij Sandd echt geleerd wordt dat het zo hoort ofzo..

We hebben het ook over uitzonderingsgevallen he. Zoals al eerder gemeldt zitten op dit forum voornamelijk de wel serieuze postbezorgers
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142618555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:14 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Klopt, maar naar mijn mening zijn deze folders toch in het grootste deel vd gevallen van VSP en de post van Sandd.. Vandaag liep er ook weer een Sandd bezorger voor mij uit die alles liet hangen.. en de Sandd bezorger bij mij thuis doet t ook, terwijl mijn collega hier altijd netjes alles naar binnen gooit.. Het is alsof het bij Sandd echt geleerd wordt dat het zo hoort ofzo..

We hebben het ook over uitzonderingsgevallen he. Zoals al eerder gemeldt zitten op dit forum voornamelijk de wel serieuze postbezorgers
En wij (of nou ja, ik) worden dan aangekeken, omdat er post uit de brievenbus hangt/voor de deur ligt. Veel mensen hier weten ook nog steeds niet dat er niet meer 1 postmaatschappij is.
pi_142619359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:04 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vandaag trouwens tegen een bewoner: Ik heb alleen folders.
Bewoner: Geef maar hier.
En hop, hij gooit ze zo weg voor mijn neus.
Pas verscheurde een ander ook al de folders voor mijn neus.
Zulke mensen bied ik dan een NEE/JA of NEE/NEE sticker aan (heb er meestal wel een paar bij me).
Zij blij (geen ongewenste reclame meer), en ik blij (voortaan minder werk voor hetzelfde geld).
pi_142619929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:33 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zulke mensen bied ik dan een NEE/JA of NEE/NEE sticker aan (heb er meestal wel een paar bij me).
Zij blij (geen ongewenste reclame meer), en ik blij (voortaan minder werk voor hetzelfde geld).
Van die stickers zat ik vanmiddag toevallig ook te overwegen ja.

[ Bericht 7% gewijzigd door Herfstblad op 23-07-2014 00:00:42 ]
pi_142620991
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:33 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zulke mensen bied ik dan een NEE/JA of NEE/NEE sticker aan (heb er meestal wel een paar bij me).
Zij blij (geen ongewenste reclame meer), en ik blij (voortaan minder werk voor hetzelfde geld).
Een sticker regelen ze zelf maar, als iemand geen sticker heeft en ik weet dat die het niet wil hebben dan sla ik die bus gewoon over. Zo zijn er wel meer dingen waar je rekening mee kunt houden, bv als ze naast elkaar wonen de post van de ouders bij de kinderen ingooien of op zaterdag als het kantoor gesloten is de post bij hun thuis in de bus doen of het klooster niet in de bus maar binnen op de bank leggen en en en ....
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142622906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Een sticker regelen ze zelf maar, als iemand geen sticker heeft en ik weet dat die het niet wil hebben dan sla ik die bus gewoon over.
Een sticker werkt ook voor andere bezorgers (die anders niet zouden weten dat die bewoner geen reclame wil).

Bovendien ben je als bezorger beter ingedekt wanneer er een sticker op de bus zit. Soms veranderen bewoners na een tijdje weer van gedachten en willen ze ineens weer wel reclame, maar vergeten ze dit aan de bezorger te melden. Als ze dan gaan klagen bij het postbedrijf dat ze zonder sticker toch geen reclame krijgen, dan is de bezorger, helaas, de sjaak.
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:00:43 #44
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142623880
Ik ga ff op nonactief hier.. Iets met gedumpt worden na anderhalf jaar.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:33:18 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142625710
Mogguh :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:43 schreef V__L_N het volgende:
Misschien zitten hier postbezorgers met beroepseer. En kom, je wil toch niet bekend staan als de persoon die de post niet in de bus gooit...

Ik niet tenminste. Maar ik loop me eigen buurt, misschien is dat anders. Wil liever niet dat mensen zulke dingen over me zeggen. Ik word nu al gemiddeld 3/4x per dag aangesproken over wanneer ik weer kom werken en dat het zo slordig gaat. En ik loop maar 1x per dag een rondje om het blok.
Top!

Dat is idd zo. Als je in je eigen buurt woont lijkt het mij logischer dat je het meer dan goed wilt doen als dat je in een vreemde wijk loopt(waar je ook gewoon goed je werk behoort te doen).

Inprincipe zijn de vaste bezorgers hier in het dorp wel vriendelijk. Op 2 na.
Een vrouwelijke bezorgsters die het al uitstraalt dat ze er totaal geen zin in heeft. en een mannelijke bezorger die nooit vriendelijk is(zegt nog geen goedendag tegen je). Is toen ik voor PostNL werkte een directe collega van mij geweest. Daar was ie ook al zo.
Was daar ook geen graag geziene gast ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Moderator woensdag 23 juli 2014 @ 07:36:35 #46
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142625721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Top!

Dat is idd zo. Als je in je eigen buurt woont lijkt het mij logischer dat je het meer dan goed wilt doen als dat je in een vreemde wijk loopt(waar je ook gewoon goed je werk behoort te doen).

Inprincipe zijn de vaste bezorgers hier in het dorp wel vriendelijk. Op 2 na.
Een vrouwelijke bezorgsters die het al uitstraalt dat ze er totaal geen zin in heeft. en een mannelijke bezorger die nooit vriendelijk is(zegt nog geen goedendag tegen je). Is toen ik voor PostNL werkte een directe collega van mij geweest. Daar was ie ook al zo.
Was daar ook geen graag geziene gast ;)
Je woont toch altijd in je eigen buurt :P :D

Ik begin steeds meer administratie erbij te krijgen. Vind het een beetje pauper. Dat maakt het werk een stukje minder leuk. :N
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:38:11 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142625726
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:36 schreef dud0r het volgende:

[..]

Je woont toch altijd in je eigen buurt :P :D

Ik begin steeds meer administratie erbij te krijgen. Vind het een beetje pauper. Dat maakt het werk een stukje minder leuk. :N
Hahaha...woont moest loopt zijn :P...fuckeduck...
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142625841
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hahaha...woont moest loopt zijn :P...fuckeduck...
:) Ik loop in mijn eigen wijk, ben daar door de post echt een bekende Nederlander geworden, maar weinig mensen beseffen dat ik daar ook woon en ook een soort van eigen leven heb. Altijd verbaasde reacties als ze mij in mijn gewone kleren zien; de postbode incognito. Alsof ik in de tijd van de baas boodschappen loop te doen of zo. ;)

Maar dat de mensen me kennen maakt wel dat ik nóg meer mijn best doe, zelfs wel eens terugloop om de klep (zachtjes!) achter me dicht te doen :)
pi_142625867
Ik loop niet in mijn eigen buurt, maar doe mijn werk wel altijd zo goed mogelijk. Zal wel iets met arbeidsethos zijn.
pi_142626760
Of ik een "wijkje erbij kan doen, omdat er zo weinig post is." Tuurlijk. Zal mij benieuwen, aangezien ik de wijk niet ken en googlemaps op moet zoeken waar ie is. Gaat leuk worden. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Herfstblad op 23-07-2014 09:20:06 ]
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:53:30 #51
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142627573
quote:
Ik ga ff op nonactief hier.. Iets met gedumpt worden na anderhalf jaar.
???

Posje: Ik wordt wel echt herkend als buurt bewoner. Foute post wordt ook soms bij mij in de deur terug gegooid. Mensen spreken me ook op straat aan met me voornaam. De fysio hoefde niet te vragen wat voor werk ik doe enzo.
Soms wel beetje eng als iemand op straat vraagt of het feestje de dag daarvoor zo leuk was.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142627937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:33 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zulke mensen bied ik dan een NEE/JA of NEE/NEE sticker aan (heb er meestal wel een paar bij me).
Zij blij (geen ongewenste reclame meer), en ik blij (voortaan minder werk voor hetzelfde geld).
Goed idee, maar hang het niet aan de grote klok, want het is verboden. Minder adressen om hah te bezorgen is minder inkomsten voor PostNL. Ik ken iemand die iets soortgelijks deed, en toen geschorst is. Mensen desgevraagd vertellen hoe ze aan zo'n sticker kunnen komen mag nog net.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142628201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:21 schreef posje het volgende:
Ik heb daar een kaartje voor: Beste bewoner, probeer 's iets in eigen gleuf te steken, dan weet u waarom!
Ik kan hier zoveel foute opmerkingen bij verzinnen :P
pi_142628265
In vakantietijd let ik er extra goed op dat alles volledig door de brievenbus gaat.
Anders kun je net zo goed een briefje op de deur hangen met "Wij zijn op vakantie, inbrekers welkom!"
pi_142628689
Hm er staat in mijnpakket een onverwacht en onbekend pakket. Nou bestel ik nog wel eens wat, dus het zou kunnen dat het iets is dat ik 'vergeten' ben en/of dat het onder een andere naam staat, maar misschien is het die nieuwe kleding wel :o

Parcos, komt die naam iemand bekend voor? ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142628757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik kan hier zoveel foute opmerkingen bij verzinnen :P
Mag hoor :)
  Moderator woensdag 23 juli 2014 @ 10:44:28 #57
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142629066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm er staat in mijnpakket een onverwacht en onbekend pakket. Nou bestel ik nog wel eens wat, dus het zou kunnen dat het iets is dat ik 'vergeten' ben en/of dat het onder een andere naam staat, maar misschien is het die nieuwe kleding wel :o

Parcos, komt die naam iemand bekend voor? ;)
Parcos.nl heeft een lijstje met voor wie ze werken. Misschien dat dat helpt.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142629135
quote:
5s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:44 schreef dud0r het volgende:

[..]

Parcos.nl heeft een lijstje met voor wie ze werken. Misschien dat dat helpt.
Ah dank je! Zou een nalevering ergens van krijgen met producten van een bepaald merk, en DAT merk staat er idd tussen. Nog geen nieuwe shirtjes dan dus ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juli 2014 @ 10:53:18 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142629407
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:00 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga ff op nonactief hier.. Iets met gedumpt worden na anderhalf jaar.
sterkte
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:47:00 #60
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142635248
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

sterkte
Dank!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142637352
Oh wat rot, sterkte! Het zit je niet echt mee he?

Meer mensen hier nog iets gehoord mbt de herdenking? Hier een verzoek gekregen om stil te zijn als we nog aan het werk zijn om 16.00.

Vond het hier vandaag trouwens niet echt rustiger dan een andere daldag. Ga wel even mijn tijden goed noteren, want ik vermoed dat er nog wel wat af gaat ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juli 2014 @ 14:43:47 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142637457
ja, ik heb er een SMS over gekregen, maar ben niet aan het werk vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142638428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh wat rot, sterkte! Het zit je niet echt mee he?

Meer mensen hier nog iets gehoord mbt de herdenking? Hier een verzoek gekregen om stil te zijn als we nog aan het werk zijn om 16.00.

Vond het hier vandaag trouwens niet echt rustiger dan een andere daldag. Ga wel even mijn tijden goed noteren, want ik vermoed dat er nog wel wat af gaat ;)
Nee, helemaal niets meer gehoord. Maar ik had zelf al bedacht dat als ik om 16 uur nog bezig was, even zou stoppen :). Vrij logisch ook, vind ik.

Hier ging er trouwens een halfuur af in mijn eigen wijk en dat klopte wel aardig.
In de wijk die ik niet kende ben ik wel langer bezig geweest. Logisch, want onbekend en de wijk is een stuk groter dan mijne. Op zich was die wijk wel redelijk te lopen, maar het was niet altijd even duidelijk en 1 straat heb ik maar op Googlemaps opgezocht, omdat ik hem echt niet kon vinden. :')
Ik kreeg nog een klacht/opmerking van een mevrouw dat de post steeds verkeerd bezorgd werd, maar ja, daar kon ik in dit geval niet zoveel mee. Die mevrouw was verder ook niet boos, maar wilde het waarschijnlijk even kwijt.
In die wijk hadden ze wel een stuk meer bomen trouwens. Heerlijk! Ik wil ook meer bomen in mijn wijk :P

En dat je stickers niet mag uitdelen is ook best logisch, want inderdaad minder inkomsten. Dat had ik me ook al bedacht (mede daarom dus alleen bedacht).
pi_142640019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:40 schreef VixenFromHell het volgende:

Meer mensen hier nog iets gehoord mbt de herdenking?
Niks gehoord, ben ik net op tijd klaar. Het is sowieso stil aan het postnl-front. Af en toe een sms-je welke tassen ze weer kwijt zijn.
pi_142642527
Zie nu alweer klachten binnen komen over pakketbezorgers die aanbelden tijdens de minuut stilte. Dan vraag ik me toch af, belden ze aan om 16.00 of toen er daadwerkelijk ter plekke een minuut stilte gehouden werd (en dus op tv etc). Want dat was pas een paar minuten over 4 en dat kan een bezorger natuurlijk niet weten.

En gezeur dat ze niet zoals beloofd binnen een uur reageerden, terwijl de webcare rondom dit gebeuren een half uur dicht zou zijn en dit ook gemeld is. :')

[ Bericht 28% gewijzigd door VixenFromHell op 23-07-2014 16:50:54 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:59:04 #66
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142644457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh wat rot, sterkte! Het zit je niet echt mee he?

Meer mensen hier nog iets gehoord mbt de herdenking? Hier een verzoek gekregen om stil te zijn als we nog aan het werk zijn om 16.00.

Vond het hier vandaag trouwens niet echt rustiger dan een andere daldag. Ga wel even mijn tijden goed noteren, want ik vermoed dat er nog wel wat af gaat ;)
Niet echt.. Nouja shit happens.

Hier wel een sms :
Ivm met dag van nationale rouw, gaarne om 16.00 uur
1 minuut stilte,
Gr eindbazenTC Postnl


Ook netjes even gaan zitten met pet en zonnebril af.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142644628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:59 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Niet echt.. Nouja shit happens.

Hier wel een sms :
Ivm met dag van nationale rouw, gaarne om 16.00 uur
1 minuut stilte,
Gr eindbazenTC Postnl

Ook netjes even gaan zitten met pet en zonnebril af.
Maar het lastige is natuurlijk, hoe weet je nou precies op de minuut af wanneer het 16.00 uur is? Ik heb wel een horloge om, en mijn telefoon heeft ook een klokje, maar die lopen niet gelijk met de atoomklok. Misschien had die pakketbezorger het wel even voor of na vieren....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142644692
Ja dat zou ik ook gedaan hebben als ik nog aan het werk geweest was, even gaan zitten. Wat dat betreft was het dus wat 'onhandig' dat de officiële stilte niet om 16.00 was. Tenminste, dat was toch met de gespeelde muziek er voor en erna, of begreep ik dat verkeerd?

Snap wel dat het bij zoiets lastig is hoor om dat zo te plannen, maar bedrijven, ov etc hielden dus wel 16.00 aan. En idd ook wel wat in de post hierboven staat, een klok kan verkeerd lopen. Dan krijg je dit soort situaties, want mensen storen zich er dan wel aan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142644788
Als de klokken stoppen met slaan?
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:13:14 #70
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142645064
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:13 schreef Herfstblad het volgende:
Of ik een "wijkje erbij kan doen, omdat er zo weinig post is." Tuurlijk. Zal mij benieuwen, aangezien ik de wijk niet ken en googlemaps op moet zoeken waar ie is. Gaat leuk worden. :P
Laatst had ik toch iets moois, een adres wat helemaal niet bestaat en ook nog eens geen afzender er op 8)7
pi_142645256
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als de klokken stoppen met slaan?
Ik heb heel geen klok horen slaan, laat staan stoppen met slaan. Ik ben volgens mij ook niet stil geweest om 16.00 uur, ik had er totaal niet aan gedacht, ik was gewoon aan het werk. Ik heb ook geen sms-je o.i.d. gehad dat ik om 16.00 uur niet had mogen werken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142645334
Hier halen ze dubbel de tijden eraf.. Van de normtijden en van de totaal gewerkte uren nog een keer. :r

De zomer dal is idd diefstal!!!
pi_142646847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat zou ik ook gedaan hebben als ik nog aan het werk geweest was, even gaan zitten. Wat dat betreft was het dus wat 'onhandig' dat de officiële stilte niet om 16.00 was. Tenminste, dat was toch met de gespeelde muziek er voor en erna, of begreep ik dat verkeerd?

Snap wel dat het bij zoiets lastig is hoor om dat zo te plannen, maar bedrijven, ov etc hielden dus wel 16.00 aan. En idd ook wel wat in de post hierboven staat, een klok kan verkeerd lopen. Dan krijg je dit soort situaties, want mensen storen zich er dan wel aan.
ik neem toch aan dat pakketbezorgers gewoon een radio in hun auto hebben dus zo moeilijk zal het toch niet zijn om te weten wanneer die minuut stilte is
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:04:31 #74
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142647032
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als de klokken stoppen met slaan?
Dit.. Erna stil en ff op telefoon gekeken.. Verder gaat het om het idee toch?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142647407
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:04 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit.. Erna stil en ff op telefoon gekeken.. Verder gaat het om het idee toch?
maar het punt is natuurlijk dat je iemand anders dan weer kan storen terwijl die die minuut stilte houdt als je het dus niet allemaal tegelijk doet. Bij ons zal dat meevallen, maar in het geval van een pakketbezorger kan ik me voorstellen dat mensen het niet echt waarderen als tijdens hun minuut stilte ineens de bel gaat.
pi_142647563
Uiteraard krijgt ieder die er gehoor aan heeft gegeven spontaan een minuut extra uitbetaald ;)

(sorry, ben het een beetje zat: die zomerhondsdalheid; obsessieve aandacht voor alles wat je in theorie wel eens een minuutje minder tijd kan kosten)

[ Bericht 30% gewijzigd door posje op 23-07-2014 18:58:24 ]
pi_142648645
Ik zou zelf denk ik voor een kleine pauze van een minuut of 5 - 10 gekozen hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:13 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Laatst had ik toch iets moois, een adres wat helemaal niet bestaat en ook nog eens geen afzender er op 8)7
O, dat heb ik ook best vaak hoor. :P Ik heb een straat waar best wat huizen missen en die dan af en toe wel post krijgen (en inderdaad: zonder afzender)
pi_142664250
Wij hadden vandaag een nieuwsbrief in de bak liggen op het depot. Dat als we nog bezig waren om 16.00 uur, dat we dan best ons werk even mochten neerleggen.
Eigenlijk vind ik dat onzin. Al mocht het niet van hun, dan zou ik het toch doen. Die minuut haal ik wel in eigen tijd in.
Niet nodig, was op tijd klaar. Hele middag voor de tv gezeten, en het kwam aardig hard binnen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:27:43 #79
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142666868
https://twitter.com/cup1970/status/491988805646548992/photo/1

Duidelijk verhaspelt door een machine en daarna herverpakt. Maar de klantenservice vind het kwalijke zaak. Beetje ver van de realiteit af?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142668470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:33 schreef blijevis het volgende:

[..]

Zulke mensen bied ik dan een NEE/JA of NEE/NEE sticker aan (heb er meestal wel een paar bij me).
Zij blij (geen ongewenste reclame meer), en ik blij (voortaan minder werk voor hetzelfde geld).
Volgens mij mag dat helemaal niet :') ja zelf weten hoor, maar als ze er achter komen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_142670304
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat helemaal niet :') ja zelf weten hoor, maar als ze er achter komen..
Zei ik ook al, je kunt er voor geschorst worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142670479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:27 schreef V__L_N het volgende:
https://twitter.com/cup1970/status/491988805646548992/photo/1

Duidelijk verhaspelt door een machine en daarna herverpakt. Maar de klantenservice vind het kwalijke zaak. Beetje ver van de realiteit af?
De klantenservice vindt elke klacht een kwalijke zaak. Dat leren ze op dag 4 van de cursus, na ai, oei, en dat is niet de bedoeling. Het is natuurlijk ook heel vervelend, maar wat kan de klantenservice hier mee doen? Het is duidelijk niet de schuld van een medewerker (maar van een sorteermachine) en de medewerkers op het sorteercentrum hebben het correct opgelost. Het is opnieuw ingesealed en neem ik aan met een excuuskaartje er bij. Daarop staat als ik mij niet vergis de zin "zonder kennisname van de inhoud is de zending opnieuw verpakt", dus behalve dat het er natuurlijk slordig uit ziet neem ik aan dat de schade meevalt. Het is al opnieuw verpakt, excuses zijn gemaakt, wat willen ze nog meer? Schadevergoeding? Zweepslagen voor de bouwer van de sorteermachine? En laten we eerlijk zijn, als je zulke enorme pakken papier over de post gaat sturen moet je dat ook niet in een gewone envelop doen. Je hebt van die speciale enveloppen van heel dik geel papier die uitermate geschikt hiervoor zijn. Worden vaak gebruikt door accountantskantoren en dergelijke. Misschien moet Floris die gebruiken de volgende keer?

Edit: Lees nu in een tweede Tweet dat de inhoud ook nog eens zeiknat was. Misschien een bewoner uit de wijk van houdjemond?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142670725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De klantenservice vindt elke klacht een kwalijke zaak. Dat leren ze op dag 4 van de cursus, na ai, oei, en dat is niet de bedoeling. Het is natuurlijk ook heel vervelend, maar wat kan de klantenservice hier mee doen? Het is duidelijk niet de schuld van een medewerker (maar van een sorteermachine) en de medewerkers op het sorteercentrum hebben het correct opgelost. Het is opnieuw ingesealed en neem ik aan met een excuuskaartje er bij. Daarop staat als ik mij niet vergis de zin "zonder kennisname van de inhoud is de zending opnieuw verpakt", dus behalve dat het er natuurlijk slordig uit ziet neem ik aan dat de schade meevalt. Het is al opnieuw verpakt, excuses zijn gemaakt, wat willen ze nog meer? Schadevergoeding? Zweepslagen voor de bouwer van de sorteermachine? En laten we eerlijk zijn, als je zulke enorme pakken papier over de post gaat sturen moet je dat ook niet in een gewone envelop doen. Je hebt van die speciale enveloppen van heel dik geel papier die uitermate geschikt hiervoor zijn. Worden vaak gebruikt door accountantskantoren en dergelijke. Misschien moet Floris die gebruiken de volgende keer?

Edit: Lees nu in een tweede Tweet dat de inhoud ook nog eens zeiknat was. Misschien een bewoner uit de wijk van houdjemond?
Kijk uit met wat je hier post, anders staat er binnenkort weer een mooie screenshot op twitter :P

Als ik naar die eerste foto kijk lijkt het mij dat iemand er in de regen mee heeft gelopen waardoor de randen zijn opgelost. Vervolgens wilde de bezorger de stukken niet in die staat bezorgen en heeft ze laten inpakken. Het is jammer dat ik de datum op de enveloppen niet kan lezen.
pi_142670850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als ik naar die eerste foto kijk lijkt het mij dat iemand er in de regen mee heeft gelopen waardoor de randen zijn opgelost.
Denk ik ook, typisch gevalletje van een nog wat natte bodem van de fietstas.

Als mensen roepen dat 34 graden beter is dan al die regen, zeg ik: voor uw post wel, voor mij niet. :)
pi_142671416
Inderdaad: 34 graden is beter voor de regen, maar voor mij ook niet ;)

Vandaag mag ik nog een keer die wijk van gisteren lopen en mijn eigen wijk, omdat ik nog steeds minuren heb. Joepie. }:| Ik kan al zo goed tegen die warmte (totaal niet dus).

[ Bericht 1% gewijzigd door Herfstblad op 24-07-2014 09:48:27 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:56:39 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_142671676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Edit: Lees nu in een tweede Tweet dat de inhoud ook nog eens zeiknat was. Misschien een bewoner uit de wijk van houdjemond?
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_142671996
Eens met Kramerica-Industries en Rafierafie, lijkt me duidelijk wat hier gebeurd is en dat het correct afgehandeld is. Meestal vragen ze bij de webcare ook wel naar excuusbriefjes, dus dat kennen ze en dan geven ze het normaal gesproken ook niet meer door :P

Hopelijk ga ik straks een smsje krijgen dat de post er eerder is (om gevraagd), moet 4,5 uur (misschien minder ivm zomerdal) en kan pas 13.00 beginnen. Hoop eigenlijk dat het rond 12.00 a 12.30 al komt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:13:12 #88
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142672003
mijn TC heeft vanaf nu whatsapp.. Al noemt hij het nog what's up :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142672091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:13 schreef superkimmi het volgende:
mijn TC heeft vanaf nu whatsapp.. Al noemt hij het nog what's up :P
:) (bied hem een seven-app aan)
pi_142672525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Goed idee, maar hang het niet aan de grote klok, want het is verboden. Minder adressen om hah te bezorgen is minder inkomsten voor PostNL. Ik ken iemand die iets soortgelijks deed, en toen geschorst is. Mensen desgevraagd vertellen hoe ze aan zo'n sticker kunnen komen mag nog net.
Even voor alle duidelijkheid: het gaat om het aanbieden van een NEE-sticker aan een bewoner die te kennen geeft geen reclame te willen. Volgens de werkinstructie (het zakboekje) mag je bij zo'n bewoner geen reclame bezorgen:
quote:
Je mag in brievenbussen met een NEE-sticker of een soortgelijk verzoek beslist geen Huis-Aan-Huis folders doen
De vraag is nu: wat is een "soortgelijk verzoek"?
Ik denk dat in elk geval alternatieve stickers ("Geen reclame, we hebben alles al, Loesje") of een zelfgeschreven tekst ("Alleen geadresseerde post a.u.b.") daar onder vallen.
Er staat niet bij hoe het zit wanneer de bewoner de boodschap mondeling overbrengt (*), maar de strekking lijkt me dat je geen reclame dient te bezorgen als duidelijk blijkt dat de bewoner dat niet wil. Aan zo'n bewoner is niets verloren wanneer je die een NEE-sticker geeft.

(*) er zijn adressen (winkels zonder brievenbus, recepties van kantoorgebouwen enzovoort) waar je de post binnen afgeeft. Als degene die de post aanneemt zegt dat-ie de reclame niet wil aannemen, dan lijkt het me de bedoeling dat je de reclame dan ook niet meegeeft.
pi_142673053
Nee, reclame door de strot duwen lijkt me ook niet de bedoeling. Maar wee je gebeente als iemand vraagt die irritante reclamezooi bij je te houden (maar geen sticker: *vind hem niet mooi*) en zijn vrouw klaagt later dat ze de Spoordeelweken niet ontvangen heeft. ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:31:28 #92
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142674195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De klantenservice vindt elke klacht een kwalijke zaak. Dat leren ze op dag 4 van de cursus, na ai, oei, en dat is niet de bedoeling. Het is natuurlijk ook heel vervelend, maar wat kan de klantenservice hier mee doen? Het is duidelijk niet de schuld van een medewerker (maar van een sorteermachine) en de medewerkers op het sorteercentrum hebben het correct opgelost. Het is opnieuw ingesealed en neem ik aan met een excuuskaartje er bij. Daarop staat als ik mij niet vergis de zin "zonder kennisname van de inhoud is de zending opnieuw verpakt", dus behalve dat het er natuurlijk slordig uit ziet neem ik aan dat de schade meevalt. Het is al opnieuw verpakt, excuses zijn gemaakt, wat willen ze nog meer? Schadevergoeding? Zweepslagen voor de bouwer van de sorteermachine? En laten we eerlijk zijn, als je zulke enorme pakken papier over de post gaat sturen moet je dat ook niet in een gewone envelop doen. Je hebt van die speciale enveloppen van heel dik geel papier die uitermate geschikt hiervoor zijn. Worden vaak gebruikt door accountantskantoren en dergelijke. Misschien moet Floris die gebruiken de volgende keer?

Edit: Lees nu in een tweede Tweet dat de inhoud ook nog eens zeiknat was. Misschien een bewoner uit de wijk van houdjemond?
_O- ^O^ !

Nee mijn post was niet zo kapot.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142674803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:27 schreef V__L_N het volgende:
https://twitter.com/cup1970/status/491988805646548992/photo/1

Duidelijk verhaspelt door een machine en daarna herverpakt. Maar de klantenservice vind het kwalijke zaak. Beetje ver van de realiteit af?
het is een kwalijke zaak dat die machine de boel verneukt toch?
pi_142675004
Het gebeurt helaas soms en dat is heel rot, maar dat is dan ook de reden dat er normaal gesproken een excuusbrief bij zit met uitleg. Maar in principe is beschadigde post wel gewoon kwalijk ja ;)
Alleen horen ze dit dus niet meer op het bordje van de bezorger te gooien, wanneer het al netjes herverpakt is.

Soms ligt het trouwens ook wel een beetje aan de zending als het stuk gaat, denk bijvoorbeeld aan simpele envelopjes met iets zwaars erin. Boeken met alleen een dun papiertje er om heen, dat soort ongein.

YES, de post komt eraan, dan is het toch ruim een half uur eerder beginnen zo *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juli 2014 @ 14:55:15 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142681199
Vandaag toch iets meer uurtjes kunnen maken dan verwacht. Ben de tel kwijtgeraakt, zoveel wijken heb ik voorbereid :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142682369
Heb ik net een briefje van een miljoen euro gevonden, blijkt ie nep te zijn :N

Ik was al feestjes en vakanties aan het plannen. Mijn ontslagbrief lag al klaar :P
pi_142683093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Even voor alle duidelijkheid: het gaat om het aanbieden van een NEE-sticker aan een bewoner die te kennen geeft geen reclame te willen. Volgens de werkinstructie (het zakboekje) mag je bij zo'n bewoner geen reclame bezorgen:

[..]

De vraag is nu: wat is een "soortgelijk verzoek"?
Ik denk dat in elk geval alternatieve stickers ("Geen reclame, we hebben alles al, Loesje") of een zelfgeschreven tekst ("Alleen geadresseerde post a.u.b.") daar onder vallen.
Er staat niet bij hoe het zit wanneer de bewoner de boodschap mondeling overbrengt (*), maar de strekking lijkt me dat je geen reclame dient te bezorgen als duidelijk blijkt dat de bewoner dat niet wil. Aan zo'n bewoner is niets verloren wanneer je die een NEE-sticker geeft.
Toch wel, want elk adres waar PostNL geen folders meer bezorgt betekent minder inkomsten voor PostNL. Of de bewoner van dat adres geinteresseerd is in de folders is interessanter voor de afzender van de folders dan voor de bezorger. Het geval waar ik over sprak was een postbode die een brief had gemaakt waarin hij uitlegde waar je een nee-nee sticker kon krijgen als je geen reclame meer wilde. Die had hij overal bezorgd in zijn wijk, en hij is daarom geschorst. Ik geef toe dat het niet helemaal hetzelfde is als nee-nee stickers uitdelen in je wijk aan mensen die er om vragen, maar de overeenkomst is wel dat je actief bezig bent met het verkleinen van de klandizie van PostNL. Voor de goede orde, ik ben het wel met je eens, maar ik geef alleen aan hoe het bedrijf er over denkt en wat hun redeneertrant is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kramerica-Industries op 24-07-2014 16:18:43 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142683121
- dubbel -
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142683580
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:32 schreef Rafierafie het volgende:
Heb ik net een briefje van een miljoen euro gevonden, blijkt ie nep te zijn :N

Ik was al feestjes en vakanties aan het plannen. Mijn ontslagbrief lag al klaar :P
Haha jammer dan ;)
(heb sowieso een ontslagbrief klaarliggen, dat voelt wel lekker soms.)
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:19:45 #100
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142684002
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:32 schreef Rafierafie het volgende:
Heb ik net een briefje van een miljoen euro gevonden, blijkt ie nep te zijn :N

Ik was al feestjes en vakanties aan het plannen. Mijn ontslagbrief lag al klaar :P
Zolang het plannen was en de ontslagbrief niet verzonden, niks aan de hand haha

Appen met je tc is toch best.. vreemd ofzo.. haha. Maar wel handig om te communiceren over de planning vd komende weken. Gaat stukken sneller zo
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142684323
Een brief maken over die stickers gaat behoorlijk ver, moet ik zeggen. Ik zou hooguit eens opmerken bij die mensen dat ze stickers op kunnen halen bij de gemeente (maar ik gok dat ze dat toch niet gaan doen), maar meer ook niet, denk ik.

Pff, wat een warmte! 2 wijken gelopen vandaag, maar nu klaar gelukkig. Hopelijk zijn mijn minuren nu weer een beetje weggewerkt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juli 2014 @ 16:37:54 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142684676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Herfstblad het volgende:
Een brief maken over die stickers gaat behoorlijk ver, moet ik zeggen. Ik zou hooguit eens opmerken bij die mensen dat ze stickers op kunnen halen bij de gemeente (maar ik gok dat ze dat toch niet gaan doen), maar meer ook niet, denk ik.
Mij is wel eens gevraagd waar stickers verkrijgbaar waren. Heb ze toen naar de gemeente verwezen, maar uit mijzelf zou ik het niet voor gaan stellen, want werk is werk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142684790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zei ik ook al, je kunt er voor geschorst worden.
Dat was bij ons gebeurd.
Liep een wat oudere postbode die dingen door de brievenbus te duwen, vanwege de portieken en dat hij dan niet helemaal naar boven hoefde te lopen voor alleen hah.
Dat hij zichzelf daarmee in de vingers sneed, dringt niet door.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_142684892
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mij is wel eens gevraagd waar stickers verkrijgbaar waren. Heb ze toen naar de gemeente verwezen, maar uit mijzelf zou ik het niet voor gaan stellen, want werk is werk.
Nee, ik ook niet, denk ik. Al heb ik het ook weleens overwogen om stickers aan te gaan vragen voor die mensen, maar overwegen en ook echt doen is een ander verhaal :P
Dus ja, als mensen ze voor je neus doorscheuren: Nou ja, jammer dan. Ik heb ze bezorgd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juli 2014 @ 16:44:03 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142684987
Zo denk ik er ook over. Ik bezorg het spul en wat de mensen er daarna mee doen zal mij worst wezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142686816
Yep. Ik heb idd ook wel eens uitgelegd waar ze te krijgen zijn maar verder niet.

Ik ben benieuwd hoeveel ze gaan korten vandaag. Deed over een wijk van normaal 2u10 nu 1u40 en over een wijk van normaal 2u25 nu 1u50 :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:01:21 #107
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_142688299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Eens met Kramerica-Industries en Rafierafie, lijkt me duidelijk wat hier gebeurd is en dat het correct afgehandeld is. Meestal vragen ze bij de webcare ook wel naar excuusbriefjes, dus dat kennen ze en dan geven ze het normaal gesproken ook niet meer door :P

Hopelijk ga ik straks een smsje krijgen dat de post er eerder is (om gevraagd), moet 4,5 uur (misschien minder ivm zomerdal) en kan pas 13.00 beginnen. Hoop eigenlijk dat het rond 12.00 a 12.30 al komt.
Dat is laat, op het depot waar ik mn post haal is het er vaak al om 10:30
pi_142688323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Yep. Ik heb idd ook wel eens uitgelegd waar ze te krijgen zijn maar verder niet.

Ik ben benieuwd hoeveel ze gaan korten vandaag. Deed over een wijk van normaal 2u10 nu 1u40 en over een wijk van normaal 2u25 nu 1u50 :o
Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.

Hier had ik overigens helemaal geen tijdswinst: doordat ik eerder dan normaal met wijk 1 klaar was moest ik langer wachten totdat wijk 2 op het depot werd afgeleverd. Want helaas betekent weinig post niet dat de chauffeur eerder komt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:11:03 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142688526
Ik bied mensen geen hulp hoor bij stickers. Hoe minder stickers, hoe meer werk ik heb. Wel zo prettig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142688577
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:01 schreef Kimberliedje het volgende:

[..]

Dat is laat, op het depot waar ik mn post haal is het er vaak al om 10:30
Ja dat is wel erg fijn, hier is alles op zijn vroegst 12.00 nu (officieel, ze zijn soms best een stuk eerder maar dat weet ik dan niet...). Meestal loop ik dan ook wel 1 op een depot dat dus om 12 uur beleverd wordt, maar vandaag toevallig niet :P gelukkig kwam de chauffeur al om 20 over 12 vandaag :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.
Hier doen ze het met percentages gebaseerd op het volume, dus dat zien we dinsdag pas ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142690215
Hier is het of 11:30 of 13:00. Eerste wijk hier vandaag was er om 11:30, mijn vaste wijk is er altijd om 13:00 (op piekdagen dan). Op daldagen (en soms op zaterdag) om 11:30.

[ Bericht 0% gewijzigd door Herfstblad op 24-07-2014 19:13:34 ]
pi_142691661
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:00 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga ff op nonactief hier.. Iets met gedumpt worden na anderhalf jaar.
Privé bedoel je? (Maar waarom dan niet meer meepraten hier?)
Hoe dan ook; sterkte, want gedumpt worden is nooit fijn!
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:55:12 #113
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142692000
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:45 schreef posje het volgende:

[..]

Privé bedoel je? (Maar waarom dan niet meer meepraten hier?)
Hoe dan ook; sterkte, want gedumpt worden is nooit fijn!
Yeah, prive.. Dankjewel!

Ff verstand op 0 was het idee, maar miste jullie :*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142694008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik bied mensen geen hulp hoor bij stickers. Hoe minder stickers, hoe meer werk ik heb. Wel zo prettig.
Meer werk besteed aan huis-aan-huis betekent helaas niet dat er meer voor betaald wordt.
PostNL kent maar twee mogelijkheden: het is HAH dag of niet. De hoeveelheid HAH doet er niet toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 24-07-2014 21:00:29 ]
pi_142694043
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Yeah, prive.. Dankjewel!

Ff verstand op 0 was het idee, maar miste jullie :*
Goed zo, gewoon door. En voor ons is verstand op 0,1 voldoende ;)
pi_142694178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef blijevis het volgende:

[..]

Meer werk besteed aan huis-aan-huis betekent helaas niet dat er meer voor betaald wordt.
PostNL kent maar twee mogelijkheden: wel HAH bezorgen of niet. De hoeveelheid doet er niet toe.
Natuurlijk doet dat er wel toe, hoe meer mensen een sticker hebben, hoe minder postnl verdient aan folders. En hoe meer mensen een sticker hebben, hoe meer tijd ze ook weer van diensten af gaan halen. Dus als mensen geen folders willen regelen ze zelf maar een sticker. De ervaring leert dat ze dat 9 van de 10 keer niet doen, wat voor postnl gunstig is. Je krijgt immers eens in de zoveel tijd weer een lijst waarop je in moet vullen wie er allemaal een sticker hebben, meer stickers is minder opbrengsten
pi_142696104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef gelestipjes het volgende:
Natuurlijk doet dat er wel toe, hoe meer mensen een sticker hebben, hoe minder postnl verdient aan folders. En hoe meer mensen een sticker hebben, hoe meer tijd ze ook weer van diensten af gaan halen. Dus als mensen geen folders willen regelen ze zelf maar een sticker. De ervaring leert dat ze dat 9 van de 10 keer niet doen, wat voor postnl gunstig is. Je krijgt immers eens in de zoveel tijd weer een lijst waarop je in moet vullen wie er allemaal een sticker hebben, meer stickers is minder opbrengsten
Die indruk heb ik niet. Bij ons zijn er wijken waar al jarenlang honderden stuks HAH per keer overblijven. Dit wordt gemeld, maar er wordt niets met die informatie gedaan.
Meer stickers in de wijk betekent dan gewoon dat je na het bezorgen van de wijk meer HAH overhoudt voor de papierbak.
pi_142697382
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:20 schreef blijevis het volgende:

[..]

Die indruk heb ik niet. Bij ons zijn er wijken waar al jarenlang honderden stuks HAH per keer overblijven. Dit wordt gemeld, maar er wordt niets met die informatie gedaan.
Meer stickers in de wijk betekent dan gewoon dat je na het bezorgen van de wijk meer HAH overhoudt voor de papierbak.
Ik heb een paar jaar geleden nog een telling moeten doen van het aantal stickers in mijn wijk. Toen moesten per adres noteren of daar wel of niet een sticker was geplakt. Kostte me toen echt een schijtlading tijd die nauwelijks betaald werd (hoe kan het ook anders).

Ik houd liever HAH over dan dat ik een nieuwe telling moet gaan doen. Sowieso is iedere folder die je overhoudt een betaalde folder die het bedrijf geld oplevert.
pi_142697543
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.

Hier had ik overigens helemaal geen tijdswinst: doordat ik eerder dan normaal met wijk 1 klaar was moest ik langer wachten totdat wijk 2 op het depot werd afgeleverd. Want helaas betekent weinig post niet dat de chauffeur eerder komt.
Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.

Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Echt bezopen 8)7
pi_142697580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:45 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar geleden nog een telling moeten doen van het aantal stickers in mijn wijk. Toen moesten per adres noteren of daar wel of niet een sticker was geplakt. Kostte me toen echt een schijtlading tijd die nauwelijks betaald werd (hoe kan het ook anders).

Ik houd liever HAH over dan dat ik een nieuwe telling moet gaan doen. Sowieso is iedere folder die je overhoudt een betaalde folder die het bedrijf geld oplevert.
Ik heb dat vorig jaar moeten doen.
pi_142698417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.

Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Echt bezopen 8)7
bij ons gaat er op dagen met huis aan huis net zoveel af als op donderdagen. Vrij bizar.
pi_142698967
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons gaat er op dagen met huis aan huis net zoveel af als op donderdagen. Vrij bizar.
Toen ik vandaag op de harmony keek, schrok ik van het aantal mensen dat nu in de min staat.

Gelukkig wordt de korting wel weer gecompenseerd met de extra tijd die we krijgen rond de kerst en in de rest van de winter.

Zo zat het toch? Iets met zoet... en zuur... menselijke maat.
Nee, ik ben niet kritisch
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:33:24 #123
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142699706
ik hou ook altijd heel veel folders over voor een van mn wijken, kan altijd minstens een stuk of 4 bundels achterlaten. Vaak genoeg gemeld, ook niets mee gedaan. Ik vind het eigenlijk best erg, papierverspilling enzo.. Daarom heb ik zelf eigenlijk ook een sticker. Lees wat ik wil lezen wel online..

Oke, op de quest na dan, maar dat is ook geen verspilling, die lees ik van voor tot achter helemaal door..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142699828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef superkimmi het volgende:
ik hou ook altijd heel veel folders over voor een van mn wijken, kan altijd minstens een stuk of 4 bundels achterlaten. Vaak genoeg gemeld, ook niets mee gedaan. Ik vind het eigenlijk best erg, papierverspilling enzo.. Daarom heb ik zelf eigenlijk ook een sticker. Lees wat ik wil lezen wel online..

Oke, op de quest na dan, maar dat is ook geen verspilling, die lees ik van voor tot achter helemaal door..
De Quest is dan ook geen h.a.h...
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_142701845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.

Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Echt bezopen 8)7
Ik keek net op de planning van volgende week en zie dat ze de tijden van dinsdag en zaterdag weer omhoog hebben gedaan. De dinsdag is weer de oude normale tijd en de zaterdag korten ze nog maar 12 ipv. 26 en 11 ipv. 23 minuten.

Heb geen flauw idee waarom ze dat nou weer gedaan hebben. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142702372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Toen ik vandaag op de harmony keek, schrok ik van het aantal mensen dat nu in de min staat.

Gelukkig wordt de korting wel weer gecompenseerd met de extra tijd die we krijgen rond de kerst en in de rest van de winter.

Zo zat het toch? Iets met zoet... en zuur... menselijke maat.
Nee, ik ben niet kritisch
Gelukkig worden de minuren aan het eind van elke maand (?) kwijtgescholden, ik sta nu ook flink in de min, maar dat krijgen we dus eind volgende week kado. Nog bedankt, hè! ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142704129
Ondanks al het gemin werk ik nog wekelijks meer dan tien uur in de plus.
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 05:16:34 #128
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142708497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:16 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ik keek net op de planning van volgende week en zie dat ze de tijden van dinsdag en zaterdag weer omhoog hebben gedaan. De dinsdag is weer de oude normale tijd en de zaterdag korten ze nog maar 12 ipv. 26 en 11 ipv. 23 minuten.

Heb geen flauw idee waarom ze dat nou weer gedaan hebben. :)
Dinsdag h&m zomer catalogus.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142709991
quote:
Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Hier 3,6 min per uur korting op dagen met h.a.h. en 12 minuten per uur op dagen zonder hah. OOk voor volgende week dezelfde zomer-korting als "normaal"

Crab, vorige week toegestemd om op zaterdag een wijk van 3 en eentje van 2:15 te doen. Ik was even vergeten dat op dat depot de post pas tussen 11:15 en 12:30 geleverd wordt. En ik zie dat ik voor de ene wijk 3 en voor de andere 2 tassen met h.a.h. heb. Word waarschijnlijk een latertje morgen (volgens de planners heb ik structuur van vaste wijken nodig, tenzij het henzelf toch beter uitkomt als ik andere wijken ga lopen :P ).
pi_142710289
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 05:16 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dinsdag h&m zomer catalogus.
Zomer catalogus? Zomer 2029 zeker.
H&M loopt toch altijd minstens 39 seizoenen voor?
pi_142711802
Zat er aan te komen he... ik was er al een beetje op aan het wachten :{ hopelijk is het niet zo'n dubbele. Was iig 1x dat ze 2 boekjes bij elkaar hadden, samen 800 gram per set! Toen kreeg ik de tassen bijna niet van de grond af _O-

Hopelijk ben ik gunstig ingepland (wijken met karretje vanuit het depot) :o
Mag ondertussen ook wel vaak de depots afmelden. Ze vragen me dan echt voor afmelden en dus niet voor het uitzoeken vd tassen etc, maar volgens mij betalen ze wel evenveel als bij degenen die dat wel doen :o ruim wel altijd netjes op aan het eind vd dag, dat dan weer wel. En als ik er als eerste bij ben zet ik het ook wel netjes neer hoor ;)
Maar met dan soms 2 depots afmelden zijn dat wel weer lekker extra uurtjes :) toch iets van 10/15 minuten per dag.

Ondertussen ook nog steeds doof aan 1 oor, maar ik moest het maar uitzieken. Dat kan wel een week duren -O- maar het kan altijd erger, de vorige keer ben ik een dag of 3/4 ziekgemeld :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:53:31 #132
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142713826
ik loop dinsdag weer die grote wijk van afgelopen week. Inclusief kleine brievenbusjes dus ben benieuwd hoeveel mensen daar de H&M willen hebben.. Wel gelukkig vooraf gezegd dat ik deze wijk voor dinsdag groot genoeg vind (zeker incl hah).. dus weet zeker dat ik alleen die loop.

Donderdag loop ik er wel 2, maarja das zondr haha
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142714221
Donderdag ook nog extra tijd, 42 minuten voor 6 tassen HaH. :{
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:12:05 #134
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142716112
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:29:18 #135
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142716632
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
In de winter op mijn berg lowa's. Kosten destijds 150 euro maar gaan al 10 jaar mee. En dat is inclusief drie nijmeegse vierdaagses

In de zomer op wandelsandalen.

Rest vd tijd op wandelschoenen van de boerenbond
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142716713
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
Toen ik begon, altijd op hardloopschoenen. Nu eigenlijk altijd op Allstars of Dr. Martens (vooral in de winter).
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:35:09 #137
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142716816
Wil zondag even kijken voor nieuwe na mijn ehrm.. Slootincidentje.. :'(

Loop nu op mijn nike airmaxjes van paar jaar oud :X :')

Denk toch " nette" sportschoenen aangezien dit echt niet kan
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142717068
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
Sneakers.. Adidas en Converse.. Die laatste hebben niet echt perfecte demping.. maar care.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 13:46:11 #139
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142717141
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
Vans high tops 8-)
En die slijt ik er wel doorheen in een jaar.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_142717971
Van die ecco wandelschoenen
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:36:31 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142718798
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:55:47 #142
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142721406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:12 schreef gelestipjes het volgende:
Van die ecco wandelschoenen
Ik heb ook Ecco's. Ze zitten heerllijk, maar ze slijten helaas erg snel. Vaak is de onderlaag van de zool al na 1,5 jaar afgesleten, met name bij de hak. Je ziet dan de poreuze, schokabsorberende binnenzool er doorheen, en die is helaas niet waterdicht. Integendeel, het is een soort spons.

Ik heb eens advies ingewonnen bij een een bergsportzaak, maar daar kreeg ik te horen dat normale wandelschoenen geacht werden ongeveer 1500 km mee te gaan. Dus kennelijk zijn die Ecco's toch redelijk representatief. Als ik uitga van 5 dagen in de week lopen maal 52 weken x 1,5 jaar dan is dat 390 dagen lopen. Nu weet ik niet precies hoeveel km ik loop op een dag, maar 4 km is het zeker.

Ooit sprak ik een fanatiek wandelaar die elk weekend 30 km wandelde, en die zwoor bij wandelschoenen met Vibram zolen, maar die bleken uiteindelijk ook maar een dik jaar mee te gaan.

Dus voorlopig hou ik het maar bij Ecco's. Daar krijg je dan tenminste nog 38% korting op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142721617
Ik heb Nike's, krijg van heel veel schoenen zere voeten maar van 1 type van dat merk juist niet. Slijten ook wel na een jaar tot 1,5 jaar, maar zijn niet zo super duur. Laatste paar heb ik nog zo goed als nieuw op marktplaats gescoord voor weinig omdat ze iemand anders te klein waren en niet meer terug konden :P
Model hebben ze inmiddels vernieuwd, dus hierna zal ik toch aan de nieuwe moeten geloven :o

Hier wel weer een mooie trouwens. Kon mijn contract niet vinden tussen al mijn PostNL papieren, dus ik kijken bij mijnpostnl, niets te vinden. Alle andere dingen staan er op, kopietjes van ID kaart etc die destijds gemaakt zijn. Dus ik vraag om een kopie, hebben ze zelf niets meer.
Ga nog maar eens alles over hoop halen hier, want ik vermoed dat ie gewoon ergens terecht is gekomen waar het niet hoorde. Ben nogal kritisch in wat ik weg gooi qua papieren :P maar toch wel een beetje apart dat ik via het werk gewoon geen kopie meer kan krijgen.
Niet dat ik hem nou echt keihard nodig heb ergens voor trouwens, wilde even checken of er in het contract staat dat ik zaterdagbezorger ben. In mijn oude stond het niet, maar er staat me iets van bij dat het in die laatste wel vermeld werd ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 25-07-2014 18:56:58 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142723616
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb ook Ecco's. Ze zitten heerllijk, maar ze slijten helaas erg snel. Vaak is de onderlaag van de zool al na 1,5 jaar afgesleten, met name bij de hak. Je ziet dan de poreuze, schokabsorberende binnenzool er doorheen, en die is helaas niet waterdicht. Integendeel, het is een soort spons.

Ik heb eens advies ingewonnen bij een een bergsportzaak, maar daar kreeg ik te horen dat normale wandelschoenen geacht werden ongeveer 1500 km mee te gaan. Dus kennelijk zijn die Ecco's toch redelijk representatief. Als ik uitga van 5 dagen in de week lopen maal 52 weken x 1,5 jaar dan is dat 390 dagen lopen. Nu weet ik niet precies hoeveel km ik loop op een dag, maar 4 km is het zeker.

Ooit sprak ik een fanatiek wandelaar die elk weekend 30 km wandelde, en die zwoor bij wandelschoenen met Vibram zolen, maar die bleken uiteindelijk ook maar een dik jaar mee te gaan.

Dus voorlopig hou ik het maar bij Ecco's. Daar krijg je dan tenminste nog 38% korting op.
Hoezo de korting? Via PostNL? Is dat alleen voor postbezorgers of ook wel voor voorbereiders?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:10:41 #145
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142723849
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:03 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hoezo de korting? Via PostNL? Is dat alleen voor postbezorgers of ook wel voor voorbereiders?
Het is voor postbezorgers en postbodes voor zover ik weet. Of het ook voor mensen die enkel voorbereiden is, weet ik niet. Mocht je ook belangstelling hebben dan kun je natuurlijk even in je team rondvragen of er nog iemand bonnen overheeft. Je krijgt ieder jaar 3 bonnen, maar ik denk niet dat er iemand daadwerkelijk 3 paar schoenen per jaar koopt. Voorheen moest je je bij aanschaf legitimeren als PostNL-medewerker, maar omdat postbezorgers tegenwoordig geen PostNL-legitimatiebewijs meer krijgen is het tonen van een recente PostNL-loonstrook ook goed.

De korting geldt overigens alleen voor zwarte, bruine, donkerblauwe en oranje schoenen, en alleen in bepaalde schoenenwinkels.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142723904
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:03 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hoezo de korting? Via PostNL? Is dat alleen voor postbezorgers of ook wel voor voorbereiders?
het is niet voor voorbereiders. Die hoeven immers over het algemeen niet zo heel veel te lopen
pi_142725229
Als het te koud is voor open schoenen, dan draag ik Ecco's. Paar jaar geleden tegengekomen voor 25 euro. Vorig jaar nieuwe zolen erop laten zetten door de schoenmaker.
Nu in de zomer open schoenen, met 2 bandjes over de wreef (geeft 2 mooie witte strepen op de voet). Het zal niet het meest verantwoorde paar schoenen zijn, maar ik vind ze heerlijk lopen, en heb nog nooit pijnlijke voeten gehad.
En in de winter een oud paar van mijn moeder, die hebben een goed profiel en zijn wat hoger, en als er sneeuw/ijs ligt passen daar die sneeuwdingen het beste eromheen.
pi_142725697
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het is niet voor voorbereiders. Die hoeven immers over het algemeen niet zo heel veel te lopen
Nja, voorbereider/postverdeler. M'n stappenteller zegt dat ik dan als postverdeler zo 10 km loop. :P
pi_142725958
Hoe krijgen ze het toch altijd voor elkaar, hier dinsdag weer die superdikke HAH van de Service Apotheek (tijdschrift formaat), dus samen met die H&M meuk. Gelukkig heb ik maar 1 kleinere wijk dit keer, vlakbij het depot en met karretje. Als ze me een 2e wijk aanbieden dan is het antwoord iig nee dit keer :P kom zo te zien op ongeveer 50 plus uren, vind het wel best zo ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:25 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Nja, voorbereider/postverdeler. M'n stappenteller zegt dat ik dan als postverdeler zo 10 km loop. :P
Ai ja daar denken ze dan natuurlijk niet zo over na....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142726258
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:12 schreef houdjemond het volgende:
Trouwens nog een random vraag ; op wat voor schoenen lopen jullie ?
Ik loop op deze (wel iets ander kleur):

http://www.wehkamp.nl/her(...)2f_%2fN-1biu&IsSeg=0
pi_142727515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je krijgt ieder jaar 3 bonnen, maar ik denk niet dat er iemand daadwerkelijk 3 paar schoenen per jaar koopt.
Heb geen enkele bon gebruikt en ben het ook niet van plan, hou het gewoon bij bergschoenen en kisten. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142727585
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:03 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hoezo de korting? Via PostNL? Is dat alleen voor postbezorgers of ook wel voor voorbereiders?
Volgens mij heb ik die bonnen nog wel in het bergje PostNL crap liggen, kan evnt. wel voor je kijken. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142728261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik die bonnen nog wel in het bergje PostNL crap liggen, kan evnt. wel voor je kijken. :)
Als je dat zou willen, heel graag! :)

Lief van je!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:06:55 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_142728543
En anders wil ik wel zoeken, heb ze ook nog ergens.
Ga toch geen 80/100 euro uitgeven aan schoen als ik ze ook voor 2 tientjes kan hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_142728659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:06 schreef V__L_N het volgende:
En anders wil ik wel zoeken, heb ze ook nog ergens.

En anders mag je de mijne wel. Koop ze vaak (goedkoper) online, in de aanbieding. (En geen toko hier in de buurt)
pi_142728734
Even nieuwsgierig.

Wat vinden de postnl medewerkers van alle kritiek op de bezorging op dit forum? Ik weet ook wel dat niet alle bezorgers gelijk zijn, maar is het inmiddels van bovenaf gepromote bedrijfscultuur geworden om pakketten die een handtekening behoeven of niet aan een ander dan de geadresseerde afgegeven mogen worden maar elders in de straat te droppen?

Het gebeurt hier echt met de regelmaat van de klok namelijk. Soms bij de buren, soms aan de overkant en soms zelfs 10 huizen verderop.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142729043
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:58 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Als je dat zou willen, heel graag! :)

Lief van je!

1e bon is verlopen, 2e is van 1 mei t/m 31 augustus en de 3e van 1 september t/m 31 december 2014.

PM je adres even, dan doe ik ze maandag wel op de bus. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:46:30 #158
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142729802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:13 schreef hottentot het volgende:
Even nieuwsgierig.

Wat vinden de postnl medewerkers van alle kritiek op de bezorging op dit forum? Ik weet ook wel dat niet alle bezorgers gelijk zijn, maar is het inmiddels van bovenaf gepromote bedrijfscultuur geworden om pakketten die een handtekening behoeven of niet aan een ander dan de geadresseerde afgegeven mogen worden maar elders in de straat te droppen?

Het gebeurt hier echt met de regelmaat van de klok namelijk. Soms bij de buren, soms aan de overkant en soms zelfs 10 huizen verderop.
Bij mijn weten zitten er geen pakketchauffeurs in dit forum, dus ook geen mensen die zich aangesproken voelen door die kritiek. Wel weet ik dat veel chauffeurs volgens OVO werken, terwijl ze enkel en alleen voor PostNL werken, zodat ze in feite schijnzelfstandigen zijn. Ze worden betaald per bezorgd pakket, dus vandaar dat sommigen er alles aan doen om die pakketten kwijt te raken. Ik wil dit absoluut niet goedpraten, maar het is wel zo dat de hele beloningsconstructie die PostNL hanteert dit soort zaken in de hand werkt. Overigens is dit niet alleen bij PostNL zo: de pakkettenbranche is een echte vechtmarkt, en er zit maar heel weinig winstmarge op. Niet voor niets bieden steeds meer webshops gratis verzending aan. Dat geld moet ergens vandaan komen, en nu dus vooral over de ruggen van de pakketbezorgers. Ook bij veel andere pakketbezorgers (oa DHL en UPS) wordt met subcontractors gewerkt. Eigenlijk zou hier een taak voor de overheid liggen om in te grijpen. Hoewel er niets mis is met zelfstandigheid en ondernemerschap wordt er nu misbruik gemaakt van wettelijke regels. Maar de overheid (VVD voorop) wil hier niks aan doen, want ja, vrije markt, he...
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142729920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mijn weten zitten er geen pakketchauffeurs in dit forum, dus ook geen mensen die zich aangesproken voelen door die kritiek. Wel weet ik dat veel chauffeurs volgens OVO werken, terwijl ze enkel en alleen voor PostNL werken, zodat ze in feite schijnzelfstandigen zijn. Ze worden betaald per bezorgd pakket, dus vandaar dat sommigen er alles aan doen om die pakketten kwijt te raken. Ik wil dit absoluut niet goedpraten, maar het is wel zo dat de hele beloningsconstructie die PostNL hanteert dit soort zaken in de hand werkt. Overigens is dit niet alleen bij PostNL zo: de pakkettenbranche is een echte vechtmarkt, en er zit maar heel weinig winstmarge op. Niet voor niets bieden steeds meer webshops gratis verzending aan. Dat geld moet ergens vandaan komen, en nu dus vooral over de ruggen van de pakketbezorgers. Ook bij veel andere pakketbezorgers (oa DHL en UPS) wordt met subcontractors gewerkt. Eigenlijk zou hier een taak voor de overheid liggen om in te grijpen. Hoewel er niets mis is met zelfstandigheid en ondernemerschap wordt er nu misbruik gemaakt van wettelijke regels. Maar de overheid (VVD voorop) wil hier niks aan doen, want ja, vrije markt, he...
Ik begrijp ook wel waarom ze het doen, maar het lijkt wel erg structureel te zijn, vaak word tegen de wens van de klant ingegaan. En ik heb deze ervaring alleen met postnl.

DHL bied gewoon één keer aan, en alleen als er geen voorwaarden door de klant zijn gesteld ligt het pakket bij de buren, maar dan ook geen pand verder.

Het voordeel van Postnl is wel dat ik de mensen uit de straat beter leer kennen. :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142730076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:13 schreef hottentot het volgende:
Even nieuwsgierig.

Wat vinden de postnl medewerkers van alle kritiek op de bezorging op dit forum? Ik weet ook wel dat niet alle bezorgers gelijk zijn, maar is het inmiddels van bovenaf gepromote bedrijfscultuur geworden om pakketten die een handtekening behoeven of niet aan een ander dan de geadresseerde afgegeven mogen worden maar elders in de straat te droppen?

Het gebeurt hier echt met de regelmaat van de klok namelijk. Soms bij de buren, soms aan de overkant en soms zelfs 10 huizen verderop.
Ik moet zeggen dat ik het als regelmatige pakkettenklant helemaal top vind, hoe de postnl-pakketbezorgers het hier oplossen. Maar ik heb dan ook nog nooit een pakje gemist. Vrijwel altijd wordt het binnen het aangegeven tijdvak bezorgd. En als ik verwacht dan niet thuis te zijn, komt het op een andere manier wel goed.

En eerlijk gezegd: 10 huizen verderop: zoveel moeite doe ik als postbezorger niet.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:54:52 #161
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142730085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:35 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Heb geen enkele bon gebruikt en ben het ook niet van plan, hou het gewoon bij bergschoenen en kisten. :)
Jarenlang op bergschoenen gelopen (Meindl), maar vond het niks. Lomp en zwaar, en na afloop van een bestelling voelden mijn voeten alsof ik net een vierdaagse achter de rug had. Vervolgens een tijd op sportschoenen gelopen. Voelde heerlijk aan mijn voeten, maar in de zomer kreeg ik er enorme zweetpoten in. Nu dus Ecco's, en hoewel ik ze best duur zijn (zelfs met korting nog meer dan 100 euro), snel slijten en dan ook nog eens niet gerepareerd kunnen worden (de zool is een soort composiet) zitten ze wel heerlijk.

Ik heb het ook wel op goedkopere schoenen geprobeerd, zeg maar Schoenenreus-kwaliteit, maar dan snijdt de lip weer in m'n wreef, of je voelt ergens een slecht afgewerkt naadje zitten, dus dat is ook niks.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142730587
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef posje het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het als regelmatige pakkettenklant helemaal top vind, hoe de postnl-pakketbezorgers het hier oplossen. Maar ik heb dan ook nog nooit een pakje gemist. Vrijwel altijd wordt het binnen het aangegeven tijdvak bezorgd. En als ik verwacht dan niet thuis te zijn, komt het op een andere manier wel goed.

En eerlijk gezegd: 10 huizen verderop: zoveel moeite doe ik als postbezorger niet.
2 dagen geleden was het tijdvak 14:30 - 16:30 dus ik eerder naar huis (gaat om negen dozen) Blijkt dat hij/zij voor 14:00 uur al langs geweest is. Afspraak nu maar op Zaterdag gezet. Want postnl houd zich hier zo goed als nooit aan het tijdvak, daar kan ik geen vrij meer voor nemen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142731000
Pakketten waar voor getekend moet worden, mogen soms trouwens wel bij een ander afgegeven worden. Dat ligt er maar aan voor welke dienst precies gekozen is. Alleen huisadres moet door de verzender aangegeven zijn bij PostNL, en dan moeten ze zich daar in principe wel aan houden ja. Als je een briefje op hangt bij je deur dat ze het niet bij buren mogen brengen, dan hoeven ze daar weer geen gehoor aan te geven. Ook briefjes als 'direct naar het postkantoor' vallen daar onder. Als ze elders af mogen leveren zullen ze daar vaak alsnog voor kiezen omdat ze idd per afgeleverd pakket betaald krijgen.

Ik zag ergens iets staan over de wens van de klant, bedoel je daar mee de afzender? Die indruk kreeg ik wel, maar omdat veel mensen dit niet door hebben: de afzender is de klant, niet de ontvanger ;)

Die tijdvakken, daar zie ik op twitter ook een hoop klachten over. Helaas is en blijft dat een indicatie, al is het natuurlijk wel vervelend als dit (herhaaldelijk) mis gaat. Hier waren ze vandaag ook veel te laat, gelukkig was er net weer iemand thuis want ik moest werken. Meestal zijn ze hier wel op tijd moet ik zeggen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:40:36 #164
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142731796
Weinig post de laatste dagen ivm vakantie. Erg onhandig als je een wijk nog nooit gelopen hebt :')
pi_142732092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakketten waar voor getekend moet worden, mogen soms trouwens wel bij een ander afgegeven worden. Dat ligt er maar aan voor welke dienst precies gekozen is. Alleen huisadres moet door de verzender aangegeven zijn bij PostNL, en dan moeten ze zich daar in principe wel aan houden ja. Als je een briefje op hangt bij je deur dat ze het niet bij buren mogen brengen, dan hoeven ze daar weer geen gehoor aan te geven. Ook briefjes als 'direct naar het postkantoor' vallen daar onder. Als ze elders af mogen leveren zullen ze daar vaak alsnog voor kiezen omdat ze idd per afgeleverd pakket betaald krijgen.

Ik zag ergens iets staan over de wens van de klant, bedoel je daar mee de afzender? Die indruk kreeg ik wel, maar omdat veel mensen dit niet door hebben: de afzender is de klant, niet de ontvanger ;)

Die tijdvakken, daar zie ik op twitter ook een hoop klachten over. Helaas is en blijft dat een indicatie, al is het natuurlijk wel vervelend als dit (herhaaldelijk) mis gaat. Hier waren ze vandaag ook veel te laat, gelukkig was er net weer iemand thuis want ik moest werken. Meestal zijn ze hier wel op tijd moet ik zeggen :)
Klopt, ik bedoel de afzender met klant. (wie anders :) )

Als het vaak mis gaat met de tijdvakken dan moeten ze die gewoon ruimer nemen. Ik heb liever dat ze stellen tussen 8:00 en 13:00 dan dat ze stellen 11:00 en 13:00 maar dan toch om 09:30 voor de deur staan. Dit doet postnl zichzelf aan.

Ik maak het ook gewoon mee met post die duidelijk volgens wens afzender niet bij anderen bezorgd mag worden.

Ja natuurlijk kun je een klacht indienen, maar waarom zou ik mijn bezorgers het brood uit de mond stoten als het bij het hele bedrijf fout zit en ik in de volgende bezorger net zoveel vertrouwen heb.

En briefjes ophangen waarbij iedereen kan zien dat mijn apparatuur ongestoord mee te nemen is, nee liever niet ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142732305
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

En briefjes ophangen waarbij iedereen kan zien dat mijn apparatuur ongestoord mee te nemen is, nee liever niet ;)
Er zijn er genoeg die zulke briefjes 365 dagen per jaar op de deur hebben. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142732755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt, ik bedoel de afzender met klant. (wie anders :) )

Als het vaak mis gaat met de tijdvakken dan moeten ze die gewoon ruimer nemen. Ik heb liever dat ze stellen tussen 8:00 en 13:00 dan dat ze stellen 11:00 en 13:00 maar dan toch om 09:30 voor de deur staan. Dit doet postnl zichzelf aan.

Er zijn toch veel ontvangers die denken dat zij (ook) de klant zijn :P

Blijft lastig met die tijdvakken, mensen klagen er nu al over dat het te ruim is.. waarschijnlijk een gevalletje van het is nooit goed. Ze kunnen nooit iedereen tevreden stellen helaas... Al zijn er ongetwijfeld wel mogelijkheden om de dienstverlening te verbeteren :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die zulke briefjes 365 dagen per jaar op de deur hebben. :)
Ja er hangen zat briefjes overal, en mensen denken dan ook vaak dat daar gehoor aan gegeven moet worden.

Helaas maken ze het er idd naar dat bezorgers zich daar vervolgens niet altijd aan houden... wij hebben hier nu een goede bezorger maar er heeft ook al eens wat aan de voor en achterdeur gehangen. Selektvracht verstopt nog wel eens wat in de tuin ook trouwens :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142733160
Het zal vast en zeker niet mogen.
Maar als er zoals vandaag een raam open staat, dan gaat het via die manier naar binnen. ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:17:54 #169
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142733325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakketten waar voor getekend moet worden, mogen soms trouwens wel bij een ander afgegeven worden. Dat ligt er maar aan voor welke dienst precies gekozen is. Alleen huisadres moet door de verzender aangegeven zijn bij PostNL
Zijn de regels veranderd sinds alle belstukken bij de Pakketservice zijn ondergebracht? Want bij mijn beste weten mogen zendingen waarvoor getekend moet worden NOOIT afgegeven worden bij de buren. Het hele idee van het tekenen is namelijk dat de afzender een bewijs heeft dat het pakket op jouw adres is bezorgd.

De meeste tekenzendingen mogen aangenomen worden door de geadresseerde, een volwassen (!) huisgenoot, schriftelijk gemachtigde of partner. Behalve natuurlijk legitimatiezendingen die mogen echt ALLEEN door de geadresseerde in ontvangst genomen worden. Bij gerechtelijke stukken hing het er dan weer van af of het een IP of een NP was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142733526
Je hebt aangetekend, en handtekening voor ontvangst:

Bezorgoptie kiezen
Handtekening voor Ontvangst
De chauffeur probeert bij afwezigheid van de geadresseerde om het pakket bij de buren te bezorgen. Op deze manier hoeft uw klant niet te wachten tot de volgende bezorgronde. De geadresseerde krijgt altijd een bericht in de bus met het adres waar het pakket bezorgd is.

Handtekening voor Ontvangst, Alleen Huisadres
De chauffeur bezorgt het pakket alleen op het opgegeven adres. Dit biedt u extra zekerheid. Na de tweede bezorgpoging heeft uw klant drie weken de tijd om het pakket op te halen bij het Postkantoor.

Kan best zijn dat dat redelijk nieuws is natuurlijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:33:55 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142733950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Je hebt aangetekend, en handtekening voor ontvangst:

Bezorgoptie kiezen
Handtekening voor Ontvangst
De chauffeur probeert bij afwezigheid van de geadresseerde om het pakket bij de buren te bezorgen. Op deze manier hoeft uw klant niet te wachten tot de volgende bezorgronde. De geadresseerde krijgt altijd een bericht in de bus met het adres waar het pakket bezorgd is.

Handtekening voor Ontvangst, Alleen Huisadres
De chauffeur bezorgt het pakket alleen op het opgegeven adres. Dit biedt u extra zekerheid. Na de tweede bezorgpoging heeft uw klant drie weken de tijd om het pakket op te halen bij het Postkantoor.

Kan best zijn dat dat redelijk nieuws is natuurlijk.
Dat is dan inderdaad betrekkelijk nieuw. Ik heb hier nog even een oud "zakboekje voor de postbode" opgediept, uit de tijd dat we nog TNT heetten. Hier staat in dat een HVO'tje mag worden uitgereikt aan:

- geadresseerde/lid van bestuur
- gemachtigde P4010
- volwassen huisgenoot/partner

Maar mijn vakkennis is wellicht op punten achterhaald geraakt sinds ik geen pakjes en aangetekenden er meer bij heb. Ook is het aantal aanvullende diensten flink gewijzigd. Als je dat zakboekje doorbladert en je ziet al die aanvullende diensten en bijbehorende uitreikprocedures, dan duizelt het je bijna: aangetekend, aangetekend met handtekening retour, aangetekend met bericht van ontvangst, aangetekend met verzekerd vervoer, aangetekend met waarde-aangifte, aangetekend met verhoogde aansprakelijkheid, handtekening voor ontvangst, en nog talloze combinaties hiervan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142734200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:

Maar als er zoals vandaag een raam open staat, dan gaat het via die manier naar binnen. ;)
Had ik laatst, bij mensen die ik vrij goed ken (als bezorger dan, kom er 7x per week). In plaats van te storen (ze hebben een kindje) dacht ik: ik leg een pakje door het open raam op de bank. Maar het pakje gleed van de leuning op de grond, waar ze het misschien niet zouden vinden.... Toen werd het wel even spannend: bel ik alsnog aan, of probeer ik door het open raam het pakje van de grond te vissen. ;) (dat laatste werd het)

Maar @hottentot: ik snap dat het knap frustrerend is en PostNL dekt zich in door te zeggen dat het tijdvak slechts een indicatie is. Ik denk niet dat een pakketbezorger daar iets aan kan veranderen, die wordt natuurlijk ook liever gewoon liever betaald voor de moeite die hij/zij gedaan heeft.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:07:07 #173
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142735179
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Het zal vast en zeker niet mogen.
Maar als er zoals vandaag een raam open staat, dan gaat het via die manier naar binnen. ;)
Kijk daar wel mee uit. Een collega van mij stootte op die manier de urn met de as van grootmoeder zaliger uit de vensterbank. En gooi nooit pakjes door dat kleine raampje naast de voordeur, voor je het weet belandt het in de wc-pot. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142737032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kijk daar wel mee uit. Een collega van mij stootte op die manier de urn met de as van grootmoeder zaliger uit de vensterbank. En gooi nooit pakjes door dat kleine raampje naast de voordeur, voor je het weet belandt het in de wc-pot. ;)
Of bij de verkeerde in huis :P
Wij hebben hier in de straat waar ik woon nogal aparte huizen met beneden een raam naast de voordeur van het bovenhuis, maar dat raam is van de benedenburen (soort maisonette-achtig iets). Daar heeft de pakketbezorger een keer een H&M pakket voor mij door naar binnengegooid.
Het is dat ik een eerlijke benedenbuurvrouw heb...
Dat is trouwens al jaren geleden. Ik denk een jaar of 7 of zoiets.

En ik moet zeggen dat ik over de pakketbezorger ook erg tevreden ben. Vooral omdat als hij een pakketje heeft, het aan me geeft op straat (als dat kan en hij me ziet lopen).
Ik zag vandaag alleen een ander rondrijden, dus ik hoop dat de vaste op vakantie is en niet gestopt is ofzo. :o
pi_142742754
Nog over de schoenen: ik zweer ook bij ecco's. En inderdaad is de snelle slijtage van de zool wel een probleem. Voordeel is dat de ecco's super goed lopen. Sinds ik op ecco's loop geen blaren, blauwe plekken of wondjes meer op mijn voeten.

Aankomende dinsdag is hier niet veel h.a.h. (kan alleen nog steeds mijn berichten op mijnpostnl niet openen en dus niet zien welke soorten h.a.h, omdat de IT-afdeling al een maand bezig is een storing te verhelpen), voor een wijk waar ik normaal 2-3 tassen h.a.h. nu maar eentje.
pi_142742757
De pakketbezorger hier kent zijn adressen goed. Hij weet precies waar hij dingen moet afgeven als geadresseerde niet thuis is.
Die tijdvakken haalt hij echter zelden. 's Ochtends valt de vertraging nog mee, maar naar mate de dag vordert komt hij steeds later t.o.v. het gestelde tijdvak omdat die kerel echt met alles en iedereen gaat staan ouwehoeren. Een tijdje geleden stond ie aan de overkant van de straat gewoon 20 minuten met iemand te kletsen. Onbegrijpelijk.
Dat zal je een subco niet snel zien doen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:31:02 #177
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142742909
ben benieuwd wat het vandaag is aan post. HAH valt wel mee. Heb een erg druk weekend dus hoop vrij snel klaar te zijn
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142742956
Wij hebben vandaag scenario A. Hoop niet dat het al te veel is. Vorige zaterdagen met A viel het reuze mee.
Hoop snel klaar te zijn, want dan begint mijn vakantie van 4 weken!
pi_142743031
Weinig post vandaag, er staan hier maar twee tassen waar je een stampens volle van kunt maken.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142744964
Hier was er echt niks, had bij het zetten gewoon diverse vakjes waar niks in zat en ik was al voor 11 uur thuis en dat was inclusief het bezorgen van een wijk
pi_142746367
Vandaag zou ik negen pakketten krijgen van postnl. Alles keurig online op vandaag gezet tussen 13:30 en 15:30, dik in orde zou je zeggen.

Stand van zaken op dit moment:

1 Pakket bezorgd om 12 uur, anderhalf uur te vroeg, maar ik was thuis dus geen probleem.
1 Pakket staat als retour gezonden aan afzender.
1 Pakket staat als nog zijnde in het sorteercentrum
6 pakketten staan als zijnde onderweg, alleen de bezorger van het eerste pakket stelt dat hij dit heeft overgenomen en dat hij verder niets heeft.

Echt, zo godsgruwelijk spuugzat word je van dit soort zooi, stelletje randdebielen daar.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:58:27 #182
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142747797
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 11:55 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er echt niks, had bij het zetten gewoon diverse vakjes waar niks in zat en ik was al voor 11 uur thuis en dat was inclusief het bezorgen van een wijk
Weinig SVP vandaag, maar de rode bakjes zaten goed vol. Buiten dus amper tijdwinst, omdat je geen adres oversloeg, en ook nog 3x hah had.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:59:37 #183
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142747821
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:56 schreef hottentot het volgende:
Vandaag zou ik negen pakketten krijgen van postnl. Alles keurig online op vandaag gezet tussen 13:30 en 15:30, dik in orde zou je zeggen.

Stand van zaken op dit moment:

1 Pakket bezorgd om 12 uur, anderhalf uur te vroeg, maar ik was thuis dus geen probleem.
1 Pakket staat als retour gezonden aan afzender.
1 Pakket staat als nog zijnde in het sorteercentrum
6 pakketten staan als zijnde onderweg, alleen de bezorger van het eerste pakket stelt dat hij dit heeft overgenomen en dat hij verder niets heeft.

Echt, zo godsgruwelijk spuugzat word je van dit soort zooi, stelletje randdebielen daar.
Tja, bizar, maar wat kunnen wij er mee? Wij zijn niet de pakketservice, dus wij kunnen niet eens verklaren hoe het kan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142747850
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, bizar, maar wat kunnen wij er mee? Wij zijn niet de pakketservice, dus wij kunnen niet eens verklaren hoe het kan.
Oh, maar jullie hoeven dat ook niet te verklaren :)

En Centraal Postnl medewerkerstopic, ik had dus verschillende soorten medewerkers verwacht hier.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:25:30 #185
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142748589
Godsamme wat is het vies benauwd buiten en stomme hah :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142749014
Hier nu 1 wijk gedaan en het barst los qua regen.. moet nog 2,5 uur :{

Het KNMI heeft voor de provincies Drenthe, Overijssel, Gelderland en Flevoland code geel afgekondigd voor gevaarlijk weer. Doordat de buien zich maar nauwelijks verplaatsen kan er lokaal veel regen vallen. De zwaarste buien ontwikkelen zich waarschijnlijk in een brede strook over het midden van het land.
}:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142749357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:41 schreef VixenFromHell het volgende:
De zwaarste buien ontwikkelen zich waarschijnlijk in een brede strook over het midden van het land.
}:|
Ja boven mijn wijken meestal, dan kun je mij als ezeltje Iejoor (met dat wolkje) volgen op buienradar. Maar ik ben klaar, met paar drupjes op het eind. 100x beter (en sneller) dan vorige week!
pi_142749489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Oh, maar jullie hoeven dat ook niet te verklaren :)

En Centraal Postnl medewerkerstopic, ik had dus verschillende soorten medewerkers verwacht hier.
Pakjes komen van TNT expres.
pi_142749700
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Pakjes komen van TNT expres.
euh?

De pakketten hebben een postnl logo, de bezorging verloopt via postnl, en alle statussen en noem maar gaan via postnl.nl. Nergens in het proces om ik TNT tegen.

Lijkt mij dat als ik dan problemen zou hebben ik die aan postnl richt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142750011
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Pakjes komen van TNT expres.
volgens mij is tnt express weer wat anders hoor. Meeste pakjes nationaal gaan volgens mij gewoon nog steeds via de pakketservice van postnl.
pi_142750046
Das niet ons pakkie-an :)
pi_142750139
Vandaag riep iemand mij terug: "Mag ik wat vragen? Waarom komt u aan mijn brievenbus klepperen zonder er post in te gooien?"

"Dat zit zo mevrouw, de klep stond open, om te zien of er een reclamesticker op zit moest ik hem even dicht doen." ;) :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:23:06 #193
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142750264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Pakjes komen van TNT expres.
Nee hoor, alleen Expresse-zendingen komen via TNT Express. De gewone pakketten komen met PostNL Pakketservice. Maar ik geef toe dat het voormalige PTT al zo vaak is opgesplitst en van naam veranderd dat zelfs de eigen medewerkers soms het spoor bijster raken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:41:25 #194
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142750723
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Oh, maar jullie hoeven dat ook niet te verklaren :)

En Centraal Postnl medewerkerstopic, ik had dus verschillende soorten medewerkers verwacht hier.
snap ik.. om de een of andere reden zitten hier alleen voorbereiders/bezorgers (en een teamcoach) van de brievenbuspost
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142750808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:41 schreef superkimmi het volgende:

[..]

snap ik.. om de een of andere reden zitten hier alleen voorbereiders/bezorgers (en een teamcoach) van de brievenbuspost
^O^

Kijk en dat kon ik zelf niet uit de titel halen. Kan me ook voorstellen dat iemand zich tegenwoordig niet meer als pakketbezorger bekend wil maken, daar gaat gewoon teveel fout, en dat ligt echt niet alleen aan de werkvloer.

(blij toe dat ik niets over de brieven te klagen heb met die overmacht hier....)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142751402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:41 schreef superkimmi het volgende:

[..]

snap ik.. om de een of andere reden zitten hier alleen voorbereiders/bezorgers/postbodes (en een teamcoach) van de brievenbuspost
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 16:32:23 #197
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142752007
quote:
Ja maar een bode is een combi van beide.. Daarom niet genoemd :p
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 17:19:42 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142753526
Was erg rustig vandaag. Heb wel twee wijken bezorgd :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142753750
Hier was het ook maar weinig en gelukkig barstte de regen pas los toen ik nog een paar huizen moest.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat de topictitel misleidend is voor mensen die het topic niet kennen ;)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 17:27:55 #200
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142753779
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:27 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het ook maar weinig en gelukkig barstte de regen pas los toen ik nog een paar huizen moest.

Ik kan me trouwens best voorstellen dat de topictitel misleidend is voor mensen die het topic niet kennen ;)
Sorry voor de TT!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 26 juli 2014 @ 17:29:41 #201
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142753841
Nou had ik zo gehoopt op een verkoelend buitje, is er gvd. weer niks gevallen :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 17:33:00 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142753983
hier ook geen regen gehad
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142754341
Hier een enorme stortbui gehad, lekker in mijn regenjas met dit soort temperaturen :P
Als ik niet met mijn ipod gelopen had, dan had ik me misschien wel nat laten regenen _O-

En volgens mij hebben we hier ooit wel een pakketbezorger gehad :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142754725
Euh ik heb vandaag 9 tassen reclamefolders en post bezorgd. Gelukkig konden ze me vandaag wel gewoon vanaf 1 depot laten werken, dus geen extra fietstijd kwijt. En dan natuurlijk net voor een wijk die redelijk ver van het depot ligt 6 tassen. Ik ben benieuwd of de TC mijn extra tijd gaat goedkeuren; hij schijnt bij verschillende collega's de meertijd afgekeurd te hebben, al weet ik natuurlijk niet de reden.
pi_142754894
Morgen (vrije zondag) hoop ik weer eens meer uren te slapen dan te lopen. Is me deze week al één keer gelukt. Toch zonder letsel de week doorgekomen ;), prettig weekend!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:49:44 #206
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_142755926
2 tassen HaH, 1 tas post. Nogal een verschil t.o.v. 3 tassen post vorige week voor 1 wijk.

Ook hier geen regen, bah.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:57:21 #207
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142756087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou had ik zo gehoopt op een verkoelend buitje, is er gvd. weer niks gevallen :(
Dit.. Anderhalve druppel en een stukje van begin van mijn wijk lag onderop bij het einde :( :( zo nog maar ff brengen. Wel boos briefje en extra tijd geschreven. Sorteermachine kapot ofzo?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142756407
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit.. Anderhalve druppel en een stukje van begin van mijn wijk lag onderop bij het einde :( :( zo nog maar ff brengen. Wel boos briefje en extra tijd geschreven. Sorteermachine kapot ofzo?
Dan had het niet onderop gelegen lijkt me. Je zou denken dat het gewoon een niet zo scherpe voorbereider is geweest.
pi_142756489
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef houdjemond het volgende:
Sorteermachine kapot ofzo?
Tja, sommige mensen willen ook wel eens haperen. Als dat steeds dezelfde is meld ik het ook, helemaal als ik het idee krijg dat ze de boel lopen te belazeren (maar weet jij veel?).
Maar misschien had je een (beginnende) vakantiekracht of zo?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:22:03 #210
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142756672
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:27 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Sorry voor de TT!
Haha t gaat over t deel wat niet veranderd he.. Niet om t deel wat de TS verzint ;)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142756909
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit.. Anderhalve druppel en een stukje van begin van mijn wijk lag onderop bij het einde :( :( zo nog maar ff brengen. Wel boos briefje en extra tijd geschreven. Sorteermachine kapot ofzo?
Hier was er een voorbereider die alle losse stukken onderop aan het eind van de wijk deed :') fijn zulke dingen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:33:45 #212
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142756981
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:13 schreef posje het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen willen ook wel eens haperen. Als dat steeds dezelfde is meld ik het ook, helemaal als ik het idee krijg dat ze de boel lopen te belazeren (maar weet jij veel?).
Maar misschien had je een (beginnende) vakantiekracht of zo?
Nee, een bekende naam :) misschien een leuke maar lange nacht gehad haha mensen blijven mensen maar toch ff gemeld
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142757664
Vandaag maar liefst 1 nieuwe polo ontvangen trouwens. Veel te groot :X had wel een uniseks omdat ik vergeten was aan te geven dat het een damespolo mocht zijn. Bij die met lange mouw gelukkig wel gedaan :P

Maar goed, ik moet ze toch mailen want met di t/m za werken is 1 polo uiteraard niet voldoende ;)

Iemand hier die wel het damesmodel heeft? Vallen die hetzelfde als die andere polo's of groter/kleiner? Collega had het er namelijk ook al over dat het veel te groot was, maar ik weet niet of die dan wel een damesmodel had. Als ik om andere ga vragen kan ik eventueel nog een kleinere maat nemen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142757912
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:58 schreef VixenFromHell het volgende:

Iemand hier die wel het damesmodel heeft? Vallen die hetzelfde als die andere polo's of groter/kleiner? Collega had het er namelijk ook al over dat het veel te groot was, maar ik weet niet of die dan wel een damesmodel had.
Ja, ik heb damesmodel en die vallen hetzelfde als de oude. Ze worden alleen iets natter in de was ;)
(Edit: nee beste lezer, ik ben geen man.)

[ Bericht 3% gewijzigd door posje op 26-07-2014 20:58:20 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:14:40 #215
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142758066
Iemand een linkje? Foutmelding elke keer met kledingpakket
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142758695
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou had ik zo gehoopt op een verkoelend buitje, is er gvd. weer niks gevallen :(
Twee keer over een flinke lading regen. Van het ene dorp naar het andere kwam het met bakken naar beneden.
Een kilometertje buiten het eerste dorp kwam ik nog wat maffe "supporters" met een partytent en barbecue
midden in het weiland tegen. Schreeuwt eentje postbodetjuh! En met z'n allen hup postbode, hup postbode! *O*

Dorpelingen, het is raar volk. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142758739
Blijkt maar weer eens hoe goed ik weet hoe de post in elkaar steekt.

Heb eigenlijk 2 jaar geleden voor het laatste een leidinggevende gezien. (en ik werk 2 jaar voor de post)
pi_142759475
quote:
Iemand een linkje? Foutmelding elke keer met kledingpakket
https://www.kwintetwshops.com/Login Hier is het linkje. Als je de shirtjes bekijkt zie je duidelijk het verschil tussen het (naar mijn mening) idioot strakke damesshirt en het unisex shirt.

Unisex in maat S bleek een beetje een jurkje voor me te zijn, dus nu een XS besteld (mijn ervaring met kleding in XS is dat je er vaak wat langer op moet wachten).
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:12:46 #219
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142759875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:00 schreef allweather het volgende:

[..]

https://www.kwintetwshops.com/Login Hier is het linkje. Als je de shirtjes bekijkt zie je duidelijk het verschil tussen het (naar mijn mening) idioot strakke damesshirt en het unisex shirt.

Unisex in maat S bleek een beetje een jurkje voor me te zijn, dus nu een XS besteld (mijn ervaring met kleding in XS is dat je er vaak wat langer op moet wachten).
Zal eens kijken zo.. kom ik aan met mijn 1.58 en een kleine 48 kilo :') word dus niks
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:14:10 #220
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142759916
Ben niet bekend daaro -_-
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142760139
quote:
Zal eens kijken zo.. kom ik aan met mijn 1.58 en een kleine 48 kilo :') word dus niks
Ik ben ook een kabouter (1:53 en 54 kilo) maar dus wel met wat extra kilootjes/spieren.

Toen ik in 2008 in dienst kwam heb ik 1 jaar en 3 maanden op bedrijfskleding moeten wachten, dus misschien moet je even geduld hebben.
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 21:26:18 #222
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142760282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:40 schreef Yreal het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe goed ik weet hoe de post in elkaar steekt.

Heb eigenlijk 2 jaar geleden voor het laatste een leidinggevende gezien. (en ik werk 2 jaar voor de post)
Elke keer dat je in dit topic komt zie je een leidinggevende. B-)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 21:46:43 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142760904
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Elke keer dat je in dit topic komt zie je een leidinggevende. B-)
Voerden die maar eens wat uit :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 21:47:42 #224
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142760935
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voerden die maar eens wat uit :P
:6
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 21:48:37 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142760953
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:47 schreef dud0r het volgende:

[..]

:6
Hij hapt gelijk _O-

Er zijn een aantal TC's die bij wijze van spreken voor de koffie al weer thuis zitten en waarbij de schoenen nauwelijks slijten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142761602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:44 schreef hottentot het volgende:

[..]

^O^

Kijk en dat kon ik zelf niet uit de titel halen. Kan me ook voorstellen dat iemand zich tegenwoordig niet meer als pakketbezorger bekend wil maken, daar gaat gewoon teveel fout, en dat ligt echt niet alleen aan de werkvloer.

(blij toe dat ik niets over de brieven te klagen heb met die overmacht hier....)
Postnl heeft ook een zeer behulpzaam webcare team O-)
Misschien kunnen zij je helpen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:12:20 #227
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142761682
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:21 schreef allweather het volgende:

[..]

Ik ben ook een kabouter (1:53 en 54 kilo) maar dus wel met wat extra kilootjes/spieren.

Toen ik in 2008 in dienst kwam heb ik 1 jaar en 3 maanden op bedrijfskleding moeten wachten, dus misschien moet je even geduld hebben.
Ik heb precies 1 shirt.
En een oude TNT regenjas.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142761813
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij hapt gelijk _O-

Er zijn een aantal TC's die bij wijze van spreken voor de koffie al weer thuis zitten en waarbij de schoenen nauwelijks slijten :P
Ik denk dat de schoenen van TC's bezorgen anders best hard zullen slijten. Iedere keer gas geven, remmen, koppelen. Daar slijten je zolen ook van hoor!
pi_142761947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik denk dat de schoenen van TC's bezorgen anders best hard zullen slijten. Iedere keer gas geven, remmen, koppelen. Daar slijten je zolen ook van hoor!
Dat is alleen als je een TC buiten hebt die ook daadwerkelijk buiten komt, die van ons zit vooral te internetten of koffie te drinken
pi_142761966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Postnl heeft ook een zeer behulpzaam webcare team O-)
Misschien kunnen zij je helpen.
Right.

Ik dacht vanmiddag, weet je wat al die verschillende statussen, ik bel even.

45ct/min, maar goed de baas betaald mijn telefoon :)

1e menu, 2e menu, 3e menu, een automatisch verhaal waarna ze mij doorverwijzen naar de website en de verbinding verbreken.

Ik onthoud mij van commentaar omtrent de kwaliteit van in elk geval de telefoonservice.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 22:32:26 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142762344
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik denk dat de schoenen van TC's bezorgen anders best hard zullen slijten. Iedere keer gas geven, remmen, koppelen. Daar slijten je zolen ook van hoor!
Moeten ze wel onderweg zijn en niet op kantoor achter de PC hangen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142762468
Ik ben mijn huidige TC al een paar keer tegengekomen op het depot. Vorige week nog toen er een nieuwe collega begon.
pi_142762530
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben mijn huidige TC al een paar keer tegengekomen op het depot. Vorige week nog toen er een nieuwe collega begon.
Al van de schrik bekomen?
pi_142762554
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben mijn huidige TC al een paar keer tegengekomen op het depot. Vorige week nog toen er een nieuwe collega begon.
die van ons weet volgens mij nauwelijks waar de depots zijn :P
pi_142762627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:37 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Al van de schrik bekomen?
Nauwelijks :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2014 @ 22:39:41 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142762629
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

die van ons weet volgens mij nauwelijks waar de depots zijn :P
Soms krijg je voor een depot wel de juiste straat door, maar het verkeerde huisnummer :')

Is me al meermalen overkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 juli 2014 @ 23:56:52 #237
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142765418
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben mijn huidige TC al een paar keer tegengekomen op het depot. Vorige week nog toen er een nieuwe collega begon.
Gewoon het oude nummer bellen van klantenservice en de mededeling negeren dat je het nieuwe nummer moet bellen. Word je automatisch doorverbonden en betaal je gewoon het reguliere tarief.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142775927
allemaal weer gevloerd?
  zondag 27 juli 2014 @ 13:44:44 #239
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142776745
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:17 schreef posje het volgende:
allemaal weer gevloerd?
Hou op, ik kan niet meer, ik ben gebroken. Ik heb hoofdpijn, spierpijn, pijn in m'n rug. Eigenlijk dus een zondag als alle andere.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juli 2014 @ 13:53:15 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142777003
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:17 schreef posje het volgende:
allemaal weer gevloerd?
neuh. Zo zwaar was het gisteren nou ook weer niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 27 juli 2014 @ 14:04:55 #241
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142777382
Niet gevloerd wel moeite met m'n armen gebruiken. Maar dat komt het bovenlichaam tijd was in de fitness :P
Nu even boodschappen doen en wat lekkers voor lunch maken. :9
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zondag 27 juli 2014 @ 17:25:43 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_142783070
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Elke keer dat je in dit topic komt zie je een leidinggevende. B-)
Spreek haar naturlijk wel over de telefoon af en toe, maar verder nog nooit face to face gezien :D

helemaal top _O_
pi_142789513
Nee bijzonder zwaar was het niet deze week, maar ach... niet zo gek bij onvoldoende herstel 's nachts, dat het zich wat opstapelt. Beetje jammer, zo'n brakke zondag. (Maar er zijn ergere dingen)
pi_142805199
Nog steeds geen nieuwe shirts ontvangen. Heb vorige week maar eens navraag gedaan bij m'n operationeel planner (leidinggevende Autobedrijf) aangezien elke andere collega ze wel heeft. Wat blijkt: mijn budgetpunten zijn op en dus sturen ze mij maar helemaal geen shirts op. :'(
Dat wordt dus gewoon weer in m'n eigen kleding gaan werken (wel zichtbaar m'n bedrijfspasje aan m'n broek hoor ;) )
pi_142809648
Ik merk trouwens wel dat ik er steeds beter tegen kan qua werk en de hoeveelheid etc. Zeker toen ik nog alleen de zaterdagen werkte, toen was ik na het werk compleet gesloopt. Maar ook daarna de eerste tijd vaak nog wel met 2 wijken. Nu alleen als het ook eeeecht veel en zwaar was :)
En sinds ik de goede schoenen ontdekt heb bijna nooit meer zere voeten *O*

Nu lekker genieten van het weekend O+
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 28 juli 2014 @ 14:26:55 #246
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142812302
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:34 schreef LanaWoef het volgende:
Nog steeds geen nieuwe shirts ontvangen. Heb vorige week maar eens navraag gedaan bij m'n operationeel planner (leidinggevende Autobedrijf) aangezien elke andere collega ze wel heeft. Wat blijkt: mijn budgetpunten zijn op en dus sturen ze mij maar helemaal geen shirts op. :'(
Dat wordt dus gewoon weer in m'n eigen kleding gaan werken (wel zichtbaar m'n bedrijfspasje aan m'n broek hoor ;) )
Vreemd verhaal. Iedereen hoort de nieuwe shirts te krijgen. Dit is een zogenaamde buitenbudgettaire order, dus het maakt niets uit of je nog budgetpunten hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 28 juli 2014 @ 14:30:24 #247
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142812424
quote:
0s.gif [b]Op maandag 28 juli 2014 13:06 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/2525]

Nu lekker genieten van het weekend O+
Ik heb nog steeds moeite om te wennen aan die vrije maandag. Ik heb dat werkritme gewoon nodig. Op dit moment zit ik nog steeds ongeschoren en ongewassen in m'n badjas achter de computer. Ga nu maar eens douchen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142816192
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds moeite om te wennen aan die vrije maandag.
Nu wel blij, wat een ravage, veel is afgezet wegens wateroverlast en/of takken en bomen, watervalletje voor de deur. Terwijl het hier wel mee zou vallen. Hagelstenen van 3 cm vanmiddag. Van binnenaf gezien wel mooi!
pi_142816259
Ik vind het wel lekker, gewoon 2 dagen weekend. Om die reden heb ik op een gegeven moment ook gezegd dat ik geen maandagen meer wilde doen ;) vond dat ik ook wel recht had op een fatsoenlijk weekend. En ik vond de maandag zwaar irritant werken met dat kleine beetje post.
Maar er zijn er natuurlijk ook nog steeds een hoop die geen zaterdagen werken.

Al zit ik ook vaak op een dergelijke manier achter de computer in mijn weekend ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142818331
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef posje het volgende:

[..]

Nu wel blij, wat een ravage, veel is afgezet wegens wateroverlast en/of takken en bomen, watervalletje voor de deur. Terwijl het hier wel mee zou vallen. Hagelstenen van 3 cm vanmiddag. Van binnenaf gezien wel mooi!
Hier gaat nu ook tekeer zeg :X gelukkig werken we idd niet vandaag :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 28 juli 2014 @ 17:07:27 #251
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142818405
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef posje het volgende:

[..]

Nu wel blij, wat een ravage, veel is afgezet wegens wateroverlast en/of takken en bomen, watervalletje voor de deur. Terwijl het hier wel mee zou vallen. Hagelstenen van 3 cm vanmiddag. Van binnenaf gezien wel mooi!
Hier viel het wel mee. Stevige regen vanmorgen, maar vanaf een uur of 1 is het hier alweer droog en zonnig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142820391
Hier is het net een half uurtje bezig, hadden ze dat niet om 22:00 kunnen plannen? Ik wilde net naar de Primera en de supermarkt. :(
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 28 juli 2014 @ 19:27:33 #253
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142823014
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:06 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Hier is het net een half uurtje bezig, hadden ze dat niet om 22:00 kunnen plannen? Ik wilde net naar de Primera en de supermarkt. :(
Pizza'tje bellen?

:P
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 juli 2014 @ 20:32:46 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142825581
Heb zo te zien morgen een pittig wijkje. Mede door een paar flats veel adressen die ik langs moet. Daarnaast een onlogische indeling van de straten en de huisnummers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142826578
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het wel lekker, gewoon 2 dagen weekend.
Al werkte ik maar weinig maandagen, het neemt wel een hoop onrust weg van gebeld kunnen worden (voor maandagbezorging, het eeuwig te late zaterdagkrantje of niks beters te doen).
Het scheelt dat de tc's ook vrij zijn!
  maandag 28 juli 2014 @ 22:55:41 #256
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_142831897
Wanneer ik een pakket naar het buitenland verstuur met tracktrace. Hoe kan ik de ontvanger zelf het pakket laten volgen? Postnl is vnl. in het Nederlands.
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 05:15:13 #257
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_142838948
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:58 schreef posje het volgende:

[..]

Al werkte ik maar weinig maandagen, het neemt wel een hoop onrust weg van gebeld kunnen worden (voor maandagbezorging, het eeuwig te late zaterdagkrantje of niks beters te doen).
Het scheelt dat de tc's ook vrij zijn!
Je wil niet weten hoe vaak ik nog gebeld word op maandag. Helemaal over dingen die echt wel kunnen wachten tot de volgende dag. }:|

@postbovenmij.

Probeer 17track eens.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 05:37:09 #258
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142838965
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds moeite om te wennen aan die vrije maandag. Ik heb dat werkritme gewoon nodig. Op dit moment zit ik nog steeds ongeschoren en ongewassen in m'n badjas achter de computer. Ga nu maar eens douchen.
Meestal doe ik het huishouden op Maandag, maar dat is ook zo gebeurt.

En voor de rest: tjah, pas om 1 uur beginnen word ik pas echt aardslui van hoyhoy _O- :O :O
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:16 #259
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142840231
pff succes aan iedereen die naast de h&m ook de service apotheek hebben. In mijn wijken heb ik m nooit gehad maar ik zie op de hah planning dat er sommige gebieden zijn die m wel krijgen en dat ding alleen weegt al 90 gram..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142840320
quote:
Al werkte ik maar weinig maandagen, het neemt wel een hoop onrust weg van gebeld kunnen worden (voor maandagbezorging, het eeuwig te late zaterdagkrantje of niks beters te doen).
Het scheelt dat de tc's ook vrij zijn!
Dit had ik altijd met de zaterdag. Het is een keer gebeurd dat ik offciëel op de reservelijst stond en toen de week erop te horen kreeg dat iedereen zo zijn best had gedaan een open wijk weg te brengen, terwijl ik tot 16:30 voor jan l... bij de telefoon had zitten wachten. Of ik werd zaterdag rond 16:00 gebeld dat er een zaterdagwerker niet op was komen dagen of ik dan even wilde bijspringen. Heel soms werd ik bij ziekte wel netjes rond 9:00 gebeld, zodat ik wist waar ik aan toe was. Nu is de zaterdag mijn vaste werkdag en ben ik erop ingesteld dat ik moet werken.

De maandag mis ik wel nog steeds. Lekker een beetje dom fietsen en af en toe ergens een brief bezorgen (en om 10:30 kunnen beginnen op de maandag was ook een groot pluspunt). Voordeel is wel dat doordeweekse afspraken bij tandarts, dokter, de woningbouw etc nu geen vrije dag kosten; die plan ik op de maandag.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:57:29 #261
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142842132
pff dr zit een klein buitj boven NL.. oftewel precies hier en t gaat maar niet over
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142849391
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vreemd verhaal. Iedereen hoort de nieuwe shirts te krijgen. Dit is een zogenaamde buitenbudgettaire order, dus het maakt niets uit of je nog budgetpunten hebt.
Dit is wel wat mij verteld is. Ze worden nu alsnog wel besteld, maar de kans dat ik ze deze zomer nog heb is vrij klein.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:08:50 #263
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142849594
Wat een dag.. Ik Haat de H en M. :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:12:27 #264
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142849734
ik was echt héél blij dat mijn wijk eindigde met 4 enorme bejaardenflats.. daar zat geen h&m tussen.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:17:06 #265
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142849893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef superkimmi het volgende:
ik was echt héél blij dat mijn wijk eindigde met 4 enorme bejaardenflats.. daar zat geen h&m tussen.
Ik heb de hele leeswinkel gezien.. Kijk/zin/computeridee/flair dat werk.. Loodzware tassen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142851390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:23 schreef superkimmi het volgende:
pff succes aan iedereen die naast de h&m ook de service apotheek hebben. In mijn wijken heb ik m nooit gehad maar ik zie op de hah planning dat er sommige gebieden zijn die m wel krijgen en dat ding alleen weegt al 90 gram..
Het viel hier gelukkig met mijn redelijk kleine wijkje nog mee, alles kon in 1x mee en toen ik bezig was ging het nog wel redelijk vlotjes. Geen uitloop ten opzichte vd normale tijd iig :P
Maar de H&M was weer heerlijk dik :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142851649
Hier viel het gelukkig ook mee. Maar twee soorten h.a.h, geen Veronicagidsen (scheen vorige week een dubbelnummer te zijn) en qua post H&M, H&M, H&M en bol.com bezorgd en heel af en toe wat andere post. En natuurlijk zo'n pakje met iets van kleding wat als er lucht bij komt nooit meer in een normale brievenbus past.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:15:10 #268
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142851725
ik heb trouwens in de wijk die ik momenteel doordeweeks loop een opgebroken straat.. dat kost me zeker een kwartier extra.. want moet nu alles teruglopen aangezien je absoluut niet kan oversteken..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142852177
dacht dat het wel rustig zou worden, maar met die apotheek tijdschrift als HAH en al die H&M-gidsen werd het juist behoorlijk druk en vooral zwaar. Vandaag voor het eerst geen C1000 erbij, want die gaat hier om in een Jumbo.

Hoop eerlijk gezegd wel dat ze de HAH een beetje gaan schuiven. Nu de C1000 weg is, is er op 'normale' dinsdagen alleen de Gamma als HAH, terwijl op zaterdag de Poeisz, Coop, AH en Karwei vast zijn.
pi_142852311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoop eerlijk gezegd wel dat ze de HAH een beetje gaan schuiven. Nu de C1000 weg is, is er op 'normale' dinsdagen alleen de Gamma als HAH, terwijl op zaterdag de Poeisz, Coop, AH en Karwei vast zijn.
Zou handig zijn, maar is natuurlijk wel afhankelijk van een aantal dingen. Wanneer de folder geldig is, wanneer wil de klant het verspreid hebben... :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142852341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:31 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zou handig zijn, maar is natuurlijk wel afhankelijk van een aantal dingen. Wanneer de folder geldig is, wanneer wil de klant het verspreid hebben... :P
Ja, de Coop (en dus de aanbiedingen) is net sinds aantal weken van de dinsdag naar de zaterdag gegaan. Niet echt handig.
pi_142852512
Mja klant blijft koning helaas. Zo blijf ik me er ook over verbazen hoe ze hier steeds net de grote/zware HAH weten te combineren met zware boekjes. Zoals vandaag H&M en apotheek blad, maar ook een andere tijdschrift 'folder' en de Kampioen altijd samen, krant HAH altijd op de zeer drukke donderdagen.... of hele kleine met hele grote folders, dat soort dingen. Dat dat voor geen meter werkt doet er niet toe.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142852539
Inderdaad: Wat een dag. 3 folders, maar wel zware. Veel fouten. Post voor adressen waar ik al geweest was bijvoorbeeld...
Shit H&M. En tijdens het werken is mijn iPod van 3 maanden oud ook nog eens kapot gegaan (en het valt dus niet binnen de garantie). :'(
pi_142852590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:38 schreef Herfstblad het volgende:
En tijdens het werken is mijn iPod van 3 maanden oud ook nog eens kapot gegaan (en het valt dus niet binnen de garantie). :'(
Gevallen oid? :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142852634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Gevallen oid? :{
Nope. Zit een interne barst in en barsten vallen niet onder de garantie volgens internet. :(
pi_142852861
Oh echt? Dat is wel een beetje jammer zeg, dat ze zulk soort dingen niet dekken. Misschien eens kijken of dat uberhaupt is toegestaan om dat uit te sluiten? Want dat moet natuurlijk niet zomaar kunnen en zeker niet zo snel.

Staat me ook iets van bij dat een winkel binnen het eerste halfjaar oid aan moet tonen dat het jouw schuld was en dat je anders gewoon garantie zou moeten hebben. Zou toch eens goed nakijken wat je rechten zijn ;)

Moet zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met iPod Classics trouwens, maar dit is vermoed ik een touch? Bij mijn 1e classic was na een paar jaar alleen het aansluit stukje voor de oordopjes niet goed meer, iets wat achteraf best makkelijk en goedkoop te fixen geweest was. Maar toen had ik al een nieuwe gekocht :') die werkt nu na 2 jaar en tig keer vallen (stevig plastic hoesje) nog gewoon perfect O+
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142853049
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh echt? Dat is wel een beetje jammer zeg, dat ze zulk soort dingen niet dekken. Misschien eens kijken of dat uberhaupt is toegestaan om dat uit te sluiten? Want dat moet natuurlijk niet zomaar kunnen en zeker niet zo snel.

Staat me ook iets van bij dat een winkel binnen het eerste halfjaar oid aan moet tonen dat het jouw schuld was en dat je anders gewoon garantie zou moeten hebben. Zou toch eens goed nakijken wat je rechten zijn ;)
Hm, daar zou ik me dan eens in moeten verdiepen ja :).
pi_142853109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:53 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hm, daar zou ik me dan eens in moeten verdiepen ja :).
Je kan er hier natuurlijk altijd een topicje over openen, zijn er vast wel een aantal die goed op de hoogte zijn van de regels. Heb je hem bij Apple gekocht of een andere winkel? Want de winkel waar ie gekocht is, is verantwoordelijk voor de garantie :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142853139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:55 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Je kan er hier natuurlijk altijd een topicje over openen, zijn er vast wel een aantal die goed op de hoogte zijn van de regels. Heb je hem bij Apple gekocht of een andere winkel? Want de winkel waar ie gekocht is, is verantwoordelijk voor de garantie :)
Bij iCentre, reseller dus. Ik ga weleens rondsnuffelen op internet. ;) En Apple is dramatisch met garantie.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:01:24 #280
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142853282
quote:
Postbode pikt extra werk niet en steekt postzak in brand

In Gougnies, deelgemeente van het Henegouwse Gerpinnes, is een postbode op staande voet ontslagen. De jongeman moest er op 14 juli extra brieven rondbrengen, maar koos ervoor de postzak in brand te steken. Dat melden de kranten van Sudpresse.

Normaal werkte de postbode in het nabijgelegen Acoz, maar hij moest die dag een collega vervangen. Dat was niet naar zijn zin en de postbode hield het voor bekeken op het moment dat hij normaal zou mogen stoppen met werken. Hij zou zijn zak met onbezorgde post vervolgens bij zijn huis in brand gestoken hebben.

Een vijfhonderdtal adressen in Gougnies werd die dag niet bediend, meldt Sudpresse. De directie van bpost heeft zich bij de bewoners verontschuldigd in een brief die vorige week werd verspreid. Daarin is sprake van een "vlaag van waanzin" en een "kwaadwillige daad van de postbode", die op staande voet werd ontslagen. Bpost heeft bovendien een klacht tegen hem ingediend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142853872
Ook een manier om van je post af te komen ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juli 2014 @ 17:42:05 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142854334
Had vandaag een drukke dag. Naast sorteren weer 2 wijken bezorgen. Dan ben je wel even onderweg ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142854656
Hier ook een drukke dag. Naast vossen/ sorteren ook nog ruim 5,5 uur op straat gelopen. Ik heb het echt flink gehad met die hitte inmiddels.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:46:56 #284
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_142856306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:54 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook een drukke dag. Naast vossen/ sorteren ook nog ruim 5,5 uur op straat gelopen. Ik heb het echt flink gehad met die hitte inmiddels.
Op zich viel het met de hitte wel mee hier, het is misschien 22/23 graden geworden. Maar wat het vooral zwaar maakte was die smerige benauwdheid, met 85-90 procent relatieve luchtvochtigheid. Net het reptielenhuis in Artis......
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_142856365
Handig, ik kreeg een pakezel :), eh... iemand in opleiding mee. Dat is betaald rustiger aan doen, neem ik aan? Want ik ben er bijna een uur langer mee onderweg geweest.
pi_142857075
Tijd die je kwijt bent aan opleiding kun je hier gewoon doorgeven en wordt uiteraard gewoon volledig betaald :) logisch dat je er langer over doet.

Hier was het vandaag wel rond de 30 graden maar ik had er niet echt last van.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142857568
Een tv-gids zonder adres, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Beetje suf dat ik niet eens wist welk adres er één miste... word ook een dagje ouder ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juli 2014 @ 19:35:00 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142857901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:26 schreef posje het volgende:
Een tv-gids zonder adres, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Beetje suf dat ik niet eens wist welk adres er één miste... word ook een dagje ouder ;)
In de sortering hebben we dergelijke dingen al wel meegemaakt en dan hebben we de boel nog zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd ook om te kijken of niet toch ergens een adres te ontdekken viel. Waar geen adres op staat kun je ook niet ergens tussen zetten ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142858032
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de sortering hebben we dergelijke dingen al wel meegemaakt en dan hebben we de boel nog zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd ook om te kijken of niet toch ergens een adres te ontdekken viel. Waar geen adres op staat kun je ook niet ergens tussen zetten ;)
Sommigen willen weleens een adresloos tijdschrift meenemen. Alleen als ze er dan achterkomen, wordt je op staande voet ontslagen. :+ = diefstal
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juli 2014 @ 19:53:55 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142858563
Lees net op intranet het volgende:
quote:
Handig mandje voor briefpost beschikbaar

Veel chauffeurs vragen om een mandje waarin ze de post naast zich op de bijrijderstoel kunnen zetten. Zo’n mandje bestaat al: het briefpostmandje. Chauffeurs kunnen om zo’n mandje vragen bij hun teamleider, die het via de administratie laat bestellen.

Wat is het briefpostmandje?

Het briefpostmandje is bedoeld om tijdens de autobestelling de post gemakkelijk bij de hand te hebben op de bijrijderstoel. Bij het mandje kun je ook een tussenschot krijgen, zodat je het in compartimenten kunt verdelen. Het briefpostmandje kun je met twee spanbanden die in alle voertuigen zitten vastzetten op de bijrijderstoel.

Hoe kom je aan zo’n briefpostmandje?


Chauffeurs kunnen aan hun teamleider doorgeven dat ze een briefpostmandje willen hebben. De teamleider kijkt eerst op de site Vraag & Aanbod of daar een mandje beschikbaar is. Alle middelen op die site zijn gratis. Als het mandje daar niet beschikbaar is, geeft de teamleider opdracht aan de administratie om het mandje te bestellen. Een set van vijf mandjes kost 50 euro, tien tussenschotten 30 euro. De levertijd is zes dagen. Dit proces kun je binnenkort ook in de proceswijzer vinden.
En eerst moesten al die kratjes eruit omdat er met tassen gewerkt moest worden _O-
Drie keer raden wat de chauffeurs nog in hun auto's hadden liggen. Juist, het kratje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142863407
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de sortering hebben we dergelijke dingen al wel meegemaakt en dan hebben we de boel nog zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd ook om te kijken of niet toch ergens een adres te ontdekken viel. Waar geen adres op staat kun je ook niet ergens tussen zetten ;)
Adressen op van die losse kaartjes die dan achter een gratis tena lady verdwijnen. :P
Ik heb ook wel meegemaakt dat er in het plastic van een tijdschrift twee van die papiertjes met adres zaten.
pi_142863483
Ook leuk: Vensterenveloppen waar alleen de postcode nog zichtbaar bij is, omdat er niet over nagedacht is :P
pi_142863853
Hier wordt vandaag in ieder geval niet gekort.
Dat valt me alweer mee.

Ik kreeg ook nog een sms'je over a.s. zaterdag. Ze hebben nog 21 wijken open staan en nu hopen ze dat iedereen die in de min staat (dat zijn er veel) die wijken gaan lopen terwijl je doordeweeks niet hoeft te hopen op een extra wijk. Ik denk niet dat veel mensen de behoefte voelen om extra te werken op zaterdag omdat er zo nodig (te veel) gekort moet worden.

Een paar minuten per dag bezorgen in een oploswijk heb ik geen problemen mee, maar ze kwamen later tot de conclusie dat ze meer geld kunnen besparen door stevig in de looptijden te snijden en daar heb ik wel een probleem mee.
pi_142864213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:46 schreef Herfstblad het volgende:
Ook leuk: Vensterenveloppen waar alleen de postcode nog zichtbaar bij is, omdat er niet over nagedacht is :P
Dat ja. Sta je daar die envelop voor de zon te houden om te kijken of je zo misschien het volledige adres kunt zien. :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:11:01 #295
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142864672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:46 schreef Herfstblad het volgende:
Ook leuk: Vensterenveloppen waar alleen de postcode nog zichtbaar bij is, omdat er niet over nagedacht is :P
dat heb ik zo vaak bij de ziggo a4tjes..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:32:21 #296
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142865673
Pfff.. Zweten, zwaar en door een vies beest vol in mijn vinger geprikt/beten.


Wou gamen maar nope, slapen eerst.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142871883
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:32 schreef houdjemond het volgende:

Wou gamen maar nope, slapen eerst.
Klaas Vaak is het adres weer kwijt...
pi_142873455
Ik moet de zomerperiode ook twee wijken op zaterdag lopen om mijn min-urenweg te werken (en vanwege onderbezetting op de zaterdagen). Aankomende zaterdag had ik daar echt geen tijd voor, dus nu maar een wijk. En hoewel er woens-en vrijdag-ochtend gigantisch veel wijken open staan, kan de planning niks anders bedenken dan mij twee middag-wijken te geven. Nu ja, de min-uren zijn in ieder geval niet mijn probleem en het lange wachten voor mijn werkdag van zo'n twee uurtjes begint kom ik ook wel overheen.
pi_142874246
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net op intranet het volgende:

[..]

En eerst moesten al die kratjes eruit omdat er met tassen gewerkt moest worden _O-
Drie keer raden wat de chauffeurs nog in hun auto's hadden liggen. Juist, het kratje :P
Wij hebben altijd en nog steeds met die (grijze) mandjes gewerkt. Gelukkig hebben we nooit met tassen hoeven te werken. *O*
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:03:31 #300
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142884293
Was weer niks hier.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:03:54 #301
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142884311
Ha en dicht!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')