Mij is wel eens gevraagd waar stickers verkrijgbaar waren. Heb ze toen naar de gemeente verwezen, maar uit mijzelf zou ik het niet voor gaan stellen, want werk is werk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Herfstblad het volgende:
Een brief maken over die stickers gaat behoorlijk ver, moet ik zeggen. Ik zou hooguit eens opmerken bij die mensen dat ze stickers op kunnen halen bij de gemeente (maar ik gok dat ze dat toch niet gaan doen), maar meer ook niet, denk ik.
Dat was bij ons gebeurd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zei ik ook al, je kunt er voor geschorst worden.
Nee, ik ook niet, denk ik. Al heb ik het ook weleens overwogen om stickers aan te gaan vragen voor die mensen, maar overwegen en ook echt doen is een ander verhaalquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mij is wel eens gevraagd waar stickers verkrijgbaar waren. Heb ze toen naar de gemeente verwezen, maar uit mijzelf zou ik het niet voor gaan stellen, want werk is werk.
Dat is laat, op het depot waar ik mn post haal is het er vaak al om 10:30quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Eens met Kramerica-Industries en Rafierafie, lijkt me duidelijk wat hier gebeurd is en dat het correct afgehandeld is. Meestal vragen ze bij de webcare ook wel naar excuusbriefjes, dus dat kennen ze en dan geven ze het normaal gesproken ook niet meer door
Hopelijk ga ik straks een smsje krijgen dat de post er eerder is (om gevraagd), moet 4,5 uur (misschien minder ivm zomerdal) en kan pas 13.00 beginnen. Hoop eigenlijk dat het rond 12.00 a 12.30 al komt.
Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Yep. Ik heb idd ook wel eens uitgelegd waar ze te krijgen zijn maar verder niet.
Ik ben benieuwd hoeveel ze gaan korten vandaag. Deed over een wijk van normaal 2u10 nu 1u40 en over een wijk van normaal 2u25 nu 1u50
Ja dat is wel erg fijn, hier is alles op zijn vroegst 12.00 nu (officieel, ze zijn soms best een stuk eerder maar dat weet ik dan niet...). Meestal loop ik dan ook wel 1 op een depot dat dus om 12 uur beleverd wordt, maar vandaag toevallig nietquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:01 schreef Kimberliedje het volgende:
[..]
Dat is laat, op het depot waar ik mn post haal is het er vaak al om 10:30
Hier doen ze het met percentages gebaseerd op het volume, dus dat zien we dinsdag pasquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.
Privé bedoel je? (Maar waarom dan niet meer meepraten hier?)quote:Op woensdag 23 juli 2014 02:00 schreef houdjemond het volgende:
Ik ga ff op nonactief hier.. Iets met gedumpt worden na anderhalf jaar.
Yeah, prive.. Dankjewel!quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:45 schreef posje het volgende:
[..]
Privé bedoel je? (Maar waarom dan niet meer meepraten hier?)
Hoe dan ook; sterkte, want gedumpt worden is nooit fijn!
Meer werk besteed aan huis-aan-huis betekent helaas niet dat er meer voor betaald wordt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik bied mensen geen hulp hoor bij stickers. Hoe minder stickers, hoe meer werk ik heb. Wel zo prettig.
Goed zo, gewoon door. En voor ons is verstand op 0,1 voldoendequote:Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Yeah, prive.. Dankjewel!
Ff verstand op 0 was het idee, maar miste jullie
Natuurlijk doet dat er wel toe, hoe meer mensen een sticker hebben, hoe minder postnl verdient aan folders. En hoe meer mensen een sticker hebben, hoe meer tijd ze ook weer van diensten af gaan halen. Dus als mensen geen folders willen regelen ze zelf maar een sticker. De ervaring leert dat ze dat 9 van de 10 keer niet doen, wat voor postnl gunstig is. Je krijgt immers eens in de zoveel tijd weer een lijst waarop je in moet vullen wie er allemaal een sticker hebben, meer stickers is minder opbrengstenquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef blijevis het volgende:
[..]
Meer werk besteed aan huis-aan-huis betekent helaas niet dat er meer voor betaald wordt.
PostNL kent maar twee mogelijkheden: wel HAH bezorgen of niet. De hoeveelheid doet er niet toe.
Die indruk heb ik niet. Bij ons zijn er wijken waar al jarenlang honderden stuks HAH per keer overblijven. Dit wordt gemeld, maar er wordt niets met die informatie gedaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef gelestipjes het volgende:
Natuurlijk doet dat er wel toe, hoe meer mensen een sticker hebben, hoe minder postnl verdient aan folders. En hoe meer mensen een sticker hebben, hoe meer tijd ze ook weer van diensten af gaan halen. Dus als mensen geen folders willen regelen ze zelf maar een sticker. De ervaring leert dat ze dat 9 van de 10 keer niet doen, wat voor postnl gunstig is. Je krijgt immers eens in de zoveel tijd weer een lijst waarop je in moet vullen wie er allemaal een sticker hebben, meer stickers is minder opbrengsten
Ik heb een paar jaar geleden nog een telling moeten doen van het aantal stickers in mijn wijk. Toen moesten per adres noteren of daar wel of niet een sticker was geplakt. Kostte me toen echt een schijtlading tijd die nauwelijks betaald werd (hoe kan het ook anders).quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:20 schreef blijevis het volgende:
[..]
Die indruk heb ik niet. Bij ons zijn er wijken waar al jarenlang honderden stuks HAH per keer overblijven. Dit wordt gemeld, maar er wordt niets met die informatie gedaan.
Meer stickers in de wijk betekent dan gewoon dat je na het bezorgen van de wijk meer HAH overhoudt voor de papierbak.
Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier korten ze wijken van minder dan een uur met 5 minuten, van een uur tot 2 uur met 10 minuten, 2 tot 3 uur met een kwartier, etc.
Hier had ik overigens helemaal geen tijdswinst: doordat ik eerder dan normaal met wijk 1 klaar was moest ik langer wachten totdat wijk 2 op het depot werd afgeleverd. Want helaas betekent weinig post niet dat de chauffeur eerder komt.
Ik heb dat vorig jaar moeten doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden nog een telling moeten doen van het aantal stickers in mijn wijk. Toen moesten per adres noteren of daar wel of niet een sticker was geplakt. Kostte me toen echt een schijtlading tijd die nauwelijks betaald werd (hoe kan het ook anders).
Ik houd liever HAH over dan dat ik een nieuwe telling moet gaan doen. Sowieso is iedere folder die je overhoudt een betaalde folder die het bedrijf geld oplevert.
bij ons gaat er op dagen met huis aan huis net zoveel af als op donderdagen. Vrij bizar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.
Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Echt bezopen
Toen ik vandaag op de harmony keek, schrok ik van het aantal mensen dat nu in de min staat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
bij ons gaat er op dagen met huis aan huis net zoveel af als op donderdagen. Vrij bizar.
De Quest is dan ook geen h.a.h...quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef superkimmi het volgende:
ik hou ook altijd heel veel folders over voor een van mn wijken, kan altijd minstens een stuk of 4 bundels achterlaten. Vaak genoeg gemeld, ook niets mee gedaan. Ik vind het eigenlijk best erg, papierverspilling enzo.. Daarom heb ik zelf eigenlijk ook een sticker. Lees wat ik wil lezen wel online..
Oke, op de quest na dan, maar dat is ook geen verspilling, die lees ik van voor tot achter helemaal door..
Ik keek net op de planning van volgende week en zie dat ze de tijden van dinsdag en zaterdag weer omhoog hebben gedaan. De dinsdag is weer de oude normale tijd en de zaterdag korten ze nog maar 12 ipv. 26 en 11 ipv. 23 minuten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gaan er vandaag weer 24 minuten van mijn wijk van twee uur af.
Wordt er bij jullie nog onderscheid gemaakt tussen dagen met en zonder HAH?
Korting hier is namelijk 6% op dinsdag en zaterdag en 20% op de overige dagen.
Echt bezopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |