abonnement Unibet Coolblue
pi_137071586
Je zult inderdaad voldoende bekende essentiele zaken binnenkrijgen. En dood ga je er ook niet aan. Ik heb geen tijd en zin om in de literatuur te duiken, maar ik heb best een beetje verstand van voeding en ik denk dat die investering van miljoenen helemaal niet te maken heeft met gezond eten maar met de businesscase. Maar om echt alles bio-available binnen te krijgen is echt nog niet zo eenvoudig. Zoek maar even naar vitaminesuppletie en opname van dit soort poeders. En dan heb ik het dus nog niet eens over allerlei zaken die spelen tussen spijsvertering, zenuwstelsel, hormoonhuishouding en gedrag die nog niet goed onderzocht en bekend zijn.

Zoals ik al zei; je zult er zeker een tijd op kunnen leven, maar ik beweer dat het op lange termijn niet gezond zal zijn. Sterker nog, voor een flinke groep mensen zal het 3x per week een portie soylent eten en verder niets beter zijn dan hun huidige dieet...

Een paar zaken extra:
1. Verslapping van mond en tongspieren; gevolgen? spraak?
2. Hersenen/lichaam dat niet meer doorheeft hoeveel calorieeen er binnenkomen. Je eet te veel of te weinig
3. Eenzijdigheid van de herkomst van een aantal ingredienten (altijd deze palmolie etcetc.) hoe zit het met de vervuiling hiervan (dat is een risico aan eenzijdige bronnen) chinese dioxines, ongewenste bijproducten?
4. Onbekend wat er aan minder leuke stoffen in jouw ingredienten zitten en hoe fijn dit voor je is.
5. Gemaakt met de kennis van nu, onbekend echter wat er verder nog bij zou moeten (dit heb je met echt eten/groenten etc. niet.

Het is trendy, hyped en daarom is er geld mee te verdienen. Apple is uit, soylent is in.

Maargoed.Ik ben er niet tegen, ik denk er alleen wel gnuanceerd over. Beetje xzoals het beeld van de jetsons... dat is zeker niet uitgekomen. En in de jaren 60 dacht men ook dat je met een paar pillen klaar zou zijn met eten.
Whatever...
  zondag 23 februari 2014 @ 22:36:21 #202
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_137073660
Er zijn natuurlijk wel legio honden en katten die hun leven lang niets anders eten dan één soort brokken. Die vallen ook niet om, en ik denk niet dat er meer bekend is over de hoeveelheid en opname van nutriënten van huisdieren dan van mensen. In principe zou een mens ook best op astronautenvoeding kunnen leven denk ik. Natuurlijk, het zou problemen met de spijsvertering kunnen opleveren en het is psychisch misschien niet leuk, maar dat vind ik ook gelden voor brokken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 23:24:33 #203
230491 Zith
pls tip
pi_137075970
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
Zoek maar even naar vitaminesuppletie en opname van dit soort poeders.
Ik ken de academische literatuur hierover en deze is meer dan voldoende. Ook de vitaminen die in fruit zitten worden niet voor 100% opgenomen.
quote:
En dan heb ik het dus nog niet eens over allerlei zaken die spelen tussen spijsvertering, zenuwstelsel, hormoonhuishouding en gedrag die nog niet goed onderzocht en bekend zijn.
Zoals ik al zei; je zult er zeker een tijd op kunnen leven, maar ik beweer dat het op lange termijn niet gezond zal zijn. Sterker nog, voor een flinke groep mensen zal het 3x per week een portie soylent eten en verder niets beter zijn dan hun huidige dieet...

Ik snap alleen niet echt waarom dingen als brood als goed gezien worden, en het consumeren van havermeel als 'poedertje' geklassificeerd wordt. Een boterham met kaas is top terwijl elk onderdeel in zo'n maaltijd in mijn shake zit. Waar het verschil in komt te zitten zijn de groenten en vlees, die eet ik niet. Vlees zal niemand verdedigen, zeker omdat mijn vetten en proteinen beter zijn.. groente en fruit wel, omdat hier misschien wel 'niet bekende' nutrienten in zitten.. http://i.imgur.com/7JWo1la.jpg ... daar ben ik het niet echt mee eens. Ik krijg meer vezels binnen dan de gemiddelde nederlander, ik krijg meer vitamines en mineralen binnen dan de gemiddelde nederlander, ik krijg minder(/geen) geraffineerde koolhydraten binnen dan de gemiddelde nederlander, etc..

quote:
Een paar zaken extra:
1. Verslapping van mond en tongspieren; gevolgen? spraak?
Zou best kunnen ! Al heb ik wel altijd kauwgom bij me maar vind dit een redelijk punt.
quote:
2. Hersenen/lichaam dat niet meer doorheeft hoeveel calorieeen er binnenkomen. Je eet te veel of te weinig
... sorry? Dan kom je aan of verlies je gewicht... ?
quote:
3. Eenzijdigheid van de herkomst van een aantal ingredienten (altijd deze palmolie etcetc.) hoe zit het met de vervuiling hiervan (dat is een risico aan eenzijdige bronnen) chinese dioxines, ongewenste bijproducten?
Vervuiling vind ik een goed punt. Als ik altijd tonijn uit blik zou eten bij de lunch dan zou ik ijzervergiftiging krijgen. Daarom focus ik me op betrouwbare bronnen (biologischse amandelen, whey uit de EU, etc).
quote:
4. Onbekend wat er aan minder leuke stoffen in jouw ingredienten zitten en hoe fijn dit voor je is.
Als je een ander punt dan #3 wilt maken ontgaat deze me.
quote:
5. Gemaakt met de kennis van nu, onbekend echter wat er verder nog bij zou moeten (dit heb je met echt eten/groenten etc. niet.
De Nederlander eet nu ook met de kennis van nu. Ik neem aanstoot van de 'echt eten'. Mijn havermeel en amandelmeel zijn 'echter eten' dan jouw brood.
quote:
Het is trendy, hyped en daarom is er geld mee te verdienen. Apple is uit, soylent is in.

Ik vind het een manier om :

1) Snel (hele dag eten = 5 minuten bij elkaar gooien, 2 minuten mixen)
2) Makkelijk (slik slik)
3) Uiterst gebalanceerd (precies wat de wetenschap zegt dat ik nodig heb)
4) Goedkoop (3.50 EUR voor een hele dag voeding, en mijn voeding is van betere kwaliteit dan die van de gemiddelde nederlander).
quote:
Maargoed.Ik ben er niet tegen, ik denk er alleen wel gnuanceerd over. Beetje xzoals het beeld van de jetsons... dat is zeker niet uitgekomen. En in de jaren 60 dacht men ook dat je met een paar pillen klaar zou zijn met eten.
En dat kan ook prima, maar men heeft het liever niet (begrijpelijk).

-----

Mijn voornaamste punt is eigenlijk dat jouw "echte eten", of zoals anderen hier zeggen, een boterham met kaas, op geen een punt beter is. Het zijn poedertjes en vloeistoffen die bij elkaar gegooid zijn. Ook groente en fruit bestaat uit defineerbare stoffen.

Ik heb genoeg vertrouwen in de huidige wetenschap om 'onbekende stoffen' uit te sluiten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 23:25:45 #204
230491 Zith
pls tip
pi_137076025
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
...problemen met de spijsvertering kunnen opleveren...
Je zal het wel eens zijn dat " echt eten " na de slokdarm gewoon een papje is, zoals mijn voeding. Zolang je in dat papje genoeg vezels doet gaat de spijtvertering prima. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_137102499
Ik zeg nergens dat brood 'goed' is. En ja, havermeel is prima, niets mis mee, amandelen ook niet.Maak er alsjeblieft geen wedstrijdje details en voorbeeldjes cherrypicken van. Geef eerder al duidelijk aan dat je waarschijnlijk beter/gezonder eet dan de meeste mensen.

Alsnog blijft bijvoorbeeld mijnpunt over gebrek aan opname van bep. voedingsstoffen staan. Het is gewoon bekend dat je een aantal vitaminen uit poeders amper opneemt, juist door gevarieerd te eten uit diverse bronnen krijg je toch genoeg binnen.

Vervuiling scheid ik van andere minder leuke inhoudsstoffen. Ik denk meer aan natuurlijke stoffen die ongezond kunnen zijn (fytinezuur in brood, oxaalzuur in rabarber). Vervuiling is iets dat er niet in hoort (kwik in vis bijv.). Als je elke dag een gelijk recept inneemt kun je sommige nadelen stapelen. Gebrek aan variatie is denk ik een probleem omdat dat eventuele negatioeve kanten aan soylent versterkt. Als je de helft van de week 'gewoon' eet denk ik al dat dat risico niet meer bestaat.

En over vezels; welke vezels; oplosbaar (inuline, arabinogalactanan, oligofructose, resistent zetmeel, pectines?), onoplosbaar (celuloses, xyloses, dextranen?) Ook dan is maar de vraag of de wetenschap al weet wat je nodig hebt hoeveel en in welke verhoudingen of juist variatie.

Uiteindelijk denk ik niet dat het ongezond is, ik wil het wel graag nuanceren. Het lijkt mij trouwens behoorlijk smerig, maargoed, ik eet 's morgens ook graag havermout, da's ook een prutje.

Ps. maltodextrine is ook gewoon geraffineerde suikers (kapotgeknipte zetmelen)
Whatever...
pi_139262358
Zou leuk zijn als ze ook vlot gaan shippen naar EU.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:17:36 #208
332574 µ
alt-m
pi_139598320
i Ambronite is een alternatief.
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † dinsdag 6 mei 2014 @ 10:52:29 #209
230491 Zith
pls tip
pi_139612882
quote:
3s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:17 schreef µ het volgende:
i Ambronite is een alternatief.
Op diy.soylent.me staan honderden van dit soort recepten, misschien ook maar zo'n kickstarter beginnen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:18:28 #210
332574 µ
alt-m
pi_139631536
http://soylent.me/
Nieuwe site.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:36:43 #211
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139658901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).

Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.

Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey

Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.

Basis van mn recept is:

-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad

En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.

Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
Ik zit te kloten met de verzendkosten bij jouw recept, is het niet veel goedkoper om zoveel mogelijk lokaal te shoppen? En bijvoorbeeld de peterseliepoeder hebben ze ook bij gekruid.com, is iets duurder maar scheelt verzendkosten.

Edit: zie nu dat dit niet jouw recept is. Wat is jouw recept ongeveer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sitethief op 07-05-2014 13:48:40 ]
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 19 mei 2014 @ 14:54:53 #212
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_140130069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).

Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.

Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey

Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.

Basis van mn recept is:

-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad

En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.

Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
Hoe bevalt het?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 1 juli 2014 @ 08:17:59 #213
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_141755118
kick.

Mensen hier nog mee bezig? Ze shippen nog steeds niet naar HK helaas, anders ging ik het wel proberen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_142749232
Ja, ik ben hier sinds een week mee bezig. :)

Ik ben hier naar aanleiding van dit artikel op nu.nl mee begonnen.
Heb vanaf maandag ongeveer 90% van mijn voeding uit soylent gehaald, wat prima gaat omdat mijn vriendin mee doet met dit experiment. De overige 10% bestond uit maaltijden die ik met vrienden heb gegeten.
Het gaat prima, mis 'echt' eten eigenlijk vrijwel niet. Alleen de eerste dag was het moeilijk en had ik op de een of andere manier heeeel veel zin in vet eten (terwijl ik normaal niet eens zo vet eet).
Ik at al vrij gezond en merk dan ook niet echt gezondheidswinst, maar ook geen achteruitgang.

Na deze week ben ik van plan om wel weer te gaan avond eten. Voor de smaak en op de lange termijn lijkt mij dat gezonder.

Ik volg dit recept trouwens.

Zijn er meer mensen hier mee bezig? Misschien leuk om ervaringen en tips uit te wisselen.
pi_143135728
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Mord_Sith op 06-08-2014 20:15:13 ]
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 20:02:11 #216
230491 Zith
pls tip
pi_143135770
oh ja joh
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:05:43 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143136014
Wist niet dat Soylent ook spam was
Tevens spammelding gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143174200
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist niet dat Soylent ook spam was
Tevens spammelding gemaakt
waarom? ik was dit ook aan het volgen -O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:53:33 #219
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_143174453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:44 schreef FANN het volgende:

[..]

waarom? ik was dit ook aan het volgen -O-
Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_143174495
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.
ah... oké
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:06:50 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143174860
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.
Hij had ook een account aangemaakt voor dit topic
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143310486
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:49 schreef Vultures het volgende:
Ja, ik ben hier sinds een week mee bezig. :)

Ik ben hier naar aanleiding van dit artikel op nu.nl mee begonnen.
Heb vanaf maandag ongeveer 90% van mijn voeding uit soylent gehaald, wat prima gaat omdat mijn vriendin mee doet met dit experiment. De overige 10% bestond uit maaltijden die ik met vrienden heb gegeten.
Het gaat prima, mis 'echt' eten eigenlijk vrijwel niet. Alleen de eerste dag was het moeilijk en had ik op de een of andere manier heeeel veel zin in vet eten (terwijl ik normaal niet eens zo vet eet).
Ik at al vrij gezond en merk dan ook niet echt gezondheidswinst, maar ook geen achteruitgang.

Na deze week ben ik van plan om wel weer te gaan avond eten. Voor de smaak en op de lange termijn lijkt mij dat gezonder.

Ik volg dit recept trouwens.

Zijn er meer mensen hier mee bezig? Misschien leuk om ervaringen en tips uit te wisselen.
Hoe gaat het nu? Ben je nog bezig?
pi_145395151
Aangezien soylent nog steeds niet naar europa levert en iets kopen via een tussenpersoon in de V.S. een klap geld kost heb ik eens naar de alternatieven gekeken omdat ik toch wel benieuwd ben.

Je kan het zelf maken, maar dat is toch best wel een gedoe. Je moet een lijst aan producten kopen die niet allemaal even makkelijk te krijgen zijn en vervolgens van alles gaan wegen en mixen. Aangezien ik het vooral wil proberen uit gemak valt dat voor mij af.

Soylent gaf eerst op de site aan dat ze in de zomer van 2014 ook in europa zouden leveren, dus heb ik nog even afgewacht. Inmiddels staat er niet meer op de site wanneer ze van plan zijn ook buiten de V.S. te gaan leveren.

Van de week kwam ik via de media wederom in aanraking met een Nederlandse variant, Joylent. Ik was hem al eerder tegengekomen via een zoektocht op internet. Echter maakte die gast het toen nog in zijn huiskamer en oogt het nu allemaal wat professioneler.

Dus ik heb van de week een lading voor 10 dagen besteld om het eens te proberen. Per dag is het nog wat goedkoper dan Soylent. Volgens de site duurt de levering zo'n 2 weken. Ik ben benieuwd.

Ik ben trouwens niet van plan al mijn maaltijden te gaan vervangen. In het begin denk ik zo'n 80 a 90%. Dat zijn de maaltijden die ik toch alleen of op mijn werk eet. Zo'n 2 of 3x per week eet ik met vrienden of familie. Daar ga ik niet mee stoppen. Ik kan mij ook voorstellen dat als je het langer gebruikt je af en toe behoefte hebt aan een andere smaak of gewoon vast voedsel.

Ik zal weer posten als de bestelling binnen is.
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:52:45 #224
230491 Zith
pls tip
pi_145398411
Er was nog een variant uit nederland die goedkoper en volgens de reviews lekkerder was.

Naam ben ik vergeten 10.gif

EDIT: gevonden

http://diy.soylent.me/rec(...)tpswwwcompletefoodnl

https://www.completefood.(...)roduct&product_id=59

Zelf nooit geprobeerd, wel al 170 comments/reviews/discussie op zijn recept.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145961804
Heb de joylent nu ruim een week in huis. Smaakt prima en het vult ook. Heb 3 dagen alleen joylent 'gegeten' en dat ging prima. Verder eet ik gewoon als ik daar zin in heb, bij vrienden/familie ben of uit eten ga. De smaak is trouwens prima.
pi_145968978
Elke dag iets eten wat "prima" smaakt. :'(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:46:39 #227
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145969110
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb de joylent nu ruim een week in huis. Smaakt prima en het vult ook. Heb 3 dagen alleen joylent 'gegeten' en dat ging prima. Verder eet ik gewoon als ik daar zin in heb, bij vrienden/familie ben of uit eten ga. De smaak is trouwens prima.
Is het een soort dieet?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145969524
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is het een soort dieet?
Voor mij puur het gemak. Ik ben alleen en heb, zeker als ik alleen voor mijzelf kook, een hekel aan koken. Van mijn meeste maaltijden geniet ik ook niet echt. Eet die puur omdat ik moet eten.

Dit spul komt in zakken voor een dag waar ongeveer 2000 kcal in zitten. Voor een man van 2.02 meter en 100 kilo misschien wat weinig. Ik eet er dan ook soms nog een koekje bij of drink een glas fris. Maar ik heb geen honger. Ben ook nog niet afgevallen, en dat is ook niet het doel voor mij.

Het product is ook nie bedoeld om af te vallen, maar kan er wel voor gebruikt worden. Als 2000 kcal te veel voor iemand is die af wil vallen kan je natuurlijk heel makkelijk minder nemen.
pi_145969686
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:43 schreef habitue het volgende:
Elke dag iets eten wat "prima" smaakt. :'(
Ik ben geen moeilijke eter (eet eigenlijk alles wel) maar het eten wat ik echt lekker vind is mij of te veel werk om klaar te maken voor alleen mijzelf of nogal ongezond. De rest van het eten vind ik ook prima.

En ik blijf hiernaast ook regelmatig 'gewoon' eten. Met familiebof vrienden, of gewoon als ik daar zin in heb. Maar het hoeft nu dus niet meer.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:18:47 #230
230491 Zith
pls tip
pi_146033616
Ik ga 2 maanden in Italie gestationeerd zitten voor mijn PhD en ik heb al 1 maand aan eten laten shippen naar mijn adres daar :P Joylent.

EDIT: Nou ga ik daar natuurlijk ook wel uit eten hoor, wees gerust... wil alleen niet op de normale dagen in een miezerig keukentje staan of een croissant van de straat kopen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Zith op 28-10-2014 14:25:53 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:35:41 #231
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_146034168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Zith het volgende:

EDIT: Nou ga ik daar natuurlijk ook wel uit eten hoor, wees gerust... wil alleen niet op de normale dagen in een miezerig keukentje staan of een croissant van de straat kopen.
dat is ook mijn voornaamste argument. als ik het ooit kan krijgen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 21:32:36 #232
230491 Zith
pls tip
pi_146348012
Die bro van Joylent had vorige maand een omzet van 60.000 EUR, en heeft nu 7 man in dienst :o
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 5 november 2014 @ 23:25:24 #233
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146353421
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Zith het volgende:
Ik ga 2 maanden in Italie gestationeerd zitten voor mijn PhD en ik heb al 1 maand aan eten laten shippen naar mijn adres daar :P Joylent.

EDIT: Nou ga ik daar natuurlijk ook wel uit eten hoor, wees gerust... wil alleen niet op de normale dagen in een miezerig keukentje staan of een croissant van de straat kopen.
Stuur nog een maand, het is immers Italië dat bekend staat om z'n anti eetcultuur.
Siesta & Fiesta!
pi_146353900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:32 schreef Zith het volgende:
Die bro van Joylent had vorige maand een omzet van 60.000 EUR, en heeft nu 7 man in dienst :o
Fuck. Dan mag de levering wel wat sneller. Duurt gewoon 2 weken..
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 23:45:59 #235
230491 Zith
pls tip
pi_146354043
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:25 schreef Bramito het volgende:

[..]

Stuur nog een maand, het is immers Italië dat bekend staat om z'n anti eetcultuur.
14.gif
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 6 november 2014 @ 00:30:04 #236
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146355143
Geloof me, het leven is te kort hiervoor.
Siesta & Fiesta!
pi_146357660
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:30 schreef Bramito het volgende:
Geloof me, het leven is te kort hiervoor.
Het leven is juist te kort om iedere dag in de keuken te staan. Maar vertel, waarom moet ik jou geloven.
  donderdag 6 november 2014 @ 09:45:54 #238
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146359430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het leven is juist te kort om iedere dag in de keuken te staan. Maar vertel, waarom moet ik jou geloven.
Jij hoeft me niet te geloven. Zith gaat naar Italië, daar hoef je helemaal nooit in de keuken te staan en kan je toch fantastisch en goedkoop eten.
Siesta & Fiesta!
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2014 @ 10:40:17 #239
230491 Zith
pls tip
pi_146360532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Jij hoeft me niet te geloven. Zith gaat naar Italië, daar hoef je helemaal nooit in de keuken te staan en kan je toch fantastisch en goedkoop eten.
Ben nu een week in Italie,

Mijn opties zijn de volgende:

Straateten: Croissant met chocolade als ontbijt (niets bijzonders), warm broodje smiddags (niets bijzonders), uit eten savonds (heerlijk)

Thuis eten voorbereiden: Ontbijt: zelfde spul wat je in nederland ook kan maken (niets bijzonders), lunch (zelfde spul wat je in nederland ook kan maken (niets bijzonders), avondeten zelfde spul wat je in nederland ook kan maken (neits bijzonders, met uitzondering van dit soort dingen die ik wel eens ga proberen).

Omdat de kookfaciliteiten hier minder zijn dan bij mij thuis (en ik dus liever thuis kook dan hier) is voor mij Soylent een makkelijkere, gezondere en goedkopere optie. Zoals ik al eerder aangaf doe ik wel aan 's avond uit eten gaan (wat in mijn opinie het enige speciale is aan de italiaanse keuken), maar niet elke dag (2x geweest deze week).

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 06-11-2014 10:52:15 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 6 november 2014 @ 10:42:22 #240
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146360583
Waar zit je in hemelsnaam?
Siesta & Fiesta!
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2014 @ 10:42:38 #241
230491 Zith
pls tip
pi_146360595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:42 schreef Bramito het volgende:
Waar zit je in hemelsnaam?
Milan, centrum.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 6 november 2014 @ 11:17:21 #242
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146361592
Panzerotto hebben ze daar o.a. maar goed dat ontdek je allemaal vanzelf. Verder moet je vooral gewoon soylent eten, dat is jouw zaak.
Siesta & Fiesta!
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2014 @ 11:24:51 #243
230491 Zith
pls tip
pi_146361801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:17 schreef Bramito het volgende:
Panzerotto hebben ze daar o.a.
En ossobuco komt er ook vandaan en die heb ik dus ook al gegeten :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147673773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Fuck. Dan mag de levering wel wat sneller. Duurt gewoon 2 weken..
Het is inmiddels teruggebracht naar 6 dagen. ik verwacht dat het eind deze week +- 3 dagen is. het blijft lastig door de grote vraag naar Joylent. Oja, excuus dat ik zo een oud topic nu omhoog haal maar ik zie het nu pas! :-(
'All nutrients in one tasty shake'
pi_147678159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:50 schreef joylent het volgende:

[..]

Het is inmiddels teruggebracht naar 6 dagen. ik verwacht dat het eind deze week +- 3 dagen is. het blijft lastig door de grote vraag naar Joylent. Oja, excuus dat ik zo een oud topic nu omhoog haal maar ik zie het nu pas! :-(
Bij mijn 2de bestelling was het er inderdaad sneller. Morgen maar weer eens nieuwe bestellen. Meer smaken nu ook. Ben benieuwd.
pi_147706772
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er zijn natuurlijk wel legio honden en katten die hun leven lang niets anders eten dan één soort brokken. Die vallen ook niet om, en ik denk niet dat er meer bekend is over de hoeveelheid en opname van nutriënten van huisdieren dan van mensen. In principe zou een mens ook best op astronautenvoeding kunnen leven denk ik. Natuurlijk, het zou problemen met de spijsvertering kunnen opleveren en het is psychisch misschien niet leuk, maar dat vind ik ook gelden voor brokken.
De wetenschap is het er toch wel over eens dat je gevarieerd moet eten om zo alle voedingsmiddelen binnen te krijgen?
pi_147706791
Dit lijkt mij een perfecte en gezellige kerstmaaltijd met de familie.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:04:52 #248
230491 Zith
pls tip
pi_147706808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De wetenschap is het er toch wel over eens dat je gevarieerd moet eten om zo alle voedingsmiddelen binnen te krijgen?
Nee, ze stellen voor om gevarieerd te eten omdat als je elke dag aardappelen met varkensvlees en broccoli eet je waarschijnlijk van bepaalde voedingsstoffen te weinig of te veel binnen krijgt.

Met soylent krijg je precies genoeg van alle voedingsstoffen die je nodig hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147706818
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb de joylent nu ruim een week in huis. Smaakt prima en het vult ook. Heb 3 dagen alleen joylent 'gegeten' en dat ging prima. Verder eet ik gewoon als ik daar zin in heb, bij vrienden/familie ben of uit eten ga. De smaak is trouwens prima.
Je eet er ook geen fruit naast?

Moet er niet aan denken, 3 dagen lang enkel en alleen op dat joylent. Eten is toch ook genieten?
pi_147706834
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, ze stellen voor om gevarieerd te eten omdat als je elke dag aardappelen met varkensvlees en broccoli eet je waarschijnlijk van bepaalde voedingsstoffen te weinig of te veel binnen krijgt.

Met soylent krijg je precies genoeg van alle voedingsstoffen die je nodig hebt.
Is dat bewezen? want rondom voedsel hoor je allerlei wilde verhalen.
pi_147706963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eten is toch ook genieten?
Dit, ik snap niet dat mensen niet kunnen genieten van een hapje eten. En nee ik ben geen diktrom, het is 1 van de basis behoeften waar je veel genot en gezelligheid uit kunt halen.
pi_147706997
Discussie blijft daar maar op terugkomen :').
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:11:58 #253
230491 Zith
pls tip
pi_147707030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is dat bewezen? want rondom voedsel hoor je allerlei wilde verhalen.
Men geeft al decennia voeding in poeders/vloeibaar aan sommige ziekenhuispatienten, astronauten, enz..

Probeer je stelling wat argumenten te geven: Bijvoorbeeld, denk je dat Soylent sommige voedingsstoffen mist? Of dat vast voedsel anders door je lichaam gaat, of dat het verpoederen van eten slecht is...

Waarom denk je dat Soylent slechter zou kunnen presteren?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:13:02 #254
230491 Zith
pls tip
pi_147707067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, ik snap niet dat mensen niet kunnen genieten van een hapje eten. En nee ik ben geen diktrom, het is 1 van de basis behoeften waar je veel genot en gezelligheid uit kunt halen.
Sommige mensen hebben geen tijd, halen geen genot uit het dagelijkse setje boterhammen en A/G/V,sommige mensen sparen het geld en gaan ervan lekker uit eten, sommige mensen zijn veel onderweg.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Men geeft al decennia voeding in poeders/vloeibaar aan sommige ziekenhuispatienten, astronauten, enz..

Probeer je stelling wat argumenten te geven: Bijvoorbeeld, denk je dat Soylent sommige voedingsstoffen mist? Of dat vast voedsel anders door je lichaam gaat, of dat het verpoederen van eten slecht is...

Waarom denk je dat Soylent slechter zou kunnen presteren?
Ik denk dat niet perse, maar ik ben gewoon wat wantrouwig. Jij lijkt mij iemand die er wel verstand van heeft, dus jij zal toch ook niet ontkennen dat we constant anders over voedsel denken? in de jaren 90 waren eieren erg slecht, dat is nu weer achterhaald (al moet je er nog steeds niet teveel nemen, maar dat is met alles). Nu zijn ze ook weer hysterisch met al dat superfood gedoe.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.
pi_147708322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, ik snap niet dat mensen niet kunnen genieten van een hapje eten. En nee ik ben geen diktrom, het is 1 van de basis behoeften waar je veel genot en gezelligheid uit kunt halen.
Al moet ik zeggen: er zijn genoeg dagen dat ik totaal geen zin heb om uitgebreid te eten.
pi_147708422
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).

Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.

Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey

Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.

Basis van mn recept is:

-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad

En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.

Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
Hoeveel moet je halen en hoelang kun je daar mee doen?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:58:46 #258
230491 Zith
pls tip
pi_147708476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik denk dat niet perse, maar ik ben gewoon wat wantrouwig. Jij lijkt mij iemand die er wel verstand van heeft, dus jij zal toch ook niet ontkennen dat we constant anders over voedsel denken? in de jaren 90 waren eieren erg slecht, dat is nu weer achterhaald (al moet je er nog steeds niet teveel nemen, maar dat is met alles). Nu zijn ze ook weer hysterisch met al dat superfood gedoe.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Prima.. maar kijk, we hebben nu een mixje met 100% van alle nodige voedingsstoffen, voor zover de wetenschap dit nu weet... zo optimaal mogelijk.

Als jij normaal eet, eet je dan met het idee 'dit is wat optimaal is volgens de wetenschap'? Weet jij zeker dat jij elke dag 100% van alle nodige voedingsstoffen krijgt? Soylent geeft mij, met de hidige wetenschappelijke kennis, de meest optimale voeding. Mocht het deels fout zitten omdat de wetenschap hierover nog niet klaar is, dan nog stel ik dat deze voeding veel gezonder is dan wat de gemiddelde nederlander eet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Prima.. maar kijk, we hebben nu een mixje met 100% van alle nodige voedingsstoffen, voor zover de wetenschap dit nu weet... zo optimaal mogelijk.

Als jij normaal eet, eet je dan met het idee 'dit is wat optimaal is volgens de wetenschap'? Weet jij zeker dat jij elke dag 100% van alle nodige voedingsstoffen krijgt? Soylent geeft mij, met de hidige wetenschappelijke kennis, de meest optimale voeding. Mocht het deels fout zitten omdat de wetenschap hierover nog niet klaar is, dan nog stel ik dat deze voeding veel gezonder is dan wat de gemiddelde nederlander eet.
Hier heb je gelijk in. Ik zou het wel eens willen proberen, maar het kost aardig veel geld is het niet?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:03:39 #260
230491 Zith
pls tip
pi_147708603
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in. Ik zou het wel eens willen proberen, maar het kost aardig veel geld is het niet?
Als je voor 10 dagen bij Joylent bestelt kost het 5.50 EUR per dag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je voor 10 dagen bij Joylent bestelt kost het 5.50 EUR per dag.
Ah, ik ben nu op die site. Maar je kan daar ook kiezen voor een smaakje, het lijkt mij dat chocolade net gezond is toch?

Ja puur is met mate gezond, maar verder..... Het komt op mij allemaal toch een beter over als een MC milkshake.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:08:03 #262
230491 Zith
pls tip
pi_147708717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, ik ben nu op die site. Maar je kan daar ook kiezen voor een smaakje, het lijkt mij dat chocolade net gezond is toch?

Ja puur is met mate gezond, maar verder..... Het komt op mij allemaal toch een beter over als een MC milkshake.
Chocolade betekent cacao ... aan cacao is weinig mis is een noot. Chocolade = cacao + boter + suiker... dat is niet zo goed.

Verder, welke smaak je ook neemt, het zal altijd op 2000 kcals per dag komen en met 100%+ van de voedingsstoffen die je nodig hebt.

Zelf vind ik banaan het lekkerst, zit echte banaan in - Strawberry nog niet gehad.

quote:
Ingredients:
oatflour
soyflour
whey protein
maltodextrinvitamin powder
ground flaxseed
flash-dried fruit powder
cacao powder
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Chocolade betekent cacao ... aan cacao is weinig mis is een noot. Chocolade = cacao + boter + suiker... dat is niet zo goed.

Verder, welke smaak je ook neemt, het zal altijd op 2000 kcals per dag komen en met 100%+ van de voedingsstoffen die je nodig hebt.

Zelf vind ik banaan het lekkerst.
Ik ga maar eens beginnen met die 15 meals (proberen kan immers nooit kwaad).
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:11:02 #264
230491 Zith
pls tip
pi_147708817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ga maar eens beginnen met die 15 meals (proberen kan immers nooit kwaad).
En als het niet bevalt voor een hele dag doe je 1/3de zak als ontbijt.. gaat een jaar mee dus er zullen vast wel momenten zijn waar je een shakje kan maken. Dan kost het 2 EUR per shake.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:11 schreef Zith het volgende:

[..]

En als het niet bevalt voor een hele dag doe je 1/3de zak als ontbijt.. gaat een jaar mee dus er zullen vast wel momenten zijn waar je een shakje kan maken. Dan kost het 2 EUR per shake.
Maar hoe doe jij dat nu precies dan? je drinkt elke avond joylent?

Je kookt nooit meer iets? of hoe ik dat precies zien?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:14:57 #266
230491 Zith
pls tip
pi_147708972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe doe jij dat nu precies dan? je drinkt elke avond joylent?

Je kookt nooit meer iets? of hoe ik dat precies zien?
Ik zit nu zelf 2 maanden in Italie voor mijn PhD. Heb hier een klein keukentje en ben erg druk. Elke dag in dat kleine keukentje staan vind ik niets dus neem ik Soylent en af en toe een pizza 's avonds of uit eten. Men hier neemt 's ochtends een croissant met nutella en 's middags een pizza of pasta... dat vind ik niet zo gezond en is ook niet echt goedkoop :P

Dus ik neem bijna elke dag 2 of 3 shakes... hoort 3 te zijn maar heb vaak geen honger en dan is het oppeens 17:00 terwijl mijn laatste shake om 10:00 was... dus dan neem ik maar 2 shakes.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147709060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zit nu zelf 2 maanden in Italie voor mijn PhD. Heb hier een klein keukentje en ben erg druk. Elke dag in dat kleine keukentje staan vind ik niets dus neem ik Soylent en af en toe een pizza 's avonds of uit eten. Men hier neemt 's ochtends een croissant met nutella en 's middags een pizza of pasta... dat vind ik niet zo gezond en is ook niet echt goedkoop :P

Dus ik neem bijna elke dag 2 of 3 shakes... hoort 3 te zijn maar heb vaak geen honger en dan is het oppeens 17:00 terwijl mijn laatste shake om 10:00 was... dus dan neem ik maar 2 shakes.
En een zo'n shake is goed voor 2000 kcal (ongeveer)? en ben je van plan hier ook mee door te gaan als je gewoon weer in NL bent of?
pi_147709125
Dit soort teksten vind ik altijd wel zonde, en dat maakt mij wel wat wantrouwig.

"The calcium and magnesium in Joylent will make your bones feel even more comfortable in their own skin. Your bones will feel at least 30 years younger"

Ja, super wetenschappelijk. :')
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:21:39 #269
230491 Zith
pls tip
pi_147709188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En een zo'n shake is goed voor 2000 kcal (ongeveer)? en ben je van plan hier ook mee door te gaan als je gewoon weer in NL bent of?
Nee, over een gehele dag krijg je met 3 shakes 2000 kcals. 1 shake (als je het precies door 3en verdeelt) is dan ~667 kcals. Je krijgt met jouw order 5 zakjes en elk zakje is voor 1 hele dag. ZO'n zakje weegt ~500gr dus als je alleen 's ochtends wilt dan weeg je 500/3=167 gram... of je mixt het hele zakje met 2 liter water en je neemt 1/3de daarvan.

Ik deed al aan Soylent voor ontbijt en lunch voordat ik weg ging.. woon samen en hebben een mooie grote keuken dus avondeten koken is geen probleem thuis.. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:23:04 #270
230491 Zith
pls tip
pi_147709226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort teksten vind ik altijd wel zonde, en dat maakt mij wel wat wantrouwig.

"The calcium and magnesium in Joylent will make your bones feel even more comfortable in their own skin. Your bones will feel at least 30 years younger"

Ja, super wetenschappelijk. :')
Ja eens. Vind het een erg goed product wat ze aanbieden, maar die eigenaar moet echt eerst leren volwassen te doen wilt hij serieus genomen worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147709232
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:21 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, over een gehele dag krijg je met 3 shakes 2000 kcals. 1 shake (als je het precies door 3en verdeelt) is dan ~667 kcals. Je krijgt met jouw order 5 zakjes en elk zakje is voor 1 hele dag. ZO'n zakje weegt ~500gr dus als je alleen 's ochtends wilt dan weeg je 500/3=167 gram... of je mixt het hele zakje met 2 liter water en je neemt 1/3de daarvan.

Ik deed al aan Soylent voor ontbijt en lunch voordat ik weg ging.. woon samen en hebben een mooie grote keuken dus avondeten koken is geen probleem thuis.. :)
Enne (het belangrijkste misschien wel), merk je al verschil? voel je je fitter?

Ik bedoel, alle voedingsmiddelen zitten er in dus er moeten ook dingen in zitten die jij weinig tot misschien zelfs niet binnenkreeg voor dat je in aanraking kwam met joylent.
pi_147709265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja eens. Vind het een erg goed product wat ze aanbieden, maar die eigenaar moet echt eerst leren volwassen te doen wilt hij serieus genomen worden.
Als de eigenaar al niet volwassen genoeg is daarvoor.........

Waarom heb jij er zo'n vertrouwen in? net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood. Let op: ik zeg niet dat dat zo is, maar mijn wantrouwen is volgens mij niet volstrekt irrationeel.
pi_147709412
Hrmz, en hoe gezond is die sojabloem nu eigenlijk? Je krijgt er wel aardig wat isoflavonen van binnen. Krijg je als man lekkere tietjes van.

Dat is het probleem met elke dag hetzelfde. Negatieve effecten ga je stapelen.

Alsnog stukken gezonder dan elke dag naar McDonald's... Maargoed
Whatever...
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:29:05 #274
230491 Zith
pls tip
pi_147709413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als de eigenaar al niet volwassen genoeg is daarvoor.........

Waarom heb jij er zo'n vertrouwen in? net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood. Let op: ik zeg niet dat dat zo is, maar mijn wantrouwen is volgens mij niet volstrekt irrationeel.
quote:
net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood
Dit zijn twee punten:

1) Misschien zitten er andere dingen in.
De vraag is dan waarmee ze het anders gemixt hebben. De ingredienten zijn
oatflour - soyflour - whey protein - maltodextrin - vitamin powder - ground flaxseed - flash-dried fruit powder - cacao powder

Dit zijn uiterst goedkope ingredienten. Het helpt ze dus niet door het te vervangen met goedkoper spul.

2) Misschien is het hele idee gelul.

Dit kan je gewoon nagaan door te googlen of oatmeal slecht is, of whey slecht is, enz. Ik ken deze ingredienten en hun voedingswaarden en het is allemaal prima.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147709453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:29 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn twee punten:

1) Misschien zitten er andere dingen in.
De vraag is dan waarmee ze het anders gemixt hebben. De ingredienten zijn
oatflour - soyflour - whey protein - maltodextrin - vitamin powder - ground flaxseed - flash-dried fruit powder - cacao powder

Dit zijn uiterst goedkope ingredienten. Het helpt ze dus niet door het te vervangen met goedkoper spul.

2) Misschien is het hele idee gelul.

Dit kan je gewoon nagaan door te googlen of oatmeal slecht is, of whey slecht is, enz. Ik ken deze ingredienten en hun voedingswaarden en het is allemaal prima.
Is joylent echt getest door wetenschappers? hebben ze er onafhankelijk onderzoek na gedaan en de onderzoeken ook meerdere keren herhaald?

Maja goed, het zal wel. :P
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:33:38 #276
230491 Zith
pls tip
pi_147709530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:29 schreef Spanky78 het volgende:
Hrmz, en hoe gezond is die sojabloem nu eigenlijk? Je krijgt er wel aardig wat isoflavonen van binnen. Krijg je als man lekkere tietjes van.

Dat is het probleem met elke dag hetzelfde. Negatieve effecten ga je stapelen.

Alsnog stukken gezonder dan elke dag naar McDonald's... Maargoed
Dat is een hardnekkige broscience hoax omdat de molecule lijkt op oestrogen. Isoflavonen helpen echter wel tegen prostaatkanker en verbetert vruchtbaarheid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:34:45 #277
230491 Zith
pls tip
pi_147709561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is joylent echt getest door wetenschappers? hebben ze er onafhankelijk onderzoek na gedaan en de onderzoeken ook meerdere keren herhaald?

Maja goed, het zal wel. :P
Niet Joylent, de ingredienten apart wel, decennia lang.... Sommigen mixen meel met water en bakken dit om brood te maken, hij mixt het met water om er een shake van te maken...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147709625
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet Joylent, de ingredienten apart wel, decennia lang.... Sommigen mixen meel met water en bakken dit om brood te maken, hij mixt het met water om er een shake van te maken...
Ik ga mij er aan wagen. Toch blijf ik er wel bij dat de site minder puberaal, populistisch en commercieel moet.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:38:28 #279
230491 Zith
pls tip
pi_147709660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Enne (het belangrijkste misschien wel), merk je al verschil? voel je je fitter?

Ik bedoel, alle voedingsmiddelen zitten er in dus er moeten ook dingen in zitten die jij weinig tot misschien zelfs niet binnenkreeg voor dat je in aanraking kwam met joylent.
Lastig om dit precies aan te geven want ik onderging ook een andere levenstijlverandering (verhuizing naar italie)... maar ik was veel minder moet en kon mij beter concentreren leek het.


quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ga mij er aan wagen. Toch blijf ik er wel bij dat de site minder puberaal, populistisch en commercieel moet.


Ziet er goed uit toch!

Wat dacht je van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147709716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Lastig om dit precies aan te geven want ik onderging ook een andere levenstijlverandering (verhuizing naar italie)... maar ik was veel minder moet en kon mij beter concentreren leek het.

[..]

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit toch!

Wat dacht je van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die man met die baard lijkt iets wat mij op mijn intellectuele neef, die mij vroeger altijd ging pranken...

Nee het vertrouwen word echt groter op die manier...
pi_147710129
Dit is alleen interessant voor de mensen die echt alleen maar junkfood eten omdat ze geen tijd hebben om te koken.
pi_147710378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:55 schreef wiskundenoob het volgende:
Dit is alleen interessant voor de mensen die echt alleen maar junkfood eten omdat ze geen tijd hebben om te koken.
Waarom is dit niet interessant voor de mensen die houden van koken, maar er gewoon niet altijd zin in hebben?

Ik kan genieten van goed, lekker eten, maar af en toe zo'n shake lijkt mij erg handig.
pi_147710411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom is dit niet interessant voor de mensen die houden van koken, maar er gewoon niet altijd zin in hebben?

Ik kan genieten van goed, lekker eten, maar af en toe zo'n shake lijkt mij erg handig.
als je van koken houdt, dan kan je diepvriesmaaltijden bereiden voor de dagen dat je niet wilt koken of je kan dan lekker uiteten.
pi_147710450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:05 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

als je van koken houdt, dan kan je diepvriesmaaltijden bereiden voor de dagen dat je niet wilt koken of je kan dan lekker uiteten.
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_147710509
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-
Eten is lekker en een sociaal gebeuren, soylent niet. Daarom is ook fast food bedacht.
pi_147710530
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Eten is lekker en een sociaal gebeuren, soylent niet. Daarom is ook fast food bedacht.
Oke
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 17:19:15 #288
230491 Zith
pls tip
pi_147710857
quote:
Niet dit soort blogs lezen.

EDIT: Enige dat redelijk is is dat generic vitamines minder effectief zijn. Alle andere punten zijn fout, onvolledig of misleidend.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147710929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:19 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet dit soort blogs lezen.
Je moet dat inderdaad met een korreltje zout nemen. Toch zijn er ook genoeg wetenschappers die eraan twijfelen, maar dan gaat het vooral om het psychische gedeelte.

Blijkbaar is eten echt belangrijk voor ons (sociaal gezien), zelfs al zien wij dat bewust gezien misschien niet zo.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 17:24:18 #290
230491 Zith
pls tip
pi_147710999
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch zijn er ook genoeg wetenschappers die eraan twijfelen, maar dan gaat het vooral om het psychische gedeelte.
Klopt en kan ik mij ook wel voorstellen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147711044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Klopt en kan ik mij ook wel voorstellen.
Maar als ik dit drink zeg maar, dan zou je er in principe niets meer bij hoeven te eten?

Ik bedoel alles zit er in, maar werkt ook alles even effectief?
pi_147711287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar als ik dit drink zeg maar, dan zou je er in principe niets meer bij hoeven te eten?

Ik bedoel alles zit er in, maar werkt ook alles even effectief?
Effectief genoeg dat je niet dood gaat. Ik bedoel mensen in afrika hebben alleen rijstenpap en worteltjes tot hun bescikking...
pi_147711528
Maar als deze man er echt flink geld aan wil verdienen, dan zou die toch echt met iets beters moeten komen. De meeste mensen willen het normale eten simpelweg niet vervangen voor een dagelijkse sloot aan poederwater.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 18:01:48 #294
230491 Zith
pls tip
pi_147712035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar als ik dit drink zeg maar, dan zou je er in principe niets meer bij hoeven te eten?

Ik bedoel alles zit er in, maar werkt ook alles even effectief?
Ja, niets extra. Wat je extra eet komt boven je 100%.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 18:02:36 #295
230491 Zith
pls tip
pi_147712064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
Maar als deze man er echt flink geld aan wil verdienen, dan zou die toch echt met iets beters moeten komen. De meeste mensen willen het normale eten simpelweg niet vervangen voor een dagelijkse sloot aan poederwater.
Joylent's omzet was in oktober zo'n 60.000 EUR per maand.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147712091
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja, niets extra. Wat je extra eet komt boven je 100%.
Wel geweldig handig natuurlijk.
pi_147712105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Joylent's omzet was in oktober zo'n 60.000 EUR per maand.
Nice, maar het kan altijd beter he. Volgens mij doet de meerderheid er nog steeds niet aan en dat zal nog wel zo blijven.
pi_147714399
Ik wacht tot het wat beter onderbouwd/bekent is. Maar ik zou dit een prima manier vinden; geen gelul meer met lunchpakketjes ed. meenemen, 's Avonds niet in de keuken staan. Prima dima.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 19:34:31 #299
230491 Zith
pls tip
pi_147715008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:17 schreef MrGuma het volgende:
Ik wacht tot het wat beter onderbouwd/bekent is. Maar ik zou dit een prima manier vinden; geen gelul meer met lunchpakketjes ed. meenemen, 's Avonds niet in de keuken staan. Prima dima.
Op http://reddit.com/r/soylent en discourse.soylent.me staan al enkele posts van mensen die het al ~12 maanden gebruiken en uitstekende bloedwaardes hebben.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147716070
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:33 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat is een hardnekkige broscience hoax omdat de molecule lijkt op oestrogen. Isoflavonen helpen echter wel tegen prostaatkanker en verbetert vruchtbaarheid.
Ik heb eht even opgezocht, maar inderdaad tot nu toe geen sluitend bewijs en metastudie zegt ook van niet.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')