Ik ken de academische literatuur hierover en deze is meer dan voldoende. Ook de vitaminen die in fruit zitten worden niet voor 100% opgenomen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
Zoek maar even naar vitaminesuppletie en opname van dit soort poeders.
Ik snap alleen niet echt waarom dingen als brood als goed gezien worden, en het consumeren van havermeel als 'poedertje' geklassificeerd wordt. Een boterham met kaas is top terwijl elk onderdeel in zo'n maaltijd in mijn shake zit. Waar het verschil in komt te zitten zijn de groenten en vlees, die eet ik niet. Vlees zal niemand verdedigen, zeker omdat mijn vetten en proteinen beter zijn.. groente en fruit wel, omdat hier misschien wel 'niet bekende' nutrienten in zitten.. http://i.imgur.com/7JWo1la.jpg ... daar ben ik het niet echt mee eens. Ik krijg meer vezels binnen dan de gemiddelde nederlander, ik krijg meer vitamines en mineralen binnen dan de gemiddelde nederlander, ik krijg minder(/geen) geraffineerde koolhydraten binnen dan de gemiddelde nederlander, etc..quote:En dan heb ik het dus nog niet eens over allerlei zaken die spelen tussen spijsvertering, zenuwstelsel, hormoonhuishouding en gedrag die nog niet goed onderzocht en bekend zijn.
Zoals ik al zei; je zult er zeker een tijd op kunnen leven, maar ik beweer dat het op lange termijn niet gezond zal zijn. Sterker nog, voor een flinke groep mensen zal het 3x per week een portie soylent eten en verder niets beter zijn dan hun huidige dieet...
Zou best kunnen ! Al heb ik wel altijd kauwgom bij me maar vind dit een redelijk punt.quote:Een paar zaken extra:
1. Verslapping van mond en tongspieren; gevolgen? spraak?
... sorry? Dan kom je aan of verlies je gewicht... ?quote:2. Hersenen/lichaam dat niet meer doorheeft hoeveel calorieeen er binnenkomen. Je eet te veel of te weinig
Vervuiling vind ik een goed punt. Als ik altijd tonijn uit blik zou eten bij de lunch dan zou ik ijzervergiftiging krijgen. Daarom focus ik me op betrouwbare bronnen (biologischse amandelen, whey uit de EU, etc).quote:3. Eenzijdigheid van de herkomst van een aantal ingredienten (altijd deze palmolie etcetc.) hoe zit het met de vervuiling hiervan (dat is een risico aan eenzijdige bronnen) chinese dioxines, ongewenste bijproducten?
Als je een ander punt dan #3 wilt maken ontgaat deze me.quote:4. Onbekend wat er aan minder leuke stoffen in jouw ingredienten zitten en hoe fijn dit voor je is.
De Nederlander eet nu ook met de kennis van nu. Ik neem aanstoot van de 'echt eten'. Mijn havermeel en amandelmeel zijn 'echter eten' dan jouw brood.quote:5. Gemaakt met de kennis van nu, onbekend echter wat er verder nog bij zou moeten (dit heb je met echt eten/groenten etc. niet.
Ik vind het een manier om :quote:Het is trendy, hyped en daarom is er geld mee te verdienen. Apple is uit, soylent is in.
En dat kan ook prima, maar men heeft het liever niet (begrijpelijk).quote:Maargoed.Ik ben er niet tegen, ik denk er alleen wel gnuanceerd over. Beetje xzoals het beeld van de jetsons... dat is zeker niet uitgekomen. En in de jaren 60 dacht men ook dat je met een paar pillen klaar zou zijn met eten.
Je zal het wel eens zijn dat " echt eten " na de slokdarm gewoon een papje is, zoals mijn voeding. Zolang je in dat papje genoeg vezels doet gaat de spijtvertering prima.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
...problemen met de spijsvertering kunnen opleveren...
Op diy.soylent.me staan honderden van dit soort recepten, misschien ook maar zo'n kickstarter beginnen.quote:
Ik zit te kloten met de verzendkosten bij jouw recept, is het niet veel goedkoper om zoveel mogelijk lokaal te shoppen? En bijvoorbeeld de peterseliepoeder hebben ze ook bij gekruid.com, is iets duurder maar scheelt verzendkosten.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).
Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.
Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey
Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.
Basis van mn recept is:
-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad
En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.
Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
Hoe bevalt het?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).
Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.
Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey
Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.
Basis van mn recept is:
-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad
En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.
Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
waarom? ik was dit ook aan het volgenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist niet dat Soylent ook spam was
Tevens spammelding gemaakt
Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:44 schreef FANN het volgende:
[..]
waarom? ik was dit ook aan het volgen
ah... okéquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:53 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.
Hij had ook een account aangemaakt voor dit topicquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:53 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Was wel heel overduidelijk dat het zijn eigen website was. En dan hier vertellen dat hij er net besteld heeft. Was gewoon spam.
Hoe gaat het nu? Ben je nog bezig?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:49 schreef Vultures het volgende:
Ja, ik ben hier sinds een week mee bezig.
Ik ben hier naar aanleiding van dit artikel op nu.nl mee begonnen.
Heb vanaf maandag ongeveer 90% van mijn voeding uit soylent gehaald, wat prima gaat omdat mijn vriendin mee doet met dit experiment. De overige 10% bestond uit maaltijden die ik met vrienden heb gegeten.
Het gaat prima, mis 'echt' eten eigenlijk vrijwel niet. Alleen de eerste dag was het moeilijk en had ik op de een of andere manier heeeel veel zin in vet eten (terwijl ik normaal niet eens zo vet eet).
Ik at al vrij gezond en merk dan ook niet echt gezondheidswinst, maar ook geen achteruitgang.
Na deze week ben ik van plan om wel weer te gaan avond eten. Voor de smaak en op de lange termijn lijkt mij dat gezonder.
Ik volg dit recept trouwens.
Zijn er meer mensen hier mee bezig? Misschien leuk om ervaringen en tips uit te wisselen.
Is het een soort dieet?quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb de joylent nu ruim een week in huis. Smaakt prima en het vult ook. Heb 3 dagen alleen joylent 'gegeten' en dat ging prima. Verder eet ik gewoon als ik daar zin in heb, bij vrienden/familie ben of uit eten ga. De smaak is trouwens prima.
Voor mij puur het gemak. Ik ben alleen en heb, zeker als ik alleen voor mijzelf kook, een hekel aan koken. Van mijn meeste maaltijden geniet ik ook niet echt. Eet die puur omdat ik moet eten.quote:
Ik ben geen moeilijke eter (eet eigenlijk alles wel) maar het eten wat ik echt lekker vind is mij of te veel werk om klaar te maken voor alleen mijzelf of nogal ongezond. De rest van het eten vind ik ook prima.quote:
dat is ook mijn voornaamste argument. als ik het ooit kan krijgenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Zith het volgende:
EDIT: Nou ga ik daar natuurlijk ook wel uit eten hoor, wees gerust... wil alleen niet op de normale dagen in een miezerig keukentje staan of een croissant van de straat kopen.
Stuur nog een maand, het is immers Italië dat bekend staat om z'n anti eetcultuur.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Zith het volgende:
Ik ga 2 maanden in Italie gestationeerd zitten voor mijn PhD en ik heb al 1 maand aan eten laten shippen naar mijn adres daarJoylent.
EDIT: Nou ga ik daar natuurlijk ook wel uit eten hoor, wees gerust... wil alleen niet op de normale dagen in een miezerig keukentje staan of een croissant van de straat kopen.
Fuck. Dan mag de levering wel wat sneller. Duurt gewoon 2 weken..quote:Op woensdag 5 november 2014 21:32 schreef Zith het volgende:
Die bro van Joylent had vorige maand een omzet van 60.000 EUR, en heeft nu 7 man in dienst
quote:Op woensdag 5 november 2014 23:25 schreef Bramito het volgende:
[..]
Stuur nog een maand, het is immers Italië dat bekend staat om z'n anti eetcultuur.
Het leven is juist te kort om iedere dag in de keuken te staan. Maar vertel, waarom moet ik jou geloven.quote:Op donderdag 6 november 2014 00:30 schreef Bramito het volgende:
Geloof me, het leven is te kort hiervoor.
Jij hoeft me niet te geloven. Zith gaat naar Italië, daar hoef je helemaal nooit in de keuken te staan en kan je toch fantastisch en goedkoop eten.quote:Op donderdag 6 november 2014 07:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het leven is juist te kort om iedere dag in de keuken te staan. Maar vertel, waarom moet ik jou geloven.
Ben nu een week in Italie,quote:Op donderdag 6 november 2014 09:45 schreef Bramito het volgende:
[..]
Jij hoeft me niet te geloven. Zith gaat naar Italië, daar hoef je helemaal nooit in de keuken te staan en kan je toch fantastisch en goedkoop eten.
Milan, centrum.quote:
En ossobuco komt er ook vandaan en die heb ik dus ook al gegetenquote:
Het is inmiddels teruggebracht naar 6 dagen. ik verwacht dat het eind deze week +- 3 dagen is. het blijft lastig door de grote vraag naar Joylent. Oja, excuus dat ik zo een oud topic nu omhoog haal maar ik zie het nu pas! :-(quote:Op woensdag 5 november 2014 23:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Fuck. Dan mag de levering wel wat sneller. Duurt gewoon 2 weken..
Bij mijn 2de bestelling was het er inderdaad sneller. Morgen maar weer eens nieuwe bestellen. Meer smaken nu ook. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:50 schreef joylent het volgende:
[..]
Het is inmiddels teruggebracht naar 6 dagen. ik verwacht dat het eind deze week +- 3 dagen is. het blijft lastig door de grote vraag naar Joylent. Oja, excuus dat ik zo een oud topic nu omhoog haal maar ik zie het nu pas! :-(
De wetenschap is het er toch wel over eens dat je gevarieerd moet eten om zo alle voedingsmiddelen binnen te krijgen?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er zijn natuurlijk wel legio honden en katten die hun leven lang niets anders eten dan één soort brokken. Die vallen ook niet om, en ik denk niet dat er meer bekend is over de hoeveelheid en opname van nutriënten van huisdieren dan van mensen. In principe zou een mens ook best op astronautenvoeding kunnen leven denk ik. Natuurlijk, het zou problemen met de spijsvertering kunnen opleveren en het is psychisch misschien niet leuk, maar dat vind ik ook gelden voor brokken.
Nee, ze stellen voor om gevarieerd te eten omdat als je elke dag aardappelen met varkensvlees en broccoli eet je waarschijnlijk van bepaalde voedingsstoffen te weinig of te veel binnen krijgt.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wetenschap is het er toch wel over eens dat je gevarieerd moet eten om zo alle voedingsmiddelen binnen te krijgen?
Je eet er ook geen fruit naast?quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb de joylent nu ruim een week in huis. Smaakt prima en het vult ook. Heb 3 dagen alleen joylent 'gegeten' en dat ging prima. Verder eet ik gewoon als ik daar zin in heb, bij vrienden/familie ben of uit eten ga. De smaak is trouwens prima.
Is dat bewezen? want rondom voedsel hoor je allerlei wilde verhalen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, ze stellen voor om gevarieerd te eten omdat als je elke dag aardappelen met varkensvlees en broccoli eet je waarschijnlijk van bepaalde voedingsstoffen te weinig of te veel binnen krijgt.
Met soylent krijg je precies genoeg van alle voedingsstoffen die je nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |