abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147706963
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eten is toch ook genieten?
Dit, ik snap niet dat mensen niet kunnen genieten van een hapje eten. En nee ik ben geen diktrom, het is 1 van de basis behoeften waar je veel genot en gezelligheid uit kunt halen.
pi_147706997
Discussie blijft daar maar op terugkomen :').
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:11:58 #253
230491 Zith
pls tip
pi_147707030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is dat bewezen? want rondom voedsel hoor je allerlei wilde verhalen.
Men geeft al decennia voeding in poeders/vloeibaar aan sommige ziekenhuispatienten, astronauten, enz..

Probeer je stelling wat argumenten te geven: Bijvoorbeeld, denk je dat Soylent sommige voedingsstoffen mist? Of dat vast voedsel anders door je lichaam gaat, of dat het verpoederen van eten slecht is...

Waarom denk je dat Soylent slechter zou kunnen presteren?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:13:02 #254
230491 Zith
pls tip
pi_147707067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, ik snap niet dat mensen niet kunnen genieten van een hapje eten. En nee ik ben geen diktrom, het is 1 van de basis behoeften waar je veel genot en gezelligheid uit kunt halen.
Sommige mensen hebben geen tijd, halen geen genot uit het dagelijkse setje boterhammen en A/G/V,sommige mensen sparen het geld en gaan ervan lekker uit eten, sommige mensen zijn veel onderweg.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147708294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Men geeft al decennia voeding in poeders/vloeibaar aan sommige ziekenhuispatienten, astronauten, enz..

Probeer je stelling wat argumenten te geven: Bijvoorbeeld, denk je dat Soylent sommige voedingsstoffen mist? Of dat vast voedsel anders door je lichaam gaat, of dat het verpoederen van eten slecht is...

Waarom denk je dat Soylent slechter zou kunnen presteren?
Ik denk dat niet perse, maar ik ben gewoon wat wantrouwig. Jij lijkt mij iemand die er wel verstand van heeft, dus jij zal toch ook niet ontkennen dat we constant anders over voedsel denken? in de jaren 90 waren eieren erg slecht, dat is nu weer achterhaald (al moet je er nog steeds niet teveel nemen, maar dat is met alles). Nu zijn ze ook weer hysterisch met al dat superfood gedoe.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.
pi_147708322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Al moet ik zeggen: er zijn genoeg dagen dat ik totaal geen zin heb om uitgebreid te eten.
pi_147708422
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 12:31 schreef Zith het volgende:
Ik ben nu een paar maanden ermee bezig. Zelf bij elkaar gemaakt. Voor ontbijt en lunch, soms ook 's avonds (afhankelijk of ik met anderen eet).

Via http://diy.soylent.me kun je de recepten van anderen bekijken, of zelf recepten maken, je kan je leeftijd/gewicht/geslacht invullen om te kijken of je alle micro en macro nutrienten wel 100% binnen krijgt.

Mijn eigen recept is vergelijkbaar met de volgende: http://diy.soylent.me/recipes/funky-monkey

Maar dan met wat haver meel erbij omdat ik meer carbs wil.

Basis van mn recept is:

-Rolled oats
-Amandelmeel
-Sojameel
-Whey
-Kokos
-Lijnzaad

En dan nog wat klein spul erdoor zoals bakpoeder/zout/zoetstof/kaneel/etc.

Is heerlijk, makkelijk, goedkoop en volledig. Als je de Whey wisselt met Pea Protein dan zit je volledig vegan. En sowieso op elke stap gezonder als je het vergelijkt met 'normaal'... haver vs tarwe / witbrood, veel amandelen, lijnzaad en kokos voor die hippe vetten die erg trendy zijn tegenwoordig, genoeg eiwitten wat bij holland ontbijt/lunch nog vaak wilt ontbreken.
Hoeveel moet je halen en hoelang kun je daar mee doen?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 15:58:46 #258
230491 Zith
pls tip
pi_147708476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik denk dat niet perse, maar ik ben gewoon wat wantrouwig. Jij lijkt mij iemand die er wel verstand van heeft, dus jij zal toch ook niet ontkennen dat we constant anders over voedsel denken? in de jaren 90 waren eieren erg slecht, dat is nu weer achterhaald (al moet je er nog steeds niet teveel nemen, maar dat is met alles). Nu zijn ze ook weer hysterisch met al dat superfood gedoe.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Prima.. maar kijk, we hebben nu een mixje met 100% van alle nodige voedingsstoffen, voor zover de wetenschap dit nu weet... zo optimaal mogelijk.

Als jij normaal eet, eet je dan met het idee 'dit is wat optimaal is volgens de wetenschap'? Weet jij zeker dat jij elke dag 100% van alle nodige voedingsstoffen krijgt? Soylent geeft mij, met de hidige wetenschappelijke kennis, de meest optimale voeding. Mocht het deels fout zitten omdat de wetenschap hierover nog niet klaar is, dan nog stel ik dat deze voeding veel gezonder is dan wat de gemiddelde nederlander eet.
pi_147708560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Prima.. maar kijk, we hebben nu een mixje met 100% van alle nodige voedingsstoffen, voor zover de wetenschap dit nu weet... zo optimaal mogelijk.

Als jij normaal eet, eet je dan met het idee 'dit is wat optimaal is volgens de wetenschap'? Weet jij zeker dat jij elke dag 100% van alle nodige voedingsstoffen krijgt? Soylent geeft mij, met de hidige wetenschappelijke kennis, de meest optimale voeding. Mocht het deels fout zitten omdat de wetenschap hierover nog niet klaar is, dan nog stel ik dat deze voeding veel gezonder is dan wat de gemiddelde nederlander eet.
Hier heb je gelijk in. Ik zou het wel eens willen proberen, maar het kost aardig veel geld is het niet?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:03:39 #260
230491 Zith
pls tip
pi_147708603
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in. Ik zou het wel eens willen proberen, maar het kost aardig veel geld is het niet?
Als je voor 10 dagen bij Joylent bestelt kost het 5.50 EUR per dag.
pi_147708665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je voor 10 dagen bij Joylent bestelt kost het 5.50 EUR per dag.
Ah, ik ben nu op die site. Maar je kan daar ook kiezen voor een smaakje, het lijkt mij dat chocolade net gezond is toch?

Ja puur is met mate gezond, maar verder..... Het komt op mij allemaal toch een beter over als een MC milkshake.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:08:03 #262
230491 Zith
pls tip
pi_147708717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, ik ben nu op die site. Maar je kan daar ook kiezen voor een smaakje, het lijkt mij dat chocolade net gezond is toch?

Ja puur is met mate gezond, maar verder..... Het komt op mij allemaal toch een beter over als een MC milkshake.
Chocolade betekent cacao ... aan cacao is weinig mis is een noot. Chocolade = cacao + boter + suiker... dat is niet zo goed.

Verder, welke smaak je ook neemt, het zal altijd op 2000 kcals per dag komen en met 100%+ van de voedingsstoffen die je nodig hebt.

Zelf vind ik banaan het lekkerst, zit echte banaan in - Strawberry nog niet gehad.

quote:
Ingredients:
oatflour
soyflour
whey protein
maltodextrinvitamin powder
ground flaxseed
flash-dried fruit powder
cacao powder
pi_147708753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Chocolade betekent cacao ... aan cacao is weinig mis is een noot. Chocolade = cacao + boter + suiker... dat is niet zo goed.

Verder, welke smaak je ook neemt, het zal altijd op 2000 kcals per dag komen en met 100%+ van de voedingsstoffen die je nodig hebt.

Zelf vind ik banaan het lekkerst.
Ik ga maar eens beginnen met die 15 meals (proberen kan immers nooit kwaad).
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:11:02 #264
230491 Zith
pls tip
pi_147708817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ga maar eens beginnen met die 15 meals (proberen kan immers nooit kwaad).
En als het niet bevalt voor een hele dag doe je 1/3de zak als ontbijt.. gaat een jaar mee dus er zullen vast wel momenten zijn waar je een shakje kan maken. Dan kost het 2 EUR per shake.
pi_147708864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:11 schreef Zith het volgende:

[..]

En als het niet bevalt voor een hele dag doe je 1/3de zak als ontbijt.. gaat een jaar mee dus er zullen vast wel momenten zijn waar je een shakje kan maken. Dan kost het 2 EUR per shake.
Maar hoe doe jij dat nu precies dan? je drinkt elke avond joylent?

Je kookt nooit meer iets? of hoe ik dat precies zien?
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:14:57 #266
230491 Zith
pls tip
pi_147708972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe doe jij dat nu precies dan? je drinkt elke avond joylent?

Je kookt nooit meer iets? of hoe ik dat precies zien?
Ik zit nu zelf 2 maanden in Italie voor mijn PhD. Heb hier een klein keukentje en ben erg druk. Elke dag in dat kleine keukentje staan vind ik niets dus neem ik Soylent en af en toe een pizza 's avonds of uit eten. Men hier neemt 's ochtends een croissant met nutella en 's middags een pizza of pasta... dat vind ik niet zo gezond en is ook niet echt goedkoop :P

Dus ik neem bijna elke dag 2 of 3 shakes... hoort 3 te zijn maar heb vaak geen honger en dan is het oppeens 17:00 terwijl mijn laatste shake om 10:00 was... dus dan neem ik maar 2 shakes.
pi_147709060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zit nu zelf 2 maanden in Italie voor mijn PhD. Heb hier een klein keukentje en ben erg druk. Elke dag in dat kleine keukentje staan vind ik niets dus neem ik Soylent en af en toe een pizza 's avonds of uit eten. Men hier neemt 's ochtends een croissant met nutella en 's middags een pizza of pasta... dat vind ik niet zo gezond en is ook niet echt goedkoop :P

Dus ik neem bijna elke dag 2 of 3 shakes... hoort 3 te zijn maar heb vaak geen honger en dan is het oppeens 17:00 terwijl mijn laatste shake om 10:00 was... dus dan neem ik maar 2 shakes.
En een zo'n shake is goed voor 2000 kcal (ongeveer)? en ben je van plan hier ook mee door te gaan als je gewoon weer in NL bent of?
pi_147709125
Dit soort teksten vind ik altijd wel zonde, en dat maakt mij wel wat wantrouwig.

"The calcium and magnesium in Joylent will make your bones feel even more comfortable in their own skin. Your bones will feel at least 30 years younger"

Ja, super wetenschappelijk. :')
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:21:39 #269
230491 Zith
pls tip
pi_147709188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En een zo'n shake is goed voor 2000 kcal (ongeveer)? en ben je van plan hier ook mee door te gaan als je gewoon weer in NL bent of?
Nee, over een gehele dag krijg je met 3 shakes 2000 kcals. 1 shake (als je het precies door 3en verdeelt) is dan ~667 kcals. Je krijgt met jouw order 5 zakjes en elk zakje is voor 1 hele dag. ZO'n zakje weegt ~500gr dus als je alleen 's ochtends wilt dan weeg je 500/3=167 gram... of je mixt het hele zakje met 2 liter water en je neemt 1/3de daarvan.

Ik deed al aan Soylent voor ontbijt en lunch voordat ik weg ging.. woon samen en hebben een mooie grote keuken dus avondeten koken is geen probleem thuis.. :)
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:23:04 #270
230491 Zith
pls tip
pi_147709226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort teksten vind ik altijd wel zonde, en dat maakt mij wel wat wantrouwig.

"The calcium and magnesium in Joylent will make your bones feel even more comfortable in their own skin. Your bones will feel at least 30 years younger"

Ja, super wetenschappelijk. :')
Ja eens. Vind het een erg goed product wat ze aanbieden, maar die eigenaar moet echt eerst leren volwassen te doen wilt hij serieus genomen worden.
pi_147709232
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:21 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, over een gehele dag krijg je met 3 shakes 2000 kcals. 1 shake (als je het precies door 3en verdeelt) is dan ~667 kcals. Je krijgt met jouw order 5 zakjes en elk zakje is voor 1 hele dag. ZO'n zakje weegt ~500gr dus als je alleen 's ochtends wilt dan weeg je 500/3=167 gram... of je mixt het hele zakje met 2 liter water en je neemt 1/3de daarvan.

Ik deed al aan Soylent voor ontbijt en lunch voordat ik weg ging.. woon samen en hebben een mooie grote keuken dus avondeten koken is geen probleem thuis.. :)
Enne (het belangrijkste misschien wel), merk je al verschil? voel je je fitter?

Ik bedoel, alle voedingsmiddelen zitten er in dus er moeten ook dingen in zitten die jij weinig tot misschien zelfs niet binnenkreeg voor dat je in aanraking kwam met joylent.
pi_147709265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja eens. Vind het een erg goed product wat ze aanbieden, maar die eigenaar moet echt eerst leren volwassen te doen wilt hij serieus genomen worden.
Als de eigenaar al niet volwassen genoeg is daarvoor.........

Waarom heb jij er zo'n vertrouwen in? net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood. Let op: ik zeg niet dat dat zo is, maar mijn wantrouwen is volgens mij niet volstrekt irrationeel.
pi_147709412
Hrmz, en hoe gezond is die sojabloem nu eigenlijk? Je krijgt er wel aardig wat isoflavonen van binnen. Krijg je als man lekkere tietjes van.

Dat is het probleem met elke dag hetzelfde. Negatieve effecten ga je stapelen.

Alsnog stukken gezonder dan elke dag naar McDonald's... Maargoed
Whatever...
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 16:29:05 #274
230491 Zith
pls tip
pi_147709413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als de eigenaar al niet volwassen genoeg is daarvoor.........

Waarom heb jij er zo'n vertrouwen in? net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood. Let op: ik zeg niet dat dat zo is, maar mijn wantrouwen is volgens mij niet volstrekt irrationeel.
quote:
net zo goed zitten er helemaal niet alle voedingstoffen in en is het net zulk gelul als dat superfood
Dit zijn twee punten:

1) Misschien zitten er andere dingen in.
De vraag is dan waarmee ze het anders gemixt hebben. De ingredienten zijn
oatflour - soyflour - whey protein - maltodextrin - vitamin powder - ground flaxseed - flash-dried fruit powder - cacao powder

Dit zijn uiterst goedkope ingredienten. Het helpt ze dus niet door het te vervangen met goedkoper spul.

2) Misschien is het hele idee gelul.

Dit kan je gewoon nagaan door te googlen of oatmeal slecht is, of whey slecht is, enz. Ik ken deze ingredienten en hun voedingswaarden en het is allemaal prima.
pi_147709453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:29 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn twee punten:

1) Misschien zitten er andere dingen in.
De vraag is dan waarmee ze het anders gemixt hebben. De ingredienten zijn
oatflour - soyflour - whey protein - maltodextrin - vitamin powder - ground flaxseed - flash-dried fruit powder - cacao powder

Dit zijn uiterst goedkope ingredienten. Het helpt ze dus niet door het te vervangen met goedkoper spul.

2) Misschien is het hele idee gelul.

Dit kan je gewoon nagaan door te googlen of oatmeal slecht is, of whey slecht is, enz. Ik ken deze ingredienten en hun voedingswaarden en het is allemaal prima.
Is joylent echt getest door wetenschappers? hebben ze er onafhankelijk onderzoek na gedaan en de onderzoeken ook meerdere keren herhaald?

Maja goed, het zal wel. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')