abonnement Unibet Coolblue
pi_130479722
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:51:59 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130479811
Check.

Als ie nakend was hadden ze vast geen foto gemaakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130479834


SEMTEX op weg naar haar sollicitatiegesprek.
pi_130480577
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:52 schreef Sloggi het volgende:


SEMTEX op weg naar haar sollicitatiegesprek.
En nou maar hopen dat die vrouw waarbij ze op gesprek moet een beetje bi/lesbo is? :')
Hallon!
pi_130481117
Iemand hier die mijn sollicitatiebrief eens een grondige inspectie op grammatica en formuleringen wil geven? Ik heb hem zovaak liggen aanpassen (eigenlijk pas ik hem aan per sollicitatie) dat ik mijn hele gevoel voor lekker lopende zinnen kwijt ben.

Let me know!
<hr>
pi_130481365
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:18 schreef BlueMage het volgende:

[..]


En nou maar hopen dat die vrouw waarbij ze op gesprek moet een beetje bi/lesbo is? :')
Een beetje bi is niet bah.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2013 16:42:49 ]
pi_130481489
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
Iemand hier die mijn sollicitatiebrief eens een grondige inspectie op grammatica en formuleringen wil geven? Ik heb hem zovaak liggen aanpassen (eigenlijk pas ik hem aan per sollicitatie) dat ik mijn hele gevoel voor lekker lopende zinnen kwijt ben.

Let me know!
Maak 'm anoniem en zet 'm gewoon in dit topic, altijd wel mensen die willen helpen. :)
Hallon!
pi_130481592
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Maak 'm anoniem en zet 'm gewoon in dit topic, altijd wel mensen die willen helpen. :)
Goed idee, zal hem even aanpassen en posten
<hr>
pi_130481801
Hierbij mijn brief, fire away!

quote:
Voor- en Achternaam
Adresregel 1 hier
Adresregel 2

Functieomschrijving

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vacature op [----], wil ik graag deze kans nemen u te overtuigen
van mijn kwaliteiten, mijn naam is [----] en ik ben [----] jaar oud. Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op de vacature [----] bij uw vestiging [----].

[--gevraagde technieken--] beheers ik uitstekend en ook heb ik veel ervaring met systemen zoals [----] en [----], met name het aanpassen, customizen en uitbreiden hiervan. Mijn meest recentelijk afgerond project kunt u vinden op [----], hierbij zijn alle door u gevraagde technieken toegepast.

De werkzaamheden die u aanbiedt lijken mij afwisselend en uitdagend, waarbij ik mijn vriendelijkheid en klantgerichtheid kan uiten. Tevens ben ik in het bezit van een afgeronde [----] opleiding en heb ik ervaring met [----] op bedrijfslocatie.

Voortdurend leer ik mijzelf nieuwe technieken aan en blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Ik ben ervan overtuigt dat ik voldoe aan uw functie‐eisen. Ik ben breed onderlegd op ICT gebied en vind het oplossen van problemen een uitdaging!

Tevens ben ik in het bezit van rijbewijs B en eigen vervoer. Een overzicht van mijn opleidingen en kennis vindt u in bijgevoegde CV. Mijn streven is om mijzelf elke dag in te zetten voor mijn werk met de hoop op een duurzame en prettige samenwerking.

Ik zou een kennismakingsgesprek op prijs stellen, ik hoop van u te horen.

Met vriendelijke groet,
[----]
<hr>
pi_130481915
Ik heb 'n spelfout ontdekt. Het moet zijn "Ik ben er van overtuigd aangezien "overtuigd" hier een voltooid deelwoord is, verderop pas je de regel wel goed toe.
Hallon!
pi_130482078
Voor- en Achternaam
Adresregel 1 hier
Adresregel 2
Voeg ook je telefoonnummer en e-mailadres toe.

Functieomschrijving

Geachte heer/mevrouw, Tip: probeer er altijd achter te komen aan wie je schrijft.

Naar aanleiding van uw vacature op [----], wil ik graag deze kans nemen u te overtuigen
van mijn kwaliteiten , mijn naam is [----] en ik ben [----] jaar oud. Overbodig. Dit staat bovenin de brief en in je cv. Als je het laat staan: maak er twee zinnen van. Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op de vacature [----] bij uw vestiging [----]. Deze zin kun je combineren met de eerste.

[--gevraagde technieken--] beheers ik uitstekend en ook heb ik veel ervaring met systemen zoals [----] en [----], met name het aanpassen, customizen en uitbreiden hiervan. Mijn meest recentelijk afgerond project kunt u vinden op [----], hierbij zijn alle door u gevraagde technieken toegepast. Wees specifiek.

De werkzaamheden die u aanbiedt lijken mij afwisselend en uitdagend, waarbij ik mijn vriendelijkheid en klantgerichtheid kan uiten. Tevens ben ik in het bezit van een afgeronde [----] opleiding en heb ik ervaring met [----] op bedrijfslocatie. Deze zin sluit niet logisch aan op de vorige.

Voortdurend leer ik mijzelf nieuwe technieken aan en blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Ik ben ervan overtuigt overtuigd - voltooid deelwoord dat ik voldoe aan uw functie‐eisen. Ik ben breed onderlegd op ICT gebied ICT-gebied en vind het oplossen van problemen een uitdaging! Vermijd uitroeptekens in een formele brief.

Tevens ben ik in het bezit van rijbewijs B en beschik ik over eigen vervoer. Een overzicht van mijn opleidingen en kennis vindt u in bijgevoegde Moet de 'e' hier niet weg? CV = cv. Mijn streven is om mijzelf elke dag in te zetten voor mijn werk met de hoop op een duurzame en prettige samenwerking.Je streeft ernaar je elke dag in te zetten? Lukt dat niet altijd dan? Formuleer dit anders.

Ik zou een kennismakingsgesprek op prijs stellen, ik hoop van u te horen. Maak hier twee zinnen van, waarbij je twee zinnen die beginnen met 'ik' vermijdt. Bijvoorbeeld: Graag licht ik deze brief toe in een kennismakingsgesprek. Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groet,
[----]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2013 17:06:37 ]
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:06:21 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482156
De toon van de brief is mij iets te arrogant en iets te 'gemaakt hip'. Dus je moet even bekijken of je brief bij het bedrijf past waar je solliciteert (als het ook zo'n omhooggevallen marketingbedrijf is, go for it!)
Verder is ie wel goed behoudens de spelfout die Bluemage meldde. Verder lopen wat zinnen niet lekker zoals 'Mijn meest recentelijk afgerond project kunt u vinden op [----], hierbij zijn alle door u gevraagde technieken toegepast.'. Maak daar maar van 'Mijn meest recente project kunt u vinden op'. Of 'Een recentelijk afgerond project kunt u vinden op' en dan 'hierbij zijn door mij alle door u gevraagde technieken toegepast.'.
Wat ik verder mis is de reden dat je weggaat bij je huidige bedrijf en referenties (die kun je ook als 'op aanvraag' in je CV zetten).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130482223
super mensen, wat een goede tips! en inderdaad een spelfout, had hem zelf niet eens door!
ik ga niet weg bij een huidig bedrijf aangezien ik werkeloos ben, referenties staat inderdaad in mijn cv maar kan er wel naar verwijzen inderdaad.

Ik ga een tweede versie maken en hier posten
<hr>
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:08:56 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482238
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
super mensen, wat een goede tips! en inderdaad een spelfout, had hem zelf niet eens door!
ik ga niet weg bij een huidig bedrijf aangezien ik werkeloos ben, referenties staat inderdaad in mijn cv maar kan er wel naar verwijzen inderdaad.

Ik ga een tweede versie maken en hier posten
Is het 'recent afgeronde project' lang geleden? En wat voor functie gaat het om? Ik kan je als ICT-er (webdeveloper) vertellen dat zulk taalgebruik op mij heel erg afschrikwekkend werkt. Als in 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'. Maar marketingmensen zul je er misschien wel mee over de streep trekken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130482269
Volgens mij is het niet de gewoonte op eigen initiatief referenties op te geven, maar daar kan ik me in vergissen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:13:16 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482382
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:09 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij is het niet de gewoonte op eigen initiatief referenties op te geven, maar daar kan ik me in vergissen.
Je kunt wel alvast zeggen dat ze op aanvraag beschikbaar zijn zonder specifiek de namen van die personen te noemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130482416
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is het 'recent afgeronde project' lang geleden? En wat voor functie gaat het om? Ik kan je als ICT-er (webdeveloper) vertellen dat zulk taalgebruik op mij heel erg afschrikwekkend werkt. Als in 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'. Maar marketingmensen zul je er misschien wel mee over de streep trekken.
het zit wel in die richting, ict/internet gerelateerd. wat schrikt jou af als ik vragen mag? kan je iets specifieks benoemen? en project is ongeveer 1 maand geleden
<hr>
pi_130482453
quote:
Voor- en Achternaam
Adresregel 1
Adresregel 2
Telefoon
Email

Functieomschrijving

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature [---]. [--gevraagde technieken--] beheers ik uitstekend en ook heb ik veel ervaring met systemen zoals [----] en [----], met name het aanpassen, customizen en uitbreiden hiervan. Mijn meest recentelijk afgerond project kunt u vinden op [----], hierbij zijn alle door u gevraagde technieken toegepast.

De werkzaamheden die u aanbiedt lijken mij afwisselend en uitdagend, waarbij ik mijn vriendelijkheid en klantgerichtheid kan uiten. Tevens ben ik in het bezit van een afgeronde [----] opleiding en heb ik ervaring met [----] op bedrijfslocatie. Hoezo sluit deze zin niet aan?

Voortdurend leer ik mijzelf nieuwe technieken aan en blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Ik ben ervan overtuigd dat ik voldoe aan uw functie-eisen. Ik ben breed onderlegd op ICT-gebied en vind het oplossen van problemen een uitdaging.

Tevens ben ik in het bezit van rijbewijs B en beschik ik over eigen vervoer. Een overzicht van mijn opleidingen en kennis vindt u in bijgevoegd cv. Mijn streven is om mijzelf elke dag in te zetten voor mijn werk met de hoop op een duurzame en prettige samenwerking. Wat zou een andere formulering van deze laatste zin zijn?

Graag licht ik deze brief toe in een kennismakingsgesprek. Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groet,
[----]

ik heb geprobeerd de brief wat minder "arrogant" te laten klinken, maar komt dit niet erg afgevlakt en standaard over?
<hr>
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:19:10 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482529
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:14 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

het zit wel in die richting, ict/internet gerelateerd. wat schrikt jou af als ik vragen mag? kan je iets specifieks benoemen?
Je doet overdreven positief (gebruikt worden als 'uitstekend', iets bescheidener mag wel), herhaalt positieve dingen ook nog eens heel vaak (aanpassen, customizen en uitbreiden, kan dat niet in 1 woord?). Daarnaast is de brief is niet beknopt genoeg. Dan denk ik 'als ie zichzelf zo geweldig vindt waarom zit ie nu dan thuis?' en dát staat niet in je brief ;).
Verder zou ik je rijbewijs en eigen vervoer weglaten en beknopt in je CV zetten, tenzij het relevant is voor je functie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130482545
Deze brief leest zoals alle andere honderdduizend sollicitatiebrieven die op het internet te vinden zijn. ^O^
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:20:54 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482566
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:15 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik heb geprobeerd de brief wat minder "arrogant" te laten klinken, maar komt dit niet erg afgevlakt en standaard over?
Er is niets mis met een standaard motivatiebrief, de meeste bedrijven lezen 'm niet eens, en de mensen die 'm wel lezen willen een kort en bondig verhaal lezen, geen ellenlang epistel over hoe geweldig je wel niet bent (ze krijgen er tientallen, kost veel teveel tijd om dat allemaal te lezen).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:21:56 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130482586
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 'n spelfout ontdekt. Het moet zijn "Ik ben er van overtuigd aangezien "overtuigd" hier een voltooid deelwoord is, verderop pas je de regel wel goed toe.
Wel jammer dat je er dan 'er van' van maakt
pi_130482768
Had een afspraak op het uzb. Ik helemaal netjes gekleed. Mijn gesprekspartner had iets aan wat nog het meest in de buurt kwam van een huispak :P

Ander uzb ga ik morgen nog terugbellen n.a.v. persoonlijkheidstest. Als ik door ben mag ik de derde ronde in. Overigens geen goed gevoel daarover, was ook wel een lastige test. Heb geprobeerd de punten te spreiden, maar voor hetzelfde geld willen ze juist extreme persoonlijkheden ;(

Hoe vullen jullie zulke testen in?
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:29:26 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482795
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:28 schreef das_phantom het volgende:
Had een afspraak op het uzb. Ik helemaal netjes gekleed. Mijn gesprekspartner had iets aan wat nog het meest in de buurt kwam van een huispak :P
Maakt niet uit, dan weet ie dat ie je om een boodschap kan sturen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:32:19 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130482882
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:52 schreef Sloggi het volgende:


SEMTEX op weg naar haar sollicitatiegesprek.
Herstel: zoals Maanvis het graag zou zien, omdat ik dan de meest kans maak :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:33:41 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130482923
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 'n spelfout ontdekt. Het moet zijn "Ik ben er van overtuigd aangezien "overtuigd" hier een voltooid deelwoord is, verderop pas je de regel wel goed toe.
ervan is volgens mij 1 woord: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/268/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:34:05 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130482935
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

SEMTEX op weg naar haar sollicitatiegesprek.
Herstel: zoals Maanvis het graag zou zien, omdat ik dan de meest kans maak :+
[/quote]

Ik wil gewoon dat je aandacht besteed aan je uiterlijk, je hoeft er niet uit te zien als een hoer (tenzij je bij huize yvonne gaat solliciteren).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130483004
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:28 schreef das_phantom het volgende:
Had een afspraak op het uzb. Ik helemaal netjes gekleed. Mijn gesprekspartner had iets aan wat nog het meest in de buurt kwam van een huispak :P

Ander uzb ga ik morgen nog terugbellen n.a.v. persoonlijkheidstest. Als ik door ben mag ik de derde ronde in. Overigens geen goed gevoel daarover, was ook wel een lastige test. Heb geprobeerd de punten te spreiden, maar voor hetzelfde geld willen ze juist extreme persoonlijkheden ;(

Hoe vullen jullie zulke testen in?
Naar waarheid?
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:36:40 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130483020
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Herstel: zoals Maanvis het graag zou zien, omdat ik dan de meest kans maak :+
quote:
Ik wil gewoon dat je aandacht besteed aan je uiterlijk, je hoeft er niet uit te zien als een hoer (tenzij je bij huize yvonne gaat solliciteren).
Dan zal ik je nu een serieus antwoord geven en dan hoop ik dat de discussie voorbij is: dat weet ik allang al, want ik heb de afgelopen 7 jaar menig maal moeten solliciteren en ben aangenomen. Ik heb verschillende nette pakjes, vestjes, schoenen e.d. en straighten dan mijn haar zodat het netjes los hangt en verberg zoveel mogelijk mijn piercings. Laat ik je zeggen dat dat echt het minste van mijn probleem is.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130483051
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Herstel: zoals Maanvis het graag zou zien, omdat ik dan de meest kans maak :+


[b]Ik wil gewoon dat je aandacht besteed aan je uiterlijk[/b], je hoeft er niet uit te zien als een hoer (tenzij je bij huize yvonne gaat solliciteren).
ermahgerd Maanvis, het is me soms echt een compleet raadsel waarom jij denkt je met dat soort dingen te moeten bemoeien. -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130483395
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ermahgerd Maanvis, het is me soms echt een compleet raadsel waarom jij denkt je met dat soort dingen te moeten bemoeien. -O-
Maanvis heeft duidelijk géén (enkele kans op een) vriendin. :P
pi_130483434
Godsamme, keer op keer, en zich maar afvragen waarom mensen hem hier niet willen zien :')
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:50:01 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130483494
Maar goed, die brief lijkt een knip- en plakwerkje te zijn van alle voorbeeldbrieven die op vacaturesites zijn te vinden. Er zit in ieder geval geen greintje spontaniteit in. Als ik de briefschrijver was zou ik deze brief weggooien en géén aandacht meer schenken aan die standaardbrieven online.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 26-08-2013 17:58:47 ]
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:52:27 #35
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130483524
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maar goed, die brief lijkt een knip- en plakwerkje te zijn van alle voorbeeldbrieven die op vacaturesites te vinden. Er zit in ieder geval geen greintje spontaniteit in. Als ik de briefschrijver was zou ik deze brief weggooien en géén aandacht meer schenken aan die standaardbrieven online.
Meh, brieven schrijven is een vak apart
  maandag 26 augustus 2013 @ 17:56:31 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130483628
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef Maanvis het volgende:


Ik wil gewoon dat je aandacht besteed aan je uiterlijk,
Je snapt dat je momenteel wat vreemd overkomt? :')
pi_130483633
Valt wel mee. Gewoon denken aan de STAR-methode wanneer je een brief schrijft, dan komt de rest uiteindelijk vanzelf. Met al die werklozen op de markt moet je je nu juist onderscheiden, en dat doe je niet wanneer je met zo'n flauwe standaardbrief aankomt.
pi_130483735
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Valt wel mee. Gewoon denken aan de STAR-methode wanneer je een brief schrijft, dan komt de rest uiteindelijk vanzelf. Met al die werklozen op de markt moet je je nu juist onderscheiden, en dat doe je niet wanneer je met zo'n flauwe standaardbrief aankomt.
Heb je daar wel plaats voor in een sollicitatiebrief van maximaal één A4?
pi_130483765
Makkelijk.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:02:53 #40
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130483859
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb je daar wel plaats voor in een sollicitatiebrief van maximaal één A4?
Dat is een voorbeeld van een sollicitatiegesprek :P
Voor je brief verkort je dat dus
pi_130483900
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is een voorbeeld van een sollicitatiegesprek :P
Voor je brief verkort je dat dus
Dat snap ik, maar als je een stuk of vijf functie-eisen hebt... Hoe dan ook, concreet zijn en je kwaliteiten onderbouwen is altijd goed.
pi_130484073
Een sollicitatiebrief is niets anders dan jezelf aanprijzen. Je moet niet teveel aandacht schenken aan die regeltjes op zo'n vacaturesite. Vaak zijn ze ook nog eens verouderd.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:11:31 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130484109
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:37 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ermahgerd Maanvis, het is me soms echt een compleet raadsel waarom jij denkt je met dat soort dingen te moeten bemoeien. -O-
Gut och gut, woordkeuze was verkeerd. Ik zal het wat beter inkleden zodat ze het als een tip ipv als een eis ziet :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:13:18 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130484153
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:48 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Maanvis heeft duidelijk géén (enkele kans op een) vriendin. :P
Klopt helemaal! Dus waarom je best blijven doen om er toch 1 te krijgen? Je kunt beter homo worden ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:20:04 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130484327
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[..]

Dan zal ik je nu een serieus antwoord geven en dan hoop ik dat de discussie voorbij is: dat weet ik allang al, want ik heb de afgelopen 7 jaar menig maal moeten solliciteren en ben aangenomen. Ik heb verschillende nette pakjes, vestjes, schoenen e.d. en straighten dan mijn haar zodat het netjes los hangt en verberg zoveel mogelijk mijn piercings. Laat ik je zeggen dat dat echt het minste van mijn probleem is.
Mooizo! Dan komt het zeker goed met je :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:35:47 #46
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_130484722
Vraag me af, waarom zet iedereen nu in een brief "ik wil graag, ik zou graag etc....." ?

Mij is aangeleerd dat niet te doen, je doet het immers toch ?
Dus geen "Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature" want dat doe je precies al namelijk... "Middels deze sollicitatie reageer ik op uw vacature".

Ook dat graag is overbodig, dat laat je al merken door de brief te sturen.
Die tip heb ik van een PZ en een HR medewerker gehad.
Dat was voor hun al reden de brief niet verder te lezen namelijk.

Net als: "Ik probeer een stoel op te tillen". Doe dat dan gewoon....
Je tilt of niet... Het lukt of niet...
Hun argumenten, het komt onzeker over.
Mijn 2 centjes.
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:51:22 #47
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130485133
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Vraag me af, waarom zet iedereen nu in een brief "ik wil graag, ik zou graag etc....." ?

Mij is aangeleerd dat niet te doen, je doet het immers toch ?
Dus geen "Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature" want dat doe je precies al namelijk... "Middels deze sollicitatie reageer ik op uw vacature".

Ook dat graag is overbodig, dat laat je al merken door de brief te sturen.
Die tip heb ik van een PZ en een HR medewerker gehad.
Dat was voor hun al reden de brief niet verder te lezen namelijk.

Net als: "Ik probeer een stoel op te tillen". Doe dat dan gewoon....
Je tilt of niet... Het lukt of niet...
Hun argumenten, het komt onzeker over.
Mijn 2 centjes.
Klopt
pi_130485565
Je kan het lezen als 'met plezier'.
pi_130485803
maar hoever gaat dit nu? moet het niet nog menselijk blijven? Ik snap wat jullie bedoelen maar zo hooggegrepen zijn de functies niet waarop ik reageer...

Als een recruiter een brief afwijst omdat iemand "ik wil graag solliciteren ipv ik solliciteer hierbij" schrijft, dan is elke redelijkheid toch al totaal zoek, want net of een woordje ook maar iets kan zeggen over hoe iemand zal functioneren binnen een bedrijf.

Het kan best dat recruiters hierop solliciteren, maar dat is dan meer een uitwerking van een totaal verwoeste werkgelegenheid.
<hr>
pi_130486681
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Vraag me af, waarom zet iedereen nu in een brief "ik wil graag, ik zou graag etc....." ?

Mij is aangeleerd dat niet te doen, je doet het immers toch ?
Dus geen "Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature" want dat doe je precies al namelijk... "Middels deze sollicitatie reageer ik op uw vacature".

Ook dat graag is overbodig, dat laat je al merken door de brief te sturen.
Die tip heb ik van een PZ en een HR medewerker gehad.
Dat was voor hun al reden de brief niet verder te lezen namelijk.

Net als: "Ik probeer een stoel op te tillen". Doe dat dan gewoon....
Je tilt of niet... Het lukt of niet...
Hun argumenten, het komt onzeker over.
Mijn 2 centjes.
Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
pi_130490897
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[..]

Dan zal ik je nu een serieus antwoord geven en dan hoop ik dat de discussie voorbij is: dat weet ik allang al, want ik heb de afgelopen 7 jaar menig maal moeten solliciteren en ben aangenomen. Ik heb verschillende nette pakjes, vestjes, schoenen e.d. en straighten dan mijn haar zodat het netjes los hangt en verberg zoveel mogelijk mijn piercings. Laat ik je zeggen dat dat echt het minste van mijn probleem is.
menigmaal :D Sorry kon 't niet laten. Iedereen die hier "ervan" zei heeft natuurlijk gelijk maar was zelf moe na m'n werkdag, vandaar dat ik ook niet de hele brief veranderd heb, laat ik aan anderen die beter bij de tijd zijn over. :+
Hallon!
pi_130491228
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Ik ga 't wel zien, eerst een gesprek aangaan. Het is iig wel een interessante werkgever en op een kwartiertje fietsen vanaf hier. Ik voldoe alleen niet 100% aan hun functie eisen.
Vrouwen die naar FSOL en NIN luisteren moet je sowieso gelijk aannemen. 8-)
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:24:39 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130491620
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:11 schreef BlueMage het volgende:

[..]

menigmaal :D Sorry kon 't niet laten. Iedereen die hier "ervan" zei heeft natuurlijk gelijk maar was zelf moe na m'n werkdag, vandaar dat ik ook niet de hele brief veranderd heb, laat ik aan anderen die beter bij de tijd zijn over. :+
Ik ben ook geen spellingsnazi, bedankt voor de verbetering ;)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130493133
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ben ook geen spellingsnazi, bedankt voor de verbetering ;)
Was ook 'n grapje. Wat ik normaal doe: bij twijfel -> geen spatie, klopt meestal wel. En als het echt toe doet bij brieven en dergelijke kijk ik het idd na online en laat 't ook nog eens iemand anders even lezen. :)
Hallon!
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:05:11 #55
296595 foodlover
live and learn
pi_130493967
quote:
0s.gif [b]Op [
Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
Helemaal eens, concept van een motivatiebrief is hopeloos verouderd.

Een kleine update: afgelopen vrijdag heb ik een goed 1e gesprek gehad, wel een beetje wereldvreemde HR-dame en vond dat ze ook wel erg ver doorvroegen op een (overigens voor functie relevante) baan die toch al zo'n 4 jaar geleden voor mij ophield maar dat hoort er bij...
Morgen verwacht ik een terugkoppeling, ben benieuwd.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:02:46 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130500135
Deze kwam ik tegen op facebook. flauw, maar he valt te proberen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:22:07 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130500718
na wat door klikken * kwam ik op deze sollicitatiebreif generator terecht.
http://www.werkschuw.nl/static/gadget/sollicitator
tof he.

* www.spatiegebruik.nl
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130503018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:22 schreef Maanvis het volgende:
na wat door klikken * kwam ik op deze sollicitatiebreif generator terecht.
http://www.werkschuw.nl/static/gadget/sollicitator
tof he.

* www.spatiegebruik.nl
_O_ leuk :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130503599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:22 schreef Maanvis het volgende:
na wat door klikken * kwam ik op deze sollicitatiebreif generator terecht.
http://www.werkschuw.nl/static/gadget/sollicitator
tof he.

* www.spatiegebruik.nl
Haha :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:56:00 #60
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_130505231
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
Tsja, ik ben het wel met je eens hoor, maar het gaat er toch om dat je tot een gesprek wilt komen.
En als die kans kleiner is omdat je jezelf onzeker maakt in een brief en zij hechten daar waarde aan, denk ik dat het een kleine moeite is om dat niet te doen.

Je wilt je kansen zo groot mogelijk maken, niet kleiner denk ik dan maar.
Dat het eigenlijk gezeik is ben ik met je eens, maar ik ben dan ook geen PZ of HR medewerker.
pi_130506378
Ik ben ook sinds een maandje werkloos en kijk hier ook afentoe mee. Nu zit ik met iets en ik weet zelf even niet wat ik moet doen. Graag zou ik jullie mening willen weten.

Het gaat om het volgende:
Gisteren heb ik een gesprek gehad bij Start People. Zij hebben een vacature voor mij en eind van de week hoor ik hier iets van terug. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de gemeente over een WWB. Nu gaf zij aan dat ik wel aan Start People door kan geven dat ik een maand op proef kan werken met behoudt van uitkering. Dus dan hoeven zij mij een maand niet uit te betalen.

Wat vinden jullie. Moet ik deze week even afwachten of is het beste als ik contact opneem met de intercedent van Start People?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:43:13 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130506441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:40 schreef diertjuh het volgende:
Ik ben ook sinds een maandje werkloos en kijk hier ook afentoe mee. Nu zit ik met iets en ik weet zelf even niet wat ik moet doen. Graag zou ik jullie mening willen weten.

Het gaat om het volgende:
Gisteren heb ik een gesprek gehad bij Start People. Zij hebben een vacature voor mij en eind van de week hoor ik hier iets van terug. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de gemeente over een WWB. Nu gaf zij aan dat ik wel aan Start People door kan geven dat ik een maand op proef kan werken met behoudt van uitkering. Dus dan hoeven zij mij een maand niet uit te betalen.

Wat vinden jullie. Moet ik deze week even afwachten of is het beste als ik contact opneem met de intercedent van Start People?
lastig, als ze twijfelen over jou kun je dat wel aanbieden, denk je dat ze twijfelen of je de functie wel kunt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130506635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lastig, als ze twijfelen over jou kun je dat wel aanbieden, denk je dat ze twijfelen of je de functie wel kunt?
Nee, juist niet. Ik ging er naar toe voor een andere functie maar daar vonden zij mij toch minder geschikt voor en toen kwam ze met de andere functie. Waarvan zij denken dat het wel beter bij mij past. Maar als ik daar aan de slag kan dan ga ik er liever aan de slag zonder uitkering dan een maand met.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:04:25 #64
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130507107
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
Ik heb toch de indruk dat veel organisaties vooral focussen op CV en nauwelijks acht slaan op sollicitatiebrieven/mails ansich. Stuurde enkele maanden geleden een sollicitatiemail + CV naar een gemeente en kwam na verzending erachter dat er enorme slordigheden in de mail stonden; zo was de aanhef 'geachte mevrouw' terwijl de contactpersoon overduidelijk mannelijk was, en stond tevens in de motivatie dat ik 'al met veel enthousiasme in het verleden werkzaam was in uw organisatie'. Dit mailtje was een copy + paste van een andere sollicitatiemail naar een organisatie waar ik in het verleden werkzaam was. Bij de organisatie waarheen ik ditmaal mailde had ik nog nooit gewerkt :')

Tóch werd ik uitgenodigd voor een gesprek, dus 99% zeker dat mijn motivatiemail nooit gelezen is en het sollicitatiegesprek puur op basis van CV was opgezet.
pi_130508725
Je kunt toch afwachten wat StartPeople voor je kan regelen en daarnaast ook de aanvraag van de WWB-uitkering afwachten? Dat werken met behoud van een uitkering is een moderne vorm van slavernij.
pi_130509832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kunt toch afwachten wat StartPeople voor je kan regelen en daarnaast ook de aanvraag van de WWB-uitkering afwachten? Dat werken met behoud van een uitkering is een moderne vorm van slavernij.
Ja, dat kan wel. Maar in dit geval was het dus dat de eerste maand op proef zou zijn en dus die eerste maand met behoud van uitkering. Maar daarna uitbetaald worden door Start People. Dat zou de drempel om mij aan te nemen lager maken, omdat het bedrijf dan niet de eerste maand hoeft te betalen.
pi_130510188
In de meeste gevallen bij zo'n regeling kun je na een maand weer op zoek naar iets anders en heeft de werkgever weer een gratis kracht genoten. Mijn advies is om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van dat soort regelingen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:30:24 #68
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130515117
Elk IT traineeship lijkt wel supercommercieel... Ik wil wel meer met mijn IT-vaardigheden, maar ik wil niet elke maand een nieuwe opdracht, ik wil meer de diepte in. Vanochtend een gesprek gehad, en ik ben niet in de consultancywereld op mijn plek, denk ik.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_130515281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kunt toch afwachten wat StartPeople voor je kan regelen en daarnaast ook de aanvraag van de WWB-uitkering afwachten? Dat werken met behoud van een uitkering is een moderne vorm van slavernij.
Ik heb nog 10,5 week te gaan :P Vind het eigenlijk wel leuk om weer aan het werk te zijn. Van schoonmaakwerk werd ik ook alleen maar suf.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:39:51 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130515435
Een vriend van me heeft iemand nodig voor het bedrijf van zijn vader. Ik zou dan de administratie doen voor 1 uur per dag. Het levert niks op maar ik vind het stiekem toch wel een leuke functie.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:47:13 #71
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_130515721
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Vraag me af, waarom zet iedereen nu in een brief "ik wil graag, ik zou graag etc....." ?

Mij is aangeleerd dat niet te doen, je doet het immers toch ?
Dus geen "Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature" want dat doe je precies al namelijk... "Middels deze sollicitatie reageer ik op uw vacature".

Ook dat graag is overbodig, dat laat je al merken door de brief te sturen.
Die tip heb ik van een PZ en een HR medewerker gehad.
Dat was voor hun al reden de brief niet verder te lezen namelijk.

Net als: "Ik probeer een stoel op te tillen". Doe dat dan gewoon....
Je tilt of niet... Het lukt of niet...
Hun argumenten, het komt onzeker over.
Mijn 2 centjes.
Ik zou het woord 'middels' sowieso vermijden. Dat is een germanisme. Correct taalgebruik is om 'door middel van' te gebruiken. Juist als je een beetje formeel wilt gaan lopen doen komt het behoorlijk 'net niet' over als je dat dan niet in de gaten hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_130517843
Argh, nu twee dagen bezig om telefonisch uitslag te krijgen over sollicitatie. Nu maar een mailtje gestuurd zodat ik verder kan met mijn leven :P
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:39:34 #73
296595 foodlover
live and learn
pi_130551452
Morgen 2e gesprek voor leuke functie. :W
pi_130624220
Heeft er iemand ervaringen om te delen wat betreft het zijn van particulier onderzoeker? Ben er wel benieuwd naar en vroeg me af of iemand hier dit beroep ooit beoefend heeft :)
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:39 schreef foodlover het volgende:
Morgen 2e gesprek voor leuke functie. :W
Succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130624802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zou het woord 'middels' sowieso vermijden. Dat is een germanisme. Correct taalgebruik is om 'door middel van' te gebruiken. Juist als je een beetje formeel wilt gaan lopen doen komt het behoorlijk 'net niet' over als je dat dan niet in de gaten hebt.
Sinds de jaren tachtig is het min of meer geaccepteerd taalgebruik. Alleen Renkema keurt het nog af. Punt is alleen dat sommige mensen het raar vinden staan, daarom kun je het misschien inderdaad beter vermijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2013 08:50:56 ]
pi_130626139
`Het verschil in werkloosheid in NL en Duitsland is toch wel treffend.
De grensstreek van NoordDuitsland (specifiek Emsland) had altijd een hoge werkloosheid.
De laatste jaren is dit omgedraaid, er zijn zelfs beurzen in Duitsland voor Nederlandse werkzoekenden.

Nu zag ik vandaag een advertentie in een regionale (NL) krant waarin een Duits afvalverwerkingsbedrijf een vrachtwagenchauffeur zoekt.
Toch apart dat ze daar liever geen Polen op de vrachtwagen willen hebben.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:54:53 #77
296595 foodlover
live and learn
pi_130627751
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:39 schreef foodlover het volgende:
Morgen 2e gesprek voor leuke functie. :W
Ik wacht op de reactie of ik wel of niet aangenomen ben, haat wachten... :N
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:41:56 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130631491
Weer een paar sollicitaties de deur uit. Dan 10 september op vakantie en 1 oktober weer terug.

Als ik gebeld wordt hoop ik dat ze dat doen als ik nog in Nederland zit :')

Worden jullie vaker gemaild of gebeld?
pi_130634575
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:54 schreef foodlover het volgende:

[..]

Ik wacht op de reactie of ik wel of niet aangenomen ben, haat wachten... :N
Ik ook. Ik zit te wachten op een telefoontje of mailtje dat ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een gesprek..deze week zou ik er meer van horen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:54:39 #80
296595 foodlover
live and learn
pi_130638641
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:00 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Ik ook. Ik zit te wachten op een telefoontje of mailtje dat ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een gesprek..deze week zou ik er meer van horen.
Ik ben aangenomen!!!!
Blij mee *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:56:40 #81
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130638720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:54 schreef foodlover het volgende:

[..]

Ik ben aangenomen!!!!
Blij mee *O* *O* *O* *O*
Jeej *O* Waar?

OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:58:00 #82
296595 foodlover
live and learn
pi_130638778
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jeej *O* Waar?

OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
Uitgeverij.

Goeie vraag, geen idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door foodlover op 30-08-2013 16:21:08 ]
pi_130640322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:54 schreef foodlover het volgende:

[..]

Ik ben aangenomen!!!!
Blij mee *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!! *O* Succes. Maandag beginnen?

Ook vanmiddag bericht gehad en ze hebben gekozen voor iemand die al een in een soortgelijke functie werkzaamheden had gedaan. Dus helaas, weer verder zoeken.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:49:39 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130640370
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jeej *O* Waar?

OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
Als je aangenomen wordt :). Bovendien is het voor jou niet erg, je bent er in oktober al weer :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:16:11 #85
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130641232
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jeej *O* Waar?

OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
Zo vroeg mogelijk, zo vermijd je ongemakkelijke toestanden :+
pi_130647255
Voor degene die echt een creatief cv willen :P

pi_130647801
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:40 schreef diertjuh het volgende:
Ik ben ook sinds een maandje werkloos en kijk hier ook afentoe mee. Nu zit ik met iets en ik weet zelf even niet wat ik moet doen. Graag zou ik jullie mening willen weten.

Het gaat om het volgende:
Gisteren heb ik een gesprek gehad bij Start People. Zij hebben een vacature voor mij en eind van de week hoor ik hier iets van terug. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de gemeente over een WWB. Nu gaf zij aan dat ik wel aan Start People door kan geven dat ik een maand op proef kan werken met behoudt van uitkering. Dus dan hoeven zij mij een maand niet uit te betalen.

Wat vinden jullie. Moet ik deze week even afwachten of is het beste als ik contact opneem met de intercedent van Start People?
Ligt een beetje aan je financiele positie.

Heb je de ruimte dan zou ik het niet voorstellen bij Start. Je hebt werkgevers die bij het woordje uitkering een hele negatieve associatie hebben. Je wilt toch dat ze een zo positief beeld van je hebben en misschien denken ze bij deze constructie wel dat ze heel veel problemen in huis kunnen halen. Het hoeft niet, maar lullig als je net zo iemand treft die zo denkt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_130700761
25 oktober klaar met mijn stage, nu weer op zoek naar een bijbaan. De hel, want dan alweer 24 jaar..
  zondag 1 september 2013 @ 14:42:22 #89
296595 foodlover
live and learn
pi_130703954
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 13:23 schreef PatriQue89 het volgende:
25 oktober klaar met mijn stage, nu weer op zoek naar een bijbaan. De hel, want dan alweer 24 jaar..
In welke richting zoek je?
pi_130704544
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:42 schreef foodlover het volgende:

[..]

In welke richting zoek je?
7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geld :)
  zondag 1 september 2013 @ 16:14:02 #91
296595 foodlover
live and learn
pi_130707480
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geld :)
Suggestie qua verdiensten: is tel. fondsenwerving iets voor je?
pi_130707512
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:14 schreef foodlover het volgende:

[..]

Suggestie qua verdiensten: is tel. fondsenwerving iets voor je?
Hmm, geen idee.. Nog nooit gedaan :7
pi_130747814
Deze week 4e gesprek gehad voor een vacature die er niet is 8)7

Helaas nog niets gehoord van ander uzb, hoop niet dat mijn referenties gefaald hebben.
pi_130775581
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:

7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geld :)
Dat laatste is de juiste instelling. Houd er rekening mee dat je tussen lieden komt te zitten die veel jonger dan jij zijn en het uur salaris netto ook geen vetpot is. Hopelijk moet je niet te ver reizen elke dag en elk weekend werken tot laat in de avond. Handig is ook als je eerste lijn bent dat jij je talen spreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2013 13:37:38 ]
pi_130776007
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:37 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat laatste is de juiste instelling. Houd er rekening mee dat je tussen lieden komt te zitten die veel jonger dan jij zijn en het uur salaris netto ook geen vetpot is. Hopelijk moet je niet te ver reizen elke dag en elk weekend werken tot laat in de avond. Handig is ook als je eerste lijn bent dat jij je talen spreekt.
Ach, het reizen maakt me niet zoveel uit eerst. Ga toch verhuizen, dus dan woon ik dichtbij :7
pi_130776218
Tevens gister tijdens stage gebeld door een bedrijf waar ik op een vacature had gereageerd. Ik kon dus niet opnemen, later teruggebeld. Toen zou ik terug gebeld worden, eind van de middag nog niet gebeld. Nog eens gebeld, zou vandaag worden teruggebeld, nog niet gebeurd.. GRR
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:10:34 #97
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130777932
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef foodlover het volgende:

[..]

Uitgeverij.

Super, gefeliciteerd! Wat voor functie en hoe veel ervaring had je er al in?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:14:56 #98
296595 foodlover
live and learn
pi_130778002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:10 schreef Andromache het volgende:

[..]

Super, gefeliciteerd! Wat voor functie en hoe veel ervaring had je er al in?
Als accountmanager, zelfde soort werk heb ik eerder voor 2 andere werkgevers gedaan :+ .
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:37:38 #99
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130782479
Ik wilde mijn sollicitatiebrief laten checken door mijn moeder en verstuurde hem per ongeluk al naar het sollicitatie-mail-adres :(*^%#@@^&((&^einz!!!*^$

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan mezelf wel vermoorden nu. Maarja :{

[ Bericht 24% gewijzigd door Mishu op 03-09-2013 17:43:23 ]
pi_130782893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:37 schreef Mishu het volgende:
Ik wilde mijn sollicitatiebrief laten checken door mijn moeder en verstuurde hem per ongeluk al naar het sollicitatie-mail-adres :(*^%#@@^&((&^einz!!!*^$

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan mezelf wel vermoorden nu. Maarja :{
Even bellen en uitleggen, ze kijken toch meestal meer naar je cv dan wat anders. :P
Hallon!
pi_130782993
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 07:51 schreef El_Thijs het volgende:
Heeft er iemand ervaringen om te delen wat betreft het zijn van particulier onderzoeker? Ben er wel benieuwd naar en vroeg me af of iemand hier dit beroep ooit beoefend heeft :)

[..]

Succes!
Niemand ;( ?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:57:55 #102
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130783160
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Even bellen en uitleggen, ze kijken toch meestal meer naar je cv dan wat anders. :P
Dat zou denk ik onzeker overkomen. Ik denk dat ik het nu gewoon maar zo laat. Heb er gelijk de juiste mail achteraan gestuurd met 'Excuses voor de vorige mail, er ging iets mis met mijn computer'.

Beetje jammer van dat kleurverschil in de 'juiste mail'.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:58:30 #103
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130783182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Niemand ;( ?
Misschien in het wetenschapstopic?
pi_130783227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat zou denk ik onzeker overkomen. Ik denk dat ik het nu gewoon maar zo laat. Heb er gelijk de juiste mail achteraan gestuurd met 'Excuses voor de vorige mail, er ging iets mis met mijn computer'.

Beetje jammer van dat kleurverschil in de 'juiste mail'.
Komt juist over op mij dat je heel graag die baan wil hebben.
Hallon!
pi_130783278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Misschien in het wetenschapstopic?
Daar heeft het helaas niet veel mee van doen. Je moet het zien als een particulier rechercheur bijvoorbeeld.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 4 september 2013 @ 10:07:33 #106
238141 SevD
Boventitel
pi_130805197
Shitttt, net gebeld door een uitzendbureau, maar was te laat dus voicemail. Ze denken een passende baan te hebben, of ik terug wilde bellen.

Gelijk teruggebeld, maar er werd 2x niet opgenomen. Straks maar weer proberen dan :{
  woensdag 4 september 2013 @ 11:56:18 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130808381
Ik ga ook zo even terug bellen. Een reactie op 1 van mijn sollicitaties, jeuj *O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 4 september 2013 @ 12:19:58 #108
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130809046
gisteren Dubbeltje op zijn kant gekeken op tv. daar werd een vrouw omdat ze zo'n leuke en sociale indruk maakte de straat op gestuurd, om in winkels te vragen naar werk. Annemarie van Gaal; 'Via internet solliciteren heft geen zin, je bent een nummer.'

Nou zoek ik geen werk in een winkel, dat deed ik 15 jaar geleden. Ik wil een baan waarbij ik mijn kennis van it en communicatie kan inzetten. Een gebruiksvriendelijke klantendatabase opzetten, verder leren programmeren, een CMS opzetten en/of vullen met content. Heeft het voor mij zin als ik een dag lang met mijn cv een x-aantal keer netjes in een mapje een bedrijventerrein afstruin? Ik maak namelijk ook een goede indruk IRL. En ik wil zo snel mogelijk aan de slag, maar liefst niet meer in een MBO-callcenterbaan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 4 september 2013 @ 12:21:38 #109
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130809089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:14 schreef foodlover het volgende:

[..]

Als accountmanager, zelfde soort werk heb ik eerder voor 2 andere werkgevers gedaan :+ .
ah leuk, da's nou alleen net niet het werk dat ik zou willen doen bij een uitgeverij ;)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 4 september 2013 @ 12:23:26 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130809135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Andromache het volgende:
gisteren Dubbeltje op zijn kant gekeken op tv. daar werd een vrouw omdat ze zo'n leuke en sociale indruk maakte de straat op gestuurd, om in winkels te vragen naar werk. Annemarie van Gaal; 'Via internet solliciteren heft geen zin, je bent een nummer.'

Nou zoek ik geen werk in een winkel, dat deed ik 15 jaar geleden. Ik wil een baan waarbij ik mijn kennis van it en communicatie kan inzetten. Een gebruiksvriendelijke klantendatabase opzetten, verder leren programmeren, een CMS opzetten en/of vullen met content. Heeft het voor mij zin als ik een dag lang met mijn cv een x-aantal keer netjes in een mapje een bedrijventerrein afstruin? Ik maak namelijk ook een goede indruk IRL. En ik wil zo snel mogelijk aan de slag, maar liefst niet meer in een MBO-callcenterbaan.
Annemarie van Gaal heeft geen verstand van élke sector. Voor de thuiszorg of een winkel kan 't misschien wel, voor de IT werkt dat niet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130809431
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Annemarie van Gaal heeft geen verstand van élke sector. Voor de thuiszorg of een winkel kan 't misschien wel, voor de IT werkt dat niet.
Het kan in ieder geval nooit kwaad, en als je werkloos bent heb je toch tijd zat.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 19:06:52 ]
  woensdag 4 september 2013 @ 12:43:59 #112
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130809715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Andromache het volgende:
gisteren Dubbeltje op zijn kant gekeken op tv. daar werd een vrouw omdat ze zo'n leuke en sociale indruk maakte de straat op gestuurd, om in winkels te vragen naar werk. Annemarie van Gaal; 'Via internet solliciteren heft geen zin, je bent een nummer.'

Nou zoek ik geen werk in een winkel, dat deed ik 15 jaar geleden. Ik wil een baan waarbij ik mijn kennis van it en communicatie kan inzetten. Een gebruiksvriendelijke klantendatabase opzetten, verder leren programmeren, een CMS opzetten en/of vullen met content. Heeft het voor mij zin als ik een dag lang met mijn cv een x-aantal keer netjes in een mapje een bedrijventerrein afstruin? Ik maak namelijk ook een goede indruk IRL. En ik wil zo snel mogelijk aan de slag, maar liefst niet meer in een MBO-callcenterbaan.
Er is genoeg IT werk momenteel volgens mij hoor..
pi_130817654
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er is genoeg IT werk momenteel volgens mij hoor..
Dat is er zeker, als je een programmeur bent bijvoorbeeld. Die willen ze echt overal hebben. Maar als je iets anders bent in de IT dan keldert het aanbod al best snel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 4 september 2013 @ 17:22:56 #114
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_130817858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat is er zeker, als je een programmeur bent bijvoorbeeld. Die willen ze echt overal hebben. Maar als je iets anders bent in de IT dan keldert het aanbod al best snel.
Dat dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:28:14 #115
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130818027
Iemand zin om een brief voor mij door te lezen en van ongezouten kritiek te voorzien? Gaat om een sollicitatiebrief naar de functie van tweede apotheker, waarbij ik weet dat ik niet kan voldoen aan 1 van de functieeisen

[ Bericht 8% gewijzigd door Luco op 04-09-2013 18:33:42 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130819999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:28 schreef Luco het volgende:
Iemand zin om een brief voor mij door te lezen en van ongezouten kritiek te voorzien? Gaat om een sollicitatiebrief naar de functie van tweede apotheker, waarbij ik weet dat ik niet kan voldoen aan 1 van de functieeisen
Wil ik wel doen, maar het apothekersambt is mij volledig vreemd.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:56:54 #117
52513 whosvegas
The Trickster
pi_130820487
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Andromache het volgende:
gisteren Dubbeltje op zijn kant gekeken op tv. daar werd een vrouw omdat ze zo'n leuke en sociale indruk maakte de straat op gestuurd, om in winkels te vragen naar werk. Annemarie van Gaal; 'Via internet solliciteren heft geen zin, je bent een nummer.'

Nou zoek ik geen werk in een winkel, dat deed ik 15 jaar geleden. Ik wil een baan waarbij ik mijn kennis van it en communicatie kan inzetten. Een gebruiksvriendelijke klantendatabase opzetten, verder leren programmeren, een CMS opzetten en/of vullen met content. Heeft het voor mij zin als ik een dag lang met mijn cv een x-aantal keer netjes in een mapje een bedrijventerrein afstruin? Ik maak namelijk ook een goede indruk IRL. En ik wil zo snel mogelijk aan de slag, maar liefst niet meer in een MBO-callcenterbaan.
Ik werk bij een bedrijfje als software ontwikkelaar, en vaak is er geen tijd voor en je loopt kans dat de juiste persoon er niet is.
Solliciteer rechtstreeks bij een bedrijf, zou ik zeggen. Niet via zo'n jobhunter
Are you nuts??
pi_130821024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:28 schreef Luco het volgende:
Iemand zin om een brief voor mij door te lezen en van ongezouten kritiek te voorzien? Gaat om een sollicitatiebrief naar de functie van tweede apotheker, waarbij ik weet dat ik niet kan voldoen aan 1 van de functieeisen
Je voldoet niet omdat je natuurlijk een echte nummer 1 bent? :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_130821052
Weet iemand nog goede sites en/of organisaties voor traineeships? Het liefst bij overheidsinstellingen of ngo's.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 19:12:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 september 2013 @ 19:16:50 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130821278
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er is genoeg IT werk momenteel volgens mij hoor..
Dit is meer functioneel beheer dan IT.
pi_130821401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:11 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand nog goede sites en/of organisaties voor traineeships? Het liefst bij overheidsinstellingen of ngo's.
Overheidsinstellingen geef ik je eerlijk gezegd weinig kans omdat daar al flink op wordt bezuinigd en alles. Misschien heb je geluk maar ik denk het niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130821484
quote:
4s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is meer functioneel beheer dan IT.
Ik werk in de bouw als itér brengt meer op dan een kutbaan bij xs4all ofzo. En ik heb er lol in, je moet er wel tegen kunnen. Soms zwaar en lichamelijk werk.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 4 september 2013 @ 19:25:55 #123
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130821722
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je voldoet niet omdat je natuurlijk een echte nummer 1 bent? :P
Registratiefase afgerond, ik moet daar nog mee beginnen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 4 september 2013 @ 19:28:36 #124
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130821843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:19 schreef El_Thijs het volgende:
Weet iemand nog goede sites en/of organisaties voor traineeships? Het liefst bij overheidsinstellingen of ngo's.

De Z-Index, onderdeel van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie zoekt trainee's.

Hier de tekst.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 september 2013 @ 19:31:59 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130822027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik werk in de bouw als itér brengt meer op dan een kutbaan bij xs4all ofzo. En ik heb er lol in, je moet er wel tegen kunnen. Soms zwaar en lichamelijk werk.
eh ja, wat heeft dat met mijn post te maken?
pi_130822137
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh ja, wat heeft dat met mijn post te maken?
Niets was een quote, doe niet zo aangebrand :')
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 september 2013 @ 19:36:31 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130822233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Niets was een quote, doe niet zo aangebrand :')
Nou ik doe niet aangebrand hoor, vroeg me af wat dat met een opmerking over functioneel beheer te maken had :D

Wat een vreemd mens ben jij. Je pakt blijkbaar @random een quote, gooit daar een niet terzake doende opmerking bij en als mensen dan in verwarring zijn verwijt je ze aangebrand te zijn.
pi_130822255
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik doe niet aangebrand hoor, vroeg me af wat dat met een opmerking over functioneel beheer te maken had :D

Wat een vreemd mens ben jij.
Ja dat klopt wel, succes verder ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130824004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:11 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand nog goede sites en/of organisaties voor traineeships? Het liefst bij overheidsinstellingen of ngo's.
EU al geprobeerd?
pi_130824339
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

EU al geprobeerd?
Ja ik zit vaak op EuroBrussels. Ook heb ik mij ingeschreven voor traineeships bij het EP maar dat duurt nog wel even voor de selectieprocedure start. En die schijnen ook moordend te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 20:42:59 ]
pi_130828738
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik werk in de bouw als itér brengt meer op dan een kutbaan bij xs4all ofzo. En ik heb er lol in, je moet er wel tegen kunnen. Soms zwaar en lichamelijk werk.
Wat doe je dan als ik vragen mag? Neem aan dat je niet met de sloophamer loopt te zwaaien hoewel me dat stiekem wel leuk lijkt als baan. :@ :D
Hallon!
pi_130828911
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wat doe je dan als ik vragen mag? Neem aan dat je niet met de sloophamer loopt te zwaaien hoewel me dat stiekem wel leuk lijkt als baan. :@ :D
Haha, nee over het algemeen is het behang verwijderden. Vergis je niet best wel zwaar soms. Maar het komt ook voor dat een woning leeg moet. Dan loop je dus te ruimen. Best raar na 23 jaar IT.
Ik heb er enorm lol in :Y
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130829128
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:54 schreef Soury het volgende:

[..]

Haha, nee over het algemeen is het behang verwijderden. Vergis je niet best wel zwaar soms. Maar het komt ook voor dat een woning leeg moet. Dan loop je dus te ruimen. Best raar na 23 jaar IT.
Ik heb er enorm lol in :Y
En dat is toch het belangrijkste. Naast goede verdiensten, maar toch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130829376
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:58 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

En dat is toch het belangrijkste. Naast goede verdiensten, maar toch.
Ik blijf wel kijken hoor, maar ik pak dit mee. Heel eerlijk ben ik de IT ook zat.
Lol in je werk was iets wat ik de laatste jaren niet had. Ik hoef ook niet na te denken maar gaan.
Dat is zo lekker :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130829528
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:03 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik blijf wel kijken hoor, maar ik pak dit mee. Heel eerlijk ben ik de IT ook zat.
Lol in je werk was iets wat ik de laatste jaren niet had. Ik hoef ook niet na te denken maar gaan.
Dat is zo lekker :D
Ik merk ook al dat ik op de IT ben uitgekeken, en ik ben dan een functioneel ontwerper en men vraagt dus enkel programmeurs. Ik ben al aan het verder zoeken naar iets totaal anders en kijk wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb tijdens mijn studie HBO nog een minor Rechten gevolgd en daar is nog wel wat van blijven hangen. Dus ik denk iets in die richting.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130829729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik merk ook al dat ik op de IT ben uitgekeken, en ik ben dan een functioneel ontwerper en men vraagt dus enkel programmeurs. Ik ben al aan het verder zoeken naar iets totaal anders en kijk wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb tijdens mijn studie HBO nog een minor Rechten gevolgd en daar is nog wel wat van blijven hangen. Dus ik denk iets in die richting.
Ik ben wel al 40 plus ;) Dat maakt mijn kansen nogal moeilijk. De ervaring die ik heb is ook wel moeilijk, de branche waar ik applicaties voor beheerder sterft uit.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130829841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:54 schreef Soury het volgende:

[..]

Haha, nee over het algemeen is het behang verwijderden. Vergis je niet best wel zwaar soms. Maar het komt ook voor dat een woning leeg moet. Dan loop je dus te ruimen. Best raar na 23 jaar IT.
Ik heb er enorm lol in :Y
Ja precies iets doen wat je leuk vindt is het beste en verder idd boeiend wat anderen daar van denken. ^O^
Hallon!
pi_130829866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben wel al 40 plus ;) Dat maakt mijn kansen nogal moeilijk. De ervaring die ik heb is ook wel moeilijk, de branche waar ik applicaties voor beheerder sterft uit.
Precies, zo hoor ik dat van meer mensen (al bedoel ik dan applicatiebeheer in het algemeen, welke applicaties bedoel je?). En bij ons is een functioneel ontwerper aangenomen van 48 en een programmeur van 45. Dus de kansen liggen er voor zulke mensen wel. Niet negatief naar jou bedoeld uiteraard ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130830318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies, zo hoor ik dat van meer mensen (al bedoel ik dan applicatiebeheer in het algemeen, welke applicaties bedoel je?). En bij ons is een functioneel ontwerper aangenomen van 48 en een programmeur van 45. Dus de kansen liggen er voor zulke mensen wel. Niet negatief naar jou bedoeld uiteraard ;)
De papieren media (krant) En nogal specialistisch. Je snapt dat ik daar geen zak aan heb. :')
Wel raakvlakken met andere systemen hoor. Maar ja
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 4 september 2013 @ 23:38:25 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130834216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik merk ook al dat ik op de IT ben uitgekeken,
Goh, jij ook al? :@
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 5 september 2013 @ 00:00:37 #141
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130835187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Andromache het volgende:
gisteren Dubbeltje op zijn kant gekeken op tv. daar werd een vrouw omdat ze zo'n leuke en sociale indruk maakte de straat op gestuurd, om in winkels te vragen naar werk. Annemarie van Gaal; 'Via internet solliciteren heft geen zin, je bent een nummer.'

Nou zoek ik geen werk in een winkel, dat deed ik 15 jaar geleden. Ik wil een baan waarbij ik mijn kennis van it en communicatie kan inzetten. Een gebruiksvriendelijke klantendatabase opzetten, verder leren programmeren, een CMS opzetten en/of vullen met content. Heeft het voor mij zin als ik een dag lang met mijn cv een x-aantal keer netjes in een mapje een bedrijventerrein afstruin? Ik maak namelijk ook een goede indruk IRL. En ik wil zo snel mogelijk aan de slag, maar liefst niet meer in een MBO-callcenterbaan.
Bij de UvA zoeken ze een database administrateur ^O^
  donderdag 5 september 2013 @ 02:39:43 #142
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130837512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij de UvA zoeken ze een database administrateur ^O^
die functie vraagt veel meer ervaring dan ik heb.

hebben open sollicitaties nog zin? Intermediair raadt het af. maar ik heb in mijn nieuwe woonplaats helemaal geen netwerk, ken hier echt niemand.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_130838488
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Goh, jij ook al? :@
Was het zo duidelijk? :D

Ik heb echt niets met programmeren en die zoeken ze nu net het meeste (zoals ik al eerder zei :P ). Ik heb van veel dingen net niet genoeg kennis/ervaring om interessant te zijn. En functioneel ontwerpers worden bijna nergens gevraagd (in ieder geval hier in Brabant is het aanbod om te huilen, als er al aanbod is).

Tijd voor een andere richting.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130842273
Ik heb nu WW aangevraagd en volgens de mail kan in op mijn UWV inloggen om de status te volgen. Als ik daar inlog staat er echter nergens informatie over mijn aanvraag. Weet iemand hoe dat zit?

Maandag aangevraagd.
  donderdag 5 september 2013 @ 11:20:19 #145
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_130842656
Weinig motivatie om te solliciteren de laatste tijd. :{ Moet echt weer mezelf activeren. |:(

Gelukkig zijn deze week de scholen weer begonnen en heb ik deze week alweer drie diensten gekregen via het uitzendbureau. Twee kortere en morgen lekker de hele dag aan het werk. :)
pi_130843049
3 weken gewerkt en er net uitgekwakt :') het waren 2 fantastische dagen :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130843101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef Mirjam het volgende:
3 weken gewerkt en er net uitgekwakt :') het waren 2 fantastische dagen :')
Je voldeed niet? Er was geen werk genoeg of ben je er met een klote reden uitgezet?

Weer een ervaring rijker!
pi_130843201
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:36 schreef Hier het volgende:

[..]

Je voldeed niet? Er was geen werk genoeg of ben je er met een klote reden uitgezet?

Weer een ervaring rijker!
de projecten waar ik op zat waren ten einde, en andere dat werd niks ofzo, weetikveel :')
Nouja.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 september 2013 @ 11:40:20 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130843209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:55 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Was het zo duidelijk? :D

Ik heb echt niets met programmeren en die zoeken ze nu net het meeste (zoals ik al eerder zei :P ). Ik heb van veel dingen net niet genoeg kennis/ervaring om interessant te zijn. En functioneel ontwerpers worden bijna nergens gevraagd (in ieder geval hier in Brabant is het aanbod om te huilen, als er al aanbod is).

Tijd voor een andere richting.
Als je functioneel kan ontwerpen EN wat van programmeren weet is Functioneel Beheer nog een optie. Tikkie technisch, tikkie communicatief, tikkie testwerk. En FBérs worden best veel gevraagd.
pi_130844420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef Mirjam het volgende:
3 weken gewerkt en er net uitgekwakt :') het waren 2 fantastische dagen :')
Dat is mooi balen. Dat soort geintjes flikken ze steeds vaker.
pi_130844446
Afgewezen omdat ik 2km te ver woon :')
  donderdag 5 september 2013 @ 12:37:27 #152
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_130844673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:27 schreef SevD het volgende:
Afgewezen omdat ik 2km te ver woon :')
Terug reageren met iets van volgende strekking:
"Ja maar, ik heb een lange tuin. Wanneer ik achter door het poortje ga, ben ik wel binnen de gestelde reisafstand."
pi_130844830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:37 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Terug reageren met iets van volgende strekking:
"Ja maar, ik heb een lange tuin. Wanneer ik achter door het poortje ga, ben ik wel binnen de gestelde reisafstand."
:D
pi_130846291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:27 schreef SevD het volgende:
Afgewezen omdat ik 2km te ver woon :')
Zeggen dat je van plan bent te verhuizen, als je aangenomen bent is de koop op het laatste moment toch niet doorgegaan ;(
pi_130846698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:06 schreef das_phantom het volgende:
Ik heb nu WW aangevraagd en volgens de mail kan in op mijn UWV inloggen om de status te volgen. Als ik daar inlog staat er echter nergens informatie over mijn aanvraag. Weet iemand hoe dat zit?

Maandag aangevraagd.
Komt nog!
pi_130848004
Weer aan het ijsberen omdat ik deze week een reactie verwacht van het Mulier instituut. Zal toch fijn zijn als ik eindelijk eens in het onderzoekswereldje terecht kan komen...
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_130850907
Er is een kleine kans dat ik in de procestechnologie/Vapro B richting kan gaan werken, dat zou ik heel fijn vinden. Lijkt me interessant werk. :)
Hallon!
  donderdag 5 september 2013 @ 17:01:28 #158
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130852668
ik zet de komende tijd in op vrijwilligerswerk, ook om mijn netwerk te vergroten. veel aanbod in Utrecht :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_130853015
Ik krijg op mijn werk steeds meer de indruk dat ze me eruit aan het werken zijn. Opdrachten die ik normaal deed krijg ik nu nog zelden, presentaties en vergaderingen waar ik normaal wel bij uitgenodigd wordt krijg ik geen uitnodiging voor en meer van dat soort dingen. Collega's weten het niet of doen alsof ze het niet weten. De sfeer lijkt ook anders nu maar dat kan ook aan mij liggen.

Volgende week loopt mijn contract af en ik heb al een sterk vermoeden dat het niet verlengd wordt. Morgen toch een coachings/voortgangsgesprek met mijn manager en dan ga ik hem toch vragen of iedereen al iets weet wat ik nog niet weet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130853065
Lijkt me wel een beetje overduidelijk ja. Heb je er niet eerder al iets over gevraagd?
pi_130853291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:15 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me wel een beetje overduidelijk ja. Heb je er niet eerder al iets over gevraagd?
Ja, maar dan krijg je het standaard verhaal dat alles goed is en er niets is om je druk over te maken of iets soortgelijks.

Morgen met de spreekwoordelijke hand op tafel slaan. Word het een beetje beu.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130853491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ja, maar dan krijg je het standaard verhaal dat alles goed is en er niets is om je druk over te maken of iets soortgelijks.

Morgen met de spreekwoordelijke hand op tafel slaan. Word het een beetje beu.
Kan mij voorstellen. Twee maanden van de te voren kan je een dergelijk gesprek toch wel voeren. Alsof je in die laatste paar weken ineens heel erg verschilt in je werkzaamheden. En dan heb jij nog een beetje tijd om verder te zoeken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_130853604
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:14 schreef El_Thijs het volgende:
Volgende week loopt mijn contract af
Jeetje, en dan nu nog niets concreets weten. Dan zou ik er idd ook van uit gaan dat het niet verlengd gaat worden, vooral in combinatie met al die andere dingen (opdrachten niet krijgen, geen uitnodiging voor vergaderingen etc). Niet echt netjes van het bedrijf :N
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130853705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Kan mij voorstellen. Twee maanden van de te voren kan je een dergelijk gesprek toch wel voeren. Alsof je in die laatste paar weken ineens heel erg verschilt in je werkzaamheden. En dan heb jij nog een beetje tijd om verder te zoeken.
Precies. Als dit ook niets wordt dan laat ik de ICT achter me en ga ik een opleiding/cursus in iets anders doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, en dan nu nog niets concreets weten. Dan zou ik er idd ook van uit gaan dat het niet verlengd gaat worden, vooral in combinatie met al die andere dingen (opdrachten niet krijgen, geen uitnodiging voor vergaderingen etc). Niet echt netjes van het bedrijf :N
Dat dus. Elke keer als ik vraag of ik op de goede weg ben krijg ik halve antwoorden of ontwijkende. Valt me nu pas op nu ik er over nadenk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 september 2013 @ 18:49:23 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130855463
Maar je wacht toch niet tot een week voor je contract afloopt om duidelijkheid te krijgen? Ik zou minimaal 2 maanden van te voren vragen of je concreet kan krijgen dat je contract verlengt wordt. Geen duidelijk antwoord is dan sowieso solliciteren.
pi_130855819
quote:
5s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar je wacht toch niet tot een week voor je contract afloopt om duidelijkheid te krijgen? Ik zou minimaal 2 maanden van te voren vragen of je concreet kan krijgen dat je contract verlengt wordt. Geen duidelijk antwoord is dan sowieso solliciteren.
Precies, en dat ben ik ook aan het doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130855875
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Vergeet bij je volgende sollicitatie niet te vermelden dat je assertief bent.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 5 september 2013 @ 19:13:43 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130856307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies, en dat ben ik ook aan het doen.
Welke functie heb je nu?
  donderdag 5 september 2013 @ 19:35:24 #169
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130857124
Gesolliciteerd op bijbaan. Spellingcontroleur voor webzoekopdrachten. Heb op een andere site dan waar ik deze vacature vond een riant uurloon zien staan. Er is geen harde garantie op een aantal uren, maar met 20 uur per week zou ik er van rond kunnen komen. Eens kijken wat dit wordt. En wat het uurloon nou echt is :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_130857217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Welke functie heb je nu?
Functioneel ontwerper.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 5 september 2013 @ 19:44:42 #171
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130857435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:35 schreef Andromache het volgende:
Gesolliciteerd op bijbaan. Spellingcontroleur voor webzoekopdrachten. Heb op een andere site dan waar ik deze vacature vond een riant uurloon zien staan. Er is geen harde garantie op een aantal uren, maar met 20 uur per week zou ik er van rond kunnen komen. Eens kijken wat dit wordt. En wat het uurloon nou echt is :)
https://onzetaal.nl/taala(...)tsel-werkwoord#lijst
(veelgemaakte fout, ga je het nog druk mee krijgen :P)
  donderdag 5 september 2013 @ 20:56:52 #172
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130860549
Werk gevonden *O*

Heb hier meer meegelezen dan meegeschreven. Blijf dat wel doen, misschien kan ik nog eens iemand die in het Noorden woont voor een vacature tippen. Zou zelfs kunnen voor mijn huidige baan dus als je ervaring hebt met uitkeringen, juridisch werk of iets in die geest dm me dan even. Weet niet of dit mag hoor in dit topic, anders haal ik het weg. Maar er worden nog wat mensen gezocht.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:59:16 #173
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130860687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:35 schreef Andromache het volgende:
Gesolliciteerd op bijbaan. Spellingcontroleur voor webzoekopdrachten. Heb op een andere site dan waar ik deze vacature vond een riant uurloon zien staan. Er is geen harde garantie op een aantal uren, maar met 20 uur per week zou ik er van rond kunnen komen. Eens kijken wat dit wordt. En wat het uurloon nou echt is :)
Klinkt leuk! En je houdt sowieso nog uren over voor wat anders dan.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:18:10 #174
296595 foodlover
live and learn
pi_130861738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Weinig motivatie om te solliciteren de laatste tijd. :{ Moet echt weer mezelf activeren. |:(

Gelukkig zijn deze week de scholen weer begonnen en heb ik deze week alweer drie diensten gekregen via het uitzendbureau. Twee kortere en morgen lekker de hele dag aan het werk. :)
Kom op, Bien!
:Y
pi_130862809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef eefje801 het volgende:
Werk gevonden *O*

Heb hier meer meegelezen dan meegeschreven. Blijf dat wel doen, misschien kan ik nog eens iemand die in het Noorden woont voor een vacature tippen. Zou zelfs kunnen voor mijn huidige baan dus als je ervaring hebt met uitkeringen, juridisch werk of iets in die geest dm me dan even. Weet niet of dit mag hoor in dit topic, anders haal ik het weg. Maar er worden nog wat mensen gezocht.
Gefeliciteerd meid!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130863141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef eefje801 het volgende:
Werk gevonden *O*

Heb hier meer meegelezen dan meegeschreven. Blijf dat wel doen, misschien kan ik nog eens iemand die in het Noorden woont voor een vacature tippen. Zou zelfs kunnen voor mijn huidige baan dus als je ervaring hebt met uitkeringen, juridisch werk of iets in die geest dm me dan even. Weet niet of dit mag hoor in dit topic, anders haal ik het weg. Maar er worden nog wat mensen gezocht.
Succes! *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 21:44:53 #177
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130863331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:41 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Succes! *O*
Dankjewel! Ik ben er heel blij mee, beetje onwerkelijk nog. En zoveel regelen :D
  donderdag 5 september 2013 @ 21:45:29 #178
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130863371
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Gefeliciteerd meid!
Thanks jongen ;) Wat doe jij hier nou dan?
  Redactie Frontpage donderdag 5 september 2013 @ 21:49:15 #179
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130863572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef eefje801 het volgende:
Werk gevonden *O*

Heb hier meer meegelezen dan meegeschreven. Blijf dat wel doen, misschien kan ik nog eens iemand die in het Noorden woont voor een vacature tippen. Zou zelfs kunnen voor mijn huidige baan dus als je ervaring hebt met uitkeringen, juridisch werk of iets in die geest dm me dan even. Weet niet of dit mag hoor in dit topic, anders haal ik het weg. Maar er worden nog wat mensen gezocht.
Ik hou me meer aanbovelen voor marketing support en/of content management en/of content beheer :P

En het belangrijkste bijna vergeten 8)7

w/ gefeliciteerd w/
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 5 september 2013 @ 22:04:48 #180
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130864424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:49 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik hou me meer aanbovelen voor marketing support en/of content management en/of content beheer :P

En het belangrijkste bijna vergeten 8)7

w/ gefeliciteerd w/
Kom je ook uit het Noorden? Want zie toch wel veel vacatures van dien aard voorbij komen hier.

Dankje! *O*
pi_130864685
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:44 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ben er heel blij mee, beetje onwerkelijk nog. En zoveel regelen :D
Lees maar een stukje terug ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 5 september 2013 @ 23:02:57 #182
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130867621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef eefje801 het volgende:
Werk gevonden *O*

Heb hier meer meegelezen dan meegeschreven. Blijf dat wel doen, misschien kan ik nog eens iemand die in het Noorden woont voor een vacature tippen. Zou zelfs kunnen voor mijn huidige baan dus als je ervaring hebt met uitkeringen, juridisch werk of iets in die geest dm me dan even. Weet niet of dit mag hoor in dit topic, anders haal ik het weg. Maar er worden nog wat mensen gezocht.
Ik heb je LinkedIn-profiel geforward naar een vriend van mij :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 23:03:32 #183
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130867649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:49 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik hou me meer aanbovelen voor marketing support en/of content management en/of content beheer :P

Ik ook minus marketing ;)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 23:17:10 #184
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130868257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik heb je LinkedIn-profiel geforward naar een vriend van mij :)
Mooi, dankje!
  donderdag 5 september 2013 @ 23:17:47 #185
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130868282
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ook minus marketing ;)
Wat houdt het eigenlijk ongeveer in? Bij content kan ik dan denken aan bijvoorbeeld de content die ook in systemen staat zoals bij jouw vorige baan?
  donderdag 5 september 2013 @ 23:20:42 #186
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130868397
bijvoorbeeld. content is natuurlijk heel hip voor inhoud. content management houdt heel kort door de bocht in dat je een tactische planning maakt van wat voor content op welk moment geplaatst wordt en wie verantwoordelijk is voor het schrijven/bedenken en evt. aanpassen van die content. en ook in welk medium, en evt. op welke manier de diverse media elkaar aanvullen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 23:33:19 #187
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130868918
Oh zo! Klinkt wel interessant en ook nogal ingewikkeld.
pi_130869213
Vandaag een vervelend "sollicitatiegesprek" gehad over de telefoon met iemand van PostNL niet te geloven. Ging over een baantje om post te sorteren :')

Mevrouw deed er eerst al zeker 4x over om mijn postcode correct te typen/over te nemen, en ik spreek echt niet onduidelijk. Vervolgens komt ze er na 5 minuten achter dat ik toch echt wel vloeiend Nederlands spreek, werd het hele gesprek behandeld alsof ik een kind was. Werd onder andere midden in mijn zinnen onderbroken en ongevraagd getutoyeerd. Als ik de moeite neem iemand netjes aan te spreken verwacht ik ook op een juiste manier bejegend te worden.
Vervolgens mocht ik niet op gesprek komen omdat ik teveel wil werken. Kon niet eens zeggen dat minder ook wel prima was, ben achteraf blij dat ik niet op gesprek mocht komen. Alleen al als ik erover nadenk kruipt het bloed weer onder mijn nagels vandaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 07:31:23 #189
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130872822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:04 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Kom je ook uit het Noorden? Want zie toch wel veel vacatures van dien aard voorbij komen hier.

Dankje! *O*
Ik woon in zuidoost Friesland :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:20 schreef Andromache het volgende:
bijvoorbeeld. content is natuurlijk heel hip voor inhoud. content management houdt heel kort door de bocht in dat je een tactische planning maakt van wat voor content op welk moment geplaatst wordt en wie verantwoordelijk is voor het schrijven/bedenken en evt. aanpassen van die content. en ook in welk medium, en evt. op welke manier de diverse media elkaar aanvullen.
Dat hele tactische planning maken is bij mij een beetje natte vingerwerk. Het hangt er vanaf wat ik binnen heb gekregen, meestal plaats ik het toch wel :') en ik heb maar 1 medium :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_130872980
Ik heb zo'n idee dat er vandaag hier de knoop wordt doorgehakt. Ik zal mijn manager ook even onder zijn neus houden dat het allemaal veel te lang geduurd heeft. Anderen hebben al functioneringsgesprekken gehad en ik nog niet. Mooie boel dus :{

Als ik dit had geweten toen ik in dienst kwam had ik het misschien nooit gedaan. Helaas, beggars can't be choosers.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 08:18:58 #191
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130873181
Sterkte :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_130873279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:18 schreef Etcetera het volgende:
Sterkte :{
Thanks. Komt wel goed op een of andere manier.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130873289
Edit: dubbel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130873299
Edit: driedubbel. Ben op dreef vandaag :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:44:11 #195
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130874608
Brief verstuurd, nu hopen dat ik ondanks het niet voldoen aan het volledige eisenpakket wel op gesprek mag komen :X.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130875729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:44 schreef Luco het volgende:
Brief verstuurd, nu hopen dat ik ondanks het niet voldoen aan het volledige eisenpakket wel op gesprek mag komen :X.
Hier hetzelfde probleem. Ik kom veel vacatures tegen die perfect voor me zijn maar dan zit er net weer een paar eisen tussen die ik dan niet heb. Maar ik blijf het ook proberen :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:37:08 #197
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130875875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:32 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem. Ik kom veel vacatures tegen die perfect voor me zijn maar dan zit er net weer een paar eisen tussen die ik dan niet heb. Maar ik blijf het ook proberen :)
Hier was het een hele duidelijke: Registratiefase afgerond, terwijl ik juist een registratieplek zoek. Heb het gewoon geprobeerd. Sluitingsdatum is 16 september.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:51:55 #198
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130878038
Hoi ben nieuw hier :)

Net een sollicitatiegesprek gehad en volgens mij helemaal verpest. Ik wilde de baan zo graag dat ik ondanks m'n voorbereiding te zenuwachtig was en niet snel een goed antwoord wist te geven :(
Heb ook pas één keer in m'n leven echt gesolliciteerd en toen de baan gelijk gekregen dus heb er verder geen ervaring mee. En dan moest het ook nog in het Engels, hoewel m'n Engels goed is dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Maar je kunt je toch altijd beter uitdrukken in je moedertaal vind ik.

De druk was misschien gewoon veel te hoog want ik moet werk vinden in m'n nieuwe woonplaats en er zijn maar erg weinig banen daar waar ik op kan solliciteren.
pi_130915022
Zijn er al mensen langs geweest voor die actie van Randstad jeugd op zoek. En hoe dat in zijn werk gaat?
http://www.randstad.nl/werkgevers/acties/jeugd-op-zoek/index.xml
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:31:17 #200
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130915948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:51 schreef CherryOnTop het volgende:
Hoi ben nieuw hier :)

Net een sollicitatiegesprek gehad en volgens mij helemaal verpest. Ik wilde de baan zo graag dat ik ondanks m'n voorbereiding te zenuwachtig was en niet snel een goed antwoord wist te geven :(
Heb ook pas één keer in m'n leven echt gesolliciteerd en toen de baan gelijk gekregen dus heb er verder geen ervaring mee. En dan moest het ook nog in het Engels, hoewel m'n Engels goed is dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn. Maar je kunt je toch altijd beter uitdrukken in je moedertaal vind ik.

De druk was misschien gewoon veel te hoog want ik moet werk vinden in m'n nieuwe woonplaats en er zijn maar erg weinig banen daar waar ik op kan solliciteren.
Je mag best je tijd nemen om te antwoorden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130916848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:32 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem. Ik kom veel vacatures tegen die perfect voor me zijn maar dan zit er net weer een paar eisen tussen die ik dan niet heb. Maar ik blijf het ook proberen :)
Dan zijn ze dus niet perfect voor je hè.
pi_130917771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:55 schreef rdwilbrink het volgende:
Zijn er al mensen langs geweest voor die actie van Randstad jeugd op zoek. En hoe dat in zijn werk gaat?
http://www.randstad.nl/werkgevers/acties/jeugd-op-zoek/index.xml
Volgens mij kun je je daar helemaal niet speciaal voor aanmelden. Zoals ik het begrijp zit de crux erin dat werkgevers met vacatures komen of hun huidige vacatureaanbod bijstellen voor jongeren. Sympathiek idee op zich, maar in mijn provincie zijn slechts 80 mensen aan het werk geholpen via die actie, ik vraag me af in hoeverre dat meer is dan normaal.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_130917852
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:27 schreef alors het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je daar helemaal niet speciaal voor aanmelden. Zoals ik het begrijp zit de crux erin dat werkgevers met vacatures komen of hun huidige vacatureaanbod bijstellen voor jongeren. Sympathiek idee op zich, maar in mijn provincie zijn slechts 80 mensen aan het werk geholpen via die actie, ik vraag me af in hoeverre dat meer is dan normaal.
ok omdat ik ook iets las over een bus die met jongeren langs bedrijven gaan
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:48:19 #204
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130922123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Je mag best je tijd nemen om te antwoorden.
Hoorde dat van meerdere mensen inderdaad. Nou ja, heb al een nieuwe leuke vacature gevonden bij een ander bedrijf, dus poging 2! :)
pi_130926803
Per 1 januari denk ik ook werkloos, contract loopt eind dec af hoewel ze zeggen dat we in dec bijelkaar komen om te kijken of ik vast krijg of niet geloof ik niet echt dat ik een vast ga krijgen...best wel stress nu...maarja ben niet de enige zoals ik hier lees...
pi_130943641
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan zijn ze dus niet perfect voor je hè.
Ik bedoelde dat het qua werkzaamheden perfect is :). Had ik iets duidelijker moeten maken.
pi_130946488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef sachin1988 het volgende:
Per 1 januari denk ik ook werkloos, contract loopt eind dec af hoewel ze zeggen dat we in dec bijelkaar komen om te kijken of ik vast krijg of niet geloof ik niet echt dat ik een vast ga krijgen...best wel stress nu...maarja ben niet de enige zoals ik hier lees...
Balen man. Maar je bent inderdaad niet de enige hier. Ga niet hopen op iets wat je waarschijnlijk toch niet krijgt, en begin alvast te zoeken. Welke branche zit je?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130957907
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Balen man. Maar je bent inderdaad niet de enige hier. Ga niet hopen op iets wat je waarschijnlijk toch niet krijgt, en begin alvast te zoeken. Welke branche zit je?
Jazeker....heb nu ca. 2 jaar ervaring bij een accountantskantoor...vacatures zoeken gaat best lastig..met al die eisen....[quote]0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
pi_130959113
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:37 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Jazeker....heb nu ca. 2 jaar ervaring bij een accountantskantoor...vacatures zoeken gaat best lastig..met al die eisen....[quote][ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ervaring is wat telt, al zijn sommige werkgevers wel erg onrealistisch met wat ze willen hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130970887
Bah. Weer een afwijzing binnen. Hoe gedemotiveerd kan je raken hierdoor? En dan dacht ik dat mijn branche nog niet zo heel groot was. Valt kennelijk vies tegen.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_130976999
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef kipptje het volgende:
Bah. Weer een afwijzing binnen. Hoe gedemotiveerd kan je raken hierdoor? En dan dacht ik dat mijn branche nog niet zo heel groot was. Valt kennelijk vies tegen.
Je krijgt een hoop afwijzingen te verwerken in deze tijd. Doe je helaas niets aan want hoeveel je ook denkt meer te kunnen bieden, er is altijd wel iemand anders die nét een stapje meer heeft. En ja, ze nemen jullie helaas niet allebei aan als het zou kunnen.

Kop op, en op zoek naar de volgende!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130982880
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Je krijgt een hoop afwijzingen te verwerken in deze tijd. Doe je helaas niets aan want hoeveel je ook denkt meer te kunnen bieden, er is altijd wel iemand anders die nét een stapje meer heeft. En ja, ze nemen jullie helaas niet allebei aan als het zou kunnen.

Kop op, en op zoek naar de volgende!
Dank je voor de oppeppende woorden O+

Het blijft inderdaad moeilijk om uberhaupt iets te vinden, en om dan vervolgens aangenomen te worden.....
Ik zit nu ook in een fase dat ik het al een oppepper vind als ik wordt uitgenodigd. dat is me de afgelopen 1,5 jaar (laatste keer was het een interne functie) niet gelukt.
Toch maar even kijken of ik anders intern door kan groeien naar beleidmedewerker of richting management oid. Misschien heb ik dan iets meer kans.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_130983171
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:50 schreef kipptje het volgende:

[..]

Dank je voor de oppeppende woorden O+

Het blijft inderdaad moeilijk om uberhaupt iets te vinden, en om dan vervolgens aangenomen te worden.....
Ik zit nu ook in een fase dat ik het al een oppepper vind als ik wordt uitgenodigd. dat is me de afgelopen 1,5 jaar (laatste keer was het een interne functie) niet gelukt.
Toch maar even kijken of ik anders intern door kan groeien naar beleidmedewerker of richting management oid. Misschien heb ik dan iets meer kans.
Not sure if serious :P

Als je binnen de organisatie kan doorgroeien is dat wel de beste optie. Of je moet iets heel anders gaan doen.

Punt is dat er weinig opties zijn en dat voelt iedereen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130983210
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:03 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Not sure if serious :P

Als je binnen de organisatie kan doorgroeien is dat wel de beste optie. Of je moet iets heel anders gaan doen.

Punt is dat er weinig opties zijn en dat voelt iedereen.
dubbel
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_130983217
Concrete mogelijkheden zijn er niet (ook hier wordt gereorganiseerd), maar misschien dat er iets te regelen valt via mijn manager (opleidingsmogelijkheden oid). Het is wel een compleet andere richting dan waar ik in heb gestudeerd maar elke vorm van uitdaging is op het moment welkom.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_130983709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef sachin1988 het volgende:
Per 1 januari denk ik ook werkloos, contract loopt eind dec af hoewel ze zeggen dat we in dec bijelkaar komen om te kijken of ik vast krijg of niet geloof ik niet echt dat ik een vast ga krijgen...best wel stress nu...maarja ben niet de enige zoals ik hier lees...
Dan zou ik als een speer alvast gaan solliciteren want niets is zo vervelend heb ik begrepen als in de ambtelijke molen terechtkomen van ambtenaren van het UWV die jou het zo moeilijk mogelijk maken als jij je recht komt halen inzake je werkloosheid. Je kan dan beter van baan naar baan gaan als je het lukt tegen die tijd een andere baan te hebben.

En richt je ook op banen die beneden je huidige functie liggen want een baan is een baan en je bent niet de enige die er 1 moet hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 13:26:44 ]
pi_130985391
Van het UWV kreeg ik het verzoek z.s.m. mijn activiteiten onbetaald werk aan mijn coach door te geven. Dat terwijl mijn werkcoach een e-coach is :?.

Verder niks meer gehoord van uzb (2x) en wat afwijzingen binnen van winkels helaas. Van de week ga ik op gesprek bij mijn huidige werkgever om te bespreken of ik nou wel of geen vast contract heb :P. Vind het zelf een moeilijke situatie omdat ik dus eigenlijk niet meer gewenst ben binnen de organisatie en ik op een goede manier uitelkaar wil gaan. Ik heb schriftelijk aangegeven een gesprek te willen met HR alvorens ik rechtsbijstand inschakel.
  maandag 9 september 2013 @ 16:20:51 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130989246
Ik ben er na een maand werkloosheid achtergekomen wat ik werkelijk wil. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar ik merk aan mezelf dat ik zó ongelukkig ben in mijn huidige branch ( de IT) dat hoe langer ik er in blijf, hoe erger ik privé ervan vlucht (soms op een destructieve manier). Ik zie zoveel 'jonkies' om me heen die prachtige ambities hebben binnen de IT. Ik niet. Ik ben erin gerold, ik heb papieren, maar niet de passie. Ik moet iets gaan doen waar mijn hart écht ligt.

Ik heb een driejarige HBO-studie vormgeving afgekapt, bijbehorende studieschuld en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf zou ik het liefst gaan werken in de geestelijke gezondheidszorg. Ik denk dat daar mijn hart ligt en ik heb er veel affiniteit mee. Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik met mijn studieverleden weer iets nieuws moet gaan opbouwen. Na drie maanden ww krijg ik sowieso een e-coach te spreken en kan die me hopelijk adviseren wat de beste stap is.

Ik denk dat ik tot die tijd maar moet gaan solliciteren op baantjes die me niet veel tijd en denkwerk opleveren, en die ik enigszins zie zitten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130990226
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben er na een maand werkloosheid achtergekomen wat ik werkelijk wil. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar ik merk aan mezelf dat ik zó ongelukkig ben in mijn huidige branch ( de IT) dat hoe langer ik er in blijf, hoe erger ik privé ervan vlucht (soms op een destructieve manier). Ik zie zoveel 'jonkies' om me heen die prachtige ambities hebben binnen de IT. Ik niet. Ik ben erin gerold, ik heb papieren, maar niet de passie. Ik moet iets gaan doen waar mijn hart écht ligt.

Ik heb een driejarige HBO-studie vormgeving afgekapt, bijbehorende studieschuld en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf zou ik het liefst gaan werken in de geestelijke gezondheidszorg. Ik denk dat daar mijn hart ligt en ik heb er veel affiniteit mee. Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik met mijn studieverleden weer iets nieuws moet gaan opbouwen. Na drie maanden ww krijg ik sowieso een e-coach te spreken en kan die me hopelijk adviseren wat de beste stap is.

Ik denk dat ik tot die tijd maar moet gaan solliciteren op baantjes die me niet veel tijd en denkwerk opleveren, en die ik enigszins zie zitten.
ik heb tot mijn 38e getwijfeld wat ik nu wilde worden :)
van proces-operator tot airline-rep ,beveiliging en nu dus heerlijke baan in de IT op een school.
geen stress heerlijke werktijden en veel vakantie.
en nee ik heb geen ambities of passie of zelfs papieren.
Talent verloochent zichzelf niet :D
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 17:10:38 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130990874
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben er na een maand werkloosheid achtergekomen wat ik werkelijk wil. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar ik merk aan mezelf dat ik zó ongelukkig ben in mijn huidige branch ( de IT) dat hoe langer ik er in blijf, hoe erger ik privé ervan vlucht (soms op een destructieve manier). Ik zie zoveel 'jonkies' om me heen die prachtige ambities hebben binnen de IT. Ik niet. Ik ben erin gerold, ik heb papieren, maar niet de passie. Ik moet iets gaan doen waar mijn hart écht ligt.

Ik heb een driejarige HBO-studie vormgeving afgekapt, bijbehorende studieschuld en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf zou ik het liefst gaan werken in de geestelijke gezondheidszorg. Ik denk dat daar mijn hart ligt en ik heb er veel affiniteit mee. Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik met mijn studieverleden weer iets nieuws moet gaan opbouwen. Na drie maanden ww krijg ik sowieso een e-coach te spreken en kan die me hopelijk adviseren wat de beste stap is.

Ik denk dat ik tot die tijd maar moet gaan solliciteren op baantjes die me niet veel tijd en denkwerk opleveren, en die ik enigszins zie zitten.
Hmm dat is nou niet een branche waar ze staan te springen om werk, helemaal met het vervallen van veel persoonlijk gebonden budgetten. De zorg is echt zo'n branche waarin de toename aan zorgvraag wordt 'opgelost' door minder mensen meer te laten doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 17:13:36 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130990981
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hmm dat is nou niet een branche waar ze staan te springen om werk, helemaal met het vervallen van veel persoonlijk gebonden budgetten. De zorg is echt zo'n branche waarin de toename aan zorgvraag wordt 'opgelost' door minder mensen meer te laten doen.
Ik weet het :P Maar ik ga niet verder modderen in de IT.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130991005
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:06 schreef kipptje het volgende:
Concrete mogelijkheden zijn er niet (ook hier wordt gereorganiseerd), maar misschien dat er iets te regelen valt via mijn manager (opleidingsmogelijkheden oid). Het is wel een compleet andere richting dan waar ik in heb gestudeerd maar elke vorm van uitdaging is op het moment welkom.

Ik help het je hopen meid. Uiteindelijk komt het op zijn pootjes terecht :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 17:14:12 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130991010
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik weet het :P Maar ik ga niet verder modderen in de IT.
Goede beslissing, je moet niet blijven zitten in een vak waar je niet gelukkig van wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130991124
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik weet het :P Maar ik ga niet verder modderen in de IT.
Ik ook niet. Na 4 jaar verschillende dingen gedaan te hebben in de ICT ben ik van mening dat het gewoon een uit de hand gelopen hobby is geworden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 9 september 2013 @ 17:22:16 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130991288
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ook niet. Na 4 jaar verschillende dingen gedaan te hebben in de ICT ben ik van mening dat het gewoon een uit de hand gelopen hobby is geworden.
Yup, ik denk dat je dat snel hebt in de IT. Er is makkelijk werk in te krijgen, vaak hoef je maar minimale werkervaring te hebben en je kunt via een detacheringsbureau certificaten halen. Tot je een ons weegt :P .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130991402
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Yup, ik denk dat je dat snel hebt in de IT. Er is makkelijk werk in te krijgen, vaak hoef je maar minimale werkervaring te hebben en je kunt via een detacheringsbureau certificaten halen. Tot je een ons weegt :P .
Dat wel, al vragen ze enkel ontwikkelaars of de functies die ze aanbieden hebben stevige eisen.

Ik ben nu in contact met een instelling in Den Haag die cursussen aanbied op het gebied van particulier onderzoeker/bedrijfsrecherche, en dat trekt me vele malen meer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130991847
Ik zit nu sinds april dit jaar thuis :(
(Salaris)administateur
  maandag 9 september 2013 @ 17:48:18 #228
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130992052
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat wel, al vragen ze enkel ontwikkelaars of de functies die ze aanbieden hebben stevige eisen.

Ik ben nu in contact met een instelling in Den Haag die cursussen aanbied op het gebied van particulier onderzoeker/bedrijfsrecherche, en dat trekt me vele malen meer.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat wel, al vragen ze enkel ontwikkelaars of de functies die ze aanbieden hebben stevige eisen.

Ik ben nu in contact met een instelling in Den Haag die cursussen aanbied op het gebied van particulier onderzoeker/bedrijfsrecherche, en dat trekt me vele malen meer.
klinkt interessant hoor
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_130992523
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:48 schreef Andromache het volgende:

[..]

klinkt interessant hoor
Is het ook. Bij bedrijven fraude-gevallen onderzoeken en toetsen of ze ook wel echt zo zijn. Lijkt me erg leuk werk om te doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131000400
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 13:25 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dan zou ik als een speer alvast gaan solliciteren want niets is zo vervelend heb ik begrepen als in de ambtelijke molen terechtkomen van ambtenaren van het UWV die jou het zo moeilijk mogelijk maken als jij je recht komt halen inzake je werkloosheid. Je kan dan beter van baan naar baan gaan als je het lukt tegen die tijd een andere baan te hebben.

En richt je ook op banen die beneden je huidige functie liggen want een baan is een baan en je bent niet de enige die er 1 moet hebben.
Klopt, alleen is het zo moeilijk om wat te vinden voor per 1 januari nu al...want stel als ik nou wel een vast contract krijg? De kans is overigens wel heel erg klein hoor maar toch ik wil niet in problemen komen. Maar goed de tijd dringt ook en ik wil ook gewoon salaris hebben in januari etc.
  maandag 9 september 2013 @ 21:31:53 #231
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131002595
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:53 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Klopt, alleen is het zo moeilijk om wat te vinden voor per 1 januari nu al...want stel als ik nou wel een vast contract krijg? De kans is overigens wel heel erg klein hoor maar toch ik wil niet in problemen komen. Maar goed de tijd dringt ook en ik wil ook gewoon salaris hebben in januari etc.
Niet dat het niet heel fijn is om weer werk te hebben in januari maar als het gaat om WW loopt het best goed hoor bij het UWV, had binnen twee weken al een bevestiging van de WW en hoefde niks in te leveren. Sinds er een nieuw systeem is voor loonregistratie door werkgevers is dat geen schrikbeeld meer.

Daarentegen kan je werkgever het je moeilijk kwalijk nemen dat je solliciteert wanneer je nog niet weet hoe het zal lopen met je contract straks. Dus gewoon solliciteren, je verliest er niks mee maar wees discreet dus niet met collega's over praten of specifiek vrij voor gesprekken vragen.
pi_131003193
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:31 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Niet dat het niet heel fijn is om weer werk te hebben in januari maar als het gaat om WW loopt het best goed hoor bij het UWV, had binnen twee weken al een bevestiging van de WW en hoefde niks in te leveren. Sinds er een nieuw systeem is voor loonregistratie door werkgevers is dat geen schrikbeeld meer.

Daarentegen kan je werkgever het je moeilijk kwalijk nemen dat je solliciteert wanneer je nog niet weet hoe het zal lopen met je contract straks. Dus gewoon solliciteren, je verliest er niks mee maar wees discreet dus niet met collega's over praten of specifiek vrij voor gesprekken vragen.
Precies, werkt het beste. Al heb ik altijd het 'geluk' gehad dat ik al geen verlenging kreeg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 9 september 2013 @ 21:45:00 #233
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131003324
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Precies, werkt het beste. Al heb ik altijd het 'geluk' gehad dat ik al geen verlenging kreeg.
In mijn branche ook, je weet als je begint al dat er geen vaste contracten worden gegeven. Hoogstens via een interne sollicitatie een contract bij het bedrijf zelf maar die kans is erg klein. Dan wen je op een gegeven moment eraan ja, het wordt steeds gebruikelijker om een lang CV te hebben in deze tijd. Is niet meer negatief ding.
pi_131004888
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:40 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik zit nu sinds april dit jaar thuis :(
(Salaris)administateur
Ik werk bij een salariskantoor. Het is alleen wel in Den Bosch...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131004985
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

In mijn branche ook, je weet als je begint al dat er geen vaste contracten worden gegeven. Hoogstens via een interne sollicitatie een contract bij het bedrijf zelf maar die kans is erg klein. Dan wen je op een gegeven moment eraan ja, het wordt steeds gebruikelijker om een lang CV te hebben in deze tijd. Is niet meer negatief ding.
Een lang CV is ook niet erg, maar dan moet er minstens bij elk werk een jaar of meer staan. Bij mij schommelt het tussen 6 maanden en bijna 2 jaar. Erg zuur want ze vragen elke keer waarom dat het zo is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131005919
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:11 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik werk bij een salariskantoor. Het is alleen wel in Den Bosch...
Mja ik woon in Zuid-Limburg maar ben bereid te verhuizen :) al is dat voor een jaarcontractje wel een risico.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Een lang CV is ook niet erg, maar dan moet er minstens bij elk werk een jaar of meer staan. Bij mij schommelt het tussen 6 maanden en bijna 2 jaar. Erg zuur want ze vragen elke keer waarom dat het zo is.
Ik heb hetzelfde, et antwoord is over het algemeen crisis en geen contractverlengingen.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 22:30:54 ]
pi_131010777
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

In mijn branche ook, je weet als je begint al dat er geen vaste contracten worden gegeven. Hoogstens via een interne sollicitatie een contract bij het bedrijf zelf maar die kans is erg klein. Dan wen je op een gegeven moment eraan ja, het wordt steeds gebruikelijker om een lang CV te hebben in deze tijd. Is niet meer negatief ding.
Maar toch wordt het nog steeds bij zo'n beetje elke intake- en sollicitatiegesprek naar voren gebracht.
  dinsdag 10 september 2013 @ 00:16:01 #238
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131010906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:12 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Maar toch wordt het nog steeds bij zo'n beetje elke intake- en sollicitatiegesprek naar voren gebracht.
Klopt wel ja, en het is ook net de sector waarin je werkt. We worden vaak met een groep mensen voor projecten aangenomen als uitzendkrachten en dan weet je dus niet hoe lang je werkt. Kan drie maanden zijn, kan anderhalf jaar zijn, gelukkig vaak het laatste. Nou ben ik ook niet meer piepjong dus ik kan een langer CV plus carriére switch wel verklaren maar snap dat het niet de leukste vragen zijn op een gesprek. Ik denk dat de arbeidsmarkt zich in dat opzicht ook wat meer zal moeten aanpassen aan de realiteit, dit is wel hoe het in de toekomst gaan zal, nog meer flexibel werk en nog minder vaste contracten. Overigens niet persé een nadeel voor de mensen die nu nog van werkgever naar werkgever moeten hoppen om aan het werk te blijven.
pi_131013671
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:29 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Mja ik woon in Zuid-Limburg maar ben bereid te verhuizen :) al is dat voor een jaarcontractje wel een risico.

[..]

Ik heb hetzelfde, et antwoord is over het algemeen crisis en geen contractverlengingen.

Als je wil kan ik je het bedrijf wel even PM'en.

En ik geef dezelfde antwoorden, maar dat levert soms rare blikken op terwijl het gewoon de waarheid is. Leven ze dan echt in hun eigen wereld?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131013685
Studentenwerk is een echt failbedrijf. Ik zou al 3x teruggebeld worden, maar telkens bel ik er zelf weer achteraan :r
pi_131013724
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:57 schreef PatriQue89 het volgende:
Studentenwerk is een echt failbedrijf. Ik zou al 3x teruggebeld worden, maar telkens bel ik er zelf weer achteraan :r
Dat is niet enkel daar. Bij zo'n beetje alle bedrijven moet je er zelf achteraan bellen. En zelfs dan is het nog geen garantie op succes. Ik heb eens twee gesprekken gehad, 1 bij de recruiter en 1 bij het bedrijf zelf, allemaal erg positief. Daarna herhaaldelijk gebeld met de recruiter (heeft echt een paar weken geduurd) en die konden geen terugkoppeling geven. Toen vond ik ander werk en heb ik nooit meer wat van ze gehoord. Als ik geen werk had gevonden was het daar ook niet doorgegaan, dat weet ik zeker.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131013912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:01 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat is niet enkel daar. Bij zo'n beetje alle bedrijven moet je er zelf achteraan bellen. En zelfs dan is het nog geen garantie op succes. Ik heb eens twee gesprekken gehad, 1 bij de recruiter en 1 bij het bedrijf zelf, allemaal erg positief. Daarna herhaaldelijk gebeld met de recruiter (heeft echt een paar weken geduurd) en die konden geen terugkoppeling geven. Toen vond ik ander werk en heb ik nooit meer wat van ze gehoord. Als ik geen werk had gevonden was het daar ook niet doorgegaan, dat weet ik zeker.
En toch vind ik het slecht :P
pi_131013924
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:21 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

En toch vind ik het slecht :P
Oh, dat ben ik met je eens. Het is ook geen stijl (en ronduit onbeschoft) om eerst toe te zeggen dat ze een baan voor je hebben om vervolgens in alle toonaarden te zwijgen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131013992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh, dat ben ik met je eens. Het is ook geen stijl (en ronduit onbeschoft) om eerst toe te zeggen dat ze een baan voor je hebben om vervolgens in alle toonaarden te zwijgen.
Inderdaad. Erg raar.. Zo van; euhh.. nee, toch niet. Diegene afbellen? Nee joh, waarom?!
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:11:02 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131017176
Ik ben uitgenodigd voor een solli nav 1 van mijn brieven (waarvan ik als een van de weinige de motivatie wel goed vond klinken). Ik ga toch maar gewoon, denk ik :P Mocht ik het alsnog niks vinden, dan kan ik later nog wel beslissen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131019312
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een solli nav 1 van mijn brieven (waarvan ik als een van de weinige de motivatie wel goed vond klinken). Ik ga toch maar gewoon, denk ik :P Mocht ik het alsnog niks vinden, dan kan ik later nog wel beslissen.
Ga ervoor, wie weet wat het je brengt :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:37:07 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131019489
Pfff... ik heb mijn eerste ww-loonstrookje binnen. Waarom gaat er zoveel loonheffing af? :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131019808
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:11 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een solli nav 1 van mijn brieven (waarvan ik als een van de weinige de motivatie wel goed vond klinken). Ik ga toch maar gewoon, denk ik :P Mocht ik het alsnog niks vinden, dan kan ik later nog wel beslissen.
*O*

Wat voor functie/bedrijf?
pi_131021318
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:37 schreef SEMTEX het volgende:
Pfff... ik heb mijn eerste ww-loonstrookje binnen. Waarom gaat er zoveel loonheffing af? :{
Omdat mensen die niet willen werken ook ergens van betaald moeten worden.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:49:09 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131021355
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:48 schreef Hier het volgende:

[..]

Omdat mensen die niet willen werken ook ergens van betaald moeten worden.
Troll is trolling, vlieg eens op.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131021391
Even andere vraag:

Je bent niet in het bezit van een auto of je kunt er één lenen. Met openbaar vervoer kan het al een dure grap worden om een sollicitatiegesprek of een kennismakingsgesprek te voeren. De reiskosten worden meestal niet vergoed.

Hoe gaan jullie er dan mee om indien je van een karige WW uitkering rond moet komen?
pi_131021456
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Troll is trolling, vlieg eens op.
Ehm, neen.

25% van onze BNP gaat op aan uitkeringen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:59:07 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131021716
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:51 schreef Hier het volgende:

[..]

Ehm, neen.

25% van onze BNP gaat op aan uitkeringen.
Fijn, dat is niet de strekking van mijn vraag. Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, maar goed.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131022079
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Fijn, dat is niet de strekking van mijn vraag. Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen, maar goed.
Begrijp wel waarom jij in de WW zit.
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:09:43 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131022120
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:08 schreef Hier het volgende:

[..]

Begrijp wel waarom jij in de WW zit.
Je zoveelste trollpoging.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131022163
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:51 schreef Hier het volgende:

[..]

Ehm, neen.

25% van onze BNP gaat op aan uitkeringen.
Bron?

Je kletst namelijk uit je nek.
pi_131022226
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Je zoveelste trollpoging.
Als het even moeilijk wordt, ga je met troll smijten?

Typisch weer. Zal niet meer op je reageren. Succes met solliciteren en het inleven en beantwoorden van vragen.
pi_131022256
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bron?

Je kletst namelijk uit je nek.
Onlangs diverse artikelen van in de media geweest en anders kun je het vast wel opzoeken bij het CBS.
pi_131022495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:13 schreef Hier het volgende:

[..]

Onlangs diverse artikelen van in de media geweest en anders kun je het vast wel opzoeken bij het CBS.
Ik heb je werk maar even voor je gedaan:
http://www.rijksoverheid.(...)n-en-werkgelegenheid

Het ministerie van SZW (dat is dus meer dan alleen de uitkeringen) beslaat ongeveer een kwart van de overheidsuitgaven, die ¤260 miljard bedragen. Het Nederlands BNP bedroeg in 2011 zo'n ¤530 miljard. Een kleine 14% dus, geen 25%.

Samenvatting: je lult.
pi_131023222
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb je werk maar even voor je gedaan:
http://www.rijksoverheid.(...)n-en-werkgelegenheid

Het ministerie van SZW (dat is dus meer dan alleen de uitkeringen) beslaat ongeveer een kwart van de overheidsuitgaven, die ¤260 miljard bedragen. Het Nederlands BNP bedroeg in 2011 zo'n ¤530 miljard. Een kleine 14% dus, geen 25%.

Samenvatting: je lult.
Je werk beter doen:

http://www.geenstijl.nl/m(...)suitkeringenrec.html
pi_131023829
quote:
Ik mis 57 miljard in je bron. Bovendien is het BNP niet hetzelfde als het BBP.

Het is maar goed dat Geenstijl de minfin niet levert.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 14:59:43 ]
pi_131024345
BNP en BBP door elkaar gehaald. Je hebt gelijk. :{

Daarbij zou een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen uitkeringen waarvoor je hebt betaald (WW WIA) en andere uitkeringen.

Anyway, veel te veel geld naar uitkeringen.
pi_131025025
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:48 schreef Hier het volgende:

[..]

Omdat mensen die niet willen werken ook ergens van betaald moeten worden.
Ja, want iedereen met een uitkering is per definitie lui en wil niet werken. :{w

Post gerapporteerd. :Y
pi_131025945
Effe gal spuien:

Dus weer eens een aantal maal op leuke functies gesolliciteerd. Echt, is er een standaard antwoorden boek. Je profiel sluit niet compleet aan op hetgeen we zoeken, zo hebben wij beoordeeld. Of variaties daarvan. Maar wel bijna allemaal lekker inhoudsloos en leeg.

Weer een horde bedrijven die echt tot op de laatste letter een aansluitend CV moeten hebben, anders zak je maar in de stront. Zo kom je dus nooit vooruit om te groeien.

PFFFTTT

Zo, semi-rant over
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_131026568
OHHH ik mag op gesprek komen !!!!
Man, de duimen,tenen,oren en haren heb ik gekruist . Laten we hopen dat ik aangenomen word voor mijn nieuwe job. Dan hoef ik de ww niet in en hoef ik mijzelf niet helemaal gek te maken !!

:Y *O* ^O^
pi_131026686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:39 schreef Hier het volgende:

[..]

Omdat mensen die niet willen werken ook ergens van betaald moeten worden.
Oh ik weet dat ik bij jou moet aankloppen voor werk als ik geen baan kan vinden ! Kom ik je oma en opa wel wassen, poets ik je huis schoon en pas ik op je kids ( ja heb alle diploma's hiervoor )

:W :')

Heb ik gelijk een back up plan als ik niet doorkom met mijn gesprek.
pi_131027332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ja, want iedereen met een uitkering is per definitie lui en wil niet werken. :{w

Post gerapporteerd. :Y
Dat maak jij er van. :N
pi_131027501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

Oh ik weet dat ik bij jou moet aankloppen voor werk als ik geen baan kan vinden ! Kom ik je oma en opa wel wassen, poets ik je huis schoon en pas ik op je kids ( ja heb alle diploma's hiervoor )

:W :')

Heb ik gelijk een back up plan als ik niet doorkom met mijn gesprek.
Weer één die moeite heeft met begrijpend lezen. :N

Het niet willen werken en niet kunnen werken is nogal een verschil. }:|
pi_131027575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:05 schreef Ordos20 het volgende:
Effe gal spuien:

Dus weer eens een aantal maal op leuke functies gesolliciteerd. Echt, is er een standaard antwoorden boek. Je profiel sluit niet compleet aan op hetgeen we zoeken, zo hebben wij beoordeeld. Of variaties daarvan. Maar wel bijna allemaal lekker inhoudsloos en leeg.

Weer een horde bedrijven die echt tot op de laatste letter een aansluitend CV moeten hebben, anders zak je maar in de stront. Zo kom je dus nooit vooruit om te groeien.

PFFFTTT

Zo, semi-rant over
Herkenbaar :{
Ik stuur er tegenwoordig vaak een mailtje achteraan met de vraag waarom. "You're feedback can be very valuable to me". Maar daar hoor je toch nooit meer wat van :{
pi_131027648
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:51 schreef Hier het volgende:

Ehm, neen.

25% van onze BNP gaat op aan uitkeringen.
Je bedoelt vooral op aan AOW en hypotheekaftrek. En daar durft het kabinet niets mee te doen :')

edit: lama, spuit 11 en de discussie was al een pagina verder :@ Sorry, carry on.

Mijn vriend kan misschien via mijn nieuwe werk een baan krijgen :+ Hoezo twee vliegen in één klap!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131027713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Herkenbaar :{
Ik stuur er tegenwoordig vaak een mailtje achteraan met de vraag waarom. "You're feedback can be very valuable to me". Maar daar hoor je toch nooit meer wat van :{
Ik hoop toch niet dat je serieus bent of dat terug mailt?
pi_131027764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bedoelt vooral op aan AOW en hypotheekaftrek. En daar durft het kabinet niets mee te doen :')

edit: lama, spuit 11 en de discussie was al een pagina verder :@ Sorry, carry on.

Mijn vriend kan misschien via mijn nieuwe werk een baan krijgen :+ Hoezo twee vliegen in één klap!
Weer zo'n fuckreactie. En dat als moderator. FU
pi_131027785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Herkenbaar :{
Ik stuur er tegenwoordig vaak een mailtje achteraan met de vraag waarom. "You're feedback can be very valuable to me". Maar daar hoor je toch nooit meer wat van :{
Ik snap waarom jij wordt afgewezen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 september 2013 @ 17:07:40 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131027861
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:05 schreef Hier het volgende:

[..]

Weer zo'n fuckreactie. En dat als moderator. FU
open een topic KLB als het je zo dwars zit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131027910
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik snap waarom jij wordt afgewezen.
Hoezo? Ik vind best dat je om nadere toelichting mag vragen. Zeker als je zo'n standaard afwijzingsmailtje krijgt.
Hallon!
pi_131027929
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik snap waarom jij wordt afgewezen.
Nou ja vaak... ik heb het twee keer gedaan bij een stage. Niet voor een gewone baan nee :P
pi_131027947
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vind best dat je om nadere toelichting mag vragen. Zeker als je zo'n standaard afwijzingsmailtje krijgt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:09 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nou ja vaak... ik heb het twee keer gedaan bij een stage. Niet voor een gewone baan nee :P
Lees je Engelse zin nog eens goed.
pi_131027982
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Lees je Engelse zin nog eens goed.
oh haha! nee in het mailtje stond het goed hoor :P
pi_131027999
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Lees je Engelse zin nog eens goed.
Oeps niet echt gezien, ik snap 'm nou ook. Werkloos zijn maakt me lui en traag. :@ ;)
Hallon!
pi_131028007
Zoals ik al verwachtte wordt mijn contract dus niet verlengd. Ze hebben nog gezocht voor iets anders binnen het bedrijf maar het mocht niet baten. WW maar eens aan gaan vragen en kijken of ik ergens parttime aan de slag kan totdat ik mijn cursus heb afgerond volgend jaar.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131047819
Bij een korte profielschets die ik online moet invullen kan ik dan alleen woorden gebruiken zoals:

ambitieus
eigenwijs
enz.
?
  woensdag 11 september 2013 @ 00:09:27 #282
296595 foodlover
live and learn
pi_131047956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:02 schreef kurk_droog het volgende:
Bij een korte profielschets die ik online moet invullen kan ik dan alleen woorden gebruiken zoals:

ambitieus
eigenwijs
enz.
?
Ik zou een paar eigenschappen kiezen die relevant zijn voor de functie en dan omschrijven waaruit blijkt dat je ambities hebt etc. Maak het persoonlijk door 1 voorbeeld uit je privéleven te geven.
  woensdag 11 september 2013 @ 00:11:11 #283
296595 foodlover
live and learn
pi_131047989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:11 schreef El_Thijs het volgende:
Zoals ik al verwachtte wordt mijn contract dus niet verlengd. Ze hebben nog gezocht voor iets anders binnen het bedrijf maar het mocht niet baten. WW maar eens aan gaan vragen en kijken of ik ergens parttime aan de slag kan totdat ik mijn cursus heb afgerond volgend jaar.
Jammer Thijs, in elk geval weet je nu waar je aan toe bent.
pi_131049932
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:11 schreef foodlover het volgende:

[..]

Jammer Thijs, in elk geval weet je nu waar je aan toe bent.
Dat wel. Volgende week maar eens wat uitzendbureau's af, wie weet wat dat oplevert als ik mijn situatie voorleg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 september 2013 @ 09:25:22 #285
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_131051169
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat wel, al vragen ze enkel ontwikkelaars of de functies die ze aanbieden hebben stevige eisen.

Ik ben nu in contact met een instelling in Den Haag die cursussen aanbied op het gebied van particulier onderzoeker/bedrijfsrecherche, en dat trekt me vele malen meer.
Beetje laat misschien, ik heb een kennis van mij die dit heeft gedaan. Zij vond het zonde van haar geld, bij sollicitaties moet je namelijk concurreren met ex agenten/marcheussee. Deze mensen heb vaak connecties die werkgevers intressant vinden.
-weg-
pi_131057523
Hoi hoi,

Ik kom ook even meepraten. Mijn contract loopt in december af en ik ben al een paar maanden op zoek naar werk. Tot nu toe allemaal behoorlijk tevergeefs. Ik ben nog maar een keer door de brievenronde heen gekomen en stuur gemiddeld toch wel 3-5 sollicitaties per week. Vaak zijn er zoveel honderden kandidaten dat ik waarschijnlijk niet genoeg opval tussen al deze mensen.

Ik vrees dat het in december callcenter gaat worden voor mij :(
  woensdag 11 september 2013 @ 14:12:11 #287
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131058261
Woei, weer een vacature die me aanspreekt. Straks mijn brief maar aanpassen en die kant opsturen *O*
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131058508
Ik ga ook weer eens hier posten. Heb tot mei 2012 in Nederland gewerkt. Eerst bij een verzekeraar (1.5j) en toen 0,5jaar bij ABN AMRO. Vervolgens in mei vertrokken richting Zuidoost Azië en Australië, en teruggekomen exact 2 maanden geleden. Ik kon eigenlijk direct weer aan de slag bij ABN AMRO om de zomervakantie op te vangen qua personeel, maar dat is nu 10 dagen geleden afgelopen. Ik kom nu op een punt (25jr oud) dat ik heel erg twijfel of ik nu in NEderland ga beginnen met het zoeken van werk op niveau/carriere, of dat ik gewoon nog vrolijk een jaartje terug ga naar Australië en daar ga werken en daar wellicht proberen te blijven.

Aan de andere kant heb ik tot nu toe 4 sollicitaties gestuurd, waarvan ik er bij 2 op gesprek geweest ben (1 afgewezen, 1 hoor ik deze week) en heb ik nog goede hoop dat ik voor een andere functie nog wordt uitgenodigd. Ik heb eigenlijk ook totaal geen motivatie om opnieuw te solliciteren dus ik hoop maar dat er wat uitkomt :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 11 september 2013 @ 14:55:50 #289
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_131059433
Ik zou voor Australië gaan, Nederland is prut :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_131059742
Mits je het juiste beroep hebt, kun je zo aan de slag in Australië. Anders moet je na een jaar terug naar Nederland.

Prima beleid. Zouden ze in EU ook moeten doen...
pi_131061146
Is inderdaad wel waar. Enige waar ik dan 'bang' voor ben is dat het gat op mijn CV wel erg lang wordt. Nu is het 14 maanden reizen, als het dalijk nog 12,13 of weet ik hoeveel maanden wordt...op een gegeven moment komt wel het punt dat ik aan alle kanten voorbij gestreefd ga worden door ventjes die net het HBO of de UNI afkomen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131062158
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:45 schreef kalinhos het volgende:
Is inderdaad wel waar. Enige waar ik dan 'bang' voor ben is dat het gat op mijn CV wel erg lang wordt. Nu is het 14 maanden reizen, als het dalijk nog 12,13 of weet ik hoeveel maanden wordt...op een gegeven moment komt wel het punt dat ik aan alle kanten voorbij gestreefd ga worden door ventjes die net het HBO of de UNI afkomen.
Je werkt toch? En anders zet je werk op je CV wat langer. Men gaat echt niet bellen naar Australië of dat wel zo is.

Mocht er een mooie vrouw met grote tieten solliciteren op dezelfde functie en heeft hetzelfde diploma, dan weet je wie er niet wordt uigenodigd.

Wat je als laatste stelt, gaat toch gebeuren. Werkervaring, wie je bent en hoe je jezelf presenteert is belangrijker...
  woensdag 11 september 2013 @ 16:22:54 #293
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131062711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Herkenbaar :{
Ik stuur er tegenwoordig vaak een mailtje achteraan met de vraag waarom. "You're feedback can be very valuable to me". Maar daar hoor je toch nooit meer wat van :{
Waar zoek je zoal?
pi_131063123
Uit honderden kandidaten tot de laatste ronde komen en dan van 1 iemand verliezen. :')

En dat voor de 2e keer. Er lopen nog andere vacatures, maar echt blij wordt ik er niet van.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_131063210
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Waar zoek je zoal?
Sites als eurobrussels.com vind ik wel goed. Daar staan veel banen en stages die geënt zijn op openbaar bestuur, maar ook veel stages bij NGOs en overheidsgerelateerde organisaties. Verder zit ik op stepstone.nl, intermediair, nationale vacaturebank, werk.nl en nog wel een paar. Weet je nog goede plekken?

Kreeg overigens vandaag een reactie op m'n feedback-vraag. Het lag niet aan mij maar aan de 200 andere aanmeldingen. Ze hadden liever een native speaker en mensen met meer ervaring. Voor een stage dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2013 16:37:41 ]
pi_131063255
Over 20 minuten trouwens een voorgesprek over de telefoon voor een stage in Berlijn *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2013 16:38:39 ]
pi_131063545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:38 schreef Thomas B. het volgende:
Over 20 minuten trouwens een voorgesprek over de telefoon voor een stage in Berlijn *O*
Succes!
pi_131063635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:38 schreef Thomas B. het volgende:
Over 20 minuten trouwens een voorgesprek over de telefoon voor een stage in Berlijn *O*
Auf Deutsch?
pi_131063665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:46 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Succes!
Thanks :)
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Auf Deutsch?
In het Engels... mag ik hopen :P
pi_131063708
Viel erfolg dan maar.
pi_131064389
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:25 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Beetje laat misschien, ik heb een kennis van mij die dit heeft gedaan. Zij vond het zonde van haar geld, bij sollicitaties moet je namelijk concurreren met ex agenten/marcheussee. Deze mensen heb vaak connecties die werkgevers intressant vinden.
Bedankt voor de tip, zal het in mijn achterhoofd houden :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')