abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130916848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:32 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem. Ik kom veel vacatures tegen die perfect voor me zijn maar dan zit er net weer een paar eisen tussen die ik dan niet heb. Maar ik blijf het ook proberen :)
Dan zijn ze dus niet perfect voor je hè.
pi_130917771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:55 schreef rdwilbrink het volgende:
Zijn er al mensen langs geweest voor die actie van Randstad jeugd op zoek. En hoe dat in zijn werk gaat?
http://www.randstad.nl/werkgevers/acties/jeugd-op-zoek/index.xml
Volgens mij kun je je daar helemaal niet speciaal voor aanmelden. Zoals ik het begrijp zit de crux erin dat werkgevers met vacatures komen of hun huidige vacatureaanbod bijstellen voor jongeren. Sympathiek idee op zich, maar in mijn provincie zijn slechts 80 mensen aan het werk geholpen via die actie, ik vraag me af in hoeverre dat meer is dan normaal.
know'm sayin?
word? word.
pi_130917852
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:27 schreef alors het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je daar helemaal niet speciaal voor aanmelden. Zoals ik het begrijp zit de crux erin dat werkgevers met vacatures komen of hun huidige vacatureaanbod bijstellen voor jongeren. Sympathiek idee op zich, maar in mijn provincie zijn slechts 80 mensen aan het werk geholpen via die actie, ik vraag me af in hoeverre dat meer is dan normaal.
ok omdat ik ook iets las over een bus die met jongeren langs bedrijven gaan
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:48:19 #204
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130922123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Je mag best je tijd nemen om te antwoorden.
Hoorde dat van meerdere mensen inderdaad. Nou ja, heb al een nieuwe leuke vacature gevonden bij een ander bedrijf, dus poging 2! :)
pi_130926803
Per 1 januari denk ik ook werkloos, contract loopt eind dec af hoewel ze zeggen dat we in dec bijelkaar komen om te kijken of ik vast krijg of niet geloof ik niet echt dat ik een vast ga krijgen...best wel stress nu...maarja ben niet de enige zoals ik hier lees...
pi_130943641
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan zijn ze dus niet perfect voor je hè.
Ik bedoelde dat het qua werkzaamheden perfect is :). Had ik iets duidelijker moeten maken.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2013 @ 13:56:09 #207
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_130946488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef sachin1988 het volgende:
Per 1 januari denk ik ook werkloos, contract loopt eind dec af hoewel ze zeggen dat we in dec bijelkaar komen om te kijken of ik vast krijg of niet geloof ik niet echt dat ik een vast ga krijgen...best wel stress nu...maarja ben niet de enige zoals ik hier lees...
Balen man. Maar je bent inderdaad niet de enige hier. Ga niet hopen op iets wat je waarschijnlijk toch niet krijgt, en begin alvast te zoeken. Welke branche zit je?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130957907
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Balen man. Maar je bent inderdaad niet de enige hier. Ga niet hopen op iets wat je waarschijnlijk toch niet krijgt, en begin alvast te zoeken. Welke branche zit je?
Jazeker....heb nu ca. 2 jaar ervaring bij een accountantskantoor...vacatures zoeken gaat best lastig..met al die eisen....[quote]0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2013 @ 20:07:26 #209
Brabo Bastard
pi_130959113
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:37 schreef sachin1988 het volgende:

[..]

Jazeker....heb nu ca. 2 jaar ervaring bij een accountantskantoor...vacatures zoeken gaat best lastig..met al die eisen....[quote][ afbeelding ] Op zondag 8 september 2013 13:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ervaring is wat telt, al zijn sommige werkgevers wel erg onrealistisch met wat ze willen hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_130970887
Bah. Weer een afwijzing binnen. Hoe gedemotiveerd kan je raken hierdoor? En dan dacht ik dat mijn branche nog niet zo heel groot was. Valt kennelijk vies tegen.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  Moderator / Redactie FP maandag 9 september 2013 @ 07:56:29 #211
Brabo Bastard
pi_130976999
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef kipptje het volgende:
Bah. Weer een afwijzing binnen. Hoe gedemotiveerd kan je raken hierdoor? En dan dacht ik dat mijn branche nog niet zo heel groot was. Valt kennelijk vies tegen.
Je krijgt een hoop afwijzingen te verwerken in deze tijd. Doe je helaas niets aan want hoeveel je ook denkt meer te kunnen bieden, er is altijd wel iemand anders die nét een stapje meer heeft. En ja, ze nemen jullie helaas niet allebei aan als het zou kunnen.

Kop op, en op zoek naar de volgende!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_130982880
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Je krijgt een hoop afwijzingen te verwerken in deze tijd. Doe je helaas niets aan want hoeveel je ook denkt meer te kunnen bieden, er is altijd wel iemand anders die nét een stapje meer heeft. En ja, ze nemen jullie helaas niet allebei aan als het zou kunnen.

Kop op, en op zoek naar de volgende!
Dank je voor de oppeppende woorden O+

Het blijft inderdaad moeilijk om uberhaupt iets te vinden, en om dan vervolgens aangenomen te worden.....
Ik zit nu ook in een fase dat ik het al een oppepper vind als ik wordt uitgenodigd. dat is me de afgelopen 1,5 jaar (laatste keer was het een interne functie) niet gelukt.
Toch maar even kijken of ik anders intern door kan groeien naar beleidmedewerker of richting management oid. Misschien heb ik dan iets meer kans.
  Moderator / Redactie FP maandag 9 september 2013 @ 13:03:48 #213
Brabo Bastard
pi_130983171
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:50 schreef kipptje het volgende:

[..]

Dank je voor de oppeppende woorden O+

Het blijft inderdaad moeilijk om uberhaupt iets te vinden, en om dan vervolgens aangenomen te worden.....
Ik zit nu ook in een fase dat ik het al een oppepper vind als ik wordt uitgenodigd. dat is me de afgelopen 1,5 jaar (laatste keer was het een interne functie) niet gelukt.
Toch maar even kijken of ik anders intern door kan groeien naar beleidmedewerker of richting management oid. Misschien heb ik dan iets meer kans.
Not sure if serious :P

Als je binnen de organisatie kan doorgroeien is dat wel de beste optie. Of je moet iets heel anders gaan doen.

Punt is dat er weinig opties zijn en dat voelt iedereen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_130983210
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:03 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Not sure if serious :P

Als je binnen de organisatie kan doorgroeien is dat wel de beste optie. Of je moet iets heel anders gaan doen.

Punt is dat er weinig opties zijn en dat voelt iedereen.
dubbel
pi_130983217
Concrete mogelijkheden zijn er niet (ook hier wordt gereorganiseerd), maar misschien dat er iets te regelen valt via mijn manager (opleidingsmogelijkheden oid). Het is wel een compleet andere richting dan waar ik in heb gestudeerd maar elke vorm van uitdaging is op het moment welkom.
pi_130983709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:34 schreef sachin1988 het volgende:
Dan zou ik als een speer alvast gaan solliciteren want niets is zo vervelend heb ik begrepen als in de ambtelijke molen terechtkomen van ambtenaren van het UWV die jou het zo moeilijk mogelijk maken als jij je recht komt halen inzake je werkloosheid. Je kan dan beter van baan naar baan gaan als je het lukt tegen die tijd een andere baan te hebben.

En richt je ook op banen die beneden je huidige functie liggen want een baan is een baan en je bent niet de enige die er 1 moet hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2013 13:26:44 ]
pi_130985391
Van het UWV kreeg ik het verzoek z.s.m. mijn activiteiten onbetaald werk aan mijn coach door te geven. Dat terwijl mijn werkcoach een e-coach is :?.

Verder niks meer gehoord van uzb (2x) en wat afwijzingen binnen van winkels helaas. Van de week ga ik op gesprek bij mijn huidige werkgever om te bespreken of ik nou wel of geen vast contract heb :P. Vind het zelf een moeilijke situatie omdat ik dus eigenlijk niet meer gewenst ben binnen de organisatie en ik op een goede manier uitelkaar wil gaan. Ik heb schriftelijk aangegeven een gesprek te willen met HR alvorens ik rechtsbijstand inschakel.
  maandag 9 september 2013 @ 16:20:51 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130989246
Ik ben er na een maand werkloosheid achtergekomen wat ik werkelijk wil. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar ik merk aan mezelf dat ik zó ongelukkig ben in mijn huidige branch ( de IT) dat hoe langer ik er in blijf, hoe erger ik privé ervan vlucht (soms op een destructieve manier). Ik zie zoveel 'jonkies' om me heen die prachtige ambities hebben binnen de IT. Ik niet. Ik ben erin gerold, ik heb papieren, maar niet de passie. Ik moet iets gaan doen waar mijn hart écht ligt.

Ik heb een driejarige HBO-studie vormgeving afgekapt, bijbehorende studieschuld en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf zou ik het liefst gaan werken in de geestelijke gezondheidszorg. Ik denk dat daar mijn hart ligt en ik heb er veel affiniteit mee. Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik met mijn studieverleden weer iets nieuws moet gaan opbouwen. Na drie maanden ww krijg ik sowieso een e-coach te spreken en kan die me hopelijk adviseren wat de beste stap is.

Ik denk dat ik tot die tijd maar moet gaan solliciteren op baantjes die me niet veel tijd en denkwerk opleveren, en die ik enigszins zie zitten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_130990226
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben er na een maand werkloosheid achtergekomen wat ik werkelijk wil. Ik weet alleen niet in hoeverre dat mogelijk is. Maar ik merk aan mezelf dat ik zó ongelukkig ben in mijn huidige branch ( de IT) dat hoe langer ik er in blijf, hoe erger ik privé ervan vlucht (soms op een destructieve manier). Ik zie zoveel 'jonkies' om me heen die prachtige ambities hebben binnen de IT. Ik niet. Ik ben erin gerold, ik heb papieren, maar niet de passie. Ik moet iets gaan doen waar mijn hart écht ligt.

Ik heb een driejarige HBO-studie vormgeving afgekapt, bijbehorende studieschuld en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf zou ik het liefst gaan werken in de geestelijke gezondheidszorg. Ik denk dat daar mijn hart ligt en ik heb er veel affiniteit mee. Ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe ik met mijn studieverleden weer iets nieuws moet gaan opbouwen. Na drie maanden ww krijg ik sowieso een e-coach te spreken en kan die me hopelijk adviseren wat de beste stap is.

Ik denk dat ik tot die tijd maar moet gaan solliciteren op baantjes die me niet veel tijd en denkwerk opleveren, en die ik enigszins zie zitten.
ik heb tot mijn 38e getwijfeld wat ik nu wilde worden :)
van proces-operator tot airline-rep ,beveiliging en nu dus heerlijke baan in de IT op een school.
geen stress heerlijke werktijden en veel vakantie.
en nee ik heb geen ambities of passie of zelfs papieren.
Talent verloochent zichzelf niet :D
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 17:10:38 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130990874
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:20 schreef SEMTEX het volgende:

Hmm dat is nou niet een branche waar ze staan te springen om werk, helemaal met het vervallen van veel persoonlijk gebonden budgetten. De zorg is echt zo'n branche waarin de toename aan zorgvraag wordt 'opgelost' door minder mensen meer te laten doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 17:13:36 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130990981
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hmm dat is nou niet een branche waar ze staan te springen om werk, helemaal met het vervallen van veel persoonlijk gebonden budgetten. De zorg is echt zo'n branche waarin de toename aan zorgvraag wordt 'opgelost' door minder mensen meer te laten doen.
Ik weet het :P Maar ik ga niet verder modderen in de IT.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie FP maandag 9 september 2013 @ 17:14:04 #222
Brabo Bastard
pi_130991005
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:06 schreef kipptje het volgende:
Concrete mogelijkheden zijn er niet (ook hier wordt gereorganiseerd), maar misschien dat er iets te regelen valt via mijn manager (opleidingsmogelijkheden oid). Het is wel een compleet andere richting dan waar ik in heb gestudeerd maar elke vorm van uitdaging is op het moment welkom.

Ik help het je hopen meid. Uiteindelijk komt het op zijn pootjes terecht :)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 17:14:12 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130991010
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Goede beslissing, je moet niet blijven zitten in een vak waar je niet gelukkig van wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie FP maandag 9 september 2013 @ 17:17:25 #224
Brabo Bastard
pi_130991124
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ook niet. Na 4 jaar verschillende dingen gedaan te hebben in de ICT ben ik van mening dat het gewoon een uit de hand gelopen hobby is geworden.
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 9 september 2013 @ 17:22:16 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130991288
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ook niet. Na 4 jaar verschillende dingen gedaan te hebben in de ICT ben ik van mening dat het gewoon een uit de hand gelopen hobby is geworden.
Yup, ik denk dat je dat snel hebt in de IT. Er is makkelijk werk in te krijgen, vaak hoef je maar minimale werkervaring te hebben en je kunt via een detacheringsbureau certificaten halen. Tot je een ons weegt :P .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')