Ik ben ook geen spellingsnazi, bedankt voor de verbeteringquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:11 schreef BlueMage het volgende:
[..]
menigmaalSorry kon 't niet laten. Iedereen die hier "ervan" zei heeft natuurlijk gelijk maar was zelf moe na m'n werkdag, vandaar dat ik ook niet de hele brief veranderd heb, laat ik aan anderen die beter bij de tijd zijn over.
Was ook 'n grapje. Wat ik normaal doe: bij twijfel -> geen spatie, klopt meestal wel. En als het echt toe doet bij brieven en dergelijke kijk ik het idd na online en laat 't ook nog eens iemand anders even lezen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben ook geen spellingsnazi, bedankt voor de verbetering
Helemaal eens, concept van een motivatiebrief is hopeloos verouderd.quote:[b]Op [
Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:22 schreef Maanvis het volgende:
na wat door klikken * kwam ik op deze sollicitatiebreif generator terecht.
http://www.werkschuw.nl/static/gadget/sollicitator
tof he.
* www.spatiegebruik.nl
Hahaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:22 schreef Maanvis het volgende:
na wat door klikken * kwam ik op deze sollicitatiebreif generator terecht.
http://www.werkschuw.nl/static/gadget/sollicitator
tof he.
* www.spatiegebruik.nl
Tsja, ik ben het wel met je eens hoor, maar het gaat er toch om dat je tot een gesprek wilt komen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Gezeik... van mij mogen ze die hele brief afschaffen en gewoon alleen naar cv kijken. Zo'n blablabla verhaaltje over waarom jij zo graag bij een bedrijf wil werken. Net alsof ze niet weten dat je nog 300 andere bedrijven geschreven hebt. Motivatie: cashhhhhhh!
lastig, als ze twijfelen over jou kun je dat wel aanbieden, denk je dat ze twijfelen of je de functie wel kunt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:40 schreef diertjuh het volgende:
Ik ben ook sinds een maandje werkloos en kijk hier ook afentoe mee. Nu zit ik met iets en ik weet zelf even niet wat ik moet doen. Graag zou ik jullie mening willen weten.
Het gaat om het volgende:
Gisteren heb ik een gesprek gehad bij Start People. Zij hebben een vacature voor mij en eind van de week hoor ik hier iets van terug. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de gemeente over een WWB. Nu gaf zij aan dat ik wel aan Start People door kan geven dat ik een maand op proef kan werken met behoudt van uitkering. Dus dan hoeven zij mij een maand niet uit te betalen.
Wat vinden jullie. Moet ik deze week even afwachten of is het beste als ik contact opneem met de intercedent van Start People?
Nee, juist niet. Ik ging er naar toe voor een andere functie maar daar vonden zij mij toch minder geschikt voor en toen kwam ze met de andere functie. Waarvan zij denken dat het wel beter bij mij past. Maar als ik daar aan de slag kan dan ga ik er liever aan de slag zonder uitkering dan een maand met.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lastig, als ze twijfelen over jou kun je dat wel aanbieden, denk je dat ze twijfelen of je de functie wel kunt?
Ik heb toch de indruk dat veel organisaties vooral focussen op CV en nauwelijks acht slaan op sollicitatiebrieven/mails ansich. Stuurde enkele maanden geleden een sollicitatiemail + CV naar een gemeente en kwam na verzending erachter dat er enorme slordigheden in de mail stonden; zo was de aanhef 'geachte mevrouw' terwijl de contactpersoon overduidelijk mannelijk was, en stond tevens in de motivatie dat ik 'al met veel enthousiasme in het verleden werkzaam was in uw organisatie'. Dit mailtje was een copy + paste van een andere sollicitatiemail naar een organisatie waar ik in het verleden werkzaam was. Bij de organisatie waarheen ik ditmaal mailde had ik nog nooit gewerktquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Maar in dit geval was het dus dat de eerste maand op proef zou zijn en dus die eerste maand met behoud van uitkering. Maar daarna uitbetaald worden door Start People. Dat zou de drempel om mij aan te nemen lager maken, omdat het bedrijf dan niet de eerste maand hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kunt toch afwachten wat StartPeople voor je kan regelen en daarnaast ook de aanvraag van de WWB-uitkering afwachten? Dat werken met behoud van een uitkering is een moderne vorm van slavernij.
Ik heb nog 10,5 week te gaanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kunt toch afwachten wat StartPeople voor je kan regelen en daarnaast ook de aanvraag van de WWB-uitkering afwachten? Dat werken met behoud van een uitkering is een moderne vorm van slavernij.
Ik zou het woord 'middels' sowieso vermijden. Dat is een germanisme. Correct taalgebruik is om 'door middel van' te gebruiken. Juist als je een beetje formeel wilt gaan lopen doen komt het behoorlijk 'net niet' over als je dat dan niet in de gaten hebt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Vraag me af, waarom zet iedereen nu in een brief "ik wil graag, ik zou graag etc....." ?
Mij is aangeleerd dat niet te doen, je doet het immers toch ?
Dus geen "Middels deze sollicitatie wil ik graag reageren op uw vacature" want dat doe je precies al namelijk... "Middels deze sollicitatie reageer ik op uw vacature".
Ook dat graag is overbodig, dat laat je al merken door de brief te sturen.
Die tip heb ik van een PZ en een HR medewerker gehad.
Dat was voor hun al reden de brief niet verder te lezen namelijk.
Net als: "Ik probeer een stoel op te tillen". Doe dat dan gewoon....
Je tilt of niet... Het lukt of niet...
Hun argumenten, het komt onzeker over.
Mijn 2 centjes.
Succes!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:39 schreef foodlover het volgende:
Morgen 2e gesprek voor leuke functie.
Sinds de jaren tachtig is het min of meer geaccepteerd taalgebruik. Alleen Renkema keurt het nog af. Punt is alleen dat sommige mensen het raar vinden staan, daarom kun je het misschien inderdaad beter vermijden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zou het woord 'middels' sowieso vermijden. Dat is een germanisme. Correct taalgebruik is om 'door middel van' te gebruiken. Juist als je een beetje formeel wilt gaan lopen doen komt het behoorlijk 'net niet' over als je dat dan niet in de gaten hebt.
Ik wacht op de reactie of ik wel of niet aangenomen ben, haat wachten...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:39 schreef foodlover het volgende:
Morgen 2e gesprek voor leuke functie.
Ik ook. Ik zit te wachten op een telefoontje of mailtje dat ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een gesprek..deze week zou ik er meer van horen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:54 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ik wacht op de reactie of ik wel of niet aangenomen ben, haat wachten...
Ik ben aangenomen!!!!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:00 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zit te wachten op een telefoontje of mailtje dat ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een gesprek..deze week zou ik er meer van horen.
Jeejquote:
Uitgeverij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
JeejWaar?
OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
Gefeliciteerd!!quote:
Als je aangenomen wordtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
JeejWaar?
OT: vanaf welk moment in de sollicitatieprocedure zeg je dat je eerst nog 3 weken op vakantie bent?
Zo vroeg mogelijk, zo vermijd je ongemakkelijke toestandenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef Mishu het volgende:
[..]
JeejWaar?
Ligt een beetje aan je financiele positie.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:40 schreef diertjuh het volgende:
Ik ben ook sinds een maandje werkloos en kijk hier ook afentoe mee. Nu zit ik met iets en ik weet zelf even niet wat ik moet doen. Graag zou ik jullie mening willen weten.
Het gaat om het volgende:
Gisteren heb ik een gesprek gehad bij Start People. Zij hebben een vacature voor mij en eind van de week hoor ik hier iets van terug. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met de gemeente over een WWB. Nu gaf zij aan dat ik wel aan Start People door kan geven dat ik een maand op proef kan werken met behoudt van uitkering. Dus dan hoeven zij mij een maand niet uit te betalen.
Wat vinden jullie. Moet ik deze week even afwachten of is het beste als ik contact opneem met de intercedent van Start People?
In welke richting zoek je?quote:Op zondag 1 september 2013 13:23 schreef PatriQue89 het volgende:
25 oktober klaar met mijn stage, nu weer op zoek naar een bijbaan. De hel, want dan alweer 24 jaar..
7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geldquote:
Suggestie qua verdiensten: is tel. fondsenwerving iets voor je?quote:Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geld
Hmm, geen idee.. Nog nooit gedaanquote:Op zondag 1 september 2013 16:14 schreef foodlover het volgende:
[..]
Suggestie qua verdiensten: is tel. fondsenwerving iets voor je?
Dat laatste is de juiste instelling. Houd er rekening mee dat je tussen lieden komt te zitten die veel jonger dan jij zijn en het uur salaris netto ook geen vetpot is. Hopelijk moet je niet te ver reizen elke dag en elk weekend werken tot laat in de avond. Handig is ook als je eerste lijn bent dat jij je talen spreekt.quote:Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef PatriQue89 het volgende:
7 jaar ervaring in de detailhandel, alleen daar ben ik natuurlijk al bejaard voor. Ik gok dat het -helaas- iets moet worden als callcenterwerk.. Maar goed, geld is geld
Ach, het reizen maakt me niet zoveel uit eerst. Ga toch verhuizen, dus dan woon ik dichtbijquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat laatste is de juiste instelling. Houd er rekening mee dat je tussen lieden komt te zitten die veel jonger dan jij zijn en het uur salaris netto ook geen vetpot is. Hopelijk moet je niet te ver reizen elke dag en elk weekend werken tot laat in de avond. Handig is ook als je eerste lijn bent dat jij je talen spreekt.
Super, gefeliciteerd! Wat voor functie en hoe veel ervaring had je er al in?quote:
Als accountmanager, zelfde soort werk heb ik eerder voor 2 andere werkgevers gedaanquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Super, gefeliciteerd! Wat voor functie en hoe veel ervaring had je er al in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan mezelf wel vermoorden nu. Maarja
[ Bericht 24% gewijzigd door Mishu op 03-09-2013 17:43:23 ]
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:37 schreef Mishu het volgende:
Ik wilde mijn sollicitatiebrief laten checken door mijn moeder en verstuurde hem per ongeluk al naar het sollicitatie-mail-adres*^%#@@^&((&^einz!!!*^$
Even bellen en uitleggen, ze kijken toch meestal meer naar je cv dan wat anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan mezelf wel vermoorden nu. Maarja
Hallon!
Niemandquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:51 schreef El_Thijs het volgende:
Heeft er iemand ervaringen om te delen wat betreft het zijn van particulier onderzoeker? Ben er wel benieuwd naar en vroeg me af of iemand hier dit beroep ooit beoefend heeft
[..]
Succes!
Dat zou denk ik onzeker overkomen. Ik denk dat ik het nu gewoon maar zo laat. Heb er gelijk de juiste mail achteraan gestuurd met 'Excuses voor de vorige mail, er ging iets mis met mijn computer'.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Even bellen en uitleggen, ze kijken toch meestal meer naar je cv dan wat anders.
Komt juist over op mij dat je heel graag die baan wil hebben.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:57 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat zou denk ik onzeker overkomen. Ik denk dat ik het nu gewoon maar zo laat. Heb er gelijk de juiste mail achteraan gestuurd met 'Excuses voor de vorige mail, er ging iets mis met mijn computer'.
Beetje jammer van dat kleurverschil in de 'juiste mail'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |