Pizza_Boom | zondag 21 juli 2013 @ 14:39 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2013: * no1uknow (7 januari) * Scootermuisje (10 januari) * Sneeuwvlok_2 (18 januari) * Proletariaat (4 februari) * Sie_scheitern_Epos (7 februari) * Nafi (9 februari) * Nutkicker22 (12 februari) * Kletters (18 februari) * DevilsAndDust (20 februari) * Jiang153 (25 februari) * Wanderlust (13 maart) * Jan-Slagter (12 april) * Koelkastman (15 april) * erythropoeet (16 april) * Bankpasje (18 april) * Remy669 (19 april) * JR-Style-93 (22 april) * Amoeba (24 april) * borisz (29 april) * Mrs.Salvatore (3 juli) *Gruisman (12 juli) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! | |
Amoeba | zondag 21 juli 2013 @ 15:34 |
Gassen met die bak verdomme | |
MeneerRicardo | zondag 21 juli 2013 @ 18:03 |
Voor mij was het ook een spannend jaar, pas bij de 4e keer op 8 feb jl. eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:50 |
Heel fijn.. Morgen voor de 3e x m`n theorie.. En ik leer dagelijks 5 examens, en neem elke dag even m`n kladje door waar ik de belangrijke dingen uit m`n boek heb opgeschreven. Maar er blijft NIKS hangen.... gewoon 0, wat ik ook doe, wat ik ook probeer... er blijft niets hangen.. Word het nou wel zat, fucking de 3e x.... Iemand nog tips? Wat mag wel, wat mag niet, wat is belangrijk.. etc.. | |
Pastapipos | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:51 |
Zat jij niet te haten op mensen die lang over bepaalde dingen deden? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:56 |
Hoe erg gezakt ben je die eerste twee keer? Met de hakken over de sloot, of echt 'prutswerk'? En op welke onderwerpen maakte je dan vooral de fouten? Dat kun je als het goed is gewoon terugvinden op het uitslagformulier. Dat zijn blijkbaar de onderwerpen waar je nog extra aandacht aan moet besteden. Succes morgen Ik heb gisteren m'n theorie gedaan voor de eerste keer, en meteen geslaagd. Nu lekker lessen en op voor de praktijk! | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:56 |
Ja, dat was ik inderdaad... maar ik besef me nu wel dat ik dat niet had moeten doen ! | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:57 |
Gezakt met 3 fout teveel.... En bij Kennis | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:59 |
Daar staan letter-coderingen bij welk onderwerp je fouten bij maakt, met uitleg van de letters op de achterkant! | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:13 |
Zo veel mogelijk oefenexamens maken en eruit pikken waar je fouten zaten vorige keren. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:17 |
Dat wil ik ook gaan doen.. Wil om 8 uur beginnen, en dan alleen maar examens maken, tot... 1-2 uur. Hopelijk komt het dan goed.. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:24 |
Hoe gaan de oefenexamens? | |
Louboutin | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:40 |
Ik heb 30 augustus mijn TTT | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:44 |
Mwa.... Gemiddeld nog 8 fouten elke keer ___! Ik ben een hele slechte leerling, kan de discipline niet opbrengen.. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:46 |
Ook niet als je denkt aan het feit dat je zonder dit niet lekker kan gaan touren? | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:49 |
Ik zit juist alleeeeen maaaarr met dát in m`n hoofd. Ik wil lekker touren Maar, ik ben totaal niet gedisciplineerd, ik maak 2-3 examens, en dan ga ik weer op Fok of zo... en zijn we 4 uur verder. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:19 |
Ja dat is niet zo verstandig | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:21 |
daarom | |
Louboutin | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:25 |
Als je vandaag en morgen nog even doorzet dan ben je er van af | |
#ANONIEM | dinsdag 23 juli 2013 @ 20:32 |
Mja... Morgen heb ik m`n examen om half 12.. Dus ik kan zo gaan leren tot 12 uur en dan m`n nest in, en dan van 8 tot 10 even... en dan is het hopen op het beste.... | |
Pizza_Boom | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:40 |
Dat kan niet... Iedere fout is er een teveel, maar je mag er met 6 en 13 door. | |
Xetran | dinsdag 23 juli 2013 @ 21:52 |
Ik zou je maar gaan afvragen of je wel veilig kan autorijden en je examen ooit wel kan halen als alleen de theorie en verkeersregels al zo moeilijk zijn.. | |
Pastapipos | dinsdag 23 juli 2013 @ 22:16 |
Dit. "Om 8 uur ga ik leren!!!" En dan vervolgens om half 9 nog posten Gast, krijg wat discipline. Zo kom je nooit ergens, niet met werk en ook niet in een sportschool of wat dan ook. | |
Jiang153 | dinsdag 23 juli 2013 @ 22:53 |
hij heeft morgen toch z'n theorie pas of is die nu alweer gezakt ? | |
Xetran | dinsdag 23 juli 2013 @ 23:06 |
Tja, na 4 examens dan ken je de vragen ook wel. Daar ging het me meer om, een auto besturen zelf is niet zo ingewikkeld.. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 05:50 |
6 en 13? Nee. 5 en 12.. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 05:50 |
Vandaag... dus ik ga er zo nog ff een paar uur voor zitten. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 05:51 |
Ja man. Want autorijden zelf is namelijk zó ongelovelijk moeilijk __! Het autorijden gaat al aardig. Als ik het nu niet haal dan ga ik op zo`n cursus, jammer dan dat ik er 4x over doe, gaat er om dat het pasje in m`n bezit komt. | |
Amoeba | woensdag 24 juli 2013 @ 06:43 |
Je beseft je dat de theorie eigenlijk doodeenvoudig is, en je die theorie in de praktijk toe moet kunnen passen? Als jij niet weet wat de verkeersborden of voorrangsregels zijn heb je m.i. vrij weinig op de openbare weg te zoeken. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 06:48 |
Ik weet prima wat verkeersborden/vorrangsregels zijn Maar ik heb af en toe nog moeite met dingen als " Mag u rijden met uw aanhanger als de lading zo en zoveel CM uitsteekt" Dat breekt me af en toe nog een beetje, en dingen als "U komt bij een bruggetje, de voetgangers lopen door, de auto ook.. wie is er fout? " (En dan staat er zo`n bord met 1 rood pijltje voor tegemoetkomend, en 1 voor degene die komt aanrijden ) Dan zou ik zeggen dat de voetgangers fout zijn (Die lopen door terwijl ze moeten stoppen) Maar nee, ik moet stoppen, omdat voetgangers geen bestuurders zijn Dat soort kleine dingetjes... En vragen over voorrang met Trams Dus ik heb net 2 examens gemaakt, en ga straks de laatste 5 examens nog doen, dan nog even snel alle valkuilen doornemen, en om half 12 het examen doen [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 06:49:27 ] | |
HansVaak | woensdag 24 juli 2013 @ 09:35 |
Dat eerst is gewoon simpel stampwerk. Maar voorrangsregels zijn juist niet zo moeilijk en gewoon het volgen van een paar richtlijnen, als dat niet lukt twijfel ik aan je verkeersinzicht en is het niet handig om ooit achter het stuur te kruipen. Het vervelende van dat theorie examen zijn de niks doen, gas los of remmen vragen, waar het in de praktijk vaak een combinatie is van gas los en remmen. En dat het 9 van de 10 keer gewoon niet duidelijk staat afgebeeld, tenzij er een bal op de weg ligt. Maar succes! | |
Keukendrol | woensdag 24 juli 2013 @ 09:42 |
Maar voor dat onderdeel wat je als laatste noemt mag je dan ook 12 uit 25 fout hebben. Niet zoveel aandacht daaraan besteden zou ik zeggen. | |
Keukendrol | woensdag 24 juli 2013 @ 09:44 |
4x over je theorie doen. Dan ben je m.i. in beginsel al een verkeerskneus. | |
HansVaak | woensdag 24 juli 2013 @ 09:45 |
Dat weet ik, het heeft me alleen flink wat frustratie opgeleverd. Moeten ze ook aanpassen, maarja, wie ben ik? | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 09:58 |
Ben vanaf half 7 flink aan het stampen, en ben nu bezig met de voorrangs regels m.b.t trams, splitsingen etc etc. | |
HansVaak | woensdag 24 juli 2013 @ 10:01 |
Had je dan niet wat eerder moeten beginnen? En misschien niet op Fok zitten? Zeker met dingen als voorrangsregels vind ik het een kwalijke zaak als je die alleen in je korte termijn geheugen zet. En blijkbaar zat het er eerst niet in, want anders had je geen vier keer nodig gehad voor je theorie... | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 10:03 |
Ja, ik heb de hele week geleerd.. boek gelezen, examens gemaakt. Maar er bleef niks hangen, en nu ik al 3 uur leer blijft het wél hangen. | |
Louboutin | woensdag 24 juli 2013 @ 10:05 |
Ik ken een meisje die daar al 5x op is gezakt | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 10:06 |
Serieus? __!! Zakken op gevaarherkenning, dan mag je ècht niet in het verkeer. | |
padlarf | woensdag 24 juli 2013 @ 10:34 |
Haal nou eerst je theorie maar voor je commentaar op anderen levert. | |
gelestipjes | woensdag 24 juli 2013 @ 12:14 |
Persoonlijk vind ik zo vaak zakken op het andere onderdeel ernstiger hoor, bij gevaarherkenning ligt het voor een groot deel ook aan die vage plaatjes, als je dat in een echte situatie mee zou maken zou je wel weten hoe je moet handelen. Dingen als voorrangsregels daarentegen, die moet je gewoon kennen. | |
Perunage | woensdag 24 juli 2013 @ 12:23 |
Zorg eerst dat je het zelf haalt man! Eens met HansVaak. Hoewel ik de theorie al half mei heb gehaald, merk ik dat er binnen korte tijd heel veel wegvalt en dit komt mijn rijlessen ook niet ten goede. Op dit moment ben ik voor mijzelf het theorieboek nog een keer aan het doornemen om de kennis weer op peil te brengen. Het lijkt mij niet verstandig om je theorie op korte-termijn geheugen te halen, dit ga je denk ik nog wel merken in het verkeer. In ieder geval nog succes met je rijbewijs! | |
Pastapipos | woensdag 24 juli 2013 @ 12:44 |
Altijd kritiek op anderen om voor jezelf te compenseren Ga eerst jezelf eens verbeteren. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 12:48 |
Het is toch zo? Het zijn 25 vragen, als je er daarvan 12 fout hebt (of meer) dan heb je 0,0 inzicht. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 12:48 |
Ik ben overigens weer gezakt. Kan mezelf wel ophangen, echt waar.. Ben nu aan het kijken voor Theorie Cursussen in de buurt. | |
Pastapipos | woensdag 24 juli 2013 @ 12:49 |
Waarom voel je de noodzaak om diegene naar beneden te halen dan? Zie ik je vaak doen. Je moet je eigen onzekerheid niet op anderen reflecteren | |
Pastapipos | woensdag 24 juli 2013 @ 12:49 |
| |
HansVaak | woensdag 24 juli 2013 @ 12:53 |
Vijf keer zakken voor je theorie, hoe krijg je dat voor elkaar? Op welk onderdeel ben je gezakt? Ik hoop niet voor je dat het op Neem maar een abonnement op de bus. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 12:54 |
vijf keer? Waar haal je dat vandaan? Dit is m`n 3e keer (maakt het niet minder erg natuurlijk) Ben niet gezakt op Gevaarherkenning. | |
HansVaak | woensdag 24 juli 2013 @ 13:00 |
En je weet trouwens dat zo'n cursus gericht is op het halen van het examen, in plaats van het je aanleren van de regels. Niet ideaal op de weg. | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 13:00 |
Hoeveel fouten teveel dan? | |
jordyqwerty | woensdag 24 juli 2013 @ 13:09 |
Ik ben ook twee keer gezakt voor mijn theorie, waarvan de eerste keer op één fout. Maar da's omdat ik er geen flikker aan gedaan had Dik verdiend hoor, het is gewoon noodzakelijk dat je kennis hebt van alle verkeersregels. Derde keer overigens monsterdik geslaagd | |
KYC | woensdag 24 juli 2013 @ 13:48 |
zo Braddie nu voor de 4e keer op gaan? probeer anders eens ezelbruggetjes en samenvattingen te maken van een gelezen hoofdstuk...zeg maar onderdelen waarvan je vaak in de proefexamens voorbij heb zien komen. Het heeft in ieder geval bij mij geholpen om met Word gelijk mee te tikken als ik hardop in het theorieboek ging lezen. (er bleef meer hangen dan alleen lezen) ga je voor motor of auto theorie? | |
Xetran | woensdag 24 juli 2013 @ 14:05 |
Ik had het over het toepassen van de regeltjes in het autorijden. Als je die al niet op papier goed te zetten, hoe wil je ze dan ooit toepassen? Volgens mij is dat wel een relevante vraag, hoor. | |
Amoeba | woensdag 24 juli 2013 @ 15:15 |
Ik heb mijn theorie en praktijk in een keer gehaald (na 46 uur rijlessen). Ik ben voor één onderdeel gezakt. Doordat ik autisme heb moest ik me bij een psycholoog melden, daar lulde ik me vlot doorheen. Daarna kreeg ik van het CBR nog een rijtest, en daar ben ik ooit voor gezakt. Iemand had mij een verkeerde stuurtechniek aangeleerd waardoor ik heel chaotisch reed. | |
Jiang153 | woensdag 24 juli 2013 @ 17:49 |
ik deed 2x over me theorie . Eerste keer leerde ik niet eens, want had geen boek, dus toen ging ik alleen examens op internet maken . 35 euro weggegooid | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 17:59 |
Eerste examen had ik heel veel geleerd, maar er bleef weinig hangen. 2e x had ik niet geleerd omdat ik niet wist wanneer het examen was (totdat ik een paar dagen van te voren een reminder kreeg, dat het die en die dag was) 3e x heb ik 10 dagen lang elke dag 1 - 2 uur geleerd en heb vanochtend van half 6 tot 10 uur zitten leren. (En tocht ben ik met 3 vragen fout méér gezakt dan de 1e en 2e x ___! ) | |
Jiang153 | woensdag 24 juli 2013 @ 18:13 |
je maakt je gewoon veelste veel zorgen . Als je dat pasje heb dan vergeet je het toch weer . Net zoals dat niet meer zo intensief kijken, ben ik blij dat ik daar vanaf ben | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 18:39 |
ja, misschien is dat ook wel zo.. dat ik hem gewooon te graag wil en daarom zak. Maargoed, er word een theoriecursus aangeboden in de buurt, 2 dagen lang van 9 tot 4 ___! Maar het maakt niet uit hoe lang je er over doet, als je hem uiteindelijk maar haalt, toch? | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 18:41 |
Nouja het geeft natuurlijk wel te denken maar als je een voldoende haalt snap je het blijkbaar voldoende dus in principe maakt het niet uit inderdaad. | |
Jiang153 | woensdag 24 juli 2013 @ 19:35 |
heey ik heb geen oneindig budget he | |
#ANONIEM | woensdag 24 juli 2013 @ 19:35 |
Nee ok, maar alsnog. Rijbewijs is wel belangrijk vind ik | |
Jiang153 | woensdag 24 juli 2013 @ 19:44 |
klopt heb je heel je leven wat aan, blij dat ik hem al heb . Kostte mij helaas wel 17xx omdat ik alles 2x moest doen | |
KYC | donderdag 25 juli 2013 @ 08:34 |
ach mijn motorrijbewijs kost nu ook al iets van 1400 euro...dus 1700 is niet zo heel veel meer Even vanuitgaande dat ik volgende week mijn verkeersdeelname haal...anders word nog eens 220 euro erbij... | |
Nagelschaartje | donderdag 25 juli 2013 @ 10:37 |
Hoe kan je in fucksnaam moeite hebben met de voorrangsregels voor Trams? Een Tram heeft altijd voorrang. Punt. | |
mister.bucket | donderdag 25 juli 2013 @ 10:47 |
Tenzij de voorrang geregeld is dmv verkeerstekens. Haaientanden bijv. | |
exelletor | donderdag 25 juli 2013 @ 11:20 |
Op gelijkwaardige kruispunten. | |
Nagelschaartje | donderdag 25 juli 2013 @ 11:49 |
Ooit haaientanden voor een tram gezien? | |
Nagelschaartje | donderdag 25 juli 2013 @ 12:03 |
Volgens het officiële theorieboek heeft een tram alleen voorrang op een gelijkwaardig kruispunt en als het niet geregeld is met verkeerstekens enz. Maar in de praktijk heb ik nog nooit een situatie gezien waarin een tram voorrang moet verlenen door verkeerstekens. Als iemand me zo'n situatie kan aanwijzen hoor ik het graag en heb je bij voorbaat al mijn excuses. Vaak is zelfs de zebra onderbroken op de tramrails. Enige situaties die ik ken waar een tram moet wachten voor ander verkeer, is als er verkeerslichten staan. Dat lijkt me ook vrij logisch. Net als dat een tram voortuigen met zwaailichten voor moet laten gaan, lijkt me ook logisch. Voor de rest hou ik aan dat een tram altijd voorrang heeft op alles. Ook op het theorie-examen. Nog nooit gemerkt dat het niet klopte. | |
mister.bucket | donderdag 25 juli 2013 @ 18:19 |
Heb er zat gezien bij het oefenen van het theorie examen, ik zie ze er dan ook best voor aan om het ook bij het examen te vragen, en laat dit nou net hetgeen zijn waarvoor Braddie het moet weten. | |
Xetran | donderdag 25 juli 2013 @ 19:07 |
Maar een tram moet toch juist stoppen voor voetgangers, of heb ik dat verkeerd? Sorry, provinciaaltje hier. | |
SchoneZoon | donderdag 25 juli 2013 @ 22:54 |
Als je op een voorrangsweg rijdt moet een tram wel voor je stoppen. Die zullen er vast wel zijn in de grote steden. Maar voor zover ik weet wordt het bijna overal met verkeerslichten geregeld. | |
zerokil | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:51 |
Nu weer thuis van vakantie. Morgen nog 2 uur rijles. En dan dinsdag voor de eerste keer op. Hoop echt dat ik het in een keer haal.. Iemand nog tips?.. | |
Jiang153 | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:15 |
Ga zonder je instructeur misschien ben je dan minder zenuwachtig . Probeer dan een lang gesprek te voeren met de examinator misschien ziet die sommige fouten niet of laat die het gaan | |
zerokil | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:20 |
Bij mijn TTT ging mijn instructeur juist praten met de examinator, dat helpt al veel. Hij weet dat ik me dan een stuk fijner voel dus dat gaat hij sowieso weer ''proberen'' | |
Kapitein_Schavuit | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:45 |
Vanmorgen mijn theorie gehaald. Score: 0 van de 40 fout bij verkeersinzicht en -regels, 7 van de 25 bij gevaarherkenning. En dat zonder echt te leren. | |
zerokil | vrijdag 26 juli 2013 @ 01:50 |
Knap! Op naar het pasje. | |
Jiang153 | vrijdag 26 juli 2013 @ 03:05 |
Ja mijn examinator zat zoveel shit te lullen dat die steeds veelste laat zegt wat ik moet doen. Hierdoor maakte ik één fout en raakte ik in paniek omdat ik denk dat ik al gezakt ben en doe dan nog meer fout, dus ja ik heb liever dat alleen ik met die examinator zit | |
KYC | vrijdag 26 juli 2013 @ 08:35 |
helaas kan dat niet bij de motor examen wat ik vandaag hoorde is dat veel mensen zakken op hun bochtenwerk (dus slordig de bochten nemen etc dus ik ga me meer focussen op dat...maar eens met je opvatting als de examinator een beetje afgeleid wordt door de instructeur dan ziet die snel dingen over het hoofd dus dan kan het zijn dat je kleine foutjes zoals kijken in de spiegels minder opvalt | |
Nagelschaartje | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:16 |
Zelden. Vaak is de zebra namelijk onderbroken als er een trambaan tussen ligt. Een tram is een voertuig dat niet zo makkelijk snel kan remmen, dus in de meeste verkeerssituaties is het zo geregeld dat er geen verkeerstekens zijn die de tram de voorrang ontnemen. Aanrijdingen met trams zijn zeker voor voetgangers en fietsers vrij vaak dodelijk namelijk. Overigs is mijn ervaring gebaseerd op omgeving Haaglanden en een stukje Rotterdam. Hoe het in andere steden gaat weet ik niet. Maar zelfs als je de officiële regels aanhoudt: Een tram heeft voorrang, tenzij de verkeerstekens of stoplichten anders laten blijken, begrijp ik niet dat je moeite kan hebben met de voorrangsregels voor een tram. | |
Nagelschaartje | vrijdag 26 juli 2013 @ 09:20 |
Vind ik niet. Ik vond het heel fijn dat mijn instructeur mee was. Als je dan zakt, kan je namelijk makkelijker werken aan wat er fout ging. En mijn examinator vroeg ook nog wat dingen na bij mijn instructeur, om te checken of bepaald rijgedrag door de zenuwen kwam. | |
Porpoise | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:12 |
Ik heb woensdag mijn rijbewijs in één keer gehaald na 45 lessen! Mijn instructrice ging niet mee maar ik had gelukkig een hele gezellige examinator Theorie had ik ook in één keer, ik vond die theorie-examens juist enorm makkelijk, er staan soms echt vragen tussen die iedereen wel goed moet hebben. Ik had bijv dat ze naar de maximumsnelheid vroegen en daar stond een plaatje bij van zo'n elektronisch bord op de snelweg, dus 4 van die borden naast elkaar met 90 erop. Die was dus wel makkelijk. Wel raar dat je zo vaak gezakt bent voor je theorie terwijl je wel goed hebt geleerd. Als ik jou was zou ik zo veel mogelijk oefenexamens maken. Succes!! | |
Amoeba | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:42 |
't Makkelijkste is als instructeur en examinator beginnen te ouwehoeren. | |
Ridocar | zaterdag 27 juli 2013 @ 16:01 |
Vergis je niet, het zijn net vrouwen. Ze kunnen multitasken, letten stiekem op alles wat je doet en laten je altijd achteraf zien wat je fout deed... | |
Pizza_Boom | zondag 28 juli 2013 @ 13:18 |
Het ergste: Het zijn soms ook vrouwen... | |
SugarEvans | zondag 28 juli 2013 @ 19:15 |
Ik heb morgen mijn TTT. Niet echt gevoel dat ik er klaar voor ben... Dus dat wordt een interessant ritje Mijn bijzondere verrichtingen (waar je dus vrijstelling voor kan gaan krijgen) zijn enorm wisselvallig. De ene keer perfect de andere keer niet terwijl ik voor mijn gevoel niet wezenlijk iets anders doe. Daarnaast heb ik om de een of andere reden mijn TTT in een ander gebied dan ik normaal rijd. Volgens mij had het te maken met dat er dan daar eerste plek was, het kwam vaker voor werd me verteld. Het zal me benieuwen, maargoed het is maar een ttt.. | |
jordyqwerty | zondag 28 juli 2013 @ 19:36 |
Je moet het écht hard verkloten wil je geen vrijstelling krijgen | |
DJWeisz | zondag 28 juli 2013 @ 21:26 |
Heb vrijdag mijn rijbewijs gehaald, heb het in 2 1/2 week gedaan door elke dag te lessen en een week voor het examen mijn theorie op zo n snelcursus te halen. Vond het examen niet zo moeilijk als ik verwachte en toen ik de zenuwen de baas was ging de tijd ook nogeens snel. Morgen mijn pasje ophalen ! | |
practics | zondag 28 juli 2013 @ 21:36 |
Ik had ook een vrouw als examinator, geweldig toch juist? Beetje kleppen relaxt je rondje rijden, en klaar. Met vrachtwagen had ik een kerel, dat is pas kut. Zo'n grote brombeer | |
Pizza_Boom | zondag 28 juli 2013 @ 21:45 |
Ik had toen ik mijn auto deed een kerel. Mijn instructeur was zo'n kerel uit het dorp die het toen al iets van 30 jaar deed, dus die kende iedere examinator en iedere route zo'n beetje. Strikte instructies over waar je op moest letten bij die man, had wel succes en hij begon uit zichzelf te praten (was niet zo'n prater). Met BE vorig had ik de moeder van een voormalig klasgenote van de basisschool (die toen een eigen rijschool had). Ook wel bizar zo na al die jaren. Herkende haar direct, maar een beetje gedaan alsof mijn neus bloedde en achteraf gevraagd. | |
Susteren | zondag 28 juli 2013 @ 21:59 |
Vrouwen zijn in banen altijd een stuk strikter dan mannen. Let maar eens op, vooral politieagentes en contructrices! Mannen vragen nooit om m'n kortingskaart, vrouwlijke conductrices altijd Ze bestuderen die kaartjes ook altijd superlang alsof er wat te zien valt | |
SugarEvans | maandag 29 juli 2013 @ 13:38 |
Gemerkt Wilde steken in een veel te smal straatje dus moest vaker dan gepland.. toch de vrijstelling gekregen. De rest van de TTT was echter minder relaxed. Nouja het ging wel aardig maar vooral in een onbekende omgeving is het toch ff zoeken soms ook op welke rijbaan je uit moet komen. Uiteraard moet dat uiteindelijk ook kunnen maar ik merk dat je toch wel makkelijk gewend (en dus lui) raakt aan de eigen bekende omgeving. | |
Jiang153 | maandag 29 juli 2013 @ 16:37 |
wat ik me afvraag he. Ik heb hier een Opel Astra G uit 1999, maar ik vind dat hij best traag optrekt. Doe ik het verkeerd of is het gewoon zo bij deze auto? | |
DX11 | maandag 29 juli 2013 @ 16:45 |
Geef eens t nummerbord? Zoeken we het even op | |
Jiang153 | maandag 29 juli 2013 @ 16:47 |
XS-DS-90 | |
DX11 | maandag 29 juli 2013 @ 17:28 |
1155 kg, 75PK, 1.6L geen turbo. Ja helaas daar ga je geen sprintjes mee winnen | |
Jiang153 | maandag 29 juli 2013 @ 17:44 |
ja wil gewoon op normale snelheid van een stoplicht vertrekken en niet met een achterstand van 100m | |
DX11 | maandag 29 juli 2013 @ 18:18 |
Nee dat is begrijpelijk. Misschien laat je de koppeling te vroeg op komen / te weinig gas? Als je wat meer gas geeft, en die vasthoud als je de koppeling op laat komen, kom je over het algemeen sneller weg. (Dus ook iets meer herrie maken, mag best). Als je alleen op de koppeling vertrekt, en daarna pas gas gaat geven, ja dan gaat het niet zo vlot (ik deed dat ook eerst omdat ik een diesel lesauto gewend was, die kunnen veel meer op de koppeling). Zeker met dat gewicht moet je best aardig wat gas geven om weg te komen. | |
padlarf | maandag 29 juli 2013 @ 18:21 |
Natuurlijk. Het interesseert zo'n examinator echt niet als jij na het behalen van je rijbewijs een uur bezig bent om je auto netjes in te parkeren. Zolang je hem maar hebt laten zien dat je goed blijft kijken en opletten. | |
Gruisman | maandag 29 juli 2013 @ 19:57 |
Net voor het eerst in een automaatje gereden. Man wat is dat hemels | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:36 |
Theorie in één keer gehaald. Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht ) Rest: 37/40 goed. | |
Downstar | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:40 |
, gefeliciteerd! | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:41 |
Dankje! | |
KYC | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:51 |
Even gecopy paste van een site: Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR? Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen: Gevaarherkenning 25 vragen; Verkeersregels 30 vragen; Verkeersinzicht 10 vragen. ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen? | |
Gruisman | dinsdag 30 juli 2013 @ 12:30 |
Gefeliciteerd Weet je al wanneer je je praktijk hebt? | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:38 |
Nope nog niet. Eerst nog TTT, maar die zal morgen bij mijn rijles wel gepland worden. | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33 |
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33 |
Zit in mijn pakket. Dusja. | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:34 |
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen. | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:37 |
Maar ik heb er ook wel over nagedacht. Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager. Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen. Hoe kijken jullie er tegenaan? | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:40 |
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht. | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:44 |
Van de andere kant denk ik ook weer als tegenwerping op de tweede redenering (alles in één praktijkexamen): Je moet gewoon alles wat je tegenkomt aankunnen. Dus ook die lastige situaties. Beter tijdens examen en zakken, dan dat je door het examen komt maar in het echt in de fout gaat. | |
tuut-chips | dinsdag 30 juli 2013 @ 15:46 |
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25. | |
MrData | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:07 |
Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen. | |
Xetran | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:16 |
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'. De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter. Edit: oh dubbelop, ach ja. | |
Knevelt | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:17 |
Wat bedoel je precies met medische aantekening? | |
Xetran | dinsdag 30 juli 2013 @ 16:21 |
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen. N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea. | |
SugarEvans | dinsdag 30 juli 2013 @ 18:30 |
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halen ). Dat is toch wel lekker want als je een beetje pech hebt krijg je tijdens je uiteindelijke examen een of ander kut straatje om te parkeren/draaien... dan ligt het er aan hoe koel je bent om het goed te doen. Ik heb nu iig wel stress minder omdat ik weet dat ik dat niet hoef te doen over een paar weken.. alleen goed m'n rondje rijden!! Het is gewoon een goede ervaring in het geheel zo'n oefentoets. Van begin tot eind. Je weet echt precies waar je nog aan moet gaan werken. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2013 @ 18:32 |
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus. Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden ___! | |
Nagelschaartje | dinsdag 30 juli 2013 @ 18:51 |
Wat TTT betreft heb ik mijn ervaring al vaker verteld: Ik had een pakket met rijbewijs-garantie. Ik betaalde dus een vast bedrag en mocht daarvoor lessen en examens doen tot ik m'n rijbewijs had. Mijn instructeur had er dus baat bij om mij dat papiertje zo goedkoop mogelijk te laten halen, want alles wat hij bespaarde was pure winst. In dat pakket zat standaard een TTT. Als het volledig nutteloos zou zijn, waarom zou die rijinstructeur het dan gebruiken? Kost hem alleen maar geld. Ik vond het zelf ook wel prettig om TTT te doen, omdat we daarna heel gericht aan bepaalde punten konden werken die ik nog niet goed beheerste. En die vrijstelling voor bijzondere verrichtingen was ook wel lekker, hoefde ik me geen zorgen meer over te maken. | |
Ridocar | dinsdag 30 juli 2013 @ 18:58 |
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan. | |
Ridocar | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:01 |
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert? | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:03 |
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan | |
Xetran | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:09 |
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten. Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^ | |
Ridocar | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:11 |
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten. | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:12 |
Het ging er om dat jij al hebt geprobeerd achter de reden van die aantekening te komen en je volgens mij tegen een bureaucratische muur opliep | |
padlarf | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:13 |
Oh sorry, het was niet als commentaar bedoeld. Ik verwacht uiteraard niet dat je alle topics van van a tot z hebt gelezen en/of uit je hoofd kent Achteraf gezien had ik de vraag beter gewoon aan Xetran over kunnen laten. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:14 |
Ahh. Toen ik net 2 lessen had gedaan zei m`n instructeur doodleuk "Ja, ik ga 2,5 week op vakantie" Daarna moest ik echt een rijles weer ff inkomen, dus vraag me af hoe het nu na 15 lessen is | |
Ridocar | dinsdag 30 juli 2013 @ 19:19 |
maakt niet uit. Ik heb ook net pas alles terug gelezen. Als Xetran echt niets aan zijn ogen mankeert zou een ogentest daarover uitsluitsel moeten bieden. De kosten daarvan is een ander verhaal. Misschien kun je bij een positieve uitslag de rekening naar Rijswijk sturen. (Althans, dat zou ik doen ) | |
-Dries- | woensdag 31 juli 2013 @ 09:45 |
Hallo allemaal Al een tijdje mijn rijbewijs gehaald, maar nog niet extreem veel gereden. Wat ik reed was voornamelijk alleen binnen de bebouwde kom. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik de komende tijd (vanavond al) met de auto van de baas naar mn werk moet. Echter, dit is een Peugot Partner dat geen achter-zijruiten heeft. Alleen twee ramen voorin zeg maar. Nu maak ik mij een beetje zorgen om de dode hoek, omdat je nu niet meer over je schouder kan kijken. Vooral op de snelweg lijkt me dit niet fijn. Heeft een andere beginnende bestuurder hier ook ervaring mee? Andere tips en pointers zijn ook zeer graag welkom | |
HansVaak | woensdag 31 juli 2013 @ 10:16 |
Niet te veel zorgen over maken, vaak staan de spiegels van dat soort autotjes wel wat anders, zodat de dode hoek wat kleiner wordt. Verder moet je je er niet te veel zorgen over maken, want het valt best wel mee. Desnoods gewoon iets langer in je spiegel turen, even gas geven en dan gaan, dan weet je ook zeker dat er niemand zit. Succes! | |
Ridocar | woensdag 31 juli 2013 @ 12:01 |
Blijven kijken. Zorg dat je niet verrast wordt en blijf het verkeer in de gaten houden dat achter/naast je rijdt. | |
DX11 | woensdag 31 juli 2013 @ 12:39 |
Je kan toch gewoon over je schouder kijken door je normale zijramen? En wat achter je zit voornamelijk met je zijspiegels. Ik kijk sowieso nooit echt door de achterramen | |
zerokil | woensdag 31 juli 2013 @ 12:43 |
Bam geslaagd voor de 1ste keer!!! Morgen naar het gemeentehuis. | |
padlarf | woensdag 31 juli 2013 @ 12:44 |
Netjes | |
#ANONIEM | woensdag 31 juli 2013 @ 13:03 |
Top! | |
tuut-chips | woensdag 31 juli 2013 @ 13:08 |
de eerste keer slagen is altijd het lastigst. Na twee-drie keer raak je er wel aan gewend
| |
bjorntju | donderdag 1 augustus 2013 @ 19:00 |
Vandaag ook voor het eerst rijexamen gehad en gezakt Ging niet heel erg slecht, maar ik had wel een ingreep. Welke wel een beetje terecht was denk ik, ik stond voor een stoplicht, en ik wilde linksaf. Tegenover stond ook een auto voor het stoplicht die rechtsaf ging (dezelfde richting die ik opwilde dus) Beide stoplichten gingen tegelijk op groen, en wij kwamen beide uit op een tweebaans weg, ik wilde de linker rijstrook pakken, want hij ging de rechter rijstrook op. Maar ik moest de auto voor laten gaan omdat de kans er was dat hij misschien wel de linker rijstrook op ging, en omdat hij de korte bocht had. Dus wel een beetje terecht, maar nog steeds klote natuurlijk. Voor de rest ging het wel goed op zich. De bijzondere verrichtingen (ik moest inparkeren en een omkeer opdracht doen) gingen wel redelijk (zei hij ook) Alleen bij het inparkeren had ik iets te vroeg teruggedraaid waardoor ik een klein stukje op de weg stond. Daarnaast kreeg ik nog een stel clusteropdrachten, sommige gingen wel, maar bij sommige was ik het weer vergeten Dus dan ben ik aan het denken of het nou links of rechts was, en dan zit ik weer op de verkeerde rijstrook Maar de examinator zei bij het afronding gesprek wel dat ik al een heel eind was, alleen nog een paar kleine dingen. Had eigenlijk wel verwacht dat ik ging slagen, omdat de les die ik de dag ervoor had, heel erg goed ging. Had toen misschien 2x wat te laat terug geschakeld, maar voor de rest ging het super. Achja, heb ook wel een beetje geluk. Mijn rij-instructeur wil nu dus een nieuw examen inplannen (ga maandag even langs bij de rijschool om in te plannen) En omdat ik altijd netjes op tijd betaalde voor de lessen, had hij het voorstel dat ik 4 lessen gratis krijg, als ik mijn rijexamen alvast vooruit betaal. Netjes hoor! Hoop wel dat ik nog voordat school begint nog een herexamen te kunnen doen. De wachttijd is als het goed is 3 weken zag ik op de CBR site, dus als ik geluk heb haal ik het net Anders zal ik het nog een weekje of 2/3 moeten uitstellen omdat ik met een nieuwe opleiding ga beginnen, en om nou meteen de eerste week weer vrij te vragen is ook weer zo iets [ Bericht 0% gewijzigd door bjorntju op 01-08-2013 19:13:05 ] | |
DX11 | donderdag 1 augustus 2013 @ 19:14 |
Ik moet zeggen, het is natuurlijk erg klote voor de mensen die zakken, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het CBR (tegenwoordig) zo streng is. Er zijn zoveel idioten op de weg, maar hopelijk word dat vanzelf minder aangezien ze niet altijd zo streng waren volgens mij. Disclaimer: deze comment is tegen niemand in dit topic gericht maar een algemene opmerking | |
Kartmans | donderdag 1 augustus 2013 @ 20:18 |
Gisteren mijn rijbewijs gehaald! Jeeeeeeuj | |
ChevyCaprice | donderdag 1 augustus 2013 @ 20:28 |
gefeliciteerd | |
Kartmans | donderdag 1 augustus 2013 @ 20:31 |
Misschien kun je een dodehoekspiegeltje monteren, net als deze? http://mcvjournaal.punt.n(...)dehoekspiegel-03.jpg Werkt prima op mijn opa's auto haha. Thanks! | |
Pizza_Boom | donderdag 1 augustus 2013 @ 21:52 |
Spiegels in busjes zijn over het algemeen wat boller, is mijn ervaring. Of, bijv. bij een Master, zit er al een dode hoek spiegel onder (reuze handig trouwens met het achteruit wegsteken van een aanhanger, kan je zien hoe dicht je bij de stoep zit). En gewoon over je schouder kijken om te kijken wat je ziet. Het gaat eigenlijk vooral om wat naast je zit met je dode hoek. Aan rechts vooral wachten totdat het voertuig in je spiegel goed te zien is. | |
Marrije | donderdag 1 augustus 2013 @ 22:18 |
oh my ik durf niet eens te zeggen hoeveel het mij heeft gekost | |
DX11 | donderdag 1 augustus 2013 @ 22:19 |
Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met bijhouden maar ik weer wel dat het 2000+ was | |
Marrije | donderdag 1 augustus 2013 @ 23:18 |
princess-a | donderdag 1 augustus 2013 @ 23:27 |
Gefeliciteerd! Ik kwam uit op zo'n ¤2700.. slik Deze week voor het eerst op de Duitse autobahn gereden.. daarna voelt de Nederlandse snelweg alsof je file rijdt | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:52 |
Mijn rijbewijs kost me nu al... 2200+ En ik zit pas op les 15 ___! En ik moet nogsteeds m`n theorie halen. Maargoed, al kost het me 3000 euro, als ik hem eenmaal heb hoor je mij niet klagen | |
DX11 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:53 |
En wat koste jullie eerste auto? Haha mijne 1100 dus ongeveer de helft van mijn rijbewijs, ook niet logisch eigenlijk.. | |
Kartmans | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:53 |
Hoe dan. Na 15 lessen, wtfffff | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:55 |
Pakket, dat was .... 1650 ongeveer, heb toen nog 3 lessen a 41,50 gehad los.... en ik heb 1x m`n theorie betaald a 56 euro, plus m`n intake a 40,00 hmm, ongeveer 1900 euro dus... Alsnog veel geld. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:56 |
Mijn *eerste* auto was gratis (Handig, een moeder die al meld.. Ja, je gaat in dit karretje veel kilometers maken als jij je rijbewijs hebt... ondanks dat hij niet meer door de APK komt in Oktober) | |
Kartmans | vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:57 |
Hmmm pittig, maarja. Zie het als een investering! Ik ben uiteindelijk iets van ¤2600 kwijt geweest, maar dat heb je op een gegeven moment geen eens meer door als je per les betaald zoals ik deed. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:00 |
Precies. Ik schat de kosten van mijn rijbewijs zo rond de 2500 voordat ik ben afgereden. Maar het is een investering inderdaad. | |
Kartmans | vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:05 |
Moet ik bij zeggen dat ik theorie en praktijk beide 2 keer heb moeten doen, helaas. Maarja, dat boeit me nu allemaal nul meer haha. | |
Jiang153 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:09 |
Kan toch niet zo erg zijn? | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:26 |
Ik moet voor de 4e x op voor m`n theorie eind deze maand ____! | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:44 |
Ja, en hier zie je dus weer waarom je gewoon het aantal uren moet noemen, en niet les 15 terwijl je iets van 30 uur les hebt gehad. Want als je na 15 lessen op 2200 euro zou zitten zou het wel een erg dure rijschool zijn he | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:47 |
Nou, als ie niet meer door de apk komt zul je er niet zoveel kilometers meer in maken vrees ik, gezien je nu je theorie nog niet hebt en het al augustus is | |
LuciferRising | vrijdag 2 augustus 2013 @ 05:53 |
Jezus, dat is veel. Straks kennen ze je naam al bij de bali. | |
Amoeba | vrijdag 2 augustus 2013 @ 06:34 |
2000-2100 was ik kwijt aan het CBR en mn rijschool. Nog eens 200 om m'n medische verklaring rond te krijgen, stelletje oplichters. | |
Pizza_Boom | vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:59 |
En maar brullen, 2 maanden terug, over mensen die ergens langer dan gemiddeld voor nodig hebben | |
Marrije | vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:19 |
jawel. Gelukkig heb ik een beetje een excuus, ik was zwanger en er zat daarom nogal wat druk op (hoogzwanger mag je niet meer afrijden) dus ik moest in een half jaar mijn rijbewijs halen, gelesd als een gek en het heeft me een vermogen gekost. Het was het waard, dat wel. [ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 02-08-2013 10:24:54 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11 |
Ik hoop m`n rijbewijs toch wel midden oktober te hebben. | |
zerokil | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:06 |
Waarom sta ik nog niet in de op? Geslaagd 31 Juli, een datum on niet meer te vergeten. | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:19 |
Ja, maar als ie niet meer door de apk komt in oktober kun je er dus niet erg veel gebruik meer van maken. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:24 |
Hij word 16 Oktober weer APK gekeurd, althans.. dat was de planning. Dus er mag nog mee gereden worden tot de 16e En aangezien ik 15 oktober naar een concert in Amsterdam ga, kan ik er mooi nog een kleine 50 km mee rijden haha. | |
Kartmans | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:24 |
Ook voor mij, 31 juli! Zet maar in de OP haha. | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:27 |
Als je hem voor die tijd hebt dan. Je hebt immers eerst nog je theorie, die moet je eerst halen voordat de ttt aangevraagd kan worden, wachttijd van zo'n 3 weken, vervolgens 3 weken wachttijd of zo voor het echte examen, en dan moet je hem dus wel in 1 keer halen anders lukt het sowieso niet voor de 15e denk ik | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:33 |
Klopt.. Zit er zo`n lange wachttijd voor de echte examen? Zal wel mee vallen toch? Het is dan immers September.. | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:34 |
Het is gemiddeld 3 weken ja, rond de vakanties is het langer dan 3 weken. [ Bericht 0% gewijzigd door gelestipjes op 02-08-2013 14:59:36 ] | |
gelestipjes | vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:02 |
Kon je je theorie niet sneller doen? Want lees dat je dat eind deze maand doet, dus tegen de tijd dat je dan je ttt kan doen is het al half september, en tegen de tijd dat je je echte examen kan doen is het dan al oktober. En dat is dan nog in het meest gunstige geval, als je je theorie nu wel haalt. | |
Downstar | vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:39 |
laat het een troost zijn, ik heb zojuist vernomen dat de kleindochter van mijn buurvrouw voor de 5de maal is gezakt voor haar Theorie.. het wachten is op het halen van haar theorie, tot die tijd dus geen praktijkexamen.. | |
exelletor | vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:58 |
Jammer genoeg heb ik mijn praktijk pas de derde keer gehaald en dat lukte ook maar net. Moet wel bij zeggen dat de beschikbare data allemaal 6 weken verder lagen, maar af en toe komen er nieuwe bij. Uiteindelijk ben ik maandag opgebeld met de vraag of ik donderdag wou afrijden. 😃 Het kan dus wel. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:08 |
De eerste x dat ik m`n theorie wilde doen vroegen ze "Kan je over 3 dagen? " Ik doe hem pas eind van de maand omdat ik dan weer geld heb ( ) En zodat ik nog even 3 weken keihard kan gaan leren... | |
Amoeba | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:11 |
Braddietje, kerel, hoe the fuck kun je 3x je theorie falen. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:13 |
Omdat ik geen geweldige leerling ben, en ik heb wat concentratie problemen... dus dan krijg je dat. Tel daar lichte faalangst bij op, en dan krijg je dit. | |
Amoeba | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:15 |
Ga gewoon zitten en geef de juiste antwoorden. Zo moeilijk is het toch niet | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:21 |
___! Uberhaupt mijn reactie gelezen? | |
Amoeba | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:23 |
Jazeker. Ik vind dat je lijdt aan overmatig zelfmedelijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:24 |
Ik niet. Heel eenvoudig, leren is gewoon altijd al een zwak punt bij mij geweest. | |
Xetran | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:29 |
Maar in je andere post zei je dat je niet eens, dan wel te laat, begon met leren wegens gebrek aan discipline? | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:34 |
Precies. Ik heb wel geleerd, voor m`n eerste theorie examen heb ik dat boek 2-3x doorgenomen en examens gemaakt. Toen ik zakte werd ik heel lax, en heb ik de laatste 4 dagen maar wat geleerd, en voor m`n 3e examen ben ik wel hard aan de slag gegaan (elke dag 2 hoofdstukken uit het boek lezen + 1 week lang alleen maar exameens maken.. 3 per dag) Maar dat was blijkbaar niet genoeg. Heb nu een 88pagina tellende PDF van het ministerie van infrastructuur en milieu gedownload, en daar staat ook zo`n beetje alles in (inclusief gedetaileerde dingen waar ik op zakte, trams, en stoptekens van agenten etc) | |
Nagelschaartje | vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:19 |
Ik had een pakket met rijbewijsgarantie en verdorie, ik ben in 1 keer geslaagd . Dus ik was een aardig bedrag kwijt voor m'n aantal lessen. 2400 euro ofzo. En toch zou ik het zo weer doen, want het feit dat het financieel niet uitmaakte of ik zakte of niet maakte een heel groot verschil. Plus ik wist zeker dat m'n instructeur en ik aan hetzelfde doel werkte, ik hoefde me geen zorgen te maken of hij me te veel of te weinig liet lessen. Dat gaf ook heel veel rust. M'n eerste en huidige auto kostte 2000 euro. En 4 maanden na het halen van m'n rijbewijs kreeg ik een baan waarvoor een rijbewijs en auto noodzakelijk waren . Dus het heeft zich direct terugbetaald in die zin. Ik heb trouwens gezorgd dat ik alle financiële middelen had voor ik begon. Ik heb te vaak van mensen gehoord dat ze een paar keer zakte en toen eigenlijk het geld niet meer hadden. Zelfs mensen die daarom zonder rijbewijs weg moesten lopen nadat ze er al zoveel geld in hadden gestoken. Doodzonde. | |
Nagelschaartje | vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:21 |
Ik heb het al eerder genoemd, maar je moet mij toch echt nog eens uitleggen hoe je de voorrangsregels voor trams niet kan begrijpen, Een tram heeft op een gelijkwaardige kruising altijd voorrang. Simpeler dan dat kan toch bijna niet? | |
Knevelt | zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:56 |
Gefeliciteerd! Hoeveel lessen heb je uiteindelijk gehad? | |
Nagelschaartje | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:09 |
Ik heb hem al 1, 5 jaar Ik ging alleen even in op de vraag hoeveel je rijbewijs gekost had. 43 lessen trouwens | |
Mars_Rotterdam | zondag 4 augustus 2013 @ 22:15 |
Morgen afrijden. Nog niet echt heel zenuwachtig Zal morgen wel komen denk ik. | |
HansVaak | maandag 5 augustus 2013 @ 09:53 |
Hoe kan je daar nou op zakken? Vraag me echt serieus af of jij wel geschikt bent voor een rijbewijs. En zeker met faalangst, er zijn al genoeg angsthazen in het verkeer en dat is zo verschrikkelijk gevaarlijk. In het verkeer moet je direct je besluit nemen en daar ook adequaat naar handelen, niet gaan zitten twijfelen wat je nou eigenlijk het beste kan doen. Want dan is het al te laat. Ja het is een excuus waarom je zo vaak over je theorie doet, maar ook een reden om je nooit de weg op te laten gaan. | |
HansVaak | maandag 5 augustus 2013 @ 09:55 |
Succes! Gewoon verstand op nul en je niks van die vent/vrouw naast je aantrekken. Als je (een beetje) kan rijden moet het gewoon goed komen. | |
bjorntju | maandag 5 augustus 2013 @ 14:49 |
Heb een her-examen ingepland en ik kan de 23 augustus al opnieuw op Al over +/- 2 1/2 week. Wel pas om 15:50, is dat een beetje een fijne tijd? Ben bang dat ik dan midden in de spits zit Naja in de tussentijd nog een paar lessen en hopelijk zijn dat dan ook meteen de laatste | |
HenkBenzinetank | maandag 5 augustus 2013 @ 14:54 |
Alweer een tijdje aan het lessen, maar na 20 lessen schakel ik nog steeds veel te lomp. Ik laat de koppeling te snel opkomen waardoor ik niet of schokkerig weg kom bij verkeerslichten, de motor slaat nog steeds een enkele keer af en vloeiend bochten maken in nauwe woonwijken is daarom ook nog te slordig. 1) Meestal laat ik de koppeling langzaam opkomen, maar niet ver genoeg 2) Als de koppeling dan niet aangrijpt, laat ik m verder opkomen, maar vaak te snel 3) En dan is het kwaad al geschied, want dan is alle vaart er uit... Wie heeft er voor mij tips om beter met dat klote pedaal om te gaan? Ik heb trouwens les in een diesel. | |
Mars_Rotterdam | maandag 5 augustus 2013 @ 14:59 |
Yo gezakt | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:00 |
Dat probleem keerde bij mij ook een aantal keren terug. Ik schakelde dan en liet de koppeling opkomen zonder gas bij te geven. Pas als de koppeling omhoog was, gaf ik weer gas. Wat hielp was meer gas te geven (zodat hij 'n beetje gaat grommen) en dan pas de koppeling geleidelijk laten opkomen. | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:02 |
Jammer pik. Wat was er misgegaan? | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:02 |
Ik heb btw halverweg september TTT. Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen TTT en eindexamen? | |
HenkBenzinetank | maandag 5 augustus 2013 @ 15:05 |
Dan zegt m'n instructeur weer dat ik te veel gas geef . In theorie moet het me ook lukken om zonder gas weg te rijden (diesel rijdt 20 in z'n 2 zonder gas), maar de praktijk blijkt wat lastiger... | |
HansVaak | maandag 5 augustus 2013 @ 15:08 |
Gewoon je koppeling rustig laten opkomen totdat je wegrijdt. Zo moet je ook je bijzondere manoeuvres doen, dus dat aanknopingspunt moet je wel weten te vinden. Daar een beetje gas bij geven en weg ben je. Probeer ook rustig te blijven voor een stoplicht en je niks aan te trekken van het overige verkeer, want dan gaat het des te sneller fout. Succes. | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:09 |
Dan moet je die overweging precies zoals je die nu omschrijft eens aan je instructeur overbrengen. 'Instructeur ik wil graag schakelen zonder stokken. Zonder gas bijgeven lukt me dat niet, maar met gas bijgeven is niet zo goed volgens u. Hoe kan ik het dan het beste doen?' | |
Mars_Rotterdam | maandag 5 augustus 2013 @ 15:25 |
Snelweg. Reed te lang naast een vrachtwagen en bij het uitvoegen te laat richting gegeven met een motor achter me. Binnen de bebouwde kom ging het goed. [ Bericht 3% gewijzigd door Mars_Rotterdam op 05-08-2013 15:33:09 ] | |
Tearsoftheriver | maandag 5 augustus 2013 @ 15:29 |
Bij mij waren dat zes lessen, dus dat is ongeveer 4-5 weken geweest denk ik. Is wel fijn om dan nog wat lessen te hebben, omdat je dan niet meer hoeft te parkeren en dus gewoon een volledig uur kan doorrijden. | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:34 |
Jammer man. Wanneer is het eigenlijk op tijd om je knipperlicht voor uitvoegen te geven? Tussen 600m en 200m bord ofzo? | |
Nagelschaartje | maandag 5 augustus 2013 @ 15:39 |
300m voor de afslag. Dat is meestal het laatste bord. En als je het algemene beeld op de snelweg volgt, doen alleen lesauto's dat. Dat is nou 1 van de rijlesdingen die ik niet meer doe, zie er het nut ook niet van in. Gewoon richting aangeven even voor de afslag is vroeg genoeg imho | |
Knevelt | maandag 5 augustus 2013 @ 15:40 |
Okee. | |
Mars_Rotterdam | maandag 5 augustus 2013 @ 16:11 |
Volgens mijn examinator niet | |
Nagelschaartje | maandag 5 augustus 2013 @ 17:10 |
Wat, 300 meter was niet genoeg? | |
exelletor | maandag 5 augustus 2013 @ 17:13 |
Heb van mijn instructeur geleerd om de richting gewoon net voor de afslag aan te zetten(dus net voordat de rijstrook begint). Wanneer had jij hem aangezet? | |
#ANONIEM | maandag 5 augustus 2013 @ 17:26 |
300 meter is mij ook geleerd | |
Downstar | maandag 5 augustus 2013 @ 17:54 |
300 meter is het inderdaad ook bij mij.. Bij het laatste bord is het vaak nog 600 meter (staat ook wel rechtboven ofzo) daarna is het gewoon hectometer paaltjes tellen en naar ongeveer 3 paaltjes dus je knipperlicht uit doen.. | |
princess-a | maandag 5 augustus 2013 @ 17:59 |
Ik zie er het nut wel van in Probeer nu heel bewust om niet meer langzamer te gaan rijden als degene voor me net even wat langzamer rijdt dan ik. En dat is toch wat heel veel mensen alvast gaan doen als ze weten dat ze bijna de afslag op rijden. Ook al mag je niet afremmen op de snelweg. Soms ga ik dan inhalen (en dus net even iets sneller rijden), terwijl diegene die ik inhaal vervolgens 'zomaar' naar rechts gaat, waarbij dus heel last minute nog even richting aangegeven wordt. Als je dan als medeweggebruiker eerder weet dat diegene aan de kant gaat kun je je er op instellen dat hij of zij wellicht het gas al wat loslaat en dat jij dus in sommige gevallen niet hoeft in te halen omdat je qua snelheid wel uit komt als diegene van de baan af gaat Beetje lastig uitleggen maar denk dat je me wel begrijpt Zie het ook vaker bij andere weggebruikers dat ze iemand inhalen en diegene vervolgens afslaat, ik ben dus niet de enige | |
mister.bucket | maandag 5 augustus 2013 @ 18:01 |
Zo, TTT moet je inderdaad flink verknallen om geen vrijstelling te krijgen. Was redelijk gespannen maar hij zit iig in de pocket. Nu heel de week lessen en vrijdag op voor t echie. Heb mn TTT en examen allebei om8 uur dus 6u opstaan, moet nu vertrekken op de tijd dat ik normaal opsta....als ik er "vroeg" uit moet. Gelukkig zijn al mijn lessen deze week rond 8 en 10u dus houdt ik tenminste enigszins systeem in vroeg opstaan. Ben zelfs om 8u opgestaan op zondag om de klap minder te maken vanochtend. | |
Downstar | maandag 5 augustus 2013 @ 19:51 |
Na hoeveel lessen heb je die TTT gedaan? ik heb 15 augustus de TTT. momenteel 19 lessen gereden werd geschat op +- 30 a 35 lessen.. Maar rij instructeur deed eerst beetje moeilijk om wel of niet in te plannen omdat hij normaal pas rond 28 lessen ofzo een TTT laat doen, want dat zit je op niveau en kun je zo je echte examen in.. Hij zei dat de examinator dan een beter beeld van je had en je na de TTT niet veel verbeterpunten zou geven, en dan nog een les of 4-5 kon gebruiken om die kritiek te verbeteren voor je echte examen.. maar naar mijn inzien maakt t toch niet uit als ik hem na +-23 lessen doe, en dan maar iets meer kritiek krijg dan na bijv. 28 lessen, Ik heb dan immers ook meer lessen voor mijn echte examen om het te verbeteren.. komt na mijn weten op zelfde neer.. Kortom: na 28ste les, TTT = weinig kritiek omdat niveau dan al richting echt examen gaat > nog +- 4 a 5 lesjes verbeteren van kritiek van eximinator of na +- 23 lessen, TTT = iets meer kritiek (op bijv, kijktechniek) > nog +- 10 lessen om de kritiek te verbeteren.. maargoed ga hem dus wel de 15de doen, met dus +- 23 lessen | |
mister.bucket | maandag 5 augustus 2013 @ 20:15 |
Ik heb nu 15 lessen van 2uur gehad en nog drie voor het examen. | |
Downstar | maandag 5 augustus 2013 @ 22:05 |
ah oke, beetje zelfde zoals mijn instructeur het dus graag wou zien.. maargoed ik probeer gewoon nog zo veel mogelijk lessen mee te pakken voor 15 augustus.. | |
Mars_Rotterdam | maandag 5 augustus 2013 @ 22:38 |
Ja 300m wel, maar ik deed het nog later | |
Nagelschaartje | maandag 5 augustus 2013 @ 22:39 |
Balen, dat mag pas als je je papiertje al hebt | |
Mars_Rotterdam | maandag 5 augustus 2013 @ 22:40 |
Binnen de bebouwde kom ging het wel prima zei die | |
HansVaak | maandag 5 augustus 2013 @ 23:04 |
Dan hoef je je nergens zorgen over te maken, dat blijft toch het moeilijkste. Snelweg is appeltje eitje, maar als je dan op zulke dingen wordt afgerekend blijft het toch balen. | |
M712 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:42 |
Om 1 uur mijn 5de rijles. Ben benieuwd. Vorige week leerde ik keren in 3 keer steken en verder veel stoplichten en rotondes gehad. | |
Hinder | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:55 |
Aanstaande vrijdag weer een rijles om te kijken hoe het er voor staat. Over twee weken praktijkherkansing . | |
ChevyCaprice | dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:55 |
Donderdag rijles om 16:00 Vorige week ging goed, alleen moest ik net iets meer overdreven in de dode hoek kijken, en bij het invoegen op de snelweg moest ik in de vierde versnelling blijven om beter te kunnen optrekken. Ik voegde namelijk in in de 5e, daardoor moest ik remmen voor een andere bak dus wachten tot hij voorbij was, en dat mag niet op het examen | |
M712 | woensdag 7 augustus 2013 @ 21:20 |
Dinsdag les nummer 6, ben heel benieuwd. Ene les gaat het wel goed en de les daarna gaat het vreselijk en dan denk ik bij mezelf waarvoor doe ik het ook alweer. | |
Keukendrol | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:17 |
Mij is niet helemaal duidelijk bij het afslaan of je en tweede keer moet scannen. Rechts afslaan: Allereerst natuurlijk binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder. -> richting -> voorsorteren -> dan nader je het kruispunt (bijv.)-> kruispunt overkijken -> (Moet je dan nog een keer: lbinnenspiegel, rechterbuitenspiegel, schouder) -> afslaan | |
DX11 | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:18 |
Ik doe het wel ivm motorrijders die ineens rechts naast je kunnen opduiken. | |
Keukendrol | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:22 |
In principe moet dat niet kunnen als je goed voorgesorteerd hebt. | |
ChevyCaprice | donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05 |
Ik moet dit: Binnenspiegel > Voorruit > Zijspiegel > Schouder | |
ChevyCaprice | donderdag 8 augustus 2013 @ 19:06 |
Het moet dan ook voordat je voorsorteert/afslaat. Dan kan er nog iemand inhalen bijvoorbeeld. | |
pietkanarie | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:12 |
Nog een weekje tot mijn theorie-examen. Ben al hard aan het leren. Maar wat veel informatie | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:22 |
Valt wel mee toch? Meeste is volgens mij common sense. | |
pietkanarie | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:25 |
Klopt, maar het deel ehbo, technische aspecten, milieu-aspecten enz. minder. Misschien heb ik ook een uitgebreid boek? Meer dan 300 pagina's. | |
ChevyCaprice | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:33 |
Ik iets meer dan 200 Gewoon ze belangrijkste punten opschrijven dan kom je er wel Ik heb m'n theorie 2 september | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:36 |
EHBO? Ik heb een geldig en volledig EHBO diploma, maar wat moet ik mij daar in de auto theorie bij voorstellen? Milieu aspect is ook altijd een mooie, omdat er heel veel tegenstrijdigheden in staan. Rijd je veel in lage toeren, hoge versnelling, dan vervuilt je motor en gaat deze er uiteindelijk stuk aan. Ook slecht voor het milieu. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:38 |
Dat stukje over EHBO wat in het ANWB theorieboek staat is echt om te huilen. Een samenvatting van twee pagina's, geschreven door iemand die zelf echt z'n EHBO-diploma niet heeft. Maar gelukkig ook weer niet zo belangrijk voor je theorie-examen! | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:44 |
Voorbeeld? | |
pietkanarie | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:51 |
Precies, ik heb geen ANWB boek maar alle stappen van de stabiele zijligging lezen/kennen is gewoon irritant. Zoiets moet ik toch echt zien. Zo droog op papier leeft het niet echt. | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:54 |
Inderdaad, stabiele zijligging moet je meermaals oefenen om hem te kunnen. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 augustus 2013 @ 20:59 |
Hartmassage Enkele aanwijzingen voor het geven van hartmassage zijn: - De verhouding tussen hartmassage en beademing is 30 : 2. - Het zo snel mogelijk uitvoeren van hartmassage heeft voorrang boven beademen. - Als men niet in staat is te beademen of hier grote weerzin tegen heeft, dan kan de eerstehulpverlener volstaan met alleen het geven van hartmassage. - Als het slachtoffer bewusteloos en rustig ademend op de grond ligt moet u het slachtoffer laten liggen en onmiddellijk de hulpdiensten alarmeren door 112 te bellen. Dat is alles over hartmassage. Geen aanwijzingen over hoe snel, hoe diep, waar je op moet letten... Ja, de info klopt wel, maar is niet de meest nuttige samenvatting | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 21:01 |
Dat is net zoiets als zeggen: In een schakelauto heeft men 3 pedalen. 1 hiervan is de koppeling, 1 is het rempedaal en 1 is het gaspedaal. Als men wilt schakelen, zal men eerst moeten ontkoppelen en daarom dus het gas los laten. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 8 augustus 2013 @ 21:02 |
Ja, dat is toch genoeg info? Meer heb je niet nodig! | |
pietkanarie | donderdag 8 augustus 2013 @ 21:05 |
Dat is ook wel een mooi voorbeeld van een stuk tekst waarbij je denkt: dat had anders gekund. Doe er dan een dvd bij met instructiefilmpjes ofzo. | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 21:05 |
Doe het op zijn Oostenrijks, iedereen verplicht EHBO bij zijn rijbewijs. | |
pietkanarie | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:02 |
Nog beter! Zo heeft een heel groot deel van de bevolking meteen zijn EHBO. Vind het helemaal geen slecht idee. | |
Pizza_Boom | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:09 |
En bij iedere verlenging verplichte hercursus. | |
BlueMage | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:19 |
Is in Duitsland ook zo, btw. | |
HansVaak | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:37 |
Heeft niet iedereen een EHBO gehad op zijn basisschool? Of ben ik daar te jong voor/naar een aparte school gegaan? Zou overigens wel een goede ontwikkeling zijn, maar zoiets hoort standaard te zijn... | |
ChevyCaprice | vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:43 |
Kinderen EHBO geven is hetzelfde als een volwassene veteretriklessen geven | |
Pizza_Boom | vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:35 |
Ik heb EHBO gehad op de basisschool en ben sinds enkele jaren lid van de lokale EHBO vereniging. Enkele puntjes: - EHBO Jeugd is bij lange na niet compleet (zit niets van beademen en reanimeren in). - EHBO inzichten en daarmee instructies veranderen iedere paar jaar gedeeltelijk door betere onderzoeken en vernieuwde behandeling in de gezondheidszorg. - Parate EHBO kennis is heel belangrijk en dat zakt weg. Niet voor niets is er een minimum gesteld aan het aantal herhalingen dat je moet volgen, wil je je EHBO diploma geldig houden. | |
mister.bucket | vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:45 |
Zo, Nederland is weer een gevaar op de weg rijker. In 1maand alles gehaald, jammer dat die trollen van de gemeentewinkel pas maandag klaar zijn met koffie drinken. | |
ChevyCaprice | vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:46 |
| |
mister.bucket | vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:50 |
Grapje, anders was ik niet geslaagd.....hoop ik. | |
Ridocar | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:02 |
Ik vind sowieso iets als een navigatieding bedienen bij het praktijkexamen (is dat nog een verplicht ding?) wel erg onnodig. Beter dat het CBR een EHBO-cursus aan vast plakt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het verrekte handig is. Het maakt het verschil tussen paniek en handelen. Misschien ook handig om wat kleine technische dingen te oefenen. Niet alleen onder de motorkap onderdelen aanwijzen, maar ook weten hoe je bijvoorbeeld het olie peilt. Of een wiel wisselen. Erg handig, want ik weet zeker dat het merendeel van de geslaagden hier nog nooit een krik vast heeft gehouden. | |
Ridocar | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:04 |
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst. En? Al een eigen auto? Of wordt het voorlopig lenen van anderen? | |
HansVaak | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:14 |
Ik snap dat het lang niet genoeg is om serieus hulp te bieden, maar ondanks dat het al flink is weggezakt, zou het zeker niet nadelig hoeven zijn als ik een keer zoiets nodig heb. | |
mister.bucket | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:25 |
Bedankt! Ben 17 dus er zal altijd wel een van m'n ouders naast moeten zitten. We kijken wel naar een autotje voor mijn broers en ik. | |
Ferdo | vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:47 |
Nou ja, altijd...je blijft niet altijd 17 natuurlijk. Gefeliciteerd! | |
mister.bucket | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:17 |
Nee maar bedoel dat een eigen auto nu nog weinig nut heeft. | |
ChevyCaprice | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:11 |
Inderdaad wanneer word je 18 dan? | |
mister.bucket | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:58 |
Juni | |
Pizza_Boom | vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:48 |
Al het serieuze, levensreddende handelen leer je niet bij jeugd EHBO, op heimlich en stabiele zijligging na. Er zijn wel meer dingen waarvan ik mij het nut afvraag. Van mij zou er best een verplichte slipcursus in mogen komen, met aspecten als wat te doen bij een klapband, slippen of 2 wielen in de berm. Dingen als wat is beter voor het milieu is leuk, maar nuttiger is het om mensen te "leren" bij onverwachte stilstand langs de snelweg het stuur naar de berm te draaien, om maar iets te noemen. Inderdaad, wat je ook zegt, ga voordat je je praktijk gaat doen, maar eens een bandje wisselen. Des noods zet je er een sloop/demoauto neer. Geef ze een krik en een kruissleutel en veel plezier. | |
Keukendrol | dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:53 |
Donderdag TTT. Rete veel zin in godverdomme. Bovendien is dit een ordinaire kick. | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:24 |
Morgen heb ik praktijkexamen, maar ik zie nu dat ik ook een zogenaamde reserveringsbevestiging (oproepkaart) moet meenemen. Dit heb ik echter nooit ontvangen. Is dit normaal? | |
Downstar | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:31 |
Nice, ik heb donderdag ook TTT kheb dr ook wel zin in! | |
Xetran | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:39 |
Donderdag examen, geen zin in though. | |
Xetran | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:40 |
Even je rijinstructeur vragen, de mijne zei geloof ik dat het niet nodig was en/of dat hij hem voor me had. | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:41 |
Ik hoop het. Overigens reageert hij niet op mijn berichten | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:42 |
Voor zoiets bel je toch? Ga je toch niet appen of smsen? | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:51 |
Je hebt gelijk | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:07 |
Moet je ook een pasfoto meenemen naar het praktijkexamen? | |
mister.bucket | dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:09 |
Nee, alleen op je ID kaart. | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:10 |
ok thanks | |
HansVaak | dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:16 |
Paspoort of rijbewijs (van je scooter bv) is ook goed hoor. | |
Keukendrol | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:10 |
Nice, succes kearll! Moet je trouwens je ID meenemen voor TTT? Lijkt me wel he? | |
Keukendrol | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:14 |
Succes. En gedraag je als een baas wanneer je kennismaakt met je examinator he. Ferme handdruk enzulks. Dat geeft een goede indruk. Maat van mij is daar niet zo bekwaam in, komt een beetje als een slaplul over. Hij is dan ook al 4x gezakt.. | |
Louboutin | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:22 |
Ja | |
Downstar | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:24 |
Klopt. Das ook het enige wat je mee moest nemen geloof ik ter plaatse moet je dan formuliertjes invullen of jij vind dat je milieubewust kan rijden enzo.. | |
waaromniet1988 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:27 |
Dank je, zal ik zeker doen | |
Louboutin | dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:44 |
Mijn instructrice zei dat ik mijn idkaart, theorieuitslag en het reflectieformulier mee moet nemen. Het reflectieformulier geeft ze volgende week aan mij, de week erna heb ik mijn ttt.. | |
Downstar | dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:47 |
Dat reflectieformulier krijg ik volgens mij pas bij het TTT.. waarvoor zal je theorie uitslag mee moeten nemen? ik meen dat je een TTT ook zonder theorie gewoon kan doen? update: een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs; geslaagd voor het theorie-examen B of een geldig rijbewijs B-automaat, het ingevulde formulier Zelfreflectie; een voor dit examen geschikt motorvoertuig; de reserveringsbevestiging. bron: http://www.cbr.nl/4333.pp | |
Xetran | woensdag 14 augustus 2013 @ 01:49 |
Dat formulier moet je vooraf invullen ja, dan nemen ze het met je door en zeggen ze wat ze zelf vinden. | |
waaromniet1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 12:09 |
Gezakt met mijn praktijkexamen. Wat had ik klote gereden zeg Ik was veel te zenuwachtig waardoor ik haastig te werk ging. Kan niemand een pilletje aanraden waardoor ik enigszins mijn zenuwen ondere controle houd. Tijdens de rijlessen ging het heel goed en mijn instructeur was dan ook geschrokken en heel verbaasd vanochtend . | |
Louboutin | woensdag 14 augustus 2013 @ 12:11 |
Ik weet het niet maar ze zei het, dus ik neem het gewoon mee | |
Downstar | woensdag 14 augustus 2013 @ 12:17 |
ah zonde man.. meeste mensen zakken inderdaad door de zenuwen.. | |
Moiae | woensdag 14 augustus 2013 @ 13:48 |
Jup, ik ben vanochtend ook gezakt. Alles ging goed, totdat ik een auto compleet over het hoofd zag op een voorrangsweg en toen was het klaar. Ik dacht zelfs even nog dat ik geslaagd was toen we terug waren bij het CBR, maar eenmaal binnen werd me verteld dat er dus blijkbaar een zwarte auto van rechts kwam | |
waaromniet1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 14:21 |
Balen. Werd er ook ingegrepen in de situatie met de zwarte auto? | |
Moiae | woensdag 14 augustus 2013 @ 16:08 |
Nee, daarom dacht ik ook dat het goed was gegaan toen we terug waren bij het CBR en vertelde ik bij een situatiebevraging vlak erna doodleuk dat links en rechts vrij waren | |
DX11 | woensdag 14 augustus 2013 @ 16:12 |
Valeriaan | |
exelletor | woensdag 14 augustus 2013 @ 16:14 |
Wel (minimaal) een avond van tevoren beginnen met innemen. | |
waaromniet1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:19 |
Thanks, dat ga ik proberen | |
Hinder | woensdag 14 augustus 2013 @ 20:38 |
Morgen en maandag nog een uurtje rijden, en dan mag ik volgende week woensdag een nieuwe poging wagen bij m'n herkansing. Eergisteren ging het erg goed, op een enkele opmerking na: ik zat iets te dicht op m'n voorganger (men reed allemaal vrolijk achter elkaar met 68km/h (71km/h op de teller) waar 80km/h was toegestaan). Stond wel op het punt om er voorbij te gaan via de linkerbaan, maar dat is natuurlijk geen excuus. Volgende keer dus even op letten als er weer zoiets gebeurt. Verder blijkt een belangrijke factor voor het zakken afgelopen juli ook m'n kijkgedrag te zijn geweest: ik kijk wel, de instructrice ziet dat ook, maar de examinator niet (ik draai m'n hoofd niet ver genoeg, zo blijkt). Afgelopen keer heb ik me dus erg uit zitten sloven wat betreft het kijken, en dat leek z'n vruchten af te werpen: de instructrice gaf zelf aan dat ik 'beter kijk'. Had er bewust niet zelf om gevraagd om even te testen of het echt opviel en of ik eventueel nog meer m'n best zal moeten doen. Fileparkeren en achteruit in een vak parkeren was na ruim zes weken geen probleem. Ben benieuwd wat ik morgen weer op m'n pad ga krijgen . | |
Xetran | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:55 |
Heb zelf beta blokkers. Gaan mij prima af. | |
Jiang153 | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:42 |
Hoezo drugs gebruiken . Gewoon puur natuur rijden | |
Marco1989 | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:47 |
Potje rukken vlak van tevoren kan ook helpen om de stress te verminderen (druk van de ketel halen). | |
waaromniet1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:10 |
omdat zonder stress je gewoon goed rijdt. In mijn geval dan | |
waaromniet1988 | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:10 |
Die moet je wel op recept krijgen of niet? | |
Jiang153 | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:12 |
ga lijm snuiven | |
Xetran | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:39 |
Dat wel. Maar ja, ik had ze al omdat ik toen niet fatsoenlijk achter de kassa kon werken. | |
waaromniet1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:54 |
Maar beïnvloedt het ook het rijgedrag? | |
Xetran | donderdag 15 augustus 2013 @ 01:25 |
Ik heb propanolol, die niet. (had er speciaal navraag naar gedaan bij een arts) Van de andere beta's weet ik niet. Anders moet je even googlen, er zijn vrij weinig bijwerkingen. | |
waaromniet1988 | donderdag 15 augustus 2013 @ 01:33 |
Ik ga het uitzoeken. Bedankt voor de tip in ieder geval | |
Keukendrol | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:34 |
Geslaagd voor ttt, had werkelijk niets op te merken! ! | |
Keukendrol | donderdag 15 augustus 2013 @ 10:35 |
Dicht. |