abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 juli 2013 @ 01:36:50 #1
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129177252
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
pi_129177266
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:26 schreef Erach het volgende:

[..]

In een rationele toestand (nu) ben ik overal vrij nuchter in en zit ik vol met zelfspot en vind ik het leven wel leuk. In een irrationele toestand is het bij mij een grote chaos en zou het me niet bar veel interesseren als ik werd overreden door een vrachtwagen.
Hoe graag ik er ook niet meer wil zijn, overreden door een vrachtwagen gaat me dan weer echt veel te ver. Dat vind ik (serieus) zielig voor die chauffeur.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129177287
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik de kans had om 'netjes' van mezelf af te komen had ik dan vandaag nog gedaan.
Angst. Angst voor alles. Ik ben gewoon zwak joh :+
pi_129177299
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe graag ik er ook niet meer wil zijn, overreden door een vrachtwagen gaat me dan weer echt veel te ver. Dat vind ik (serieus) zielig voor die chauffeur.
Ik bedoel niet als in dat ik me bewust ervoor zou gooien o.i.d. maar als in iets waar ik geen vat op heb. Voor mijn part een rots die afbreekt, bij wijze van spreke.
pi_129177323
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar doe ik hard m'n best op, de ene dag gaat dat beter dan de andere :P
Oefen met kaartenhuizen (ik meen het)! Stel jezelf doelen van 5 verdiepingen, zes, elke keer meer. En elke keer dat het instort terwijl je het doel niet haalde, glimlach je, zeg je: ach ja, en begin je opnieuw. Keer, op keer, op keer.

Zo leer je jezelf niet te klampen aan verwachtingen en door te gaan. Hoe luttel het doel ook is.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis denk ik gewoon te vaag allemaal...
Er is geen gouden tip... Het moet gewoon om een of andere reden anders worden opeens.
Daar zit meer waarheid in dan je denkt... :X

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:36 schreef Royco1 het volgende:
[ afbeelding ]
De uil! _O_
pi_129177420
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:38 schreef Erach het volgende:

[..]

Angst. Angst voor alles. Ik ben gewoon zwak joh :+
Ik voel me juist ook zwak hoor, heb alleen geen last van angsten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129177445
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Oefen met kaartenhuizen (ik meen het)! Stel jezelf doelen van 5 verdiepingen, zes, elke keer meer. En elke keer dat het instort terwijl je het doel niet haalde, glimlach je, zeg je: ach ja, en begin je opnieuw. Keer, op keer, op keer.

Zo leer je jezelf niet te klampen aan verwachtingen en door te gaan. Hoe luttel het doel ook is.


Dat doe ik dagelijks, elke dag eruit gaan en dingen doen. Al is het voor iets lulligs naar IKEA rijden. Afgelopen week naar een pleinfeest geweest, exposure is goed _O_
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129177492
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik voel me juist ook zwak hoor, heb alleen geen last van angsten.
Ik vind dat er voor mij nog genoeg te 'ontdekken' is
pi_129177544
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:45 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat doe ik dagelijks, elke dag eruit gaan en dingen doen. Al is het voor iets lulligs naar IKEA rijden. Afgelopen week naar een pleinfeest geweest, exposure is goed _O_
Heel goed! (ik typte hell goed :P)

Maar ik meen het, zo'n simpele oefening kan helpen je gedachtepatronen aan te passen. :)

Angst of depressie, gebrek aan positieve toekomstbeelden of teleurstellingen wegens toekomstbeelden (verwachtingen) levert teleurstellingen op. Leren omgaan met teleurstellingen of verwachtingen, daar ligt de sleutel. Waar verwachtingen zijn, schuilen teleurstellingen. Ze gaan hand in hand, evenals de oplossing daarvoor.
  zondag 21 juli 2013 @ 02:04:18 #10
103397 minthy
Lief-ish
pi_129177757
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel goed! (ik typte hell goed :P)

Maar ik meen het, zo'n simpele oefening kan helpen je gedachtepatronen aan te passen. :)

Angst of depressie, gebrek aan positieve toekomstbeelden of teleurstellingen wegens toekomstbeelden (verwachtingen) levert teleurstellingen op. Leren omgaan met teleurstellingen of verwachtingen, daar ligt de sleutel. Waar verwachtingen zijn, schuilen teleurstellingen. Ze gaan hand in hand, evenals de oplossing daarvoor.
Hell goed zou wel héél goed zijn! :P

Het klopt allemaal wat je zegt maar ik ben nog niet zo ver om dat ook zo toe te passen. Daarom zit ik ook te springen om een intake, ik ben ervan overtuigd dat ik baat heb bij cognitieve therapie. Daar werk ik mee, pas het bij anderen toe. Ik heb het zelfs een poosje op mezelf geprobeerd maar dat hield helaas geen stand :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129179642
Even with your hands around my neck, I would still love you to death until I lose my final breath.
pi_129179880
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 18:18 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, ik vind het wel bijzonder dat mensen zomaar even een dagje naar het strand gaan, of een avondje uit.

Een begeleider zei laatst tegen mij dat ik geestelijk beperkt ben. Dat vond ik wel vreemd om te horen, weet ook niet wat het betekend.
He, mijn opmerking kwam er nogal bot uit. Zo bedoelde ik het niet.

Voor mij is het ook een hele stap om de deur uit te gaan.
  zondag 21 juli 2013 @ 08:20:51 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129179903
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat nou als die behoeften blijven, zelfs al heb je 100+ vrienden? Want dat is een reëel 'gevaar' waarmee je rekening moet houden.
Ik weet exact wat ik wil.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 juli 2013 @ 09:02:04 #14
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_129180137
quote:
4s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik wel! Wat je zegt is ook mijn levensfilosofie, maar die is uit zichzelf tot me gekomen. Ik weet ook dat ik ditzelfde niet tot me had genomen toen ik diep in m'n treuren zat. Het zou, zeker in dit format, een flinke pil zijn geweest die ik niet zou slikken. ;)
Zie je nou, dus hebben alle mensen nu al ingelezen in nondualiteit? :(
Dan hoeven jullie niet meer depri te zijn.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_129180334
Jullie zijn lief.
pi_129180591
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 01:48 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik vind dat er voor mij nog genoeg te 'ontdekken' is
Dit gevoel wil ik graag terug! Exact zoals je het zegt.

Het gevoel dat er in je leven nog veel te ontdekken is. Die auto, die trip, die relatie, dat success, dit of dat. Dat gevoel dat je nog dingen kunt gaan doen om dat te bereiken. Ik heb dat echt niet meer. En elke dag, wordt het minder, en minder, en minder ..

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129180606
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 08:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik weet exact wat ik wil.
Ook hier twijfel ik wel enigszins aan bij jou hoor :) .Not sure if je echt weet wat je wil!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 10:10:51 #18
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129180772
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:42 schreef Paul het volgende:

[..]

Nouhou:

Wanneer we zijn ingezoomd kunnen onze overtuigingen nogal wat ellende veroorzaken. We zien onszelf als een afgescheiden individu die zelf kiest, denkt, voelt en handelt. Daarbij ontstaan angsten voor wat er in de toekomst zou kunnen gaan gebeuren, schuldgevoelens over wat er in het verleden is gebeurd en tevens frustratie of teleurstelling over hoe de dingen op dit moment zijn.
Wat het individu doet en denkt is niet alleen afhankelijk van het individu zelf.
quote:
Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met een vervormd zelfbeeld? Allemaal met de overtuiging 'ik ben niet goed genoeg'. We proberen ons te bewijzen, de een door agressief dominant gedrag, de ander door onderdanig pleasend gedrag, om zo een manier te vinden waarbij we onszelf wel goed genoeg vinden.
Het probleem bij mij is niet dat ik niet goed genoeg ben, maar dat anderen vinden dat ik niet goed genoeg ben. Ik heb helaas eigenschappen om niet genoeg te worden gevonden.
quote:
Wanneer we winnen trekken we alle eer naar ons toe en bij verlies voelen we pijn omdat we 'gefaald' hebben. In ons streven naar plezier en vermijden van pijn, proberen we het leven te controleren. Daarbij hebben we oordelen en verwachtingen over onszelf en over anderen. Zodra we ingezoomd zijn, ontstaat het denkverstand, ofwel piekerverstand, waarbij we overal eindeloos over nadenken in de hoop een oplossing te vinden.
Is er een relatie tussen het controleren en het denkverstand?
quote:
Zodra we uitgezoomd zijn is het werkverstand, ofwel intuïtief verstand, aan het werk. We herkennen deze momenten, wanneer we voelen dat we 'in flow' zijn of wanneer je ergens volledig in opgaat. Het kan zijn dat je opgaat in een film of in een boek, of in het uitoefenen van een bepaalde sport, of dat je opgaat in een goed gesprek. Je bent dan intuïtief aan het handelen, je bent bezig in het NU en tevens geeft het je een goed gevoel. Dit hebben we ook wanneer we lachen, dansen of zingen. Tijdens al dit soort bezigheden zijn we vrij van piekergedachten, vrij van de ruis in ons hoofd.
Uiteraard gaat het goed als je vlucht voor je problemen. Dat werkt helaas maar tijdelijk, omdat de problemen niet opgelost worden.
quote:
Hoewel verlichting nogal eens als iets heel bijzonders wordt gezien, is het simpelweg de afwezigheid van het piekerverstand. Een kind dat volledig opgaat in het bouwen van een zandkasteel is verlicht. Als we lachen, zingen, opgaan in een film, voelen we ons verlicht. Verlichting is wat er eigenlijk altijd is, behalve wanneer we zijn ingezoomd en er vanuit belemmerende overtuigingen allerlei piekergedachten opkomen die ons een vervelend gevoel geven. Het leven gaat na verlichting gewoon net zo door als voorheen, alleen dan zonder verzet, zonder controlezucht, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.
Dat is geen verlichting. Dat is gewoon vluchten voor de problemen.
quote:
17s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:34 schreef Catnip het volgende:
Jullie zijn lief.
Jij bent ook lief :)
Ik probeer zelf altijd zo lief mogelijk te zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 21-07-2013 10:17:56 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 10:15:11 #19
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129180820
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit gevoel wil ik graag terug! Exact zoals je het zegt.

Het gevoel dat er in je leven nog veel te ontdekken is. Die auto, die trip, die relatie, dat success, dit of dat. Dat gevoel dat je nog dingen kunt gaan doen om dat te bereiken. Ik heb dat echt niet meer. En elke dag, wordt het minder, en minder, en minder ..

[ afbeelding ]
Wat nou als je gaat werken aan wereldproblematiek zoals ik dat doe?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook hier twijfel ik wel enigszins aan bij jou hoor :) .Not sure if je echt weet wat je wil!
Je mag daar (uiteraard) gerust aan twijfelen, maar je moet weten dat het me niks kan schelen dat je aan daar aan twijfelt. Wat ik vind vind ik nu het belangrijkst. Ik wil me namelijk beter voelen. Ik wil het idee krijgen dat ik in deze wereld mag bestaan. Ik wil ook het idee krijgen dat ik met enig regelmaat echte leuke dingen aan het doen ben met echte leuke mensen. Dat is iets wat ik mis en altijd al gemist heb in mijn leven.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129180857
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat nou als je gaat werken aan wereldproblematiek zoals ik dat doe?
Ik heb vrienden die op vrij hoge posities zitten (met name uiteraard in het financiele plaatje) en heb daarin die wereld ook genoeg zelf meegemaakt dat enige hoop dat jij zelf de wereld kunt veranderen kansloos is. Wil jij de wereld veranderen, dan moet jij veranderen. Ik heb zo veel narigheid, rottigheid en leugens meegemaakt op het werk. Ik ben zelf wel eens 1 van de Oranjes (filantroop my ass) tegen gekomen tijdens mijn werk, my goodness wat een lul de behanger was dat.

quote:
Je mag daar (uiteraard) gerust aan twijfelen, maar je moet weten dat het me niks kan schelen dat je aan daar aan twijfelt. Wat ik vind vind ik nu het belangrijkst. Ik wil me namelijk beter voelen. Ik wil het idee krijgen dat ik in deze wereld mag bestaan. Ik wil ook het idee krijgen dat ik met enig regelmaat echte leuke dingen aan het doen ben met echte leuke mensen. Dat is iets wat ik mis en altijd al gemist heb in mijn leven.
En hetgeen wat jij hier nu zegt, + hetgeen wat je de afgelopen maanden hebt gedaan plus dat het bijna Augustus is en dat je weer therapie kan gaan volgen geeft mij echt het idee dat het wel goed met je gaat komen! Alleen wees bedachtzaam op het gegeven wanneer jij resultaat zoekt. Jij bent NET begonnen, ik loop bij een 'peut sinds Oktober en heb mijn dieptepunt nog niet bereikt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129181021
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 02:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Hell goed zou wel héél goed zijn! :P

Het klopt allemaal wat je zegt maar ik ben nog niet zo ver om dat ook zo toe te passen. Daarom zit ik ook te springen om een intake, ik ben ervan overtuigd dat ik baat heb bij cognitieve therapie. Daar werk ik mee, pas het bij anderen toe. Ik heb het zelfs een poosje op mezelf geprobeerd maar dat hield helaas geen stand :P
Met professionele hulp gaat het vast lukken. Hell yeah! 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:02 schreef Paul het volgende:

[..]

Zie je nou, dus hebben alle mensen nu al ingelezen in nondualiteit? :(
Dan hoeven jullie niet meer depri te zijn.
Met een échte depressie is meer nodig dan slechts een stukje lezen, geloof me. ;) Dit is wat... irrelephant. :D
  zondag 21 juli 2013 @ 10:32:34 #22
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129181022
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb vrienden die op vrij hoge posities zitten (met name uiteraard in het financiele plaatje) en heb daarin die wereld ook genoeg zelf meegemaakt dat enige hoop dat jij zelf de wereld kunt veranderen kansloos is. Wil jij de wereld veranderen, dan moet jij veranderen. Ik heb zo veel narigheid, rottigheid en leugens meegemaakt op het werk. Ik ben zelf wel eens 1 van de Oranjes (filantroop my ass) tegen gekomen tijdens mijn werk, my goodness wat een lul de behanger was dat.
Ik weet niet of ik het zelf kan doen, maar ik heb wel hoop dat hetgeen wat ik nu doe gaat leiden tot structurele veranderingen in de wereld. Ik vind het daarnaast ook leuk om te doen en het heeft mijn interesse :)
quote:
En hetgeen wat jij hier nu zegt, + hetgeen wat je de afgelopen maanden hebt gedaan plus dat het bijna Augustus is en dat je weer therapie kan gaan volgen geeft mij echt het idee dat het wel goed met je gaat komen! Alleen wees bedachtzaam op het gegeven wanneer jij resultaat zoekt. Jij bent NET begonnen, ik loop bij een 'peut sinds Oktober en heb mijn dieptepunt nog niet bereikt.
Ik heb m'n dieptepunt al wel bereikt. Alles wat ik nu doe is juist een reactie op de helse wanhoopssituatie waar ik in zat / zit. Ik heb veel dingen gedaan die tegenstrijdig zijn met mijn natuur, zoals veel tijd spenderen aan veel contact zoeken met de buitenwereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 21-07-2013 10:38:11 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129181375
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat het individu doet en denkt is niet alleen afhankelijk van het individu zelf.
Jouw denken vind plaats op 1 plek en dat is in jou, en dan nog zijn het maar gedachten, het is niet echt.

Om je gedachten te ervaren moet je aandacht er naartoe, net zoals je naar je handen of voeten moet kijken voordat je ze kunt zijn.

Probleem is dat jij in je hoofd vast zit en ervaar alsof je gedachten echt zijn, terwijl dat niet zo is. Je zou er veel aan kunnen hebben gedachten te leren waarnemen (wat je kan waarnemen staat buiten je en kan je dus nooit zelf zijn) en je aandacht in jezelf in het hier en nu leren krijgen en vervolgens houden.

Het hier en nu is de enige plek waar je kut handelen, de enige plek waar je kunt leven, als je in je hoofd zit sta je ergens aan de zijlijn van waar het leven plaats vindt, 'veilig' in het niet mee doen.
quote:
Het probleem bij mij is niet dat ik niet goed genoeg ben, maar dat anderen vinden dat ik niet goed genoeg ben. Ik heb helaas eigenschappen om niet genoeg te worden gevonden.
Jezelf goed vinden zoals je bent heeft maar met 1 ding te maken; jezelf goed vinden zoals je bent, daar hebben anderen niks mee te maken.

Daarnaast heb je het hier over iets wat zich alleen in je hoofd/denken afspeelt, het bestaat eigenlijk niet eens. Anderen waar je het over hebt zijn poppetjes in je hoofd die op basis van je zelfbeeld van hen gemaakt hebt, zijn alleen maar beelden, gedachten, interpretaties; illusies over de werkelijkheid in je hoofd.
quote:
Is er een relatie tussen het controleren en het denkverstand?
Je kan ervoor kiezen je denken ''in te zetten'' om de ervaring over jezelf te manipuleren door iets naar je hand te willen zetten, wat erop neer komt dat je je denken wil gebruiken om je anders te voelen. Vervolgens komt het weggeduwde gevoel van zelf weer een keer naar boven, gevoed met de energie van het duwen er tegen en dan ontstaat er vaak paniek gevolgd door weer met je denken tegen je gevoel te duwen. Zo ontstaan wat je noemt psychische problemen.
quote:
Dat is geen verlichting. Dat is gewoon vluchten voor de problemen.
Is dan piekeren vluchten voor verlichting? :P

Piekeren is je gevoel weg willen denken, het heeft niet eens iets te maken met waar die gedachten zich op richten. Je hebt problemen zolang je gelooft in het beeld/de gedachten dat jij diegene met die problemen bent. Hoe cru het ook klinkt, je problemen maak je volledig zelf en je hebt alleen jezelf er mee. Je creëert het zelf en houdt het zelf in stand. Dat is overigens erg goed nieuws, want als je het zelf doet kan je het ook zelf veranderen; zolang je iets anders dan je zelf verantwoordelijk houdt heb je die stuurkracht niet.

Jezelf zien als iemand met problemen heeft 'voordelen', je weet bijv precies wat je gaat doen; je rot voelen. Je weet precies hoe je moet reageren op iets; vermijdend. Je weet precies wat je van jezelf moet vinden en hoe je met jezelf om moet gaat; als zijnde niet goed (genoeg) etc.

Je leunt op het hebben van problemen om de illusie van controle te hebben, om niet echt aan het leven mee te hoeven doen uit angst voor wat je tegen zou kunnen komen. Dat blijft zo totdat je met jezelf aan de slag gaat, volledige verantwoordelijkheid neemt voor alles wat je bent, hebt en doet en jezelf het vertrouwen gaat (leren) geven dat je je leven wel aan kan.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129181533
Ik denk nooit na over dieptepunten. Sinds 2005 loop ik bij de psychiatrie, meerdere keer therapie gehad, ik gebruik nu 3 soorten medicatie en het helpt allemaal amper.

Nu weer veel last van paranoia, angst en achterdocht.

Ik word ook echt onpasselijk van die vrolijke kutmuziek op de radio. Vandaag ga ik de hele dag mijn nieuwe cd van Beethoven luisteren.

Deutsche Musik!
  zondag 21 juli 2013 @ 11:15:56 #25
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129181659
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Jouw denken vind plaats op 1 plek en dat is in jou, en dan nog zijn het maar gedachten, het is niet echt.

Om je gedachten te ervaren moet je aandacht er naartoe, net zoals je naar je handen of voeten moet kijken voordat je ze kunt zijn.

Probleem is dat jij in je hoofd vast zit en ervaar alsof je gedachten echt zijn, terwijl dat niet zo is. Je zou er veel aan kunnen hebben gedachten te leren waarnemen (wat je kan waarnemen staat buiten je en kan je dus nooit zelf zijn) en je aandacht in jezelf in het hier en nu leren krijgen en vervolgens houden.

Het hier en nu is de enige plek waar je kut handelen, de enige plek waar je kunt leven, als je in je hoofd zit sta je ergens aan de zijlijn van waar het leven plaats vindt, 'veilig' in het niet mee doen.

[..]

Jezelf goed vinden zoals je bent heeft maar met 1 ding te maken; jezelf goed vinden zoals je bent, daar hebben anderen niks mee te maken.

Daarnaast heb je het hier over iets wat zich alleen in je hoofd/denken afspeelt, het bestaat eigenlijk niet eens. Anderen waar je het over hebt zijn poppetjes in je hoofd die op basis van je zelfbeeld van hen gemaakt hebt, zijn alleen maar beelden, gedachten, interpretaties; illusies over de werkelijkheid in je hoofd.

[..]

Je kan ervoor kiezen je denken ''in te zetten'' om de ervaring over jezelf te manipuleren door iets naar je hand te willen zetten, wat erop neer komt dat je je denken wil gebruiken om je anders te voelen. Vervolgens komt het weggeduwde gevoel van zelf weer een keer naar boven, gevoed met de energie van het duwen er tegen en dan ontstaat er vaak paniek gevolgd door weer met je denken tegen je gevoel te duwen. Zo ontstaan wat je noemt psychische problemen.

[..]

Is dan piekeren vluchten voor verlichting? :P

Piekeren is je gevoel weg willen denken, het heeft niet eens iets te maken met waar die gedachten zich op richten. Je hebt problemen zolang je gelooft in het beeld/de gedachten dat jij diegene met die problemen bent. Hoe cru het ook klinkt, je problemen maak je volledig zelf en je hebt alleen jezelf er mee. Je creëert het zelf en houdt het zelf in stand. Dat is overigens erg goed nieuws, want als je het zelf doet kan je het ook zelf veranderen; zolang je iets anders dan je zelf verantwoordelijk houdt heb je die stuurkracht niet.

Jezelf zien als iemand met problemen heeft 'voordelen', je weet bijv precies wat je gaat doen; je rot voelen. Je weet precies hoe je moet reageren op iets; vermijdend. Je weet precies wat je van jezelf moet vinden en hoe je met jezelf om moet gaat; als zijnde niet goed (genoeg) etc.

Je leunt op het hebben van problemen om de illusie van controle te hebben, om niet echt aan het leven mee te hoeven doen uit angst voor wat je tegen zou kunnen komen. Dat blijft zo totdat je met jezelf aan de slag gaat, volledige verantwoordelijkheid neemt voor alles wat je bent, hebt en doet en jezelf het vertrouwen gaat (leren) geven dat je je leven wel aan kan.
Mijn gedachten zijn wel echt. Ik besta, ik ben een echt persoon en ik mag echt zijn op deze wereld!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129181786
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn gedachten zijn wel echt. Ik besta, ik ben een echt persoon en ik mag echt zijn op deze wereld!
Dat je bestaat, een echt persoon bent en je op deze wereld mag zijn staat volkomen los van het feit dat je het vermogen hebt om te denken.

Je gedachten op zich zijn echt, ze bestaan, ze hebben alleen niks te maken met de realiteit, het zijn slechts verhaaltjes erover en niet de realiteit zelf.

Of heb je je gedachten nodig om jezelf te vertellen dat je bestaat? Dat je bestaat is volgens mij meer ervaren en voelen, ook 2 dingen waar denken niks mee te maken hoeft te hebben ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:33:23 #27
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129181985
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat je bestaat, een echt persoon bent en je op deze wereld mag zijn staat volkomen los van het feit dat je het vermogen hebt om te denken.

Je gedachten op zich zijn echt, ze bestaan, ze hebben alleen niks te maken met de realiteit, het zijn slechts verhaaltjes erover en niet de realiteit zelf.

Of heb je je gedachten nodig om jezelf te vertellen dat je bestaat? Dat je bestaat is volgens mij meer ervaren en voelen, ook 2 dingen waar denken niks mee te maken hoeft te hebben ;)
Mijn gedachten zijn conclusies die getrokken zijn uit de tot nu toe meegemaakte realiteit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129182203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:33 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn gedachten zijn conclusies die getrokken zijn uit de tot nu toe meegemaakte realiteit.
Klopt, een geconditioneerd verhaaltje, gebaseerd op het verleden, wat alleen in je hoofd bestaat gecombineerd met het in je hoofd leven en op die manier de ervaring van dat verhaaltje creëren, zelf 'echt' maken omdat je gelooft dat het echt is. Een verhaaltje waar je op leunt omdat je niet meer weet hoe je spontaan leven moet omdat je 1e reactie is je hoofd in schieten en daar controle bij elkaar wil denken :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129182251
Zo he, jullie hebben er een heel topic in no time doorheen geragt :D :P

Naja, straks maar even naar de supermarkt om een ontbijtje te halen (tis weer crisis in de koelkast :') ) en meteen daarna door naar het park waar -hopelijk- jeu de boules gespeeld wordt. Zo niet, keer ik terug naar de supermarkt om boodschappen te doen. Zo ja, dan blijf ik daar en doe een paar spelletjes mee met mensen die ik helemaal niet ken! _O-

Into darkness I go! _O-
  zondag 21 juli 2013 @ 11:56:24 #30
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129182405
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Klopt, een geconditioneerd verhaaltje, gebaseerd op het verleden, wat alleen in je hoofd bestaat gecombineerd met het in je hoofd leven en op die manier de ervaring van dat verhaaltje creëren, zelf 'echt' maken omdat je gelooft dat het echt is. Een verhaaltje waar je op leunt omdat je niet meer weet hoe je spontaan leven moet omdat je 1e reactie is je hoofd in schieten en daar controle bij elkaar wil denken :)
Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen. Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat.
Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten. Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129182460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn gedachten zijn conclusies die getrokken zijn uit de tot nu toe meegemaakte realiteit.
Ik heb op 1 punt in mijn leven besloten al die oude shit weg te gooien, om het maar te laten rusten. Het was gewoon te veel ballast om mee te voeren. Sindsdien leef ik meer in het hier en nu.
Moet wel eerlijk zeggen dat die ommezwaai niet direct tot het verlichten van mn depressie heeft gezorgd, maar het was wel een noodzakelijke stap. Anders zou ik nooit kunnen genieten van de goeie momenten die ik wel heb. Zelfs tijdens mijn depressie had ik wel goeie kleine momentjes, daar kon ik toch wel van genieten (of ik werd op dat moment eventjes neutraal ipv gedeprimeerd).
pi_129182479
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen. Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat.
Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten. Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
Ik zou hier pas wat op kunnen zeggen als ik jou een keertje in het echt ontmoet heb.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:01:33 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129182510
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen. Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat.
Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten. Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
Er is in ieder geval vooruitgang!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 21 juli 2013 @ 12:03:16 #34
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129182558
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Er is in ieder geval vooruitgang!
Ik zie het als "neppe vooruitgang". Op het eerste oog lijkt er vooruitgang te zijn, maar als je er goed naar kijkt dan blijkt de situatie exact hetzelfde te zijn. Ik heb nog steeds geen vrienden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129182600
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie het als "neppe vooruitgang". Op het eerste oog lijkt er vooruitgang te zijn, maar als je er goed naar kijkt dan blijkt de situatie exact hetzelfde te zijn. Ik heb nog steeds geen vrienden.
Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse :)
pi_129182621
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie het als "neppe vooruitgang". Op het eerste oog lijkt er vooruitgang te zijn, maar als je er goed naar kijkt dan blijkt de situatie exact hetzelfde te zijn. Ik heb nog steeds geen vrienden.
Lex, waarom bekijk je dit zo zwart?

Je hebt alleen vooruitgang als je vrienden gaat krijgen?

Alles daartussen is geen vooruitgang? Heb je pas vooruitgang als je niet meer maagd bent? Daar horen eerst nog de stapjes, dame vinden, daten, leuk vinden, one things leads to another, elk stapje is vooruitgang!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182626
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Het is geen kwestie van liegen of verzinnen, het is geen commentaar of kritiek op jou of wat je doet, waar het om gaat is dat je opvattingen/gedachten aanhangt die je beperken, omdat je er erin gelooft en/of erop leunt.

Toen was het echt, nu niet meer maar je betrekt hoe je je toen voelde en hoe het toen was op het nu en laat dat je heden bepalen, dat is rot maar dat doe je wel zelf omdat je nog vast houdt aan dat verleden.

Vraag; waarom zou je vast houden aan iets wat je beperkt? In de zin van waarom iemand dat zou doen en dan daarna jezelf afvragen waarom jij zoiets zou doen, wat zou de reden kunnen zijn? Wat zou er achter die strategie kunnen zitten?
quote:
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen.
Vroeger, niet nu dus.
quote:
Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat. Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten.
En dit is het vasthouden aan het verleden ''als ik er maar vanuit ga dat niemand me mag dan weet ik tenminste waar ik aan toe bent, laat ik mezelf niet zijn en kan ik niet gekwetst worden''. je bent nog steeds je verleden aan het overleven terwijl dat al voorbij is.
quote:
Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
Dit botst met je conditionering die je nog niet losgelaten hebt, opvattingen van vroeger komen niet overeen met het heden maar jij leeft nog in dat verleden.

Logisch dat jij geen vrienden hebt, dat sluit totaal niet aan bij de overtuigingen van vroeger waar je nog aan vast houdt.

Stel je eens voor dat je een liter zweet op moet drinken; bij de gedachte krijg je waarschijnlijk al de rillingen en voel je je wat misselijk. Apart voorbeeld maar zo ga je door het leven door in negatieve gedachten over het leven te geloven; je creëert die vieze/nare/vervelende ervaring zelf.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129182648
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse :)
Ik weet ook niet hoe ik vrienden moet maken hoor. Ik doe ook maar wat en blijkbaar zijn er mensen met interesse in mij.

Ik doe maar wat :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182660
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit gevoel wil ik graag terug! Exact zoals je het zegt.

Het gevoel dat er in je leven nog veel te ontdekken is. Die auto, die trip, die relatie, dat success, dit of dat. Dat gevoel dat je nog dingen kunt gaan doen om dat te bereiken. Ik heb dat echt niet meer. En elke dag, wordt het minder, en minder, en minder ..

[ afbeelding ]
In een irrationele fase zou ik overigens niet zo praten :+ Bij mijn eigen klachten is vaak een golvende lijn te zien. Het is overigens niet echt een 'gevoel' voor mij, eerder iets waar ik aan kan denken als ik er helemaal doorheen zit.
pi_129182681
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe ik vrienden moet maken hoor. Ik doe ook maar wat en blijkbaar zijn er mensen met interesse in mij.

Ik doe maar wat :').
Er zijn wel wat truukjes voor heb ik gemerkt die wel hielpen (als autist gaat voor mij schijnbaar niks vanzelf! :P ), misschien dat Lex daar wat aan kon hebben?

Alleen ik blijf nu niet lang meer thuis, ben binnen half uurtje weg :)
pi_129182746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn wel wat truukjes voor heb ik gemerkt die wel hielpen (als autist gaat voor mij schijnbaar niks vanzelf! :P ), misschien dat Lex daar wat aan kon hebben?

Alleen ik blijf nu niet lang meer thuis, ben binnen half uurtje weg :)
Wat voor truukjes?

Ik snap dat niet hoor :)

Het leven is gewoon 1 groot kansspel. Wil je vrienden maken? Moet je zo veel mogelijk mensen ontmoeten, is de kans het grootste dat je iemand tegen gaat komen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182763
Veel plezier met Jeu'en magnetron! :D

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182808
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor truukjes?

Ik snap dat niet hoor :)

Het leven is gewoon 1 groot kansspel. Wil je vrienden maken? Moet je zo veel mogelijk mensen ontmoeten, is de kans het grootste dat je iemand tegen gaat komen :)
Dat je dan veel mensen moet ontmoeten is absoluut waar! Maar als je niet in staat bent om ze vast te houden, dan schiet je er niet veel mee op.
Ik kon geen mensen vasthouden of -echt- bevriend met ze worden (een band creëren).

Overigens heb ik er in de afgelopen 15 jaar maar 2 vrienden bij gekregen die zijn blijven hangen, maar ik heb er genoeg nu :P
(al is er op zich nog wel 1 vacature open! :P )
pi_129182831
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Veel plezier met Jeu'en magnetron! :D

[ afbeelding ]
Haha, bedankt! :D

En ik weet niet eens of daar nu mensen zijn, ik ga gewoon op de gok en zie wel! :P
pi_129182894
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat je dan veel mensen moet ontmoeten is absoluut waar! Maar als je niet in staat bent om ze vast te houden, dan schiet je er niet veel mee op.
Ik kon geen mensen vasthouden of -echt- bevriend met ze worden (een band creëren).

Overigens heb ik er in de afgelopen 15 jaar maar 2 vrienden bij gekregen die zijn blijven hangen, maar ik heb er genoeg nu :P
(al is er op zich nog wel 1 vacature open! :P )
Waarom moet je ze vasthouden? Je moet niks. Wat komt dat komt, afhankelijk van je eigen snelheid in je leven en je eigen fase waarin je zit :).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:21:26 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129182918
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129182928
Ik heb genoeg vacatures open staan :D
pi_129182980
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:22 schreef Erach het volgende:
Ik heb genoeg vacatures open staan :D
Zoals?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182984
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Komt wel goed lijkt me?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129183007
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:22 schreef Erach het volgende:
Ik heb genoeg vacatures open staan :D
hier ook :Y
Twiddel
pi_129183015
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:22 schreef Erach het volgende:
Ik heb genoeg vacatures open staan :D
Dan moet je daar heengaan waar interessante mensen zijn ;)

OF je moet gewoon veel mazzel hebben en ervoor gaan :)

Wel is het weer zo dat ik nogal filter. Ik loop al een aardig lange tijd in de psychiatrische wereld rond en heb veel mensen ontmoet die bevriend met mij wouden worden, maar ik had die mensen grotendeels alleen maar als last ervaren. 1 iemand die in mijn therapiegroep zat heb ik wel bevriend, maar pas na 9 maanden in dezelfde groep te hebben gezeten en we zijn nu (een jaar of 8 later) goed bevriend :)
  zondag 21 juli 2013 @ 12:27:30 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129183020
Paul Smit :D ( ja loop bertje achter ) heb ooit een rubberboot in zn cabafetprogramma migen opblaza. Een lekke rubberboot ;(
pi_129183025
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Je bedoelt een intieme partner? Wie hier niet? :D

Ik had het ook meer over bevriend raken als in vriendschap, ook heel belangrijk :)
pi_129183038
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bedoelt een intieme partner? Wie hier niet? :D

Ik had het ook meer over bevriend raken als in vriendschap, ook heel belangrijk :)
Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe :') :@
Twiddel
pi_129183041
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zoals?
Vrienden, vriendin, etc
pi_129183102
quote:
99s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe :') :@
Ja das waar, maar het levert ook zoveel vreugde op! *O*

(of kan veel vreugde opleveren, maar ook veel gedoe enzo, I knows :') )
pi_129183138
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja das waar, maar het levert ook zoveel vreugde op! *O*

(of kan veel vreugde opleveren, maar ook veel gedoe enzo, I knows :') )
Nah, al mijn "relaties" waren bijzonder stressvol, ik vond er niks aan en het was gewoon niks.
Ben niet echt relatiemateriaal :D
Twiddel
pi_129183158
quote:
99s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe :') :@
Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129183191
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.
O ik kan heel erg genieten van het singleleven hoor! Alleen is af en toe naast iemand wakker worden wel zo gezellig :@
pi_129183193
quote:
99s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nah, al mijn "relaties" waren bijzonder stressvol, ik vond er niks aan en het was gewoon niks.
Ben niet echt relatiemateriaal :D
Of je nu wel of geen relatie materiaal bent is iets anders. Ik vind mezelf ook geen relatie materiaal, maar ik ben hooguit een paar maand of jaar single en dan komt iets vanzelf wel weer bovendrijven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:40:26 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129183274
Oh bij mij komt het vast goed hoor met relaties. Denk ik. Hihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 21 juli 2013 @ 12:44:44 #62
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129183351
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse :)
Ik denk niet dat het "maken" is. Ik zie het als iets wat van nature moet groeien. Beetje interesse tonen in mensen, beetje interesse terugkrijgen, etc.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Lex, waarom bekijk je dit zo zwart?

Je hebt alleen vooruitgang als je vrienden gaat krijgen?

Alles daartussen is geen vooruitgang? Heb je pas vooruitgang als je niet meer maagd bent? Daar horen eerst nog de stapjes, dame vinden, daten, leuk vinden, one things leads to another, elk stapje is vooruitgang!
Alles daartussen is geen vooruitgang, omdat het mijn persoonlijke situatie niet veranderd. Ik zie het contact niet beter worden en daarom zie ik alles wat ik nu doe met andere mensen als moeite dat weggegooid wordt. Het "geluk" is dat ik niet in mijn oude situatie wil terugvallen en daarom zoek ik nog wel contact op. Ik kom nog wel buiten.

Er zijn plekken waar ik nu heen kan gaan, in dat opzicht is er wel vooruitgang t.o.v. vroeger, maar met mensen gaat het niet beter dan hoe het in het begin was toen ik de mensen net had ontmoet. Dat vind ik ontzettend vervelend.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129183468
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het "maken" is. Ik zie het als iets wat van nature moet groeien. Beetje interesse tonen in mensen, beetje interesse terugkrijgen, etc.
Een vriendschappelijke relatie moet groeien, maar je kunt het wel de goeie kant opsturen :)

Anyway, ik ben weg! Tot over een paar uurtjes hoop ik! :W
  zondag 21 juli 2013 @ 12:51:45 #64
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129183505
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van liegen of verzinnen, het is geen commentaar of kritiek op jou of wat je doet, waar het om gaat is dat je opvattingen/gedachten aanhangt die je beperken, omdat je er erin gelooft en/of erop leunt.

Toen was het echt, nu niet meer maar je betrekt hoe je je toen voelde en hoe het toen was op het nu en laat dat je heden bepalen, dat is rot maar dat doe je wel zelf omdat je nog vast houdt aan dat verleden.

Vraag; waarom zou je vast houden aan iets wat je beperkt? In de zin van waarom iemand dat zou doen en dan daarna jezelf afvragen waarom jij zoiets zou doen, wat zou de reden kunnen zijn? Wat zou er achter die strategie kunnen zitten?

[..]

Vroeger, niet nu dus.

[..]

En dit is het vasthouden aan het verleden ''als ik er maar vanuit ga dat niemand me mag dan weet ik tenminste waar ik aan toe bent, laat ik mezelf niet zijn en kan ik niet gekwetst worden''. je bent nog steeds je verleden aan het overleven terwijl dat al voorbij is.

[..]

Dit botst met je conditionering die je nog niet losgelaten hebt, opvattingen van vroeger komen niet overeen met het heden maar jij leeft nog in dat verleden.

Logisch dat jij geen vrienden hebt, dat sluit totaal niet aan bij de overtuigingen van vroeger waar je nog aan vast houdt.

Stel je eens voor dat je een liter zweet op moet drinken; bij de gedachte krijg je waarschijnlijk al de rillingen en voel je je wat misselijk. Apart voorbeeld maar zo ga je door het leven door in negatieve gedachten over het leven te geloven; je creëert die vieze/nare/vervelende ervaring zelf.
Nee, je ziet het niet. Ik creëer niets. Het probleem is dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren. Dat is de realiteit.
Als ik op kamers ga, dan denk ik dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik trek dat nare gedrag heel erg gaan, gewoon omdat ik besta, om mij als persoon.
Kijkend naar mijn studie kan ik geen gedoe meer gebruiken eigenlijk. Ik wil niet extra tijd stoppen in weer moeten terugverhuizen naar mijn ouders, omdat ik niet overweg kan met de studenten waar ik mee samenleef. Dat kost teveel tijd en moeite dat ik moet stoppen in mijn studie. Ik wil zo weinig mogelijk vertraging hebben. Waar het op neerkomt is dat ik het niet kan riskeren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 12:51:58 #65
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129183508
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Je pm/dm stroomt nog niet vol met cv's?
pi_129183729
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, je ziet het niet. Ik creëer niets. Het probleem is dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren. Dat is de realiteit.
Als ik op kamers ga, dan denk ik dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik trek dat nare gedrag heel erg gaan, gewoon omdat ik besta, om mij als persoon.
Kijkend naar mijn studie kan ik geen gedoe meer gebruiken eigenlijk. Ik wil niet extra tijd stoppen in weer moeten terugverhuizen naar mijn ouders, omdat ik niet overweg kan met de studenten waar ik mee samenleef. Dat kost teveel tijd en moeite dat ik moet stoppen in mijn studie. Ik wil zo weinig mogelijk vertraging hebben. Waar het op neerkomt is dat ik het niet kan riskeren.
Alles wat je hier typt en in je hoofd hebt zitten is projectie gebaseerd op conclusies die je in het verleden getrokken hebt. Je doet alsof je met die gedachten de toekomst kan voorspellen, alsof dat je een houvast geeft. Op een bepaalde manier is het ook waar; je ziet jezelf op die manier, gedraagt jezelf op de manier, straalt dat naar anderen uit, die pikken dat op en jij zegt ''Zie je nou wel? Het is zo!''.

Heb je wel eens zien hoe mensen die zichzelf als minderwaardig zien relaties uitkiezen met mensen die ze slecht behandelen? Dat is wat ze kennen, dat sluit aan bij hoe ze zichzelf zien, de verzamelingen opvattingen die ze in het verleden over zichzelf hebben op gedaan.

Jezelf zien als iemand die gepest ging worden had vroeger nut; je werd er bedachtzaam op, ging dingen anticiperen, vermijden, zoiets geeft je het idee van controle over je leven terug. Probleem is dat jij jezelf nu nog zo ziet en het verleden op die manier je heden en toekomst laat bepalen omdat je zelf nog daar aan vast houdt.

Hoe zouden die situaties/je leven zijn als je er niet in stapte met al die voor bedachte ideeën?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:12:38 #67
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129183969
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:02 schreef Canillas het volgende:

[..]

Alles wat je hier typt en in je hoofd hebt zitten is projectie gebaseerd op conclusies die je in het verleden getrokken hebt. Je doet alsof je met die gedachten de toekomst kan voorspellen, alsof dat je een houvast geeft. Op een bepaalde manier is het ook waar; je ziet jezelf op die manier, gedraagt jezelf op de manier, straalt dat naar anderen uit, die pikken dat op en jij zegt ''Zie je nou wel? Het is zo!''.

Heb je wel eens zien hoe mensen die zichzelf als minderwaardig zien relaties uitkiezen met mensen die ze slecht behandelen? Dat is wat ze kennen, dat sluit aan bij hoe ze zichzelf zien, de verzamelingen opvattingen die ze in het verleden over zichzelf hebben op gedaan.

Jezelf zien als iemand die gepest ging worden had vroeger nut; je werd er bedachtzaam op, ging dingen anticiperen, vermijden, zoiets geeft je het idee van controle over je leven terug. Probleem is dat jij jezelf nu nog zo ziet en het verleden op die manier je heden en toekomst laat bepalen omdat je zelf nog daar aan vast houdt.

Hoe zouden die situaties/je leven zijn als je er niet in stapte met al die voor bedachte ideeën?
Ik begrijp je niet. Wat is het verschil tussen een voorbedacht idee en een conclusie?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129184004
Vacatures... Klinkt als werk! :'(
pi_129184101
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik begrijp je niet. Wat is het verschil tussen een voorbedacht idee en een conclusie?
Geen verschil, alleen overeenkomsten; in een gedachte ergens over geloven in de zin dat dat dan zou zijn wat het is. Je bent nu al bezig met iets van de toekomst te vinden terwijl die toekomst er nog niet is, niet bestaat en wat je erover denkt is gebaseerd op conclusies die je over jezelf hebt getrokken in het verleden om een beetje houvast te hebben.

Begrijp je dat het beeld wat jij over jezelf hebt waar je in gelooft (ze gaan me treiteren en ze moeten mij niet) er voor zorgt dat er zulke voorspellingen komen? Je hebt een beperkende conclusie over jezelf getrokken en daar hou je nu nog aan vast en je laat het je leven bepalen.

Wat begrijp jij van het waarom van wat je doet? De conclusies waar je het over hebt, begrijp je waarom je die getrokken hebt? Begrijp je waarom je leven is zoals het is? Bij die vragen niet beginnen over het verleden of andere maar puur jij zelf op dit moment, hoe houdt je dit alles in stand? Wat geloof je, waarom en waarom hou je daaraan vast?

Misschien iets om wat langer over na te denken, laat het eens tot je door dringen ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:31:21 #70
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129184378
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:18 schreef Canillas het volgende:

[..]

Geen verschil, alleen overeenkomsten; in een gedachte ergens over geloven in de zin dat dat dan zou zijn wat het is. Je bent nu al bezig met iets van de toekomst te vinden terwijl die toekomst er nog niet is, niet bestaat en wat je erover denkt is gebaseerd op conclusies die je over jezelf hebt getrokken in het verleden om een beetje houvast te hebben.

Begrijp je dat het beeld wat jij over jezelf hebt waar je in gelooft (ze gaan me treiteren en ze moeten mij niet) er voor zorgt dat er zulke voorspellingen komen? Je hebt een beperkende conclusie over jezelf getrokken en daar hou je nu nog aan vast en je laat het je leven bepalen.

Wat begrijp jij van het waarom van wat je doet? De conclusies waar je het over hebt, begrijp je waarom je die getrokken hebt? Begrijp je waarom je leven is zoals het is? Bij die vragen niet beginnen over het verleden of andere maar puur jij zelf op dit moment, hoe houdt je dit alles in stand? Wat geloof je, waarom en waarom hou je daaraan vast?

Misschien iets om wat langer over na te denken, laat het eens tot je door dringen ;)
Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.
Ik voel me heel erg slecht. Ik ben nooit echt gelukkig en ik kan niet meer genieten. Het gaat nog steeds niet goed tussen mij en de buitenwereld, terwijl ik er wel moeite in stop.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129184488
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:
Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.
Ik voel me heel erg slecht. Ik ben nooit echt gelukkig en ik kan niet meer genieten. Het gaat nog steeds niet goed tussen mij en de buitenwereld, terwijl ik er wel moeite in stop.
Waarnemingen die je kleurt door opvattingen die te maken hebben met het verleden, niet met het heden.

Nogmaals de vraag; wat doe jij eraan dat het zo gaat? En weet je waarom? Of weet je wat, ik ben toch rest van de dag weg, antwoord maar niet, denk er maar gewoon over na.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:39:58 #72
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129184607
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

Waarnemingen die je kleurt door opvattingen die te maken hebben met het verleden, niet met het heden.

Nogmaals de vraag; wat doe jij eraan dat het zo gaat? En weet je waarom? Of weet je wat, ik ben toch rest van de dag weg, antwoord maar niet, denk er maar gewoon over na.
Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129185110
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of je nu wel of geen relatie materiaal bent is iets anders. Ik vind mezelf ook geen relatie materiaal, maar ik ben hooguit een paar maand of jaar single en dan komt iets vanzelf wel weer bovendrijven.
Ik bedoel meer dat ik op meerdere fronten niet van relaties hou.
Ik kan niet tegen het intieme, van de aandacht en het fysieke contact.
Ik hou niet van het kleffe, de vreemde liefde ect.
Ook de aandacht die je aan elkaar moet besteden lukt niet.
Ik ben er ook niet in de vele eisen van relaties geiintereseerd, maar een vriendschap lukt dan weer wel.
Ik spoor niet 8)7 :') :s)
Twiddel
pi_129185289
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)
Heerlijke mensen vind ik dat!
  zondag 21 juli 2013 @ 14:39:29 #75
103397 minthy
Lief-ish
pi_129185916
Voor het eerst in maanden weer eens een normaal weekend zonder dip, bizar gewoon...
Ik heb er heel erg tegenop gezien (zoals bij elk weekend) maar de verwachte klapper kwam niet. Fijn :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129186053
Ik ben 2 uur naar dromenland geweest. Dit had ik nodig om tot rust te komen, angsten zijn op het moment grotendeels weg.

Vanavond ga ik gewoon eens voor de tv hangen, al tijdje niet gedaan.
pi_129186541
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:39 schreef minthy het volgende:
Voor het eerst in maanden weer eens een normaal weekend zonder dip, bizar gewoon...
Ik heb er heel erg tegenop gezien (zoals bij elk weekend) maar de verwachte klapper kwam niet. Fijn :D
Nice!
pi_129188623
quote:
99s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe :') :@
Dat heb ik dus ook..
pi_129191713
Ik vind het maar knap lastig om te vertellen over van alles en nog wat.
pi_129192159
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:28 schreef FAUSTI het volgende:
Ik vind het maar knap lastig om te vertellen over van alles en nog wat.
Maar je kan het wel heel goed!!
pi_129192336
Sjalalalal
Rustig aan.
pi_129192714
De zon:


Ikke:
pi_129192734
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:44 schreef Catnip het volgende:

[..]

Maar je kan het wel heel goed!!
Ligt er maar net aan op welke manier, ben goed in de waarheid te bedekken met een hoop zand :@
pi_129192774
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:11 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan op welke manier, ben goed in de waarheid te bedekken met een hoop zand :@
Daar ben ik helaas ook een kei in.. :')
pi_129192808
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef Catnip het volgende:

[..]

Daar ben ik helaas ook een kei in.. :')
Doe het zelf uit zelfbescherming, terwijl dat eigenlijk niet nodig is.

En jij?
  zondag 21 juli 2013 @ 19:26:44 #86
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129193165
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:11 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan op welke manier, ben goed in de waarheid te bedekken met een hoop zand :@
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:12 schreef Catnip het volgende:

[..]

Daar ben ik helaas ook een kei in.. :')
:D
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129193279
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:13 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Doe het zelf uit zelfbescherming, terwijl dat eigenlijk niet nodig is.
Ik vooral omdat ik bang was, en soms nog steeds voor de reactie van anderen.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden..
Ik had gevoelens voor een vrouw (geen verliefdheid gelukkig :') )..maar toch bepaalde gevoelens die ik niet kon plaatsen. Nu weet ik dat ik onbewust op zoek was naar een ''moederfiguur'' een aai over mijn bol, een knuffel..of een schouderklopje..dicht tegen elkaar aan leunen..gewoon troost, bemoediging. En arm om me heen als ik ging huilen, wat ik nog steeds nodig heb. En zo erg mis..Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!

Ik schaamde mij diep voor die gevoelens, ze mochten er niet zijn. Ik mocht niet huilen, ik mocht niet toegeven dat ik een knuffel nodig had. En bovenal moest ik niet gaan mekkeren als ik die ''liefde'' troost, bemoediging niet kreeg..Maar toen stortte mijn wereld in, weg is de lach en weg is de zin..Ik kon niet meer anders dan huilen, dat voelde aan het begin zo naar. Maar nu is het een grote opluchting! Ik mag huilen als ik verdrietig ben, laat die emoties er zijn, verstop ze niet. Ze zijn er nou eenmaal, wat heeft het voor zin om ze te verstoppen? Je gaat je er alleen nog meer ongelukkiger door voelen.
En ik heb mezelf gehaat, intens gehaat..dat de dingen niet liepen zoals ik wilde..Ik gaf en geef mezelf de schuld dat alles fout liep/loopt. En het ''grappige'' is nog, dat ik vaak nog huil als ik iemand zie die een knuffel krijgt, als ik iemand zie met kleine kinderen die zijn of haar eigen kinderen een knuffel geeft. Of dat het me op de een of andere manier zo raakt..Maar het fijne is dat dat gevoel er nu mag zijn. En dat ik het niet hoef te verstoppen.
pi_129193294
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

:D
Haha ik moest lachen :D
pi_129193575
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vooral omdat ik bang was, en soms nog steeds voor de reactie van anderen.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden..
Ik had gevoelens voor een vrouw (geen verliefdheid gelukkig :') )..maar toch bepaalde gevoelens die ik niet kon plaatsen. Nu weet ik dat ik onbewust op zoek was naar een ''moederfiguur'' een aai over mijn bol, een knuffel..of een schouderklopje..dicht tegen elkaar aan leunen..gewoon troost, bemoediging. En arm om me heen als ik ging huilen, wat ik nog steeds nodig heb. En zo erg mis..Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!

Ik schaamde mij diep voor die gevoelens, ze mochten er niet zijn. Ik mocht niet huilen, ik mocht niet toegeven dat ik een knuffel nodig had. En bovenal moest ik niet gaan mekkeren als ik die ''liefde'' troost, bemoediging niet kreeg..Maar toen stortte mijn wereld in, weg is de lach en weg is de zin..Ik kon niet meer anders dan huilen, dat voelde aan het begin zo naar. Maar nu is het een grote opluchting! Ik mag huilen als ik verdrietig ben, laat die emoties er zijn, verstop ze niet. Ze zijn er nou eenmaal, wat heeft het voor zin om ze te verstoppen? Je gaat je er alleen nog meer ongelukkiger door voelen.
En ik heb mezelf gehaat, intens gehaat..dat de dingen niet liepen zoals ik wilde..Ik gaf en geef mezelf de schuld dat alles fout liep/loopt. En het ''grappige'' is nog, dat ik vaak nog huil als ik iemand zie die een knuffel krijgt, als ik iemand zie met kleine kinderen die zijn of haar eigen kinderen een knuffel geeft. Of dat het me op de een of andere manier zo raakt..Maar het fijne is dat dat gevoel er nu mag zijn. En dat ik het niet hoef te verstoppen.
Ah kijk verschil is ben al heel wat ouder als jou dus dit is best wel herkenbaar. Iedereen heeft dat nodig, vooral op de leeftijd van jou. Ik heb dat nooit echt gehad van een persoon dan een jeugdvriend wat later ook mijn vriendje werd die werd dan bruut weggenomen en toen stortte ik ook in hoor.

En dat verstop ik nog steeds alsmede zijn afkomst, doe er op FOK! wat over spreken in een bepaalde vorm en slechts enkelen om mij heen weten er wat van maar ook maar bijna niets. En eerlijk? Vind het zo beter....
pi_129193830
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:39 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ah kijk verschil is ben al heel wat ouder als jou dus dit is best wel herkenbaar. Iedereen heeft dat nodig, vooral op de leeftijd van jou. Ik heb dat nooit echt gehad van een persoon dan een jeugdvriend wat later ook mijn vriendje werd die werd dan bruut weggenomen en toen stortte ik ook in hoor.

En dat verstop ik nog steeds alsmede zijn afkomst, doe er op FOK! wat over spreken in een bepaalde vorm en slechts enkelen om mij heen weten er wat van maar ook maar bijna niets. En eerlijk? Vind het zo beter....
Precies..Het is zo lastig om uit te komen voor bepaalde gevoelens..
pi_129194053
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!
Graag gedaan lieve. :)

En ja, voelen is soms ook heel lastig, want het kan heel heftig en intens zijn. Soms vormt een depressie daaromheen als een schild dat alle gevoelens afvlakt. Dan raak je leeg en voel je alsof de afgrond in je staart.
Maar zet die sluizen open en je stroomt vol, waarschijnlijk eerst met de nare gevoelens, daarna of daarmee ook de goede. Het een gaat niet zonder het ander, al bestaat er wel degelijk een blijvende vorm van geluk, vrede, rust.

Ik vind het tegenwoordig heerlijk om intens te ervaren, wat het dan ook is. Ik voelde gisteren bijvoorbeeld heel erg mee met wat S_E schreef en heb even tranen met tuiten gehuild. Met volle overgave, zonder verzet.

Overigens de tweede keer op dezelfde dag dat ik voor iemand huilde.

Het was een mooie dag. O+
pi_129195287
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:47 schreef Catnip het volgende:

[..]

Precies..Het is zo lastig om uit te komen voor bepaalde gevoelens..
Zeker, weet nog dat mijn pleegouders en aanhang mij zaten te ondervragen toen ik jong was over of ik homo was. Dat ging er niet zachtzinnig aan toe, maar dat is moeilijk zulke gevoelens moeten ontkennen omdat je niet anders kunt.
pi_129195785
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:30 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zeker, weet nog dat mijn pleegouders en aanhang mij zaten te ondervragen toen ik jong was over of ik homo was. Dat ging er niet zachtzinnig aan toe, maar dat is moeilijk zulke gevoelens moeten ontkennen omdat je niet anders kunt.
Klopt, ik ben dan wel hetero..maar ik snap wat je bedoeld.
Homo of niet, je bent goed zoals je bent :*
pi_129196426
Hoi.. Ik lees hier vaak mee.. (hoe slechter ik me voel, hoe meer ik hier lees eigenlijk, op zoek naar herkenning denk ik)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vooral omdat ik bang was, en soms nog steeds voor de reactie van anderen.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden..
Ik had gevoelens voor een vrouw (geen verliefdheid gelukkig :') )..maar toch bepaalde gevoelens die ik niet kon plaatsen. Nu weet ik dat ik onbewust op zoek was naar een ''moederfiguur'' een aai over mijn bol, een knuffel..of een schouderklopje..dicht tegen elkaar aan leunen..gewoon troost, bemoediging. En arm om me heen als ik ging huilen, wat ik nog steeds nodig heb. En zo erg mis..Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!

En dit herken ik dus heel erg! Wat een heftige gevoelens kunnen dat zijn zeg. Jarenlang heb ik dat ook weggedrukt, die behoeften en het gemis ervan.
pi_129196511
quote:
17s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:41 schreef Catnip het volgende:

[..]

Klopt, ik ben dan wel hetero..maar ik snap wat je bedoeld.
Homo of niet, je bent goed zoals je bent :*
Klopt maar ook weer hier als je zulke gevoelens niet vrijelijk kunt uiten word het lastig, dus in dat begrijp ik je wel :)
  zondag 21 juli 2013 @ 21:15:10 #96
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129197181
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:57 schreef Crystal86 het volgende:
Hoi.. Ik lees hier vaak mee.. (hoe slechter ik me voel, hoe meer ik hier lees eigenlijk, op zoek naar herkenning denk ik)

[..]

En dit herken ik dus heel erg! Wat een heftige gevoelens kunnen dat zijn zeg. Jarenlang heb ik dat ook weggedrukt, die behoeften en het gemis ervan.
Hoi Crystal :)
Welkom in het topic :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 21:39:48 #97
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129198486
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:54 schreef Gray het volgende:

Ik voelde gisteren bijvoorbeeld heel erg mee met wat S_E schreef en heb even tranen met tuiten gehuild. Met volle overgave, zonder verzet.
Huilen zonder verzet is nog niet eens zo makkelijk. Ik denk dat als je dat kunt de grootste problemen wel achter je liggen. :).

quote:
Overigens de tweede keer op dezelfde dag dat ik voor iemand huilde.

Het was een mooie dag. O+
Wat ben je toch ook de topper van deze reeks. O+.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129198585
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:39 schreef Detroit het volgende:

[..]

Huilen zonder verzet is nog niet eens zo makkelijk. Ik denk dat als je dat kunt de grootste problemen wel achter je liggen. :).
Idee: huiltherapie! :D

quote:
Wat ben je toch ook de topper van deze reeks. O+.
:)
pi_129198637
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:57 schreef Crystal86 het volgende:
Hoi.. Ik lees hier vaak mee.. (hoe slechter ik me voel, hoe meer ik hier lees eigenlijk, op zoek naar herkenning denk ik)

[..]

En dit herken ik dus heel erg! Wat een heftige gevoelens kunnen dat zijn zeg. Jarenlang heb ik dat ook weggedrukt, die behoeften en het gemis ervan.
Welkom Crystal :)
Zo fijn dat je iets herkent in mijn verhaal!
Ik had altijd een beetje het gevoel alsof ik de enige was.. :@
  zondag 21 juli 2013 @ 21:50:45 #100
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129198978
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Idee: huiltherapie! :D

[..]

:)
Misschien wel een idee ja. Samen als een troep wolven gaan huilen, liefst midden in een grote stad.

Men zal wel denken dat het een flashmob of some kind is. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129199532
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef Detroit het volgende:

[..]

Misschien wel een idee ja. Samen als een troep wolven gaan huilen, liefst midden in een grote stad.

Men zal wel denken dat het een flashmob of some kind is. :P.
Slogan: Therapie om te janken!
pi_129199613
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.
Ik voel me heel erg slecht. Ik ben nooit echt gelukkig en ik kan niet meer genieten. Het gaat nog steeds niet goed tussen mij en de buitenwereld, terwijl ik er wel moeite in stop.
ik denk dat statistich gezien jij denkt dat je gepest gaat worden groot is, maar een trend betekent geen voortgang van de trend in de ogen van anderen. kan zomaar zijn dat jij een geweldige kans aan je voorbij laat gaan. Het is zoiets als de loterij winnen. statistisch gezien is de kans klein dat je die wint, maar je kan het zomaar winnen de volgende ticket die je koopt.
maar de enige manier om mee te doen is een ticket te kopen, wat jij uit angst niet doet.

vraagje, hoe lang ben je en heb je een recessieve kin?
  zondag 21 juli 2013 @ 22:06:56 #103
103397 minthy
Lief-ish
pi_129199899
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Slogan: Therapie om te janken!
Ik zou me aanmelden hoor!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129200203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef Catnip het volgende:

[..]

Welkom Crystal :)
Zo fijn dat je iets herkent in mijn verhaal!
Ik had altijd een beetje het gevoel alsof ik de enige was.. :@
Ja inderdaad dat had ik ook wel, het is niet iets waar je mensen snel over hoort praten. En tot m'n 24ste ongeveer (ben nu 26) was ik me er niet eens van bewust eigenlijk, ik stond echt heel ver van m'n eigen gevoelens af :+
pi_129200210
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vooral omdat ik bang was, en soms nog steeds voor de reactie van anderen.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden..
Ik had gevoelens voor een vrouw (geen verliefdheid gelukkig :') )..maar toch bepaalde gevoelens die ik niet kon plaatsen. Nu weet ik dat ik onbewust op zoek was naar een ''moederfiguur'' een aai over mijn bol, een knuffel..of een schouderklopje..dicht tegen elkaar aan leunen..gewoon troost, bemoediging. En arm om me heen als ik ging huilen, wat ik nog steeds nodig heb. En zo erg mis..Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!

Ik schaamde mij diep voor die gevoelens, ze mochten er niet zijn. Ik mocht niet huilen, ik mocht niet toegeven dat ik een knuffel nodig had. En bovenal moest ik niet gaan mekkeren als ik die ''liefde'' troost, bemoediging niet kreeg..Maar toen stortte mijn wereld in, weg is de lach en weg is de zin..Ik kon niet meer anders dan huilen, dat voelde aan het begin zo naar. Maar nu is het een grote opluchting! Ik mag huilen als ik verdrietig ben, laat die emoties er zijn, verstop ze niet. Ze zijn er nou eenmaal, wat heeft het voor zin om ze te verstoppen? Je gaat je er alleen nog meer ongelukkiger door voelen.
En ik heb mezelf gehaat, intens gehaat..dat de dingen niet liepen zoals ik wilde..Ik gaf en geef mezelf de schuld dat alles fout liep/loopt. En het ''grappige'' is nog, dat ik vaak nog huil als ik iemand zie die een knuffel krijgt, als ik iemand zie met kleine kinderen die zijn of haar eigen kinderen een knuffel geeft. Of dat het me op de een of andere manier zo raakt..Maar het fijne is dat dat gevoel er nu mag zijn. En dat ik het niet hoef te verstoppen.
:*
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:14:38 #106
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200269
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:02 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

[..]

ik denk dat statistich gezien jij denkt dat je gepest gaat worden groot is, maar een trend betekent geen voortgang van de trend in de ogen van anderen. kan zomaar zijn dat jij een geweldige kans aan je voorbij laat gaan. Het is zoiets als de loterij winnen. statistisch gezien is de kans klein dat je die wint, maar je kan het zomaar winnen de volgende ticket die je koopt.
maar de enige manier om mee te doen is een ticket te kopen, wat jij uit angst niet doet.

vraagje, hoe lang ben je en heb je een recessieve kin?
Ik kan het niet doen, omdat de gevolgen heel groot zijn als het niet goed afloopt. Wat is een recessieve kin trouwens?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129200315
Ik heb trouwens echt het idee dat ik een depressie probeer te onderdrukken momenteel. Ik heb ook erg weinig te doen de komende weken, en pas eind augustus weer een gesprek met de psycholoog. Ik zou juist van de rust willen genieten eigenlijk, en ondertussen mijn flatje een beetje op orde maken, maar van binnen ben ik enorm onrustig -O-
pi_129200448
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:15 schreef Crystal86 het volgende:
Ik heb trouwens echt het idee dat ik een depressie probeer te onderdrukken momenteel. Ik heb ook erg weinig te doen de komende weken, en pas eind augustus weer een gesprek met de psycholoog. Ik zou juist van de rust willen genieten eigenlijk, en ondertussen mijn flatje een beetje op orde maken, maar van binnen ben ik enorm onrustig -O-
Mediteren?
Even in een kleermakerszit kin ietsjes omhoog alleen op je ademhaling letten en niet meegaan met gedachten die langskomen... Laat ze maar lekker komen en gaan..?

Mediteren schijnt zijn positieve effecten te hebben, tis ook niet zo moeilijk om dat even 5minuten te doen.
Rustig aan.
pi_129200450
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Slogan: Therapie om te janken!
:D
pi_129200496
Ik weet niet wat ik met de 14jarige aan moet op het moment, eerste keer dat ik iemand uit het Midden-Oosten op zo'n manier ken. En ik merk dat hij nogal aan me hangt... Raar :@
pi_129200500
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef Detroit het volgende:

[..]

Misschien wel een idee ja. Samen als een troep wolven gaan huilen, liefst midden in een grote stad.

Men zal wel denken dat het een flashmob of some kind is. :P.
Slogan: Therapie om te janken!

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:57 schreef Crystal86 het volgende:
Hoi.. Ik lees hier vaak mee.. (hoe slechter ik me voel, hoe meer ik hier lees eigenlijk, op zoek naar herkenning denk ik)

[..]

En dit herken ik dus heel erg! Wat een heftige gevoelens kunnen dat zijn zeg. Jarenlang heb ik dat ook weggedrukt, die behoeften en het gemis ervan.
Hallo Crystal. :W

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:30 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zeker, weet nog dat mijn pleegouders en aanhang mij zaten te ondervragen toen ik jong was over of ik homo was. Dat ging er niet zachtzinnig aan toe, maar dat is moeilijk zulke gevoelens moeten ontkennen omdat je niet anders kunt.
Toen ik jong was stuurden mijn ouders me naar de RIAGG, maar de reden daarvoor ontdekte ik later pas. Blijkbaar maakten ze zich zorgen om mijn introverte gedrag van die tijd. Pas een tien/twintigtal jaren later bleek dat ik ADD/ADHD heb, waardoor ik me prima vermaken kan met mezelf.

Ook heb ik blijkbaar wat 'homofiele trekjes', als in dat ik wat gevoeliger overkom en fijnere motoriek heb. Plus dat ik een 'raar loopje' heb, enerzijds aangeleerd (door te lopen als een kat, voet voor voet), anderzijds door wat ik vermoed een been dat langer is dan de ander, waardoor ik nóg meer wiebel met m'n kont. :P
M'n broertje en m'n neef stookten mijn moeder op met dat ik homo zou zijn, kort nadat ik het uitmaakte met een meisje dat model was. Dat konden zij niet begrijpen. M'n moeder nodigde me toen uit voor een drankje bij een café aan een plaatselijk meer, wat ik zag als een prachtige poging van een moeder die haar oudste zoon beter wilde leren kennen. Toen het gesprek begon met: "Jongen... Je weet dat het mij niet uitmaakt met wie je thuiskomt...", grijnsde ik, want ik wist al hoe laat het was. Ik hoorde het verhaal aan en liet toen mijn eigen perspectief blijken. Hilarisch was dat ze nota bene teleurgesteld was, want "dan konden we lekker samen shoppen en naar de mannen kijken". :D Waarop ik zei dat het alsnog kon, al keek ik dan wel op een andere wijze én naar voor mij mooie vrouwen. :)

Maar ook op de middelbare en ook de uni bleek nog wel eens dat mensen niet zeker waren over mijn geaardheid, waar ik dat zelf wel was. Heerlijk was dat ik in mijn studententijd bij een dispuut kwam dat al decennia het imago 'mooie jongen/homo's' droeg, en waar we dan ook lekker mee aan de haal gingen. Achteraf gezien denk ik dat we een vroegere generatie zogeheten metroseksuelen waren. Maar we hadden het allemaal: echte macho's, meer doorsnee hetero's, stoere homo's en natte nichten. En allemaal, stuk voor stuk, haantjes. Het was hier, met name tijdens de ontgroening, dat ik voor het eerst werd geconfronteerd met de vraag: Wie ben ik?

Zoals een zin in een dispuutlied stelt: Ik zou het zo weer overdoen. O+

Nog later ontdekte ik dat ik ook liefde kon voelen voor een mens die niet vrouw was, ofwel een man, een goede vriend. Liefde die voorbij gaat aan sekse, en waar seks(uele aantrekkingskracht) totaal geen rol speelt. Hij is hetero, net als ik, maar ik houd van hem. Als een broeder, misschien nog wel meer dan mijn eigen broertje. En daar is helemaal niets mis mee. Het is prachtig.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:20:01 #112
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200581
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:15 schreef Crystal86 het volgende:
Ik heb trouwens echt het idee dat ik een depressie probeer te onderdrukken momenteel. Ik heb ook erg weinig te doen de komende weken, en pas eind augustus weer een gesprek met de psycholoog. Ik zou juist van de rust willen genieten eigenlijk, en ondertussen mijn flatje een beetje op orde maken, maar van binnen ben ik enorm onrustig -O-
Ik zit ook met mijn vervelende gevoelens. Ik mag op 2 augustus er weer heen :)
Als je niks te doen hebt, dan zou je eens kunnen kijken of je met mensen af kunt spreken :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129200683
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan het niet doen, omdat de gevolgen heel groot zijn als het niet goed afloopt. Wat is een recessieve kin trouwens?
een kin die naar achter afloopt. hoe lang ben je trouwens?
pi_129200790
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit ook met mijn vervelende gevoelens. Ik mag op 2 augustus er weer heen :)
Als je niks te doen hebt, dan zou je eens kunnen kijken of je met mensen af kunt spreken :)
Player :P
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:24:49 #115
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200872
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:21 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

een kin die naar achter afloopt. hoe lang ben je trouwens?
Ik heb een normale kin en ik ben 1.85m.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 21 juli 2013 @ 22:25:43 #116
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200939
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Player :P
ssssssttt :(
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129201042
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

ssssssttt :(
:X
:P
Rustig aan.
pi_129201294
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mediteren?
Even in een kleermakerszit kin ietsjes omhoog alleen op je ademhaling letten en niet meegaan met gedachten die langskomen... Laat ze maar lekker komen en gaan..?

Mediteren schijnt zijn positieve effecten te hebben, tis ook niet zo moeilijk om dat even 5minuten te doen.
Ik probeer het soms als in ik bed lig (heb nogal last van slapeloosheid, maar ik ben niet de enige zoals ik hier al gelezen had ;) ). Op de een of andere manier ga ik raar ademen als ik op m'n ademhaling let :') net alsof ik het benauwd krijg. Het niet meegaan in de gedachten is een goede inderdaad, maar wil op de een of andere manier nog niet zo lukken.
Gebruik je het mediteren zelf ook wel eens?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit ook met mijn vervelende gevoelens. Ik mag op 2 augustus er weer heen :)
Als je niks te doen hebt, dan zou je eens kunnen kijken of je met mensen af kunt spreken :)
Dat breekt de dag wel een beetje ja, al heb ik ook weinig contacten om mee af te spreken.. Maar af en toe naar familie gaan helpt ook wel een beetje :P
pi_129201421
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Slogan: Therapie om te janken!

[..]

Hallo Crystal. :W

[..]

Toen ik jong was stuurden mijn ouders me naar de RIAGG, maar de reden daarvoor ontdekte ik later pas. Blijkbaar maakten ze zich zorgen om mijn introverte gedrag van die tijd. Pas een tien/twintigtal jaren later bleek dat ik ADD/ADHD heb, waardoor ik me prima vermaken kan met mezelf.

Ook heb ik blijkbaar wat 'homofiele trekjes', als in dat ik wat gevoeliger overkom en fijnere motoriek heb. Plus dat ik een 'raar loopje' heb, enerzijds aangeleerd (door te lopen als een kat, voet voor voet), anderzijds door wat ik vermoed een been dat langer is dan de ander, waardoor ik nóg meer wiebel met m'n kont. :P
M'n broertje en m'n neef stookten mijn moeder op met dat ik homo zou zijn, kort nadat ik het uitmaakte met een meisje dat model was. Dat konden zij niet begrijpen. M'n moeder nodigde me toen uit voor een drankje bij een café aan een plaatselijk meer, wat ik zag als een prachtige poging van een moeder die haar oudste zoon beter wilde leren kennen. Toen het gesprek begon met: "Jongen... Je weet dat het mij niet uitmaakt met wie je thuiskomt...", grijnsde ik, want ik wist al hoe laat het was. Ik hoorde het verhaal aan en liet toen mijn eigen perspectief blijken. Hilarisch was dat ze nota bene teleurgesteld was, want "dan konden we lekker samen shoppen en naar de mannen kijken". :D Waarop ik zei dat het alsnog kon, al keek ik dan wel op een andere wijze én naar voor mij mooie vrouwen. :)

Maar ook op de middelbare en ook de uni bleek nog wel eens dat mensen niet zeker waren over mijn geaardheid, waar ik dat zelf wel was. Heerlijk was dat ik in mijn studententijd bij een dispuut kwam dat al decennia het imago 'mooie jongen/homo's' droeg, en waar we dan ook lekker mee aan de haal gingen. Achteraf gezien denk ik dat we een vroegere generatie zogeheten metroseksuelen waren. Maar we hadden het allemaal: echte macho's, meer doorsnee hetero's, stoere homo's en natte nichten. En allemaal, stuk voor stuk, haantjes. Het was hier, met name tijdens de ontgroening, dat ik voor het eerst werd geconfronteerd met de vraag: Wie ben ik?

Zoals een zin in een dispuutlied stelt: Ik zou het zo weer overdoen. O+

Nog later ontdekte ik dat ik ook liefde kon voelen voor een mens die niet vrouw was, ofwel een man, een goede vriend. Liefde die voorbij gaat aan sekse, en waar seks(uele aantrekkingskracht) totaal geen rol speelt. Hij is hetero, net als ik, maar ik houd van hem. Als een broeder, misschien nog wel meer dan mijn eigen broertje. En daar is helemaal niets mis mee. Het is prachtig.

Zo herkenbaar..en inderdaad zo mooi..
pi_129201431
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:32 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Ik probeer het soms als in ik bed lig (heb nogal last van slapeloosheid, maar ik ben niet de enige zoals ik hier al gelezen had ;) ). Op de een of andere manier ga ik raar ademen als ik op m'n ademhaling let :') net alsof ik het benauwd krijg. Het niet meegaan in de gedachten is een goede inderdaad, maar wil op de een of andere manier nog niet zo lukken.
Gebruik je het mediteren zelf ook wel eens?
Jup enkele keren gedaan.

Vooral ook goed voor mijn lichaamshouding volgens mij, loop toch een klein beetje voorover zegmaar.

Maar ehm... Diep inademen en rustig uitademen steeds lukt niet? :P
Rustig aan.
pi_129201477
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zo herkenbaar..en inderdaad zo mooi..
Het gay gehalte wordt een beetje te hoog voor mij nu :P

Hoewel, gray zou ik natuurlijk wel keihard doen natuurlijk ~O>
Rustig aan.
pi_129201513
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het gay gehalte wordt een beetje te hoog voor mij nu :P

Hoewel, gray zou ik natuurlijk wel keihard doen natuurlijk ~O>
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hetero ben.. :@
  zondag 21 juli 2013 @ 22:37:31 #123
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129201544
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:32 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Dat breekt de dag wel een beetje ja, al heb ik ook weinig contacten om mee af te spreken.. Maar af en toe naar familie gaan helpt ook wel een beetje :P
Er zijn hier op Fok topics waarbij mensen zich aan kunnen melden voor meets. Misschien is dat wel iets voor jou :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129201545
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hetero ben.. :@
Waarom?
  zondag 21 juli 2013 @ 22:39:24 #125
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129201630
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Waarom?
Waarschijnlijk omdat het je kans op het verkrijgen van een relatie vergroot :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129201632
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Waarom?
Oh begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
pi_129201646
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hetero ben.. :@
Ik ook :) *O*
Rustig aan.
pi_129201670
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
Je woont in Nederland he, waarom geloof je? :P
Rustig aan.
pi_129201673
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ook :) *O*
VRIENDJES WORDEN? :D
pi_129201705
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het je kans op het verkrijgen van een relatie vergroot :)
Oneens tijden zijn veranderd in Westelijk Europa.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
Interessant waar geloof je in?
pi_129201766
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef Catnip het volgende:

[..]

VRIENDJES WORDEN? :D
:o :Y *; ^)
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:45:44 #132
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129201930
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Slogan: Therapie om te janken!
Ik ben het met de slogan eens. :P.

quote:
[..]

Toen ik jong was stuurden mijn ouders me naar de RIAGG, maar de reden daarvoor ontdekte ik later pas. Blijkbaar maakten ze zich zorgen om mijn introverte gedrag van die tijd. Pas een tien/twintigtal jaren later bleek dat ik ADD/ADHD heb, waardoor ik me prima vermaken kan met mezelf.

<verdere ontboezemingen omtrent de persoon Gray>
Mooie anekdote!

Waar ouders zich toch al geen zorgen over kunnen maken hè.
Die van mij wisten zich ook al geen raad met mijn tegendraads zijn en introversie. Hoe vaak mijn moeder niet heeft gezegd dat ze wel wat zag in een sociale vaardigheid cursus voor me. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129202216
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jup enkele keren gedaan.

Vooral ook goed voor mijn lichaamshouding volgens mij, loop toch een klein beetje voorover zegmaar.

Maar ehm... Diep inademen en rustig uitademen steeds lukt niet? :P
Het ademen lukt wel ja, maar gaat dan heel geforceerd aanvoelen :o Misschien moet ik me ergens anders op proberen te focussen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er zijn hier op Fok topics waarbij mensen zich aan kunnen melden voor meets. Misschien is dat wel iets voor jou :)
Vorig jaar eens naar een meet gegaan, leuke dag gehad toen in de Efteling :D
Momenteel wat teveel last van lichamelijke klachten en erge vermoeidheid, dus ik probeer vooral korte afspraken te hebben zeg maar. (kan daar vaak behoorlijk van balen, maar het is even niet anders)
pi_129202241
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Het ademen lukt wel ja, maar gaat dan heel geforceerd aanvoelen :o Misschien moet ik me ergens anders op proberen te focussen.

[..]

Vorig jaar eens naar een meet gegaan, leuke dag gehad toen in de Efteling :D
Momenteel wat teveel last van lichamelijke klachten en erge vermoeidheid, dus ik probeer vooral korte afspraken te hebben zeg maar. (kan daar vaak behoorlijk van balen, maar het is even niet anders)
Kun je niet relaxed diep inademen en uitademen? :P
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:52:29 #135
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129202267
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:41 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Oneens tijden zijn veranderd in Westelijk Europa.
Zozo heel West-Europa nog wel. I'm impressed!

Volgens mij maakt het globaal gezien geen zak uit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129202330
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zozo heel West-Europa nog wel. I'm impressed!

Volgens mij maakt het globaal gezien geen zak uit.
Jawel...

Saoedie arabie is wel lastiger.
Rustig aan.
pi_129202384
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kun je niet relaxed diep inademen en uitademen? :P
Hmmm, op het moment dat ik er op ga letten, voelt het niet meer relaxed :+
pi_129202416
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:54 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Hmmm, op het moment dat ik er op ga letten, voelt het niet meer relaxed :+
Pff :P

Een tikkende klok ofzo? Kan je daar op letten? :P
Rustig aan.
pi_129202508
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:32 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Ik probeer het soms als in ik bed lig (heb nogal last van slapeloosheid, maar ik ben niet de enige zoals ik hier al gelezen had ;) ). Op de een of andere manier ga ik raar ademen als ik op m'n ademhaling let :') net alsof ik het benauwd krijg. Het niet meegaan in de gedachten is een goede inderdaad, maar wil op de een of andere manier nog niet zo lukken.
Gebruik je het mediteren zelf ook wel eens?
Voordat ik doorhad dat ik in feite aan het mediteren was ging ik ook zo mijn slapeloze nachten tegemoet. Al focuste ik me niet zozeer op m'n ademhaling als naar het kijken van m'n gedachten. Je lichaam weet zelf wel hoe het ademhalen moet. Wanneer je eenmaal die focus hebt gecultiveerd om je ervaring te ervaren, dan kan je in jouw geval je richten op je ademhaling. Dan zie je duidelijk dat het vanzelf gaat, en oefen je niet (onbewust) invloed uit op het ritme. Dat ritme zal vanzelf stabiliseren. Of niet, maar dat is dan jouw natuurlijke manier van ademhalen. Het helpt overigens om je borst stil te houden en alleen via de beweging van je buik je longen vol te zuigen met lucht. Dat i de minst vermoeiende manier om adem te halen, volgens de fysiotherapie voor ademhaling die ik volgde als kind. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zo herkenbaar..en inderdaad zo mooi..
Zie je? Je bent niet alleen. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het gay gehalte wordt een beetje te hoog voor mij nu :P

Hoewel, gray zou ik natuurlijk wel keihard doen natuurlijk ~O>
Een knuffel kan je krijgen! :6 ;)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hetero ben.. :@
Wees blij met wat je bent, wat dat dan ook moge zijn. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
Ik kan me voorstellen hoe het lastig zou zijn, met name in de omgang met medegelovigen. Maar ik denk dat een liefdevolle god voor ieder van zijn/haar kinderen een plekje heeft. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef Crystal86 het volgende:
Het ademen lukt wel ja, maar gaat dan heel geforceerd aanvoelen :o Misschien moet ik me ergens anders op proberen te focussen.
Dat kan! Sommige mensen steken een kaarsje aan en richten zich daarop (al zou ik er een niet-ontvlambaar schermpje voorzetten, aangezien het mij pijn doet aan de ogen om direct in te kijken).
Zelf word ik altijd heel ontspannen van het geluid van regen, dus heb ik via een audiofile gevonden van een lange, kalme regenbui.
Een hobby waar je in kalmeert kan ook. Denk aan schilderen, tekenen, knutselen, vlechten, of wat dan ook. Dan raad ik wel een heel simpele aan; eentje waarvoor je niet (bewust of intensief) hoeft na te denken. Eentje waar je in opgaat, de tijd en jezelf even vergeet.
De sleutel is jezelf te observeren terwijl je het proces van de bezigheid doormaakt. Daarmee kweek je aandacht voor wat je beleeft. Aandacht is rust. Vanuit daar bouw je voort.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 23:07:33 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 22:56:41 #140
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129202523
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel...

Saoedie arabie is wel lastiger.
Tja, daar noem je ook een land. Dat is een land dat volledig met rust gelaten moet worden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129202559
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tja, daar noem je ook een land. Dat is een land dat volledig met rust gelaten moet worden.
ijzer gordijn omheen maken.
Rustig aan.
pi_129202569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je woont in Nederland he, waarom geloof je? :P
Ik werd feitelijk aangetrokken tot de God.
Ik vind het zo interessant om te lezen uit de bijbel, en om er van te leren. Het is echt een zo interessant..
Ik ga na de zomer ook weer in de avond naar de kerk, vind het zo fijn. Mensen die voor je bidden, dat raakte me. En als je met je handen omhoog God wilt gaan aanbidden mag dat, niets is verplicht..Dat is zo bijzonder O+
pi_129202711
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik werd feitelijk aangetrokken tot de God.
Ik vind het zo interessant om te lezen uit de bijbel, en om er van te leren. Het is echt een zo interessant..
Ik ga na de zomer ook weer in de avond naar de kerk, vind het zo fijn. Mensen die voor je bidden, dat raakte me. En als je met je handen omhoog God wilt gaan aanbidden mag dat, niets is verplicht..Dat is zo bijzonder O+
Naja je doet maar _O-

Ik heb er weinig mee :P
Rustig aan.
pi_129202792
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja je doet maar _O-

Ik heb er weinig mee :P
Hihi ieder zo zijn ding :P
pi_129202829
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:02 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hihi ieder zo zijn ding :P
Tjah, dus je geloofd dat er een schepper is zegmaar? :o
Die even alles in elkaar knutselde?
Rustig aan.
pi_129203044
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah, dus je geloofd dat er een schepper is zegmaar? :o
Die even alles in elkaar knutselde?
Ja zoiets :P
  zondag 21 juli 2013 @ 23:07:40 #147
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203097
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:54 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Hmmm, op het moment dat ik er op ga letten, voelt het niet meer relaxed :+
Bij mij heeft het jaren geduurd voordat het een beetje lukte om het relaxt te laten voelen. Daarvoor had ik hetzelfde, dat het niet relaxt voelt.

Kan best dat het een kwestie van een lange adem is. (pun intended :P)
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203158
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Voordat ik doorhad dat ik in feite aan het mediteren was ging ik ook zo mijn slapeloze nachten tegemoet. Al focuste ik me niet zozeer op m'n ademhaling als naar het kijken van m'n gedachten. Je lichaam weet zelf wel hoe het ademhalen moet. Wanneer je eenmaal die focus hebt gecultiveerd om je ervaring te ervaren, dan kan je in jouw geval je richten op je ademhaling. Dan zie je duidelijk dat het vanzelf gaat, en oefen je niet (onbewust) invloed uit op het ritme. Dat ritme zal vanzelf stabiliseren. Of niet, maar dat is dan jouw natuurlijke manier van ademhalen. Het helpt overigens om je borst stil te houden en alleen via de beweging van je buik je longen vol te zuigen met lucht. Dat i de minst vermoeiende manier om adem te halen, volgens de fysiotherapie voor ademhaling die ik volgde als kind. :)

Nu je het zegt, ik ga inderdaad vanuit de borst ademen als ik erop ga letten, dat zal dus ook het benauwde gevoel geven. Buikademhaling is al rustiger.
pi_129203161
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:07 schreef Detroit het volgende:

[..]

Bij mij heeft het jaren geduurd voordat het een beetje lukte om het relaxt te laten voelen. Daarvoor had ik hetzelfde, dat het niet relaxt voelt.

Kan best dat het een kwestie van een lange adem is. (pun intended :P)
:D

quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:08 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik ga inderdaad vanuit de borst ademen als ik erop ga letten, dat zal dus ook het benauwde gevoel geven. Buikademhaling is al rustiger.
Toen ik jong was had ik ademhalingsproblemen, iets dat later werd geclassificeerd als 'inspanningsastma'. Het kwam erop neer dat ik ademhaalde vanuit m'n borst, wat betekent dat je de spieren van je ribben tot je hals gebruikt om vacuüm te creëren in je longen. Maar elke spier heeft zijn eigen aandeel nodig in lucht. Dus je gebruikt relatief meer lucht wanneer je je borst gebruikt. Gebruik je je buik, dan is ontspanning van de spieren genoeg om ruimte te creëren, waardoor je middenrif, of diafragma, meebeweegt met de inhoud van je buik. Een stofzuigerzak werkt via een soortgelijk principe. ;)

Denk niet na over goed of slecht ademhalen. Haal adem en zie de (ritmische) beweging. Je lichaam weet hoe adem te halen, je 'geest' of 'mind' denkt slechts te weten 'hoe het hoort'. Laat het gebeuren.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 23:16:27 ]
pi_129203271
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:06 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja zoiets :P
Seks na et huwelijk enzo ook nog? :o
Rustig aan.
pi_129203376
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik werd feitelijk aangetrokken tot de God.
Ik vind het zo interessant om te lezen uit de bijbel, en om er van te leren. Het is echt een zo interessant..
Ik ga na de zomer ook weer in de avond naar de kerk, vind het zo fijn. Mensen die voor je bidden, dat raakte me. En als je met je handen omhoog God wilt gaan aanbidden mag dat, niets is verplicht..Dat is zo bijzonder O+
Allah?
  zondag 21 juli 2013 @ 23:14:58 #152
103397 minthy
Lief-ish
pi_129203431
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:07 schreef Detroit het volgende:


Kan best dat het een kwestie van een lange adem is. (pun intended :P)
:D

Hier lukt dat overigens ook niet, focussen op ademhaling. Zeer snel afgeleid :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 23:15:19 #153
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203446
quote:
Op zondag 21 juli 2013 23:08 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik ga inderdaad vanuit de borst ademen als ik erop ga letten, dat zal dus ook het benauwde gevoel geven. Buikademhaling is al rustiger.
Sowieso is via je buik ademen tig keer beter dan via je borst.
Als je gestrest bent dan zul je merken dat je onbewust heel erg oppervlakkig met je borst aan het ademen bent.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203488
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef minthy het volgende:

[..]

:D

Hier lukt dat overigens ook niet, focussen op ademhaling. Zeer snel afgeleid :')
Dan is het juist goed om te oefenen toch? Maakt niet uit gaat het niet perfect ;)
Rustig aan.
pi_129203501
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:13 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Allah?
Nee :P
pi_129203523
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Seks na et huwelijk enzo ook nog? :o
Nee.
pi_129203529
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee.
Oh, ik snap je geloof niet dan :P
Als je wel seks voor het huwelijk mag hebben (dus eigenlijk soort van voor de lol) dan zou je toch ook met vrouwen mogen seksen?
Rustig aan.
pi_129203534
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee :P
Infidel >:)
pi_129203541
2 keer nee oleeh oleee!!!
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh, ik snap je geloof niet dan :P
Hoeft ook niet :)
pi_129203560
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef minthy het volgende:

[..]

:D

Hier lukt dat overigens ook niet, focussen op ademhaling. Zeer snel afgeleid :')
Als deze ADD/ADHD'er het kan... ;)

Aandacht kan je oefenen. :)
pi_129203562
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:17 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Infidel >:)
Ik moest lachen.. :6
  zondag 21 juli 2013 @ 23:18:49 #162
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203593
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee :P
Zo'n happy clappy kerk denk ik. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203594
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:17 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik moest lachen.. :6
:D
  zondag 21 juli 2013 @ 23:18:51 #164
103397 minthy
Lief-ish
pi_129203598
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan is het juist goed om te oefenen toch? Maakt niet uit gaat het niet perfect ;)
Misschien moet ik er eens een training in volgen, ik heb er sowieso de rust niet voor nu.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129203611
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:17 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik moest lachen.. :6
Had maar gezegd maan terug allemaal bijbels de vuilbak ingegooid...
pi_129203637
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Had maar gezegd maan terug allemaal bijbels de vuilbak ingegooid...
Hoezo dat?
  zondag 21 juli 2013 @ 23:20:52 #167
103397 minthy
Lief-ish
pi_129203683
quote:
12s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Als deze ADD/ADHD'er het kan... ;)

Aandacht kan je oefenen. :)
Daarom maar eens een training zoeken, dan heb je in ieder geval wat handvatten. Zomaar stilzitten en op m'n ademhaling letten roept frustratie op :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 23:21:07 #168
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203695
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef minthy het volgende:

[..]

:D

Hier lukt dat overigens ook niet, focussen op ademhaling. Zeer snel afgeleid :')
Herkenbaar. Ineens vanuit lotuspositie beslissen dat de vaat gedaan moet worden en dat dan maar gaan doen. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203728
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:20 schreef minthy het volgende:

[..]

Daarom maar eens een training zoeken, dan heb je in ieder geval wat handvatten. Zomaar stilzitten en op m'n ademhaling letten roept frustratie op :P
pi_129203777
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Die lees ik al heel lang niet meer :P
  zondag 21 juli 2013 @ 23:24:35 #171
103397 minthy
Lief-ish
pi_129203863
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:21 schreef Detroit het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ineens vanuit lotuspositie beslissen dat de vaat gedaan moet worden en dat dan maar gaan doen. :P.
En dat de ramen gelapt moeten worden, m'n ma nog bellen, aan boodschappen denken, *Facebookbliep*, "goh wat doet de buurman daar?" *huppelt naar buiten*.

Zoiets :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 23:24:55 #172
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203880
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Misschien een goede (matige) grap met bijbels? ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203896
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Die lees ik al heel lang niet meer :P
Twee keer gedaan. Eén keer op de basisschool, als aanvulling op bijbelles, dat ik al had al aanvulling op m'n curriculum (ik mocht niet meer verder met begrijpend lezen, alle aardrijkskunde-opdrachten had ik in m'n eerste jaar daarvan al uit, en extra wiskunde opdrachten (rekenen) boden de boeken niet meer).

Later tijdens m'n academische jaren, als spirituele verdieping.

Heb 'm nog steeds staan, met groeten van Juffrouw Koosje, die inmiddels rust in vrede. O+
  zondag 21 juli 2013 @ 23:25:27 #174
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203899
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:24 schreef minthy het volgende:

[..]

En dat de ramen gelapt moeten worden, m'n ma nog bellen, aan boodschappen denken, *Facebookbliep*, "goh wat doet de buurman daar?" *huppelt naar buiten*.

Zoiets :')
LOL. Gelukkig is aandacht ook te trainen bij zware gevallen zullen we maar zeggen. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203938
Morgen naar de dokter voor mijn ogen!! Jippie :(
Heb zo iets raars, mijn ogen gaan bepaalde momenten steeds omhoog. Zo irritant. Kan me dan ook niet focussen op een ding... Heel gek.
pi_129203976
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:26 schreef Catnip het volgende:
Morgen naar de dokter voor mijn ogen!! Jippie :(
Heb zo iets raars, mijn ogen gaan bepaalde momenten steeds omhoog. Zo irritant. Kan me dan ook niet focussen op een ding... Heel gek.
Sounds.. Bad :o
What does google say?
Rustig aan.
pi_129203987
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Twee keer gedaan. Eén keer op de basisschool, als aanvulling op bijbelles, dat ik al had al aanvulling op m'n curriculum (ik mocht niet meer verder met begrijpend lezen, alle aardrijkskunde-opdrachten had ik in m'n eerste jaar daarvan al uit, en extra wiskunde opdrachten (rekenen) boden de boeken niet meer).

Later tijdens m'n academische jaren, als spirituele verdieping.
Zelf omdat christelijke opvoeding dan wel geloof mij dus ver niet aanstaat al zal ik wel zeggen dat ik katholiek ben ook ben ik dat dus al heel lang niet meer :@
pi_129203989
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:26 schreef Catnip het volgende:
Morgen naar de dokter voor mijn ogen!! Jippie :(
Heb zo iets raars, mijn ogen gaan bepaalde momenten steeds omhoog. Zo irritant. Kan me dan ook niet focussen op een ding... Heel gek.
Je ogen zelf, of je oogleden?
pi_129204036
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Je ogen zelf, of je oogleden?
Mijn ogen zelf..
pi_129204066
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Sounds.. Bad :o
What does google say?
Nystagmus ofzo..
pi_129204091
Heb nog wel de koran trouwens O+
  zondag 21 juli 2013 @ 23:30:22 #182
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204104
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Geen geluid bij filmpjes op het moment, zowel m'n pc als de randapparatuur is langzaam aan het sterven :')
Ik heb de link naar mezelf gemaild, kijk hem later. Thanks!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 21 juli 2013 @ 23:31:23 #183
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204152
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef Detroit het volgende:

[..]

LOL. Gelukkig is aandacht ook te trainen bij zware gevallen zullen we maar zeggen. :P.
Zou wel eens fijn zijn. Zo rustig als ik ook over schijn te komen, zo onrustig ben ik in werkelijkheid :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129204171
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nystagmus ofzo..
quote:
De patiënten zijn in dat geval zonder uitzondering duizelig.
Heb je dat?
Rustig aan.
pi_129204191
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Zou wel eens fijn zijn. Zo rustig als ik ook over schijn te komen, zo onrustig ben ik in werkelijkheid :D
Rustgevend koppie heb je :)
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 23:32:38 #186
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129204206
Zo. Ik ga naar bed. Morgen namelijk weer het pleures eind van Berlijn terug naar NL.

Let een beetje op jullie zelf, en geen gekke dingen doen. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129204236
Ben echt vervelend volgens mij :')
  zondag 21 juli 2013 @ 23:33:26 #188
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204237
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Rustgevend koppie heb je :)
Was dat maar zo!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129204238
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:28 schreef Catnip het volgende:

[..]

Mijn ogen zelf..
Hm... Daar ben ik niet bekend mee.

Had zelf wel last van 'aura's' zien in groep acht. Wat bleek was dat ik van nature gemiddeld sterkere oogspieren had waardoor ik heel sterk kon focussen qua zicht. In groep acht beleefde ik stress vanwege de ISI (CITO)-toets, waardoor ik ze willekeurig aanspande en ontspande. Later nog wel meegemaakt. :)

Gewoon even naar laten kijken. Als het te verhelpen is, geen reden tot zorgen. Als het niet te verhelpen is, geen reden tot zorgen. ;)
  zondag 21 juli 2013 @ 23:33:57 #190
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204258
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:32 schreef Detroit het volgende:
Zo. Ik ga naar bed. Morgen namelijk weer het pleures eind van Berlijn terug naar NL.

Let een beetje op jullie zelf, en geen gekke dingen doen. :P.
Slaap lekker en een goede terugreis! :W
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129204285
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:32 schreef Detroit het volgende:
Zo. Ik ga naar bed. Morgen namelijk weer het pleures eind van Berlijn terug naar NL.

Let een beetje op jullie zelf, en geen gekke dingen doen. :P.
Awww..! O+

Goede reis! :W
pi_129204377
Zo, ik heb een leuke dag gehad! (voor verhaaltje zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier nog wat gebeurd? :)
pi_129204387
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]


[..]

Heb je dat?
Tegenwoordig wel vaker ja. Maar weet niet of het daar iets mee te maken heeft.
pi_129204418
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:32 schreef Detroit het volgende:
Zo. Ik ga naar bed. Morgen namelijk weer het pleures eind van Berlijn terug naar NL.

Let een beetje op jullie zelf, en geen gekke dingen doen. :P.
Trusten man! Ik hoop dat je het leuk hebt gehad :)
  zondag 21 juli 2013 @ 23:38:14 #195
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204474
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, ik heb een leuke dag gehad! (voor verhaaltje zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier nog wat gebeurd? :)
Klinkt als een prima dagbesteding! ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129204502
Aardigheid brrr :')
pi_129204549
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Klinkt als een prima dagbesteding! ^O^
Ja, ben nadat ik thuis wegging aan 1 stuk door bezig geweest! Tot net dus!
pi_129204562
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:36 schreef Catnip het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel vaker ja. Maar weet niet of het daar iets mee te maken heeft.
Lijkt er wel erg op, ga svp naar de Dok, morgen afspraak zei je?
Rustig aan.
pi_129204596
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lijkt er wel erg op, ga svp naar de Dok, morgen afspraak zei je?
Wat wat wat? :o
  zondag 21 juli 2013 @ 23:40:28 #200
103397 minthy
Lief-ish
pi_129204603
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, ben nadat ik thuis wegging aan 1 stuk door bezig geweest! Tot net dus!
Dat had ik gisteren, wel fijn!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129204689
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lijkt er wel erg op, ga svp naar de Dok, morgen afspraak zei je?
Ja haha, mijn moeder gaat een afspraak maken :D

GA IK DOOD? :D
pi_129204711
nee.
pi_129204734
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:42 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja haha, mijn moeder gaat een afspraak maken :D

GA IK DOOD? :D
Zit er dik in, ik geef het 100% kans.
Rustig aan.
pi_129204763
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zit er dik in, ik geef het 100% kans.
Gekkerd.
pi_129204777
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, ik heb een leuke dag gehad! (voor verhaaltje zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig, werkelijk waar práchtig! O+

quote:
En hier nog wat gebeurd? :)
We hebben Crystal86 mogen verwelkomen, Minthy biologieles aangeleverd over ademhalen, en perspectieven gedeeld over seksualiteit! *O*

En uiteraard genoten van het gezelschap van Kingtoppie! ^O^
pi_129204848
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:44 schreef Catnip het volgende:

[..]

Gekkerd.
Mallerd ;)
Rustig aan.
pi_129204851
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:42 schreef FAUSTI het volgende:
nee.
Jij bent lief.. :D
pi_129204870
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:46 schreef Catnip het volgende:

[..]

Jij bent lief.. :D
Ik zit enkel maar te wachten hoor :')
pi_129204900
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mallerd ;)
Ach je moet toch ergens aan doodgaan.. :D Lijkt me alleen niet dat het zo levensbedreigend is. Irritant ja dat wel.
pi_129204915
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:47 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ik zit enkel maar te wachten hoor :')
En toch vind ik je lief.
pi_129204918
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat had ik gisteren, wel fijn!
Ja, das beter dan je vervelen! :P
  zondag 21 juli 2013 @ 23:49:44 #212
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129204962
Ik heb het toch wel moeilijk. Goede vriend heeft me de deur uitgegooid, 3.5 uur kanoen in Belt-Schutsloot vandaag met elkaar, uiteraard erg tof, maar was op bepaalde momenten ook wel erg confronterend (de rust/natuur, wat wil je nu met je leven). Nu weer thuis, en merk dat het steeds 1 stapje omhoog is en 2 stapjes terug. Dit wordt weer een helse nacht.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129204963
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Prachtig, werkelijk waar práchtig! O+

[..]

We hebben Crystal86 mogen verwelkomen, Minthy biologieles aangeleverd over ademhalen, en perspectieven gedeeld over seksualiteit! *O*

En uiteraard genoten van het gezelschap van Kingtoppie! ^O^
Klinkt goed! :D

En wees welkom Crystal86! :W
pi_129204967
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:48 schreef Catnip het volgende:

[..]

En toch vind ik je lief.
Je bent wel aardig hoor :)
pi_129204977
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:48 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ach je moet toch ergens aan doodgaan.. :D Lijkt me alleen niet dat het zo levensbedreigend is. Irritant ja dat wel.
Het lijkt me daarentegen niet erg plausibel dat je aan die ziekte komt te overlijden.
Rustig aan.
pi_129204996
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het toch wel moeilijk. Goede vriend heeft me de deur uitgegooid, 3.5 uur kanoen in Belt-Schutsloot vandaag met elkaar, uiteraard erg tof, maar was op bepaalde momenten ook wel erg confronterend (de rust/natuur, wat wil je nu met je leven). Nu weer thuis, en merk dat het steeds 1 stapje omhoog is en 2 stapjes terug. Dit wordt weer een helse nacht.
Jammer om te horen s_e ;(
pi_129205027
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het lijkt me daarentegen niet erg plausibel dat je aan die ziekte komt te overlijden.
Misschien heb ik wel een hersentumor :(
  zondag 21 juli 2013 @ 23:52:12 #218
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205028
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, das beter dan je vervelen! :P
Precies, dat deed ik het weekend ervoor. Wat een ellende... Dan maar beter flink actief bezig zijn :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205066
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het toch wel moeilijk. Goede vriend heeft me de deur uitgegooid, 3.5 uur kanoen in Belt-Schutsloot vandaag met elkaar, uiteraard erg tof, maar was op bepaalde momenten ook wel erg confronterend (de rust/natuur, wat wil je nu met je leven). Nu weer thuis, en merk dat het steeds 1 stapje omhoog is en 2 stapjes terug. Dit wordt weer een helse nacht.
Ik ga dit heel even laten bezinken.

Waar is thuis?
  zondag 21 juli 2013 @ 23:53:31 #220
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205079
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het toch wel moeilijk. Goede vriend heeft me de deur uitgegooid, 3.5 uur kanoen in Belt-Schutsloot vandaag met elkaar, uiteraard erg tof, maar was op bepaalde momenten ook wel erg confronterend (de rust/natuur, wat wil je nu met je leven). Nu weer thuis, en merk dat het steeds 1 stapje omhoog is en 2 stapjes terug. Dit wordt weer een helse nacht.
Veel van die stappen maakt uiteindelijk ook groei ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205092
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb het toch wel moeilijk. Goede vriend heeft me de deur uitgegooid, 3.5 uur kanoen in Belt-Schutsloot vandaag met elkaar, uiteraard erg tof, maar was op bepaalde momenten ook wel erg confronterend (de rust/natuur, wat wil je nu met je leven). Nu weer thuis, en merk dat het steeds 1 stapje omhoog is en 2 stapjes terug. Dit wordt weer een helse nacht.
Komt vast wel weer goed, naar dat sommige dingen zo lopen :'(
  zondag 21 juli 2013 @ 23:54:13 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_129205107
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jammer om te horen s_e ;(
Het was erg tof het kano-varen, daar niet van. Echt leuke tijd gehad. Maar het is zo'n enorme up en daarna weer down. En 3.5km kanoen is natuurlijk goed voor de conditie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 juli 2013 @ 23:54:49 #223
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205132
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:52 schreef Catnip het volgende:

[..]

Misschien heb ik wel een hersentumor :(
Niet mee spotten, ik ken iemand bij wie ze daadwerkelijk een hersentumor deels hebben verwijderd na een periode van hoofdpijn en scheelzien.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205214
quote:
13s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Niet mee spotten, ik ken iemand bij wie ze daadwerkelijk een hersentumor deels hebben verwijderd na een periode van hoofdpijn en scheelzien.
Ik meen het serieus. En ik ken ook zo iemand.

Maar toch ben ik bang. Het is soms zo erg.

Hoe kom je erbij dat ik ermee spot??
pi_129205230
quote:
13s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Niet mee spotten, ik ken iemand bij wie ze daadwerkelijk een hersentumor deels hebben verwijderd na een periode van hoofdpijn en scheelzien.
Zo was het vast niet bedoelt :*
Rustig aan.
pi_129205232
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het lijkt me daarentegen niet erg plausibel dat je aan die ziekte komt te overlijden.
Grappig, ik heb even teruggelezen en dat woord opgezocht...en zou best kunnen dat ik daar ook last van heb. Al sinds mijn kinderjaren. Ik had altijd zoiets van "zal wel" en 't hield na een seconde of 10 of 20 toch vanzelf weer op.

Zo leer je nog eens wat! :D
pi_129205240
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. En ik ken ook zo iemand.

Maar toch ben ik bang. Het is soms zo erg.

Hoe kom je erbij dat ik ermee spot??
Nouja gewoon beetje negatief interpreteren dat werkt vaak wel.
Rustig aan.
pi_129205259
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Grappig, ik heb even teruggelezen en dat woord opgezocht...en zou best kunnen dat ik daar ook last van heb. Al sinds mijn kinderjaren. Ik had altijd zoiets van "zal wel" en 't hield na een seconde of 10 of 20 toch vanzelf weer op.

Zo leer je nog eens wat! :D
Achja, slaap lekker geile donder.
Ik mag gray knuffelen nananana :6
Rustig aan.
pi_129205277
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Achja, slaap lekker geile donder.
Ik mag gray knuffelen nananana :6
Jij vuile verrader!!1 :(
pi_129205301
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zo was het vast niet bedoelt :*
Tuurlijk niet.
Catnip is alleen soms sociaal wat onhandig, en er komen soms dingen uit die absoluut niet zo bedoeld zijn. :'(
  zondag 21 juli 2013 @ 23:59:51 #231
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205303
Ik denk dat ik toch wel wat heb van Cluster A ;(
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129205306
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij vuile verrader!!1 :(
:)
Ik moe :* Ik wcht wel ff tot maandag... Is toch al bijna.
Rustig aan.
pi_129205317
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:59 schreef Catnip het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.
Catnip is alleen soms sociaal wat onhandig, en er komen soms dingen uit die absoluut niet zo bedoeld zijn. :'(
Ligt ook niet zozeer aan jou.
/ niks fout gedaan meid, er bestaan misverstanden in de wereld en ook nog eens mensen die toch niet naar je luisteren en je maar een beetje de grond in willen stampen etc.
Niet te moeilijk over doen die situaties, en zeker niet op jezelf reflecteren.
Rustig aan.
pi_129205347
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk dat ik toch wel wat heb van Cluster A ;(
wtf is cluster A? :P
  maandag 22 juli 2013 @ 00:01:48 #235
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205363
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik meen het serieus. En ik ken ook zo iemand.

Maar toch ben ik bang. Het is soms zo erg.

Hoe kom je erbij dat ik ermee spot??
Zo kwam het over, ook een beetje door de luchtige geinsfeer die hier hangt op het moment.
Eerder zou ik gezegd hebben dat je je niet zo druk moest maken maar met de ervaring die ik er nu mee heb zou ik je doorsturen naar de ha/specialist. In ieder geval om het uit te sluiten, want meestal is er niets aan de hand ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205366
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was erg tof het kano-varen, daar niet van. Echt leuke tijd gehad. Maar het is zo'n enorme up en daarna weer down. En 3.5km kanoen is natuurlijk goed voor de conditie.
Ups and downs?

Keep riding the waves, dude... Keep riding the waves. *;

Gimme some fin!
pi_129205441
quote:
13s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Niet mee spotten, ik ken iemand bij wie ze daadwerkelijk een hersentumor deels hebben verwijderd na een periode van hoofdpijn en scheelzien.
Same here, twee jongens van mijn leeftijd waarmee ik in het dispuut heb gezeten. Eentje ontgroende mij, ik de ander. Het zijn broeders... Gelukkig zijn ze er beiden bovenop gekomen. *O*
pi_129205444
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Zo kwam het over, ook een beetje door de luchtige geinsfeer die hier hangt op het moment.
Eerder zou ik gezegd hebben dat je je niet zo druk moest maken maar met de ervaring die ik er nu mee heb zou ik je doorsturen naar de ha/specialist. In ieder geval om het uit te sluiten, want meestal is er niets aan de hand ;)
Je kent me ook niet zo goed :P
Nou bij deze dan, ik zou nooit spotten met dat soort dingen.

Sorry als het er wat onhandig uitkwam.. Dat is niet de befoeling hoor.

Catnip doet zo stom :(
pi_129205468
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:04 schreef Catnip het volgende:

[..]

Je kent me ook niet zo goed :P
Nou bij deze dan, ik zou nooit spotten met dat soort dingen.

Sorry als het er wat onhandig uitkwam.. Dat is niet de befoeling hoor.

Catnip doet zo stom :(
Niet waar. Het is miscommunicatie op miscommunicatie. Dat gebeurt.
  maandag 22 juli 2013 @ 00:07:01 #240
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205486
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

wtf is cluster A? :P
Iets heel ergs. De arts heeft eerder tegen me gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon. Cluster A = schizo en paranoïde.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129205489
Maar dat zegt alles over mij.
pi_129205520
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Iets heel ergs. De arts heeft eerder tegen me gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon. Cluster A = schizo en paranoïde.
En nu?
  maandag 22 juli 2013 @ 00:08:48 #243
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205545
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:04 schreef Catnip het volgende:

[..]

Je kent me ook niet zo goed :P
Nou bij deze dan, ik zou nooit spotten met dat soort dingen.

Sorry als het er wat onhandig uitkwam.. Dat is niet de befoeling hoor.

Catnip doet zo stom :(
Wat Gray zegt, miscommunicatie ;)
Daarbij het luchtige sfeertje plus jarenlange ervaring op dit forum, waar alles maar zo geroepen kan worden.
No hard feelings :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 00:09:46 #244
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205579
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:07 schreef Catnip het volgende:
Maar dat zegt alles over mij.
Net zo goed over mij, waarschijnlijk nog meer zelfs. Maak je niet druk!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 00:10:17 #245
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205595
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:07 schreef Gray het volgende:

[..]

En nu?
Nu moet ik wachten tot 2 augustus.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129205618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nu moet ik wachten tot 2 augustus.
Ik bedoelde meer: wat voor invloed oefent dat nu uit?
pi_129205636
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ga dit heel even laten bezinken.

Waar is thuis?
Ik voel niet alsof ik een thuis heb :). Ik had even dat bioscoop gevoel moment, dat film moment, waar we het afgelopen vrijdag over hadden. Je bent even weg, in je hoofd. Plots zit je in de Nederlandse 'rimboe' met een vriend, het is stil, je hoort de dieren, je ziet een eend als een dolle achter z'n kindje aanzwemmen omdat die de groep niet volgde.

Je voelt, je bent aan het observeren, takke kut zon, gruwelijke kut wespen en ongedierte, relaxte wind. Je bent weg, en dan toch de auto weer in, ff nog babbeltje en zit nu weer in bed. Het was een enorme stap omhoog (het was serieus vet) maar ik voel me nu weer serieus crap. En eigenlijk wel weer crapper dan vanochtend :/

En thuis is de plek waar ik afgelopen vrijdag ook heen ging :) Hetzelfde bed iig :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129205647
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Net zo goed over mij, waarschijnlijk nog meer zelfs. Maak je niet druk!
Oh dat maak ik me ook niet..
Ik hoopte gewoon dat jij het zou snappen.
pi_129205662
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nu moet ik wachten tot 2 augustus.
Dat red je nog wel. En wat dan nog als dat zo is? Het verandert toch niks aan wie en hoe je zelf bent?

Toen ik diagnose autisme kreeg baalde ik ontzettend, vond het een veroordeling. Maar uiteindelijk leer je er wel mee te leven en wie weet is er bij jou achteraf toch niks aan de hand :)
  maandag 22 juli 2013 @ 00:13:46 #250
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205697
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh dat maak ik me ook niet..
Ik hoopte gewoon dat jij het zou snappen.
Ik snap je helemaal nu ;)
Zand erover (al is dat wat warm nu...) en een dikke knuffel (al is dat ook wat warm nu) :+ *;
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205698
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat red je nog wel. En wat dan nog als dat zo is? Het verandert toch niks aan wie en hoe je zelf bent?

Toen ik diagnose autisme kreeg baalde ik ontzettend, vond het een veroordeling. Maar uiteindelijk leer je er wel mee te leven en wie weet is er bij jou achteraf toch niks aan de hand :)
Ik baalde ook heel erg toen ik mijn diagnose kreeg.
pi_129205705
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Ups and downs?
[ afbeelding ]
Keep riding the waves, dude... Keep riding the waves. *;

Gimme some fin!
[ afbeelding ]
Ik kan me nu hier een goed visioneel beeld bij bedenken hoe dit in het echt zou gebeuren :P

Die ups en downs kan helaas ook een tikkeltje meer luguber.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129205730
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:13 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik baalde ook heel erg toen ik mijn diagnose kreeg.
Ik zei tegen mijn 'peut toen ik de diagnose kreeg, ja, dat wisten we nu wel, en wat nu? :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129205742

Meestal rond 9/10 uur op vrijdagavond krijg ik altijd zulke duister gedachtes, best raar maar ja het gaat nu eenmaal zo :@ Vind dat altijd jammer, ook gek dat het zo gaat maar ja... ;(

Best wel gek toch?
pi_129205767
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik voel niet alsof ik een thuis heb :). Ik had even dat bioscoop gevoel moment, dat film moment, waar we het afgelopen vrijdag over hadden. Je bent even weg, in je hoofd. Plots zit je in de Nederlandse 'rimboe' met een vriend, het is stil, je hoort de dieren, je ziet een eend als een dolle achter z'n kindje aanzwemmen omdat die de groep niet volgde.

Je voelt, je bent aan het observeren, takke kut zon, gruwelijke kut wespen en ongedierte, relaxte wind. Je bent weg, en dan toch de auto weer in, ff nog babbeltje en zit nu weer in bed. Het was een enorme stap omhoog (het was serieus vet) maar ik voel me nu weer serieus crap. En eigenlijk wel weer crapper dan vanochtend :/
Als ik het zo lees doet het me denken aan disattachment, wat dicht ligt bij non-attachment, maar wezenlijk verschilt. Blijf kijken en het verschil wordt je duidelijk.

En ondertussen:


quote:
En thuis is de plek waar ik afgelopen vrijdag ook heen ging :) Hetzelfde bed iig :P
Ahhh, that's not so bad. ;)
pi_129205777
Het beste is dan om uit de buurt te blijven ;)
pi_129205780
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Iets heel ergs. De arts heeft eerder tegen me gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon. Cluster A = schizo en paranoïde.
Maar jij wil toch vriendschappen en relaties? Schizoids willen dat toch niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 00:17:17 #258
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205813
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer: wat voor invloed oefent dat nu uit?
Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129205817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kan me nu hier een goed visioneel beeld bij bedenken hoe dit in het echt zou gebeuren :P

Die ups en downs kan helaas ook een tikkeltje meer luguber.

[ afbeelding ]
Das best diep gezien, mooi. :) Maar luguber iid. Ook mooi, al luguber. Luguber is niet (per se) lelijk. ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 00:17:47 #260
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205830
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef FAUSTI het volgende:

Meestal rond 9/10 uur op vrijdagavond krijg ik altijd zulke duister gedachtes, best raar maar ja het gaat nu eenmaal zo :@ Vind dat altijd jammer, ook gek dat het zo gaat maar ja... ;(

Best wel gek toch?
Dat heb ik dit weekend voor het eerst in tijden niet gehad, ook best vreemd. Weet je ook waar het aan ligt dat je ze juist op die dag en tijd hebt?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205849
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef FAUSTI het volgende:

Meestal rond 9/10 uur op vrijdagavond krijg ik altijd zulke duister gedachtes, best raar maar ja het gaat nu eenmaal zo :@ Vind dat altijd jammer, ook gek dat het zo gaat maar ja... ;(

Best wel gek toch?
Nee hoor, dat is waarchijnlijk het gevolg van (jaren)lange ervaring. Ik herken het heel goed, al was het bij mij niet zozeer een tijdstip als wel een omgeving.

Bij nader inzien was het overigens niet leed naar anderen toe voor mij, maar naar leed in mijzelf.
  maandag 22 juli 2013 @ 00:18:51 #262
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205859
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat red je nog wel. En wat dan nog als dat zo is? Het verandert toch niks aan wie en hoe je zelf bent?

Toen ik diagnose autisme kreeg baalde ik ontzettend, vond het een veroordeling. Maar uiteindelijk leer je er wel mee te leven en wie weet is er bij jou achteraf toch niks aan de hand :)
Ik zal niet balen als ik daadwerkelijk iets heb. Maximale duidelijkheid voor mezelf vind ik wel belangrijk. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 00:19:07 #263
103397 minthy
Lief-ish
pi_129205872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.
Dat hoeft niet perse in de schizoïde hoek te liggen, veel mensen met autisme hebben dezelfde kenmerken :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129205900
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.
Dat is een verstandige benadering denk ik. :Y

Maar wat ik écht bedoel is: wat doet het nieuws van dat label met je? Doet het iets met je sinds je die diagnose leerde?
pi_129205921
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat heb ik dit weekend voor het eerst in tijden niet gehad, ook best vreemd. Weet je ook waar het aan ligt dat je ze juist op die dag en tijd hebt?
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is waarchijnlijk het gevolg van (jaren)lange ervaring. Ik herken het heel goed, al was het bij mij niet zozeer een tijdstip als wel een omgeving.
Shit dit had ik niet verwacht, eigenlijk geen last van :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:16 schreef FAUSTI het volgende:
Het beste is dan om uit de buurt te blijven ;)
Je t'aime ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 00:21:26 #266
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129205937
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar jij wil toch vriendschappen en relaties? Schizoids willen dat toch niet?
Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129205962
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zal niet balen als ik daadwerkelijk iets heb. Maximale duidelijkheid voor mezelf vind ik wel belangrijk. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Goed dat je het zo positief doch realistisch ziet :)
pi_129205964
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Als ik het zo lees doet het me denken aan disattachment, wat dicht ligt bij non-attachment, maar wezenlijk verschilt. Blijf kijken en het verschil wordt je duidelijk.

En ondertussen:
[ afbeelding ]

Mja, dat 'keep swimming' patroon heb ik bewust gedaan 5 minuten na dat ik thuis kwam. Alle oude patronen doen en 'net doen' alsof het kutgevoel wat enorm aan het overheersen was er niet meer tussen kwam zitten.

Want die kut gevoelens in het hoofd moet ik niet gaan nurturen, dan gaat het groeien en ben ik letterlijk verder van huis..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129205984
Soms is FOK! ook handig voor andere zaken dan enkele posten alhier O+
  maandag 22 juli 2013 @ 00:24:16 #270
103397 minthy
Lief-ish
pi_129206026
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:22 schreef FAUSTI het volgende:
Soms is FOK! ook handig voor andere zaken dan enkele posten alhier O+
Klopt, ik vind het een leuke afleiding. Als ik me verveel dan kan ik me altijd ergens in mengen of dm'en :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129206088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.
Hah, same here! :D Heb het van het weekend nog opnieuw uitgelegd aan m'n beste vriend, van waarom ik niet altijd zin heb om op te nemen, terug te smsen of te bellen. Soms gewoon even geen behoefte aan, al betekent dat niet dat ik er niet voor hem wil zijn.

Soms moet je gewoon even opladen, met jezelf zijn.
pi_129206111
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Klopt, ik vind het een leuke afleiding. Als ik me verveel dan kan ik me altijd ergens in mengen of dm'en :D
En voor mij is het dus ook een communicatie middel voor sommige mensen, dit forum is leesbaar zonder inlog en waar iedereen niet weet wat ik nu echt schrijf weet een vriend exact wat er staat te gebeuren O+
pi_129206132
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.
Al die tijd dacht dat ik je meer autistische trekjes had. Nu vallen voor mij persoonlijk (ik ben leek, noob en geen professioneel figuur) de puuzelstukjes meer op zijn plaats. Het gedrag en de posts die je hier neer zet, het maagd zijn, de vriendin willen hebben maar aan de andere kant zo'n reactie als wat je nu zet. Met rust gelaten worden. Dat zijn (denk ik) toch wel hevige schizoide trekken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 00:28:24 #274
103397 minthy
Lief-ish
pi_129206162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:26 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En voor mij is het dus ook een communicatie middel voor sommige mensen, dit forum is leesbaar zonder inlog en waar iedereen niet weet wat ik nu echt schrijf weet een vriend exact wat er staat te gebeuren O+
Ah, dat klinkt me allemaal weer veel te spannend...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129206222
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt me allemaal weer veel te spannend...
Is niet spannend.
pi_129206227
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt me allemaal weer veel te spannend...
Zet de gordijnen al vast klaar ..

;)

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 22-07-2013 00:30:52 (JOKE OKE!) ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129206246
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, dat 'keep swimming' patroon heb ik bewust gedaan 5 minuten na dat ik thuis kwam. Alle oude patronen doen en 'net doen' alsof het kutgevoel wat enorm aan het overheersen was er niet meer tussen kwam zitten.

Want die kut gevoelens in het hoofd moet ik niet gaan nurturen, dan gaat het groeien en ben ik letterlijk verder van huis..
Een zekere nuance wil ik hier wel in aanbrengen: je wil het niet aansterken, maar ook niet afzwakken. Beide vormen zijn energie steken in iets dat je belemmert. Het is echt bijna zien alsof het een film is; het is niet 'jij' dat je ziet afspelen, maar je ziet het wel gebeuren. Laat die stress van 'het moet wel' of 'het moet niet' los. Laat het gewoon.

Het gebeurt. Het komt. Het raakt. Het ketst. Het valt.

Wat is de constante hierin?
  maandag 22 juli 2013 @ 00:31:28 #278
103397 minthy
Lief-ish
pi_129206263
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:30 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Is niet spannend.
Oké, dank je ;)
quote:
12s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zet de gordijnen al vast klaar ..

;)
Die hangen allang op hun plek :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129206325
En weer ontopic pleasuh :D
  maandag 22 juli 2013 @ 00:34:16 #280
103397 minthy
Lief-ish
pi_129206384
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:32 schreef FAUSTI het volgende:
En weer ontopic pleasuh :D
Dat was ontopic, ik hang regelmatig van schrik/angst in de (spreekwoordelijke) gordijnen :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129206399
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:26 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En voor mij is het dus ook een communicatie middel voor sommige mensen, dit forum is leesbaar zonder inlog en waar iedereen niet weet wat ik nu echt schrijf weet een vriend exact wat er staat te gebeuren O+
Als je maar lief blijft...
pi_129206414
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Een zekere nuance wil ik hier wel in aanbrengen: je wil het niet aansterken, maar ook niet afzwakken. Beide vormen zijn energie steken in iets dat je belemmert. Het is echt bijna zien alsof het een film is; het is niet 'jij' dat je ziet afspelen, maar je ziet het wel gebeuren. Laat die stress van 'het moet wel' of 'het moet niet' los. Laat het gewoon.

Het gebeurt. Het komt. Het raakt. Het ketst. Het valt.

Wat is de constante hierin?
De constante is dat het door gaat?

Over dat film gebeuren, ik ben zelden zo dicht bij een suicidale aanval geweest als tijdens mijn 1e week op paroxetine, ik heb zelfs de peut toen moeten bellen. Elke nacht was een lucide rustige droom, waar ik mijn eigen sterven voor bij zag komen. Ik was niet in paniek, geen tears, no nothing. Het was zo vredig dat elke ochtend dat ik weer wakker werd ik er dan vaak een slaap pil in drukte om pas rond een uur of 2 weer wakker te worden :').

Het hoeft niet meer Gray. Klinkt stom, maar zo voelt het wel. Ja, misschien nog een aantal week verder, gaan we ff lunchen, neem ik ff een aantal aandelen tips mee en hoe je zoiets evt. voor jezelf kunt doen om financiele beweegredenen, maar dan voelt het ook voor mij alsof ik gedaan heb wat ik moest doen.

Wat nu als dat gevoel, je hebt gedaan wat je moest doen, echt op is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129206451
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat was topic, ik hang regelmatig van schrik/angst in de (spreekwoordelijke) gordijnen :+
Ik eigenlijk nooit, ken niet snel angst :)

quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Als je maar lief blijft...
Voorkomen is beter dan genezen :+
  maandag 22 juli 2013 @ 00:36:00 #284
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129206465
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is een verstandige benadering denk ik. :Y

Maar wat ik écht bedoel is: wat doet het nieuws van dat label met je? Doet het iets met je sinds je die diagnose leerde?
Ik ben nog niet gediagnosticeerd. Cluster A en autisme waren wel de eerste dingen die naar boven kwamen drijven als wat ik mogelijk zou kunnen hebben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129206503
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Oké, dank je ;)

[..]

Die hangen allang op hun plek :P
:). Al plannen voor deze week? Heb net even gekeken.

Echt helemaal niks! behalve eten en naar de badkamer gaan van tijd tot tijd en overal en nergens in huis in slaap vallen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129206513


:D
pi_129206540
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben nog niet gediagnosticeerd. Cluster A en autisme waren wel de eerste dingen die naar boven kwamen drijven als wat ik mogelijk zou kunnen hebben.
Laat het ons wezen Lex :) Ben zelf ook reuze benieuwd.

Ik heb overigens nog een 2.5 week dat ik evt. mijn ex zou mogen kunnen spreken. Wanneer EMDR therapie gaat beginnen moet de stekker er echt uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 00:40:59 #288
103397 minthy
Lief-ish
pi_129206670
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:). Al plannen voor deze week? Heb net even gekeken.

Echt helemaal niks! behalve eten en naar de badkamer gaan van tijd tot tijd en overal en nergens in huis in slaap vallen :').
Dinsdag weer even koffie drinken op het werk, verder nog wat sociale dingetjes. Misschien deze week een roadtripje naar de kust :P

Ook al zie ik het nut niet in van vanalles, toch doe ik het. Omdat ik het idee heb dat het belangrijk is om dingen te blijven ondernemen. AKA mezelf rotschoppen geven en de deur uitgaan.

Slaap je veel overdag?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129206891
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dinsdag weer even koffie drinken op het werk, verder nog wat sociale dingetjes. Misschien deze week een roadtripje naar de kust :P

Ook al zie ik het nut niet in van vanalles, toch doe ik het. Omdat ik het idee heb dat het belangrijk is om dingen te blijven ondernemen. AKA mezelf rotschoppen geven en de deur uitgaan.

Slaap je veel overdag?
Ik slaap overal en continu waar ik kan :) Ik slaap nogal slecht in de nacht.

Dat schoppen en dingen blijven doen is belangrijk, het is alleen erg pijnlijk wanneer je een poos niks te doen hebt, lets say lang weekend. Dan kak je (ik iig wel) weer enorm in. Ik doe elke dag wel wat, vandaag dus 3.5 uur lopen kanoen en patatje ergens bij een vreemde snackbar in Steenwijk lopen vreten maar het voelt als soort van laatste stuiptrekkingen voordat de trekker bij me wordt overgehaald.

Not sure if that makes sense.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129207047
Het blijft maar rondspoken door mijn hoofd.
Waarom leef ik?
Zo frustrerend, want ik weet het niet. En ik voel me er nog ellendiger door.

Toen ik werd opgenomen ging steeds door mijn hoofd hoe ik mezelf het best van kant kon maken.

Ik was verward, nu nog. Het ene moment gaat het prima, maar het slaat zo over.. Ik snap mezelf niet.

Ik ben bang, bang dat ik niet de liefde krijg die ik nodig heb. Dat iedereen me in de steek laat.

Ik snap mezelf niet, waarom heb ik die liefde nodig? Waarom krijg ik dit niet genoeg?! Waaron snapt niemand mij? Zelfs de personen van wie ik zielsveel hou snappen het niet.

Ik loop vast, vast in mijn eigen gedachtes
Dit word weer een klote nacht. En wat kan ik eraan doen? Niets.
pi_129207091
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:52 schreef Catnip het volgende:
Het blijft maar rondspoken door mijn hoofd.
Waarom leef ik?
Zo frustrerend, want ik weet het niet. En ik voel me er nog ellendiger door.

Toen ik werd opgenomen ging steeds door mijn hoofd hoe ik mezelf het best van kant kon maken.

Ik was verward, nu nog. Het ene moment gaat het prima, maar het slaat zo over.. Ik snap mezelf niet.

Ik ben bang, bang dat ik niet de liefde krijg die ik nodig heb. Dat iedereen me in de steek laat.

Ik snap mezelf niet, waarom heb ik die liefde nodig? Waarom krijg ik dit niet genoeg?! Waaron snapt niemand mij? Zelfs de personen van wie ik zielsveel hou snappen het niet.

Ik loop vast, vast in mijn eigen gedachtes
Dit word weer een klote nacht. En wat kan ik eraan doen? Niets.
Ook geen zware medicatie? Dit klinkt namelijk alsof een flinke pil je wel rustig kan krijgen hoor.

Je klinkt namelijk alsof je hersenen 200% op overdrive draaien. Daar zijn pillen voor :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129207127
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De constante is dat het door gaat?
De constante is dat er iets of iemand is dat het ervaart. En ik kan het je niet uitleggen of geven, ik wou dat ik het kon, maar het is zo erg de moeite waard om datgene te benaderen, bestuderen, bezoeken... Echt, ik wou dat ik je hand kon pakken om je vinger erop te leggen, zodat je weet waarover ik spreek. :)

quote:
Over dat film gebeuren, ik ben zelden zo dicht bij een suicidale aanval geweest als tijdens mijn 1e week op paroxetine, ik heb zelfs de peut toen moeten bellen. Elke nacht was een lucide rustige droom, waar ik mijn eigen sterven voor bij zag komen. Ik was niet in paniek, geen tears, no nothing. Het was zo vredig dat elke ochtend dat ik weer wakker werd ik er dan vaak een slaap pil in drukte om pas rond een uur of 2 weer wakker te worden :').
Kijken, onbevangen (lucide), helder van licht, stralend. Waar dat licht dan ook op schijnt. Dáár wil ik je op wijzen, dát licht. Want dat is er, dat ben je. Zelfs al heb je nu die sluier voor.

Ik zou het graag minder zweverig willen brengen, maar voor sommige dingen zijn niet goed woorden te vinden...

quote:
Het hoeft niet meer Gray. Klinkt stom, maar zo voelt het wel. Ja, misschien nog een aantal week verder, gaan we ff lunchen, neem ik ff een aantal aandelen tips mee en hoe je zoiets evt. voor jezelf kunt doen om financiele beweegredenen, maar dan voelt het ook voor mij alsof ik gedaan heb wat ik moest doen.
Ik kijk er naar uit. :) Ik wil nog veel van je leren, en niet alleen dat. Je bent een persoon zo anders dan ik, en toch herken ik mezelf in jou. Dat verschil kan mij aanvullen, en ik hoop de mijne jou ook.

quote:
Wat nu als dat gevoel, je hebt gedaan wat je moest doen, echt op is?
Ik denk dat je te jong bent, te onervaren, niet 'wijs' genoeg, om écht te beseffen wat "echt op" is. Je bent een 'beta'-brein, net als ik was. Maar juist daarom kan ik je uit ervaring vertellen dat er meer is.

Ik ga niet ontkennen dat een werkelijke realisatie kan komen dat het 'echt op is', maar ik weet van mijzelf dat ik dat punt nog lang niet nader ben, en dat jij nog niet ziet wat dat punt écht betekent.

Ik kom misschien wat hard of direct over, maar dit is een belangrijk punt voor mij. Ik heb in jouw positie gezeten, maar dit is de eerste keer dat ik het van dit perspectief beleef. Ik weet dat hoe het voor mij tot ontwikkeling kwam, maar ook dat ik meer inviel dan in stapte. Ik wil jou geen stap laten maken, en niemand niet, in de afgrond, zeker niet wanneer je er samen met mij langs kan dansen. ;)
pi_129207492
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook geen zware medicatie? Dit klinkt namelijk alsof een flinke pil je wel rustig kan krijgen hoor.

Je klinkt namelijk alsof je hersenen 200% op overdrive draaien. Daar zijn pillen voor :)
Ik wil geen zware medicatie.
Ik wil een knuffel, een aai over mijn bol, een arm om me heen. Liefde.

Ik blijf er maar over door drammen. Maar ik kan niet leven zonder. En dan heb je een pgb'er die doodleuk zegt.. "Iedereen mist wel wat.' Dat is zo, maar het voelt slopend, alsof niemand van me houd. Alsof ik er alleen voor sta. Wat versomme ook zo is!! De meeste mensen laten je als bakstenen vallen. Ik wil zekerheid.

Ik huil de stress eruit. Een agony aunt die ruzie met je zoekt, een pgb'er die mij niet snapt, terwijl ik zo had gehoopt dat ze me zou begrjjpen. Dat ze had gezegd van Catnip, het is goed zo. Ik snap je, en maak je geen zorgen.

Toch onbewust dat moederfiguur.. Maar waarom zoek ik dat zo erg? Ik wil niet slapen, ik wil niet moe zijn. Ik wil mezelf snappen.. Ik wil rust.
pi_129207550
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:07 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik wil geen zware medicatie.
Ik wil een knuffel, een aai over mijn bol, een arm om me heen. Liefde.

Ik blijf er maar over door drammen. Maar ik kan niet leven zonder. En dan heb je een pgb'er die doodleuk zegt.. "Iedereen mist wel wat.' Dat is zo, maar het voelt slopend, alsof niemand van me houd. Alsof ik er alleen voor sta. Wat versomme ook zo is!! De meeste mensen laten je als bakstenen vallen. Ik wil zekerheid.

Ik huil de stress eruit. Een agony aunt die ruzie met je zoekt, een pgb'er die mij niet snapt, terwijl ik zo had gehoopt dat ze me zou begrjjpen. Dat ze had gezegd van Catnip, het is goed zo. Ik snap je, en maak je geen zorgen.

Toch onbewust dat moederfiguur.. Maar waarom zoek ik dat zo erg? Ik wil niet slapen, ik wil niet moe zijn. Ik wil mezelf snappen.. Ik wil rust.
Geef jezelf een knuffel. Nu! Pak een kussen, leg het in je nek, en besef dat jij het bent die jezelf op deze manier liefkoost! Doe het!
pi_129207625
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:55 schreef Gray het volgende:

[..]

De constante is dat er iets of iemand is dat het ervaart. En ik kan het je niet uitleggen of geven, ik wou dat ik het kon, maar het is zo erg de moeite waard om datgene te benaderen, bestuderen, bezoeken... Echt, ik wou dat ik je hand kon pakken om je vinger erop te leggen, zodat je weet waarover ik spreek. :)

[..]

Kijken, onbevangen (lucide), helder van licht, stralend. Waar dat licht dan ook op schijnt. Dáár wil ik je op wijzen, dát licht. Want dat is er, dat ben je. Zelfs al heb je nu die sluier voor.
Het voelt meer als langzaam blind worden?

quote:
Ik zou het graag minder zweverig willen brengen, maar voor sommige dingen zijn niet goed woorden te vinden...
Wij hebben gemeet, je weet hoe ik een klein beetje ben. Zweverigheid is dus no issue.

quote:
Ik kijk er naar uit. :) Ik wil nog veel van je leren, en niet alleen dat. Je bent een persoon zo anders dan ik, en toch herken ik mezelf in jou. Dat verschil kan mij aanvullen, en ik hoop de mijne jou ook.
Exact zoals je het zegt. Tijdens die meet viel het op dat we toch totaal anders zijn, maar godsgruwelijke tievus zooi wat herkende ik toch veel in de gevoelens, het verhaal en de perceptie die je toont. Echt heel veel.

quote:
Ik denk dat je te jong bent, te onervaren, niet 'wijs' genoeg, om écht te beseffen wat "echt op" is. Je bent een 'beta'-brein, net als ik was. Maar juist daarom kan ik je uit ervaring vertellen dat er meer is.
Ik ben ook te jong. Maar als ik na ga wat ik tot dusverre heb gedaan. Ik ben op verre reizen geweest, heb bekende mensen ontmoet, flink wat centen verdient, heb 4 jaar in het buitenland gezeten, heb meerdere (lange relaties) gehad, heb samengewoont, heb mensen geholpen, heb een scala aan tripjes en vakantie dingen gedaan (parken, reizen, zwemmen.. etc). Heb enorm success gehad op het werk, op de universiteit, op de middelbare school, op sport (heb zelfs nog eens een triathlon wedstrijd gewonnen :')). Ik voel nergens een uitdaging. Ik voel nergens een spark.

Wat moet ik nog? Ben net 3.5 uur wezen kanoen in een of ander kut dorp, en echt, het was tof, leuk gesprek gehad met een fantastische vriend. Maar het voelt allemaal aan als weglopen voor het inevitable.

quote:
Ik kom misschien wat hard of direct over, maar dit is een belangrijk punt voor mij. Ik heb in jouw positie gezeten, maar dit is de eerste keer dat ik het van dit perspectief beleef. Ik weet dat hoe het voor mij tot ontwikkeling kwam, maar ook dat ik meer inviel dan in stapte. Ik wil jou geen stap laten maken, en niemand niet, in de afgrond, zeker niet wanneer je er samen met mij langs kan dansen. ;)
Ik ben bankier geweest, je komt nooit te hard over. Echt niet. Ik heb mensen keihard zien schelden en ik bleef maar zo'n smoel hebben -> :').

De nachten zijn echt het zwaarst, daarna de ochtenden. De slaap medicatie ramt me er in wezen door heen :@
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129207741
Ik ben maar aan het pokeren geslagen als dag/nacht besteding :')
pi_129207830
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:16 schreef Erach het volgende:
Ik ben maar aan het pokeren geslagen als dag/nacht besteding :')
Ga anders beleggen? Beetje traden op de futures van de Nikkei, beurs is open dus.

Heb dat ook een poos gedaan maar dat was echt killing voor mijn lichaam (want had de slaap wel nodig..)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129207882
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ga anders beleggen? Beetje traden op de futures van de Nikkei, beurs is open dus.

Heb dat ook een poos gedaan maar dat was echt killing voor mijn lichaam (want had de slaap wel nodig..)
Als ik niet een totale nitwit in de beleggingswereld was :P
  maandag 22 juli 2013 @ 01:21:16 #299
103397 minthy
Lief-ish
pi_129207913
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:20 schreef Erach het volgende:

[..]

Als ik niet een totale nitwit in de beleggingswereld was :P
"... Aaaand it's gone"
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129207966
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:21 schreef minthy het volgende:

[..]

"... Aaaand it's gone"
Ik ben maar een arm jochie :(
pi_129208068
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:23 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik ben maar een arm jochie :(
Kan altijd nog erger :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')