abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129199532
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef Detroit het volgende:

[..]

Misschien wel een idee ja. Samen als een troep wolven gaan huilen, liefst midden in een grote stad.

Men zal wel denken dat het een flashmob of some kind is. :P.
Slogan: Therapie om te janken!
pi_129199613
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.
Ik voel me heel erg slecht. Ik ben nooit echt gelukkig en ik kan niet meer genieten. Het gaat nog steeds niet goed tussen mij en de buitenwereld, terwijl ik er wel moeite in stop.
ik denk dat statistich gezien jij denkt dat je gepest gaat worden groot is, maar een trend betekent geen voortgang van de trend in de ogen van anderen. kan zomaar zijn dat jij een geweldige kans aan je voorbij laat gaan. Het is zoiets als de loterij winnen. statistisch gezien is de kans klein dat je die wint, maar je kan het zomaar winnen de volgende ticket die je koopt.
maar de enige manier om mee te doen is een ticket te kopen, wat jij uit angst niet doet.

vraagje, hoe lang ben je en heb je een recessieve kin?
  zondag 21 juli 2013 @ 22:06:56 #103
103397 minthy
Lief-ish
pi_129199899
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou me aanmelden hoor!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129200203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef Catnip het volgende:

[..]

Welkom Crystal :)
Zo fijn dat je iets herkent in mijn verhaal!
Ik had altijd een beetje het gevoel alsof ik de enige was.. :@
Ja inderdaad dat had ik ook wel, het is niet iets waar je mensen snel over hoort praten. En tot m'n 24ste ongeveer (ben nu 26) was ik me er niet eens van bewust eigenlijk, ik stond echt heel ver van m'n eigen gevoelens af :+
pi_129200210
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vooral omdat ik bang was, en soms nog steeds voor de reactie van anderen.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden..
Ik had gevoelens voor een vrouw (geen verliefdheid gelukkig :') )..maar toch bepaalde gevoelens die ik niet kon plaatsen. Nu weet ik dat ik onbewust op zoek was naar een ''moederfiguur'' een aai over mijn bol, een knuffel..of een schouderklopje..dicht tegen elkaar aan leunen..gewoon troost, bemoediging. En arm om me heen als ik ging huilen, wat ik nog steeds nodig heb. En zo erg mis..Oh Gray jou advies is echt heel fijn..Maar toch is het echt super lastig!!

Ik schaamde mij diep voor die gevoelens, ze mochten er niet zijn. Ik mocht niet huilen, ik mocht niet toegeven dat ik een knuffel nodig had. En bovenal moest ik niet gaan mekkeren als ik die ''liefde'' troost, bemoediging niet kreeg..Maar toen stortte mijn wereld in, weg is de lach en weg is de zin..Ik kon niet meer anders dan huilen, dat voelde aan het begin zo naar. Maar nu is het een grote opluchting! Ik mag huilen als ik verdrietig ben, laat die emoties er zijn, verstop ze niet. Ze zijn er nou eenmaal, wat heeft het voor zin om ze te verstoppen? Je gaat je er alleen nog meer ongelukkiger door voelen.
En ik heb mezelf gehaat, intens gehaat..dat de dingen niet liepen zoals ik wilde..Ik gaf en geef mezelf de schuld dat alles fout liep/loopt. En het ''grappige'' is nog, dat ik vaak nog huil als ik iemand zie die een knuffel krijgt, als ik iemand zie met kleine kinderen die zijn of haar eigen kinderen een knuffel geeft. Of dat het me op de een of andere manier zo raakt..Maar het fijne is dat dat gevoel er nu mag zijn. En dat ik het niet hoef te verstoppen.
:*
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:14:38 #106
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200269
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:02 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

[..]

ik denk dat statistich gezien jij denkt dat je gepest gaat worden groot is, maar een trend betekent geen voortgang van de trend in de ogen van anderen. kan zomaar zijn dat jij een geweldige kans aan je voorbij laat gaan. Het is zoiets als de loterij winnen. statistisch gezien is de kans klein dat je die wint, maar je kan het zomaar winnen de volgende ticket die je koopt.
maar de enige manier om mee te doen is een ticket te kopen, wat jij uit angst niet doet.

vraagje, hoe lang ben je en heb je een recessieve kin?
Ik kan het niet doen, omdat de gevolgen heel groot zijn als het niet goed afloopt. Wat is een recessieve kin trouwens?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129200315
Ik heb trouwens echt het idee dat ik een depressie probeer te onderdrukken momenteel. Ik heb ook erg weinig te doen de komende weken, en pas eind augustus weer een gesprek met de psycholoog. Ik zou juist van de rust willen genieten eigenlijk, en ondertussen mijn flatje een beetje op orde maken, maar van binnen ben ik enorm onrustig -O-
pi_129200448
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:15 schreef Crystal86 het volgende:
Ik heb trouwens echt het idee dat ik een depressie probeer te onderdrukken momenteel. Ik heb ook erg weinig te doen de komende weken, en pas eind augustus weer een gesprek met de psycholoog. Ik zou juist van de rust willen genieten eigenlijk, en ondertussen mijn flatje een beetje op orde maken, maar van binnen ben ik enorm onrustig -O-
Mediteren?
Even in een kleermakerszit kin ietsjes omhoog alleen op je ademhaling letten en niet meegaan met gedachten die langskomen... Laat ze maar lekker komen en gaan..?

Mediteren schijnt zijn positieve effecten te hebben, tis ook niet zo moeilijk om dat even 5minuten te doen.
Rustig aan.
pi_129200450
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:00 schreef Gray het volgende:

[..]

:D
pi_129200496
Ik weet niet wat ik met de 14jarige aan moet op het moment, eerste keer dat ik iemand uit het Midden-Oosten op zo'n manier ken. En ik merk dat hij nogal aan me hangt... Raar :@
pi_129200500
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef Detroit het volgende:

[..]

Misschien wel een idee ja. Samen als een troep wolven gaan huilen, liefst midden in een grote stad.

Men zal wel denken dat het een flashmob of some kind is. :P.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:57 schreef Crystal86 het volgende:
Hoi.. Ik lees hier vaak mee.. (hoe slechter ik me voel, hoe meer ik hier lees eigenlijk, op zoek naar herkenning denk ik)

[..]

En dit herken ik dus heel erg! Wat een heftige gevoelens kunnen dat zijn zeg. Jarenlang heb ik dat ook weggedrukt, die behoeften en het gemis ervan.
Hallo Crystal. :W

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:30 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zeker, weet nog dat mijn pleegouders en aanhang mij zaten te ondervragen toen ik jong was over of ik homo was. Dat ging er niet zachtzinnig aan toe, maar dat is moeilijk zulke gevoelens moeten ontkennen omdat je niet anders kunt.
Toen ik jong was stuurden mijn ouders me naar de RIAGG, maar de reden daarvoor ontdekte ik later pas. Blijkbaar maakten ze zich zorgen om mijn introverte gedrag van die tijd. Pas een tien/twintigtal jaren later bleek dat ik ADD/ADHD heb, waardoor ik me prima vermaken kan met mezelf.

Ook heb ik blijkbaar wat 'homofiele trekjes', als in dat ik wat gevoeliger overkom en fijnere motoriek heb. Plus dat ik een 'raar loopje' heb, enerzijds aangeleerd (door te lopen als een kat, voet voor voet), anderzijds door wat ik vermoed een been dat langer is dan de ander, waardoor ik nóg meer wiebel met m'n kont. :P
M'n broertje en m'n neef stookten mijn moeder op met dat ik homo zou zijn, kort nadat ik het uitmaakte met een meisje dat model was. Dat konden zij niet begrijpen. M'n moeder nodigde me toen uit voor een drankje bij een café aan een plaatselijk meer, wat ik zag als een prachtige poging van een moeder die haar oudste zoon beter wilde leren kennen. Toen het gesprek begon met: "Jongen... Je weet dat het mij niet uitmaakt met wie je thuiskomt...", grijnsde ik, want ik wist al hoe laat het was. Ik hoorde het verhaal aan en liet toen mijn eigen perspectief blijken. Hilarisch was dat ze nota bene teleurgesteld was, want "dan konden we lekker samen shoppen en naar de mannen kijken". :D Waarop ik zei dat het alsnog kon, al keek ik dan wel op een andere wijze én naar voor mij mooie vrouwen. :)

Maar ook op de middelbare en ook de uni bleek nog wel eens dat mensen niet zeker waren over mijn geaardheid, waar ik dat zelf wel was. Heerlijk was dat ik in mijn studententijd bij een dispuut kwam dat al decennia het imago 'mooie jongen/homo's' droeg, en waar we dan ook lekker mee aan de haal gingen. Achteraf gezien denk ik dat we een vroegere generatie zogeheten metroseksuelen waren. Maar we hadden het allemaal: echte macho's, meer doorsnee hetero's, stoere homo's en natte nichten. En allemaal, stuk voor stuk, haantjes. Het was hier, met name tijdens de ontgroening, dat ik voor het eerst werd geconfronteerd met de vraag: Wie ben ik?

Zoals een zin in een dispuutlied stelt: Ik zou het zo weer overdoen. O+

Nog later ontdekte ik dat ik ook liefde kon voelen voor een mens die niet vrouw was, ofwel een man, een goede vriend. Liefde die voorbij gaat aan sekse, en waar seks(uele aantrekkingskracht) totaal geen rol speelt. Hij is hetero, net als ik, maar ik houd van hem. Als een broeder, misschien nog wel meer dan mijn eigen broertje. En daar is helemaal niets mis mee. Het is prachtig.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:20:01 #112
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200581
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:15 schreef Crystal86 het volgende:
Ik zit ook met mijn vervelende gevoelens. Ik mag op 2 augustus er weer heen :)
Als je niks te doen hebt, dan zou je eens kunnen kijken of je met mensen af kunt spreken :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129200683
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan het niet doen, omdat de gevolgen heel groot zijn als het niet goed afloopt. Wat is een recessieve kin trouwens?
een kin die naar achter afloopt. hoe lang ben je trouwens?
pi_129200790
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je niks te doen hebt, dan zou je eens kunnen kijken of je met mensen af kunt spreken :)
Player :P
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:24:49 #115
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200872
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:21 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

een kin die naar achter afloopt. hoe lang ben je trouwens?
Ik heb een normale kin en ik ben 1.85m.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:25:43 #116
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129200939
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Player :P
ssssssttt :(
pi_129201042
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

ssssssttt :(
:X
:P
Rustig aan.
pi_129201294
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mediteren?
Even in een kleermakerszit kin ietsjes omhoog alleen op je ademhaling letten en niet meegaan met gedachten die langskomen... Laat ze maar lekker komen en gaan..?

Mediteren schijnt zijn positieve effecten te hebben, tis ook niet zo moeilijk om dat even 5minuten te doen.
Ik probeer het soms als in ik bed lig (heb nogal last van slapeloosheid, maar ik ben niet de enige zoals ik hier al gelezen had ;) ). Op de een of andere manier ga ik raar ademen als ik op m'n ademhaling let :') net alsof ik het benauwd krijg. Het niet meegaan in de gedachten is een goede inderdaad, maar wil op de een of andere manier nog niet zo lukken.
Gebruik je het mediteren zelf ook wel eens?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat breekt de dag wel een beetje ja, al heb ik ook weinig contacten om mee af te spreken.. Maar af en toe naar familie gaan helpt ook wel een beetje :P
pi_129201421
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Hallo Crystal. :W

[..]

Toen ik jong was stuurden mijn ouders me naar de RIAGG, maar de reden daarvoor ontdekte ik later pas. Blijkbaar maakten ze zich zorgen om mijn introverte gedrag van die tijd. Pas een tien/twintigtal jaren later bleek dat ik ADD/ADHD heb, waardoor ik me prima vermaken kan met mezelf.

Ook heb ik blijkbaar wat 'homofiele trekjes', als in dat ik wat gevoeliger overkom en fijnere motoriek heb. Plus dat ik een 'raar loopje' heb, enerzijds aangeleerd (door te lopen als een kat, voet voor voet), anderzijds door wat ik vermoed een been dat langer is dan de ander, waardoor ik nóg meer wiebel met m'n kont. :P
M'n broertje en m'n neef stookten mijn moeder op met dat ik homo zou zijn, kort nadat ik het uitmaakte met een meisje dat model was. Dat konden zij niet begrijpen. M'n moeder nodigde me toen uit voor een drankje bij een café aan een plaatselijk meer, wat ik zag als een prachtige poging van een moeder die haar oudste zoon beter wilde leren kennen. Toen het gesprek begon met: "Jongen... Je weet dat het mij niet uitmaakt met wie je thuiskomt...", grijnsde ik, want ik wist al hoe laat het was. Ik hoorde het verhaal aan en liet toen mijn eigen perspectief blijken. Hilarisch was dat ze nota bene teleurgesteld was, want "dan konden we lekker samen shoppen en naar de mannen kijken". :D Waarop ik zei dat het alsnog kon, al keek ik dan wel op een andere wijze én naar voor mij mooie vrouwen. :)

Maar ook op de middelbare en ook de uni bleek nog wel eens dat mensen niet zeker waren over mijn geaardheid, waar ik dat zelf wel was. Heerlijk was dat ik in mijn studententijd bij een dispuut kwam dat al decennia het imago 'mooie jongen/homo's' droeg, en waar we dan ook lekker mee aan de haal gingen. Achteraf gezien denk ik dat we een vroegere generatie zogeheten metroseksuelen waren. Maar we hadden het allemaal: echte macho's, meer doorsnee hetero's, stoere homo's en natte nichten. En allemaal, stuk voor stuk, haantjes. Het was hier, met name tijdens de ontgroening, dat ik voor het eerst werd geconfronteerd met de vraag: Wie ben ik?

Zoals een zin in een dispuutlied stelt: Ik zou het zo weer overdoen. O+

Nog later ontdekte ik dat ik ook liefde kon voelen voor een mens die niet vrouw was, ofwel een man, een goede vriend. Liefde die voorbij gaat aan sekse, en waar seks(uele aantrekkingskracht) totaal geen rol speelt. Hij is hetero, net als ik, maar ik houd van hem. Als een broeder, misschien nog wel meer dan mijn eigen broertje. En daar is helemaal niets mis mee. Het is prachtig.

Zo herkenbaar..en inderdaad zo mooi..
pi_129201431
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:32 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Ik probeer het soms als in ik bed lig (heb nogal last van slapeloosheid, maar ik ben niet de enige zoals ik hier al gelezen had ;) ). Op de een of andere manier ga ik raar ademen als ik op m'n ademhaling let :') net alsof ik het benauwd krijg. Het niet meegaan in de gedachten is een goede inderdaad, maar wil op de een of andere manier nog niet zo lukken.
Jup enkele keren gedaan.

Vooral ook goed voor mijn lichaamshouding volgens mij, loop toch een klein beetje voorover zegmaar.

Maar ehm... Diep inademen en rustig uitademen steeds lukt niet? :P
Rustig aan.
pi_129201477
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Catnip het volgende:

[..]

Het gay gehalte wordt een beetje te hoog voor mij nu :P

Hoewel, gray zou ik natuurlijk wel keihard doen natuurlijk ~O>
Rustig aan.
pi_129201513
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik hetero ben.. :@
  zondag 21 juli 2013 @ 22:37:31 #123
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129201544
quote:

[..]

Dat breekt de dag wel een beetje ja, al heb ik ook weinig contacten om mee af te spreken.. Maar af en toe naar familie gaan helpt ook wel een beetje :P
Er zijn hier op Fok topics waarbij mensen zich aan kunnen melden voor meets. Misschien is dat wel iets voor jou :)
pi_129201545
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef Catnip het volgende:

[..]

Waarom?
  zondag 21 juli 2013 @ 22:39:24 #125
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129201630
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Waarom?
Waarschijnlijk omdat het je kans op het verkrijgen van een relatie vergroot :)
pi_129201632
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Waarom?
Oh begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
pi_129201646
quote:

[..]

Ik ook :) *O*
Rustig aan.
pi_129201670
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Catnip het volgende:

[..]

Maar het zou zo lastig worden met mijn geloof..en ik ben bang dat het niet geaccepteerd zou worden..
Je woont in Nederland he, waarom geloof je? :P
Rustig aan.
pi_129201673
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ook :) *O*
VRIENDJES WORDEN? :D
pi_129201705
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het je kans op het verkrijgen van een relatie vergroot :)
Oneens tijden zijn veranderd in Westelijk Europa.

quote:

[..]

Interessant waar geloof je in?
pi_129201766
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef Catnip het volgende:

[..]

VRIENDJES WORDEN? :D
:o :Y *; ^)
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:45:44 #132
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129201930
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben het met de slogan eens. :P.

quote:
[..]

<verdere ontboezemingen omtrent de persoon Gray>
Mooie anekdote!

Waar ouders zich toch al geen zorgen over kunnen maken hè.
Die van mij wisten zich ook al geen raad met mijn tegendraads zijn en introversie. Hoe vaak mijn moeder niet heeft gezegd dat ze wel wat zag in een sociale vaardigheid cursus voor me. :P.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129202216
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jup enkele keren gedaan.

Vooral ook goed voor mijn lichaamshouding volgens mij, loop toch een klein beetje voorover zegmaar.

Maar ehm... Diep inademen en rustig uitademen steeds lukt niet? :P
Het ademen lukt wel ja, maar gaat dan heel geforceerd aanvoelen :o Misschien moet ik me ergens anders op proberen te focussen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er zijn hier op Fok topics waarbij mensen zich aan kunnen melden voor meets. Misschien is dat wel iets voor jou :)
Vorig jaar eens naar een meet gegaan, leuke dag gehad toen in de Efteling :D
Momenteel wat teveel last van lichamelijke klachten en erge vermoeidheid, dus ik probeer vooral korte afspraken te hebben zeg maar. (kan daar vaak behoorlijk van balen, maar het is even niet anders)
pi_129202241
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Het ademen lukt wel ja, maar gaat dan heel geforceerd aanvoelen :o Misschien moet ik me ergens anders op proberen te focussen.

[..]

Vorig jaar eens naar een meet gegaan, leuke dag gehad toen in de Efteling :D
Momenteel wat teveel last van lichamelijke klachten en erge vermoeidheid, dus ik probeer vooral korte afspraken te hebben zeg maar. (kan daar vaak behoorlijk van balen, maar het is even niet anders)
Kun je niet relaxed diep inademen en uitademen? :P
Rustig aan.
  zondag 21 juli 2013 @ 22:52:29 #135
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129202267
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:41 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Oneens tijden zijn veranderd in Westelijk Europa.
Zozo heel West-Europa nog wel. I'm impressed!

Volgens mij maakt het globaal gezien geen zak uit.
pi_129202330
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zozo heel West-Europa nog wel. I'm impressed!

Volgens mij maakt het globaal gezien geen zak uit.
Jawel...

Saoedie arabie is wel lastiger.
Rustig aan.
pi_129202384
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kun je niet relaxed diep inademen en uitademen? :P
Hmmm, op het moment dat ik er op ga letten, voelt het niet meer relaxed :+
pi_129202416
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:54 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Pff :P

Een tikkende klok ofzo? Kan je daar op letten? :P
Rustig aan.
pi_129202508
quote:

[..]

Voordat ik doorhad dat ik in feite aan het mediteren was ging ik ook zo mijn slapeloze nachten tegemoet. Al focuste ik me niet zozeer op m'n ademhaling als naar het kijken van m'n gedachten. Je lichaam weet zelf wel hoe het ademhalen moet. Wanneer je eenmaal die focus hebt gecultiveerd om je ervaring te ervaren, dan kan je in jouw geval je richten op je ademhaling. Dan zie je duidelijk dat het vanzelf gaat, en oefen je niet (onbewust) invloed uit op het ritme. Dat ritme zal vanzelf stabiliseren. Of niet, maar dat is dan jouw natuurlijke manier van ademhalen. Het helpt overigens om je borst stil te houden en alleen via de beweging van je buik je longen vol te zuigen met lucht. Dat i de minst vermoeiende manier om adem te halen, volgens de fysiotherapie voor ademhaling die ik volgde als kind. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zie je? Je bent niet alleen. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een knuffel kan je krijgen! :6 ;)

quote:

[..]

Wees blij met wat je bent, wat dat dan ook moge zijn. :)

quote:

[..]

Ik kan me voorstellen hoe het lastig zou zijn, met name in de omgang met medegelovigen. Maar ik denk dat een liefdevolle god voor ieder van zijn/haar kinderen een plekje heeft. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef Crystal86 het volgende:
Dat kan! Sommige mensen steken een kaarsje aan en richten zich daarop (al zou ik er een niet-ontvlambaar schermpje voorzetten, aangezien het mij pijn doet aan de ogen om direct in te kijken).
Zelf word ik altijd heel ontspannen van het geluid van regen, dus heb ik via een audiofile gevonden van een lange, kalme regenbui.
Een hobby waar je in kalmeert kan ook. Denk aan schilderen, tekenen, knutselen, vlechten, of wat dan ook. Dan raad ik wel een heel simpele aan; eentje waarvoor je niet (bewust of intensief) hoeft na te denken. Eentje waar je in opgaat, de tijd en jezelf even vergeet.
De sleutel is jezelf te observeren terwijl je het proces van de bezigheid doormaakt. Daarmee kweek je aandacht voor wat je beleeft. Aandacht is rust. Vanuit daar bouw je voort.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 23:07:33 ]
  zondag 21 juli 2013 @ 22:56:41 #140
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129202523
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel...

Saoedie arabie is wel lastiger.
Tja, daar noem je ook een land. Dat is een land dat volledig met rust gelaten moet worden.
pi_129202559
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tja, daar noem je ook een land. Dat is een land dat volledig met rust gelaten moet worden.
ijzer gordijn omheen maken.
Rustig aan.
pi_129202569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je woont in Nederland he, waarom geloof je? :P
Ik werd feitelijk aangetrokken tot de God.
Ik vind het zo interessant om te lezen uit de bijbel, en om er van te leren. Het is echt een zo interessant..
Ik ga na de zomer ook weer in de avond naar de kerk, vind het zo fijn. Mensen die voor je bidden, dat raakte me. En als je met je handen omhoog God wilt gaan aanbidden mag dat, niets is verplicht..Dat is zo bijzonder O+
pi_129202711
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik werd feitelijk aangetrokken tot de God.
Ik vind het zo interessant om te lezen uit de bijbel, en om er van te leren. Het is echt een zo interessant..
Ik ga na de zomer ook weer in de avond naar de kerk, vind het zo fijn. Mensen die voor je bidden, dat raakte me. En als je met je handen omhoog God wilt gaan aanbidden mag dat, niets is verplicht..Dat is zo bijzonder O+
Naja je doet maar _O-

Ik heb er weinig mee :P
Rustig aan.
pi_129202792
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja je doet maar _O-

Ik heb er weinig mee :P
Hihi ieder zo zijn ding :P
pi_129202829
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:02 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hihi ieder zo zijn ding :P
Tjah, dus je geloofd dat er een schepper is zegmaar? :o
Die even alles in elkaar knutselde?
Rustig aan.
pi_129203044
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah, dus je geloofd dat er een schepper is zegmaar? :o
Die even alles in elkaar knutselde?
Ja zoiets :P
  zondag 21 juli 2013 @ 23:07:40 #147
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129203097
quote:
10s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:54 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Bij mij heeft het jaren geduurd voordat het een beetje lukte om het relaxt te laten voelen. Daarvoor had ik hetzelfde, dat het niet relaxt voelt.

Kan best dat het een kwestie van een lange adem is. (pun intended :P)
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129203158
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Voordat ik doorhad dat ik in feite aan het mediteren was ging ik ook zo mijn slapeloze nachten tegemoet. Al focuste ik me niet zozeer op m'n ademhaling als naar het kijken van m'n gedachten. Je lichaam weet zelf wel hoe het ademhalen moet. Wanneer je eenmaal die focus hebt gecultiveerd om je ervaring te ervaren, dan kan je in jouw geval je richten op je ademhaling. Dan zie je duidelijk dat het vanzelf gaat, en oefen je niet (onbewust) invloed uit op het ritme. Dat ritme zal vanzelf stabiliseren. Of niet, maar dat is dan jouw natuurlijke manier van ademhalen. Het helpt overigens om je borst stil te houden en alleen via de beweging van je buik je longen vol te zuigen met lucht. Dat i de minst vermoeiende manier om adem te halen, volgens de fysiotherapie voor ademhaling die ik volgde als kind. :)

Nu je het zegt, ik ga inderdaad vanuit de borst ademen als ik erop ga letten, dat zal dus ook het benauwde gevoel geven. Buikademhaling is al rustiger.
pi_129203161
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:07 schreef Detroit het volgende:

[..]

Bij mij heeft het jaren geduurd voordat het een beetje lukte om het relaxt te laten voelen. Daarvoor had ik hetzelfde, dat het niet relaxt voelt.

Kan best dat het een kwestie van een lange adem is. (pun intended :P)
:D

quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:08 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik ga inderdaad vanuit de borst ademen als ik erop ga letten, dat zal dus ook het benauwde gevoel geven. Buikademhaling is al rustiger.
Toen ik jong was had ik ademhalingsproblemen, iets dat later werd geclassificeerd als 'inspanningsastma'. Het kwam erop neer dat ik ademhaalde vanuit m'n borst, wat betekent dat je de spieren van je ribben tot je hals gebruikt om vacuüm te creëren in je longen. Maar elke spier heeft zijn eigen aandeel nodig in lucht. Dus je gebruikt relatief meer lucht wanneer je je borst gebruikt. Gebruik je je buik, dan is ontspanning van de spieren genoeg om ruimte te creëren, waardoor je middenrif, of diafragma, meebeweegt met de inhoud van je buik. Een stofzuigerzak werkt via een soortgelijk principe. ;)

Denk niet na over goed of slecht ademhalen. Haal adem en zie de (ritmische) beweging. Je lichaam weet hoe adem te halen, je 'geest' of 'mind' denkt slechts te weten 'hoe het hoort'. Laat het gebeuren.

[ Bericht 23% gewijzigd door Gray op 21-07-2013 23:16:27 ]
pi_129203271
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:06 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja zoiets :P
Seks na et huwelijk enzo ook nog? :o
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: