Die vinden een 190D aan de kleine kant. Niet echt geschikt als taxi.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:07 schreef CafeRoker het volgende:
Weet iemand wat zo'n 190d in redelijke staat in laten we zeggen kazachstan of donker afrika doet?
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen autoquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
En terecht. Wrijf het er maar in.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef T42 het volgende:
[..]
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen auto
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoen
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstukquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
Heb je geluk dat ze ouder zijn dan 15 jaar. Anders was je het driedubbele kwijt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:46 schreef T42 het volgende:
[..]
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstuk
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel )quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepastquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef T42 het volgende:
[..]
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993
Dat zijn vooroordelenquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel )
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel )
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling. Trouwens veel mercedes diesels kunnen terug naar Duitsland, want die kunnen gewoon de milieuzone in als ze 30 jaar oud zijn. Ik heb al diverse aanbiedingen gehad van opkopers die mijn auto willen exporteren naar Duitsland.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepast
eigenlijk net als met de oldtimers: teveel misbruik = aanpassen regels
Tussen 'te wensen over' en rokende, gedeukte roestbakken zit volgens mij wel een verschil.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.
klopt, maar in de ogen van de belastingdienst is het misbruikquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling.
omdat je een stiekeme liefhebber bent. die maken onverklaarbare keuzesquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:14 schreef Prowl het volgende:
Stelletje niet onderhouden stinkdiesel roestbak rijders!
En nou vraag ik me eigenlijk af waarom ik nou mn CX aan het opknappen ben.....
kaal schurenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
Een goede Patina auto kan ik best waarderen
[ afbeelding ]
Been there, done that.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goede oldtimer die je goed belastingvrij kunt rijden voor dagelijks gebruik zijn de supertjes, die worden de komende jaren echt interessant. Rijden ook prima op LPG en kunnen goed met het dagelijks verkeer mee. Onderhoud is ook goed te doen en niet duur. (heb er zelf 1 gehad uit 1976, reed ik jaarlijks 30.000 km mee) 40 jaar oud is geen enkel probleem voor die wagens.
[ afbeelding ]
Als deze massaal terugkomen, wordt het ook weer wat mooier op de weg!
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.quote:
Godver, dat is gay.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.
LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
En dat was dus ook mijn beweegreden. Ik rijd de auto naast een 'dagelijkse' auto en motor, de auto is dus niet nodig voor dagelijks gebruik. Echter, met een verbruik van 1 op 7 had ik de tankinbouw er na zo'n 8000 km al uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enzquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 25-06-2013 09:54:46 ]
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:45 schreef T42 het volgende:
[..]
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn banden uit de jaren 80 eigenlijk. Ik rij Nankang, dus veilige banden heb ik sowieso nietFacts don't care about your feelings
echte "liefhebbers" rijden waneer ze willen. en zijn niet bang voor beetje regen. tis een auto geen suikerklontje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
En lpg is dan wel slecht en voor mensen die hun oldtimer altijd dagelijks gebruiken en veel rijden zeker.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
Wtf lul je man ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:27 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wtf lul je man ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
Ja jullie zijn zo slim maar kijk gewoon naar de feiten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
dus wat doe jij dan finacieel? dat doen andere dus met LPG... dan tank je ook 50% goedkoper (ongeveer)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
ik heb er 1 met taxatie rapport de andere 17 niet en 1 daarvan is mij meer waard dan wat dan ook en jah die ziet er dus helemaal niet uit maar dat wil ik ook niet. ik wil lelijke auto's met roest en deuken dan pas vind ik dat ze een leven hebben gehad. opknappen heb ik 1x gedaan NOOIT MEER durft niet eens meer te rijden!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja jullie zijn zo slim maar kijk gewoon naar de feiten.
Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?
M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
dat punt bedoelde ik dusquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.
En nee, ik rij geen LPG.
ik zeg niemand wat een liefhebber is! jij zegt wie niet een liefhebber is iedereen op diesel en lpg.. dat doe ik niet ik ken die persoon niet dus ga ik geen hobby's van personen in de grond trappen. ieder zijn ding. en een auto is VAN jou die jij moet er mee doen wat jij wil of andersom.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
maar die 180d en 190d zijn geen lpg bakken daar staat die d niet voor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooier Naast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.
Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.
Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren
Daarvoor was al een regeling bedacht van het optrekken van de leeftijd voor MRB-vrijstelling naar 30 jaar, gelijk aan het grootste herkomstland van die diesels. Tevens zou voor 'nieuwe' oldtimers geen vrijstelling meer verleend worden voor de dieseltoeslag en lpg-toeslag van de MRB.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
Daar was al een oplossing voor bedacht door de oude regeling te wijzigen en aan te scherpen. Maar dat sloot natuurlijk niet aan bij de waan-van-de-dag stijl van regeren en wetgeving maken die tegenwoordig zo in zwang is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
klopt maar die blokken werken ook goed in een boot, kever of t2 busquote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Golf 1 of Golf 2 met snel/omgebouwd dieselblok dan moet je nu je slag slaan. Met duizenden tegelijk op Marktplaats voor weinig.
nu.nlquote:'Te veel voordeel voor zuinige auto's'
Milieuvriendelijke auto's krijgen momenteel te veel belastingvoordeel, vindt het CDA. Door de verschillende voordeelmaatregelen van het kabinet kan dit oplopen tot tienduizenden euro's per auto.
"De subsidie staat niet meer in verhouding tot het milieuvoordeel dat het rijden van deze auto's oplevert", zegt CDA'er Pieter Omtzigt.
Omtzigt heeft samen met Kamerleden Sander de Rouwe en Agnes Mulder vragen gesteld aan het kabinet over de verschillende maatregelen en de effecten hiervan, die ze 'disproportioneel' noemen.
"De maatregelen moeten begrensd worden", zo vinden ze.
Belasting
In ieder geval tot 2014 geldt een aantal verschillende maatregelen, die gestapeld veel voordeel op kunnen leveren.
Zo hoeven er voor milieuvriendelijke auto's geen aanschafbelasting en minder wegenbelasting betaald te worden en zijn er voor ondernemers verschillende fiscale voordelen zoals de Milieu-investeringsaftrek (MIA), de Kleinschaligheids-InvesteringAftrek (KIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (VAMIL).
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.
Niet milieuvriendelijk
Het CDA vraagt zich bovendien af of de auto's die belastingvoordeel krijgen wel altijd zo milieuvriendelijk zijn. "De auto's moeten niet alleen op papier, maar ook in praktijk zuiniger zijn", zo vindt Omtzigt.
Vooral auto's die in een testrit minder dan 49 gram CO2 per kilometer gebruiken, komen voor veel belastingvoordeel in aanmerking. Maar volgens het CDA zijn deze testritten vaak oud en niet representatief.
CDA wijst op een TNO rapport van eind mei waaruit blijkt dat brandstofverbruik en CO2-emissies in de praktijk vaak veel hoger zijn dan door fabrikanten opgegeven. Dat komt bijvoorbeeld doordat de testcondities door bijvoorbeeld rijgedrag vaak heel anders zijn dan bij het daadwerkelijke gebruik. Zo wordt ook het energiegebruik voor bijvoorbeeld verlichting en airconditioning in de tests niet meegenomen.
Duitsland
"In andere landen als Duitsland en Japan zijn er ook belastingvoordelen voor zuinige auto's. Maar daar lopen deze op tot een paar duizend euro, niet tienduizenden euro's. De voordelen in Nederland kunnen best wat lager", zo licht Omtzigt toe. Dit pakt dan weer voordeliger uit voor de staatskas.
Hij wijst erop dat daar in de voorjaarsnota van het kabinet over de begroting ook op wordt gewezen. In de voorjaarsnota wordt gesproken van "een relatief grote tegenvaller" bij de ontvangsten uit de autobelasting. Dit komt mede door "verdere vergroening van het nieuwe wagenpark", zo schrijft het kabinet.
Het CDA hoopt dan ook dat het kabinet bij het vaststellen van nieuwe autobelastingen minder fiscale voordelen biedt, zodat dit geld scheelt uit de staatskas.
Dat is al jaren bekend... Nu opeens komt een kamerlid er achter.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.
Belastingvoordelen 'subsidies' noemenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Niet zozeer oldtimer nieuws, maar past wel in dit topic imo. De inkt van de nieuwe oldtimerregeling is nog niet droog of de grijpgrage handjes in Den Haag hebben het volgende slachtoffer alweer in het vizier:
[..]
nu.nl
serieus?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, daar heb je vrijstelling voor de milieuzones met een oldtimer.
lees de op eens evenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het schorsen als de auto wel geheel vrijgesteld word van de belasting? Is dit dan wel nodig of mag je dan weer het hele jaar door rijden?
heel eu is het 30 jaar dus wij doen goed mee met 1 eu door het 40 jaar te doenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
serieus?
Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Jep, 30 jaar en auto moet volledig origineel zijn zoals 'ie uit de fabriek komt rollen. Dus die 190-dieseltjes op wieldoppen komen daar goed weg! Een LPG-installatie is in ieder geval taboe. En je hebt ook een verplichte taxatie (waarbij ook nog eens bepaald wordt dat een oldtimer niet teveel gebreken vertoont, anders krijgt het geen H-kenteken). Verder is het oldtimer-kenteken ook best duur (geloof 180 Euro per jaar ofzo?).quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
serieus?
Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Het was nogal naief om te denken dat dit extra inkomsten zou genereren. De nieuwe maatregel is slecht voor het milieu, want er moeten weer allemaal nieuwe auto's aangeschaft worden,het levert niets op, want autos worden masaal weggedaan, of geschorst ,mensen houden nog meer de hand op de knip doordat de overheid alweer onbetrouwbaar blijkt en maakt de mensen het leven zuur... fantastische maatregel weer, iets waar dit kabinet in grossiert..quote:Op zondag 21 juli 2013 09:26 schreef NightFlight het volgende:
Jammer dat de nieuwe belastingmaatregel op die manier nauwelijks extra inkomsten voor de staatskast genereert.
Zou je denken? Ik gok dat aardig wat diesel mercedessen van de hand worden gedaan, en dat men oude benzine golfjes e.d. voor terugkoopt, oftewel auto's met een lager gewicht en dan de vakantie in het rifgebergte planned in Dec, Jan en Feb.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Dat lijkt me sterk; mensen gaan echt niet ineens minder kilometers rijden, maar gewoon meer kilometers met hun andere auto. De garages, en dan met name de gespecialiseerde bedrijfjes, die zullen het vrees ik wel flink gaan merken.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.
En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoezo niet minder rijden? Als mensen hun goedkope oldtimer wegdoen dan gaan ze wel degelijk minder kilometers maken, de drempel is immers veel hoger. Als je een auto op gas hebt ga je sneller even weg wanneer dezelfde auto op benzine rijdt.
En duurder in onderhoud, en wegenbelasting, en verzekering. End of the line maakt het geen reet uit,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.
De tijd zal het leren, ik ben er iig van overtuigd dat het de regering keihard geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Plus meer accijnsopbrengsten, zie mijn eerdere post.
Ik ook. Uiteindelijk worden de 2e/3e/4e auto's sneller de deur uit gedaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, ik ben er iig van overtuigd dat het de regering keihard geld gaat kosten.
of omgebouwde 40 jaar oude diesel Benzjes..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).
Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
W116, ook leuk. Op gas ofzo.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).
Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
En dan met het vliegtuig terug van de opbrengst?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja. Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Zo'n mercedes met volgepakte imperiaal is ideaal voor een reis naar het Rifgebergte natuurlijk. Mits het gezin de beschikking heeft over 2 van dit soort wagens, anders wordt het wat krap vergeleken de voorheen zo populaire roestige Ford Transit of Mercedes bus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja. Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Gewoon lekker houden danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:32 schreef Prowl het volgende:
Vandaag nog ff lekker 450 km op mn 30 jaar oude CX 25D bijgeteld
Denk dat ik die 130,= per maand straks toch maar ga aftikken, Heerlijke auto
Op het moment dat Priussen plotseling niks meer waard zijn...quote:Op zondag 28 juli 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)gaat-in-vlammen.html
weer een aantal mooie (echte) oldtimers zijn heengegaan:
http://www.opasauto.nl/
Wanneer brandt er eens een Prius opslagplaats af?
Okee, het was wel mijn eerste gedachte na het lezen van het bericht.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 welquote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.
Ook al zijn de oldtimers allemaal blijvend belastingvrij: handelaren in oldtimers verkopen momenteel bar weinig, dat geldt dus ook voor de pre-74'ers. Mensen hebben simpelweg geen geld en zitten alles op te potten i.v.m. de crisis en aankomende lastenverzwaringen van 6 miljard. Hell no dat iemand erover denkt om even 5k of meer in een hobby te gaan steken.
Dit doet me denken aan een bepaald bedrijf in Zuid-Oost Brabant dat meerdere keren getroffen is door brand. Maar ik zeg verder niets.
Nee deze gaat nooit naar het kwarttarief. Het kwarttarief is alleen een overgangsregeling voor auto's tussen de 26 en 40 jaar. Jouw auto is nog geen oldtimer en zal dat ook niet worden totdat ie 40 jaar oud is.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:52 schreef Prowl het volgende:
[..]
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 wel
De eigenaar is zeker een liefhebber, maar het zou me niet verbazen als financiële motieven mee zouden spelen. Meer kan/mag ik helaas niet erover zeggen, maar ik denk dat je het wel kan invullen. Op zich hoeft het nog geen probleem te zijn, maar als je door de crisis weinig hobbyspul meer verkoopt (let wel: sportverenigingen hebben sinds de crisis ook te maken met een leegloop en gaan zelfs op de fles, dus het heeft niets te maken met alleen auto's maar gewoon op het dik bezuinigen op hobby's door de crisis) en vaste lasten lopen door, dan kan zoiets wel een oplossing zijn zeg maar.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.
Dat zei ik toch?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.
Klopt maar ik wilde even duidelijk maken dat het weer een vage tussenregeling is.quote:
Nederland heeft blijkbaar wat meer geld nodig dan de landen om ons heen. Politici heffen graag zoveel mogelijk verschillende belastingen zodat de burger het totaal niet ziet.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze moeten gewoon echt eens over naar een vast tarief voor bezit en de rest verwerken in de brandstofprijzen .... Landen om ons heen doen dat allang (en zelfs dan is de brandstof nog goedkoper dan hier), en het is een stuk eerlijker.
Alsof dat al niet gebeurt met die shitload aan accijnzen en belastingen op brandstof...quote:Op maandag 29 juli 2013 12:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze moeten gewoon echt eens over naar een vast tarief voor bezit en de rest verwerken in de brandstofprijzen (en geen domme kilometerheffing met kastjes waar weer mee gefraudeerd gaat worden en stiekem weer een paar miljard duurder uitvalt dan geschat). Landen om ons heen doen dat allang (en zelfs dan is de brandstof nog goedkoper dan hier), en het is een stuk eerlijker.
Dit dus, en dan lopen ze te patsen met het feit dat men in Nederland weinig belastingdruk kent. Leuk en aardig, maar als men alleen naar de loonbelasting kijkt en accijnzen etc mooi achterwege laat kan ik ook dat soort schitterende cijfers presenteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nederland heeft blijkbaar wat meer geld nodig dan de landen om ons heen. Politici heffen graag zoveel mogelijk verschillende belastingen zodat de burger het totaal niet ziet.
Zodra alle autobelastingen worden afgeschaft en in de brandstofprijs worden gestopt kan je er op wachten dat er weer nieuwe heffingen komen.
't zal toch niet?? Koop ik eindelijk een oldtimer, met de gedachte van ik doe benzine, als tweede auto, en die 120 euro is nog wel te behappen... 't zal me benieuwen vandaag.quote:Dit weekend lekte de Macro Economische Verkenning uit, waarna de officiële cijfers openbaar werden gemaakt. In dit document wordt een 'besparing' ingeboekt van 1/4 miljard euro voor de afschaffing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dit is veel meer dan de oorspronkelijke 153 miljoen uit het regeerakkoord en veel meer dan bij het 40 jaar compromis (137 miljoen).
Om op 250 miljoen euro uit te komen zouden volgens onze berekeningen vrijwel alle oldtimers (dus ook ouder dan 40 jaar) en ook de 26 to 40 jaar oude oldtimers op benzine, het volledige MRB bedrag moeten gaan betalen.
Hoe past het verdwijnen van de duurste auto's in het plan om 250 miljoen euro binnen te harken?quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:51 schreef Prowl het volgende:
En toch vind ik het wel een beetje zuur voor de Marokkaanse buurman, die heeft een leuke Espace uit 1985 op LPG, ben bang dat die vanaf januari verdwenen is
Een brommobiel is erg goedkoop te rijden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:56 schreef Prowl het volgende:
Niet...
Of denk je dat die arme man met zn "WSW indicatie" een auto van 1200kg op LPG gaat betalen?
Nog een extra voordeel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:04 schreef Prowl het volgende:
Worden de zomervakanties naar Marokko wel erg lang
Hoe noem je 70.000 euro minder betalen t.o.v. de aanschafprijs voor een auto dan? Ik noem dat wel degelijk een subsidie.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Belastingvoordelen 'subsidies' noemen
Ja nog wat duurder! Dan gaan ze zelfs vanuit Den Helder in Duitsland tanken..quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
maak de benzine wat duurder en mensen kopen dan vanzelf wel een zuinige auto als het ze geld oplevert.
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:17 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ja nog wat duurder! Dan gaan ze zelfs vanuit Den Helder in Duitsland tanken..
Ja slim, nog duurder.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Schaf al die regels eens een keer af, maak de benzine wat duurder en mensen kopen dan vanzelf wel een zuinige auto als het ze geld oplevert.
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.
Plaatje van geenstijl.. Vanaf het stippelijntje begint het nu al interesant te worden...quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.
Ik drink amper en rook nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.
Dan breekt de ploeris uit in oldtimerland; mark my words.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:27 schreef virl3 het volgende:
Fiks kickje... Vandaag de troonrede, en dit gerucht op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ over toch afschaffing totale vrijstelling.
[..]
't zal toch niet?? Koop ik eindelijk een oldtimer, met de gedachte van ik doe benzine, als tweede auto, en die 120 euro is nog wel te behappen... 't zal me benieuwen vandaag.
Als ze dat nou 10 jaar eerder hadden gedaan, hadden we nou niet zoveel gezeik gehadquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:29 schreef daNpy het volgende:
Misschien moeten politici even terug naar de basisschool om het vak 'rekenen' af te ronden.
Ik werk in Geleen, dan kan ik kiezenquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.
Lul niet met je gewijs naar minderheden man Mijn vrienden zijn het in de meeste gevallen ook niet; maar er rijden minstens zoveel nederlanders in een oldtimer om te taxdiven als dat turken en marokkanen dat doen. Zal wel een kwestie van leefomgeving zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik drink amper en rook niet
Maarja rij ook amper auto dus boeiend.
Die oldtimer regeling heeft 2 kanten. In mijn oude buurt zag je overduidelijk misbruik ervan gemaakt worden door marokanen en turken die oude stinkdiesels kochten en er goedkoop mee reden, aan de andere kant worden nu alle oldtimers ook gewoon massaal gedumpt en dat is ook zonde. Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar bv een oude amerikaan (zwaaaaaaar) en daar wil je gewoon géén WB over betalen, die droom gaat nu wel in rook op helaas
Bedankt misbruikers!
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschoven daar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet met je gewijs naar minderheden man Mijn vrienden zijn het in de meeste gevallen ook niet; maar er rijden minstens zoveel nederlanders in een oldtimer om te taxdiven als dat turken en marokkanen dat doen. Zal wel een kwestie van leefomgeving zijn
[quote]
[quote]
En dat misbruik-verhaal is een kutverhaal wat door de media is ingeschoven, in de praktijk valt dat best mee
Dat bedoelt ie toch niet? Het gaat over dat jij de minderheden noemt als de enige die veel met die dingen rijden..quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschoven daar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.
Die Vrijstellingoldtimer-berichtgevingen en berekeningen kan je gerust negeren, want ze komen altijd met cijfers die "op eigen methodes" gebaseerd zijn en komen met feiten erbij die nergens over gaan. Zoals lease-auto's en andere kul (irrelevante stuff die nergens toe doet). Ik vind het sowieso sneu dat ze actie gaan voeren tegen iets wat 10 Euro per maand belasting kost.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:27 schreef virl3 het volgende:
Fiks kickje... Vandaag de troonrede, en dit gerucht op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ over toch afschaffing totale vrijstelling.
[..]
't zal toch niet?? Koop ik eindelijk een oldtimer, met de gedachte van ik doe benzine, als tweede auto, en die 120 euro is nog wel te behappen... 't zal me benieuwen vandaag.
Het zijn er in die regio wel erg veel andersquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat bedoelt ie toch niet? Het gaat over dat jij de minderheden noemt als de enige die veel met die dingen rijden..
Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kostenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het zijn er in die regio wel erg veel anders
Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kosten
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.
Ach ja: als de gevolgen van iets schadelijks niet binnen 5 minuten zichtbaar of duidelijk zijn, ontkennen veel mensen het maar gewoonquote:
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.quote:
Ja, gunst, dat zei ik ook; da's een kwestie van woonplaats en -omgeving, dat heeft dus geen kont met de etnische afkomst van een bestuurder te maken, want ik woon in Limbabwe, en daar rijden meer Nederlanders als buitenlanders in youngtimers.. how the *piep* zou dat nou komen dan heah?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschoven daar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.
En die waren er voor die tijd allemaal niet?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En die waren er voor die tijd allemaal niet?
Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.
Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef CarbonC het volgende:
Het probleem is ook niet die 10% liefhebbers die er in elk land is, maar die berg stinkende en onveilige "oldtimers" die door Europa rondtrekt naar de plek waar het belastingtechnisch het goedkoopst is om er in te rijden (op dit moment Nederland dus).
Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan?
Laat me niet lachenquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.
2. Het zou terecht zijn als er naar ratio van vervuiling betaald zou worden.
3. De gemiddelde auto is dan wel schoner geworden, er zijn nu veel meer auto's waarmee (gemiddeld) meer gereden wordt.
Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Vanavond denk ik he?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef valek het volgende:
Dus nog niets nieuws betreft oldtimers in de troonrede?
Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:quote:
Het al reeds bekende voorstel dusquote:Oldtimers
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:55 schreef virl3 het volgende:
[..]
Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:
[..]
Het al reeds bekende voorstel dus
Nou niet zoveel als nu nee. Wonen langs de A13 in Overschie staat gelijk aan het roken van een pak sigaretten per dag om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En die waren er voor die tijd allemaal niet?
Een 2 takt verbod zou wat mij betreft per direct ingevoerd mogen worden:quote:Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.
O maar natuurlijk gaat het daar vooral om, dat ben ik ook met je eens maar oude (en nieuwe) diesels zijn wel degelijk een heel groot probleem als het om luchtkwaliteit gaat:quote:Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
Kruip jij maar fijn terug onder je steen. Luchtvervuiling is immers allemaal een sprookjequote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig en hallelujah enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt wel eens achter gereden op de motor -> Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...yup: schaam me altijd de pleuris als mijn auto weer eens regenereert......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..
quote:Volgens Greenpeace veroorzaakte de luchtvervuiling vorig jaar de dood van 8.572 mensen in Peking, Sjanghai, Guangzhou and Xian. De economische schade bedroeg meer dan een miljard dollar.
Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.
http://www.ademloos.be/ni(...)t-hallucinant-niveau
http://www.ademloos.be/nieuws/smog-peking-bereikt-alarmpeil
[..]
Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam?
Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering rot even op met die ongein zeg We worden steeds ouder dan vroeger dus ik zie het probleem niet. Tenzij jij 100 jaar wilt worden met al je milieu ongein...
Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?
En nee, heb niks met greenpeace.
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190dquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen?
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heahquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
O zo'n ding zonder katalysator. Nee okquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah
Goed onderbouwde post.quote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..
[..]
Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..
Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig en hallelujah enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt wel eens achter gereden op de motor -> Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.
Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.
Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
Had je iets anders verwacht?quote:
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet. Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:32 schreef Betuwenaar het volgende:
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
Je redenatie klopt niet.. Je zegt:quote:Op woensdag 18 september 2013 13:22 schreef Betuwenaar het volgende:
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft
@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht .
En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
enquote:daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen
minder luchtvervuiling door minder diesels ok, maar deze 2 moet je wel uitelkaar houden hoor..quote:terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen.
De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.
Dat we met zijn allen gemiddeld ouder worden komt ook voor een groot deel omdat de kindersterfte enorm is afgenomen. Als er veel mensen van 0 jaar oud doodgaan drukt dat nogal op de gemiddelde leeftijd in een land.
De kanker/ziektes-gerelateerde vervuiling (NOx, SOx, fijnstof) zorgt vooral lokaal voor problemen. CO2 is niet direct schadelijk voor de gezondheid, maar geeft natuurlijk weer andere problemen (of ontken je de opwarming van de aarde t.g.v. menselijk handelen ook?)quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
Oh, dus omdat iets anders ook schadelijk is, hoef je niets te doen? ^2.quote:- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T ) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed ).
Eehm: volgens mij is het eerder andersom: je wilt gewoon niet inzien dat je handelen ongezonde bij-effecten heeft.quote:Je denkt dus alleen aan jezelf
quote:, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.
Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck
Eens.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet.
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.quote:Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.
Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.
quote:Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:58 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.
Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.
We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Oke, jij draagt dus een logistiek systeem aan aan die hogere transportkosten om zo de vervuiling verder terug te dringen.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
Qua manier van handelen is het wel degelijk vergelijkbaar.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.
[..]
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
Jij weet al wat er gaat verandert worden onder druk van de raad van state?quote:
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:26 schreef daNpy het volgende:
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.
Het is zeker onzin, de spelregels veranderen 3 keer in 5 jaar.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:49 schreef virl3 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Om moedeloos van te worden inderdaad. Ik denk dat het gewoon een politiek spelletje is van de oppositie: lekker zeuren en zeiken op van alles via de Eerste Kamer en RvS (wat natuurlijk een advies-orgaan is, maar bomvol met regenten cq oud-politici zit). Want dat oldtimerverhaal is al maanden bekend en nu pas hebben ze er ineens een mening over.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:13 schreef virl3 het volgende:
[..]
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada.
http://www.vrijstellingol(...)wegenbelastingen-mrbquote:17 september 2013: 40-jaar compromis uitgewerkt in belastingplan 2014
Het 40-jaar compromis is in ongewijzigde vorm overgenomen in het belastingplan 2014. Op maar liefst 11 pagina's worden motivatie en wetsvoorstel beschreven. Op basis van de dit wetsvoorstel zou dit het volgende betekenen vanaf 1 januari 2014:
...
Benzine: auto's van 26 tot 40 jaar (op 1 januari 2014) komen in aanmerking voor een 25% tarief (met een maximum van ¤ 120 per jaar) waarbij deze auto's gestald moeten worden (niet aan openbare weg) in de maanden december t/m februari. Bussen en vrachtwagens op diesel of lpg komen ook in aanmerking voor deze regeling
Ging er even vanuit dat een Swiftje op het gewicht van een Golf 2 lag, maar die zijn net iets zwaarder en schijnbaar zit dat net op de grens van bijna dubbele wegenbelasting. NL .quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Volgens mij gaat het erom dat 'ie van de openbare weg af is. Eigen inrit lijkt me dus geen probleem.quote:Op zondag 29 september 2013 20:09 schreef valek het volgende:
Hoe zit het met stallen als je auto geschorst is? Ik heb een eigen inrit. Mag die daar dan staan?
Als alleen bewoners erin kunnen is het toch niet openbaar?quote:Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Ik ga die van mij stallen, heb ergens een box geregeld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef Thezappa het volgende:
Hoe gaan de meeste die verplichte drie maanden oplossen dn?
Dan is diegene gewoon aansprakelijk voor de schade. Net als wanneer iemand tegen je fiets/piano/trailer aanrijdt.quote:Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Dus eigen inrit mag wel?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:48 schreef sig000 het volgende:
Eigen terrein moet het zijn, afgesloten parkeerplaats is twijfelgeval.
Wanneer buren gaan klagen mag het niet waarschijnlijk en anders komt er niemand om het te controleren.
Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.quote:
Ah zo. Bij mij is het wel eigen grond.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |