Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kostenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het zijn er in die regio wel erg veel anders
Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kosten
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.
Ach ja: als de gevolgen van iets schadelijks niet binnen 5 minuten zichtbaar of duidelijk zijn, ontkennen veel mensen het maar gewoonquote:
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.quote:
Ja, gunst, dat zei ik ook; da's een kwestie van woonplaats en -omgeving, dat heeft dus geen kont met de etnische afkomst van een bestuurder te maken, want ik woon in Limbabwe, en daar rijden meer Nederlanders als buitenlanders in youngtimers.. how the *piep* zou dat nou komen dan heah?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschoven daar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.
En die waren er voor die tijd allemaal niet?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En die waren er voor die tijd allemaal niet?
Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.
Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef CarbonC het volgende:
Het probleem is ook niet die 10% liefhebbers die er in elk land is, maar die berg stinkende en onveilige "oldtimers" die door Europa rondtrekt naar de plek waar het belastingtechnisch het goedkoopst is om er in te rijden (op dit moment Nederland dus).
Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan?
Laat me niet lachenquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.
2. Het zou terecht zijn als er naar ratio van vervuiling betaald zou worden.
3. De gemiddelde auto is dan wel schoner geworden, er zijn nu veel meer auto's waarmee (gemiddeld) meer gereden wordt.
Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Vanavond denk ik he?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef valek het volgende:
Dus nog niets nieuws betreft oldtimers in de troonrede?
Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:quote:
Het al reeds bekende voorstel dusquote:Oldtimers
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:55 schreef virl3 het volgende:
[..]
Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:
[..]
Het al reeds bekende voorstel dus
Nou niet zoveel als nu nee. Wonen langs de A13 in Overschie staat gelijk aan het roken van een pak sigaretten per dag om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En die waren er voor die tijd allemaal niet?
Een 2 takt verbod zou wat mij betreft per direct ingevoerd mogen worden:quote:Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.
O maar natuurlijk gaat het daar vooral om, dat ben ik ook met je eens maar oude (en nieuwe) diesels zijn wel degelijk een heel groot probleem als het om luchtkwaliteit gaat:quote:Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
Kruip jij maar fijn terug onder je steen. Luchtvervuiling is immers allemaal een sprookjequote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig en hallelujah enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt wel eens achter gereden op de motor -> Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...yup: schaam me altijd de pleuris als mijn auto weer eens regenereert......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..
quote:Volgens Greenpeace veroorzaakte de luchtvervuiling vorig jaar de dood van 8.572 mensen in Peking, Sjanghai, Guangzhou and Xian. De economische schade bedroeg meer dan een miljard dollar.
Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.
http://www.ademloos.be/ni(...)t-hallucinant-niveau
http://www.ademloos.be/nieuws/smog-peking-bereikt-alarmpeil
[..]
Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam?
Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering rot even op met die ongein zeg We worden steeds ouder dan vroeger dus ik zie het probleem niet. Tenzij jij 100 jaar wilt worden met al je milieu ongein...
Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?
En nee, heb niks met greenpeace.
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190dquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen?
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heahquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
O zo'n ding zonder katalysator. Nee okquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah
Goed onderbouwde post.quote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..
[..]
Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..
Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig en hallelujah enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt wel eens achter gereden op de motor -> Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.
Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.
Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
Had je iets anders verwacht?quote:
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet. Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:32 schreef Betuwenaar het volgende:
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
Je redenatie klopt niet.. Je zegt:quote:Op woensdag 18 september 2013 13:22 schreef Betuwenaar het volgende:
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft
@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht .
En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
enquote:daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen
minder luchtvervuiling door minder diesels ok, maar deze 2 moet je wel uitelkaar houden hoor..quote:terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen.
De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.
Dat we met zijn allen gemiddeld ouder worden komt ook voor een groot deel omdat de kindersterfte enorm is afgenomen. Als er veel mensen van 0 jaar oud doodgaan drukt dat nogal op de gemiddelde leeftijd in een land.
De kanker/ziektes-gerelateerde vervuiling (NOx, SOx, fijnstof) zorgt vooral lokaal voor problemen. CO2 is niet direct schadelijk voor de gezondheid, maar geeft natuurlijk weer andere problemen (of ontken je de opwarming van de aarde t.g.v. menselijk handelen ook?)quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
Oh, dus omdat iets anders ook schadelijk is, hoef je niets te doen? ^2.quote:- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T ) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed ).
Eehm: volgens mij is het eerder andersom: je wilt gewoon niet inzien dat je handelen ongezonde bij-effecten heeft.quote:Je denkt dus alleen aan jezelf
quote:, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.
Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck
Eens.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet.
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.quote:Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.
Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.
quote:Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:58 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.
Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.
We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Oke, jij draagt dus een logistiek systeem aan aan die hogere transportkosten om zo de vervuiling verder terug te dringen.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
Qua manier van handelen is het wel degelijk vergelijkbaar.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.
[..]
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
Jij weet al wat er gaat verandert worden onder druk van de raad van state?quote:
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:26 schreef daNpy het volgende:
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.
Het is zeker onzin, de spelregels veranderen 3 keer in 5 jaar.quote:Op donderdag 19 september 2013 08:49 schreef virl3 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Om moedeloos van te worden inderdaad. Ik denk dat het gewoon een politiek spelletje is van de oppositie: lekker zeuren en zeiken op van alles via de Eerste Kamer en RvS (wat natuurlijk een advies-orgaan is, maar bomvol met regenten cq oud-politici zit). Want dat oldtimerverhaal is al maanden bekend en nu pas hebben ze er ineens een mening over.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:13 schreef virl3 het volgende:
[..]
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada.
http://www.vrijstellingol(...)wegenbelastingen-mrbquote:17 september 2013: 40-jaar compromis uitgewerkt in belastingplan 2014
Het 40-jaar compromis is in ongewijzigde vorm overgenomen in het belastingplan 2014. Op maar liefst 11 pagina's worden motivatie en wetsvoorstel beschreven. Op basis van de dit wetsvoorstel zou dit het volgende betekenen vanaf 1 januari 2014:
...
Benzine: auto's van 26 tot 40 jaar (op 1 januari 2014) komen in aanmerking voor een 25% tarief (met een maximum van ¤ 120 per jaar) waarbij deze auto's gestald moeten worden (niet aan openbare weg) in de maanden december t/m februari. Bussen en vrachtwagens op diesel of lpg komen ook in aanmerking voor deze regeling
Ging er even vanuit dat een Swiftje op het gewicht van een Golf 2 lag, maar die zijn net iets zwaarder en schijnbaar zit dat net op de grens van bijna dubbele wegenbelasting. NL .quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Volgens mij gaat het erom dat 'ie van de openbare weg af is. Eigen inrit lijkt me dus geen probleem.quote:Op zondag 29 september 2013 20:09 schreef valek het volgende:
Hoe zit het met stallen als je auto geschorst is? Ik heb een eigen inrit. Mag die daar dan staan?
Als alleen bewoners erin kunnen is het toch niet openbaar?quote:Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Ik ga die van mij stallen, heb ergens een box geregeld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef Thezappa het volgende:
Hoe gaan de meeste die verplichte drie maanden oplossen dn?
Dan is diegene gewoon aansprakelijk voor de schade. Net als wanneer iemand tegen je fiets/piano/trailer aanrijdt.quote:Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Dus eigen inrit mag wel?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:48 schreef sig000 het volgende:
Eigen terrein moet het zijn, afgesloten parkeerplaats is twijfelgeval.
Wanneer buren gaan klagen mag het niet waarschijnlijk en anders komt er niemand om het te controleren.
Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.quote:
Ah zo. Bij mij is het wel eigen grond.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |