abonnement Unibet Coolblue
pi_131278223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het zijn er in die regio wel erg veel anders :P
Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kosten ;)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:35:01 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131278701
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Buitenlanders rijden sowieso vaak duurdere auto's dan Nederlands. Is maar wat je er voor over hebt. Het is dus niet zo gek als je vaker buitenlanders ziet rijden in oude BMW's / Mercedessen. Als ze veel vrienden / familie hebben die monteurs zijn hoeft het onderhoud ook niet de hoofdprijs te kosten ;)
Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131278946
Wat boeit dat nou weer...
Facts don't care about your feelings
pi_131279012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:35 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om het onderhoud ed maar wel om de behoorlijke vervuiling die met name oude diesels de lucht inwalmen.
Dit dus.
pi_131279038
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat boeit dat nou weer...
Ach ja: als de gevolgen van iets schadelijks niet binnen 5 minuten zichtbaar of duidelijk zijn, ontkennen veel mensen het maar gewoon :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:48:10 #206
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131279090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat boeit dat nou weer...
Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:53:16 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131279228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschoven :') daar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.
Ja, gunst, dat zei ik ook; da's een kwestie van woonplaats en -omgeving, dat heeft dus geen kont met de etnische afkomst van een bestuurder te maken, want ik woon in Limbabwe, en daar rijden meer Nederlanders als buitenlanders in youngtimers.. how the *piep* zou dat nou komen dan heah? :+

Overigens heeft de regering dit verschijnsel zelf in de hand gewerkt door autorijden debiel duur te maken (brandstofaccijns, kwartjes van Kok, opcenten, houderschapsbelasting omhoog); dan gaan mensen goedkopere oplossingen zoeken om toch mobiel te blijven, en dan kon je een tiental jaar geleden kiezen; óf in een klein eco-hok gaan rijden, óf een belastingvrije auto pakken. En of dat dan uit liefhebberij is of om de pegels is effe niet interessant.. het is gewoon logica. Trouwens; de mensen die een eco-kar kozen zijn daar nu ook van terug, want volgens mij is er tegenwoordig niet één eco-kar van toen meer belastingvrij; die mochten een jaartje of 3 later ineens allemaal gaan betalen toen de inkomsten van de wegenbelasting ineens in elkaar donderden omdat men massaal in die dingen ging rijden 8)7
Tegenwoordig moet je geloof ik in een auto rijden die de lucht schoner uitblaast als dat 'ie het inademt voordat je belastingvrij kunt rijden. :') Of elektrisch, want dát is pas schoon.. alleen het opwekken van de elektriciteit am sich niet, maja, details heah :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:59:27 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131279409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
En die waren er voor die tijd allemaal niet?

Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.

Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131279417
Het probleem is ook niet die 10% liefhebbers die er in elk land is, maar die berg stinkende en onveilige "oldtimers" die door Europa rondtrekt naar de plek waar het belastingtechnisch het goedkoopst is om er in te rijden (op dit moment Nederland dus).
pi_131279452
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En die waren er voor die tijd allemaal niet?

Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.

Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.
2. Het zou terecht zijn als er naar ratio van vervuiling betaald zou worden.
3. De gemiddelde auto is dan wel schoner geworden, er zijn nu veel meer auto's waarmee (gemiddeld) meer gereden wordt.
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:02:18 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131279493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef CarbonC het volgende:
Het probleem is ook niet die 10% liefhebbers die er in elk land is, maar die berg stinkende en onveilige "oldtimers" die door Europa rondtrekt naar de plek waar het belastingtechnisch het goedkoopst is om er in te rijden (op dit moment Nederland dus).
Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man :') En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131279587
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het meerendeel van die dingen rijdt op LPG, haal je kop nou eens uit je r##t man :') En onveilig voor wie? waar haal je dat nou weer vandaan? :?
Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.
pi_131279695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vraag dat maar eens aan mensen met longkanker (die nooit gerookt hebben) en mensen met astma ed hoe dat precies boeit. En vergis je niet: daar zijn er véél van.
Laat me niet lachen :')
Facts don't care about your feelings
pi_131279795
Dus nog niets nieuws betreft oldtimers in de troonrede?
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:13:59 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131279862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

1. Het excuus dat het nu voor het geld gedaan wordt wil niet zeggen dat er geen gezondheidsrisico's zijn.
2. Het zou terecht zijn als er naar ratio van vervuiling betaald zou worden.
3. De gemiddelde auto is dan wel schoner geworden, er zijn nu veel meer auto's waarmee (gemiddeld) meer gereden wordt.
Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Van wat ik zie rijdt in de steden het meest op diesel (MB W123/124/126). Of i.i.g. worden daar de meeste kilometers mee gemaakt.
Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..

Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig _O_ _O_ en *O* hallelujah *O* enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt :X :') :r wel eens achter gereden op de motor -> :r :% :r :X Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:30:20 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131280454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef valek het volgende:
Dus nog niets nieuws betreft oldtimers in de troonrede?
Vanavond denk ik he? :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131281368
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vanavond denk ik he? :)
Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:

quote:
Oldtimers
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
Het al reeds bekende voorstel dus
Dit is een Signature....
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:14:58 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131282025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:55 schreef virl3 het volgende:

[..]

Op http://www.rijksoverheid.(...)astingplan-2014.html staat:

[..]

Het al reeds bekende voorstel dus
Daar lijkt het wel op ja.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:17:38 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282097
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En die waren er voor die tijd allemaal niet?
Nou niet zoveel als nu nee. Wonen langs de A13 in Overschie staat gelijk aan het roken van een pak sigaretten per dag om maar iets te noemen.

quote:
Laatst dat bericht over 2 takt motoren nog gelezen? één scootah vervuilt meer als 20 190D's op de snelweg. rijden allemaal in de stad, zijn die al verboden? Weet je ook waarom niet? betalen geen belasting, want het gaat over geld, allang niet meer over het milieu. Als het over milieu en fijnstof zou gaan, hadden ze die dingen allang verboden of zo achterlijk belast dat niemand er meer eentje wil hebben.
Een 2 takt verbod zou wat mij betreft per direct ingevoerd mogen worden:

http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrachtwagen.dhtml

En als de overheid zo graag belasting heft kunnen ze toch een mooie belasting plakken op 2 takt, maak de prijs gewoon 400% hoger en het probleem lost zichzelf op .

quote:
Het gáát niet over gezondheid, het gaat over onze leeggegraaide staatskas [ afbeelding ]
O maar natuurlijk gaat het daar vooral om, dat ben ik ook met je eens maar oude (en nieuwe) diesels zijn wel degelijk een heel groot probleem als het om luchtkwaliteit gaat:

http://www.ademloos.be/ni(...)en-op-luchtkwaliteit

http://www.ademloos.be/ni(...)jke-klimaatvervuiler

http://www.ademloos.be/ni(...)rdenaar-black-carbon

En je wist waarschijnlijk ook al dat diesel officieel gekwalificeerd is als kankerverwekkend?

http://www.autoblog.nl/diesel-is-nu-officieel-kankerverwekkend

En het verhaal dat het autoverkeer niet meespeelt en dat de industrie de grootste vervuiler is .. tja:

http://www.ademloos.be/ni(...)vuiler-dan-industrie

Maarja we blijven allemaal lekker kortzichtig en brengen we massaal de kinderen met de auto naar school terwijl maar liefst 97% binnen 2 km afstand van de basisschool woont...

http://fietsen.123.nl/ent(...)gebracht/fietsnieuws

En dan heb ik het nog niet eens over de vervuiling, smerige politiek ed die oliewinning met zich meebrengt.

Iedereen kan hier de vervuiling en maatschappelijke kosten die autorijden met zich meebrengt wel bagatelliseren maar het is gewoon wél een heel groot probleem.

Gelukkig neemt het autobezit langzaam maar zeker af, zeker onder de jongere generaties en dat komt mede door de hoge belastingen op autobezit en gebruik en dat nu een keer de oldtimers gepakt worden is jammer maar helaas.

Ik had destijds graag een kilometerheffing gezien. In plaats daarvan besloot de overheid dat er een hele zwik auto's wel wegenbelastingvrij kon worden waardoor mijn wegenbelasting de lucht in schoot terwijl ik de auto amper gebruikte. Uiteindelijk heb ik hem om die reden maar weggedaan en dat zal bij weinig gebruikte oldtimers ook gebeuren. Dat is heel zonde maar wel een gevolg van bepaalde maatregelen.

Ik ben echter niet tegen belastingen op autorijden als zodanig maar het moet wel eerlijker en ik had bv voor oldtimers liever gezien dat je een aantal dagen gratis kan rijden en rij je meer dan moet je de volle mep betalen bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laat me niet lachen :')
Kruip jij maar fijn terug onder je steen. Luchtvervuiling is immers allemaal een sprookje :W


http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=10896

http://www.milieudefensie(...)n-voor-je-gezondheid
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131282100
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig _O_ _O_ en *O* hallelujah *O* enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt :X :') :r wel eens achter gereden op de motor -> :r :% :r :X Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yup: schaam me altijd de pleuris als mijn auto weer eens regenereert...... :%
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:24:09 #221
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282308
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..
Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.

http://www.ademloos.be/ni(...)t-hallucinant-niveau

http://www.ademloos.be/nieuws/smog-peking-bereikt-alarmpeil

quote:
Volgens Greenpeace veroorzaakte de luchtvervuiling vorig jaar de dood van 8.572 mensen in Peking, Sjanghai, Guangzhou and Xian. De economische schade bedroeg meer dan een miljard dollar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:29:08 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131282467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je bedoelt die landen waar mensen massaal dood gaan aan luchtvervuiling. Nee oke , goede vergelijking ja.

http://www.ademloos.be/ni(...)t-hallucinant-niveau

http://www.ademloos.be/nieuws/smog-peking-bereikt-alarmpeil

[..]

Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam? w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:31:07 #223
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282537
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lame raden; je kent iedereen bij Greenpeace.nl bij voornaam? w/
Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?
En nee, heb niks met greenpeace.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131282779
Tering rot even op met die ongein zeg :') We worden steeds ouder dan vroeger dus ik zie het probleem niet. Tenzij jij 100 jaar wilt worden met al je milieu ongein...
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:39:48 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering rot even op met die ongein zeg :') We worden steeds ouder dan vroeger dus ik zie het probleem niet. Tenzij jij 100 jaar wilt worden met al je milieu ongein...
Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.

Dat we met zijn allen gemiddeld ouder worden komt ook voor een groot deel omdat de kindersterfte enorm is afgenomen. Als er veel mensen van 0 jaar oud doodgaan drukt dat nogal op de gemiddelde leeftijd in een land.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:40:16 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131282884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?
En nee, heb niks met greenpeace.

Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen? ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:34 #227
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282934
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen? ;( :'(
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131283032
Oh boehoehoe :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:22 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131283170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:55:14 #230
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131283493
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah :*
O zo'n ding zonder katalysator. Nee ok ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh boehoehoe :')
Goed onderbouwde post.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131283680
Ik ga mijn posts niet onderbouwen met gejank over het milieu. Maar zal aan jou en longkanker denken als ik m'n oldtimer zonder katalysator en met koude motor weer even lekker intrap :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:01:02 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131283749
En nu gaan we Metrootje lekker negeren en weer ontopic; kan hij fijn ergens anders gaan trollen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131284957
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..

[..]

Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..

Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig _O_ _O_ en *O* hallelujah *O* enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt :X :') :r wel eens achter gereden op de motor -> :r :% :r :X Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.

Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:59:20 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131285930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.

Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T :')) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed :X ).

Je denkt dus alleen aan jezelf, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.

Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck :* :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131286965
Niet om vervelend te doen maar Metro heeft wel een punt: NL heeft behoorlijk smerige lucht vergeleken met andere Europese steden. Nou ja: Parijs is behoorlijk aangetast door de smog. Het is duidelijk dat dat door uitlaatgassen komt. ;) Dat in Duitsland de milieuzones niet heel effectief blijken te zijn zegt ook wel weer iets, maar vergeet niet dat het Duitse wagenpark aanzienlijk jonger is dan het Nederlandse wagenpark. Dat de milieuzone tegenvalt in Duitsland heeft dan ook vooral de oorzaak dat vrachtwagens niet heel veel schoner worden.

Over "stinkauto's": dit zijn vooral diesels, maar zo'n ongeregelde LPG-auto ruikt ook niet bepaald fris (om over de fijnstof maar niet te praten: die dingen stoten tig keer meer NOx uit dan dezelfde auto op benzine, dit is zelfs bij G2 nog het geval, pas bij G3 is LPG écht veel schoner). Neemt niet weg dat in grote steden met name brommers en scooters ook een behoorlijk aandeel hebben in de luchtvervuiling. Ik denk dat het slimmer is om die aan te pakken (naast oude diesels en ongeregelde LPG-installaties).
pi_131290074
Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook een hekel aan diesels, maar nog meer aan al dat milieu gelul. Maar ontopic, is er nou nog wat bekend geworden vandaag over de oldtimerregeling?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:37:52 #237
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131295244
BETALEN!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:39:23 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131295345
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:37 schreef Prowl het volgende:
BETALEN!
Had je iets anders verwacht? w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131296552
SD: Je kan wel doen alsof het beperken van de regeling belachelijk is. Maar volgens mij ben je alleen maar boos omdat je nu niet meer in de winter oldtimer kan rijden.

Ben benieuwd of er over 30 jaar nog een oldtimer Golf IV bestaat.
.
  woensdag 18 september 2013 @ 10:32:57 #240
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131307398
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
pi_131311197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:32 schreef Betuwenaar het volgende:
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet. Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.

Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.

Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
pi_131311553
Vooralsnog zijn de 190 D'tjes uit '86 nog flink geprijsd op Marktplaats. De verkopers denken kennelijk dat het ze nog wel lukt om ze voor 1 januari te verkopen.
  woensdag 18 september 2013 @ 13:22:05 #243
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131311722
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft

@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht :).

En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
pi_131312412
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:22 schreef Betuwenaar het volgende:
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft

@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht :).

En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
Je redenatie klopt niet.. Je zegt:
quote:
daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen
en
quote:
terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen.
minder luchtvervuiling door minder diesels ok, maar deze 2 moet je wel uitelkaar houden hoor.. ;)
Dit is een Signature....
  woensdag 18 september 2013 @ 13:55:07 #245
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131312686
Ik vind het terecht dat ze belasting moeten gaan betaling vanwege de vervuiling. (mening)
Alleen het kabinet zal het besloten hebben omdat, ze ergens geld vandaan moeten halen en door de ouwe oldtimerregeling aardig wat rijtuigenbelasting hebben misgelopen.

:)
pi_131312789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.

Dat we met zijn allen gemiddeld ouder worden komt ook voor een groot deel omdat de kindersterfte enorm is afgenomen. Als er veel mensen van 0 jaar oud doodgaan drukt dat nogal op de gemiddelde leeftijd in een land.

De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.

Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.

We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_131315868
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
De kanker/ziektes-gerelateerde vervuiling (NOx, SOx, fijnstof) zorgt vooral lokaal voor problemen. CO2 is niet direct schadelijk voor de gezondheid, maar geeft natuurlijk weer andere problemen (of ontken je de opwarming van de aarde t.g.v. menselijk handelen ook?)
quote:
- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T :')) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed :X ).
Oh, dus omdat iets anders ook schadelijk is, hoef je niets te doen? :')^2.
quote:
Je denkt dus alleen aan jezelf
Eehm: volgens mij is het eerder andersom: je wilt gewoon niet inzien dat je handelen ongezonde bij-effecten heeft.
quote:
, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.

Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck :* :W
pi_131316034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet.
Eens.
quote:
Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.

Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.
quote:
Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
pi_131316102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:58 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.

Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.

We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
pi_131321063
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
pi_131321207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
Oke, jij draagt dus een logistiek systeem aan aan die hogere transportkosten om zo de vervuiling verder terug te dringen.

Waarbij je natuurlijk direct een einde maakt aan de globalisering en de nu al stijgende voedselkosten met rustig 100 tot 150% zullen stijgen de komende 10 jaar.

De huidige levensverwachting van mensen wordt mede mogelijk gemaak dankzij ambulances uit de VS of Duitsland, kennis dmv dit internet die vanuit Zwitserland is gekomen, gespecialiseerde mensen die in een dag de halve wereldbol kunnen rondvliegen, of als dat niet nodig is door middel van goedkope mobiele telefoons uit China, en voedseltechnologie uit Nederland.

En alles, werkelijk alles wat je je maar kunt bedenken heeft energie nodig, energie om op te wekken of energie om te transporteren.

Nu kan je mijjn stelling als onzin zien, maar het lijkt mij eerder dat dat iets over jouw kortzichtigheid over onze wereldgeschiedenis zegt, dan aan de invloed van logistiek zoals ik al eerder heb beschreven.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 18 september 2013 @ 19:02:37 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131321876
OK, ik ga het nu niet meer vragen, geen hints meer, geen doekjes, gloves off, want blijkbaar zijn er wat mensen leesblind;

Ontopic over de regeling am sich, per nu.

Gezeikstraal over het milieu, tere longetjes en ander kleinzielig getrut mag in een ander topic, of nog liever in een ander subforum. :W

Hopend u nu in duidelijk neerlandisch duidelijk gemaakt te hebben dat het nu wel genoeg was, ga ik rustig afwachten op de verwijderde posts die komen gaan.

Game on.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 september 2013 @ 19:07:23 #253
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131322040
De APK van mn 1984 BX is verlopen en heb geen tijd om em weer door de APK te halen dus staat toch al geschorst :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_131322232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.

[..]

Qua manier van handelen is het wel degelijk vergelijkbaar.

En waarom kon iedereen dit al jaren zien aankomen? Er is nooit bij ontstaan van de regeling genoemd dat deze 'tijdelijk' zou zijn of dat de leeftijdsgrens moest meegroeien. Dan heeft 2 of 3 jaar terug de politiek, mijns inziens terecht, een wetswijzing aangenomen die geleidelijk de leeftijd zou verhogen en waarmee voor nieuwe gevallen geen vrijstelling meer zou gelden voor de brandstoftoeslag voor diesel en LPG.

Met die wetswijziging wordt op termijn al voorkomen dat veelrijders goedkoop in een oude diesel kunnen rondrijden. Velen hebben daar reeds al hun aankoop op afgesteld, of bijvoorbeeld afgezien van de inbouw van een LPG-installatie. Nu staat er opnieuw een wetswijziging op de planning, die voor enorm veel kapitaalvernietiging en hogere lasten zorgt bij oldtimerbezitters.

Even voor de feiten: op het moment dat de AOW in Nederland werkelijkheid is geworden, heeft de toenmalige politiek al gemeld dat de leeftijd in de toekomst altijd aangepast dient te worden aan de levensverwachting. Alleen is dat 50 jaar lang ONTERECHT niet gebeurd. Eigenlijk zou de AOW-leeftijd intussen al lang 70 jaar of ouder moeten zijn volgens de bedenkers van de AOW. Maar och en wee... we zouden toch eens een jaartje of 2 langer moeten werken.
pi_131325002
Het is simpel: regeling wordt bevroren -> men gaat massaal auto's tot 1986 binnen halen. Regeling wordt wat aangepast (brandstoftoeslag voor auto's na 1986 als die op LPG of diesel rijden) -> men blijft auto's uit 1986 importeren en dan met name diesels. Tja, dan kan je niets anders concluderen dat men toch graag de regeling blijft misbruiken en dat het aandeel goedkooprijders alleen maar toeneemt en een behoorlijk grote groep is geworden (die de auto ook nog eens dagelijks gebruikt). Daar is de regeling never nooit voor bedoeld (google maar eens wat de oorspronkelijke gedachte was) en sterker nog: het zou bij invoering van de regeling alleen gelden voor het eigen rijdend cultureel erfgoed (dus alleen origineel Nederlandse auto's). Daar heeft de EU toen een stokje voor gestoken wegens vrij verkeer van goederen etc.
pi_131336769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. :{ Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada. :?
Dit is een Signature....
  donderdag 19 september 2013 @ 07:24:43 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131338705
101 euro.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131339004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:24 schreef daNpy het volgende:
101 euro.
Jij weet al wat er gaat verandert worden onder druk van de raad van state? :P
Dit is een Signature....
  donderdag 19 september 2013 @ 08:26:33 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131339118
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.

Maar zover ik her en der begrepen heb gaat de klassieker leeftijd naar 40 en vallen alleen youngtimers op benzine onder de nieuwe overgangsregeling. Weinig nieuws onder de zon dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131339364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:26 schreef daNpy het volgende:
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Dit is een Signature....
pi_131340018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:49 schreef virl3 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Het is zeker onzin, de spelregels veranderen 3 keer in 5 jaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_131342862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:13 schreef virl3 het volgende:

[..]

Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. :{ Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada. :?
Om moedeloos van te worden inderdaad. Ik denk dat het gewoon een politiek spelletje is van de oppositie: lekker zeuren en zeiken op van alles via de Eerste Kamer en RvS (wat natuurlijk een advies-orgaan is, maar bomvol met regenten cq oud-politici zit). Want dat oldtimerverhaal is al maanden bekend en nu pas hebben ze er ineens een mening over. :')
  donderdag 19 september 2013 @ 12:12:06 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131343870
Ik denk dat ik de mijne eruit ga gooien, ik heb niks aan een auto die ik in de winter moet laten staan. 3 maanden van de weg af per jaar vind ik prima, maar laat me dan zelf beslissen wanneer; dan gaat 'ie in het voor- of najaar 3 maanden op stal.

Het 'grappige' is, dat ik dan ivbm het aantal kilometers wat ik ermee rijd in die maanden ws een diesel terug ga kopen; tot zover het (milieutechnische) nut van de regeling :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 19-09-2013 12:22:24 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131344381
Voor mij zal het ook wel voorbij zijn vwb klassieke auto's. Niet eens zo zeer om deze maatregel maar eerder om wat men hier in Amsterdam van plan is. Vanaf medio volgend jaar worden er geen nieuwe parkeervergunningen meer uitgegeven aan bewoners met een benzine-auto van voor juli 1992 (Euro-1) en dieselauto's van voor 2005 (Euro-4). Tot deze maatregel is besloten omdat men geen milieuzones voor personen- en bestelauto's wil invoeren om het bedrijfsleven te sparen.

Allemaal een Golf Diesel, keuze uit drie kleuren en dan noemen we die De Nieuwe Trabant. w/
pi_131610129
VrijstellingOldtimer loopt nu huilie te doen over dat de cijfers van Weekers niet goed zouden zijn: http://www.bnr.nl/nieuws/(...)r-regeling?s_cid=HUD

Leuk en aardig, maar als ik veel handelaren mag geloven heeft de daling van de import met name te maken omdat veel landen al leeggeroofd waren. Een goede diesel uit 1985 of 1986 die de moeite waard was om op te knappen (of nog belangrijker: niets aan gedaan hoefde te worden behalve importeren en APK erop) werd steeds een stuk moeilijker om te krijgen. Voor benzine-auto's geldde dat een stuk minder, maar ook daar werd het lastiger omdat er natuurlijk geen ruime voorraad oude auto's zijn in het buitenland.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:02:17 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131610346
Jij bent echt snel. ^O^
Ik hoorde het op de autoradio, en dacht ff posten.
Te laat. :')

Die Weekers is een prutser met corrupte vrinden (v. Rey).
Ik zou 'm niet aan mijn gebakje laten sleutelen.
Vooral niet aan de remmen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131611087
Ik ga morgen kijken voor een benzine auto uit 1987. Valt deze nu wel onder de nieuwe kwarttarief regeling of ligt de grens op 1986??
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Leest een hoop, post een beetje.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:04:36 #268
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131611424
Volgens mij is 1987 volle mep betalen.

Maar hier staat wat anders:

quote:
17 september 2013: 40-jaar compromis uitgewerkt in belastingplan 2014

Het 40-jaar compromis is in ongewijzigde vorm overgenomen in het belastingplan 2014. Op maar liefst 11 pagina's worden motivatie en wetsvoorstel beschreven. Op basis van de dit wetsvoorstel zou dit het volgende betekenen vanaf 1 januari 2014:

...

Benzine: auto's van 26 tot 40 jaar (op 1 januari 2014) komen in aanmerking voor een 25% tarief (met een maximum van ¤ 120 per jaar) waarbij deze auto's gestald moeten worden (niet aan openbare weg) in de maanden december t/m februari. Bussen en vrachtwagens op diesel of lpg komen ook in aanmerking voor deze regeling
http://www.vrijstellingol(...)wegenbelastingen-mrb

Maar het is nog steeds een plan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 27-09-2013 10:28:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131611943
benzine, 1987 is nog steeds nét de overgangsregeling.

maar idd: plan.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_131613837
Pff.. mijn januari 88'er is dan dus nét 25 jaar en 11 maanden. ;(
Nee.
pi_131615156
Tja je moet ergens de grens trekken :P
Facts don't care about your feelings
pi_131615616
M'n Swift Gti mk1 is sinds 29 augustus belastingvrij (bouwjaar 87)

Volgens de nieuwe regeling zou ik per 1 januari 42:3:4= 3,50 euro per maand moeten betalen.

Volgens mij kost het versturen en verwerken van de acceptgiro meer dan het oplevert...
pi_131617595
[edit] mond houden r8, als je niks van het gewicht van de auto afweet :+

[ Bericht 26% gewijzigd door r8v2 op 27-09-2013 14:19:43 ]
pi_131617804
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Facts don't care about your feelings
pi_131617955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Ging er even vanuit dat een Swiftje op het gewicht van een Golf 2 lag, maar die zijn net iets zwaarder en schijnbaar zit dat net op de grens van bijna dubbele wegenbelasting. NL :').
pi_131618290
De Swift heeft een kentekengewicht van 741 kilo :)

En dat gezeur over milieu: gemeten co-waarde van 0.38 (zonder kat) en best gemeten verbruik 1 op 21.7 (90 op de snelweg)
pi_131620385
Het gaat niet alleen om de CO2-uitstoot, maar voornamelijk om de NOx-uitstoot. CO2 is alleen broeikas-effect en doet niets met de luchtkwaliteit. De NOx-uitstoot is gewoon fijnstof dat de lucht direct vervuilt. Bij benzine is dat nog redelijk binnen de perken, maar bij oude diesels is het erg en bij LPG die ongeregeld is (G1 en zelfs nog G2) is de NOx-uitstoot schrikbarend hoog. :X
  zondag 29 september 2013 @ 11:01:30 #278
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_131667119
ik heb geen auto meer, de bus en fiets voldoen. Ik ga niet de schatkist spekken met mijn mercedes.. Helaas de merc is inmiddels geexporteerd voor nog wat mooie jaren in de sahara. ...
  zondag 29 september 2013 @ 11:13:15 #279
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_131667304
de ingewikkelde regeling die men nu heeft bedacht is duur en lastig te controleren. Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd, dat deze nieuwe regels de schatkist geld gaan kosten in plaats van opleveren. (de autos worden immers massaal geschorst, of gaan de grens over en die regelgeving zorgt voor een hoop extra bureaucratie) Op het milieu is er ook al geen enkel effect, want het aantal MRB vrije autos was toch al zeer beperkt in vergelijking met andere auto's zonder kat/roetfilter en of de auto nu in marocco rondrijdt of hier, dat maakt natuurlijk ook niets uit.

Verder is het in dat licht natuurlijk ook raar dat er niets aan scooters/brommers gedaan wordt, terwijl die per stuk meer uitstoten dan een vrachtwagen.
  zondag 29 september 2013 @ 11:16:40 #280
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_131667368
uiteindelijk zal de MRB en accijns voor iedereen weer omhoog gaan om deze regeling te kunnen betalen.
pi_131683280
Ik heb het rapport (http://www.vrijstellingol(...)stellingOldtimer.pdf) van Autobelangen doorgenomen, maar geheel objectief en betrouwbaar is het helaas niet:

Nou geheel objectief is het niet: ze gaan telkens van aannames uit die in hun voordeel uitvallen. Ik heb ze op Twitter ook gewezen op het feit dat diesel-oldtimers in 2012 minder geïmporteerd werden doordat de vele handelaren die ik ken aangaven dat de auto's in het buitenland simpelweg "op" waren (ze groeien immers niet aan bomen enzo), maar dat werd weggewuifd. Tja, als je voor dat soort (logische) verklaringen niet open staat, dan ben je niet objectief meer bezig. ;)

Ik heb het document van Autobelangen doorgelezen en ik mis de volgende zaken:
- de stichting heeft géén rekening gehouden met de (voornamelijk dagelijks gebruikte) oldtimers die vervangen worden door belastingplichtige auto's, die op hun beurt weer wegenbelasting + meer accijnsopbrengsten veroorzaken (op benzine zit namelijk veel meer accijns en BTW dan op diesel);
- nergens is terug te vinden dat de terugloop niet alleen door de aanpassing Van Vliet wordt veroorzaakt, maar ook (grotendeels) doordat de voorraad oldtimers in het buitenland ook niet oneindig is;
- er wordt géén rekening gehouden met het feit dat op (grote) schaal gefraudeerd wordt met kilometerstanden om de max. van 7.500 km per jaar (bepaald door verzekeraars) te omzeilen, hierdoor valt het werkelijk aantal gereden kilometers hoger uit dan dat Autobelangen incalculeert, maar ook door Fehac & Co verkeerd ingeschat wordt;
- het onderzoek dat Autobelangen zelf gedaan heeft betreft een gekleurde en vrij kleine doelgroep, de vraag is hoe eerlijk deze vragen/enquêtes zijn ingevuld (hetzelfde verhaal geldt voor de nogal suggestieve enquete van de Fehac, die al aangaven dat "LPG-rijders en dieselaars die hun auto dagelijks gebruiken niet tot hun doelgroep behoren"). Door dat soort uitspraken, uitsluitingen en conclusies mag zo'n onderzoek nooit te zwaar meetellen in het betoog aangezien het onmogelijk objectieve en representatieve informatie kan bevatten.
- De cijfers van deze enquêtes zijn volledig meegenomen en doorberekend, omdat deze cijfers niet representatief zijn en gedragseffecten moeilijk definitief op voorhand zijn vast te stellen, is de kans behoorlijk groot dat de cijfers die in het rapport staan in de praktijk (flink) afwijken.
- Ook de raming van de negatieve economische gevolgen van de nieuwe oldtimerregeling zijn niet juist: men rekent de schade uit die geleden zal worden, maar vergeet dat een (dagelijkse) oldtimer door een andere auto vervangen zal worden, en deze levert weer MRB + brandstofaccijnzen + BTW + onderhoudskosten op.
- de stichting heeft het regelmatig over "rechtspositie": een ontheffing of belastingvoordeel is geen vast "recht" wat men heeft, maar een faciliteit. Deze faciliteiten worden dikwijls aangepast (zie bijvoorbeeld kinderopvang, belastingvoordeel voor chronische ziektes etc etc). Het is daarom vreemd om te spreken van een "recht".
- De stichting blijft hameren op het feit dat een vrijstelling/ontheffing voor de 3e keer in 4 jaar tijd niet zou kunnen. Ook dit valt mee: met zaken als kinderopvang, zorg en andere bezuinigingsmaatregelen zijn in een paar jaar tijd veel meer wijzigingen geweest en staat los van de discussie of een maatregel doeltreffend is of niet (sterker nog: de hoeveelheid aanpassingen geeft aan dat voorgaande maatregelen niet het gewenste/beoogde effect hadden).
- De milieu-argumenten worden door Autobelangen deels weggewuifd: nergens is terug te vinden dat de NOx-uitstoot van diesel en LPG veel hoger is dan de benzine-varianten van deze oldtimers.
- de stichting spreekt zichzelf op bladzijde 25 tegen: men stelt dat het aantal oldtimers dat veel rijdt erg laag ligt, en 75% onder de maximum aantal kilometers van 7.500km/jaar rekent, maar tegelijkertijd is in de tabel te zien dat circa de helft van de diesels méér rijdt dan 7.500km/jaar (en bijna de helft hiervan meer dan 15.000km/jaar). Bij LPG is dat iets minder, maar ook hier is te zien dat het gros meer dan 7.500km/jaar rijdt. Bij benzine-oldtimers is dit een heel ander verhaal: daarvan rijdt het grootste deel (veel) minder dan 7.500km. Wat dat betreft lijkt de Overgangsregeling dus een terechte en juiste manier te zijn om dagelijks gebruik te ontmoedigen (wat weer past bij de milieu-argumenten). Autobelangen ziet dat helaas anders en legt de cijfers in haar eigen voordeel uit, zonder te kijken naar de cijfers van LPG en diesel-oldtimers omdat ze alleen naar het geheel kijken. Aangezien de regering een onderscheid (tussen de diverse brandstofsoorten) maakt in de overgangsregeling, had de stichting dit ook moeten doen in hun conclusie.
- Ook is nergens terug te vinden hoe de FIA / FIVA de Europese oldtimerregeling zou willen zien (voor alle oldtimers een vrijstelling zodra deze 30 jaar oud zijn, uitsluitend origineel, dus ook geen LPG-installatie in een auto, diesels zouden in dat geval wel weer volledig vrijgesteld worden). De FIA /FIVA heeft hier zelfs een brandbrief naar gestuurd daags voor het bekendmaken van de nieuwe regeling.

Conclusie: de stichting heeft wel een goed punt dat een aantal cijfers inderdaad niet kloppen, en zeker hun best gedaan op het rapport. Maar het is (behoorlijk) onvolledig en te gekleurd om het als objectief verhaal te kunnen zien. En de overgangsregeling waarvoor diesel en LPG-oldtimers uitgesloten zijn lijkt dus terecht: men wil dagelijks gebruik van diesels en LPG-auto's ontmoedigen en aangezien daar (meer dan) de helft méér dan 7.500km per jaar maken lijkt dat dus terecht te zijn.

Hoe Weekers en PBL aan hun cijfers komen klopt echter weer niet. :P Maar de overgangsregeling lijkt dus terechter te zijn dan ik dacht.
pi_131684759
Hoe zit het met stallen als je auto geschorst is? Ik heb een eigen inrit. Mag die daar dan staan?
History became legend, legend became myth.
  zondag 29 september 2013 @ 20:27:07 #283
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_131685416
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:09 schreef valek het volgende:
Hoe zit het met stallen als je auto geschorst is? Ik heb een eigen inrit. Mag die daar dan staan?
Volgens mij gaat het erom dat 'ie van de openbare weg af is. Eigen inrit lijkt me dus geen probleem.
pi_131686368
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 september 2013 @ 21:17:25 #285
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_131688149
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Als alleen bewoners erin kunnen is het toch niet openbaar?
pi_131693130
Precies, dan is het afgesloten/prive-terrein.
pi_131758058
Hoe gaan de meeste die verplichte drie maanden oplossen dn?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_131759055
Niet, gewoon hopen dat er niemand langsrijdt om het te controleren.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:10:11 #289
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_131759330
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef Thezappa het volgende:
Hoe gaan de meeste die verplichte drie maanden oplossen dn?
Ik ga die van mij stallen, heb ergens een box geregeld.
pi_131759398
Vanaf wanneer gaat dat in met die 3 maanden?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:22:35 #291
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131760050
Ding van mij staat al jaren van nov. tot apr. onder een lakentje in de schuur.
Weinig verandering hiero.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:43:28 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131761737
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dus eigen oprit mag wel, maar parkeren aan de weg niet. Ik vraag me dan weer af in hoeverre een parkeerplaats bij een appartementencomplex bijv. openbaar is. Alleen bewoners kunnen erin, maar er kan nog steeds iemand tegen je aanrijden en dan??
Dan is diegene gewoon aansprakelijk voor de schade. Net als wanneer iemand tegen je fiets/piano/trailer aanrijdt.
censuur :O
pi_131761786
Oh ja natuurlijk... maar als iemand tegen mijn auto aanloopt en z'n nek breekt en mij aanklaagt omdat ik een paar cm buiten het vak sta?
Facts don't care about your feelings
pi_131768178
Eigen terrein moet het zijn, afgesloten parkeerplaats is twijfelgeval.
Wanneer buren gaan klagen mag het niet waarschijnlijk en anders komt er niemand om het te controleren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:54:46 #295
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_132244875
Ben benieuwd wat er komen gaat, of misschien ook niet.. ;(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_132246398
quote:
3s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 02:48 schreef sig000 het volgende:
Eigen terrein moet het zijn, afgesloten parkeerplaats is twijfelgeval.
Wanneer buren gaan klagen mag het niet waarschijnlijk en anders komt er niemand om het te controleren.
Dus eigen inrit mag wel?
History became legend, legend became myth.
pi_132286358
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:32 schreef valek het volgende:

[..]

Dus eigen inrit mag wel?
Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.
.
pi_132291153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet als het gemeentegrond is. Zoals vaak mensen voor hun eigen garage gaan staan, terwijl dit gewoon van de gemeente is.
Ah zo. Bij mij is het wel eigen grond.
History became legend, legend became myth.
pi_132304068
Ik kreeg vandaag een brief over mijn auto uit '88...
Nee.
pi_132304079
Hmm ik zal het topic even volgooien, anders raakt dat ook weer in de vergetelheid.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')