Die vinden een 190D aan de kleine kant. Niet echt geschikt als taxi.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:07 schreef CafeRoker het volgende:
Weet iemand wat zo'n 190d in redelijke staat in laten we zeggen kazachstan of donker afrika doet?
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen autoquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
En terecht. Wrijf het er maar in.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef T42 het volgende:
[..]
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen auto
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoen
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstukquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
Heb je geluk dat ze ouder zijn dan 15 jaar. Anders was je het driedubbele kwijt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:46 schreef T42 het volgende:
[..]
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstuk
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veelquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepastquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef T42 het volgende:
[..]
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993
Dat zijn vooroordelenquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel)
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel)
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling. Trouwens veel mercedes diesels kunnen terug naar Duitsland, want die kunnen gewoon de milieuzone in als ze 30 jaar oud zijn. Ik heb al diverse aanbiedingen gehad van opkopers die mijn auto willen exporteren naar Duitsland.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepast
eigenlijk net als met de oldtimers: teveel misbruik = aanpassen regels
Tussen 'te wensen over' en rokende, gedeukte roestbakken zit volgens mij wel een verschil.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.
klopt, maar in de ogen van de belastingdienst is het misbruikquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling.
omdat je een stiekeme liefhebber bent. die maken onverklaarbare keuzesquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:14 schreef Prowl het volgende:
Stelletje niet onderhouden stinkdiesel roestbak rijders!![]()
En nou vraag ik me eigenlijk af waarom ik nou mn CX aan het opknappen ben.....
kaal schurenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
Een goede Patina auto kan ik best waarderen
[ afbeelding ]
Been there, done that.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goede oldtimer die je goed belastingvrij kunt rijden voor dagelijks gebruik zijn de supertjes, die worden de komende jaren echt interessant. Rijden ook prima op LPG en kunnen goed met het dagelijks verkeer mee. Onderhoud is ook goed te doen en niet duur. (heb er zelf 1 gehad uit 1976, reed ik jaarlijks 30.000 km mee) 40 jaar oud is geen enkel probleem voor die wagens.
[ afbeelding ]
Als deze massaal terugkomen, wordt het ook weer wat mooier op de weg!
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.quote:
Godver, dat is gay.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeurenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeurendie kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.
LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |