abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127383923
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014

Voor benzineautos, motoren, bussen en vrachtautos komt er een aangepaste regeling: voertuigen van jaargang 1987 en ouder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar met een maximum van 120 euro per jaar, onder voorwaarde dat er in de winter (december tot en met februari) geen gebruik van de openbare weg wordt gemaakt. Zij kunnen er ook voor kiezen om het voertuig te schorsen.

De nieuwe oldtimer regeling (vanaf 01-01-2014) is als volgt:



En verder:

- Het kwarttarief geldt voor 9 maanden rijden, met een stalling in dec/jan/feb. Het tarief is max ¤ 120 voor personenauto's en bedrijfsauto's, voor motoren is dit ¤ 30
- Ook op straat parkeren is gebruik maken van de openbare weg
- In 2014 beginnen de auto's van bouwjaar 1974, vanaf de dag dat ze op kenteken zijn gezet, vrij te vallen
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
- Voor een kampeerauto die aan de hiervoor gestelde eisen voldoet blijft het huidige drie maanden tarief bestaan
- De huidige evenementenregeling blijft bestaan

[ Bericht 76% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2013 10:04:53 ]
Facts don't care about your feelings
pi_127422030
Goede startpost! :P
pi_127423096
Oke nu een mooi schema dan erbij gezet hoe het eruit gaat zien :P
Facts don't care about your feelings
pi_127429849
Euh, een auto uit 1974 word pas in 1975 1 jaar, dus in 1984 10 jaar, dus word pas ergens in 2014 40 jaar... Dan moet je (al is het maar een paar maanden) nog belasting betalen in 2014 toch?

Never mind, staat inderdaad al in de OP.

* Wijnbo Opel B Kadett 1973 heeft *O*

Oh ja, dit soort mensen moeten ze een schop geven:

http://link.marktplaats.nl/656861937
http://link.marktplaats.nl/676651379

BELASTINGVRIJ!!!1!One!1!!

Ja, nog 6 maanden :')

"Wegens tijdgebrek" :')

Vriend van me kent zo'n sjonnie turk die vorige week heel trots zijn zojuist gekochte belastingvrije mercedes diesel uit 1984 kwam showen.

Hij : :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Wijnbo op 05-06-2013 06:58:20 ]
pi_127432036
Ja wegens tijdgebrek :') of geldgebrek met een 2000 kg diesel :P
Facts don't care about your feelings
pi_127432556
Of einde van de "hobby"
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127434855
keep it simple, bouw het gewoon om naar benzine? :D
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_127434990
Ja :') of als je dan toch bezig bent bouw het gewoon om naar water. Tanken met de tuinslang.
Facts don't care about your feelings
pi_127438651
Einde hobby voor mij, heb een bmw 728i E23 uit 1985, op lpg.... hoop geld ingestoken en nu geen reet meer waard :X
pi_127439086
Klote ;( LPG eruit slopen dan, als ie verder nog netjes is. Ga je 8 juni naar de sharknose meeting?
Facts don't care about your feelings
pi_127439511
Helemaal netjes is ie niet, maar dr is net een hoop aan gelast, nieuw motorblok, 1,5 jaar geleden gas in laten bouwen en verder gewoon een hoop kleine shit vervangen. Ik ga m tekoop zetten, hopelijk krijg ik dr nog n paar knaken voor al ben ik bang dat ik m net zo goed in de fik kan steken :X

Edit:

nee denk niet dat ik de meeting haal, wacht al een tijdje op een nieuwe drukbol.... heb geen remdruk op links voor :P
pi_127457419
Oke, mijn E23 staat nu bij de spuiter, even de voorkant zelfde kleur maken en dan ook misschien te koop zetten.
Facts don't care about your feelings
pi_127457971
Weet iemand wat zo'n 190d in redelijke staat in laten we zeggen kazachstan of donker afrika doet?
pi_127471461
Met airco zullen ze 'm nog wel willen hebben.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127471618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:07 schreef CafeRoker het volgende:
Weet iemand wat zo'n 190d in redelijke staat in laten we zeggen kazachstan of donker afrika doet?
Die vinden een 190D aan de kleine kant. Niet echt geschikt als taxi.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:33:13 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_127479523
t42 is opzoek naar een bus diesel om er camper van te maken en dan 40'000km te gaan rijden in denhaag
pi_127482392
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127482580
Zal hem leren :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:11:04 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_127483317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen auto
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:27:44 #20
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_127483859
Ben wel benieuwd hoe weinig lelijke dikke stink benzen we volgend jaar nog zien :D
pi_127484447
Voorlopig hebben die stinkBenzen het wel uitgehouden tot 2013. Dat moet ik met de gemiddelde Prius of ander gebakje wat nu als "schoon" wordt bestempeld nog zien...
pi_127485052
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
En terecht. Wrijf het er maar in.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127487588
tsja. van de andere kant heeft 'ie een van de twee al helemaal laten overspuiten.
ik zei 'm ook al: als je maar genoeg rijdt is diesel nog steeds een goede keus :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:34:52 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_127487911
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_127488954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef T42 het volgende:

[..]

ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen auto
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:45:19 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_127491629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoen :')
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:46:15 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_127491677
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstuk
pi_127493037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:46 schreef T42 het volgende:

[..]

vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstuk
Heb je geluk dat ze ouder zijn dan 15 jaar. Anders was je het driedubbele kwijt. :+
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:20:23 #29
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_127493102
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel :X )
pi_127493160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef T42 het volgende:

[..]

ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepast

eigenlijk net als met de oldtimers: teveel misbruik = aanpassen regels
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127494583
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel :X )
Dat zijn vooroordelen ;)
Facts don't care about your feelings
pi_127501446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel :X )
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:15:53 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127503125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepast

eigenlijk net als met de oldtimers: teveel misbruik = aanpassen regels
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling. Trouwens veel mercedes diesels kunnen terug naar Duitsland, want die kunnen gewoon de milieuzone in als ze 30 jaar oud zijn. Ik heb al diverse aanbiedingen gehad van opkopers die mijn auto willen exporteren naar Duitsland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:25:22 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127503562
goede oldtimer die je goed belastingvrij kunt rijden voor dagelijks gebruik zijn de supertjes, die worden de komende jaren echt interessant. Rijden ook prima op LPG en kunnen goed met het dagelijks verkeer mee. Onderhoud is ook goed te doen en niet duur. (heb er zelf 1 gehad uit 1976, reed ik jaarlijks 30.000 km mee) 40 jaar oud is geen enkel probleem voor die wagens.


Als deze massaal terugkomen, wordt het ook weer wat mooier op de weg!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:33:55 #35
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_127503953
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.
Tussen 'te wensen over' en rokende, gedeukte roestbakken zit volgens mij wel een verschil.
pi_127505714
Mwah, ik ken iemand die wist alles van de E23 af en reed zelf in misschien wel de lelijkste E23 die rond reed, maar had al tonnen op de teller en reed altijd perfect. Tja, het gaat er gewoon om dan oldtimer rijden vroeger nog wel betaalbaar was en je bijv. een 7-serie uit 1980 kon rijden tegen dezelfde kosten als een Alto uit 2000. Maar je weet gewoon dat oude auto's onderhoud nodig hebben en als jij zelf geen verstand hebt en niemand kent, geloof me dan gaat het geld hard hoor. Dat weegt niet echt op tegen een paar tientjes wegenbelasting. Nu wordt het dus alleen maar duurder, dus ja, je filtert er wel wat profiteurs tussen uit, maar je naait er ook een hele boel.
Facts don't care about your feelings
pi_127508978
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling.
klopt, maar in de ogen van de belastingdienst is het misbruik ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:07:52 #38
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_127509827
Eigenlijk is die 3 maanden in de winter best ideaal

Heb je tenminste "verplicht" 3 maanden om onderhoud te doen ipv door te rijden :s)
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_127510106
Ik bepaal zelf wel wanneer ik onderhoud wil doen :(
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:28:58 #40
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127513752
Onderhoud? Weet je wel niet wat dat kost?! :(
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:14:53 #41
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_127515159
Stelletje niet onderhouden stinkdiesel roestbak rijders! :{w

En nou vraag ik me eigenlijk af waarom ik nou mn CX aan het opknappen ben..... :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:16:01 #42
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_127515193
Een goede Patina auto kan ik best waarderen :D

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_127516065
Hebben jullie dit goed geschreven artikel al bekeken?

http://www.platformaap.nl/opinie/oldtimer/
pi_127516202
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:14 schreef Prowl het volgende:
Stelletje niet onderhouden stinkdiesel roestbak rijders! :{w

En nou vraag ik me eigenlijk af waarom ik nou mn CX aan het opknappen ben..... :')
omdat je een stiekeme liefhebber bent. die maken onverklaarbare keuzes :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127516409
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
Een goede Patina auto kan ik best waarderen :D

[ afbeelding ]
kaal schuren
laten roesten
blanke lak erover

^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:09:48 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_127516836
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goede oldtimer die je goed belastingvrij kunt rijden voor dagelijks gebruik zijn de supertjes, die worden de komende jaren echt interessant. Rijden ook prima op LPG en kunnen goed met het dagelijks verkeer mee. Onderhoud is ook goed te doen en niet duur. (heb er zelf 1 gehad uit 1976, reed ik jaarlijks 30.000 km mee) 40 jaar oud is geen enkel probleem voor die wagens.
[ afbeelding ]

Als deze massaal terugkomen, wordt het ook weer wat mooier op de weg!
Been there, done that.


BMW 2002 is ook leuk.
Roest ook
Amazone en oude Mercedes; rest is onpraktisch en/of roest onder je kont vandaan.
Wat betreft is er weinig veranderd door de fiscale "aanpassingen"
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:13:48 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127521289
yep, roest is wel een probleem bij de guilia, om die reden heb ik die van mij destijds ook weg moeten doen.. :'( Er zijn tegenwoordig wel een hoop "harde" gerestaureerde, of geïmporteerde wagens die qua roest geen probleem zullen hebben.

De techniek vraagt natuurlijk wel wat meer aandacht dan bij een nieuwe auto. Maar supertjes hebben een dubbele distributieketting die nooit kapot gaat, een zeer betrouwbaar blok, dat behalve wat olieverbruik bijna het eeuwige leven heeft. eigenlijk had ik buiten het roestspook maar 2 probleempjes met de auto (waar overigens prima mee te rijden viel), dat was een krakende versnellingsbak (versleten sunchromeshring) en ongeveer 1 liter olieverbruik per 5000 km. verder wel netjes 2x perjaar nieuwe olie en onderhoud bij een specialist. onderhoudskosten ongeveer 1000 euro per jaar, niet veel meer als voor de gemiddelde moderne wagen dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127623460
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
  maandag 10 juni 2013 @ 16:39:36 #49
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127623700
Daar ben ik ook benieuwd naar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127623952
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_127624480
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Dit is een Signature....
pi_127624596
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Facts don't care about your feelings
pi_127624663
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.
pi_127624702
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.
pi_127624722
het verplicht schorsen met daarbij dat de auto niet aan de weg mag staan. dat maakt het kut.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 10 juni 2013 @ 17:14:17 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127624760
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:

[..]

Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Godver, dat is gay.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127625153
Dat klopt.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127625641
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.

Als je niet schorst dan is het de volle mep?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_127625728
ja, voor het jaar.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_128092316
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.

Maar ik kan t niet betalen straks. We hebben ook nog een polo bluemotion waar we straks weer wegenbelasting voor moeten betalen. Maar omdat ik t niet op kan hoesten om een zware auto wegenbelasting technisch te betalen ben ik geen liefhebber?

onzin net als die hele maatregel gewoon belachelijk is en uiteindelijks niks meer oplevert dan een hoop mensen hun hobbie afpakken.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:43:44 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128092440
En dan heeft mn CX dieseltje ook nog eens 2 jaar APK........

Die zal ie in NL wel niet meer vol krijgen ;(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128092539
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Maar het is heel verstandig dat ze mensen uit hun lpg auto jagen, goed voor t milieu :X lpg is een stuk minder vervuilend dan benzene :X
pi_128093025
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:01:16 #64
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128093239
Wat ben ik nu blij dat de koppeling van mn BX er ineens mee ophield en dat het "project" stil kwam te liggen anders had ik er allang een LPG installatie in gehad......... :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128098598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
Facts don't care about your feelings
pi_128102098
Ik denk dat ik toch maar een auto erbij ga nemen. Dat kost me alleen de aanschaf.

De overige kosten betaal ik ruimschoots uit het geld wat ik op de oldtimer bespaar.

- Oldtimer in de oldtimervezekering. Geen 60 euro per maand meer voor all-risk tegen taxatiewaarde met onbeperkte kms, maar 15 euro per maand met een maximum van 10.000 kilometer. Van dat verschil kan ik een 'dagelijkse' auto makkelijk WA-verzekeren.

- Wegenbelasting op kwarttarief in plaats van een vol jaar betalen. Daarmee is 3/4 van de wegenbelasting voor de auto die ik op het oog hebt gedekt (zelfde gewichtsklasse)

- Onderhoudskosten oldtimer kunnen zéér fors omlaag. Als ik een andere auto voor dagelijks gebruik heb, kunnen onderhoud en reparaties aan de oldtimer eventueel wachten tot ik er zelf tijd voor heb. Nu moet ik zéér regelmatig een beroep doen op de garage wegens tijdgebrek. Onderhoud uitstellen terwijl ik de auto blijf gebruiken is voor mij namelijk geen optie.
Bovendien rijdt de oldtimer straks natuurlijk véél minder kilometers, waardoor sowieso al minder onderhoud nodig is. Met de besparing op onderhoudskosten van de oldtimer, worden de onderhoudskosten van de aan te kopen wagen ruimschoots gedekt.

- Kleine besparing op brandstofkosten. Als ik kijk naar sites waar consumenten het werkelijk brandstofverbruik bijhouden, dan komt de auto die ik op het oog heb gemiddeld zo'n 1,5 a 2 kilometer verder per liter brandstof.

Voor wie nog gelooft dat ik mijn oldtimer rijd omdat het zo goedkoop is? Absoluut niet. Een moderne auto van hetzelfde formaat is zelfs met de huidige oldtimerregeling (belastingvrij) al fors goedkoper. Omdat het verschil nu wéér groter wordt én ik toch al beschik over een plek om de oldtimer te stallen gedurende de wintermaanden bedank ik de overheid (NOT) en mag de oldtimer voortaan de winter binnen doorbrengen.

Een hobby mag best geld kosten (en daarom stop ik er ook zeker niet volledig mee), maar de combinatie van stijgende lasten en een sterk gedaald inkomen zorgen er voor dat ik niet veel keus heb.
pi_128102484
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
pi_128102762
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.
pi_128104737
Dan moet je gewoon niet zo sloeberig wonen :')
Facts don't care about your feelings
pi_128115534
Wel kut als je een hobby-auto (2e wagen) hebt die volgend jaar belasting vrij zou worden. / moet je opeens 15 jaar extra betalen voordat 'ie eindelijk uit de tax komt...
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_128124682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)
Dit is een Signature....
pi_128128398
Kan wel, maar is niet goedkoop. :P
  zondag 23 juni 2013 @ 14:05:35 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_128148381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.

Ik heb mijn oldtimer als 2e auto, als liefhebberij. Mijn LPG-tank gaat eruit en winterstalling heb ik geregeld. Ik vind het jammer, maar begrijp de regeling wel.
pi_128152854
Mwah ik denk dat de grootste groep misbruikers toch echt de dieselrijders zijn en de meeste 180d, 190d. LPG is leuk als het er al in zit, maar ik snap niet waarom je zoiets in zou willen bouwen, tenzij je dus echt de reden hebt om je oldtimer als dagelijks vervoer te gebruiken. In dat opzicht is deze regeling natuurlijk goed.
Facts don't care about your feelings
  zondag 23 juni 2013 @ 16:39:33 #75
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128155228
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 23 juni 2013 @ 17:09:31 #76
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_128156213
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
En dat was dus ook mijn beweegreden. Ik rijd de auto naast een 'dagelijkse' auto en motor, de auto is dus niet nodig voor dagelijks gebruik. Echter, met een verbruik van 1 op 7 had ik de tankinbouw er na zo'n 8000 km al uit.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:41:09 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128228690
Ik was aant spelen met biodiesel maar had na 2 jaar bijna mijn ombouw af.. Nu opzoek naar een rotte golf3 voor de benzine motor. Om mijn passat weer terug te bouwen. Was gelukkig nog niet omgekeurd naar diesel. Maar kost me wel weer hoop geld..
dieselblok ga ik denk ik in mijn boot of in een kever proppen van 40+ gewoon omdat het kan..
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:45:39 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128228782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 25-06-2013 09:54:46 ]
pi_128229949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:45 schreef T42 het volgende:

[..]

wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.

Wat zijn banden uit de jaren 80 eigenlijk. Ik rij Nankang, dus veilige banden heb ik sowieso niet :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:43:23 #80
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128230057
Nankang? En dan lpg afkraken :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128230375
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Facts don't care about your feelings
pi_128233093
Die Nankang-banden maken je auto gewoon een zelfmoord op wielen: die dingen worden echt overal bij elke test gigantisch afgekraakt en ze sjoemelen zelfs door op veel banden "M+S" te plakken (dus impliceren dat het winterbanden of all-seasonbanden zijn terwijl het gewoon slechte zomerbanden zijn). Om een tientje per band te besparen op iets waar je 4-5 jaar mee doet is gewoon oliedom vind ik. :X
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:12:43 #83
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128233173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
echte "liefhebbers" rijden waneer ze willen. en zijn niet bang voor beetje regen. tis een auto geen suikerklontje.
pi_128233241
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_128233532
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
Facts don't care about your feelings
pi_128233560
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden :P het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
pi_128233644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?

[ Bericht 23% gewijzigd door Ivo1985 op 25-06-2013 13:03:40 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:12:27 #88
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128235224
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
En lpg is dan wel slecht en voor mensen die hun oldtimer altijd dagelijks gebruiken en veel rijden zeker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128235360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?

Wtf lul je man :') ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Facts don't care about your feelings
pi_128235661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wtf lul je man :') ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.

En nee, ik rij geen LPG.
pi_128235772
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden :P het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
pi_128235986
Tja, als je toevallig een nette oldtimer tegenkomt met LPG tank erin oke, dan is dat mooi meegenomen (alhoewel ik liever een nette op benzine heb, je weet ook de reden namelijk waarom iemand LPG in z'n oldtimer knalt). Maar ik heb het meer over mensen die LPG inbouwen omdat ze dan na een aantal jaren winst maken t.o.v. benzine, want dan doe je dat omdat je toch relatief veel ermee gaat rijden anders schiet het niet op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
Ja jullie zijn zo slim :') maar kijk gewoon naar de feiten.

Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?

M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:29:12 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
dus wat doe jij dan finacieel? :') dat doen andere dus met LPG... dan tank je ook 50% goedkoper (ongeveer)
maar 5000km perjaar? zoveel haal ik in 3 jaar niet eens... en daarvoor moet ik dik dokken voor 1 diesel waar ik al 2 jaar mee bezig ben voor de fun. nou jah fun is nu weg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:33:59 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja jullie zijn zo slim :') maar kijk gewoon naar de feiten.

Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?

M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
ik heb er 1 met taxatie rapport de andere 17 niet en 1 daarvan is mij meer waard dan wat dan ook en jah die ziet er dus helemaal niet uit maar dat wil ik ook niet. ik wil lelijke auto's met roest en deuken dan pas vind ik dat ze een leven hebben gehad. opknappen heb ik 1x gedaan NOOIT MEER durft niet eens meer te rijden!

maar ik heb als motto voor mijn auto's: niet iedereen pakt als ze ouder worden een facelift om er jonger uit te zien, zelfde met mijn auto's. (en dat betekent niet dat ik geen onderhoud doe..)

nog paar:
voor origineel en netjes moet je in een auto museum zijn.

voor origineel en nieuw moet je maar een prius of dergelijke kopen dan heb je helemaal niks persoonlijks en unieks
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:40:03 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.

En nee, ik rij geen LPG.
dat punt bedoelde ik dus ;)
en denken dat ie weet wie en wat een "liefhebber" is... :')

en ik rij ook geen lpg
pi_128243479
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:55:20 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128247972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
ik zeg niemand wat een liefhebber is! jij zegt wie niet een liefhebber is iedereen op diesel en lpg.. dat doe ik niet ik ken die persoon niet dus ga ik geen hobby's van personen in de grond trappen. ieder zijn ding. en een auto is VAN jou die jij moet er mee doen wat jij wil of andersom.

maar ik red ze meestal van de sloop.
fiks ze technisch en rij er mee rond. of ik sla ze op in de stalling voor als ik er wel zin in heb. (of verhuur ze soms aan opnames voor films enzo)
jongste is uit 1987 en had 120dk op de teller. (ook mijn eenigste niet vw)

5000km haal ik niet in het jaar hoor.. af entoe naar een meeting.
maar ik vind dat er een verhaal aan een auto hoort te zien te zijn. anders vind ik ze zielloos.
ik haat het ook om een auto weg te moeten doen.

maar ik ben dan ook een apparte liefhebber. ik sla op meetingen de opgeknapte auto's vaak over en ga voor de ratten.

zie liever dit:

dan dit: (ook al heb ik die wel 1, heb gewoon schrik dat er een kras op komt.. dat rijd niet fijn)
pi_128249490
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooier :P Naast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.

Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.

Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:52:05 #99
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128253283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooier :P Naast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.

Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.

Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren ;(
maar die 180d en 190d zijn geen lpg bakken ;) daar staat die d niet voor.
jah ik heb een diesel bak.. die laaste 2 jaar 250km heeft gereden...

maar zou wel graag ook een evergangs regeling willen zien voor diesels en lpg. dan wat meer dan 120 max of een dagen kaart of dergelijke
pi_128254640
dat de oldtimer regeling volledig of gedeeltelijk afgeschaft zou worden zat er al jaren aan te komen natuurlijk, en dan is het voorstel nog redelijk ruim.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')