Die vinden een 190D aan de kleine kant. Niet echt geschikt als taxi.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:07 schreef CafeRoker het volgende:
Weet iemand wat zo'n 190d in redelijke staat in laten we zeggen kazachstan of donker afrika doet?
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen autoquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
En terecht. Wrijf het er maar in.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef powerflux het volgende:
Mijn buurman is nu officieel ook sip want hij heeft 2 diesel benzen en heeft pas recent gehoord wat dat betekent.
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoenquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef T42 het volgende:
[..]
ombouwen als kampeervoertuig? volgens mij mag dat ook van een personen auto
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hij gaat nooit aan de eis van 1.70 stahoogte voldoen
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstukquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
Heb je geluk dat ze ouder zijn dan 15 jaar. Anders was je het driedubbele kwijt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:46 schreef T42 het volgende:
[..]
vandaag weer wat schorsingen verlengt a 24 euro perstuk
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veelquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepastquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef T42 het volgende:
[..]
ow moet me nog in lezen. maar ben vroeger wel eens personen auto's als kampeer voertuig tegen gekomen. was een astra station uit 1993
Dat zijn vooroordelenquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel)
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de echte liefhebber er nu al vrij makkelijk uithaal kijkend naar de staat van zijn/haar auto (en het type bestuurder zegt doorgaans ook wel veel)
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling. Trouwens veel mercedes diesels kunnen terug naar Duitsland, want die kunnen gewoon de milieuzone in als ze 30 jaar oud zijn. Ik heb al diverse aanbiedingen gehad van opkopers die mijn auto willen exporteren naar Duitsland.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
omdat de regels vroeger te soepel waren (en dus teveel misbruik) is dat allemaal aangepast
eigenlijk net als met de oldtimers: teveel misbruik = aanpassen regels
Tussen 'te wensen over' en rokende, gedeukte roestbakken zit volgens mij wel een verschil.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dus als iemand de auto technisch perfect in orde heeft maar de carosserie laat te wensen over is het geen liefhebber.
klopt, maar in de ogen van de belastingdienst is het misbruikquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
misbruik is een foute term, het is gebruik van de regeling.
omdat je een stiekeme liefhebber bent. die maken onverklaarbare keuzesquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:14 schreef Prowl het volgende:
Stelletje niet onderhouden stinkdiesel roestbak rijders!![]()
En nou vraag ik me eigenlijk af waarom ik nou mn CX aan het opknappen ben.....
kaal schurenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
Een goede Patina auto kan ik best waarderen
[ afbeelding ]
Been there, done that.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goede oldtimer die je goed belastingvrij kunt rijden voor dagelijks gebruik zijn de supertjes, die worden de komende jaren echt interessant. Rijden ook prima op LPG en kunnen goed met het dagelijks verkeer mee. Onderhoud is ook goed te doen en niet duur. (heb er zelf 1 gehad uit 1976, reed ik jaarlijks 30.000 km mee) 40 jaar oud is geen enkel probleem voor die wagens.
[ afbeelding ]
Als deze massaal terugkomen, wordt het ook weer wat mooier op de weg!
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.quote:
Godver, dat is gay.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.
Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeurenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeurendie kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.
LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
En dat was dus ook mijn beweegreden. Ik rijd de auto naast een 'dagelijkse' auto en motor, de auto is dus niet nodig voor dagelijks gebruik. Echter, met een verbruik van 1 op 7 had ik de tankinbouw er na zo'n 8000 km al uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enzquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:
LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 25-06-2013 09:54:46 ]
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:45 schreef T42 het volgende:
[..]
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn banden uit de jaren 80 eigenlijk. Ik rij Nankang, dus veilige banden heb ik sowieso niet
Facts don't care about your feelings
echte "liefhebbers" rijden waneer ze willen. en zijn niet bang voor beetje regen. tis een auto geen suikerklontje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weerdus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weerdus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijdenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
En lpg is dan wel slecht en voor mensen die hun oldtimer altijd dagelijks gebruiken en veel rijden zeker.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip.In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
Wtf lul je manquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:27 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wtf lul je manik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijdenhet blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
Ja jullie zijn zo slimquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
dus wat doe jij dan finacieel?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip.In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
ik heb er 1 met taxatie rapport de andere 17 niet en 1 daarvan is mij meer waard dan wat dan ook en jah die ziet er dus helemaal niet uit maar dat wil ik ook niet. ik wil lelijke auto's met roest en deuken dan pas vind ik dat ze een leven hebben gehad. opknappen heb ik 1x gedaan NOOIT MEER durft niet eens meer te rijden!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja jullie zijn zo slimmaar kijk gewoon naar de feiten.
Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?
M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
dat punt bedoelde ik dusquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.
En nee, ik rij geen LPG.
ik zeg niemand wat een liefhebber is! jij zegt wie niet een liefhebber is iedereen op diesel en lpg.. dat doe ik niet ik ken die persoon niet dus ga ik geen hobby's van personen in de grond trappen. ieder zijn ding. en een auto is VAN jou die jij moet er mee doen wat jij wil of andersom.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
maar die 180d en 190d zijn geen lpg bakkenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooierNaast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.
Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.
Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |