Daarvoor was al een regeling bedacht van het optrekken van de leeftijd voor MRB-vrijstelling naar 30 jaar, gelijk aan het grootste herkomstland van die diesels. Tevens zou voor 'nieuwe' oldtimers geen vrijstelling meer verleend worden voor de dieseltoeslag en lpg-toeslag van de MRB.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
Daar was al een oplossing voor bedacht door de oude regeling te wijzigen en aan te scherpen. Maar dat sloot natuurlijk niet aan bij de waan-van-de-dag stijl van regeren en wetgeving maken die tegenwoordig zo in zwang is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef densmee het volgende:
iedereen kon toch zien aankomen dat het met die stinkdiesels uit Duitsland niet lang meer ging duren
klopt maar die blokken werken ook goed in een boot, kever of t2 busquote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Golf 1 of Golf 2 met snel/omgebouwd dieselblok dan moet je nu je slag slaan. Met duizenden tegelijk op Marktplaats voor weinig.
nu.nlquote:'Te veel voordeel voor zuinige auto's'
Milieuvriendelijke auto's krijgen momenteel te veel belastingvoordeel, vindt het CDA. Door de verschillende voordeelmaatregelen van het kabinet kan dit oplopen tot tienduizenden euro's per auto.
"De subsidie staat niet meer in verhouding tot het milieuvoordeel dat het rijden van deze auto's oplevert", zegt CDA'er Pieter Omtzigt.
Omtzigt heeft samen met Kamerleden Sander de Rouwe en Agnes Mulder vragen gesteld aan het kabinet over de verschillende maatregelen en de effecten hiervan, die ze 'disproportioneel' noemen.
"De maatregelen moeten begrensd worden", zo vinden ze.
Belasting
In ieder geval tot 2014 geldt een aantal verschillende maatregelen, die gestapeld veel voordeel op kunnen leveren.
Zo hoeven er voor milieuvriendelijke auto's geen aanschafbelasting en minder wegenbelasting betaald te worden en zijn er voor ondernemers verschillende fiscale voordelen zoals de Milieu-investeringsaftrek (MIA), de Kleinschaligheids-InvesteringAftrek (KIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (VAMIL).
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.
Niet milieuvriendelijk
Het CDA vraagt zich bovendien af of de auto's die belastingvoordeel krijgen wel altijd zo milieuvriendelijk zijn. "De auto's moeten niet alleen op papier, maar ook in praktijk zuiniger zijn", zo vindt Omtzigt.
Vooral auto's die in een testrit minder dan 49 gram CO2 per kilometer gebruiken, komen voor veel belastingvoordeel in aanmerking. Maar volgens het CDA zijn deze testritten vaak oud en niet representatief.
CDA wijst op een TNO rapport van eind mei waaruit blijkt dat brandstofverbruik en CO2-emissies in de praktijk vaak veel hoger zijn dan door fabrikanten opgegeven. Dat komt bijvoorbeeld doordat de testcondities door bijvoorbeeld rijgedrag vaak heel anders zijn dan bij het daadwerkelijke gebruik. Zo wordt ook het energiegebruik voor bijvoorbeeld verlichting en airconditioning in de tests niet meegenomen.
Duitsland
"In andere landen als Duitsland en Japan zijn er ook belastingvoordelen voor zuinige auto's. Maar daar lopen deze op tot een paar duizend euro, niet tienduizenden euro's. De voordelen in Nederland kunnen best wat lager", zo licht Omtzigt toe. Dit pakt dan weer voordeliger uit voor de staatskas.
Hij wijst erop dat daar in de voorjaarsnota van het kabinet over de begroting ook op wordt gewezen. In de voorjaarsnota wordt gesproken van "een relatief grote tegenvaller" bij de ontvangsten uit de autobelasting. Dit komt mede door "verdere vergroening van het nieuwe wagenpark", zo schrijft het kabinet.
Het CDA hoopt dan ook dat het kabinet bij het vaststellen van nieuwe autobelastingen minder fiscale voordelen biedt, zodat dit geld scheelt uit de staatskas.
Dat is al jaren bekend... Nu opeens komt een kamerlid er achter.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.
Belastingvoordelen 'subsidies' noemenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:53 schreef AchJa het volgende:
Niet zozeer oldtimer nieuws, maar past wel in dit topic imo. De inkt van de nieuwe oldtimerregeling is nog niet droog of de grijpgrage handjes in Den Haag hebben het volgende slachtoffer alweer in het vizier:
[..]
nu.nl
serieus?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, daar heb je vrijstelling voor de milieuzones met een oldtimer.
lees de op eens evenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het schorsen als de auto wel geheel vrijgesteld word van de belasting? Is dit dan wel nodig of mag je dan weer het hele jaar door rijden?
heel eu is het 30 jaar dus wij doen goed mee met 1 eu door het 40 jaar te doenquote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
serieus?
Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Jep, 30 jaar en auto moet volledig origineel zijn zoals 'ie uit de fabriek komt rollen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
serieus?
Waarom zijn al die bakken dan eerst naar NL gekomen of ligt de leeftijdsgrens daar op 30 jaar ofzo?
Het was nogal naief om te denken dat dit extra inkomsten zou genereren. De nieuwe maatregel is slecht voor het milieu, want er moeten weer allemaal nieuwe auto's aangeschaft worden,het levert niets op, want autos worden masaal weggedaan, of geschorst ,mensen houden nog meer de hand op de knip doordat de overheid alweer onbetrouwbaar blijkt en maakt de mensen het leven zuur... fantastische maatregel weer, iets waar dit kabinet in grossiert..quote:Op zondag 21 juli 2013 09:26 schreef NightFlight het volgende:
Jammer dat de nieuwe belastingmaatregel op die manier nauwelijks extra inkomsten voor de staatskast genereert.
Zou je denken? Ik gok dat aardig wat diesel mercedessen van de hand worden gedaan, en dat men oude benzine golfjes e.d. voor terugkoopt, oftewel auto's met een lager gewicht en dan de vakantie in het rifgebergte planned in Dec, Jan en Feb.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:12 schreef CafeRoker het volgende:
Ik zou het eerder naief noemen om te denken dat dit geen extra belastinginkomsten genereerd. Er zullen niet heel veel mensen zijn die een daily-oldtimer wegdoen en er vervolgens geen modernere auto voor terugkopen.
Dat lijkt me sterk; mensen gaan echt niet ineens minder kilometers rijden, maar gewoon meer kilometers met hun andere auto. De garages, en dan met name de gespecialiseerde bedrijfjes, die zullen het vrees ik wel flink gaan merken.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die oldtimers de "tweede" auto, of ze nou wel of niet dagelijks gebruikt worden. Waar de regering nu van twee auto's inkomsten binnen harkt, 1 maal wegenbelasting, 2 maal brandstof zal dat straks in een hoop gevallen terug gaan naar 1 auto, 1 maal brandstof valt dan weg. Het zal mij dus niet verbazen dat deze regeling de regering achteraf geld gaat kosten.
En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoezo niet minder rijden? Als mensen hun goedkope oldtimer wegdoen dan gaan ze wel degelijk minder kilometers maken, de drempel is immers veel hoger. Als je een auto op gas hebt ga je sneller even weg wanneer dezelfde auto op benzine rijdt.
En duurder in onderhoud, en wegenbelasting, en verzekering. End of the line maakt het geen reet uit,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ook al zou hetzelfde aantal kilometers gereden worden, een moderne(re) auto is aanzienlijk zuiniger.
De tijd zal het leren, ik ben er iig van overtuigd dat het de regering keihard geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Plus meer accijnsopbrengsten, zie mijn eerdere post.
Ik ook. Uiteindelijk worden de 2e/3e/4e auto's sneller de deur uit gedaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, ik ben er iig van overtuigd dat het de regering keihard geld gaat kosten.
of omgebouwde 40 jaar oude diesel Benzjes..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).
Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
W116, ook leuk. Op gas ofzo.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:49 schreef NightFlight het volgende:
En er ontstaat een nieuwe markt voor 40 jaar oude bezine-Benzjes. (ipv 25 jaar oude diesels).
Doen waarschijnlijk weinig voor elkaar onder.
En dan met het vliegtuig terug van de opbrengst?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja.Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Zo'n mercedes met volgepakte imperiaal is ideaal voor een reis naar het Rifgebergte natuurlijk. Mits het gezin de beschikking heeft over 2 van dit soort wagens, anders wordt het wat krap vergeleken de voorheen zo populaire roestige Ford Transit of Mercedes bus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja.Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Gewoon lekker houden danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:32 schreef Prowl het volgende:
Vandaag nog ff lekker 450 km op mn 30 jaar oude CX 25D bijgeteld
Denk dat ik die 130,= per maand straks toch maar ga aftikken, Heerlijke auto![]()
![]()
Op het moment dat Priussen plotseling niks meer waard zijn...quote:Op zondag 28 juli 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)gaat-in-vlammen.htmlweer een aantal mooie (echte) oldtimers zijn heengegaan:
http://www.opasauto.nl/
Wanneer brandt er eens een Prius opslagplaats af?
Okee, het was wel mijn eerste gedachte na het lezen van het bericht.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 welquote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.
Ook al zijn de oldtimers allemaal blijvend belastingvrij: handelaren in oldtimers verkopen momenteel bar weinig, dat geldt dus ook voor de pre-74'ers. Mensen hebben simpelweg geen geld en zitten alles op te potten i.v.m. de crisis en aankomende lastenverzwaringen van 6 miljard. Hell no dat iemand erover denkt om even 5k of meer in een hobby te gaan steken.
Dit doet me denken aan een bepaald bedrijf in Zuid-Oost Brabant dat meerdere keren getroffen is door brand. Maar ik zeg verder niets.
Nee deze gaat nooit naar het kwarttarief. Het kwarttarief is alleen een overgangsregeling voor auto's tussen de 26 en 40 jaar. Jouw auto is nog geen oldtimer en zal dat ook niet worden totdat ie 40 jaar oud is.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:52 schreef Prowl het volgende:
[..]
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 wel![]()
De eigenaar is zeker een liefhebber, maar het zou me niet verbazen als financiële motieven mee zouden spelen. Meer kan/mag ik helaas niet erover zeggen, maar ik denk dat je het wel kan invullen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.
Dat zei ik toch?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.
Klopt maar ik wilde even duidelijk maken dat het weer een vage tussenregeling is.quote:
Nederland heeft blijkbaar wat meer geld nodig dan de landen om ons heen. Politici heffen graag zoveel mogelijk verschillende belastingen zodat de burger het totaal niet ziet.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze moeten gewoon echt eens over naar een vast tarief voor bezit en de rest verwerken in de brandstofprijzen .... Landen om ons heen doen dat allang (en zelfs dan is de brandstof nog goedkoper dan hier), en het is een stuk eerlijker.
Alsof dat al niet gebeurt met die shitload aan accijnzen en belastingen op brandstof...quote:Op maandag 29 juli 2013 12:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Ze moeten gewoon echt eens over naar een vast tarief voor bezit en de rest verwerken in de brandstofprijzen (en geen domme kilometerheffing met kastjes waar weer mee gefraudeerd gaat worden en stiekem weer een paar miljard duurder uitvalt dan geschat). Landen om ons heen doen dat allang (en zelfs dan is de brandstof nog goedkoper dan hier), en het is een stuk eerlijker.
Dit dus, en dan lopen ze te patsen met het feit dat men in Nederland weinig belastingdruk kent. Leuk en aardig, maar als men alleen naar de loonbelasting kijkt en accijnzen etc mooi achterwege laat kan ik ook dat soort schitterende cijfers presenteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nederland heeft blijkbaar wat meer geld nodig dan de landen om ons heen. Politici heffen graag zoveel mogelijk verschillende belastingen zodat de burger het totaal niet ziet.
Zodra alle autobelastingen worden afgeschaft en in de brandstofprijs worden gestopt kan je er op wachten dat er weer nieuwe heffingen komen.
't zal toch niet??quote:Dit weekend lekte de Macro Economische Verkenning uit, waarna de officiële cijfers openbaar werden gemaakt. In dit document wordt een 'besparing' ingeboekt van 1/4 miljard euro voor de afschaffing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dit is veel meer dan de oorspronkelijke 153 miljoen uit het regeerakkoord en veel meer dan bij het 40 jaar compromis (137 miljoen).
Om op 250 miljoen euro uit te komen zouden volgens onze berekeningen vrijwel alle oldtimers (dus ook ouder dan 40 jaar) en ook de 26 to 40 jaar oude oldtimers op benzine, het volledige MRB bedrag moeten gaan betalen.
Hoe past het verdwijnen van de duurste auto's in het plan om 250 miljoen euro binnen te harken?quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:51 schreef Prowl het volgende:
En toch vind ik het wel een beetje zuur voor de Marokkaanse buurman, die heeft een leuke Espace uit 1985 op LPG, ben bang dat die vanaf januari verdwenen is
Een brommobiel is erg goedkoop te rijden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:56 schreef Prowl het volgende:
Niet...
Of denk je dat die arme man met zn "WSW indicatie" een auto van 1200kg op LPG gaat betalen?
Nog een extra voordeel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:04 schreef Prowl het volgende:
Worden de zomervakanties naar Marokko wel erg lang
Hoe noem je 70.000 euro minder betalen t.o.v. de aanschafprijs voor een auto dan? Ik noem dat wel degelijk een subsidie.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Belastingvoordelen 'subsidies' noemen
Ja nog wat duurder! Dan gaan ze zelfs vanuit Den Helder in Duitsland tanken..quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
maak de benzine wat duurder en mensen kopen dan vanzelf wel een zuinige auto als het ze geld oplevert.
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:17 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ja nog wat duurder! Dan gaan ze zelfs vanuit Den Helder in Duitsland tanken..
Ja slim, nog duurder.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Schaf al die regels eens een keer af, maak de benzine wat duurder en mensen kopen dan vanzelf wel een zuinige auto als het ze geld oplevert.
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.
Plaatje van geenstijl.. Vanaf het stippelijntje begint het nu al interesant te worden...quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In het buitenland tanken klinkt leuk maar is echt alleen maar lucratief als je in de grensstreek woont.
Ik drink amper en rook nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.
Dan breekt de ploeris uit in oldtimerland; mark my words.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:27 schreef virl3 het volgende:
Fiks kickje... Vandaag de troonrede, en dit gerucht op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ over toch afschaffing totale vrijstelling.
[..]
't zal toch niet??Koop ik eindelijk een oldtimer, met de gedachte van ik doe benzine, als tweede auto, en die 120 euro is nog wel te behappen... 't zal me benieuwen vandaag.
Als ze dat nou 10 jaar eerder hadden gedaan, hadden we nou niet zoveel gezeik gehadquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:29 schreef daNpy het volgende:
Misschien moeten politici even terug naar de basisschool om het vak 'rekenen' af te ronden.
Ik werk in Geleen, dan kan ik kiezenquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Duitsland combineer je het met drank en in Belgie met sigaretten.
Lul niet met je gewijs naar minderheden manquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik drink amper en rook niet
Maarja rij ook amper autodus boeiend.
Die oldtimer regeling heeft 2 kanten. In mijn oude buurt zag je overduidelijk misbruik ervan gemaakt worden door marokanen en turken die oude stinkdiesels kochten en er goedkoop mee reden, aan de andere kant worden nu alle oldtimers ook gewoon massaal gedumpt en dat is ook zonde. Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar bv een oude amerikaan (zwaaaaaaar) en daar wil je gewoon géén WB over betalen, die droom gaat nu wel in rook op helaas![]()
Bedankt misbruikers!
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschovenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet met je gewijs naar minderheden manMijn vrienden zijn het in de meeste gevallen ook niet; maar er rijden minstens zoveel nederlanders in een oldtimer om te taxdiven als dat turken en marokkanen dat doen. Zal wel een kwestie van leefomgeving zijn
[quote]
[quote]
En dat misbruik-verhaal is een kutverhaal wat door de media is ingeschoven, in de praktijk valt dat best mee
Dat bedoelt ie toch niet? Het gaat over dat jij de minderheden noemt als de enige die veel met die dingen rijden..quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ga eens in Schiedam en Rotterdam kijken, dan durf je echt niet meer met droge ogen te bewerend dat het misbruikverhaal door de media is ingeschovendaar is echt 90% géén oldtimer liefhebber maar gewoon een 'ik wil goedkoop rijden' liefhebber.
Die Vrijstellingoldtimer-berichtgevingen en berekeningen kan je gerust negeren, want ze komen altijd met cijfers die "op eigen methodes" gebaseerd zijn en komen met feiten erbij die nergens over gaan. Zoals lease-auto's en andere kul (irrelevante stuff die nergens toe doet). Ik vind het sowieso sneu dat ze actie gaan voeren tegen iets wat 10 Euro per maand belasting kost.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:27 schreef virl3 het volgende:
Fiks kickje... Vandaag de troonrede, en dit gerucht op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/ over toch afschaffing totale vrijstelling.
[..]
't zal toch niet??Koop ik eindelijk een oldtimer, met de gedachte van ik doe benzine, als tweede auto, en die 120 euro is nog wel te behappen... 't zal me benieuwen vandaag.
Het zijn er in die regio wel erg veel andersquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat bedoelt ie toch niet? Het gaat over dat jij de minderheden noemt als de enige die veel met die dingen rijden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |