abonnement Unibet Coolblue
pi_120799776
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Bearke van Partingglas


Moelie's stel:



Mubassie's kwartet:


Candaasje's Diva:


En toch nog even Basje, een nijntje dat werd opgevangen door Douche- Eendje:


Ook al zo'n pluizig schatje, Steve van WeirdlyWired


En tot slot het het konijn van MrBaas:


Vorig topic:
F&F / [centraal] Konijnentopic met foto's! #21 Langoren verzamelen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Candaasje op 26-12-2012 23:52:44 ]
pi_120799839
Ah, kijk,....zo werkt dat dus...een nieuw deel openen.... :@

Nouja...ik heb nog geen nieuwe foto's in de OP gezet, dat is voor de volgende keer. De foto's doen het niet allemaal meer, dus ik ga op zoek ;) momentje...

Zo, hop, nieuwe foto's. Sorry als ik niet iedereen in de OP heb gekregen, maar de pc heeft wat moeite met laden dus het schiet niet zo op.

Maar goed, hoe is het met Gommie? Hopelijk alweer wat beter? :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Candaasje op 26-12-2012 23:53:59 ]
  woensdag 26 december 2012 @ 23:58:00 #3
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_120800631
Basje heeft alles ondergescheten :P
pi_120801532
Wat zijn konijntjes toch leuk :D

@candaasje; fijn om te ziem dat ze niet op de tafel is geeindigd :p ;)
S. 2014
J. 2016
pi_120802136
@lollertrolle: Ach een beetje.....Diva kan het ook zo goed.... en ze heeft ook een nieuw spelletje bedacht als iets dr niet bevalt: de doos met stro die binnen staat, waar ik alle keuteltjes in deponeer, omver wippen....en dat dan 6x herhalen.....op het hoogpolige tapijt....... :')

Maar ik vond het wel een lieve stokstaart foto van Basje O+

@gewoonmezelf87: Mwoah neuh....zat te weinig vlees aan ;)
(Whehehe, en wij eten zelf hier nooit vlees. Hooguit een keer bij anderen om niet moeilijk te doen, maar hier heeft Diva niks te vrezen :* )

Overigens, even een update over Diva: ze mag nu ook (onder toezicht) binnen komen. Dat vind ze hartstikke leuk, ze crosst rondjes, chilled in de dozen met stro en hooi die ik voor haar heb neergezet, en speelt met zo'n gele bal waar dan bix uit valt. (fanatiek! En ze had het ontzettend snel door.) Na 1-2 uurtjes gaat ze dan weer naar buiten (soms iets eerder als ze zin heeft), omdat ik wel wil dat ze gewoon buiten in haar hok slaapt en d'r vacht moet wel dik blijven. (Gelukkig is de temperatuur buiten ook erg mild. :) )

Nu ben ik Diva zo gek aan het proberen te krijgen om te in de dozen te keutelen en plassen, ipv op het kleed, dat is nog wel een opgave merk ik, maar vooruit. :) Verder gaat het best goed; ze rent en springt rond, en ze ze knaagt niet aan de meubels. Eerst deed ze wel een poging om de kerstboom op te eten, maar een 'Nee!' en een klein porretje (a la Cesar Milan, maar wel zachtjes ;) ) tegen de schouder hielpen al snel, en nu weet ze het dondersgoed. (Dan zit de vlak bij de boom, kijkt met een schuin koppie naar mij, en na een lage brom vanaf mijn kant hupt ze met dr oren in de nek snel weg, opeens diep beledigd natuurlijk... :D ).

Het enige vreemde is dat ze af en toe bang is voor het laminaat. De ene dag rent ze er zonder angst over heen, speelt met dr bal, en neemt soms een aanloop om daarna een stukje te glijden ( :P ), maar ik heb nu al 2x gehad dat ze opeens niet meer van het kleed af durft, en ik haar met de vervoersmand of met de kartonnen doos waar ze graag in zit naar de deur moet dragen. (Zelfs bix of wat anders lekkers helpt niet, ze probeert het wel te pakken, maar gaat echt niet van de mat of het kleed af. En als ze toch een stap zet, dan schieten dr poten alle kanten op en raakt ze in paniek, waardoor ze nog erger begint te 'schaatsen'. ) Iemand tips? :? (Ik heb zelf ook wel eens dat ik blokkeer op een trap en Matthijs van Nieuwkerk heeft het met bruggen, maar is dit ook iets dat vaker voorkomt bij nijntjes?)

Oh, en Diva loopt regelmatig een beetje aan als ze druk/opgewonden is. Het is niet enkel knarsetanden (dat doet ze nu ook af en toe tijdens het aaien! O+ ) , maar ook een soort piepje in dr neus. (Maar als ik dan bezorgd m'n vriend erbij roep, is ze weer helemaal stil. Tenzij ze te druk bezig is met het balletje en de bix, dan maakt ze soms best een hoop geluid erbij.) Ik weet niet of dit 'normaal' is? Ze eet goed, drinkt goed, over het algemeen ook goede keuteltjes (af en toe een heel kleine ertussen, maar door de hoeveelheid grotere keutels maak ik me geen zorgen, en dan voer ik gewoon wat meer hooi en minder lekkers bij.) en ze maakt een heel levendige en nieuwsgierige indruk. :Y

En om de lap tekst nog wat op te fleuren even wat foonfoto's:

Diva in haar doos (en die MOET schuin staan....staat ''ie recht, dan zet Diva hem met een ruk weer schuin...hehe)

En zowaar een soort van actiefoto, van een wassende Diva:

(Ze heeft een hekel aan de camera/telefoon, en toen ze hem hierna zag was ze opeens flink uit dr hum, en dook ze met volle vaart op de zijkant van de doos, die dus ondersteboven eindigde. Dat deed ze daarna dus nog een paar keer. En ik maar keutels rapen/zoeken :+ )
pi_120809460
Ik ben er ook nooit een seconde bang voor geweest hoor :D
wat heerlijk dat ze het zo goed doet,.dat knorren/brommen herken ik niet,maar goed het is sowieso een heeel andee konijn geworden! 1 vd beste keuzes van 2012!
S. 2014
J. 2016
pi_120815104
:*

Het is wel een vreselijk eigenwijs konijn. _O- Maar goed, ik schijn een zwak te hebben voor vreselijk eigenwijze dieren.

En ik ga straks maar even dr pootjes nakijken, ik heb het idee dat een of meerdere nagels wat langer zijn dan normaal, want ze probeert af en toe wel een rondje te lopen op het laminaat, maar bij elke snelle pas glijd ze wat uit. Dus misschien dat het door de nageltjes komt. (En ze heeft de laatste tijd door het natte weer minder buiten op het beton gelopen, ze zat zelf liever hoog en droog in dr hok.)

En nog een filmpje met de bal, wel zonder piepgeluidjes, want die maakt ze vrijwel alleen als ze heel enthousiast achter dat ding aan rent, en dat is eigenlijk alleen op het laminaat, omdat dat ding dan alle kanten op rolt. (Op het einde zie je dat ze het laminaat niet op durft. Nu heb ik het balletje vrij snel terug op het kleed gelegd, maar ze gaat er echt niet naar toe als ik hem laat liggen.)
pi_120816992
haha Wat een muppet is het ook hé!!
1 tip: Ze HAAT het als je dr nagels knipt, maar als je haar in een grote badhanddoek wikkelt lukt het wel, Daarna zal ze waarschijnlijk wel even flink pissig zijn :P
S. 2014
J. 2016
pi_120819014
Die caafjes in de OP O+
Basje in de OP O+
Sorry, kwam even gluren, ook al heb ik genoeg monsters en kan ik er geen konijntjes meer bij :@
Tap tap tap
pi_120819078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:58 schreef Lollertrolle het volgende:
Basje heeft alles ondergescheten :P
Ja hij liep goed door... :+ Mis hem wel hoor. Overmorgen hem weer even knuffelen, hij zit nog in de opvang en had bijna een huisje gevonden.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:47:30 #11
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120831467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:42 schreef Candaasje het volgende:

Maar goed, hoe is het met Gommie? Hopelijk alweer wat beter? :)
Met Gommie gaat het alweer een heel stuk beter. Hij eet weer alles wat hij voorheen at. En met z'n evenwicht en z'n scheve kop lijkt het ook de goede kant op te gaan. Moeten hem nog wel 2 weken Fenbendazol drops geven (wat de laatste tijd met veel moeite gaat want meneer heeft z'n krachten/energie zeker weer terug) maar wat moet dat moet :)

Gommie (links) en Hummel lekker andijvie aan het nommen
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 19:50:43 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_120831632
Ooh wat fijn Dutchdevil O+

Molly vindt het ook fijn dat haar look-a-likes het goed doen *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 december 2012 @ 19:52:22 #13
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120831730
Haha grappig dat ze idd op elkaar lijken :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 19:55:19 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_120831887
Het grappige is ook dat Molly en Gommie uit hetzelfde asiel komen dacht ik :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 december 2012 @ 20:08:31 #15
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_120832584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het grappige is ook dat Molly en Gommie uit hetzelfde asiel komen dacht ik :D
Molly lijkt ook meer op Gommie dan op Hummel. Maar Gommie heeft wat meer puntige oortjes :P
Gommie komt van het dierenopvangcentrum in Enschede. Molly ook dan?
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:13:19 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_120832826
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:08 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Molly lijkt ook meer op Gommie dan op Hummel. Maar Gommie heeft wat meer puntige oortjes :P
Gommie komt van het dierenopvangcentrum in Enschede. Molly ook dan?
Molly komt uit Oldenzaal, asiel Goofy. Heb ik het niet goed onthouden dus. Wel dezelfde regio dan toch :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120861068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:47 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Met Gommie gaat het alweer een heel stuk beter. Hij eet weer alles wat hij voorheen at. En met z'n evenwicht en z'n scheve kop lijkt het ook de goede kant op te gaan. Moeten hem nog wel 2 weken Fenbendazol drops geven (wat de laatste tijd met veel moeite gaat want meneer heeft z'n krachten/energie zeker weer terug) maar wat moet dat moet :)

Gommie (links) en Hummel lekker andijvie aan het nommen
[ afbeelding ]
Oeh goed nieuws! *O*
(en succes met de drops, het is natuurlijk een goed teken dat hij weer wat kracht in z'n pootjes/lijfje krijgt, maar dat soort dingen worden wel een uitdaging :D .)

Ik ben gisteren even (vlak voor sluitingstijd) naar de dierenwinkel gelopen, maar kon zo gauw geen nagelschaartje vinden. Zometeen nog even rustig kijken. (Want met een gewone durf ik niet aan de slag, en hoewel ik zo op het oog geen extreem lange nagels zie, blijft Diva maar in vol paniek over het laminaat wegschieten, en dat deed ze eerst echt niet.)

Wel een 'intelligentiespelletje' gekocht. (Kunstof bord waar je bij het eerste niveau een schuif moet plaatsen over de kuiltjes met traktaties, die het konijn opzij moet duwen, en later kun je ook een soort dopjes over de kuiltjes heenzetten.) Diva heeft het nog niet helemaal door, maar ze heeft in elk geval wat te doen zo :+ .
pi_120867979
Basje heeft een huisje gevonden *O*
pi_120869269
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:47 schreef douche-eendje het volgende:
Basje heeft een huisje gevonden *O*
Yay! *O*
pi_120879965
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:47 schreef douche-eendje het volgende:
Basje heeft een huisje gevonden *O*
Heel goed!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_120890370
Het zijn trouwens zover ik kon beoordeen niet Diva's nagetljes die het idiote Bambi-geschaats veroorzaken. :{ Ze was niet echt heel blij met me toen ik haar pootjes ging controleren. Ze vond het erg eng. Maar nadat ik haar de eerste keer oppakte en ze zich bijna een hernia rondspartelde, heeft vriend haar vastgehouden (onder haar buikje, met de voorpootjes van de vloer en de achterpootjes er nog wel op, zodat ze een beetje kon zitten) en kon ik de voorpootjes rustig bekijken. De achterpootjes vond ze niks, maar ook daar kon ik geen extra lange nagels ontdekken.(Ze had wel een hartslag van 150 zullen we maar zeggen, maar een beetje biks leidde haar wat af en maakte veel goed.
De hele avond is ze ontzettend actief en vrolijk geweest! *O*

En ik heb twee dozen met stro in een trappetje neergezet, en nu kan ze met dr voorpootjes op de salontafel leunen en zo rond kijken. O+ (Ze was vandaag druk bezig met kijken en snuffelen wat er nou was, maar kon er niet bij.) En ze is druk bezig geweest met keutelen :+ (Ik denk dat ik vandaag meer dan 50 keutels geraapt heb.. _O- )

Heeft iemand nog ideeën om haar angst voor het laminaat weg te nemen? Ze heeft er voorheen gewoon overheen gehupst. Nu probeer ik met fleecekleedjes paden te maken, en dan telkens de fleeceplaids wat verder uit elkaar te leggen. Maar als iemand nog andere tips heeft, graag!
pi_120891243
Candaasje, hier is de angst voor laminaat/gladde vloer nooit over gegaan. Nijn is nu ruim 6 en ik heb ook niet het idee dat dat ooit nog goed gaat komen. Hier dus kleedjes, plaids e.d. op de grond. Wel fijn, mochten ze een keer een ongelukje hebben kan dat gewoon in de was.
  Moderator zaterdag 29 december 2012 @ 14:20:56 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_120909870
Molly durft hier ook nauwelijk op de laminaatvloer te lopen. Ergens wel handig, we kunnen nu handig reguleren waar ze wel en niet komt. Zodra het balkon geopend is, leggen we een paadje naar de balkondeur door middel van IKEA vloermatjes :Y

Is er bij jullie ook al zoveel vuurwerk? Hier wel, en bij elke knal zit ik tegen het plafond. En Molly? Die zit een beetje te ijskonijnen op het kleed, ze lijkt het niet eens door te hebben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120911743
Ik heb hier een ikeavloerkleed liggen dat gewassen kan worden, geloof dat ie een euro of 15 was, voor bij de nijners. Nu maar eens in een sopje gedaan om te kijken of de urinevlekken er nog wel uit willen... Anders koop ik wel weer een nieuwe.

Hier weinig/geen vuurwerk, gelukkig. Kel schrikt namelijk nogal snel
pi_120926432
Ik sta trouwens in de bloedverwant (van de bloedbank) met een stukje over de opvang. Gisteren zijn er mensen in de opvang geweest na aanleiding van dat stuk *O*

http://www.sanquin.nl/rep(...)ant-nummer3-2012.pdf

Pagina 13 :)
pi_120966699
Ah, bekend probleem dus, 'laminaatangst'. :) Of nouja probleem, het heeft inderdaad wel het voordeel dat ik iets minder hoef te zoeken zo nu en dan. :D
Ik gebruik hier nu fleeceplaids. Plassen en poepen doet ze er niet echt op, dat doet ze bij voorkeur op het grote kleed bij de bank. :') (Ik was vandaag nog heel trots aan mijn vriend aan het verkondigen dat ik het idee had dat het al beter ging wat betreft de plasjes op de bak doen. Toen ik opstond zat er een flinke natte plek op m'n knie :+ .)

quote:
17s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:57 schreef douche-eendje het volgende:
Ik sta trouwens in de bloedverwant (van de bloedbank) met een stukje over de opvang. Gisteren zijn er mensen in de opvang geweest na aanleiding van dat stuk *O*

http://www.sanquin.nl/rep(...)ant-nummer3-2012.pdf

Pagina 13 :)
Wat een mooi (groot!) konijn! En altijd leuk om toch even een gezicht te zien achter de berichtjes.
En helemaal fantastisch dat er mensen door dat stukje langskwamen! *O*
(Ik heb zo'n zin in het voorjaar, dan ga ik ook lekker bij opvang centra langs, en dan heb ik als het goed is straks 2 van die huppels hier rondhupsen O+ .)
pi_120971464
Ik heb zelf de fleeceplaids afgeschaft nadat mijn konijnen daar sore hocks van kregen, soort ontstekingen aan hun achterpootjes. Nu lopen ze op een ikeakleedje of handdoeken.
Kleedje is gisteren maar eens gewassen (handwas + spoelen in wasmachine) en hangt nu lekker te drogen, ziet er goed uit!
Ze hebben hier weer een nieuwe kartonnen doos staan en ze zijn weer helemaal in hun doen, lekker samen erin zitten en het slopen.

Ja banjer is echt groot & mooi, maar ze heeft een kronkel in dr kop waardoor ze niet echt een leuk konijn is :@ Maar mijn missie is geslaagd, er is iig iemand geweest die de opvang heeft kunnen vinden.

Ben heel benieuwd wat voor leuk vriendje Diva gaat krijgen... En het is zo onwijs leuk, 2 konijnen!
pi_120989182
quote:
17s.gif Op zondag 30 december 2012 19:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb zelf de fleeceplaids afgeschaft nadat mijn konijnen daar sore hocks van kregen, soort ontstekingen aan hun achterpootjes. Nu lopen ze op een ikeakleedje of handdoeken.
Kleedje is gisteren maar eens gewassen (handwas + spoelen in wasmachine) en hangt nu lekker te drogen, ziet er goed uit!
Ze hebben hier weer een nieuwe kartonnen doos staan en ze zijn weer helemaal in hun doen, lekker samen erin zitten en het slopen.

Ja banjer is echt groot & mooi, maar ze heeft een kronkel in dr kop waardoor ze niet echt een leuk konijn is :@ Maar mijn missie is geslaagd, er is iig iemand geweest die de opvang heeft kunnen vinden.

Ben heel benieuwd wat voor leuk vriendje Diva gaat krijgen... En het is zo onwijs leuk, 2 konijnen!
Oh wel een goede, van die fleeceplaids. Ik heb nog wel een grote badhandoek liggen denk ik. :) (Alleen het kleed bij de bank; ik heb.geen idee wat voor materiaal het precies is. Daar zit/hupt ze wel graag op. Dat is niet echt te vervangen. Gelukkig ligt en zit ze ook wel rgaag in de dozen met hooi/stro. :) )

En wat jammer van Banjer. Valt ze je echt aan, of moet ze gewoon niks van je weten en negeert ze je? (of iets anders?)

Ik kan echt niet wachten tot er een 2e nijn bij is. Diva vindt aandacht heerlijk, en dan kan ze lekker samen met dr vriend slapen en samen met hem ravotten/eten/chillen/wassen wanneer mijn vriend en ik even achter de pc (e.d.) bezig zijn. *O*

Vandaag trouwens een heel bijzondere primeur gehad; Diva heeft bij mij op schoot gezeten! O+
En dat wel 4 keer! Weliswaar gelokt met een staafje bix, maar voorheen deed ze dat ECHT niet. :{w
En ze ligt er elke dag steeds meer ontspannen bij. Ik heb nog geen volledig uitgestrekte achterpoten gezien, maar ze ligt al veel meer languit dan eerst het geval was. (Ze moet echt even moeite doen om op te staan :D ) En ze komt als ik dr roep. Vanuit dr hok naar binnen, maar eenmaal binnen ook. (En verbazingwekkend genoeg ook als ze weer naar buiten moet.)

Ik vind het echt zo leuk om te zien hoe ze steeds meer vertrouwen krijgt O+
  maandag 31 december 2012 @ 16:52:30 #29
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_121015046
En hoe gaat het met de buiten-konijntjes vandaag ?
Ik ging net Steph en Afke alvast voeren en afplakken (zak voor het nachthok voor de ergste flitsen vanaaf) en er kwam een flinke carbid knal, ze knipperden niet eens met hun ogen _O- Helden O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 16:55:36 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_121015190
Molly woont binnen, maar vindt normaal alles eng. Voor m'n reflecterende hardloopjack is ze bijvoorbeeld panisch. Maar wanneer ik door het plafond schiet door de knallen, ligt zij gewoon te chillen op dr slaapzak alsof er niks aan de hand is! IJskonijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121015237
Hier heb ik Kelly rescue remedy gegeven omdat zij wel last heeft van de knallen. Knal =stamp. Dus dan heb ik dubbel plezier en zij straks pijnlijke pootjes...
Nijn boeit het niks, die gaat het liefst gewoon verder met het slopen van de nieuwe doos die er staat.
  maandag 31 december 2012 @ 17:02:48 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121015410
Ik ben blij dat mijn buiten-konijntje binnen zit deze winter. Hij is tot nog toe compleet relaxed.
Vorig jaar had ik mijn konijntjes nog buiten. Veel meer dan zorgen dat het binnenhok goed geisoleerd en een beetje geluiddicht is, kun je dan niet doen. Ik heb jaren konijnen buiten gehad en ze hebben het eigenlijk altijd wel doorstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 20:50:19 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_121022027
Vuurwerk? /care
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121033275
Hihi, die Molly! O+

Diva reageerde hier ook niet op de knallen, keek hooguit een enkele keer even op, om daarna verder te gaan waar ze mee bezig was.

En omdat ik niet wist hoeveel en wat voor vuurwerk hier voor zou worden afgestoken, heb ik haar om 10 voor 12
binnen geroepen. Zelfs alle visite vond ze niet eng, en om half 3 heb ik haar weer naar haar hok begeleid. :) (er werd voor de flat hier niet heel veel afgestoken, maar wat er werd afgestoken gaf veel rook, de wind stond ook echt op het hok, en het vuurwerk ging vaak rakeling langs ons balkon.)
pi_121067880
Mijn konijnen zijn van de week naar de dierenarts geweest en de ene moet wat afvallen (wist ik al, maar ze eet alles wat ze tegenkomt), de andere was helemaal perfect en prachtig volgens de dierenarts O+.
pi_121067918
Het was het eerste vuurwerk van mijn nijnen en het deed ze totaal niets.
pi_121067932
Mijn konijntje wordt vandaag gecastreerd. Dan krijgt ie in de nabije toekomst een vriendinnetje O+
  donderdag 3 januari 2013 @ 07:08:35 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121100440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:01 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn konijntje wordt vandaag gecastreerd. Dan krijgt ie in de nabije toekomst een vriendinnetje O+
Alles goed gegaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_121100653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 07:08 schreef livelink het volgende:

[..]

Alles goed gegaan?
Ja! Het was helemaal goed gegaan :)
Ze hadden mij verteld dat ik nog wat druppels kan geven om zijn darmen op gang te houden. Hij was namelijk voor Kerst slap en at niks meer. Maar ik moet zeggen dat ie nog steeds actief is en gewoon lekker eet.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:48:29 #40
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_121109240
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:52 schreef Nonneke het volgende:
En hoe gaat het met de buiten-konijntjes vandaag ?
Ik ging net Steph en Afke alvast voeren en afplakken (zak voor het nachthok voor de ergste flitsen vanaaf) en er kwam een flinke carbid knal, ze knipperden niet eens met hun ogen _O- Helden O+
Mijn Gerrit heeft nergens last van gehad met oud en nieuw!
Hij is zo makkelijk hij vindt alles best, vuurwerk, mijn hond, ander aangevlogen wild, behalve van katten daar houdt hij niet van. dan gaat ie stampen en rennen.
pi_121122616
Hi konijnenbezitters, ben er over aan het denken om 2 opvangkonijnen te adopteren.
Heb 2 leukerds gezien maar twijfel nog, vooral het konijnenhok schoonmaken zie ik niet zo zitten. En weet ook niet of ik ze wel genoeg aandacht zou kunnen geven.
Bij kennissen van me doen de konijnen het trouwens altijd op een konijnentoilet, kan je ze dit op latere leeftijd ook aanleren. Ik heb geen tuin wel een terras waar ze met hok op kunnen.
Is gras nodig voor ze om op te lopen/rennen?
pi_121122797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef leukerdje het volgende:
Hi konijnenbezitters, ben er over aan het denken om 2 opvangkonijnen te adopteren.
Heb 2 leukerds gezien maar twijfel nog, vooral het konijnenhok schoonmaken zie ik niet zo zitten. En weet ook niet of ik ze wel genoeg aandacht zou kunnen geven.
Bij kennissen van me doen de konijnen het trouwens altijd op een konijnentoilet, kan je ze dit op latere leeftijd ook aanleren. Ik heb geen tuin wel een terras waar ze met hok op kunnen.
Is gras nodig voor ze om op te lopen/rennen?
Het konijnenhok schoonmaken is een klein klusje, ik doe er op een gemiddelde opvangdag een stuk of 12-16 in 2,5 uur tijd. Oefening baart kunst, in mijn geval is het hok hier thuis ook snel leeg & schoon.
Heb je al enig idee wat voor kooi je wilt gaan gebruiken, hoe groot de ruimte gaat worden? Gras is niet nodig, maar konijnen vinden het wel echt heerlijk om de ruimte te hebben om hun pootjes te strekken
Een konijn zindelijk maken op latere leeftijd kan, maar het kan lastig zijn.

En... welke opvangertjes zijn de potentiële mazzelkeutelkontjes?
pi_121123129
Heb in mijn jeugd ook een konijn gehad en vond dat altijd een crime, moest al die keutels en pis wat aan ging koeken er af schrapen. Maar misschien zijn er idd foefjes om het makkelijker te maken. De konijnen zouden dan buiten in een hok komen te staan.
Ik heb 2 binnenkatten en een kattenren buiten, daar kunnen de konijnen dan ook in los rond lopen als ik er niet ben. De katten zitten binnen tijdens mijn afwezigheid.

Ben me alleen nog aan het orienteren hoor, wil er wel volledig achterstaan. Mijn katten vragen ook best wat aandacht, weet niet zeker of ik nog wel tijd heb voor 2 konijnen.

Het zijn Beau en Denise http://zeist.dierenbescherming.nl/konijn
Morgen maar eens meer informatie vragen bij het kantoor van DB
pi_121129448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:26 schreef leukerdje het volgende:
Heb in mijn jeugd ook een konijn gehad en vond dat altijd een crime, moest al die keutels en pis wat aan ging koeken er af schrapen. Maar misschien zijn er idd foefjes om het makkelijker te maken. De konijnen zouden dan buiten in een hok komen te staan.
Ik heb 2 binnenkatten en een kattenren buiten, daar kunnen de konijnen dan ook in los rond lopen als ik er niet ben. De katten zitten binnen tijdens mijn afwezigheid.

Ben me alleen nog aan het orienteren hoor, wil er wel volledig achterstaan. Mijn katten vragen ook best wat aandacht, weet niet zeker of ik nog wel tijd heb voor 2 konijnen.

Het zijn Beau en Denise http://zeist.dierenbescherming.nl/konijn
Morgen maar eens meer informatie vragen bij het kantoor van DB
Regelmatig (1-2x in de week) schoonmaken, voornamelijk de poep en plasplekken en kijken wat voor bodembedekking het beste werkt. Ook kun je kranten onder de bodembedekking doen, dan kun je het met krant en al eruit tillen en hoef je vaak maar een klein beetje schoon te maken :)
Wat een leukerds inderdaad! O+

En verstandig dat je je aan het orienteren bent, ik wil eigenlijk ook katten maar ik heb ook 2 konijnen binnen en woon 3hoog in een flatje... Dus ik vraag mij af of het wel verstandig is. Waarschijnlijk kan ik binnenkort eens op een kat passen (die dan hier komt logeren), dus dat zal waarschijnlijk wel de knoop doorhakken of ik het wel of niet ga doen.
De beste baasjes orienteren zich suf voor ze een beslissing maken, in het belang van het dier ;)
pi_121538946
:W

Hoe gaat het met jullie nijntjes?

Diva is hier de eigenwijsheid zelve, maar 't is wel een leuk, en lief eigenwijsheidje hoor! O+

Ze is nog steeds lekker actief, en als ze binnen mag, dan rent ze keihard rondjes en af en toe gooit ze d'r achterpoten in de lucht! *O* En de nieuwe katten-knispertunnel doet het ook erg goed, daar hupst ze graag doorheen! (Ik ben alleen wel gruwelijk afgezet door de dierenwinkel hier zag ik. Zooplus is altijd wel wat goedkoper, maar 10 euro meer vragen voor hetzelfde product, vond ik achteraf gezien toch wel een beetje veel. :') Volgende knisper-tunnel komt gewoon weer via internet...)

Nu zit Diva trouwens buiten, gisteren is ze nog een uurtje binnen geweest (met de verwarming uit, de roosters open en de deur op een kier. k-k-koud! :+ ) en vandaag en de rest van het weekend laat ik haar helemaal niet meer binnen. De temperatuurverschillen zijn gewoon te groot, en het gaat alleen maar harder vriezen. Helaas pindakaas dus even. (Ik zit er stiekum over te denken om Diva volgende winter gewoon binnen te houden. Want ik vind het veel gezelliger, en ik kan veel meer leuke spelletjes met haar doen. Aan de andere kant..het is wel de bedoeling dat ze dan een vriendje heeft, dus dan is het buiten ook weer niet zo'n eenzaam bestaan......achja, ik heb nog even om de beslissing te nemen. En mijn vriend te overtuigen :D .)
pi_121669950
Gisteravond drinkfles ontdooid, vanmorgen één brok ijs. Ik heb er een sok, laag alu-folie, en een 2e sok omheen. Maar dat stalen drinktuitje is een mooi begin voor een blok ijs :P

Ik overweeg een klein beetje zout en suiker aan het water toe te voegen, om het bevriezen net wat lastiger te maken. En de hoeveelheid groente en fruit wat verhoogd, zodat ze in elk geval via die weg ook vocht krijgen.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:10:00 #47
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_121670665
Bij mij is het water ook steeds bevroren, ik vind het zo zielig!!
pi_121670789
Ja leuk hè, die flesjes? :{ Ik heb in de ren ook al een bakje water gezet (niet in het nachthok zelf, het moet niet omvallen in het slaapgedeelte natuurlijk) maar ik blijf maar heen en weer lopen.
(En Diva had gisternacht denk ik zo'n dorst gekregen, dat ik haar 's ochtends al sneeuw-etend aantrof..)

Verder geef ik wat extra biks en groenvoer om haar energiepijl goed te houden, naast natuurlijk het hooi. En ik heb gisteravond een kruik in haar hok gelegd, gewikkeld in een fleecedekentje. Die dingen blijven best lang warm, en ik zag net dat ze er (nog?) op zat/ligt. (ik ben net pas wakker :@ Dus heb net even snel gegeten en over 2 minuten ga ik zo maar eens even de boel inspecteren.)

Ik ben normaal best dol op de winter, met sneeuw O+ en ijs om te kunnen schaatsen O+ , maar dit jaar geniet ik er echt minder van. Ik zit er toch sterk over te denken Diva en haar toekomstige vriendje volgende winter binnen te houden. Ze blijft maar aan de deur krabbelen :'( want binnen vindt ze het veel gezelliger met al die aandacht en het speelgoed. (En ik vind het ook maar ongezellig zo...)
pi_121671011
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gisteravond drinkfles ontdooid, vanmorgen één brok ijs. Ik heb er een sok, laag alu-folie, en een 2e sok omheen. Maar dat stalen drinktuitje is een mooi begin voor een blok ijs :P

Ik overweeg een klein beetje zout en suiker aan het water toe te voegen, om het bevriezen net wat lastiger te maken. En de hoeveelheid groente en fruit wat verhoogd, zodat ze in elk geval via die weg ook vocht krijgen.
Zorg ervoor dat je 2 extra drinkflessen hebt, zodat je die in de ochtend/middag/avond om kunt wisselen en idd extra groenvoer geven. De tuutjes bevriezen toch wel, ongeacht suiker/zout/sokken etc. En veel groenvoer inderdaad :Y
pi_121671531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:14 schreef Candaasje het volgende:
Ja leuk hè, die flesjes? :{ Ik heb in de ren ook al een bakje water gezet (niet in het nachthok zelf, het moet niet omvallen in het slaapgedeelte natuurlijk) maar ik blijf maar heen en weer lopen.
(En Diva had gisternacht denk ik zo'n dorst gekregen, dat ik haar 's ochtends al sneeuw-etend aantrof..)

Verder geef ik wat extra biks en groenvoer om haar energiepijl goed te houden, naast natuurlijk het hooi. En ik heb gisteravond een kruik in haar hok gelegd, gewikkeld in een fleecedekentje. Die dingen blijven best lang warm, en ik zag net dat ze er (nog?) op zat/ligt. (ik ben net pas wakker :@ Dus heb net even snel gegeten en over 2 minuten ga ik zo maar eens even de boel inspecteren.)

Ik ben normaal best dol op de winter, met sneeuw O+ en ijs om te kunnen schaatsen O+ , maar dit jaar geniet ik er echt minder van. Ik zit er toch sterk over te denken Diva en haar toekomstige vriendje volgende winter binnen te houden. Ze blijft maar aan de deur krabbelen :'( want binnen vindt ze het veel gezelliger met al die aandacht en het speelgoed. (En ik vind het ook maar ongezellig zo...)
Die van mij hebben het verre van koud hoor :D Zitten gewoon in het onderste deel van het hokje, en niet in het (warmere) bovenste deel. Volop actief en ondernemend, moet ze echt drie keer beter in de gaten houden dan met warmere temperaturen :P Vanmorgen zat de dame met het klitteband waar ik het flesje mee op wilde hangen te klieren.

Ik overweeg zelfs wat verse sneeuw in de ren neer te leggen, mochten ze dan echt dorst krijgen dan is er in elk geval iets :P

quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je 2 extra drinkflessen hebt, zodat je die in de ochtend/middag/avond om kunt wisselen en idd extra groenvoer geven. De tuutjes bevriezen toch wel, ongeacht suiker/zout/sokken etc. En veel groenvoer inderdaad :Y
Dat is ook nog wel een idee ja :) Was vanmorgen gewoon ruim een kwartier bezig om dat blok er uit te krijgen...
pi_121672315
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die van mij hebben het verre van koud hoor :D Zitten gewoon in het onderste deel van het hokje, en niet in het (warmere) bovenste deel. Volop actief en ondernemend, moet ze echt drie keer beter in de gaten houden dan met warmere temperaturen :P Vanmorgen zat de dame met het klitteband waar ik het flesje mee op wilde hangen te klieren.

Ik overweeg zelfs wat verse sneeuw in de ren neer te leggen, mochten ze dan echt dorst krijgen dan is er in elk geval iets :P

[..]

Dat is ook nog wel een idee ja :) Was vanmorgen gewoon ruim een kwartier bezig om dat blok er uit te krijgen...
Haha, ik weet niet of Diva het koud heeft. Af en toe hupst ze wel gewoon dor de sneeuw of blijft daar zitten, dus zeker overdag zal het wel meevallen. :)
Het is meer dat ik niet weet hoe koud het 's nachts wordt (ja ergens tussen de -7 en de -18, schijnt....nu zal het hier wel ergens rond de -10 liggen gok ik) en dat ik dan meer voor 'het geval dat' het kruikje neerleg. Ze kan er best tegen denk ik, maar ze hoeft van mij nu ook weer niet zo'n hard leven te leiden als haar soortgenootjes in de natuur. (ik overleef het ook wel bij 0 graden, maar voel me ook een stuk prettiger als het een paar graden warmer is, dat idee ;) )
Maar misschien heeft ze totaal geen last van de kou hoor, en vindt ze ons stiekum maar een stel aanstellers :D.
pi_121672992
Dikke wintervacht he, die ze ook nog eens volledig opzetten.

Als ik naar mijn wat grotere haarbal (paard) kijk, dan hoeven we ons nergens zorgen om te maken. Een rondje lekker doorstappen in de zon en hij zit onder het zweet, vanwege zijn dikke wintervacht. Zal met de konijnen niet veel anders zijn :)
pi_121673370
Die wintervacht zit er ook niet zonder reden... In de opvang geven we wel het advies om in koude tijden niet te zuinig zijn met het voer geven, aangezien warm blijven energie kost :) En als je konijn plots naar binnen moet ivm ziekte, niet gelijk in een verwarmde ruimte zetten omdat de temperatuurovergang dan te groot is.
pi_121673855
Die wintervacht vertrouw ik wel hoor. :) De kruik is meer een extraatje, en ze kan zelf kiezen of ze er tegen gaat liggen/zitten of niet. 't Is meer voor het geval de temperaturen zo laag worden dat ook die wintervacht net even wat kou doorlaat. Niet gelijk dodelijk misschien, maar ook niet zo comfortabel.
(Denk ik, als mens zijnde. Ik ben natuurlijk geen konijn, dus vandaar dat ik haar wel de ruimte geef om zelf de keus te maken.)

En wat ook meespeelt; Diva zit nog alleen. En konijnen kunnen goed tegen kou, schijnbaar zelfs tegen -20, maar daarbij wordt wel vaak uitgegaan van meerdere konijnen die bij elkaar zitten en zo elkaar ook wat warmer kunnen houden. Zolang Diva nog geen maatje heeft, krijgt ze bij mij die kruik om tegenaan te kruipen. (Door de fleecedeken lekker zacht, en de warmte wordt ook langzamer afgegeven waardoor dat ding niet zo heet aanvoelt.) :)

En het volgend jaar (eventueel) binnenhouden is meer eigenbelang hoor. :P Ik vind het veel te ongezellig zo. (En Diva nu ook, maar met een vriendje erbij is dat straks wellicht ook wel anders.)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:46:33 #55
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_121901627
Voor degenen die hun konijn(en) Science Selective geven: momenteel zijn de 3kg zakken in de aanbieding bij de Intratuin 1+1 gratis :-)
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05:29 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_121902913
Goeie tip ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:03:59 #57
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_121930722
Gerrit was gisteren onsnapt!!!
3 uur gezocht nergens te bekennen.
Ga ik naar binnen om een glaasje water te drinken, loop ik weer de tuin is zit hij er opeens weer.
Pff dat beest had me echt een hartverzakking bezorgd
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:27:37 #58
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_121994467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:14 schreef Candaasje het volgende:
Ja leuk hè, die flesjes? :{ Ik heb in de ren ook al een bakje water gezet (niet in het nachthok zelf, het moet niet omvallen in het slaapgedeelte natuurlijk) maar ik blijf maar heen en weer lopen.
(En Diva had gisternacht denk ik zo'n dorst gekregen, dat ik haar 's ochtends al sneeuw-etend aantrof..)

Verder geef ik wat extra biks en groenvoer om haar energiepijl goed te houden, naast natuurlijk het hooi. En ik heb gisteravond een kruik in haar hok gelegd, gewikkeld in een fleecedekentje. Die dingen blijven best lang warm, en ik zag net dat ze er (nog?) op zat/ligt. (ik ben net pas wakker :@ Dus heb net even snel gegeten en over 2 minuten ga ik zo maar eens even de boel inspecteren.)

Ik ben normaal best dol op de winter, met sneeuw O+ en ijs om te kunnen schaatsen O+ , maar dit jaar geniet ik er echt minder van. Ik zit er toch sterk over te denken Diva en haar toekomstige vriendje volgende winter binnen te houden. Ze blijft maar aan de deur krabbelen :'( want binnen vindt ze het veel gezelliger met al die aandacht en het speelgoed. (En ik vind het ook maar ongezellig zo...)
Lastig die flesjes inderdaad. Ik kwam er vanmorgen achter dat het flesje van Loki op de grond was gevallen en zelfs was gebroken door de kou }:| .
Net maar even naar de dierenwinkel gegaan voor een nieuw flesje met een speciaal fles thermo sokje eroverheen (verkochten ze daar). Eens kijken of dat werkt :)
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:42:55 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122001930
Zo'n flesje met speciaal thermo sokje heb ik ook, maar het is altijd dat stomme tuitje waarin alles bevriest. Veel verwisselen is de enige optie met dit soort weer, helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 12:05:57 #60
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_122024685
Ik doe gewoon ochtends lauw water in een bakje, het bevriest wel weer maar als je het steeds op dezelfde tijdstippen doet dan weten ze wanneer ze kunnen drinken.
pi_122067251
Steve heeft een vriendinnetje! Ze heet Quinn en het is me toch een schatje.


De jongedame in kwestie O+

En nog een foto. Steve en Quinn hebben een lenterol gekregen. Zo'n ding om aan te knagen en zo.

pi_122212609
Ahw, wat lief! O+

Althans, ik neem aan dat ze elkaar wel lief vinden? :D
pi_122216953
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:22 schreef WeirdlyWired het volgende:
Steve heeft een vriendinnetje! Ze heet Quinn en het is me toch een schatje.

[ afbeelding ]
De jongedame in kwestie O+

En nog een foto. Steve en Quinn hebben een lenterol gekregen. Zo'n ding om aan te knagen en zo.

[ afbeelding ]
Wat een schatjes allebei. O+

En leuk behang! :@
Omdat peer.
pi_122218953
Wat sneu van die flesjes. Mijn nijnen wonen binnen dus ik heb dat probleem niet :).
pi_122224628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, wat lief! O+

Althans, ik neem aan dat ze elkaar wel lief vinden? :D
Ja, ze vinden elkaar hartstikke lief. Ik had verwacht dat het koppelen lang zou duren, maar het duurde niet echt lang en ze zijn nu echt helemaal aan elkaar gewend. O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Wat een schatjes allebei. O+

En leuk behang! :@
Ja, ik ben echt super blij met ze! Steve vindt het behang ook super leuk. Als je goed kijkt naar de foto zie je dat er aan de zijkant al een stuk behang is weg gegeten :P
pi_122224792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:29 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]

Ja, ik ben echt super blij met ze! Steve vindt het behang ook super leuk. Als je goed kijkt naar de foto zie je dat er aan de zijkant al een stuk behang is weg gegeten :P
Ohja, ik zie het! Doet mijn nijn ook. :') Gelukkig moest het toch nog een keer opnieuw gedaan worden.
Omdat peer.
pi_122225003
In mn vorige huis waren de plinten geliefd knaagmateriaal, hier nemen ze ineens genoegen met dozen :)
  Moderator dinsdag 29 januari 2013 @ 19:38:21 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_122225093
Hier zou ze het liefste hapjes uit de kast nemen, maar dat mag niet :P ze moet het maar met de dozen doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122320662
Diva heeft hier 'fun met gordijnen' ontdekt. Ik heb vlak bij de deur gordijnen tot op de grond hangen, en ze vindt het een fantastisch spelletje om er achter langs te lopen, zich half te laten zien, weer er terug achter te gaan zitten, even weg te rennen, er weer achter rond te hobbelen, etc. :D

En ze maakte vanmiddag zowaar een binky! (Af en toe crosst ze keihard rond en soms maakt ze een half sprongetje, maar dit was echt een 180 graden draai van dr achterlijf tijdens de sprong.)
*O*

En zonnebloempitten als traktatie doen het goed. :9 (ongezouten). De biks (SS) staafjes trouwens ook nog steeds; ze komt op volle vaart op me afgerend als ze doorheeft dat ik wat heb. En als ik mijn knieën zit springt ze op schoot. Of knalt eerst met volle vaart tegen diezelfde knieën op....om vervolgens luid piepend en soms met dr tongetje uit dr mond stekend weer verder te bedelen om dat ene staafje SS.......alsof ik d'r uithonger.... _O- )

En douche eendje, ik ga je even pmmen. Want jij werkt toch als vrijwilliger in Heiloo? Ik heb daar een paar leuke mannen gezien voor Diva. (Zo rond de 2 jaar. Diva wordt 3 jaar in april, dus een heer met een leeftijd ergens tussen de 2 en 4 jaar vind ik wel leuk, als het even kan :) )
pi_122320788
Candaasje, ik ben inderdaad vrijwilliger in Heiloo :) Rammetjes bij ons worden gecastreerd geplaatst, vergoeding is 47.50. Gemiddelde castratie is duurder bij een DA :) Ik zie je pm wel!
Alleen Woezel plaatsen we niet samen met andere konijnen, Woezel is doof en daardoor heel slecht koppelbaar.
pi_122634891
Straks naar de DA... vannochtend had Nijn geen interesse in eten, net in de pauze snel op en neer naar huis geweest en meneer was heel onrustig, nog geen interesse in eten. Ook zijn favo's (venkel, peterselie e.d. )hoeft hij niet.
pi_122636800
Oh hè bah! Gas misschien?
pi_122637304
Gas... of zn gebitje. Verstopping? Ik weet het niet...
pi_122642041
Ben je al bij de DA geweest? :)
pi_122645921
Ja :) Verstopping en haakjes... Duur grapje. En een nieuwe DA die mijn konijn "uitschold"voor opa (Nijn is ruim 6). Nou, Nijn is alles behalve oud en rustig :+ Hij vloog zo ongeveer door de behandelkamer heen terwijl de DA dacht dat hij dit zonder assistente wel kon redden.
Zal woensdag even aan mn vaste DA doorgeven dat ze haar nieuwe collega, ondanks dat het haar baas is, wel wat kennis van konijnen/ouderdom mag bijbrengen.

Nu eerst de verstopping behandelen met vocht, vocht, vocht, laxatract en metocoloral en woensdag terug om de haakjes onder narcose te laten verwijderen.
pi_122673491
Oeh, succes met het verzorgen/behandelen! Hopelijk gaat het snel weer beter! :*

En ik heb ook liever mijn vaste DA en DA-assistente. :Y Er is nu sinds kort een nieuwe assistente bij, en die is ook aardig, maar de ander ken ik gewoon wat beter. Maar goed, die laatste was er afgelopen dinsdag dus niet. En ik was die dag ook een beetje teleurgesteld dat de DA zelf al weg was, toen ik Diva kwam ophalen. (Was achteraf wel logisch, want dinsdag hebben ze alleen in het begin van de middag een spreekuur, en de andere dagen ook s'avonds.)

Maar 'gelukkig' ga ik a.s. vrijdag weer terug voor controle en het verwijderen van één bovenhuidse hechting, dus dan kan ik alsnog even naar meer details van de operatie vragen. :) 't Was allemaal goed gegaan hoor, en ik werd deze week nog even door mijn euh 'favo' assistente gebeld om te vragen hoe het was, maar ik vind het altijd wel fijn om het even met de DA nog na te bespreken.
pi_122685978
Zo, vandaag een hele lading groente gekocht en inmiddels heeft nijn weer wat interesse in groenvoer, erg fijn :) Zit lekker veel vocht in dus hopelijk komt de verstopping straks goed los.

Fijn dat de castratie van diva goed is gegaan candaasje. Ik heb vandaag nog even overlegd over jou/konijn bij diva in de opvang, op zich is het in orde als de hoofdbeheerdster ook akkoord geeft. Eigenlijk plaatsen ze niet op het balkon vanwege de weersinvloeden maar ik heb alvast een goed woordje gedaan. Als je contact met ze opneemt mag je mijn naam ook wel even noemen, iig als je Anja spreekt. Die weet er nu vanaf ;)

Ow en ik was vandaag in de opvang... kwamen zomaar de nieuwe baasjes van Basje, mét Basje lang om even te laten controleren of het echt een mannetje is, want dan kan hij binnenkort gecastreerd worden.
Mijn hemel, wat is hij groot geworden! Van 900 gram nu inmiddels 1200 gram, prachtige lange manen en nog altijd superlief.

[ Bericht 10% gewijzigd door douche-eendje op 09-02-2013 20:10:53 ]
pi_122699609
Oh wat fijn dat Nijn weer wat eet!

En wat lief van je goede woordje! O+
Als een balkon echt een probleem is, dan kan ik de konijnen in de winter ook binnen houden, maar we zitten hier niet zo hoog (3e etage, 4e woonlaag met bg meegerekend) en redelijk beschut. (in de winter tegen de meeste wind, en voor de zekerheid dus een hoes om het hok, in de zomer tegen de zon door balkon op het noorden en enorme bomen :) )

En...omdat Diva de eerste dagen echt tegen de warme verwarming geplakt zat, ze wat leek afgevalken, het buiten opeens weer begon te vriezen, (en er ook geen vriendje was om tegen aan te kruipen) en daarbij haar keutels nog niet goed waren, heb ik Diva wat langer binnen gehouden dan slechts 1 dag. Toen ze heel zwak was stond de verwarming aan, en elke dag dat ze fitter werd heb ik deze wat lager gezet. (uiteindelijk stond ie uit, brrr!!)

Nu ben ik alleen aan het dubben of ik haar nu, na toch bijna een week, terug naar buiten moet doen. Het vriest hier 's nachts, en hoewel ze natuurlijk verder wel een wintervacht heeft, zal het toch weer een verschil zijn met de binnen temp. ondanks dat de verwarming nu binnen uit staat. (het scheelt toch zeker 10 graden.)

Is het misschien verstandiger om Diva langzaam te laten wennen aan een normale binnentemperatuur en haar vanaf nu tot Ijsheiligen binnen te houden? Qua ruimte is het geen probleem, maar ik wil natuurlijk geen ziek konijn. (hoe doen opvangcentra dat eigenlijk in de winter, wanneer er konijnen buiten gevonden worden?)

Een nadeel is dat ik op zoek moet naar een ruim binnenhok (ik heb nu als ziekenboeg een ruime ren ingericht, en verder is de hele woonkamer bijna de hele dag toegankelijk, maar nog wat meer ruimte (naast de ren) voor als ik niet thuis ben vind ik wel noodzakelijk.

Een voordeel zou weer zijn dat we eerder een vriendje kunnen zoeken. Maar goed, 1 of 2 maandjes langer wachten is ook prima.

Wat is wijsheid? Iemand een idee? :/
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 14:51:50 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_122712602
Molly kent geen schaamte :|W


Als je niet zeker weet of ze weer lekker naar buiten kan, en je hebt de mogelijkheid om haar tijdelijk binnen te laten, dan zou ik dat doen. Je wilt ook niet dat ze ziek wordt, net na de operatie. Ik had even gemist dat je haar hebt laten castreren, maar we hebben dat met Molly ook laten doen. Ik moet zeggen dat het bij Molly wel even een goede 5 dagen duurde voor ze helemaal de oude was. Ik kan me zo voorstellen dat je haar eigenlijk liever even binnenhoudt :*

Zou je geen hok kunnen lenen van iemand, zo lang?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122717507
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly kent geen schaamte :|W
[ afbeelding ]

Als je niet zeker weet of ze weer lekker naar buiten kan, en je hebt de mogelijkheid om haar tijdelijk binnen te laten, dan zou ik dat doen. Je wilt ook niet dat ze ziek wordt, net na de operatie. Ik had even gemist dat je haar hebt laten castreren, maar we hebben dat met Molly ook laten doen. Ik moet zeggen dat het bij Molly wel even een goede 5 dagen duurde voor ze helemaal de oude was. Ik kan me zo voorstellen dat je haar eigenlijk liever even binnenhoudt :*

Zou je geen hok kunnen lenen van iemand, zo lang?
Haha, leuk hè, als ze zo liggen? :D Diva deed gisteren voor het eerst ook een bunnyflop, het zag er zo grappig uit! (Eerste keer dat ik het zag bij haar!)

Ik denk dat ik Diva inderdaad binnen hou :Y Het gaat nu prima, en ik voel regelmatgig even of ze het niet te warm krijgt. (Dat is niet het geval geloof ik, ze is ook actief genoeg.)
En een binnenhok stond nog wel op de planning voor wanneer we oppas nodig hebben tijdens vakanties (het buitenhok is niet echt te vervoeren), dus met vriend overlegd en we schaffen die gewoon wat eerder aan :).

En ik had het wel in de Slowchat van F&F gezegd, maar nog niet hier. :@ Maar jup, bij deze dus, Diva is gecastreerd (afgelopen dinsdag). Ik heb lang zitten twijfelen, (Want gezond konijn enzo...hoewel je beter een gezond konijn kunt laten castreren dan een ziek konijn eigenlijk...) maar ik heb het toch met het oog op baarmoederkanker gedaan. Het feit dat mijn DA het preventief aanraadde (heeft 'ie verder nog nooit gedaan bij mijn dieren), en ook eerlijk heeft uitgelegd dat als je wel nestjes wil (zoals bijvoorbeeld Miss Isis met haar konijnen) en daardoor het natuurlijke proces niet verstoord, je geen castratie hoeft te doen, heeft me over de streep getrokken.

En ik had 100% vertrouwen in hem, qua operatie. Hij heeft tot nu toe werkelijk elk dier van ons, hoogbejaard of niet, door alle operaties heen gekregen. (Dat er soms ziektes zijn waar niet tegen te vechten is, dat is dan weer een ander verhaal natuurlijk.) Dat is geen 100% garantie, maar ik maakte me meer zorgen om de nazorg dan om de operatie zelf. :) Maar ze hebben vanuit de kliniek ook nog even gebeld, hoe het ging, en ik had me zelf ook al wat ingelezen, dus uiteindelijk is het heel goed gegaan. (Pittig, maar ik sta nog steeds versteld van het herstellingsvermogen van zo'n klein dier. Zo snel! :o )

A.s. vrijdag moet ik nog even komen voor controle, en het verwijderen van een bovenhuidse hechting :).

Ik zal zo eens kijken of ik nog een foto kan maken. Diva kijkt altijd een beetje boos als ze de camera ziet, maar ik zal een poging wagen :P .
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 16:59:22 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_122718623
Wij hebben het laten doen omdat Molly het nodig vond om te gaan sproeien :X dat doen sommige voedsters, is een hormonaal iets. En als je het voor bent voor er gewenning optreed, kan het castreren het verhelpen. En hoewel wij ook tegen het snijden in een gezond dier zijn, hebben we het nu toch laten doen. Want we vinden veel goed, maar sproeien :N

Ik vond de nazorg ook een heel gedoe. Ik maakte me zo'n zorgen om dr! Maar gelukkig is alles toen goed gedaan O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123080528
In de slowchat had ik het al laten zien, maar hier nog niet:
Diva is erg fan van hokverbouwingen :P :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels heb ik nu met doeken een soort tentje voor haar gemaakt in een hoek van de ren, waar ze 's nachts in kan slapen. Gisteravond is ze namelijk flink (echt flink!) tekeer gegaan tegen de ren, om er maar uit te kunnen en achter onze gordijnen te kunnen slapen. Aangezien ik haar 's nachts wel in de ren wil hebben (mijn vriend stapte vanmorgen in een plas urine op het laminaat, niet te spreken over alle keutels her en der..) heb ik dus nu maar een lekker beschut hoekje gemaakt. Volgens mij bevalt het tot nu toe wel goed, maar vannacht dus het moment van de waarheid. ;)

Oh, en het is behoorlijk lastig om Diva even leuk op de foto te krijgen als ze in het echt is, maar deze twee snelle pogingen van een nicht van me, zijn toch wel goed gelukt O+ :
(De volgende keer neemt ze haar belichtingsspullen mee, want het was nu eigenlijk veel te donker en raar geklooi met een IKEA lampje, en dan is het dus de bedoeling dat er twee konijnen op de foto staan ;) )

Alles voor een traktatie:


O+ (ze kijkt een beetje alsof ze net heeeul streng is toegesproken, 't arme ding :D )
pi_123083404


[ Bericht 100% gewijzigd door byah op 19-02-2013 20:49:45 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:33:35 #84
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_123133180
Hallo! Ik kwam even hier spieken, ik ga komende zaterdag namelijk dit pluizige ding ophalen:

We hebben 'm Sherlock gedoopt, hij is 4 en zijn baasje heeft niet genoeg tijd om voor 'm te zorgen (heeft net een baby) een daarom werd het een beetje een zielige stumpert. Dus ik hoop dat ie het bij ons naar zijn zin gaat krijgen O+.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_123156727
Leuk! :D
Heb je al konijnen (gehad) ? :)
  donderdag 21 februari 2013 @ 18:11:16 #86
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_123169836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:34 schreef Candaasje het volgende:
Leuk! :D
Heb je al konijnen (gehad) ? :)
Vroeger gehad ja, maar ik heb me nog even ingelezen voordat ik dit snoesje opgezocht heb, zodat ie bij ons een fijn huisje krijgt :). Maar als jullie nog tips oid hebben hoor ik ze graag!
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_123173566
Hebben jullie dat ook? Dat als een konijn echt languit ligt dat je zin krijgt om zijn voetjes te kietelen?
Ik krijg hier echt zin om aan te frunniken :P



En Quinn vond het nodig om aan Steve zijn billetjes te ruiken :')

  maandag 25 februari 2013 @ 08:55:01 #88
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_123315260
Nou, mijn monster is er ook inmiddels :D

(Gemaakt door iemand in userfoto's, ik vond 'm heel lief zitten, daar was niet iedereen het mee eens _O-)
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 13:30:13 #89
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123322234
Ik heb het konijntje van mijn zus hier. Die is vanmorgen geopereerd aan zijn gebitje en meteen gecastreerd begreep ik. Mijn zus moest vanmiddag werken maar het beestje is nog zo suf en koud dat ze hem hier bij mij heeft gebracht zodat ik hem een beetje in de gaten kan houden. Het arme ding ;(

De dierenarts zei dat hij nog niet eerder zo'n slecht gebit had gezien en dat het waarschijnlijk ook nog wel terug zou kunnen gaan komen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_123322512
Het grote konijn vooraan staat inderdaad heel lief op de foto Bloempje ;)
De gezichtsuitdrukking van het kleinere konijntje achteraan is wat moeilijker te duiden.

@Senesta: Jeetje, dat klinkt wel heftig. Gaat het alleen om de voortanden, of echt het hele gebit?
Houd hem maar lekker warm (kruik, snugglesafe of verwarming) en hopelijk gaat hij straks weer zelf wat eten en keuteln. :*
pi_123322606
Oh, enne, had ik al verteld dat Diva nu echt al haar angst kwijt lijkt te zijn? :P
Ze vliegt nog wel eens van schrik het laminaat over hoor, maar ze is ook verschrikkelijk nieuwsgierig en brutaal. En vooral enorm geobsedeerd door (lekker, het liefst zoet) eten. Vanmorgen zat er een konijn op m'n schouder terwijl ik mijn boterhammen probeerde weg te werken...ik heb haar denk ik wel 20 keer weg moeten duwen (komt er weer een koppie aan de andere kant van het bord tevoorschijn..).

En 's avonds komt ze als we haar roepen graag bij ons op de bank zitten. Als ze een paar keer heen en weer is gestuiterd (en ons als springplank en klimrek heeft gebruikt :') ) gaat ze goed zitten voor een aaibeurt, en houdt dat gerust uren vol. O+
  maandag 25 februari 2013 @ 15:31:43 #92
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123326687
Mijn konijnen zoeken een nieuw huisje, misschien interessant voor iemand hier?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123328588
Ik heb helaas geen plekje(s), maar heb wel even gereageerd. :)
Hopelijk vinden ze een fijn huisje! Maar ze maken goede kans denk ik. Ze zien er hartstikke leuk uit, de beschrijving klinkt goed (geen ernstige gevalletjes van hoknijd oid) en je geeft er ook hun huisjes bij mee. ^O^ *Gaat duimen*
pi_123417002
De opvang heeft een nieuwe website, zo mooi O+

http://www.knaagdierencentrumnhn.dierenbescherming.nl/
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:47:52 #95
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_123417174
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:43 schreef douche-eendje het volgende:
De opvang heeft een nieuwe website, zo mooi O+

http://www.knaagdierencentrumnhn.dierenbescherming.nl/
Mooi! En wat een leuke nijntjes! Vooral Mimi en Appie. Het is dat we al 2 konijnen hebben anders had ik ze meteen in huis genomen O+
pi_123417726
Mimi en Appie zijn "soort van geclaimd" door een van de vrijwilligers waar ze "tijdelijk" in de tuin wonen :P
pi_123417883
Mooie website inderdaad! Lieve nijntjes, hoop dat ze snel een fijn thuis krijgen. Ik ga iig wat doneren zodat ze tot die tijd spulletjes hebben :)
pi_123418038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:08 schreef Bijou het volgende:
Mooie website inderdaad! Lieve nijntjes, hoop dat ze snel een fijn thuis krijgen. Ik ga iig wat doneren zodat ze tot die tijd spulletjes hebben :)
Wat lief O+ :) Ik doe er nu 4 jaar vrijwilligerswerk, je maakt er echt zo ontzettend veel mee. Zo hoop ik dat Pieter en Bas binnenkort echt geplaatst gaan worden, ze zijn zo leuk.
http://www.knaagdierencen(...)ren/knaagdier/1/7173
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 18:17:48 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_123418138
Blinde Linda :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123418255
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:14 schreef douche-eendje het volgende:
Wat lief O+ :) Ik doe er nu 4 jaar vrijwilligerswerk, je maakt er echt zo ontzettend veel mee. Zo hoop ik dat Pieter en Bas binnenkort echt geplaatst gaan worden, ze zijn zo leuk.
http://www.knaagdierencen(...)ren/knaagdier/1/7173
Is dat niet heel emotioneel werk? Ik zit al te sniffen als ik alleen al de foto's zie van al die achtergelaten beestjes ;(
pi_123418463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Blinde Linda :D
Ja, Banjer heeft bij mij ook de bijnaam Het Kreng :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:21 schreef Bijou het volgende:

[..]

Is dat niet heel emotioneel werk? Ik zit al te sniffen als ik alleen al de foto's zie van al die achtergelaten beestjes ;(
Soms snap je mensen niet, dat ze zo wreed met dieren om kunnen gaan. Maar er zijn ook hele mooie momenten, dieren die worden opgehaald waarbij je kunt zien dat ze op een droomplek terecht komen, de foto's en verhalen die per mail/post volgen of dat de mensen zelfs even langskomen voor een praatje. Mensen die kneusjes tijdelijk opvangen thuis om aan te sterken.

Maar er zijn ook wel trieste momenten, helaas. Dieren die na maanden intensieve zorg het niet halen, voedsters die binnenkomen met 2 nesten en in verwachting van het 3e nest zijn... :X
pi_123418738
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:27 schreef douche-eendje het volgende:

Soms snap je mensen niet, dat ze zo wreed met dieren om kunnen gaan. Maar er zijn ook hele mooie momenten, dieren die worden opgehaald waarbij je kunt zien dat ze op een droomplek terecht komen, de foto's en verhalen die per mail/post volgen of dat de mensen zelfs even langskomen voor een praatje. Mensen die kneusjes tijdelijk opvangen thuis om aan te sterken.

Maar er zijn ook wel trieste momenten, helaas. Dieren die na maanden intensieve zorg het niet halen, voedsters die binnenkomen met 2 nesten en in verwachting van het 3e nest zijn... :X
Lieve berichtjes zie ik inderdaad van nieuwe baasjes :s) Zo goed dat er vrijwilligers zijn die voor ze zorgen tot die baasjes er zijn ^O^
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 19:29:20 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_123421711
Ik weet nog dat we een vriendje voor Molly uit het asiel haalden. Dat ging niet, en na een week brachten we Roy terug. Dat was allemaal geen probleem, maar ik heb daar staan janken als een kind ;(

Kan me voorstellen dat dat voor de medewerkers ook niet ideaal is :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123582041
Het is door het raam van de achterdeur gefilmd maar durfde niet naar buiten uit angst dat ze weer ophouden haha :')

Bij 1:04 maakt Monkie ook nog een perfecte 360 graden flip mensen, een talentje!

Chuck en Monkie houden van zand O+

  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 19:10:41 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_123584238
Die flip _O_ O+ /smelt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123605419
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:17 schreef Serinde het volgende:
Het is door het raam van de achterdeur gefilmd maar durfde niet naar buiten uit angst dat ze weer ophouden haha :')

Bij 1:04 maakt Monkie ook nog een perfecte 360 graden flip mensen, een talentje!

Chuck en Monkie houden van zand O+

daar kan je een nieuwe hit mee scoren! do the bunny roll ala harlem shake :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:13:07 #107
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_123651416
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:17 schreef Serinde het volgende:
Het is door het raam van de achterdeur gefilmd maar durfde niet naar buiten uit angst dat ze weer ophouden haha :')

Bij 1:04 maakt Monkie ook nog een perfecte 360 graden flip mensen, een talentje!

Chuck en Monkie houden van zand O+

Wat een dotje O+

Hier nog een wat duidelijkere foto van mijn monster. Dat hier doet alsof ie reuze braaf is.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:30:20 #108
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123651929
Hihi, ik moest even goed kijken hoe ie 'in elkaar zit' :P

Hmm ik twijfel over de voeding (brokjes) van mijn konijnen. Ik zorg heel goed voor m'n konijnen, ze krijgen elke dag veel vers hooi en water, af en toe groente, ze mogen als ik thuis ben over het balkon huppen en als ik weg ben in de ren...ik geef ze science selective, maar dat kost me toch aardig wat geld. Ik ben dit jaar aan het afstuderen dus ik heb weinig tijd om te werken. Zijn de biks van bijv. de dierenwinkel echt zo slecht of ben ik niet gelijk een slecht baasje als ik overstap op zulk goedkoop voer? Of weet iemand een ander alternatief?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:02:50 #109
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_123652861
ander alternatief is hope farms super trio, aan samenstelling iets minder dan science maar zeker geen slecht voer! 15 kg voer daarvan is zo rond de 15a20 euro.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:16:44 #110
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123655111
Die heb ik al eens gehad, maar bij de dierenwinkel hier (huisdiervoordeelshop) nog redelijk prijzig. Ik ga maar eens op internet snuffelen dan, de prijs die jij noemt scheelt behoorlijk :)
  Moderator dinsdag 5 maart 2013 @ 12:40:42 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_123655947
Bol.com heeft tegenwoordig ook diervoeding! Staat daar niks bij?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:45:28 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_123656106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:16 schreef morgane het volgende:
Die heb ik al eens gehad, maar bij de dierenwinkel hier (huisdiervoordeelshop) nog redelijk prijzig. Ik ga maar eens op internet snuffelen dan, de prijs die jij noemt scheelt behoorlijk :)
Bij de webwinkel van bunnybunch is het 14.95 excl verzendkosten, die zijn een euro of 5 voor bestellingen tot 25 kg.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:56:39 #113
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123656482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Bol.com heeft tegenwoordig ook diervoeding! Staat daar niks bij?
Ohja klopt! Science Selective is daar even duur als bij mijn dierenarts zie ik nu, dus dat maakt niet uit. Maar de Hope Farms supertrio is daar 23,99 voor 15 kg, veel duurder dus! Toch maar eens bij bunnybunch bestellen dan :) bedankt voor de tip!
pi_123691450
Bestellen in Engeland (evt. combinatiebestelling met mensen in je buurt?) is nog veel goedkoper!
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:00:58 #115
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123691928
Dat is ook een goed idee! Helaas ken ik zelf geen konijnenliefhebbers in omg. Nijmegen maar men mag zich altijd melden ;) ik had net even in de locale dierenwinkel gekeken wat de HF Super Trio kost...6 euro nogiets voor 3(!) kilo!
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:50:15 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_123718038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:00 schreef morgane het volgende:
Dat is ook een goed idee! Helaas ken ik zelf geen konijnenliefhebbers in omg. Nijmegen maar men mag zich altijd melden ;) ik had net even in de locale dierenwinkel gekeken wat de HF Super Trio kost...6 euro nogiets voor 3(!) kilo!
Wat een verschil is het dan zo via internet zeg :o

Ow en kleine geweldige opvangupdate:

quote:
Het knaagdierencentrum in Heiloo kan nieuwe konijnenhokken kopen dankzij twee gulle giften.

De hokken van de konijnen vielen van ellende uit elkaar, maar nieuwe verblijven kosten ruim 6.000 euro en dat had de opvang niet zelf. Dankzij een donatie van Gerard van den Heuvel uit Barneveld kunnen de nieuwe hokken nu toch besteld worden.

De gulle gever betaalt 5.000 euro en daarmee is het centrum zo goed als uit de brand. Vanmorgen kwam Willem Gomes uit Heiloo ook nog binnen lopen met een cheque van 500 euro. De laatste ruim 500 euro hopen ze komende tijd nog bij elkaar te kunnen sprokkelen. De 36 nieuwe hokken zijn al besteld en de medewerkers zijn dolblij met de oplossing.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dankzij+gulle+gevers
Bij het linkje ook nog een opname waarin de beheerdster van de opvang te horen is :). Eind van de maand nieuwe hokken *O*

en mijn duo hier is ineens heel erg op mij gericht, komt lekker naar mij toe om te bedelen voor eten.
pi_123742168
Ik had vandaag 'nageltjes knippen' op de planning staan, (vanavond, als mijn vriend ook thuis is, omdat Diva nogal spartelt..) en daarom keek ik net even nog eens goed naar dr pootjes. En *vloek*....zie ik een (klein) wondje op dr achterpoot. Sore hocks. -O-

Ik ga zo eerst maar eens alles verschonen, en dan denk ik toch maar even de DA bellen.
Ik weet alleen dus niet waardoor het precies komt. In de ren heeft ze een handdoek liggen om op te zitten, en doosjes met stro, hooi (en daaronder houtstaafjes), en een doos met papieren muizentrappetjes ('Frizzle' ofzo heet dat.)

Ik hoop dat het komt doordat ze graag op plekken zit waar ze ook plast, en dat het daardoor een beetje is gaan irriteren. Want dan kan ik de bakken nog wat vaker verschonen en helpt dat hopelijk. Maar als het komt doordat ze ook graag op de bank en het kleed hier bij de tafel zit, dan wordt het wel een beetje lastig. :{
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 13:11:25 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_123742590
Mijn gevoel zegt ook de handdoek even kritisch bekijken... Sterkte!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123743261
Ik ben nu bezig met de ren verschonen; alles gaat er even uit, en wat ook maar een beetje vies is gaat de prullenbak of de wasmachine in. En ik heb de handdoek nu vervangen door een katoenen hoeslaken. (Natuurlijk een wit laken... :') maar goed, er staat 100% katoen op, van de AH, dus dat zal wel kloppen dan.)

En dan bel ik straks toch maar even de DA, wat ik met dat wondje aan moet. Ik wil niet dat het zo vlak voor het weekend groter wordt en lekker gaat ontsteken natuurlijk... :{
pi_123746233
Ik las de laatste berichtjes en kwam iets tegen over voer.

Toevallig al op zooplus.nl gekeken? Ik bestel daar altijd de eukanuba brokken voor mijn hond en dat scheelt nogal met de prijs die ze er bij de dierenwinkel voor vragen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:20:33 #121
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123747931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik las de laatste berichtjes en kwam iets tegen over voer.

Toevallig al op zooplus.nl gekeken? Ik bestel daar altijd de eukanuba brokken voor mijn hond en dat scheelt nogal met de prijs die ze er bij de dierenwinkel voor vragen :)
Bedankt voor de tip! Helaas blijken ze het voer dat ik zoek niet te hebben (Hope Farms)
pi_123748840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:20 schreef morgane het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Helaas blijken ze het voer dat ik zoek niet te hebben (Hope Farms)
Jammer maar viel te proberen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_123749564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 13:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben nu bezig met de ren verschonen; alles gaat er even uit, en wat ook maar een beetje vies is gaat de prullenbak of de wasmachine in. En ik heb de handdoek nu vervangen door een katoenen hoeslaken. (Natuurlijk een wit laken... :') maar goed, er staat 100% katoen op, van de AH, dus dat zal wel kloppen dan.)

En dan bel ik straks toch maar even de DA, wat ik met dat wondje aan moet. Ik wil niet dat het zo vlak voor het weekend groter wordt en lekker gaat ontsteken natuurlijk... :{
Is het een open bloedend wondje dan zeker even contact opnemen met de DA. als het een kaal plekje, beginnende sore hocks zijn raad ik pawwax (voor honden) aan. Werkte bij mijn konijnen en in de opvang echt heeeeeel goed.
pi_123749706
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Is het een open bloedend wondje dan zeker even contact opnemen met de DA. als het een kaal plekje, beginnende sore hocks zijn raad ik pawwax (voor honden) aan. Werkte bij mijn konijnen en in de opvang echt heeeeeel goed.
Ik wil het zo nog even bekijken, wanneer mijn vriend ook thuis is. (Ik probeerde het vanmiddag maar mevrouw bleef zo gigantisch spartelen dat ik moest kiezen tussen haar met alle mogelijke moeite vasthouden of haar achterpootjes bekijken :') schoot niet op dus.....)
Als het echt open is zal ik de DA bellen (die is vanavond en morgen bereikbaar), en anders ga ik dat pawwax halen! (Hebben ze dat bij een dierenwinkel?)
pi_123753414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:00 schreef morgane het volgende:
Dat is ook een goed idee! Helaas ken ik zelf geen konijnenliefhebbers in omg. Nijmegen maar men mag zich altijd melden ;) ik had net even in de locale dierenwinkel gekeken wat de HF Super Trio kost...6 euro nogiets voor 3(!) kilo!
omgeving nijmegen meldt zich :D
pi_123753604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wil het zo nog even bekijken, wanneer mijn vriend ook thuis is. (Ik probeerde het vanmiddag maar mevrouw bleef zo gigantisch spartelen dat ik moest kiezen tussen haar met alle mogelijke moeite vasthouden of haar achterpootjes bekijken :') schoot niet op dus.....)
Als het echt open is zal ik de DA bellen (die is vanavond en morgen bereikbaar), en anders ga ik dat pawwax halen! (Hebben ze dat bij een dierenwinkel?)
ik heb het destijds via mn dierenarts besteld. Je hebt het in een blikje en zalf ut een tube, de laatste moet je hebben
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:53:11 #127
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_123778540
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:33 schreef Serinde het volgende:

[..]

omgeving nijmegen meldt zich :D
Ah dat kan nog wel eens handig zijn :P
  Moderator vrijdag 8 maart 2013 @ 22:12:36 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_123810204
Wat een kut-avond :( Molly was ziek! Ze wilde niet meer eten... Heel de avond aan de gang geweest met d'r, niks hielp. Als laatste redmiddel pijnstiller en darmstimulans klaargemaakt. Mol zag de bui hangen, vlucht naar de wc en gaat zitten eten :')

Kut beest, nu zit ze gewoon hooi te eten :')

en ik heb niks gegeten, worried sick :')

Hoe blij kan je worden van een etend konijn op de wc :@

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123907244
*breekt even in*

Candaasje: even een tip voor Diva, Ik kreeg haar nagels altijd geknipt door haar in een handdoek te wikkelen, Dan op het aanrecht te zetten en zo in te pakken dat ik per x 1 poot buiten de doek had, Dan vond ze het nog niet leuk, maar met de doek over dr koppie bleef ze wel redelijk zitten, Om vervolgens de rest van de dag naar mij te grommen als ik maar in de buurt van dr hok kwam, maarja dr nagels waren wel geknipt :P

Hoe is het nu met haar pootje?
S. 2014
J. 2016
pi_123907681
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*breekt even in*

Candaasje: even een tip voor Diva, Ik kreeg haar nagels altijd geknipt door haar in een handdoek te wikkelen, Dan op het aanrecht te zetten en zo in te pakken dat ik per x 1 poot buiten de doek had, Dan vond ze het nog niet leuk, maar met de doek over dr koppie bleef ze wel redelijk zitten, Om vervolgens de rest van de dag naar mij te grommen als ik maar in de buurt van dr hok kwam, maarja dr nagels waren wel geknipt :P

Hoe is het nu met haar pootje?
Haha, ja ze nemen je het niet in dank af. :P (En die handdoek werkt wel ja. Mijn vriend vind het maar zielig - hij is in het geheim nog een veel groter watje dan ik - en wil haar eigenlijk niet vasthouden. Dus ik ben helaas altijd de boeman. Gelukkig schenkt Diva me nog wel steeds vergiffenis.. ). Ik ga ook even op zoek naar iets van een grote platte steen ofzo, dan slijt het misschien ook een beetje harder. (Moet ze er wel op willen zitten natuurlijk....maar goed, proberen kan altijd.)

En de pootjes gaan goed. Ik was nog even langs de DA gefietst (zonder Diva, leek me even iets teveel stress mocht het onnodig zijn), en ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden, even schoon te maken met een klein beetje water (niet te nat), en als het erger werd natuurlijk te bellen. Maar het lijkt wel aardig weg te trekken. Ik denk dat de handdoek in de ren, eventueel in combinatie met wat meer urine dan normaal (ik was een paar dagen weg en mijn ouders pasten op, maar ik had gezegd dat ik zelf het toiletje e.d. weer zou verschonen. Dus het was iets rommeliger.) de boosdoener is geweest. :)
pi_124157962
Twee van mijn konijnen zijn vorig jaar vlak na elkaar overleden (Noppes en Snoetje, heb in dit topic wel eens fotos geplaatst). Toen was alleen Samba er nog, die hadden we sinds maart 2012 in pleegopvang voor een asiel omdat ze een gebroken achterpootje had. Toen het in mei tijd was om terug te gaan zodat ze geplaatst kon worden waren te veel gehecht geraakt aan haar en is ze gebleven :+

In december is ze op date geweest in de opvang en was er gelijk een goede match met Pluk, hij mist een voorpootje (bij vorige eigenaars gebeurd) en wat dat betreft zijn ze een lekker stel, Samba een scheve achterpoot en Pluk met drie pootjes.

Afgelopen januari is Olaf erbij gekomen, hij komt bij een hobbyfokker vandaan (driekleur dalmatiner mini-rex). Ik had zoiets van, ik probeer ze te koppelen en als het niet lukt krijgt Olaf een eigen vriendin uit de opvang maar het is heel makkelijk gegaan. Eerst een sessie in de hal, toen zijn Samba en Pluk bij Olaf ingetrokken en daarna zijn ze met z'n drieen naar de plek verhuisd waar Samba en Pluk eerst samen woonden. Geen enkel probleem, iedereen zit elkaar te wassen, ook de mannetjes zijn erg lief voor elkaar O+





Van voor naar achter: Samba (v), Olaf (m), Pluk (m)
  zondag 24 maart 2013 @ 14:20:50 #132
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_124441376
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand ongeveer een snoes van een konijntje (zie de foto hierboven). Ik heb alleen een vermoeden dat de stumper doof is. Hij reageert totaal niet als ik bijvoorbeeld achter/boven hem in mijn handen klap, iets roep, of wat dan ook. Ook schrikt ie zich af en toe opeens dood als ik aan kom lopen. Nou maakt het opzich natuurlijk niet veel uit, maar zijn er mensen hier die het herkennen?
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  zondag 24 maart 2013 @ 14:22:52 #133
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124441469
We hadden in de opvang een doof & blind konijn zitten, dat reageerde ook totaal niet op geluiden. Als ik zijn hok schoon moest maken sloeg ik dus een paar keer op de bodemplaat zodat hij wakker werd. Heb je zijn oren al eens na laten kijken door de dierenarts of er geen sprake is van oormijt of een beginnende middenoorontsteking?
  zondag 24 maart 2013 @ 14:26:20 #134
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_124441616
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:22 schreef douche-eendje het volgende:
We hadden in de opvang een doof & blind konijn zitten, dat reageerde ook totaal niet op geluiden. Als ik zijn hok schoon moest maken sloeg ik dus een paar keer op de bodemplaat zodat hij wakker werd. Heb je zijn oren al eens na laten kijken door de dierenarts of er geen sprake is van oormijt of een beginnende middenoorontsteking?
We hebben 'm nog niet zo lang en het was me nog niet echt opgevallen. Wel dat hij niet echt reageerde als je 'm riep, maar ik dacht: ja, het is een konijn, geen hond. Maar nu net dus even de klaptest gedaan. Misschien maar even mee langs gaan ja, anders ook zo sneu. Ik zal zijn oude eigenaar ook even mailen.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 14:47:07 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_124442450
Reageert ie ook niet als je schud met de brokjes of zo? Hier is dat instant reactie, terwijl we kunnen roepen tot we een ons wegen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124444095
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:20 schreef Bloempje. het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een maand ongeveer een snoes van een konijntje (zie de foto hierboven). Ik heb alleen een vermoeden dat de stumper doof is. Hij reageert totaal niet als ik bijvoorbeeld achter/boven hem in mijn handen klap, iets roep, of wat dan ook. Ook schrikt ie zich af en toe opeens dood als ik aan kom lopen. Nou maakt het opzich natuurlijk niet veel uit, maar zijn er mensen hier die het herkennen?
Dat vraag ik me ook regelmatig af bij Polleke, die reageert ook niet op de meeste geluiden en ik benader zijn hokje ook altijd langzaam omdat hij zich inderdaad anders doodschrikt als hij me ziet :') Hij is ook totaal niet bang van de stofzuiger, nog zoiets. Aan de andere kant komt ie dan wel vaak weer aangerend als ik met zijn eten rammel, terwijl hij dat niet had kunnen zien. Misschien hebben we gewoon Oost-Indisch dove nijnen?
  zondag 24 maart 2013 @ 20:26:31 #137
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_124456605
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:22 schreef Bijou het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook regelmatig af bij Polleke, die reageert ook niet op de meeste geluiden en ik benader zijn hokje ook altijd langzaam omdat hij zich inderdaad anders doodschrikt als hij me ziet :') Hij is ook totaal niet bang van de stofzuiger, nog zoiets. Aan de andere kant komt ie dan wel vaak weer aangerend als ik met zijn eten rammel, terwijl hij dat niet had kunnen zien. Misschien hebben we gewoon Oost-Indisch dove nijnen?
Ahaha, dat kan het ook zijn natuurlijk :') Sherlock vindt de stofzuiger inderdaad ook totaal niet eng. Je kan 'm bijna opstofzuigen. Als ik de koelkast open trekt komt ie alleen altijd aanrennen, waar ie ook zit :') smeerlap.
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  maandag 25 maart 2013 @ 16:45:02 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124488976
Binnen voelt het gelukkig als lente

pi_124519945
Hi,

Knijn sinds dit weekend. Vrolijk lief beestje wat niet al te bang is aangelegd.

Op internet las ik dat je beste de eerste dagen in het hok kan laten wennen. Ongeduldig als een mens kan zijn hebben we dat niet gedaan uiteraard en hebben we haar een aantal keer lekker op de bank rondjes laten rennen.

De eerste keer was ze voorzichtig op de bank maar de twee keren daarna al lekker beetje rennen en als je ook op de bank zit niet te beroerd even op schoot te komen of aan je te snuffelen dus bang is ze niet. Alleen dat oppakken ... ze gaat niet gillen en blijft rustig in je hand maar het is niet haar hobby.

Wat is beter? Gewoon even in haar hok houden nu de komende dagen (ze eet ook gewoon al uit de hand) of is benen strekken toch wel erg fijn voor dr?

En hoe krijg je een konijn zindelijk? En wat is het voordeel?
pi_124522023
De pootjes kunnen strekken is voor een konijn altijd fijn :Y, dus als ze zelf niet enorm angstig in een hoekje wegkruipt ) dan kun je haar prima rond laten lopen.
Als je niet thuis bent of geen konijn continu los in de kamer kunt laten lopen, dan zou je een panelenren om het hok kunnen zetten, zodat ze nog wat meer ruimte overhoudt.

Eventueel kun je het voer en het drinken wel in haar hok geven, zodat ze weet dat ze daar altijd haar eten kan vinden. (

Ik neem trouwens wel aan dat het hok ook binnen in huis staat? Want de temperatuur is buiten een heel stuk lager dan binnen, en dan is het niet zo goed voor de gezondheid om je konijn een paar uur binnen te laten rondrennen, en vervolgens weer naar buiten te doen. :)

Wat betreft het zindelijk maken; niet allle konijnen worden zindelijk, maar zeker als je ze binnen houdt, is het wel een poging waard. Diva is hier 'half' zindelijk, wat inhoudt dat ze in haar ren keutelt en plast, maar helaas ook op het hoogpolige kleed bij onze bank :') . Dat zijn een beetje haar vaste plekken, in elk geval voor de plasjes, want keutelen doet ze eigenlijk overal wel. Maar dat is bij veel konijnen zo, ook die keurig op de bak plassen, en het is gelukkig makkelijk op te ruimen. Plasjes zijn veel vervelender als deze naast de bak gaan. Van de vloer dep je het weliswaar zo op, maar als het in stof trekt, laat het best een sterke geur achter. En soms door betacaroteen in het groenvoer, ook wat ornaje-rode vlekken. Op zich wel aardig weg te krijgen, maar het kan wat moeite kosten.

Het idee is simpel; je zet een toilet neer. Dat kan een hoektoilet uit de dierenwinkel zijn, (deze zijn echter vaak wat aan de kleine kant), maar ook de onderste bak van een kattenbak, of een afwasteil. Zolang het maar niet al te hoog is om in te stappen/springen voor je konijn. En niet doorlekt, zoals karton ;). Daar doe je iets van absorberend materiaal in (ik heb houtstaafjes), en wat stro erbovenop. Eventueel een pluk hooi erbij (los, maar schoner is het om in een hooiruifje te doen) om het aantrekkelijk te maken - konijnen doen graag hun behoefte op de plek waar ze graag zitten/liggen en eten - en daarna is het een kwestie van alle keutels die je tegenkomt in die bak leggen, en plasjes met wat keukenpapier opdeppen en ook in die bak deponeren. En dan duimen dat je konijn het snapt. :D

Wel regelmatig die bak verschonen trouwens, want Diva hier gaat gerust op de vloer in de ren plassen als ze de bak niet schoon genoeg meer vindt. :{w

Het kan overigens helpen om je konijn even een iets kleinere ruimte te geven. (Dus hok + panelenren) Anders is ze drukker met die enorme wereld te verkennen, dan met zindelijk worden... Je hebt soms wel even geduld nodig voor ze het snappen. Sommigen snappen het al van nature, anderen pas na 2 dagen, weer een paar pas na weken, en sommigen leren het nooit of dus half :P. Succes!

Oh, enne, ga je nog een vriendje zoeken voor je konijn? Ik heb hier nu alleen Diva rondlopen, maar kan niet wachten tot ik een vriendje voor haar ga zoeken. Ze mist soms echt gezelschap.
Twee konijntjes zijn toch - op hier en daar een uitzondering na - het leukst. Voor jou, maar ook voor je konijn. :)

En een laatste tip: niet oppakken als het niet nodig is! Vrijwel alle konijnen hebben er echt een hekel aan om niet met minstens 2 poten op de grond te staan. (tenzij ze zelf sprongetjes maken natuurlijk.) Het is een van nature ingebouwde angst voor roofdieren (zoals roofvogels), en je zal de eerste niet zijn waarvan het konijn na verloop van tijd een afkeer voor handen krijgt, en gaat grommen/bijten naar deze 'bedreiging'.
pi_124522032
Jezus wat een lulverhaal..ik ga even kijken of ik hem kan inkorten :')

Nou, iets (minimaal) gelukt. Als je een samenvatting wil gil je maar _O-
pi_124523325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:26 schreef Candaasje het volgende:
Jezus wat een lulverhaal..ik ga even kijken of ik hem kan inkorten :')

Nou, iets (minimaal) gelukt. Als je een samenvatting wil gil je maar _O-
Het is duidelijk! Dank je wel ;)
Ik zal straks wat langer reageren ik moet even werken.

Wel een foto
pi_124523569
Nu wil ik ook een konijn.
Tap tap tap
pi_124603918
Tof Godtje O+.
pi_124604094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:26 schreef Candaasje het volgende:
De pootjes kunnen strekken is voor een konijn altijd fijn :Y, dus als ze zelf niet enorm angstig in een hoekje wegkruipt ) dan kun je haar prima rond laten lopen.
Als je niet thuis bent of geen konijn continu los in de kamer kunt laten lopen, dan zou je een panelenren om het hok kunnen zetten, zodat ze nog wat meer ruimte overhoudt.

Eventueel kun je het voer en het drinken wel in haar hok geven, zodat ze weet dat ze daar altijd haar eten kan vinden. (

Ik neem trouwens wel aan dat het hok ook binnen in huis staat? Want de temperatuur is buiten een heel stuk lager dan binnen, en dan is het niet zo goed voor de gezondheid om je konijn een paar uur binnen te laten rondrennen, en vervolgens weer naar buiten te doen. :)

Wat betreft het zindelijk maken; niet allle konijnen worden zindelijk, maar zeker als je ze binnen houdt, is het wel een poging waard. Diva is hier 'half' zindelijk, wat inhoudt dat ze in haar ren keutelt en plast, maar helaas ook op het hoogpolige kleed bij onze bank :') . Dat zijn een beetje haar vaste plekken, in elk geval voor de plasjes, want keutelen doet ze eigenlijk overal wel. Maar dat is bij veel konijnen zo, ook die keurig op de bak plassen, en het is gelukkig makkelijk op te ruimen. Plasjes zijn veel vervelender als deze naast de bak gaan. Van de vloer dep je het weliswaar zo op, maar als het in stof trekt, laat het best een sterke geur achter. En soms door betacaroteen in het groenvoer, ook wat ornaje-rode vlekken. Op zich wel aardig weg te krijgen, maar het kan wat moeite kosten.

Het idee is simpel; je zet een toilet neer. Dat kan een hoektoilet uit de dierenwinkel zijn, (deze zijn echter vaak wat aan de kleine kant), maar ook de onderste bak van een kattenbak, of een afwasteil. Zolang het maar niet al te hoog is om in te stappen/springen voor je konijn. En niet doorlekt, zoals karton ;). Daar doe je iets van absorberend materiaal in (ik heb houtstaafjes), en wat stro erbovenop. Eventueel een pluk hooi erbij (los, maar schoner is het om in een hooiruifje te doen) om het aantrekkelijk te maken - konijnen doen graag hun behoefte op de plek waar ze graag zitten/liggen en eten - en daarna is het een kwestie van alle keutels die je tegenkomt in die bak leggen, en plasjes met wat keukenpapier opdeppen en ook in die bak deponeren. En dan duimen dat je konijn het snapt. :D

Wel regelmatig die bak verschonen trouwens, want Diva hier gaat gerust op de vloer in de ren plassen als ze de bak niet schoon genoeg meer vindt. :{w

Het kan overigens helpen om je konijn even een iets kleinere ruimte te geven. (Dus hok + panelenren) Anders is ze drukker met die enorme wereld te verkennen, dan met zindelijk worden... Je hebt soms wel even geduld nodig voor ze het snappen. Sommigen snappen het al van nature, anderen pas na 2 dagen, weer een paar pas na weken, en sommigen leren het nooit of dus half :P. Succes!

Oh, enne, ga je nog een vriendje zoeken voor je konijn? Ik heb hier nu alleen Diva rondlopen, maar kan niet wachten tot ik een vriendje voor haar ga zoeken. Ze mist soms echt gezelschap.
Twee konijntjes zijn toch - op hier en daar een uitzondering na - het leukst. Voor jou, maar ook voor je konijn. :)

En een laatste tip: niet oppakken als het niet nodig is! Vrijwel alle konijnen hebben er echt een hekel aan om niet met minstens 2 poten op de grond te staan. (tenzij ze zelf sprongetjes maken natuurlijk.) Het is een van nature ingebouwde angst voor roofdieren (zoals roofvogels), en je zal de eerste niet zijn waarvan het konijn na verloop van tijd een afkeer voor handen krijgt, en gaat grommen/bijten naar deze 'bedreiging'.
Oh ja! Ik zou terug komen op konijn! Konijn lijkt erg gelukkig! Rent niet meer weg als ze van hok op de bank gezet gaat worden. Ze kijkt daar gewoon niet heel blij bij maar daarna op de bank rennen is het wel even waard. Op de bank komt ze ook rustig op schoot, snuffelt aan alles en iedereen. Ze laat zich rustig aaien en na paar minuten doet ze weer blokje om.

Ze eet en drinkt goed. Geen idee hoeveel ze moet hebben eigenlijk en hoeveel ze mag hebben. Ze krijgt elke keer maar beetje eten. ongeveer 2 keer per dag bodem konijnen brokken. Daarnaast misschien een halve/hele wortel of een blaadje lof.

Ze staat inderdaad binnen in haar hok. Op de grond mag ze nog even niet maar hopelijk volgende week als ze zich zeker weten ook laat pakken. Eerst zo oefenen op de bank.

Er staat nu een hokje in dr hok met de hoop dat ze daar in gaat plassen. Misschien een keer een echte plashoek kopen voor haar. Morgen maar eens naar surfen.

Over dat oppakken.... ze moet dat dus om van hok naar bank te komen. Voor de rest wordt ze niet getild eigenlijk.

Het idee was dat ze als het boven de 10 graden is dat ze naar buiten gaat in haar hok. Maar ik vind dat ook wel beetje ongezellig :@
pi_124604248
Als ze naar buiten gaat moet ze wel een helemaal dicht hok zodat het niet tocht...
pi_124604417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:05 schreef Tegan het volgende:
Als ze naar buiten gaat moet ze wel een helemaal dicht hok zodat het niet tocht...
Huh?
Niet zo iets?

pi_124604456
Jawel. Maar ik dacht dat je dat hok van de foto gewoon buiten wilde zetten.
pi_124604625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:12 schreef Tegan het volgende:
Jawel. Maar ik dacht dat je dat hok van de foto gewoon buiten wilde zetten.
Dat is deze
pi_124605075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Oh ja! Ik zou terug komen op konijn! Konijn lijkt erg gelukkig! Rent niet meer weg als ze van hok op de bank gezet gaat worden. Ze kijkt daar gewoon niet heel blij bij maar daarna op de bank rennen is het wel even waard. Op de bank komt ze ook rustig op schoot, snuffelt aan alles en iedereen. Ze laat zich rustig aaien en na paar minuten doet ze weer blokje om.
Lekker nieuwsgierig. Klinkt goed hoor :)

quote:
Ze eet en drinkt goed. Geen idee hoeveel ze moet hebben eigenlijk en hoeveel ze mag hebben. Ze krijgt elke keer maar beetje eten. ongeveer 2 keer per dag bodem konijnen brokken. Daarnaast misschien een halve/hele wortel of een blaadje lof.
Hooi is het belangrijkste. (Gras kan ook, maar daar moet je je konijn wel eerst even aan laten wennen.) Hooi mogen (of eigenlijk; moeten) ze onbeperkt tot hun beschikking hebben. Hooi is goed voor de darmen, goed voor de tanden (die slijten er mooi door af, dus dat scheelt weer doorgegroeide voortandjes en/of haakjes op de kiezen) en werkt ook nog eens goed tegen de verveling. Oh, en 't best een goedkope manier van voeren ;)

Daarna komt groenvoer; lof van de wortel mogen ze best veel (eerst even een beetje opbouwen. Misschien kan ze alles eten zonder dat ze echt last krijgt, maar je wilt geen verstopt konijn, of een konijn dat aan de diarree is.) en witlof doet het hier ook erg goed. Boerenkool, andijvie, het loof van radijsjes, radijsjes zelf, paardebloem, een takje peter selie; het kan allemaal!

Via google kun je hele lijsten vinden met wat ze wel en niet mogen qua groenvoer. (Dat laatste is ook wel handig om te weten, want een gasbuikje is een ernstig en snel al dodelijk gevolg van verkeerd voedsel naar binnen krijgen.)

Soms moet je even uitproberen wat ze nu echt lekker vinden. Hoe meer kleine beetjes van verschillende soorten groenvoer, hoe beter. Maar als je konijn niet erg gevoel blijkt te zijn voor verandering van voer, dan kun je ook best per dag afwisselen. Wortel, appel en andere groente/fruitstukken waar veel suikers in zit mogen best af en toe, maar niet al te vaak. Appel als extraatje is iets waar Diva echt een moord voor doet :9 .

En pas daarna komt het konijnenvoer zoals je dat in zakken koopt. Het beste is om enkel 'biks' te kopen; staafjes. Niet het gemengde voer, want daar zitten veel dikmakertjes in. Goed voer is wat duurder (Science Selective is een goede, of Trovet, of Hope Farms Trio), maar je doet er ook wel erg lang mee. Een eierdopje per dag ongeveer, meer niet. (15-20 gram per kilo konijn ongeveer.)
Ik gebruik het vaak om mee te belonen/te lokken.

quote:
Ze staat inderdaad binnen in haar hok. Op de grond mag ze nog even niet maar hopelijk volgende week als ze zich zeker weten ook laat pakken. Eerst zo oefenen op de bank.
Miss Isis gaf mij hier nog niet zo lang de tip om te oefenen met een reismandje; lok je konijn er met wat lekkers in, en verplaats haar zo een stukje. Zo hoef je haar niet op te pakken, maar kun je haar wel krijgen waar je wil. Als ze wat meer gewend is, (hoewel ze uit jou verhaal al aardig op haar gemak lijkt te zijn) heb je trouwens best kans dat ze ook komt als je haar roept. Diva luistert hier heel goed - vooral omdat ze weet dat ze vaak wat te eten krijg. Ik stop vaak wat vers hooi in het ruifje in de ren als ik haar daar wil hebben (of wat groenvoer), en dan roep ik haar. Soms vliegt ze even uit de bocht, maar 9/10 komt ze gelijk. :D (Konijntjes en eten.....)

quote:
Er staat nu een hokje in dr hok met de hoop dat ze daar in gaat plassen. Misschien een keer een echte plashoek kopen voor haar. Morgen maar eens naar surfen.
Ik gebruik gewoon een lage IKEA opbergbak. :) 't Is niet echt het mooiste van het mooiste, maar hij werkt prima. Op het hoektoiletje ging Diva ook wel, maar ze zat er al gauw met dr kont overheen. (En 't is nog wel een klein konijn ook....)

quote:
Over dat oppakken.... ze moet dat dus om van hok naar bank te komen. Voor de rest wordt ze niet getild eigenlijk.
Op zich kan oppakken best lang goed gaan hoor, sommige konijnen vinden het niet zo erg, maar het kan wel een aanleiding zijn om bijterig naar handen te worden. Als je niet wil dat ze overal komt kun je misschien beter een parcourtje voor haar uitzetten met een panelenren, en een trappetje vanuit haar hok zorgt er dan voor dat ze zelf naar beneden kan.
Sowieso is een ren om het hok heen erg fijn voor een konijn; zeker wanneer je er niet ben, kan ze zo nog haar pootjes strekken. Een hok alleen is eigenlijk wat aan de kleine kant om lekker te kunnen rondracen en binkies te maken. (En dat kunnen ze! O+ ) Als je er wel bent dan kun je de ren ook weghalen en kan ze helemaal loslopen., en struikel jij niet meer over die ren heen.
(Buiten zou ik hem wel lekker laten staan, tenzij je je hele tuin konijnproof kan maken, dan kan ze daar ook los.)

quote:
Het idee was dat ze als het boven de 10 graden is dat ze naar buiten gaat in haar hok. Maar ik vind dat ook wel beetje ongezellig :@
Hehe, ja, het is wel heel gezellig zo hè? Diva gaat als het mooier weer is ook naar buiten, maar dan wel pas als ik lekker de deur open kan houden qua temperatuur, zodat ze ook lekker binnen kan buurten als ze wil ;)

Wacht alleen wel echt tot de vorst weg is, ook 's nachts. Je konijn heeft nu geen wintervacht, en dan is een nacht met plotselinge vorst wel erg koud. (Nu al helemaal met die felle wind.)
Niet elk jaar is het nodig, maar dit jaar is het weer zo onvoorspelbaar dat ik waarschijnlijk IJsheiligen (zo rond 15-16 maart) afwacht. Voor die tijd is er nog wel kans op nachtvorst.
pi_124605082
Wat heb ik eigenlijk veel geleerd over konijnen in korte tijd :D
pi_124606857
Hooi heeft ze inderdaad altijd. Daar ben ik scherp op. Dat telt dus wel echt als voeding?
Zo te horen mag ze dus langzaam aan meer groente in ruil voor het droogvoer.

Ze heeft nog geen naam trouwens :@ Dus roepen is lastig.
pi_124607032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:19 schreef Godtje het volgende:
Hooi heeft ze inderdaad altijd. Daar ben ik scherp op. Dat telt dus wel echt als voeding?
Zo te horen mag ze dus langzaam aan meer groente in ruil voor het droogvoer.

Ze heeft nog geen naam trouwens :@ Dus roepen is lastig.
Jup, hooi is de hoofdvoeding. :)

Oh, hier werkt 'Hey konijn!' Yo!' Kom je?" ook. Ik vraag me wel eens af of ze weet dat ze Diva heet, of dat ze denkt dat ze Ko(nijn) heet ofzo, door al die o-klanken. :D
pi_124609041
De dierenwinkel heeft mij gisteren ook een mineralen blok aan weten te smeren

Is dat nodig/goed?
pi_124609439
Nop, zit vaak veel zout in, en dat is slecht voor o.a. de nieren.
Als je hooi, voldoende groenvoer en wat goede biks voert, heb je verder eigenlijk niks nodig om je konijn gezond te houden. (Eh ja, qua voeding dan natuurlijk.)
pi_124609498
Het hele probleem is dat ze niet iedere dag braaf een likje nemen maar gewoon een enkele keer die halve steen opknagen. En dan kunnen ze acuut nierfalen ofzo krijgen door overdosis.
pi_124609838
Lh die gooi ik dan weer weg.
Thanks
pi_124611906
Mijn twee konijnen krijgen iedere dag twee ruifjes vol met hooi (als ik het op de grond leg dan gaan ze erop plassen, nu doen ze het braaf in de toilet,) iets van 75-100 gram biks gok ik, ze wegen ongeveer 1,5 kilo en 2 kilo. En dan twee soorten groenten ongeveer vijf keer in de week (twee wortels met loof, handje radijsjes met groen, stuk of tien witlofbladeren, handje andijvie, een selderijstengel, wat reepjes paprika oid). En dan als ik zelf fruit eet krijgen ze allebei een aardbei of een plakje appel/banaan/etc per konijn. Soms een takje van mijn kruidenplantjes als ik eraan denk. Ik gaf vroeger meer biks en toen moest mijn ene konijn op dieet van de dierenarts, nu zijn ze beide gewoon goed qua gewicht enzo :).
pi_124618003
Een konijnen zo weinig dan? Die cavia's van mij zijn echte vuilnisbakken en mogen ook bijna alles hebben qua groente. Daarom durfde ik dus geen konijnen, vanwege die gevoelige darmen en al die instructies voor het eten :@
Tap tap tap
pi_124623587
Weining biks ja. Dat is echt aanvullend voer :Y .
Maar qua groenvoer mogen ze eigenlijk best veel, en tja, het ene konijn is wat gevoeliger dan het andere. Diva kan hier eigenlijk alles wat ik haar voorschotel eten zonder last te krijgen. (Heel soms iets kleinere keutels, maar dan is een dagje minder groenvoer - waardoor ze zelf meer hooi gaat eten - de oplossing.

Vandaag heeft ze radijsjes (met loof), witlof, een takje peterselie en wortelloof op. (Naast dus het hooi en biks.) En soms mag ze een paar zonnebloempitjes (zit veel vet in, dus minder gezond). Als ze doorheeft dat ze die krijgt, wordt ze ongeveer hysterisch :9 .

Ik werd vanmiddag sinds langere tijd getrakteerd op een hele serie binkies! *O* Het rondje al binkieënd rond de salontafel zag er erg grappig uit. :D En dan daarna ook echt een verdwaads koppie erbij, zo van 'whut? wat gebeurde er met me?' . Soms vraag ik me af in hoeverre ze die lijfjes zelf onder controle hebben. _O-
(nu ze alle dagen binnen zit, is het 'gewoon' geworden. In het begin was het elke dag raak.)
pi_124629142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Een konijnen zo weinig dan? Die cavia's van mij zijn echte vuilnisbakken en mogen ook bijna alles hebben qua groente. Daarom durfde ik dus geen konijnen, vanwege die gevoelige darmen en al die instructies voor het eten :@
Hier raakt er 1 aan de schijt van citroenmelisse, verder vreten ze alles. Maar konijnen hebben soms nogal te maken met teveel doorfok, antibioticagebruik bij fokkers etc wat gewoon heel veel nadelige invloed heeft op de darmen. En voor een cavia is groente natuurlijk wel heel belangrijk ivm vitamine C, dat heb je bij konijnen dan weer niet.

Hier krijgen ze niet zo heel vaak groenvoer, ze doen het voornamelijk op heel veel hooi en iedere dag een bescheiden portie biks. Kelly is wat te dik, Nijn is prima op gewicht en verder zijn ze voor een "ouder" koppel (6+ jaar) lekker gezond en actief.

Godtje, leuk konijn! Als er op termijn een konijn bij komt (en nu ook trouwens), hoe meer ruimte hoe leuker konijnen zijn. Geef ze ook genoeg om mee te spelen, dan zul je ook veel verschil merken in het gedrag. En dierenwinkels kunnen stom zijn, zoals je mooie voorbeeld met de knaagsteen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Wat heb ik eigenlijk veel geleerd over konijnen in korte tijd :D
Dat zeker :D Je bent goed bezig Candaasje ^O^ Alleen is ijsheiligen half mei, niet maart :+
pi_124629486
quote:
17s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat zeker :D Je bent goed bezig Candaasje ^O^ Alleen is ijsheiligen half mei, niet maart :+
Shit, typte ik maart? :Laat m'n moeder het maar niet lezen. :@
(Die houdt erg van tuinieren, dus van haar heb ik het ooit geleerd. Maar dat was inderdaad halverwege mei ja :P )
pi_124629655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Shit, typte ik maart? :Laat m'n moeder het maar niet lezen. :@
(Die houdt erg van tuinieren, dus van haar heb ik het ooit geleerd. Maar dat was inderdaad halverwege mei ja :P )
Ja, sorry :P Zal het niet aan je moeder laten zien :+
pi_124630560
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Een konijnen zo weinig dan? Die cavia's van mij zijn echte vuilnisbakken en mogen ook bijna alles hebben qua groente. Daarom durfde ik dus geen konijnen, vanwege die gevoelige darmen en al die instructies voor het eten :@
Als het ritme er een beetje inzit en als je op gegeven moment een beetje weet wat ze echt niet mogen dan zijn konijntjes echt makkelijk hoor :). Ook fijn dat ze gewoon zindelijk zijn.

Ik ken zelfs mensen die konijnen en cavia's samen in een kooi houden :P.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tegan op 28-03-2013 23:38:33 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:29:56 #165
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_124630586
Hoi, ik heb sinds kort een Flip, een enorm leuk en speels konijn. Ik heb hem overgenomen van mensen die niet meer goed voor hem konden zorgen en hij bloeit helemaal op, geweldig om te zien!
Omdat het al een tijdje geleden is dat ik een konijn had, heb ik douche-eendje om tips gevraagd en nu heb ik een superblij konijn dat heerlijk ligt te zonnebaden in zijn ren.
Dus ik ga hier af en toe lekker meeposten. Flip wordt binnenkort gecastreerd en dan gaan we bij de konijnenopvang hier in de buurt op zoek naar een vriendinnetje voor hem O+ (heus niet eerder dan 14 dagen na de castratie hoor ;) )
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_124630957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:29 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als het ritme er een beetje inzit en als je op gegeven moment een beetje weet wat ze echt niet mogen dan zijn konijntjes echt makkelijk hoor :). Ook fijn dat ze gewoon zindelijk zijn.

Ik ken zelfs mensen die konijnen en cavia's samen in een kooi houden :P.
Ja, maar dat wordt dus afgeraden :P konijnen zijn vaak groter en sterker dan de cavia's, hebben ander voer nodig en snappen elkaar niet altijd. Anders was het wel handig geweest :P
Tap tap tap
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:45:00 #167
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_124631092
Flip (nog in zijn oude hok):
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 29 maart 2013 @ 07:43:25 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124634933
ST O+ :W Fijn dat Flip het nu zo goed doet! En hij is knap O+
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:20:28 #169
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124639083
Ochtend-ritueel:

  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 12:40:54 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_124641451
SS nom :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:17:45 #171
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124647769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
SS nom :9
Ja ze worden helemaal wild als ze de bak waar het in zit al zien. Maakt niet uit of ze net hebben gehad... :P
pi_124668744
Ik ben jaloers! Nijners zijn leuk!!
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 15:17:27 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_124719906
Molly wenst jullie allemaal een fijne pasen! Zij zoekt nog even door naar de eitjes. Ze kan ze niet vinden:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 31 maart 2013 @ 15:45:09 #174
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124720891
Hey Molly, Kelly heeft al goed in haar doos-huis gezocht maar daar zijn geen eitjes te vinden!

  Moderator maandag 1 april 2013 @ 15:21:33 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_124757534
Het doos-huis!! Goeie!!

Maar hier liggen ze ook niet :N gauw verder zoeken, het is nog niet te laat, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2013 @ 15:43:31 #176
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124758097
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Het doos-huis!! Goeie!!

Maar hier liggen ze ook niet :N gauw verder zoeken, het is nog niet te laat, toch?
[ afbeelding ]
Ja, ze zijn er fan van. Nijn heeft ook nog gekeken maar die wou absoluut niet gestoord worden :N



(kaas-dozen van de aldi, zit een mooie opening al in. Ondersteboven neerzetten en je hebt een ideaal konijnenhuis ^O^ )
pi_124760952
quote:
17s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef douche-eendje het volgende:
Godtje, leuk konijn! Als er op termijn een konijn bij komt (en nu ook trouwens), hoe meer ruimte hoe leuker konijnen zijn. Geef ze ook genoeg om mee te spelen, dan zul je ook veel verschil merken in het gedrag. En dierenwinkels kunnen stom zijn, zoals je mooie voorbeeld met de knaagsteen.
Ze is verpest ;(

Ze mag sinds dit weekend vrij in huis. Ligt languit op de grond in de zon.
Springt wanneer ze wil op en van de bank. Komt knuffelen wanneer ze wil.

Ik heb niks meer in te brengen. Dat heeft ze snel geleerd! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 19:44:24 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_124765629
Wat voor hok heb je dan dat ze er zelf niet in kan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2013 @ 20:43:39 #179
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124768301
Toevallig konijnen hier die "Supreme Science Selective" eten ?

niet mijn foto
door een verkeerde levering heb ik hier een 10kg zak staan :') Iemand die die met me wil ruilen voor 12,5kg russel rabbit ? :')
De zak is uiteraard nog helemaal dicht !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 21:11:54 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_124769624
Oeh en ze hoeven die zak niet terug? :o Is prijzig spul
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2013 @ 21:18:34 #181
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124769897
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Oeh en ze hoeven die zak niet terug? :o Is prijzig spul
nope, dit was al de 2e keer dat ze me deze verkeerde toestuurde :') Dus mocht deze houden, en heb alsnog de goede ook gekregen :)
jawel is het ! maar hier lusten ze niks anders dan russel rabbit
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 21:19:26 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_124769946
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:18 schreef Nonneke het volgende:

[..]

nope, dit was al de 2e keer dat ze me deze verkeerde toestuurde :') Dus mocht deze houden, en heb alsnog de goede ook gekregen :)
jawel is het ! maar hier lusten ze niks anders dan russel rabbit
Hier wordt er juist een moord gedaan voor SS :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2013 @ 21:22:06 #183
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124770066
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:19 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier wordt er juist een moord gedaan voor SS :D
ruilen ? ;)
het voer dan he niet de konijnen :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 21:24:24 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_124770183
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:22 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ruilen ? ;)
het voer dan he niet de konijnen :P
We hebben net een 3kg zak gehaald, en we hebben maar één konijnenmonster :@ en met een 3kg zak doen we hier al heel lang. Mol mag niet zoveel brokken namelijk ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 april 2013 @ 21:26:30 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124770287
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

We hebben net een 3kg zak gehaald, en we hebben maar één konijnenmonster :@ en met een 3kg zak doen we hier al heel lang. Mol mag niet zoveel brokken namelijk ;)
hahaha dan doe je er eeuwen mee idd ! :)

Er is vast iemand met meer konijntjes die wel 10 kg voor een mooi prijsje kan gebruiken ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 1 april 2013 @ 21:41:38 #186
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_124771159
Helaas net zelf een 10kg zak besteld (en ontvangen). Anders was het een leuke ruil geweest :)
pi_124783741
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat voor hok heb je dan dat ze er zelf niet in kan?
Dit hok
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:10:54 #188
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124785839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dit hok
[ afbeelding ]
daar kunnen ze zelf prima in/uitspringen hoor als ze het doorhebben ;) :) En anders een loopplankje maken ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_124785865
Wij hadden vroeger een loopplankje bij zo'n hok :)
Tap tap tap
pi_124788397
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:10 schreef Nonneke het volgende:

[..]

daar kunnen ze zelf prima in/uitspringen hoor als ze het doorhebben ;) :) En anders een loopplankje maken ?
De eerste keer was dus mislukt. Sprong niet gered.
Loopplankje zit ik aan te denken
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 12:47:20 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_124788609
Of een stapeltje stoeptegels ervoor :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124788636
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Of een stapeltje stoeptegels ervoor :)
Ik ga geen stoeptegels in mijn huis leggen. Ook niet in de tuin trouwens. Vind ik ook lelijk.
Het loopplankje eventueel. Nog beter als ze er handig in is. Loopplankje wil ik ook dat het weg kan. iets bedenken om er onder op te hangen of te kunnen schuiven
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 12:52:15 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_124788731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ga geen stoeptegels in mijn huis leggen. Ook niet in de tuin trouwens. Vind ik ook lelijk.
Het loopplankje eventueel. Nog beter als ze er handig in is. Loopplankje wil ik ook dat het weg kan. iets bedenken om er onder op te hangen of te kunnen schuiven
Oh, het is binnen. Iets anders waar ze op kan springen, zodat het niet in een keer hoeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:15:30 #194
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_124789548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik ga geen stoeptegels in mijn huis leggen. Ook niet in de tuin trouwens. Vind ik ook lelijk.
Het loopplankje eventueel. Nog beter als ze er handig in is. Loopplankje wil ik ook dat het weg kan. iets bedenken om er onder op te hangen of te kunnen schuiven
anders zet je er zolang een doosje ofzo voor dat ze in 2x omhoog kan, loopplankjes moeten ze ook leren. Steph heeft wel 2 weken boven gezeten toen ie in een nieuw hok ging hij durfde niet :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_125227620
quote:
17s.gif Op maandag 1 april 2013 15:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, ze zijn er fan van. Nijn heeft ook nog gekeken maar die wou absoluut niet gestoord worden :N



:D Dat vind ik nou een komische foto.

Alleen twee oortjes die bovenuit steken alsof je te maken met met een antenne van iemand die in een 'bunker' zit. Geweldig!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2013 11:58:19 ]
  Moderator zaterdag 13 april 2013 @ 12:10:41 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_125227858
Als je goed kijkt, zie je dat het een neusje is :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125228449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dit hok
[ afbeelding ]
poten stukje afzagen. apart hoor zo een hok binnen.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_125289116
Ik geloof dat het hok toch tijdelijk binnenstond? En op zich ken ik wel meer mensen die een buitenhok binnen hebben staan. Sommigen geven er dan een leuk kleurtje aan, en dan staat het juist wel prima. (Mooier dan veel kuntstof kooien, vind ik. Maar goed, ik heb een ren binnen staan, en dat is helemaal geen gezicht. :D )

Diva heeft vandaag even een frisse neus op het balkon gehaald. Het was natuurlijk heerlijk weer, en binnen denk ik zelfs bijna koeler dan buiten. Daarna was het tijd om even lekker geknuffeld te worden, en leek het net of ze gesmolten was door het o-zo-warme weer ;)
pi_125289716
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:26 schreef Candaasje het volgende:
Ik geloof dat het hok toch tijdelijk binnenstond? En op zich ken ik wel meer mensen die een buitenhok binnen hebben staan. Sommigen geven er dan een leuk kleurtje aan, en dan staat het juist wel prima. (Mooier dan veel kuntstof kooien, vind ik. Maar goed, ik heb een ren binnen staan, en dat is helemaal geen gezicht. :D )

Diva heeft vandaag even een frisse neus op het balkon gehaald. Het was natuurlijk heerlijk weer, en binnen denk ik zelfs bijna koeler dan buiten. Daarna was het tijd om even lekker geknuffeld te worden, en leek het net of ze gesmolten was door het o-zo-warme weer ;)
[ afbeelding ]
Relax modus O+
S. 2014
J. 2016
pi_125289944
't leek van bovenaf net een soort haardkleedje :D _O-

Ze doet het wel vaker trouwens, maar vanmiddag was het echt vanuit het niets 'flots' gesmolten konijn. O+
pi_125337203
Deze week komt mijn nijntje :)
pi_125414445

Het is een manier van aandacht opeisen ja, zo in je schoot springen...
pi_125418883
Ik meld me hier ook als nieuw lid van de konijnenbezitters.
Gisteren 2 konijnen opgehaald, mijn vrouw wilde graag hangoordwergkonijntjes, maar het zijn toch 2 gele Vlaamse reuzen geworden. Nu zijn ze 8 weken oud, dus echt reuzen zijn het nog niet.
Zag dat 1 van de 2 vanavond al lekker languit in zijn hok lag. Foto's volgen later. Eerst de beestjes goed laten wennen aan hun nieuwe thuis.
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 14:31:46 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_125827843
I disapprove. Period.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125830487
Wat een lieve konijntjes hier ! O+
Ik heb zelf ook 2 konijnen, Puk en Sally. Hiervoor had ik Bram.
Sally had ik als vriendinnetje voor Bram er bij genomen en dat ging heel goed samen, maar helaas ging Bram een jaar later dood ;(
Toen bij de konijnenopvang Puk gehaald en dat ging gelukkig ook meteen goed samen.

Bram:

Bram kon altijd heel vast slapen, zo lief O+

Dit is Sally:


En dit is Puk:


Hier liggen ze lekker samen O+
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 21:19:49 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_125841667
Wat een mooi stel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125872923
Mijn ene konijn heeft ineens opgezette tepels. Geen wonden verder ofzo. Iemand dat ooit gehad? Zwanger kan ze niet zijn. Dierenarts zei (aan de telefoon) dat ik me pas zorgen moest maken als het over twee weken nog zo was, vind het toch raar.
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 18:19:04 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_125873025
Schijnzwanger wellicht? Is ze ook een nest aan het bouwen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125873271
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Schijnzwanger wellicht? Is ze ook een nest aan het bouwen?
Nouja, niet echt. Ze zit welleens in een donker hoekje in de kooi, maar ik vind het niet echt een nestje ofzo daar.
  Moderator maandag 29 april 2013 @ 18:29:07 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_125873393
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 18:25 schreef Tegan het volgende:

[..]

Nouja, niet echt. Ze zit welleens in een donker hoekje in de kooi, maar ik vind het niet echt een nestje ofzo daar.
Nee, dat zou je wel herkennen. Met plukken haar en zo.

Wat raar... Ik herken het niet, opgezette tepels. Molly net even gepakt, maar daar moet je er echt naar zoeken (wat me een boos konijn opleverde :') )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125873454
Ik pakte haar vast, en toen dacht ik eerst dat ze een knobbeltje had. Bleek dat niet een maar zeker vier tepeltjes opgezwollen waren. Verder niet gekeken. Zag er verder schoon uit.
pi_125909652
Heeft hier iemand zijn hok zelfgebouwd?
Ik zou graag zelf een hok willen gaan bouwen.

Waar hebben jullie je konijn(en) vandaan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:36:53 #213
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125910223
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:15 schreef Miniem het volgende:
Heeft hier iemand zijn hok zelfgebouwd?
Ik zou graag zelf een hok willen gaan bouwen.

Waar hebben jullie je konijn(en) vandaan?
Voor info over zelf hokken bouwen en leuke inspiratie, bunnybunch > huisvesting. Daar is een algemeen topic over buitenverblijven O+

Nijn komt bij een vriendin vandaan (oepsnestje), Kel uit de opvang.

Leuk je hier weer te zien miniem :) Ga je deze keer wel voor 2 konijnen?
pi_125910584
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voor info over zelf hokken bouwen en leuke inspiratie, bunnybunch > huisvesting. Daar is een algemeen topic over buitenverblijven O+

Nijn komt bij een vriendin vandaan (oepsnestje), Kel uit de opvang.

Leuk je hier weer te zien miniem :) Ga je deze keer wel voor 2 konijnen?
Ik zal eens kijken.
Ik wil er nog steeds 1.

Zag laatst een leuk konijn bij een tuincentrum, is dat verantwoord? Of toch beter van een fokker?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:58:09 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125910693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:51 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken.
Ik wil er nog steeds 1.

Zag laatst een leuk konijn bij een tuincentrum, is dat verantwoord? Of toch beter van een fokker?
Hmmm, verdiep je ook eens in het houden van 2 konijnen, het is zoveel leuker en effectief kost het niet zo heel veel meer. Ok, wat hooi en voer maar schoonmaken moet je toch al :+ en konijnen leven als ze met 2 zitten ook langer, zijn minder vaak ziek enzovoorts.

Tuincentra zou ik niet doen, zijn vaak broodfok/doorfokkonijnen waarbij je allerlei afwijkingen kunt vinden. Fokker, dan zou ik wel op zoek gaan naar een KLN-fokker die verstand heeft van konijnen. Bij een opvang krijg je een konijn alleen vrijwel niet mee... maar er zitten wel hele leuke konijnen :)

En vanmorgen weer gepoetst in de opvang, het is echt verschrikkelijk druk momenteel. Stuk of 60(?) konijnen, minimaal. 2 nesten van 9 konijnen, een nest waarvan het aantal nog niet bekend is (net geboren), 2 nesten met 5 konijnen, nest van 3... Aantal de bekende "het zijn echt 2 vrouwtjes hoor"-gevallen, 2 gevonden konijnen die zwanger blijken te zijn en momenteel ook nog 6 potentieel zwangere voedsters die tot ergens half mei een nest zouden kunnen krijgen :X Maar afgelopen maand zijn er wel 64 dieren geplaatst :s)
pi_125911077
Heb jij 2 vrouwtjes d-e?
En is er een lijst met erkende fokkers?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:19:38 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125911138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:17 schreef Miniem het volgende:
Heb jij 2 vrouwtjes d-e?
En is er een lijst met erkende fokkers?
Gecastreerd rammetje en een voedster. Er is geen "erkende" fokker, er zijn geregistreerde fokkers en daar zit ook nogal wat rotzooi tussen. Goed zoeken dus :Y Je zou kunnen informeren via het KLN :)
  Moderator dinsdag 30 april 2013 @ 18:27:50 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_125911338
Molly komt uit een asiel :Y Asiel Goofy
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:48:11 #219
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_125911814
Onze Hummel komt uit de dierenwinkel. Gommie komt uit het asiel (DOC Enschede).
pi_125934130
Ah volgens mij is mijn dame schijnzwanger. Elk los plukje hooi dat op de grond op de benedenetage van het hok lag, is verzameld en naar boven gebracht. Nooit geweten dat een konijntje zoveel hooi in d'r bekje kon proppen :')
pi_125934213
Sally komt bij de buren vandaan (ook een oeps nestje geval :) )
En Puk komt bij de konijnenopvang Animalhome in Zoetermeer vandaan.
pi_125934929
Ik heb trouwens het hok nog wel staan maar de bodem is verroest en mijn vorige konijn die overleden is aan een virus, heeft er ingezeten.

Is het dan beter om een nieuw hok te kopen/bouwen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_125951388
Ik weet al een mannetjes en vrouwtjesnaam O+ maar ik wil er nog steeds maar eentje :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 19:41:53 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_125951464
Het is dat Molly ieder ander konijn in haar huis weg-terroriseerd, anders had ik er maar wat graag twee gehad... De interactie tussen twee konijnen is zo leuk! Ze zijn echt zoveel blijer met z'n tweeen, heb ik het idee. Behalve dan onze autist, die binky't elke dag in haar eentje het huis door... }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 07:27:56 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125969071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:33 schreef Miniem het volgende:
Ik heb trouwens het hok nog wel staan maar de bodem is verroest en mijn vorige konijn die overleden is aan een virus, heeft er ingezeten.

Is het dan beter om een nieuw hok te kopen/bouwen?
Ik zou een nieuw hok kopen, ja. Of in ieder geval een nieuwe bodem. Ik heb twee konijntjes verloren aan een virus en mijn 3e konijn zit nu al vanaf de herfst binnen. De dierenarts vond het raadzaam om hem per direct uit dat hok te halen. Het buitenhok hebben we gedesinfecteerd, we gaan het opnieuw verven en dan mag ons konijntje hopelijk snel weer naar buiten en dan gaan we ook een vrouwtje voor haar zoeken. En hopelijk is de TT dan ook in een wat meer zomerse stemming :P

Het blijft maar Kerst hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_125985451
Weet iemand wat voor konijn dit is?

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_125986798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:52 schreef Miniem het volgende:
Weet iemand wat voor konijn dit is?

[ afbeelding ]
Het lijk op een vosköning als ik me niet vergis (wat ik waarschijnlijk wel doe :P ).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 17:23:13 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_125986932
Een leuke rasloze tuincentrum kruising. Waarschijnlijk verkregen uit een nestje van mensen die het zo leuk vonden om eens kleine konijntjes te krijgen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125987117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Een leuke rasloze tuincentrum kruising. Waarschijnlijk verkregen uit een nestje van mensen die het zo leuk vonden om eens kleine konijntjes te krijgen.
Ah, vind hem wel mooi.
Maar ik koop het liefst van een fokker.
Nog steeds weinig gevonden eigenlijk. -O-
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:30:00 #230
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_125987198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Het lijk op een vosköning als ik me niet vergis (wat ik waarschijnlijk wel doe :P ).
Dit word in de dierenwinkel als een "vos"konijnverkocht, maar de rasstandaard is compleet anders.


Dát is een voskonijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Een leuke rasloze tuincentrum kruising. Waarschijnlijk verkregen uit een nestje van mensen die het zo leuk vonden om eens kleine konijntjes te krijgen.
Of bij een broodfokker, die het niet uitmaakt wat voor toverballen er in een nestje zitten. Als het maar verkoopt.
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 17:47:39 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_125987963
Beestje ziet er ook erg jong uit... Die wordt nog wel groter.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125988211
quote:
17s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dit word in de dierenwinkel als een "vos"konijnverkocht, maar de rasstandaard is compleet anders.

[ afbeelding ]
Dát is een voskonijn.

[..]

Of bij een broodfokker, die het niet uitmaakt wat voor toverballen er in een nestje zitten. Als het maar verkoopt.
quote:
17s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dit word in de dierenwinkel als een "vos"konijnverkocht, maar de rasstandaard is compleet anders.

[ afbeelding ]
Dát is een voskonijn.

[..]

Of bij een broodfokker, die het niet uitmaakt wat voor toverballen er in een nestje zitten. Als het maar verkoopt.
Hij/zij kijkt bedroefd ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:50:15 #233
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_126015889
Ik heb de zak voer nog ! :') Anyone ?

Toevallig konijnen hier die "Supreme Science Selective" eten ?

niet mijn foto
door een verkeerde levering heb ik hier een 10kg zak staan :') Iemand die die met me wil ruilen voor 12,5kg russel rabbit ? :')
De zak is uiteraard nog helemaal dicht !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_126018411
Mijn konijnen eten ss ik bestel alleen altijd een kilo of 50 a 60 in the UK. Dus denk dat ik duurder uitben zo, Sorry.

Maar eten je eigen konijnen het helemaal niet? Meestal is het een brok die goed gegeten word.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:22:07 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_126019279
nope, Steph is altijd al een zeikerd geweest qua brokjes, en met al zn gebitsproblemen enzo wil ik m ook niet te veel plagen. Hij wordt 8 dit jaar hij mag van mij eten wat ie wil O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_126020177
Je hebt er soms bij die idd maar een brok eten. En groot gelijk heb je hoor.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_126065477
Ik heb een vraag... Ik heb al een aantal jaren konijnen als huisdier. 3 weken geleden is er een konijntje gestorven dus heb ik een nieuw gehaald voor mijn ander konijn zodat hij een vriendinnetje heeft.

Het nieuwe konijn is al ong. 2 weken hier, rent hard door het huis, doet blij etc.
Ze gaat ook naast en bij het ander konijn liggen ( gecastreerd mannetje ) maar regelmatig hoor ik harde piepende geluiden als hij haar wast.
Gister wilde ik ze in de kooi zetten en toen ik haar op wilde pakken maakte ze ook harde piep geluiden.

Is mijn nieuwe konijntje bang voor het ander konijn? :{
Ze smelten de kazen!
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 19:30:13 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_126065721
Harde piep geluiden kunnen extreme angst zijn ja. Maar wonen ze ook samen in één hok al? Is ze in het hok ook angstig, of piept ze alleen soms?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 21:45:09 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_126072870
:|W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 mei 2013 @ 08:43:51 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126082790
Duidelijk statement, Guppyfriend :D

Ik heb er sinds donderdag een nieuw konijn bij. Gevonden langs een landweggetje. Een supertam beestje, duidelijk gewend aan mensen. Ik vrees dat het een gevalletje baasjes op vakantie is :{

Maar ja, wij hadden plek voor nog een konijntje. We zijn naar de dierenarts geweest, het was gelukkig een vrouwtje. Ze was niet gechipt en ook bij Amivedi was er geen vermist konijn.

Het is echt een leuk beestje, maar ik heb nu wel weer stress van het koppelen. Ik blijf dat zo eng vinden. Door het gaas zijn ze wel geinteresseerd in elkaar. Maar gisteren hebben we ze even bij elkaar gezet en dat ging niet denderend. Het was geen vechten, maar mijn gecastreerde mannetje probeerde de hele tijd weg te vluchten van haar. Zij daarentegen rende telkens enthousiast op hem af.

Nadat ik ze uit elkaar had gehaald duurde het wel een paar uur voordat hij weer bereid was om richting haar hok te gaan om elkaar te besnuffelen. Ik blijf dit het allervervelendste vinden van het hebben van konijnen :{

En wat ook niet meehelpt is dat de oude baasjes twee weken de tijd hebben om zich te melden en haar alsnog te claimen. Dus ergens in mijn achterhoofd speelt ook mee dat het wellicht zinloos is om er energie in te steken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 mei 2013 @ 09:01:58 #241
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_126082878
Hier nog lekker rustig..


En dan actie :D


Gek he, ons witte konijn is de man :P
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 09:17:28 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_126082949
Het op elkaar rijden is niet alleen om voort te planten, maar ook om de rangorde te bepalen ;) daarom doen vrouwtjes dat ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 09:20:20 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_126082961
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 08:43 schreef livelink het volgende:
Duidelijk statement, Guppyfriend :D

Ik heb er sinds donderdag een nieuw konijn bij. Gevonden langs een landweggetje. Een supertam beestje, duidelijk gewend aan mensen. Ik vrees dat het een gevalletje baasjes op vakantie is :{

Maar ja, wij hadden plek voor nog een konijntje. We zijn naar de dierenarts geweest, het was gelukkig een vrouwtje. Ze was niet gechipt en ook bij Amivedi was er geen vermist konijn.

Het is echt een leuk beestje, maar ik heb nu wel weer stress van het koppelen. Ik blijf dat zo eng vinden. Door het gaas zijn ze wel geinteresseerd in elkaar. Maar gisteren hebben we ze even bij elkaar gezet en dat ging niet denderend. Het was geen vechten, maar mijn gecastreerde mannetje probeerde de hele tijd weg te vluchten van haar. Zij daarentegen rende telkens enthousiast op hem af.

Nadat ik ze uit elkaar had gehaald duurde het wel een paar uur voordat hij weer bereid was om richting haar hok te gaan om elkaar te besnuffelen. Ik blijf dit het allervervelendste vinden van het hebben van konijnen :{

En wat ook niet meehelpt is dat de oude baasjes twee weken de tijd hebben om zich te melden en haar alsnog te claimen. Dus ergens in mijn achterhoofd speelt ook mee dat het wellicht zinloos is om er energie in te steken.
Ik zou het de twee weken die de oude baasjes nog hebben het sowieso rustig aan doen. Eventjes bij elkaar, maar niet te lang. Wat ook helpt is om ze regelmatig van hok te wisselen. Zo hebben ze niet meer duidelijk een eigen territorium en zitten ze constant in elkaars geur. Heb je ze ook al op een neutrale plek bij elkaar gezet? Een plaats waar ze allebei nooit komen? Een keuken of badkamer is vaak heel geschikt.

En, doe eens een foto als je wilt? Wat voor konijntje is het? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 mei 2013 @ 09:29:12 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126083027
U vraagt, wij draaien

Onze vondeling


Mijn konijnen bij elkaar, maar veilig van elkaar gescheiden


Ik ga inderdaad even rustig aan doen, de komende periode. En daarna ga ik ze inderdaad in de badkamer eens bij elkaar zetten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 09:30:51 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_126083042
Wat een leuke O+ /smelt

Gewoon even lekker laten wennen, ze heeft waarschijnlijk een hoop stress gehad van het loslopen. En toen gevangen en ook nog naar de dierenarts. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, ook nog een vreemd konijn :o

Komt vast wel goed :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126178639
Hey allen,

Ik ben op zoek naar een goed onderkomen voor mijn lieve konijnen, hopelijk weet iemand hier iets of een goede tip is ook welkom.

Ik heb twee vrouwelijke black-and-tan konijntjes, al samen vanaf hun geboorte en ook echt onwijs aan elkaar gehecht dus ik wil graag dat ze ook weer samen ergens heen kunnen. Ze zijn allebei gesteriliseerd ongeveer een jaar geleden en zijn ook ingeënt. Hebben zowel buiten als binnen geleefd. Het zijn echt twee lieve schatten, erg speels en ondeugend en met duidelijke karaktertjes. Ze zijn nu net 2 jaar oud. Ze hebben nog nooit iemand gebeten, gekrabt, nog nooit gekrijst en het zijn geloof ik best tevreden beestjes. Ze reageren erg goed op aandacht, regelmatig even bij ze zitten en wat lekkers geven en je bent hun beste vriend.

Ik ben verhuisd naar een appartement waar ik ze van de verhuurder niet mag houden, dus ik moet helaas iets anders verzinnen voor ze. Mijn ouders willen ze ook niet hebben/verzorgen en in mijn kring ken ik verder ook niemand die ze wil. Ze staan nu bij m'n ouders maar die zijn het echt zat en ik hoorde vorige keer dingen als kinderboerderij en marktplaats voorbij komen ;( :(
dus ik hoop echt iets beters voor ze te kunnen vinden!

Ben of ken jij iemand stuur me dan aub een berichtje! Alvast bedankt.

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:39:15 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126180085
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:05 schreef CherryBom het volgende:
Hey allen,

Ik ben op zoek naar een goed onderkomen voor mijn lieve konijnen, hopelijk weet iemand hier iets of een goede tip is ook welkom.

Ik heb twee vrouwelijke black-and-tan konijntjes, al samen vanaf hun geboorte en ook echt onwijs aan elkaar gehecht dus ik wil graag dat ze ook weer samen ergens heen kunnen. Ze zijn allebei gesteriliseerd ongeveer een jaar geleden en zijn ook ingeënt. Hebben zowel buiten als binnen geleefd. Het zijn echt twee lieve schatten, erg speels en ondeugend en met duidelijke karaktertjes. Ze zijn nu net 2 jaar oud. Ze hebben nog nooit iemand gebeten, gekrabt, nog nooit gekrijst en het zijn geloof ik best tevreden beestjes. Ze reageren erg goed op aandacht, regelmatig even bij ze zitten en wat lekkers geven en je bent hun beste vriend.

Ik ben verhuisd naar een appartement waar ik ze van de verhuurder niet mag houden, dus ik moet helaas iets anders verzinnen voor ze. Mijn ouders willen ze ook niet hebben/verzorgen en in mijn kring ken ik verder ook niemand die ze wil. Ze staan nu bij m'n ouders maar die zijn het echt zat en ik hoorde vorige keer dingen als kinderboerderij en marktplaats voorbij komen ;( :(
dus ik hoop echt iets beters voor ze te kunnen vinden!

Ben of ken jij iemand stuur me dan aub een berichtje! Alvast bedankt.

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cherrybom, welke regio woon je? Neem ook contact op met een konijnenopvang!

Livelink, in Heiloo krijgen we op jaarbasis een paar honderd gevonden konijnen binnen. Er worden er hooguit 5 terug geclaimd door de eigenaar, vaak omdat het konijn is weggelopen en dan is de eigenaar vaak binnen 3 dagen wel bij ons om het konijn weer op te halen. Dus de kans dat.... is heel klein.
pi_126180799
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Cherrybom, welke regio woon je? Neem ook contact op met een konijnenopvang!

Livelink, in Heiloo krijgen we op jaarbasis een paar honderd gevonden konijnen binnen. Er worden er hooguit 5 terug geclaimd door de eigenaar, vaak omdat het konijn is weggelopen en dan is de eigenaar vaak binnen 3 dagen wel bij ons om het konijn weer op te halen. Dus de kans dat.... is heel klein.
Regio Zuid-Holland. Heb inderdaad ook even naar opvang gekeken maar die zat zo vol dat er een wachtlijst was. Ben wel nog verder aan het zoeken!
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:03:32 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126269898


:D :D


En gisteren na een werkdag... awh ze hebben mij gemist :D

Ow wacht... }:|
  Moderator donderdag 9 mei 2013 @ 21:06:15 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_126279109
Nawww O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:43:57 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126298875
Wat een stoute schatjes, douche-eendje O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Livelink, in Heiloo krijgen we op jaarbasis een paar honderd gevonden konijnen binnen. Er worden er hooguit 5 terug geclaimd door de eigenaar, vaak omdat het konijn is weggelopen en dan is de eigenaar vaak binnen 3 dagen wel bij ons om het konijn weer op te halen. Dus de kans dat.... is heel klein.
Ik heb het er maar op gegokt en ik heb haar vanochtend laten inenten. Ik wil haar ook gewoon niet meer kwijt, nu. Het is echt zo'n lief beestje en inmiddels is het koppelen helemaal gelukt. Ging uiteindelijk toch makkelijker en sneller dan ik dacht. Gelukkig maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 12:33:42 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_126300511
Wat een fijn nieuws!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:20:54 #253
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319091
Vandaag ons tweede konijntje opgehaald, ze heet Eva en komt van de konijnenopvang hier in de buurt.
Nu zijn Flip en Eva druk aan elkaar aan het wennen en dat gaat al heel erg goed O+
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126319178
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:20 schreef suikertaartje het volgende:
Vandaag ons tweede konijntje opgehaald, ze heet Eva en komt van de konijnenopvang hier in de buurt.
Nu zijn Flip en Eva druk aan elkaar aan het wennen en dat gaat al heel erg goed O+
Leuk een nieuw konijntje O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:23:00 #255
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126319202
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:20 schreef suikertaartje het volgende:
Vandaag ons tweede konijntje opgehaald, ze heet Eva en komt van de konijnenopvang hier in de buurt.
Nu zijn Flip en Eva druk aan elkaar aan het wennen en dat gaat al heel erg goed O+
Awh ST O+ heerlijk :D
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:24:19 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_126319271
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:20 schreef suikertaartje het volgende:
Vandaag ons tweede konijntje opgehaald, ze heet Eva en komt van de konijnenopvang hier in de buurt.
Nu zijn Flip en Eva druk aan elkaar aan het wennen en dat gaat al heel erg goed O+
Wat leuk O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:24:45 #257
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:22 schreef Miniem het volgende:

[..]

Leuk een nieuw konijntje O+
Hee :*
Ja, heel leuk, en ook een beetje sip. Ze is in beslag genomen en een paar weken terug geopereerd omdat ze -O- omdat ze -O- omdat ze haar dode baby's nog in haar buik had zitten ;(
Maar vanaf nu wordt alles beter voor haar, een nieuwe man, een lekkere ren en een tijdelijk eigen hok om lekker te kunnen wennen.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:28:30 #258
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319490
Dit is Eva op een foto van de opvang:
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126319491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:24 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Hee :*
Ja, heel leuk, en ook een beetje sip. Ze is in beslag genomen en een paar weken terug geopereerd omdat ze -O- omdat ze -O- omdat ze haar dode baby's nog in haar buik had zitten ;(
Maar vanaf nu wordt alles beter voor haar, een nieuwe man, een lekkere ren en een tijdelijk eigen hok om lekker te kunnen wennen.
Dat is behoorlijk sip ja -O- Fijn dat ze nu een onderkomen bij jullie heeft O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:29:33 #260
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126319536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:24 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Hee :*
Ja, heel leuk, en ook een beetje sip. Ze is in beslag genomen en een paar weken terug geopereerd omdat ze -O- omdat ze -O- omdat ze haar dode baby's nog in haar buik had zitten ;(
Maar vanaf nu wordt alles beter voor haar, een nieuwe man, een lekkere ren en een tijdelijk eigen hok om lekker te kunnen wennen.
Jeetje wat een verhaal ook zeg... Fijn dat ze nu bij jullie mag wonen O+ Is Flip inmiddels al gecastreerd? :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:29:46 #261
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:28 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk sip ja -O- Fijn dat ze nu een onderkomen bij jullie heeft O+
Heb jij inmiddels ook weer konijnen?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126319573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:29 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Heb jij inmiddels ook weer konijnen?
Nee, ik ben nog aan het orienteren. :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:30:34 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_126319582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:24 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Hee :*
Ja, heel leuk, en ook een beetje sip. Ze is in beslag genomen en een paar weken terug geopereerd omdat ze -O- omdat ze -O- omdat ze haar dode baby's nog in haar buik had zitten ;(
Maar vanaf nu wordt alles beter voor haar, een nieuwe man, een lekkere ren en een tijdelijk eigen hok om lekker te kunnen wennen.
Nawww wat een zielig verhaal ;( maar vanaf nu wordt het beter O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:30:51 #264
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319596
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje wat een verhaal ook zeg... Fijn dat ze nu bij jullie mag wonen O+ Is Flip inmiddels al gecastreerd? :)
Nou, zo sneu! En dan ook nog ontstoken ogen en ze was heel erg vies, heel mager en haar vacht is heel viltig nog. Maar dat komt goed, want ze eet zich al een slag in de rondte :D

Edit: en Flip is inderdaad gecastreerd en meteen gevaccineerd :Y
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:32:48 #265
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:30 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nee, ik ben nog aan het orienteren. :Y
Neem er twee! Uit een opvang! :Y :Y :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nawww wat een zielig verhaal ;( maar vanaf nu wordt het beter O+
Ja, heus! Met veel geduld, liefde, geborstel en genoeg biks en hooi en ruimte!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:32:53 #266
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126319705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:30 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Nou, zo sneu! En dan ook nog ontstoken ogen en ze was heel erg vies, heel mager en haar vacht is heel viltig nog. Maar dat komt goed, want ze eet zich al een slag in de rondte :D

Edit: en Flip is inderdaad gecastreerd en meteen gevaccineerd :Y
De vacht kan nog wel een tijdje duren... maar ze eet goed, dan zit het al helemaal goed O+ Ben benieuwd hoe je koppeltje er straks samen uit gaan zien, de ruimte die ze hebben is ook fantastisch!
pi_126319741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:32 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Neem er twee! Uit een opvang! :Y :Y :Y

[..]

Ja, heus! Met veel geduld, liefde, geborstel en genoeg biks en hooi en ruimte!
Ik hoef er maar eentje :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:34:28 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_126319778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:32 schreef suikertaartje het volgende:

Ja, heus! Met veel geduld, liefde, geborstel en genoeg biks en hooi en ruimte!
Je hebt alle ingredienten goed O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:35:57 #269
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319842
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De vacht kan nog wel een tijdje duren... maar ze eet goed, dan zit het al helemaal goed O+ Ben benieuwd hoe je koppeltje er straks samen uit gaan zien, de ruimte die ze hebben is ook fantastisch!
Ik heb wel een snelle foto van toen het vanmiddag even heel gezellig ging met ze. Even zoeken!
En ik ben inderdaad bang dat die vacht nog wel even duurt. Ik aaide ze tegelijk vandaag en dacht omg, wat een verschil...nou ja, we hebben de tijd en het geduld en dan komt het helemaal goed. Als ze straks bij elkaar gaan, dan gaan we het hok uitbouwen en de hele kermis verhuizen naar een terras achter in de tuin, daar kan dan de hekjes-ren ook zo goed als permanent bij komen te staan (zonder dat er 200 keer per dag een kleuter tegenaan fietst, haha)
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:36:24 #270
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik hoef er maar eentje :)
Van wie? Heul niet van dat konijntje :N
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:36:57 #271
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126319890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt alle ingredienten goed O+
Ik heb tips gevraagd aan d-e :@
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:37:47 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_126319932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:36 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Ik heb tips gevraagd aan d-e :@
Prima toch :Y zonder goed advies is nooit iemand begonnen. En moet je kijken wat voor schatje je nu een fijn leven kunt bieden met d'r nieuwe man!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_126319958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:36 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Van wie? Heul niet van dat konijntje :N
:P Ik hoef maar 1 konijntje :+ sowieso mag ik er geen 2 :N
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:40:09 #274
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:

Prima toch :Y zonder goed advies is nooit iemand begonnen. En moet je kijken wat voor schatje je nu een fijn leven kunt bieden met d'r nieuwe man!
Ja, we hadden er ineens eentje (Flip) en toen wilde ik het ook gelijk wel helemaal goed doen. Hij kwam van iemand die er echt niet genoeg tijd en ruimte voor wilde maken, en is nu helemaal gelukkig, dus dat wordt Eva ook gewoon, hihi.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

:P Ik hoef maar 1 konijntje :+ sowieso mag ik er geen 2 :N
Gewoon op jezelf gaan wonen en er twee nemen :P
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126320073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:40 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Ja, we hadden er ineens eentje (Flip) en toen wilde ik het ook gelijk wel helemaal goed doen. Hij kwam van iemand die er echt niet genoeg tijd en ruimte voor wilde maken, en is nu helemaal gelukkig, dus dat wordt Eva ook gewoon, hihi.

[..]

Gewoon op jezelf gaan wonen en er twee nemen :P
Daar moet je een vaste baan voor hebben schijnt :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:41:22 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_126320109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:40 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Ja, we hadden er ineens eentje (Flip) en toen wilde ik het ook gelijk wel helemaal goed doen. Hij kwam van iemand die er echt niet genoeg tijd en ruimte voor wilde maken, en is nu helemaal gelukkig, dus dat wordt Eva ook gewoon, hihi.

Zeker weten. En wat je zegt, met een boel liefde, hooi en geduld komt alles goed! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:45:07 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:36 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Ik heb tips gevraagd aan d-e :@
Hahaha, vond ik echt niet erg hoor! En sowieso was je al zelf ook heel erg op de goede weg. Als ik met wat advies het voor jou konijnen en ook voor jou & je jongens leuk(er) kan maken doe ik dat maar wat graag :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:45:13 #278
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Daar moet je een vaste baan voor hebben schijnt :+
Heb ik ook niet :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zeker weten. En wat je zegt, met een boel liefde, hooi en geduld komt alles goed! O+
Precies! Kan ik hier mooi af en toe posten over de avonturen van Flip en Eva :D
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:45:31 #279
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Daar moet je een vaste baan voor hebben schijnt :+
Mwah, een inkomen is wel handig hoor. Maar genoeg studenten die ook het huis uit kunnen ;)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:46:41 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320346
Afgelopen weekend bij de opvang was ook zo leuk, meerdere mensen die ik een paar jaar geleden had geadviseerd tijdens mn werk daar als vrijwilliger die er nu toevallig weer waren en mij herkenden. Zo leuk O+, vooral om te horen dat het met de diertjes nog altijd goed gaan en ze zo tevreden zijn dat ze gewoon weer terugkomen.
pi_126320404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:45 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Heb ik ook niet :+

[..]

Precies! Kan ik hier mooi af en toe posten over de avonturen van Flip en Eva :D
Dan kom ik bij jou wonen, heb ik gelijk 2 konijntjes :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:49:12 #282
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320470
Natuurlijk in het meest onhandige hoekje van de hele ren...



ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126320495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:49 schreef suikertaartje het volgende:
Natuurlijk in het meest onhandige hoekje van de hele ren...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk stel :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:50:09 #284
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:49 schreef suikertaartje het volgende:
Natuurlijk in het meest onhandige hoekje van de hele ren...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hahaha :D Haar vacht ziet er inderdaad nog een beetje sip uit... maar dat trekt wel bij hoor! :)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:50:21 #285
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320531
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha, vond ik echt niet erg hoor! En sowieso was je al zelf ook heel erg op de goede weg. Als ik met wat advies het voor jou konijnen en ook voor jou & je jongens leuk(er) kan maken doe ik dat maar wat graag :*
Lief! En fijn dat je het deed :*

quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:46 schreef douche-eendje het volgende:
Afgelopen weekend bij de opvang was ook zo leuk, meerdere mensen die ik een paar jaar geleden had geadviseerd tijdens mn werk daar als vrijwilliger die er nu toevallig weer waren en mij herkenden. Zo leuk O+, vooral om te horen dat het met de diertjes nog altijd goed gaan en ze zo tevreden zijn dat ze gewoon weer terugkomen.
Oh, dat is zeker leuk! Zo fijn om te merken dat het dus ook gewoon werkt :Y
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 20:50:31 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_126320542
Op die foto's zie je inderdaad hoe plukkerig haar vacht nog is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:51:02 #287
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:50 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Lief! En fijn dat je het deed :*

[..]

Oh, dat is zeker leuk! Zo fijn om te merken dat het dus ook gewoon werkt :Y
Hihi :D En als ik op de foto's zie dat het echt al een ^) - in wording is... O+ Heerlijk!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:52:09 #288
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320639
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:48 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dan kom ik bij jou wonen, heb ik gelijk 2 konijntjes :+
Goed idee :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Leuk stel :D
Ze zijn prachtig samen!

quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha :D Haar vacht ziet er inderdaad nog een beetje sip uit... maar dat trekt wel bij hoor! :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Op die foto's zie je inderdaad hoe plukkerig haar vacht nog is
Ja, dat valt erg op hè? Maar inderdaad, ook dat komt goed!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:53:56 #289
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126320733
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:51 schreef douche-eendje het volgende:

Hihi :D En als ik op de foto's zie dat het echt al een ^) - in wording is... O+ Heerlijk!
Echt hè? Flip was wel erg op haar aan het rijden, maar dat liet ze niet zo heel lang toe, toen is hij haar een half uur de hele ren door gevolgd (met af en toe een sneer van onder de bananendoos vandaan) en toen was hij moe en ging hij maar gewoon liggen :D
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:55:42 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126320845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:53 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Echt hè? Flip was wel erg op haar aan het rijden, maar dat liet ze niet zo heel lang toe, toen is hij haar een half uur de hele ren door gevolgd (met af en toe een sneer van onder de bananendoos vandaan) en toen was hij moe en ging hij maar gewoon liggen :D
Ow dat klinkt al goed hoor. Je moest eens weten hoe het er hier zo af en toe nog aan toe gaat met mijn duo :N zo erg dat ik er soms bang van word terwijl ze op andere momenten echt het perfecte stel zijn. Maar vaak is Kel dan een paar dagen later schijnzwanger en verklaart het gewoon een hele hoop.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 20:59:49 #291
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126321053
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ow dat klinkt al goed hoor. Je moest eens weten hoe het er hier zo af en toe nog aan toe gaat met mijn duo :N zo erg dat ik er soms bang van word terwijl ze op andere momenten echt het perfecte stel zijn. Maar vaak is Kel dan een paar dagen later schijnzwanger en verklaart het gewoon een hele hoop.
Schijnzwanger, hebben ze dat vaak? De meneer van de opvang was ook gelijk heel positief, al moet ik dus wel extra goed opletten dat Eva niet te moe wordt omdat ze nog verzwakt is van de operatie en het ondergewicht. Maar ze leek het prima aan te kunnen. Na die grote achtervolging heb ik ze nog even samen laten sudderen en heb ik ze daarna elk in een eigen hok gezet. Waar ze allebei languit in liggen atm.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:02:07 #292
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126321174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 20:59 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Schijnzwanger, hebben ze dat vaak? De meneer van de opvang was ook gelijk heel positief, al moet ik dus wel extra goed opletten dat Eva niet te moe wordt omdat ze nog verzwakt is van de operatie en het ondergewicht. Maar ze leek het prima aan te kunnen. Na die grote achtervolging heb ik ze nog even samen laten sudderen en heb ik ze daarna elk in een eigen hok gezet. Waar ze allebei languit in liggen atm.
Kelly heeft het vaak rond deze periode een paar keer flink te pakken. Denk dat dit nu nest 2 is van dit jaar dat ze bouwt... Omdat ze gevonden is en waarschijnlijk op leeftijd is, is castreren nogal risicovol.
Weet je ook wat ze bij Eva hebben gedaan omdat de baby's nog in de baarmoeder zaten? Het kan namelijk zijn dat ze haar baarmoeder ook hebben verwijderd, dan zal ze niet meer schijnzwanger zijn.
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 21:06:05 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_126321387
Dat vermoed ik inderdaad ook, dat Eva gelijk gecastreerd is. En dus baarmoeder+eierstokken verwijderd. Als het goed is, staat dat ook in haar paspoort/entingsboekje, net als bij onze Molly. Als dat het geval is, wordt ze niet meer schijnzwanger.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:17:41 #294
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126321971
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Kelly heeft het vaak rond deze periode een paar keer flink te pakken. Denk dat dit nu nest 2 is van dit jaar dat ze bouwt... Omdat ze gevonden is en waarschijnlijk op leeftijd is, is castreren nogal risicovol.
Weet je ook wat ze bij Eva hebben gedaan omdat de baby's nog in de baarmoeder zaten? Het kan namelijk zijn dat ze haar baarmoeder ook hebben verwijderd, dan zal ze niet meer schijnzwanger zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat vermoed ik inderdaad ook, dat Eva gelijk gecastreerd is. En dus baarmoeder+eierstokken verwijderd. Als het goed is, staat dat ook in haar paspoort/entingsboekje, net als bij onze Molly. Als dat het geval is, wordt ze niet meer schijnzwanger.
Ze hebben haar gesteriliseerd, dus ik denk dat haar baarmoeder er nog zit..
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126322060
Wat is schijnzwanger? :@
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 10 mei 2013 @ 21:24:11 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_126322319
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:17 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben haar gesteriliseerd, dus ik denk dat haar baarmoeder er nog zit..
In theorie is dat inderdaad het geval. Maar het wordt niet altijd goed omschreven, dus je zou het even kunnen navragen bij de opvang :) niet dat het veel uitmaakt hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:30:39 #297
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126322701
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:19 schreef Miniem het volgende:
Wat is schijnzwanger? :@
Dat ze doen alsof ze zwanger zijn (nest maken van plukken haar enzo), maar dat ze dat helemaal niet zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In theorie is dat inderdaad het geval. Maar het wordt niet altijd goed omschreven, dus je zou het even kunnen navragen bij de opvang :) niet dat het veel uitmaakt hoor
Ja, dat is wel een idee, ik heb toch zijn nummer en mag altijd bellen en whatsappen enzo, dus ik kan het even checken :Y
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126322800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:30 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Dat ze doen alsof ze zwanger zijn (nest maken van plukken haar enzo), maar dat ze dat helemaal niet zijn.

[..]

Ja, dat is wel een idee, ik heb toch zijn nummer en mag altijd bellen en whatsappen enzo, dus ik kan het even checken :Y
Wrm doen ze dat :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37:47 #299
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126323100
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wrm doen ze dat :D
Vrouwen en hormonen, need I say more? :P
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:03:56 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126324717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Vrouwen en hormonen, need I say more? :P
Hoe zat het met jouw nesteldrang? :D
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:09:09 #301
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126325050
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 22:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hoe zat het met jouw nesteldrang? :D
Mijn eierstokken zijn wel uitgerammeld hoor ;)
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')