abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124605082
Wat heb ik eigenlijk veel geleerd over konijnen in korte tijd :D
pi_124606857
Hooi heeft ze inderdaad altijd. Daar ben ik scherp op. Dat telt dus wel echt als voeding?
Zo te horen mag ze dus langzaam aan meer groente in ruil voor het droogvoer.

Ze heeft nog geen naam trouwens :@ Dus roepen is lastig.
pi_124607032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:19 schreef Godtje het volgende:
Hooi heeft ze inderdaad altijd. Daar ben ik scherp op. Dat telt dus wel echt als voeding?
Zo te horen mag ze dus langzaam aan meer groente in ruil voor het droogvoer.

Ze heeft nog geen naam trouwens :@ Dus roepen is lastig.
Jup, hooi is de hoofdvoeding. :)

Oh, hier werkt 'Hey konijn!' Yo!' Kom je?" ook. Ik vraag me wel eens af of ze weet dat ze Diva heet, of dat ze denkt dat ze Ko(nijn) heet ofzo, door al die o-klanken. :D
pi_124609041
De dierenwinkel heeft mij gisteren ook een mineralen blok aan weten te smeren

Is dat nodig/goed?
pi_124609439
Nop, zit vaak veel zout in, en dat is slecht voor o.a. de nieren.
Als je hooi, voldoende groenvoer en wat goede biks voert, heb je verder eigenlijk niks nodig om je konijn gezond te houden. (Eh ja, qua voeding dan natuurlijk.)
pi_124609498
Het hele probleem is dat ze niet iedere dag braaf een likje nemen maar gewoon een enkele keer die halve steen opknagen. En dan kunnen ze acuut nierfalen ofzo krijgen door overdosis.
pi_124609838
Lh die gooi ik dan weer weg.
Thanks
pi_124611906
Mijn twee konijnen krijgen iedere dag twee ruifjes vol met hooi (als ik het op de grond leg dan gaan ze erop plassen, nu doen ze het braaf in de toilet,) iets van 75-100 gram biks gok ik, ze wegen ongeveer 1,5 kilo en 2 kilo. En dan twee soorten groenten ongeveer vijf keer in de week (twee wortels met loof, handje radijsjes met groen, stuk of tien witlofbladeren, handje andijvie, een selderijstengel, wat reepjes paprika oid). En dan als ik zelf fruit eet krijgen ze allebei een aardbei of een plakje appel/banaan/etc per konijn. Soms een takje van mijn kruidenplantjes als ik eraan denk. Ik gaf vroeger meer biks en toen moest mijn ene konijn op dieet van de dierenarts, nu zijn ze beide gewoon goed qua gewicht enzo :).
pi_124618003
Een konijnen zo weinig dan? Die cavia's van mij zijn echte vuilnisbakken en mogen ook bijna alles hebben qua groente. Daarom durfde ik dus geen konijnen, vanwege die gevoelige darmen en al die instructies voor het eten :@
Tap tap tap
pi_124623587
Weining biks ja. Dat is echt aanvullend voer :Y .
Maar qua groenvoer mogen ze eigenlijk best veel, en tja, het ene konijn is wat gevoeliger dan het andere. Diva kan hier eigenlijk alles wat ik haar voorschotel eten zonder last te krijgen. (Heel soms iets kleinere keutels, maar dan is een dagje minder groenvoer - waardoor ze zelf meer hooi gaat eten - de oplossing.

Vandaag heeft ze radijsjes (met loof), witlof, een takje peterselie en wortelloof op. (Naast dus het hooi en biks.) En soms mag ze een paar zonnebloempitjes (zit veel vet in, dus minder gezond). Als ze doorheeft dat ze die krijgt, wordt ze ongeveer hysterisch :9 .

Ik werd vanmiddag sinds langere tijd getrakteerd op een hele serie binkies! *O* Het rondje al binkieënd rond de salontafel zag er erg grappig uit. :D En dan daarna ook echt een verdwaads koppie erbij, zo van 'whut? wat gebeurde er met me?' . Soms vraag ik me af in hoeverre ze die lijfjes zelf onder controle hebben. _O-
(nu ze alle dagen binnen zit, is het 'gewoon' geworden. In het begin was het elke dag raak.)
pi_124629142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Een konijnen zo weinig dan? Die cavia's van mij zijn echte vuilnisbakken en mogen ook bijna alles hebben qua groente. Daarom durfde ik dus geen konijnen, vanwege die gevoelige darmen en al die instructies voor het eten :@
Hier raakt er 1 aan de schijt van citroenmelisse, verder vreten ze alles. Maar konijnen hebben soms nogal te maken met teveel doorfok, antibioticagebruik bij fokkers etc wat gewoon heel veel nadelige invloed heeft op de darmen. En voor een cavia is groente natuurlijk wel heel belangrijk ivm vitamine C, dat heb je bij konijnen dan weer niet.

Hier krijgen ze niet zo heel vaak groenvoer, ze doen het voornamelijk op heel veel hooi en iedere dag een bescheiden portie biks. Kelly is wat te dik, Nijn is prima op gewicht en verder zijn ze voor een "ouder" koppel (6+ jaar) lekker gezond en actief.

Godtje, leuk konijn! Als er op termijn een konijn bij komt (en nu ook trouwens), hoe meer ruimte hoe leuker konijnen zijn. Geef ze ook genoeg om mee te spelen, dan zul je ook veel verschil merken in het gedrag. En dierenwinkels kunnen stom zijn, zoals je mooie voorbeeld met de knaagsteen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Wat heb ik eigenlijk veel geleerd over konijnen in korte tijd :D
Dat zeker :D Je bent goed bezig Candaasje ^O^ Alleen is ijsheiligen half mei, niet maart :+
pi_124629486
quote:
17s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat zeker :D Je bent goed bezig Candaasje ^O^ Alleen is ijsheiligen half mei, niet maart :+
Shit, typte ik maart? :Laat m'n moeder het maar niet lezen. :@
(Die houdt erg van tuinieren, dus van haar heb ik het ooit geleerd. Maar dat was inderdaad halverwege mei ja :P )
pi_124629655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Shit, typte ik maart? :Laat m'n moeder het maar niet lezen. :@
(Die houdt erg van tuinieren, dus van haar heb ik het ooit geleerd. Maar dat was inderdaad halverwege mei ja :P )
Ja, sorry :P Zal het niet aan je moeder laten zien :+
pi_124630560
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:25 schreef CherryLips het volgende:
Als het ritme er een beetje inzit en als je op gegeven moment een beetje weet wat ze echt niet mogen dan zijn konijntjes echt makkelijk hoor :). Ook fijn dat ze gewoon zindelijk zijn.

Ik ken zelfs mensen die konijnen en cavia's samen in een kooi houden :P.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tegan op 28-03-2013 23:38:33 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:29:56 #165
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_124630586
Hoi, ik heb sinds kort een Flip, een enorm leuk en speels konijn. Ik heb hem overgenomen van mensen die niet meer goed voor hem konden zorgen en hij bloeit helemaal op, geweldig om te zien!
Omdat het al een tijdje geleden is dat ik een konijn had, heb ik douche-eendje om tips gevraagd en nu heb ik een superblij konijn dat heerlijk ligt te zonnebaden in zijn ren.
Dus ik ga hier af en toe lekker meeposten. Flip wordt binnenkort gecastreerd en dan gaan we bij de konijnenopvang hier in de buurt op zoek naar een vriendinnetje voor hem O+ (heus niet eerder dan 14 dagen na de castratie hoor ;) )
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_124630957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:29 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als het ritme er een beetje inzit en als je op gegeven moment een beetje weet wat ze echt niet mogen dan zijn konijntjes echt makkelijk hoor :). Ook fijn dat ze gewoon zindelijk zijn.

Ik ken zelfs mensen die konijnen en cavia's samen in een kooi houden :P.
Ja, maar dat wordt dus afgeraden :P konijnen zijn vaak groter en sterker dan de cavia's, hebben ander voer nodig en snappen elkaar niet altijd. Anders was het wel handig geweest :P
Tap tap tap
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:45:00 #167
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_124631092
Flip (nog in zijn oude hok):
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 29 maart 2013 @ 07:43:25 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124634933
ST O+ :W Fijn dat Flip het nu zo goed doet! En hij is knap O+
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:20:28 #169
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124639083
Ochtend-ritueel:

Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 12:40:54 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_124641451
SS nom :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:17:45 #171
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124647769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
SS nom :9
Ja ze worden helemaal wild als ze de bak waar het in zit al zien. Maakt niet uit of ze net hebben gehad... :P
pi_124668744
Ik ben jaloers! Nijners zijn leuk!!
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 15:17:27 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_124719906
Molly wenst jullie allemaal een fijne pasen! Zij zoekt nog even door naar de eitjes. Ze kan ze niet vinden:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 31 maart 2013 @ 15:45:09 #174
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124720891
Hey Molly, Kelly heeft al goed in haar doos-huis gezocht maar daar zijn geen eitjes te vinden!

Moderator maandag 1 april 2013 @ 15:21:33 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_124757534
Het doos-huis!! Goeie!!

Maar hier liggen ze ook niet :N gauw verder zoeken, het is nog niet te laat, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')