abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2013 @ 14:06:55 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123323404
Ik heb heel erg lang getwijfeld of ik de zorg aankan voor mijn nijnen en helaas kom ik tot de conclusie dat ze een leuker leven kunnen leiden bij een ander. 5 huisdieren (2 konijnen, 2 katten en 1 hond) zijn te veel voor mij op het moment vandaar dat mijn twee nijntjes niet genoeg aandacht kunnen krijgen die ze wel verdienen. Daarnaast heeft mijn zusje vorig jaar een konijn genomen die ze vervolgens bij mijn ouders heeft gedumpt. Hoewel het een schat van een beest is, is hij wat eenzaam bij hun in huis en dus ook beter af ergens anders.

Dan eerst mijn eigen Nijntjes. Twee dames, gekocht als dwergen (zijn natuurlijk niet klein gebleven :') ).

Snoopy heb ik het langst. Zij wordt in mei 3 jaar en is een flinke dwerghangoor. Van karakter een ontzettend nieuwsgierig konijntje met een pittig accentje. Vanzelfsprekend wordt ze liever niet opgepakt, maar huppelt vrolijk het huis door, komt aan je snuffelen (als het niet bevalt hapt ze in je teen ;) ) etc. etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Penny is ook een dwergje met een flinke vacht (heeft ook veel vachtverzorging nodig!) Ze is hartstikke lief, maar ook een beetje angstig. Honden en katten vindt ze geen probleem zolang deze maar uit de buurt blijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beide nijnen zijn niet geeent (vroeger deden we dat ook niet en mijn nijnen waren altijd gezond en zijn oud geworden ook). Over het algemeen zijn ze een warm huisje gewend (binnen dus), Maar ze staan nu sinds vorig jaar lente bij ons in een overdekt terras zonder wind oid, maar echt warm is het niet. Verder wonen ze in een konijnenflat die uitermate geschikt is voor binnengebruik (buiten zou ik niet aanraden).

Dan het konijntje van mijn zusje/ouders. Ik zou hem zelf met heel veel liefde willen hebben maar aangezien ik al zelf niet genoeg aandacht kan geven aan mijn eigen konijnen kan geven lijkt mij dat geen goed idee. Hij heet Radar en is in tegenstelling tot mijn eigen nijnen een echte dwerg. Is nu zo;n 8 maanden oud (ik weet de precieze geboortedatum eerlijk gezegd niet). Ook is hij alleen een binnenverblijf gewend. Ik vind het een ontzettend slim konijntje, ook is hij heel erg sociaal en nergens bang voor. Het voorbeeldkonijn zeg maar. Hij komt graag bij je zitten als hij losloopt (dagelijks bij mijn ouders). Ook vindt hij het leuk om met de honden van mijn ouders te "spelen" of ze een beetje uit te dagen.
SPOILER

Radar heeft een keertje kennis gemaakt met Penny en die twee zouden eigenlijk goed gekoppeld kunnen worden. Radar is niet gecastreerd dus ik zou niet aanraden om ze op dit moment lang bij elkaar te houden,

Hoewel de twee dames het gezellig hebben in hun flat zou het bespreekbaar zijn om ze uit elkaar te houden en Radar en Penny te koppelen. Wel op voorwaarde dat Snoopy dan een fijn huisje krijgt want anders zou ik dat zielig vinden.

Je krijgt bij alle nijnen natuurlijk het huisje mee. Ook heb ik nog een buitenhok over waar Snoopy in het begin in heeft gewoond toen zij jong was en nog alleen was. Dit is wel een beetje een lelijk hok maar volledig functioneel.

Mocht iemand een plekje hebben dan hoor ik dat graag. Ik zou het ook leuk vinden om in de toekomst de konijnen nog te kunnen bezoeken en/of updates te horen. :)

Edit: Nijnen wonen tegen de grens van Overijssel en Gelderland aan. In overleg ben ik bereid ze te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door monsterd. op 25-02-2013 14:29:32 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123328450
Ah, wat een leukerds! (Dat neusje van Radar ook :D )

Plek voor een extra koppel (naast Diva en haar toekomstige vriend) heb ik hier helaas niet,
en Radar vind ik wat te jong voor Diva. (Plus dat ik hem dan nog moet laten castreren, want een ongecastreerde ram bij een (al dan niet gecastreerde) voedster, is meestal niet zo'n goeie combi.)
maar ik hoop dat ze snel een fijn huisje vinden! :)

Konijnen zijn echt leuk als ze je voldoende ruimte en aandacht geeft, heb ik nu zelf ook ondervonden. O+ (Dat was even een mededeling voor alle twijfelende Fok!kers ;) )
  maandag 25 februari 2013 @ 16:17:33 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123328602
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:13 schreef Candaasje het volgende:
Ah, wat een leukerds! (Dat neusje van Radar ook :D )

Plek voor een extra koppel (naast Diva en haar toekomstige vriend) heb ik hier helaas niet,
en Radar vind ik wat te jong voor Diva. (Plus dat ik hem dan nog moet laten castreren, want een ongecastreerde ram bij een (al dan niet gecastreerde) voedster, is meestal niet zo'n goeie combi.)
maar ik hoop dat ze snel een fijn huisje vinden! :)

Konijnen zijn echt leuk als ze je voldoende ruimte en aandacht geeft, heb ik nu zelf ook ondervonden. O+ (Dat was even een mededeling voor alle twijfelende Fok!kers ;) )
Ik heb het verhaal van diva ook helemaal gelezen, super leuk dat je haar nu hebt en ook fijn dat het goed gaat!

Het gaat inderdaad om de aandacht, want hoe graag ik het ook wil of het probeer meer dan heel even een aai over de bol komt het niet en dat verdienen ze wel want het zijn echt schatjes! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 26 februari 2013 @ 11:33:24 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123360887
Oh Radar is leuk zeg O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123384968
Radar. O+

Helaas is het hier echt wel vol met 4 katten en 2 aquaria, maar ik weet zeker dat ze snel een lief en leuk baasje vinden. Wát een leukerds zeg!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:45:38 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123386482
Radar is inderdaad een schatje, nu nog wachten op een schatje van een nieuwe baas :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:39:10 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123416866
kick
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:25:36 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123480091
Mijn moeder wilt Radar op marktplaats zetten. Liever niet, want zij heeft niet door dat iemand hem dan als slangenvoer komt halen :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:28:23 #9
176471 oh-oh
pi_123480284
Jee, als het echt zo dringend is mag ie wel bij mij maar ik kan hem niet komen halen en ik woon in Maastricht -O- Binnenhok heb ik wel!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123489926
Oeh, MP is niet echt de beste plek nee....

Bij Oh-Oh zou natuurlijk een mooie oplossing zijn. (Al dan niet tijdelijk. Ik weet niet of je permanent een konijntje wil houden? :) )
Eventueel zou je bij een opvang kunnen vragen of ze Radar op hun website willen zetten, en dat hij bij jou oh-oh, als gastgezin zijnde, blijft. Voordeel is misschien dat via opvangcentra konijnen (tegen vaak gereduceerd tarief) gecastreerd worden, en zo de kans om een nieuw huisje met een vriendinnetje te vinden groter wordt. En dat hij in de tussentijd een fijn plekje heeft.
(Alleen zal er dan denk ik wel afstandsgeld betaald moeten worden aan de opvang. In dit geval wellicht door TS/TS haar ouders/zus ?)

Ik heb zelf ook nog zitten nadenken, maar het probleem is dat een koppelpoging tussen een ongecastreerde ram en een (al dan niet gecastreerde) voedster vaak niet zo goed gaat, omdat de ram continu wil rijden door zijn hormonen. (En met 8 maanden zit Radar wel in een levensfase dat die hormonen aanwezig zijn denk ik? In elk geval in het bijzijn van een leuke dame?)
Nu kan ik Radar ophalen, laten castreren en proberen te koppelen aan Diva, maar tja, dat is best een hoop geld als het dan niet blijkt te klikken tussen die twee. :{
En dan zit ik met een konijn dat ik dan eigenlijk niet echt kwijt kan. Ik heb geen ruimte voor twee koppels hier, zonder dat ze ernstig aan leefruimte moeten inleveren...

Plus dat er nogal een stukje gereisd moet worden (voor Diva of voor Radar), wat op zich niet zo erg zou zijn als er iets meer zekerheid was. (Voor een opvang met leuke rammetjes moet ik ook wat verder reizen, maar dan weet ik bijna zeker dat ik met een vriendje voor Diva thuis kom, omdat er in de opvang meer 'keus' is. Klikt het met de een niet, dan zijn er nog anderen.)

Dus euh....beetje lastig helaas. -O-
(Nog niet gesproken over de belofte aan mijn vriend dat ik deze maand eerst ga afstuderen, en me daarna actief bezig ga houden met koppelen. Want ik ben niet zo goed in prioriteiten stellen geloof ik.... :+ :@ .)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:53:42 #11
176471 oh-oh
pi_123491189
:D Ik heb altijd konijnen gehad, die vind ik in tegenstelling tot cavia's wel leuk hoor, zeker als ze niet bang zijn voor honden, alles loopt bij mij altijd door elkaar ( honden, vogels, egels, etc :+ ), ik wil niks apart houden, maar wat samen kan mag lekker samen ronddabbelen hoor.
( Groucho Marx )
pi_123495266
Oh, dan heb ik niks gezegd :D .
Volgens mij kunnen de meeste konijnen wel met honden. (Andersom is soms wel een probleem ;) ).
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:23:19 #13
176471 oh-oh
pi_123495304
:P Die caviaatjes waren een mislukt experiment _O-
De honden waren cool met de caafs dus ik zie dat niet anders gaan met een nijn hoor.
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:28:19 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123495451
De opvang is een eventuele optie, ik geef ze liever weg aan iemand hiero. Dan weet ik in ieder geval nog vaag waar het heen gaat. :)

Oh-oh, als je serieuze interesse hebt in Radar dan kunnen we wel eens verder praten. Ik kan hem op zich wel brengen naar Maastricht (wel met de trein dan). Maarja lijkt me dat je hem eerst eens een keertje wilt zien? Ik kan ook wel een filmpje maken van Radar samen met de honden hiero :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 1 maart 2013 @ 13:50:37 #15
176471 oh-oh
pi_123498452
Doe maar een filmpje als je wil, ik ben echt heel benieuwd!
( Groucho Marx )
  zondag 3 maart 2013 @ 18:38:48 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123582923
Ik heb nog geen filmpje kunnen maken. Gister waren mijn ouders kabels aan het trekken en vandaag moest ik werken. Ik zal kijken of het morgen of overmorgen lukt. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:02:38 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123695398
Ik heb vandaag filmpjes gemaakt, ik moet het alleen nog monteren (wat ik niet kan, maar ik ga mijn best doen :') )
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:13:35 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123723297
Okay, hierbij een filmpje. Let op, schrik niet aan het einde (deed ik wel :') ), maar de hond van mijn ouders die wilde Radar beschermen dus die begon eventjes te blaffen :P

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:18:23 #19
159909 -Peach
Prunus persica
pi_123723585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Okay, hierbij een filmpje. Let op, schrik niet aan het einde (deed ik wel :') ), maar de hond van mijn ouders die wilde Radar beschermen dus die begon eventjes te blaffen :P

Wat een leukerd! O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_123738212
Dat neusje O+
En zo lekker z'n kop onder die van jullie hond duwen, 'Was me!' :D
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:46:22 #21
176471 oh-oh
pi_123748891
Oh wat is ie leuk!
Ik twijfel een beetje, om de hele lullige reden dat ik net het binnenhok uit de kamer heb, eindelijk weer, en dat ik zo blij ben met de vrijgekomen ruimte :@ :')
( Groucho Marx )
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:00:21 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123749532
Ik heb ook een buitenhok beschikbaar als het moet ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:19:19 #23
176471 oh-oh
pi_123750314
Maar het is een binnenkonijn, dat is echt niks nu hoor :N
Ik twijfel echt nog even door, ik vind hem onwijs leuk, zeker icm de honden maar ik heb nu de cavia's een week weg zijn pas in de gaten hoeveel zooi die dingen maakten in huis en die liepen niet eens los rond :@
( Groucho Marx )
pi_123750758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:19 schreef oh-oh het volgende:
Maar het is een binnenkonijn, dat is echt niks nu hoor :N
Ik twijfel echt nog even door, ik vind hem onwijs leuk, zeker icm de honden maar ik heb nu de cavia's een week weg zijn pas in de gaten hoeveel zooi die dingen maakten in huis en die liepen niet eens los rond :@
:D Wel enigszins herkenbaar. (Dat zooi maken.....Diva kan er hier ook wat van...)

Ik vind Radar ook ontzettend leuk, (je voedsters trouwens ook, maar dat is hier sowieso geen optie) maar overal waar ik kijk, wordt een koppeling tussen een (al dan niet gecastreerde) voedster en een ongecastreerde ram echt ten zeerste afgeraden. :{
(En zelf vind ik het geen probleem om op en neer te rijden om te kijken of het klikt, maar ik wil Diva hier die stress niet aan doen, als er zo weinig zekerheid is.)

Ik val wel een beetje in herhaling merk ik, maar dat snoetje blijft me maar achtervolgen O+ .
Je zou trouwens ook op bunnybunch kunnen kijken, daar zitten veel konijnenliefhebbers. (Je wordt daar ongeveer virtueel gelynched als je niet goed genoeg voor je dieren zorgt, dus ik zou dan zelf liever daar een nieuw huisje zoeken dan op MP ;) )
  donderdag 7 maart 2013 @ 16:31:06 #25
176471 oh-oh
pi_123750805
Ow toe, neem jij Radar nou...
Laat je hem meteen castreren, zet je ze eerst ff apart.
Please?
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')