Haha, ik weet niet of Diva het koud heeft. Af en toe hupst ze wel gewoon dor de sneeuw of blijft daar zitten, dus zeker overdag zal het wel meevallen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die van mij hebben het verre van koud hoorZitten gewoon in het onderste deel van het hokje, en niet in het (warmere) bovenste deel. Volop actief en ondernemend, moet ze echt drie keer beter in de gaten houden dan met warmere temperaturen
Vanmorgen zat de dame met het klitteband waar ik het flesje mee op wilde hangen te klieren.
Ik overweeg zelfs wat verse sneeuw in de ren neer te leggen, mochten ze dan echt dorst krijgen dan is er in elk geval iets
[..]
Dat is ook nog wel een idee jaWas vanmorgen gewoon ruim een kwartier bezig om dat blok er uit te krijgen...
Lastig die flesjes inderdaad. Ik kwam er vanmorgen achter dat het flesje van Loki op de grond was gevallen en zelfs was gebroken door de kouquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:14 schreef Candaasje het volgende:
Ja leuk hè, die flesjes?Ik heb in de ren ook al een bakje water gezet (niet in het nachthok zelf, het moet niet omvallen in het slaapgedeelte natuurlijk) maar ik blijf maar heen en weer lopen.
(En Diva had gisternacht denk ik zo'n dorst gekregen, dat ik haar 's ochtends al sneeuw-etend aantrof..)
Verder geef ik wat extra biks en groenvoer om haar energiepijl goed te houden, naast natuurlijk het hooi. En ik heb gisteravond een kruik in haar hok gelegd, gewikkeld in een fleecedekentje. Die dingen blijven best lang warm, en ik zag net dat ze er (nog?) op zat/ligt. (ik ben net pas wakkerDus heb net even snel gegeten en over 2 minuten ga ik zo maar eens even de boel inspecteren.)
Ik ben normaal best dol op de winter, met sneeuwen ijs om te kunnen schaatsen
, maar dit jaar geniet ik er echt minder van. Ik zit er toch sterk over te denken Diva en haar toekomstige vriendje volgende winter binnen te houden. Ze blijft maar aan de deur krabbelen
want binnen vindt ze het veel gezelliger met al die aandacht en het speelgoed. (En ik vind het ook maar ongezellig zo...)
Wat een schatjes allebei.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:22 schreef WeirdlyWired het volgende:
Steve heeft een vriendinnetje! Ze heet Quinn en het is me toch een schatje.
[ afbeelding ]
De jongedame in kwestie![]()
En nog een foto. Steve en Quinn hebben een lenterol gekregen. Zo'n ding om aan te knagen en zo.
[ afbeelding ]
Ja, ze vinden elkaar hartstikke lief. Ik had verwacht dat het koppelen lang zou duren, maar het duurde niet echt lang en ze zijn nu echt helemaal aan elkaar gewend.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, wat lief!![]()
Althans, ik neem aan dat ze elkaar wel lief vinden?
Ja, ik ben echt super blij met ze! Steve vindt het behang ook super leuk. Als je goed kijkt naar de foto zie je dat er aan de zijkant al een stuk behang is weg gegetenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Wat een schatjes allebei.
En leuk behang!
Ohja, ik zie het! Doet mijn nijn ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:29 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt super blij met ze! Steve vindt het behang ook super leuk. Als je goed kijkt naar de foto zie je dat er aan de zijkant al een stuk behang is weg gegeten
Haha, leuk hè, als ze zo liggen?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly kent geen schaamte
[ afbeelding ]
Als je niet zeker weet of ze weer lekker naar buiten kan, en je hebt de mogelijkheid om haar tijdelijk binnen te laten, dan zou ik dat doen. Je wilt ook niet dat ze ziek wordt, net na de operatie. Ik had even gemist dat je haar hebt laten castreren, maar we hebben dat met Molly ook laten doen. Ik moet zeggen dat het bij Molly wel even een goede 5 dagen duurde voor ze helemaal de oude was. Ik kan me zo voorstellen dat je haar eigenlijk liever even binnenhoudt
Zou je geen hok kunnen lenen van iemand, zo lang?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels heb ik nu met doeken een soort tentje voor haar gemaakt in een hoek van de ren, waar ze 's nachts in kan slapen. Gisteravond is ze namelijk flink (echt flink!) tekeer gegaan tegen de ren, om er maar uit te kunnen en achter onze gordijnen te kunnen slapen. Aangezien ik haar 's nachts wel in de ren wil hebben (mijn vriend stapte vanmorgen in een plas urine op het laminaat, niet te spreken over alle keutels her en der..) heb ik dus nu maar een lekker beschut hoekje gemaakt. Volgens mij bevalt het tot nu toe wel goed, maar vannacht dus het moment van de waarheid.
Oh, en het is behoorlijk lastig om Diva even leuk op de foto te krijgen als ze in het echt is, maar deze twee snelle pogingen van een nicht van me, zijn toch wel goed gelukt:
(De volgende keer neemt ze haar belichtingsspullen mee, want het was nu eigenlijk veel te donker en raar geklooi met een IKEA lampje, en dan is het dus de bedoeling dat er twee konijnen op de foto staan)
Alles voor een traktatie:
(ze kijkt een beetje alsof ze net heeeul streng is toegesproken, 't arme ding
)
![]()
Vroeger gehad ja, maar ik heb me nog even ingelezen voordat ik dit snoesje opgezocht heb, zodat ie bij ons een fijn huisje krijgtquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:34 schreef Candaasje het volgende:
Leuk!
Heb je al konijnen (gehad) ?
Mooi! En wat een leuke nijntjes! Vooral Mimi en Appie. Het is dat we al 2 konijnen hebben anders had ik ze meteen in huis genomenquote:Op woensdag 27 februari 2013 17:43 schreef douche-eendje het volgende:
De opvang heeft een nieuwe website, zo mooi![]()
http://www.knaagdierencentrumnhn.dierenbescherming.nl/
Wat liefquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:08 schreef Bijou het volgende:
Mooie website inderdaad! Lieve nijntjes, hoop dat ze snel een fijn thuis krijgen. Ik ga iig wat doneren zodat ze tot die tijd spulletjes hebben
Is dat niet heel emotioneel werk? Ik zit al te sniffen als ik alleen al de foto's zie van al die achtergelaten beestjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:14 schreef douche-eendje het volgende:
Wat lief![]()
Ik doe er nu 4 jaar vrijwilligerswerk, je maakt er echt zo ontzettend veel mee. Zo hoop ik dat Pieter en Bas binnenkort echt geplaatst gaan worden, ze zijn zo leuk.
http://www.knaagdierencen(...)ren/knaagdier/1/7173
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |