abonnement Unibet Coolblue
pi_116495006


Het grote Coldplay topic!

In 1996 tijdens de introductieweek van de universiteit University College London ontmoet Chris Martin Jonny Buckland. Samen proberen zij een band op te zetten waarbij ze op de universiteit Will Champion en Guy Berryman ontmoeten. Samen wagen ze hun eerste poging. Martin begint samen met Buckland teksten te schrijven. (Berryman speelde mee op zijn basgitaar en Champion begon te leren drummen.) De band, genaamd Pectoralz, is voornamelijk te vinden in Engelse pubs. Toen de leden op het punt stonden hun eerste grote optreden te houden, schakelden ze over op de naam Starfish. Toentertijd had Martin een vriend (Tim Rice-Oxley, thans toetsenist bij de eveneens succesvolle Engelse band Keane) wiens band Coldplay op het punt stond om te stoppen. Deze band had de naam Coldplay uit een gedichtenbundel. Martin besloot om na het stoppen van die band zelf de naam over te nemen.

Al kort na hun ontmoeting op de Londense universiteit raken de vier studenten bevriend en delen hun passie voor muziek. De band die ontstaat heeft de volgende leden: Chris Martin (tekstschrijver, zang, piano, gitaar), Johnny Buckland (tekstschrijver, leadgitarist), Guy Berryman (basgitarist) en Will Champion (drummer, nadat hij de gitaar daarvoor had ingeruild).

In 1998 maken ze een EP als demo voor de platenmaatschappijen. De EP heet Safety EP en er staan drie nummers op en er worden in totaal 500 exemplaren van gemaakt. Door die EP werden ze dat jaar uitgenodigd voor een optreden op het “In the city”-festival van Manchester. Daar werden ze gescout door een platenmaatschappij die hen vervolgens aanbiedt een single uit te brengen.

De eerste single van Coldplay is Brothers & Sisters (1999) op het Fierce Panda label. Deze single bereikte nummer 92 in de Engelse hitlijsten. Daarna gaat het hard met de band. Ze worden ontdekt door een grote platenmaatschappij en in 2000 wordt het album Parachutes uitgebracht met onder andere de singles Yellow, Trouble en Don't Panic. In 2002 volgt het album A rush of blood to the head, waarvan de single Clocks uit 2003 de definitieve doorbraak van Coldplay betekent bij het grote publiek. Door hun diepgaande songteksten zoals in "The Scientist" en "Clocks", hun melancholische sound en door het emotionele stemgeluid van zanger Chris Martin heeft Coldplay nu veel fans. Door hun uitgebreide steun aan organisaties als Make Trade Fair toont Coldplay hun maatschappelijke betrokkenheid.

Op 6 juni 2005 is het derde album van Coldplay verschenen: X&Y, dat direct de eerste plaats in de Nederlandse hitlijsten bezette. Op 7 juli 2005 gaf Coldplay een uitverkocht concert in het Gelredome in Arnhem als onderdeel van hun Twisted Logic tour. Van X&Y zijn de singles Speed Of Sound (#6), Fix You (tip) , Talk (#1) en The Hardest Part (#25) verschenen.

Inmiddels heeft Coldplay een prijzenkast met 7 Grammy Awards, 6 Brit Awards (Coldplay is de eerste band in de geschiedenis van de BRITs die drie keer de Award voor Beste Britse Album mocht ontvangen) en de nodige gouden en platina albums en singles. De teller voor de wereldwijde verkoop van hun albums staat inmiddels boven de 30 miljoen.

Het nieuwe album Viva la Vida or Death and All His Friends, kwam uit in Nederland op 13 juni 2008. De eerste single, Violet Hill, was vanaf 29 april een week lang gratis te downloaden vanaf de website van Coldplay. Het album Viva La Vida or Death And All His Friends is uitgelekt op 4 juni, ongeveer een week voor de officiële release. Coldplay gaf op 5 juni een mini-concert speciaal voor fans van BNN en Coldplay. Hiervan was een registratie te zien op 7 juni op Nederland 3.

Coldplay gaf 2 oktober een concert in Ahoy in Rotterdam. Door de snelle kaartenverkoop werd er een 2de concert gepland. Deze vond 3 oktober plaats in hetzelfde gebouw. De kaartverkoop startte 7 juni en beide concerten waren binnen een kwartier uitverkocht.

Op 28 juni 2008 behaalt hun tweede single Viva La Vida de eerste plaats van de Amerikaanse Billboard Hot 100. Nog nooit eerder stond de band op 1 in de Verenigde Staten. Het is hun tweede top 10-hit in dit land. Eerder top 10-succes had de groep met Speed of Sound. Viva La Vida is de eerste nummer 1-hit voor een Britse band in de Billboard Hot 100 sinds Wannabe van The Spice Girls in 1997.

In een radio-interview op 1 september 2008 van de BBC maakte de band bekend dat ze eind 2009 met hun vijfde studioalbum komen. In november 2008 verscheen ook een EP, dat toen al opgenomen was. Hierop staan de nummers die niet op tijd af waren voor de deadline van Viva la Vida or Death and All His Friends, De EP heeft de titel Prospekt's March.
Op 9 en 10 september 2009 trad Coldplay op in het Goffertpark te Nijmegen. Oorspronkelijk stond alleen de show van 10 september gepland, maar aangezien deze snel was uitverkocht plande de organisator nog een concert, één dag eerder. Later werd de capaciteit van het Goffertpark vergroot en daardoor werden er voor beide data nog meer kaarten beschikbaar gesteld. Beide shows brachten 60.000 toeschouwers op de been, wat leidde tot grote verkeerschaos in en rondom Nijmegen. Na afloop ontvingen alle toeschouwers gratis de live-ep LeftRightLeftRightLeft, evenals alle bezoekers van de concerten van Coldplay.

In mei 2009 kondigde de band aan weer de studio in te duiken om te werken aan hun vijfde studioalbum. Brian Eno zal, net als voor Viva La Vida Or Death And All His Friends, ook voor dit album het productiewerk voor zijn rekening nemen. In december 2009 werd gemeld dat de band onder meer een kerk in Noord-Londen als studio had laten ombouwen.

Begin 2010 werd gemeld dat de band inmiddels circa 50 nummers heeft geschreven gedurende de studiosessies, en een intiem optreden zou hebben gegeven om te zien wat de fans er van vinden. Er werd gespeculeerd dat één van de nieuwe nummers op het vijfde album Don Quixote (Spanish Rain) zou zijn. Dit beschrijft de avonturen van de fictieve Spaanse edelman Don Quichot en zijn eveneens verzonnen metgezel Sancho Panza, bekend van Miguel de Cervantes' romans. Coldplay speelde dit nummer live tijdens de Latijns-Amerikaanse tournee naar aanleiding van Viva la Vida or Death and All His Friends. Tot de nummers die op het album zouden kunnen belanden, behoren ook Wedding Bells en Christmas Lights. Chris Martin speelde een gedeelte van Wedding Bells in het culturele televisieprogramma The South Bank Show, dat in september 2009 een gehele uitzending aan de Britse band wijdde. Christmas Lights kwam aan bod in een interview dat 60 Minutes had met frontman Chris Martin. Christmas Lights werd uiteindelijk op 1 december 2010 als single uitgebracht en bereikte in Europa de top 10 in meerdere landen, waaronder Nederland. De band zou echter nog geen duidelijkheid geven of het nummer op het nieuwe album zou komen. Op 3 juni 2011 werd er weer een nieuw nummer uitgebracht. Dit had de titel Every Teardrop is a Waterfall.

In mei-juni 2011 speelde de groep op heel wat Europese festivals waar ze al heel wat nieuwe nummers speelden zoals Major Minus, Charlie Brown, Hurts Like Heaven, Us Against The World en Princess Of China.

Op de Extended Play CD van Every Teardrop is a Waterfall werd de naam van het nieuwe nummer Moving to Mars bekend gemaakt. De Extended Play CD was vanaf 26 juni 2011 verkrijgbaar.

In een interview bij de Amerikaanse radio-DJ Ryan Seacrest op 30 juni 2011 meldde Martin dat het album 'moeilijk te spellen is', klaar zou zijn in 2 weken na het interview, en de titel bekend zou zijn 6 weken na het interview. Op 12 augustus werd op de website aangekondigd dat het nieuwe album op 24 oktober 2011 uit zal komen en als titel Mylo Xyloto heeft. Het vijfde album zal digitaal, op cd, en als vinyl verschijnen. Ook wordt er een limited edition van het album uitgebracht. De extra is een boek waarin pop-up graffiti, foto's en notities over het album in staan. Naast een album zal er een single worden uitgebracht: Paradise. Paradise zal ook op Mylo Xyloto verschijnen.

Bron: Wikipedia
Vorig topic: Coldplay #15 Coldplay put a smile upon our face!

pi_116495026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Daar mocht je gewoon naar binnen hoor, als je tenminste op tijd was... Ik was er om 15:15 en toen was het daar nog niet druk. Je kreeg dan een speciaal bandje zodat je, zodra dat voorste vak vol was, naar binnen en buiten kon lopen...
Maar dat gaat zo bij vrijwel ieder concert hoor :)
Fuuu, ik kwam dus kwart over 4 en er was toen nog best wat ruimte. Had ik toch gewoon naar het poortje moeten lopen :')
pi_116495036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ennuh: er stonden in het voorste vak genoeg mensen met een camera hoor. Zelfs sommigen met een DSLR... Had ik de mijne ook wel mee kunnen nemen :+
Vreemd... wel jammer want heb nu alleen telefoonfoto's... Vandaar dus de vraag of er al goeie high-res pics op internet staan?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_116495202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:37 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Fuuu, ik kwam dus kwart over 4 en er was toen nog best wat ruimte. Had ik toch gewoon naar het poortje moeten lopen :')
Inderdaad... Ik stond echt op een heel klein stukje van het podium:




Ook crappy telefoonfoto's van mijn kant helaas... Betere foto's komen vanzelf wel. Terug naar huis komen was niet voor iedereen makkelijk geloof ik ;)
pi_116495318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ook crappy telefoonfoto's van mijn kant helaas... Betere foto's komen vanzelf wel. Terug naar huis komen was niet voor iedereen makkelijk geloof ik ;)
Op zich hadden wij wel geluk met de trein. Dat tijdelijk afsluiten van het station was wel een goed idee. Wij konden zo de eerste trein in daardoor. Maar goed, ik weet niet hoe het met de overige tigduizend mensen is gegaan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_116496074
ik ben de show nu terug aan t luisteren. 'Goedenavond goedenavond' :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116496243
Ik was er niet bij gister, maar ik haak weer even in. Is de show nog ergens terug te luisteren/zien?
pi_116496688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:17 schreef Young_David het volgende:
Ik was er niet bij gister, maar ik haak weer even in. Is de show nog ergens terug te luisteren/zien?
Zie vorig topic naar een linkje. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 september 2012 @ 13:45:01 #9
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116497192
coldplay twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 13:40:12 Great photo of the fireworks in the Hague last night, uploaded to the http://t.co/MJeCknEd Live Archive by Jaap... http://t.co/zscvYXu2 A reageer retweet
pi_116497665
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:45 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
coldplay twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 13:40:12 Great photo of the fireworks in the Hague last night, uploaded to the http://t.co/MJeCknEd Live Archive by Jaap... http://t.co/zscvYXu2 A reageer retweet
_O_ Ben nog aan het nagenieten!
pi_116498010
top dat ze ook veel oudere nummers deden. Nu heb ik Warning Sign door de speakers :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116498592
3FM heeft op hun Flickr prima foto's: http://www.flickr.com/photos/3fm/sets/72157631440410158/
pi_116499039
Dat voorste vak mocht je toch alleen in met een VIP ticket? Ik wou er naartoe lopen maar er stond beveiliging bij de ingang van het voorste vak, dat zouden ze niet doen als je door gewoon in mocht lopen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 september 2012 @ 14:34:33 #14
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116499791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat voorste vak mocht je toch alleen in met een VIP ticket? Ik wou er naartoe lopen maar er stond beveiliging bij de ingang van het voorste vak, dat zouden ze niet doen als je door gewoon in mocht lopen.
Dat is niet waar, je kunt er gewoon in, tenzij het vol is. Security is er gewoon voor crowd control.
pi_116499824
Wtf, ik luister het concert terug, is het ook nog echt goed ook.
Niet te veel Mylo Xyloto troep :)
pi_116500603
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef R4m0n_46 het volgende:
Wtf, ik luister het concert terug, is het ook nog echt goed ook.
Niet te veel Mylo Xyloto troep :)
lolwut? 10 nummers van de laatste cd...
Deze hebben ze gespeeld:
mylo xyloto
Hurts like Heaven
Major Minus
PoC
Up in flames
DLIBYH
Charlie Brown
Paradise
UATW
ETIAW
Op zich wel prima, al hadden ze van mijn nog wel wat meer oud werk mogen spelen, wat meer van X&Y. Maar goed, ik vond het een top show. Zat ent nog even filmpjes en foto's te kijken. Toch echt enorme mooie avond gehad.
pi_116500754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

lolwut? 10 nummers van de laatste cd...
Deze hebben ze gespeeld:
mylo xyloto
Hurts like Heaven
Major Minus
PoC
Up in flames
DLIBYH
Charlie Brown
Paradise
UATW
ETIAW
Op zich wel prima, al hadden ze van mijn nog wel wat meer oud werk mogen spelen, wat meer van X&Y. Maar goed, ik vond het een top show. Zat ent nog even filmpjes en foto's te kijken. Toch echt enorme mooie avond gehad.
Ja, idd, het begon goed, was iets te voorbarig :P
Zit nu in die Mylo Xyloto fase geloof ik, nummer na nummer van dat album.
pi_116501582
Het was aardig, maar niet bijzonder. Coldplay komt m.i. ook alleen maar tot zijn recht in kleinere omgevingen zoals Ahoy. Malieveld is compleet het andere uiterste en eigenlijk altijd ruk. De Kuip zou al heel veel beter zijn geweest.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116502570
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:53 schreef F_JD het volgende:

[..]

Dat is niet waar, je kunt er gewoon in, tenzij het vol is. Security is er gewoon voor crowd control.
Waarom werden er dan VIP-tickets verkocht voor het concert? Ik zou mij dan redelijk belazerd voelen als anderen die een normale ticket hebben gekocht, dezelfde privileges krijgen, dan had je net zo goed het geld kunnen besparen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116502902
Misschien dat je dan om 20.55u nog aan kan komen kakken en vooraan staan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116502906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:45 schreef DS4 het volgende:
Het was aardig, maar niet bijzonder. Coldplay komt m.i. ook alleen maar tot zijn recht in kleinere omgevingen zoals Ahoy. Malieveld is compleet het andere uiterste en eigenlijk altijd ruk. De Kuip zou al heel veel beter zijn geweest.
Ligt eraan met wat voor idee je daar heen gaat. Ik wist dat het wel megalomaan zou worden. Qua geluid is buiten minder (al viel me dat 100% mee) , maar qua beleving is het geweldig. Onder het laatste zonlicht begonnen ze te spelen en dan 65.000 man met gekleurde oplichtende bandjes zien te zwaaien dat is toch mooi. Dat kun je juist alleen maar buiten en met zo'n grote groep mensen beleven.
pi_116503180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ligt eraan met wat voor idee je daar heen gaat. Ik wist dat het wel megalomaan zou worden. Qua geluid is buiten minder (al viel me dat 100% mee) , maar qua beleving is het geweldig. Onder het laatste zonlicht begonnen ze te spelen en dan 65.000 man met gekleurde oplichtende bandjes zien te zwaaien dat is toch mooi. Dat kun je juist alleen maar buiten en met zo'n grote groep mensen beleven.
Ik heb alleen tegen hoofden van gasten van 1.80+ gezien. Zelfs het zicht van het scherm werd afgeblokt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116503470
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:16 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Waarom werden er dan VIP-tickets verkocht voor het concert? Ik zou mij dan redelijk belazerd voelen als anderen die een normale ticket hebben gekocht, dezelfde privileges krijgen, dan had je net zo goed het geld kunnen besparen.
Natuurlijk is het een rip-off. Die ticket+ zijn eigenlijk vooral voor die mensen die gewoon de hele tijd in een vip-tent kunnen hangen en onbeperkt kunnen eten en drinken om op het laatste moment alsnog het voorste vak in te komen om het geheel nog goed te kunnen beleven. Dat is dus niet voor mensen die perse vooraan willen staan. Dat is dus iets anders als dat je het veld gaat opdelen in verschillende prijsvakken (zoals bv. in Duitsland), dat is al helemaal niks. Als band moet je dat ook niet willen, dan heb je het liefste toch de enthousiaste mensen die op tijd komen en rennen voor hun plekje.
pi_116503560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:24 schreef the85mc het volgende:

Ligt eraan met wat voor idee je daar heen gaat. Ik wist dat het wel megalomaan zou worden. Qua geluid is buiten minder (al viel me dat 100% mee) , maar qua beleving is het geweldig. Onder het laatste zonlicht begonnen ze te spelen en dan 65.000 man met gekleurde oplichtende bandjes zien te zwaaien dat is toch mooi. Dat kun je juist alleen maar buiten en met zo'n grote groep mensen beleven.
Die bandjes zijn geinig, maar werken ook prima in de Ahoy hoor. Daar kun je een visueel spectakelstuk kwijt, zo bewees U2 met Zoo TV begin jaren 90 al.

Het geluid vond ik helemaal niet slecht, integendeel. Maar visueel is het voor de meesten schermpjes kijken... En dat vind ik persoonlijk minder bij Coldplay passen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116504282
Van Den Haag naar Los Angeles in minder dan 24 uur, vanavond treden ze op bij Stand Up 2 Cancer. :D
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116504287
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die bandjes zijn geinig, maar werken ook prima in de Ahoy hoor. Daar kun je een visueel spectakelstuk kwijt, zo bewees U2 met Zoo TV begin jaren 90 al.

Het geluid vond ik helemaal niet slecht, integendeel. Maar visueel is het voor de meesten schermpjes kijken... En dat vind ik persoonlijk minder bij Coldplay passen.
Ik bedoel meer dat je dit kunt verwachten als het een buitenoptreden is. Ze gaan niet naar het Malieveld voor 5.000 man. Ik heb coldplay nog nooit in een 'kleine' zaal zoals Ahoy gezien, maar dat moet ook mooi zijn, al is het een heel andere belevenis.

Ik kon het prima zien trouwens, stond vlakbij dat kleine podiumpje waar ze even speelden. Weinig echt lange mensen die mijn zicht stonden en zo groot ben ik zelf ook niet.
Fotootje van dat kleine podium:
pi_116504824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Van Den Haag naar Los Angeles in minder dan 24 uur, vanavond treden ze op bij Stand Up 2 Cancer. :D
Nope, er wordt een live video van hun uitgezonden die ze hebben opgenomen in Parijs ;)

Trouwens had van mij wel het geluid een tandje harder gemogen. Ik voelde de bass niet echt op de grond trillen en dat is af en toe best lekker. En ook van die andere dingen zoals dat riffje van Jonny in EtiaW had echt wel iets harder mogen staan. (Zang stond wel goed, maar sommige muziekstukken hadden harder gemogen)
pi_116504989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Nope, er wordt een live video van hun uitgezonden die ze hebben opgenomen in Parijs ;)

Trouwens had van mij wel het geluid een tandje harder gemogen. Ik voelde de bass niet echt op de grond trillen en dat is af en toe best lekker. En ook van die andere dingen zoals dat riffje van Jonny in EtiaW had echt wel iets harder mogen staan. (Zang stond wel goed, maar sommige muziekstukken hadden harder gemogen)
Moet je dichter bij een box gaan staan ;)
Ik vond het wel prima, soms aan de harde kant. Als het te hard is kun je het soms ook minder goed horen. Maar ik hoef ook niet met fluitende oren naar huis.
pi_116507750
Stream van gister nog eens aan. Nu LiJ, heerlijk. Nu begin ik pas te beseffen hoe speciaal het was...

Ik ga nooit meer een concert van deze band missen in eigen land O+ Ik weet het zeker O+

[ Bericht 58% gewijzigd door RvS-Coldplay op 07-09-2012 18:58:53 ]
pi_116511048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:45 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Stream van gister nog eens aan. Nu LiJ, heerlijk. Nu begin ik pas te beseffen hoe speciaal het was...

Ik ga nooit meer een concert van deze band missen in eigen land O+ Ik weet het zeker O+
Hier precies zo. Wát een show was het! :D
pi_116511649
Ik kan meer genieten van Coldplay op vol volume op mijn hoofdtelefoon liggend op een comfortabele stoel. De confetti, vuurwerk en lasers kan ik er wel bijfantaseren. Ik heb nu gewoon op een veld gestaan starend naar een paar achterhoofden met nauwelijks zicht op zelfs de beeldschermen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116516094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik kan meer genieten van Coldplay op vol volume op mijn hoofdtelefoon liggend op een comfortabele stoel. De confetti, vuurwerk en lasers kan ik er wel bijfantaseren. Ik heb nu gewoon op een veld gestaan starend naar een paar achterhoofden met nauwelijks zicht op zelfs de beeldschermen.
Gister was je koppig, vandaag een huilie. Wat is je volgende gedaante?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116516612
Wat een super vette show was dit ! Wat ik me alleen afvraag, ik zag enkele mensen rondlopen met een Coldplay t-shirt met achterop de tourdata van de mylo xyloto tour. Kan iemand me laten weten waar deze te koop zijn/waren ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 21:41:20 #35
184769 crew  Deisyy
pi_116517145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:45 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Stream van gister nog eens aan. Nu LiJ, heerlijk. Nu begin ik pas te beseffen hoe speciaal het was...

Ik ga nooit meer een concert van deze band missen in eigen land O+ Ik weet het zeker O+
Heb je een linkje van die stream? Dan kan ik ook nog even nagenieten, want het was weer een geweldig concert en de volgende keer ben ik er zeker weer bij.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116517188
Ha, wij waren rond 17.45uur op het terrein en konden rond 18.15/18.30uur gewoon nog het eerste vak in lopen! Het was wel zo dat hij eerst dicht was (dus alleen toegankelijk voor mensen die al een bandje hadden), maar op een gegeven moment ging hij ook weer open voor bandjesloze mensen. En er was achterin dat vak ook nog genoeg ruimte tijdens het hele concert, dus dat was wel echt een prima plekje.

Ik heb weer genoten, al vond ik Ahoy misschien toch iets beter. Had het idee dat de xylobands toen iets beter overkwamen, omdat je ook de lichtjes op de tribunes om je heen kon zien.
pi_116517656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Heb je een linkje van die stream? Dan kan ik ook nog even nagenieten, want het was weer een geweldig concert en de volgende keer ben ik er zeker weer bij.
www.savale.com/files/coldplay.html
pi_116518014
OH OH DEN HAAG!! O+ O+ O+ :D *O*
Ik wil weer terug naar gister!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 21:57:07 #39
184769 crew  Deisyy
pi_116518250
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 21:59:33 #40
184769 crew  Deisyy
pi_116518403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:53 schreef DjinN het volgende:
OH OH DEN HAAG!! O+ O+ O+ :D *O*
Ik wil weer terug naar gister!
Toen ik op 8 september 2009 in Goffertpark ben geweest en Coldplay de volgende avond de laatste avond speelde wilde ik weer. Ik ben toen echt nog op zoek naar kaartjes geweest, maar helaas.

Maar ooit komen ze weer, want ze houden van Holland ;)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116518536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:57 schreef Deisyy het volgende:

[..]

^O^
Met dank aan Savale ^O^
pi_116518812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:59 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Toen ik op 8 september 2009 in Goffertpark ben geweest en Coldplay de volgende avond de laatste avond speelde wilde ik weer. Ik ben toen echt nog op zoek naar kaartjes geweest, maar helaas.

Maar ooit komen ze weer, want ze houden van Holland ;)
Ik ben op 17 december 2011 geweest, en zodra bekend was dat ze weer een concert zouden geven heb ik 1,5 uur aan de telefoon + pc gezeten om kaartjes te krijgen :@ En dat nog tijdens werktijd ook :') Mijn bazin was er niet blij mee, maar ik had kaartjes. Dat was alles wat telde O-)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 22:08:54 #43
184769 crew  Deisyy
pi_116518944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:06 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik ben op 17 december 2011 geweest, en zodra bekend was dat ze weer een concert zouden geven heb ik 1,5 uur aan de telefoon + pc gezeten om kaartjes te krijgen :@ En dat nog tijdens werktijd ook :') Mijn bazin was er niet blij mee, maar ik had kaartjes. Dat was alles wat telde O-)
Voor 17 december greep ik mis, die waren ook zo snel uitverkocht, maar gelukkig stond Malieveld ook al op het plan, dat was een kleine troost.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116519737
Filmpje van het kleine podium:

  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 september 2012 @ 23:35:29 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116523428
Ongetwijfeld oud nieuws maar ik was toch wel even verbaasd over de kosten.

quote:
it has cost Coldplay nearly half a million Euro a night to fund the Xylobands.
Kost wat, heb je wat :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_116523524
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ongetwijfeld oud nieuws maar ik was toch wel even verbaasd over de kosten.

[..]

Kost wat, heb je wat :7
500.000 / 70.000 = 7,14 euro per bandje.

Duur
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116523894
Ze zullen wel meer kosten gemaakt hebben denk ik... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116523970
Ik hoop zooooo dat het ook gefilmd is, en dat het ergens terug te zien is :@ Ik zag voor het grootste deel alleen maar achterhoofden ;( Zo fucking irritant dat ik maar 1,60m ben :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116523974
Wat denk hoeveel euro vuurwerk er de lucht in gevlogen is ;) Het was die 60 euro echt wel waard hoor.
pi_116524305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:52 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat denk hoeveel euro vuurwerk er de lucht in gevlogen is ;) Het was die 60 euro echt wel waard hoor.
Vond ik ook :Y Ik zou zo weer 60 euro betalen om naar Coldplay te gaan O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116524506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:52 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat denk hoeveel euro vuurwerk er de lucht in gevlogen is ;) Het was die 60 euro echt wel waard hoor.
Nee, 1u en 3 kwartier is echt veel te kort voor zo'n grote band. En daar durven ze dan 60,- voor te vragen

Oh:
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116524765
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:38 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

500.000 / 70.000 = 7,14 euro per bandje.

Duur
Elk bandje is voorzien van een batterij, en het draadloos ontvang systeem. (wat niet gestoord mag worden door bijvoorbeeld mobieltjes.) Daarnaast heb je ook nog het zendsysteem. Mensen die je extra moet inhuren bij concerten om ze uit delen... Het is wel meer als alleen het bandje.

quote:
12s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee, 1u en 3 kwartier is echt veel te kort voor zo'n grote band. En daar durven ze dan 60,- voor te vragen [ afbeelding ]

Is heel normaal voor zo'n shows als dit. Als je alleen al ziet hoeveel roadies er wel niet rond renden om het podium af te bouwen. Die willen ook allemaal betaald krijgen. Heel veel kosten hoor bij zoiets. EN die kosten zijn er altijd, of ze nu 2 uur of 1 uur zouden spelen.
Bij ahoy vond ik het wel wat prijzig, omdat je het daar een heel stuk minder hebt.
pi_116525096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:12 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Elk bandje is voorzien van een batterij, en het draadloos ontvang systeem. (wat niet gestoord mag worden door bijvoorbeeld mobieltjes.) Daarnaast heb je ook nog het zendsysteem. Mensen die je extra moet inhuren bij concerten om ze uit delen... Het is wel meer als alleen het bandje.

[..]

Is heel normaal voor zo'n shows als dit. Als je alleen al ziet hoeveel roadies er wel niet rond renden om het podium af te bouwen. Die willen ook allemaal betaald krijgen. Heel veel kosten hoor bij zoiets. EN die kosten zijn er altijd, of ze nu 2 uur of 1 uur zouden spelen.
Bij ahoy vond ik het wel wat prijzig, omdat je het daar een heel stuk minder hebt.
Ze hadden dat bandje ook een aan/uit knop kunnen geven. Dan had je al dat overige niet nodig.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116525100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:12 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Elk bandje is voorzien van een batterij, en het draadloos ontvang systeem. (wat niet gestoord mag worden door bijvoorbeeld mobieltjes.) Daarnaast heb je ook nog het zendsysteem. Mensen die je extra moet inhuren bij concerten om ze uit delen... Het is wel meer als alleen het bandje.

[..]

Is heel normaal voor zo'n shows als dit. Als je alleen al ziet hoeveel roadies er wel niet rond renden om het podium af te bouwen. Die willen ook allemaal betaald krijgen. Heel veel kosten hoor bij zoiets. EN die kosten zijn er altijd, of ze nu 2 uur of 1 uur zouden spelen.
Bij ahoy vond ik het wel wat prijzig, omdat je het daar een heel stuk minder hebt.
Ik deed een stel onbegripvolle lamballen na ;) Ik besef echt wel wat voor kosten erbij komen kijken hoor. 60,- is een schijntje als je beseft wat en wie er allemaal betaalt moeten worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:21 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ze hadden dat bandje ook een aan/uit knop kunnen geven. Dan had je al dat overige niet nodig.
Als we jou nou eens een uitknop geven. Zijn we daar ook weer van af :')

Een aan en uit-knop kan kapot gaan, het kan zijn dat niet iedereen hem aanzet. Bovendien brandden de lichtjes alleen op bepaalde momenten, en die momenten worden vanuit de regie aangestuurd (licht wordt gedimd, vervolgens gaan de bandjes gloeien).
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116525263
Ow haha, ik las de cynisme niet :')
pi_116525272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:21 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Ze hadden dat bandje ook een aan/uit knop kunnen geven. Dan had je al dat overige niet nodig.
Jezus joh, je lijkt wel een oud wijf zo zit je te zeuren. Wat maakt mij dat uit wat een polsbandje/vuurwerk allemaal kost. Een kaartje kost mij 60 euro ongeacht wat voor show ze neerzetten.
En ik denk trouwens dat die bandjes goedkoper waren, ze zijn niet alleen hier gebruikt maar bij ieder concert.
En ben je zo klein dat je zo weinig zag? Soms kun je beter iets verder weg staan achter kleine mensen, dan vooraan met boomlange kerels voor je.
pi_116526629
quote:
je bent een held!!!
pi_116526847
Mag je die bandjes houden of weer inleveren..? :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116526899
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:47 schreef Apotheose het volgende:
Mag je die bandjes houden of weer inleveren..? :@
Ik heb de mijne van Ahoy nog :D

Stel nachtdieren hier :(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116527001
Ik lig al in mn nest :P Ga nu ook pitten. Trusten O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116527356
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:34 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

je bent een held!!!
Nu de mp3 file van het concert van malieveld in mijn dropbox account, kan ik overal genieten van het concert :D :9~ :) :) :)
pi_116527756
quote:
He, ik zie mezelf staan in dat filmpje :+
pi_116528770
Heeft Coldplay eigenlijk de laatste tijd nog een Live DVD uitgebracht?
Lijkt me supervet als er van deze tour een Blu-Ray wordt uitgebracht! Coldplay in HD op je TV :)
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_116528882
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:15 schreef Brammie1 het volgende:
Heeft Coldplay eigenlijk de laatste tijd nog een Live DVD uitgebracht?
Lijkt me supervet als er van deze tour een Blu-Ray wordt uitgebracht! Coldplay in HD op je TV :)
Live in madrid is een videoverslag van deze tour. Was ook op YT te zien, denk nog steeds wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 08-09-2012 10:32:40 ]
pi_116529074
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:15 schreef Brammie1 het volgende:
Heeft Coldplay eigenlijk de laatste tijd nog een Live DVD uitgebracht?
Alleen 2003... Dus het wordt wel tijd voor een nieuwe.

(doet me er meteen aan denken dat ik ze dus in 2002 voor het laatst live zag, ook alweer 10 jaar geleden, wat vliegt de tijd zeg...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116529160
DVD is beetje achterhaald aan het worden..
Het hele concert van madrid is geregiseeerd door anton corbijn. En heb hem er even bij gezet. Geluid in Den haag vond ik trouwens beter.
pi_116529337
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:15 schreef Brammie1 het volgende:
Heeft Coldplay eigenlijk de laatste tijd nog een Live DVD uitgebracht?
Lijkt me supervet als er van deze tour een Blu-Ray wordt uitgebracht! Coldplay in HD op je TV :)
Op internet circuleren enkele HD opnames rond, nu alleen nog een bluray brander :)

Coldplay Live At Rock In Rio 1080i
Coldplay.Live.@.T.in.the.Park.2011.07.0C.HD.1080i.AC3.x264.ts
Coldplay.Live.At.Glastonbury.2011.720p.HD
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_116529406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:42 schreef the85mc het volgende:
DVD is beetje achterhaald aan het worden..
Dat vind ik een beetje onzin. Op grote schermen is Blu ray wel wat scherper, maar de stap van video naar DVD was vele malen groter dan van DVD naar BR. Het verschil in geluid hoor je al niet en dat lijkt mij bij een concertregistratie het belangrijkste.

Heb eigenlijk liever een DVD die in 2.35:1 is geschoten dan een BR in 16:9...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116529424
Verschil in geluid hoor je juist wel vind ik. Is enorm groot, zeker bij goede BR's...
pi_116529663
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Verschil in geluid hoor je juist wel vind ik. Is enorm groot, zeker bij goede BR's...
Laat ik het zo zeggen: je hoort het verschil niet tussen DD/DTS en Dolby TrueHD/DTS Master. Dat is allemaal getest. Men "hoort" het alleen aantoonbaar als het vooraf wordt gezegd, maar de grap is dat als je liegt dat men dan "hoort" dat de DVD beter klinkt als je begrijpt wat ik bedoel.

Het kan natuurlijk zo zijn dat de DVD variant van een concert slechter is dan de BR variant, maar dat ligt dan echt ergens anders aan dan aan de codec en ik zie eigenlijk niet waarom je niet van dezelfde master uit zou gaan, maar net zo goed als dat de BR beter kan zijn dan de DVD kan dat dan andersom ook zo zijn (met name in het begin van BR waren er een paar hele slechte titels te koop, The Fifth Element staat mij daar onder andere van bij, is ook een andere versie van gekomen dacht ik).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116529798
quote:
Thx!

Weet je of er ook ergens het beeld terug te zien is?
PSN: Duuc-nl
pi_116529808
Ik hoop echt dat deze show op DVD ofzo uit komt :@ Baalde best wel dat ik zo weinig kon zien :{ Had een fantastische avond, maar het was toch fijn geweest als ik wat meer kon zien.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116529855
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee, 1u en 3 kwartier is echt veel te kort voor zo'n grote band. En daar durven ze dan 60,- voor te vragen [ afbeelding ]

Oh:
[ afbeelding ]
Die foto heeft nu een permanente plek op de omslag van mijn Facebookpagina O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116529871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: je hoort het verschil niet tussen DD/DTS en Dolby TrueHD/DTS Master. Dat is allemaal getest. Men "hoort" het alleen aantoonbaar als het vooraf wordt gezegd, maar de grap is dat als je liegt dat men dan "hoort" dat de DVD beter klinkt als je begrijpt wat ik bedoel.

Het kan natuurlijk zo zijn dat de DVD variant van een concert slechter is dan de BR variant, maar dat ligt dan echt ergens anders aan dan aan de codec en ik zie eigenlijk niet waarom je niet van dezelfde master uit zou gaan, maar net zo goed als dat de BR beter kan zijn dan de DVD kan dat dan andersom ook zo zijn (met name in het begin van BR waren er een paar hele slechte titels te koop, The Fifth Element staat mij daar onder andere van bij, is ook een andere versie van gekomen dacht ik).
Nee dat verschil hoor ik ook niet inderdaad :)
pi_116530091
Ik heb Coldplay @ Pinkpop 2011 in 1080i :)
En nee, van het Malieveld zijn geen beelden gemaakt. Hoop er dus maar niet op ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116530113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb Coldplay @ Pinkpop 2011 in 1080i :)
En nee, van het Malieveld zijn geen beelden gemaakt. Hoop er dus maar niet op ;)
Thanks for bursting my bubble ;( :(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116530351
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:12 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Is heel normaal voor zo'n shows als dit. Als je alleen al ziet hoeveel roadies er wel niet rond renden om heut podium af te bouwen. Die willen ook allemaal betaald krijgen. Heel veel kosten hoor bij zoiets. EN die kosten zijn er altijd, ouuuf ze nu 2 uur of 1 uur zouden spelen.
Bij ahoy vond ik het wel wat prijzig, omdat je het daar eyen heel stuk minder hebt.
Een band zo groot als Coldplay die al zoveel albums heeft uitgebracht hoort minimaal 2 uur te spelen.
pi_116530417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:22 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die foto heeft nu een permanente plek op de omslag van mijn Facebookpagina O+
_O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116530525
Afgelopen zondag in Parijs is de nieuwe dvd opgenomen.
pi_116531116
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:59 schreef F_JD het volgende:
Afgelopen zondag in Parijs is de nieuwe dvd opgenomen.
Vandaar dat ze Rihanna ingevlogen hadden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116536873
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:38 schreef DjinN het volgende:

[..]

Thanks for bursting my bubble ;( :(
Sorry ;( kusje op? :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:51 schreef Luni het volgende:

[..]

Een band zo groot als Coldplay die al zoveel albums heeft uitgebracht hoort minimaal 2 uur te spelen.
Dikke vette ploftroll
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116536969
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:36 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Sorry ;( kusje op? :P

[..]

Dikke vette ploftroll
hihi O-)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116545748
Damn, Jonny is zo'n underrated gitarist zeg. Wat is hij geniaal, het hele concert ademt hem gewoon.
pi_116547615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb Coldplay @ Pinkpop 2011 in 1080i :)
En nee, van het Malieveld zijn geen beelden gemaakt. Hoop er dus maar niet op ;)
Natuurlijk zijn er beelden gemaakt. Alles wordt opgenomen. Wat denk je anders dat ze laten zien op al die schermen en projecties.

Het zal alleen niet worden gepubliceerd als dit niet aan het publiek is meegedeeld. (portretrecht etc)

Er was zelfs een video stream van het concert :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_116548330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:15 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er beelden gemaakt. Alles wordt opgenomen. Wat denk je anders dat ze laten zien op al die schermen en projecties.

Het zal alleen niet worden gepubliceerd als dit niet aan het publiek is meegedeeld. (portretrecht etc)

Er was zelfs een video stream van het concert :P
Alles werd gefilmd, maar dat betekent niet automatisch dat het ook werd opgenomen (als in: dat het bewaard wordt).

Verder kunnen ze het naar mijn idee gewoon publiceren, bij festivals e.d. wordt ook altijd gefilmd zonder dat dat aan het publiek gevraagd wordt oid.

En er was geen video stream, alleen audio ;)
pi_116549563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:31 schreef gobbledigook het volgende:

[..]

Alles werd gefilmd, maar dat betekent niet automatisch dat het ook werd opgenomen (als in: dat het bewaard wordt).

Verder kunnen ze het naar mijn idee gewoon publiceren, bij festivals e.d. wordt ook altijd gefilmd zonder dat dat aan het publiek gevraagd wordt oid.

En er was geen video stream, alleen audio ;)
Ga er maar van uit dat het opgeslagen wordt, geen reden om het niet te doen :P

True maar dan zal het wel ergens in de kleine lettertje staan. Hier in NL zal er niemand moeilijk over gaan maar er zijn niet voor niets regels voor.

Die was er wel, zelf gezien. waarom denk je dat ik er uberhaupt over zou liegen :') Was alleen niet tijdens het hele concert voor het publiek toegankelijk :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Ame_thyst op 08-09-2012 23:14:32 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_116549793
...
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_116556230
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dikke vette ploftroll
Nee, hoor helemaal geen troll, een band zo groot als Coldplay mag je dat wel van verwachten, ze hebben nummers zat die ze kunnen spelen, beetje variatie in je setlist moet dan ook kunnen om het publiek te verrassen.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 9 september 2012 @ 09:00:04 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116556337
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:31 schreef gobbledigook het volgende:

[..]

En er was geen video stream, alleen audio ;)
Geen livestream bedoel je. :Y)
pi_116556479
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:43 schreef Luni het volgende:

[..]

Nee, hoor helemaal geen troll, een band zo groot als Coldplay mag je dat wel van verwachten, ze hebben nummers zat die ze kunnen spelen, beetje variatie in je setlist moet dan ook kunnen om het publiek te verrassen.
Trooooololololol

OT: ik heb van iemand gehoord dat ze in juni/juli volgend jaar weer komen. Meer mensen over dit gerucht gehoord?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116556510
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 08:43 schreef Luni het volgende:

[..]

Nee, hoor helemaal geen troll, een band zo groot als Coldplay mag je dat wel van verwachten, ze hebben nummers zat die ze kunnen spelen, beetje variatie in je setlist moet dan ook kunnen om het publiek te verrassen.
ja ze hebben 5 albums uitgebracht dus ze kunnen zo wel 5 uren spelen. :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116560787
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:23 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja ze hebben 5 albums uitgebracht dus ze kunnen zo wel 5 uren spelen. :+
Stel je toch eens voor dat je kritisch commentaar op Coldplay geeft.

Optreden was voor de rest gewoon heel goed.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 september 2012 @ 13:03:17 #94
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_116561101
Nee tour loopt af, komen niet opnieuw naar NL voorlopig.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_116561832
Dit ja, ze zijn al aan het touren sinds de festivals vorig jaar. En er zijn andere plekken die meer "nodig" zijn als nog eens Nederland. Ze zijn nog helemaal niet in Azië en Zuid-Amerika geweest...
pi_116580685
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 12:53 schreef Luni het volgende:

[..]

Stel je toch eens voor dat je kritisch commentaar op Coldplay geeft.

Optreden was voor de rest gewoon heel goed.
ow van mij mag je hoor. :Y Iedere fan ziet ze liever langer optreden waarschijnlijk

Iemand die de sluiting van de paralympics nu ook volgt? Ivm Coldplay ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116580712
Is die live op tv?
pi_116581431
http://nos.nl/ps2012/live/2/

;)

Life in Technicolor :D

Gaan waarschijnlijk volle set spelen _O_
pi_116581481
Staat aan! ^O^
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116581501
Hier ook!
pi_116581546
Geruchten zijn dat 42 en Strawberry Swing langs gaan komen :D
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 21:47:49 #102
184769 crew  Deisyy
pi_116581590
Nice!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116581617
Wat klinkt dit toch heerlijk O+
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116581652
Nu al beter dan slotceremonie gewone olympische spelen :D
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 21:51:02 #105
184769 crew  Deisyy
pi_116581766
Olympische muziek!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116581868
Politik _O_
pi_116581885
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Politik _O_
Ja, dacht ik ook al :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116581898
Akkoorden kloppen...

of toch niet :/

Lijkt ook wel wat op Survival van Muse...
  zondag 9 september 2012 @ 21:57:55 #109
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_116582252
Het zit nu in een eindeloze loop en het is irritant :')
pi_116582365
Wejow

Wat is dit vet gedaan _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116582376
Het zijn inderdaad wel dezelfde akkoorden als bij Politik...

En nu tekst: Open up your eyes!

Is hem toch ja, alleen wat te lang...

Hier trouwens programma:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet kijken als je verrast wilt worden.
pi_116583032
JAAAAAAAAA
pi_116583042
Wauw, de hele ceremonie staat in het teken van Coldplay :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116583172
idd, Gewoon een nummer of 16 :D Hadden ze de echte slotceremonie moeten in plaats van dat geplayback de hele tijd door die verschillende artiesten :')
pi_116583312
Dit is toch wel ergens terug te kijken later?
pi_116583336
Wordt al opgenomen door mensen op Coldplaying.com ;)
pi_116583353
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:13 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wordt al opgenomen door mensen op Coldplaying.com ;)
Ah geweldig, had stiekem ook niet anders verwacht. ;)
pi_116583389
Chris doet wel wat meer zijn best om de noten te halen
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116583423
Hij is ook heel erg ingetogen zeg... Wat een verschil met donderdag...
pi_116583462
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:15 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Hij is ook heel erg ingetogen zeg... Wat een verschil met donderdag...
Mensen die naar een concert gaan pikken een stuk meer valse noten dan een heel divers publiek op de sluitingsceremonie van de paralympics
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 22:16:23 #121
184769 crew  Deisyy
pi_116583484
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:15 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Hij is ook heel erg ingetogen zeg... Wat een verschil met donderdag...
Daar zat ik me net ook te bedenken :Y
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zondag 9 september 2012 @ 22:17:46 #122
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_116583578
Die dansjes :')
pi_116583620
Zo hij raakt die noot best netjes...
pi_116584074
Hij doet echt hard z'n best, maar heeft het moeilijk om die valse nootjes niet te laten horen :P

Als ze The Scientist spelen, kan mijn avond niet stuk!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116584121
Jonny O+

Die is laatste tijd zo op dreef zeg...

EDit: 42 _O_ Zo gemist dat nummer...

[ Bericht 16% gewijzigd door RvS-Coldplay op 09-09-2012 22:37:08 ]
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 22:45:45 #126
184769 crew  Deisyy
pi_116585361
Vandaag wel met Rihanna! :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116585630
Dit is pure genialiteit O+
pi_116586023
Viva la vida!! *O*

Komt dit ook nog ergens op YouTube? :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116586119
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2012 22:57 schreef Apotheose het volgende:
Viva la vida!! *O*

Komt dit ook nog ergens op YouTube? :@
Vast wel ;)

Dit is echt heel mooi in elkaar gezet _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116586147
Dit is echt 3x beter dan die andere sluitingsceremonie...
pi_116586265
Komt er nog meer Coldplay-achtig spul vanavond? :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116586273
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Vast wel ;)

Dit is echt heel mooi in elkaar gezet _O_
hope so. Kan mn broer dit ook nog ff kijken. :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116586288
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Komt er nog meer Coldplay-achtig spul vanavond? :P
Volgens het programma wel ja...
  zondag 9 september 2012 @ 23:02:51 #134
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_116586302
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Komt er nog meer Coldplay-achtig spul vanavond? :P
The Scientist en ETIAW
pi_116586369
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:02 schreef JochemP het volgende:

[..]

The Scientist en ETIAW
Mijn all-time favourite song _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116586396
Omg ik dacht echt even dat het al het einde was van het Coldplay optreden :@
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116586481
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2012 23:04 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Mijn all-time favourite song _O_
same here!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116586708
Dit vind ik dan wel weer een beetje jammer :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116587198
blaaaaaaaaaaaablablablablaaaaaaaaaa
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116587593
Nu op ned 3 yellow
pi_116588088
Kippenvel tot en met... Wow...
pi_116588302
Ik heb tv op ketnet en daar zit die voice-over er met enige regelmaat er doorheen te kwekken :( Erger me er dood aan. Nu issie ff stil. Krijg echt een songfestival-gevoel bij die vervelende voice-over }:|
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116588327
Dit is wel heel vet gedaan met al die lichtjes
  zondag 9 september 2012 @ 23:50:07 #144
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_116588336
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:49 schreef Apotheose het volgende:
Ik heb tv op ketnet en daar zit die voice-over er met enige regelmaat er doorheen te kwekken :( Erger me er dood aan. Nu issie ff stil. Krijg echt een songfestival-gevoel bij die vervelende voice-over }:|
Op NED3 valt het heel erg mee :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_116588408
Deze versie van Politik!!!!!!!!!!!!!!!!!! _O_

Die hele ceremonie!!!!!!!!!! _O_ _O_

Coldplay _O_ _O_ _O_
pi_116588417
Ja nu gezapt naar ned 3. Strawberry Swing O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116588497
Wauw, echt gewoon wauw O+ O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116588895
Hoeveel liedjes mogen Coldplay wel niet spelen, jezus?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_116588923
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoeveel liedjes mogen Coldplay wel niet spelen, jezus?
Us Against the World
Yellow
Up in Flames
Paradise
42
God Put a Smile Upon Your Face
Clocks
Charlie Brown
Princess of China
(with Rihanna)
Strawberry Swing
(with The British Paraorchestra)
Viva La Vida
Encore:
Run This Town/Paradise
(with Jay-Z) (Medley of the two songs. "Run This Town" by Jay-Z (Rihanna onstage during Run This Town)
The Scientist
Every Teardrop Is A Waterfall

;)
14 dus...
pi_116588988
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoeveel liedjes mogen Coldplay wel niet spelen, jezus?
Zeg maar Neo-Mullen ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_116589002
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:03 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Us Against the World
Yellow
Up in Flames
Paradise
42
God Put a Smile Upon Your Face
Clocks
Charlie Brown
Princess of China
(with Rihanna)
Strawberry Swing
(with The British Paraorchestra)
Viva La Vida
Encore:
Run This Town/Paradise
(with Jay-Z) (Medley of the two songs. "Run This Town" by Jay-Z (Rihanna onstage during Run This Town)
The Scientist
Every Teardrop Is A Waterfall

;)
14 dus...
Ah, de encore komt dus nog op NED3? :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_116589004
Wow :o.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116589059
Op zdf wordt het ook uitgezonden, zij nu bij Run This Town. Voor de liefhebbers ;)
pi_116589794
Nu op Nederland 3 die orkestversie van Politik weer. Geniaal... Blijf hem prachtig vinden
pi_116593651
FLAC-versie van Malieveld op Usenet te vinden. Behoorlijke kwaliteit moet ik zeggen!
pi_116596998

Vanaf ruim 39min: Coldplay. Wordt wel veel doorheen gekwekt wat errug storend is. Er zijn vast betere versies maar dit is de gehele ceremonie :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116599311
Ja, jammer. Ik hoop echt dat iemand de nederlandse opname heeft. Daar werd niks gesproken, was geweldig.

Wat een concert van Coldplay trouwens, Strawberry Swing is pure perfectie met het orkest erbij.
pi_116601324
Had vanmorgen de uitzending gezien op Ned 1. Echt balen....kwam Run this town van Rihanna samen met Jay-Z, hadden ze er een heel stuk tussenuit geknipt :( Geen Paradise en Scientist :( :(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116602056
Coldplay is super tof :)
En ik ben helemaal gek van die gitarist met z`n "The Edge" Stijl van spelen :) Heerrlijk!
Top muziek
pi_116603978
Op uitzending gemist staat t inmiddels ook
. http://gemi.st/14731025

Heb t via de applicatie van uitzending gemist gehaald. Weet niet of ie t dan op pc doet maar ja :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_116610701
Is er nog een ander linkje van het concert van afgelopen donderdag :@

De link van graspool werkt niet meer :'(
pi_116624774

Ben nu aan het kijken, van een Sluitingsceremonie kun je haast niet meer spreken, 't is vooral een Coldplayconcert :)
pi_116636194
Pff die zullen na bijna een jaar touren ook wel toe zijn aan een vakantie.
En dan maar weer de studio in :9
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_116785363
En toen was het alweer een week geleden ;( Gelukkig hebben we de opname nog...
Gister ging rond 19.00 uur zomaar mijn bandje aan trouwens, heel gek. rond 11 uur waren de batterijen leeg en was hij uit. Precies een week later O+
pi_116787029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:54 schreef RvS-Coldplay het volgende:
En toen was het alweer een week geleden ;( Gelukkig hebben we de opname nog...
Gister ging rond 19.00 uur zomaar mijn bandje aan trouwens, heel gek. rond 11 uur waren de batterijen leeg en was hij uit. Precies een week later O+
Yeah right ;)

Ik kan hem wel zelf aanzetten :+
pi_116787158
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Yeah right ;)

Ik kan hem wel zelf aanzetten :+
Nee echt ff serieus. Gister heeft hij de hele avond aan gestaan. Niet knipperend, gewoon aan. (En niet zelf gedaan dan, echt spontaan)
pi_116787242
Whut the fuck
pi_116787710
dat is de kracht van Coldplay O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 18:59:54 #169
184769 crew  Deisyy
pi_116789241
Volgende week donderdagavond maar even naar de mijne kijken dan :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_116789308
Wat zou ik graag weer terug willen naar die bewuste avond zeg.... O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_116810594
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:56 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Whut the fuck
Blijkt niet raar:

http://www.telegraph.co.u(...)-days-after-gig.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:01 schreef DjinN het volgende:
Wat zou ik graag weer terug willen naar die bewuste avond zeg.... O+
Heb de opname van het concert nu wel 10x opnieuw opnieuw gehoord en elke keer bij the scientist weer kippenvel. Dat einde waar wij allemaal keihard zingen en Chris dan zegt: "We have the best fans, everyone knows it!" Kippenvel. En GPASUYF, hoogtepunt van de avond, wat een heerlijke versie O+ "Let my band play a concert in the hague in front of 70000 beautiful dutch " O+ O+ Chris martin, wat een held O+

Waar is de tijdmachine ;(

[ Bericht 26% gewijzigd door RvS-Coldplay op 16-09-2012 13:34:38 ]
pi_116823077
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:59 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Blijkt niet raar:

http://www.telegraph.co.u(...)-days-after-gig.html

[..]

Heb de opname van het concert nu wel 10x opnieuw opnieuw gehoord en elke keer bij the scientist weer kippenvel. Dat einde waar wij allemaal keihard zingen en Chris dan zegt: "We have the best fans, everyone knows it!" Kippenvel. En GPASUYF, hoogtepunt van de avond, wat een heerlijke versie O+ "Let my band play a concert in front of 70000 beautiful dutch " O+ O+ Chris martin, wat een held O+

Waar is de tijdmachine ;(
:Y _O_ !
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117062231
misschien heb ik onder een brug gelegen als coldplay fan maar ik vond net dit nummer :@ :


O+ ;( O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117080850
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_117085529
quote:
blijkt een van chris zijn all time favorites te zijn!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117203808
Zaterdag naar Hannover gereden met mijn vriendin om het het laatste Europese concert van Coldplay mee te maken, aangezien we in Den Haag niet konden.
Wat een show! Echt waanzinnig!
Live zijn ze zo goed en heel de show er omheen is natuurlijk prachtig.
Mijn complimenten! ^O^
pi_117255272
quote:
By popular demand, here's the full tracklisting for our upcoming Coldplay Live 2012 concert film / live album. PH

(Pre-order Live 2012 from Amazon now at http://smarturl.it/coldplaylive2012)


Godverdomme zeg, ik mis een paar prachtnummers op die lijst. Hopelijk zetten ze die er alsnog even met spoed bij }:|
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117261065
Ik heb even gemist waar ze deze opnames gemaakt hebben. Is het een vol concert van een locatie, of kiezen ze per nummer de beste van de tour zeg maar?
pi_117261382
Slechts één keer Parachutes, drie keer A Rush of Blood to the Head. Nee deze gaat aan mij voorbij dan. Juist net die twee albums die Coldplay zo'n berg krediet opleveren dat ik ze nog steeds met een schuin oog volg, ondanks wat ze tegenwoordig maken.
  woensdag 26 september 2012 @ 07:46:31 #180
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_117262411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 02:21 schreef thettes het volgende:
Slechts één keer Parachutes, drie keer A Rush of Blood to the Head. Nee deze gaat aan mij voorbij dan. Juist net die twee albums die Coldplay zo'n berg krediet opleveren dat ik ze nog steeds met een schuin oog volg, ondanks wat ze tegenwoordig maken.
Inderdaad, die eerste twee EP's, Parachutes en het B-kantje For You waren zo verschrikkelijk mooi.
Dat melancholische gevoel wat ik krijg van Spies, Sparks, High Speed is haast niet te omschrijven. Tegenwoordig is het niets meer dan een 'geinig' bandje, dat muziek voor de massa maakt. Zo zonde..
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_117263057
Ach ja..... Wie weet hoe hun volgend album zal klinken.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117263328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 02:21 schreef thettes het volgende:
Slechts één keer Parachutes, drie keer A Rush of Blood to the Head. Nee deze gaat aan mij voorbij dan. Juist net die twee albums die Coldplay zo'n berg krediet opleveren dat ik ze nog steeds met een schuin oog volg, ondanks wat ze tegenwoordig maken.
Dan koop je toch live 2003?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117265768
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117265911
quote:
Ik vind het er prima uitzien :) Leuk om te zien dat podia niet overal hetzelfde waren.
pi_117268439
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan koop je toch live 2003?
He die heb ik natuurlijk allang! :D Maar ik heb ze ook nog twee keer gezien net voor mylo xyloto en ook toen was het gewoon nog een erg leuk concert. Ook qua verhoudingen nieuw en oud.

Maarja ik stop met zeuren daar heeft niemand iets aan..
pi_117268447
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:

Ik vind het er prima uitzien :) Leuk om te zien dat podia niet overal hetzelfde waren.
Zijn die andere podia niet gewoon de dingen die ze in die periode naast de tour zelf gedaan hebben (zoals een Glastonbury)?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117268544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:19 schreef thettes het volgende:

He die heb ik natuurlijk allang! :D Maar ik heb ze ook nog twee keer gezien net voor mylo xyloto en ook toen was het gewoon nog een erg leuk concert. Ook qua verhoudingen nieuw en oud.

Maarja ik stop met zeuren daar heeft niemand iets aan..
Ik vind het wel prima eigenlijk. U2 heeft er een handje van om iedere concertreeks voor de helft te spelen wat ze altijd spelen. Ik heb Live 2003 ook en met Live 2012 heb ik een mooie "aanvulling", in plaats van iets wat ik al had in een net wat andere versie. ;)

Op zich is het wel grappig dat ik ze in 2002 heb gezien (de tour waar Live 2003 bij hoort) en recentelijk... Kennelijk vinden ze bij Coldplay dat het alleen de moeite waard is om een registratie uit te brengen als ik het in persoon heb kunnen beoordelen (ja, of het is toeval, maar dat bestaat niet... toch?). :P
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117268685
quote:
Wow!
Ze hebben kennelijk bij meer optredens gefilmd. Wat een camera werk trouwens, die close-ups, die slo-mo's, alles ziet er wel heel erg mooi uit.
Zal er ook een interview bijzitten? Aangezien ik Chris op de achtergrond hoor praten. Weet niet of dat voor de trailer is, of ook als extra bij de dvd zit.

Ik ga overigens voor de Blu-Ray, lekker full-hd met een goeie geluidsset genieten van Coldplay _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117268880
Tof dat er een live registratie uitkomt. Vind het alleen een matige tracklist.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_117271734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 01:33 schreef Operc het volgende:
Ik heb even gemist waar ze deze opnames gemaakt hebben. Is het een vol concert van een locatie, of kiezen ze per nummer de beste van de tour zeg maar?
Ja dat wil ik ook wel graag weten eigenlijk!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117274505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:37 schreef CoExist het volgende:
Tof dat er een live registratie uitkomt. Vind het alleen een matige tracklist.
DVD zal toch wel uitgebreider zijn neem ik aan?
pi_117292265
Wow die trailer alleen al is om kippenvel van te krijgen O+ _O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_117302008
Die Blu-Ray komt hier sowieso in de kast!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_117313387
Direct de blu-ray besteld :)
Weer een leuke aanvulling op m'n Colplay collectie.
Volgende dat nog aangeschaft moet worden is de singles box op vinyl
pi_117318930
Ik heb een simpele dvdspeler van al jaren oud dus blu ray wordt t niet. Maar kopen doe ik de dvd zeker :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117322057
Ik weet niet of deze al eens voorbij is gekomen maar, wow...

pi_117372639
Achtergrondinformatie over Live 2012

Coldplay - Live 2012

Op 19 november 2012 brengt Coldplay Live 2012 uit, de eerste concert film / live album sinds negen jaar. Het is een verslag van hun befaamde Mylo Xyloto wereld tournee, die door meer dan drie miljoen mensen bezocht is sinds de start in juni 2011.

De film werd geregisseerd door Paul Dugdale, die eerder verantwoordelijk was voor Adele's Live at the Royal Albert Hall en The Prodigy's World On Fire concertregistraties. Live 2012 bevat materiaal van Coldplay's optredens in Stade de France (Parijs), Bell Centre (Montreal) en Glastonbury 2011, waar de band headliner was.

Coldplay frontman Chris Martin: De Mylo Xyloto tour was voor ons de leukste periode die we ooit gehad hebben als band. Het voelde van het begin af heel energiek, deels omdat we trots zijn op de muziek, de LED polsbandjes, het vuurwerk, de lasers en dergelijke, maar vooral vanwege de uitzinnige mensen voor wie we hebben gespeeld. Door de jaren is het publiek meer en meer een onderdeel van het concert geworden. Ons publiek is luid, kleurrijk, vol bezieling en maakt dat onze songs beter klinken dan wanneer we ze voor onszelf spelen. We wilden dat overweldigende gevoel vangen dat ze ons geven, vandaar deze concertfilm.

Live 2012 regisseur Paul Dugdale: We wilden een concertfilm maken die zowel intiem als groots zou zijn, waarin we Coldplay's kleurrijke optredens afwisselen met kleine portretten van de band. De registratie is samengesteld uit concerten op verschillende plekken, met het 75.000 mensen tellende Stade de France als ruggengraat. JA Digital en ik wilden deze film benaderen op dezelfde manier als waarop Coldplay met hun live shows omgaan: het draait uiteindelijk om mensen, wij wilden laten zien hoe de band de barrière tussen podium en publiek heeft geslecht waardoor een tour is ontstaan die iedereen bereikt, van de voorste rijen tot de achterste stoeltjes. Het is een 90 minuten durende caleidoscoop van emoties. Mijn belangrijkste doel als filmmaker was om de pupillen van de kijker te doen verwijden en hun hart sneller te laten kloppen.

Bron
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117374099
De film werd geregisseerd door Paul Dugdale, die eerder verantwoordelijk was voor Adele's Live at the Royal Albert Hall

Dat voorspelt weinig goeds... Mijn god, wat is dat een slecht geregisseerde concertregistratie.

Ook jammer dat ze meerdere concerten samen hebben gevoegd. Daardoor zul je er niet snel in raken. Niet dat dat voor de hand ligt met deze regisseur, althans, niet als die dezelfde onrustige manier van knippen gaat hanteren. Dodelijk vermoeiend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117381761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:54 schreef DS4 het volgende:
De film werd geregisseerd door Paul Dugdale, die eerder verantwoordelijk was voor Adele's Live at the Royal Albert Hall

Dat voorspelt weinig goeds... Mijn god, wat is dat een slecht geregisseerde concertregistratie.

Ook jammer dat ze meerdere concerten samen hebben gevoegd. Daardoor zul je er niet snel in raken. Niet dat dat voor de hand ligt met deze regisseur, althans, niet als die dezelfde onrustige manier van knippen gaat hanteren. Dodelijk vermoeiend.
Adele is dan ook dodelijk vermoeiend :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117381892
Mja, balen dat het geen complete show is. U2 heeft ook zoiets geflikt bij de Vertigo Tour live in Chicago DVD. Dat is echt de minste show van hun die ik bezit op DVD.

Verder een logische zet van Coldplay. Zo goed waren ze nu ook weer niet tijdens deze tour. Desalniettemin word dit wel een verplichte aanschaf op blu-ray.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_117413611
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:21 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Adele is dan ook dodelijk vermoeiend :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:38 schreef CoExist het volgende:
Desalniettemin word dit wel een verplichte aanschaf op blu-ray.
_O_ voor beide quotes
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117640307

kun je op je telefoon (android) alvast wat previews bekijken van de dvd. En 8 okt de premiere van de nieuwe video van Hurts Like Heaven.

* Apotheose kijkt nu scientist

Je kunt ook een ontmoeting met de band in Australie winnen... Als je een xperia telefoon/tablet hebt.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door Apotheose op 05-10-2012 20:53:53 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117645863
Die Charlie Brown video _O_ Wow, gewoon wow. Ik moet dit bij iemand op blu-ray gaan kijken...
Bij the scientist moest ik bijna een traantje laten, zo machtig mooi.
pi_117654827
Sinds een paar dagen echt verslaafd aan die gitaar solo in Major Minus... Tjeeeezus wat gaaf hé!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_117678848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:03 schreef Hojdhopper het volgende:
Sinds een paar dagen echt verslaafd aan die gitaar solo in Major Minus... Tjeeeezus wat gaaf hé!
jij speelt gitaar? O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117680272
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:40 schreef Apotheose het volgende:

[..]

jij speelt gitaar? O+
I wish it was true...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_117683372
Die stront app werkt niet op die paupertelefoon van me. Oude kutandroid versies :r
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117684175
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 09:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Die stront app werkt niet op die paupertelefoon van me. Oude kutandroid versies :r
App?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_117684229
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

App?
Ja, zodat je die previews van Live. 2012 kunt kijken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117727056

tis meer een advertentie van de Mylo Xyloto stripboek maar goed :) Had liever een tekenfilm gezien ipv stilstaande plaatjes steeds maar op zich wel grappig. Ben er niet kapot van ofzo :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117748694
Dit soort clips zijn ronduit kut :')
Jammer dat ze hiervoor gekozen hebben.

Eerst doen ze alsof Mylo Xyloto een woord is waar je je eigen betekenis aan moet geven, iets wat mensen zelf in moeten vullen en zij dat niet voor de mensen zelf willen doen, en nu is het een soort kutrobotje :')

</klaagmodus>
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117809083
Haha Neo, het is ook niet snel goed he ;)
Ik luister naar de muziek en clips maken me niet zoveel uit. Klopt dat ze erg commercieel zijn geworden, maar dat betekent dus eigenlijk dat hun muziek toegankelijker is geworden voor het grote publiek. Vind zelf hun oude albums het best en eerst vond ik X&Y ronduit slecht, na AROBTTH. Nu vind ik X&Y het beste album, zet em nog het vaakst op. Je hebt op dat album een mix van het 'oude' coldplay en nieuwe nummers.
pi_117809387
Lol, normaal gesproken kan Coldplay weinig fouts doen in mijn ogen, maar met dit soort clips kan ik dus echt niks.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_117810999
het is volgens mij ook niet de officiele clip, meende ik te lezen. Maar een advertentie van die stripboek die volgend jaar ergens moet verschijnen. Hoop ook dat ze gewoon ff een 'normaal' clipje maken....

hmz ik lees er niks over op site van coldplay ;(

[ Bericht 27% gewijzigd door Apotheose op 10-10-2012 13:16:27 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117922063
Speed Of Sound-Carmen Rizzo Remix by carmenrizzo

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:25 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

I wish it was true...
Dat doe je niet, anders had je er wel een :P
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_117922226
die remix! _O_ Heerlijk relaxt O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:07:10 #217
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_118208383
Op ColdplayBootlegs staat nu een hele fijne soundboard-opname van het Malieveld... Stukken betere kwaliteit, en zonder al dat 3FM-gelul tussendoor. Ik ben weer even terug in Den Haag ^O^
pi_118252033
Wat is het verschil tussen deze 2?

http://www.bol.com/nl/p/coldplay-live-2003/1002004000097539/
19,- en alleen DVD

http://www.bol.com/nl/p/coldplay-live-2003/1002004000089815/
14,- en DVD (zelfde tracklist) + CD

Heb snel antwoord nodig ivm sinterklaar surprise :@
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_118252418
eh ik denk dat je het antwoord zelf ook al zei: de een is alleen dvd en de ander incl cd..? :? En sinterklaas???? Halverwege oktober al? :'(
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_118252791
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:05 schreef Apotheose het volgende:
eh ik denk dat je het antwoord zelf ook al zei: de een is alleen dvd en de ander incl cd..? :? En sinterklaas???? Halverwege oktober al? :'(
Ik snap hoe je het bedoelt, maar het klopt niet want je krijgt bij die onderste dus meer voor minder geld... kan toch niet? En het zijn geen 2e hands prijzen ofzo.

En ja, hebben gister loodjes getrokken :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_118257385
Ik heb ze allebei (verzamel drang). En ja hoe raar het ook is, bij die onderste krijg je meer voor minder. Bij de onderste heb je een jewelcase hoesje met DVD en CD. En boekje. Bovenste is enkel DVD in DVD hoesje, en boekje in DVD formaat.

Waarom die prijs zo verschilt heeft waarschijnlijk ermee te maken dat de DVD versie zeldzamer is ofzo...
pi_118273494
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:26 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik heb ze allebei (verzamel drang). En ja hoe raar het ook is, bij die onderste krijg je meer voor minder. Bij de onderste heb je een jewelcase hoesje met DVD en CD. En boekje. Bovenste is enkel DVD in DVD hoesje, en boekje in DVD formaat.

Waarom die prijs zo verschilt heeft waarschijnlijk ermee te maken dat de DVD versie zeldzamer is ofzo...
Hmm, ik snap waarom je ze beide hebt, want ik wil de cd en dvd, maar ik haat jewelcases. Een dvdhoesje is veel fijner en ook een boekje in dvdhoesformaat is fijner.

Ik twijfel welke ik op moet schrijven :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_118282990
Ik heb net nog ff gekeken, maar de DVD versie heeft geen boekje :'). Dus die heeft eigenlijk nog minder...
Ik zou voor CD+DVD gaan. De hoes is helemaal hetzelfde (DVD versie enkel gerekt) en de achterkant zelfs identiek... Engiste voordeel van DVD versie is is dat het geen jewelcase is.
pi_118287725
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:20 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik heb net nog ff gekeken, maar de DVD versie heeft geen boekje :'). Dus die heeft eigenlijk nog minder...
Ik zou voor CD+DVD gaan. De hoes is helemaal hetzelfde (DVD versie enkel gerekt) en de achterkant zelfs identiek... Engiste voordeel van DVD versie is is dat het geen jewelcase is.
Genoteerd, het wordt de cd+dvd :D
Thanks ^O^
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_118293271
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_118572557
Hoe vet is dit?
http://coldplay.com/cinema/

_O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_118573625
quote:
Ik koop de blu-ray wel.
Heb een paar van dit soort muziek films in de bioscoop gezien. U23D, Faithless live en nog een paar. Het pakt altijd als een teleurstelling uit jammer genoeg.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119309613
Zojuist de Blu-Ray + CD opgepikt voor 15,-
Rip nu de audio CD naar mijn iPod.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 73% gewijzigd door CoExist op 17-11-2012 13:45:16 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119413171
Mijn god, wat een toffe Blu-Ray _O_ Wel jammer van die visuals door het beeld heen.
pi_119413742
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:05 schreef CoExist het volgende:
Zojuist de Blu-Ray + CD opgepikt voor 15,-
Rip nu de audio CD naar mijn iPod.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor 15 euro???
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_119416238
waar?!?!
pi_119416549
in de 2e hands bak bij de plato lag die al voor 12
pi_119416577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 09:03 schreef IAmKloot het volgende:
in de 2e hands bak bij de plato lag die al voor 12
:D
pi_119418900
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119434395
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Voor 15 euro???
Bij de Media-Markt. Snapte er ook niets van in eerste instantie omdat 'ie bij Bol.com zo'n ¤ 28,- kost. Toen ik de verkoper hier na vroeg kreeg ik 'm toch mee voor ¤ 15,- en hij zou daarna de prijs aanpassen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119434909
Welke is het precies dan?!
pi_119436974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Welke is het precies dan?!
Blu-ray + CD versie.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119437828
joh. maar heb je een link ervan ofzo?
pi_119438245
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
joh. maar heb je een link ervan ofzo?
Link?
Neen, ik ben gewoon naar de winkel gegaan en daar lag die in het schap voor ¤ 15,-
Toen ik informeerde of de prijs juist was bleek dit niet zo te zijn. Kreeg 'm toch mee voor ¤ 15,- en ze zouden de prijs aanpassen zeiden ze.

Heb het concert nu 2x bekeken. Het is toch wat minder spectaculair dan ik had verwacht.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119439008
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:39 schreef CoExist het volgende:

[..]

Link?
Neen, ik ben gewoon naar de winkel gegaan en daar lag die in het schap voor ¤ 15,-
Toen ik informeerde of de prijs juist was bleek dit niet zo te zijn. Kreeg 'm toch mee voor ¤ 15,- en ze zouden de prijs aanpassen zeiden ze.

Heb het concert nu 2x bekeken. Het is toch wat minder spectaculair dan ik had verwacht.
Lekker dan, meevallertje! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_119523693
15 euro besparen?! Op den Youtube staat de hele live dvd :) :) *O* *O* *O* :9~ *;

Hiero:
pi_119523837
Wat ben ik blij dat ik er gewoon geld aan uitgegeven heb :) Alleen al uit respect voor hun pluk ik niks van hun dvd's of cd's gratis van het web.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119523901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:19 schreef DjinN het volgende:
Wat ben ik blij dat ik er gewoon geld aan uitgegeven heb :) Alleen al uit respect voor hun pluk ik niks van hun dvd's of cd's gratis van het web.
Wel super goede kwaliteit, die youtube link :)
pi_119524025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:21 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Wel super goede kwaliteit, die youtube link :)
Mijn Blu-ray versie die ik hier thuis heb liggen ook *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119524049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:24 schreef DjinN het volgende:

[..]

Mijn Blu-ray versie die ik hier thuis heb liggen ook *O*
Dat is idd genieten :)
pi_119524232
Hij ligt intussen bij mijn ouders (waar tevens een mooie blu-ray speler en big ass flat screen aan de muur hangt). Jammer dat ik daar pas over een week ben :'( tot die tijd moet ik wachten voordat ik m zie.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119524293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hij ligt intussen bij mijn ouders (waar tevens een mooie blu-ray speler en big ass flat screen aan de muur hangt). Jammer dat ik daar pas over een week ben :'( tot die tijd moet ik wachten voordat ik m zie.
Niet, hier is die namelijk helemaal te zien :P
pi_119524340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hij ligt intussen bij mijn ouders (waar tevens een mooie blu-ray speler en big ass flat screen aan de muur hangt). Jammer dat ik daar pas over een week ben :'( tot die tijd moet ik wachten voordat ik m zie.
Geduld is een schone zaak :Y Ik heb em al als verjaardagscadeautje gekregen :@ Maar het fopje is dat ik pas op 3 december jarig ben :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119524342
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:29 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Niet, hier is die namelijk helemaal te zien :P
Ja die link zag ik al :P maar ik heb er voor betaald om hem op blu-ray te zien. De eerste keer wil ik hem ook echt in full HD op een fatsoenlijk scherm zien met een lekkere surroundset, en niet op een laptopschermpje met wat computerboxjes ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119524360
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja die link zag ik al :P maar ik heb er voor betaald om hem op blu-ray te zien. De eerste keer wil ik hem ook echt in full HD op een fatsoenlijk scherm zien met een lekkere surroundset, en niet op een laptopschermpje met wat computerboxjes ;)
_O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119524490
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja die link zag ik al :P maar ik heb er voor betaald om hem op blu-ray te zien. De eerste keer wil ik hem ook echt in full HD op een fatsoenlijk scherm zien met een lekkere surroundset, en niet op een laptopschermpje met wat computerboxjes ;)
Ik heb gelukkig een HD scherm ( 21,5 inch iMac) en daar komt standaard al goed geluid uit. Genieten geblazen met die Youtube link :) :)
pi_119524563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig een HD scherm ( 21,5 inch iMac) en daar komt standaard al goed geluid uit. Genieten geblazen met die Youtube link :) :)
Dat is allemaal heel fijn voor je :) Jij geniet van je gratis Youtube linkje, en wij genieten lekker van onze gekochte/betaalde Blu-ray discs ^O^
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 november 2012 @ 23:39:06 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119524670
Boeiend :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119525029
Mag ik er ook bij? Heb de blu-ray gedownload _O_
pi_119525039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig een HD scherm ( 21,5 inch iMac) en daar komt standaard al goed geluid uit. Genieten geblazen met die Youtube link :) :)
En mijn pa heeft een 40" Full HD tv met een Bose geluidssysteem :) daar kan geen youtube link met iMac tegenop, al had ik er 3 van.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119525153
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Mag ik er ook bij? Heb de blu-ray gedownload _O_
Nee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119525200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:48 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

En mijn pa heeft een 40" Full HD tv met een Bose geluidssysteem :) daar kan geen youtube link met iMac tegenop, al had ik er 3 van.
qua geluid niet idd, qua beeld redelijk ( hd ready beeld die link, 720p)
pi_119525215
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:53 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

qua geluid niet idd, qua beeld redelijk ( hd ready beeld die link, 720p)
Grappenmaker :*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119529296
quote:
Good afternoon. It's now just one week until the exhibition of original Mylo Xyloto artwork opens at Proud Galleries in Camden, London. The exhibition will raise funds for Kids Company and will run from 29 November to 2 December.

The show will feature three original paintings on canvas by Coldplay and the band's Mylo Xyloto artwork collaborator Paris, as well as the original 7m X 2.5m graffiti wall that became the album artwork. A second wall painted by children from Kids Company and Paris will be displayed alongside Coldplay’s larger wall.

The exhibition also features exclusive photographs from Roadie #42.

All of the work is for sale - both at the exhibition and online now at Album Artists' website - with 100% of the proceeds going to Kids Company, a children’s charity which reaches out to over 17,000 vulnerable young people in the most deprived areas of London.

The Mylo Xyloto exhibition will take place at Proud Galleries, The Horse Hospital, Stables Market, Chalk Farm Road, London NW1 8AH. Entry is free and it will be open from 11am to 5pm each day. For the full list of available works, click here.

Thanks to www.dolcefilms.com for the film, above.

Anchorman

http://www.coldplay.com/newsdetail.php?id=1172&page=0
Drie keer raden wie er dan toevallig in Londen is *O*
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:35:57 #261
84048 NvM
Nevermind
pi_119529620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:48 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

En mijn pa heeft een 40" Full HD tv met een Bose geluidssysteem :) daar kan geen youtube link met iMac tegenop, al had ik er 3 van.
Denken dat Bose goed is, goed genoeg om mee te pochen. Sadface.
pi_119530085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:35 schreef NvM het volgende:

[..]

Denken dat Bose goed is, goed genoeg om mee te pochen. Sadface.
Dan kom je toch een keertje langs? Dan weet je waar ik het over heb, stoere boii.

Edit: waarom spreek je mij er op aan? Ik was niet degene die begon over zijn iMac :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119530291
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Drie keer raden wie er dan toevallig in Londen is *O*
Ik ook! *O*
pi_119533125
Ik vraag de blu-ray voor kerst, hopelijk luistert de kerstman! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_119533435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vraag de blu-ray voor kerst, hopelijk luistert de kerstman! :)
same here :D Tot die tijd ga ik er geen preview whatsoever van bekijken. :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119555889
Volgens mij hebben ze dat YouTube streampje gedownload en op een Blu-Ray disc gepleurd ofzo. Het is nl. Blu-Ray onwaardig dit concert. Word ook doodziek van het slappe gelul over hoe dankbaar ze zijn om in Coldplay te zitten. Dat hoor ik al 10 jaar.

Muzikaal is het een schitterend concert natuurlijk.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119556271
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:00 schreef CoExist het volgende:
Volgens mij hebben ze dat YouTube streampje gedownload en op een Blu-Ray disc gepleurd ofzo. Het is nl. Blu-Ray onwaardig dit concert. Word ook doodziek van het slappe gelul over hoe dankbaar ze zijn om in Coldplay te zitten. Dat hoor ik al 10 jaar.

Muzikaal is het een schitterend concert natuurlijk.
Hoezo blu-ray onwaardig?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119556459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:07 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoezo blu-ray onwaardig?
Ik vind de beeldkwaliteit echt beneden de Blu-Ray standaard. Ik heb hier aardig wat concerten op BR disc liggen maar deze is echt niet om aan te zien.

Queen weet zelfs een beter live concert op BR disc te zetten met 26 jaar oude beelden uit 1986 die notabene gefilmd zijn in Boedapest toen het IJzeren Gordijn er nog was.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119574481
http://www.rtl.nl/compone(...)t-lange-pauze-in.xml

Coldplay gaat er even tussenuit ;(
Ik had naar het Malieveld moeten gaan :(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119574563
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:11 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik vind de beeldkwaliteit echt beneden de Blu-Ray standaard. Ik heb hier aardig wat concerten op BR disc liggen maar deze is echt niet om aan te zien.

Queen weet zelfs een beter live concert op BR disc te zetten met 26 jaar oude beelden uit 1986 die notabene gefilmd zijn in Boedapest toen het IJzeren Gordijn er nog was.
dat scheelt! Ik heb geen blu-ray speler ^O^

@neo ja las t net. Hoop wel dat er ondertussen wat aan een album geknutseld wordt. :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:44:20 #271
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119574733
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)t-lange-pauze-in.xml

Coldplay gaat er even tussenuit ;(
Ik had naar het Malieveld moeten gaan :(
Ze hebben even flink gecasht met casual MX en nemen nu 3 jaar vakantie.
Hopelijk over 3 jaar weer goede Coldplay-waardige nummers?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:45:09 #272
159761 Arn0
Abbey Road
pi_119574744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:44 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ze hebben even flink gecasht met casual MX en nemen nu 3 jaar vakantie.
Hopelijk over 3 jaar weer goede Coldplay-waardige nummers?
Hoop het ook, eentje dat in de buurt komt van de eerste twee albums. Maar zal wel niet. Ach, een mens kan hopen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_119574753
Gun het ze wel hoor. Die gasten werken idioot hard en hebben nauwelijks nog een leven door alles wat ze doen.
Maar toch, dat betekent pas dat we ze pas in 2015 of zelfs later pas weer gaan zien. Dat is net zo lang als hun laatste optreden in het Goffertpark en dat is tantoelang geleden :(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119574809
Goede beslissing. Coldplay kwam vaker naar Nederland dan ooit. Even weer een nieuw album en dan knallen.
pi_119575450
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)t-lange-pauze-in.xml

Coldplay gaat er even tussenuit ;(
Ik had naar het Malieveld moeten gaan :(
Ik had wel verwacht dat het even zou duren voordat ze gingen optreden, maar 3 jaar (en dus waarschijnlijk nog langer voor Nederland) is wel erg lang. Was ik er ook maar nog bij op het Malieveld :{
pi_119579508
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hoop het ook, eentje dat in de buurt komt van de eerste twee albums. Maar zal wel niet. Ach, een mens kan hopen.
Der zijn in mijn ogen weinig bands die een hoog niveau vol weten te houden, U2 lukt het niet, laatste albums niet niet verkeerd hoor, maar heb ze beter gehoord, The Killers zelfde verhaal. dan willen ze " een ander geluid" laten horen :(
pi_119579923
Ach ja, smaken verschillen. Ik vind alle albums van Coldplay goed. Mn minst favoriete is wel MX. VLV en het hele thema enzo erom heen spreekt mij meer aan dan die graffiti van MX. Die video van Paradise is weer erg lief O+

Ik blijf fan :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119580063
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:37 schreef Apotheose het volgende:
Ach ja, smaken verschillen. Ik vind alle albums van Coldplay goed. Mn minst favoriete is wel MX. VLV en het hele thema enzo erom heen spreekt mij meer aan dan die graffiti van MX. Die video van Paradise is weer erg lief O+

Ik blijf fan :Y
Smaken verschillen inderdaad.
Mijn eerste Coldplay album was X&Y, het album dat iedereen uitkotste, omdat het het een ander geluid was dan Parachutes en AROBTTH. Maar ik vind X&Y nog altijd het allermooist O+

MX vind ik niet verkeerd, hoewel het erg anders is dan de vorige albums. Ik hoop dat ze weer in de tour van AROBTTH en X&Y gaan, maar als ze hiermee doorgaan blijf ik vooralsnog gewoon fan :)

Linkin Park was echter eerst mijn favo band. Maar sinds hun nieuwe geluid ben ik afgehaakt en dat vind ik erg jammer.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119585362
Media :')
Echt wat kan de media iets toch opblazen. Chris zei niet dat het de laatste grote show in 3 jaar was. Want dat klopt niet, er staat nog een latin tour voor 2013 op de planning.
Hij zei: :"de laatste grote show hier voor 3 jaar". Doelend op australië :) Niet direct panikeren. Leuker is dat chris in een interview gezegd heeft dat hij de titel van het nieuwe album al weet en al in de studio is geweest voor eerste ideeën.
pi_119589369
Ja ik heb 't ook maar van 1 bron :P Heb Chris, helaas, niet zelf gesproken. Wish i had :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119595707
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:05 schreef Apotheose het volgende:
Ja ik heb 't ook maar van 1 bron :P Heb Chris, helaas, niet zelf gesproken. Wish i had :9
het hele internet staat er vol van. terwijl personen die het concert bezocht hebben duidelijk aangeven dat hij het over australië had...
pi_119635671
Goed mensen laten we dit nu eens de kerst track van dit jaar maken
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_119640528
Die live cd/dvd/blu-ray zuigt echt hard, waarom geen live mix? :')

Sowieso slechte geluidskwaliteit, album klinkt vele malen beter. Gelukkig eerst in Spotify geluisterd voor ik naar de winkel ging.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mandéra op 26-11-2012 15:52:18 ]
pi_119662147
Mijn vriendin vroeg zich af waarom ik de VHS tape van Coldplay Live 2012 had gekocht... :')
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119662199
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:09 schreef CoExist het volgende:
Mijn vriendin vroeg zich af waarom ik de VHS tape van Coldplay Live 2012 had gekocht... :')
:')
pi_119662494
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2012 13:10 schreef Ame_thyst het volgende:
Goed mensen laten we dit nu eens de kerst track van dit jaar maken
Dat was het voor mij altijd al O+
Ik krijg serieus waar van geeneen liedje zo'n kerstgevoel als van dit nummer.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119663138
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:22 schreef DjinN het volgende:

[..]

Dat was het voor mij altijd al O+
Ik krijg serieus waar van geeneen liedje zo'n kerstgevoel als van dit nummer.
Dat heb ik met dit nummer.
Jammer dat de versies uit 1988 en 2004 minder zijn.
In de 2004 versie zingt Chris Martin de intro trouwens.

Misschien in 2014 een 30th anniversary versie met Justin Bieber en Selena Gomez...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119663326
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:52 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dat heb ik met dit nummer.
Jammer dat de versies uit 1988 en 2004 minder zijn.
In de 2004 versie zingt Chris Martin de intro trouwens.

Misschien in 2014 een 30th anniversary versie met Justin Bieber en Selena Gomez...
Do they know it's christmas time _O_ _O_ _O_ x1000
Verdomme, kerstmood = on
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119663354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:07 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Do they know it's christmas time _O_ _O_ _O_ x1000
Verdomme, kerstmood = on
Haha ohja! Jij bent zo'n Kerst freak. Nog maar ff een maandje wachten hoor!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119663365
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:10 schreef CoExist het volgende:

[..]

Haha ohja! Jij bent zo'n Kerst freak. Nog maar ff een maandje wachten hoor!
_O- hoe weet jij dat nou weer :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119663653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

_O- hoe weet jij dat nou weer :P
.
Volgens mij heb ik eens mijn favo Kerstnummers in een topic in het Feestdagen subforum gepost. Daar was jij toen ook aardig actief haha.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119779253
kutkick :+

Nu op radio 3fm met de live versie van Clocks :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119840321
Live 2003 gekregen met de surprise! :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119840651
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Live 2003 gekregen met de surprise! :D
FOTO!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119841096
Surprise?? :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119841375
Cuz I'm Mr. Brightside
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 december 2012 @ 14:32:50 #298
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119841631
quote:
Had je die nog niet als die-hard Coldplay-fan? Ik dacht dat LIVE 2012 op je verlanglijstje stond?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119841778
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef CoExist het volgende:

[..]

Had je die nog niet als die-hard Coldplay-fan? Ik dacht dat LIVE 2012 op je verlanglijstje stond?
Nog niet, nu dus wel :D
En de live 2012 blu-ray ligt bij m'n pa op mij te wachten :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119842001
Gratis surprise Sinterklaas tip van ome CoeXisT:

Kijk eerst Live 2012, en zet na die teleurstelling Live 2003 op. Knapt een mens van op. Geloof me.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')